Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO A OBCHODNÍ PODMÍNKY Číslo zhotovitele: "Most ev. č. 0462 - 6, Brodek u Prostějova - projektová dokumentace" uzavřená podle ustanovení § 2586 - § 2635 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník") mezi následujícími smluvními stranami: o b j e dna tel: Správa silnic Olomouckého kraje, příspěvková organizace (SSOK) se sídlem: Lipenská 120, 772 11 Olomouc zapsaná v OR: u Krajského soudu v Ostravě, oddíl Pr., vložka 100, zastoupen: Ing. Petrem Foltýnkem, ředitelem organizace osoby oprávněné jednat ve věcech technických: rco 70960399 DrČ: CZ 70960399 Tel:5 DS: ur4k8nn E-mail: a Z h o t o v i tel: Stráský, Hustý a partneři s.r.o, se sídlem: Bohunická 133/50,61900 Brno kontaktní adresa: Zápis v OR u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 1558 zastoupen: Ing. Iljou Hustým, jednatelem IČO: 18827527 DIČ: CZ18827527 Telefon: +420 E-mail: Bankovní spojení: Číslo účtu: Prováděním díla pověřena organizační jednotka: ve věcech smluvních oprávněn k jednání: ve věcech technických oprávněn kjednání: Strana I (celkem 6) 1. Předmět smlouvy 1. Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele k řádnému provedení díla, jak je toto níže specifiková no. 2. Dílo spočívá ve vypracování a dodání projektové dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení (dále jen správní rozhodnutí) v rozsahu a s náležitostmi dokumentace pro vydání správní ho rozhodnutí v souladu s Vyhl. Č. 146/2008 Sb., platnými ČSN, TKP - předpisem pro zhotovení dokumentace staveb PK s účinností od 1.2.2007 a jeho dodatkem Č. 1, s účinností od 1.1.2010, včetně stanovení zatížitelnosti po stavební úpravě/přestavbě (statický výpočet zatížitelnosti mostu dle ČSN 7362 22), respektive dle Vyhl. Č. 499/2006 Sb. ve znění novely Č. 62/2013 Sb. o doku mentaci staveb v případě územního řízení a doplněna o náležitosti dle Vyhl Č. 169/2016 Sb., o sta novení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodá vek a služeb s výkazem výměr (DÚR + DSP v rozsahu DPS + soupis prací v jednom kroku sou časně) pro stavbu: "Most ev. č, 0462 - 6, Brodek u Prostějova" Jedná se o most ev.č. 0462 - 6, v obci Brodek u Prostějova na silnici llI/0462 v km 8,632 přes po tok Broděnka. 3. Podrobná diagnostika bude v rozsahu - zjištění aktuálního stavu za účelem navržení ekonomicky vhodné varianty stavební úpravy mostu, popřípadě snesení mostu starého a postavení mostu nové ho. Provedení geologického průzkumu v případě zhotovení nového mostu za účelem jeho založení. 4. Dále je součástí díla zajištění nutných geodetických podkladů pro řádné zpracování jednotlivých položek soupisu prací, vyjádření dotčených orgánů státní správy a dalších orgánů a organizací po třebných pro vydání správního rozhodnutí. 5. Projektová dokumentace pro územní řízení (DÚR) bude vypracována ve 3 vyhotoveních, projekto vá dokumentace pro stavební povolení a provádění stavby (DSP v rozsahu DPS + soupis prací) bu de vypracována v 6 vyhotoveních. PD bude v paré Č. 1 obsahovat oceněný soupis prací, ostatní pa ré slepý soupis prací. 6. Předmět díla bude dodán taktéž v elektronické podobě na 6 CD nosičích s následujícím obsahem: • lx CD s PD pro vydání územního rozhodnutí včetně dokladové části, • 2x CD s PD (DSP v rozsahu DPS) včetně dokladové části ve formátu pdf, s oceněným soupisem prací ve formátu pdfaxml v datovém předpisu xc4 (přesný popis formátu xc4 se nachází na www.xc4.cz). • lx CD sPD (DSP v rozsahu DPS) včetně dokladové části ve formátu pdf, s neoceněným soupisem prací ve formátu pdfaxml v datovém předpisu xc4, bez podpisů nebo s anonymizovanými podpisy (vč. dokumentů dokladové části), • 2x CD s grafickou částí PD (DSP v rozsahu DPS) ve formátu dwg, písemnou částí PD ve formátu doc, příp. docx (Word) a s geodetickými podklady PD ze zaměření, především seznamem a souřadnicemi zajišťovacích bodů, které byly vytvořeny při zaměřování mostu. 