Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7997091: II/299 Librantice - hranice okresu Náchod, celková cena 2.322.474,- Kč

Příloha VOP.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

                             MINISTERSTVO DOPRAVY
                      ODBOR POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ

   OBCHODNÍ PODMÍNKY

    PRO ZEMĚMĚŘICKÉ A PRŮZKUMNÉ PRÁCE
       A DOKUMENTACI STAVEB POZEMNÍCH
                           KOMUNIKACÍ

              VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
                 ZVLÁŠTNÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY
                              PŘÍLOHY A, B, C
                        VZOR SMLOUVY O DÍLO

                      Schváleno: MD-OPK č.j. 11/2015-120-TN/l
                    ze dne 5. 2. 2015, s účinností od 6. února 2015,
         se současným zrušením Obchodních podmínek pro zeměměřické
                     a průzkumné práce a dokumentaci staveb PK,
              schválených MD-OI, č.j. 321/08-910-IPK/l ze 9. 4. 2008

                                      Praha, únor 2015
Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě jako jediný autentický dokument.

                             OBSAH

I.  VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

DEFINICE A VÝKLAD POJMŮ
             1. DEFINICE
            2. VÝKLAD POJMŮ

POVINNOSTI ZHOTOVITELE
            3.1 ROZSAH SLUŽEB
            3.2 ZAJIŠTĚNÍ JAKOSTI
            4. BĚŽNÉ, DODATEČNÉ A MIMOŘÁDNÉ SLUŽBY
            5. POTŘEBNÁ PÉČE A PRAVOMOCE
            6. VĚCI VE VLASTNICTVÍ OBJEDNATELE - DOSTATEČNOST
               NABÍDKY - DŮVĚRNOST

POVINNOSTI OBJEDNATELE
            7. INFORMACE
            8. ROZHODOVÁNÍ
            9. POSKYTNUTÍ POMOCI
            10. PODKLADY K PROVEDENÍ DÍLA
             11. POSKYTNUTÍ PERSONÁLU OBJEDNATELE
            12. SLUŽBY TŘETÍCH STRAN

PERSONÁL
             13. PERSONÁL ZHOTOVITELE
             14. POVĚŘENÍ ZÁSTUPCI
             15. ZMĚNY PERSONÁLU

ODPOVĚDNOST A POJIŠTĚNÍ
             16. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODY
                 NÁHRADA ŠKODY
             17. DOBA TRVÁNÍ ODPOVĚDNOSTI
             18. ODPOVĚDNOST ZHOTOVITELE ZA VADY
             19. POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA ŠKODY
            20. POJIŠTĚNÍ VĚCÍ VE VLASTNICTVÍ OBJEDNATELE

ZAHÁJENÍ A DOKONČENÍ SLUŽEB, ZMĚNY A ODSTOUPENÍ
OD SMLOUVY O DÍLO

             21. PLATNOST SMLOUVY
             22. ZAHÁJENÍ A DOKONČENÍ
             23. ZMĚNY
            24. DALŠÍ NÁVRHY
             25. ZTÍŽENÍ NEBO ZDRŽENÍ SLUŽEB

                 SMLUVNÍ POKUTY PŘI PRODLENÍ ZHOTOVITELE
            26. ZMĚNĚNÉ OKOLNOSTI - VYŠŠÍ MOC
            27. PŘERUŠENÍ, ZASTAVENÍ NEBO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO

                 27.1 OZNÁMENÍM OBJEDNATELE
                 27.2 OZNÁMENÍM ZHOTOVITELE
            28. MIMOŘÁDNÉ SLUŽBY
            29. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

PLATBY
            30. PLATBY ZHOTOVITELI
            31. TERMÍNY PLATEB
            32. MĚNA PLATEB
            33. SPORNÉ PLATBY
            34. KONTROLA OBJEDNATELE

VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
            35. JAZYK A PRÁVNÍ PŘEDPISY
            36. ZMĚNY PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ

                                       2
Tento dokument ie součásti systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

            37. PŘEVEDENÍ A PODZHOTOVITEL
            38. VLASTNICKÁ PRÁVA
            39. KONFLIKT ZÁJMŮ, KORUPCE A PODVODY
            40. OZNÁMENÍ
            41. PUBLIKACE

ŘEŠENÍ SPORŮ
            42.1 SMÍRNÉ ŘEŠENÍ

II.   ZVLÁŠTNÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY

PŘÍLOHY
            A - Rozsah služeb
            B - Personál, podklady, zařízení a služby třetích stran poskytnuté objednatelem
            C - platby a platební podmínky

III.  NÁVRH SMLOUVY O DÍLO

                                          PŘEDMLUVA

Obchodní podmínky pro zeměměřické a průzkumné práce a dokumentaci staveb pozemních komunikací se skládají
ze dvou částí.

První základní část tvoří „Všeobecné obchodní podmínky pro zeměměřické a průzkumné práce a dokumentaci staveb
PK“ - (dále též „tyto Všeobecné obchodní podmínky“ nebo „VOP-D“), které lze všeobecně použít pro každou
zakázku tohoto typu.

