Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8146835: Odstranění následků DN I/3 Č. Budějovice

Příloha PU 2055 Smlouva anonym.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        ŘEDITELSTVÍ SILNIC A DÁLNIC ČR

           SMLOUVA O DÍLO NA PROVEDENÍ MENŠÍCH
                             STAVEBNÍCH PRACÍ

                                     Číslo smlouvy: 05PU-002055
               Evidenční číslo (ISPROFIN/ISPROFOND): 5001110007.34091

                                  Název související veřejné zakázky:
                         „Odstranění následků DN 1/3 Č. Budějovice44

   uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále
                                                   jako „Smlouva44):

Ředitelství silnic a dálnic ČR

se sídlem                               Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4

IČO:                                    65993390

DIČ:                                    CZ65993390

právní forma:                           příspěvková organizace

bankovní spojení:

zastoupeno:

kontaktní osoba ve věcech smluvních:

e-mail:

tel:

kontaktní osoba ve věcech technických:

e-mail:

tel:

(dále jen „Objednatel”)

a

K - BUILDING CB, a.s.                   Hraniční 2094, 370 06 České Budějovice
se sídlem                               26105594
IČO:                                    CZ26105594
DIČ:                                    Krajský soud v Č.Budějovicích, odd.B, vložka 1516
zápis v obchodním rejstříku:            akciová společnost
právní forma:
bankovní spojení:                       ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ B p ř e d s e d a představenstva
zastoupen:                                                     předseda představenstva
kontaktní osoba ve věcech smluvních:
e-mail:

                                        1
tel:                      .......​........​ .....

kontaktní osoba ve věcech technických: ......​.............

e-mail:                   ...................​ ....................

tel:                      .......​........​ .....

(dále jen „Zhotovitel44)

(Objednatel a Zhotovitel dále také společně jako „Smluvní strany44)

                                                                                               I.

                                                Úvodní ustanovení

1. Sm louvaje uzavřena podle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb„ občanský
    zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník44) na základě výsledků veřejné
    zakázky malého rozsahu na stavební práce vedené pod výše uvedeným názvem zadávanou
    mimo zadávací řízení v souladu s § 31 zákona č. 134/2016 Sb„ o zadávání veřejných
    zakázek, v platném znění (dále jen „Zakázka44).

2. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a zadávací dokumentace nebo
    výzvy k podání nabídek Zakázky jsou stanovena tato výkladová pravidla:
     a) v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato
         ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Zakázky vyjádřený
         zadávací dokumentací nebo výzvou k podání nabídek;
    b) v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní
         ustanovení zadávací dokumentace nebo výzvy k podání nabídek;
     c) v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a zadávací dokumentace nebo výzvy
         k podání nabídek budou mít přednost ustanovení Smlouvy.

                                                            II.
                                                   Předmět plnění

1. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele dílo, jehož
    podrobná specifikace je uvedena v příloze č. 1 Smlouvy (dále jako ,„Di7íť4).

2. Místem provádění Díla (stavebních prací) je sil. 1/3 C. Budějovice, Litvínovice.
3. Zhotovitel je povinen předat spolu s Dílem Objednateli také veškerou dokumentaci

    vztahující se k Dílu, která je obvykle s Dílem Objednateli předávána.

    Objednatel požaduje doložení závěrečné zprávy a podkladů pro pojišťovnu.

4. Objednatel se zavazuje zaplatit za Dílo provedené v souladu s touto Smlouvou cenu Díla
    uvedenou ve čl. IV. této Smlouvy.

5. Veškeré materiály, stavební díly, technologická zařízení a pracovní postupy na Dílu musí
    odpovídat Technickým kvalitativním podmínkám staveb pozemních komunikací (TKP),
    pokynům správce stavby a Zvláštním technickým kvalitativním podmínkám stavby
     (ZTKP), pokud jsou vypracovány, jsou podrobovány zkouškám uvedeným v TKP a ZTKP
    nebo požadovaným správcem stavby, a to buď v místě výroby, přípravy na staveništi nebo
    na jakýchkoli místech stanovených k tomuto účelu. Za bezpečnost práce a požární ochranu
    odpovídá Zhotovitel.

6. Veškeré stavební práce budou prováděny při komplexním zabezpečení bezpečnosti
     silničního provozu, náklady tohoto zabezpečení hradí Zhotovitel.

7. Veškerý vybouraný použitelný materiál je vlastnictvím Objednatele. Objednatel rozhodne
     o dalším využití tohoto materiálu (netýká se odpadů). Vyfrézovanou obalovanou směs z

                                                                                 Stránka 2 z 7
    vozovky silnice odkoupí Zhotovitel od Objednatele za cenu 85,08 Kč bez DPH/t, kovové
    části za cenu kovového odpadu v místě a čase obvyklou.

8. Je-li součástí díla i převáděný majetek, Zhotovitel provede na své náklady k okamžiku
    předání díla zatřídění, nacenění a označení jedinečným číselným identifikátorem předávaný
     (zatříděný) majetek. Tento majetek je předán formou inventury za účasti zástupce
     Objednatele. Pokud není předávané dílo plně dofinancováno a tedy není možné určit
    konečnou cenu majetku, nacení se majetek až po úplném dofinancování díla. Dofinancování
    majetku a jeho nacenění nemá vliv na zatřídění, označení předávaného majetku a provedení
    předávací inventury. Cena jednotlivého zatříděného majetku je rozdělena na cenu základ,
     valorizace (či jiná částka ovlivňující cenu základ) a DPH. Zatřídění majetku je prováděno
     dle platné klasifikace Českého statistického úřadu.

9. Je-li součástí plnění Zhotovitele dílo ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském,
    ve znění pozdějších předpisů, poskytuje k němu Zhotovitel Objednateli nevýhradní, časově,
    územně a množstevně neomezenou licenci, a to ke všem způsobům užití (zejména s právem
     dílo dále upravovat, a to i prostřednictvím třetí osoby) a s právem udělení podlicence nebo
    postoupení licence na třetí osobu. Licenční poplatek je zahrnut v ceně uvedené v čl. IV
     Smlouvy.

10. Pokud se na jakoukoliv část plnění poskytovanou Zhotovitelem vztahuje GDPR (Nařízení
     Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně
     fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
     údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)), je
     Zhotovitel povinen zajistit plnění svých povinností v GDPR stanovených. V případě, kdy
     bude Zhotovitel v kterémkoliv okamžiku plnění svých smluvních povinností zpracovatelem
     osobních údajů poskytnutých Objednatelem nebo získaných pro Objednatele, je povinen na
     tuto skutečnost Objednatele upozornit a bezodkladně (vždy však před zahájením zpracování
     osobních údajů) s ním uzavřít Smlouvu o zpracování osobních údajů, která tvoří přílohu č.
     2 této Smlouvy. Smlouvu dle předcházející věty je dále Zhotovitel s Objednatelem povinen
     uzavřít vždy, když jej k tomu Objednatel písemně vyzve.

                                                            III.
                                                      Doba plnění

1. Zhotovitel je povinen zahájit provádění Díla ode dne doručení výzvy Objednatele.

2. Zhotovitel je povinen provést Dílo (tj. dokončit a předat) Objednateli do 1 měsíce ode dne
     zahájení prací. O předání (resp. převzetí) díla bude sepsán předávací protokol podepsaný
     oběma Smluvními stranami, přičemž Objednatel není povinen převzít dílo, které vykazuje
     vady.

                                                            IV.
                                                           Cena

1. Objednatel se zavazuje uhradit Zhotoviteli za řádné a včasné provedení Díla následující
     cenu (dále jako „Cena Díla“):

Cena Díla bez DPH:  82 844,00 Kč

DPH:                17 397,24 ,- Kě

Cena Díla včetně DPH: 100 241,24 ,- Kě

2. Cena Díla je stanovena jako maximální a nepřekročitelná s výjimkou změny zákonné sazby
     DPH nebo s výjimkou dodatkem Smlouvy sjednané nepodstatné změny Smlouvy.

