Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8146431: SMLOUVA O DÍLO - číslo 32/2019 „PD Příjezd k ORF - Obytná zóna na

Příloha SOD - PD Orofaciální centrum.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

                                      Číslo 32/2019

uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, mezi:

   1. objednatelem: město Cheb

   se sídlem: Náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb

   IČO:  00253979

   DIČ:  CZ 00253979

   Bankovní spojení: KB Cheb č. ú. 528331/0100

   zastoupeným: Ing. Pavlom Vančom, vedoucím odboru správy majetku Městského úřadu

         v Chebu, na základě směrnice Rady města Chebu č. 10/2018 Část VIII.,

         Čl. 3, odst. 2

a

   2. zhotovitelem: MH Projekt spol. s r.o.

   zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, spisová značka C 34876

   se sídlem: Bezejmenná 1424/9, 350 02 Cheb

   IČO:  06265618

   DIČ:  CZ06265618

   Bankovní spojení: ČSOB a.s., č. ú. 280368888/0300

   zastoupeným: Ing. Martinem Haueisenem, jednatelem společnosti

                                          I.
                                Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na svůj náklad
    a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo
    zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě.

2. Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas dodá kompletní
    projektovou dokumentaci, včetně soupisu prací a rozpočtu v rozsahu nutných k provedení díla
    dle této smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN, ČN a ostatních norem.

                                        II.
                                Specifikace díla

1. Předmětem smlouvy je provedení díla „PD Příjezd k ORF - Obytná zóna na p.p.č. 2007/2
   v k.ú. Cheb“ ve stupni projektové dokumentace změny stavby před dokončením. Podkladem pro
   uzavření smlouvy je nabídka zhotovitele ze dne 28.11.2018. Předmětem smlouvy jsou rovněž
   činnosti, práce a dodávky, které nejsou v nabídce zhotovitele obsaženy, ale o kterých zhotovitel
   věděl, nebo podle svých odborných znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému
   a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. Dílo zahrnuje provedení, dodání a zajištění všech
   činností, prací a služeb, věcí a dodávek, nutných k realizaci díla.

2. Součástí plnění při zpracování projektové dokumentace jsou také veškeré práce související
   s přípravou a analýzou vstupních podkladů, a dále související s návrhem a přípravou všech
   podkladů sloužících k rozhodnutí zhotovitele i objednatele o konkrétním technickém řešení
   s důrazem na optimálnost, efektivnost a vysokou technickou úroveň tohoto řešení.

                                             1
3. Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu díla platné oprávnění a potřebné zkušenosti
   s dílem tohoto charakteru, potřebné odborníky a kvalifikaci pro zhotovení díla. Zhotovitel se
   zavazuje provést dílo svým jménem a na vlastní zodpovědnost, je však oprávněn plnit svůj
   závazek prostřednictvím jiných způsobilých osob.

4. Rozsah plnění:
                     1. Hrubopis DÚR + DSP + PDPS

                     2. Čistopis DÚR + DSP + PDPS

                     3. Rozpočet a soupis prací

   Součástí technického popisu řešení uvedeného v dokumentaci musí být i jednoznačné vymezení
   množství, jakosti, technických vlastností a druhu požadovaných prací, dodávek, činností a služeb
   potřebných k realizaci díla, a dále je-li to možné i údaje o požadavcích na technické vlastnosti
   celé stavby, včetně uvedení požadavků na jakost.

Rozsah plnění bude předán ve 4 x tištěném paré, úrovně DSP + PDPS a 1 x CD (xls a pdf).
K vypracování díla bude objednavatelem zapůjčena projektová dokumentace: Příjezd
k orofaciálnímu centru p.p.č. 1291/1 z 01/2002 zpracovaná firmou Projekční kancelář
Ing. Škubalová.

                                                       III.
                                    Doba plnění a dodací podmínky

1. Zhotovitel se zavazuje dílo řádně provést a protokolárně je předat objednateli bez vad
    a nedodělků ve lhůtách dle odst. 2.

2. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno v následujících termínech:

Zahájení prací                       -           neprodleně po nabytí účinnosti smlouvy
                                                 do 100 dnů od nabytí účinnosti smlouvy
Hrubopis DÚR + DSP + PDPS -                      do 180 dnů od nabytí účinnosti smlouvy
                                                 do 200 dnů od nabytí účinnosti smlouvy
Čistopis DÚR + DSP + PDPS -

Rozpočet a soupis prací              -

Kompletním předáním díla se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně předání všech
náležitostí, originály dokladů, rozpočty, soupisy prací s výkazem výměr, digitální nosiče
s digitální formou PD, předaných zástupci objednatele s předávacím protokolem.

3. Lhůta plnění bude dohodou smluvních stran upravena v případě nemožnosti plnění z důvodů na
    straně objednatele.

                                         IV.
                                        Cena

1. Smluvní strany se dohodly na pevné ceně za provedení díla, včetně všech přirážek, ve výši

151 250 Kč včetně DPH (slovy: sto padesát jedna dvě stě padesát korun českých) včetně daně

z přidané hodnoty v zákonem stanovené výši 21%.

Specifikace ceny:

                   Cena za provedení díla bez DPH -  125 000 Kč

                   DPH 21%                       -   26 250 Kč

                   cena c e l k e m              -   151 250 Kč

                                        2
     Cena za provedení díla dle článku IV. odst. 1. bude splatná dle ustanovení článku VI. této
     smlouvy.

2. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého
    závazku dle této smlouvy vynaloží včetně započtení rezerv na úhradu nepředvídatelných
    nákladů vyplývajících z rizik u akce tohoto charakteru obvyklých, pokud není smlouvou
    stanoveno jinak. Cena za provedení díla nebude po dobu do ukončení díla předmětem zvýšení,
    pokud tato smlouva výslovně nestanoví jinak. Zhotovitel prohlašuje, že všechny technické,
    finanční, věcné a ostatní podmínky díla zahrnul do kalkulace ceny za provedení díla.

3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí díla
    dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány a odsouhlaseny objednatelem
    včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez potvrzeného dodatku
    této smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává
    součástí ceny za provedení díla.

4. Výše uvedená cena za provedení díla neobsahuje správní poplatky, které budou hrazeny
    objednatelem, kopané sondy pro ověření hloubky uložení inženýrských sítí a ověření skladby
    stávajících konstrukčních vrstev na základě předaného počtu a poloh kopaných sond a případné
    přeložky inženýrských sítí, které vyplynou z dokumentace. Cena za výše uvedené, bude-li nutno
    je řešit, bude sjednána formou dodatku k SOD.

5. Cena za provedení díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny
    za provedení díla či její splátky, budou peněžní prostředky odepsány z účtu objednatele ve
    prospěch účtu zhotovitele, uvedeného v záhlaví této smlouvy.

6. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem
    č. 235/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat
    předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data splatnosti.
    Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané zákonem. Lhůta pro
    zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu.

                                                           V.
                                        Odpovědnost za vady a záruka

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání objednateli. Zhotovitel
    odpovídá za vady díla vzniklé po předání díla objednateli, jestliže byly způsobeny porušením
    jeho povinností.

3. Zhotovitel odpovídá za vady projektové dokumentace, které mají vliv na kvalitu stavby, za
    jednoznačnost, efektivnost a reálnost navrženého technického řešení a jeho soulad
    s podmínkami této smlouvy, obecně závaznými právními předpisy, ČSN, ČN a ostatními
    normami pro přípravu a realizaci předmětné stavby a poskytuje záruky za kvalitu PD. Zhotovitel
    poskytuje objednateli záruku za jakost díla ode dne řádného protokolárního převzetí díla, které
    bude na základě projektové dokumentace ve smyslu ustanovení článku I. odst. 2 a článku II.
    odst. 1 zhotoveno, objednavatelem, a to v délce 24 měsíců a zavazuje se, že v této lhůtě
    bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění objednatel uplatní. Objednatel je povinen
    vady projektové dokumentace písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného odkladu
    po jejich zjištění.