7. Zhotovitel zhotoví dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. 8. Zhotovitel v průběhu zpracování PD svolá minimálně 1 výrobní výbor za účasti stran dotčených touto stavbou a další minimálně 2 výrobní výbory k projednání PD s objednatelem (koncepční a vlastní řešení, závěrečné odsouhlasení). 9. Zhotovitel PD se zavazuje aktivně spolupracovat na dodání případně chybějících dokladů nebo odstranění případných nedostatků bránících vydání správního rozhodnutí. 10. Zhotovitel PD zajistí i vyjádření dotčených orgánů státní správy a správců inženýrských sítí, případné připomínky správců inženýrských sítí budou zapracovány v dokumentaci. 11. Zhotovitel zajistí smluvní vztahy související s vydáním stavebního povolení, jedná se zejména o nájemní smlouvy, smlouvy o právu provést stavbu, případně další smlouvy. 12. Žádost o vydání správních rozhodnutí podá zhotovitel jménem objednatele. Strana 2 (celkem 6) 13. Na 1. výrobním výboru bude projednána varianta stavební úpravy díla s ohledem na ekonomickou úspornost a rychlost realizace stavy a následně minimální nároky na údržbu. 14. Autorský dozor zajistí objednatel. 2. Doba plnění Zhotovitel se zavazuje provést a odevzdat: - projektovou dokumentaci ve stupni DÚR včetně dokladové části nejpozději do 31.5.2019 - projektovou dokumentaci ve stupni DSP v rozsahu DPS + soupis prací nejpozději do 16.9.2019 3. Cena díla 1. Cena díla v rozsahu stanoveném touto smlouvou a zadávacími podmínkami ze dne 20. 12.2018 č.j. SSOK - CE /2018/Pr je stanovena dohodou smluvních stran a činí: Cena celkem bez DPH 783.200,00 Kč z toho: diagnostika (pouze u starého mostu) 12.240,00 Kč geologický průzkum (pouze u nového mostu) 50.000,00 Kč geodetické práce 26.000,00 Kč inženýrská činnost 70.720,00 Kč DÚR 42.160,00 Kč DSP v rozsahu DPS DPH21% 582.080,00 Kč 164.472,00 Kč Celková cena díla vč. DPH 947.672,00 Kč 2. Cena dílaje sjednána jako fixní a konečná. Cena díla obsahuje veškeré náklady nutné k realizaci díla. 3. Cenu je možno překročit pouze v případě, že: a) v průběhu realizace díla dojde ke změnám sazeb DPH nebo ke změnám jiných daňových před pisů majících vliv na cenu díla, b) objednatel, jako zadavatel veřejné zakázky, bude písemně požadovat provedení prací nebo do dávek, které nebyly součástí zadávací dokumentace a v době podání nabídky o nich zhotovitel nemohl vědět a ani je předpokládat. 4. Platební podmínky 1. Objednatel neposkytuje zálohy. 2. Zhotovitelje oprávněn vystavit dílčí faktury a to po předání: • řádně provedené projektové dokumentace pro územní řízení a vydání územního rozhodnutí, • diagnostiky, • geologického průzkumu, • geodetických prací, objednateli a objednatel je uhradí. Po předání řádně provedeného díla bude vystavena konečná faktura. Faktura bude uhrazena do výše 90% ceny díla dle čl. 3 odst. 1 této smlouvy. Po vydání správního rozhodnutí bude uhrazeno zbývaj ících 10 % ceny díla. 3. Bude-li během projekčních prací zjištěna nepotřebnost DÚR, bude konečná cena díla ponížena o částku DÚR uvedenou v čl. 3 odst. 1 písemným dodatkem na méněpráce. 4. Splatnost faktur se sjednává na 30 dnů od doručení objednateli. 5. Pokud faktura nebude vystavena oprávněně či nebude obsahovat náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů a další případné náležitosti uvedené ve Strana 3 (celkem 6) smlouvě, objednatel je oprávněn vrátit ji zhotoviteli jako neúplnou na doplnění. V takovém případě se přeruší běh lhůty splatnosti a nová začne plynout po doručení opravené faktury objednateli. 5. Odpovědnost za vady 1. Zhotovitel odpovídá podle ust. § 2615 a násl. Občanského zákoníku za vady předmětu díla, které existují v době jeho předání a za vady později vzniklé v případě, že vznikly porušením jeho povinností. 