Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
CENÍK 2019 Ceny inzerce platné od 1. 1. 2019 NEJVĚTŠÍ DENÍK V ČESKÉ REPUBLICE! VYDAVATEL BANKOVNÍ SPOJENÍ DPH MAFRA, a. s. KB, a.s., číslo účtu: 121 89 42 011/0100 Všechny ceny jsou uvedeny bez DPH. Karla Engliše 519/11 Platební podmínky: Splatnost faktury 150 00 Praha 5 do 14 kalendářních dnů po vystavení. IČ: 45313351 DIČ: CZ45313351 TECHNICKÉ ÚDAJE MÍSTO DODÁNÍ TISKOVÝCH PODKLADŮ Rozměr zrcadla: 204x286 mm Počet sloupců: 5 MAFRA, a. s. Mezera mezi sloupci: 3 mm Karla Engliše 519/11 Papír 45 g/m2 - SC 150 00 Praha 5 - Smíchov e-mail: grafici@metro.cz DENÍK VYCHÁZÍ DENNĚ KROMĚ SOBOT, NEDĚLÍ A SVÁTKŮ TISK 1 2 3 4 5 Technika tisku - ofsetový tisk 38 80 121 163 204 Barva - barevně na všech stránkách Rastr 100 lpi VELIKOSTI SLOUPCŮ POČET SLOUPCŮ PLOŠNÉ INZERCE ŠÍŘKA SLOUPCŮ 2 TECHNICKÉ PODMÍNKY PODKLADY K VÝROBĚ V MAFRA, a. s. PLNOBAREVNÉ INZERÁTY (4C) Polotónové, kvalitní černobílé nebo barevné Ve formátu CMYK. Při převodu z RGB do CMYK je nutné použít fotografie. Podklady na filmech nepřijímáme! parametry převodu definované vydavatelstvím, případně ICC profil definovaný a dodaný vydavatelstvím. PODKLADY V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Soubor převodu z RGB do CMYK – ICC profil tiskového stroje je k dispozici na www.mafra.cz/sluzby. Média pro přenos dat - CD, po dohodě přes FTP nebo e-mail. Podklady pro tisk: EPS, postscriptové, nebo PDF soubory, kompozitní, pozitivní, které Pro kontrolu nátisk na novinovém papíru, případně výtisk z barevné mají zapracované obrázky a fonty. Pro kontrolu výtisk z tiskárny jako tiskárny jako náhled. náhled (pro 2C, 4C – barevný náhled). Obrazové polotónové předlohy s min. rozlišením 250 DPI při velikosti 1:1. Vydavatelství může na vyžádání předložit zákazníkovi vlastní Nárůst hodnoty odstínu ve středních hodnotách: černá, azurová, simulovaný nátisk na novinovém papíru pro barevnou korekturu. purpurová, žlutá: 25 % ± 2 %. U inzerátů bez orámování, případně Součet čtyř barev nesmí být přes 240 % (v neutrální šedé), tzn. že neshoduje-li se velikost rámečku s velikostí inzerátu, doporučujeme vložit maximální pokrytí archu barvou v libovolném místě nesmí překročit do souboru ořezové značky pro jasné definování okrajů inzerátu. 240 %! Při zpracování lze využít vzorník barevné škály v novinovém tisku MAFRA, a.s. 3 INZERTNÍ MUTACE DENÍKU METRO PC-HK MUTACE Mutace po - pá Total Bohemia Praha + Stř. Čechy PL-KV Bohemia LC-UL PL-KV PC-HK LC-UL LC-UL JČ Moravia Ostrava ZL-OL Vysočina Brno 4 SPECIÁLNÍ FORMÁTY - PLOŠNÁ INZERCE Formát Velikost v mm Total Praha + Stř. Č Bohemia Moravia Brno po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá Skybox (A) 38 x 40 Superskybox (B) 80 x 40 61 367 40 480 51 653 21 798 15 250 Superskybox (C) 38 x 80 122 735 80 960 103 306 43 597 30 501 Skybanner na tit. straně (D) 204 x 30 122 735 80 560 103 306 43 597 30 501 L-skybanner (E) 163 x 30; 38 x 80 167 366 110 400 140 872 59 450 38 126 Banner (F) 204 x 40 228 733 150 880 192 525 81 249 53 376 L-banner (G) 163 x 35; 38 x 90 195 260 128 800 164 350 69 359 44 480 Magabanner (H) 204 x 60 218 693 142 735 181 204 76 471 60 760 Outsert (4 strany) 204 x 286 (4krát) 218 693 142 735 181 204 76 471 60 760 Baby outsert (I) dle specifikace 2 315 768 1 527 765 1 956 041 823 595 514 750 Island ad sám na straně (K) 121 x 121 964 903 636 569 815 017 343 165 214 479 Zadní obálka 204 x 286 177 157 116 872 149 637 63 005 39 379 578 942 381 941 489 010 205 899 128 687 5 SPECIÁLNÍ FORMÁTY - BAREVNÁ INZERCE Formát Velikost Total Praha + Stř Č. Bohemia Moravia Brno (v mm) po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá Cut-out 1/4 strany (L) sám na straně Cut-out banner (M) 121 x 121 147 631 97 394 124 697 52 504 32 816 Skybanner na redakční straně (N) 121 x 121 118 105 42 003 99 758 42 003 26 253 Sponzorský box (J) 62 762 41 400 52 827 22 294 14 297 Sherpa (O) 204 x 30 16 737 11 040 14 087 5 945 3 813 Pyramida (P) 80 x 20 233 893 154 305 197 560 83 183 51 989 Frame (Q) 287 001 189 341 242 418 102 071 63 794 Junior page (R) 163 x 232 289 471 190 971 244 505 102 949 64 344 344 x 232 289 471 190 971 244 505 102 949 64 344 dle specifikace 163 x 232 6 PLOŠNÁ INZERCE Formát Velikost Total Praha + Bohemia PL-KV JČ PC-HK LC-UL Moravia BRNO Ostrava ZL-OL Vysočina stř. Čechy 2/1 str. 428 x 286 po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá po - pá 2/1 str. (2. a 3. str) 428 x 286 578 944 489 010 105 344 68 474 105 344 105 344 205 899 128 686 105 344 105 344 68 474 849 116 381 942 717 214 154 504 100 427 154 504 154 504 301 984 188 741 154 504 154 504 100 427 1/1 str. 204 x 286 385 961 560 181 326 007 70 229 45 649 70 229 70 229 137 266 85 792 70 229 70 229 45 649 194 911 254 628 164 633 35 466 23 052 35 466 35 466 69 319 43 324 35 466 35 466 23 052 1/2 str. na šířku 204 x 142 194 911 128 587 164 633 35 466 23 052 35 466 35 466 69 319 43 324 35 466 35 466 23 052 130 455 128 587 110 190 23 738 15 429 23 738 23 738 46 396 28 997 23 738 23 738 15 429 1/2 str. na výšku 99 x 286 130 455 86 064 110 190 23 738 15 429 23 738 23 738 46 396 28 997 23 738 23 738 15 429 98 421 86 064 83 131 17 908 11 640 17 908 17 908 35 003 21 877 17 908 17 908 11 640 1/3 str. na šířku 204 x 95 98 421 64 929 83 131 17 908 11 640 17 908 17 908 35 003 21 877 17 908 17 908 11 640 79 123 64 929 66 831 14 397 14 397 14 397 28 140 17 587 14 397 14 397 1/3 str. na výšku 80 x 286 79 123 52 198 66 831 14 397 9 358 14 397 14 397 28 140 17 587 14 397 14 397 9 358 65 999 52 198 55 748 12 010 9 358 12 010 12 010 23 472 14 670 12 010 12 010 9 358 1/4 str. na šířku 204 x 71 65 999 43 542 55 748 12 010 7 805 12 010 12 010 23 472 14 670 12 010 12 010 7 805 49 789 43 542 42 055 7 805 17 708 11 067 7 805 1/4 str. na výšku 99 x 142 49 789 32 846 42 055 9 059 5 889 9 059 9 059 17 708 11 067 9 059 9 059 5 889 39 869 32 846 33 677 9 059 5 889 9 059 9 059 14 180 9 059 9 059 5 889 1/5 str. na šířku 121 x 95 39 869 26 304 33 677 7 254 4 716 7 254 7 254 14 180 8 862 7 254 7 254 4 716 33 308 26 304 28 134 7 254 4 716 7 254 7 254 11 847 8 862 7 254 7 254 4 716 1/5 str. na výšku 38 x 286 33 308 21 973 28 134 6 060 3 940 6 060 6 060 11 847 7 403 6 060 6 060 3 940 33 308 21 973 28 134 6 060 3 940 6 060 6 060 11 847 7 403 6 060 6 060 3 940 1/6 str. na šířku 121 x 75 25 009 21 973 21 125 6 060 3 940 6 060 6 060 7 403 6 060 6 060 3 940 25 009 16 500 21 125 4 551 2 959 4 551 4 551 8 895 5 559 4 551 4 551 2 959 1/6 str. na výšku 80 x 112 25 009 16 500 21 125 4 551 2 959 4 551 4 551 8 895 5 559 4 551 4 551 2 959 16 500 4 551 2 959 4 551 4 551 8 895 5 559 4 551 4 551 2 959 1/8 str. na šířku 121 x 60 279 235 184 51 33 51 51 99 64 51 51 33 1/8 str. na výšku 80 x 90 1/10 str. na šířku 121 x 50 1/10 str. na výšku 80 x 75 1/12 str. na šířku a) 80 x 60 1/12 str. na výšku 38 x 120 1/12 str. na šířku b) 121 x 40 1/16 str. na výšku 38 x 90 1/16 str. na šířku a) 80 x 45 1/16 str. na šířku b) 121 x 30 cena za mm/sl. 7 RUBRIKOVÁ INZERCE Metro rubriková inzerce velikost Total Praha + Stř. Čechy Bohemia Moravia Brno 1/1 str 4C 204 x 270 199 017 132 678 169 533 73 710 51 597 1/1 str ČB 204 x 270 176 904 119 410 153 317 66 339 47 174 1/2 str 4C 204 x 134 102 028 68 018 86 912 37 788 26 452 1/2 str ČB 204 x 134 90 691 61 217 78 599 34 009 24 184 1/3 str 4C 204 x 90 69 984 46 656 59 616 25 920 18 144 1/3 str ČB 204 x 90 62 208 41 990 53 914 23 328 16 589 1/4 str 4C 99 x 134 53 185 35 456 45 305 19 698 13 789 1/4 str ČB 99 x 134 47 275 31 911 40 972 17 728 12 607 cena zamm/sl 4C cena zamm/sl ČB x 135 90 115 50 35 x 120 81 104 45 32 Počet sloupců rubrikové inzerce 1 2 3 4 5 6 Rubriková inzerce je plošná inzerce uveřejněná na stránkách a v rubrikách řádkové inzerce. Šířka sloupců (v mm) 32 66 100 134 168 202 Maximální rozměr rubrikové inzerce je 1/4 strany 8 SLEVY A PŘÍPLATKY PŘÍPLATKY SLEVY ZA POČET OPAKOVÁNÍ - PLOŠNÁ INZERCE Umístění na první obálce 350 % 3 a více zveřejnění ve stejné velikosti 3% Umístění na poslední straně 50 % Umístění v redakční části do velikosti 1/3 strany* *Formát menší než 1/3 strany je na 6 a více zveřejnění ve stejné velikosti 5% Umístění v redakční části do velikosti 1/2 strany 100 % redakční straně možný, ale cena a 1. pozice inzerátu o velikosti 1/2 strany a větší ** 50 % příplatek jsou počítány z velikosti 1/3 12 a více zveřejnění ve stejné velikosti 10 % 2. pozice inzerátu o velikosti 1/2 strany a větší ** 15 % strany. 