Textová podoba smlouvy Smlouva č. 86745: o dílo - chlazení lůžkových jednotek PIO

Příloha KASTT_SoD_chlazeni_luzkovych_jednotek.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

uzavřená podle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění,

                                    na akci

„FN HRADEC KRÁLOVÉ – CHLAZENÍ L ŽKOVÝCH JEDNOTEK –
             PAVILON INTERNÍCH OBOR – 5.NP (D, E)“

                                  číslo smlouvy ……..

I. Smluvní strany:

Zhotovitel: KASTT, spol. s r.o., Jižní 870, 500 03 Hradec Králové

             zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl

             C, vložka 154

             IČO: 13583948

             DIČ: CZ13583948

             bankovní spojení: Komerční banka, a.s.

             číslo účtu: 28648511/0100

             statutární zástupce: Ing. Petr Tajzler - jednatel

             zástupce ve věcech smluvních: Ing. Petr Tajzler – ředitel společnosti

             zástupce ve věcech technických:                    – manažer projektu

             na straně jedné (dále jen “zhotovitel”)

Objednatel:  Fakultní nemocnice Hradec Králové

             Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové – Nový Hradec Králové

             tel.: 49583 1111, centr. fax: 495512346

             bankovní spojení: Česká spořitelna a.s., Praha

             číslo účtu: 2651552/0800

             IČO: 00179906

             DIČ: CZ00179906

             statutární zástupce: Ing. Jitka Šmehlíková, pověřená ekonomická náměstkyně,

             na základě pověření ze dne 22. 7. 2013

             zástupce ve věcech smluvních

             a technických:   Ing. František Novák, vedoucí inv.odboru

                              Ing. Pavel Homolka, ved. odd. přípr. inv.

             technický dozor objednatele (TDI): Ing. Jiří Bobr, ved. odd. realizace investic

             na straně druhé (dále jen "objednatel")

                                           1/13
II. Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele stavební a
montážní práce na akci „FN Hradec Králové – Chlazení l žkových jednotek – Pavilon
interních obor – 5.NP (D, E)“ (dále jen „dílo“) – v rozsahu dle projektové dokumentace
/dále jen PD/ a výkazu výměr /dále jen VV/ zpracované projekční společností KASTT spol. s
r.o., Jižní 870, 500 03 Hradec Králové, pod. zak. č. 2156/5/016 a závazek objednatele uhradit
zhotoviteli za řádně provedené dílo smluvenou cenu.

Tato smlouva se uzavírá v souladu se zadávací dokumentací objednatele ze dne 24.6.2016, a
to na základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou zakázku malého rozsahu na stavební
práce zadanou na základě interní směrnice FNHK č.2 o zadávání veřejných zakázek dle ust. §
18 odst. 5 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále
jen „zákon“) pod evidenčním číslem P16V00112366, s názvem „FN Hradec Králové –
Chlazení l žkových jednotek – Pavilon interních obor – 5.NP (D, E)“ a nabídkou
zhotovitele ze dne 11.7.2016.

Dílo bude provedeno v souladu s platnými právními předpisy, normami a vyhláškami
v jakosti splňující obecné technické požadavky na výstavbu ve smyslu zákona č. 183/2006
Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění. Provedení díla
bude zajištěno oprávněnou osobou ve smyslu zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a
stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění.

2. Dílo vymezené v bodě 1. tohoto článku tvoří zejména:
2.1 Provedení veškerých stavebních prací a dodávek komplexně tj. včetně všech souvisejících
montážních prací. Vše za podmínek stanovených touto smlouvou, smluvní realizační
dokumentací a pokyny ze strany objednatele.
2.2 Provozní požadavky: Práce budou realizovány na objektu č. 10 – Pavilonu interních oborů
/dále jen PIO/, v areálu Fakultní nemocnice Hradec Králové, Sokolská 581, 500 05 Hradec
Králové - Nový Hradec Králové. Přímo v objektu PIO i v okolních objektech bude probíhat
po dobu realizace běžný provoz. Zhotovitel proto bude povinen omezit na nezbytně nutnou
míru hluk, prašnost a vibrace. Je nutné zajistit průběžný úklid na komunikacích, budou-li
v rámci plnění díla znečištěny. A kompletní hrubý i čistý úklid ve všech dotčených prostorách
po provedených pracích.
2.3 Průběžná aktualizace časového plánu realizace za účelem koordinace prací a dodávek.
2.4 Vybudování objektů zařízení staveniště a zajištění jeho ostrahy, provozu, údržby
a následné likvidace. Objednatel není schopen zařízení staveniště poskytnout v jím
spravovaných objektech.
2.5 Provádění případných víceprací písemně požadovaných objednatelem na díle bude
realizováno pouze za předem odsouhlasenou úhradu.
2.6 Zajištění předepsaných, potřebných anebo touto smlouvou sjednaných, či objednatelem
požadovaných zkoušek, revizí, atestů, návrhů provozních a manipulačních řádů, apod., dle
platných vyhlášek a platných norem ČR a dle dohodnutého systému řízení jakosti. Veškeré
revize, zkoušky a atesty musí být platné a bez závad.
2.7 Dodávka kompletní dokumentace skutečného provedení díla, vč. PD všech profesí
a kompletní dokladové části bude ve třech vyhotoveních v textové a výkresové podobě, a 3x
v digitální podobě /na CD výkresy ve formátu *.dwg a *.pdf., textové podklady v podobě
*.doc, *.xls, *.pdf, případná fotodokumentace v *.jpg, (*.tif, *.bmp) – podrobně viz. předané
Standardy FN HK/.