Druhá, doplňující část - „Zvláštní obchodní podmínky pro zeměměřické a průzkumné práce a dokumentaci staveb
PK“ (ZOP-D) - obsahuje konkrétní údaje, na něž se odkazují články VOP-D a ostatní specifické podmínky,
vztahující se k příslušné zakázce. Zvláštní obchodní podmínky umožňují články všeobecných obchodních podmínek
dle potřeby změnit či doplnit anebo vypustit ty jejich články, které se předmětu díla netýkají. Přílohy A, B aC
Zvláštních obchodních podmínek přehledně shrnují:

- rozsah služeb (Příloha A), včetně jejich ocenění,

- personál, podklady, zařízení a služby třetích stran poskytnuté objednatelem (Příloha B),

- platby a platební podmínky (Příloha C).

Všeobecné obchodní podmínky a Zvláštní obchodní podmínky tvoří spolu Obchodní podmínky, které jsou součástí
Smlouvy o dílo ve smyslu Obchodního zákoníku (§ 273) a určují práva a povinnosti smluvních stran pro zhotovení
příslušné zakázky.

Všeobecné obchodní podmínky jsou zpracovány v takové formě, aby je bylo možné v běžných případech zahrnout
přímo do zadávací dokumentace veřejné zakázky a do Smlouvy o dílo, případně je použít jako přílohu ke Smlouvě
o dílo, kde spolu s dalšími dokumenty definují dílo.

Všeobecné obchodní podmínky jsou propojeny se Zvláštními obchodními podmínkami stejným označením
(číslováním) odpovídajících článků a odstavců.

Jako pomůcka je připojen Vzor Smlouvy o dílo.

                            3
    Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

                       I. VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

                                       DEFINICE A VÝKLAD POJMŮ

DEFINICE
Níže uvedené pojmy a výrazy mají následující význam, s výjimkou případů, kdy kontext vyžaduje jiný výklad:

                 1.1 „Zakázka“ znamená zakázku nebo její část, určenou ve Zvláštních obchodních podmínkách,
                     pro kterou mají být služby provedeny.

                 1.2 „Služby“ znamená služby, které má provést zhotovitel v souladu se Smlouvou o dílo. Obsahují
                     běžné služby, dodatečné služby a mimořádné služby. Výsledkem těchto služeb je hmotně zachycený
                     výsledek činnosti - předmět díla.

                 1.3 „Objednatel“ znamená stranu uvedenou ve Smlouvě o dílo, která přijala nabídku nebo objednala
                     zhotovení díla, popřípadě její právní nástupce. Ve fázi zadání veřejné zakázky je objednatel
                     zadavatelem ve smyslu zákona o veřejných zakázkách.

                 1.4 „Zhotovitel“ je totožný termín, jako „Dodavatel“ ve smyslu zákona o veřejných zakázkách
                     ve všech mluvnických formách a podobách a znamená osobu (osoby) označenou (é) jako zhotovitel
                     v Dopise nabídky přijaté objednatelem a v Souhrnu smluvních dohod podepsaném smluvními
                     stranami, popřípadě právní nástupce této osoby nebo osob, mající k činnostem uvedeným
                     ve Smlouvě o dílo oprávnění podle zvláštních předpisů. Vybrané činnosti ve výstavbě musí
                     zabezpečit fyzickými osobami, které získaly oprávnění k výkonu těchto činností podle zvláštních
                     předpisů.

                 1.5 „Podzhotovitel“ je totožný termín, jako „Poddodavatel“ případně „Subdodavatel“ ve všech
                     mluvnických formách a podobách a znamená právnickou nebo fyzickou osobu uvedenou
                     ve Smlouvě o dílo nebo jinou osobu určenou jako podzhotovitel, která má oprávnění k činnostem
                     podle zvláštních právních předpisů a je pověřena zhotovitelem provedením části služeb, a právní
                     nástupci všech těchto osob. Ve fázi zadání veřejné zakázky je podzhotovitel subdodavatelem
                     ve smyslu zákona o veřejných zakázkách. Vybrané činnosti ve výstavbě musí zabezpečit fyzickými
                     osobami, které získaly oprávnění k výkonu těchto činností podle zvláštních právních předpisů.

                 1.6 „Strana“ a „Strany“ znamená objednatele a zhotovitele a „třetí strana“ - znamená jakoukoliv
                     jinou fyzickou nebo právnickou osobu tak, jak vyplývá z kontextu.

                 1.7 „Smlouva o dílo“ je dvoustranný právní úkon, který musí mít náležitosti podle obchodního
                     zákoníku. Smlouvu o dílo tvoří Souhrn smluvních dohod, Dopis o přijetí nabídky (Oznámení
                     o výběru nejvhodnější nabídky), Dopis nabídky, tyto Všeobecné obchodní podmínky, Zvláštní
                     obchodní podmínky, včetně Přílohy A (Rozsah služeb), Přílohy B (Personál, podklady, zařízení
                     a služby třetích stran poskytnuté objednatelem) a Přílohy C (Platby a platební podmínky),
                     Technické podmínky a Zvláštní technické podmínky (pokud pro zhotovení díla existují a jsou
                     uvedeny ve Zvláštních obchodních podmínkách) a další související dokumenty specifikované
                     v článku 2.3 a ve Zvláštních obchodních podmínkách.