10 % 24 a více zveřejnění ve stejné velikosti 15 % **U menších inzerátů je tento příplatek nahrazen redakčním příplatkem. 48 a více zveřejnění ve stejné velikosti 20 % 60 a více zveřejnění ve stejné velikosti Dle dohody UZÁVĚRKA PRO OBJEDNÁVKY A PODKLADY SLEVY - VKLÁDANÁ INZERCE 2 pracovní dny před uveřejněním 500 000 ks 3 opakování 3% 5% STORNO POPLATKY 1 000 000 ks 6 opakování 10 % 15 % 15-3 pracovních dní před uveřejněním: 50 % 1 500 000 ks 8 opakování 20 % Od 2 pracovních dnů před uveřejněním: 100 % 2 000 000 ks 10 opakování 2 500 000 ks 12 opakování 9 XXL INZERTNÍ KOMBINACE: METRO + 5PLUS2 Formát Velikost Total XXL Praha a STČ. Plzeňský Karlovarský Jihočeský Hradecký Pardubický Ústecký Liberecký Jihomorav- Moravsko- Olomoucký Zlínský Vysočina ský slezský 2/1 strany 1/1 strany 428 x 286 1 241 074 648 753 156 604 113 769 128 820 156 604 156 604 165 184 148 024 225 675 247 659 156 604 156 604 128 820 1/2 strany na šířku 204 x 286 697 728 375 302 91 533 65 836 73 010 91 533 91 533 95 823 87 243 129 000 134 004 91 533 91 533 70 399 na výšku 204 x142 350 408 188 087 45 821 32 991 36 541 45 821 45 821 47 951 43 691 64 598 66 823 45 821 45 821 35 223 1/3 strany na šířku 100 x 286 350 408 188 669 45 956 33 096 36 676 45 956 45 956 48 101 43 811 64 823 67 149 45 956 45 956 35 358 1/4 strany na šířku 204 x 95 233 563 125 851 30 713 22 077 24 452 30 713 30 713 32 138 29 288 43 227 44 750 30 713 30 713 23 570 na výšku 204 x 71 177 128 95 752 23 414 16 919 18 573 23 414 23 414 24 479 22 349 32 868 33 875 23 414 23 414 17 691 1/5 strany na šířku 100 x 142 175 296 94 543 23 080 16 585 18 357 23 080 23 080 24 145 22 015 32 461 33 541 23 080 23 080 17 691 na výšku 204 x 57 141 921 76 687 18 745 13 526 14 878 18 745 18 745 19 600 17 890 26 324 27 140 18 745 18 745 14 212 1/6 strany na šířku 100 x 114 140 818 75 959 18 544 13 325 14 747 18 544 18 544 19 399 17 689 26 078 26 939 18 544 18 544 14 212 na výšku 204 x 47 117 469 63 528 15 532 11 194 12 315 15 532 15 532 16 237 14 827 21 797 22 430 15 532 15 532 11 780 1/8 strany šířka 100 x 94 116 718 63 032 15 395 11 057 12 227 15 395 15 395 16 100 14 690 21 630 22 293 15 395 15 395 11 780 na výšku 204 x 35 88 358 47 888 11 720 8 463 9 272 11 720 11 720 12 245 11 195 16 421 16 837 11 720 11 720 8 826 100 x 71 88 111 47 577 11 619 8 347 9 230 11 619 11 619 12 151 11 086 16 328 16 831 11 619 11 619 8 894 PODMÍNKY POSKYTNUTÍ POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY XXL zahrnuje tituly Metro a 5plus2. Potvrzení objednávky v rámci XXL Lze uplatnit pro jednoho zadavatele i v případě inzerce různého obsahu inzerce (např. odlišné provede obchodní oddělení deníku Metro produkty) stejně jako na inzerci v různé dny v rámci jednoho kalendářního týdne. Speciální formáty inzerce a prospektových příloh je možné realizovat pouze po předchozí dohodě. REKLAMACE VKLÁDANÁ INZERCE Případné reklamace v rámci XXL se řeší u vydavatele MAFRA a.s. a řídí se Všeobecnými obchodními podmínkami pro inzeráty a Cena a technické podmínky viz strana 10. prospektové přílohy v MAFRA a. s. uvedenými v platném ceníku. PŘÍJEM INZERCE SLEVY SLEVY Objednávky na základě tohoto ceníku XXL přijímá MAFRA a.s. - obchodní oddělení METRO, Za plochu a počet zveřejnění viz str. 8. tel.: 225 065 122, 225 065 121, e-mail: sales@metro.cz 10 VKLÁDANÁ INZERCE CENY VKLÁDANÉ INZERCE VLASTNOSTI A SPECIFIKACE PŘÍLOH PŘEPRAVA A BALENÍ PŘÍLOH Ceny - individuální kalkulace možná Volné listy Deník Magazín Gramáž papíru Pro přepravu prospektových příloh nutno používat stabilní od 500 000 ks v Kč za každých 1 000 kusů 170-200 g/m2 palety. Palety je nutné přesně stohovat, vrstvy prokládat Nejmenší kartónem, vrchní vrstvu překrýt dřevěným krytem. Balíky v do 10 g/kus 1 250 Kč formát rozměr v mm jedné nezkřížené vrstvě (hřbety k jedné straně!) musí mít do 20 g/kus 1 450 Kč Největší stejnou výšku (8 až 10 cm), balíky nezavazovat, neovíjet do 30 g/kus 1 650 Kč formát 105 x 210 A6 (105 x 148) páskou, nebalit. Přílohy musí být chráněny proti poškození do 40 g/kus 1 850 Kč při přepravě a proti pronikání vlhkosti. Každá paleta musí do 50 g/kus 2 050 Kč 230 x 310 200 x 270 120 g/m2 být označená - analogicky k dodacímu listu, na dně strany stohu uložit balíkovou průvodku, stoh opatřit fólií a Při hmotnosti nad 50 g/kus a v případě individuálních A5 (210 x 148), A4 (297 x 210 mm) min. 120 g/m2 zapáskovat přes dřevěný kryt - pozor na poškození příloh. požadavků objednavatele bude cena stanovena dohodou. A3 (420 x 297) - musí být přeložen na A4 min. 80 g/m2 Paletové průvodky se ukládají na dvě strany stohu na A2 (594 x 420) - musí být přeložen na A4 min. 60 g/m2 paletě a musí obsahovat tyto údaje: Odesílatele a příjemce, objednavatele vkládání, označení (název) VKLÁDANÉ MNOŽSTVÍ Vícestránkové přílohy Počet stran Gramáž papíru přílohy, termín vkládání, titul a jednotku vykrytí (region), A4, A5, A6 4 - 6 stran 80 g/m2 počet příloh v balíku, na paletě a celkem, počet palet minimálně 3 000 ks A4, A5, A6 52 g/m2 celkem a číslo jednotlivé palety. 8 a více stran OSTATNÍ UZÁVĚRKA PRO OBJEDNÁVKY KVALITA DODÁVKY PŘÍLOH V případě výrazné prezentace jména, produktu či služby 14 pracovních dnů před uveřejněním Přílohy musí být bezzávadně zpracovatelné, bez dodatečné dalšího klienta ve vkládané inzerci je nutná předchozí manuální úpravy. Přílohy slepené, elektrostaticky nabité individuální dohoda o ceně. V případě nedominantního STORNO POPLATKY nebo zvlhlé, s ohnutými rohy nebo jinak poškozené a přílohy zveřejnění se účtuje příplatek 15 % z ceny zakázky za s oltářním ohybem nebo leporelo nemohou být zpracovány. každého klienta. V případě dodržení technických 21 - 15 pracovních dnů před uveřejněním: 50 % U vícestránkových příloh je vhodný ohyb na delší straně. podmínek je úspěšnost vkladu cca 98 %. V případě Ořez musí být proveden v pravém úhlu, musí být rovný a nedodržení pokynů úspěšnost vkladu úměrně klesá a 14 pracovních dnů před uveřejněním: 100 % hladký, ve velikosti formátu. Přílohy se vzorky zboží není MAFRA, a.s. si vyhrazuje právo na nepřevzetí, resp. možné zpracovat, zvláštní formáty až po vyzkoušení. nevložení (případně změnu termínu) prospektových příloh! TERMÍNY DODÁNÍ MÍSTO DODÁNÍ VKLADŮ • 3 pracovní dny před uzavřením, výhradně v dopoledních hodinách (do 14. hodiny pracovního dne) MAFRA a.s. Tiskárna Praha • 5 pracovních dnů před uveřejněním dodat do redakce deníku Tiskařská ul. 2/625 METRO vzorek přílohy