                                                                 2/13
III. Cena díla

    1. V členění dle položkového rozpočtu:

     Cena za provedené dílo činí celkem: 1 380 108,- Kč bez DPH

Cena za provedené dílo je stanovena jako cena bez DPH, k níž bude připočtena DPH ve výši
stanovené platnými a účinnými právními předpisy k okamžiku uskutečnění zdanitelného
plnění. V případě, že se na dodávku díla nebo jeho část vztahuje ustanovení režimu přenesené
daňové povinnosti dle ustanovení § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty,
v platném znění, bude cena za toto dílo nebo jeho část uvedena na daňovém dokladu
samostatnou položkou.
Smluvenou cenou za dílo nebo jeho část je pak vždy cena bez DPH.
Daňové doklady zhotovitele budou členěny dle daňové klasifikace stavebních děl dle
vyhlášky č. 321/2003 Sb. /CZ-CC/ a dle standardní klasifikace produkce /SKP/ (opatření ČSÚ
č. j. 1174/93-3010/.
2. Cena za provedené dílo je stanovena jako nejvýše přípustná k datu dokončení díla. Tato
cena obsahuje i rezervu, a to ve výši 4 % z celkové ceny díla (bez započtení výše rezervy
samotné). V případě, že při samotné realizaci předmětu smlouvy vznikne požadavek
objednatele na dodatečné dodávky, služby či stavební práce, vyhrazuje si objednatel právo na
poskytnutí takovýchto dalších dodávek, služeb či stavebních prací od zhotovitele, a to až do
výše vytvořené rezervy (4 %), tzn., vzniknou-li v rámci provádění díla nároky na dodatečné
dodávky, služby či stavební práce, budou tyto realizovány a oceněny zhotovitelem a následně
hrazeny z rezervy. O nečerpanou rezervu se sníží náklady a fakturace.
3. Cena za provedené dílo je stanovena při vynaložení všech odborných a technických
znalostí zhotovitele, a dále zahrnuje veškeré náklady a činnosti potřebné k provedení,
vyzkoušení a předání díla zhotovitelem, tj. především náklady na materiály, pracovní síly,
stroje, dopravu technického zařízení, včetně zřízení, provozování a likvidace ZS i pro potřeby
všech subdodavatelů, režii a zisk zhotovitele, náklady na zabezpečení BOZ a PO na staveništi,
veškeré poplatky za nezávadné uložení sutě a odpadů ze stavby, za spotřebu energií, za
pronájmy, odstraňování znečištění provozem stavby, sankce, pokuty, penále, pojištění, včetně
všech potřebných průzkumů, revizí a zkoušek. Cena za provedené dílo dále zahrnuje náklady
na značení BOZP a PO (únikové cesty apod.) dle platných předpisů a realizaci všech prostupů
jako požárních dle ČSN 730810. Cena za dílo zahrnuje i veškeré potřebné prachotěsné příčky.
4. Veškeré méněpráce, nutné vícepráce a změny nad rámec sjednaného díla vyplývající
z dodatečných písemných požadavků objednatele budou oceněny v souladu s položkovými
rozpočty, jež jsou součástí nabídky zhotovitele. Bude-li se jednat o položky zde neuvedené,
budou tyto zpracovány dle platných cenových předpisů a to ve formě položkového rozpočtu
dle metodiky URS a v cenách URS. V případě, že nebude možno použít jednotkových cen,
bude stanovena cena dohodou. Na tyto méněpráce, vícepráce a změny bude následně vystaven
změnový list. Odsouhlasení změnového listu projedná zhotovitel s pracovníkem, který pro
objednatele zajišťuje inženýrskou činnost.
Vícepráce provedené bez dodržení výše uvedeného postupu či souhlasu objednatele, jdou plně
k tíži zhotovitele.
5. Zhotovitel prohlašuje, že za cenu výše uvedenou provede dílo v plném rozsahu uvedeném
dle čl. II. této smlouvy a nabídky týkající se příslušné veřejné zakázky. Prohlašuje, že se
důkladně seznámil se všemi zadávacími podmínkami a se všemi okolnostmi a že dílo takto
navržené je technicky realizovatelné za cenu uvedenou v odstavci 1 tohoto článku. Vícepráce
vyvolané jakoukoliv okolností, kdy by byla určitá část díla z technických důvodů

                                                                 3/13
neproveditelná dle zadávací dokumentace a ustanovení těchto podmínek, jdou plně k tíži
zhotovitele.
6. Zhotovitel odpovídá za to, že dílo bude realizováno dle projektu a VV zpracovaného
projekční společností KASTT spol. s r.o., Jižní 870, 500 03 Hradec Králové, pod. zak. č.
2156/5/016, zadávací dokumentace a nabídky zhotovitele ze dne 11.7.2016.
7. Stanovenou cenu za provedené dílo lze překročit pouze po písemné dohodě smluvních stran
a to za podmínek, že objednatel bude požadovat provedení jiného množství dodávek a prací,
než je uvedeno ve výkazu výměr nebo jiné kvality a standardu.

IV. Platební podmínky

1. Práce budou objednatelem uhrazeny po jejich řádném dokončení a předání objednateli na
základě faktury /daňového dokladu/, a budou doloženy odsouhlaseným položkovým soupisem
provedených prací. Neprovedené práce nebo odsouhlasené záměny materiálů budou
provedeny formou odpočtů, event. přípočtů na základě vypracovaných a odsouhlasených
změnových listů.
Faktura bude vystavena a předána nejpozději do 3 pracovních dnů po dokončení díla, včetně
případných změnových listů, které musí být do vystavení faktury odsouhlaseny.
Daňové doklady zhotovitele budou členěny dle daňové klasifikace stavebních děl dle
vyhlášky č. 321/2003 Sb. /CZ-CC/ a dle standardní klasifikace produkce /SKP/ opatření ČSÚ
č. j. 1174/93-3010/. Na předmětné stavební práce se dle § 92e, zákona o dani z přidané
hodnoty, v platném znění, použije systém přenesení daňové povinnosti - viz stavební práce
vymezené v CZ-CPA 41 až 43.
Splatnost vystavené faktury bude 30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení na adresu
objednatele. Zhotovitel je oprávněn vystavit fakturu až do výše 90 % celkové ceny díla.
Smluvní strany se dohodly, že zbývajících 10 % celkové ceny díla uhradí objednatel na
základě samostatné faktury vystavené až po konečném protokolárním odstranění všech vad
díla a nedodělků na díle a po úspěšném kolaudačním řízení. Splatnost vystavené faktury bude
30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení na adresu objednatele.
2. Zhotovitel se zavazuje, že po vyrovnání finančních závazků objednatelem, bude
postupovat vůči svým subdodavatelům bez prodlevy. V případě, že tento postup nebude
dodržen, bude objednatel oprávněn stanovit zvláštní režim ve financování akce tak, aby
závazky subdodavatelů byly uspokojeny.
3. V případě, že se na objednatele vztahuje režim přenesení daňové povinnosti dle ustanovení
§ 92e, zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a tento ji neodvede
v řádném termínu pro podání daňového přiznání k DPH z důvodu pozdě doručeného
daňového dokladu, pak finanční zátěž z případné penalizace ponese zhotovitel.
4. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního
spojení uvedeného v záhlaví této smlouvy. Zhotovitel prohlašuje, že uvedené číslo jeho
bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
hodnoty, v platném znění, a jedná se o zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně z
přidané hodnoty.
5. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých
plátců daně z přidané hodnoty a ani mu nejsou známy žádné skutečnosti, na základě kterých
by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení za nespolehlivého plátce daně dle §
106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.
6. Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že zhotovitel je
v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně
z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce

