Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
sMLOuvA o DiLo NA LıKvıDAcı čERNÉ sKLÁDKY č. Zhotovitele: č. objednatele: 201 6/2190 Smluvní strany: 1. Objednatel: Statutární město Hradec Králové Sídlo: Československé armády 408, 502 00 Hradec Králové Zastoupený: PaedDr. Jindřich Vedlich, Ph.D. :ˇ 00268810 DIC: CZ00268810 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Hradec Králové č. účtu: a . Zhotovitel Městské lesy Hradec Králové a.s. Sídlo: Přemyslova 219/17, 500 08 Hradec Králové Zastoupený: lng. Milan Zerzán, ředitel společnosti ıč: Dıčz 25962523 0225962523 Spisová Značka: B2220 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové Bankovní spojení: účwz _ Komerční banka a.s. uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku podle ustanovení § 2586 a násl. Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský Zákoník (dále jen „Zákon“), tuto smlouvu 0 dílo na likvidaci černé skládky (dále jen „smlouva“): Prohlášení a účel smlouvy 1. Statutární Orgány (příp. další osoby oprávněné kpodpisu smlouvy) uvedené vzáhlavi Smlouvy prohlašují, že jsou Oprávněny v souladu s obecně Závaznými právními předpisy a vnitřními předpisy příslušné smluvní strany podepsat bez dalšího tuto smlouvu o dílo. 2. Zhotovitel prohlašuje, že má všechna podnikatelská oprávnění potřebná k provedení díla dle této smlouvy, a Že i v dalším je oprávněn provést dílo dle této smlouvy. 3. Tato smlouva se uzavírá Za účelem likvidace černé skládky na dopadové ploše bývalé letecké střelnice, lesní pozemek pp. č. 565/1 v katastrálním území Běleč nad Orlicí. . Tato Smlouva se uzavírá bez realizace Zadávacího řízení v souladu s čl. XX. Odst. 2. Směrnice č. 2/2016 Zastupitelstva města Hradec Králové a primátora města, kterou se Stanoví postup města Hradec Králové při zadávání veřejných zakázek. . Tato Smlouva je uzavřena na základě usnesení Rady města Hradec Králové č. RM/2016/1474 Ze dne 06.12.2016. Il. Předmět smlouvy Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo: likvidace černé skládky na dopadové ploše bývalé letecké střelnice, lesní pozemek pp. č. 565/1 v katastrálním území Běleč nad Orlicí (dále jen „dilo“) . Dílo sestává Zejména z odkrytí černé skládky na dopadové ploše bývalé letecké střelnice (lesní pozemek pp. č. 565/1 v k.ú. Běleč nad Orlicí), převoz a uložení odpadu na skládku. . Zhotovitel se Zavazuje Zabezpečit na svůj náklad a na své nebezpečí všechna související plnění a práce potřebné k včasnému a řádnému provedení díla, a dále se Zavazuje dílo provést s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Práce nad rozsah díla dle této Smlouvy (vícepráce), budou realizovány, jen pokud o ně bylo po vzájemné dohodě písemným dodatkem k této smlouvě dílo rozšířeno` Zhotovitel si je vědom nákladů spojených se Zhotovením díla a zavazuje se, Že nebude žádat jakékoliv plnění v průběhu provádění díla. IV. . Doba a místo plnění . Termín zahájení provádění díla: oboustranným podpisem smlouvy Termín předání díla: 31.01.2017 Zhotovitel není v prodlení s plněním této smlouvy a neodpovídá za Škody tímto způsobené, pokud neplnění smluvních povinnosti je Způsobeno vyšší mocí ve smyslu čl. lX. této smlouvy. Pokud zhotovitel během plnění Zjistí okolnosti, které brání včasné realizaci díla, musí bez zbytečného odkladu písemně uvědomit objednatele o předpokládaném zpoždění, jeho pravděpodobněm trvání a příčině. Místem plnění je prostor bývalé letecké střelnice (lesní pozemek pp. č. 565/1 v k.