                                                                        3
4. Právo na odstranění vady díla, zjištěné po předání díla, objednatel u zhotovitele uplatní
    písemnou formou. Zhotovitel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do tří pracovních dní
    od doručení reklamace, projedná reklamovanou vadu a způsob jejího odstranění. Neodstraní-li
    zhotovitel vady díla jím zaviněné v přiměřeně dostatečné lhůtě, tj. nejpozději do čtrnácti
    kalendářních dní od jejich reklamace objednatelem, může objednatel požadovat přiměřenou
    slevu z ceny díla. Nárok objednatele účtovat zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká.

5. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost díla nezanikají na předané části
    díla ani odstoupením kterékoliv ze smluvních stran od smlouvy. O reklamačním řízení budou
    objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží
    každá ze smluvních stran.

6. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny předáním nevhodných
    nebo neúplných podkladů a pokynů v případě, že zhotovitel ani při vynaložení odborné péče
    nevhodnost těchto podkladů nebo pokynů nemohl zjistit, nebo na ně objednatele upozornil
    a objednatel na jejich použití trval.

                                                          VI.
                                                Platební podmínky

1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu díla po jeho řádném provedení a předání, a to ve
    lhůtě stanovené v článku VI. odst. 2.

2. Úhrada za dílo bude provedena na základě vystavených dílčích faktur, dle platebního kalendáře.
    DPH bude v dílčích fakturách účtováno dle platných předpisů. Konečná faktura bude vystavena
    po protokolárním předání předmětu díla bez zjevných vad a nedodělků, ve které bude provedeno
    vyúčtování DPH dle platných předpisů a případné smluvní pokuty a úroky z prodlení. Splatnost
    všech faktur bude 14 dnů. V případě, že do termínu splatnosti faktury nebudou odstraněny
    případné závady, prodlužuje se splatnost závěrečné faktury o dalších 10 dnů od termínu
    odstranění poslední závady, uvedené v předávacím protokolu. Účtovány budou pouze skutečně
    provedené části díla.

3. Platební kalendář:

    Popis                           Cena + DPH
1 Hrubopis DÚR + DSP + PDPS      90 000,- + DPH
2 Čistopis DÚR + DSP + PDPS      25 000,- + DPH
3 Rozpočet a soupis prací        10 000,- + DPH

    Celkem                      125 000,- + DPH

2. Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele.

                                                          VII.
                                                  Smluvní pokuty

1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele:

             a) s termínem dokončení díla,
             b) s předáním kompletních dokladů nezbytných pro převzetí díla,

                             4
             c) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny
                  v protokolu o předání a převzetí díla,

             d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu c) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

    - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu d) činí 1 000 Kč za každý
         i započatý den prodlení.

4. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud vypověděl smlouvu
     z důvodu vadného plnění na straně zhotovitele, výše smluvní pokuty činí v takovém případě
     5 % z celkové hodnoty díla.

5. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele
    objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 1 000 Kč
    za každý kalendářní den prodlení.

6. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany
     oprávněné, a to na uvedený účet. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo na případnou
     náhradu způsobené škody. Dodavatel dává výslovný souhlas k eventuálnímu provedení
     vzájemného zápočtu pohledávek.
                                                         VIII.
                                             Odstoupení od smlouvy

1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví
       zákon či tato smlouva, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od
       smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení
       zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle
       směřujícího k odstoupení od smlouvy objednatelem ruší. Smluvní strany se dohodly, že
       podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména prodlení zhotovitele:

a) s termínem dokončení díla;
b) s jakýmkoli termínem, jenž je v časovém harmonogramu postupu provedení díla

    označen jako závazný;
c) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí díla;
d) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny

    v protokolu o předání a převzetí díla;
e) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době.

