Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8155575: Vysílání obchodních sdělení – Reklama

Příloha VOP_reklama.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Všeobecné smluvní podmínky pro televizní vysílání reklamy v České televizi

1. Působnost

Tyto Všeobecné podmínky pro vysílání reklamy v České televizi upravují základní pravidla pro zařazení
reklamy do televizního vysílání programů České televize.

2. Základní pojmy a podmínky

Reklamní spoty dodané k televiznímu vysílání v programech České televize musí být v souladu s těmito
Všeobecnými podmínkami pro vysílání reklamy v České televizi (dále jen „Všeobecné podmínky“), v
souladu s právními předpisy, zejm. zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání,
ve znění pozdějších předpisů, zák. č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, zák. č.
634/1992 Sb., na ochranu spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, dále v souladu Kodexem České televize
a Kodexem Rady pro reklamu.

Nestanoví-li zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších
předpisů jinak, postupuje se při regulaci reklamy podle zák. č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy, ve znění
pozdějších předpisů.

Česká televize
Česká televize je právnická osoba zřízená zák. č. 483/1991 Sb., která je provozovatelem televizního vysílání
ze zákona.
Česká televize vysílá programy svobodně a nezávisle. Nepřipustí, aby zadavatel reklamy nebo klient mohli
ovlivnit obsah pořadů či skladbu programů. Skutečnost, že určitá osoba byla, je či má se teprve stát
zadavatelem reklamy nebo klientem České televize nemůže zakládat jakékoli zvýhodnění nebo jiné zacházení
ve vztahu k obsahu pořadů, vyjma reklamy, jejíž vysílání si objednala.

Zadavatel
Zadavatelem reklamy se rozumí právnická nebo fyzická osoba, která objednala u jiné právnické osoby nebo
fyzické osoby reklamu.

Zpracovatel
Zpracovatelem reklamy se rozumí právnická nebo fyzická osoba, která pro sebe nebo pro jinou právnickou
nebo fyzickou osobu zpracovala reklamu.

Objednávka
Objednávkou se rozumí návrh Zadavatele na uzavření smlouvy, učiněný na vzorovém formuláři objednávky
České televize.

Pojem reklamy
Reklamou se rozumí jakékoliv veřejné oznámení vysílané za úplatu nebo obdobnou protihodnotu s cílem
propagovat dodání zboží nebo poskytnutí služeb za úplatu, včetně nemovitého majetku, práv a závazků.

Reklamní spot
Reklamním spotem se rozumí celistvé a ohraničené obchodní sdělení, jehož obsahem je reklama, určené
k televiznímu vysílání.
Obsah reklamního spotu nesmí svým obsahem vyvolávat dojem, že se jedná o pořad České televize nebo jej
napodobovat.

Program
Programem se rozumí program ČT1, program ČT2, program ČT24, program ČT sport.

Prime time
Prime time se rozumí doba od 19.00 hodin do 22.00 hodin příslušného dne. Čas vyhrazený reklamě nesmí
v prime time přesáhnout 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny.

                                                                                                                        1
Časový rozsah reklamy na ČT2 a ČT sport
Čas vyhrazený reklamě na programech ČT2 a ČT sport nesmí přesáhnout 0,5% denního vysílacího času na
každém z těchto programů, přičemž v prime time nesmí překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny na
žádném z těchto programů.

Časový rozsah reklamy na ČT 1 a ČT 24
Na programu ČT1 a ČT24 reklamu zařazovat nelze, s výjimkou reklamy zařazované do vysílání programu
v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní události, je-li vysílání takové reklamy nezbytnou
podmínkou k získání práv k televiznímu vysílání sportovní či kulturní události. Čas vyhrazený takové
reklamě nesmí přesáhnout 0,5% denního vysílacího času, přičemž v prime time nesmí překročit 6 minut
v průběhu jedné vysílací hodiny.
Přímým spojením s vysíláním kulturní nebo sportovní události se rozumí reklama zařazená v reklamním
bloku bezprostředně předcházejícím vysílání pořadu, jehož obsahem je vysílání kulturní nebo sportovní
události, bezprostředně po vysílání takového pořadu a v případě přirozených přestávek i uvnitř takového
pořadu.

Pořad
Pořadem se v televizním vysílání rozumí pohyblivá obrazová sekvence se zvukem nebo bez zvuku, která
svým obsahem, formou a funkcí tvoří uzavřený celek vysílání a představuje samostatnou položku
v programu.

Programové schéma
Programovým schématem se pro účely těchto Všeobecných podmínek rozumí časové řazení pořadů a
ostatních částí vysílání příslušného programu v příslušném období, v němž má být zařazen reklamní spot do
vysílání.

