Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva O POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY VÝPLATNÍ LÍSTEK NA MOBILNÍ TELEFON Č. 2018/630 uzavřená podle ust. § 1746, odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů 1 ŠMLUVNĹ STRANY 1 1 .Objednatel Organizace: Krajská hygienická stanice Zlínského kraje se sídlem ve Zlíně Adresa: HavlIčkovo nábřeží 600, 760 01 Zlín Zastoupená: MUDr. Eva Sedláčková, ředitelka lČ: 71009221 Přidělené číslo licence: (dále v této smlouvě jen ,,Objednatel") 1.2 Poskytovatel Společnost: Verna, a. s. Sídlo: Okružní 871/3a, 638 00 Brno Zastoupená: Ing. jan Tomišek, předseda představenstva lČ: 26226511 Zapsaná: Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415 (dále v této smlouvě jen ,,Poskytovatel"). Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tuto smlouvu o poskytování služby výplatní lístek na mobilní telefon: 2 Předmět SMLOUVY 2.1 Poskytovatel se touto smlouvou zavazuje poskytovat Objednateli službu výplatní lístek na mobilnI telefon spočÍvajÍcÍ v zasňáni výplatních lístků na mobilní telefony zaměstnanců Objednatele a/nebo formou e-mailu. 2.2 Objednatel se zavazuje za tuto službu hradit Poskytovateli odměnu za dále stanovených podmínek. 3 Práva a povinnosti stran 3.1 Poskytovatel je povinen provést odesláni výplatních lístků vždy na pokyn Objednatele zadaný prostřednictvím příslušné aplikace Verna. 3.2 Poskytovatel není odpovědný za obsah výplatního lístku. Tento bude vytvořen aplikací Mzdy na základě dat zadaných Objednatelem do této aplikace. 1 V 4 Cena - 4.1 Objednatel se zavazuje hradit za poskytnutou službu cenu, která bude určena na základě počtu odeslaných výplatních lístků za měsíc v souladu s ceníkem, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. 4.2 Poskytovatel je oprávněn pro každý další rok poskytování služby upravit výši ceny uvedenou v předchozím odstavci o míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak byly za bezprostředně předcházejÍcÍ období statisticky zjišťovány a oficiálně zveřejňovány Českým statistickým úřadem na jeho webových stránkách WWW.CZSO.CZ 5 PLATEBNÍ PODMÍNKY 5.1 Poskytovatel vystaví fakturu na cenu určenou v souladu s ČI. 4 odst. 4.1 po uplynutí daného ka|endářního čtvrtletí. 5.2 Objednatel uhradí peněžité závazky vyplývajÍcÍ z této smlouvy v době splatnosti 14 dni od vystavení faktury a na účet poskytovatele uvedený na faktuře. 5.3 Objednatel je oprávněn před uplynutím doby splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, nebo má jiné závady v obsahu podle této smlouvy. Ve vrácené faktuře musí vyznačit důvod vrácení. Poskytovatel je v tomto případě povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní doba splatnosti. Celá doba běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury. 6 Sankce, odstoupení od smlouvy 6.1 V případě prodlení Objednatele s úhradou peněžitého závazku vyplývajícího z této smlouvy je Poskytovatel oprávněn nárokovat úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý, i započatý, den prodlení. 6.2 V případě prodlení Poskytovatele s dodáním výplatních lístků v dohodnutém terminu je Poskytovatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1 % z ceny poskytnuté služby za dotčené čtvrtletí za každý jednotlivý případ. Smluvní pokuta bude započtena oproti ceně za poskytnutou službu pro dané čtvrtletí. 6.3 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Objednateli zaplacení smluvní pokuty v případě Objednatelova porušeni povinnost uchovat v tajnosti obchodní tajemství dle ČI. 7 této smlouvy. výše smluvní pokuty činí 50.000,- KČ (slovy: padesát tisíc korun českých). 6.4 Poskytovatel je oprávněn požadovat po Objednateli zaplacení smluvní pokuty v případě, že smlouva bude později zrušena v důsledku Objednatelova porušení povinnosti zveřejnit smlouvu nebo její část dle ČI. 8.4. výše smluvní pokuty činí 200 000,- KČ (slovy: pět set tisíc korun českých). 