Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8095455: Smlouva dodavatelská - ZŠ nám.Míru podlahy a výmalby II.etapa

Příloha SoD_Podlahy_a_vymalby_ZS_Nam_Miru_Brex_II.etapa.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo

                    číslo objednatele DS201900194
                  číslo zhotovitele 18BRlN01000000O3

uzavřená mezi níže uvedenými účastníky podle § 2586 a násl. občanského zákoníku

                                           I. Účastníci smlouvy

objeøınateız  STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC

PSČ, Sídlo:   460 01, Nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec I

zastoupený:   Ing. Jaroslavem Zámečníkem, CSc, primátorem

IČO:          00262978

DIČ:          CZ00262978

Telefon:      485 243 111

Fax:          485 243 113

bank. spojení: ČS, a.s., č. ú.: 4096142/0800
ve vev cech
              lněnıı a  řevzetıı        ı

                                  dıla _

(dále jen ,,objednatel“)

Zhotovitel:   R B E X, spol. S r. 0.

PSČ, Sídlo:   463 12, Hodkovická 135, Liberec 23

zastoupený:   lng. Romanem Lennerem, jednatelem společnosti

IČO:          40232549

DIČ:          CZ40232549

bank. spojení: Komerční banka, a. S.

číslo účtu:   9030041461/0100

bank. spojení: Raiffeisenbank, a. s.

číslo účtu:   500750311/5500

ve věcech smluvních oprávněn kjednání: lng. Roman Lenner, jednatel

              Jiřina Chourová, obchodní ředitelka, prokuristka

ve věcech technických oprávněn kjednání: lng. Jan Müller, ředitel Společnosti

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u KS v Ústí nad Labem, C/1504

(dále jen ,,zhotovitel“)

(objednatel a zhotovitel dále společně také jen jako ,,účastníci smlouvy“ nebo také jen

,,smIuvní strany“)

                          II. Předmět. účel a místo plnění

1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetı
   díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže.

2) Předmětem plnění této smlouvy je oprava podlah, výměna podlahových krytin a nová
   výmalba v objektech ZS náměstí Míru (objekt budovy A, B).

3) Bližší Specifikace předmětu díla je obsažena v cenové nabídce zhotovitele ze dne 16. 1.
   2019, která tvoří přílohu č. 1 této Smlouvy a je její nedílnou Součástí.
4) Předmětem a účelem plnění je odstranění havarijního stavu podlah, výměna dožilých
   podlahových krytin a tím zajištění bezpečného provozu školy a dále provedení nové
   výmalby v objektech ZS náměstí Míru po stavebních pracích.

5) Místo plnění: ZŠ Náměstí Míru, nám. Míru 212/2, Liberec 14.

                                              III. Termín plnění

1) Zahájení díla: nejpozději dne 1. 4. 2019
2) Dokončení a předání díla: nejpozději dne 5. 8. 2019

                                                     IV. Staveniště

1) Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy Stvrzuje, žeje obeznámen S místem a okolní

   situací stavby. Náklady na zařízení staveniště, jeho provoz a likvidaci po dokončení díla
   jsou součástí ceny díla.

2) V souladu S novelou zákona č. 309/2016 Sb., kterým se od 1. 5. 2016 upravují další

   požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění

   bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní

   vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), je
   Zhotovitel povinen poskytnout součinnost svou i svých subdodavatelů se jmenovaným

    koordinátorem bezpečnosti práce.

3) Zhotovitel povede samostatný stavební deník se zápisem O zahájení prací, zápisy o
   průběhu realizace, zápisem O ukončení díla a jeho převzetí objednatelem.

                                            V. Cena za dílo
1) Cena za dílo byla Sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze

   dne 16.1.2019.

2) Účastníky dohodnutá cena díla činí:

Celková cena díla bez DPH     5 576 088,39 Kč
DPH 21%                       1 170 978,56 Kč
                              6 747 066,95 Kč
Celková cena díla včetně DPH

3) Celková cena za dílo, uvedená výše bez DPH (dále jen "celková cena”) je smluvními

   stranami Sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. Il. smlouvy a jako cena
   nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty

   dokončení díla O 1 měsíc Z důvodu na straně objednatele.
4) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné křádnému, úplnému a
   kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena
   Zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů

   české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla.

