Textová podoba smlouvy Smlouva č. 805373: Dodatek č. 9 - Smlouva o závazku veřejné služby na zajištění základní

Příloha P06-Dodatek_9_CSAD_Kyjov_2010.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        D O D A T E K č. 9

SMLOUVY č.  93/2006

o závazku veřejné služby k zajištění základní dopravní obslužnosti 

Zlínského kraje
uzavřené mezi smluvními stranami

1. Zlínský kraj
Sídlo: 				Zlín, třída Tomáše Bati 21, PSČ 761 90
Zastoupený:	 		MVDr. Stanislavem Mišákem, hejtmanem kraje 
IČ: 				70891320
DIČ: -
Bankovní spojení: 		Česká spořitelna, a.s., pobočka Zlín
Číslo účtu: 			2786182/0800
 (dále jen “objednatel”)

a

2. ČSAD Kyjov a.s.
Sídlo:  	                        	Kyjov, Boršovská 2228,  PSČ 697 34
Zastoupena : 	   		Ing. Pavlem Dufkem, předsedou představenstva 
IČO: 				49447009
DIČ:				CZ 49447009
Zapsáno v OR                     	Krajský obchodní soud v Brně, oddíl B, vložka 1121 
Bankovní spojení:                	Komerční banka a.s., pobočka Kyjov
Číslo účtu:                            	9808671/0100
 (dále jen “dopravce”)

Smluvní strany se dohodly, že účinností tohoto dodatku se dosavadní znění SMLOUVY č. 93/2006 o závazku veřejné služby k zajištění základní dopravní obslužnosti, ve znění dodatků 1 až 8, mění takto: 


1, Čl. IV – Odhad prokazatelné ztráty nově zní:

Předběžný odborný odhad prokazatelné ztráty je uveden v příloze č. 2 - Výpočet prokazatelné ztráty podle nařízení vlády č. 493/2004 Sb., kterým se upravuje prokazatelná ztráta ve veřejné linkové dopravě a kterým se konkretizuje způsob výkonu státního odborného dozoru v silniční dopravě nad financováním dopravní obslužnosti, která je nedílnou součástí této smlouvy. 

S ohledem na finanční možnosti objednatele se dohodly obě smluvní strany na úhradě prokazatelné ztráty ze zajištění dopravní obslužnosti ve výši 2.710.976,- Kč za rok 2010 s tím, že objem základní dopravní obslužnosti činí v předpokladu 205.883,6 km ujetých dle jízdního řádu. Obě smluvní strany se dále dohodly na možné odchylce v rozsahu plnění do výše 3 % předpokládaného objemu provedených dopravních výkonů s tím, že jak navýšení, tak snížení počtu ujetých km v rámci sjednané výše odchylky se považuje za splnění závazku bez vlivu na sjednanou výši úhrady prokazatelné ztráty.




Objednatel uhradí dopravci prokazatelnou ztrátu v roce 2010 takto:

a) počínaje úhradou za měsíc říjen částku 768.286,- Kč zahrnující ztráty v důsledku objízdných tras formou měsíčních záloh v běžném měsíci ve výši 1/3 a to do 30. kalendářního dne s tím, že v případě nedostatku finančních prostředků bude doplatek realizován do 30. kalendářního dne následujícího měsíce;
b) částku 300.000,- Kč formou pololetních záloh ve výši podle skutečné úhrady od obcí a měst Zlínského kraje k 30. 6. 2010 (již uhrazeno) a k 31. 10. 2010 s tím, že případný doplatek bude uhrazen do deseti dnů po obdržení finančních prostředků na účet objednavatele. „   

Úhrada prokazatelné ztráty za měsíce leden až září 2010 byla uhrazena v částce  1.642.690,- Kč.

2, Za článek IV. Odhad prokazatelné ztráty se vkládá článek IVa. Ztráta z vyplácení zvýšených odměn za čekání řidičů, který zní:      

	S ohledem na rozhodnutí Ministerstva dopravy České republiky, č.j. 46/2010-190-STSP/1 doručeného na Zlínský kraj dne 13. 07. 2010 a rozhodnutí č.j. 46/2010-190-STSP/4 doručeného na Zlínský kraj dne 30. 08. 2010, kterým se mění původní rozhodnutí, jehož obsah je oběma smluvním stranám znám, se za podmínky naplnění předmětného rozhodnutí ze strany Ministerstva dopravy České republiky, sjednává navýšení úhrady prokazatelné ztráty dopravce z důvodu zvýšení odměn za čekání řidičů mezi spoji ve veřejné linkové autobusové dopravě v roce 2010 podle nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě, ve znění nařízení vlády č. 353/2008 Sb. (dále jen „nařízení vlády č. 589/2006 Sb.“). 

