Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 1 z 10 Kupní smlouva na dodávku užitkové vody č. SY00002456 (evid.č.Energetiky 2100 8258 14 ) Smluvní strany: Obchodní společnost s obchodní firmou: Synthesia, a.s. se sídlem: Semtín 103, 530 02 Pardubice IČ 601 08 916 DIČ CZ60108916 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 1031 zastoupená: Ing. Josefem Liškou, místopředsedou představenstva Ing. Tomášem Procházkou, členem představenstva bankovní spojení: účet č. 801561/0100 vedený u Komerční banky, a.s. (dále také jen „Dodavatel“) a Obchodní společnost s obchodní firmou: Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s. se sídlem: Pardubice – Zelené předměstí, Teplého 2014, PSČ 530 02 IČ: 601 08 631 DIČ: CZ60108631 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl B, vložka 999 zastoupená: Ing. Michalem Koláčkem, předsedou představenstva bankovní spojení: ČSOB a.s., č. účtu 17699313/0300 (dále také jen „Odběratel“) dále také jen společně „Smluvní strany“, uzavírají níže uvedeného dne následující kupní smlouvu na dodávku užitkové vody (dále jen „Smlouva“) v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších změn a doplňků a zákonem č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích. KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 2 z 10 I. Předmět a účel smlouvy 1.1 Touto Smlouvou se Dodavatel zavazuje dodávat Odběrateli do sjednaných odběrných míst vodu užitkovou (dále jen „VU“) v množství a časovém průběhu podle podmínek této smlouvy a převést na Odběratele k dodané VU vlastnické právo. 1.2 Dodávaná VU se stává vlastnictvím Odběratele přechodem přes měřicí zařízení Dodavatele. 1.3 Odběratel se zavazuje hradit Dodavateli kupní cenu ve stanovené výši a způsobem ujednaným v této Smlouvě. II. Technické podmínky dodávky 2.1 Pro připojení odběrného zařízení Odběratele k zařízení Dodavatele musí Odběratel postupovat ve smyslu platných technických norem. 2.2 Měření odběru Dodavatel měří dodávku VU svým zařízením, které nainstaloval, zapojil a udržuje. Způsob měření, druh a umístění určil Dodavatel v Příloze č. 1 – Specifikace odběrných míst. Není-li ve výjimečných případech možné měřit měřícím zařízením Dodavatele, je po dohodě s Dodavatelem možné dodávku měřit měřícím zařízením Odběratele. Dodavatel je v případě potřeby oprávněn provést výměnu měřicího zařízení bez přítomnosti Odběratele, pokud jej o termínu výměny předem informoval. 2.3 Odečty měřicích zařízení (zaznamenání stavu) pro účely fakturace provádí Dodavatel nejméně jedenkrát za kalendářní měsíc (tj. fakturační období). 2.4 Odběratel může pro vlastní potřebu namontovat vlastní podružné nebo kontrolní měřiče VU, zapojené za měřícím zařízením Dodavatele. Správnost měření podružných nebo kontrolních měřičů Dodavatel nekontroluje a jejich stavy neodečítá. Podružné nebo kontrolní měřiče VU Odběratele jsou zvlášť označeny. Dojde-li k poruše měřícího zařízení Dodavatele, lze po vzájemné dohodě použít údajů kontrolního měřiče VU Odběratele. 2.5 Vznikne-li na měřicím zařízení technická závada takového charakteru, že nelze stanovit množství odebrané VU, zaplatí Odběratel spotřebu VU ve výši hodnoty spotřeby dosažené ve srovnatelném období, v němž byla spotřeba naposledy řádně měřena, nebo ve výši sjednané hodnoty předmětného období, pokud nebude dohodnuto jinak. 2.6 V případě pochybností se má za to, že množství dodané VU zjištěné odečtem provedeným Dodavatelem bylo Odběrateli skutečně dodáno, neprokáže-li Odběratel něco jiného. 