v počtu nejméně 5 ks Praha 10 - Malešice (tel.: 225 068 403) MAFRA a.s. Tiskárna Olomouc Pavelkova 7 Olomouc (tel.: 583 803 127) 11 SAMPLING CENY SAMPLINGU 4 Kč TERMÍNY DODÁNÍ PALETOVÁ PRŮVODKA 3 Kč do 20 000 ks 2,2 Kč • 3 pracovní dny před uzavřením, výhradně v dopoledních Musí obsahovat následující údaje: 20 000 - 100 000ks hodinách (do 14. hodiny pracovního dne) • odesílatele a příjemce 100 000 - 300 000 ks • 10 pracovních dnů před uveřejněním dodat do redakce • produkty určené k distribuci deníku METRO vzorek produktu v počtu nejméně 5 ks • objednavatele Uvedené ceny platí pro produkty do 100 g/kus. • označení produktu V ostatních případech bude cena stanovena POKYNY PRO BALENÍ • termín uveřejnění na základě individuální kalkulace. • a jednotku vykrytí - celkový počet dodaných 1. Počet distribuovaných produktů na EUR-paletě o rozměru produktů DISTRIBUOVANÉ MNOŽSTVÍ 80 x 120 x 120 cm musí být min. 5 000 kusů. • počet EUR-palet • počet produktů na dané EUR-paletě maximálně 308 000 ks 2. Používání EUR-palet na více použití o rozměrech • číslo dané EUR-palety minimálně 10 000 ks 80 x 120 cm je samozřejmým předpokladem. • celkovou váhu dané EUR-palety • místo pro poznámky UZÁVĚRKA PRO OBJEDNÁVKY 3. Balíky uvnitř palety musí být naskládány co nejtěsněji k sobě. Na vnějších stranách stohů má být uzavřená řada - Případné vícepráce spojené s nedodržením výše 14 pracovních dnů před uveřejněním hřbet příloh. uvedených pokynů budou v případě realizace objednávky účtovány objednavateli. STORNO POPLATKY 4. Váha naložené palety nesmí překročit 800 kg. 5. Maximální výška palety je stanovena na 120 cm 21 - 15 pracovních dnů před uveřejněním : 50 % 6. Připevnění celého nákladu k paletě lze provést křížovým 14 pracovních dnů před uveřejněním: 100 % páskováním, nejlépe přes nepropustný obal, aby byly produkty chráněny před vlhkostí a poškozením. 7. Paletové průvodky musí být umístěny na dvou vedle sebe ležících stranách, na viditelném místě naložené EUR- palety. 12 BANNERY/METRO.CZ Pozice Velikost v px. Umístění Garance zobrazení / týden Cena / týden CPT Wide Square (II) 480 x 300 max. 45 kB All web 200 000 18 000 Kč 90 Kč 1/2 page Ad 300 x 600 (V) 300 x 600 max. 45 kB All web 500 000 75 000 Kč 150 Kč Mega Board (I) 998 x 200 max. 45 kB All web 600 000 99 200 Kč 165 Kč Branding (VI) All web 500 000 125 000 Kč 250 Kč Wall paper dle specifikace All web 500 000 35 000 Kč 70 Kč Komerční článek 970 x 310 max. 50 kB 79 000 Kč/den PŘÍPLATKY PODKLADY PRO INTERNETOVOU REKLAMU • za rozbalení iLayeru, M-overu, Splashe - pevný příplatek 100 % (omezení 1x uživatel/den) • musí být dodány nejpozději 2 pracovní dny před začátkem kampaně. • za videobanner - příplatek 30 % k ceníkové ceně vybraného formátu Budou-li dodány později, nemůžeme garantovat počet impresí. Příplatek za spuštění zvuku - u flashového banneru je příplatek 25 % • přijímáme formou e-mailu nebo na CD - musí následovat až po provedené akci uživatelem. • přijímáme ve formátech bannerů a reklamních odkazů Velikost bannerů při rozbalení (v px): - flash (.swf) s prolinkem na vlastní internetovou prezentaci; 300x600 - max. 600x600 JPEG (jpg, jpeg) a Graphics Interchange Format (.gif; statický či 300x300 - max. 600x300 animovaný) 998x200 - max. 998x400 480x300 - max. 960x300 • Specifikace reklamních formátů: http://data.idnes.cz/soubory/mafra_all/98A160216_BOP_004_SPECIFIKA • Za každých započatých 5 kB navíc nad standardní velikost banneru: 10% příplatek. CEREKLAMN.PDF M-over (Mouse over): Při přejetí myší přes banner tento banner „něco“ udělá. - vyjede rollout nebo zazní zvuk. • Náhledy reklamních formátů: Splash: Banner „něco“ udělá i bez přejetí myši. Tato akce (vyjíždění, zvuk, apod.) musí být vždy omezena tak, aby http://data.idnes.cz/soubory/mafraweb/13A160406_KUBI_001_NAHLEDR obtěžování uživatele nepřesáhlo rozumnou míru. EKLAMNICHP.PDF Videobanner: reklamní formát, ve kterém je přehráván televizní spot a jehož velikost je výrazně větší než povolené limity. Všechny ostatní formáty, které nejsou v ceníku, jsou NESTANDARDNÍ. Jejich cena a nasazení je možné domluvit vždy po 13 dohodě s obchodním oddělením. CROSSMEDIÁLNÍ FORMÁTY Formát Velikost v Formát metro.cz Velikost v Cena v Kč *Trvání : max . 10 sek. deník Metro*** mm Pixelech Velikost : max. 800 x 600 Pixel Layer Ad*,** 2 430 000 Velikost dat: max. 100KB Wrap 1. ob. + 4. ob. (A) 428 x 286 Layer Ad*,** max. 800 x 600 2 080 000 Formát : HTML5, JPEG, 3rd Party Tag, Tag in Tag Wrap 1. ob. + 2. ob. (B) 2 x 204 x 286 Layer Ad*,** max. 800 x 600 1 750 000 Layer Ad*,** max. 800 x 600 750 000 **Close - Button musí být viditelně umístěn vlevo nebo Fake cover (C) 204 x 286 Komerční článek max. 800 x 600 380 000 vpravo nahoře. Označení "X" nebo "zavřít„ min. výška Special Ad (D) 204 x 110 Komerční článek max. 800 x 600 195 000 znaků 10 px Advertorial (E) 204 x 260 max. 800 x 600 ***Vpravo nahoře na titulní straně musí být vynechán Advertorial (F) 204 x 130 prostor na logo deníku o velikosti 60 x 24 mm, vodorovně nebo svisle + + + + + 14 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ 3. podmínky. Klient (a zadavatel) jsou povinni o těchto 1. Zadavatelem se rozumí objednatel, který objedná šíření individuálních podmínkách zachovávat mlčenlivost. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále také jen „VOP“) reklamy. upravují smluvní vztahy mezi obchodní společností MAFRA, a. s., 4. III. REKLAMA se sídlem Praha 5, Karla Engliše 519/11, PSČ 150 00, IČ: 45313351, K šíření reklamy dochází na základě jednotlivých smluv o dílo DIČ: CZ45313351, zapsané v obchodním rejstříku vedeném nebo obdobné smlouvy (dále společně jen „smlouva o dílo“) či 1. Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka č. 1328 (dále jen na základě rámcové smlouvy a dílčích objednávek. Tyto smluvní „vydavatelství“) a zadavateli při šíření reklamy a jiné inzerce vztahy se dále vedle těchto Všeobecných obchodních Za včasné dodání podkladů reklamy je zodpovědný zadavatel. (dále společně jen „reklama“): podmínek a právě platného ceníku řídí Technickými a) v deníku Mladá fronta DNES (a všech jeho přílohách), podmínkami pro jednotlivá média, které jsou zveřejněny na V případě, kdy dodané podklady podle věty první nebudou b) v deníku Lidové noviny (a všech jeho přílohách), webové adrese: www.mafra.cz. Odchylná ujednání ve smlouvě c) v deníku Metro a magazínu Men Women ONLY, mají přednost před ustanoveními těchto VOP. splňovat požadavky stanovené či obvykle vyžadované d) v rámci nabídek TOP KOMBI a ULTRA KOMBI, 5. e) v týdenících 5plus2 a TÉMA, Nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek vydavatelstvím či budou jinak nevhodné pro šíření, bude o této f) na internetovém serveru iDNES.cz, je právě platný ceník. Postup změn ceníku je upraven v čl. X. g) na internetovém serveru lidovky.cz, resp. zpravy.cz, skutečnosti vydavatelství bez zbytečného odkladu informovat h) na internetovém serveru jobdnes.cz, reality.idnes.cz, II. UZAVŘENÍ SMLOUVY akcniceny.cz, expres.cz 1. zadavatele. Zadavatel je v takovém případě povinen doručit i) na internetovém serveru 5plus2.cz, Zadavatel objednává šíření reklamy obvykle písemnou j) v televizním vysílání hudební stanice ÓČKO, ÓČKO Star, objednávkou (dopisem, faxem, e-mailovou korespondencí). vydavatelství neprodleně vhodné náhradní podklady v ÓČKO Black a ÓČKO Expres a Objednávka však může být učiněna také ústně. k) v ostatních tiskovinách a jiných