Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8188019: Smlouva o sběru, přepravě a odstranění odpadu č. S-03-2019

Příloha Smlouva o sběru, přepravě a odstran.odpadu - S-03-2019.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o sběru, přepravě a odstranění odpadu číslo 11000650 
uzavřená podle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a mezi:
AVE Pražské komunální služby a.s.
Se sídlem: Pražská 1321/38a 102 00 Praha 10
Provozovna: Praha, Ke Kablu 289/7, 102 00 Praha 10
IČO: 07725680 DIČ: CZ07725680 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném městským soudem v Praze oddíl B, vložka 24039 bankovní spojení: 1387533569/2700 tel.: +420 296 339 917 - 919, email: avepks.obchod@ave.cz dále jen jako „zhotovitel“
a
GYMNÁZIUM U LIBEŇSKÉHO ZÁMKU
Se sídlem:  U Libeňského zámku 1/3, Praha 8, 180 00
IČO: 61387509
DIČ: CZ61387509 zapsaná v obchodním rejstříku zasílací adresa: GYMNÁZIUM U LIBEŇSKÉHO ZÁMKU,  U Libeňského zámku 1/3, Praha 8, 180 00
Zastoupené: RNDr. Františkem Kosinou – ředitelem školy 
Registrace:               Příspěvková organizace od 1. 1. 2001 rozhodnutím MŠMT ČR č. j. 34012/2000-14 v působnosti hl. m. Prahy, zapsaná v Rejstříku  škol  RED-IZO   600005933, zapsaná v RARIS IČ 61387509. 
Bankovní spojení:  PPF banka a.s., Evropská 2690/17, Praha 6;  číslo účtu:  2003130002/6000
 kontaktní email: frantisek.kosina@gulz.cz email pro zasílání elektronické fakturace: dále jen jako „objednatel“
Objednatel a zhotovitel dále společně též „strany“ a každá z nich též „strana“.
Přílohy, jež tvoří nedílnou součást této smlouvy: Příloha č.1
I.
Úvodní ustanovení
1. Zhotovitel je osoba oprávněná ve smyslu zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpadech“) k podnikání v oblasti nakládání s odpady a oprávněným provozovatelem zařízení k nakládání s odpady.
2. Původce odpadu je osoba specifikovaná v příloze č. 1 této smlouvy. Pokud taková specifikace osoby v příloze č. 1 uvedena není, má se za to, že původcem odpadu ve smyslu zákona o odpadech je objednatel.
3. Odpad je odpad specifikovaný v příloze č. 1 této smlouvy. Objednatel odpovídá za správné zařazení odpadu podle druhů a kategorií v souladu s katalogem odpadů (vyhláška č. 93/2016 Sb.).
4. Svozové místo  je místo dohodnuté smluvními stranami, kde bude připravena sběrná nádoba určená ke svozu; svozové místo je uvedené v příloze č. 1 této smlouvy.
5. Sběrné nádoby jsou nádoby, do nichž objednatel shromažďuje odpad. V případě požadavku objednatele se zhotovitel zavazuje poskytnout objednateli za sjednaných podmínek sběrné nádoby, jejichž specifikace bude uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. V případě, že svoz bude probíhat ze svozové nádoby ve vlastnictví objednatele, musí být typ a velikost této nádoby odsouhlasena ze strany zhotovitele. Umístění sběrných nádob a četnost pravidelného svozu jsou uvedeny v příloze č. 1.
6. Nadstandardní služby jsou služby poskytované na základě žádosti objednatele spolu se svozem odpadu. Jedná se o provádění zanášky sběrných nádoby, odemykání vstupních dveří a instalaci bezpečnostního zámku na sběrné nádoby. Jejich detailní specifikace, podmínky poskytování těchto služeb a jejich zpoplatnění bude v případě jejich poskytnutí stanoveno v samostatné příloze k této smlouvě.