ú. Běleč nad Orlicí). V. Cena Za dílo Strany se dohodly, že maximální cena za dílo činí: Jednotková max. cena bez DPH Za 1 tunu: 8 260,00 Kč Maximální celková cena bez DPH: 82 645,00 Kč DPH (21%): 17 355,00 Kč Maximální cena celkem včetně DPH: 100 000,00 Kč Konečná cena Za dílo bude odvozena od skutečného množství uloženého odpadu Z černé skládky V prostoru dopadové plochy bývalé letecké střelnice na lesním pozemku pp. č. 565/1 v k.ú. Běleč na Orlicí. . Zhotovitel jako plátce DPH připočítává k ceně Za dílo daň Z přidané hodnoty ve výši 21%. Pokud dojde ke Změně sazby DPH v době uskutečnění Zdanitelného plnění, je Zhotovitel oprávněn účtovat DPH v procentní sazbě odpovídající Zákonné úpravě účinné k datu uskutečnění Zdanitelného plnění. V případě takové Změny DPH není třeba uzavírat dodatek ke smlouvě, postačuje písemné oznámení Zhotovitele o takové Změně. Cena Za dílo dohodnutá v čl. V. odst. 1 je cenou úplnou a konečnou. Cena Zahrnuje veškeré náklady Zhotovitele Související s provedením díla. Zvýšení dohodnuté ceny za dílo (S výjimkou dle čl. V. odst. 2) je možné pouze na Základě písemného dodatku ke smlouvě podepsaného Zástupci obou smluvních stran. VI. Platební podmínky Cena Za dílo bude uhrazena na Základě faktury vystavené Zhotovitelem po úplném dokončení díla. Podkladem pro vystavení faktury bude protokol vystavený oprávněným subjektem k uložení odpadu s uvedeným množstvím uložených tun a jednotkové ceny Za uložení 1 tuny odpadu. Podkladem pro Zaplacení předmětu plnění budou faktury, které budou mít náležitosti daňového dokladu dle Zákona č. 235/2004 Sb., O dani Z přidané hodnoty (dále jen „Zákon O DPH“). Smluvní Strany se dohodly, že cena bude fakturována s DPH. Faktura bude obsahovat číslo faktury, název díla nebo jeho části, datum předání provedených prací objednateli, název, sídlo, IČ a DIČ objednatele, název, sídlo, lČ a DIČ Zhotovitele, den odeslání faktury, označení peněžního ústavu a účtu, na který má být placeno, vyznačení dne splatnosti, fakturovanou částku S DPH a bez DPH a další náležitosti v Souladu se Zákonem O DPH, požadavky Zákona č. 89/2012 Sb., občanský Zákoník, a požadavky zákona č. 563/1991 Sb., O účetnictví. Přílohou faktury bude soupis skutečně provedených prací oceněných jednotkovými cenami a pořadovými čísly položek uvedených v nabídce Zhotovitele. Bez odsouhlaseného soupisu provedených prací je faktura neplatná. Splatnost všech fakturje 21 dní od jejich doručení objednateli. Jestliže faktura nebude Obsahovat náležitosti uvedené v odstavci 2. tohoto článku (případné bude obsahovat chybné údaje) nebo nebude přiložen soupis provedených prací, je objednatel oprávněn takovou fakturu doporučeně či osobně (prostřednictvím Zaměstnance objednatele) vrátit zhotoviteli. Faktury musí být vráceny do data jejich splatnosti. Po tomto vrácení je Zhotovitel povinen vystavit novou fakturu se správnými náležitostmi. Do doby, než je vystavena nová faktura s novou lhůtou splatnosti, není objednatel v prodlení s placením příslušné faktury. Splatnost nově vystavené faktury je rovněž 21 dní od jejího doručení objednateli. Stane-li se Zhotovitel nespolehlivým plátcem ve smyslu ustanovení § 106a Zákona o DPH, je povinen neprodleně o tomto informovat objednatele. Bude-li Zhotovitel ke dni poskytnutí zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce ve smyslu ustanovení § 106a zákona o DPH, je objednatel oprávněn část ceny Odpovídající dani Z přidané hodnoty uhradit přímo na účet správce daně v souladu s ustanovení § 109a Zákona o DPH. O tuto část bude ponížena cena díla a Zhotovitel obdrží pouze cenu díla (části díla) bez DPH. Dojde-li po uzavření smlouvy ke Změně účtu zhotovitele, který je Zveřejněn na stránkách Ceské daňové správy, je Zhotovitel povinen o