	Dopravci bude vyplacena částka ve výši 85.176,- Kč, přičemž tato výše byla stanovená na základě dopravcem předložené kalkulace. Výše je dána násobkem hodin čekání mezi spoji definovanými přílohou č.1 smlouvy a sazbou na 1 hod čekání, která se vypočte jako rozdíl hodnoty dané vyhláškou 589/2006 platné k 1.1.2010 a vyplácenou sazbou dle kolektivní smlouvy k 1.1.2010. Částka bude vyplacena v termínu dle rozhodnutí Ministerstva dopravy České republiky a je určena k úhradě prokazatelné ztráty vzniklé dopravci z důvodu zvýšení odměn za čekání řidičů mezi spoji ve veřejné linkové autobusové dopravě podléhající závazku veřejné služby dle této smlouvy v roce 2010 podle § 28 odst. 3 nařízení vlády č. 589/2006 Sb.  
	
Dopravce je povinen částku dle tohoto článku finančně zúčtovat s objednatelem v termínu  do 10.01.2011 a případný přeplatek vrátit objednateli v termínu do 20.01.2011. Finanční zúčtování je založeno na doložení relevantních skutečností, zejména skutečného počtu hodin čekání řidičů. Kompenzace bude krácena v případě snížení počtu hodin čekání řidičů mezi spoji oproti předpokladu dle předchozího odstavce nebo z jiných relevantních důvodů (např. z důvodu neprovedení objednaných dopravních výkonů).   

3, V článku VII. Další ujednání se za stávající text doplňuje:

		V rámci dodávky Komplexního odbavovacího, řídícího a informačního systému KORIS budou do vozidel dopravce instalovány řídící jednotky vozidla. Řídící jednotka vozidla je integrované zařízení, sloužící jako palubní počítač pro komunikaci s centrálním dispečinkem systému KORIS, zařízení pro sledování polohy vozidla, elektronická pokladna pro odbavování cestujících a řídící jednotka vozidlového informačního systému. Dodavatel systému KORIS provede vlastním nákladem instalaci a zprovoznění této jednotky ve vozidle, záruční prohlídky, kontroly, opravy a zaškolení řidičů i odborného personálu. Současně provede vlastním nákladem připojení a zprovoznění stávajícího informačního systému pro cestující ve vozidle, pokud existuje, k této řídící jednotce. Dopravce poskytne dodavateli při všech citovaných činnostech veškerou potřebnou součinnost a zajistí od dodavatele stávajícího informačního systému a předá objednateli formát vstupní datové věty (popis rozhraní) pro řízení vozidlového informačního systému pro, zajištění ovládání již instalovaných vozidlových informačních systémů. Pokud vozidlo není vybaveno informačním systémem pro cestující, provede dodavatel systému KORIS vlastním nákladem instalaci, připojení a zprovoznění nového informačního systému. Dopravce je povinen zajistit, aby vozidla uvedená do provozu po dni 01.01.2011 a provozovaná v závazku veřejné služby dopravní obslužnosti Zlínského kraje, byla vybavena zařízením umožňujícím akustické podávání informací cestujícím a čelním, bočním a vnitřním panelem (u vozidel provozujících MAD zadním číslem). Vyjmenovaná zařízení musí být kompatibilní se systémem KORIS.
     
4, Závěrečná ustanovení

Obsah smlouvy č. 93/2006 o závazku veřejné služby k zajištění základní dopravní obslužnosti ve znění následných dodatků 1 – 8, který není tímto dodatkem dotčen, zůstává nadále platný a účinný v dosavadním znění. 

Tento dodatek nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.

Tento dodatek je vyhotoven ve čtyřech stejnopisech s platností originálu, přičemž každá strana obdrží po dvou vyhotoveních.


Doložka dle § 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů
Dodatek ke smlouvě schválen Zastupitelstvem Zlínského kraje
Dne 15.9.2010 číslo usnesení 0366/Z12/10             


V Kyjově, dne 17.9.2010                         			  Ve Zlíně, dne 24.9.2010




……………………………………..                                  …………………………………..
podpis a razítko dopravce                                               podpis a razítko objednatele


2