Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8719999: Práce v lese-Lesný TARZAN

Příloha Lesný TARZAN pracovníci s.r.o..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        RÁMCOVÁ SMLOUVA

uzavřená dle ustanovení § 2583 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
                            pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník)

                                      Číslo smlouvy:  183/19/S/OZP/fre

                                      Čl. I.
                            SMLUVNÍ STRANY

1. Objednatel:                        Město Šternberk
     zastoupený ve věcech smluvních:  Ing. Stanislavem Orságem, starostou
     sídlo:                           Horní náměstí 78/16, 785 01 Šternberk
     IČ:                              00299529
     DIČ:                             CZ 00299529

     dále jen „objednatel“
a

2. Zhotovitel:                        Lesný TARZAN pracovníci s.r.o.
     zastoupený                       Miroslavem Šulavou-jednatelem společnosti
     sídlo:                           Č.p. 262, 739 97 Hrádek
     IČ:                              07099479
     DIČ:                             CZ07099479

     dále jen „zhotovitel“

                                                          Čl. II.
                                              PŘEDMĚT SMLOUVY

1. Předmětem smlouvy je provádění těchto dohodnutých prací: těžba dříví, přibližování
    koňmi, ruční snášení, přibližování kolovým traktorem, přibližování lanovkou a
    ostatní těžební práce uvedené v zadávacím listu vyhotoveném objednatelem. Popis
    dohodnutých prací je uveden v příloze č. 1 této smlouvy.

2. Uvedené práce provede zhotovitel na vlastní náklad a na své nebezpečí ve sjednané
    době a v rozsahu dle pokynů objednatele. Práce budou provedeny na pozemcích ve
    vlastnictví objednatele v katastrálním území Šternberk, Lhota u Šternberka a
    Chabičov.

3. Zhotovitel prohlašuje, že má a po dobu trvání této smlouvy bude mít platné živnostenské
    oprávnění, případně osvědčení o zápisu do evidence samostatně hospodařících rolníků a
    splňuje požadavky odborné způsobilosti k provádění činnosti touto smlouvou sjednaných.
    V opačném případě toto neprodleně ohlásí objednateli.

                                                          Čl. III.
                                              CENA A ČAS PLNĚNÍ

1. Cena za provedené práce se sjednává dohodou podle zákona č. 526/1990 Sb., o
    cenách, ve znění pozdějších předpisů, a to na základě zadávacích listů objednatele. Vzor
    zadávacího listu je přílohou č. 2 této smlouvy. Cena díla bude určena dle ceníků
    schválených Radou města Šternberka na daný kalendářní rok, které jsou uloženy u
    zástupce objednatele ve věcech technických. V této ceně je zahrnuta: doprava na
    pracoviště, náklady na provoz jednomužné motorové pily (dále jen JMP), křovinořezu a
    traktoru včetně PHM, koní a ostatních výrobních prostředků používaných k výkonu
    objednané činnosti, nátěry stromů poškozených výrobní činností neředěným Sanatexem,
    potěžební úpravy erozních rýh a kolejí a příjem dříví. K ceně bude připočítána DPH.

2. Celková cena plnění z této smlouvy činí maximálně 500.000 Kč bez DPH.

3. Vyúčtování bude provedeno na základě faktury vystavené zhotovitelem po dokončení a
    předání díla nebo jeho části ve stavu k poslednímu dni v kalendářním měsíci a přijetí
    takto provedeného díla zástupcem objednatele ve věcech technických.

4. Úhrada faktur za příslušný měsíc je splatná do 14 dnů ode dne doručení faktury
    objednateli převodem na bankovní účet zhotovitele, který zhotovitel uvede na faktuře.

5. Tato smlouva je uzavřena na dobu určitou s platností ode dne podpisu smlouvy do
    31. 12. 2019. Časovost plnění podle pracovišť bude uvedena v zadávacích listech.

                                                          Čl. IV.
                                            ZÁVAZKY ZHOTOVITELE

1. Zhotovitel se zavazuje provádět sjednané práce dohodnutým způsobem, řádně, kvalitně,
    a včas a dodržovat časovost stanovenou v zadávacích listech.

2. Zhotovitel tímto potvrzuje, že má veškerá nezbytná oprávnění a povolení pro provedení
    díla.

3. Zhotovitel se zavazuje plně chránit les podle zákona č. 289/1995 Sb., o lesích, ve znění
    pozdějších předpisů (dále jen zákon o lesích), dodržovat v plném rozsahu jeho
    ustanovení, zejména § 32 odst. 8 zákona o lesích a v případě vzniku škod je na své
    náklady a riziko odstranit případně v maximální míře zmírnit.

4. Zhotovitel se zavazuje při plnění povinností vyplývajících z této smlouvy dodržovat
    ustanovení zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.

