Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO Číslo 32/2019 uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, mezi: 1. objednatelem: město Cheb se sídlem: Náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb IČO: 00253979 DIČ: CZ 00253979 Bankovní spojení: KB Cheb č. ú. 528331/0100 zastoupeným: Ing. Pavlom Vančom, vedoucím odboru správy majetku Městského úřadu v Chebu, na základě směrnice Rady města Chebu č. 10/2018 Část VIII., Čl. 3, odst. 2 a 2. zhotovitelem: MH Projekt spol. s r.o. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, spisová značka C 34876 se sídlem: Bezejmenná 1424/9, 350 02 Cheb IČO: 06265618 DIČ: CZ06265618 Bankovní spojení: ČSOB a.s., č. ú. 280368888/0300 zastoupeným: Ing. Martinem Haueisenem, jednatelem společnosti I. Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas, na svůj náklad a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě. 2. Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas dodá kompletní projektovou dokumentaci, včetně soupisu prací a rozpočtu v rozsahu nutných k provedení díla dle této smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN, ČN a ostatních norem. II. Specifikace díla 1. Předmětem smlouvy je provedení díla „PD Příjezd k ORF - Obytná zóna na p.p.č. 2007/2 v k.ú. Cheb“ ve stupni projektové dokumentace změny stavby před dokončením. Podkladem pro uzavření smlouvy je nabídka zhotovitele ze dne 28.11.2018. Předmětem smlouvy jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou v nabídce zhotovitele obsaženy, ale o kterých zhotovitel věděl, nebo podle svých odborných znalostí vědět měl nebo mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. Dílo zahrnuje provedení, dodání a zajištění všech činností, prací a služeb, věcí a dodávek, nutných k realizaci díla. 2. Součástí plnění při zpracování projektové dokumentace jsou také veškeré práce související s přípravou a analýzou vstupních podkladů, a dále související s návrhem a přípravou všech podkladů sloužících k rozhodnutí zhotovitele i objednatele o konkrétním technickém řešení s důrazem na optimálnost, efektivnost a vysokou technickou úroveň tohoto řešení. 1 3. Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu díla platné oprávnění a potřebné zkušenosti s dílem tohoto charakteru, potřebné odborníky a kvalifikaci pro zhotovení díla. Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem a na vlastní zodpovědnost, je však oprávněn plnit svůj závazek prostřednictvím jiných způsobilých osob. 4. Rozsah plnění: 1. Hrubopis DÚR + DSP + PDPS 2. Čistopis DÚR + DSP + PDPS 3. Rozpočet a soupis prací Součástí technického popisu řešení uvedeného v dokumentaci musí být i jednoznačné vymezení množství, jakosti, technických vlastností a druhu požadovaných prací, dodávek, činností a služeb potřebných k realizaci díla, a dále je-li to možné i údaje o požadavcích na technické vlastnosti celé stavby, včetně uvedení požadavků na jakost. Rozsah plnění bude předán ve 4 x tištěném paré, úrovně DSP + PDPS a 1 x CD (xls a pdf). K vypracování díla bude objednavatelem zapůjčena projektová dokumentace: Příjezd k orofaciálnímu centru p.p.č. 1291/1 z 01/2002 zpracovaná firmou Projekční kancelář Ing. Škubalová. III. Doba plnění a dodací podmínky 1. Zhotovitel se zavazuje dílo řádně provést a protokolárně je předat objednateli bez vad a nedodělků ve lhůtách dle odst. 2. 2. Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno v následujících termínech: Zahájení prací - neprodleně po nabytí účinnosti smlouvy do 100 dnů od nabytí účinnosti smlouvy Hrubopis DÚR + DSP + PDPS - do 180 dnů od nabytí účinnosti smlouvy do 200 dnů od nabytí účinnosti smlouvy Čistopis DÚR + DSP + PDPS - Rozpočet a soupis prací - Kompletním předáním díla se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně předání všech náležitostí, originály dokladů, rozpočty, soupisy prací s výkazem výměr, digitální nosiče s digitální formou PD, předaných zástupci objednatele s předávacím protokolem. 3. Lhůta plnění bude dohodou smluvních stran upravena v případě nemožnosti plnění z důvodů na straně objednatele. IV. Cena 1. Smluvní strany se dohodly na pevné ceně za provedení díla, včetně všech přirážek, ve výši 151 250 Kč včetně DPH (slovy: sto padesát jedna dvě stě padesát korun českých) včetně daně z přidané hodnoty v zákonem stanovené výši 21%. Specifikace ceny: Cena za provedení díla bez DPH - 125 000 Kč DPH 21% - 26 250 Kč cena c e l k e m - 151 250 Kč 2 Cena za provedení díla dle článku IV. odst. 1. bude splatná dle ustanovení článku VI. této smlouvy. 