2.7 Pokud Odběratel neumožní Dodavateli přístup k měřicímu zařízení nebo jiným způsobem znemožní provedení odečtu, je Dodavatel oprávněn okamžitě přerušit dodávku VU do měřicího místa. KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 3 z 10 2.8 Pro zajištění plynulého zásobování VU všech Odběratelů je Dodavatel oprávněn podle potřeby provádět regulační opatření v souladu s platnými právními předpisy. Dodavatel zajistí dodávku sjednaného bezpečnostního minima VU. III. Cena a platební podmínky 3.1 Cena dodávané VU je sjednána v Příloze č. 2 - Ujednání o ceně s platností nejdéle na jeden kalendářní rok. Případná úprava ceny v průběhu roku může být iniciována Dodavatelem, a to na podkladě nových nepředvídaných skutečností či legislativních změn, které mají dopad na kalkulaci ceny VU. Pro následující roky bude cena stanovena nově sjednaným “Ujednáním o ceně“, které musí být uzavřeno vždy nejpozději k 31. 12. předcházejícího roku. Návrh ceny na nadcházející období „Ujednání o ceně“ bude Dodavatel předkládat Odběrateli nejpozději do 30.11. roku předcházejícího. Jestliže cenové ujednání nebude sjednáno do 31.12 předchozího roku, bude dodavatel dodávat VU od 1.1. daného roku za ceny dle ceníku Dodavatele pro externí odběratele. 3.2 Spotřeba VU se vyúčtuje jako násobek jednotkové ceny (v Kč za jeden m3) a odebraného množství VU dle údajů odečtených na měřicím zařízení. 3.3 Strany si sjednaly, že cena za dodanou VU bude hrazena za každé fakturační období (měsíční). 3.4 Pro následující roky bude odběrový diagram sjednán vždy nejpozději k 31. 12. předcházejícího roku. Jestliže odběrový diagram nebude sjednán do 31.12. předchozího roku, zůstávají hodnoty odběrového diagramu platné i v daném roce, a to ve stejných hodnotách jako v předchozím sjednaném čtvrtletí. Dodavatel nebude vyhodnocovat dodržení sjednaných čtvrtletních množství (m3) sjednaných v odběrovém diagramu. 3.5 Způsob platby faktur je příkazem k úhradě - bezhotovostním převodem na účet Dodavatele. 3.6 Dodavatel vystaví fakturu za VU za každý kalendářní měsíc nejpozději do pátého pracovního dne bezprostředně následujícího měsíce. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den odečtu z měřícího zařízení dle čl. II., odst. 2.3 k poslednímu dni příslušného kalendářního měsíce. 3.7 Faktury jsou splatné do 21 dnů od data zdanitelného plnění. 3.8 Pokud Odběratel zaplatí finančnímu úřadu daň z přidané hodnoty za Dodavatele, jako zákonný ručitel (z titulu zákonného ručení) je oprávněn tuto pohledávku jednostranně započíst na peněžité nároky Dodavatele vůči Odběrateli. 3.9 Odběratel je oprávněn provést zajišťovací úhradu DPH na účet příslušného finančního úřadu, jestliže se Dodavatel stane ke dni uskutečnění zdanitelného plnění nespolehlivým plátcem. Plnění poskytnuté finančnímu úřadu Odběratelem zaniká v rozsahu poskytnutého plnění povinnosti Odběratele plnit Dodavateli. KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 4 z 10 3.10 Odběratel prohlašuje, že je v ekonomicky dobré kondici, není osobou, proti níž by bylo vedeno exekuční nebo insolvenční řízení, nevede žádný spor, v němž by neúspěch vedl k závazku, jehož splnění by bylo nemožné nebo by hospodářsky destabilizovalo Odběratele. Odběratel není osobou ohroženou vstupem do insolvenčního řízení a řádně a včas plní veškeré své splatné závazky. Odběratel není osobou, s níž je vedeno řízení o její zápis do evidence nespolehlivých plátců daně a není nespolehlivým plátcem daně. 3.11 Odběratel sdělí Dodavateli písemně předem veškeré změny týkající se této smlouvy. Odběratel nesmí provádět úpravy na distribučním zařízení Dodavatele, ani nesmí provádět jakékoliv úpravy či zásahy, které by mohly ohrozit distribuční zařízení Dodavatele. Pokud by došlo k neoprávněnému odběru ve smyslu platné právní úpravy, bude cena odebrané energie určena a odběratelem uhrazena dle platné právní úpravy. 3.12 Faktura bude splňovat všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, v platném znění a dále bude obsahovat zejména údaje o stavu všech měřidel na odběrných místech a jednotlivá množství fakturované VU. 3.13 Všechny platby se považují za zaplacené připsáním na účet Dodavatele. 3.14 Odběratel je oprávněn před uplynutím doby splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje některou z náležitosti dle odstavce 3.8 nebo při reklamaci správnosti fakturované částky. K vrácené faktuře musí být přiloženo písemné zdůvodnění vrácení faktury. 