médiích vydávaných, 2. požadovaném stavu. V případě, že reklamy budou využívat provozovaných či zastupovaných vydavatelstvím nebo Objednávka musí obsahovat všechny potřebné náležitosti, osobami tvořícími s vydavatelstvím koncern. které jsou nutné pro řádné šíření reklamy, a to zejména: prvky umožňující sledování chování uživatele (cookies apod.) či Komunikační média uvedená shora pod písmeny a) až k) obchodní firmu zadavatele či jeho jméno a příjmení nebo budou dále nazývána společně též „média“. Existují-li pro název, sídlo, identifikační číslo, DIČ a obvykle i jméno zpracovávající osobní údaje, je zadavatel plně odpovědný za jednotlivé služby vydavatelství zvláštní obchodní podmínky, pracovníka odpovědného za objednávku. Dále zde musí být uplatní se tyto VOP subsidiárně vedle těchto zvláštních uvedeno médium, v němž má být reklama šířena, termín šíření, soulad takovéto reklamy s právními předpisy, zejména nařízením obchodních podmínek. druh (např. plošný inzerát, řádkový inzerát externí příloha, 2. banner, spot, sponzoring) a eventuálně další údaje ohledně (EU) 2016/679 a zákonem 127/2005 Sb. a je správcem takových V případě tištěných médií uvedených pod písmeny a) až e) a l) provedení a specifikace objednávky (např. jednotka vykrytí, se reklamou pro účely těchto VOP rozumí část tištěné strany umístění, rubrika, značka, barva). Vydavatelství si vyhrazuje údajů. Vydavatelství nezískává pro zadavatele žádné souhlasy některého z médií obsahující sdělení jiné osoby, než vydavatele právo odmítnout objednávky, které nebudou odpovídat příslušného média, které netvoří redakční text, prospektová tomuto odstavci. se zpracováním osobních údajů, ledaže by to bylo zvlášť příloha, tedy externí příloha některého z těchto médií, a štítky na 3. titul, pokud je takové sdělení šířeno za úplatu nebo jinou K uzavření smlouvy dojde potvrzením objednávky, učiněné písemně dohodnuto. Tím není dotčeno právo vydavatelství protihodnotu. V případě elektronických médií uvedených pod zadavatelem, vydavatelstvím. Vydavatelství potvrdí písmeny f) až l) se reklamou pro účely těchto VOP rozumí objednávku ústně či písemně (dopisem, faxem, e-mailovou využívat jím sbírané údaje samostatně. jakékoliv sdělení jiné osoby než provozovatele příslušného korespondencí apod.). V případě, že nedojde k potvrzení média, které netvoří redakční obsah příslušného média a je objednávky vydavatelstvím ústně či písemně, považuje se za 2. šířeno za úplatu nebo jinou protihodnotu, včetně sponzoringu, uzavření smlouvy uskutečnění šíření reklamy. teleshoppingu a umístění produktu. Za reklamu se považují 4. Vydavatelství zaručuje kvalitu tisku běžnou pro požadované veškerá sdělení třetích osob uvedená v tomto odstavci, i když Objednávky externích příloh jsou pro vydavatelství závazné nejsou určena k podpoře prodeje produktů či služeb teprve po předložení vzorové přílohy a jejím schválení. tiskové médium, kvalitu vysílání či zobrazení běžnou pro zadavatele (či jiné osoby) nebo nejsou činěna v souvislosti s 5. podnikatelskou činností zadavatele či jiné osoby. Vydavatelství si vyhrazuje právo dohodnout s klientem anebo požadovaná elektronická média, a to v rámci možností daných zadavatelem prostřednictvím smlouvy individuální obchodní dodanými podklady. 3. Zadavatel je plně odpovědný za obsah reklamy. Zadavatel se zavazuje, že reklama předaná vydavatelství k šíření nebude v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy, principy poctivého jednání a zásadami poctivého obchodního styku, a že šířením reklamy nebudou neoprávněně zasažena práva a oprávněné zájmy třetích osob (zejména, nikoliv však jen, právo na ochranu osobnosti fyzických osob, právo na ochranu dobré pověsti právnických osob, autorská práva, práva související s právem autorským a práva k ochranné známce), a nebudou ani porušeny obecně závazné právní předpisy, zejména zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, zákon č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, případně zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném znění a že všechny finanční nároky vyplývající z užití autorských děl, popřípadě podobizen fyzických osob užitých v rámci reklamy a z práv souvisejících s právem autorským byly ke dni předání podkladů reklamy zadavatelem uspokojeny; 15 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. to neplatí pro nároky kolektivních správců, tedy zejména OSA – reklamy bez vážného důvodu. Pokud tímto navýšením vznikne smlouvě o dílo, rámcové smlouvě či jiné dohodě anebo těmto Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním a zadavateli podle podmínek vydavatelství nárok na vyšší slevu všeobecným obchodním podmínkám či jiným podmínkám, jež INTERGRAM nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců podle platného ceníku, obdrží zadavatel po uplynutí doby se dle dohody stran použijí, zvukových a zvukově obrazových záznamů, a to výlučně pokud platnosti rámcové smlouvy daňový dobropis na rozdíl mezi b) v případě, kdy budou porušeny etické zásady vydavatelství se jedná o odměnu za šíření reklamy ve vysílání rozhlasových slevou sjednanou v rámcové smlouvě a slevou, která mu podle nebo vydavatelů či provozovatelů jednotlivých médií, případně nebo televizních stanic. Zadavatel se výslovně zavazuje platného ceníku přísluší. Pokud nějaká objednávka nebude Kodex reklamy Rady pro reklamu nepředávat k šíření reklamu na hazardní hry provozované bez splněna z důvodů, za které vydavatelství nenese odpovědnost, c) z důvodu právně závadného obsahu reklamy, tzn. pokud základního povolení podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních právo zadavatele na slevu odpovídající nesplněné objednávce obsah či šíření reklamy bude v rozporu s právními předpisy, hrách či předpisů jej nahrazujících. Zadavatel se zavazuje, že zaniká. dobrými mravy, zásadami poctivého obchodního styku a pokud vydavatelství či vydavateli, popř. provozovateli 3. poctivého jednání nebo rozhodnutími orgánů veřejné správy, příslušného média vznikne v důsledku šíření reklamy škoda nebo V případě, kdy zadavatel neobjedná v příslušném médiu d) v případě, kdy vydavatelství bude mít důvodné pochybnosti jiná újma, tuto škodu (újmu) v plné výši nahradí. Škodou se reklamu v rozsahu předpokládaném v rámcové smlouvě, jeho o tom, zda u reklamy není dán důvod pro její odmítnutí podle rozumí i náklady soudního či rozhodčího řízení, včetně nákladů nárok na dohodnutou slevu v plném rozsahu zaniká a je písm. a) až c), e) v případě, kdy by reklama mohla svým na právní zastoupení v těchto věcech. povinen uhradit vydavatelství částku odpovídající již poskytnuté formátem či provedením vyvolat u čtenářů, resp. posluchačů či 4. slevě. Nárok vydavatelství na náhradu škody či ušlého zisku tím diváků dojem, že se jedná o součást redakčního obsahu Vydavatelství dostane k volné dispozici všechny potřebné není dotčen. příslušného média nebo sdělení vydavatelství či vydavatele podklady pro šíření reklamy a není povinno tyto podklady 4. nebo provozovatele příslušného média, uchovávat, případně zadavateli vracet. Vydavatelství není Vedle slev předpokládaných v těchto všeobecných f) obsahující sdělení, reklamu či obchodní sdělení třetích osob, povinno provedenou reklamu archivovat. obchodních podmínkách mohou být s jednotlivými zadavateli s výjimkou případu, kdy zadavatelem bude reklamní či mediální písemně sjednány také zvláštní slevy. Zadavatel je povinen o agentura a reklama IV. RÁMCOVÁ SMLOUVA těchto zvláštních slevách zachovávat mlčenlivost. bude obsahovat sdělení, reklamu či obchodní sdělení jejího 1. 