5) Objednatel je oprávněn odečíst Z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací
   zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří
   přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud v průběhu provádění díla dojde

   k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o nižší kvalitě a cenové kategorii)

   předem projednaných a odsouhlasených objednatelem.

6) Celková cena nesmí být měněna v souvislosti S inflací české měny, hodnotou kursu české

   měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory S vlivem na měnový kurs, stabilitou měny
   nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se Změnou DPH.

                                        VI. Platební podmínky

    Dohodnutou cenu díla bude zhotovitel fakturovat měsíčně za skutečně odvedené práce v
     předchozím kalendářním měsíci a to na základějím vystavených dílčích faktur. Dílčí faktury

    uhradí Objednatel do výše 100% Z jejich (fakturované) ceny.
   Zhotovitel má právo takto fakturovat cenu díla maximálně do výše 90% celkové ceny bez

    DPH. Částku 10% Z celkové ceny bez DPH může zhotovitel fakturovat až po Souběžném

     splnění následujících podmínek: protokolárním předání celého díla, odstranění veškerých
    vad a nedodělků na díle vyplývajících Z protokolu o předání a převzetí díla.

    Cena bude uhrazena na základě zhotovitelem vystavených dílčích faktur S 30-ti denní

    splatností od data jejich prokazatelného předání objednateli.

    Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
    oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo
    ktomu stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro
    objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně
    provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit
    přílohu a součást příslušného daňového dokladu a dále pak fotodokumentace na CD,
    zachycující průběh provádění prací.

    Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle Zákona

   č. 235/2004 Sb., o dani Z přidané hodnoty, v platném Znění. V případě, že účetní doklady

    nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky
    podepsaný soupis provedených prací, je Objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti
    zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti
    počíná běžet Znovu od opětovného Zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

    Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.
                              VII. Odpovědnost za Škody a pojištění

1) Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty
     (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu
     realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody
     způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v
      případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů,
     prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
     zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

2) Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu

     realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody
     vzniklé Z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě včetně materiálů určených k zabudování
     do díla a včetně zařízení staveniště, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

3) Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle
     požadavků v této Smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo,
     v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto Svoji povinnost nesplní, je
     objednatel oprávněn od této smlouvy O dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou
     smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny Z ceny díla.

4) Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími
     dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací
     na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a
     na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně
     všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za
     řádně a včas proveditelné.

5) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského

      zákoníku.

                                           VIII. Prodloužení Ihůt\Lp|nění

Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu

s požadavky objednatele). Prodloužení lhůty plnění může požadovat pouze v případech,

pokud plnění smlouvyje zpožděno nebo bude zpožděno z kterékoli Z následujících příčin:
              0 neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
              O pozastavení prací Z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem
                   neplnění závazku zhotovitele)
               0 v důsledku vyšší moci

                                                     IX. Záru ky

1) Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku za jakost dokončeného díla, jeho
       součásti a prvky, která se vztahuje na veškeré vlastnosti díla, které je činí způsobilým

      pro použití ke smluvenému, pokud není tak k obvyklému, účelu a které má mít podle této

       smlouvy. Záruční doba na celé dílo činí 60 měsíců (dálejen ,,záruční doba“), počínaje

      (i) dnem předání a převzetí díla bez vad a nedodělků, anebo (ii) při převzetí
      díla s vadami a nedodělky počínaje dnem odstranění všech vad a nedodělků uvedených

       v oboustranně podepsaném protokolu o předání a převzetí díla.
2) Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít až do skončení běhu záruční doby vlastnosti
       stanovené touto smlouvou kprováděnému dílu se vztahujícími se technologickými
       postupy, technickými listy výrobků, normami (zejm. ČSN), obecně závaznými právními
       předpisy a pokyny objednatele, a že bude moci sloužit ke smluvenému, resp.
        obvyklému, účelu.

3) Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutí záruční doby, které jsou
       objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční doby. Záruka zhotovitele se
       vztahuje na veškeré vady díla způsobené zhotovitelem nebo kterýmkoliv zjeho
       poddodavatelů. Záruka zhotovitele se vztahuje i na vady, které si mohl objednatel zjistit

         nejpozději při převzetí díla.

4) Objednatel oznámí zhotoviteli bez zbytečného odkladu vady díla, které se projeví

      v záruční době (dále jen ,,oznámení vady“). V oznámení vady je objednatel povinen

       označit místo výskytu vady a popsat její projev.