6.5 Uhrazením smluvní pokuty nebo úrokem z prodlení není dotčeno ani omezeno právo domáhat se náhrady škody, jež prokazatelně vznikla porušením smluvní povinnosti, které se smluvní pokuta týká. 2 6.6 Obě strany jsou oprávněny odstoupit od smlouvy v případě jejího podstatného porušeni, tak jak je stanoveno v § 2001 a násl. občanského zákoníku. Za podstatné porušení smlouvy se považuje zejména prodlení Objednatele s úhradou peněžitého závazku vyplývajícího z této smlouvy po dobu delší než 30 dní. 7 Ochrana dat Objednatele a obchodního TAJEMSTVÍ 7.1 Smluvní strany berou na vědomí, že Poskytovatel není v pozici zpracovatele osobních údajů ve smyslu ČI. 4 odst. 8 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařIzeni o ochraně osobních údajů). 7.2 Poskytovatel zároveň upozorňuje, že data jsou šifrovaná a Poskytovatel k nim nemá přistup. 7.3 Objednatel bere na vědomí, že veškeré informace týkajIcI se ceny předmětu plnění této smlouvy jsou ve spojeni s informacemi o úplném rozsahu plnění předmětu této smlouvy, především o počtu výplatních lístků., obchodním tajemstvím dle § 504 občanského zákoníku, a zavazuje se je uchovávat v tajnosti v souladu se zákonem. 7.4 Objednatel v souvislosti se zveřejněním této smlouvy v registru smluv, jakož i smluv uzavřených na základě této smlouvy a dohod (dodatků), kterými se tato smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší v souladu s ČI. 8.4 této smlouvy, nezveřejní cenovou politiku Poskytovatele vyjma těch cen, jejichž zveřejnění je nezbytně nutné k tomu, aby výše uvedené smlouvy nabyly platnosti a účinnosti. 7.5 V ostatním se ohledně ochrany dat Objednatele, které mají povahu osobních údajů či obchodního tajemství, uplatní úprava ČI. 8 Obchodních podmínek společnosti Verna, který tvoří nedílnou přílohu této smlouvy. Tam, kde se v ČI. 8 obchodních podmínek mluví o Uživateli, je jím pro účely této smlouvy myšlen Objednatel, a tam, kde je odkazováno na licenční smlouvu, je myšlena tato smlouva. 7.6 Závazky smluvních stran uvedené v tomto článku trvají i po skončení smluvního vztahu. 8 ŽÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 8.1 Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž jeden obdrží Objednatel a jeden Poskytovatel. 8.2 Obě smluvní strany jsou oprávněny tuto smlouvu kdykoliv písemně vypovědět. Délka výpovědní doby činí 2 měsíce a počíná běžet 1. dnem kalendářního měsíce následujícího po doručeni výpovědi. 8.3 Nevymahatelnost nebo neplatnost kteréhokoli ustanovení této smlouvy neovlivní vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že jakékoli ustanovení této smlouvy by mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti či vymahatelnosti, zavazují se smluvní strany dohodnout se na náhradě takového ustanovení novým, obdobného obsahu, významu a účelu. 3 8.4 Smluvní strany souhlasí se zveřejněním smlouvy v úplném znění, stejně jako s uveřejněním úplného znění smluv uzavření na základě této smlouvy a dohôd (dodatků), kterými se smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší, a to zejména prostřednictvím Registru smluv (https://smlouvy.gov.cz/) v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění smlouvy zajisti Objednatel nejpozději do 3 měsíců ode dne podpisu smlouvy. Při tom je povinen dbát, aby nedošlo ke zveřejnění takových informaci, které jsou ve svém souhrnu obchodním tajemstvím dle ČI. 7 této smlouvy. Úplné zveřejnění skutečností, které jsou ve svém souhrnu obchodním tajemstvím, provede Objednatel pouze na základě pravomocného rozhodnutí příslušného orgánu veřejné správy. 8.5 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: Příloha č. l: Ceník poskytované služby Příloha č. 2: Technické podmínky platné ke dni podpisu smlouvy, Příloha č. 3: Článek 8 Obchodních podmínek. 