Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8502975: Výměna střešní krytiny

Příloha OA Janské Lázně - výměna střešní krytiny na objektu Achilleon Janské Lázně.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

      Uzavřená podle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

                          I. Smluvní strany:

Objednatel:                               Obchodní akademie, odborná škola a
                                          praktická škola Olgy Havlové, Janské Lázně
IČ :                                      Obchodní 282
bankovní spojení:                         542 25 Janské Lázně
číslo účtu:
tel.:                                     492 90 274
e-mail :                                  ČNB, pobočka Hradec Králové
http:                                     5638601/0710
                                          499 862 111
                                          info@oajl.cz
                                          www.oajl.cz

Zhotovitel:                               STAVEBNĚ DOPRAVNÍ TRUTNOV s.r.o.
                                          Zahradní 75

                                          541 01 Trutnov

IČ :                                      642 55 352
DIČ:                                      CZ64255352

bankovní spojení:                         ČSOB a.s. pobočka Trutnov
číslo účtu:                               266265735/0300

tel./fax.:                                499 735 261
e-mail :
http:                                     sdt@sdttu.com
zápis v obchodním rejstříku
                                          www.sdttu.com
                                          Krajský soud v Hradci Králové, oddíl C,
                                          vložka 8295

Uvedení zástupci smluvních stran prohlašují, že podle zápisu v obchodním rejstříku, svého
zakladatelského právního jednání nebo svého vnitřního organizačního předpisu jsou
oprávněni tuto smlouvu podepsat a k platnosti smlouvy není potřeba podpisu jiné osoby.
Ve věci této smlouvy ustanovují k jednání smluvní strany tyto osoby:

Oprávněný zástupce objednatele:

Ve věcech smluvních :               .                 – ředitelka školy, tel:
                                                      – správce školy, tel:
Ve věcech technických:           .

Technický dozor stavby: dle zápisu do SD

Oprávněný zástupce zhotovitele:                       - jednatel společnosti,tel:
Ve věcech smluvních:                               – výrobní ředitel,
Ve věcech technických:
                                                      - jednatel společnosti,tel: 605 252 720
Stavbyvedoucí:                   dle zápisu ve stavebním deníku

SMLOUVA O DÍLO                                        STRANA ČÍSLO: 1/9
                                   II. Předmět plnění.

1. Touto smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele
dále uvedené dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit zhotoviteli cenu. Předmětem díla je
provedení stavby:

  „Výměna střešní krytiny na objektu Achilleion Jasné Lázně“

2. Dílo bude zhotovitelem provedeno v rozsahu zadání podle předaných a vzájemně odsouhlasených
   podkladů, kterými jsou:

           o Požadavky objednavatele, prohlídka místa plnění.

           o Položkový rozpočet zhotovitele, který je cenovou nabídkou zhotovitele.

   Uvedené podklady tvoří nedílnou součást této smlouvy

3. Rozsah předmětu díla je podrobně specifikován položkovým rozpočtem zhotovitele, který je jako
   příloha č. 1 nedílnou součástí této smlouvy o dílo. Tento položkový rozpočet byl vyhotoven na
   základě požadavků objednatele a prohlídky místa plnění.

4. Předmětem díla je všechno to, co je uvedeno v cenové nabídce (rozpočtu) zhotovitele a v této
   smlouvě o dílo. Nezáleží na tom, zda je to uvedeno pouze v jednom z těchto dokumentů.

5. Pro účely této smlouvy považují smluvní strany podklady (viz čl. II./2.) za závazné.

6. Dojde-li při realizaci díla k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu díla
   vyplývajících z podmínek při provádění díla, z požadavků objednatele, z odborných znalostí
   zhotovitele, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu provést soupis těchto změn, doplňků
   nebo rozšíření, a to zápisem do stavebního deníku nebo e-mailem zaslaným objednateli na adresu
   uvedenou v záhlaví této smlouvy. Realizace změn bude schválena či neschválena objednatelem
   zápisem do stavebního deníku nebo e-mailem zaslaným zhotoviteli na adresu uvedenou v záhlaví
   této smlouvy tak, aby nedošlo k prodlevě v postupu výstavby, tzn. nejdéle do pěti dnů od
   provedení soupisu změn zhotovitelem. Ocenění těchto změn, zpracované formou položkového
   rozpočtu způsobem stanoveným v čl. IV. 6. včetně návrhu nového termínu dokončení díla,
   předloží zhotovitel objednateli, nebo jeho zástupci ve věcech technických k odsouhlasení.
   Zástupce objednatele toto ocenění do pěti dnů prověří a odsouhlasí, nebo případné rozporné
   položky projedná se zástupcem zhotovitele. Na případnou změnu rozsahu prací bude uzavřen
   písemný dodatek k této smlouvě, v němž bude též uveden nový termín pro dokončení díla.
   V případě, že objednatel neschválí realizaci změn do pěti dnů od soupisu změn, prodlužuje se
   termín dokončení díla o dobu tohoto prodlení, tedy o dobu počínající od uplynutí pěti dnů od
   soupisu změn ve stavebním deníku do jejich skutečného schválení či neschválení objednatelem.
   V případě, že mezi stranami nebude uzavřen písemný dodatek ke smlouvě dle tohoto článku
   smlouvy nejpozději do deseti dnů od předložení ocenění změn objednateli, prodlužuje se termín
   dokončení díla o dobu počínající od uplynutí deseti dnů od předložení ocenění změn objednateli
   do doby uzavření písemného dodatku k této smlouvě. Nedojde-li mezi smluvními stranami
   k uzavření takového písemného dodatku ani po uplynutí dvaceti dnů od předložení ocenění změn
   objednateli, má zhotovitel právo od této smlouvy odstoupit s tím, že v takovém případě má
   zhotovitel právo na zaplacení již provedených prací a zakoupeného materiálu, který vyúčtuje
   podle položkového rozpočtu, který je součástí této smlouvy.

7. Objednatel je oprávněn i v průběhu stavby požadovat případné záměny materiálů, dodávek a
   technologií oproti původně navrženým. Na tyto požadované změny zhotovitel přistoupí, ocení je
   způsobem stanoveným v odstavci II. 6. Požadavek na tyto změny musí být proveden včas a
   písemně. Na objednatelem požadované změny bude mezi smluvními stranami uzavřen písemný
   dodatek ke smlouvě, v němž bude uveden též nový termín dokončení díla. Zhotovitel má právo na
   úhradu veškerých vynaložených nákladů, pokud prokáže, že již původní materiál, dodávky nebo
   technologii zajistil a nemůže je použít na jiné realizované stavbě. V případě, že mezi stranami

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 2/9
   nebude uzavření písemný dodatek dle tohoto článku smlouvy nejpozději do deseti dnů od
   předložení ocenění změn objednateli, prodlužuje se termín dokončení díla o dobu počínající od
   uplynutí pěti dnů od předložení ocenění změn objednateli do doby uzavření písemného dodatku
   k této smlouvě. Nedojde-li mezi smluvními stranami k uzavření takového písemného dodatku ani
   po uplynutí dvaceti dnů od předložení ocenění změn objednateli, má zhotovitel právo od této
   smlouvy odstoupit s tím, že v takovém případě má zhotovitel právo na zaplacení již provedených
   prací a zakoupeného materiálu, který vyúčtuje podle položkového rozpočtu, který je součástí této
   smlouvy.

