Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7917447: Rámcová smlouva o inzerci METRO

Příloha cenik Metro 2019.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        CENÍK 2019

                                                      Ceny inzerce platné od 1. 1. 2019

NEJVĚTŠÍ DENÍK V ČESKÉ REPUBLICE!
VYDAVATEL                                 BANKOVNÍ SPOJENÍ                          DPH

 MAFRA, a. s.                             KB, a.s., číslo účtu: 121 89 42 011/0100  Všechny ceny jsou uvedeny bez DPH.
 Karla Engliše 519/11                     Platební podmínky: Splatnost faktury
 150 00 Praha 5                           do 14 kalendářních dnů po vystavení.
 IČ: 45313351
 DIČ: CZ45313351                          TECHNICKÉ ÚDAJE

 MÍSTO DODÁNÍ TISKOVÝCH PODKLADŮ          Rozměr zrcadla: 204x286 mm
                                          Počet sloupců: 5
  MAFRA, a. s.                            Mezera mezi sloupci: 3 mm
  Karla Engliše 519/11                    Papír 45 g/m2 - SC
  150 00 Praha 5 - Smíchov
  e-mail: grafici@metro.cz                  DENÍK VYCHÁZÍ DENNĚ KROMĚ SOBOT, NEDĚLÍ A SVÁTKŮ

 TISK                                 1   2   3                                     4    5

  Technika tisku - ofsetový tisk      38  80  121                                   163  204
  Barva - barevně na všech stránkách
  Rastr 100 lpi

VELIKOSTI SLOUPCŮ
     POČET SLOUPCŮ PLOŠNÉ INZERCE
     ŠÍŘKA SLOUPCŮ

                                                                                              2
TECHNICKÉ PODMÍNKY

PODKLADY K VÝROBĚ V MAFRA, a. s.                                              PLNOBAREVNÉ INZERÁTY (4C)

Polotónové, kvalitní černobílé nebo barevné                                   Ve formátu CMYK. Při převodu z RGB do CMYK je nutné použít
fotografie. Podklady na filmech nepřijímáme!                                  parametry převodu definované vydavatelstvím, případně ICC profil
                                                                              definovaný a dodaný vydavatelstvím.
PODKLADY V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ                                                Soubor převodu z RGB do CMYK – ICC profil tiskového stroje je k
                                                                              dispozici na www.mafra.cz/sluzby.
Média pro přenos dat - CD, po dohodě přes FTP nebo e-mail. Podklady
pro tisk: EPS, postscriptové, nebo PDF soubory, kompozitní, pozitivní, které  Pro kontrolu nátisk na novinovém papíru, případně výtisk z barevné
mají zapracované obrázky a fonty. Pro kontrolu výtisk z tiskárny jako         tiskárny jako náhled.
náhled (pro 2C, 4C – barevný náhled).
Obrazové polotónové předlohy s min. rozlišením 250 DPI při velikosti 1:1.     Vydavatelství může na vyžádání předložit zákazníkovi vlastní
Nárůst hodnoty odstínu ve středních hodnotách: černá, azurová,                simulovaný nátisk na novinovém papíru pro barevnou korekturu.
purpurová, žlutá: 25 % ± 2 %. U inzerátů bez orámování, případně              Součet čtyř barev nesmí být přes 240 % (v neutrální šedé), tzn. že
neshoduje-li se velikost rámečku s velikostí inzerátu, doporučujeme vložit    maximální pokrytí archu barvou v libovolném místě nesmí překročit
do souboru ořezové značky pro jasné definování okrajů inzerátu.               240 %!
                                                                              Při zpracování lze využít vzorník barevné škály v novinovém tisku
                                                                              MAFRA, a.s.

                                                                              3
INZERTNÍ MUTACE DENÍKU METRO                                 PC-HK

                    MUTACE                  Mutace  po - pá

                       Total               Bohemia
                       Praha + Stř. Čechy  PL-KV
                       Bohemia             LC-UL
                       PL-KV
                       PC-HK               LC-UL
                       LC-UL
                       JČ
                       Moravia
                       Ostrava
                       ZL-OL
                       Vysočina
                       Brno

                                                                    4
SPECIÁLNÍ FORMÁTY - PLOŠNÁ INZERCE

  Formát                      Velikost v mm                Total    Praha + Stř. Č  Bohemia     Moravia      Brno
                                                         po - pá        po - pá      po - pá    po - pá    po - pá
Skybox (A)                                      38 x 40
Superskybox (B)                                 80 x 40    61 367          40 480      51 653     21 798     15 250
Superskybox (C)                                 38 x 80   122 735          80 960     103 306     43 597     30 501
Skybanner na tit. straně (D)                  204 x 30    122 735          80 560     103 306     43 597     30 501
L-skybanner (E)                    163 x 30; 38 x 80      167 366         110 400     140 872     59 450     38 126
Banner (F)                                    204 x 40    228 733         150 880     192 525     81 249     53 376
L-banner (G)                       163 x 35; 38 x 90      195 260         128 800     164 350     69 359     44 480
Magabanner (H)                                204 x 60    218 693         142 735     181 204     76 471     60 760
Outsert (4 strany)                204 x 286 (4krát)       218 693         142 735     181 204     76 471     60 760
Baby outsert (I)                   dle specifikace       2 315 768       1 527 765   1 956 041    823 595   514 750
Island ad sám na straně (K)                  121 x 121    964 903         636 569     815 017     343 165   214 479
Zadní obálka                                 204 x 286    177 157         116 872     149 637     63 005     39 379
                                                          578 942         381 941     489 010     205 899   128 687

                                                                                                           5
SPECIÁLNÍ FORMÁTY - BAREVNÁ INZERCE

  Formát                                    Velikost         Total  Praha + Stř Č.  Bohemia   Moravia     Brno
                                             (v mm)        po - pá      po - pá      po - pá  po - pá   po - pá
Cut-out 1/4 strany (L) sám na straně
Cut-out banner (M)                             121 x 121   147 631        97 394     124 697    52 504   32 816
Skybanner na redakční straně (N)               121 x 121   118 105        42 003      99 758    42 003   26 253
Sponzorský box (J)                                          62 762        41 400      52 827    22 294   14 297
Sherpa (O)                                       204 x 30   16 737        11 040      14 087     5 945    3 813
Pyramida (P)                                      80 x 20  233 893       154 305     197 560    83 183   51 989
Frame (Q)                                                  287 001       189 341     242 418   102 071   63 794
Junior page (R)                                163 x 232   289 471       190 971     244 505   102 949   64 344
                                               344 x 232   289 471       190 971     244 505   102 949   64 344
                                      dle specifikace
                                               163 x 232

                                                                                                                 6
PLOŠNÁ INZERCE

          Formát          Velikost     Total   Praha +    Bohemia    PL-KV      JČ    PC-HK     LC-UL   Moravia   BRNO    Ostrava   ZL-OL   Vysočina
                                              stř. Čechy
2/1 str.                  428 x 286  po - pá               po - pá  po - pá  po - pá  po - pá  po - pá  po - pá  po - pá  po - pá  po - pá   po - pá
                                               po - pá
2/1 str. (2. a 3. str)    428 x 286  578 944               489 010  105 344  68 474   105 344  105 344  205 899  128 686  105 344  105 344    68 474
                                     849 116   381 942     717 214  154 504  100 427  154 504  154 504  301 984  188 741  154 504  154 504   100 427
1/1 str.                  204 x 286  385 961   560 181     326 007  70 229   45 649   70 229   70 229   137 266  85 792    70 229  70 229     45 649
                                     194 911   254 628     164 633  35 466   23 052   35 466   35 466    69 319  43 324    35 466  35 466     23 052
1/2 str. na šířku         204 x 142  194 911   128 587     164 633  35 466   23 052   35 466   35 466    69 319  43 324    35 466  35 466     23 052
                                     130 455   128 587     110 190  23 738   15 429   23 738   23 738    46 396  28 997    23 738  23 738     15 429
1/2 str. na výšku         99 x 286   130 455    86 064     110 190  23 738   15 429   23 738   23 738    46 396  28 997    23 738  23 738     15 429
                                     98 421     86 064     83 131   17 908   11 640   17 908   17 908    35 003  21 877    17 908  17 908     11 640
1/3 str. na šířku         204 x 95   98 421     64 929     83 131   17 908   11 640   17 908   17 908    35 003  21 877    17 908  17 908     11 640
                                     79 123     64 929     66 831   14 397            14 397   14 397    28 140  17 587    14 397  14 397
1/3 str. na výšku         80 x 286   79 123     52 198     66 831   14 397    9 358   14 397   14 397    28 140  17 587    14 397  14 397      9 358
                                     65 999     52 198     55 748   12 010    9 358   12 010   12 010    23 472  14 670    12 010  12 010      9 358
1/4 str. na šířku         204 x 71   65 999     43 542     55 748   12 010    7 805   12 010   12 010    23 472  14 670    12 010  12 010      7 805
                                     49 789     43 542     42 055             7 805                      17 708  11 067                        7 805
1/4 str. na výšku         99 x 142   49 789     32 846     42 055    9 059    5 889    9 059    9 059    17 708  11 067    9 059    9 059      5 889
                                     39 869     32 846     33 677    9 059    5 889    9 059    9 059    14 180            9 059    9 059      5 889
1/5 str. na šířku         121 x 95   39 869     26 304     33 677    7 254    4 716    7 254    7 254    14 180   8 862    7 254    7 254      4 716
                                     33 308     26 304     28 134    7 254    4 716    7 254    7 254    11 847   8 862    7 254    7 254      4 716
1/5 str. na výšku         38 x 286   33 308     21 973     28 134    6 060    3 940    6 060    6 060    11 847   7 403    6 060    6 060      3 940
                                     33 308     21 973     28 134    6 060    3 940    6 060    6 060    11 847   7 403    6 060    6 060      3 940
1/6 str. na šířku         121 x 75   25 009     21 973     21 125    6 060    3 940    6 060    6 060             7 403    6 060    6 060      3 940
                                     25 009     16 500     21 125    4 551    2 959    4 551    4 551     8 895   5 559    4 551    4 551      2 959
1/6 str. na výšku         80 x 112   25 009     16 500     21 125    4 551    2 959    4 551    4 551     8 895   5 559    4 551    4 551      2 959
                                                16 500               4 551    2 959    4 551    4 551     8 895   5 559    4 551    4 551      2 959
1/8 str. na šířku         121 x 60     279                   235
                                                  184                  51       33       51       51        99      64       51       51         33
1/8 str. na výšku         80 x 90

1/10 str. na šířku        121 x 50

1/10 str. na výšku        80 x 75

1/12 str. na šířku a)     80 x 60

1/12 str. na výšku        38 x 120

1/12 str. na šířku b)     121 x 40

1/16 str. na výšku        38 x 90

1/16 str. na šířku a)     80 x 45

1/16 str. na šířku b)     121 x 30

          cena za mm/sl.