                                            IX.
                           Kontaktní osoby a doručování

1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci projektových prací
   a odsouhlasení provedených prací na straně objednatele je:
                                            Ing. Marcela Nečekalová

a na straně zhotovitele :  Ing. Martin Haueisen

                                             5
2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktur
       na straně objednatele je:
                                            Ing. Pavol Vančo

a na straně zhotovitele:  Ing. Martin Haueisen

3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování:

 Poštou – faktury a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele: MěÚ Cheb
                                                                                 náměstí Krále Jiřího
                                                                                 z Poděbrad 14
                                                                                 350 20 Cheb

                                                     - adresa zhotovitele :v záhlaví této smlouvy

 Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické realizace
    akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo jejich zástupci.

 V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty doručené
    prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 300/2008 Sb.,
    v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se
    nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se
    do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup
    k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato osoba do datové schránky ve lhůtě 10 dnů
    ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za
    doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení dokumentu má stejné právní
    účinky jako doručení do vlastních rukou.

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro
   doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu.

                                                           X.
                                         Právní vady předmětu plnění

1. Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění není chráněn právem z průmyslového nebo jiného
       duševního vlastnictví třetí osoby, čímž je objednatel oprávněn o jeho převzetí a zaplacení
       užívat jej pro účely vyplývající z této smlouvy a nakládat s ním jako s vlastním.

2. Vlastnické právo k dílu přechází na objednatele okamžikem zaplacení ceny. Touto smlouvou
       poskytuje zhotovitel objednateli oprávnění dílo užít a zcela nebo zčásti poskytnout třetí osobě.
       Licence poskytovaná touto smlouvou se poskytuje jako licence výhradní. Územní rozsah
       licence není omezen, tj. objednatel je oprávněn dílo libovolně užít kdekoliv v dané zemi
       i mimo ni. Objednatel je oprávněn k pořízení rozmnoženin díla přímých i nepřímých, trvalých
       i dočasných, vcelku nebo zčásti, jakýmikoli prostředky a v jakékoli formě i měřítku, a pokud
       jde o rozmnoženiny v elektronické formě, jak ve spojení on-line, tak i off-line. Objednatel
       s autorem ujednali, že autor nemůže dílo vytvořené na základě této smlouvy užít a poskytnout
       licenci třetí osobě, bez předchozího písemného souhlasu objednatele.

3. Zhotovitel prohlašuje, že uhradí objednateli veškeré náklady a škody, které mu vzniknou
       v případě, že třetí osoba uplatní vůči objednateli nárok z právních vad, pokud tuto skutečnost
       oznámí objednatel zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, kdy se o ní dozví.

                          6
                                                          XI.

                         Nebezpečí škody na věci a přechod vlastnického práva

Veškeré věci, podklady a další doklady, které byly objednatelem zhotoviteli předány a nestaly se
součástí díla, zůstávají ve vlastnictví objednatele, resp. objednatel zůstává osobou oprávněnou
k jejich zpětnému převzetí. Zhotovitel je objednateli povinen tyto věci, podklady či ostatní doklady
vrátit na výzvu objednatele, a to nejpozději ke dni řádného předání díla, s výjimkou těch, které
prokazatelně a oprávněně spotřeboval k naplnění svých závazků z této smlouvy.

                                                          XII.

                                              Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
     Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona
     č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
     smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy
     v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem a nabývá platnosti a účinnosti dnem
     podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

2. Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží jeden výtisk. Každý
     stejnopis má právní sílu originálu.

3. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena
     ostatní ustanovení smlouvy.

4. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými,
     písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou
     smluvních stran.

5. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. d) směrnice
     č. 30/2016 o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami zřízenými nebo
     založenými městem Cheb.

6. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela svéprávné, že tato
     smlouva je projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně
     přečetly, zcela jednoznačně porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných výhrad,
     uzavírají ji dobrovolně, nikoliv v tísni, pod nátlakem nebo za nápadně jednostranně
     nevýhodných podmínek a takto ji podepisují.

V Chebu, dne                V Chebu, dne

______________________          ______________________
      za zhotovitele                   za objednatele

   Ing. Martin Haueisen              Ing. Pavol Vančo
         jednatel           vedoucí odboru správy majetku

                         7