Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8371175: 1900020 SOD Zpracování projektové dokumentace k provádění stavby

Příloha SOD.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

                                        Č. ZAK. ………../2019

              Zpracování projektové dokumentace k provádění stavby:
„Realizace interiérové úpravy mázhauzu Domu pánu z Lipé (radnice) v Ivančicích“

Tato smlouva se uzavírá ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb. – občanského zákoníku – v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb.
– autorským zákonem – a se zákonem č. 183/2006 Sb. – stavebním zákonem – ve znění všech pozdějších změn a dodatků,
jakož i v souladu s platnými obecně závaznými normami a předpisy, které upravují výklad uvedených zákonů, mezi
smluvními stranami:

Město Ivančice

Sídlo:             Palackého náměstí 196/6, 664 91 Ivančice

Zastoupené:        starostou Milanem Bučkem

IČO:               00281859

DIČ:

Bankovní spojení:                č. ú.

- dále jen “objednatel” –

a

ARCHATT PAMÁTKY spol. s r. o.

Sídlo:             V. Nezvala 56/68, 674 01 Třebíč

Zastoupené:        Ing. Arch. Petr Řehořka

IČO:               60753013

DIČ:

bankovní spojení:                            č. ú.:

zapsán u Krajského soudu v Brně C 19429 a je členem ČKAIT (Česká komora architektů ) Číslo autorizace: 03325

- dále- dále jen “zhotovitel” –

uzavírají tuto smlouvu o dílo, kterou se zhotovitel zavazuje k řádnému provádění a dokončení díla ve lhůtách a za podmínek
dále stanovených, a objednatel se zavazuje toto dílo protokolárně převzít, poskytovat zhotoviteli součinnost při provádění
díla a zaplatit cenu díla, to vše v souladu s obecně platnou závaznou právní úpravou, s podmínkami uvedenými v této
smlouvě a v souladu s dobrou profesní a obchodní praxí.

                                                          I.
                                                     Preambule

1. Zhotovitel prohlašuje, že je společnost s r. o. v souladu s platným právním řádem České republiky, zapsaný v obchodním
rejstříku nebo v jiném registru a že je oprávněn uzavřít tuto smlouvu.

2. Zhotovitel prohlašuje, že má s Českou pojišťovnou a.s. uzavřenou pojistnou smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu
ze dne 24. 4. 2001 na pojistnou částku nejméně na 1 mil. Kč a zavazuje se, že toto smluvní pojištění bude udržovat
minimálně v této výši po celou dobu platnosti této smlouvy.

                                                                   II.
                Podklady, na jejichž základě se smlouva uzavírá, a další podklady pro plnění zhotovitele

Tato smlouva se uzavírá na základě níže uvedených podkladů:

     1) Zadávací podklady v rámci výběrového řízení na zhotovitele.

Pro případ vzniku dodatečných požadavků objednatele na úpravy dokumentace již vypracované v rámci plnění této smlouvy,
smluvní strany se zavazují uzavřít odpovídající dodatek této smlouvy, na jehož základě zhotovitel dodatečné požadavky
akceptuje a zohlední v díle nad rámec plnění sjednaného touto smlouvou.

                                                     Strana č 1
                           SMLOUVA O DÍLO

                                                        Č. ZAK. ………../2019

                                                                        III.
                                                               Předmět smlouvy

1. Zhotovitel se zavazuje, že v souladu se shora uvedenými podklady a s pokyny objednatele vypracuje projektovou
     dokumentaci a provede úkony architektonické, projektové a inženýrské povahy (včetně veřejnoprávní inženýrské
     činnosti), potřebné pro přípravu a realizaci stavby akce „Realizace interiérové úpravy mázhauzu Domu pánu z Lipé
     (radnice) v Ivančicích“ dále jen dílo.

2. Zhotovitel se zavazuje respektovat požadavky objednatele ohledně svého plnění ve smyslu této smlouvy, ledaže by tím
     vystavil sebe, objednatele nebo jinou osobu nebezpečí škody, zákonného či jiného ze zákona vyplývajícího postihu
     nebo jinému závažnému nebezpečí.