II.
Předmět smlouvy
1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje přebírat odpady objednatele, které jsou specifikovány v příloze č. 1 této smlouvy, a tyto přijmout do svého vlastnictví ve smyslu zákona o odpadech a s převzatými odpady naložit v souladu s tímto zákonem, to vše za předpokladu, že objednatel dodrží podmínky zhotovitele uvedené v této smlouvě. Smluvní strany se dohodly, že odpad se má za převzatý zhotovitelem v okamžiku, kdy jej převezme od objednatele přímo zhotovitel nebo třetí osoba, jež je smluvně zajištěná zhotovitelem k převzetí odpadů a jejich přepravě pro zhotovitele (dále jen „dopravce“).
2. Objednatel se zavazuje sjednaným způsobem předávat odpady zhotoviteli po dobu účinnosti smlouvy, převést vlastnické právo k odpadu na zhotovitele a za plnění poskytovaná zhotovitelem zaplatit zhotoviteli úplatu sjednanou v příloze č. 1 této smlouvy a plnit další povinnosti uvedené v této smlouvě.
3. Smluvní strany se dohodly na tom, že místem předání a převzetí odpadů a tedy i místem jejich nakládky je svozové místo uvedené v příloze č. 1, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě prokazatelně jinak. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli veškerou dokumentaci týkající se odpadů, jejíž předání právní předpisy pro daný druh odpadu vyžadují.
4. Převzetí odpadu, na který se nevztahuje tato smlouva, může být provedeno pouze na základě operativní objednávky objednatele, anebo na základě separátní smlouvy. Objednávka musí být učiněna písemně, musí v ní být uvedeno množství a druh odpadu a datum požadovaného převzetí, přičemž cena takto provedeného plnění bude stanovena na základě platného ceníku zhotovitele.
III.
Způsob plnění
1. Objednatel je povinen zajistit shromažďování odpadu do sběrných nádob na svozovém místě a zhotovitel se zavazuje zajistit sběr takového odpadu a jeho svoz na místo jeho využití či odstranění (dále jen jako „svoz“), a to v rozsahu a frekvenci dle přílohy č. 1 této smlouvy.
2. V případě, že je svoz odpadu podmíněn označením svozové nádoby svozovou známkou, zavazuje se zhotovitel dodat objednateli paušální známky (samolepky), případně jednorázové známky v rozsahu a skladbě dle přílohy č. 1 této smlouvy. Objednatel je povinen označit sběrné nádoby těmito známkami, neboť obě smluvní strany budou mít shodně za to, že pouze takto označené sběrné nádoby slouží k odkládání a svozu odpadů podle této smlouvy.
IV.
Cena plnění a platební podmínky
1. Cena za poskytované služby dle této smlouvy je stanovena dohodou smluvních stran v části ceníku služeb uvedeném v příloze č. 1 (dále také jako „ceník“), a to bez daně z přidané hodnoty, která bude připočtena v aktuální zákonné výši.
2. Cena za poskytované služby bude vyúčtována vždy za fakturační období, které je uvedeno v příloze č. 1 smlouvy. Zhotovitel vystaví na cenu služeb daňový doklad (dále jen „faktura“) a odešle jej objednateli na sjednanou zasílací adresu dle této smlouvy.
Faktura je splatná 14 dní ode dne jejího vystavení.
3. Zhotovitel je oprávněn objednateli vystavit a doručovat jakoukoliv fakturu podle této smlouvy v elektronické podobě, a to na e-mailovou adresu objednatele uvedenou v této smlouvě. Objednatel uděluje zhotoviteli souhlas k zasílání a používání faktur (daňových dokladů) v elektronické podobě ve smyslu ustanovení § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty.
Elektronická faktura ve smyslu tohoto ustanovení smlouvy bude vyhotovena ve formátu PDF.
4. Všechny platby podle této smlouvy se provádí bezhotovostně na účet zhotovitele nebo v hotovosti. Číslo účtu, měnu platby a variabilní symbol či způsob jeho určení uvede zhotovitel vždy na faktuře. Náklady spojené s úhradou závazků dle této smlouvy (např. bankovní poplatky, poštovní poplatky) nese každá ze smluvních stran sama.
5. Platba objednatele se považuje za uhrazenou, je-li řádně identifikována (označena variabilním symbolem) a připsána v předepsané výši na účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy.
6. Smluvní strany si sjednávají, že případné neidentifikovatelné platby poskytnuté objednatelem na bankovní účet zhotovitele nebo i přeplatky může zhotovitel započíst na kteroukoli svoji pohledávku za objednatelem, a to dle uvážení zhotovitele.
7. Cena za poskytované služby dle této smlouvy se zvyšuje:
a) pokud dojde, v porovnání se stavem ke dni uzavření této smlouvy, k prokazatelnému zvýšení cen položek ovlivňujících sjednanou cenu plnění, tj. zejména ke zvýšení ceny pohonných hmot, zvýšení poplatku za uložení odpadu na skládku ve smyslu zákona o odpadech nebo k jakémukoliv zvýšení nákladů na plnění dle této smlouvy vzniklému na základě případně nové přijatých či změněných právních předpisů; takové zvýšení sjednané ceny je vůči objednateli účinné od prvého dne kalendářního měsíce, v němž zhotovitel zvýšení sjednané ceny písemně objednateli oznámil;
b) o míru inflace, tj. o procentní přírůstek cenové hladiny vyhlašovaný a publikovaný Českým statistickým úřadem, a to dle stavu ke dni účinnosti původní sjednané či upravené ceny oproti stavu k poslednímu dni měsíce předcházejícího dni, kdy se stanovuje cena nová. Novou výši ceny oznámí zhotovitel písemně objednateli, nová cena je účinná ke dni doručení nového ceníku objednateli, případně k jinému datu v něm uvedeném;
c) na základě změny přílohy č. 1 této smlouvy, a to v případě požadavku objednatele na zvýšení rozsahu plnění uvedeného v článku II. této smlouvy. Nový rozsah plnění, resp. cena budou oznámeny formou zaslání nového ceníku ze strany zhotovitele objednateli. Nový rozsah plnění, resp. nová cena jsou účinné ke dni doručení nového ceníku objednateli, případně k jinému datu v něm uvedeném.
V.
Úrok z prodlení a smluvní pokuty
1. Pro případ prodlení objednatele s úhradou kterékoli splatné pohledávky (peněžitého dluhu) podle této smlouvy je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.
2. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,-- Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti, jež vyplývá z článku II., odstavec 3., článku VI. odstavec 2., písmeno a), b), d), f) nebo g) a článku VII. odstavec 5. této smlouvy. Uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo zhotovitele na odstoupení od této smlouvy ani není dotčen nárok zhotovitele na náhradu škody a úrok z prodlení. Ustanovení § 2050 občanského zákoníku se nepoužije.