8. Zhotovitel se zavazuje, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je v době jeho
   použití známo, že je škodlivý pro zdraví lidí. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na písemné
   vyzvání objednatele provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.

9. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil se zadáním díla a jeho rozsahem. Jsou mu
   známy technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla, a disponuje takovými
   odbornými znalostmi, zkušenostmi a kapacitami, které jsou k provedení díla nezbytné.

                      III. Čas plnění.

1. Termín zahájení:        01. 05. 2019
   Termín dokončení:       do konce 06/2019
                      (přesné termíny budou uvedeny ve stavebním deníku)

2. V případě, že objednatel nepředá staveniště včetně příslušných podkladů do termínu zahájení,
   prodlouží se termín dokončení díla podle čl. III. 1. o dobu tohoto prodlení.

3. Pokud při provádění díla nastanou takové klimatické podmínky, které by znemožňovaly
   zhotoviteli provádět dílo v souladu s ČSN a platnými technologickými postupy a předpisy, nebo
   by mohlo dojít ke znehodnocení díla, je zhotovitel oprávněn pozastavit provádění díla po dobu
   trvání nepříznivých klimatických podmínek. V případě nepříznivých klimatických podmínek
   v průběhu času plnění dle této smlouvy se termín dokončení díla posunuje o stejný počet
   kalendářních dnů, kdy nepříznivé klimatické podmínky v plánované době provedení prací trvaly.

                      IV. Cena.

1. Cena za dílo je mezi smluvními stranami sjednána jako cena smluvní a je stanovena podle cenové
   kalkulace zhotovitele položkovým rozpočtem stavby. Tuto cenu obě smluvní strany považují za
   cenu pevnou, obvyklou a srovnatelnou v době podpisu této smlouvy.

                      Cena celkem bez DPH:   1.600.557,66- Kč
                      DPH 15%                 240.083,65- Kč
                      Cena celkem vč. DPH
                                            1.840.641,31- Kč

2. Cena za dílo podle této smlouvy byla sjednána podle závazných podkladů vyjmenovaných v čl.
   II. 2. této smlouvy jejich oceněním v cenové úrovni známé ke dni uzavření této smlouvy.

3. Zástupce objednavatele podpisem smlouvy stvrzuje, že objekt je užíván k bydlení a nikoli
   ke komerčním účelům a dle zákona se na prováděné práce v rámci předmětu díla vztahuje
   snížená sazba DPH 15%. Smluvní strany se výslovně dohodly na tom, že v případě změny
   zákonné sazby DPH bude DPH účtována podle platného zákona v době realizace předmětného

   díla.

4. Jednotkové ceny uvedené v cenové nabídce (rozpočtu) zhotovitele jsou pevné až do doby převzetí
   dokončeného díla. V případě, že některé práce nebudou prováděny, nebo bude zmenšen rozsah
   prací a dodávek, smluvní cena se sníží podle skutečně provedeného množství prací a dodávek.
   Pro změnu ceny díla platí pouze ustanovení výslovně dojednaná touto smlouvou v článku II. a IV.

SMLOUVA O DÍLO                                                 STRANA ČÍSLO: 3/9
   Smluvní strany uzavřou na takové práce cenovou dohodu tak, jak je ujednáno v předchozích
   ustanoveních smlouvy formou „Dodatek ke smlouvě“.

5. Cena díla je stanovena pro daňové podmínky platné k datu uzavření této smlouvy o dílo. Smluvní
   strany berou na vědomí, že případná změna vyvolaná změnou daňového zákona se promítne do
   konečného vyčíslení ceny díla. V případě možnosti použití snížené sazby DPH objednatel
   prokáže stavebním povolením, nebo jiným dokladem, zařazení stavebního objektu do skupiny
   vyjmenované v zákoně pro použití snížené sazby.

6. Oceňování víceprací bude prováděno následujícím způsobem:
   Na základě písemného soupisu víceprací odsouhlaseného oběma smluvními stranami doplní
   zhotovitel jednotkové ceny v té výši, kterou použil pro sestavení nabídkové ceny. Nebudou-li
   práce, které jsou předmětem víceprací obsaženy v rozpočtu zhotovitele, budou se oceňovat
   následujícím způsobem:
   -cena prací bude naceněna ve srovnatelné cenové hladině jako původní nabídka zhotovitele
   v cenách reálných a obvyklých pro jednotlivé práce
   - vzorem pro nastavení cenové hladiny budou použity ceny z aktuálního ceníku stavebních prací
   URS Praha, pokud tyto položky budou pro každý konkrétní případ cenově reálné
   -cena materiálu dle skutečnosti (pořízeného v místě realizace) včetně 10% přirážky zohledňující
   pořizovací náklady zhotovitele
   -cena dopravy materiálu, která bude kalkulována jako skutečné množství km x jednotková cena
   obvyklá na 1 km přepravy pro daný druh vozidla
   Vynásobením jednotkových cen a množství provedených měrných jednotek budou stanoveny
   základní rozpočtové náklady, ke kterým se dopočte přirážka vedlejších nákladů ve výši dle
   nabídkového rozpočtu zhotovitele. Daň z přidané hodnoty bude dopočtena dle platných předpisů
   v době zúčtování.
   Pokud nebude možné ocenit vícepráce ani tímto způsobem, bude jejich cena stanovena na základě
   sjednaných hodinových zúčtovacích sazeb ve výši 300 Kč/hod, jako součin skutečně provedených
   měrných jednotek a ceny hodinové sazby.

7. O cenu prací, které nebudou zhotovitelem provedeny (méně práce), a v nabídkovém rozpočtu
   zhotovitele byly k řádnému dokončení díla předpokládány, bude snížena cena díla.

                                 V. Platební podmínky.

1. Objednatel uhradí zhotoviteli smluvenou cenu díla na podkladě daňových dokladů – faktur, které
   vystaví zhotovitel.

2. Úhrada ceny díla bude prováděna daňovým dokladem zhotovitele měsíčně, a to v souladu
   s doloženým soupisem skutečně provedených prací a dodávek potvrzeným objednatelem či
   stanoveným zástupcem objednatele – technickým dozorem investora. Pokud objednatele či jeho
   zástupce soupis skutečně provedených prací a dodávek nepotvrdí nejpozději do 3 dnů od
   okamžiku, kdy mu bude předložen, prodlužuje se termín dokončení díla o dobu prodlení
   s potvrzením soupisu skutečně provedených prací a dodávek. Nebude-li soupis skutečně
   provedených prací a dodávek potvrzen ani do deseti dnů ode dne jeho předložení objednateli, má
   zhotovitel právo od této smlouvy odstoupit s tím, že v takovém případě má zhotovitel právo na
   zaplacení již provedených prací a zakoupeného materiálu, který vyúčtuje podle položkového
   rozpočtu, který je součástí této smlouvy.

3. Konečná faktura bude uhrazena po protokolárním předání a převzetí předmětu díla a po
   odstranění případných vad a nedodělků bránících užívání předmětného díla, uvedených
   v protokolu o předání a převzetí díla.