                                                                                   Stránka 3 z 7
3. Položkový rozpočet Ceny Díla (výkaz výměr) je uveden v příloze č. 1 této Smlouvy.

                                      v.

                                                Platební podmínky

1. Objednatel se zavazuje uhradit Cenu Díla jednorázovým bankovním převodem na účet
    Zhotovitele uvedený na faktuře, a to na základě daňového dokladu - faktury vystavené
    Zhotovitelem se lhůtou splatnosti 30 dnů ode dne doručení faktury Objednateli. Fakturu lze
    předložit Objednateli nejdříve po protokolárním převzetí Díla Objednatelem bez vad, resp.
    po odstranění všech vad provedeného Díla, resp. nejpozději ve lhůtě do 15 dnů ode dne
    protokolárního předání díla Objednateli.

2. Fakturovaná Cena Díla musí odpovídat Ceně Díla uvedené ve čl. IV. této Smlouvy.

3. Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené právním řádem, zejména ust. § 29
    zákona č. 235/2004 Sb. a ust. § 435 Občanského zákoníku. Faktura dále musí obsahovat
    číslo Smlouvy, název Zakázky a ISPROFIN/ISPROFOND. Pokud faktura nebude
    obsahovat všechny požadované údaje a náležitosti nebo budou-li tyto údaje uvedeny
    Zhotovitelem chybně, je Objednatel oprávněn takovou fakturu Zhotoviteli ve lhůtě
    splatnosti vrátit k odstranění nedostatků, aniž by se tak dostal do prodlení s úhradou Ceny
    Díla. Prodávající je povinen zaslat Objednateli novou (opravenou) fakturu ve lhůtě 15
    (patnácti) kalendářních dnů ode dne doručení prvotní (chybné) faktury Objednateli. Pro
    vyloučení pochybností se stanoví, že Objednatel není v takovém případě povinen hradit
    fakturu ve lhůtě splatnosti uvedené na prvotní (chybné) faktuře a Zhotoviteli nevzniká
    v souvislosti s prvotní Fakturou žádný nárok na úroky z prodlení.

4. Objednatel neposkytuje žádné zálohy na Cenu Díla, ani dílčí platby Ceny Díla.

5. Smluvní strany se dohodly, že povinnost úhrady faktury vystavené Zhotovitelem j e splněna
    okamžikem odepsání příslušné peněžní částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu
    Zhotovitele uvedeného na faktuře. Zhotovitel je ve smyslu předchozí věty povinen na
    faktuře uvádět účet Zhotovitele uvedený v ustanovení Smlouvy upravujícím Smluvní
    strany.

6. Platby budou probíhat v Kč (korunách českých) a rovněž veškeré cenové údaje budou
    uvedeny v této měně.

7. Objednatel u poskytnutých stavebních nebo montážních prací uvedených v číselníku
    Klasifikace produkce CZ-CPA kód 41 až 43 není plátcem DPFÍ, tedy se na něj nevztahuje
    režim přenesené daňové povinnosti. Faktury musí být vystaveny včetně DPH.

                                                      VI.
                                  Záruka za jakost, odpovědnost za vady

1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost Díla ve smyslu ust. § 2113 a § 2619
     Občanského zákoníku na dobu 36 měsíců ode dne převzetí Díla Objednatelem.

2. Zhotovitel odpovídá za vady Díla dle Občanského zákoníku, Objednateli vznikají v případě
    vad Díla nároky dle ust. § 2615 a násl. Občanského zákoníku.

3. Reklamace, prostřednictvím kterých Objednatel uplatňuje záruku za jakost Díla, musí být
    řádně doloženy a musí mít písemnou formu. O každé reklamaci bude Zhotovitelem sepsán
    reklamační protokol, který musí obsahovat popis reklamované vady, dobu nahlášení vady,
    návrh způsobu odstranění vady, záznam o provedené opravě a akceptaci zjednání
     Objednatelem.

4. Oprávněně reklamované vady díla Zhotovitel odstraní bez zbytečného odkladu a bezplatně.
    Neučiní-li tak ani v Objednatelem dodatečně písemně stanovené přiměřené lhůtě, je

                                                                            Stránka 4 z 7
     Objednatel oprávněn vady Díla odstranit jiným vhodným způsobem a požadovat po
     Zhotoviteli uhrazení všech s odstraněním těchto vad přímo souvisejících nákladů.
     Předchozí větou není dotčen nárok Objednatele na úhradu smluvní pokuty Zhotovitelem dle
     čl. VIII odst. 3 Smlouvy.

5. Je-li provedením Díla s vadami porušena tato Smlouva podstatným způsobem,
     má Objednatel nároky z vad Díla podle ust. § 2106 Občanského zákoníku.

                                                           VII.
                                        Zvláštní povinnosti Zhotovitele

1. Zhotovitel se zavazuje prostudovat připomínky a upozornění Objednatele, týkající se
     průběhu a způsobu plnění smluvních povinností Zhotovitele, a v případě jejich
     opodstatněnosti bez zbytečného odkladu vyvodit odpovídající závěry a přijmout opatření k
     odstranění nedostatků v plnění Smlouvy. O těchto opatřeních bude informovat Objednatele.

2. Zhotovitel je povinen před zahájením prací předložit doklad o platném školení BOZP podle
     § 8 Směrnice GŘ ŘSD ČR č. 4/2007, zpracovaná bezpečnostní rizika dle § 101 odst. 3
     zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákoník
    práce“) a vstup na dálnici hlásit zástupci Objednatele. Zhotovitel je povinen dodržovat
    veškeré platné technické a právní předpisy, týkající se zajištění bezpečnosti a ochrany
     zdraví při práci a bezpečnosti technických zařízení zejména nařízení vlády č. 591/2006 Sb.,
     a Směrnici GŘ ŘSD ČR č. 4/2007 Pravidla bezpečnosti práce na dálnicích a silnicích.
    Zhotovitel se zavazuje vysílat k provádění prací zaměstnance odborně a zdravotně
    způsobilé a řádně proškolené v předpisech bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. V případě
    pracovního úrazu zaměstnance Zhotovitele vyšetří a sepíše záznam o pracovním úrazu
    vedoucí zaměstnanec Zhotovitele ve spolupráci s vedoucím zaměstnancem Objednatele a
    Zhotovitel následně splní veškeré povinnosti v souladu s § 105 Zákoníku práce a nařízením
    vlády č. 201/2010 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel se zavazuje zajistit vlastní
     dozor nad bezpečností práce a soustavnou kontrolu na pracovištích. Zástupce Zhotovitele
    předá při převzetí pracoviště písemné jméno vám těchto osob.

3. Zhotovitel nebude bez písemného souhlasu používat zařízení Objednatele.

4. Zhotovitel podle § 2936 až 2938 Občanského zákoníku odpovídá i za škodu způsobenou
    vadou věci, a této odpovědnosti se nemůže zbavit. Zhotovitel se zavazuje používat stroje
    a zařízení, která svým konstrukčním provedením a na základě výsledků kontrol a revizí j sou
     schopna bezpečného provozu.

5. Porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení a bezpečnosti provozu na
    dálnicích a silnicích se považuje za podstatné porušení smluvních povinností Zhotovitele
    podle Smlouvy.

6. V případě, že se jedná o stavbu podléhající režimu zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění
    dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, v platném znění, z hlediska
    ohlášení zahájení prací oblastnímu inspektorátu práce, ustavení funkce koordinátora BOZP
     a zpracování plánu zajištění BOZP, je Zhotovitel povinen plnit úkoly uvedené v § 16
    uvedeného zákona.