                                                                 4/13
daně za zhotovitele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet
správce daně za zhotovitele bude považováno v tomto rozsahu za splnění závazku objednatele
uhradit sjednanou cenu zhotoviteli.
7. Zhotovitel uvede na příslušném daňovém dokladu – faktuře veškeré náležitosti stanovené
zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a dalšími platnými
daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, v platném znění. Na faktuře musí být mimo jiné uveden odkaz na tuto smlouvu o
dílo, název veřejné zakázky a evidenční číslo veřejné zakázky; prohlášení prodávajícího, že
ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně z přidané hodnoty;
soupis příloh; razítko a podpis osoby oprávněné k vystavení daňového dokladu.

V. Místo plnění

Místem plnění předmětu díla je objekt č. 10 – Pavilon interních oborů v areálu Fakultní
nemocnice Hradec Králové, Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové - Nový Hradec Králové.

VI. Doba plnění

Akce je rozdělena na dvě etapy – a to lůžkovou část „D“ a lůžkovou část „E“. Z provozních
důvodů /malování/ je třeba, aby se prioritně realizovala část „D“ a to v termínu od 25.7. do
2.8.2016. S ohledem na skutečnost, že k tomuto termínu nebude pravděpodobně reálné
zajistit klimatizační jednotky, požaduje zadavatel realizaci etapy „Lůžková část „D““ rozdělit
na dvě části A) Realizace veškerých rozvodů v lůžkové části „D“ nutných pro instalaci a
provoz jednotek včetně všech potřebných stavebních přípomocí v termínu od 25.7. do
2.8.2016 a B) Instalace vlastních vnitřních jednotek + vnější jednotky po malování a
provedení případných nutných optav maleb, které vzniknou v důsledku instalace jednotek viz
níže:

Etapa „Lůžková část „D“ :
část „A“ : Zahájení: …….……………………………………… 25. 7. 2016

            Dokončení nejpozději: ……………………… do 2. 8. 2016
část „B“ : Zahájení: …….……………………………………… 12. 9. 2016

            Dokončení nejpozději …………… …………… do 18. 9. 2016

Etapa „Lůžková část „E“ :
            Zahájení: …….……………………………………… 12. 9. 2016
            Dokončení nejpozději: ……………………… do 23. 9. 2016

VII. Závazky zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen provést dílo podle této smlouvy, tj. veškeré práce a dodávky
kompletně a ve vysoké kvalitě, v rozsahu dle čl. II., a v termínu určeném dle čl. VI. smlouvy.
Stejné ustanovení platí i pro činnosti, výrobky, zařízení a dodávky všech dodavatelů
zhotovitele.
Zhotovitel má právo provést veškeré práce způsobem, který považuje za nejvýhodnější
k řádnému provedení díla při respektování účelu této smlouvy, dohodnutého časového