2. V ceně za provedení díla jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého závazku dle této smlouvy vynaloží včetně započtení rezerv na úhradu nepředvídatelných nákladů vyplývajících z rizik u akce tohoto charakteru obvyklých, pokud není smlouvou stanoveno jinak. Cena za provedení díla nebude po dobu do ukončení díla předmětem zvýšení, pokud tato smlouva výslovně nestanoví jinak. Zhotovitel prohlašuje, že všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky díla zahrnul do kalkulace ceny za provedení díla. 3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí díla dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány a odsouhlaseny objednatelem včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez potvrzeného dodatku této smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za jejich provedení se stává součástí ceny za provedení díla. 4. Výše uvedená cena za provedení díla neobsahuje správní poplatky, které budou hrazeny objednatelem, kopané sondy pro ověření hloubky uložení inženýrských sítí a ověření skladby stávajících konstrukčních vrstev na základě předaného počtu a poloh kopaných sond a případné přeložky inženýrských sítí, které vyplynou z dokumentace. Cena za výše uvedené, bude-li nutno je řešit, bude sjednána formou dodatku k SOD. 5. Cena za provedení díla je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti ceny za provedení díla či její splátky, budou peněžní prostředky odepsány z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele, uvedeného v záhlaví této smlouvy. 6. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data splatnosti. Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané zákonem. Lhůta pro zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu. V. Odpovědnost za vady a záruka 1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání objednateli. Zhotovitel odpovídá za vady díla vzniklé po předání díla objednateli, jestliže byly způsobeny porušením jeho povinností. 3. Zhotovitel odpovídá za vady projektové dokumentace, které mají vliv na kvalitu stavby, za jednoznačnost, efektivnost a reálnost navrženého technického řešení a jeho soulad s podmínkami této smlouvy, obecně závaznými právními předpisy, ČSN, ČN a ostatními normami pro přípravu a realizaci předmětné stavby a poskytuje záruky za kvalitu PD. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost díla ode dne řádného protokolárního převzetí díla, které bude na základě projektové dokumentace ve smyslu ustanovení článku I. odst. 2 a článku II. odst. 1 zhotoveno, objednavatelem, a to v délce 24 měsíců a zavazuje se, že v této lhůtě bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění objednatel uplatní. Objednatel je povinen vady projektové dokumentace písemně reklamovat u zhotovitele, a to bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. 3 4. Právo na odstranění vady díla, zjištěné po předání díla, objednatel u zhotovitele uplatní písemnou formou. Zhotovitel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do tří pracovních dní od doručení reklamace, projedná reklamovanou vadu a způsob jejího odstranění. Neodstraní-li zhotovitel vady díla jím zaviněné v přiměřeně dostatečné lhůtě, tj. nejpozději do čtrnácti kalendářních dní od jejich reklamace objednatelem, může objednatel požadovat přiměřenou slevu z ceny díla. Nárok objednatele účtovat zhotoviteli smluvní pokutu tím nezaniká. 5. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost díla nezanikají na předané části díla ani odstoupením kterékoliv ze smluvních stran od smlouvy. O reklamačním řízení budou objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran. 6. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny předáním nevhodných nebo neúplných podkladů a pokynů v případě, že zhotovitel ani při vynaložení odborné péče nevhodnost těchto podkladů nebo pokynů nemohl zjistit, nebo na ně objednatele upozornil a objednatel na jejich použití trval. VI. Platební podmínky 1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu díla po jeho řádném provedení a předání, a to ve lhůtě stanovené v článku VI. odst. 2. 2. Úhrada za dílo bude provedena na základě vystavených dílčích faktur, dle platebního kalendáře. DPH bude v dílčích fakturách účtováno dle platných předpisů. Konečná faktura bude vystavena po protokolárním předání předmětu díla bez zjevných vad a nedodělků, ve které bude provedeno vyúčtování DPH dle platných předpisů a případné smluvní pokuty a úroky z prodlení. Splatnost všech faktur bude 14 dnů. V případě, že do termínu splatnosti faktury nebudou odstraněny případné závady, prodlužuje se splatnost závěrečné faktury o dalších 10 dnů od termínu odstranění poslední závady, uvedené v předávacím protokolu. Účtovány budou pouze skutečně provedené části díla. 3. Platební kalendář: Popis Cena + DPH 1 Hrubopis DÚR + DSP + PDPS 90 000,- + DPH 2 Čistopis DÚR + DSP + PDPS 25 000,- + DPH 3 Rozpočet a soupis prací 10 000,- + DPH Celkem 125 000,- + DPH 2. Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele. VII. Smluvní pokuty 1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele: a) s termínem dokončení díla, b) s předáním kompletních dokladů nezbytných pro převzetí díla, 4 c) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu o předání a převzetí díla, d) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 1 000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 1 000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu c) činí 1 000 Kč za každý i započatý den prodlení. - Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu d) činí 1 000 Kč za každý i započatý den prodlení. 4. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud vypověděl smlouvu z důvodu vadného plnění na straně zhotovitele, výše smluvní pokuty činí v takovém případě 5 % z celkové hodnoty díla. 5. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 1 000 Kč za každý kalendářní den prodlení. 6. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany oprávněné, a to na uvedený účet. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo na případnou náhradu způsobené škody. Dodavatel dává výslovný souhlas k eventuálnímu provedení vzájemného zápočtu pohledávek. VIII. Odstoupení od smlouvy 1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví zákon či tato smlouva, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle směřujícího k odstoupení od smlouvy objednatelem ruší. Smluvní strany se dohodly, že podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména prodlení zhotovitele: a) s termínem dokončení díla; b) s jakýmkoli termínem, jenž je v časovém harmonogramu postupu provedení díla označen jako závazný; c) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí díla; d) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny v protokolu o předání a převzetí díla; e) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. IX. Kontaktní osoby a doručování 1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci projektových prací a odsouhlasení provedených prací na straně objednatele je: Ing. Marcela Nečekalová a na straně zhotovitele : Ing. Martin Haueisen 5 2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktur na straně objednatele je: Ing. Pavol Vančo a na straně zhotovitele: Ing. Martin Haueisen 3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování: Poštou – faktury a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele: MěÚ Cheb náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 14 350 20 Cheb - adresa zhotovitele :v záhlaví této smlouvy Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické realizace akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo jejich zástupci. V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty doručené prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 300/2008 Sb., v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob doručení se nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato osoba do datové schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení dokumentu má stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou. 4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu. X. Právní vady předmětu plnění 1. Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění není chráněn právem z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví třetí osoby, čímž je objednatel oprávněn o jeho převzetí a zaplacení užívat jej pro účely vyplývající z této smlouvy a nakládat s ním jako s vlastním. 2. Vlastnické právo k dílu přechází na objednatele okamžikem zaplacení ceny. Touto smlouvou poskytuje zhotovitel objednateli oprávnění dílo užít a zcela nebo zčásti poskytnout třetí osobě. Licence poskytovaná touto smlouvou se poskytuje jako licence výhradní. Územní rozsah licence není omezen, tj. objednatel je oprávněn dílo libovolně užít kdekoliv v dané zemi i mimo ni. Objednatel je oprávněn k pořízení rozmnoženin díla přímých i nepřímých, trvalých i dočasných, vcelku nebo zčásti, jakýmikoli prostředky a v jakékoli formě i měřítku, a pokud jde o rozmnoženiny v elektronické formě, jak ve spojení on-line, tak i off-line. Objednatel s autorem ujednali, že autor nemůže dílo vytvořené na základě této smlouvy užít a poskytnout licenci třetí osobě, bez předchozího písemného souhlasu objednatele. 3. Zhotovitel prohlašuje, že uhradí objednateli veškeré náklady a škody, které mu vzniknou v případě, že třetí osoba uplatní vůči objednateli nárok z právních vad, pokud tuto skutečnost oznámí objednatel zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, kdy se o ní dozví. 6 XI. Nebezpečí škody na věci a přechod vlastnického práva Veškeré věci, podklady a další doklady, které byly objednatelem zhotoviteli předány a nestaly se součástí díla, zůstávají ve vlastnictví objednatele, resp. objednatel zůstává osobou oprávněnou k jejich zpětnému převzetí. Zhotovitel je objednateli povinen tyto věci, podklady či ostatní doklady vrátit na výzvu objednatele, a to nejpozději ke dni řádného předání díla, s výjimkou těch, které prokazatelně a oprávněně spotřeboval k naplnění svých závazků z této smlouvy. XII. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem a nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží jeden výtisk. Každý stejnopis má právní sílu originálu. 3. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena ostatní ustanovení smlouvy. 4. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 5. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. d) směrnice č. 30/2016 o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami zřízenými nebo založenými městem Cheb. 6. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela svéprávné, že tato smlouva je projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně přečetly, zcela jednoznačně porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných výhrad, uzavírají ji dobrovolně, nikoliv v tísni, pod nátlakem nebo za nápadně jednostranně nevýhodných podmínek a takto ji podepisují. V Chebu, dne V Chebu, dne ______________________ ______________________ za zhotovitele za objednatele Ing. Martin Haueisen Ing. Pavol Vančo jednatel vedoucí odboru správy majetku 7