3. Provedení díla dle tohoto ustanovení zahrnuje zejména práce a činnosti podle přílohy č. 1 výzvy – Soupis prací.
4. Obsah projektové dokumentace bude v rozsahu vyhlášky č. 62/2013 Sb. (499/2006 Sb.) Přílohy č. 1 této vyhlášky a

     vyhlášky č. 146/2008 Sb. Přílohy č. 8 a 9 této vyhlášky. Projektové práce budou provedeny v souladu se zákonem
     č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění.

                                                                      IV.
                                                   Osoby zúčastněné na realizaci díla

     Zhotovitel má právo sjednat si poradce a specialisty na provedení speciálních výkonů. Zhotovitel určí formu, rozsah a
     ostatní náležitosti smluvního závazku o spolupráci s uvedenými poradci a specialisty, při čemž má odpovědnost za
     jejich plnění jakoby tyto části díla prováděl sám, přičemž cena za provedení díla se nemění.

                                                                   V.
                                                             Cena za dílo

     Cena za zhotovení díla v rozsahu této smlouvy je stanovena dohodou obou smluvních stran, je stanovena nabídkou
     zhotovitele a je definována jako cena „nejvýše přípustná“ (maximální) ve smyslu zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve
     znění pozdějších předpisů, zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění a zákona č. 134/2016 Sb., o
     zadávání veřejných zakázek, v platném znění v celkové výši 167 000,- Kč bez DPH, DPH 21% 35 070,- Kč, cena
     včetně DPH 202 070,- Kč.

                                                                   VI.
                                                             Lhůty plnění

1. Smluvní strany se dohodly, že předpokládaný termín zahájení nejpozději únor 2019 platí za předpokladu podpisu
     smlouvy v termínu dle výběrového řízení.

2. Termín plnění:

          Zhotovení do: 29. 3. 2019
3. Shora uvedený termín plnění smí být překročen pouze v případě dodatečných změn a požadavků objednatele ohledně

     stavby, a to pouze po předchozí písemné dohodě mezi stranami na základě příslušného dodatku k této smlouvě.

4. Předpokládané lhůty plnění budou závislé na splnění termínů správních řízení a vyjádření dotčených stran.
5. Zhotovitel neodpovídá za prodlení ve vydání pravomocných správních rozhodnutí a za prodlení způsobené účastníky

     řízení (specifikovaných mj. §85 a §109 Stavebního zákona), pokud prodlení není způsobeno důvody na straně
     zhotovitele spočívajícími v porušení této smlouvy, platných zákonných předpisů a norem. V případě zpoždění na straně
     třetích účastníků správních řízení a inženýrské činnosti, bude uzavřen mezi smluvními stranami dodatek k této smlouvě
     o úpravě lhůt plnění.

                                                                   VII.
                                                  Fakturace a platební podmínky

1. Objednatel uhradí zhotoviteli cenu díla na základě řádně vystavené faktury, která jako daňový a účetní doklad bude
     obsahovat zákonem předepsané údaje. Bude-li dílo vykazovat vady a nedodělky, bude vystavená faktura brána jako
     nedostatečně vystavená a objednatel má právo ji zhotoviteli vrátit, přičemž nebude běžet splatnost dle odst. 2 tohoto
     článku.

2. Faktura bude mít splatnost do 30-ti kalendářních dnů od prokazatelného doručení objednateli. Za den rozhodný pro
     splatnost je považován den odepsání fakturované částky z účtu objednatele.

                                                                      Strana č 2
SMLOUVA O DÍLO

       Č. ZAK. ………../2019

3. Objednatel neposkytuje zálohy. Faktura bude předložena po předání předmětu díla v rozsahu článku III. a V. této
     smlouvy a oběma stranami odsouhlaseného předávacího protokolu.

Faktury budou vystaveny zhotovitelem a zaslány na adresu:  Město Ivančice
                                                           Palackého náměstí 196/6
                                                           664 91 Ivančice

4. Objednatel je oprávněn vrátit zhotoviteli fakturu, pokud se číslo bankovního účtu zhotovitele, uvedené na faktuře,
     neshoduje s číslem bankovního účtu, uvedeném v záhlaví této smlouvy.

5. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že bankovní účet uvedený v záhlaví smlouvy využívá pro svou ekonomickou činnost a
     tento je správcem daně zveřejněn způsobem umožňujícím přístup. Smluvní strany jsou si povinny sdělit veškeré změny
     v této smlouvě bez zbytečného odkladu.

                                                                  VIII.
                                             Předávání a odsouhlasení dokumentace

1. Objednatel se zavazuje předávat zhotoviteli bez zbytečného odkladu a včas veškeré svoje požadavky ohledně díla a
     plnění zhotovitele ve smyslu této smlouvy. Na žádost zhotovitele se objednatel zúčastní jednání se třetími osobami
     ohledně předmětné stavby.

2. Zhotovitel, na základě plné moci udělené objednatelem, provede kompletní inženýrskou činnost s dotčenými orgány a
     organizacemi, směřující k vypracování předmětu díla a dodržení lhůt veřejnoprávního projednání této smlouvy.

3. Ve výše uvedené ceně je zahrnut počet vyhotovení projektové dokumentace včetně kopií všech dokladů v papírové
     podobě pro provádění stavby 4 paré a 1 elektronická podoba na datovém nosiči (ve formátu PDF, DWG, DOC a XLS) a
     všechny originály dokladů v samostatném paré. Vícetisky dokumentace zhotoví zhotovitel na požádání objednatele proti
     úhradě na základě písemného dodatku této smlouvy. Za každé jedno vyhovení navíc bude účtována cena ve výši
     6 000 ,- Kč.

     Zhotovitel je povinen dokumentaci předat pouze proti podpisu předávacího protokolu.

4. Odsouhlasení dokumentace a připomínky:

     4.1. K odsouhlasení předané dokumentace a ke kontrole úplnosti plnění objednatelem se stanovuje lhůta
            10 pracovních dnů, která počíná běžet převzetím předmětu plnění ke kontrole. Nejpozději v této lhůtě je
            objednatel oprávněn uplatnit u zhotovitele nárok na odstranění nesouladu předané dokumentace s požadavky a
            podmínkami, které byly uplatněny před a během zpracování plnění. Za uplatnění nároku se považuje oznámení
            písemnou formou, datovou schránkou, elektronickou poštou (e-mail) nebo faxem. Datum na tomto oznámení
            bude nejpozději 10. pracovní den od prokazatelného předání dokumentace zhotovitelem k odsouhlasení
            objednateli.

     4.2. Neučiní-li se tak, považuje se předaná dokumentace za bezvadnou a úplnou a jako taková za schválenou a
            zavazuje objednatele uhradit cenu výkonové fáze díla. Toto ustanovení nezbavuje zhotovitele odpovědnosti za
            vady jeho plnění a za případné škody, těmito vadami způsobené, ve smyslu platné zákonné úpravy a této
            smlouvy.

     4.3. Zhotovitel je povinen dohodnout zapracování oprávněné připomínky nebo požadavku objednatele do dalšího
            stupně dokumentace, nebo je zapracovat do předaného plnění bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě 10
            kalendářních dnů od předání připomínek objednatelem ve smyslu odstavce 5. bodu 1. tohoto článku, a po
            projednání a akceptaci oprávněných připomínek oběma stranami. Toto zapracování nebude mít vliv na změnu,
            respektive prodloužení termínů následných výkonových fází a konečného termínu plnění.

     4.4. Pro zajištění plynulosti a rychlosti svého plnění ve smyslu této smlouvy zhotovitel může požádat objednatele o
           odsouhlasení rozpracované dokumentace nebo dílčího návrhu: pro jejich odsouhlasení se stanovuje lhůta 5
           pracovních dnů.

5. Dodatečné změny a požadavky objednatele jsou ty, které:

     5.1. objednatel uplatní teprve tehdy, kdy jejich respektování není možné bez nového zpracování návrhů a dokumentace
            objednatelem již dříve odsouhlasených.