VI.
Práva a povinnosti smluvních stran
1.  Zhotovitel se zavazuje:
a) Zajistit svoz řádně a včas a dle podmínek stanovených touto smlouvou.
b) Zajistit navrácení sběrných nádob na jejich stanoviště, a to bez zbytečného odkladu po jejich vyprázdnění.
c) Zajistit náhradní svoz odpadu v případě havárie či poruchy na vozidle nebo v případě jiné závažné události nejpozději tři dny po dni plánovaného svozu.
d) Zajistit náhradní svoz odpadu v případě oznámení o neprovedeném svozu objednatelem nejpozději následující den po dni oznámení.
e) Zajistit na své náklady opravu nebo výměnu sběrné nádoby, dojde-li k jejímu prokazatelnému poškození jednáním ze strany zaměstnanců zhotovitele.
f) Zajistit neprodleně odstranění nečistoty, dojde-li činností zhotovitele při manipulaci s nádobami ke znečištění stálého stanoviště nádoby, případně veřejného prostranství.
2.  Objednatel je povinen:
a) Zajistit volný přístup k nádobám v souladu se svozovým kalendářem.
b) Zajistit sjízdnost vozovek a schůdnost přístupových cest vedoucích k jednotlivým stanovištím nádob.
c) Zajistit, aby odpad nebyl ukládán mimo určené nádoby. Pokud bude vedle nádob odložen odpad, zhotovitel není povinen jej odvézt.
d) Zajistit, aby nedocházelo ke znehodnocování odpadu odpadem, ke kterému není určena tato smlouva.
e) Nádobu řádně označit svozovou známkou, která slouží ke kontrole při vývozu a evidenci. Řádně neoznačená nádoba nebude vyvážena, a to i v případě, že je služba hrazena.
f) Vrátit zhotoviteli ve lhůtě pěti dnů ode dne ukončení účinnosti této smlouvy všechny jím pronajaté sběrné nádoby, a to v řádném stavu, odpovídajícím běžnému opotřebení.
g) Zařazovat odpad podle druhů a kategorií podle zákona o odpadech.
3.  Zhotovitel je oprávněn odmítnout svoz odpadu v případě, že objednatel nesplnil touto smlouvou sjednané povinnosti nebo je objednatel v prodlení s úhradou kterékoliv částky dle této smlouvy.
VII.
Nájem sběrných nádob
1. V případě požadavku objednatele se zhotovitel zavazuje přenechat do užívání za úplatu objednateli sběrné nádoby, jejichž počet a specifikace jsou uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy.
2. Objednatel prohlašuje, že se seznámil se stavem sběrných nádob a neshledal žádné faktické či právní vady, které by bránily jeho užívání k účelům touto smlouvou sledovaných a v tomto stavu a za podmínek dále v této smlouvě stanovených jej do nájmu přijímá.
3. Cena za nájem sběrných nádob dle této smlouvy je stanovena v příloze č. 1, a to bez daně z přidané hodnoty.
4. Zhotovitel vyúčtuje cenu nájmu dle tohoto článku spolu s ostatními poskytnutými službami dle této smlouvy.
5. Objednatel je povinen nádoby:
a) Užívat ve shodě s účelem smlouvy, hospodárně a účelně.
b) Chránit před poškozením, ztrátou nebo zničením.
c) Vrátit v případě, že jej nepotřebuje pro plnění účelu smlouvy nebo jej řádně nevyužívá
d) Užívat při dodržování všech požárních, bezpečnostních, hygienických a dalších předpisů, které se vztahují k jeho činnosti
e) Předložit zhotoviteli ke kontrole.
f)  Řádně užívat, jinak nese odpovědnost za škody na majetku způsobené neodborným zacházením a provozními událostmi.
6.  Zhotovitel:
a) Je povinen ke dni účinnosti této smlouvy předat objednateli nádoby.
b) Je oprávněn žádat vrácení nádob, neužívá-li objednatel předmět nájmu řádně, případně je užívá v rozporu s účelem, ke kterému má sloužit.
c) Je oprávněn odebrat objednateli nádoby v případě, že objednatel nesplnil touto smlouvou sjednané povinnosti nebo je objednatel v prodlení s úhradou kterékoliv částky dle této smlouvy.