                 1.8 „Den“ je období mezi dvěma za sebou následujícími půlnocemi.
                 1.9 „Expertiza“ znamená odborné posouzení návrhu nebo díla nezávislou osobou určenou

                     objednatelem.
                 1.10 „Dopis o přijetí nabídky“ znamená oznámení o výběru nejvhodnější nabídky, přičemž Smlouva

                     o dílo vznikne až podepsáním Souhrnu smluvních dohod oběma stranami.
                 1.11 „Dopis nabídky“ znamená dokument nadepsaný Dopis nabídky, který byl sestaven zhotovitelem

                     a obsahuje podepsanou nabídku objednateli na zhotovení díla (služby) včetně příslušných
                     dokumentů podle zákona o veřejných zakázkách.
                 1.12 „Nabídka“ znamená Dopis nabídky a všechny ostatní dokumenty, jak jsou uvedeny ve Smlouvě
                     o dílo, které uchazeč (dodavatel) v souladu se zákonem o veřejných zakázkách předal spolu
                     s Dopisem nabídky.
                 1.13 „Zvláštní příloha k nabídce“ znamená vyplněné stránky nadepsané Zvláštní příloha k nabídce,
                     které jsou připojeny k Dopisu nabídky a tvoří jeho součást“.
                 1.14 „Souhrn smluvních dohod“ (pokud existuje) znamená smluvní dokument, který smluvní strany
                     uzavřou do 30 dnů poté, co zhotovitel obdrží Dopis o přijetí nabídky (pokud nebyly podány námitky
                     ve smyslu zákona o veřejných zakázkách - v tomto případě platí lhůty podle tohoto zákona).

                                                                      4
     Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě jako jediný autentický dokument.

                     K vypracování Souhrnu smluvních dohod bude použit formulář, který je součástí zadávací
                     dokumentace (vzor Souhrnu smluvních dohod je přílohou těchto Zvláštních obchodních podmínek).

VÝKLAD POJMŮ
                 2.1 Nadpisy v těchto obchodních podmínkách nebudou použity při jejich výkladu.
                 2.2 Slova uvedená v jednotném čísle se použijí v množném čísle, nebo opačně, pokud to kontext
                     vyžaduje.
                 2.3 Dokumenty tvořící Smlouvu o dílo budou pokládány za vzájemně se doplňující. Pro účely
                     interpretace bude priorita dokumentů podle následujícího pořadí:
                         a) Smlouva
                         b) Dopis o přijetí nabídky
                         c) Dopis nabídky
                         d) Zvláštní obchodní podmínky
                         e) Všeobecné obchodní podmínky
                         f) Zvláštní technické podmínky (pokud pro konkrétní zakázku existují)
                         g) Technické podmínky (pokud pro zhotovení díla existují)x)
                         h) Související dokumenty tvořící součást Smlouvy o dílo.
                     Jestliže se v dokumentech najde dvojznačnost nebo nesrovnalost, platí ustanovení dokumentu
                     s vyšší prioritou.

                           x) pro dokumentaci staveb „Technické kvalitativní podmínky pro dokumentaci staveb PK“ - TKP-D. Technické podmínky
                                ve smyslu těchto obchodních podmínek nejsou totožné s Technickými podmínkami, vydávanými v číslované řadě
                                Ministerstvem dopravy.

                                        POVINNOSTI ZHOTOVITELE

ROZSAH SLUŽEB
                 3.1 Zhotovitel provede služby, které tvoří předmět díla, samostatně na vlastní náklady a nebezpečí.
                     Zhotovitel uplatní potřebnou odbornou péči a úsilí ke splnění svých závazků sjednaných
                     ve Smlouvě o dílo, a to v souladu s platnými předpisy, které se vztahují ke zpracovávanému dílu,
                     a dokumenty a podmínkami, které jsou součástí této Smlouvy o dílo. Obsah a rozsah služeb
                     je stanoven v Příloze A.

ZAJIŠTĚNÍ JAKOSTI
                 3.2 Zhotovitel předloží doklad o zavedeném systému zajištění jakosti ve smyslu Metodického pokynu
                     Systém jakosti v oboru pozemních komunikací (MP SJ-PK), který bude zabezpečovat jakostní
                     požadavky Smlouvy o dílo. Systém bude odpovídat podrobnostem uvedeným ve Smlouvě o dílo.
                     Objednatel je oprávněn podrobit přezkoumání jakýkoliv aspekt systému.

BĚŽNÉ, DODATEČNÉ A MIMOŘÁDNÉ SLUŽBY
                 4.1 Běžné služby jsou služby definované jako takové v Příloze A.
                 4.2 Dodatečné služby jsou služby definované jako takové v Příloze A nebo takové, které jsou dohodou
                     obou stran označeny jako dodatečné k běžným službám.
                 4.3 Mimořádné služby jsou služby, které nejsou běžné ani dodatečné, které však zhotovitel musí
                     provést v souladu s ustanovením článku 28.

POTŘEBNÁ PÉČE A PRAVOMOCE
                 5.1 Zhotovitel uplatní potřebnou péči a úsilí ke splnění Smlouvy o dílo.
                 5.2 V případě uplatňování pravomocí nebo plnění povinností vyplývajících z podmínek smlouvy mezi
                     objednatelem a třetí stranou, zhotovitel:
                         - bude jednat v souladu s touto Smlouvou o dílo, i pokud nejsou tyto povinnosti popsány
                             v Příloze A,
                         - bude-li pověřen ověřováním nebo provedením posudku, bude jednat jako nestranný odborník
                             podle svého úsudku; na nedostatky v činnosti třetí strany upozorní neprodleně objednatele,

                                                                       5
    Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě jako jediný autentický dokument.