8.6 Příloha č. 3 je k dispozici na stránkách Poskytovatele (http://www.vema.cz/o- spolecnosti-ke-stazenil). Tuto přilohu je oprávněn Poskytovatel upravovat tak, aby ji udržoval v souladu zejména s bezpečnostními, technickými a provozními potřebami. O změně bude Objednatel informován na Zákaznickém webu. 8.7 Smluvní strany této smlouvy prohlašují, že se řádně seznámily s jejím obsahem, včetně všech příloh, který odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, považují ho za určitý a srozumitelný. Objednatel výslovně prohlašuje, že je seznámen s aplikacemi poskytovanými Poskytovatelem na základě této smlouvy k užívání, a současně prohlašuje, že tyto aplikace svou funkcionalitou vyhovují jeho potřebám. Na důkaz tohoto připojují smluvní strany vlastnoruční podpisy. Ve Zlíně dne V Brně dne 21.01.2019 Krajská hygienická stanice Zlínského Verna, a. s. kraje se sídlem ve Zlíně MUDr. Eva Sedláčková, ?6. a Ing. jan Tomíšek předseda představenstva ředitelka 4 Přĺloha č. 1 ke smlouvě č. 2018/630 Ceník poskytované služby Odesláno l měsíc 1 - 99 100 - 249 250 - 499 500 - 999 1 000 - 4 999 5 000 - 9 999 10 000+ výplatní lístek na mobilní mVL 2,50 2,40 2,30 2,20 2,10 2,00 1,90 telefon Veškeré ceny jsou uvedeny v KČ bez DPH, které bude připočteno v odpovídající zákonné výši ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. V Brně dne 14.09.2018 5 Přĺloha č. 2 ke smlouvě č. 2018/630 Technické podmínky platné ke dni podpisu smlouvy výplatní lístky se odesilají z aplikace Mzdy. Na počítači, kde tato aplikace běží (serverová stanice, ne klient) je potřeba mít povolenu odchozí komunikaci na adresu mVLS.vypfatnilistek.cz a port 443 a dále na server gs.symcb.com port 80, kde se kontroluje seznam zneplatněných certifikátů. SW a HW požadavky zůstávají stejné jako u běžné instalace mezd. výplatní lístky odcházejí na server v zašifrované podobě, pro JSON se používá šifra AES256, pro PDF interní šifrovací algoritmus (AES128). Heslo Objednatele se nikdy neposílá na server, takže Poskytovatel nemá přistup k obsahu uložených výplatních lIstků. 6 Obchodní podmínky společnosti Vemä, a. s., se sídlem Okružní 871/3a, 638 00 Brno, IČ 262 26 511, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415 (dále jen ,,Poskytovatel") Tyto obchodní podmínky Poskytovatele v souladu s ustanovením § 1751 odst. l zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve z11ění pozdějších předpisů, upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě licenční smlouvy na užívání programového vybavení IS Vemä nebo v souvislosti s ní. V CLI Definice pojmů Pro účely těchto obchodních podmínek strany definují následující pojmy: a) aplikace Ekos - aplikace z oblasti ekonomiky, b) aplikace HR - aplikace z oblasti lidských zdrojů, C) GDPR - nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) d) licence - oprávnění k užívání aplikací v souladu s jejich určením, e) licenční karta — je elektronickým ekvivalentem přílohy č. l licenční smlouvy, která obsahuje rozsah licence, f) licenční měsíc - měsíc, ve kterém se platí Poplatek za poskytnutí práva používat produkt dle ČI. 3 odst. 3.2 těchto obchodních podmínek, popř. Poplatek za poskytnutí práva používat aktuální verze dle ČI. 12.; licenční měsíc je stanoven na základě dohody stran, g) licenční smlouva - smlouva, jíž Poskytovatel poskytuje Uživateli oprávnění k užívání aplikací v ujednaném rozsahu a Uživatel se zavazuje poskytnout Poskytovateli sjednanou odměnu. Licenční smlouva je uzavírána v elektronické podobě. Je-li mezi Poskytovatelem a Uživatelem uzavřena smlouva také v listinné podobě a dostane-li se některé ustanovení uvedené v elektronické smlouvě do rozporu s ustanovením listinné licenční smlouvy, bude mít přednost ustanovení uvedené v listinné smlouvě. h) osobní číslo - osoba, která aktivně pracuje a vstupuje do výpočtu mezd, bez ohledu na to, zda se jedná o pracovní poměr nebo jiný vztah (DPP/DPČ, služební poměr, člen