                                                                 5/13
postupu a smluvních termínů. Postup prací musí odpovídat v tomto rámci zájmům
objednatele.
Veškeré odpady vznikající při výstavbě je zhotovitel povinen třídit, ukládat např. do
kontejnerů a ty průběžně odvážet na příslušné skládky, což dokladově doloží nejpozději při
přejímacím řízení. Tato ekologická likvidace odpadů je zahrnuta v ceně díla.
2. Zhotovitel může pověřit provedením některé části díla jinou osobu (subdodavatele).
Zhotovitel je odpovědný objednateli i v takovémto případě ve stejném rozsahu, jakoby dílo
prováděl sám.
3. Zhotovitel zajistí, že jeho pracovníci i pracovníci subdodavatelů budou viditelně označeni
v průběhu realizace díla pracovními oděvy s názvem firmy nebo výstražnými reflexními
vestami s označením firmy zhotovitele, případně visačkami, na kterých bude na přední straně
nápis DODAVATEL a pod tím firma zhotovitele. Na zadní straně bude uvedeno, kdo ji vydal,
platnost /doba realizace díla dle této smlouvy/, razítko a podpis.
4. Pokud závazné předpisy či závazné části ČSN stanoví provedení zkoušek osvědčujících
smluvní vlastnosti díla nebo jeho částí, musí provedení těchto zkoušek předcházet dokončení
a předání díla.
5. Zhotovitel je povinen řídit se pokyny objednatele. Dále je zhotovitel povinen oznámit
objednateli bez zbytečného odkladu, že byly zjištěny skryté překážky, týkající se věci, na níž
má být provedena oprava nebo úprava, nebo místa, kde má být dílo provedeno, a tyto
překážky znemožňují provedení díla dohodnutým způsobem či v dohodnuté době.
6. Závazkem zhotovitele je vybudování objektů zařízení staveniště a zajištění jeho ostrahy,
provozu, údržby a následné likvidace, a to v případě, že objednatel nebude schopen tyto
požadavky poskytnout v jím spravovaných objektech. Zařízení staveniště umístí zhotovitel na
prostorách vymezených objednatelem tak, aby neomezovalo a ekologicky neohrožovalo okolí
stavby ani dalších jiných pracovišť objednatele (zejména prašnost a hluk). Staveniště bude
zabezpečeno tak, aby byl zamezen přístup nepovolaným osobám. Pro napojení zařízení
staveniště a vlastní stavby na média bude použito napojení médií v rozsahu povoleném pro
stavbu. Odebíraná média bude zhotovitel měřit a hradit na základě smlouvy s objednatelem.
7. Zhotovitel předloží objednateli současně se smlouvou časový harmonogram stavby, ve
kterém jednotlivé dílčí kroky provádění stavby budou aktualizovány ke dni účinnosti této
smlouvy. Harmonogram bude v sobě zahrnovat i čas potřebný na proces předávacího a
přejímacího řízení a to v délce minimálně 2 pracovní dny.
Datem ukončení díla je datum podepsání protokolu o předání a převzetí díla objednatelem bez
vad a nedodělků bránících užívání viz čl. X., bod 2.
8. Zhotovitel je povinen používat veškeré komunikace jen v určených trasách a v souladu s
dopravním značením a jejich případné znečištění odstraňovat ihned. Poškození komunikací a
souvisejících ploch odstraní zhotovitel ihned a na své vlastní náklady.
9. Zhotovitel přejímá v plném rozsahu odpovědnost za řízení postupu prací, a za dodržování
předpisů BOZ, PO a OŽP ve smyslu vyhlášky ČÚBP a ČBÚ č. 498/2001 Sb., v platném
znění, vyhlášky ČÚBP č. 48/1982 Sb., v platném znění, zákona č. 133/1985 Sb., o požární
ochraně, v platném znění, a zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, a to
zejména §133 a §135. O provedeném školení musí být pořízen záznam s podpisy
zúčastněných. Zhotovitel dále odpovídá za důsledné dodržování pořádku na staveništi a v jeho
nejbližším okolí.
10. Škody způsobené při provádění díla nese zhotovitel a odpovídá za tyto škody ve smyslu
ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a souvisejících
předpisů.
11. Součástí plnění zhotovitele je i úhrada veškerých poplatků uvedených v čl. III., bodu 2., a
místních poplatků za zábory a za zvláštní užívání komunikací a chodníků.

                                                                 6/13
12. Zhotovitel se zavazuje použít při realizaci díla materiály, výrobky a zařízení v kvalitě dle
technického popisu a daného standardu kvality prováděných prací, ve znění ustanovení této
smlouvy. Práce, které vykazují již v průběhu provádění nedostatky, musí zhotovitel nahradit
bezvadnými pracemi.
13. Pro zajištění obsluhy technologických a strojních zařízení dodávaných zhotovitelem
provede zhotovitel v průběhu komplexních zkoušek písemné zaškolení obsluh těchto zařízení
v dohodnutém termínu a to ještě před zahájením těchto zkoušek. Pokud je nutný pro
provozování zařízení provozní řád, zhotovitel předá objednateli návrh tohoto provozního
řádu.
14. Zhotovitel vyzve písemně objednatele v dohodnuté lhůtě, nejméně však 3 pracovní dny
předem, k protokolárnímu předání a převzetí dokončeného díla. Spolu s touto výzvou předá
zhotovitel 3 pare PD skutečného provedení díla (+ 3x v digitální podobě ve formě viz čl. II,
bod. 2.7) nebo jeho předávané části, a to vč. kompletní dokladové části (rovněž 3x).
15. Zhotovitel se zavazuje dodržovat bezpečnostní, hygienické, protipožární předpisy a normy
v celém areálu objednatele a zajistí si veškerá případně nutná dopravní opatření a značení, a
dále se zhotovitel zavazuje plnit povinnosti uvedené v nařízeních vlády č. 378/2001 Sb.,
v platném znění (stanovení požadavků na bezpečné používání a provoz strojů, technických
zařízení, přístrojů a nářadí), č. 11/2002 Sb., v platném znění (stanoví vzhled a umístění
bezpečnostních značek a zavedení signálů), č. 101/2005 Sb., v platném znění (požadavky na
pracoviště a pracovní prostředí), č. 362/2005 Sb., v platném znění, (požadavky na bezpečnost
a ochranu zdraví při pracích s nebezpečím pádu), č. 591/2006 Sb., v platném znění (stanoví
minimální požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví při pracích na staveništi) a v zákonu č.
309/2006 Sb., o bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, v platném znění (stanoví další
požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví při práci).
16. Zhotovitel je povinen průběžně provádět kompletaci a ověřování dokladů o dodávkách
materiálů, tzn. prověřovat, zda tyto mají platné ověření potvrzené příslušnou státní zkušebnou
nebo schválení či certifikaci, prověřuje doklady o všech provedených průběžných zkouškách,
revizích a měřeních dokládajících kvalitu a způsobilost díla i všech jeho částí.
17. Zhotovitel je povinen před předáním díla zajistit veškeré zkoušky, revize, prohlášení o
shodě, atesty na výrobky, certifikáty, apod. nutné pro převzetí díla. Ke všem zkouškám je
zhotovitel povinen pozvat objednatele nejméně 2 pracovní dny před jejich uskutečněním.
Nebude-li možné jednotlivé zkoušky provést, dohodnou se obě strany, jakým náhradním
způsobem osvědčí zhotovitel způsobilost díla, popř. jeho dílčí části. Jakmile odpadne
překážka, která brání provedení zkoušky, je zhotovitel povinen dodatečně zkoušky provést a
to v potřebném rozsahu.
18. Zhotovitel se zavazuje efektivním způsobem spolupracovat s generálním projektantem a
objednatelem na realizaci díla a zajišťovat optimální technickou a uživatelskou úroveň díla,
vč. kvality, a ekonomicky vynaložených finančních prostředků, a to v dohodnutém časovém
úseku.
19. Po předání a převzetí díla objednatelem, vyklidí zhotovitel staveniště nejpozději do 10
pracovních dnů. Za vyklizené staveniště se považuje plocha staveniště prostá stavebních
materiálů, strojů, zařízení, odpadů a objektů zařízení staveniště, vč. uvedení do původního
stavu, resp. v souladu s konečnou úpravou dle PD nebo dle požadavků objednatele po
vzájemné dohodě.
V objektu bude probíhat po dobu stavby normální provoz. Zhotovitel je proto povinen omezit
na nezbytně nutnou míru hluk, prašnost a vibrace.
20. Zhotovitel prohlašuje, že je a bude po dobu realizace díla ze zákona pojištěn pro případ
odpovědnosti za škodu způsobenou na zdraví pracovním úrazem nebo nemocí z povolání.
Zhotovitel je a bude po dobu realizace díla rovněž pojištěn pro případ škody způsobené jeho
činností a provozem stavby, dále způsobené na zařízeních na staveništi živelnými pohromami