                         - je-li tak zmocněn, bude upravovat povinnosti jakékoliv třetí strany, které mohou mít vliv
                              na cenu nebo kvalitu nebo termíny, jen po předchozím souhlasu objednatele.

                 5.3 Zhotovitel bude prokazatelně průběžně informovat objednatele o postupu služeb. Způsob
                     informování je stanoven ve Zvláštních obchodních podmínkách.

VĚCI VE VLASTNICTVÍ OBJEDNATELE
                 6.1 Cokoliv je dodáno nebo placeno objednatelem k použití zhotovitelem zůstane ve vlastnictví
                     objednatele a kde je to možné, bude tak označeno. Při dokončení nebo předčasném ukončení služeb
                     zhotovitel provede inventuru toho, co nespotřeboval a předá to objednateli dle jeho pokynů. Činnost
                     spojená s předáním se považuje za dodatečné služby, pokud se nejedná o věci uvedené v článku 10.

DOSTATEČNOST NABÍDKY
                 6.2 Předpokládá se, že se zhotovitel před odevzdáním své nabídky přesvědčil o její správnosti
                     a dostatečnosti, včetně rozsahu a ceny. Ceny, případně způsob stanovení cen, uvedené v nabídce,
                     pokrývají všechny smluvní závazky a všechny záležitosti a věci nezbytné k řádnému provedení
                     služeb.

DŮVĚRNOST
                 6.3 Veškeré informace týkající se služeb jakož i celé stavby, pro níž jsou služby prováděny, jsou
                     důvěrné. Zhotovitel není oprávněn použít či zpřístupnit tyto informace k jiným účelům, než k plnění
                     Smlouvy o dílo, není-li dále ve Zvláštních obchodních podmínkách uvedeno jinak.
                 6.4 Zhotovitel je povinen zajistit, aby práce vykonávaly pouze osoby, které jsou zavázány k povinnosti
                     chránit důvěrné informace. Zhotovitel odpovídá za škody způsobené porušením této povinnosti
                     svojí vinou.

                                        POVINNOSTI OBJEDNATELE

INFORMACE
                 7.1 Aby nedošlo ke zdržování služeb, objednatel předá zhotoviteli v nezbytně nutné době bezplatně
                     všechny informace, které získal a které se mohou služeb týkat.

ROZHODOVÁNÍ
                 8.1 Na písemné dotazy zhotovitele objednatel vydá stanovisko písemnou formou v nezbytně nutné
                     době, aby nedošlo ke zdržování služeb.

POSKYTNUTÍ POMOCI
                 9.1 Objednatel bude zhotoviteli nápomocen při:
                         - zajištění přístupu všude tam, kde je to zapotřebí k provedení služeb,
                         - zajištění přístupu kjiným osobám za účelem získání potřebných informaci k provedení
                              služeb.

PODKLADY K PROVEDENÍ DÍLA
                 10.1 Objednatel dá zhotoviteli bezplatně k disposici podklady k provedení díla, uvedené v Příloze B.

POSKYTNUTÍ PERSONÁLU OBJEDNATELE
                 11.1 V dohodě se zhotovitelem objednatel poskytne zhotoviteli na své náklady vlastní zaměstnance
                     v souladu s Přílohou B. Tito zaměstnanci se budou řídit v souvislosti se službami pouze instrukcemi
                     zhotovitele.
                 11.2 Personál poskytnutý objednatelem v souladu s článkem 11.1 musí být přijatelný pro zhotovitele.

SLUŽBY TŘETÍCH STRAN
                 12.1 Objednatel zajistí na své náklady služby od třetích stran uvedené v Příloze B a zhotovitel bude
                     spolupracovat s takovými poskytovateli služeb, ale nebude odpovědný za ně ani za jejich činnost.
                 12.2 Jestliže závazky objednatele podle čl. 11.1 nebo 12.1 nemohou být splněny a je stranami
                     odsouhlaseno, že jsou nezbytné pro provedení služeb, zajistí zhotovitel jejich provedení jako

                                                                       6
     Tento dokumentje součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

                     dodatečnou službu, pokud mu v tom nebrání skutečnosti, které bez zbytečného odkladu sdělí
                     objednateli.

                                                     PERSONÁL

PERSONÁL ZHOTOVITELE
                 13.1 Personál určený zhotovitelem k provádění služeb musí být způsobilý pro výkon těchto služeb
                     a jeho kvalifikace musí být přijatelná pro objednatele.

POVĚŘENÍ ZÁSTUPCI
                 14.1 Každá strana určí svého odpovědného zástupce, který bude oprávněn k jednání ve věcech Smlouvy
                     o dílo.

ZMĚNY PERSONÁLU
                 15.1 Jestliže je nutné nahradit jakoukoliv osobu určenou podle čl. 13.1, zhotovitel zařídí ihned náhradu
                     jinou osobou s odpovídající kvalifikací.
                 15.2 Náklady na náhradu personálu určeného podle čl. 13.1 ponese zhotovitel. V případě, že náhrada
                     je požadována objednatelem
                          (i) bude taková žádost písemná a bude obsahovat zdůvodnění,
                          (ii) objednatel ponese náklady na náhradu, pokud důvodem není prokázané nesprávné chování
                              nebo neschopnost provádět uspokojivě služby.