zastupitelstva, člen družstva, atd.), a v konkrétním měsíci odpracovala alespoň jeden den, případně alespoň jeden den neodpracovala (dovolená, dočasná pracovní neschopnost, atd.). i) programového vybavení IS Verna - autorské dílo chráněné příslušnými právními předpisy, j) Referenční dokumentace - sestává z elektronické dokumentace, která je v online podobč dostupná z aplikaci, školících materiálů, TccllnickÝch a provozních podinínek a pokynů na Zákaznickém webu, k) Uživatel - nabyvatel licence, l) verze distribučního baličku - je dána číselnou trojicí ve formátu GG.VV.MM, kde GG je generační číslo verze (mční se při podstatných změnách aplikace nebo modulu), VV je číslo verze a MM je číslo modifikačních a inovačních úprav, m) Zákaznický web - adresa htt]}s://zakaznik.velna.cz/. Uživatel má zajištěn přístup na Zákaznický web, na který je třeba se nejprve registrovat postupem uvedeným na vstupní stránce, a je povinen jej průběžně sledovat, pokyny zveřejněné na Zákaznickém webu jsou součástí Referenční dokumentace. Čl.2 Licenční podmínky 2.1 Uživateli se poskytuje licence zvoleného produktu v jím zvoleném rozsahu. Licenci nabývá uhrazením prvního poplatku za poskytnutí práva používat produkt dle ČI. 3 odst. 3.2 těchto obchodních podmínek, za následující měsíční poplatky získává oprávnění používat verze produktu aktuální pro dané období. 2.2 Licence se poskytuje jako nevýhradní, omezená územím České a Slovenské republiky, množstevním rozsahem určeným u aplikací HR počtem osobních čísel a u aplikací Ekos počtem řádků v účetním deníku za fiskální rok. 2.3 Poskytnutí licenčních práv může být podmíněno dodáním licenčních podkladů. ¶0 Cl.3 Platební podmínky 3.1 Ceny jsou dány platným ceníkem Vemä, který je k dispozici na vyžádání v sídle 3.2 společnosti. 3.2.1 3.2.2 Poplatek za poskytnutí práva používat produkt 3.2.3 U aplikací HR se poplatek určuje s ohledem na počet osobních čísel, u aplikací Ekos se 3.2.4 určuje podle počtu řádků v účetním deníku za fiskální rok. 3.2.5 Poplatek je stanoven za měsíc využívání. Poplatek se hradí čtvrtletně předem. V případě pořízení v průběhu kalendářního čtvrtletí uhradí Uživatel odpovídající počet měsíců do konce daného čtvrtletí, dále následují čtvrtletní platby. Faktura na uhrazení poplatku bude vystavena v prvním mčsíci daného kalendářního čtvrtletí se splatností 14 dni od vystavení. Poplatek se hradí na účet uvedený na faktuře. Faktura bude vystavena v elektronické podobě v souladu s ustanovením § 26 odst. 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Uzavřením licenční smlouvy Uživatel uděluje souhlas pro veškerá použití daňového dokladu v elektronické podobě. Uživatel je oprávněn před uplynutím doby splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti daňového dokladu dle zákona o dani z přidané hodnoty, nebo má jiné závady v obsahu podle smlouvy. Ve vrácené faktuře musí vyznačit důvod vrácení. Poskytovatel je v tomto případě povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní doba splatnosti. Celá doba běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury. výše poplatku může být na začátku každého dalšího roku užívání upravena o meziroční míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak budou pro bezprostředně předcházející období statisticky zjišt'ovány a oficiálně zveřejňovány Českým statistickým úřadem na jeho webových stránkách _www.czso.cz. 3.3 Změna rozsahu licence 3.3.1 HR Při změně rozsahu licence (změna v počtu osobních čísel, rozšíření o další aplikace atd.) se vychází z rozdílu cen po změně a před změnou rozsahu licence. Je-li rozdíl kladný, Uživatel hradí doplatek a přiměřeně se mění výše následně účtovaných poplatků. Je-li rozdíl záporný, poplatek hrazený Uživatelem se na základě jeho žádosti přiměřeně sníží. 