                                                           VIII.
                                                    Smluvní sankce

1. V případě prodlení Zhotovitele s provedením Díla má Objednatel vůči Zhotoviteli nárok na
    uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Díla bez DPH za každý i započatý den
    prodlení s předáním řádně dokončeného Díla.

                                                                                   Stránka 5 z 7
2. V případě prodlení Objednatele s uhrazením Ceny Díla je Zhotovitel oprávněn po
     Objednateli Požadovat úrok z prodlení ve výši stanovené platnými právními předpisy.

3. Uplatněním smluvní pokuty není dotčena povinnost Smluvní strany k náhradě škody druhé
     Smluvní straně, a to v plné výši. Uplatněním smluvní pokuty není dotčena povinnost
    Zhotovitele k řádnému dokončení Díla a jeho předání Objednateli.

                                                           IX.
                                                Ukončení Smlouvy

1. Smluvní strany mohou Smlouvu ukončit písemnou dohodou.

2. Objednatel je oprávněn písemně odstoupit od Smlouvy s účinky ex tunc v případě, že
    Zhotovitel ve stanovených lhůtách či termínech nezapoěne s plněním předmětu Smlouvy
    nebo jeho části.

3. Objednatel je oprávněn písemně odstoupit od Smlouvy s účinky ex tunc v případě, že
    prokáže, že Zhotovitel v rámci své nabídky podané v Zakázce uvedl nepravdivé údaje, které
    ovlivnily výběr nejvhodnější nabídky.

4. Smluvní strany jsou oprávněny písemně odstoupit od Smlouvy s účinky ex tunc v případě,
    že druhá Smluvní strana opakovaně (minimálně třikrát) poruší své povinnosti dle této
    Smlouvy a na tato porušení smluvních povinnosti byla Smluvní stranou písemně
    upozorněna. Smluvní strany výslovně sjednávají, že jsou dle tohoto odstavce Smlouvy
    oprávněny od Smlouvy platně odstoupit i tím způsobem, že písemné odstoupení od
    Smlouvy doručí druhé Smluvní straně společně s třetím písemným upozorněním na
    porušení smluvní povinnosti druhé Smluvní strany.

5. Objednatel je oprávněn písemně vypovědět Smlouvu s účinky od doručení písemné
    výpovědi Zhotoviteli, a to i bez uvedení důvodu. V tomto případě je však povinen
    Poskytovateli uhradit nejen cenu již řádně dokončené části Díla, ale i Zhotovitelem
    prokazatelně doložené mamě vynaložené účelné náklady přímo související
    s neuskutečněnou částí předmětu plnění, které Poskytovateli vznikly za dobu účinnosti
    Smlouvy. Náklady ve smyslu předchozí věty se nerozumí ušlý zisk.

                                                            X.
                                                    Registr smluv

1. Zhotovitel poskytuje souhlas s uveřejněním Smlouvy v registru smluv zřízeným zákonem
    č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
    smluv a o registra smluv, ve zněm pozdějších předpisů (dále jako „zákon o registru smluv“).
    Zhotovitel bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. Do
    registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu Smlouvy v otevřeném a
    strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy.

2. Zhotovitel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna v registra
    smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti uveřejnění
    stanovenou v ust. § 3 odst. 2 zákona o registru smluv.

3. V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny infonnace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona
    o registru smluv označené Zhotovitelem před podpisem Smlouvy.

                                                           XI.
                                              Závěrečná ustanovení

1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou Smluvních stran a účinnosti dnem
    uveřejnění v registru smluv.

                                                                                 Stránka 6 z 7
2. Smlouvaje uzavřena na dobu určitou a skončí řádným a úplným splněním předmětu této
     Smlouvy Smluvními stranami.

3. Tuto Smlouvu je možné měnit pouze prostřednictvím vzestupně číslovaných dodatků
    uzavřených v listinné podobě.

4. Pokud není ve Smlouvě a jejích přílohách stanoveno jinak, řídí se právní vztah založený
    touto Smlouvou Občanským zákoníkem.

5. Tato Smlouva se vyhotovuje ve 4 (čtyřech) stejnopisech, z nichž obě Smluvní strany obdrží
    po 2 (dvou) stejnopisech.

6. Pro vyloučení pochybností Smluvní strany vylučují aplikaci ust. § 2909 Občanského
     zákoníku.

7. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy:

     Příloha č. 1 - Položkový rozpis Ceny Díla (výkaz výměr)

     Příloha č. 2 - Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor)

     Příloha č. 3 - Závazek k odkoupení vytěženého materiálu

V Českých Budějovicích dne " 7 ' 02- 2019 y Českých Budějovicích dne 5.2.2019

Za Objednatele:                    Za Zhotovitele:

ředitelka Správy České Budějovice  předseda představenstva
                                   K - BUILDING CB,a.s.

Podpis oprávněné osoby             Podpis oprávněné osoby

                                   Stránka 7 z 7
                Odstranění následků DN I/3 Č.Budějovice

Poř.  Kód                                    P o p is

1. 10 2 7 2 0   SO_01:1/3 - m ost ev.č.3-105

                000: V šeobecné konstrukce a práce
                Pom ocné práce zřiz nebo zajišť regulaci a ochranu dopravy

j 2 . 19112 B3  009: O statní konstrukce a práce
                Zábradlí m ostní se svislou výplni - dem ontáž s přesunem
                Položka zahrnuje ; 6
                - demontáž a odstranění

                - odvoz na předepsané místo

| 3. 9112B1     Zábradlí m ostní se svislou výplni - dodávka a m ontáž
                Položka zahrnuje ; 6

                - dodávku zábradlí vč.předepsané povrchové úpravy

                - kotvení sloupků, kotevní šrouby z nerez oceli, vrty a zálivku,

                nivelační hmotu pod kotevní desky

4. ]9112B2a     !Z á b ra d lí m ostní se svislou výplní - dm tž, o p rava a zpě tná m tž pa ne lu
                Položka zahrnuje ; 2
                - demontáž a odstranění, odvoz k dílenské opravě, oprava

                povrchové úpravy, zpětná montáž

1. 0 2 7 2 0    SO_02: I/3 Litvínovice kruhová křižovatka, m ost ev.č.3-110
2. [9112B3
3. 9112B1       000: V šeobecné konstrukce a práce
                Pom ocné práce zříz nebo zajišť regulací a ochranu dopravy

                009: O statní konstrukce a práce
                Zábradlí m ostní se svislou výplní - dem ontáž s přesunem
                Položka zahrnuje ; 4
                - demontáž a odstranění
                - odvoz na předepsané místo
                Zábradlí m ostní se svislou výplni - dodávka a m ontáž
                Položka zahrnuje ; 4
                - dodávku zábradlí vč.předepsané povrchové úpravy
                - kotveni sloupků, kotevní šrouby z nerez oceli, vrty a zálivku,
                nivelačni hmotu pod kotevní desky

      www.euroCALC cz                                                                               1z 1
MJ     Výměra           Jedn.cena                 Cena

kpl |  ....             . . . ..​ .........             .....​......
m                                                        ......​ .....
       .....​...​....   . . . . . . . . . . . .​          . . . .​. . . . . .​.

                                                           ......​ .....
                                                               .....

m      . . . . . .​     . ..​ ...........​        . . . ..​ . . . . .​.

       . ...​

kus [  ....             . ..​ ...........​        . ..​ . . . .

       ....

kpl |  ....             . ..​ ..... . .. . ..​    .....​ ....
m|
m      . . . . .... .​  . . . . . . . . . . . ​.     ....​ .....
       ....                                          . ..​ . . . . ..​

       ...........      . ..​ ...........​         ......​ .....
       ....                                             .....

                                                   . . . ..​ . . . .