                                       ODPOVĚDNOST A POJIŠTĚNÍ

ODPOVĚDNOST ZA ŠKODY
                 16.1 Strana je odpovědná za vzniklou škodu, kterou způsobila druhé smluvní straně prokazatelným
                     porušením povinností určených Smlouvou o dílo.

NÁHRADA ŠKODY
                 16.2 Jestliže dojde k poskytnutí náhrady za škody jedné strany vůči druhé, platby se uskuteční podle
                     následujících podmínek:
                          a) náhrada škody bude omezena na částku rovnající se výši prokázaných škod vzniklých
                              neplněním povinností,
                         b) v případě společné odpovědnosti s třetí stranou bude náhrada škody omezena na podíl
                              odpovídající podílu zavinění.
                 16.3 Jestliže kterákoli strana požaduje náhradu škody vůči straně druhé, avšak škoda nebude prokázána,
                     žadatel musí nahradit straně druhé její prokazatelné výlohy, které vznikly jako obrana proti
                     uplatněnému nároku na náhradu škody.

DOBA TRVÁNÍ ODPOVĚDNOSTI
                 17.1 Objednatel ani zhotovitel nebude odpovědný za jakoukoliv škodu vyplývající zjakékoliv události,
                     pokud nárok nebude uplatněn před uplynutím doby stanovené příslušným právním předpisem,
                     nebo v době uvedené ve Zvláštních obchodních podmínkách.

ODPOVĚDNOST ZHOTOVITELE ZA VADY
                 18.1 Zhotovitel odpovídá za vady, které má předmět díla v čase jeho odevzdání objednateli. Za vady
                     zjištěné po předání a převzetí odpovídá jen tehdy, když byly způsobeny porušením jeho povinností.
                 18.2 Zhotovitel poskytne objednateli, pokud si to objednatel přeje, záruku na odstranění vad. Forma
                     a výše záruky bude uvedena ve Zvláštních obchodních podmínkách.
                 18.3 Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobeny použitím podkladů převzatých
                     od objednatele nebo informací a závazných pokynů daných mu objednatelem a zhotovitel ani při
                     vynaložení veškerého úsilí nemohl zjistit jejich nevhodnost, nebo když na jejich nevhodnost
                     upozornil objednatele a ten na použití podkladů a informací nebo plnění svých pokynů trval.

                                                                       7
Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

                 18.4 Lhůta pro oznámení vad začíná plynout ode dne odevzdání a převzetí díla a její délka je stanovena
                     v příslušném právním předpisu. Tato lhůta však neskončí dříve, než sjednaná služba naplnila účel,
                     pro který byla poskytnuta.

                 18.5 Zhotovitel je povinen vady na své náklady odstranit.
                 18.6 Zhotovitel je povinen nejpozději do 15 dnů od obdržení oznámení vad:

                         - dohodnout s objednatelem způsob a termín odstranění těchto vad,
                         - přistoupit k odstranění vady, a to i v případě, že ji neuznává. Náklady na odstranění vady

                              nese zhotovitel i ve sporných případech až do rozhodnutí sporu.
                 18.7 Nebudou-li vady zhotovitelem odstraněny v dohodnutém termínu, nebo nepřistoupí-li zhotovitel

                     k odstraňování vad v souladu s čl. 18.6 má objednatel právo zadat odstranění vad na náklady
                     zhotovitele jinému subjektu.
                 18.8 V případě sporu o kvalitu (o uznání vady) díla se smluvní strany zavazují stanovit nezávislou
                     osobu, která spor posoudí a doporučí jeho řešeni. V případě, že strany neakceptují toto doporučení,
                     bude se spor dále řešit dle článku 42.1.

POJIŠTĚNÍ ODPOVĚDNOSTI ZA ŠKODY

                 19.1 Zhotovitel je povinen, jestliže je to uvedeno ve Zvláštních obchodních podmínkách, na své
                     náklady sjednat pojištění

                 - odpovědnosti za škody,
                 - odpovědnosti vůči třetím stranám,
                 - případných dalších rizik uvedených ve Zvláštních obchodních podmínkách.

                     Splnění této povinnosti doloží zhotovitel objednateli ověřenou kopií pojistných smluv ve lhůtě
                     uvedené ve Zvláštních obchodních podmínkách.

POJIŠTĚNÍ VĚCÍ VE VLASTNICTVÍ OBJEDNATELE

                 20.1 Zhotovitel je povinen, jestliže je to uvedeno ve Zvláštních obchodních podmínkách uzavřít
                     pojištění proti ztrátám a škodám na věcech ve vlastnictví objednatele dle článku 6 (včetně
                     odpovědnosti za škody vzniklé užíváním těchto věcí) a náklady na pojištění zahrnout do návrhu
                     ceny jako samostatnou položku. Splnění této povinnosti doloží zhotovitel objednateli ověřenou
                     kopií pojistné smlouvy ve lhůtě uvedené ve Zvláštních obchodních podmínkách.

       ZAHÁJENÍ A DOKONČENÍ SLUŽEB, ZMĚNY
          A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO

PLATNOST SMLOUVY
                 21.1 Smlouva o dílo je platná od data posledního podpisu, potřebného k uzavření Smlouvy o dílo.

ZAHÁJENÍ A DOKONČENÍ

                 22.1 Služby budou zahájeny a dokončeny v termínech nebo lhůtách stanovených ve Zvláštních
                     obchodních podmínkách s výhradou prodloužení podle Smlouvy o dílo.