3.3.2 Ekos Pokud dojde v průběhu fiskálního roku k překročení počtu řádků v účetním deníku dle zvoleného tarifů, Uživatel uhradí rozdíl v ceně mezi překoCeným tarifem a nejbližším vyšším tarifem za uplynulé měsíce aktuálního fiskálního roku. Po zbylé měsíce aktuálního fiskálního roku Uživatel hradí cenu dle vyššího tarifů. Pro dalŠí fiskální rok má Uživatel možnost změny tarifu. Pokud tak neučiní, hradí nadále poplatek dle vyššího tarifů. Čl.4 Práva a povinnosti stran 4.1 Uživatel se zavazuje, že během využívání aplikací Vemä bude: a) používat aplikace způsobem uvedeným v Referenční dokumentaci a postupovat v souladu s touto dokumentací, b) používat verze aplikací platné pro zpracovávané období, c) vytvářet pouze záložní či archivní kopii aplikací, je-li nezbytná, d) oprávněn činit si kopie Referenční dokumentace jen pro vlastní potřebu. 4.2 Uživatel není oprávněn: a) bez předcházejícího písemného souhlasu Poskytovatele jakýmkoliv způsobem poskytnout licenci třetím osobám či jinak zpřístupnit aplikace třetím osobám, b) zasahovat do binárního kódu ani zdrojového kódu aplikací tam, kde je dostupný, ani jinak s nim manipulovat; nesmí zejména upravovat či jakkoliv měnit aplikace, rozmnožovat či zpracovávat kód atd., C) zkoumat, studovat či zkoušet fůnkčnost aplikací za účelem zjištění myšlenek a principů, na nichž jsou založeny, d) oprávněně vytvořené záložní či archivní kopie aplikací rozšiřovat, e) oprávněně vytvořené kopie Referenční dokumentace rozšiřovat, do Referenční dokumentace zasahovat či s ní jinak neoprávněně zacházet. 4.3 Poskytovatel se zavazuje udržovat aplikace v souladu s aktuální legislativou, která dopadá na standardní fůnkcionality produktu a fůnkcionality, o které byl produkt rozšířen po vzájemné dohodě Uživatele a Poskytovatele. Čl.5 Distribuce aplikací 5.1 Aplikace jsou distribuovány formou distribučních balíčků. Každý distribuční balíček je označen identifikátorem aplikace a verzí distribučního balíčku. 5.2 Distribuované balíčky jsou Uživateli k dispozici následujícími způsoby: a) stahováním pomocí programů Vemä Start nebo Vemä Správce z distribučního serveru Vema. b) stahováním na Zákaznickéin webu \' sekci Produkty. Cl.6 Záruka, Odpovědnost za škodu 6.1 Poskytovatel výslovně odpovídá za to, že aplikace mají ke dni uzavření této smlouvy vlastnosti, které umožňují jejich řádný provoz v souladu s Referenční dokumentací. 6.2 Na fůnkčnost dodaných aplikací poskytuje Poskytovatel po celou dobu užívání záruku. Tato záruka zahrnuje závazek Poskytovatele, že dodané aplikace: a) nemají právní vady, b) jsou schopny rutinního provozu v běžné provozní Činnosti Uživatele na datech Uživatele, C) budou pracovat podle Referenční dokumentace, d) poskytnou výstupy nebo podklady pro výstupy, které budou v souladu s platnými a účinnými právními předpisy. Záruka je podmíněna úhradou Poplatku za poskytnutí práva používat produkt dle ČI. 3 odst. 3.2 těchto obchodních podmínek, popř. Poplatku za poskytnutí práva používat aktuální verze dle ČI. 7.za dané období. 6.3 Žádná ze smluvních stran neodpovídá za škodu, která vznikla v důsledku věcnč nesprávného nebo jinak chybného zadání, které obdržela od druhé smluvní strany. 6.4 Poskytovatel neodpovídá za škodu vzniklou: a) v důsledku použití aplikace v rozporu s Referenční dokumentací, b) tím, že s aplikací pracují lidé bez příslušných odborných znalostí, C) tím, že vady aplikací nebyly Uživatelem včas oznámeny. 6.5 Poskytovatel dále nemůže zaručit, že aplikace budou zcela v souladu s představami Uživatele a budou absolutně bezchybné. 