4. Faktura bude obsahovat číslo faktury, název díla nebo jeho části, den zdanitelného plnění, název,
   sídlo a DIČ objednatele, název, sídlo a DIČ zhotovitele, den odeslání faktury, označení peněžního
   ústavu a účtu, na který má být placeno, vyznačení dne splatnosti, fakturovanou částku, DPH a
   cenu včetně DPH.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 4/9
5. Termín splatnosti faktur sjednávají smluvní strany 14 dnů.

                                    VI. Dokumentace.

1. Zhotovitel bude dílo provádět bez projektové dokumentace na základě požadavků objednavatele
   v rozsahu dle cenové nabídky zhotovitele.

                            VII. Staveniště, stavební deník

1. Staveniště bude předáno nejpozději v den zahájení stavebních prací.

2. Objednatel předá zhotoviteli staveniště v rozsahu stanoveném projektovou dokumentací tak, aby
   práce na díle mohly plynule probíhat. Součástí předání staveniště budou následující skutečnosti:
               o předložen snímek pozemkové mapy a určení majetkových práv na pozemky a ob-
                   jekty dotčené stavbou
               o určení skladových prostor
               o předání zákresů inženýrských sítí v prostoru dotčeném stavbou
               o určení možnosti využití místních komunikací
               o objednatel zajistí vytýčení inženýrských sítí na staveništi
               o stavební povolení (ohlášení) je li třeba

3. Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a čistotu, je povinen na svůj náklad
   odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé stavební činností zhotovitele.

4. Zhotovitel je povinen vést ode dne předání staveniště o prováděných pracích stavební deník (dále
   jen „deník“). Tato povinnost končí odstraněním posledních vad a nedodělků uvedených
   v kolaudačním rozhodnutí.

5. Do deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy a postupu stavby
   v souladu se zákonem 183/2006 Sb. ve svém § 157 a obsah stavebního deníku je řešen přílohou č.
   5 vyhlášky 499/2006 Sb. V průběhu pracovní doby musí být deník na stavbě trvale přístupný.

6. Denní záznamy se do stavebního deníku zapisují čitelně a podepisují stavbyvedoucím popř. jeho
   zástupcem zásadně v den, kdy byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou
   předmětem zápisu. Mimo stavbyvedoucího nebo jeho zástupce může provádět potřebné zápisy do
   deníku pověřený pracovník objednatele a jiní k tomu zmocnění zástupci objednatele, dále orgány
   státního stavebního dohledu, popř. jiné příslušné orgány státní správy a k tomu zmocnění zástupci
   zhotovitele. Jestliže stavbyvedoucí, nebo technický dozor objednatele nesouhlasí s provedeným
   záznamem, je povinen připojit k záznamu do tří pracovních dnů svoje vyjádření, jinak se má za
   to, že s obsahem záznamu souhlasí.

7. Zhotovitel vyklidí staveniště do 5 pracovních dnů po předání dokončené stavby.

                                       VIII. Záruka.

1. Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět smlouvy bude zhotovený podle smluvních podmínek a že
   v záruční době bude způsobilý k použití pro obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti.

2. Zhotovitel zodpovídá za vady v čase odevzdání objednateli. Tyto vady, případně nedodělky
   odstraní ve lhůtě dohodnuté s objednatelem.

3. Smluvní strany sjednávají na předmět díla podle této smlouvy záruční dobu v trvání 36 měsíců.
   Záruku za jakost poskytuje zhotovitel objednateli pouze v případě, že bude v plném rozsahu
   uhrazena sjednaná cena.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 5/9
4. Zhotovitel přejímá záruku za to, že jeho výkony, práce a dodávky mají v okamžiku přejímky
   celého díla a po dobu záruční lhůty vlastnosti, odpovídají technickým pravidlům a normám
   obvyklým pro předmět díla, touto smlouvou specifikovaným. Zhotovitel nese plnou
   zodpovědnost za kvalitu, funkčnost dodávek, provedení konstrukcí a výkonů. Zhotovitel
   odpovídá za vady díla pouze v případě, že byly způsobeny porušením jeho povinností

5. Záruka za jakost zaniká před uplynutím záruční lhůty, jestliže konstrukce nebo části díla jsou
   objednatelem, nebo třetí osobou dodatečně upravovány, nebo jsou používány či zatěžovány jinak,
   než bylo uvažováno ve schváleném projektu, nebo než je obvyklé.

6. Zhotovitel neodpovídá za vady na díle vzniklé nedostatečnou údržbou, neprováděním
   předepsaného provozního servisu, nesprávnou manipulací se zařízením a přirozeným
   opotřebením.

7. V případě zjištění, že dílo vykazuje vady, má objednatel nárok požadovat bezplatné odstranění
   vady díla nebo jeho části. Zhotovitel je povinen tak učinit neprodleně, nejpozději však ve lhůtě
   smluvními stranami dohodnuté, podle charakteru jednotlivé vady díla.

8. V případě havárie ohrožující provoz objektu, nebo díla, zahájí zhotovitel práce na odstranění
   havarijního stavu do 24 hodin po nahlášení. Postačující pro nahlášení havárie je oznámení na
   telefonní číslo trvale vyvěšené na místě předmětu díla a uvedené v provozních řádech, následně
   bude reklamace oznámena písemně.

10. O odstranění vady bude sepsán protokol, který připraví zhotovitel, odstraněnou vadu předá
   zhotovitel provozovateli s písemným potvrzením převzetí vady a následně podepsáním protokolu
   obě smluvní strany stvrdí odstranění reklamovaných vad. V tomto protokolu musí být mimo jiné
   uvedeno:
                    jména zástupců obou smluvních stran
                    číslo smlouvy o dílo
                    datum uplatnění reklamace
                    popis a rozsah vady a způsob jejího odstranění
                    datum zahájení a ukončení odstranění vady
                    písemné předání a převzetí odstraněné vady

                                   IX. Provádění díla.

1. Zhotovitel provede dílo svým jménem, na svoje náklady a na vlastní nebezpečí. Zhotovitel
   odpovídá za případné škody v průběhu stavby svým pojištěním nedokončené výroby, přičemž
   vlastnická práva objednatele nejsou dotčena.

2. Zhotovitel odpovídá v plné míře za bezpečnost a ochranu zdraví všech svých pracovníků
   v prostoru staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále se
   zhotovitel zavazuje při realizaci díla dodržet ustanovení příslušných ČSN, bezpečnostní a
   hygienické předpisy, zákony a prováděcí vyhlášky, které se týkají jeho činnosti. Pokud porušením
   těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré náklady zhotovitel.

3. Objednatel bude kontrolovat provádění díla a vykonávat na stavbě kontrolní činnost zhotovitele
   prostřednictvím technického dozoru a v průběhu této činnosti sledovat, zda práce jsou prováděny
   podle předané dokumentace, podle smluvních podmínek, technických norem, jiných právních
   předpisů a v souladu s rozhodnutími příslušných orgánů státní správy. Na vady zjištěné v průběhu
   prací je povinen objednatel zhotovitele neprodleně upozornit zápisem do stavebního deníku a
   bezodkladně žádat jejich odstranění. Pokud nebudou vady bezodkladně uplatněny v průběhu
   stavby má se za to, že proti kvalitě prací a technologickým postupům nemá objednatel námitky.