                 22.2 Služby nebo jejich část jsou dokončeny předáním a převzetím díla nebo jeho části sjednané
                     ve Smlouvě o dílo k samostatnému předání a převzetí.

                 22.3 Není-li ve Zvláštních obchodních podmínkách stanoveno jinak, rozumí se předáním a převzetím
                     díla jeho odevzdání v místě sídla objednatele proti potvrzení.

                 22.4 Není-li ve Zvláštních obchodních podmínkách (Příloze A) stanoveno jinak, je dílo předáno vždy
                     i v digitální formě, umožňující jeho využití v dalších stupních zeměměřických a průzkumných prací
                     a projektové přípravy nebo pro zadání stavebních prací.

ZMĚNY

       23.1 Smlouva o dílo může být změněna na žádost kterékoli ze smluvních stran pouze písemnou
           dohodou (dodatkem smlouvy).

       23.2 Objednatel může požadovat změnu rozsahu služeb. Zhotovitel je povinen na základě tohoto
           požadavku snížit rozsah služeb a pokud mu v tom nebrání skutečnosti, které bez zbytečného
           odkladu sdělí objednateli, zvýšit rozsah služeb s tím, že:

               a) při snížení rozsahu se cena odpovídajícím způsobem sníží,

       8
    Tento dokument ie součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

                          b) při zvýšení rozsahu budou tyto služby považovány za služby dodatečné,
                          c) termín dokončení služeb se přiměřeně upraví dohodou smluvních stran.

DALŠÍ NÁVRHY
                 24.1 Jestliže o to objednatel písemně požádá, předloží zhotovitel návrhy na změnu služeb. Příprava
                     a předložení těchto návrhů bude dodatečnou službou.

ZTÍŽENÍ NEBO ZDRŽENÍ SLUŽEB
                 25.1 Dojde-li ze strany objednatele nebo třetích stran ke ztížení nebo zdrženi služeb zhotovitele
                     s následným zvětšením jejich rozsahu nebo prodloužením doby jejich provádění:
                          a) zhotovitel bude informovat objednatele o situaci a pravděpodobných důsledcích,
                          b) zvýšení rozsahu služeb se bude považovat za dodatečné služby,
                          c) termín pro dokončení služeb se patřičně upraví.

SMLUVNÍ POKUTY PŘI PRODLENÍ ZHOTOVITELE
                 25.2 Jestliže zhotovitel nedokončí služby v termínech (lhůtách) podle článku 22.1, zaplatí objednateli
                     na základě jeho vyúčtování za každý den prodlení smluvní pokutu, jejíž denní sazba a maximální
                     výše se stanoví ve Zvláštních obchodních podmínkách procentní sazbou z ceny díla.
                 25.3 Jestliže zhotovitel nesplní dohodnutý termín odstranění vady díla, zaplatí objednateli na základě
                     jeho vyúčtování smluvní pokutu za každý den prodlení a každou vadu. Výše pokuty se stanoví
                     ve Zvláštních obchodních podmínkách pevnou denní sazbou.
                 25.4 Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje zhotovitele povinnosti dokončit služby ani jiných povinností,
                     závazků nebo odpovědností plynoucích ze Smlouvy o dílo a z platných právních předpisů.

ZMĚNĚNÉ OKOLNOSTI
                 26.1 Vzniknou-li okolnosti, za které není zhotovitel odpovědný a které mu zabraňují pokračovat
                     ve službách v souladu se Smlouvou o dílo, zašle o tom oznámení objednateli.
                 26.2 V případě, kdy následkem okolností uvedených v čl. 26.1 musí být služby přerušeny, termín
                     dokončení se prodlouží o dobu trvání nepříznivých okolností zvětšenou o přiměřenou dobu
                     nepřesahující 42 dní.
                     Jestliže určité služby musí být zpožděny, termín jejich dokončení se prodlouží o dobu vynucenou
                     příslušnými okolnostmi.

VYŠŠÍ MOC
                 26.3 Vyšší mocí se rozumí mimořádné události nebo okolnosti:
                         - které se vymykají kontrole smluvní strany,
                         - před níž se tato strana nemohla přiměřeně ochránit před uzavřením Smlouvy o dílo,
                          - které se (vznikla-li) nemůže strana účelně vyhnout nebo ji překonat či odvrátit,
                          - kterou nemohla přičíst druhé straně.
                     Pokud tyto okolnosti brání dočasně nebo trvale splnění povinností vyplývajících ze Smlouvy o dílo,
                     dohodnou smluvní strany dodatkem ke Smlouvě o dílo příslušnou úpravu smluvních vztahů.

PŘERUŠENÍ SLUŽEB NEBO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO

OZNÁMENÍM OBJEDNATELE
                 27.1 Objednatel může přerušit provádění všech nebo části služeb, nebo odstoupit od Smlouvy o dílo
                     písemným oznámením zhotoviteli. Zhotovitel provede patřičná opatření k dočasnému přerušení
                     služeb do 14 dnů od obdržení tohoto oznámení.
                         27.1.1 Usoudí-li objednatel, že zhotovitel bez vážných důvodů neplní své povinnosti, oznámí
                              zhotoviteli své připomínky kjeho činnosti. Nedostane-Ii uspokojivou odpověď do 14 dnů,
                              objednatel může dalším oznámením odstoupit od Smlouvy o dílo za předpokladu, že druhé
                              oznámení zašle do 35 dnů od prvního oznámení.
                         27.1.2 Dojde-li k odstoupení od Smlouvy o dílo, uhradí objednatel zhotoviteli částku
                              odpovídající provedeným službám v rozsahu dokladovaném zhotovitelem a odsouhlaseném
                              objednatelem.