                                                                 7/13
nebo odcizením v rozsahu min. 2 mil. Euro. Uvedená pojištění se vztahují i na škody
způsobené pracovníky subdodavatelů zhotovitele, a to i třetím osobám. Kopie pojistných
smluv předá zhotovitel objednateli protokolárně nejpozději k datu účinnosti této smlouvy.
21. Součástí dokladové části díla bude tzv. “Prohlášení o jakosti a kompletnosti díla”, resp.
jeho částí, ve kterém zhotovitel autorizovanou osobou prokáže, že dílo je provedeno v souladu
se schválenou PD, zadávacími podmínkami, ustanoveními této smlouvy, a obecně platnými
normami, předpisy a vyhláškami, a že je schopno bezpečného a spolehlivého provozu, a
splňuje objednatelem požadované a projektem stanovené projektované parametry (vše
v českém jazyce).
22. Obecně budou veškeré doklady splňovat požadavky vyplývající ze zákona č. 183/2006
Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění, resp. zákona č.
22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů,
v platném znění, nařízení vlády č. 163/2002 Sb., v platném znění a nařízení vlády č. 173/1997
Sb., v platném znění, č. 20/2003 Sb., v platném znění, č. 23/2003 Sb., v platném zněním, č.
22/2003 Sb., v platném znění, a dále dle vyhlášky č. 246/2001 Sb., v platném znění.
23. Provedení díla bude zajištěno oprávněnou osobou ve smyslu zákona č. 183/2006 Sb.
(stavební zákon). Touto osobou je za zhotovitele stanoven Ing. Petr Tajzler.
24. V souladu s požadavky zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně
některých souvisejících zákonů, v platném znění, a vyhlášky č. 37/2001 Sb., v platném znění,
bude dokladováno, že veškeré materiály, chemické látky apod. přicházející do přímého styku
s pitnou vodou byly schváleny na základě výluhových zkoušek pro styk s pitnou vodou.
25. Zhotovitel po celou dobu provádění prací povede stavební deník ve smyslu § 157 zákona
č. 183/2006 Sb., o územním plánovaní a stavebním řádu (stavební zákon) v platném znění.
Po dokončení stavby předá zhotovitel originál stavebního deníku nebo jednoduchého
záznamu o stavbě objednateli.
26. Fakultní nemocnice Hradec Králové je nekuřácká nemocnice. Je zakázáno kouření ve
všech prostorách, vnitřních i venkovních, kromě vyhrazených. To se týká i veškerých prostor,
ve kterých probíhají stavební práce.

VIII. Závazky objednatele

1. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli 1x platnou PD v tištěné podobě a 3x v digitální
podobě na CD. V případě potřeby většího počtu pare ze strany zhotovitele tyto objednatel
zajistí za úhradu, která se rovná výši nákladů za použití reprografické techniky.
2. Objednatel se zavazuje protokolárně vymezit a předat zhotoviteli staveniště ve stavu
způsobilém k zahájení realizace díla, a to nejpozději 3 dny před zahájením stavebních prací.
3. Objednatel poskytne pro potřeby stavby možnost odběru elektrické energie a vody, event.
dalších médií, a to za úhradu odběru, vč. určení místa napojení.
Podružné měřiče zajistí zhotovitel na vlastní náklady.
4. Změny a úpravy oproti zadání nemající vliv na cenu a termín plnění budou řešeny zástupci
pro věci technické zápisem do stavebního deníku.
5. V případě, že si objednatel v průběhu realizace díla vyžádá změny realizačního řešení, které
je nutno promítnout do projektu, zajistí zhotovitel změnu projektu a předá tuto změnu
objednateli v počtu základních pare za úhradu v předem dohodnuté výši. Dopady těchto změn
do termínu plnění a cen dodávky budou následně mezi objednatelem a zhotovitelem
projednány a budou předmětem dodatku k této smlouvě.
6. Objednatel se zavazuje zabezpečit veškeré inženýrské činnosti při provádění díla.
7. Objednatel se zavazuje zabezpečit výkon technického dozoru objednatele (dále jen TDI).
Objednatel se zavazuje zabezpečit výkon činnosti koordinátora BOZP.

                                                                 8/13
8. Objednatel bude v průběhu provádění díla dle potřeby svolávat kontrolní dny. Odpovědní
zástupci obou smluvních stran jsou povinni se těchto dnů zúčastňovat. V případě potřeby
zabezpečuje zhotovitel účast dalších osob poskytujících části plnění na základě smluvních
vztahů se zhotovitelem. Závěry z kontrolního dne jsou pro obě strany závazné, nemohou však
změnit ustanovení této smlouvy.
9. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli vytyčení všech stávajících inženýrských sítí
souvisejících s výstavbou díla nejpozději 5 pracovních dnů před zahájením prací.
10. Objednatel umožní zhotoviteli provádět práce na díle nepřetržitě tj. i o sobotách, nedělích
i svátcích v rozmezí od 07:00 – do 20:00 hodin. Zhotovitel se zavazuje respektovat požadavek
objednatele na pozastavení prací na nezbytně nutnou dobu z provozních důvodů.