                                                                                                                                            7
RUBRIKOVÁ INZERCE

Metro rubriková inzerce           velikost       Total        Praha + Stř. Čechy  Bohemia   Moravia   Brno

          1/1 str 4C             204 x 270      199 017               132 678      169 533   73 710  51 597
          1/1 str ČB             204 x 270      176 904               119 410      153 317   66 339  47 174
          1/2 str 4C             204 x 134      102 028               68 018       86 912    37 788  26 452
          1/2 str ČB             204 x 134      90 691                61 217       78 599    34 009  24 184
          1/3 str 4C             204 x 90       69 984                46 656       59 616    25 920  18 144
          1/3 str ČB             204 x 90       62 208                41 990       53 914    23 328  16 589
          1/4 str 4C             99 x 134       53 185                35 456       45 305    19 698  13 789
          1/4 str ČB             99 x 134       47 275                31 911       40 972    17 728  12 607
    cena zamm/sl 4C
    cena zamm/sl ČB                   x           135                    90           115       50     35
                                      x           120                    81           104       45     32

Počet sloupců rubrikové inzerce  1          2   3        4    5    6              Rubriková inzerce je plošná inzerce uveřejněná na stránkách
                                                                                  a v rubrikách řádkové inzerce.
Šířka sloupců (v mm)             32         66  100      134  168  202
                                                                                  Maximální rozměr rubrikové inzerce je 1/4 strany

                                                                                                                                               8
SLEVY A PŘÍPLATKY

 PŘÍPLATKY                                                                                            SLEVY ZA POČET OPAKOVÁNÍ - PLOŠNÁ INZERCE

Umístění na první obálce                              350 %                                           3 a více zveřejnění ve stejné velikosti   3%
Umístění na poslední straně                            50 %
Umístění v redakční části do velikosti 1/3 strany*           *Formát menší než 1/3 strany je na       6 a více zveřejnění ve stejné velikosti   5%
Umístění v redakční části do velikosti 1/2 strany     100 %  redakční straně možný, ale cena a
1. pozice inzerátu o velikosti 1/2 strany a větší **   50 %  příplatek jsou počítány z velikosti 1/3  12 a více zveřejnění ve stejné velikosti  10 %
2. pozice inzerátu o velikosti 1/2 strany a větší **   15 %  strany.
                                                       10 %                                           24 a více zveřejnění ve stejné velikosti  15 %
                                                             **U menších inzerátů je tento příplatek
                                                             nahrazen redakčním příplatkem.           48 a více zveřejnění ve stejné velikosti  20 %

                                                                                                      60 a více zveřejnění ve stejné velikosti  Dle dohody

UZÁVĚRKA PRO OBJEDNÁVKY A PODKLADY                                                                    SLEVY - VKLÁDANÁ INZERCE

 2 pracovní dny před uveřejněním                                                                      500 000 ks    3 opakování                  3%
                                                                                                                                                 5%
STORNO POPLATKY                                                                                       1 000 000 ks  6 opakování                 10 %
                                                                                                                                                15 %
15-3 pracovních dní před uveřejněním: 50 %                                                            1 500 000 ks  8 opakování                 20 %
Od 2 pracovních dnů před uveřejněním: 100 %
                                                                                                      2 000 000 ks  10 opakování

                                                                                                      2 500 000 ks  12 opakování

                                                                                                                                                            9
XXL INZERTNÍ KOMBINACE: METRO + 5PLUS2

          Formát     Velikost   Total XXL Praha a STČ. Plzeňský Karlovarský Jihočeský Hradecký Pardubický Ústecký  Liberecký  Jihomorav-  Moravsko-  Olomoucký  Zlínský  Vysočina
                                                                                                                                   ský      slezský
     2/1 strany
     1/1 strany      428 x 286  1 241 074  648 753  156 604  113 769  128 820  156 604           156 604  165 184  148 024    225 675     247 659    156 604    156 604  128 820
1/2 strany na šířku  204 x 286   697 728   375 302  91 533   65 836   73 010   91 533            91 533   95 823   87 243     129 000     134 004    91 533     91 533   70 399
      na výšku       204 x142    350 408   188 087  45 821   32 991   36 541   45 821            45 821   47 951   43 691     64 598      66 823     45 821     45 821   35 223
1/3 strany na šířku  100 x 286   350 408   188 669  45 956   33 096   36 676   45 956            45 956   48 101   43 811     64 823      67 149     45 956     45 956   35 358
1/4 strany na šířku  204 x 95    233 563   125 851  30 713   22 077   24 452   30 713            30 713   32 138   29 288     43 227      44 750     30 713     30 713   23 570
      na výšku       204 x 71    177 128   95 752   23 414   16 919   18 573   23 414            23 414   24 479   22 349     32 868      33 875     23 414     23 414   17 691
1/5 strany na šířku  100 x 142   175 296   94 543   23 080   16 585   18 357   23 080            23 080   24 145   22 015     32 461      33 541     23 080     23 080   17 691
      na výšku       204 x 57    141 921   76 687   18 745   13 526   14 878   18 745            18 745   19 600   17 890     26 324      27 140     18 745     18 745   14 212
1/6 strany na šířku  100 x 114   140 818   75 959   18 544   13 325   14 747   18 544            18 544   19 399   17 689     26 078      26 939     18 544     18 544   14 212
      na výšku       204 x 47    117 469   63 528   15 532   11 194   12 315   15 532            15 532   16 237   14 827     21 797      22 430     15 532     15 532   11 780
  1/8 strany šířka   100 x 94    116 718   63 032   15 395   11 057   12 227   15 395            15 395   16 100   14 690     21 630      22 293     15 395     15 395   11 780
      na výšku       204 x 35     88 358   47 888   11 720    8 463    9 272   11 720            11 720   12 245   11 195     16 421      16 837     11 720     11 720    8 826
                     100 x 71     88 111   47 577   11 619    8 347    9 230   11 619            11 619   12 151   11 086     16 328      16 831     11 619     11 619    8 894

PODMÍNKY POSKYTNUTÍ                                                                                       POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY

XXL zahrnuje tituly Metro a 5plus2.                                                                       Potvrzení objednávky v rámci XXL
Lze uplatnit pro jednoho zadavatele i v případě inzerce různého obsahu inzerce (např. odlišné             provede obchodní oddělení deníku Metro
produkty) stejně jako na inzerci v různé dny v rámci jednoho kalendářního týdne.
Speciální formáty inzerce a prospektových příloh je možné realizovat pouze po předchozí dohodě.           REKLAMACE

VKLÁDANÁ INZERCE                                                                                          Případné reklamace v rámci XXL se řeší u vydavatele MAFRA a.s.
                                                                                                          a řídí se Všeobecnými obchodními podmínkami pro inzeráty a
 Cena a technické podmínky viz strana 10.                                                                 prospektové přílohy v MAFRA a. s. uvedenými v platném ceníku.

PŘÍJEM INZERCE SLEVY                                                                                      SLEVY

 Objednávky na základě tohoto ceníku XXL přijímá MAFRA a.s. - obchodní oddělení METRO,                    Za plochu a počet zveřejnění viz str. 8.
 tel.: 225 065 122, 225 065 121, e-mail: sales@metro.cz
                                                                                                                                                                             10
VKLÁDANÁ INZERCE

CENY VKLÁDANÉ INZERCE                                        VLASTNOSTI A SPECIFIKACE PŘÍLOH                              PŘEPRAVA A BALENÍ PŘÍLOH