                                                                       9
    Tento dokument ie součásti systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě jako jediný autentický dokument.

OZNÁMENÍM ZHOTOVITELE
                 27.2 Po 14 dnech od svého předchozího oznámení objednateli může zhotovitel dalším oznámením se 42
                     denní lhůtou odstoupit od Smlouvy o dílo, nebo podle svého uvážení, aniž by porušil svá práva
                     na odstoupení, může zastavit provádění služeb, nebo jeho části:
                         a) jestliže do 28 dnů od data splatnosti faktury neobdržel platbu za část služeb, které do té doby
                              nebyly písemně odmítnuty, nebo
                         b) jestliže služby byly přerušeny podle čl. 26 nebo čl. 27.1 a doba přerušení přesáhla 182 dní.
                 27.2.1 Odstoupí-li zhotovitel od Smlouvy o dílo podle čl. 27.2, platí ustanovení čl. 27.1.2 obdobně
                              s tím, že objednatel uhradí zhotoviteli kromě částky odpovídající provedeným službám také
                              další prokazatelně účelně vynaložené náklady.

MIMOŘÁDNÉ SLUŽBY
                 28.1 V případě popsaném v čl. 26 nebo při zastavení, dočasném přerušení a opětném zahájení služeb
                     nebo při odstoupení od Smlouvy o dílo jiným způsobem, než podle ustanovení čl. 27.1.1, každá
                     nezbytná činnost nebo náklady zhotovitele nad běžné a dodatečné služby se považují za mimořádné
                     služby.
                 28.2 Prokazatelně nezbytné mimořádné služby opravňují zhotovitele k čerpání času a platbám
                     za provedení těchto služeb.

PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
                 29.1 Odstoupení od Smlouvy o dílo neomezuje nebo neovlivňuje vzniklá práva, nároky a odpovědnosti
                     smluvních stran. Po odstoupení od Smlouvy o dílo zůstává v účinnosti ustanovení čl. 16.1 až 16.3
                     a 17.1.

                                                       PLATBY

PLATBY ZHOTOVITELI
                 30.1 Objednatel zaplatí zhotoviteli za běžné služby v souladu s obchodními podmínkami způsobem
                     uvedeným v Příloze C.
                 30.2 Dodatečné služby zaplatí zhotoviteli cenami a sazbami, které jsou uvedeny v Příloze A, nebo
                     z nich odvozeny, pokud jsou použitelné anebo jinými, pokud jsou dohodnuty v souladu s článkem
                     23.2.
                 30.3 Jestliže není ve Smlouvě o dílo uvedeno jinak, zaplatí objednatel zhotoviteli za mimořádné služby:
                         a) stejně jako za dodatečné služby, cena (honorář) se určí na základě potřebné doby zhotovitele
                              na provedení mimořádných služeb, a dále
                         b) skutečná vydání odsouhlasená objednatelem, která musel zhotovitel vynaložit
                              při mimořádných službách.

TERMÍNY PLATEB
                 31.1 Podkladem pro úhradu ceny za dílo bude faktura, vystavená zhotovitelem po splnění předmětu
                     Smlouvy o dílo. Faktura musí mít náležitosti daňového dokladu a obchodní listiny podle příslušných
                     právních předpisů, další náležitosti faktury mohou být stanoveny ve Zvláštních obchodních
                     podmínkách. Přílohou faktury musí být kopie dokladu o předání díla. Případné podmínky dílčí
                     fakturace stanoví Zvláštní obchodní podmínky. Platby, nebo dílčí platby, na které má zhotovitel
                     nárok, musí být uhrazeny v termínech podle Zvláštních obchodních podmínek.
                 31.2 Peněžitý závazek objednatele placený prostřednictvím banky bude splněn odepsáním příslušné
                     částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele.
                 31.3 Jestliže zhotovitel neobdrží platbu v termínu uvedeném ve Zvláštních obchodních podmínkách,
                     zaplatí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu, stanovenou procentní sazbou z nezaplacené platby
                     za každý den prodlení (včetně limitu celkové výše smluvní pokuty), která je uvedena ve Zvláštních
                     obchodních podmínkách, počítanou od data splatnosti faktury. Úhrada smluvní pokuty nezbavuje
                     zhotovitele práv uvedených v čl. 27.1.2. V případě prodlení s úhradou faktury nezaviněného
                     objednatelem nebude smluvní pokuta uplatňována.

MĚNA PLATEB
                 32.1 Měna plateb je koruna česká.

                                                                      10
    Tento dokument je součástí systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

SPORNÉ PLATBY
                 33.1 Jestliže bude jakákoliv položka faktury zhotovitele objednatelem zpochybněna, objednatel vydá
                     neprodleně oznámení s odůvodněním, nezdrží však proplacení nezpochybněných položek faktury.
                     Na všechny zpochybněné položky, které po konečném rozhodnutí mají být zhotoviteli proplaceny,
                     se vztahuje ustanovení čl. 31.3.
                 33.2 Nebude-li faktura obsahovat všechny údaje a náležitosti podle platných právních předpisů
                     a smluvních ujednání, nebo budou-li tyto údaje uvedeny chybně, je objednatel oprávněn fakturu
                     vrátit zhotoviteli bez zaplacení. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit
                     nebo nově vyhotovit. V tomto případě je běh původní lhůty splatnosti přetržen a nová lhůta začne
                     běžet doručením řádně opravené nebo nově vyhotovené faktury objednateli.