Reklamní kampaň
Reklamní kampaní se rozumí nákup reklamy za určité období na programech České televize.

Ceník
1) Reklamní spoty jsou účtovány v souladu s platným ceníkem. Ceny v ceníku jsou stanoveny bez DPH.
2) Cena jednotlivého reklamního spotu je stanovena dle výrobku, služby či jména klienta s dominantní

    prezentací (převažující prezentace ve velikosti či době zobrazení) v reklamním spotu a může být
    zvýšena o přirážky či snížena o slevy. Česká televize si vyhrazuje právo určit k mimořádnému pořadu
    cenu, která se může odlišovat od ceny uvedené v ceníku a zohledňuje mimořádnost pořadu.
3) Základem pro výpočet ceny za vysílání reklamy jsou sezónní koeficienty a stopážové koeficienty
   obsažené v platném ceníku, není-li uvedeno jinak. Při překročení stopáže spotu uvedené v ceníku se
   jako základ pro výpočet ceny používá nejbližší delší stopáž spotu.
4) Česká televize si vyhrazuje právo na změnu ceníku.

GRP
GRP (Gross Rating Point) neboli kumulovaná sledovanost se rozumí 1% z počtu lidí v cílové skupině Dospělí
15+ (D 15+). Cílovou skupinou D 15+ se rozumí lidé ve věku nad 15 let žijící na území České republiky.
Jedná se o ukazatel vyjadřující počet zhlédnutí reklamního sdělení, přičemž uvádí počet kontaktů na 1%
z cílové skupiny, výpočet vychází ze součtu ratingů všech reklamních sdělení dané kampaně. Jednotlivci
mohou být započítáni vícekrát, proto může být hodnota vyšší než 100%. Ratingem se rozumí počet lidí v
cílové skupině D15+, kteří v daném čase sledovali dané reklamní sdělení.

Materiály pro vysílání
Materiály pro vysílání se rozumějí
1) záznam reklamního spotu ve zvukově-obrazové podobě ve formátu dle Technických podmínek pro
vysílání reklamy v programech České televize,
2) hudební sestava reklamního spotu musí obsahovat minimálně název užité hudební skladby, jména všech
autorů (včetně textaře), označení výrobce (nakladatele), přesnou stopáž hudby použité ve spotu, způsob užití,
jména a příjmení výkonných umělců, originální číslo nosiče a v případě užití obchodních snímků též název

                                                                                                                        2
snímku, název výrobce, jména a příjmení výkonných umělců, originální číslo nosiče, rok výroby a užitou
stopáž obchodního snímku,
3) návrh na rozpis rozmístění reklamních spotů ve vysílání příslušného programu.

3. Postup při uzavírání smlouvy

3.1. Reklamu odvysílá Česká televize na základě smlouvy o vysílání reklamy (dále jen „Smlouva“) uzavřené
mezi Českou televizí a Zadavatelem, kterou se za podmínek v ní sjednaných Česká televize zavazuje
odvysílat pro Zadavatele reklamu a Zadavatel se zavazuje zaplatit za to České televizi odměnu (dále též jen
„Odměna“).

3.2. Smlouva se uzavírá písemně. Smlouva je uzavřena podpisem smluvních stran (smluvní strany výslovně
akceptují jako podpis i jeho naskenovaný obraz). Při uzavírání Smlouvy se využije vzorový formulář
objednávky. Objednávka musí obsahovat název obchodní firmy, sídlo/adresu a IČO Zadavatele. Je-li
Zadavatelem agentura, je Česká televize oprávněna požadovat jako podmínku pro uzavření Smlouvy dodání
písemného výhradního pověření klientem s uvedením výrobků nebo služeb, na které se vztahuje.

3.3. Součástí Smlouvy jsou v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („občanský zákoník“) tyto Všeobecné podmínky. Odchylná
ujednání ve Smlouvě mají přednost před zněním těchto Všeobecných podmínek. Smlouva a právní vztah jí
založený se řídí občanským zákoníkem.

3.4. Návrh Smlouvy, tj. písemnou objednávku, předkládá Zadavatel.

3.5. Česká televize zašle Zadavateli podklady a podmínky, za jakých akceptuje první návrh Smlouvy ze
strany Zadavatele nejpozději do pěti pracovních dnů od vyrozumění Zadavatele o záměru uzavřít Smlouvu.
V případě, že Zadavatel má zájem o rezervaci vysílacího času, je Zadavatel povinen předložit první návrh
takovéto Smlouvy ve lhůtě 5 dnů od doručení podkladů dle věty první, nejpozději však do tří pracovních dnů
před zahájením kampaně. Zadavatel je oprávněn v průběhu této lhůty provádět závazné úpravy návrhu
Smlouvy a Česká televize se zavazuje akceptovat upravený návrh Smlouvy Zadavatele pouze za následujících
podmínek:
a) pokud jsou úpravy v souladu s aktuálně disponibilní nabídkou reklamních bloků;
b) pokud rozdíl ceny reklamy prvního návrhu Smlouvy a upraveného návrhu Smlouvy neklesne po všech
změnách učiněných v době lhůty rezervace o více jak 10 %.