5. zákazníka, Pokud by zadavatel zamýšlel šířit v průběhu roku určitý objem V případě reklamního spotu nebo sponzorského vzkazu g) která bude zasahovat do práv a oprávněných zájmů reklamy v některém z médií, má možnost uzavřít s určeného k šíření v rozhlasových stanicích nebo na televizních vydavatelství či bude poškozovat nebo by mohla poškodit vydavatelstvím rámcovou smlouvu o dílo pro jednotlivého stanicích (zejména rodiny ÓČKO) je zadavatel povinen předat dobré jméno vydavatelství, jeho zaměstnanců, akcionářů inzerenta, která ho bude opravňovat ke slevám z ceny (dále jen společně s příslušným nosičem hudební sestavu spotu nebo anebo osob tvořících s vydavatelstvím koncern, „sleva“) vyplývajícím z této smlouvy pro objednávky sjednaného sponzorského vzkazu, obsahující název reklamního spotu nebo h) v případě, kdy se bude jednat o reklamu konkurenta konkrétního inzerenta v rámci stanovených médií či mediatypů. sponzorského vzkazu, název každého užitého hudebního díla, vydavatelství nebo vydavatele či provozovatele některého z Slevy uvedené v ceníku reklamy jsou poskytovány pouze pokud je pojmenováno, jméno autora hudby a textu, případně médií, zadavateli za reklamu šířenou v příslušném médiu případně překladu textu, označení nakladatele a přesnou stopáž i) v případě, kdy zadavatel nepředá společně s nosičem mediatypu v průběhu jednoho roku od data sjednaného v reklamního spotu a užité hudby, a obsahuje-li spot nebo reklamního spotu nebo sponzorského vzkazu určeného k šíření v rámcové smlouvě, není-li v ní výslovně sjednána kratší lhůta. Pro sponzorský vzkaz rovněž komerční snímek, i údaje o užitém rozhlasových stanicích nebo na televizních stanicích (zejména jednotlivá média a dále pro reklamu v celostátním vydání komerčním snímku – označení výrobce spotu nebo rodiny ÓČKO) hudební sestavu spotu nebo sponzorského Mladé fronty DNES, v krajských vydáních MF DNES, pro reklamu v sponzorského vzkazu a výrobce užitého komerčního snímku. vzkazu, obsahující název reklamního spotu nebo sponzorského Magazínu DNES + TV, v Lidových novinách, v magazínu Pátek 6. vzkazu, název každého užitého hudebního díla, pokud je Lidových novin, v deníku Metro a týdeníku 5plus2 a pro reklamu Sleva, která náleží zákazníkovi na základě celkově dosaženého pojmenováno, jméno autora hudby a textu, případně překladu v podobě externí přílohy je nutno vždy uzavřít zvláštní rámcovou obratu, bude poskytnuta v odpovídající částce v Kč nebo v EUR textu, označení nakladatele a přesnou stopáž reklamního spotu smlouvu. Vydavatelství je oprávněno některé mediatypy z a bude rozpočtena poměrnou částkou ke všem předmětným a užité hudby, a obsahuje-li spot nebo sponzorský vzkaz rovněž dosahu rámcových smluv zcela vyloučit. fakturám. komerční snímek, i údaje o užitém komerčním snímku – označení 2. výrobce spotu nebo sponzorského vzkazu a výrobce užitého Na základě rámcové smlouvy je zadavatel oprávněn V. REALIZACE OBJEDNÁVKY komerčního snímku, požadovat v dohodnuté lhůtě i uveřejnění většího množství 1. j) v případě, kdy zadavatel odmítne podepsat zvláštní slib reklamy než je dáno rámcovou smlouvou. Vydavatelství se Vydavatelství si vyhrazuje právo odmítnout šíření reklamy: odškodnění, jehož podpis bude v odůvodněných případech zavazuje neodmítnout souhlas s takovým navýšením rozsahu a) v případě, kdy zadaná reklama nebude odpovídat uzavřené vydavatelstvím požadován, 16 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. k) v případě, kdy zadavatel bude v reklamě vázat poskytnutí však vyhrazuje právo provedení tohoto zpracování odmítnout. žádost (která musí být učiněna současně s objednávkou dalších informací na zaslání PR SMS a/nebo volání na telefonní 9. čísla se zvláštním tarifem, ledaže se bude jednat o běžné Vydavatelství je povinno u reklamy v tištěných médiích reklamy, jinak jí vydavatelství není povinno vyhovět) také doklad reklamní soutěže a akce a/nebo uveřejněných pod značkou shromažďovat, předávat nebo l) anonymní reklamy týkající se voleb po dobu volební kampaně zasílat po dobu šesti týdnů po uveřejnění reklamy došlé o šíření reklamy; to platí pouze pro tištěná média. Podle druhu a podle volebních zákonů nebo reklamy, která nesplňuje další odpovědi se značkou. Odpovědi se značkou, které přijdou po požadavky volebních zákonů. V takovém případě vydavatelství této lhůtě, může vydavatelství zlikvidovat. rozsahu objednávky jsou tak poskytovány výstřižky, stránky, sdělí své rozhodnutí o odmítnutí reklamy zadavateli bez 10. zbytečného odkladu. Zadavatel je pak povinen bez Odpovědi se značkou, které překročí rozměry formátu C4 (228 x kompletní výtisky nebo jejich kopie, popř. i jen doklady zbytečného odkladu dodat vydavatelství bezvadné náhradní 325 mm), jakož i knihy, katalogy, balíky nebo zboží, vydavatelství podklady. Při opakovaném odmítnutí reklamy jednoho nepřijímá. elektronickou formou (zejména ve formátu PDF a JPG). Pokud zadavatele z důvodů uvedených v tomto odstavci má 11. vydavatelství právo od uzavřené smlouvy odstoupit. Vydavatelství není povinno kontrolovat vhodnost umístění není možné tyto doklady obstarat, obdrží zadavatel od 2. reklamy vzhledem k redakčnímu textu nebo jinému redakčnímu Pokud není výslovně dohodnut termín šíření reklamy, potom obsahu ani vzhledem k ostatním reklamám. vydavatelství potvrzení o šíření reklamy. U řádkové inzerce se závisí její uveřejnění na možnostech vydavatelství, popř. rozhodnutí vydavatele či provozovatele příslušného média. VI. CENA DÍLA (REKLAMY), JEJÍ SPLATNOST A PLATEBNÍ neposkytuje žádný doklad o uveřejnění. 3. PODMÍNKY, FAKTURACE Pokud není výslovně dohodnuto určité umístění nebo určitá 1. 5. jednotka vykrytí, kde má být reklama šířena, potom závisí její Výše ceny za dílo je určena uzavřenou (rámcovou) smlouvou a šíření na možnostech vydavatelství. není-li v ní výslovně dohodnuta, je určena těmito VOP a Při prodlení v placení je zadavatel povinen zaplatit úroky z 4. platným ceníkem vydavatelství v Kč (CZK) nebo v eurech (EUR) Objednávka reklamy, která má být realizována výhradně v - ceny v EUR platí pro zahraniční klienty a jsou uvedeny prodlení v zákonné výši. Zadavatel je dále povinen hradit určitém termínu s určitým umístěním nebo v určité jednotce v platném ceníku vydavatelství v anglickém jazyce, byl –li pro vykrytí, musí být sdělena vydavatelství včas tak, aby mohla být danou službu takový ceník v anglickém jazyce s cenami v EUR náklady spojené s vymáháním fakturované částky nebo zadavateli potvrzena. Aby vydavatelství mohlo zajistit ideální vydán. umístění reklamy v tištěných médiích, vyhrazuje si právo posunu 2. částečných plateb. Vydavatelství má právo v případě prodlení termínu reklamy v těchto médiích, a to o jedno vydání dopředu Splatnost ceny za dílo je určena uzavřenou (rámcovou) nebo zpět. Toto ustanovení platí přiměřeně i pro elektronická smlouvou. Není-li v této smlouvě splatnost ceny díla sjednána, je v placení odmítnout realizaci dalších objednávek, včetně média. cena splatná do 14 dnů ode dne vystavení faktury (daňového 5. dokladu) vydavatelství, nejpozději však do 30 dnů ode dne objednávek z rámcové smlouvy, nebo může jejich realizaci Inzeráty jsou podle možnosti uveřejňovány v odpovídající šíření reklamy. Splatnost faktury nastává i při vadách reklamy, rubrice bez nutnosti výslovné dohody. právo zadavatele na slevu tím však není dotčeno. Vydavatelství učinit závislou na přiměřených a včasných platbách předem. 