      Spolu a vedle shora uvedených záručních nároků má objednatel právo požadovat:

     4.4 sjednanou smluvní pokutu za porušení povinnosti řádně a včas odstranit vady,
              jakož náhradu Škody vzniklou v důsledku vady díla vyskytnuvší se v záruční době;
               a/nebo

     4.5 odstoupit (zcela či zčásti) od této smlouvy, pokud jakákoli vytknutá vada nebude
               ve stanovené lhůtě napravena.

5) Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit vady uplatněné v záruční době dle
       následujících podmínek a v termínech níže uvedených

     5.1 do pěti (5) pracovních dnů po obdržení oznámení vady se zhotovitel dostaví
              k prohlídce vady na místo plnění a nejpozději do dvou (2) týdnů po obdržení
              oznámení sdělí objednateli své stanovisko k uplatněným vadám, tj. rozsah uznání,
              způsob odstranění nebo důvody odmítnutí záručního nároku. Pokud zhotovitel

               neuzná oprávněnost nároku (i z části), posoudí existenci vady znalec
               z příslušného oboru, kterého jmenuje objednatel. Potvrdí-li znalec oprávněnost
               záručního nároku objednatele, je zhotovitel povinen vadu odstranit
              za podmínek této smlouvy a uhradit objednateli veškeré výdaje stím Spojené,
              zejména na znalecký posudek;

     5.2 do třiceti (30) dnů po obdržení oznámení vady zhotovitel odstraní uplatněnou
              vadu, pokud se strany S ohledem na charakter vady písemně nedohodnou na lhůtě
              delší a pokud to klimatické podmínky dovolí;

     5.3 pokud je reklamovaná závada havarijního charakteru a mohla by způsobit další
              škody na majetku objednatele nebo omezit provoz organizace, je zhotovitel
               povinen tuto závadu odstranit neprodleně po doručení oznámení.

6) Vpřípadě, že zhotovitel řádně či včas neodstraní vady díla uplatněné vzáruce, je
        objednatel oprávněn:

     6.1 uplatnit nárok na slevu díla ve výši přiměřené povaze vady určené objednatelem
               (dále jen ,,sleva“).; a/nebo

     6.2 zajistit odstranění vady jiným profesionálem v oboru opatřeným objednatelem
              na náklady zhotovitele, a to na základě písemné dohody uzavřené mezi

             objednatelem ajiným profesionálem s určením rozsahu aceny prací (dále jen

                ,,náklady“). Výši nákladů vyčíslených jiným zhotovitelem objednatel zhotoviteli

              oznámí a po odstranění vad tyto náklady zhotoviteli objednatel písemně vyúčtuje
              (vyfakturuje) k zaplacení se splatností do patnácti (15) dnů ode dne obdržení

            vyúčtování. V případě sporu stran o výši nákladů na odstranění vadyjinou osobou,
            objednatel má právo zajistit znalecký posudek na účet zhotovitele a částka určená

              znalcem bude považována za oprávněné náklady objednatele na odstranění vady

                jiným zhotovitelem;

7) Doba ode dne obdržení oznámení vady zhotoviteli až do dne jejího odstranění se do
 záruční doby nezapočítává a o dobu odstraňování vady se u dané vady prodlužuje

 záruční doba.

 O odstranění vad zjištěných při předání díla, jakož vad v záruce musí být pořízen zápis,

 obsahující i (foto-)dokumentaci jako v případě provádění díla (dále jen ,,zápis“),

 podepsaný Zhotovitelem a objednatelem nebo jimi pověřenými osobami.

 Záruka se nevztahuje na vady díla způsobené nevhodným nebo nesprávným

 provozováním a údržbou díla v rozporu se, Zhotovitelem objednateli předanými
 uživatelskými manuály anebo návody k použití.
 Zhotovitel je povinen nést veškeré náklady s odstraněním vad díla, včetně nákladů
 spojených S pořízením případných znaleckých posudků zajištěných objednatelem ke
 stanovení přiměřené slevy Z ceny díla.

               X. Porušení smlouvy, smluvní pokuty a náhrada škody

 Strany tímto souhlasí, že nesplnění závazků ztéto smlouvy Zhotovitelem, jakož
 objednatelem, jakož nesplnění jakékoliv zlhůt podle této smlouvy, se považuje

 za porušení této smlouvy (dále jako ,,porušení“) abude mít následky, které tato

 smlouva či české právo spojuje s porušením smluvních povinností a strany budou
 odpovědné za následky jakéhokoliv porušení.