       Celkem bez DPH                             82 844

                                                                                 5.2.2019
                                                                                                              Příloha č. 2

           Smlouva o zpracování osobních údajů

                   uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi:

Ředitelství silnic a dálnic ČR          Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4
se sídlem                               65993390
IČO:                                    CZ65993390
DIČ:                                    příspěvková organizace
právní forma:                           ..........​ ...​ . . .​ ..........​........................
bankovní spojení:                       .......​ .....​..............​ ...........​ ...............​ ........
zastoupeno:                             ......​................​...............
osoba oprávněná k podpisu smlouvy:      .......​ ...............​...............
kontaktní osoba ve věcech smluvních:    ..........................................
e-mail:                                 .......​ ......​ ....
tel:                                    Pověřenec pro ochranu osobních údajů (DPO)
kontaktní osoba ve věcech technických:  ...................
e-mail:                                 .......​ ......​ ....
tel:
(dále jen „Správce”)

a

K - BUILDING CB, a.s.

se sídlem                               Hraniční 2 094, 370 06 České Budějovice

IČO:                                    26105594

DIČ:                                    CZ26105594

zápis v obchodním rejstříku:            Krajský soud v Č.Budějovicích, odd.B, vložka 1516

právní forma:                           akciová společnost

bankovní spojení:                       ............​ .......​ ..............................

zastoupen:                              ...........​ ..............​...............​........................

kontaktní osoba ve věcech smluvních: ..........​...............​...............​........................

e-mail:                                 .......................​....................

tel:                                    .......​ .....​.....

kontaktní osoba ve věcech technických: .......​ ..........

e-mail:                                 ..................​ .....................

tel:                                    ......​.......​ ....

(dále jen „Zpracovatel" nebo „Prvotní Zpracovatel")

(Správce a Zpracovatel společně dále také jako „Smluvní strany")

                                                                                               strana 1 | stran 13
                                                                                                                                               Příloha č. 2

Preambule

Vzhledem ktomu, že Zpracovatel v průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci může
zpracovávat Osobní údaje Správce, považují Smluvní strany za zásadní, aby při zpracování těchto
osobních údajů byla zajištěna vysoká úroveň ochrany práv a svobod fyzických osob ve vztahu
k takovému zpracování osobních údajů a toto zpracování bylo v souladu s Předpisy na ochranu
osobních údajů, a to zejm. s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne
27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů),
a proto Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu o ochraně osobních údajů (dále jen „Smlouva").

1 Definice

Pro účely této Smlouvy se následující pojmy vykládají takto:

„EHP“ se rozumí Evropský hospodářský prostor.

„GDPR“ se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna
2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) ve znění
opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119 ze dne 4. května 2016.

„Hlavní smlouvou" se rozumí smluvní vztah či smluvní vztahy založené mezi Správcem
a Zpracovatelem na základě uzavřených platných a účinných smluv vymezených v příloze č. 1 této
Smlouvy.

„Osobními údaji Správce" se rozumí osobní údaje popsané v příloze č. 1 této Smlouvy a veškeré
další osobní údaje zpracovávané Zpracovatelem jménem Správce podle a/nebo v souvislosti s
Hlavní smlouvou.

„Podzpracovatelem" se rozumí jakýkoli zpracovatel osobních údajů (včetně jakékoli třetí strany)
zapojený Zpracovatelem do zpracování Osobních údajů Správce jménem Správce. Za podmínek
stanovených touto Smlouvou je Podzpracovatel oprávněn zapojit do zpracování Osobních údajů
Správce dalšího Podzpracovatele (tzv. řetězení podzpracovatelů).

„Pokynem" se rozumí jakýkoliv pokyn Správce Zpracovateli týkající se zpracování Osobních údajů
Správce. Zpracovatel je povinen kdykoliv v průběhu zpracování osobních údajů prokázat existenci
a obsah Pokynu.

„Porušením zabezpečení osobních údajů" se rozumí takové porušení zabezpečení osobních
údajů, které vede nebo může přímo vést k neoprávněnému přístupu nebo k neoprávněné
či nahodilé změně, zničení, vyzrazení či ztrátě osobních údajů, případně k neoprávněnému
vyzrazení nebo přístupu k uloženým, přenášeným nebo jinak zpracovávaným Osobním údajům
Správce.

„Produkty" se rozumí Produkty, které má Zpracovatel poskytnout Správci dle Hlavní smlouvy.

„Předpisy o ochraně osobních údajů" se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů) ve znění opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119
ze dne 4. května 2016, jakož i veškeré národní předpisy upravující ochranu osobních údajů.

                                                                                                                                     strana 2 | stran 13
                                                                                                                                                  Příloha č. 2

„Schválenými Podzpracovateli" se rozumějí: (a) Podzpracovatelé uvedení v příloze č. 3 této
Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce); a (b) případně další dílčí
Podzpracovatelé předem písemně povolení Správcem v souladu se kapitolou 6 této Smlouvy.

„Službami1' se rozumí Služby, které má Zpracovatel poskytnout Správci podle Hlavní smlouvy.

„Standardními smluvními doložkami" se rozumí standardní smluvní doložky pro předávání
osobních údajů zpracovatelům usazeným ve třetích zemích schválené rozhodnutím Evropské
komise 2010/87/EU ze dne 5. února 2010, nebo jakýkoli soubor ustanovení schválených
Evropskou komisí, který je mění, doplňuje nebo nahrazuje.

„Třetí zemí" se rozumí jakákoli země mimo EU/EHP, s výjimkou případů, kdy je tato země
předmětem platného a účinného rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně osobních
údajů ve třetích zemích.

„Vymazáním" se rozumí odstranění nebo zničení Osobních údajů Správce tak, aby nemohly být
obnoveny nebo rekonstruovány.

„Zásadami zpracování osobních údajů" se rozumí zásada zákonnosti, korektnosti,
transparentnosti, účelového omezení, minimalizace údajů, přesnosti, omezení uložení, integrity
a důvěrnosti. Smluvní strany berou na vědomí, že jakékoliv zpracování osobních údajů či jakýkoliv
výklad této Smlouvy musí být v souladu s těmito zásadami. Dokument Zásady zpracování
osobních údajů je k dispozici na internetových stránkách www.rsd.cz v záložce Organizace pod
odkazem GDPR.

„Zpracování", „správce", „zpracovatel", „subjekt údajů", „osobní údaje", „zvláštní kategorie
osobních údajů" a jakékoli další obecné definice neuvedené v této Smlouvě nebo v Hlavní
smlouvě mají stejný význam jako v GDPR.

2 Podmínky zpracování Osobních údajů Správce

2.1 V průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci podle Hlavní smlouvy
        je Zpracovatel oprávněn zpracovávat Osobní údaje Správce jménem Správce pouze za
         podmínek této Smlouvy a na základě Pokynů Správce. Zpracovatel se zavazuje, že bude po
        celou dobu zpracování dodržovat následující ustanovení týkající se ochrany Osobních údajů
        Správce.

2.2 V rozsahu požadovaném platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů musí
        Zpracovatel získat a uchovávat veškeré potřebné licence, oprávnění a povolení potřebné k
        zpracování Osobních údajů Správce včetně osobních údajů uvedených v příloze č. 1 této
         Smlouvy.

2.3 Zpracovatel musí dodržovat veškerá technická a organizační opatření pro splnění
         požadavků uvedených v této Smlouvě a jejích přílohách. Zpracovatel je dále povinen dbát
        Zásad zpracování osobních údajů a za všech okolností tyto zásady dodržovat.

2.4 Pro účely komunikace a zajištění součinnosti Správce a Zpracovatele navzájem (zejm.
        v případech porušení zabezpečení osobních údajů, předávání žádostí subjektů údajů), není-
         li v konkrétním případě určeno jinak, pověřily Smluvní strany tyto osoby:
        2.4.1 osoba pověřená Správcem: ........​..........​ ...............​....​ .......​......................................​......​ .....​.......​ ....
                                           ;
        2.4.2 osoba pověřená Zpracovatelem: ...........​ ..............​...​.........​ ......................​.......................​ ....​.......​ ......​ ....
                                                               .

