Textová podoba smlouvy Smlouva č. 803705: Smlouva o závazku veřejné služby na zajištění základní dopravní

Příloha P06-Dodatek_5_CSAD_KYJOV_2009.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        S M L O U V A


D O D A T E K  č. 5 

SMLOUVY  č. 93/2006
o závazku veřejné služby k zajištění základní  dopravní obslužnosti 
Zlínského kraje

uzavřená mezi smluvními stranami
1. Zlínský kraj

Sídlo:  



Zlín,  třída Tomáše Bati 21, PSČ 761 90

Zastoupený:
 

MVDr. Stanislavem Mišákem,  hejtmanem kraje  
IČ:  



70891320

DIČ:                                        -

Bankovní spojení: 

Česká spořitelna, a.s., pobočka Zlín

Číslo účtu: 


2785892/0800
 (dále jen “objednatel”)

a
2. ČSAD Kyjov a.s.

Sídlo:  
                        
Kyjov, Boršovská 2228,  PSČ 697 34

Zastoupena : 
   

Ing. Pavlem Dufkem, předsedou představenstva 

IČO: 



49447009

DIČ:



CZ 49447009

Zapsáno v OR                     
Krajský obchodní soud v Brně, oddíl B, vložka 1121 

Bankovní spojení:                
Komerční banka a.s., pobočka Kyjov

Číslo účtu:                            
9808671/0100

 (dále jen “dopravce”)

Smluvní strany se dohodly, že účinností tohoto dodatku se dosavadní znění SMLOUVY č. 93/2006 o závazku veřejné služby k zajištění základní dopravní obslužnosti nahrazuje zněním níže uvedeným:

I.

Všeobecná ustanovení


Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, platí v obchodních vztazích pro obě strany příslušná ustanovení obchodního a občanského zákoníku v platném znění.

II.

Účel smlouvy


Účelem smlouvy je uzavření závazku veřejné služby a bližší úprava práv a povinností vyplývající z tohoto závazkového vztahu. Tímto závazkem se rozumí závazky provozní, přepravní a tarifní ve veřejné vnitrostátní linkové osobní dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti dopravcem na základě platných licencí a schválených jízdních řádů. Závazek je uskutečněn za úhradu prokazatelné ztráty podle zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů. Nejedná se o závazek veřejné služby, který vzniká na základě rozhodnutí dopravního úřadu.

III.

Předmět smlouvy


Předmětem smlouvy je závazek dopravce provozovat linkovou osobní dopravu na linkách a spojích v rámci  základní dopravní obslužnosti Zlínského kraje – jsou uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy  a  to podle podmínek uvedených v licencích, podle schválených jízdních řádů a podle následujících podmínek :

· dopravce je povinen obnovovat poškozené označníky zastávek nebo poškozené či nečitelné jízdní řády

· dopravce je povinen při zřizování zastávek dodržovat platné normy

· dopravce je povinen vykonávat přepravní kontrolu nad dodržováním tarifní kázně cestujícími  a  jízdními  pracovníky  -  možno  dodavatelským  způsobem

· dopravce uplatní hotovostní i bezhotovostní odbavování cestujících s použitím  odbavovacího zařízení,  které  umožní přesnou  evidenci  přijatých tržeb z jízdného od cestujících a evidenci bezplatných jízd. 

· dopravce stanoví  ve  smluvních  přepravních  podmínkách  jakož  i  ve svých vnitrofiremních  předpisech  taková  opatření, aby se minimalizovala rizika úniku tržeb a zkreslování údajů  o  příslušnosti  tržeb  ke spojům a linkám

· dopravce je povinen  vést  evidenci o  dosahovaných  tržbách v členění:   č.linky, č.spoje, datum,  tržba,  počet prodaných jízdenek,  počet ujetých kilometrů,  tržba na ujetý km.

Tyto  údaje je  dopravce povinen na vyžádání  předložit  objednateli  v požadované formě.