Ceny - individuální kalkulace možná                          Volné listy  Deník      Magazín           Gramáž papíru      Pro přepravu prospektových příloh nutno používat stabilní
od 500 000 ks v Kč za každých 1 000 kusů                                                                 170-200 g/m2     palety. Palety je nutné přesně stohovat, vrstvy prokládat
                                                             Nejmenší                                                     kartónem, vrchní vrstvu překrýt dřevěným krytem. Balíky v
do 10 g/kus         1 250 Kč                                 formát                 rozměr v mm                           jedné nezkřížené vrstvě (hřbety k jedné straně!) musí mít
do 20 g/kus         1 450 Kč                                 Největší                                                     stejnou výšku (8 až 10 cm), balíky nezavazovat, neovíjet
do 30 g/kus         1 650 Kč                                 formát       105 x 210  A6 (105 x 148)                       páskou, nebalit. Přílohy musí být chráněny proti poškození
do 40 g/kus         1 850 Kč                                                                                              při přepravě a proti pronikání vlhkosti. Každá paleta musí
do 50 g/kus         2 050 Kč                                              230 x 310  200 x 270         120 g/m2           být označená - analogicky k dodacímu listu, na dně strany
                                                                                                                          stohu uložit balíkovou průvodku, stoh opatřit fólií a
Při hmotnosti nad 50 g/kus a v případě individuálních        A5 (210 x 148), A4 (297 x 210 mm)         min. 120 g/m2      zapáskovat přes dřevěný kryt - pozor na poškození příloh.
požadavků objednavatele bude cena stanovena dohodou.         A3 (420 x 297) - musí být přeložen na A4  min. 80 g/m2       Paletové průvodky se ukládají na dvě strany stohu na
                                                             A2 (594 x 420) - musí být přeložen na A4  min. 60 g/m2       paletě a musí obsahovat tyto údaje: Odesílatele a
                                                                                                                          příjemce, objednavatele vkládání, označení (název)
VKLÁDANÉ MNOŽSTVÍ                                            Vícestránkové přílohy   Počet stran       Gramáž papíru      přílohy, termín vkládání, titul a jednotku vykrytí (region),
                                                             A4, A5, A6                  4 - 6 stran          80 g/m2     počet příloh v balíku, na paletě a celkem, počet palet
minimálně 3 000 ks                                           A4, A5, A6                                       52 g/m2     celkem a číslo jednotlivé palety.
                                                                                      8 a více stran
                                                                                                                          OSTATNÍ
UZÁVĚRKA PRO OBJEDNÁVKY                                      KVALITA DODÁVKY PŘÍLOH
                                                                                                                          V případě výrazné prezentace jména, produktu či služby
14 pracovních dnů před uveřejněním                           Přílohy musí být bezzávadně zpracovatelné, bez dodatečné     dalšího klienta ve vkládané inzerci je nutná předchozí
                                                             manuální úpravy. Přílohy slepené, elektrostaticky nabité     individuální dohoda o ceně. V případě nedominantního
STORNO POPLATKY                                              nebo zvlhlé, s ohnutými rohy nebo jinak poškozené a přílohy  zveřejnění se účtuje příplatek 15 % z ceny zakázky za
                                                             s oltářním ohybem nebo leporelo nemohou být zpracovány.      každého klienta. V případě dodržení technických
21 - 15 pracovních dnů před uveřejněním: 50 %                U vícestránkových příloh je vhodný ohyb na delší straně.     podmínek je úspěšnost vkladu cca 98 %. V případě
                                                             Ořez musí být proveden v pravém úhlu, musí být rovný a       nedodržení pokynů úspěšnost vkladu úměrně klesá a
14 pracovních dnů před uveřejněním:       100 %              hladký, ve velikosti formátu. Přílohy se vzorky zboží není   MAFRA, a.s. si vyhrazuje právo na nepřevzetí, resp.
                                                             možné zpracovat, zvláštní formáty až po vyzkoušení.          nevložení (případně změnu termínu) prospektových příloh!
TERMÍNY DODÁNÍ
                                                                                                                          MÍSTO DODÁNÍ VKLADŮ
• 3 pracovní dny před uzavřením, výhradně v dopoledních
hodinách (do 14. hodiny pracovního dne)                                                                                   MAFRA a.s. Tiskárna Praha
• 5 pracovních dnů před uveřejněním dodat do redakce deníku                                                               Tiskařská ul. 2/625
METRO vzorek přílohy v počtu nejméně 5 ks                                                                                 Praha 10 - Malešice (tel.: 225 068 403)

                                                                                                                          MAFRA a.s. Tiskárna Olomouc
                                                                                                                          Pavelkova 7
                                                                                                                          Olomouc (tel.: 583 803 127)

                                                                                                                                                                    11
SAMPLING

CENY SAMPLINGU          4 Kč                    TERMÍNY DODÁNÍ                                                 PALETOVÁ PRŮVODKA
                        3 Kč
do 20 000 ks          2,2 Kč                    • 3 pracovní dny před uzavřením, výhradně v dopoledních        Musí obsahovat následující údaje:
20 000 - 100 000ks                              hodinách (do 14. hodiny pracovního dne)                        • odesílatele a příjemce
100 000 - 300 000 ks                            • 10 pracovních dnů před uveřejněním dodat do redakce          • produkty určené k distribuci
                                                deníku METRO vzorek produktu v počtu nejméně 5 ks              • objednavatele
Uvedené ceny platí pro produkty do 100 g/kus.                                                                  • označení produktu
V ostatních případech bude cena stanovena       POKYNY PRO BALENÍ                                              • termín uveřejnění
na základě individuální kalkulace.                                                                             • a jednotku vykrytí - celkový počet dodaných
                                                1. Počet distribuovaných produktů na EUR-paletě o rozměru      produktů
DISTRIBUOVANÉ MNOŽSTVÍ                                80 x 120 x 120 cm musí být min. 5 000 kusů.              • počet EUR-palet
                                                                                                               • počet produktů na dané EUR-paletě
maximálně 308 000 ks                            2. Používání EUR-palet na více použití o rozměrech             • číslo dané EUR-palety
minimálně 10 000 ks                                   80 x 120 cm je samozřejmým předpokladem.                 • celkovou váhu dané EUR-palety
                                                                                                               • místo pro poznámky
UZÁVĚRKA PRO OBJEDNÁVKY                         3. Balíky uvnitř palety musí být naskládány co nejtěsněji k
                                                      sobě. Na vnějších stranách stohů má být uzavřená řada -  Případné vícepráce spojené s nedodržením výše
14 pracovních dnů před uveřejněním                    hřbet příloh.                                            uvedených pokynů budou v případě realizace
                                                                                                               objednávky účtovány objednavateli.
STORNO POPLATKY                                 4. Váha naložené palety nesmí překročit 800 kg.
                                                5. Maximální výška palety je stanovena na 120 cm
21 - 15 pracovních dnů před uveřejněním : 50 %  6. Připevnění celého nákladu k paletě lze provést křížovým
14 pracovních dnů před uveřejněním: 100 %
                                                      páskováním, nejlépe přes nepropustný obal, aby byly
                                                      produkty chráněny před vlhkostí a poškozením.
                                                7. Paletové průvodky musí být umístěny na dvou vedle sebe
                                                      ležících stranách, na viditelném místě naložené EUR-
                                                      palety.

                                                                                                               12
BANNERY/METRO.CZ

Pozice                        Velikost v px.     Umístění  Garance zobrazení / týden                                        Cena / týden    CPT
Wide Square (II)           480 x 300 max. 45 kB   All web                  200 000                                              18 000 Kč  90 Kč
1/2 page Ad 300 x 600 (V)  300 x 600 max. 45 kB   All web                  500 000                                              75 000 Kč  150 Kč
Mega Board (I)             998 x 200 max. 45 kB   All web                  600 000                                              99 200 Kč  165 Kč
Branding (VI)                                     All web                  500 000                                             125 000 Kč  250 Kč
Wall paper                    dle specifikace     All web                  500 000                                              35 000 Kč  70 Kč
Komerční článek            970 x 310 max. 50 kB
                                                                                                                            79 000 Kč/den

PŘÍPLATKY                                                                                                                   PODKLADY PRO INTERNETOVOU REKLAMU

• za rozbalení iLayeru, M-overu, Splashe - pevný příplatek 100 % (omezení 1x uživatel/den)                                  • musí být dodány nejpozději 2 pracovní dny před začátkem kampaně.
• za videobanner - příplatek 30 % k ceníkové ceně vybraného formátu                                                              Budou-li dodány později, nemůžeme garantovat počet impresí.

     Příplatek za spuštění zvuku - u flashového banneru je příplatek 25 %                                                   • přijímáme formou e-mailu nebo na CD
     - musí následovat až po provedené akci uživatelem.                                                                     • přijímáme ve formátech bannerů a reklamních odkazů

Velikost bannerů při rozbalení (v px):                                                                                           - flash (.swf) s prolinkem na vlastní internetovou prezentaci;
300x600 - max. 600x600                                                                                                           JPEG (jpg, jpeg) a Graphics Interchange Format (.gif; statický či
300x300 - max. 600x300                                                                                                           animovaný)
998x200 - max. 998x400
480x300 - max. 960x300                                                                                                      • Specifikace reklamních formátů:
                                                                                                                                 http://data.idnes.cz/soubory/mafra_all/98A160216_BOP_004_SPECIFIKA
• Za každých započatých 5 kB navíc nad standardní velikost banneru: 10% příplatek.                                               CEREKLAMN.PDF

M-over (Mouse over): Při přejetí myší přes banner tento banner „něco“ udělá. - vyjede rollout nebo zazní zvuk.              • Náhledy reklamních formátů:
Splash: Banner „něco“ udělá i bez přejetí myši. Tato akce (vyjíždění, zvuk, apod.) musí být vždy omezena tak, aby                http://data.idnes.cz/soubory/mafraweb/13A160406_KUBI_001_NAHLEDR
obtěžování uživatele nepřesáhlo rozumnou míru.                                                                                   EKLAMNICHP.PDF
Videobanner: reklamní formát, ve kterém je přehráván televizní spot a jehož velikost je výrazně větší než povolené limity.