6. odešle fakturu (daňový doklad) zadavateli na jeho poslední Vydavatelství si vyhrazuje právo na označení reklamy a to vydavatelství známou adresu, event. na jeho adresu zapsanou 6. vhodným způsobem podle volby vydavatelství. v obchodním rejstříku či jiné obdobné evidenci. Vydavatelství je 7. oprávněno svým jednostranným rozhodnutím kdykoliv prodloužit Pokud neuvede zadavatel přesnou velikost, formu, délku či jiný Pokud si zadavatel objedná reklamu v podobě, která dobu splatnosti jednotlivých faktur. Toto své rozhodnutí neodpovídá rozměrům a/ nebo formátu reklamní plochy či vydavatelství oznámí zadavateli vhodným způsobem v rozsah reklamy určené k šíření v příslušném médiu a přenechá technickým možnostem příslušného média, vydavatelství upraví přiměřené lhůtě. reklamu běžným způsobem, aniž by bylo povinno 3. toto rozhodnutí na vydavatelství, potom je základem pro zadavatele informovat. Zadavatel bude hradit společně s reklamou také DPH v aktuální 8. výši. Není-li výslovně uvedeno jinak, jsou ceny v cenících vyúčtování skutečně uveřejněný rozsah reklamy. Pokud si zadavatel objedná v tištěných či internetových uvedeny bez DPH. médiích graficky nezpracovanou reklamu, zpracuje 4. 7. vydavatelství tuto reklamu běžným způsobem. Vydavatelství si Společně s fakturou zašle vydavatelství zadavateli na jeho Slevy uvedené v právě platném ceníku jsou poskytovány pouze na reklamu jednoho inzerenta uveřejněnou ve lhůtě jednoho roku. Tato lhůta začíná běžet dnem uveřejnění první reklamy. 8. Zadavatel má právo uplatňovat zpětně nárok na slevu podle platného ceníku, a to v závislosti na skutečně šířeném počtu nebo objemu reklamy v časovém období jednoho roku, nebude-li dohodnuto či v ceníku jednotlivých médií stanoveno jinak. 9. Bude-li zadavatel i přes upomínku vydavatelství v prodlení s úhradou svých splatných závazků vůči vydavatelství, je vydavatelství oprávněno rozhodnout, že právo na jakoukoliv slevu zadavateli nepřísluší, popř. zaniká, a to i zpětně. Právo na slevu zaniká okamžikem vystavení příslušného vrubopisu vystaveného vydavatelstvím. 10. V případě, že např. z důvodu státního svátku dojde k posunu vydání deníku MF DNES s Magazínem DNES+TV anebo deníku Lidové noviny s Magazínem Pátek LN na jiný den, platí v tento den pro reklamu v deníku čtvrteční (MF DNES), resp. páteční (LN) tarif. 17 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. 11. odkladu, nebo pokud náhradní reklama opakovaně není chyb, může vydavatelství tuto změnu odpovídajícím způsobem Vydavatelství si vyhrazuje právo stanovit pro zvláštní vydání jiné bezchybná, pak má zadavatel právo na slevu z ceny. zpoplatnit. ceny, než jsou uvedeny v právě platném ceníku. 2. 6. 12. Při opakovaném šíření reklamy je zadavatel povinen Reklamace se uplatňuje písemně na adrese sídla vydavatelství Kombinované zakázky (např. TOP KOMBI ZAMĚSTNÁNÍ) jsou zkontrolovat ihned po každém uveřejnění jejich správnost a nebo u příslušného inzertního poradce vydavatelství. zadávány jako jedna objednávka, která je fakturována vždy po úplnost. Vydavatelství neuzná nárok na uveřejnění náhradní 7. uveřejnění v MF DNES. reklamy v tom případě, jestliže se při opakování objevil tentýž Zákonná práva spotřebitelů, od nichž se nelze dohodou 13. nedostatek, aniž by byl tento nedostatek bezprostředně odchýlit, zůstávají nedotčena. Vydavatelství může uzavřít se zadavatelem samostatnou (nejpozději do 3 dnů) po předchozím uveřejnění oznámen dohodu o elektronickém obchodním styku. Tato dohoda vydavatelství. VIII. OCHRANA DAT, OBCHODNÍ SDĚLENÍ specifikuje technické řešení a definuje, že pro vzájemnou 3. 1. spolupráci (tj. vystavování a zasílání daňových dokladů (faktur) V případě, že se vyskytnou v důsledku vadných podkladů Informace, které poskytne zadavatel vydavatelství v souvislosti ze strany MAFRA, korespondenci obou smluvních stran týkající se nedostatky při zpracování, tisku, vkládání či jiném šíření reklamy, se smlouvou o dílo, používá vydavatelství pouze ke smluveným vystavených daňových dokladů, dokládání uveřejnění inzerce v které nebyly zjevně rozeznatelné při přijetí objednávky, nemá účelům (plnění smlouvy), plnění zákonných povinností či pro tištěných médiích MAFRA) bude komunikace zajišťována zadavatel žádný nárok na slevu nebo šíření náhradní reklamy. účely svých oprávněných zájmů či oprávněných zájmů třetích obvykle elektronickými prostředky. 4. osob (zejména pro případ soudního sporu týkajícího se 14. Vydavatelství v žádném případě neodpovídá za škody, které poskytovaných služeb či obsahu reklamy, pro statistické účely Faktury pro zahraniční klienty se vystavují buďto v EUR dle nebyly vydavatelstvím zaviněny úmyslně nebo z hrubé a zlepšování služeb a pro přímý marketing). Stejné omezení platí platného ceníku v anglickém jazyce (existuje-li pro danou službu nedbalosti, a za škody způsobené okolnostmi vylučujícími pro informace, které poskytne vydavatelství zadavateli. platný ceník v anglickém jazyce s cenami v EUR) nebo v CZK s odpovědnost, mimořádnými a nepředvídatelnými překážkami 2. následným přepočtem na cizí měnu - pro přepočet se používá vzniklými nezávisle na jeho vůli anebo vyšší mocí (za vyšší moc se Vydavatelství je oprávněno k vymáhání svých pohledávek vůči pro všechny faktury vystavené v jednom kalendářním měsíci podle dohody stran vždy považuje např. stávka, výluka, válka a zadavateli využít třetí osobu. Vydavatelství je oprávněno předat vždy kurz ČNB platný prvního dne příslušného měsíce. Připouští omezení plynoucí z válečného stavu, teroristické útoky, informace o jednotlivých obchodních případech a o zadavateli se započtení pohledávek v různých měnách. přičemž pro tyto povstání, působení přírodních sil, požár apod.). Vydavatelství třetím osobám v případech stanovených či umožněných účely bude použit kurz uvedený v předchozí větě. Započtení se není povinno hradit škodu jiné osobě než zadavateli. Ostatní právními předpisy, v případech zvláště sjednaných, při vždy řídí českým právem. zde sjednaná omezení odpovědnosti tím nejsou dotčena. postoupení pohledávky či jiném nakládání s ní, svým právním, 15. 5. účetním, daňovým a obdobným poradcům, osobám tvořícím s Vydavatelství je oprávněno požadovat plnou či částečnou Text reklamy je zadavateli zasílán ke korekturám pouze na vydavatelstvím koncern a dále osobě poskytující vydavatelství úhradu předem (zejm. nový nebo zahraniční klient). výslovnou písemnou žádost zadavatele a pouze v případě, kdy pojištění rizika nezaplacení pohledávek. 16. je to z časových důvodů možné. Zadavatel zodpovídá za 3. Na webové adrese http://www.mafra.cz/priloha-cenik-dph/ lze správnost a úplnost jím provedených korektur; zadavatel je Poučení o zpracování osobních údajů ze strany vydavatelství je najít konečnou cenu inzerce včetně DPH u vybraných formátů povinen zaslat vydavatelství korektury písemně, jinak k nim k dispozici na www.mafra.cz/pouceni. MF DNES a Lidové noviny a případně dalších médií. vydavatelství není povinno přihlížet. Vydavatelství stanoví zadavateli přiměřenou (z hlediska možností vydavatelství) lhůtu IX. OSTATNÍ USTANOVENÍ VII. REKLAMACE pro provedení korektury; nebude-li tato lhůta stanovena, činí 12 1. 