Dopravce prohlašuje, že jsou mu známy všechny povinnosti související s provozováním linkové osobní dopravy obsažené především v živnostenském zákonu a v zákonu o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů, dále v platných prováděcích vyhláškách a v přepravním řádu. Dále prohlašuje, že je mu znám cenový výměr Ministerstva financí, kterým se stanoví seznam zboží s regulovanými cenami.

V případě nedodržení provozních a přepravních podmínek bude vůči dopravci postupováno dle příslušných sankčních ustanovení platného znění zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě.

IV.

Odhad prokazatelné ztráty

           Předběžný odborný odhad prokazatelné ztráty je uveden v příloze č. 3, která je nedílnou součástí této smlouvy.

           S  ohledem na finanční možnosti objednatele se dohodly obě smluvní strany na úhradě prokazatelné ztráty ze zajištění dopravní obslužnosti ve výši 2.350. 000,- Kč za rok 2009 a skutečné prokazatelné ztráty za žákovské a studentské jízdné s tím, že objem základní dopravní obslužnosti činí v předpokladu 199 790 km ujetých dle jízdního řádu. Obě smluvní strany se dále dohodly na možné odchylce v rozsahu plnění do výše 3 % předpokládaného objemu provedených dopravních výkonů s tím, že jak navýšení, tak snížení počtu ujetých km v rámci sjednané výše odchylky se považuje za splnění závazku bez vlivu na sjednanou výši úhrady prokazatelné ztráty.

Objednatel uhradí dopravci prokazatelnou ztrátu v roce 2009 takto :

a) částku 2.100.000,- Kč formou měsíčních záloh v běžném měsíci ve výši 1/12 a to do       30. kalendářního dne s tím, že v případě nedostatku finančních prostředků bude doplatek realizován do 30. kalendářního dne následujícího měsíce;

b) částku 250.000,- Kč formou pololetních záloh ve výši podle skutečné úhrady od obcí a měst Zlínského kraje k 30. 6. 2009 a k 31. 10. 2009 s tím, že případný doplatek bude uhrazen do deseti dnů po obdržení finančních prostředků  na účet objednavatele;
c) částku odpovídající skutečně vyúčtované prokazatelné ztrátě za žákovské a studentské jízdné za měsíce prosinec 2008, leden až červen a září až listopad 2009 a to do patnácti dnů po předložení měsíčního vyúčtování. 

V.

Platební podmínky a vyúčtování úhrady ztráty
V rámci sjednocení dodávaných výkazů od jednotlivých dopravců předá dopravce objednateli v souladu s rozpočtovými pravidly přehled skutečných výsledků hospodaření za uplynulé čtvrtletí (včetně položkového rozpisu skutečných úplných vlastních nákladů, počtu skutečně ujetých km a ekonomiky provozu linek) (viz. Příloha č. 5), vždy do 25. dne následujícího měsíce po ukončení příslušného čtvrtletí 
Dále bude dopravce měsíčně předkládat do 25. dne následujícího měsíce vyúčtování ztrátovosti jednotlivých spojů v základní dopravní obslužnosti, kde budou uvedeny ujeté kilometry a údaj o celkových tržbách. 

Předběžné vyhodnocení skutečné výše prokazatelné ztráty za měsíce leden až září roku 2009 s předpokladem hospodaření do konce roku 2009, vyčíslené v souladu se zásadami stanovenými v předběžném odborném odhadu, předá dopravce objednateli nejpozději do 25. 10. 2009.

Finanční vypořádání záloh provede dopravce vždy za  období příslušného kalendářního roku, nejpozději však  do 10. února roku následujícího. Součástí finančního vypořádání bude předložení údajů za uplynulý kalendářní rok, a to údajů o skutečně ujetých kilometrech na jednotlivých spojích, údajů o skutečných přístavných a odstavných kilometrech, přehled skutečně dosažených tržeb na jednotlivých spojích a dokladování použití přiměřeného zisku.