                                                                                                                                        strana 3 | stran 13
                             Příloha č. 2

3 Zpracování Osobních údajů Správce

3.1 Zpracovatel zpracovává Osobní údaje Správce pouze pro účely plnění Hlavní smlouvy nebo
        pro plnění poskytované na základě Hlavní smlouvy (viz příloha č. 1 této Smlouvy).
        Zpracovatel nesmí zpracovávat, předávat, upravovat nebo měnit Osobní údaje Správce
        nebo zveřejnit či povolit zveřejnění Osobních údajů Správce jiné třetí osobě jinak než
        v souladu s touto Smlouvou nebo s Pokyny Správce, pokud takové zveřejnění není
        vyžadováno právem EU nebo členského státu, kterému Zpracovatel podléhá. Zpracovatel v
        rozsahu povoleném takovým zákonem informuje Správce o tomto zákonném požadavku
        před zahájením zpracování Osobních údajů Správce a dodržuje pokyny Správce, aby
        co nejvíce omezil rozsah zveřejnění.

3.2 Zpracovatel neprodleně nebo bez zbytečného odkladu od obdržení Pokynu informuje
        Správce v případě, kdy podle jeho názoru vzhledem kjeho odborným znalostem
        a zkušenostem takový Pokyn porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

3.3 Zpracovatel bere na vědomí, že není oprávněn určit účely a prostředky zpracování Osobních
        údajů Správce a pokud by Zpracovatel toto porušil, považuje se ve vztahu k takovému
        zpracování za správce.

3.4 Pro účely zpracování uvedeného výše tímto Správce instruuje Zpracovatele, aby předával
        Osobní údaje Správce příjemcům ve třetích zemích uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy
        (Autorizované předávání Osobních údajů Správce) vždy za předpokladu, že taková osoba
        splní požadavky uvedené v kapitole 6 této Smlouvy.

4 Spolehlivost Zpracovatele

4.1 Zpracovatel učiní přiměřené kroky, aby zajistil spolehlivost každého zaměstnance, jeho
        zástupce nebo dodavatele, kteří mohou mít přístup k Osobním údajům Správce, přičemž
        zajistí, aby byl přístup omezen výhradně na ty osoby, jejichž činnost vyžaduje přístup k
        příslušným Osobním údajům Správce. Zpracovatel vede seznam osob oprávněných
        zpracovávat osobní údaje Správce a osob, které mají k těmto osobním údajům přístup,
        přičemž sleduje a pravidelně přezkoumává, že se jedná o osoby dle tohoto odstavce.

4.2 Zpracovatel musí zajistit, aby všechny osoby, které zapojil do zpracování Osobních údajů
        Správce:

4.2.1  byly informovány o důvěrné povaze Osobních údajů Správce a byly si vědomy
       povinností Zpracovatele vyplývajících z této Smlouvy, Hlavní smlouvy, Pokynů a
       platných a účinných Předpisů o ochraně osobních údajů, a zavázaly se tyto
       povinnosti dodržovat ve stejném rozsahu, zejm. aby zachovávaly mlčenlivost o
       osobních údajích a přijatých opatřeních k jejich ochraně, a to i po skončení jejich
       pracovněprávního nebo jiného smluvního vztahu ke Zpracovateli;

4.2.2 byly přiměřeně školeny/certifikovány ve vztahu k Předpisům o ochraně osobních
          údajů nebo dle Pokynů Správce;

4.2.3 podléhaly závazku důvěrnosti nebo profesním či zákonným povinnostem zachovávat
          mlčenlivost;

4.2.4 používaly pouze bezpečný hardware a software a dodržovaly zásady bezpečného
          používání výpočetní techniky;

4.2.5 podléhaly procesům autentizace uživatelů a přihlašování při přístupu k Osobním
          údajům Správce v souladu s touto Smlouvou, Hlavní smlouvou, Pokyny a platnými a
          účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů;

4.2.6  zabránily neoprávněnému čtení, pozměnění, smazání či znepřístupnění Osobních
       údajů Správce, nevytvářely kopie nosičů osobních údajů pro jinou než pracovní
       potřebu a neumožnily takové jednání ani jiným osobám a případně neprodleně,
       nejpozději však do 24 hodin od vzniku, hlásily jakékoliv důvodné podezření na
       ohrožení bezpečnosti osobních údajů, a to osobě uvedené v kapitole 2 této Smlouvy.

                             strana 4 | stran 13
                                                       Příloha č. 2

5 Zabezpečení osobních údajů

5.1 S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu
        a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva
        a svobody fyzických osob, provede Zpracovatel vhodná technická a organizační opatření
        (příloha č. 2 této Smlouvy), aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku,
        případně včetně:

        5.1.1 pseudonymizace a šifrování osobních údajů;

        5.1.2 schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a
                   služeb zpracování;

        5.1.3 schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě
                   fyzických či technických incidentů;

        5.1.4 procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených
                   technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování.

5.2 Při posuzování vhodné úrovně bezpečnosti se zohlední rizika, která představuje zpracování,
        zejména náhodné nebo protiprávní zničení, ztráta, pozměňování, neoprávněné zpřístupnění
        předávaných, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů, nebo neoprávněný
        přístup k nim.

5.3 V případě zpracování osobních údajů více správců je Zpracovatel povinen zpracovávat
        takové osobní údaje odděleně.

5.4 Konkrétní podmínky zabezpečení jsou uvedeny v příloze č. 2 této Smlouvy a dále
        v Pokynech.

6 Další Podzpracovatelé

6.1 Zpracovatel je oprávněn použít ke zpracování Osobních údajů Správce další
        Podzpracovatele uvedené v příloze č. 3 této Smlouvy. Jiné Podzpracovatele je Zpracovatel
        oprávněn zapojit do zpracování pouze s předchozím písemným povolením Správce.

6.2 Zpracovatel je povinen u každého Podzpracovatele:

6.2.1 poskytnout Správci úplné informace o zpracování, které má provádět takový
           Podzpracovatel;

6.2.2  zajistit náležitou úroveň ochrany Osobních údajů Správce, včetně dostatečných
       záruk pro provedení vhodných technických a organizačních opatření dle této
       Smlouvy, Hlavní Smlouvy, Pokynů a platných a účinných Předpisů na ochranu
       osobních údajů;

6.2.3  zahrnout do smlouvy mezi Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem
       podmínky, které jsou shodné s podmínkami stanovenými v této Smlouvě. Pro
       vyloučení pochybností si Smluvní strany ujednávají, že v případě tzv. řetězení
       zpracovatelů (tj. uzavírání smlouvy o zpracování osobních údajů mezi
       podzpracovateli) musí tyto smlouvy splňovat podmínky dle této Smlouvy. Na
       požádání poskytne Zpracovatel Správci kopii svých smluv s dílčími Podzpracovateli
       a v případě řetězení podzpracovatelů i kopii smluv uzavřených mezi dalšími
       Podzpracovateli;

6.2.4  v případě předání Osobních údajů Správce mimo EHP zajistit ve smlouvách mezi
       Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem Standardní smluvní doložky
       nebo jiný mechanismus, který předem schválí Správce, aby byla zajištěna
       odpovídající ochrana předávaných Osobních údajů Správce;

6.2.5 zajistit plnění všech povinností nezbytných pro zachování plné odpovědnosti vůči
          Správci za každé selhání každého dílčího Podzpracovatele při plnění jeho povinností
          v souvislosti se zpracováním Osobních údajů Správce.