3.15 Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury. 3.16 V případě prodlení Odběratele se zaplacením peněžního plnění dle této Smlouvy může Dodavatel nárokovat úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351 ze dne 16.10.2013. IV. Oprávnění a závazky smluvních stran 4.1 Nejpozději do 3 dnů po nabytí účinnosti smlouvy je Dodavatel povinen zahájit dodávku VU do odběrného zařízení Odběratele. 4.2 Po připojení je Dodavatel povinen dodávat Odběrateli VU bez dalších úprav. 4.3 Dodavatel je povinen vyměnit na žádost Odběratele měřicí zařízení za účelem přezkoušení, pokud má Odběratel pochybnosti o správnosti údajů měření, nebo zjistí-li na měřicím zařízení závadu, a to do 15 dnů od obdržení písemné žádosti. Odběratel je však i v případě zpochybnění správnosti údajů měření povinen zaplatit cenu fakturovanou Dodavatelem s tím, že případné vypořádání fakturované a skutečné ceny (přeplatek) bude provedeno do 14 dnů od okamžiku zjištění skutečné ceny. Smluvní strany se dohodly, že za dobu od zaplacení zpochybněné ceny do vrácení přeplatku bude Dodavatel povinen zaplatit Odběrateli úrok ve výši poloviny diskontní sazby České národní banky vyhlášené k okamžiku vrácení přeplatku. KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 5 z 10 4.4 Dodavatel je oprávněn omezit nebo přerušit dodávky VU podle zákonných právních předpisů a dále v těchto případech: a) změní-li Odběratel bez souhlasu Dodavatele přípojnou hodnotu odběrných zařízení, které způsobí překročení hodnoty maximálního okamžitého odběru b) je-li odběrné zařízení Odběratele v nevyhovujícím technickém stavu c) přenechá-li Odběratel VU bez souhlasu Dodavatele dalším Odběratelům d) při živelných pohromách a v jejich důsledku e) při haváriích na svých zařízeních na dobu nezbytně nutnou pro odstranění této havárie. f) při přerušení dodávky VU od Povodí Labe s.p. g) při provádění plánovaných oprav, údržbových a revizních pracích na svých zařízeních s oznámením Odběrateli nejméně 15 dní předem h) nezaplatí-li Odběratel 3 po sobě jdoucí faktury. 4.5 Dodavatel je oprávněn omezit nebo přerušit dodávku VU, jestliže vodohospodářský orgán omezí nebo jinak upraví zásobování vodou. 4.6 Dodávku VU, omezenou nebo přerušenou z důvodů, jež jsou na straně Odběratele, obnoví Dodavatel po odstranění všech závad nebo příčin, pro které byla dodávka omezena nebo přerušena. 4.7 Omezení či přerušení dodávky ve smluvním rozsahu nebude posuzováno jako porušení smluvní povinnosti ze závazkového vztahu. Za škody vzniklé omezením nebo přerušením dodávky VU podle tohoto článku nenese Dodavatel vůči Odběrateli odpovědnost. 4.8 Dodavatel zajišťuje ověřování měření způsobem a ve lhůtách dle platného Věstníku Českého metrologického úřadu. Na vyžádání Odběratele předloží Dodavatel kopie originálu ověřovacího protokolu. 4.9 Odběratel je povinen umožnit Dodavateli vstupovat nebo vjíždět do objektů Odběratele v souvislosti se zřizováním, provozem, opravami, údržbou rozvodného zařízení, prováděním odečtů měřicích zařízení, jeho výměny, oprav, přezkoušení a kontroly nebo kontroly dodržování podmínek této smlouvy, zejména za účelem ověření zda odběrné zařízení Odběratele negativně ovlivňuje parametry rozvodného zařízení Dodavatele. Dodavatel je oprávněn požadovat po Odběrateli náhradu oprávněných nákladů ověření v případě zjištění a prokázání ovlivnění ze strany Odběratele. 4.10 Odběratel může přenechat VU podružně připojeným Odběratelům pouze s písemným souhlasem Dodavatele a za podmínek odsouhlasených Dodavatelem. KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 6 z 10 4.11 Pro případ požadavku dodávky VU prostřednictvím zařízení třetí právnické nebo fyzické osoby předloží žadatel při podpisu smlouvy o dodávce a odběru VU písemný souhlas této třetí osoby s realizací odběru prostřednictvím jejího zařízení. Do finančního vyrovnání, případně plnění dalších podmínek, za kterých byl souhlas žadateli poskytnut třetí osobou, Dodavatel VU nevstupuje. 