Dopravce  započítá do  oprávněných nákladů  i  náklady na uskutečněné přístavné a odstavné  (tzv. manipulační)  jízdy  autobusů, které  byly  nezbytné  k zajištění  spojů  a  to ve  výši  maximálně 5% tarifních  kilometrů. 


Režijní  náklady bude  dopravce  klíčovat  podle mezd pracovníků.


V případě, že prokazatelná ztráta   za příslušný kalendářní rok podle platné prováděcí vyhlášky Ministerstva dopravy k zákonu o silniční dopravě nedosáhne výše úhrady objednatele,  je  dopravce  povinen vzniklý  rozdíl  vrátit  na  účet objednatele nejpozději do 31. 3. následujícího roku.
VI.
Kontrolní činnost

Dodavatel se zavazuje na vyžádání dokladovat a předložit ke kontrole objednateli všechny doklady o skutečných nákladech a příjmech dopravce, související s činností dopravce dle této smlouvy.
VII.

Další ujednání

           Dopravce je oprávněn poskytovat komerční slevy z jízdného v případě  používání  elektronických karet  do výše max. 5 %  a  při  využití  stabilních úseků  na těchto kartách do výše  max. dalších 10 % za účelem  vytvoření pobídkového principu pro cestující. Současný tarifní systém dopravce je v principu pro účely této smlouvy akceptován.


Dopravce je oprávněn poskytovat zaměstnanecké jízdné pro své zaměstnance dle        § 24 odst. 2, písm. j)  Zákona ČNR  č.586/1992 Sb.,  kde je ovšem povinen zajistit řádnou evidenci těchto  jízdenek.


Bezplatné  přepravy  je dopravce oprávněn poskytovat jen  v rozsahu  stanoveném  v platném cenovém  výměru  Ministerstva financí a v rozsahu současné úrovně bezplatné přepravy prováděné dopravcem  na základě  smluv s městskými úřady. 

            Dopravce je oprávněn vykonávat přepravní kontrolu nad dodržováním tarifní kázně cestujícími  a  jízdními  pracovníky třetími osobami, odpovídá však objednateli tak, jakoby  tuto činnost vykonával sám. 

Dopravce předloží nejpozději týden před koncem platnosti jízdních řádů aktualizované přílohy  č. 1 a 2.
Dopravce předloží vždy do dvaceti dnů po auditu účetní uzávěrky za příslušný kalendářní rok výkaz nákladů, výkonů a tržeb za příslušný kalendářní rok.
Dopravce je  povinen zajistit zpřístupnění údajů o frekvencích cestujících (od jednotlivých vydaných jízdenek až po souhrn), přepravních proudech a tržbách z jízdného (od tarifního a časového rozlišení až po souhrn) na linkách a spojích zařazených do základní dopravní obslužnosti Zlínského kraje prostřednictvím internetu odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Zlínského kraje (dále jen „ ODaSH KÚZK“) a obchodní společnosti „Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o.“ (dále jen „Koordinátor“). V případě technické nemožnosti zpřístupnění dat přes internet je potom dopravce povinen poskytnout výše uvedené údaje ve formátu a v termínu dle požadavků ODaSH KÚZK a Koordinátora.

Změny jízdních řádů linek provozovaných  v závazku veřejné služby Zlínského kraje je dopravce povinen před schválením jízdních řádů ve smyslu zákona č. 111/1994 Sb., ve znění pozdějších předpisů  nejprve předložit tyto jízdní řády k odsouhlasení Koordinátorovi. Koordinátor stanoví dopravci formu a způsob předkládání změn jízdních řádů k odsouhlasení.
Dopravce je povinen předložit k odsouhlasení ODaSH KÚZK předem případné změny v tarifu PAD.

Za nesplnění některé ze svých povinností uvedených v této smlouvě ani po písemné výzvě objednavatele je povinen dopravce uhradit objednavateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč slovy padesát tisíc korun českých za každé porušení smlouvy a to do třiceti dnů po odeslání oznámení o uložení smluvní pokuty objednavatelem. 