1. hodin. Nedoručí-li zadavatel korektury do konce stanovené Pokud by vznikly odůvodněné pochybnosti o platební Zadavatel má v případě zcela nebo částečně nečitelného, lhůty, je vydavatelství oprávněno šířit reklamu ve verzi zaslané ke schopnosti zadavatele či pokud by zadavatel byl v prodlení s nesprávného či nekompletního otisku reklamy v tištěných korekturám. Zadavatel je povinen uvést v korektuře veškeré jím úhradou jakékoliv splatné faktury (byť vystavené na základě jiné médiích, nebo zcela nebo částečně nesprávného zobrazení či požadované změny. Vydavatelství zadavatelem požadované smlouvy) vydavatelství, je vydavatelství podle své volby: odvysílání reklamy v jiných médiích nárok na slevu z ceny nebo změny zapracuje a zašle zadavateli k nové korektuře, bude-li to a) oprávněno odstoupit od smlouvy, na šíření bezchybné náhradní reklamy, ale pouze v tom rozsahu, z časových důvodů možné. Provádění dalších zadavatelem b) přerušit poskytování plnění anebo ve kterém byl poškozen účel reklamy. Toto právo je zadavatel požadovaných změn po první korektuře může být zpoplatněno c) vázat poskytnutí dalších plnění (včetně plnění již povinen uplatnit u vydavatelství písemně do 2 týdnů od data částkou 100,- Kč bez DPH (pro zahraniční klienty EUR 4,-) za objednaného) na platbu předem. šíření reklamy, jinak zaniká. Právo volby mezi způsoby každou další korekturu. Vydavatelství je oprávněno o tuto Vydavatelství není povinno přerušení poskytování plnění podle uvedenými ve větě první náleží vydavatelství. Pokud částku navýšit příslušnou fakturu za uveřejnění reklamy. Bude-li písm. b) zadavateli oznámit. 18 vydavatelství neuveřejní náhradní reklamu bez zbytečného zadavatel požadovat v rámci korektur jiné změny než opravy VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. 2. 5. j) postoupení pohledávky, Stornováním objednávky, které musí být v každém případě Ukončení smlouvy mezi vydavatelstvím a zadavatelem právním k) převzetí dluhu, provedeno písemně, zůstávají nároky vydavatelství na platbu úkonem musí být provedeno písemně. l) přistoupení k dluhu, ceny reklamy nedotčeny (tzn. vydavatelství náleží v takovém 6. m) převzetí majetku, případě odstupné ve výši 100 % ceny). Stejné platí pro případ, Pokud by u zadavatele byly dány jakékoliv důvody, jež by mohly n) postoupení smlouvy, kdy vydavatelství odmítne uveřejnit již potvrzenou objednávku z založit zákonné ručení či jinou odpovědnost vydavatelství za o) jakákoliv jednání týkající se cenných papírů (včetně směnek) důvodu neuhrazení závazků zadavatele. daňové povinnosti zadavatele, je zadavatel povinen o či podílů 3. takových skutečnostech vydavatelství bezodkladně písemně v jiných osobách, V případě nedodání podkladu či pozdního dodání podkladu informovat. p) dohoda o narovnání, objednané inzerce si vydavatelství vyhrazuje právo na storno 7. q) vzdání se práva a prominutí dluhu (včetně jednání učiněných poplatek ve výši 100 %. Odstoupení od smlouvy mezi vydavatelstvím a zadavatelem má formou vrácení dlužního úpisu apod.). 4. vždy účinky ex nunc. Smlouva, při jejímž uzavírání zastupoval vydavatelství člen Smluvní strany se dohodly, že mezi nimi uzavřené smlouvy (o dílo) 8. (členové) statutárního orgánu, může být měněna pouze o šíření reklamy a vztahy z nich vyplývající se budou řídit českým Vydavatelství si vyhrazuje právo dohodnout s klientem právním jednáním, při němž budou vydavatelství zastupovat právem a to zákonem č. 89/2012 Sb., Občanským zákoníkem v prostřednictvím (rámcové) smlouvy individuální obchodní opět členové statutárního orgánu nebo osoby k takovému platném znění, a to ustanoveními upravujícími smlouvu o dílo podmínky. jednání výslovně pověřené individuálním písemným pověřením. podle § 2586 a násl. Občanského zákoníku. 9. 11. Kombinované vklady do titulů vydavatelství jsou zadávány do Sjednává se prodloužení subjektivní promlčecí lhůty pro Zadavatel se zavazuje na své náklady a nebezpečí řádně a každé publikace na samostatnou objednávku a pro každou pohledávky vzniklé mezi smluvními stranami ze 3 na 4 roky. To v zákonem stanovených lhůtách splnit povinnosti týkající se publikaci fakturovány zvlášť. neplatí pro pohledávky na náhradu škody. uzavírané smlouvy stanovené zákonem č. 340/2015 Sb. Smluvní 10. 12. strany se dohodly, že vydavatelství je v případě marného Vydavatelství upozorňuje své obchodní partnery ve smyslu § 431 Jakékoliv reklamní nabídky vydavatelství formou reklamy a uplynutí lhůty stanovené pro zaslání takové smlouvy správci zákona č. 89/2012 Sb., že jednotliví zaměstnanci vydavatelství informace uvedené v jeho cenících a nebo katalozích se registru k uveřejnění oprávněno od smlouvy odstoupit. jsou oprávněni jednat jen v rozsahu jim uděleného pověření a nepovažují za nabídku na uzavření smlouvy. Vydavatelství má však zároveň právo zajistit uveřejnění smlouvy jen ve věcech obvyklých pro jejich pracovní pozici. Aniž je tím 13. samostatně, pokud zadavatel neuveřejní smlouvu do 15 dnů dotčeno ustanovení předchozí věty, následující smlouvy může Veškeré nabídky na uveřejnění reklamy učiněné vydavatelstvím ode dne jejího uzavření, nebo má-li k tomu jiný rozumný důvod. uzavírat anebo právní jednání činit v zastoupení vydavatelství mohou být odvolány i ve lhůtě určené pro jejich přijetí. Vydavatelství může požadovat náhradu škody nebo vždy pouze jeho statutární orgán (způsobem jednání navenek 14. nemajetkové újmy způsobené porušením smluvní povinnosti zapsaným do obchodního rejstříku) nebo osoby těmito Ustanovení § 1799 a § 1800 zákona č. 89/2012 Sb. se mezi zadavatele uveřejnit smlouvu řádně a včas. Pro odstranění statutárními zástupci výslovně k tomu pověřené na základě stranami neužijí. pochybností je sjednáno, že toto ustanovení je oddělitelné od speciální písemné plné moci, která bude výslovně 15. ostatního obsahu a případná neúčinnost nebo neplatnost obsahovat zmocnění k takovému úkonu: Ustanovení § 1805 odst. 2, § 1913, § 1950, § 1952 odst. 2 a § 1995 smlouvy z důvodu jejího neuveřejnění nezpůsobuje neúčinnost a) smlouvy o smlouvě budoucí, odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. se mezi stranami neužijí. nebo neplatnost tohoto ustanovení. b) nakládání s ochrannými známkami, doménami a jinými 16. předměty průmyslového vlastnictví, Smluvní strany výslovně ujednávají, že vydavatelství je V případě, že tento zákon umožňuje vyloučit ze zveřejnění c) uzavírání licenčních a podlicenčních smluv, vyjma běžných oprávněno odmítnout plnění podle uzavřené smlouvy i pro některé části smlouvy či informace, zadavatel takové části smluv s autory na příspěvky do médií, případ, kdy zadavatel bude v prodlení se splněním svého jiného smlouvy či informace ze zveřejnění vyloučí. d) nabytí, zatížení či zcizení nemovitostí, závazku (vzniklého z jiného právního důvodu) vůči vydavatelství. e) jakékoliv zajištění či utvrzení dluhů jak vydavatelství, tak třetích 17. Zadavatel se zavazuje přistupovat k obsahu této smlouvy jako ke osob (včetně ujednání o smluvních pokutách a uznání dluhu, Bylo-li ujednáno plnění ve splátkách a dlužník nesplní některou svému obchodnímu tajemství. Uveřejnění smlouvy v souladu se ručení, finanční záruky apod.), splátku, ujednaly smluvní strany, že věřitel má právo na zákonem č. 340/2015 Sb. nezbavuje smluvní strany povinnosti f) uzavření zástavní smlouvy, vyrovnání celé pohledávky a toto právo může uplatnit i po mlčenlivosti ohledně jejího obsahu. Stejné platí pro jiné zákony g) veřejná nabídka, splatnosti nejblíže příští splátky. upravující zveřejňování informací, zejména zákon č. 247/1995 Sb. h) ujednání o závdavku, a další volební zákony. i) jakákoliv dispozice s obchodním závodem či částí závodu 19 tvořící samostatnou organizační složku, VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. 