     5.2. nebo takové, na jejichž základě se stavba nebo její část mají odchýlit od původně stanovené funkce nebo
            prostorového řešení.

Strana č 3
                           SMLOUVA O DÍLO

                                                        Č. ZAK. ………../2019

                                                                   IX.
                                            Smluvní sankce a pokuty, zastavení prací

1. V případě, že zhotovitel nedodá dílo ve smluvním termínu, bude zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 2 000,- Kč
     za každý den prodlení. Pro případ prodlení se splněním peněžitého závazku ze strany objednatele sjednávají smluvní
     strany úrok z prodlení ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení.

2. V případě, že dojde k přerušení prací nebo odstoupení od smlouvy ze strany objednatele, strany sjednávají oprávnění
     zhotovitele vyfakturovat objednateli práce, rozpracované ke dni přerušení prací nebo odstoupení od smlouvy, a to v
     alikvotní výši. V případě, že dojde k přerušení prací nebo odstoupení ze strany zhotovitele, strany si sjednávají, že
     zhotovitel předá veškerou doposud rozpracovanou dokumentaci v papírové i elektronické podobě objednateli bez
     nároku na honorář.

3. Obě smluvní strany mohou od této smlouvy v případě závažných důvodů odstoupit. Odstoupení je třeba učinit písemně
     s tím, že účinky odstoupení nastávají dnem prokazatelného doručení tohoto projevu vůle druhé smluvní straně.

                                                                   X.
                                                        Odpovědnost za vady

1. Zhotovitel odpovídá za to, že zpracované dílo bude mít vlastnosti vymezené touto smlouvou, bude splňovat požadavky
     platných právních předpisů a závazných článků technických norem ČSN, EN, pokud nebylo s objednatelem výslovně
     dohodnuto jinak.

2. Případnou reklamaci vady plnění předmětu této smlouvy je objednatel povinen uplatnit písemně a bezodkladně po
     zjištění vady.

3. Pro případ vady projektu strany sjednávají právo objednatele požadovat a povinnost zhotovitele provést bezplatné
     odstranění vady. Zhotovitel se zavazuje zjištěné vady projektu odstranit bez zbytečného odkladu od uplatnění
     oprávněné reklamace objednatelem, nejpozději však do 10 pracovních dnů od nahlášení reklamace.

4. Zhotovitel je objednateli v souladu s touto smlouvou odpovědný za škodu způsobenou vykonáním sjednaných činností a
     poskytnutím sjednaných služeb.

5. Zhotovitel není odpovědný:

     5.1. za žádné škody ani nároky vzniklé v souvislosti s nepatřičným použitím projektu objednatelem,
     5.2. za škody, které byly způsobeny použitím podkladů, převzatých od objednatele, pokud zhotovitel ani při vynaložení

           odborné péče nemohl zjistit jejich nevhodnost, případně na tuto nevhodnost objednatele upozornil, ale ten na
           použití zmíněných podkladů přesto trval,
     5.3. za škody způsobené vyšší mocí, kterým nemohl zabránit ani při vynaložení přiměřeného úsilí, které by objednatel
           mohl oprávněně požadovat,
      5.4. za prodlení, opominutí a škody způsobené rozhodnutím orgánů veřejné správy.

6. Na dílo bude poskytnuta plná záruka po dobu vlastní realizace stavebních úprav, min. však po dobu platnosti předpisů,
     zákonů či vyhlášek, na základě nichž bude projektová dokumentace zpracována.

                                                                   XI.
                                                          Zvláštní ujednání

1. Okolnosti plnění smluvních stran výslovně neupravené touto smlouvou se řídí ustanovením zákonů, uvedených
      v záhlaví této smlouvy, která jsou jim povahou nejbližší; není-li takového ustanovení, zavazují se smluvní strany řešit
      případné spory ohledně jejich plnění dohodou, která bude vycházet z profesních zvyklostí a ze zvyklostí obchodního
      styku.