3.6. Zadavatel je oprávněn zrušit již závazně potvrzené reklamní vysílání, a to pouze na základě písemného
vyrozumění, které musí být České televizi doručeno nejpozději do 2 týdnů před prvním dnem vysílání
reklamního spotu stanoveným uzavřenou Smlouvou. Po uplynutí lhůty stanovené větou první je Zadavatel
povinen zaplatit odstupné ve výši 100% z Odměny dle Smlouvy ve smyslu ustanovení § 1992 občanského
zákoníku.

4. Zvláštní ustanovení týkající se podmínek pro přijímání objednávek realizovaných v režimu garancí
GRP (kumulované sledovanosti reklamních spotů), a související cenové podmínky

4.1. Smlouva musí obsahovat, kromě náležitostí stanovených v čl. 3 odst. 3.2., požadovaný počet GRP
(Gross Rating Point) pro každou stopáž, cenu kampaně (Odměnu), specifikaci stopáže a časování kampaně.

4.2. Zadavatel naplánuje svoji kampaň v součinnosti s odpovědným oddělením České televize do libovolných
disponibilních časů. Česká televize si vyhrazuje právo odmítnout garanci GRP v případě umístění kampaně
do reklamního bloku, který je určen pro specifickou cílovou skupinu (sportovní pořady, dětské pořady apod.)
nebo které se prodávají za speciální cenu.

4.3. V průběhu kampaně má Česká televize právo přidávat, ubírat či měnit plánované nasazení reklamních
spotů ve spolupráci se Zadavatelem tak, aby kampaň dosáhla požadovaného množství GRPs. Zadavatel má

                                                                                                                        3
právo při plánování kampaně po dohodě s Českou televizí označit 20% reklamních spotů jako klíčové a tyto
reklamní spoty nebudou v průběhu kampaně odebrány ani přesunuty do jiných reklamních bloků.

4.4. V případě, že Zadavatel trvá na garanci množství GRPs, které je o více jak 5% nižší než množství GRPs
odhadované Českou televizí, je Zadavatel v případě přeplnění kampaně povinen uhradit skutečně dodané
množství GRPs.

4.5. Minimální trvání garantované kampaně je jeden měsíc a požadované celkové množství GRPs bude
dodáno v průběhu předmětného měsíce trvání kampaně. V případě požadavku Zadavatele na trvání kampaně
po kratší dobu má Česká televize právo odmítnout garanci GRPs.

4.6. Za předpokladu nesplnění kampaní se sjednaným počtem GRPs (tj. pokud celkové skutečně dodané
množství GRPs je nižší než sjednané ve Smlouvě) budou účtovány reálně (skutečně) dodané GRPs, přičemž
v takovém případě dojde automaticky ke změně Smlouvy ve vztahu k Odměně, . V takovém případě počet
reálně dodaných GRPs (jakož i výše Odměny) vyplývá z vystavené faktury.

5. Dodání Materiálů pro vysílání a odvysílání reklamního spotu

5.1. Zadavatel se zavazuje zajistit, že k vysílání reklamního spotu byla získána veškerá potřebná práva a že
veškeré nároky všech
a) nositelů práv autorských či práv souvisejících s právem autorským, jejichž díla, umělecké výkony či
záznamy jsou použity a zařazeny do reklamního spotu, a to zejména autorů, výkonných umělců, výrobců
zvukových a zvukově obrazových záznamů;
b) nositelů ostatních práv duševního vlastnictví (např. ochranných známek, užitných a průmyslových
vzorů);
c) nositelů práv osobnostních;
d) nositelů práv na ochranu proti nekalé soutěži a nositelů ostatních práv,
e) jakož i všech dalších fyzických a právnických osob zúčastněných na výrobě reklamního spotu
budou vypořádány s výjimkou odměn za televizní vysílání hudebních děl autorů zastupovaných ve výkonu
jejich majetkových autorských práv kolektivním správcem OSA - Ochranný svaz autorský pro práva k dílům
hudebním, o.s. a odměn za televizní vysílání zvukových záznamů vydaných k obchodním účelům ve smyslu
§ 72 odst. 2 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o
změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Zadavatel se zavazuje na vyžádání
České televizi prokázat vypořádání nároků ve shora uvedeném rozsahu. V případě, že Zadavatel poruší své
závazky uvedené v tomto odstavci nebo se některé jeho prohlášení ukáže jako nepravdivé, je povinen
nahradit České televizi veškerou škodu tím vzniklou, jakož i veškeré nároky uplatněné vůči České televizi.