6.6 Náhrada škody se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, přičemž maximální výše náhrady škody odpovídá pořizovací ceně aplikace. Čl.7 Reklamace 7.1 V případě průkazným způsobem ohlášené reklamační vady v průběhu záruční doby je Poskytovatel povinen bez zbytečného odkladu zahájit práce na jejím vyřešení. Vyřešením reklamace se rozumí podle povahy vady její odstranění nebo stanovení dalšího postupu, který umožní užívání aplikací bez výrazných omezení až do úplného odstranění vady. 7.2 Za průkazný způsob ohlášení vady se považuje vyplnění a odeslání formuláře na adrese http://c.s.vein.a.cz nebo Zákaznickém webu nebo ohlášení vady na pracoviště Poskytovatele tzv. Centrum služeb na tel.: 530 500 500 v pracovní dny v době od 8.00 hod. do 17.00 hod. Reklamace zadané mimo uvedenou dobu se považují za zadané v 8.0 hod. nejblíže následujícího pracovního dne. Pokud do 15 minut od ohlášení vady pomocí formuláře Uživatel neobdrží e-niailem potvrzení, ohlásí vadu prostřednictvím výše uvedené telefónni linky. 7.3 Neoznámil-li Uživatel vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, pozbývá práva z vadného plnění. Čl.8 Ochrana obchodního tajemství a osobních údajů, mlčenlivost 8.1 Poskytovatel nemá běžně přístup k datům Uživatele, jenž jsou zpracovávány IS Verna. Tento přístup se realizuje pouze v případě servisního či jiného poradenského zásahu ze strany Poskytovatele výlučně na základě žádosti Uživatele. 8.2 Poskytovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech údajích a informacích Uživatele, které jsou obchodního, finančního, právního, účetního, organizačního, technického, bezpečnostního či jiného charakteru, které mají povahu osobních údajů ve smyslu GDPR či obchodního tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku, s nimiž přijde do styku v rámci realizace požadavků Uživatele týkajících se zejména technické podpory a úprav IS Verna (dále jen ,,Informace Uživatele"). Poskytovatel se zavazuje s Informacemi Uživatele nakládat v souladu s příslušnými právními předpisy 8.3 Smluvní strany berou na vědomí, že Poskytovatel není v pozici zpracovatele osobních údajů ve smyslu ČI. 4 odst. 8 GDPR. 8.4 Poskytovatel se zavazuje, že zachová mlčenlivost o všech Informacích Uživatele. Tato povinnost zahrnuje závazek Poskytovatele, že Informace Uživatele nesdělí bez souhlasu Uživatele třetí osobě a zamezí neoprávněnému přístupu třetích osob k nim, nevyužije je ve prospčch svůj či třetí osoby a nebude s nimi nakládat jinak, než za účelem, pro který mu byly zpřístupněny. 8.5 Poskytovatel prohlašuje, že Informace Uživatele zpřístupní pouze těm svým zaměstnancům a spolupracovníkům, jimž je třeba je zpřístupnit za účelem splnění požadavku Uživatele a pouze v nezbytně nutném rozsahu. 8.6 Poskytovatel se zavazuje, že zaváže k povinnosti mlčenlivosti uvedené v odst. 8.4 všechny své zaměstnance a spolupracovníky, kteří přijdou s Informacemi Uživatele do styku v rámci plnění svých pracovních či smluvních povinností. 8.7 Poskytovatel nebude vytvářet kopie Informací Uživatele či je jinak reprodukovat, nebude-li to nezbytně nutné ke splnění účelu, za nímž mu byly zpřístupněny. V takovém případě kopie uchová pouze po dobu nezbytně nutnou ke splnění uvedeného účelu. 8.8 Povinnost mlčenlivosti uvedená v odst. 8.4 tohoto článku se netýká informací, které: a) jsou veřejně známými informacemi, b) Uživatel sám zpřístupnil či zpřístupní veřejnosti, C) inčl Poskytovatel prokazatelně k dispozici již před jejich zpřístupněním ze strany Uživatele. d) Poskytovatel získá později nezávisle na Uživateli, a aniž by tím porušil některou z povinností stanovených v tomto článku, e) je Poskytovatel povinen sdělit na základě povinnosti vyplývající ze zákona, f) Poskytovatel sděluje soudu či jinému orgánu veřejné moci v rámci soudního, správního řízení či jiného řízení. 8.9 Poskytovatel se zavazuje, že v případě, že by zjistil, že z jeho zavinění došlo k porušení zabezpečení Informací Uživatele, které mají povahu osobních údajů, ve smyslu ČI. 4 odst. 12 GDPR, bude o tom informovat Uživatele formou odeslání e-mailové zprávy na registrovaný licenční e-mail bez zbytečného odkladu po tomto zjištění. 