2. Objednatel se zavazuje, že přistoupí na změnu závazku v případech, kdy se po uzavření smlouvy změní výchozí
      podklady rozhodující pro její uzavření nebo kdy vzniknou nové požadavky objednatele.

3. Ochrana autorských práv se řídí platným zněním autorského zákona a veškerými mezinárodními dohodami o ochraně
      práv k duševnímu vlastnictví, které jsou součástí českého právního řádu.

4. Zhotovitel se zavazuje zpracovat návrh stavby i veškerou další dokumentaci ve smyslu této smlouvy tak, aby se
      jednalo o původní autorské dílo ve smyslu autorského zákona č. 121/2000 Sb.; přitom odpovídá za porušení práv
      třetích osob vyplývajících z duševního vlastnictví. Zároveň se zavazuje, že toto dílo nebude opakovaně vytvářet,
      navrhovat ani realizovat ani neposkytne podklady pro jiné použití, leda po předchozí písemné dohodě s objednatelem.

                                                                      Strana č 4
                           SMLOUVA O DÍLO

                                                        Č. ZAK. ………../2019

5. Objednatel je oprávněn použít plnění zhotovitele ve smyslu této smlouvy výlučně pro účely vyplývající z této smlouvy.
      Jiné jeho použití, zejména případné využití pro jiné stavby ať už přímo objednatelem, nebo tím, že objednatel dílo
      poskytne k takovému účelu třetí osobě, je podmíněno výslovným souhlasem zhotovitele. Pokud objednatel toto
      ujednání poruší, má zhotovitel právo, aby mu objednatel odevzdal celý prospěch, který z tohoto dalšího použití měl, a
      pokud vznikne zhotoviteli takovýmto jednáním škoda, má zhotovitel též právo na její náhradu ve smyslu platné právní
      úpravy.

6. Uhrazením faktury se tímto stává dílo majetkem objednatele. V případě odstoupení od smlouvy ze strany zhotovitele
      nebo objednatele před ukončením díla, je objednatel oprávněn použít dílo pro dopracování jiným zhotovitelem a to bez
      souhlasu zhotovitele, aniž by se vystavoval porušování autorských práv. V tomto případě nevzniká právo zhotoviteli na
      náhradu prospěchu objednatele a škody zhotoviteli za porušení autorských práv.

7. Zhotovitel je oprávněn uveřejnit dílo v rozsahu této smlouvy při zachování zájmů objednatele a má při uveřejnění právo
      uvést svoje jméno.

8. Zhotovitel má právo na to, aby během přípravy a realizace stavby byl na viditelném místě stavby umístěn poutač –
      banner se jménem, adresou a logem zhotovitele na dílo v rozsahu této smlouvy. Pokud na tomto právu bude trvat,
      musí do výkazu výměr pro realizaci stavby začlenit položku na tuto publicitu. V opačném případě se tohoto práva
      dobrovolně vzdává.

9. Výchozí podklady a zpracované originály zůstávají v archivu zhotovitele.
10. Zhotovitel pověřil vedením zakázky ve smyslu této smlouvy ……………………………….

11. Tato smlouva podléhá zákonu č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
      těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel je povinen tuto
      smlouvu zveřejnit v registru smluv MV ČR v předepsaném formátu.

                                                                   XII.
                                                         Závěrečná ujednání

1. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech.
2. Všechny stejnopisy smlouvy, z nichž po dvou obdrží každá ze smluvních stran, mají platnost originálu.
3. Smlouvu je možno měnit a doplňovat písemnými dodatky, stvrzenými oprávněnými zástupci obou smluvních stran.
4. Obě strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, souhlasí s ní a na důkaz souhlasu ji podepisují.
5. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smlouvy, účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv a trvá až do doby předání

      celého díla.

V Ivančicích, dne 28. 2. 2019              V Brně dne 16. 1. 2019

Objednatel                                 Zhotovitel
Milan Buček                                Ing. arch. Petr Řehořka

Schváleno na schůzi Rady města Ivančice č. 3, bod 32, konané dne 23. 1. 2019.

                               Strana č 5