Všechny ostatní formáty, které nejsou v ceníku, jsou NESTANDARDNÍ. Jejich cena a nasazení je možné domluvit vždy po                                13
dohodě s obchodním oddělením.
CROSSMEDIÁLNÍ FORMÁTY

      Formát              Velikost v     Formát metro.cz      Velikost v      Cena v Kč        *Trvání : max . 10 sek.
 deník Metro***               mm                               Pixelech                         Velikost : max. 800 x 600 Pixel
                                               Layer Ad*,**                      2 430 000      Velikost dat: max. 100KB
Wrap 1. ob. + 4. ob. (A)     428 x 286         Layer Ad*,**   max. 800 x 600     2 080 000      Formát : HTML5, JPEG, 3rd Party Tag, Tag in Tag
Wrap 1. ob. + 2. ob. (B)  2 x 204 x 286        Layer Ad*,**   max. 800 x 600     1 750 000
                                               Layer Ad*,**   max. 800 x 600      750 000      **Close - Button musí být viditelně umístěn vlevo nebo
     Fake cover (C)         204 x 286        Komerční článek  max. 800 x 600      380 000      vpravo nahoře. Označení "X" nebo "zavřít„ min. výška
      Special Ad (D)        204 x 110        Komerční článek  max. 800 x 600      195 000      znaků 10 px
     Advertorial (E)        204 x 260
                                                              max. 800 x 600                   ***Vpravo nahoře na titulní straně musí být vynechán
     Advertorial (F)        204 x 130                                                          prostor na logo deníku o velikosti 60 x 24 mm, vodorovně
                                                                                               nebo svisle

         +                                                                                  +
+
                                                              +                                +

                                                                                                  14
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ                                               3.                                                             podmínky. Klient (a zadavatel) jsou povinni o těchto
1.                                                                   Zadavatelem se rozumí objednatel, který objedná šíření         individuálních podmínkách zachovávat mlčenlivost.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále také jen „VOP“)               reklamy.
upravují smluvní vztahy mezi obchodní společností MAFRA, a. s.,      4.                                                             III. REKLAMA
se sídlem Praha 5, Karla Engliše 519/11, PSČ 150 00, IČ: 45313351,   K šíření reklamy dochází na základě jednotlivých smluv o dílo
DIČ: CZ45313351, zapsané v obchodním rejstříku vedeném               nebo obdobné smlouvy (dále společně jen „smlouva o dílo“) či   1.
Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka č. 1328 (dále jen           na základě rámcové smlouvy a dílčích objednávek. Tyto smluvní
„vydavatelství“) a zadavateli při šíření reklamy a jiné inzerce      vztahy se dále vedle těchto Všeobecných obchodních             Za včasné dodání podkladů reklamy je zodpovědný zadavatel.
(dále společně jen „reklama“):                                       podmínek a právě platného ceníku řídí Technickými
a) v deníku Mladá fronta DNES (a všech jeho přílohách),              podmínkami pro jednotlivá média, které jsou zveřejněny na      V případě, kdy dodané podklady podle věty první nebudou
b) v deníku Lidové noviny (a všech jeho přílohách),                  webové adrese: www.mafra.cz. Odchylná ujednání ve smlouvě
c) v deníku Metro a magazínu Men Women ONLY,                         mají přednost před ustanoveními těchto VOP.                    splňovat požadavky stanovené či obvykle vyžadované
d) v rámci nabídek TOP KOMBI a ULTRA KOMBI,                          5.
e) v týdenících 5plus2 a TÉMA,                                       Nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek       vydavatelstvím či budou jinak nevhodné pro šíření, bude o této
f) na internetovém serveru iDNES.cz,                                 je právě platný ceník. Postup změn ceníku je upraven v čl. X.
g) na internetovém serveru lidovky.cz, resp. zpravy.cz,                                                                             skutečnosti vydavatelství bez zbytečného odkladu informovat
h) na internetovém serveru jobdnes.cz, reality.idnes.cz,             II. UZAVŘENÍ SMLOUVY
akcniceny.cz, expres.cz                                              1.                                                             zadavatele. Zadavatel je v takovém případě povinen doručit
i) na internetovém serveru 5plus2.cz,                                Zadavatel objednává šíření reklamy obvykle písemnou
j) v televizním vysílání hudební stanice ÓČKO, ÓČKO Star,            objednávkou (dopisem, faxem, e-mailovou korespondencí).        vydavatelství neprodleně vhodné náhradní podklady v
ÓČKO Black a ÓČKO Expres a                                           Objednávka však může být učiněna také ústně.
k) v ostatních tiskovinách a jiných médiích vydávaných,              2.                                                             požadovaném stavu. V případě, že reklamy budou využívat
provozovaných či zastupovaných vydavatelstvím nebo                   Objednávka musí obsahovat všechny potřebné náležitosti,
osobami tvořícími s vydavatelstvím koncern.                          které jsou nutné pro řádné šíření reklamy, a to zejména:       prvky umožňující sledování chování uživatele (cookies apod.) či
Komunikační média uvedená shora pod písmeny a) až k)                 obchodní firmu zadavatele či jeho jméno a příjmení nebo
budou dále nazývána společně též „média“. Existují-li pro            název, sídlo, identifikační číslo, DIČ a obvykle i jméno       zpracovávající osobní údaje, je zadavatel plně odpovědný za
jednotlivé služby vydavatelství zvláštní obchodní podmínky,          pracovníka odpovědného za objednávku. Dále zde musí být
uplatní se tyto VOP subsidiárně vedle těchto zvláštních              uvedeno médium, v němž má být reklama šířena, termín šíření,   soulad takovéto reklamy s právními předpisy, zejména nařízením
obchodních podmínek.                                                 druh (např. plošný inzerát, řádkový inzerát externí příloha,
2.                                                                   banner, spot, sponzoring) a eventuálně další údaje ohledně     (EU) 2016/679 a zákonem 127/2005 Sb. a je správcem takových
V případě tištěných médií uvedených pod písmeny a) až e) a l)        provedení a specifikace objednávky (např. jednotka vykrytí,
se reklamou pro účely těchto VOP rozumí část tištěné strany          umístění, rubrika, značka, barva). Vydavatelství si vyhrazuje  údajů. Vydavatelství nezískává pro zadavatele žádné souhlasy
některého z médií obsahující sdělení jiné osoby, než vydavatele      právo odmítnout objednávky, které nebudou odpovídat
příslušného média, které netvoří redakční text, prospektová          tomuto odstavci.                                               se zpracováním osobních údajů, ledaže by to bylo zvlášť
příloha, tedy externí příloha některého z těchto médií, a štítky na  3.
titul, pokud je takové sdělení šířeno za úplatu nebo jinou           K uzavření smlouvy dojde potvrzením objednávky, učiněné        písemně dohodnuto. Tím není dotčeno právo vydavatelství
protihodnotu. V případě elektronických médií uvedených pod           zadavatelem, vydavatelstvím. Vydavatelství potvrdí
písmeny f) až l) se reklamou pro účely těchto VOP rozumí             objednávku ústně či písemně (dopisem, faxem, e-mailovou        využívat jím sbírané údaje samostatně.
jakékoliv sdělení jiné osoby než provozovatele příslušného           korespondencí apod.). V případě, že nedojde k potvrzení
média, které netvoří redakční obsah příslušného média a je           objednávky vydavatelstvím ústně či písemně, považuje se za     2.
šířeno za úplatu nebo jinou protihodnotu, včetně sponzoringu,        uzavření smlouvy uskutečnění šíření reklamy.
teleshoppingu a umístění produktu. Za reklamu se považují            4.                                                             Vydavatelství zaručuje kvalitu tisku běžnou pro požadované
veškerá sdělení třetích osob uvedená v tomto odstavci, i když        Objednávky externích příloh jsou pro vydavatelství závazné
nejsou určena k podpoře prodeje produktů či služeb                   teprve po předložení vzorové přílohy a jejím schválení.        tiskové médium, kvalitu vysílání či zobrazení běžnou pro
zadavatele (či jiné osoby) nebo nejsou činěna v souvislosti s        5.
podnikatelskou činností zadavatele či jiné osoby.                    Vydavatelství si vyhrazuje právo dohodnout s klientem anebo    požadovaná elektronická média, a to v rámci možností daných
                                                                     zadavatelem prostřednictvím smlouvy individuální obchodní
                                                                                                                                    dodanými podklady.

                                                                                                                                    3.

                                                                                                                                    Zadavatel je plně odpovědný za obsah reklamy. Zadavatel se

                                                                                                                                    zavazuje, že reklama předaná vydavatelství k šíření nebude v

                                                                                                                                    rozporu s právními předpisy, dobrými mravy, principy poctivého

                                                                                                                                    jednání a zásadami poctivého obchodního styku, a že šířením

                                                                                                                                    reklamy nebudou neoprávněně zasažena práva a oprávněné

                                                                                                                                    zájmy třetích osob (zejména, nikoliv však jen, právo na ochranu

                                                                                                                                    osobnosti fyzických osob, právo na ochranu dobré pověsti

                                                                                                                                    právnických osob, autorská práva, práva související s právem

                                                                                                                                    autorským a práva k ochranné známce), a nebudou ani

                                                                                                                                    porušeny obecně závazné právní předpisy, zejména zákon č.

                                                                                                                                    40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, zákon č.