4. Objednatel zajistí, aby osoby jednající za objednatele byly poučeny o dodržování bezpečnostních
   předpisů na staveništi a při pohybu na staveništi používali bezpečnostní přilby, které jim zapůjčí

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 6/9
   zhotovitel při ohlášení příchodu na staveniště. Nedodržení této povinnosti podléhá sankci 500 Kč
   za jednotlivý případ.

5. V případech určených objednatelem zápisem ve stavebním deníku je zhotovitel povinen vyzvat
   objednatele k prověření prací, které budou v dalším pracovním postupu zakryty nebo se stanou
   nepřístupnými. Písemná výzva musí být zapsána v deníku nejméně dva pracovní dny předem.
   Jestliže se přes vyzvání objednatel na kontrolu nedostaví, může zhotovitel v pracích pokračovat.
   Objednatel má právo požadovat dodatečné odkrytí a zhotovitel je povinen dodatečné odkrytí
   provést. Náklady na toto odkrytí nese objednatel.

6. Veškerý odpad a vybourané hmoty uloží zhotovitel na určená úložiště a skládky v souladu s
   ustanoveními zákona o odpadech na vlastní náklad.

                                      X. Předání díla.

1. Objednatel je povinen zahájit přejímání dokončeného díla do 5 dní po obdržení zhotovitelovy
   výzvy. Objednatel se zavazuje přejímání ve zmíněné lhůtě zahájit, řádně v něm pokračovat a bez
   zbytečného odkladu je dokončit.

2. Převzetí díla bude provedeno formou zápisu, který podepíší zmocnění pracovníci smluvních
   stran, tj. objednatel, případně technický dozor investora a pracovník zhotovitele odpovědný za
   realizaci stavby. Zápis bude obsahovat soupis případně zjištěných vad a nedodělků s dohodnutou
   lhůtou pro jejich odstranění.

3. Nesplní-li objednatel bez náležitého důvodu povinnost převzít dokončené dílo do patnáctého dne
   po výzvě, má se za to, že zhotovitel splnil svůj závazek provést dílo a to bude považováno za
   převzaté. Od tohoto data je zhotovitel oprávněn vystavit závěrečnou fakturu.

4. Předání díla bude provedeno fyzickou přejímkou díla a jeho součástí, v případě zjištěných
   nedodělků nebo vad budou v protokolu popsány a bude stanoven termín pro jejich odstranění.

5. Zhotovitel obstará na své náklady buď přímo nebo prostřednictvím oprávněné organizace
   zejména tyto činnosti a doklady a připraví je k předávacímu řízení :
              kopie listů stavebního deníku
              Certifikáty nebo prohlášení o shodě a záruční listy ke všem stavebním materiálům,
                   výrobkům a zařízením, ke kterým jsou jejich výrobci vydávány.

6. Objednatel nemá právo odmítnout převzetí stavby pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě
   ani ve spojení s jinými nebrání užívání stavby funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným
   způsobem neomezují. Existence takových vad nebrání ani předvedení způsobilosti díla sloužit
   svému účelu, tedy jeho dokončení ve smyslu ustanovení § 2604 občanského zákoníku.

                                  XI. Ostatní ujednání.

1. Smluvní strany jsou oprávněny (vedle dalších případů uvedených v této smlouvě či vyplývajících
   ze zákona) k jednostrannému odstoupení od této smlouvy v případech, že jedna ze smluvních
   stran neplní podmínky této smlouvy, byla-li na tuto skutečnost písemně upozorněna a nesjednala
   nápravu ani v dodatečně poskytnuté lhůtě.
   Za podstatné porušení smlouvy se považuje:
              Opakované neplnění sjednaných termínů
              Jestliže zhotovitel provádí dílo opakovaně nekvalitně či vadně
              Opakované neplnění platebních podmínek

2. Objednatel se zavazuje k převzetí dokončeného předmětu díla i před datem dokončení dle této
   smlouvy.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 7/9
                                 XII. Majetkové sankce.

1. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury s vyúčtováním ceny díla či jeho části dle této
   smlouvy je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky
   za každý den prodlení.

2. Smluvní pokuta za nedodržení termínu dokončení prací z viny zhotovitele je 500,- Kč za každý
   den prodlení.

3. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady v termínech dle dohodnutého způsobu
   podle čl. VIII. 2., je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý den prodlení.

                         XIII. Ochrana životního prostředí.

Zhotovitel se zavazuje:
    - zachovávat na pracovišti pořádek
    - řádně shromažďovat své odpady
    - při vzniku nebezpečného odpadu:
            - používat odpovídající nepropustné shromažďovací nádoby chráněné před povětrnostními
              vlivy
            - mít souhlas k nakládání s tímto odpadem
            - řádně označit shromažďovací prostředky nebezpečných odpadů nápisem, názvem
             odpadu, kódem odpadu, symboly nebezpečnosti a jménem odpovědné osoby
            - v blízkosti shromažďovacího prostředku mít k dispozici identifikační list nebezpečného
              odpadu
     - zlikvidovat odpady na vlastní náklady a v souladu s legislativou (zákon č. 185/2001 Sb.
      o odpadech v platném znění)
     - řádně nakládat s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky (př. barvy, paliva, maziva,
       ředidla, tmely, acetylen, kyslík, lepidla apod.) v souladu se zákonem o chemických látkách
       a prostředcích č. 356/2003 Sb. v platném znění a při nakládání s nimi
            - mít k dispozici bezpečnostní listy těchto látek
            - při uchování nebezpečných chem. látek a přípravků v neoriginálních obalech mít tyto
              obaly označeny názvem látky/přípravku, symbolem nebezpečnosti, R-větami a S-větami
            - nepoužívat jako obaly pro tyto látky PET lahve a obaly od potravin, léků a hraček
            - řídit se výstražnými symboly a R-větami a S-větami
            - s vysoce toxickými látkami nakládat pouze prostřednictvím odborně způsobilé osoby
              nebo osoby prokazatelně proškolené odborně způsobilou osobou
            - skladovat chemické látky a přípravky tak, aby byly zajištěny před odcizením, únikem,
              záměnou s jinými látkami a povětrnostními vlivy
      - provozovat mobilní zdroje znečišťování ovzduší v souladu se zákonem o ochraně ovzduší
        č. 86/2002 Sb. (platné měření emisí u vozidel)
      - uchovávat látky závadné vodám (př. látky ropného původu) v souladu s vodním zákonem
       č. 254/2001 Sb. v platném znění na okapových vanách a mít k dispozici sorpční prostředky

                              XIV. Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech. Zhotovitel a objednatel obdrží po dvou
   stejnopisech.

2. Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:
          Č.1 nabídkový rozpočet zhotovitele.

3. Dodatky k této smlouvě mohou být prováděny pouze písemnou formou.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 8/9
4. Obě smluvní strany shodně prohlašují, že tato smlouva byla uzavřena po vzájemném projednání a
   přečtení, podle jejich pravé a svobodné vůle.

Datum                               datum
Za objednatele:                     Za zhotovitele:

..................................  ..............................