                                                       strana 5 | stran 13
                              Příloha č. 2

7 Plnění práv subjektů údajů

7.1 Subjekt údajů má na základě své žádosti zejména právo získat od Správce informace týkající
        se zpracování svých osobních údajů, žádat jejich opravu či doplnění, podávat námitky proti
        zpracování svých osobních údajů či žádat jejich výmaz.

7.2 Vzhledem k povaze zpracovávání Zpracovatel napomáhá Správci při provádění vhodných
        technických a organizačních opatření pro splnění povinností Správce reagovat na žádostí o
        uplatnění práv subjektu údajů.

7.3 Zpracovatel neprodleně oznámí Správci, pokud obdrží od subjektu údajů, orgánu dohledu
        a/nebo jiného příslušného orgánu žádost podle platných a účinných Předpisů o ochraně
        osobních údajů, pokud se jedná o Osobní údaje Správce.

7.4 Zpracovatel spolupracuje se Správcem dle jeho potřeb a Pokynů tak, aby Správci umožnil
        jakýkoli výkon práv subjektu údajů podle Předpisů o ochraně osobních údajů, pokud jde o
        Osobní údaje Správce, a vyhověl jakémukoli požadavku, dotazu, oznámení nebo šetření dle
        Předpisů o ochraně osobních údajů nebo dle této Smlouvy, což zahrnuje:

7.4.1  poskytnutí veškerých údajů požadovaných Správcem v přiměřeném časovém období
       specifikovaném Správcem, a to ve všech případech a včetně úplných podrobností a
       kopií stížnosti, sdělení nebo žádosti a jakýchkoli Osobních údajů Správce, které
       Zpracovatel ve vztahu k subjektu údajů zpracovává;

7.4.2 poskytnutí takové asistence, kterou může Správce rozumně požadovat, aby mohl
          vyhovět příslušné žádosti ve lhůtách stanovených Předpisy o ochraně osobních
          údajů;

7.4.3 implementaci dodatečných technických a organizačních opatření, které může
          Správce rozumně požadovat, aby mohl účinně reagovat na příslušné stížnosti,
          sdělení nebo žádosti.

8 Porušení zabezpečení osobních údajů

8.1 Zpracovatel je povinen bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 24 hodin
        informovat Správce o tom, že došlo k porušení zabezpečení Osobních údajů Správce nebo
        existuje důvodné podezření z porušení zabezpečení Osobních údajů Správce. Zpracovatel
        poskytne Správci dostatečné informace, které mu umožní splnit veškeré povinnosti týkající
        ohlašování a oznamování případů porušení zabezpečení osobních údajů podle Předpisů
        o ochraně osobních údajů. Takové oznámení musí přinejmenším:

        8.1.1 popisovat povahu porušení zabezpečení osobních údajů, kategorie a počty
                   dotčených subjektů údajů a kategorie a specifikace záznamů o osobních údajích;

        8.1.2 jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů Zpracovatele nebo
                  jiného příslušného kontaktu, od něhož lze získat více informací;

        8.1.3 popisovat odhadované riziko a pravděpodobné důsledky porušení zabezpečení
                   osobních údajů;

        8.1.4 popisovat opatření přijatá nebo navržená k řešení porušení zabezpečení osobních
                   údajů.

8.2 Zpracovatel spolupracuje se Správcem a podniká takové přiměřené kroky, které jsou řízeny
        Správcem, aby napomáhal vyšetřování, zmírňování a nápravě každého porušení osobních
        údajů.

8.3 V případě porušení zabezpečení osobních údajů Zpracovatel neinformuje žádnou třetí
        stranu bez předchozího písemného souhlasu Správce, pokud takové oznámení nevyžaduje
        právo EU nebo členského státu, které se na Zpracovatele vztahuje. V takovém případě je
        Zpracovatel povinen, v rozsahu povoleném takovým právem, informovat Správce o tomto
        právním požadavku, poskytnout kopii navrhovaného oznámení a zvážit veškeré připomínky,
        které provedl Správce před tím, než porušení zabezpečení osobních údajů oznámí.

                              strana 6 | stran 13
                                                                                                                                                  Příloha č. 2

9 Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace

9.1 Zpracovatel poskytne Správci přiměřenou pomoc ve všech případech posouzení vlivu na
        ochranu osobních údajů, které jsou vyžadovány čl. 35 GDPR, a s veškerými předchozími
        konzultacemi s jakýmkoli dozorovým úřadem Správce, které jsou požadovány podle čl. 36
        GDPR, a to vždy pouze ve vztahu ke zpracovávání Osobních údajů Správce Zpracovatelem
        a s ohledem na povahu zpracování a informace, které má Zpracovatel k dispozici.

10 Vymazání nebo vrácení Osobních údajů Správce

10.1 Zpracovatel musí neprodleně a v každém případě do 90 (devadesáti) kalendářních dnů po:
        (i) ukončení zpracování Osobních údajů Správce Zpracovatelem nebo (ii) ukončení Hlavní
        smlouvy, podle volby Správce (tato volba bude písemně oznámena Zpracovateli Pokynem
        Správce) buď:

        10.1.1 vrátit úplnou kopii všech Osobních údajů Správce Správci zabezpečeným přenosem
                   datových souborů v takovém formátu, jaký oznámil Správce Zpracovateli a dále
                   bezpečně a prokazatelně vymazat všechny ostatní kopie Osobních údajů Správce
                   zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli autorizovaným dílčím
                   Podzpracovatelem; nebo

        10.1.2 bezpečně a prokazatelně smazat všechny kopie Osobních údajů Správce
                   zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli dalším Podzpracovatelem, přičemž
                   Zpracovatel poskytněte Správci písemné osvědčení, že plně splnil požadavky
                   kapitoly 10 této Smlouvy.

10.2 Zpracovatel může uchovávat Osobní údaje Správce v rozsahu požadovaném právními
        předpisy Unie nebo členského státu a pouze v rozsahu a po dobu požadovanou právními
        předpisy Unie nebo členského státu a za předpokladu, že Zpracovatel zajistí důvěrnost
        všech těchto osobních údajů Správce a zajistí, aby tyto osobní údaje Správce byly
        zpracovávány pouze pro účely uvedené v právních předpisech Unie nebo členského státu,
        které vyžadují jejich ukládání, a nikoliv pro žádný jiný účel.

11 Právo na audit

11.1 Zpracovatel na požádání zpřístupní Správci veškeré informace nezbytné k prokázání
        souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny
        a dále umožní audity a inspekce ze strany Správce nebo jiného auditora pověřeného
        Správcem ve všech místech, kde probíhá zpracování Osobních údajů Správce. Zpracovatel
        umožní Správci nebo jinému auditorovi pověřenému Správcem kontrolovat, auditovat a
        kopírovat všechny příslušné záznamy, procesy a systémy, aby Správce mohl ověřit, že
        zpracování Osobních údajů Správce je v souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně
        osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny. Zpracovatel poskytne Správci plnou spolupráci
        a na žádost Správce poskytne Správci důkazy o plnění svých povinností podle této Smlouvy.
        Zpracovatel neprodleně uvědomí Správce, pokud podle jeho názoru zde uvedené právo na
        audit porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

11.2 Zpracovatel je povinen zajistit výkon práva Správce dle předchozího odstavce také u všech
         Podzpracovatelů.

12 Mezinárodní předávání Osobních údajů Správce

12.1 Zpracovatel nesmí zpracovávat Osobní údaje Správce sám ani prostřednictvím
         Podzpracovatele ve třetí zemi, s výjimkou těch příjemců ve třetích zemích (pokud existují)
         uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce),
         není-li to předem písemně schváleno Správcem.