IX. Stavební deník a doklady o pr běhu realizace díla

1. Zhotovitel povede po celou dobu realizace díla stavební deník, týkající se předmětu této
smlouvy, jak mu ukládá vyhláška č. 499/2006 Sb., ve znění vyhl. 62/2013 Sb. v platném znění
a Příloha č. 5 k této vyhlášce. Záznamy ve stavebním deníku budou prováděny denně, čitelně
a výhradně v českém jazyce.
2. Zhotovitel je povinen chránit stavební deník. Tento musí být k dispozici objednateli a
veřejnoprávním orgánům denně po celou pracovní dobu.
3. Zhotovitel bude prostřednictvím stavbyvedoucího do stavebního deníku zapisovat veškeré
údaje, které jsou důležité pro řádné provádění díla a jeho evidenci, zejména údaje o stavu
staveniště a počasí, rozsahu a způsobu provádění prací a jejich časovém postupu, počtu a
profesním zařazení nasazených pracovníků a to i subdodavatelů, strojů a dopravních
prostředků, údaje o zahájení a ukončení prací, zdůvodnění odchylek prováděných prací od
projektové dokumentace, či událostech a překážkách vztahujících se ke stavbě.
Stavební deník bude veden od zahájení prací (resp. předání staveniště) do okamžiku předání
díla, a bude umístěn na stavbě u stavbyvedoucího zhotovitele.
4. Záznamy do stavebního deníku provádí mimo oprávněné zástupce zhotovitele a objednatele
a orgánů zmocněných stavebním zákonem též zástupce autorského dozoru projektanta, který
je pověřen kontrolou prováděných prací.
5. Vyžaduje-li to povaha záznamu ve stavebním deníku, musí se protistrana vyjádřit písemně
k tomuto záznamu do 3 pracovních dnů po prokazatelném seznámení se s tímto zápisem, jinak
se má za to, že s prvotním záznamem souhlasí.
6. Na konci stavby, při potvrzení předávacího protokolu, bude originál stavebního deníku
předán technickému dozoru objednatele.
7. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele (TDI) k prověření a převzetí konstrukcí, které
mají být v dalším postupu zakryty a stanou se následně nepřístupnými. Výzva bude učiněna
nejpozději 3 pracovní dny předem zápisem do stavebního deníku a zároveň přímou ústní
výzvou TDI. Pokud se zástupce objednatele nedostaví ve stanoveném termínu ke kontrole, je
zhotovitel oprávněn tyto práce zakrýt. V případě, že zhotovitel nedodrží tuto povinnost, je
zavázán na základě výzvy objednatele a na své náklady odkrýt takové zakryté konstrukce,
jestliže mezi smluvními stranami nebude uzavřena jiná dohoda.
8. TDI je oprávněn při neplnění předcházejících ustanovení a zjištění závad v průběhu
provádění prací požadovat, aby zhotovitel odstranil takovéto vady ihned a dílo prováděl
řádným způsobem. Takovou činnost je zhotovitel povinen realizovat na své vlastní náklady a
v určené době.

                                                                 9/13
X. Převzetí díla

1. Dílo je v průběhu jeho realizace výlučným vlastnictvím objednatele. Nebezpečí škody na
díle nese během realizace výlučně zhotovitel, ledaže prokáže zavinění ze strany objednatele.
2. Dílo vymezené touto smlouvou bude splněno protokolárním předáním díla objednateli.
3. V případě, že dílo bude přebíráno s výhradami, budou tyto výhrady uvedeny v přejímacím
protokolu a to včetně přesné specifikace zjištěných vad a nedodělků. Protokolem dojde k
vymezení takových vad a nedodělků, které svou podstatou, rozsahem či vzájemným vztahem
brání řádnému užívání díla (spolu s jejich případným odůvodněním) a převzetí díla ze strany
objednatele nebude akceptováno. Pokud bude dílo přebíráno s vadami a nedodělky
nebránícími v užívání díla, protokolem se tyto vady vymezí a převzetí díla ze strany
objednatele bude akceptováno. Protokol bude obsahovat stanovisko obou smluvních stran
k výhradám zjištěným při předání a převzetí díla a závazné termíny odstranění všech
vytýkaných vad a nedodělků. Přejímací protokol bude dále obsahovat seznam všech
potřebných dokumentů a údajů dle běžných zvyklostí a specifikovaných těmito podmínkami.
4. Nedílnou součástí protokolu o předání díla bude též kompletní písemná a projektová
dokladová část se souhrnnou očíslovanou rekapitulací. Bude zde i stanovena záruční doba
všech profesí s vyznačením termínu ukončení záruky. Záruční doba začíná běžet ode dne
potvrzení předávacího protokolu bez vad a nedodělků. Veškeré doklady budou pro snadnou
orientaci očíslovány v souladu s výše uvedenou rekapitulací a předány budou v originálech a
kopiích při přejímacím řízení.
5. Součástí předávaného díla je i dokumentace jeho skutečného provedení, a veškeré povinné
doklady k výrobkům a zařízením, atesty, provozní a manipulační řády, protokoly o zkouškách
díla a provozní dokumentace (revizní zprávy, revizní a provozní knihy apod., a doklady o
likvidaci veškerých odpadů). Všechny doklady uvedené v tomto bodě budou předány při
přejímce díla 3x v tištěné podobě a 3x v digitální podobě (např. na CD).
6. Jestliže bude objednatel požadovat uvedení některé části díla do provozu před termínem
předání dokončeného díla, budou podmínky tohoto provozu stanoveny zvláštní písemnou
dohodou.
7. Zhotovitel v protokolu o předání a převzetí výslovně prohlásí, že dílo je provedeno dle
schválené zadávací dokumentace, ustanovení této smlouvy a odpovídá jím předávané
dokumentaci skutečného stavu, a splňuje obecné technické požadavky na dílo kladené.
8. Po odstranění vad a nedodělků uvedených v čl. X. bod 3) této smlouvy se ve stanovených
termínech přejímací řízení v nezbytném rozsahu opakuje znovu. V takovém případě je možné
sepsat k původnímu zápisu dodatek, ve kterém objednatel prohlásí, že dílo nebo jeho část
přejímá bez výhrad, vad a nedodělků a protokol o předání a převzetí je uzavřen podepsáním
dodatku k původnímu zápisu. Pokud nedojde k řádnému předání díla, prostého vad a
nedodělků, smluvní strany sepíši k původnímu zápisu dodatek, v němž uvedou svá stanoviska
a dohodnou další postup.