     .                              jednatel společnosti

     ředitelka školy

SMLOUVA O DÍLO                                       STRANA ČÍSLO: 9/9
                    

Příloha OA Janské Lázně - výměna střešní krytiny na objektu Achilleon Janské Lázně - anonimiz.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

      Uzavřená podle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

                          I. Smluvní strany:

Objednatel:                               Obchodní akademie, odborná škola a
                                          praktická škola Olgy Havlové, Janské Lázně
IČ :                                      Obchodní 282
bankovní spojení:                         542 25 Janské Lázně
číslo účtu:
tel.:                                     492 90 274
e-mail :                                  ČNB, pobočka Hradec Králové
http:                                     5638601/0710
                                          499 862 111
                                          info@oajl.cz
                                          www.oajl.cz

Zhotovitel:                               STAVEBNĚ DOPRAVNÍ TRUTNOV s.r.o.
                                          Zahradní 75

                                          541 01 Trutnov

IČ :                                      642 55 352
DIČ:                                      CZ64255352

bankovní spojení:                         ČSOB a.s. pobočka Trutnov
číslo účtu:                               266265735/0300

tel./fax.:                                499 735 261
e-mail :
http:                                     sdt@sdttu.com
zápis v obchodním rejstříku
                                          www.sdttu.com
                                          Krajský soud v Hradci Králové, oddíl C,
                                          vložka 8295

Uvedení zástupci smluvních stran prohlašují, že podle zápisu v obchodním rejstříku, svého
zakladatelského právního jednání nebo svého vnitřního organizačního předpisu jsou
oprávněni tuto smlouvu podepsat a k platnosti smlouvy není potřeba podpisu jiné osoby.
Ve věci této smlouvy ustanovují k jednání smluvní strany tyto osoby:

Oprávněný zástupce objednatele:

Ve věcech smluvních :               .                 – ředitelka školy, tel:
                                                      – správce školy, tel:
Ve věcech technických:           .

Technický dozor stavby: dle zápisu do SD

Oprávněný zástupce zhotovitele:                       - jednatel společnosti,tel:
Ve věcech smluvních:                               – výrobní ředitel,
Ve věcech technických:
                                                      - jednatel společnosti,tel: 605 252 720
Stavbyvedoucí:                   dle zápisu ve stavebním deníku

SMLOUVA O DÍLO                                        STRANA ČÍSLO: 1/9
                                   II. Předmět plnění.

1. Touto smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele
dále uvedené dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit zhotoviteli cenu. Předmětem díla je
provedení stavby:

  „Výměna střešní krytiny na objektu Achilleion Jasné Lázně“

2. Dílo bude zhotovitelem provedeno v rozsahu zadání podle předaných a vzájemně odsouhlasených
   podkladů, kterými jsou:

           o Požadavky objednavatele, prohlídka místa plnění.

           o Položkový rozpočet zhotovitele, který je cenovou nabídkou zhotovitele.

   Uvedené podklady tvoří nedílnou součást této smlouvy

3. Rozsah předmětu díla je podrobně specifikován položkovým rozpočtem zhotovitele, který je jako
   příloha č. 1 nedílnou součástí této smlouvy o dílo. Tento položkový rozpočet byl vyhotoven na
   základě požadavků objednatele a prohlídky místa plnění.

4. Předmětem díla je všechno to, co je uvedeno v cenové nabídce (rozpočtu) zhotovitele a v této
   smlouvě o dílo. Nezáleží na tom, zda je to uvedeno pouze v jednom z těchto dokumentů.

5. Pro účely této smlouvy považují smluvní strany podklady (viz čl. II./2.) za závazné.

6. Dojde-li při realizaci díla k jakýmkoliv změnám, doplňkům nebo rozšíření předmětu díla
   vyplývajících z podmínek při provádění díla, z požadavků objednatele, z odborných znalostí
   zhotovitele, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu provést soupis těchto změn, doplňků
   nebo rozšíření, a to zápisem do stavebního deníku nebo e-mailem zaslaným objednateli na adresu
   uvedenou v záhlaví této smlouvy. Realizace změn bude schválena či neschválena objednatelem
   zápisem do stavebního deníku nebo e-mailem zaslaným zhotoviteli na adresu uvedenou v záhlaví
   této smlouvy tak, aby nedošlo k prodlevě v postupu výstavby, tzn. nejdéle do pěti dnů od
   provedení soupisu změn zhotovitelem. Ocenění těchto změn, zpracované formou položkového
   rozpočtu způsobem stanoveným v čl. IV. 6. včetně návrhu nového termínu dokončení díla,
   předloží zhotovitel objednateli, nebo jeho zástupci ve věcech technických k odsouhlasení.
   Zástupce objednatele toto ocenění do pěti dnů prověří a odsouhlasí, nebo případné rozporné
   položky projedná se zástupcem zhotovitele. Na případnou změnu rozsahu prací bude uzavřen
   písemný dodatek k této smlouvě, v němž bude též uveden nový termín pro dokončení díla.
   V případě, že objednatel neschválí realizaci změn do pěti dnů od soupisu změn, prodlužuje se
   termín dokončení díla o dobu tohoto prodlení, tedy o dobu počínající od uplynutí pěti dnů od
   soupisu změn ve stavebním deníku do jejich skutečného schválení či neschválení objednatelem.
   V případě, že mezi stranami nebude uzavřen písemný dodatek ke smlouvě dle tohoto článku
   smlouvy nejpozději do deseti dnů od předložení ocenění změn objednateli, prodlužuje se termín
   dokončení díla o dobu počínající od uplynutí deseti dnů od předložení ocenění změn objednateli
   do doby uzavření písemného dodatku k této smlouvě. Nedojde-li mezi smluvními stranami
   k uzavření takového písemného dodatku ani po uplynutí dvaceti dnů od předložení ocenění změn
   objednateli, má zhotovitel právo od této smlouvy odstoupit s tím, že v takovém případě má
   zhotovitel právo na zaplacení již provedených prací a zakoupeného materiálu, který vyúčtuje
   podle položkového rozpočtu, který je součástí této smlouvy.

7. Objednatel je oprávněn i v průběhu stavby požadovat případné záměny materiálů, dodávek a
   technologií oproti původně navrženým. Na tyto požadované změny zhotovitel přistoupí, ocení je
   způsobem stanoveným v odstavci II. 6. Požadavek na tyto změny musí být proveden včas a
   písemně. Na objednatelem požadované změny bude mezi smluvními stranami uzavřen písemný
   dodatek ke smlouvě, v němž bude uveden též nový termín dokončení díla. Zhotovitel má právo na
   úhradu veškerých vynaložených nákladů, pokud prokáže, že již původní materiál, dodávky nebo
   technologii zajistil a nemůže je použít na jiné realizované stavbě. V případě, že mezi stranami

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 2/9
   nebude uzavření písemný dodatek dle tohoto článku smlouvy nejpozději do deseti dnů od
   předložení ocenění změn objednateli, prodlužuje se termín dokončení díla o dobu počínající od
   uplynutí pěti dnů od předložení ocenění změn objednateli do doby uzavření písemného dodatku
   k této smlouvě. Nedojde-li mezi smluvními stranami k uzavření takového písemného dodatku ani
   po uplynutí dvaceti dnů od předložení ocenění změn objednateli, má zhotovitel právo od této
   smlouvy odstoupit s tím, že v takovém případě má zhotovitel právo na zaplacení již provedených
   prací a zakoupeného materiálu, který vyúčtuje podle položkového rozpočtu, který je součástí této
   smlouvy.