                                                                                                                                    132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na

                                                                                                                                    vyžádání, případně zákon č. 231/2001 Sb., o provozování

                                                                                                                                    rozhlasového a televizního vysílání, v platném znění a že

                                                                                                                                    všechny finanční nároky vyplývající z užití autorských děl,

                                                                                                                                    popřípadě podobizen fyzických osob užitých v rámci reklamy a

                                                                                                                                    z práv souvisejících s právem autorským byly ke dni předání

                                                                                                                                    podkladů reklamy zadavatelem uspokojeny;              15
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

to neplatí pro nároky kolektivních správců, tedy zejména OSA –     reklamy bez vážného důvodu. Pokud tímto navýšením vznikne         smlouvě o dílo, rámcové smlouvě či jiné dohodě anebo těmto
Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním a                zadavateli podle podmínek vydavatelství nárok na vyšší slevu      všeobecným obchodním podmínkám či jiným podmínkám, jež
INTERGRAM nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců          podle platného ceníku, obdrží zadavatel po uplynutí doby          se dle dohody stran použijí,
zvukových a zvukově obrazových záznamů, a to výlučně pokud         platnosti rámcové smlouvy daňový dobropis na rozdíl mezi          b) v případě, kdy budou porušeny etické zásady vydavatelství
se jedná o odměnu za šíření reklamy ve vysílání rozhlasových       slevou sjednanou v rámcové smlouvě a slevou, která mu podle       nebo vydavatelů či provozovatelů jednotlivých médií, případně
nebo televizních stanic. Zadavatel se výslovně zavazuje            platného ceníku přísluší. Pokud nějaká objednávka nebude          Kodex reklamy Rady pro reklamu
nepředávat k šíření reklamu na hazardní hry provozované bez        splněna z důvodů, za které vydavatelství nenese odpovědnost,      c) z důvodu právně závadného obsahu reklamy, tzn. pokud
základního povolení podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních     právo zadavatele na slevu odpovídající nesplněné objednávce       obsah či šíření reklamy bude v rozporu s právními předpisy,
hrách či předpisů jej nahrazujících. Zadavatel se zavazuje, že     zaniká.                                                           dobrými mravy, zásadami poctivého obchodního styku a
pokud vydavatelství či vydavateli, popř. provozovateli             3.                                                                poctivého jednání nebo rozhodnutími orgánů veřejné správy,
příslušného média vznikne v důsledku šíření reklamy škoda nebo     V případě, kdy zadavatel neobjedná v příslušném médiu             d) v případě, kdy vydavatelství bude mít důvodné pochybnosti
jiná újma, tuto škodu (újmu) v plné výši nahradí. Škodou se        reklamu v rozsahu předpokládaném v rámcové smlouvě, jeho          o tom, zda u reklamy není dán důvod pro její odmítnutí podle
rozumí i náklady soudního či rozhodčího řízení, včetně nákladů     nárok na dohodnutou slevu v plném rozsahu zaniká a je             písm. a) až c), e) v případě, kdy by reklama mohla svým
na právní zastoupení v těchto věcech.                              povinen uhradit vydavatelství částku odpovídající již poskytnuté  formátem či provedením vyvolat u čtenářů, resp. posluchačů či
4.                                                                 slevě. Nárok vydavatelství na náhradu škody či ušlého zisku tím   diváků dojem, že se jedná o součást redakčního obsahu
Vydavatelství dostane k volné dispozici všechny potřebné           není dotčen.                                                      příslušného média nebo sdělení vydavatelství či vydavatele
podklady pro šíření reklamy a není povinno tyto podklady           4.                                                                nebo provozovatele příslušného média,
uchovávat, případně zadavateli vracet. Vydavatelství není          Vedle slev předpokládaných v těchto všeobecných                   f) obsahující sdělení, reklamu či obchodní sdělení třetích osob,
povinno provedenou reklamu archivovat.                             obchodních podmínkách mohou být s jednotlivými zadavateli         s výjimkou případu, kdy zadavatelem bude reklamní či mediální
                                                                   písemně sjednány také zvláštní slevy. Zadavatel je povinen o      agentura a reklama
IV. RÁMCOVÁ SMLOUVA                                                těchto zvláštních slevách zachovávat mlčenlivost.                 bude obsahovat sdělení, reklamu či obchodní sdělení jejího
1.                                                                 5.                                                                zákazníka,
Pokud by zadavatel zamýšlel šířit v průběhu roku určitý objem      V případě reklamního spotu nebo sponzorského vzkazu               g) která bude zasahovat do práv a oprávněných zájmů
reklamy v některém z médií, má možnost uzavřít s                   určeného k šíření v rozhlasových stanicích nebo na televizních    vydavatelství či bude poškozovat nebo by mohla poškodit
vydavatelstvím rámcovou smlouvu o dílo pro jednotlivého            stanicích (zejména rodiny ÓČKO) je zadavatel povinen předat       dobré jméno vydavatelství, jeho zaměstnanců, akcionářů
inzerenta, která ho bude opravňovat ke slevám z ceny (dále jen     společně s příslušným nosičem hudební sestavu spotu nebo          anebo osob tvořících s vydavatelstvím koncern,
„sleva“) vyplývajícím z této smlouvy pro objednávky sjednaného     sponzorského vzkazu, obsahující název reklamního spotu nebo       h) v případě, kdy se bude jednat o reklamu konkurenta
konkrétního inzerenta v rámci stanovených médií či mediatypů.      sponzorského vzkazu, název každého užitého hudebního díla,        vydavatelství nebo vydavatele či provozovatele některého z
Slevy uvedené v ceníku reklamy jsou poskytovány pouze              pokud je pojmenováno, jméno autora hudby a textu, případně        médií,
zadavateli za reklamu šířenou v příslušném médiu případně          překladu textu, označení nakladatele a přesnou stopáž             i) v případě, kdy zadavatel nepředá společně s nosičem
mediatypu v průběhu jednoho roku od data sjednaného v              reklamního spotu a užité hudby, a obsahuje-li spot nebo           reklamního spotu nebo sponzorského vzkazu určeného k šíření v
rámcové smlouvě, není-li v ní výslovně sjednána kratší lhůta. Pro  sponzorský vzkaz rovněž komerční snímek, i údaje o užitém         rozhlasových stanicích nebo na televizních stanicích (zejména
jednotlivá média a dále pro reklamu v celostátním vydání           komerčním snímku – označení výrobce spotu nebo                    rodiny ÓČKO) hudební sestavu spotu nebo sponzorského
Mladé fronty DNES, v krajských vydáních MF DNES, pro reklamu v     sponzorského vzkazu a výrobce užitého komerčního snímku.          vzkazu, obsahující název reklamního spotu nebo sponzorského
Magazínu DNES + TV, v Lidových novinách, v magazínu Pátek          6.                                                                vzkazu, název každého užitého hudebního díla, pokud je
Lidových novin, v deníku Metro a týdeníku 5plus2 a pro reklamu     Sleva, která náleží zákazníkovi na základě celkově dosaženého     pojmenováno, jméno autora hudby a textu, případně překladu
v podobě externí přílohy je nutno vždy uzavřít zvláštní rámcovou   obratu, bude poskytnuta v odpovídající částce v Kč nebo v EUR     textu, označení nakladatele a přesnou stopáž reklamního spotu
smlouvu. Vydavatelství je oprávněno některé mediatypy z            a bude rozpočtena poměrnou částkou ke všem předmětným             a užité hudby, a obsahuje-li spot nebo sponzorský vzkaz rovněž
dosahu rámcových smluv zcela vyloučit.                             fakturám.                                                         komerční snímek, i údaje o užitém komerčním snímku – označení
2.                                                                                                                                   výrobce spotu nebo sponzorského vzkazu a výrobce užitého
Na základě rámcové smlouvy je zadavatel oprávněn                   V. REALIZACE OBJEDNÁVKY                                           komerčního snímku,
požadovat v dohodnuté lhůtě i uveřejnění většího množství          1.                                                                j) v případě, kdy zadavatel odmítne podepsat zvláštní slib
reklamy než je dáno rámcovou smlouvou. Vydavatelství se            Vydavatelství si vyhrazuje právo odmítnout šíření reklamy:        odškodnění, jehož podpis bude v odůvodněných případech
zavazuje neodmítnout souhlas s takovým navýšením rozsahu           a) v případě, kdy zadaná reklama nebude odpovídat uzavřené        vydavatelstvím požadován,