18. podmínek ve vhodném formátu (např. .pdf nebo .html) na totožnosti, Zadavatel bere na vědomí, že smluvní vztah s vydavatelstvím ho kontaktní e-mailovou adresu zadavatele či písemným f) k uzavření smlouvy nejsou nutné žádné technické kroky, vyjma neopravňuje k označování jeho výrobků nebo jejich částí oznámením. Takováto změna vstupuje mezi vydavatelstvím a kontaktu s příslušným pracovníkem inzertního oddělení jménem, ochrannou známkou, názvem produktu vydavatelství konkrétním zadavatelem v platnost uplynutím vydavatelstvím vydavatelství, nebo jiným obdobným způsobem. stanovené lhůty, která činí zpravidla jeden měsíc; nejméně však g) zjišťování a opravování chyb vzniklých při zadávání dat před 19. činí tato lhůta 25 dní ode dne oznámení změny. V případě, že podáním objednávky je možné neomezeně až do uzavření Vydavatelství je oprávněno započíst jakoukoliv svoji splatnou zadavatel nebude se změnou souhlasit, je oprávněn vypovědět smlouvy, pohledávku vůči zadavateli proti pohledávkám zadavatele za příslušnou smlouvu ve lhůtě podle předchozí věty s výpovědní h) pro vydavatelství nejsou závazné žádné kodexy chování vydavatelstvím a to bez ohledu na to, zda jsou tyto pohledávky dobou 30 dnů. V případě, kdy zadavatel uplatní toto své právo týkající se uveřejňování reklam, neboť žádné takové kodexy splatné či nikoliv a bez ohledu na měnu nebo právní vztah, z na výpověď, není takovéto předčasné ukončení smlouvy nebyly vydány, nějž vznikly. považováno za porušení smlouvy ze strany zadavatele a i) smlouva může být uzavřena pouze v českém či slovenském 20. zadavateli nezaniká ani se neomezuje právo na sjednané slevy jazyce. Pokud je smlouva uzavřena na dobu určitou či na jednorázové (ledaže by toto právo zaniklo nebo bylo (mohlo být) omezeno 2. plnění, není možné ji ukončit jinak, než dohodou či ze zákonných z jiných důvodů na straně zadavatele). V případě, kdy Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od důvodů. Pokud je smlouva uzavřena na dobu neurčitou, může ji zadavatel nevyužije svého práva na výpověď smlouvy, platí, že jejího uzavření, a to příslušným právním jednáním učiněným vůči kterákoliv ze stran ukončit výpovědí s výpovědní dobou 1 se změnou souhlasí. Vydavatelství si však vyhrazuje právo vydavatelství. Vydavatelství doporučuje v případě zájmu měsíce, která počne běžet prvním dnem měsíce následujícího přijmout takovou změnu VOP či ceníků, s níž nebude spojeno spotřebitele o odstoupení od smlouvy učinit toto právní jednání po doručení výpovědi. právo zadavatele na výpověď smlouvy za předpokladu, že písemně vůči svému inzertnímu poradci či doručením 21. takovouto změnou bude zadavatel vázán pouze v případě, kdy písemného odstoupení vydavatelství na adresu sídla Smluvní strany tímto v souladu s § 89a občanského soudního s ní bude souhlasit. Vydavatelství si vyhrazuje právo při zavedení vydavatelství. Lhůta pro odstoupení se považuje za řádu resp. nařízením (EU) č. 1215/2012 sjednávají pro veškeré nových produktů stanovit pro ně odchylné všeobecné zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle spory mezi nimi plynoucí z této smlouvy příslušnost českých soudů obchodní podmínky, technické podmínky anebo ceníky. Stejná vydavatelství oznámení, že od smlouvy odstupuje. a to místní příslušnost Obvodního soudu pro Prahu 5 jako soudu pravidla platí pro změny příslušných technických podmínek (viz 3. prvního stupně. V případě, že soudem prvního stupně bude čl. I.odst. 4). Pokud spotřebitel v uzavřené smlouvě požadoval uveřejnění krajský soud, sjednávají smluvní strany pro veškeré spory mezi reklamy ve lhůtě kratší, než je lhůta pro odstoupení podle odst. 2 nimi místní příslušnost Městského soudu v Praze. XI. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO SMLOUVY UZAVÍRANÉ DISTANČNÍM tohoto článku, a došlo k tomuto uveřejnění, nemá právo na ZPŮSOBEM A NEBO MIMO OBCHODNÍ PROSTORY SE SPOTŘEBITELI odstoupení podle odst. 2 tohoto článku. Odstoupí-li podle odst. X. ZMĚNA VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK 1. 2 spotřebitel od smlouvy, s jejímž plněním bylo započato na Vydavatelství může tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně S ohledem na zákonná ustanovení sděluje vydavatel základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro ceníků v přiměřeném rozsahu změnit, a to zejména v případě: spotřebitelům, kteří s ním uzavřou smlouvu distančním odstoupení od smlouvy, uhradí vydavatelství poměrnou část a) změn v jednotlivých médiích, které by měly vliv na reklamní způsobem, či mimo jeho obchodní prostory, následující údaje: sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od formáty, a) při uzavírání smlouvy o uveřejnění reklamy je cena reklamy smlouvy. b) zavedení nových reklamních formátů či médií, stanovena dle platného ceníku vydavatelství umístěného na 4. c) změny rozsahu, periodicity či doby šíření jednotlivých médií či www.mafra.cz, a to s případnou slevou podle uzavřené smlouvy, Přílohou smlouvy uzavřené se spotřebitelem bude formulář pro jejich zrušení nebo nahrazení jinými, b) s ohledem na charakter smlouvy nevznikají spotřebiteli žádné odstoupení od smlouvy v případech, kdy to bude zvláštní právní d) změny či zrušení právních předpisů, vydání nových právních náklady na dodání služby, předpis vyžadovat. předpisů či změny výkladu příslušných právních předpisů, c) vydavatelství si vyhrazuje právo požadovat platbu předem, 5. e) změny výše nákladu či čtenosti jednotlivých tištěných médií či d) ke sjednané ceně bude vydavatelství účtovat pouze Vydavatelství informuje spotřebitele, že přijímá platby v hotovosti dosahu ostatních médií, zákonnou daň z přidané hodnoty, jiné daně, poplatky ani (platba předem), převodem na účet vydavatelství a u f) změn cen jednotlivých reklamních formátů, náklady nebudou účtovány, ledaže by byly zavedeny po vybraných produktů, u nichž je to výslovně uvedeno, také g) změn cenové úrovně na trhu, uzavření smlouvy a podle zákonných předpisů zatěžovaly prostřednictvím platební brány GoPay či prostřednictvím h) změny výkladu příslušných právních předpisů, nebo poskytnutí příslušné služby, platebních karet v servis centrech Mediální skupiny MAFRA. i) nepředvídatelných změn na trhu. e) písemně uzavřená smlouva bude archivována u Vydavatelství si však vyhrazuje u jednotlivé smlouvy či Změna bude oznámena zadavateli podle volby vydavatelství vydavatelství a spotřebitel je oprávněn do ní kdykoliv objednávky zvolit požadovaný systém platby. buď odesláním příslušné informace a úplného znění změny nahlédnout na základě písemné žádosti a prokázání jeho 20 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI MAFRA, a. s. 6. XII. PLATNOST Mimosoudní řešení sporů není umožněno. Nedotčeno zůstává právo obou smluvních stran na Tyto Všeobecné obchodní podmínky vstupují v platnost dne 1. 1. 2019. dvoustranném jednání o vyřešení sporů. Mediace je upravena zákonem č. 202/2012 Sb. o mediaci a o změně některých zákonů. V případě, že dojde mezi vydavatelstvím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 E-mail: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz Spotřebitel může v případě smluv uzavíraných on-line využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 21