8. Zhotovitel se zavazuje, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je v době jeho
   použití známo, že je škodlivý pro zdraví lidí. Pokud tak zhotovitel učiní, je povinen na písemné
   vyzvání objednatele provést okamžitě nápravu a veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.

9. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil se zadáním díla a jeho rozsahem. Jsou mu
   známy technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla, a disponuje takovými
   odbornými znalostmi, zkušenostmi a kapacitami, které jsou k provedení díla nezbytné.

                      III. Čas plnění.

1. Termín zahájení:        01. 05. 2019
   Termín dokončení:       do konce 06/2019
                      (přesné termíny budou uvedeny ve stavebním deníku)

2. V případě, že objednatel nepředá staveniště včetně příslušných podkladů do termínu zahájení,
   prodlouží se termín dokončení díla podle čl. III. 1. o dobu tohoto prodlení.

3. Pokud při provádění díla nastanou takové klimatické podmínky, které by znemožňovaly
   zhotoviteli provádět dílo v souladu s ČSN a platnými technologickými postupy a předpisy, nebo
   by mohlo dojít ke znehodnocení díla, je zhotovitel oprávněn pozastavit provádění díla po dobu
   trvání nepříznivých klimatických podmínek. V případě nepříznivých klimatických podmínek
   v průběhu času plnění dle této smlouvy se termín dokončení díla posunuje o stejný počet
   kalendářních dnů, kdy nepříznivé klimatické podmínky v plánované době provedení prací trvaly.

                      IV. Cena.

1. Cena za dílo je mezi smluvními stranami sjednána jako cena smluvní a je stanovena podle cenové
   kalkulace zhotovitele položkovým rozpočtem stavby. Tuto cenu obě smluvní strany považují za
   cenu pevnou, obvyklou a srovnatelnou v době podpisu této smlouvy.

                      Cena celkem bez DPH:   1.600.557,66- Kč
                      DPH 15%                 240.083,65- Kč
                      Cena celkem vč. DPH
                                            1.840.641,31- Kč

2. Cena za dílo podle této smlouvy byla sjednána podle závazných podkladů vyjmenovaných v čl.
   II. 2. této smlouvy jejich oceněním v cenové úrovni známé ke dni uzavření této smlouvy.

3. Zástupce objednavatele podpisem smlouvy stvrzuje, že objekt je užíván k bydlení a nikoli
   ke komerčním účelům a dle zákona se na prováděné práce v rámci předmětu díla vztahuje
   snížená sazba DPH 15%. Smluvní strany se výslovně dohodly na tom, že v případě změny
   zákonné sazby DPH bude DPH účtována podle platného zákona v době realizace předmětného

   díla.

4. Jednotkové ceny uvedené v cenové nabídce (rozpočtu) zhotovitele jsou pevné až do doby převzetí
   dokončeného díla. V případě, že některé práce nebudou prováděny, nebo bude zmenšen rozsah
   prací a dodávek, smluvní cena se sníží podle skutečně provedeného množství prací a dodávek.
   Pro změnu ceny díla platí pouze ustanovení výslovně dojednaná touto smlouvou v článku II. a IV.

SMLOUVA O DÍLO                                                 STRANA ČÍSLO: 3/9
   Smluvní strany uzavřou na takové práce cenovou dohodu tak, jak je ujednáno v předchozích
   ustanoveních smlouvy formou „Dodatek ke smlouvě“.

5. Cena díla je stanovena pro daňové podmínky platné k datu uzavření této smlouvy o dílo. Smluvní
   strany berou na vědomí, že případná změna vyvolaná změnou daňového zákona se promítne do
   konečného vyčíslení ceny díla. V případě možnosti použití snížené sazby DPH objednatel
   prokáže stavebním povolením, nebo jiným dokladem, zařazení stavebního objektu do skupiny
   vyjmenované v zákoně pro použití snížené sazby.

6. Oceňování víceprací bude prováděno následujícím způsobem:
   Na základě písemného soupisu víceprací odsouhlaseného oběma smluvními stranami doplní
   zhotovitel jednotkové ceny v té výši, kterou použil pro sestavení nabídkové ceny. Nebudou-li
   práce, které jsou předmětem víceprací obsaženy v rozpočtu zhotovitele, budou se oceňovat
   následujícím způsobem:
   -cena prací bude naceněna ve srovnatelné cenové hladině jako původní nabídka zhotovitele
   v cenách reálných a obvyklých pro jednotlivé práce
   - vzorem pro nastavení cenové hladiny budou použity ceny z aktuálního ceníku stavebních prací
   URS Praha, pokud tyto položky budou pro každý konkrétní případ cenově reálné
   -cena materiálu dle skutečnosti (pořízeného v místě realizace) včetně 10% přirážky zohledňující
   pořizovací náklady zhotovitele
   -cena dopravy materiálu, která bude kalkulována jako skutečné množství km x jednotková cena
   obvyklá na 1 km přepravy pro daný druh vozidla
   Vynásobením jednotkových cen a množství provedených měrných jednotek budou stanoveny
   základní rozpočtové náklady, ke kterým se dopočte přirážka vedlejších nákladů ve výši dle
   nabídkového rozpočtu zhotovitele. Daň z přidané hodnoty bude dopočtena dle platných předpisů
   v době zúčtování.
   Pokud nebude možné ocenit vícepráce ani tímto způsobem, bude jejich cena stanovena na základě
   sjednaných hodinových zúčtovacích sazeb ve výši 300 Kč/hod, jako součin skutečně provedených
   měrných jednotek a ceny hodinové sazby.

7. O cenu prací, které nebudou zhotovitelem provedeny (méně práce), a v nabídkovém rozpočtu
   zhotovitele byly k řádnému dokončení díla předpokládány, bude snížena cena díla.

                                 V. Platební podmínky.

1. Objednatel uhradí zhotoviteli smluvenou cenu díla na podkladě daňových dokladů – faktur, které
   vystaví zhotovitel.

2. Úhrada ceny díla bude prováděna daňovým dokladem zhotovitele měsíčně, a to v souladu
   s doloženým soupisem skutečně provedených prací a dodávek potvrzeným objednatelem či
   stanoveným zástupcem objednatele – technickým dozorem investora. Pokud objednatele či jeho
   zástupce soupis skutečně provedených prací a dodávek nepotvrdí nejpozději do 3 dnů od
   okamžiku, kdy mu bude předložen, prodlužuje se termín dokončení díla o dobu prodlení
   s potvrzením soupisu skutečně provedených prací a dodávek. Nebude-li soupis skutečně
   provedených prací a dodávek potvrzen ani do deseti dnů ode dne jeho předložení objednateli, má
   zhotovitel právo od této smlouvy odstoupit s tím, že v takovém případě má zhotovitel právo na
   zaplacení již provedených prací a zakoupeného materiálu, který vyúčtuje podle položkového
   rozpočtu, který je součástí této smlouvy.

3. Konečná faktura bude uhrazena po protokolárním předání a převzetí předmětu díla a po
   odstranění případných vad a nedodělků bránících užívání předmětného díla, uvedených
   v protokolu o předání a převzetí díla.