 Za porušení se považuje zejména nedodrženíkonečného termínu dokončení díla,
 nekvalitní provedení dílčích částí acelkového díla, jakož i nedodržení platebních

 podmínek.

 Za každé jednotlivé porušení může oprávněná strana po straně, která porušení

 způsobila nebo kněmu došlo zdůvodu spočívající vjejí činnosti, nečinnosti nebo

 opomenutí či za něj odpovídá jinak, požadovat úhradu smluvní pokuty sjednané takto:

3.1 Za prodlenízhotovitele s dokončením a předáním celého díla objednateli do konce
         lhůty uvedené čl. 3 Odst. 2 zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši
        3.000,- Kč za každý započatý den prodlení (slovy: tři tisíce korun českých).

3.2 Pokud zhotovitel neodstraní vady a nedostatky v provádění díla vodpovídající
         kvalitě, na které byl upozorněn a vyzván k nápravě zápisem ve stavebním deníku
         či jinou písemnou formou objednatelem, technickým dozorem objednatele či jinou
         osobou oprávněnou ke kontrole provádění díla (dále jen ,,upozornění“) nejpozději
         do deseti (10) dnů po upozornění, zaplatí zhotovitel objednateli Smluvní pokutu ve

        výši 2.000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) za každý případ porušení,

         na který byl upozorněn. Smluvní pokutu dle předchozí věty zhotovitel zaplatí
         objednateli také v případě porušení této smlouvy použitím jiných než smluvených
         či povolených materiálů, nebo materiálů neodpovídajících vzorkům dle nabídky
         nebo nedodržení předepsaných technologických postupů Zhotovitelem, majících
         vliv na snížení kvality nebo vlastnosti díla bez předchozí dohody S objednatelem.

       Objednatel má právo na smluvní pokutu ve výši shora uvedené za každý

         jednotlivý případ. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká zhotoviteli povinnost
         takové případné závady odstranit nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.
3.3 Za porušení povinnosti zhotovitele odstranit včas vady a nedodělky vtermínu

        uvedeném v zápise o předání a převzetí díla, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní
        pokutu ve výši 1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) za každou vadu
        a každý i započatý den prodlení.
3.4 Za prodlení zhotovitele S odstraněním každé jednotlivé vady uplatněné v záruční
        době, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč (slovy: jeden
        tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení, půjde-li
         však o prodlení zhotovitele s odstraněním vady, která bude bránit nebo podstatně
         omezovat užívání či provoz stavby, v takovém případě činí smluvní pokuta 5.000,-
             Kč (Slovy: pět tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den

                 prodlení.

     3.5 Za prodlení zhotovitele (nebo jeho nečinnost) pro převzetí staveniště či nástup

            na odstranění vad má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši

             1.000,- Kč (slovy: jeden tisíc korun českých) za každou vadu a započatý den.

    3.6 V případě kteréhokolivjiného porušení této smlouvy neuvedeného v odst. .3.1-3.5
             tohoto článku zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč

              (slovy: jeden tisíc korun českých) za každý den prodlení ajednotlivý případ,
              pokud porušení neodstraní do deseti (10) dnů poté, kdy byl na porušení písemně

                upozorněn.

       Za prodlení objednatele se splněním povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek,

    % může zhotovitel po objednateli požadovat zaplacení úroku z prodlení, který je Sjednaný

       ve výši 0,05 z dlužné částky, za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení
       S plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním jakékoli

        své povinnosti dle této smlouvy.

       Zaplacením smluvní pokuty za kterékoliv Z porušení, nezaniká povinnost zhotovitele
       splnit závazek dle této smlouvy, k jehož zajištění se smluvní pokuta vztahuje.

       Účastníci smlouvy jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením
       povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě
       na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody

      vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně.

       Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v
       době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.

       Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

       Smluvní strany se dohodly, že objednatel vždy požaduje zaplacení smluvní pokuty,

      na kterou mu vznikl nárok. Pokud smlouva stanoví, že zhotovitel zaplatí smluvní pokutu,

       je povinen tuto objednateli zaplatit i bez další dodatečné výzvy ze strany objednatele
       nejpozději do třiceti (30) dnů od vzniku takové povinnosti.