VIII.
Doba trvání smlouvy a její zánik
1. Smlouva se uzavírá na dobu uvedenou v příloze č. 1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smlouvy oběma smluvními stranami a účinnosti dnem  01.01.2019.
2. Obě smluvní strany jsou oprávněny smlouvu vypovědět s výpovědní dobou 3 měsíce. Výpovědní doba počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž druhá smluvní strana obdrží písemnou výpověď řádně doručenou na její adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy.
3. Zhotovitel má právo od této smlouvy odstoupit, vyjma zákonných důvodů, dostane-li se objednatel do prodlení s úhradou ceny na základě daňového dokladu – faktury o více než třicet dnů ode dne splatnosti daňového dokladu a dále v případě, že byl prohlášen úpadek objednatele. Oznámení o odstoupení doručí zhotovitel na adresu objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. Účinky odstoupení nastávají ke dni, kdy objednatel obdrží písemné oznámení o odstoupení od smlouvy.
4. Odstoupení od této smlouvy má účinky jen do budoucna. V případě odstoupení některé strany od této smlouvy nejsou strany povinny si vrátit plnění, která si na základě této smlouvy doposud poskytly, a zůstávají zachovány veškeré nároky které stranám z této smlouvy a v souvislosti s ní vznikly do doby odstoupení od ní. V případě odstoupení od této se obě smluvní strany zavazují vypořádat své finanční poměry založené touto smlouvou nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení oznámení o odstoupení od této smlouvy.
5. Smluvní strany se dohodly, že dosavadní závazky z uzavřených smluv se stejným nebo obdobným plněním, týkající se stejného svozového místa/svozových míst jako tato smlouva se podle § 1902 zákona č. 89/2012 ruší a nahrazují se touto smlouvou. Výjimku tvoří závazky, které vznikly z důvodu porušení povinnosti z uzavřených dosavadních smluv, např. smluvní pokuta.
IX.
Prorogace
1.  Strany se dohodly, že v případě jakýchkoliv sporů dle této smlouvy, je příslušný Obvodní soud pro Prahu 10, případně Městský soud v Praze.
X.
Závěrečná ustanovení
1. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou neupravená se řídí zákonem o odpadech, ve znění pozdějších předpisů zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2. Veškeré změny této smlouvy je možné činit jen po vzájemné dohodě smluvních stran formou písemného dodatku k této smlouvě. Toto ujednání se nevztahuje na ustanovení týkající se ceníku.
3. Zhotovitel informuje objednatele, že pokud na základě této smlouvy dochází ke zpracování osobních údajů (zejména kontaktních údajů objednatele), dochází tak pouze v rozsahu nezbytném pro plnění smlouvy. Zásady zpracování osobních údajů ve skupině AVE CZ jsou dostupné na adrese http://www.ave.cz/cs/ochrana-udaju.
4. Případná nicotnost, neplatnost, neúčinnost či nevynutitelnost některých ustanovení této smlouvy nemá vliv na existenci, platnost, účinnost či vynutitelnost ostatních ustanovení, pokud lze nicotná, neplatná, neúčinná či nevynutitelná ustanovení od ostatních ustanovení oddělit, a to za předpokladu, že lze předpokládat, že by k právnímu jednání došlo bez nicotné, neplatné, neúčinné či nevynutitelné části právního jednání, pokud by strana nicotnost, neplatnost, neúčinnost či nevynutitelnost takového právního jednání včas rozpoznala; v takovém případě bude dané ustanovení nahrazeno příslušným nejblíže použitelným platným, účinným či vynutitelným ustanovením podle práva České republiky. Strany v této souvislosti sjednávají, že za nenahraditelné a neoddělitelné ve smyslu právě uvedeného považují jakékoliv ustanovení této smlouvy o určení způsobu výpočtu odměny zhotovitele dle této smlouvy. 5.  Strany sjednávají, že v rámci smluvního vztahu založeného touto smlouvou mají ustanovení zákona, jež nemají donucující účinky, přednost před obchodními zvyklostmi.
6.          Tato smlouva je vyhotovena ve 2 shodných stejnopisech.
7. Pro vyloučení pochybností se uvádí, že žádný závazek z této smlouvy není fixním závazkem podle § 1980 občanského zákoníku.
8. Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb.,  zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí Gymnázium, 
Praha 8, U Libeňského zámku 1.