KONTROLA OBJEDNATELE
                 34.1 Zhotovitel povede aktuální záznamy určující příslušné doby a výdaje.
                     Je-li cena za služby účtována podle skutečně odpracovaného času, je zhotovitel povinen vést
                     pracovní výkaz a záznam o svých výdajích, jsou-li samostatně fakturovány. Objednatel může
                     v tomto případě do dvanácti měsíců po dokončení nebo zastavení služeb oznámením se sedmidenní
                     lhůtou požadovat, aby on nebo oznámená osoba mohli provést kontrolu těchto výkazů a záznamů.

                                         VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

JAZYK A PRÁVNÍ PŘEDPISY
                 35.1 Jazykem Smlouvy o dílo je jazyk český, není-li ve Zvláštních obchodních podmínkách stanoveno
                     jinak.
                 35.2 Smlouva o dílo se řídí právem České republiky. Platí pro ni Obchodní zákoník s výjimkou těch
                     jeho ustanovení, která jsou v obchodních podmínkách upravena odchylně.

ZMĚNY PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ
                 36.1 Dojde-li po uzavření smlouvy o dílo ke změnám ceny nebo lhůty pro provedeni služeb vlivem
                     změn právních předpisů, upraví se cena a termín pro dokončení díla dohodou mezi objednatelem
                     a zhotovitelem.

PŘEVEDENÍ A PODZHOTOVITEL
                 37.1 Objednatel ani zhotovitel nepřevedou závazky plynoucí ze Smlouvy o dílo bez písemného
                     souhlasu druhé strany.
                 37.2 Zhotovitel bez písemného souhlasu objednatele neuzavře smlouvu s podzhotovitelem na provedení
                     části služeb, přesahující limit stanovený ve Zvláštních obchodních podmínkách. Za souhlas
                     objednatele s uzavřením smlouvy s podzhotovitelem se považuje přijetí nabídky zhotovitele, v níž
                     jsou podzhotovitelé jmenovitě uvedeni.
                 37.3 Zhotovitel bude odpovídat objednateli za služby podzhotovitelů, stejně jakoby je prováděl sám.

VLASTNICKÁ PRÁVA
                 38.1 Vlastnické právo přejde na objednatele převzetím díla, nebo jeho části objednatelem.

KONFLIKT ZÁJMŮ, KORUPCE A PODVODY
                 39.1 Nehledě na jakékoliv sankce, které mohou být vzneseny proti zhotoviteli podle právních předpisů,
                     objednatel bude oprávněn odstoupit od Smlouvy o dílo v souladu s článkem 27.1 a bude se mít
                     za to, že zhotovitel porušil ustanovení článku 5.1, jestliže je prokázáno, že zhotovitel se dopustil
                     nesprávného j ednání:
                         (i) nabízením, dáváním, přijímáním nebo zprostředkováváním nějaké hodnoty s cílem ovlivnit
                              chování nebo konání kohokoliv, ať státního úředníka nebo někoho jiného, přímo nebo
                              nepřímo, ve výběrovém řízení nebo při provádění Smlouvy o dílo; nebo
                         (ii) zkreslováním skutečností za účelem ovlivnění výběrového řízení nebo provádění Smlouvy
                              o dílo ke škodě objednatele, včetně užití podvodných praktik k potlačení a snížení výhod
                              volné a otevřené soutěže.

                                                                      11
    Tento dokument je součásti systému TP online. Byl vytvořen v elektronické podobě iako jediný autentický dokument.

OZNÁMENÍ
                 40.1 Všechna oznámení v rámci Smlouvy o dílo musí být podána písemně ajejich účinnost se počítá
                     ode dne doručení na adresu uvedenou ve Zvláštních obchodních podmínkách. Doručení může být
                     osobně, faxem se zpětným potvrzením o příjmu, doporučeným dopisem na doručenku nebo e-
                     mailem s následným potvrzením dopisem.

PUBLIKACE
                 41.1 Není-li ve Zvláštních obchodních podmínkách stanoveno jinak, může zhotovitel sám nebo
                     ve spojení s jiným publikovat materiál vztahující se ke službám pouze po předchozím souhlasu
                     objednatele.
                                                  ŘEŠENÍ SPORŮ

SMÍRNÉ ŘEŠENÍ
                 42.1 Strany budou usilovat o smírné řešení jakýchkoliv sporů nebo neshod vznikajících mezi nimi
                     vzhledem k jakékoliv věci související se Smlouvou o dílo. Za tím účelem mohou stanovit
                     nezávislou osobu, která posoudí, zda došlo k provedení díla v požadované kvalitě podle Smlouvy
                     či nikoliv. Jestliže strany nevyřeší nějaký takový spor nebo neshodu do 28 dnů nebo takové doby,
                     na které se strany dohodnou, potom každá ze stran je oprávněna předložit spor k rozhodnutí
                     obecnému soudu České republiky v souladu s obecně závaznými předpisy České republiky.

                                                                      12