       Smluvní strany se dohodly, že celková výše poskytnuté slevy, oprávněných nákladů

     % a smluvních pokut dle této smlouvy nemůže v úhrnu přesáhnout 10 celkové ceny díla.

      Uvedené ujednání nemá vliv na rozsah nároku na náhradu škody způsobené porušením

        povinnosti jedné ze smluvních stran.

       Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty či slevy Z ceny díla formou
       zápočtu ke kterékoliv splatné či nesplatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

     V případě, že Zhotovitel poruší Svoji povinnost dle této smlouvy a v důsledku takového

        porušení dojde ke krácení dotace či k neuznatelnosti výdajů objednatele, vzniká
       objednateli nárok na smluvní pokutu ve výši rovnající se zkráceným či neuznatelným
       výdajům, at' už objednatel v důsledku tohoto porušení odstoupil od smlouvy, či nikoliv.

                                           XI. Předání a převzetí díla

1) Predání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu
    oprávněná v místě plnění díla.

O 2) předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla

     (dále jen ,,předávací protokol“).

3) Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící

   v užívání díla, splňující zákonné požadavky. V takovém případě se tyto vady a nedodělky

    uvedou do předávacího protokolu.
4) Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit
     bezplatně ve sjednané lhůtě.

5) Dílo bude Splněno protokolárním předáním a převzetím. Současně budou předány veškeré
    doklady, potřebné pro dočasné užívání, zejména revize, certifikáty, atestyv

6) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas
    dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu.
    Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat

   součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen O součinnost požádat

    předem a poskytnout ktomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud Objednatel oznámí
    zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění
    požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta.

    Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních
     případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat
    kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné
    podobě tuto žádost zaslat dodatečně.

                                 XII. Právo na odstoupení od smlouvy

1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy O dílo V případě prodlení zhotovitele

   S termíny dohodnutými v čl. Ill. odst. 1 a 2 této smlouvy O více jak 10dnů.

2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy O dílo v případech, které
    předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                           XIII. Poddodavatelé

1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení díla Spolupráce poddodavatelů podílejících se

   na plnění předmětu této smlouvy. Seznam poddodavatelů předloží objednateli před

   zahájením prací. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení

   díla, jako by toto prováděl sám. Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat

   v průběhu provádění díla aktuální písemný Seznam všech S\/ých poddodavatelů.
2) Změna poddodavatele oproti seznamu týkající se druhu a rozsahu jeho plněníje v průběhu

   plnění díla možná pouze po písemném souhlasu objednatele.

3) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými
   oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení
   poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že
   poddodavatelé nebudou převážnou část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo
   osobám nemajícím příslušná oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na území
   CR.

4) Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu poddodávky díla, za
   jednání poddodavatele při plnění poddodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo
   opomenutím kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel
   objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

5) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem O provedení
   poddodávky zaváže poddodavatele kpovinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby
   pověřené objednatelem k výkonu technického čijiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost
   objednatele předložit doklady a poskytnout informace O způsobu provádění poddodávky

   (použitých materiálech, technologiích). V případě že Objednatel prokáže neodbornost a

   nekvalitu prováděných prací poddodavatele, je Objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele

   k zastavení takových činností a žádat změnu poddodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět
     žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit kodsouhlasení náhradního

     poddodavatele.

                                                   XIV. Doložky

     1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv
         podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
          uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (zákon o registru smluv).

     2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, kteréjsou
         chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a

         nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je

         považováno za souhlas S jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

     3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu S § 6

         odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
          uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

     4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
         účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
         smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
          důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdíjeho přijetí.

                      XV. Ostatní ujednání

1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními

    občanského zákoníku.

2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí

    s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, Z nichž každá ze smluvních stran
    obdrží po dvou vyhotoveních.

4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
          A

.U1 Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.
  ›

.U2  Uzavření této smlouvy bylo schváleno usnesením Rady města Liberec č. 65/2019 ze dne

  l

22.1.2019.

Přílohy smlouvy:
                       1. cenová nabídka

V dne Liberci  ............................. ._

     Za zhotovitele:                                                 Za objednatele:

pvınnáiøv iÉ{gĹ 'lılzłèi-›'ši.i„n'v"'z'zšn'v}á'ø'čł}{ť'ıłĹ 'ć:'šë.,  J'ı%iHà'čHó'ú}-'<5v'áĹ '5v'<5ı'‹'nIviš±'i<'à' šxàkàièčnøsżı