tom neprodleně informovat objednatele. VII. Práva a povinnosti stran při provádění díla Kontaktními osobami zhotovitele pro realizaci této smlouvyjsou: lng. Milan Zerzán, ředitel společnosti Městské lesy Hradec Králové a.s.. Kontaktními Osobamì objednatele pro realizaci této smlouvy jsou: PhDr. Karel Vít, PhD., vedoucí odboru strategického plánování a projektového řízení. Zhotovitel postupuje při provádění díla samostatně při respektování zejména: - předpisů, norem, vzorových listů, technologií, výrobních předpisů (receptur) a jiných závazných pokynů (např. Zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých Zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nařízení vlády č. 163/2002 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na vybrané stavební výrobky, ve Znění pozdějších předpisů, . - požadavků stanovených k`tomu oprávněnými orgány, - ostatních obecně Závazných právních předpisů a závazných norem a dle příkazů objednatele, ustanovení § 2594 Zákona tím není dotčeno. Za Škody Odpovídá Zhotovitel podle obecné závazných právních předpisů. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla, a to kdykoliv po celou dobu provádění díla. Jestliže objednatel zjistí, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se Smlouvou, jakož i příslušnými rozhodnutími orgánů státní správy, obecně Závaznými právními předpisy a technickými normami, má právo požadovat, aby Zhotovitel odstranil Zjištěné vady a dílo prováděl v souladu s uvedenými dokumenty. Dílo musí odpovídat všem požadavkům uvedeným v dokumentech, pokynech a příkazech uvedeným v odst. 2 tohoto článku smlouvy. Zhotovitel zajistí platební styk s veškerými případnými subdodavateli a Za jejich práci ponese Záruku v plném rozsahu. Zhotovitel si je vědom, že je ve smyslu ustanovení § 2 písm. e) Zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné zprávě a o Změně některých Zákonů (Zákon o finanční kontrole), povinen poskytnout subjektům provádějícím audit a kontrolu v souvislosti s projektem všechny nezbytné informace a spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. VIII. Přerušení a zastavení provádění díla Zhotovitel je oprávněn na nezbytně nutnou dobu a v nezbytném rozsahu přerušit provádění díla, jestliže: - provádění díla brání vyšší moc, - při výskytu vážných skrytých překážek bránících řádnému provádění díla, o nichž zhotovitel nevěděl, nemohl vědět, ani nemohl celou situaci přiměřeným Způsobem vyřešit tak, aby nemuselo být přerušeno provádění díla - dojde k Zastavení provádění díla rozhodnutím k tomu příslušného státního orgánu nikoliv Z důvodů na Straně Zhotovitele Přerušením provádění díla Z uvedených důvodů přestávají dnem přerušení běžet lhůty tímto přerušením dotčené. Objednatel je oprávněn přikázat Zhotoviteli přerušení provádění díla na nezbytně nutnou dobu a v nezbytném rozsahu, Zejména jestliže: - pracovníci Zhotovitele při práci poruší platné technické a bezpečnostní normy a předpisy, - vadný postup Zhotovitele by nepochybně vedl k podstatnému porušení smlouvy, - je ohrožena bezpečnost Zhotovovaného díla, život nebo Zdraví pracujících na Stavbě nebo hrozí-li jiné hospodářské škody. Přerušení provádění díla objednatelem Z výše uvedených důvodů nestaví běh smluvních lhůt tímto přerušením dotčených a nezakládá nárok Zhotovitele na úhradu vícenákladů vyvolaných přerušením. Při každém přerušení provádění díla je zhotovitel povinen Zabezpečit rozestavenou část Zhotovovaného díla do doby Znovuzahájení prací nebo ukončení smluvního Závazku. . IX. Vyšší moc Vyšší mocí se pro potřeby této smlouvy rozumí události, které nastaly Za