5.2. Zadavatel je povinen na své náklady dodat České televizi reklamní spot, jehož obsah je v souladu
s právními předpisy České republiky, zejména zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a
televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, zák. č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy, ve znění
pozdějších předpisů, zák. č. 634/1992 Sb., na ochranu spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, dále
v souladu s Kodexem Rady pro reklamu a těmito Všeobecnými podmínkami a Technickými podmínkami pro
vysílání reklamy. Obsah reklamního spotu nesmí svým obsahem vyvolávat dojem, že se jedná o pořad České
televize nebo jej napodobovat. Zadavatel se zavazuje nést právní a finanční důsledky případných porušení
shora uvedeného závazku a nahradit České televizi škodu, která ji v příčinné souvislosti s tím vznikla.

5.3. Jestliže Zadavatel nedodá reklamní spot v souladu s právními předpisy, těmito Všeobecnými
podmínkami a Technickými podmínkami pro vysílání reklamy nebo by podle uvážení České televize mohlo
dojít k porušení právních předpisů, etických kodexů nebo k postihu ze strany třetích osob, případně
k ohrožení oprávněných zájmů České televize anebo obsah reklamního spotu by svým obsahem vyvolával
dojem, že se jedná o pořad České televize, je Česká televize oprávněna od Smlouvy odstoupit.

5.4. Zadavatel bere na vědomí a souhlasí, že reklamní spot vysílaný na programu České televize může být
vysílán také na Internetu, pokud program České televize nebo jeho část bude tímto způsobem přenášen.

                                                                                                                        4
5.5. Zadavatel se zavazuje na své náklady dodat materiál pro vysílání nejpozději do 3 pracovních dnů před
prvním plánovaným vysíláním na místo určené Českou televizí.

5.6. V případě, že Zadavatel nepředá České televizi řádně a včas kompletní materiál pro vysílání, je Česká
televize oprávněna nezařadit reklamní spot do vysílání. V takovém případě je Zadavatel povinen zaplatit
smluvní pokutu ve výši Odměny dle Smlouvy. Tímto není dotčen nárok České televize na náhradu škody
v plné výši.

5.7. Za každý započatý den prodlení s dodáním řádně zpracovávaného materiálu pro vysílání dle odstavce
5.5. je Česká televize, a to za předpokladu, že bude reklamní spot zařazen do vysílání, oprávněna po
Zadavateli požadovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč. Tímto není dotčen nárok České televize na
náhradu škody v plné výši.

5.8. Česká televize je oprávněna odmítnout odvysílání reklamy v případě, že by odvysíláním mohlo dojít
k poškození jejího dobrého jména nebo by odvysílání bylo v rozporu s jinými závazky České televize,
s právními předpisy či dobrými mravy nebo s jejími odůvodněnými zájmy.

6. Odstoupení od Smlouvy

6.1. Česká televize si vyhrazuje právo odstoupit od Smlouvy s účinky ex nunc, a to z následujících důvodů:

a) v případech stanovených Všeobecnými podmínkami (čl. 5 odst. 5.3.; čl. 9 odst. 9.8.; 9.13.);

b) pokud není možné zajistit vysílání reklamy z důvodu programových změn,

c) pokud je Zadavatel v prodlení s úhradou Odměny a/nebo jiného splatného závazku vůči České televizi.

6.2. Zadavatel i Česká televize jsou dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem,
a to vždy s účinky ex nunc.

6.3. Účinky odstoupení od Smlouvy nastávají doručením druhé straně; po této době nelze účinky odstoupení
od Smlouvy odvolat nebo měnit bez souhlasu druhé strany.

7. Odpovědnost za vady

7.1. Odvysílá-li Česká televize reklamní spot s vadami, zejména s nesprávným obsahem, nefunkční, v
nesprávném technickém provedení či nesprávným způsobem, je Zadavatel oprávněn požadovat

přiměřenou slevu z Odměny (respektive z alikvotní části Odměny odpovídající ceně za vysílání reklamního
spotu), přičemž přiměřená sleva by odpovídala povaze a rozsahu vady.