5. Zhotovitel si sám zajistí organizaci práce, případně i u svých spolupracovníků a
    zaměstnanců tak, aby na pracovištích nepracoval osamoceně a aby v případě nevolnosti
    nebo úrazu pracujících osob byla zajištěna pomoc. Zhotovitel je povinen zajistit na své
    náklady odborné proškolení svých zaměstnanců a osob pro něho působících ohledně
    odborných znalostí nezbytných k provedení díla. Zhotovitel je povinen v souladu
    s příslušnými právními předpisy ohlásit bezodkladně případný pracovní úraz vzniklý při
    provádění díla také objednateli.

6. Zhotovitel je zodpovědný za předepsanou kvalifikaci a platnost oprávnění (pokud je pro
    sjednanou práci a použitý pracovní nebo dopravní prostředek stanovena) jak u své
    osoby, tak u spolupracovníků a zaměstnanců.
7. Zhotovitel si zodpovídá za technický stav výrobních prostředků, nástrojů a nářadí, které
    bude k práci používat a vhodnost ochranných pomůcek i u spolupracovníků a
    zaměstnanců. Zvláštní pozornost věnuje údržbě a stanoveným technickým revizím dle
    návodu k obsluze a stanoveným podmínkám státního odborného dozoru a hygienickým
    předpisům.

8. Zhotovitel se zavazuje bezpodmínečně a vždy používat k mazání řezných částí JMP
    a do samostatných hydraulických okruhů pracovních strojů výhradně biologicky
    odbouratelné oleje, u kterých bude biologická odbouratelnost vyšší než 80% za 21 dní.

9. Zhotovitel zodpovídá za zajištění požární ochrany a závazných protipožárních předpisů
    při plnění sjednaných činností dle platného zákona a vyhlášek o požární ochraně, zákona
    o lesích a zásad pro rozdělávání ohňů a pálení klestu na lesních pozemcích.

10. Zhotovitel vždy oznámí objednateli před započetím jakéhokoliv pálení nejpozději den
    předem datum zahájení a ukončení pálení u každého jednotlivého porostu.

11. Zhotovitel odpovídá za možné škody, které by vznikly objednateli při provádění zadaných
    prací zhotovitelem ať již z titulu nekvalitního provedení prací, neodborným rozhodnutím
    nebo porušením platných předpisů, které byl povinen při provádění prací dodržet.

12. Zhotovitel odpovídá při práci na pracovišti, které je v dosahu silničních komunikací,
    železničních tratí, telefonních a elektrických vedení, za neohrožení provozu těchto
    zařízení, i všude tam, kde by jeho činností mohlo dojít k ohrožení prostředí, zdraví nebo
    majetku.

13. Zhotovitel se zavazuje provést sjednanou práci kvalitně a bude dbát, aby svojí činností
    nezpůsobil škody na lesních porostech a majetku objednatele a ostatních sousedních
    majetcích jiných vlastníků (např. přibližovací a vyvážecí linky, lesní cesty, skládky,
    poškození stromů aj.). Zhotovitel se zavazuje uvést příslušné pozemky dotčených
    porostů a dalších pozemků k jeho činnosti potřebných do stavu odpovídajícího situaci
    před jejich používáním. V opačném případě souhlasí s úhradou vzniklé škody srážkou
    z fakturované částky za provedené práce.

                                                          Čl. V.
                                       OSTATNÍ PODMÍNKY SMLOUVY

1. Případné změny v podmínkách nebo obsahu této rámcové smlouvy se řídí platnými
    právními předpisy a v průběhu platnosti této rámcové smlouvy mohou být řešeny pouze
    uzavřením písemného dodatku k této rámcové smlouvě.

2. Práva a závazky vyplývající ze smlouvy nejsou bez projednání a odsouhlasení obou
    smluvních stran přenosná na jiné subjekty. Práva a závazky neuvedené v této rámcové
    smlouvě mohou být řešeny samostatnou smlouvou.

3. Objednatel si vyhrazuje právo okamžitě zastavit činnost zhotovitele. Ústní požadavek na
    zastavení činnosti musí být bez zbytečných průtahů doplněn písemnou formou.
    Nesouhlas druhé strany nemá odkladný účinek. Právo druhé strany na soudní rozhodnutí
    o neoprávněnosti zastavení činnosti a s tím související škody, tímto ustanovením není
    dotčeno.
                                                          Čl. VI.
                                                SMLUVNÍ POKUTY

1. V případě prodlení úhrady faktury zhotovitele, uhradí objednatel smluvní pokutu ve výši
    0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení.

2. V případě nedodržení sjednaných časových termínů se smluvní strany dohodly na
    smluvní pokutě 1.000 Kč za každý jeden den prodlení.