                                                                                                                                                                                         16
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

k) v případě, kdy zadavatel bude v reklamě vázat poskytnutí      však vyhrazuje právo provedení tohoto zpracování odmítnout.         žádost (která musí být učiněna současně s objednávkou
dalších informací na zaslání PR SMS a/nebo volání na telefonní   9.
čísla se zvláštním tarifem, ledaže se bude jednat o běžné        Vydavatelství je povinno u reklamy v tištěných médiích              reklamy, jinak jí vydavatelství není povinno vyhovět) také doklad
reklamní soutěže a akce a/nebo                                   uveřejněných pod značkou shromažďovat, předávat nebo
l) anonymní reklamy týkající se voleb po dobu volební kampaně    zasílat po dobu šesti týdnů po uveřejnění reklamy došlé             o šíření reklamy; to platí pouze pro tištěná média. Podle druhu a
podle volebních zákonů nebo reklamy, která nesplňuje další       odpovědi se značkou. Odpovědi se značkou, které přijdou po
požadavky volebních zákonů. V takovém případě vydavatelství      této lhůtě, může vydavatelství zlikvidovat.                         rozsahu objednávky jsou tak poskytovány výstřižky, stránky,
sdělí své rozhodnutí o odmítnutí reklamy zadavateli bez          10.
zbytečného odkladu. Zadavatel je pak povinen bez                 Odpovědi se značkou, které překročí rozměry formátu C4 (228 x       kompletní výtisky nebo jejich kopie, popř. i jen doklady
zbytečného odkladu dodat vydavatelství bezvadné náhradní         325 mm), jakož i knihy, katalogy, balíky nebo zboží, vydavatelství
podklady. Při opakovaném odmítnutí reklamy jednoho               nepřijímá.                                                          elektronickou formou (zejména ve formátu PDF a JPG). Pokud
zadavatele z důvodů uvedených v tomto odstavci má                11.
vydavatelství právo od uzavřené smlouvy odstoupit.               Vydavatelství není povinno kontrolovat vhodnost umístění            není možné tyto doklady obstarat, obdrží zadavatel od
2.                                                               reklamy vzhledem k redakčnímu textu nebo jinému redakčnímu
Pokud není výslovně dohodnut termín šíření reklamy, potom        obsahu ani vzhledem k ostatním reklamám.                            vydavatelství potvrzení o šíření reklamy. U řádkové inzerce se
závisí její uveřejnění na možnostech vydavatelství, popř.
rozhodnutí vydavatele či provozovatele příslušného média.        VI. CENA DÍLA (REKLAMY), JEJÍ SPLATNOST A PLATEBNÍ                  neposkytuje žádný doklad o uveřejnění.
3.                                                               PODMÍNKY, FAKTURACE
Pokud není výslovně dohodnuto určité umístění nebo určitá        1.                                                                  5.
jednotka vykrytí, kde má být reklama šířena, potom závisí její   Výše ceny za dílo je určena uzavřenou (rámcovou) smlouvou a
šíření na možnostech vydavatelství.                              není-li v ní výslovně dohodnuta, je určena těmito VOP a             Při prodlení v placení je zadavatel povinen zaplatit úroky z
4.                                                               platným ceníkem vydavatelství v Kč (CZK) nebo v eurech (EUR)
Objednávka reklamy, která má být realizována výhradně v          - ceny v EUR platí pro zahraniční klienty a jsou uvedeny            prodlení v zákonné výši. Zadavatel je dále povinen hradit
určitém termínu s určitým umístěním nebo v určité jednotce       v platném ceníku vydavatelství v anglickém jazyce, byl –li pro
vykrytí, musí být sdělena vydavatelství včas tak, aby mohla být  danou službu takový ceník v anglickém jazyce s cenami v EUR         náklady spojené s vymáháním fakturované částky nebo
zadavateli potvrzena. Aby vydavatelství mohlo zajistit ideální   vydán.
umístění reklamy v tištěných médiích, vyhrazuje si právo posunu  2.                                                                  částečných plateb. Vydavatelství má právo v případě prodlení
termínu reklamy v těchto médiích, a to o jedno vydání dopředu    Splatnost ceny za dílo je určena uzavřenou (rámcovou)
nebo zpět. Toto ustanovení platí přiměřeně i pro elektronická    smlouvou. Není-li v této smlouvě splatnost ceny díla sjednána, je   v placení odmítnout realizaci dalších objednávek, včetně
média.                                                           cena splatná do 14 dnů ode dne vystavení faktury (daňového
5.                                                               dokladu) vydavatelství, nejpozději však do 30 dnů ode dne           objednávek z rámcové smlouvy, nebo může jejich realizaci
Inzeráty jsou podle možnosti uveřejňovány v odpovídající         šíření reklamy. Splatnost faktury nastává i při vadách reklamy,
rubrice bez nutnosti výslovné dohody.                            právo zadavatele na slevu tím však není dotčeno. Vydavatelství      učinit závislou na přiměřených a včasných platbách předem.
6.                                                               odešle fakturu (daňový doklad) zadavateli na jeho poslední
Vydavatelství si vyhrazuje právo na označení reklamy a to        vydavatelství známou adresu, event. na jeho adresu zapsanou         6.
vhodným způsobem podle volby vydavatelství.                      v obchodním rejstříku či jiné obdobné evidenci. Vydavatelství je
7.                                                               oprávněno svým jednostranným rozhodnutím kdykoliv prodloužit        Pokud neuvede zadavatel přesnou velikost, formu, délku či jiný
Pokud si zadavatel objedná reklamu v podobě, která               dobu splatnosti jednotlivých faktur. Toto své rozhodnutí
neodpovídá rozměrům a/ nebo formátu reklamní plochy či           vydavatelství oznámí zadavateli vhodným způsobem v                  rozsah reklamy určené k šíření v příslušném médiu a přenechá
technickým možnostem příslušného média, vydavatelství upraví     přiměřené lhůtě.
reklamu běžným způsobem, aniž by bylo povinno                    3.                                                                  toto rozhodnutí na vydavatelství, potom je základem pro
zadavatele informovat.                                           Zadavatel bude hradit společně s reklamou také DPH v aktuální
8.                                                               výši. Není-li výslovně uvedeno jinak, jsou ceny v cenících          vyúčtování skutečně uveřejněný rozsah reklamy.
Pokud si zadavatel objedná v tištěných či internetových          uvedeny bez DPH.
médiích graficky nezpracovanou reklamu, zpracuje                 4.                                                                  7.
vydavatelství tuto reklamu běžným způsobem. Vydavatelství si     Společně s fakturou zašle vydavatelství zadavateli na jeho
                                                                                                                                     Slevy uvedené v právě platném ceníku jsou poskytovány pouze

                                                                                                                                     na reklamu jednoho inzerenta uveřejněnou ve lhůtě jednoho

                                                                                                                                     roku. Tato lhůta začíná běžet dnem uveřejnění první reklamy.

                                                                                                                                     8.

                                                                                                                                     Zadavatel má právo uplatňovat zpětně nárok na slevu podle

                                                                                                                                     platného ceníku, a to v závislosti na skutečně šířeném počtu

                                                                                                                                     nebo objemu reklamy v časovém období jednoho roku,

                                                                                                                                     nebude-li dohodnuto či v ceníku jednotlivých médií stanoveno

                                                                                                                                     jinak.

                                                                                                                                     9.

                                                                                                                                     Bude-li zadavatel i přes upomínku vydavatelství v prodlení s

                                                                                                                                     úhradou svých splatných závazků vůči vydavatelství, je

                                                                                                                                     vydavatelství oprávněno rozhodnout, že právo na jakoukoliv

                                                                                                                                     slevu zadavateli nepřísluší, popř. zaniká, a to i zpětně. Právo na

                                                                                                                                     slevu zaniká okamžikem vystavení příslušného vrubopisu

                                                                                                                                     vystaveného vydavatelstvím.

                                                                                                                                     10.

                                                                                                                                     V případě, že např. z důvodu státního svátku dojde k posunu

                                                                                                                                     vydání deníku MF DNES s Magazínem DNES+TV anebo deníku

                                                                                                                                     Lidové noviny s Magazínem Pátek LN na jiný den, platí v tento

                                                                                                                                     den pro reklamu v deníku čtvrteční (MF DNES), resp. páteční

                                                                                                                                     (LN) tarif.                                     17
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

11.                                                          odkladu, nebo pokud náhradní reklama opakovaně není            chyb, může vydavatelství tuto změnu odpovídajícím způsobem

Vydavatelství si vyhrazuje právo stanovit pro zvláštní vydání jiné bezchybná, pak má zadavatel právo na slevu z ceny.       zpoplatnit.

ceny, než jsou uvedeny v právě platném ceníku.               2.                                                             6.

12.                                                          Při opakovaném šíření reklamy je zadavatel povinen             Reklamace se uplatňuje písemně na adrese sídla vydavatelství

Kombinované zakázky (např. TOP KOMBI ZAMĚSTNÁNÍ) jsou        zkontrolovat ihned po každém uveřejnění jejich správnost a     nebo u příslušného inzertního poradce vydavatelství.

zadávány jako jedna objednávka, která je fakturována vždy po úplnost. Vydavatelství neuzná nárok na uveřejnění náhradní     7.

uveřejnění v MF DNES.                                        reklamy v tom případě, jestliže se při opakování objevil tentýž Zákonná práva spotřebitelů, od nichž se nelze dohodou

13.                                                          nedostatek, aniž by byl tento nedostatek bezprostředně         odchýlit, zůstávají nedotčena.

Vydavatelství může uzavřít se zadavatelem samostatnou        (nejpozději do 3 dnů) po předchozím uveřejnění oznámen

dohodu o elektronickém obchodním styku. Tato dohoda          vydavatelství.                                                 VIII. OCHRANA DAT, OBCHODNÍ SDĚLENÍ

specifikuje technické řešení a definuje, že pro vzájemnou    3.                                                             1.

spolupráci (tj. vystavování a zasílání daňových dokladů (faktur) V případě, že se vyskytnou v důsledku vadných podkladů     Informace, které poskytne zadavatel vydavatelství v souvislosti

ze strany MAFRA, korespondenci obou smluvních stran týkající se nedostatky při zpracování, tisku, vkládání či jiném šíření reklamy, se smlouvou o dílo, používá vydavatelství pouze ke smluveným

vystavených daňových dokladů, dokládání uveřejnění inzerce v které nebyly zjevně rozeznatelné při přijetí objednávky, nemá účelům (plnění smlouvy), plnění zákonných povinností či pro

tištěných médiích MAFRA) bude komunikace zajišťována         zadavatel žádný nárok na slevu nebo šíření náhradní reklamy. účely svých oprávněných zájmů či oprávněných zájmů třetích

obvykle elektronickými prostředky.                           4.                                                             osob (zejména pro případ soudního sporu týkajícího se

14.                                                          Vydavatelství v žádném případě neodpovídá za škody, které poskytovaných služeb či obsahu reklamy, pro statistické účely

Faktury pro zahraniční klienty se vystavují buďto v EUR dle  nebyly vydavatelstvím zaviněny úmyslně nebo z hrubé            a zlepšování služeb a pro přímý marketing). Stejné omezení platí

platného ceníku v anglickém jazyce (existuje-li pro danou službu nedbalosti, a za škody způsobené okolnostmi vylučujícími   pro informace, které poskytne vydavatelství zadavateli.

platný ceník v anglickém jazyce s cenami v EUR) nebo v CZK s odpovědnost, mimořádnými a nepředvídatelnými překážkami 2.

následným přepočtem na cizí měnu - pro přepočet se používá vzniklými nezávisle na jeho vůli anebo vyšší mocí (za vyšší moc se Vydavatelství je oprávněno k vymáhání svých pohledávek vůči

pro všechny faktury vystavené v jednom kalendářním měsíci    podle dohody stran vždy považuje např. stávka, výluka, válka a zadavateli využít třetí osobu. Vydavatelství je oprávněno předat

vždy kurz ČNB platný prvního dne příslušného měsíce. Připouští omezení plynoucí z válečného stavu, teroristické útoky,      informace o jednotlivých obchodních případech a o zadavateli

se započtení pohledávek v různých měnách. přičemž pro tyto povstání, působení přírodních sil, požár apod.). Vydavatelství třetím osobám v případech stanovených či umožněných

účely bude použit kurz uvedený v předchozí větě. Započtení se není povinno hradit škodu jiné osobě než zadavateli. Ostatní  právními předpisy, v případech zvláště sjednaných, při

vždy řídí českým právem.                                     zde sjednaná omezení odpovědnosti tím nejsou dotčena.          postoupení pohledávky či jiném nakládání s ní, svým právním,

15.                                                          5.                                                             účetním, daňovým a obdobným poradcům, osobám tvořícím s

Vydavatelství je oprávněno požadovat plnou či částečnou      Text reklamy je zadavateli zasílán ke korekturám pouze na      vydavatelstvím koncern a dále osobě poskytující vydavatelství

úhradu předem (zejm. nový nebo zahraniční klient).           výslovnou písemnou žádost zadavatele a pouze v případě, kdy pojištění rizika nezaplacení pohledávek.