7.2. Nárok z odpovědnosti za vady České televize za vady podle odst. 7.1. je Zadavatel povinen uplatnit u
České televize písemně do 1 měsíce poté, co mohla být vada poprvé zjištěna, nejpozději do 1 měsíce od
ukončení vysílání reklamy, jinak nárok zaniká. Vedle uplatňovaného nároku je Zadavatel povinen přesně
specifikovat vadu, která nárok odůvodňuje. Uplatněný nárok nemůže Zadavatel měnit bez souhlasu České
televize.

7.3. Nároky Zadavatele z odpovědnosti České televize za vady podle odstavce 7.2. nevzniknou, bylo-li
vysílání reklamního spotu s vadami způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost. Za takové okolnosti se
považují zejména občanské nepokoje, vojenské operace, krizové stavy, zásahy soudů či veřejné správy,
výpadky dodávek elektrické energie, technické závady u třetích osob nebo technické závady způsobené
třetími osobami, stávky či výluky, nebo další události mimo vliv České televize.

8. Přirážky

                                                                                                                        5
8.1. Za vyžádanou první či poslední pozici reklamního spotu v bloku se účtuje přirážka 30 % z ceníkové
ceny, za ostatní vyžádané pozice 20%.

8.2. Za nedominantní prezentaci výrobku, služby či jména dalšího klienta v reklamním spotu se účtuje
přirážka 15% za každý z nich.

9. Platební a cenové podmínky

9.1. Za vysílání reklamy je Zadavatel povinen zaplatit České televizi Odměnu sjednanou ve Smlouvě.

9.2. Není-li ve Smlouvě stanoveno výslovně jinak, bude k veškerým částkám uvedeným ve Smlouvě
připočtena DPH podle platných právních předpisů.

9.3. Odměna dle Smlouvy je účtována v souladu s platným ceníkem v době uzavření Smlouvy.

9.4. Reklamní spoty jsou vysílány v souladu s programovým schématem. Potvrzené termíny a časy vysílání
budou dodržovány v maximálně možné míře. Česká televize si však vyhrazuje právo z důvodů
programových, technických nebo za okolností vylučujících odpovědnost odvysílat reklamní spot podle
možnosti v jiném čase, na jiném programu, případně ve spojení s jiným pořadem. Zadavatel platí v tomto
případě pouze cenu za vysílání, které bylo skutečně realizováno, ne však vyšší než kontrahovanou. Jakékoliv
požadavky na kompenzaci reklamního vysílání se v tomto případě výslovně vylučují.

9.5. Odměna dle Smlouvy je splatná na základě faktury - daňového dokladu. Faktura - daňový doklad je
vystavována po skončení zdaňovacího období (kalendářního měsíce; přičemž DUZP je poslední den
kalendářního měsíce) s tím, že Česká televize si ponechává právo fakturovat v průběhu měsíce v případě,
že je vysílání reklamy ukončeno (DUZP je datum ukončení vysílání reklamy).

9.6. Faktura je splatná ve lhůtě třiceti (30) dnů ode dne vystavení. Datem zaplacení se rozumí připsání
Odměny na bankovní účet České televize uvedený na faktuře.

9.7. Česká televize je oprávněna před vysíláním reklamy požadovat zaplacení zálohy až do plné výše
sjednané Odměny za vysílání reklamy včetně případné DPH.

9.8. V případě prodlení s úhradou Odměny je Česká televize oprávněna účtovat k dlužné částce úrok
z prodlení ve výši 0,03% dlužné částky za každý započatý den prodlení. Dále v případě, že Zadavatel je
v prodlení s úhradou Odměny, je Česká televize oprávněna odstoupit od Smlouvy a/nebo Zadavatel je
povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši Odměny. Případný nárok na náhradu škody České televize není
tímto ujednáním dotčen.

9.9. Česká televize si vyhrazuje právo nezahájit objednané a potvrzené vysílání reklamy a/nebo přerušit
vysílání reklamy již zahájeného v případě, že Zadavatel je v prodlení s úhradou splatné Odměny dle Smlouvy
a/nebo splatných finančních závazků vůči České televizi. Tímto není dotčen nárok České televize na náhradu
škody (zejména náhradu ušlého zisku) v plné výši.

9.10. Přímé platby ze zahraničí jsou hrazeny v Euro nebo USD ve výši odpovídající fakturované částce v
přepočtu dle oficiálního devizového kurzu vyhlašovaného ČNB v den fakturace. Bankovní poplatky
vyplývající z převodu kontrahovaných částek ze zahraničí jsou hrazeny výlučně Zadavatelem. Za platbu nelze
považovat vystavení šeku či směnky bez příslušného převedení na účet České televize.