4.12 Odběratel je v případě, kdy VU bude ze stejných odběrných míst odebírat po Odběrateli třetí osoba, oprávněn tuto Smlouvu vypovědět se čtrnáctidenní výpovědní lhůtou. V tomto případě je však povinen umožnit Dodavateli (písemně stanovit termín a místo) provedení konečného odečtu a demontáž měřicího zařízení a neumožní-li to, pak smluvní strany dojednaly, že výpověď daná Odběratelem není účinná. Odběratel je v takovém případě oprávněn podat výpověď novou s tím, že musí splnit povinnosti stanovené ve druhé větě tohoto článku a výpovědní lhůta je v tomto případě opět čtrnáctidenní. Tímto ujednáním není dotčeno ustanovení čl. 4.11. této Smlouvy. 4.13 Odběratel je povinen neodkladně Dodavatele informovat o všech změnách údajů o své osobě, zejména adresy, změny obchodní firmy Odběratele. V případě porušení této povinnosti není Odběratel oprávněn namítat např. skutečnost, že mu faktura nebyla na novou adresu doručena nebo že Dodavatel nesplnil své informační povinnosti, pokud takové informační povinnosti plnil na poslední mu známou adresu. 4.14 Odběratel je povinen uhradit Dodavateli podíl na účelně vynaložených nákladech Dodavatele spojených s navýšením požadovaného množství Odběratelem nad sjednané maximum. Tento podíl je povinen uhradit před zvýšením požadovaného množství s tím, že před jeho zaplacením není Dodavatel povinen úpravu provést. Rozsah účelného vynaložení nákladů bude mezi Dodavatelem a odběratelem předem písemně odsouhlasen. V. Společná ustanovení 5.1 Změny Smlouvy vč. všech příloh se provádějí pouze formou písemných, vzestupně číslovaných a vzájemně odsouhlasených dodatků. 5.2 Smluvní strany se dohodly, že tento jejich závazkový vztah se řídí občanským zákoníkem č. 89/2012 Sb. v platném znění a spory vzniklé z tohoto vztahu budou řešeny místně příslušným soudem prvního stupně Dodavatele. 5.3 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: Příloha č. 1 - Specifikace odběrných míst Příloha č. 2 - Ujednání o ceně, odběrový diagram VI. Trvání smlouvy 6.1 Tato Smlouva nabývá platnosti okamžikem jejího podpisu oběma Smluvními stranami a účinnosti dnem 1.1.2015. 6.2 Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 7 z 10 6.3 Tato smlouva může být ukončena vzájemnou písemnou dohodou stran. 6.4 Smlouva může být ukončena písemnou výpovědí Odběratele s výpovědní lhůtou 3 měsíce Výpovědní lhůta se počítá prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi Dodavateli. 6.5 Smluvní strany mohou odstoupit od smlouvy písemným podáním doručeným druhé smluvní straně v případě podstatného či opakovaného jejího porušení druhou ze stran resp. je-li rozhodnuto o insolvenci druhé ze stran resp. dojde k zamítnutí insolvenčního návrhu proti druhé smluvní straně pro nedostatek majetku. 6.6 Smlouva může skončit odebráním měřicího zařízení či zahájení dodávky VU jiné osobě, pokud odběratel pozbude oprávnění užívat odběrné místo. 6.7 Zvýší-li Dodavatel cenu VU resp. změní-li jiné smluvní podmínky, je Odběratel oprávněn odstoupit od smlouvy písemným podáním do 3 měsíců od data účinnosti této změny. Je-li změna Odběrateli oznámena alespoň 30 dnů před její účinností a Odběratel je zároveň poučen o právu odstoupit od smlouvy, pak je Odběratel oprávněn odstoupit od smlouvy nejpozději 10 dnů přede dnem účinnosti změny. Odstoupení je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, v němž je doručeno Dodavateli, není-li Odběratelem určen den pozdější. Odstoupení doručené do 3 měsíců od účinnosti změny a méně než 10 dní před koncem měsíce je účinné k poslednímu dni měsíce následujícího po doručení odstoupení Dodavateli. VII. Závěrečná ustanovení 7.1 Tato Smlouva je vyhotovena ve 4 (čtyřech) stejnopisech, z nichž každý má právní sílu originálu a Dodavatel obdrží 2 výtisky, Odběratel 2 výtisky. V Semtíně dne: xxxxxxxxxxxxxx Dodavatel: Odběratel: Synthesia, a.s. Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s. Xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx ………………………………….. ……………………………….. Ing. Josef Liška Ing. Michal Koláček místopředseda představenstva předseda představenstva xxxxxxxxxxxxxx ………………………………… Ing. Tomáš Procházka člen představenstva KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 8 z 10 Příloha č. 1 ke Kupní smlouvě na dodávku a odběr VU č. SY00002456 Specifikace odběrných míst Měřidlo VU je umístěno na přívodním potrubí DN 200 v objektu posilovací stanice užitkové vody (bez pozičního čísla). Odběr VU je měřen ověřeným indukčním průtokoměrem COMET F DN 150. Dodavatel a Odběratel se dohodli, že údaje měřicích přístrojů obou měřicích míst budou uznávat jako podklad pro fakturaci. Omezení maximálního okamžitého odběru: 25 l/s. Při překročení maximální hodnoty okamžitého odběru dochází k poklesu tlaku v přívodním potrubí VU a dodavatel nenese odpovědnost za případné škody způsobené odběrateli poklesem tlaku VU, případně přerušením dodávky VU. V Semtíně dne: xxxxxxxxxxxxxx Odběratel: Dodavatel: Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s. Synthesia, a.s. xxxxxxxxxxxxxx ……………………………….. Xxxxxxxxxxxxxxxxxx Ing. Michal Koláček ………………………………….. předseda představenstva Ing. Josef Liška místopředseda představenstva xxxxxxxxxxxxxx ………………………………… Ing. Tomáš Procházka člen představenstva KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 9 z 10 Příloha č. 2 ke Kupní smlouvě na dodávku a odběr VU č. SY00002456 Ujednání o ceně při dodávce a odběru vody užitkové uzavřené mezi Dodavatelem: a Odběratelem: Synthesia, a.s. Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s. Semtín 103 Teplého 2014, Pardubice 530 02 Pardubice PSČ 530 02 IČ: 60108631 IČ : 60108916 DIČ: CZ 60108631 DIČ: CZ 60108916 1. Smluvní strany sjednávají toto ujednání o ceně dodávané a odebírané VU na základě ustanovení zákona 89/2012 Sb. 2. Cena VU se sjednává jako součást uzavřené Kupní smlouvy na dodávku a odběr VU evidenční číslo SY00002456 a je její nedílnou součástí. 3. Cena VU v předacích místech se sjednává podle ceníku Synthesia, a.s. pro externí odběratele ve výši: 7 705,- Kč / 1000m3 (slovy: sedmtisícsedmsetpět). K uvedené ceně bude při vyúčtování připočítána daň z přidané hodnoty (DPH) ve výši stanovené zákonem. Ceny se mohou změnit zejména při změně vstupů a celostátně platných vyhlášek. 4. V případě prodlení Odběratele se zaplacením peněžního plnění dle této Smlouvy může Dodavatel nárokovat úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351 ze dne 16.10.2013. 5. Cena VU pro další období se stanoví v návaznosti na změny vstupů u dodavatele, zejména změny ceny nakupované vody a ceny elektrické energie. 6. Dodavatel si vyhrazuje právo změnit cenu VU v případě změn obecně závazných předpisů, které mohou mít vliv na cenu VU, a to s účinností ke dni vzniku těchto změn a odběratel se zavazuje nově stanovenou cenu uhradit. Dodavatel je povinen změnu ceny písemně oznámit odběrateli bez odkladu po stanovení nové ceny. Ceny budou součástí Ceníku Synthesie pro externí odběratele. Diagram na dodávku a odběr užitkové vody ke KS č. SY00002456 na rok 2015 měsíc spotřeba v tis m3 1. 8 2. 8 3. 8 4. 8 5. 8 6. 8 7. 8 8. 8 9. 8 10. 8 11. 8 12. 8 celkem 96 KS č. SY00002456__________________________________________________________________strana 10 z 10 Omezení celkového maximálního okamžitého odběru: 25 l/s. Při překročení maximální hodnoty celkového okamžitého odběru nenese dodavatel odpovědnost za případné škody způsobené odběrateli vyvolané následkem tohoto překročení, případně přerušením dodávky VU. V Semtíně dne: xxxxxxxxxxxxxx Dodavatel: Odběratel: Synthesia, a.s. Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s. Xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx ………………………………….. ……………………………….. Ing. Josef Liška Ing. Michal Koláček místopředseda představenstva předseda představenstva xxxxxxxxxxxxxx ………………………………… Ing. Tomáš Procházka člen představenstva