16.                                                          je to z časových důvodů možné. Zadavatel zodpovídá za          3.

Na webové adrese http://www.mafra.cz/priloha-cenik-dph/ lze správnost a úplnost jím provedených korektur; zadavatel je      Poučení o zpracování osobních údajů ze strany vydavatelství je

najít konečnou cenu inzerce včetně DPH u vybraných formátů povinen zaslat vydavatelství korektury písemně, jinak k nim      k dispozici na www.mafra.cz/pouceni.

MF DNES a Lidové noviny a případně dalších médií.            vydavatelství není povinno přihlížet. Vydavatelství stanoví

                                                             zadavateli přiměřenou (z hlediska možností vydavatelství) lhůtu IX. OSTATNÍ USTANOVENÍ

VII. REKLAMACE                                               pro provedení korektury; nebude-li tato lhůta stanovena, činí 12 1.

1.                                                           hodin. Nedoručí-li zadavatel korektury do konce stanovené      Pokud by vznikly odůvodněné pochybnosti o platební

Zadavatel má v případě zcela nebo částečně nečitelného,      lhůty, je vydavatelství oprávněno šířit reklamu ve verzi zaslané ke schopnosti zadavatele či pokud by zadavatel byl v prodlení s

nesprávného či nekompletního otisku reklamy v tištěných      korekturám. Zadavatel je povinen uvést v korektuře veškeré jím úhradou jakékoliv splatné faktury (byť vystavené na základě jiné

médiích, nebo zcela nebo částečně nesprávného zobrazení či požadované změny. Vydavatelství zadavatelem požadované smlouvy) vydavatelství, je vydavatelství podle své volby:

odvysílání reklamy v jiných médiích nárok na slevu z ceny nebo změny zapracuje a zašle zadavateli k nové korektuře, bude-li to a) oprávněno odstoupit od smlouvy,

na šíření bezchybné náhradní reklamy, ale pouze v tom rozsahu, z časových důvodů možné. Provádění dalších zadavatelem       b) přerušit poskytování plnění anebo

ve kterém byl poškozen účel reklamy. Toto právo je zadavatel požadovaných změn po první korektuře může být zpoplatněno c) vázat poskytnutí dalších plnění (včetně plnění již

povinen uplatnit u vydavatelství písemně do 2 týdnů od data částkou 100,- Kč bez DPH (pro zahraniční klienty EUR 4,-) za    objednaného) na platbu předem.

šíření reklamy, jinak zaniká. Právo volby mezi způsoby       každou další korekturu. Vydavatelství je oprávněno o tuto      Vydavatelství není povinno přerušení poskytování plnění podle

uvedenými ve větě první náleží vydavatelství. Pokud          částku navýšit příslušnou fakturu za uveřejnění reklamy. Bude-li písm. b) zadavateli oznámit.                          18
vydavatelství neuveřejní náhradní reklamu bez zbytečného     zadavatel požadovat v rámci korektur jiné změny než opravy
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

2.                                                            5.                                                              j) postoupení pohledávky,

Stornováním objednávky, které musí být v každém případě       Ukončení smlouvy mezi vydavatelstvím a zadavatelem právním k) převzetí dluhu,

provedeno písemně, zůstávají nároky vydavatelství na platbu úkonem musí být provedeno písemně.                                l) přistoupení k dluhu,

ceny reklamy nedotčeny (tzn. vydavatelství náleží v takovém 6.                                                                m) převzetí majetku,

případě odstupné ve výši 100 % ceny). Stejné platí pro případ, Pokud by u zadavatele byly dány jakékoliv důvody, jež by mohly n) postoupení smlouvy,

kdy vydavatelství odmítne uveřejnit již potvrzenou objednávku z založit zákonné ručení či jinou odpovědnost vydavatelství za  o) jakákoliv jednání týkající se cenných papírů (včetně směnek)

důvodu neuhrazení závazků zadavatele.                         daňové povinnosti zadavatele, je zadavatel povinen o            či podílů

3.                                                            takových skutečnostech vydavatelství bezodkladně písemně v jiných osobách,

V případě nedodání podkladu či pozdního dodání podkladu informovat.                                                           p) dohoda o narovnání,

objednané inzerce si vydavatelství vyhrazuje právo na storno  7.                                                              q) vzdání se práva a prominutí dluhu (včetně jednání učiněných

poplatek ve výši 100 %.                                       Odstoupení od smlouvy mezi vydavatelstvím a zadavatelem má formou vrácení dlužního úpisu apod.).

4.                                                            vždy účinky ex nunc.                                            Smlouva, při jejímž uzavírání zastupoval vydavatelství člen

Smluvní strany se dohodly, že mezi nimi uzavřené smlouvy (o dílo) 8.                                                          (členové) statutárního orgánu, může být měněna pouze

o šíření reklamy a vztahy z nich vyplývající se budou řídit českým Vydavatelství si vyhrazuje právo dohodnout s klientem      právním jednáním, při němž budou vydavatelství zastupovat

právem a to zákonem č. 89/2012 Sb., Občanským zákoníkem v prostřednictvím (rámcové) smlouvy individuální obchodní             opět členové statutárního orgánu nebo osoby k takovému

platném znění, a to ustanoveními upravujícími smlouvu o dílo  podmínky.                                                       jednání výslovně pověřené individuálním písemným pověřením.

podle § 2586 a násl. Občanského zákoníku.                     9.                                                              11.

                                                              Kombinované vklady do titulů vydavatelství jsou zadávány do Sjednává se prodloužení subjektivní promlčecí lhůty pro

Zadavatel se zavazuje na své náklady a nebezpečí řádně a      každé publikace na samostatnou objednávku a pro každou          pohledávky vzniklé mezi smluvními stranami ze 3 na 4 roky. To

v zákonem stanovených lhůtách splnit povinnosti týkající se   publikaci fakturovány zvlášť.                                   neplatí pro pohledávky na náhradu škody.

uzavírané smlouvy stanovené zákonem č. 340/2015 Sb. Smluvní 10.                                                               12.

strany se dohodly, že vydavatelství je v případě marného      Vydavatelství upozorňuje své obchodní partnery ve smyslu § 431 Jakékoliv reklamní nabídky vydavatelství formou reklamy a

uplynutí lhůty stanovené pro zaslání takové smlouvy správci   zákona č. 89/2012 Sb., že jednotliví zaměstnanci vydavatelství informace uvedené v jeho cenících a nebo katalozích se

registru k uveřejnění oprávněno od smlouvy odstoupit.         jsou oprávněni jednat jen v rozsahu jim uděleného pověření a nepovažují za nabídku na uzavření smlouvy.

Vydavatelství má však zároveň právo zajistit uveřejnění smlouvy jen ve věcech obvyklých pro jejich pracovní pozici. Aniž je tím 13.

samostatně, pokud zadavatel neuveřejní smlouvu do 15 dnů      dotčeno ustanovení předchozí věty, následující smlouvy může Veškeré nabídky na uveřejnění reklamy učiněné vydavatelstvím

ode dne jejího uzavření, nebo má-li k tomu jiný rozumný důvod. uzavírat anebo právní jednání činit v zastoupení vydavatelství mohou být odvolány i ve lhůtě určené pro jejich přijetí.

Vydavatelství může požadovat náhradu škody nebo               vždy pouze jeho statutární orgán (způsobem jednání navenek 14.

nemajetkové újmy způsobené porušením smluvní povinnosti       zapsaným do obchodního rejstříku) nebo osoby těmito             Ustanovení § 1799 a § 1800 zákona č. 89/2012 Sb. se mezi

zadavatele uveřejnit smlouvu řádně a včas. Pro odstranění     statutárními zástupci výslovně k tomu pověřené na základě       stranami neužijí.

pochybností je sjednáno, že toto ustanovení je oddělitelné od speciální písemné plné moci, která bude výslovně                15.

ostatního obsahu a případná neúčinnost nebo neplatnost        obsahovat zmocnění k takovému úkonu:                            Ustanovení § 1805 odst. 2, § 1913, § 1950, § 1952 odst. 2 a § 1995

smlouvy z důvodu jejího neuveřejnění nezpůsobuje neúčinnost a) smlouvy o smlouvě budoucí,                                     odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. se mezi stranami neužijí.

nebo neplatnost tohoto ustanovení.                            b) nakládání s ochrannými známkami, doménami a jinými           16.