2. Zhotovitel neodpovídá za případné vady projektu, upozornil-li objednatele na nevhodnost jeho zadání či požadavků a tento přesto trval písemně na svém zadání přes upozornění na možné důsledky. 3. Zhotovitel odpovídá dále za to, že navržené řešení, obsažené v předaném díle je technicky realizovatelné v souladu s obecně závaznými předpisy a normami, které se vztahují ke zpracovávanému dílu. 4. Případnou reklamaci musí objednatel uplatnit písemně na adrese zhotovitele dle této smlouvy. Odpovídá-li za vadu zhotovitel, je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Strany se dohodnou na způsobu a postupu odstranění vady, a to do sedmi dnů od uplatnění reklamace. 5. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobeny použitím podkladů převzatých od objednatele, a zhotovitel při vynaložení veškeré péče nemohl zjistit jejich nevhodnost. Pokud zhotovitel zjistí nevhodnost podkladů převzatých od objednatele, nebo pokynů objednatele, neprodleně na tuto skutečnost písemně upozorní objednatele a zastaví práce na díle až do doby, kdy bude objednatelem sjednána náprava, přičemž platí, že o dobu zastavení prací se mohou prodloužit termíny plnění a zhotovitel má právo na náhradu nákladů, spojených s případným přerušením provádění díla. Pokud i přes prokazatelnou nevhodnost podkladů či pokynů bude objednatel trvat na provedení díla podle nich nebo pokud objednatel nesjedná do 30-ti dnů od shora uvedeného písemného upozornění zhotovitele nápravu, je zhotovitel oprávněn od smlouvy odstoupit a má právo na náhradu dosud vynaložených nákladů poměrné části z celkové ceny díla dle stupně rozpracovanosti díla. 6. Zhotovitel díla neodpovídá za termínová prodlení, která nemohl ovlivnit. 7. Zhotovitel odpovídá objednateli za správnost, celistvost a úplnost jím zpracované projektové dokumentace. Záruku za jakost v rozsahu dle předchozí věty zhotovitel objednateli poskytuje na dobu 36 měsíců od vydání správního rozhodnutí. 8. Pro účely této smlouvy se má za to, že vadou dílaje zejména: • vnitřní položkový nesoulad díla (např. absence položky v DPS oproti výkresové či dokumentační části), • nesoulad navrženého řešení s technickými nebo právními předpisy platnými v době provedení díla, • funkčně nesprávné či neúplné řešení díla. 6. Náhrada škody 1. Zhotovitel bere na vědomí, že podle ust. § 2909 a násl. Občanského zákoníku vedle odpovědnosti za vady díla nese rovněž odpovědnost za případnou škodu, která vznikne v důsledku existence vad díla. 2. Pro účely této smlouvy se má za to, že škodou vzniklou v důsledku vad díla jsou zejména: a) náklady objednatele spojené s přípravou a realizací nového zadávacího řízení, b) náklady objednatele spojené s prodloužením harmonogramu faktické realizace díla, c) vícenáklady objednatele související s faktickou realizací díla, d) náklady objednatelem vynaložené na doprojektování nebo přeprojektování díla, pokud vzniknou v příčinné souvislosti s porušení povinnosti zhotovitele provést dílo bez vad. Strana 4 (celkem 6) 7. Pojištění zhotovitele Zhotovitel prohlašuje, že ke dni uzavření této smlouvy má s příslušnou pojišťovnou sjednánu platnou a účinnou pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění obecné odpovědnosti za jím způsobené škody při výkonu své činnosti, a to v minimální výši odpovídající ceně za dílo dle čI. 3 této smlouvy. 8. Spolupůsobení objednatele 1. Objednatel se zavazuje, že nejpozději do deseti kalendářních dnů od obdržení požadavku předá zhotoviteli své písemné stanovisko k převzatému konceptu projektové dokumentace včetně případných připomínek, které požaduje zapracovat do čistopisů předávané projektové dokumentace - pokud nebude rozhodnuto na výrobních výborech. 