	Praha, dne 30. 01. 2019
	 V Praze dne 30. 01. 2019

	_________________________________
	_________________________________

	zhotovitel
Pavlína Šteinerová, v. r.
	Objednatel
RNDr. František Kosina, v. r.






Stránka 4 z 4
Ceník
	Služba
	Množství/MJ
	Roční cena v CZK bez DPH
	Int. č. sml.

	1100 l svoz 1x14 dnů (26/rok)
	2 JV
	2.422,80 
	2916120231

	1100 l svoz 2xtýdně (104/rok)
	2 JV
	41.416,32 
	2916120231

	1100 l plast měsíčně (12/rok)
	1 JV
	836,16 
	2916120232

	1100 l plast  (52/rok)
	1 JV
	9.528,96 
	2916120232

	1100 l papír  (26/rok)
	1 JV
	4.456,68 
	2916120233

	Likvidace odpadu
	Množství/MJ
	Jednotková cena v CZK bez DPH
	Int. č. sml.

	200301 Směsný komunální odpad
	1 T
	0,00 
	2916120231

	150102 Plastové obaly
	1 T
	0,00 
	2916120232

	150101 Papírové a lepenkové obaly
	1 T
	0,00 
	2916120233


Platební období:	Ročně
Příloha č. 1 ke smlouvě č. 11000650/01.01.2019
Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou
1
Seznam stanovišť
	Stanoviště
.
	Číslo popisné
	Číslo orient.
	Číslo dodat.
	Interní č. sml.
	Počet nádob
	Typ nádoby
	Roční přepočet svozu
	Den svozu
	Sezóna
	Kód odpadu

	Praha 8, U Libeňského zámku
	3
	
	
	2916120231
	2 
	US1100
	        52 
	po
	01.09-30.06
	200301

	vyhr. prostor u areálu školy
	
	
	
	
	2 
	US1100
	        52 
	čt
	01.09-30.06
	200301

	vyhr. prostor u areálu školy
	
	
	
	
	2 
	US1100
	        26 
	čt lichý
	01.07-31.08
	200301

	vyhr. prostor u areálu školy
	
	
	
	2916120232
	1 
	US1100GE
	        52 
	st
	01.09-30.06
	150102

	vyhr. prostor u areálu školy
	
	
	
	
	1 
	US1100GE
	        12 
	1st
	
	150102

	vyhr. prostor u areálu školy .	vyhr. prostor u areálu   
školy
	
	
	
	2916120233
	1 
	US1100B
	        26 
	čt sudý
	
	150101



	Interní číslo smlouvy
	IČO
	Název
	IČP
	IIČP
	IČZ

	2916120231
	61387509
	GYMNÁZIUM U LIBEŇSKÉHO ZÁMKU
	
	GULZ613875
	

	2916120232
	61387509
	GYMNÁZIUM U LIBEŇSKÉHO ZÁMKU
	
	GULZ613875
	

	2916120233
	61387509
	GYMNÁZIUM U LIBEŇSKÉHO ZÁMKU
	
	GULZ613875
	


Seznam původců
2