XI. Záruční podmínky

1. Zhotovitel prohlašuje, že dílo bude mít vlastnosti stanovené:
 projektovou dokumentací, vč. jejich změn a doplňků,
 zadávacími podmínkami a touto smlouvou,
 technickými normami a předpisy, které se na provedení díla vztahují, a bude mít vlastnosti

    a jakost odpovídající účelu této smlouvy.

                                                                 10/13
2. Zhotovitel zajistí řádné provedení stavebních a montážních prací, a použití bezvadných
materiálů, výrobků a zařízení schválených pro provozování v ČR. Na takto provedené práce a
materiály poskytuje zhotovitel záruku v délce 36 měsíců ode dne převzetí díla objednatelem.
3. V případě uplatňování jiné záruční doby než je uvedeno v bodu 2. tohoto článku, např. u
technických a elektrotechnických zařízení, předloží zhotovitel nejpozději při předání a
převzetí díla, případně jeho ucelené části seznam těchto materiálů a souborů objednateli
s vyznačením délky záruční doby a termínu jejího ukončení, která však bude minimálně
v délce 24 měsíců. Je-li poskytnutí delší záruční doby u některých souborů podmíněno
uzavřením záruční servisní smlouvy, uvede to zhotovitel v tomto seznamu vč. period
provádění servisních prohlídek.
Zhotovitel dále vyznačí tzv. „spotřební“ materiál (žárovky, výbojky apod.) s vyznačením
doby, po kterou přebírá záruku.
V opačném případě se má za to, že platí na celý rozsah předávaného díla záruční doba
uvedená v bodu 2. tohoto článku.
4. Zhotovitel se zavazuje, na základě písemné reklamace objednatele, nastoupit na opravu do
24 hodin a následně bezplatně odstranit reklamované vady díla a to ve lhůtě do dalších 48
hodin od nástupu na opravu reklamované vady. O jiném postupu musí být sepsána dohoda.
Dle volby objednatele budou vady buď odstraněny opravou, výměnou nebo bude poskytnuta
přiměřená sleva. V případě, že by o výši této slevy nebyla uzavřena dohoda, bude určena
schváleným soudním znalcem.
5. Neodborná nebo chybná obsluha, jako i opravy provedené objednatelem nebo třetí osobou
(s výjimkou osob provádějících záruční servis) nezbavuje zhotovitele záruční povinnosti jako
takové, nýbrž zhotovitel nebude v daném případě odpovídat za vadu díla způsobenou
neodbornou nebo chybnou obsluhou nebo opravou provedenou objednatelem nebo třetí
osobou. V tomto případě odstraní zhotovitel závady buď novou dodávkou, nebo opravou dle
rozhodnutí objednatele a to za předem dohodnutou úhradu.
6. Jestliže zhotovitel neodstraní reklamované vady díla ve lhůtách uvedených v bodu 4. tohoto
článku, je objednatel oprávněn provést tyto práce sám nebo jejich provedením pověřit jinou
osobu nebo jejím prostřednictvím zakoupit nebo vyměnit vadnou či neúplně funkční část díla.
Navíc je objednatel oprávněn uplatnit na zhotoviteli smluvní sankce za nedodržení termínu
odstranění reklamované vady ve smyslu čl. XII. této smlouvy. Takto vzniklé náklady je
zhotovitel povinen uhradit objednateli do 14 dnů ode dne doručení faktury - daňového
dokladu. Tímto se zhotovitel nezbavuje odpovědnosti za dílo jako celek ani jeho jednotlivých
částí.
7. Jestliže se v průběhu záruční doby některá část díla ukáže jako vadná nebo nedosáhne
požadovaných parametrů či funkcí, bude zhotovitelem na požadavek objednatele opravena
nebo vyměněna a objednateli znovu předána. Po dobu, kdy dílo nebo jeho část nemohlo
z důvodů na straně zhotovitele plnit funkci, pro kterou bylo uvedeno do provozu, se
prodlužuje záruční doba.
8. Uplatnění práv ze záruky za jakost nejsou dotčena práva objednatele na uhrazení smluvní
pokuty a náhradu škody související s vadným plněním.

XII. Sankce

1. Smluvní strany se dohodly, že:
1.1 Zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu:

         za prodlení s nedodržením termínu realizace, jenž je specifikován v čl. VI. této
             smlouvy tzn. Etapy „D“ části „A“, Etapy „D“ části „B“ a Etapy „E“, a to částku ve
             výši 5.000,-Kč za každý i započatý den prodlení a to posuzováno u každé
             samostatné Etapy a části,

                                                                 11/13
         za prodlení s nedodržením termínu odstranění všech vytýkaných vad a nedodělků
             při převzetí díla dle čl. XI. této smlouvy, a to částku ve výši 2.000,- Kč za každý i
             započatý den prodlení,

         za neodstranění vad v záruční době ve stanoveném či dohodnutém termínu, které
             svou podstatou, rozsahem či vzájemným vztahem brání řádnému užívání díla, a to
             ve výši 2.000,-Kč za každý i započatý den prodlení,

         za neodstranění ostatních vad v záruční době ve stanoveném či dohodnutém
             termínu, a to ve výši 1.000,-Kč za každý i započatý den prodlení.

         za podstatného porušení smluvních povinností dle čl. XIII. bodu 8. písm. b) nebo
             c), a to ve výši 50.000,- Kč za každý takový případ samostatně.