9.11. Vznikne-li České televizi v souladu se Smlouvou nebo Všeobecnými podmínkami nárok na smluvní
pokutu, vystaví Zadavateli na příslušnou částku fakturu se splatností 30 dnů.

9.12. Česká televize má nárok na úhradu nákladů spojených s vymáháním pohledávky za neuhrazené faktury
ze strany Zadavatele dle Smlouvy.

                                                                                                                        6
9.13. Pokud dojde ke změně ceníkové ceny v době od uzavření Smlouvy do doby zveřejnění reklamního
spotu a Zadavatel výslovně neakceptuje změnu této ceny, je Česká televize, pokud nesouhlasí s vysíláním za
původní cenu, oprávněna odstoupit od Smlouvy.

10. Odpovědnost za škodu

10.1. Zadavatel odpovídá za obsah dodaného reklamního spotu. Pokud v důsledku plnění podle Smlouvy
vznikne České televizi nebo jinému subjektu škoda, Zadavatel se ji zavazuje v plné výši uhradit, a to i za
předpokladu, že byla způsobena okolnostmi vylučujícími odpovědnost dle ustanovení § 2913 odst. 2
občanského zákoníku. Zadavatel uhradí rovněž veškeré nároky a výdaje, pokud se na Českou televizi
v souvislosti s plněním podle Smlouvy obrátí třetí osoba z důvodu porušení práv.

10.2. Výše škody, kterou je Česká televize v rámci své odpovědnosti za škodu způsobenou porušením některé
z povinností vyplývajících pro Českou televizi z uzavření Smlouvy povinna Zadavateli nahradit, je omezena
výší Odměny sjednané ve Smlouvě.

11. Závěrečná ujednání

11.1. Tyto Všeobecné podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy uzavírané mezi Zadavatelem a Českou
televizí.

11.2. Po odsouhlasení kódování reklamních spotů pro účely elektronického měření sledovanosti TV stanic
musí být veškerý materiál pro vysílání řádně označen. V případě porušení tohoto ustanovení si Česká televize
vyhrazuje právo nechat takový materiál označit, a to na náklad Zadavatele v plném rozsahu.

11.3. Česká televize a Zadavatel se dohodli, že obsah Smlouvy se považuje za důvěrný, stejně jako
veškeré informace, které vejdou ve známost smluvních stran v souvislosti s jednáním o uzavření Smlouvy, při
jejím plnění a v souvislosti s ním, a žádná ze smluvních stran není bez předchozího písemného souhlasu
druhé smluvní strany oprávněna dané informace sdělovat třetím osobám, a to ani po ukončení plnění
Smlouvy či ukončení Smlouvy, s výjimkou informací: (i) s nimiž se smluvní strana seznámila nezávisle na
druhé smluvní straně; (ii) které Česká televize sama sděluje třetím osobám v souvislosti s přípravou, výrobou,
distribucí a/nebo propagací svého programového obsahu, k němuž se vztahuje tato smlouva, a/nebo
v souvislosti se svou propagací (s výjimkou informací označených Zadavatelem jako jeho obchodní
tajemství); (iii) které smluvní strana poskytne nebo uveřejní na základě právního předpisu nebo
vykonatelného rozhodnutí soudu či správního orgánu; a (iv) které smluvní strana poskytne svým odborným
poradcům a/nebo jiným spolupracovníkům vázaným zákonnou a/nebo smluvní povinností mlčenlivosti. Pro
případ, že Smlouva podléhá nebo by v budoucnu podléhala (např. v důsledku přijetí dodatku) povinnosti
uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv (dále jen „zákon o registru smluv“), smluvní strany
ve vzájemné shodě označily v jejích stejnopisech žlutou barvou (nebo v jiném zřejmém označení, tj. ve škále
šedé, pokud by smlouva byla při kontraktaci výjimečně skenována ve škále šedi), informace, které budou
znečitelněny v souladu se zákonem o registru smluv. Takto bylo označeno zejména, nikoli však výlučně,
obchodní tajemství, jehož utajení smluvní strany odpovídajícím způsobem zajišťují. Na informace, které ve
Smlouvě nejsou označeny žlutou barvou (nebo v jiném zřejmém označení, tj. ve škále šedé), se povinnost
mlčenlivosti dle tohoto odstavce nevztahuje. Tuto smlouvu je oprávněna postupem podle zákona o registru
smluv uveřejnit pouze Česká televize, a to v době do 30 dnů od jejího uzavření. Nedojde-li v této době
k uveřejnění této smlouvy ze strany České televize, pak je k jejímu uveřejnění postupem podle zákona
o registru smluv oprávněna kterákoli smluvní strana. Za každé porušení kterékoli povinnosti dle tohoto
odstavce je dotčená smluvní strana oprávněna požadovat od porušující smluvní strany zaplacení smluvní
pokuty ve výši 100.000 Kč.