4. Faktura bude obsahovat číslo faktury, název díla nebo jeho části, den zdanitelného plnění, název,
   sídlo a DIČ objednatele, název, sídlo a DIČ zhotovitele, den odeslání faktury, označení peněžního
   ústavu a účtu, na který má být placeno, vyznačení dne splatnosti, fakturovanou částku, DPH a
   cenu včetně DPH.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 4/9
5. Termín splatnosti faktur sjednávají smluvní strany 14 dnů.

                                    VI. Dokumentace.

1. Zhotovitel bude dílo provádět bez projektové dokumentace na základě požadavků objednavatele
   v rozsahu dle cenové nabídky zhotovitele.

                            VII. Staveniště, stavební deník

1. Staveniště bude předáno nejpozději v den zahájení stavebních prací.

2. Objednatel předá zhotoviteli staveniště v rozsahu stanoveném projektovou dokumentací tak, aby
   práce na díle mohly plynule probíhat. Součástí předání staveniště budou následující skutečnosti:
               o předložen snímek pozemkové mapy a určení majetkových práv na pozemky a ob-
                   jekty dotčené stavbou
               o určení skladových prostor
               o předání zákresů inženýrských sítí v prostoru dotčeném stavbou
               o určení možnosti využití místních komunikací
               o objednatel zajistí vytýčení inženýrských sítí na staveništi
               o stavební povolení (ohlášení) je li třeba

3. Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a čistotu, je povinen na svůj náklad
   odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé stavební činností zhotovitele.

4. Zhotovitel je povinen vést ode dne předání staveniště o prováděných pracích stavební deník (dále
   jen „deník“). Tato povinnost končí odstraněním posledních vad a nedodělků uvedených
   v kolaudačním rozhodnutí.

5. Do deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy a postupu stavby
   v souladu se zákonem 183/2006 Sb. ve svém § 157 a obsah stavebního deníku je řešen přílohou č.
   5 vyhlášky 499/2006 Sb. V průběhu pracovní doby musí být deník na stavbě trvale přístupný.

6. Denní záznamy se do stavebního deníku zapisují čitelně a podepisují stavbyvedoucím popř. jeho
   zástupcem zásadně v den, kdy byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou
   předmětem zápisu. Mimo stavbyvedoucího nebo jeho zástupce může provádět potřebné zápisy do
   deníku pověřený pracovník objednatele a jiní k tomu zmocnění zástupci objednatele, dále orgány
   státního stavebního dohledu, popř. jiné příslušné orgány státní správy a k tomu zmocnění zástupci
   zhotovitele. Jestliže stavbyvedoucí, nebo technický dozor objednatele nesouhlasí s provedeným
   záznamem, je povinen připojit k záznamu do tří pracovních dnů svoje vyjádření, jinak se má za
   to, že s obsahem záznamu souhlasí.

7. Zhotovitel vyklidí staveniště do 5 pracovních dnů po předání dokončené stavby.

                                       VIII. Záruka.

1. Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět smlouvy bude zhotovený podle smluvních podmínek a že
   v záruční době bude způsobilý k použití pro obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti.

2. Zhotovitel zodpovídá za vady v čase odevzdání objednateli. Tyto vady, případně nedodělky
   odstraní ve lhůtě dohodnuté s objednatelem.

3. Smluvní strany sjednávají na předmět díla podle této smlouvy záruční dobu v trvání 36 měsíců.
   Záruku za jakost poskytuje zhotovitel objednateli pouze v případě, že bude v plném rozsahu
   uhrazena sjednaná cena.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 5/9
4. Zhotovitel přejímá záruku za to, že jeho výkony, práce a dodávky mají v okamžiku přejímky
   celého díla a po dobu záruční lhůty vlastnosti, odpovídají technickým pravidlům a normám
   obvyklým pro předmět díla, touto smlouvou specifikovaným. Zhotovitel nese plnou
   zodpovědnost za kvalitu, funkčnost dodávek, provedení konstrukcí a výkonů. Zhotovitel
   odpovídá za vady díla pouze v případě, že byly způsobeny porušením jeho povinností

5. Záruka za jakost zaniká před uplynutím záruční lhůty, jestliže konstrukce nebo části díla jsou
   objednatelem, nebo třetí osobou dodatečně upravovány, nebo jsou používány či zatěžovány jinak,
   než bylo uvažováno ve schváleném projektu, nebo než je obvyklé.

6. Zhotovitel neodpovídá za vady na díle vzniklé nedostatečnou údržbou, neprováděním
   předepsaného provozního servisu, nesprávnou manipulací se zařízením a přirozeným
   opotřebením.

7. V případě zjištění, že dílo vykazuje vady, má objednatel nárok požadovat bezplatné odstranění
   vady díla nebo jeho části. Zhotovitel je povinen tak učinit neprodleně, nejpozději však ve lhůtě
   smluvními stranami dohodnuté, podle charakteru jednotlivé vady díla.

8. V případě havárie ohrožující provoz objektu, nebo díla, zahájí zhotovitel práce na odstranění
   havarijního stavu do 24 hodin po nahlášení. Postačující pro nahlášení havárie je oznámení na
   telefonní číslo trvale vyvěšené na místě předmětu díla a uvedené v provozních řádech, následně
   bude reklamace oznámena písemně.

10. O odstranění vady bude sepsán protokol, který připraví zhotovitel, odstraněnou vadu předá
   zhotovitel provozovateli s písemným potvrzením převzetí vady a následně podepsáním protokolu
   obě smluvní strany stvrdí odstranění reklamovaných vad. V tomto protokolu musí být mimo jiné
   uvedeno:
                    jména zástupců obou smluvních stran
                    číslo smlouvy o dílo
                    datum uplatnění reklamace
                    popis a rozsah vady a způsob jejího odstranění
                    datum zahájení a ukončení odstranění vady
                    písemné předání a převzetí odstraněné vady

                                   IX. Provádění díla.

1. Zhotovitel provede dílo svým jménem, na svoje náklady a na vlastní nebezpečí. Zhotovitel
   odpovídá za případné škody v průběhu stavby svým pojištěním nedokončené výroby, přičemž
   vlastnická práva objednatele nejsou dotčena.

2. Zhotovitel odpovídá v plné míře za bezpečnost a ochranu zdraví všech svých pracovníků
   v prostoru staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále se
   zhotovitel zavazuje při realizaci díla dodržet ustanovení příslušných ČSN, bezpečnostní a
   hygienické předpisy, zákony a prováděcí vyhlášky, které se týkají jeho činnosti. Pokud porušením
   těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré náklady zhotovitel.

3. Objednatel bude kontrolovat provádění díla a vykonávat na stavbě kontrolní činnost zhotovitele
   prostřednictvím technického dozoru a v průběhu této činnosti sledovat, zda práce jsou prováděny
   podle předané dokumentace, podle smluvních podmínek, technických norem, jiných právních
   předpisů a v souladu s rozhodnutími příslušných orgánů státní správy. Na vady zjištěné v průběhu
   prací je povinen objednatel zhotovitele neprodleně upozornit zápisem do stavebního deníku a
   bezodkladně žádat jejich odstranění. Pokud nebudou vady bezodkladně uplatněny v průběhu
   stavby má se za to, že proti kvalitě prací a technologickým postupům nemá objednatel námitky.