Objednavatel je oprávněn bez souhlasu dopravce sdělovat informace, které od něj obdrží v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy, organizaci pověřené ke kontrole vyúčtování předložených dopravcem.
Finanční prostředky poskytnuté objednavatelem dodavateli nelze použít na:

- nákup reklamy, reklamních předmětů a pronájmy reklamních ploch propagující dopravce

- pronájmy školících a ubytovacích středisek (lze zahrnout pouze tehdy, pokud dodavatel prokáže, že  školení bylo uskutečněno na základě právních povinností dopravce a mělo vztah k výkonu povolání a k závazku veřejné služby)

- uhrazení nákladů spojených s konáním valných hromad přesahující částku 100 tis. Kč/rok

- vyplácení zahraničního cestovného

- úhradu zahraničních odvodů DPH

- úhradu kurzových ztrát

- úhradu silniční daně placené v cizině

- úhradu nákladů za užívání autobusových nádraží mimo Zlínský kraj u linek mimo závazek veřejné služby

Do závazku veřejné služby se nepočítají  výnosy dopravce spojené z prodeje reklamy, reklamních předmětů a pronájmu reklamních ploch.

 Do závazku veřejné služby se nepočítají  výnosy dopravce spojené s kurzovými zisky.

U dodavatelsky zajišťovaných prací a služeb dopravce zajistí a prokáže (na základě vyžádání kontrolního oddělení KÚ ZK), že náklad nepřesahuje cenu obvyklou.

Pro splnění závazku veřejné služby podle této smlouvy dopravce zajistí evidenci nákladů a výnosů pomocí analytických účtů a  podílování nepřímých nákladů podle jednotlivých přepravních systémů  (směrnice o vedení účetnictví bude  obsahovat přehled účtů, které vstupují do závazku veřejné služby Zlínského kraje). 

VIII.

Platnost a účinnost smlouvy

Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech s platností originálu, přičemž každá strana obdrží po dvou vyhotoveních.

Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Smluvní strany se zavazují, že vždy nejpozději do 31.1. každého následujícího kalendářního roku, budou písemným dodatkem k této smlouvě aktualizovat text čl. IV. pro příslušný kalendářní rok. Ke každému dodatku smlouvy platnému pro příslušný kalendářní rok pak budou aktuálně připojeny rovněž přílohy č. 1, 2, 3, 4 a 5 platné pro příslušný kalendářní rok. Tyto přílohy dopravce dodá objednateli ke schválení vždy v termínu do 31. října přecházejícímu příslušnému kalendářnímu roku.
IX.

Výpověď smlouvy


Obě smluvní strany mohou smlouvu vypovědět, a to i bez udání důvodu písemnou výpovědí, přičemž  výpovědní doba činí  šest měsíců. Výpovědní doba začíná běžet od prvého dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla doručena výpověď druhé smluvní straně.


Smlouva může být změněna písemnou formou s tím, že podmínkou platnosti změny je podpis statutárními zástupci  nebo  osobou  pověřenou,  uvedenými na straně č. 1 smlouvy.
Doložka dle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů

Dodatek ke smlouvě schválen Zastupitelstvem Zlínského kraje

Dne  17.12.2008, číslo usnesení 0025/Z02/08              

V Kyjově,  dne  10.12.2008                       


    Ve Zlíně, dne 22.1.2009
……………………………………..                                  …………………………………..

podpis a razítko dopravce                                               podpis a razítko objednatele
Přílohy:
č.1: Jízdní řád platný k 1. 1. 2009 s vyznačením spojů zařazených do základní dopravní obslužnosti Zlínského kraje 
č.2: Seznam spojů a linek s úhradou ztráty z poskytování žákovského a studentského jízdného hrazenou Zlínským krajem 
č.3: Výpočet prokazatelné ztráty  dle  prováděcí vyhlášky Ministerstva dopravy k zákonu o silniční dopravě 
č.4: Ceník jízdného platný k 1. 1. 2009
č.5: Požadované čtvrtletní výkazy

3 / 6