2. Objednatel se zavazuje, že po dobu zpracování díla poskytne zhotoviteli v nezbytném rozsahu potřebné spolupůsobení, spočívající zejména v účasti na konzultacích, předání nově vzniklých skutečností, vyjádření a stanovisek, jejichž potřeba nutně vznikne v průběhu plnění této smlouvy a to ve lhůtách, umožňujících splnění ujednaného termínu plnění dle této smlouvy. Pokud bude objednatel v prodlení s plněním své součinnosti při provádění díla, posunují se o dobu tohoto prodlení objednatele termíny plnění zhotovitele. 9. Ostatní ujednání 1. Objednatel se zavazuje k převzetí dokončené projektové dokumentace a zaplacení dohodnuté ceny za řádné provedení díla a odměny za výkon inženýrské činnosti směřující k zajištění správního rozhodnutí. 2. Zhotovitel bere na vědomí, že v případě, že nedojde ke splnění předmětu díla ve sjednaném termínu dle čI. 2., smlouva se od počátku ruší, nedohodnou-li se písemně účastníci jinak. Dohoda o změně smlouvy musí být uzavřena nejpozději v poslední den lhůty plnění. 3. Zhotovitel je povinen spolupůsobit jako osoba povinna ve smyslu § 2 písmo e) zák. č, 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě v platném znění. 4. Pokud bude zhotovíte I v prodlení s termínem plnění, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2% z celkové ceny díla bez DPH za každý den prodlení s předáním díla oproti smluvnímu termínu plnění. Tato smluvní pokuta bude realizována snížením ceny díla o příslušnou částku. Tímto ujednáním nejsou dotčeny nároky objednatele z odpovědnosti za škodu mu způsobenou. 5. Z důvodu nedodržení termínu na odstranění vad díla je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z celkové ceny díla bez DPH za každý započatý týden a každou jednotlivou vadu. Tímto ujednáním nejsou dotčeny nároky objednatele z odpovědnosti za škodu mu způsobenou. 6. Objednatel uhradí zhotoviteli úroky z prodlení ve výši 0,05 % fakturované částky za každý den prodlení se zaplacením faktury. 7. Zhotovitel je oprávněn na vlastní odpovědnost přibrat i jiné, odborně způsobilé, osoby k plnění předmětu smlouvy a informovat o tom objednatele, aniž bude dotčen právní poměr mezi smluvními stranami. 8. Na objednatele přechází vlastnické právo k jednotlivým částem díla okamžikem zaplacení celé ceny za příslušnou dokončenou část díla, tj. dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 9. Výchozí podklady a zpracované matrice zůstávají v archívu zhotovitele ajsoujeho vlastnictvím. 10. Obě strany se dohodly, že tato smlouva a obchodní podmínky nebudou brány jako obchodní tajemství ve smyslu ust. § 504 občanského zákoníku a je možné j i uveřejnit na profilu zadavatele ve smyslu § 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, a dále je možné ji uveřejnit v Registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) v aktuálním znění uveřejněno v registru smluv. Strana 5 (celkem 6) 11. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v Registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) v aktuálním znění. 10. Vznik smlouvy 1. Smlouva vzniká dohodou o celém jejím obsahu a to podepsáním oprávněnými zástupci smluvních stran. 2. Tato smlouva o dílo je podepsána ve 4 vyhotoveních, 3 vyhotovení obdrží objednatel a 1 zhotovitel. Je možné ji změnit písemně formou chronologicky číslovaných doplňků a dodatků (s podpisy obou smluvních stran), které se stanou součástí smlouvy. 3. Obě strany stvrzují svým podpisem, že se seznámily s celým obsahem této smlouvy a souhlasí s ní. Ve všech případech, které neřeší ujednání obsažená v této smlouvě, platí příslušná ustanovení Občanského zákoníku. Za objednatele: Za zhotovitele: V Olomouci dne: 11 -01- 2019 Správa silnic Olomouckého kraje, p.o. Stráský, Hustý a partneři s. Ing. Petr Foltýnek Ing. Ilja Hustý ředitel organizace jednatel Strana 6 (celkem 6)