okolností, které nemohly být odvráceny účastníky této Smlouvy, které nebylo možné předvídat a které nebyly Způsobeny chybou nebo Zanedbánim žádné Ze smluvních stran, jako např. války, revoluce, požáry, Záplavy, Zemětřesení, epidemie nebo dopravní embarga. Vyšší mocí není nedostatek úředního povolení ani jiný Zásah orgánu státní moci v České republice. Nastane-li situace vyšší moci, uvědomí příslušný účastník této smlouvy o takovém stavu, o jeho přičině a jeho skončení druhého účastníka. Zhotovitel je povinen hledat alternativní prostředky pro splnění smlouvy. Trvá-li vyšší moc déle než 2 měsíce a nedohodnou-li se smluvní strany v této době na alternativním řešení, má objednatel právo od smlouvy odstoupit. V takovém případě má objednatel povinnost dosud přijatá plnění si ponechat Za sjednanou úhradu a hledat alternativní řešení ke splnění Smlouvy s jiným partnerem. X. Předání a převzetí díla Závazek zhotovitele provést dílo je splněn jeho řádným dokončením a předáním. Dílo se pokládá Za řádně ukončené, jestliže nebude při převzetí vykazovat žádné vady a nedodělky. Zhotovitel písemně oznámí objednateli nejpozději 5 pracovních dnů předem termín odevzdávání díla. Objednatel Zahájí přejímací řízení bez Zbytečného odkladu. Převzetí díla pořídí Objednatel se Zhotovitelem Zápis O předání a převzetí díla (předávací protokol), podepsaný Zástupci obou stran, a to ve dvou stejnopisech. Zápis bude obsahovat zejména: Zhodnocení jakosti díla, protokol či jiný doklad O množství uloženého odpadu včetně fotodokumentace, prohlášení objednatele, že dílo nebo jeho část přejímá, soupis příloh. Jeden stejnopis obdrží objednatel a jeden zhotovitel. V případě, že objednatel odmítne dílo převzít, sepíší obě strany Zápis, v němž uvedou svá stanoviska a jejich odůvodnění a dohodnou náhradní termín předání. XI. Odpovědnost Za vady díla, záruka Zhotovitel se Zavazuje, že dílo bude mít vlastnosti stanovené touto smlouvou a všemi technickými normami, které se vztahují k materiálům a pracím prováděným na Základě této smlouvy, jinak vlastnosti obvyklé, a dále Že bude použitelné ke smluvenému, jinak obvyklému účelu. Objednatel je povinen nahlásit Zhotoviteli Zjištěné vady písemně (reklamační protokol). Pokud bude objednatel požadovat odstranění vady Zhotovitelem, Zavazuje se Zhotovitel započít s Odstraňováním nahlášených vad bez Zbytečného odkladu a bez Zbytečného odkladu tyto odstranit, a to na své náklady. V případě, že se strany nedohodnou jinak, je Zhotovitel povinen odstranit vady vždy nejpozději do 60 dnů od nahlášení. Zhotovitel je povinen Odstranit vadu i v případě, kdy neuznává, že Za vady odpovídá, ve sporných případech nese Zhotovitel náklady až do rozhodnutí o reklamaci. V případě, že objednatel bude požadovat odstranění vady Zhotovitelem a zhotovitel nezačne s odstraňováním nahlášených vad bez zbytečného Odkladu, nebo tyto neodstraní ve lhůtě stanovené v odst. 3. tohoto článku, je objednatel oprávněn odstranit tyto vady sám nebo prostřednictvím třetích osob, a to na náklady Zhotovitele. Reklamační protokoly budou objednatelem číslovány. Objednatel v reklamačním protokole uvede přibližnou specifikaci Závady. XII. Smluvní pokuty Zhotovitel se Zavazuje Zaplatit Objednateli smluvní pokutu vnásledujících případech: a) v případě prodlení s předáním díla se Zavazuje Zhotovitel Zaplatit objednateli Smluvní pokutu ve výši 0,2% Z ceny díla vč./bez DPH Za každý i Započatý den prodlení b) v případě Zjištění vady díla po jeho předání se Zhotovitel Zavazuje Zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč Za každý den od oznámení vady objednatelem do odstranění