         Za porušení zákazu kouření mimo vyhrazená místa kterýmkoli pracovníkem
             zhotovitele nebo jeho subdodavatele bude za každý takový jednotlivý případ
             uhrazena smluvní pokuta zhotovitelem objednateli ve výši 5.000,- Kč a to ihned na
             výzvu objednatele.

1.2 Objednatel zaplatí zhotoviteli úrok z prodlení:
         za prodlení se zaplacením faktur ve výši 0,025% z dlužné částky, a to za každý i
             započatý den prodlení

2. Vznikem povinnosti hradit smluvní pokutu nebo jejím zaplacením není dotčen nárok na
náhradu škody.
3. Smluvní strany prohlašují, že s ohledem na charakter díla a způsob jeho financování,
souhlasí s výší smluvních pokut a považují je za přiměřené.
4. Smluvní strany se dohodly, že objednatel může po zhotoviteli požadovat dohodnutou
smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za:

      porušení každé jednotlivé povinnosti u každého pracovníka zhotovitele nebo
         subdodavatele podle čl. VII. bod 3., a to i opakovaně,

      porušení každé jednotlivé povinnosti podle čl. VII. bod 15., a to i opakovaně.

XIII. Závěrečná ustanovení

1. Dnem předání staveniště zhotoviteli nese zhotovitel nebezpečí škod na díle, jako i na
objektech souvisejících, které vznikly jeho činností.
2. Práva a povinnosti smluvních stran, které nejsou výslovně upraveny touto smlouvou, se řídí
příslušnými ustanoveními zákona č.89/2012 Sb. občanský zákoník, v platném znění.
3. Strany se zavazují řešit případné spory vzniklé vždy nejprve vzájemným jednáním. Pokud
jedna ze stran sdělí druhé straně, že pokládá pokus o dohodu za nemožný, bude spor
rozhodnut příslušným českým soudem.
4. Obsah této smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemného dodatku k této
smlouvě. K návrhu dodatku se smluvní strany zavazují vyjádřit do 15 kalendářních dnů po
jeho doručení. Po tuto dobu je strana, která návrh podala, svým návrhem vázána. Změny
a dodatky této smlouvy platí pouze tehdy, jestliže jsou podepsány statutárními zástupci obou
smluvních stran.
5. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil se staveništěm a místem realizace díla v místě plnění,
veškerou předanou dokumentaci vztahující se k předmětu smlouvy řádně prostudoval a
porozuměl jí, a je tudíž ve všem řádně poučen a zpraven.
6. Dnem předání staveniště zhotovitel nese odpovědnost za škody způsobené kontaminací
půdy, odpadních vod a vodních toků ropnými produkty.
7. Smluvní strany se zavazují účinně spolupracovat při zajištění ochrany a bezpečnosti práce a
požární ochrany, a to i v případech souběhu prací a činností zhotovitele a přímých dodavatelů
objednatele.

                                                                 12/13
8. Od smlouvy lze odstoupit, pokud dojde k podstatnému porušení smluvních povinností

jedné ze smluvních stran. Podstatným porušením smluvních podmínek se pro účely této
smlouvy rozumí zejména případy, kdy zhotovitel:
a)je v prodlení se zhotovením díla proti platnému (aktualizovanému) harmonogramu výstavby

o více než 15 kalendářních dnů a práce nevykoná ani v náhradní lhůtě stanovené
objednatelem,

b)provádí dílo i přes písemné upozornění objednatele v rozporu se schválenou projektovou
dokumentací,

c)provádí dílo i přes písemné upozornění objednatele v kvalitě nesplňující obecné technické
požadavky na výstavbu nebo dohodnuté standardní vybavení.

9. Veškeré části stavby zhotovené, resp. dodané na stavbě ke dni odstoupení od smlouvy jsou
ve vlastnictví objednatele. Objednatel je v tomto případě oprávněn uzavřít smlouvu o dílo
s třetí osobou.
10. Ustanovení podle předcházejících bodů tohoto článku nezbavuje objednatele povinnosti
uhradit zhotoviteli již provedené práce na díle. Na jejich úhradu lze však započíst
objednatelem vyúčtovanou smluvní pokutu.
11. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními
stranami.

12. Tato smlouva bude vyhotovena ve třech vyhotoveních, z nichž po dvou obdrží objednatel
a jedno zhotovitel.

13. Smluvní strany jsou povinny zajistit, aby v případě jejich právního rozdělení, sloučení
nebo jakékoliv jiné změně nebo převodu práv na dceřiné a jiné společnosti byl právní
nástupce zavázán stejně jako smluvní strana k plnění závazků z této smlouvy a aby v takovém
případě nedošlo ke zkrácení práv druhé smluvní strany.
14. Zhotovitel souhlasí se zveřejněním ceny za provedené dílo.
15. Zhotovitel bere na vědomí, že veškeré informace, skutečnosti a veškerá dokumentace
týkající se díla je předmětem obchodního tajemství objednatele a tento je považuje za
důvěrné. Výjimku tvoří informace vyžádané třetími osobami, jejichž oprávnění vyplývá
z příslušných právních předpisů.
16. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, jejímu textu rozumí a souhlasí
s ním. Smluvní strany rovněž prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou, vážnou,
pravou a úplnou vůli, prostou omylů a že tuto smlouvu neuzavírají v tísni či za nápadně
nevýhodných podmínek. Na důkaz shora uvedeného připojují oprávnění zástupci smluvních
stran své podpisy.

Za Zhotovitele:                        Za Objednatele:
V Hradci Králové dne 19. 7. 2016       V Hradci Králové dne 19. 7. 2016

_____________________________________  _____________________________________
KASTT, spol. s r.o.
Ing. Petr Tajzler                      Fakultní nemocnice Hradec Králové
ředitel společnosti                    Ing. Jitka Šmehlíková, pověřená ekonomická
                                       náměstkyně

                                       13/13