4. Objednatel zajistí, aby osoby jednající za objednatele byly poučeny o dodržování bezpečnostních
   předpisů na staveništi a při pohybu na staveništi používali bezpečnostní přilby, které jim zapůjčí

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 6/9
   zhotovitel při ohlášení příchodu na staveniště. Nedodržení této povinnosti podléhá sankci 500 Kč
   za jednotlivý případ.

5. V případech určených objednatelem zápisem ve stavebním deníku je zhotovitel povinen vyzvat
   objednatele k prověření prací, které budou v dalším pracovním postupu zakryty nebo se stanou
   nepřístupnými. Písemná výzva musí být zapsána v deníku nejméně dva pracovní dny předem.
   Jestliže se přes vyzvání objednatel na kontrolu nedostaví, může zhotovitel v pracích pokračovat.
   Objednatel má právo požadovat dodatečné odkrytí a zhotovitel je povinen dodatečné odkrytí
   provést. Náklady na toto odkrytí nese objednatel.

6. Veškerý odpad a vybourané hmoty uloží zhotovitel na určená úložiště a skládky v souladu s
   ustanoveními zákona o odpadech na vlastní náklad.

                                      X. Předání díla.

1. Objednatel je povinen zahájit přejímání dokončeného díla do 5 dní po obdržení zhotovitelovy
   výzvy. Objednatel se zavazuje přejímání ve zmíněné lhůtě zahájit, řádně v něm pokračovat a bez
   zbytečného odkladu je dokončit.

2. Převzetí díla bude provedeno formou zápisu, který podepíší zmocnění pracovníci smluvních
   stran, tj. objednatel, případně technický dozor investora a pracovník zhotovitele odpovědný za
   realizaci stavby. Zápis bude obsahovat soupis případně zjištěných vad a nedodělků s dohodnutou
   lhůtou pro jejich odstranění.

3. Nesplní-li objednatel bez náležitého důvodu povinnost převzít dokončené dílo do patnáctého dne
   po výzvě, má se za to, že zhotovitel splnil svůj závazek provést dílo a to bude považováno za
   převzaté. Od tohoto data je zhotovitel oprávněn vystavit závěrečnou fakturu.

4. Předání díla bude provedeno fyzickou přejímkou díla a jeho součástí, v případě zjištěných
   nedodělků nebo vad budou v protokolu popsány a bude stanoven termín pro jejich odstranění.

5. Zhotovitel obstará na své náklady buď přímo nebo prostřednictvím oprávněné organizace
   zejména tyto činnosti a doklady a připraví je k předávacímu řízení :
              kopie listů stavebního deníku
              Certifikáty nebo prohlášení o shodě a záruční listy ke všem stavebním materiálům,
                   výrobkům a zařízením, ke kterým jsou jejich výrobci vydávány.

6. Objednatel nemá právo odmítnout převzetí stavby pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě
   ani ve spojení s jinými nebrání užívání stavby funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným
   způsobem neomezují. Existence takových vad nebrání ani předvedení způsobilosti díla sloužit
   svému účelu, tedy jeho dokončení ve smyslu ustanovení § 2604 občanského zákoníku.

                                  XI. Ostatní ujednání.

1. Smluvní strany jsou oprávněny (vedle dalších případů uvedených v této smlouvě či vyplývajících
   ze zákona) k jednostrannému odstoupení od této smlouvy v případech, že jedna ze smluvních
   stran neplní podmínky této smlouvy, byla-li na tuto skutečnost písemně upozorněna a nesjednala
   nápravu ani v dodatečně poskytnuté lhůtě.
   Za podstatné porušení smlouvy se považuje:
              Opakované neplnění sjednaných termínů
              Jestliže zhotovitel provádí dílo opakovaně nekvalitně či vadně
              Opakované neplnění platebních podmínek

2. Objednatel se zavazuje k převzetí dokončeného předmětu díla i před datem dokončení dle této
   smlouvy.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 7/9
                                 XII. Majetkové sankce.

1. V případě prodlení objednatele s úhradou faktury s vyúčtováním ceny díla či jeho části dle této
   smlouvy je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky
   za každý den prodlení.

2. Smluvní pokuta za nedodržení termínu dokončení prací z viny zhotovitele je 500,- Kč za každý
   den prodlení.

3. Nenastoupí-li zhotovitel k odstranění reklamované vady v termínech dle dohodnutého způsobu
   podle čl. VIII. 2., je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý den prodlení.

                         XIII. Ochrana životního prostředí.

Zhotovitel se zavazuje:
    - zachovávat na pracovišti pořádek
    - řádně shromažďovat své odpady
    - při vzniku nebezpečného odpadu:
            - používat odpovídající nepropustné shromažďovací nádoby chráněné před povětrnostními
              vlivy
            - mít souhlas k nakládání s tímto odpadem
            - řádně označit shromažďovací prostředky nebezpečných odpadů nápisem, názvem
             odpadu, kódem odpadu, symboly nebezpečnosti a jménem odpovědné osoby
            - v blízkosti shromažďovacího prostředku mít k dispozici identifikační list nebezpečného
              odpadu
     - zlikvidovat odpady na vlastní náklady a v souladu s legislativou (zákon č. 185/2001 Sb.
      o odpadech v platném znění)
     - řádně nakládat s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky (př. barvy, paliva, maziva,
       ředidla, tmely, acetylen, kyslík, lepidla apod.) v souladu se zákonem o chemických látkách
       a prostředcích č. 356/2003 Sb. v platném znění a při nakládání s nimi
            - mít k dispozici bezpečnostní listy těchto látek
            - při uchování nebezpečných chem. látek a přípravků v neoriginálních obalech mít tyto
              obaly označeny názvem látky/přípravku, symbolem nebezpečnosti, R-větami a S-větami
            - nepoužívat jako obaly pro tyto látky PET lahve a obaly od potravin, léků a hraček
            - řídit se výstražnými symboly a R-větami a S-větami
            - s vysoce toxickými látkami nakládat pouze prostřednictvím odborně způsobilé osoby
              nebo osoby prokazatelně proškolené odborně způsobilou osobou
            - skladovat chemické látky a přípravky tak, aby byly zajištěny před odcizením, únikem,
              záměnou s jinými látkami a povětrnostními vlivy
      - provozovat mobilní zdroje znečišťování ovzduší v souladu se zákonem o ochraně ovzduší
        č. 86/2002 Sb. (platné měření emisí u vozidel)
      - uchovávat látky závadné vodám (př. látky ropného původu) v souladu s vodním zákonem
       č. 254/2001 Sb. v platném znění na okapových vanách a mít k dispozici sorpční prostředky

                              XIV. Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech. Zhotovitel a objednatel obdrží po dvou
   stejnopisech.

2. Nedílnou součástí této smlouvy jsou tyto přílohy:
          Č.1 nabídkový rozpočet zhotovitele.

3. Dodatky k této smlouvě mohou být prováděny pouze písemnou formou.

SMLOUVA O DÍLO  STRANA ČÍSLO: 8/9
4. Obě smluvní strany shodně prohlašují, že tato smlouva byla uzavřena po vzájemném projednání a
   přečtení, podle jejich pravé a svobodné vůle.

Datum                               datum
Za objednatele:                     Za zhotovitele:

..................................  ..............................

     .                              jednatel společnosti

     ředitelka školy

SMLOUVA O DÍLO                                       STRANA ČÍSLO: 9/9