11.4. Zadavatel není jakkoli oprávněn zasahovat do vysílacího plánu (programu) České televize či redakční
odpovědnosti a nezávislosti České televize.
Pokud Zadavatel poruší povinnost uvedenou v tomto odstavci, je Zadavatel povinen zaplatit České televizi
smluvní pokutu ve výši sjednané Odměny dle Smlouvy. Tímto není dotčen nárok České televize na náhradu
škody v plné výši.

                                                                                                                        7
11.5. V případě, že se kterékoli ustanovení Smlouvy stane neplatným, zdánlivým nebo nevymahatelným,
bude v celém rozsahu odděleno od ostatních ustanovení a nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost
ostatních ustanovení Smlouvy anebo ustanovení těchto Všeobecných podmínek. Smluvní strany se zavazují
nahradit neplatné, zdánlivé či nevymahatelné ustanovení ustanovením novým, které bude platné a
vymahatelné a jehož předmět bude z ekonomického hlediska co nejvíce odpovídat předmětu původního
ustanovení. Smlouva může být měněna pouze písemně.
11.6. Dle § 1765 občanského zákoníku na sebe Zadavatel převzal nebezpečí změny okolností. Před
uzavřením smlouvy strany zvážily plně hospodářskou, ekonomickou i faktickou situaci a jsou si plně vědomy
okolností Smlouvy.
11.7. Smluvní strany se dohodly, že práva a povinnosti případně vzniklé z plnění v rámci předmětu
Smlouvy, k němuž došlo před nabytím účinnosti Smlouvy, nahrazují závazkem vzniklým z této Smlouvy.
Plnění v rámci předmětu Smlouvy před účinností Smlouvy se považuje za plnění podle Smlouvy a práva
a povinnosti z něj vzniklé se řídí Smlouvou.
11.8. Smluvní strany výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2050 občanského zákoníku a dále výslovně
prohlašují, že mezi nimi není jakákoli zavedená praxe stran a/nebo obchodní zvyklosti, jejichž aplikaci
výslovně vylučují. Smluvní strany souhlasí, že písemnosti dle Smlouvy, respektive dle těchto Všeobecných
podmínek mohou být v naskenované podobě zasílány smluvními stranami prostřednictvím e-mailové pošty.
11.9. Veškeré vztahy, které nejsou upraveny Všeobecnými podmínkami, se řídí občanským zákoníkem a
ostatními platnými právními předpisy České republiky, s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva
soukromého. V případě mezinárodního prvku ve vztahu založeném Smlouvou smluvní strany sjednávají pro
všechny spory vzniklé v souvislosti se Smlouvou jurisdikci soudů České republiky. Smluvní strany dále
sjednávají, že v případě vztahů vyplývajících z podnikatelské činnosti smluvních stran je místně příslušným
soudem v případě sporu obecný soud České televize.
Tyto Všeobecné podmínky nabývají účinnosti dne 1.7.2017
Přílohy:

    1. Technické podmínky pro vysílání reklamy v České televizi

                                                                                                                        8
Technické podmínky pro vysílání reklamy v České televizi

Vydání technických podmínek pro vysílání reklamy v České televizi se uskutečňuje pro zajištění optimální
technické kvality televizního vysílání, jež musí v souladu s platnými normami splňovat následující technické
údaje:

1. Záznam na formátu Digital Betacam nebo XDCam s využitím kodeku MPEG-2/IMX 50 nebo 30
    Mbit/s (I-frame only, 422P@ML) pro SD a MPEG-2 50 Mbit/s (Long GOP, 422P@HL) pro
    FULL HD (oba formáty jsou kompatibilní se zařízeními řady Sony XDCAM).

2. Formát se předpokládá FULL HD (1920 x 1080i 25) nebo SD (720 x 576i 25), zvuky v kódování
    24 bit / 48 kHz.

3. Zaznamenaný video a audio signál bude ve všech případech kontrolován v soustavě PAL
    (v případě HD downkovertovaný) a musí vyhovovat mezinárodním doporučením ITU-R BT.601
    pro obrazovou složku a EBU R128 pro zvukovou složku.