3. V případě vzniku škody objednateli činností zhotovitele nebo v případě dodání vadného
    díla, pokud půjde o vady neopravitelné, je objednatel oprávněn takto vzniklou škodu
    započíst proti plnění ve prospěch zhotovitele.

4. Za každý případ, kdy je při těžbě a přibližování činností zhotovitele poškozený a včas
    neošetřený strom neředěným Sanatexem, uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu
    100 Kč za každý strom. Strom včas neošetřený je takový, který nebyl natřen nejdéle do
    konce pracovní směny na daném pracovišti.

5. Na smluvní pokutu, při vzniku škody nebo v případě dodání vadného díla, pokud půjde o
    vady neopravitelné, bude vždy objednatelem vystavena samostatná faktura a tato bude
    započtena proti plnění ve prospěch zhotovitele.

6. V případě zjištění výše uvedených vad a škod bude splatnost faktury zhotovitele
    prodloužena do doby odstranění vad, které budou uvedeny v zadávacím listu. Pokud
    nebude vada odstraněna do doby uvedené v zadávacím listu, vyhrazuje si objednatel
    právo tuto škodu odstranit na vlastní náklady a tyto započíst proti plnění zhotovitele.
    Splatnost faktury zhotovitele bude prodloužena do doby odstranění vady objednatelem a
    vyčíslení vzniklé škody.

                                                         Čl. VII.
                                          ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Tato smlouva vzniká dohodou smluvních stran na celém jejím obsahu a nabývá platnosti
    a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Tato smlouva může být měněna, doplněna, případně zrušena pouze dohodou smluvních
    stran, a to písemnými dodatky výslovně nazvanými „Dodatek k rámcové smlouvě“
    číslovanými vzestupnou řadou, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních
    stran.

3. Tato smlouva nezakládá mezi smluvními stranami vztah výlučnosti či exkluzivity, ani
    vztah pracovní, služební či jiné závislosti, když zhotovitel výslovně prohlašuje, že o vznik
    výlučnosti či exkluzivity, ani pracovní, služební či jiné závislosti na objednateli nemá
    zájem. Obě smluvní strany jsou s ohledem na to jako samostatné a na sobě navzájem
    nezávislé subjekty oprávněny i po uzavření této smlouvy uzavírat další smlouvy o dílo
    obdobného charakteru s jakýmikoliv třetími subjekty.

4. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn uzavřít tuto smlouvu a že uzavřením této smlouvy
    neporušuje žádnou ze svých povinností stanovených právními předpisy nebo uložených
    státními orgány nebo vyplývajících ze souhlasu, povolení nebo dalších písemných nebo
    ústních dohod nebo smluv uzavřených mezi zhotovitelem a jakoukoli třetí osobou.
5. Obě smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy svým podpisem. Zároveň smluvní
    strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, že tato smlouva nebyla ujednána v tísni ani
    za jinak jednostranně nevýhodných podmínek.

6. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, z nichž objednatel
    obdrží dvě a zhotovitel jedno vyhotovení.

7. Součástí této smlouvy jsou 2 přílohy: Příloha č. 1: Podrobné podmínky provádění
    lesnických těžebních činností a Příloha č. 2: Vzor zadávacího listu.

8. Skutečnosti a další podmínky v této smlouvě neuvedené se řídí platným zněním
    Občanského zákoníku.

9. Obě strany prohlašují, že veškeré spory z této smlouvy vzniklé, budou řešeny přednostně
    smírčí cestou.

10. Odpovědnost za řádně převzatou práci nese zástupce objednatele ve věcech
    technických.

11. Smluvní strany souhlasí s tím, že obsah smlouvy není obchodním tajemstvím a smluvní
    strany mohou smlouvu zveřejnit v rozsahu a za podmínek, jež vyplývají z obecně
    závazných právních předpisů.

12. Smluvní strany souhlasí s tím, že smlouva bude zveřejněna v registru smluv dle
    příslušných ustanovení zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
    některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

13. Smluvní strany se dohodly, že zákonnou povinnost dle § 5 odst. 2 zákona o registru
    smluv splní objednatel, Město Šternberk.

14. Doložka platnosti právního jednání města dle § 41 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích
    (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů:
    Na straně objednatele rozhodl o uzavření této smlouvy starosta, kterému svěřila tuto
    pravomoc Rada města Šternberka usnesením č. 1654/47 ze dne 06.02.2017.

Ve Šternberku dne                   Zhotovitel:
Objednatel:

…......................………..…………….  .……................................................……
Město Šternberk                     Lesný TARZAN pracovníci s.r.o.
Ing. Stanislav Orság, starosta      Miroslav Šulava, jednatel společnosti