vady, a to Za každou takovou vadu . Výše uvedenými Smluvními pokutami není dotčen nárok objednatele na náhradu škody. V případě prodlení s platbou faktury Za dokončené dílo uhradí objednatel Zhotoviteli Smluvní pokutu ve výši 0,2% Z dlužné částky Za každý den prodlení. Smluvní strany prohlašují, že Sjednaná výše Smluvních pokut je přiměřená významu Zajištěné právní povinnosti. Smluvní pokuta bude uhrazena na základě faktury vystavené příslušnou smluvní stranou. Splatnost této faktury je 21 dní od jejího doručení příslušné smluvní Straně. Smluvní pokutou není dotčen nárok na náhradu škody, vedle zaplacení smluvní pokuty dle předchozí věty je zhotovitel povinen rovněž nahradit objednateli škodu, která mu vznikla vdůsledku porušení povinnosti, jejíž splnění bylo Zajištěno smluvní pokutou. Ustanovení § 2050 Zákona se nepoužije. XIV. Ostatní ustanovení Smluvní Strany se dohodly, Že aplikace ustanovení § 2591, § 2595, § 2605 odst. 2, § 2606, § 2611, § 2620 odst. 2 zákona se vylučuje. Zhotovitel prohlašuje, že Skutečnosti uvedené v této Smlouvě nepovažuje Za obchodní tajemství a uděluje svolení k jejich užití a Zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek. XV. Závěrečná ustanovení Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároku na smluvní pokutu. Je-li nebo Stane-li Se některé ustanovení této Smlouvy neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanovení této Smlouvy, která Züstávají platná a účinná. Smluvní Strany se v tomto případě zavazují dohodou nahradit ustanovení neplatné/neúčinné novým ustanovením platným/účinným, které nejlépe odpovídá původně Zamýšlenému ekonomickému účelu ustanovení neplatného/neúčinného. Do té doby platí odpovídající úprava obecně Závazných právních předpisů České republiky. . Smlouva vstupuje v platnost a účinnost dnem podpisu obou Smluvních stran. _Lw Smluvní Strany sjednávají, že měnit nebo doplňovat text smlouvy je možné pouze formou písemných dodatkü podepsaných oběma Smluvními stranami. Možnost měnit Smlouvu jinou formou smluvní strany vylučují. 5. Zhotovitel potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje uvedené vtéto Smlouvě jsou přesné a Že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Zhotovitel bere na v vědomí, že objednatel je oprávněn Zpracovávat poskytnuté osobní údaje uvedené rflˇflirfÍ“ '.. vtéto smlouvě Za podmínek dle Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. "ˇ'K-T" T 1 Smluvní strany prohlašují, že smlouva neobsahuje žádná obchodní tajemství. Iřı Zhotovitel prohlašuje, že souhlasí se Zveřejněním této smlouvy v registru smluv. ˇ ,'ł ._ , ľ'ˇˇ'lt ALU-[É ' Strany prohlašují, že ke dni podpisu smlouvy mají všechny dokumenty (příp. kopie dokumentů), které jsou označeny jako přílohy smlouvy, k dispozici alespoň v jednom vyhotovení. 9. Smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž každá strana obdrží po dvou. 10. Smluvní strany prohlašují, Že tato Smlouva byla uzavřena na Základě vážné a svobodné vůle obou smluvních stran, nikoliv v tísni či Za nápadně nevýhodných podmínek, že smlouvě porozuměly a chápou její význam, což Stvrzují svými podpisy. Přílohy: l M / 15-12~ 2015 v...Á//Ý........... dne.../..Á~../IS.-.ı."“/Č vHraøıøiKráıøvèdne............... za Zhotovitele “` Za obJ'ednatele . Ing. Milan Zerzán PaedDr. Jindřich Vedlich, PhD. ředitel náměst_e_l_‹_'prima'_t'ç'>_rÉı'M'_m ne'ıèsrvıšê lesy _ ' fl“.:f ' ,'7,',aLg's' STATUìtišm MESTO '_ .'00 08 Přemys'hfflw. z, 3,1 Hm; 4 ,7 HRMJEC KRALOVE lL:./`ótžn.;ˇı._:flı (371;, tel.: 495 .772 '556. email, mm ˇ náměstek primátora Ceskoslovenské armády 408 ì 502 0'.) Hradec Králové l