4. Audiosignál je vždy nekomprimovaný u verze mono musí být shodný v obou stopách CH1 a CH2.
    Modulace v CH1 a CH2 nesmějí být ve vzájemné protifázi. Zvuková modulace vyrobená ve
    stereofonní verzi s dodržením zásady CH1 = L, CH2 = P.
    Charakteristika zvukové složky reklamy:
              a) hladina hlasitosti reklamy je normována na cílovou hladinu -23 LUFS, s maximální
              odchylkou +/- 1 LU a
              b) maximální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti reklamy je – 3 dBTP (dB
              skutečné špičky) při měření měřícím zařízením odpovídajícím Doporučení Mezinárodní
              telekomunikační unie ITU-R BS.1770-2 „Algoritmy pro měření hlasitosti zvukových
              programů a skutečné špičkové úrovně zvuku“, březen 2011 a Technickému dokumentu
              Evropské vysílací unie EBU Tech Doc 3341 „Měření hlasitosti: měření v „režimu EBU“ na
              doplnění normalizace hlasitosti v souladu s EBU-R 128“ Ženeva, srpen 2011.

5. Časový řídící kód je zaznamenán ve stopě TC při současném využití VITC.

6. Začátek kazety musí být opatřen těmito signály:

0´00˝ - 0´10˝ černá PAL

       0´10˝ - 1´30˝  barevné pruhy PAL 100/0/75/0 a zvukovou referencí CH1/ CH2 1 kHz s úrovní
-18 dBFS

1´30˝ - 2´00˝ černá PAL a bez zvuku

2´00˝                 začátek prvního šotu na kazetě

Před každým dalším příspěvkem alespoň 10˝ barevné pruhy PAL a ve zvukových kanálech CH1 a
CH2 signál 1 kHz s úrovní 0 dB (0,775 V). Obrazové a zvukové úrovně testu a následujícího
příspěvku musí korespondovat. Na nosiči XDCam musí být každá část označena jako samostatný
„CLIP“, u programové části musí být začátek CLIPu označen 5 snímků (5f) před obrazovým
začátkem a konec označen 5 snímků (5f) po obrazovém konci.

7. Všechny synchronizační impulzy, zejména H a burst i chrominanční signál, musí zůstávat ve
    vzájemném pevném časovém i fázovém vztahu.

8. Úroveň úplného obrazového signálu nesmí v žádném případě překročit hodnotu 133%, tj. 931
    mV, a hodnotu -33%, tj. -234 mV, oproti úrovni černé. Žádná z barev nesmí překročit hodnoty
    mezních signálů uvedené v tabulce a na obrázku.

9. Výpadky obrazu, zejména dropouty a vytrhávání jednotlivých řádků, nesmí subjektivně působit
    rušivě. Úroveň rušivých signálů jako šum a brum nesmí být v jasovém i chrominančním kanále
    vyšší než -40 dB, tj. 1% z úrovně bílé.

10. Ostrost a gradace obrazu musí odpovídat hlediskům profesionálního BTV signálu a bude
    posuzována subjektivně srovnáním s jiným kvalitním signálem.

                                                                                                              9
11. Požadujeme dodání veškerých reklamních příspěvků výhradně ve formátu 16:9 anamorfickém
    módu (Full Height Anamorphic) při použití SD formátu nebo 16:9 Full HD formátu. Jakákoliv
    deformace tvarů jako důsledek konverzí formátů je nepřípustná.

Obraz formátu SD 16:9 anamorphic:                                    Obraz formátu Full HD 16:9:

Tabulka hodnot barevných pruhů PAL 100/0/75/0

     Pruhová             Luminace                    Chrominace

        barva            úroveň rozkmit úhel ve stupních

                         (mV)          (mV) řádek n řádek n+1

W             bílá               700              0            *     *

YL            žlutá              465       470 167.0 193.0

CY            azurová            368       664 283.5                 76.5

G             zelená             308       620 240.5 119.5

MG            purpurová          217       620            60.5 299.5

R             červená            157       664 103.5 256.5

B             modrá              60        470 347.0                 13.0

SIB           burst              0         300 135.0 225.0

Úplný signál PAL - barevné pruhy 100/0/75/0

              O                  700m

                                           615

                                                     527

                         W 465                            489
                                    368                         295

                                           308

                                 230                 308

                                 YL                       489

              5,6s                                            295

              100ns                   36

úroveň černé                           CY -2                         0mV

                         3009m            G -93

3009m                   V                           MG -175 mV
V                                                          RB
                           BURST
                           Doba trvání 101 cykl

                         (Symetrický k úrovni černé)

                                                                                                  10
Úplný signál PAL - barevné pruhy 100/0/100/10 - mezní signály

133%                   934mV MEZNÍ HODNOTA BOZ SIGNÁLU 100%

100%
                    W

                                0%
                              -33% MEZNÍ HODNOTA BOZ SIGNÁLU -234 mV

Technické údaje vycházejí ze zprávy CCIR č.624

                                                                      11