8.10 Povinnost mlčenlivosti uvedená v odst. 8.4 týkající se Informací Uživatele zpřístupněných Poskytovateli během účinnosti licenční smlouvy jakož i povinnost k náhradě škody dle předchozího odstavce přetrvá i po ukončení účinnosti licenční smlouvy. Čl.9 Trvání smlouvy 9.1 Dobu trvání licenční smlouvy určují smluvní strany v licenční smlouvě. 9.2 Obě smluvní strany mají právo licenční smlouvu písemně vypovědět. Délka výpovědní doby činí 2 měsíce a počíná běžet l. dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi. 9.3 Poskytovatel je oprávněn v případě podstatného porušení licenční smlouvy ze strany Uživatele, zejména pak jestliže je v prodlení se zaplacením ceny delším než 30 dnů nebo v případě poškození autorských práv poskytovatele odstoupit od smlouvy. 9.4 Uživatel je oprávněn odstoupit od licenční smlouvy v případě jejího podstatného porušení Poskytovatelem tak, jak je uvedeno v příslušných ustanoveních občanského zákoníku. ČLIO Upozorne'WniV Poskytovatel upozorňuje, že může udělit licenci pouze k vlastním aplikacím. Oprávnění k užívání operačních systémů a jiných aplikací, k nimž majetková práva vykonávají třetí osoby, které jsou nezbytné k zprovoznění a užívání aplikací Poskytovatele, si musí Uživatel zajistit samostatně. V CLil Volba práva, řešení sporů 11.1 Smluvní vztah mezi stranami a veškeré právní pomčry a vztahy vzniklé z licenční smlouvy se řídí českým právním řádem. 11.2 Veškeré spory vzniklé z licenční smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány, před obecným českým soudem, jehož příslušnost bude určena podle právních předpisů Ceské republiky. Čl.12 Přechodná ustanovení 12.1 Zákazníci, kterým byla poskytnuta licence podle předchozí licenční politiky, tj. politiky platné do 31. 8. 2015, mohou nadále pokračovat ve využívání aplikací pořízených do 31. 8. 2015 dřívějšími formami: 12.1.1 Pořízení aplikací Uživateli byla za poplatek poskytnuta licence, jedenkrát ročně hradí poplatek za poskytnutí práva používat aktuální verze. Jeho výše Činí 25 % z pořizovací ceny aplikací, není-li dohodnuto jinak. Faktura na uhrazení poplatku bude vystavena v licenčním měsíci se splatností 14 dní od vystavení. Uhrazením poplatku uživatel získává oprávnění užívat aktuální verzi aplikací na další rok. výše poplatku může být upravena o meziroční míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak budou pro konkrétní období statisticky zjišt'ovány a oficiálně zveřejňovány Českým statistickým úřadem na jeho webových stránkách www.czso.cz. 12.1.2 Pronájem aplikací Uživateli se za poplatek poskytuje licence na kalendářní Čtvrtletí, po jehož uplynutí lze licenci prodloužit na další čtvrtletí uhrazením poplatku na toto čtvrtletí. Poplatek za využívání aplikací je stanoven ve výši 10 % z pořizovací ceny aplikací. Dohodou stran může být výše stanovena odchylně. Faktura na uhrazení poplatku bude vystavena vždy v prvním měsíci příslušného kalendářního čtvrtletí se splatností 14 dní od vystavení. Uhrazením poplatku uživatel získává oprávnění užívat aktuální verzi aplikací na dané čtvrtletí. V případě získání licence během čtvrtletí se poplatek poměrně krátí. Na začátku dalšího roku využívání aplikací může být výše poplatku upravena o meziroční míru nárůstu spotřebitelských cen za ostatní zboží a služby tak, jak budou pro konkrétní období statisticky zjišt'ovány a oficiálně zveřejňovány Českým statistickým úřadem na jeho webových stránkách www.czso.cz. 12.2 Budou-li mít uživatelé uvedení v tomto článku zájem na pořízení dalších aplikací, lze tak učinit pouze v souladu s aktuálně platnými obchodními podmínkami. ČI. 13. Závěrečná ustanovení Poskytovatel je oprávněn tyto podmínky v přiměřeném rozsahu měnit, tak jak je stanoveno v § 1752 občanského zákoníku, přičemž změna bude Uživateli oznámena prostřednictvím Zákaznického webu. Pokud nebude Uživatel se změnou souhlasit, má právo ji odmítnout a smlouvu vypovědět ve výpovědní době určené smlouvou. V Brně dne 1. 7. 2018