12.2 Zpracovatel na žádost Správce okamžitě se Správcem uzavře (nebo zajistí, aby uzavřel
        jakýkoli příslušný dílčí Podzpracovatel) smlouvu včetně Standardních smluvních doložek

                                                                                                                                        strana 7 | stran 13
                                                                                                                                               Příloha č. 2

        a/nebo obdobných doložek, které mohou vyžadovat Předpisy o ochraně osobních údajů,
        pokud jde o jakékoli zpracování Osobních údajů Správce ve třetí zemi.

13 Kodexy chování a certifikace

13.1 Na žádost Správce je Zpracovatel povinen dodržovat relevantní kodex chování schválený
        podle čl. 40 GDPR a získat relevantní osvědčení podle čl. 42 GDPR, pokud se týká
        zpracování Osobních údajů Správce a bez zbytečného odkladu zajistit dodržování takového
        kodexu nebo jeho příslušných částí u Podzpracovatelů a dále zajistit získání takových
        osvědčení Podzpracovateli.

14 Všeobecné podmínky

14.1 Smluvní strany si ujednaly, že tato Smlouva zanikne s ukončením účinnosti Hlavní smlouvy.
        Tím nejsou dotčeny povinnosti Zpracovatele, které dle této Smlouvy či ze své povahy trvají
        i po jejím zániku.

14.2 Tato Smlouva se řídí rozhodným právem Hlavní smlouvy.

14.3 Jakékoli porušení této Smlouvy představuje závažné porušení Hlavní smlouvy. V případě
        existence více smluvních vztahů se jedná o porušení každé smlouvy, dle které probíhalo
        zpracování Osobních údajů Správce.

14.4 V případě nesrovnalostí mezi ustanoveními této Smlouvy a jakýchkoli jiných dohod mezi
        Smluvními stranami, včetně, avšak nikoliv výlučně, Hlavní smlouvy, mají ustanovení této
        Smlouvy přednost před povinnostmi Smluvních stran týkajících se ochrany osobních údajů.

14.5 Pokud se ukáže některé ustanovení této Smlouvy neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné,
        zbývající části Smlouvy zůstávají v platnosti. Ohledně neplatného, neúčinného nebo
        nevymahatelného ustanovení se Smluvní strany zavazují, že je buď (i) dodatkem k této
        Smlouvě upraví tak, aby byla zajištěna jeho platnost, účinnost a vymahatelnost, a to při co
        největším zachování původních záměrů Smluvních stran nebo, pokud to není možné, (ii)
        budou vykládat toto ustanovení způsobem, jako by neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná
        část nebyla nikdy v této Smlouvě obsažena.

14.6 Tato Smlouva je sepsána v 4 stejnopisech, přičemž Správce obdrží po 2 vyhotovení
        a Zpracovatel 2 vyhotovení.

14.7 Veškeré změny této Smlouvy je možné provést formou vzestupně číslovaných písemných
        dodatků podepsaných oběma Smluvními stranami. Pro vyloučení všech pochybností si
        Smluvní strany ujednávají, že tímto ustanovením není dotčeno udělení Pokynu Správce
        ke zpracování Osobních údajů Správce, který tato Smlouva předvídá.

14.8 Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu obou Smluvních stran.

Ředitelství silnic a dálnic ČR („Správce")           K - BUILDING CB, a.s. („Zpracovatel")

V Českých Budějovicích dne  -      7  02 -  -  2019  V Českých Budějovicích dne 5.2.2019

ředitelka Správy České Budějovice                    předseda představenstva

                                                                                                      strana 8 | stran 13
                                                                                                                                                  Příloha č. 2

PŘÍLOHA č. 1: PODROBNOSTI O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Tato příloha 1 obsahuje některé podrobnosti o zpracování osobních údajů správce, jak vyžaduje
ČI. 28 odst. 3 GDPR.
[konkrétní výčet smluvních vztahů doplní zpracovatel]

1 Předmět a trvání zpracování osobních údajů Správce

Předmětem zpracování osobních údajů jsou tyto kategorie:
[Zde uveďte kategorie zpracovávaných osobních údajů - např. adresní a identifikační údaje;
popisné (výška, váha, atd.; údaje třetích osob; zvláštní kategorie os. údajů; jiné (fotografie,
kamerové záznamy)]
Doba trvání zpracování osobních údajů Správce je totožná s dobou trvání Hlavní smlouvy, pokud
z ustanovení Smlouvy nebo z Pokynu Správce nevyplývá, že mají trvat i po zániku její účinnosti.

2 Povaha a účel zpracování osobních údajů správce

Povaha zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je: prosím zaškrtněte Vás týkající se
□ Zpracování
□ Automatizované zpracování
□ Profilování nebo automatizované rozhodování
Účelem zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je:
[Popište zde, např. příprava stavby,...]

3 Druh osobních údajů správce, které mají být zpracovány

Druh osobních údajů (zaškrtněte):
□ Osobní údaje (viz výše odst. 1)
□ Osobní údaje zvláštní kategorie dle čl. 9 GDPR [Uveďte zde konkrétní typy údajů]

4 Kategorie subjektů údajů, které jsou zpracovávány pro správce

[Uvedte zde kategorie subjektů údajů - např. vlastníci pozemků, zaměstnanci...]

Pozn. takto podbarvené části slouží k doplnění zpracovatelem, před podpisem tento text
vymažte.

                                                                                                                                        strana 9 | stran 13
                                                Příloha č. 2

PŘÍLOHA č. 2: TECHNICKÁ A ORGANIZAČNÍ OPATŘENÍ

1. Organizační bezpečnostní opatření

1.1. Správa zabezpečení

        a. Bezpečnostní politika a postupy: Zpracovatel musí mít dokumentovanou bezpečnostní
             politiku týkající se zpracování osobních údajů.

        b. Role a odpovědnosti:

                 i. role a odpovědnosti související se zpracováním osobních údajů jsou jasně
                        definovány a přiděleny v souladu s bezpečnostní politikou;

                 ii. během interních reorganizací nebo při ukončení a změně zaměstnání je ve
                        shodě s příslušnými postupy jasně definováno zrušení práv a povinností.

        c. Politika řízení přístupu: každé roli, která se podílí na zpracování osobních údajů, jsou
             přidělena specifická práva k řízení přístupu podle zásady "need-to-know."

        d. Správa zdrojů/aktiv: Zpracovatel vede registr aktiv IT používaných pro zpracování
             osobních údajů (hardwaru, softwaru a sítě). Je určena konkrétní osoba, která je
             odpovědná za udržování a aktualizaci tohoto registru (např. manažer IT).

        e. Řízení změn: Zpracovatel zajišťuje, aby všechny změny IT systémů byly registrovány
             a monitorovány konkrétní osobou (např. IT manažer nebo manažer bezpečnosti). Je
             zavedeno pravidelné monitorování tohoto procesu.

1.2. Reakce na incidenty a kontinuita provozu

        a. Řízení incidentů / porušení osobních údajů:

                 i. je definován plán reakce na incidenty s podrobnými postupy, aby byla zajištěna
                        účinná a včasná reakce na incidenty týkající se osobních údajů;

                 ii. Zpracovatel bude bez zbytečného odkladu informovat Správce o jakémkoli
                        bezpečnostním incidentu, který vedl ke ztrátě, zneužití nebo neoprávněnému
                        získání jakýchkoli osobních údajů.

        b. Kontinuita provozu: Zpracovatel stanoví hlavní postupy a opatření, které jsou
             dodržovány pro zajištění požadované úrovně kontinuity a dostupnosti systému
             zpracování osobních údajů (v případě incidentu / porušení osobních údajů).