                                                              předměty průmyslového vlastnictví,                              Smluvní strany výslovně ujednávají, že vydavatelství je

V případě, že tento zákon umožňuje vyloučit ze zveřejnění     c) uzavírání licenčních a podlicenčních smluv, vyjma běžných oprávněno odmítnout plnění podle uzavřené smlouvy i pro

některé části smlouvy či informace, zadavatel takové části    smluv s autory na příspěvky do médií,                           případ, kdy zadavatel bude v prodlení se splněním svého jiného

smlouvy či informace ze zveřejnění vyloučí.                   d) nabytí, zatížení či zcizení nemovitostí,                     závazku (vzniklého z jiného právního důvodu) vůči vydavatelství.

                                                              e) jakékoliv zajištění či utvrzení dluhů jak vydavatelství, tak třetích 17.

Zadavatel se zavazuje přistupovat k obsahu této smlouvy jako ke osob (včetně ujednání o smluvních pokutách a uznání dluhu, Bylo-li ujednáno plnění ve splátkách a dlužník nesplní některou

svému obchodnímu tajemství. Uveřejnění smlouvy v souladu se ručení, finanční záruky apod.),                                   splátku, ujednaly smluvní strany, že věřitel má právo na

zákonem č. 340/2015 Sb. nezbavuje smluvní strany povinnosti   f) uzavření zástavní smlouvy,                                   vyrovnání celé pohledávky a toto právo může uplatnit i po

mlčenlivosti ohledně jejího obsahu. Stejné platí pro jiné zákony g) veřejná nabídka,                                          splatnosti nejblíže příští splátky.

upravující zveřejňování informací, zejména zákon č. 247/1995 Sb. h) ujednání o závdavku,

a další volební zákony.                                       i) jakákoliv dispozice s obchodním závodem či částí závodu                                                               19
                                                              tvořící samostatnou organizační složku,
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

18.                                                             podmínek ve vhodném formátu (např. .pdf nebo .html) na     totožnosti,

Zadavatel bere na vědomí, že smluvní vztah s vydavatelstvím ho kontaktní e-mailovou adresu zadavatele či písemným          f) k uzavření smlouvy nejsou nutné žádné technické kroky, vyjma

neopravňuje k označování jeho výrobků nebo jejich částí         oznámením. Takováto změna vstupuje mezi vydavatelstvím a kontaktu s příslušným pracovníkem inzertního oddělení

jménem, ochrannou známkou, názvem produktu vydavatelství konkrétním zadavatelem v platnost uplynutím vydavatelstvím vydavatelství,

nebo jiným obdobným způsobem.                                   stanovené lhůty, která činí zpravidla jeden měsíc; nejméně však g) zjišťování a opravování chyb vzniklých při zadávání dat před

19.                                                             činí tato lhůta 25 dní ode dne oznámení změny. V případě, že podáním objednávky je možné neomezeně až do uzavření

Vydavatelství je oprávněno započíst jakoukoliv svoji splatnou   zadavatel nebude se změnou souhlasit, je oprávněn vypovědět smlouvy,

pohledávku vůči zadavateli proti pohledávkám zadavatele za příslušnou smlouvu ve lhůtě podle předchozí věty s výpovědní h) pro vydavatelství nejsou závazné žádné kodexy chování

vydavatelstvím a to bez ohledu na to, zda jsou tyto pohledávky dobou 30 dnů. V případě, kdy zadavatel uplatní toto své právo týkající se uveřejňování reklam, neboť žádné takové kodexy

splatné či nikoliv a bez ohledu na měnu nebo právní vztah, z    na výpověď, není takovéto předčasné ukončení smlouvy       nebyly vydány,

nějž vznikly.                                                   považováno za porušení smlouvy ze strany zadavatele a      i) smlouva může být uzavřena pouze v českém či slovenském

20.                                                             zadavateli nezaniká ani se neomezuje právo na sjednané slevy jazyce.

Pokud je smlouva uzavřena na dobu určitou či na jednorázové (ledaže by toto právo zaniklo nebo bylo (mohlo být) omezeno 2.

plnění, není možné ji ukončit jinak, než dohodou či ze zákonných z jiných důvodů na straně zadavatele). V případě, kdy     Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od

důvodů. Pokud je smlouva uzavřena na dobu neurčitou, může ji zadavatel nevyužije svého práva na výpověď smlouvy, platí, že jejího uzavření, a to příslušným právním jednáním učiněným vůči

kterákoliv ze stran ukončit výpovědí s výpovědní dobou 1        se změnou souhlasí. Vydavatelství si však vyhrazuje právo  vydavatelství. Vydavatelství doporučuje v případě zájmu

měsíce, která počne běžet prvním dnem měsíce následujícího přijmout takovou změnu VOP či ceníků, s níž nebude spojeno spotřebitele o odstoupení od smlouvy učinit toto právní jednání

po doručení výpovědi.                                           právo zadavatele na výpověď smlouvy za předpokladu, že     písemně vůči svému inzertnímu poradci či doručením

21.                                                             takovouto změnou bude zadavatel vázán pouze v případě, kdy písemného odstoupení vydavatelství na adresu sídla

Smluvní strany tímto v souladu s § 89a občanského soudního      s ní bude souhlasit. Vydavatelství si vyhrazuje právo při zavedení vydavatelství. Lhůta pro odstoupení se považuje za

řádu resp. nařízením (EU) č. 1215/2012 sjednávají pro veškeré   nových produktů stanovit pro ně odchylné všeobecné         zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle

spory mezi nimi plynoucí z této smlouvy příslušnost českých soudů obchodní podmínky, technické podmínky anebo ceníky. Stejná vydavatelství oznámení, že od smlouvy odstupuje.

a to místní příslušnost Obvodního soudu pro Prahu 5 jako soudu pravidla platí pro změny příslušných technických podmínek (viz 3.

prvního stupně. V případě, že soudem prvního stupně bude        čl. I.odst. 4).                                            Pokud spotřebitel v uzavřené smlouvě požadoval uveřejnění

krajský soud, sjednávají smluvní strany pro veškeré spory mezi                                                             reklamy ve lhůtě kratší, než je lhůta pro odstoupení podle odst. 2

nimi místní příslušnost Městského soudu v Praze.                XI. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO SMLOUVY UZAVÍRANÉ DISTANČNÍM tohoto článku, a došlo k tomuto uveřejnění, nemá právo na

                                                                ZPŮSOBEM A NEBO MIMO OBCHODNÍ PROSTORY SE SPOTŘEBITELI odstoupení podle odst. 2 tohoto článku. Odstoupí-li podle odst.

X. ZMĚNA VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK                        1.                                                         2 spotřebitel od smlouvy, s jejímž plněním bylo započato na

Vydavatelství může tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně S ohledem na zákonná ustanovení sděluje vydavatel               základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro

ceníků v přiměřeném rozsahu změnit, a to zejména v případě: spotřebitelům, kteří s ním uzavřou smlouvu distančním          odstoupení od smlouvy, uhradí vydavatelství poměrnou část

a) změn v jednotlivých médiích, které by měly vliv na reklamní způsobem, či mimo jeho obchodní prostory, následující údaje: sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od

formáty,                                                        a) při uzavírání smlouvy o uveřejnění reklamy je cena reklamy smlouvy.

b) zavedení nových reklamních formátů či médií,                 stanovena dle platného ceníku vydavatelství umístěného na  4.

c) změny rozsahu, periodicity či doby šíření jednotlivých médií či www.mafra.cz, a to s případnou slevou podle uzavřené smlouvy, Přílohou smlouvy uzavřené se spotřebitelem bude formulář pro

jejich zrušení nebo nahrazení jinými,                           b) s ohledem na charakter smlouvy nevznikají spotřebiteli žádné odstoupení od smlouvy v případech, kdy to bude zvláštní právní

d) změny či zrušení právních předpisů, vydání nových právních náklady na dodání služby,                                    předpis vyžadovat.

předpisů či změny výkladu příslušných právních předpisů,        c) vydavatelství si vyhrazuje právo požadovat platbu předem, 5.

e) změny výše nákladu či čtenosti jednotlivých tištěných médií či d) ke sjednané ceně bude vydavatelství účtovat pouze     Vydavatelství informuje spotřebitele, že přijímá platby v hotovosti

dosahu ostatních médií,                                         zákonnou daň z přidané hodnoty, jiné daně, poplatky ani    (platba předem), převodem na účet vydavatelství a u

f) změn cen jednotlivých reklamních formátů,                    náklady nebudou účtovány, ledaže by byly zavedeny po       vybraných produktů, u nichž je to výslovně uvedeno, také

g) změn cenové úrovně na trhu,                                  uzavření smlouvy a podle zákonných předpisů zatěžovaly     prostřednictvím platební brány GoPay či prostřednictvím

h) změny výkladu příslušných právních předpisů, nebo            poskytnutí příslušné služby,                               platebních karet v servis centrech Mediální skupiny MAFRA.

i) nepředvídatelných změn na trhu.                              e) písemně uzavřená smlouva bude archivována u             Vydavatelství si však vyhrazuje u jednotlivé smlouvy či

Změna bude oznámena zadavateli podle volby vydavatelství vydavatelství a spotřebitel je oprávněn do ní kdykoliv            objednávky zvolit požadovaný systém platby.

buď odesláním příslušné informace a úplného znění změny         nahlédnout na základě písemné žádosti a prokázání jeho                                                                 20
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s.

6.                                                                                             XII. PLATNOST
Mimosoudní řešení sporů není umožněno. Nedotčeno zůstává právo obou smluvních stran na         Tyto Všeobecné obchodní podmínky vstupují v platnost dne 1. 1. 2019.
dvoustranném jednání o vyřešení sporů. Mediace je upravena zákonem č. 202/2012 Sb. o
mediaci a o změně některých zákonů.

V případě, že dojde mezi vydavatelstvím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z
kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou
dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému
subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2

E-mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může v případě smluv uzavíraných on-line využít rovněž platformu pro řešení sporů
online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

                                                                                                                                                                     21