1.3. Lidské zdroje

        a. Důvěryhodnost personálu: Zpracovatel zajišťuje, aby všichni zaměstnanci rozuměli svým
             odpovědnostem a povinnostem týkajících se zpracování osobních údajů; role
             a odpovědnost jsou jasně komunikovány během procesu před nástupem do zaměstnání
             a / nebo při zácviku;

        b. Školení: Zpracovatel zajišťuje, že všichni zaměstnanci jsou dostatečně informováni
             o bezpečnostních opatřeních IT systému, která se vztahují k jejich každodenní práci;
             zaměstnanci, kteří se podílejí na zpracování osobních údajů, jsou rovněž řádně

                                                                                                                                   strana 10 | stran 13
                                                                                                                                                  Příloha č. 2

              informováni o příslušných požadavcích na ochranu osobních údajů a právních závazcích
              prostřednictvím pravidelných informačních kampaní.

2. Technická bezpečnostní opatření

2.1. Kontrola přístupu a autentizace
        a. Je implementován systém řízení přístupu, který je použitelný pro všechny uživatele
              přistupující k IT systému. Systém umožňuje vytvářet, schvalovat, kontrolovat
              a odstraňovat uživatelské účty.
        b. Je vyloučeno používání sdílených uživatelských účtů. V případech, kdy je to nezbytné je
              zajištěno, že všichni uživatelé společného účtu mají stejné role a povinnosti.
        c. Při poskytování přístupu nebo přiřazování uživatelských rolí je nutno dodržovat zásadu
              "need-to-know", aby se omezil počet uživatelů, kteří mají přístup k osobním údajům
              pouze na ty, kteří je potřebují pro naplnění procesních cílů zpracovatele.
        d. Tam, kde jsou mechanismy autentizace založeny na heslech, Zpracovatel zajišťuje, aby
              heslo mělo alespoň osm znaků a vyhovovalo požadavkům na velmi silná hesla, včetně
              délky, složitosti znaků a neopakovatelnosti.
        e. Autentifikační pověření (například uživatelské jméno a heslo) se nikdy nesmějí předávat
              přes síť.

2.2. Logování a monitorování
         a. Log soubory jsou ukládány pro každý systém / aplikaci používanou pro zpracování
              osobních údajů. Log soubory obsahují všechny typy přístupu k údajům (zobrazení,
              modifikace, odstranění).

2.3. Zabezpečení osobních údajů v klidu
         a. Bezpečnost serveru / databáze
                       i. Databázové a aplikační servery jsou nakonfigurovány tak, aby fungovaly
                           pomocí samostatného účtu s minimálním oprávněním operačního systému pro
                           zajištění řádné funkce.
                      ii. Databázové a aplikační servery zpracovávají pouze osobní údaje, které jsou
                           pro naplnění účelů zpracování skutečně nezbytné.

         b. Zabezpečení pracovní stanice
                       i. Uživatelé nemohou deaktivovat nebo obejít nastavení zabezpečení.
                      ii. Jsou pravidelně aktualizovány antivirové aplikace a detekční signatury.

                      iii. Uživatelé nemají oprávnění k instalaci nebo aktivaci neoprávněných
                              softwarových aplikací.

                     iv. Systém má nastaveny časové limity pro odhlášení, pokud uživatel není po
                              určitou dobu aktivní.

                                                                                                                                       strana 11 | stran 13
                                                                                                                                               Příloha č. 2

                     v. Jsou pravidelně instalovány kritické bezpečnostní aktualizace vydané
                             vývojářem operačního systému.

2.4. Zabezpečení sítě / komunikace
        a. Kdykoli je přístup prováděn přes internet, je komunikace šifrována pomocí
              kryptografických protokolů.
        b. Provoz do a z IT systému je sledován a řízen prostřednictvím Firewallů a IDS (Intrusion
              Detection Systems).

2.5. Zálohování
        a. Jsou definovány postupy zálohování a obnovení údajů, jsou zdokumentovány a jasně
              spojeny s úlohami a povinnostmi.
        b. Zálohování je poskytována odpovídající úroveň fyzické ochrany a ochrany životního
              prostředí.
        c. Je monitorována úplnost prováděních záloh,

2.6. Mobilní / přenosná zařízení
        a. Jsou definovány a dokumentovány postupy pro řízení mobilních a přenosných zařízení
              a jsou stanovena jasná pravidla pro jejich správné používání.
        b. Jsou předem registrována a předem autorizována mobilní zařízení, která mají přístup
              k informačnímu systému.

2.7. Zabezpečení životního cyklu aplikace
        a. V průběhu životního cyklu vývoje aplikací jsou využívány nejlepší a nejmodernějších
              postupy a uznávané postupy bezpečného vývoje nebo odpovídající normy.

2.8. Vymazání / odstranění údajů
        a. Před vyřazením médií bude provedeno jejich přepsání při použití software. V případech,
              kdy to není možné (CD, DVD atd.), bude provedena jejich fyzická likvidace / destrukce.
        b. Je prováděna skartace papírových dokumentů a přenosných médií sloužících k ukládání
              osobních údajů.

2.9. Fyzická bezpečnost
        a. Fyzický perimetr infrastruktury informačního systému není přístupný neoprávněným
              osobám. Musí být zavedena vhodná technická opatření (např. turniket ovládaný čipovou
              kartou, vstupní zámky) nebo organizační opatření (např. bezpečnostní ostraha) pro
              ochranu zabezpečených oblastí a jejich přístupových míst proti vstupu neoprávněných
              osob.

                                                                                                                                   strana 12 | stran 13
                                                                                                                                         Příloha č. 2

PŘÍLOHA č. 3: AUTORIZOVANÉ PŘEDÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Seznam schválených podzpracovatelů. Uveďte prosím (i) úplný název podzpracovatele;
(ii) činnosti zpracování; (iii) umístění středisek služeb.

č. Schválený             Činnost zpracování  Umístění středisek služeb
        podzpracovatel

1. [doplní zpracovatel]

                                             strana 13 | stran 13
                                                               Příloha č. 3

ZÁVAZEK ODKOUPENÍ VYTĚŽENÉHO MATERIÁLU

Společnost: K - BUILDING CB, a.s.
se sídlem: Hraniční 2 094, 370 06 české Budějovice
IČO: 261 055 94
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Č.Budějovicích, oddíl B, vložka
1516
jakožto dodavatel v řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu na stavební práce Odstranění
následků DN 1/3 Č. Budějovice (dále jen „dodavatel”), prohlašuje, že je srozuměn stím , že
v průběhu realizace shora uvedené zakázky budou vytěženy materiály, jejichž specifikace a
jednotkové ceny jsou uvedeny níže v tabulce:

Materiál                                       Množství        Jednotková cena
                                                                v Kc bez DPH

ocelové konstrukce                             dle skutečného    za cenu šrotu,
                                                  množství     doloženo vážními

                                                                       lístky

Dodavatel se tímto zavazuje při respektování obecně závazných právních předpisů výše
uvedený materiál (majetek České republiky) od zadavatele odkoupit, a to ve skutečně
vytěženém množství. Kupní cena za vytěžený materiál se bude rovnat součinu skutečně
vytěženého množství jednotlivých materiálů a jejich příslušné jednotkové ceně uvedené tabulce
shora. Dodavatel se tímto zavazuje uhradit faktury vystavené objednatelem na kupní cenu
vytěženého materiálu ve lhůtě splatnosti 30 dnů. Dodavatel se tímto zároveň zavazuje uhradit
náklady na přepravu tohoto materiálu z místa vytěžení na místo jeho dalšího zpracování /
uložení. Dodavatel tímto potvrzuje, že shora uvedený závazek platí po celou dobu realizace
zakázky.

Dodavatel dále bere na vědomí, že v průběhu realizace shora uvedené zakázky mohou vznikat
odpady, jejichž původcem bude dodavatel, resp. jeho poddodavatelé. Dodavatel se zavazuje
zajistit a monitorovat, že s těmito odpady bude nakládáno v souladu s platnou legislativou.

V Českých Budějovicích dne 5.2.2019

K -B U IL D IN G CB, a.s.
                      předseda představenstva