Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8764547: Sponzorování pořadů

Příloha 1001115401.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        4

   Závazná objednávka pro SPONZOROVÁNÍ POŘADŮ A PROGRAMŮ V TELEVIZNÍM VYSÍLÁNÍ ČESKÉ
   TELEVIZE

                                                                (SMLOUVA)

   Dodavatel :                                    Zadavatel:

   Česká televize

                                                  ČESKÁ MARKETINGOVÁ s.r.o.

   IC:                27383                       IČ:         24306673
   DIČ:               CZ00027383
   Sídlo:             Kavčí Hory, 140 70 Praha 4  DIČ: CZ 24306673

                                                  Sídlo: Nemyslovická 123, Bezno, okr. Mladá Boleslav
                                                              PSČ 294 29

   zřízena na základě zákona č. 483/1991 Sb„ o    zapsána v OR vedeném městským soudem v Praze,
   České televizi                                 oddíl C, vložka 194959

   nezapisuje se do obchodního rejstříku

   bankovní spojení:  Česká spořitelna a.s.,      bankovní spojení:     Moneta Money Bank

                      Budějovická, 140 00         číslo účtu:
                                                  zastoupena:
                      Praha 4

   číslo účtu:        1540252/0800

   zastoupena         Josefem Vlčkem-
                      vedoucím obchodu
*

   V případě prodlení s úhradou Odměny je Česká televize jednak oprávněna účtovat k dlužné částce úrok z prodlení
   ve výši 0,03% dlužné částky za každý započatý den prodlení až do zaplacení, jednak je Česká televize oprávněna
   odstoupit od Smlouvy a/nebo požadovat smluvní pokutu ve výši Odměny, přičemž nárok na náhradu škody tímto
   není dotčen.

   Odměna je splatná na základě faktury - daňového dokladu. Faktura je splatná ve lhůtě třiceti (30) dnů ode dne
   vystavení.

   Nedílnou součástí této Objednávky (Smlouvy) jsou Všeobecné smluvní podmínky pro sponzorování pořadů a
   programů v televizním vysílání České televize. Zadavatel tímto potvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými
   smluvními podmínkami pro sponzorování pořadů a programů v televizním vysílání České televize, souhlasí s nimi a
   zavazuje se je dodržovat.

   Zadavatel tímto potvrzuje, že jsou mu známy všechny výrazy (jakož i jejich význam) užité ve
   Všeobecných smluvních podmínkách pro sponzorování pořadů a programů v televizním vysílání České televize a
   všechna ustanovení Všeobecných smluvních podmínek pro sponzorování pořadů a programů v televizním vysílání
   České televize (a to zejména čl. 4; čl. 5; čl. 6, čl. 7; čl. 8; čl. 9; čl. 10, čl. 11) bylo možné rozumně očekávat.

             G9 -Ci- 2019  V Mladé Boleslavi dne 14.2.2019

   V Praze dne

   Česká televize

                           ČESKA MARKETINGOVÁ s.r.o.

   [jméno, funkce]
V šeobecné sm luvní podm ínky pro sponzorování pořadů a p rogram ů v televizním vysílání České
televize

1. P ů so b n o st
Tyto V šeobecné podm ínky pro sponzorování pořadů a program ů v televizním vysílání České televize
upravují základní pravidla pro sponzorování pořadů a program u vysílaných v program ech České televize.

2. Z ák lad n í pojm y a podm ínky

Soulad s právním i předpisy a ostatním i předpisy.
Sponzorské vzkazy dodané k televizním u vysílání v program ech České televize m usí být v souladu s těm ito
V šeobecným i podm ínkam i pro sponzorování pořadů a program ů v televizním vysílání České televize (dále
je n „V šeobecné podm ínky“), v souladu s právním i předpisy zejm éna zák. č. 231/2001 Sb., o provozování
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci reklam y, ve
znění pozdějších předpisů a v souladu s Kodexem České televize.
N estanoví-li zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších
předpisů, jinak, postupuje se při sponzorování pořadů České televize podle zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci
reklam y, ve znění pozdějších předpisů.

Č eská televize
Č eská televize je právnická osoba zřízená zákonem č. 483/1991 Sb., která je provozovatelem televizního
vysílání ze zákona.

Česká televize m á právo vysílat program y svobodně a nezávisle. Obsah televizních pořadů a program ů, které
jso u sponzorovány a chronologické uspořádání pořadů a dalších částí vysílání ve skladbě program u nesm ějí
být ovlivněny způsobem, kterým by m ohla být dotčena redakční odpovědnost a nezávislost České televize.
Česká televize nepřipustí, aby Zadavatel nebo klient m ohli ovlivnit obsah pořadů a program ovou skladbu.
Redakční odpovědnost a nezávislost se za dotčené nepovažují, pokud Č eská televize z vlastního rozhodnutí
akceptuje návrh Zadavatele na sponzorování pořadu nebo program u učiněným v souladu s právním i předpisy
a Kodexem České televize.

Z adavatel
Z adavatelem sponzorování se rozum í právnická nebo fyzická osoba, která objednala u České televize
sponzorování pořadu nebo sponzorování program u, jejichž televizní vysílání provozuje Česká televize.

Zpracovatel sponzorského vzkazu
Zpracovatelem sponzorského vzkazu se rozum í právnická nebo fyzická osoba, která pro sebe nebo pro jinou
právnickou osobu zpracovala sponzorský vzkaz.

O bjednávka
O bjednávkou se rozum í návrh Zadavatele na uzavření sm louvy, učiněný na vzorovém form uláři objednávky
České televize. Česká televize není povinna objednávku akceptovat. N ávrh (storyboard) i hotový sponzorský
vzkaz podléhá konečném u schválení Českou televizí.

                                                                                                                                    1
Sponzor
Sponzorem pořadu nebo program u m ůže být právnická nebo fyzická osoba, která neprovozuje rozhlasové a
televizní vysílání, neposkytuje audiovizuální m ediální služby na vyžádání a ani není výrobcem
audiovizuálních děl.

Při volbě sponzora Česká televize přihlíží k jeho vhodnosti vzhledem k obsahu a případném u zaměření
sponzorovaného pořadu či programu.
Sponzor nesm í ovlivňovat obsah ani časové zařazení pořadu a dalších částí vysílání ve skladbě program u.
Pořady a program nesm ějí sponzorovat osoby, jejichž hlavním předm ětem činnosti je výroba nebo prodej
cigaret nebo jiných tabákových výrobků a výroba a pronájem výrobků nebo poskytování služeb, které
nesm ějí být podle zákona předm ětem reklamy.
Při sponzorování pořadů a program u osobami, jejichž předm ět činnosti zahrnuje výrobu nebo distribuci
léčivých přípravků nebo léčebné postupy, nelze propagovat léčivé přípravky nebo léčebné postupy vázané
v České republice na lékařský předpis.
Pořady pro děti a m ládež nesm ějí sponzorovat osoby, jejichž předm ět činnosti zahrnuje výrobu nebo prodej
alkoholických nápojů.

Definice sponzorování:
Sponzorováním je jakýkoli příspěvek poskytnutý k přím ém u nebo nepřím ém u financování program u nebo
pořadu s cílem propagovat jm éno nebo název sponzora, jeho ochrannou známku, výrobky, služby, činnosti
nebo obraz sponzora na veřejnosti.

Z působy sponzorování:
1) sp o n zo ro v án í p o řa d ů
2) sponzorování programu

P o řad
Pořadem se pro účely sponzorování v televizním vysílání rozumí pohyblivá obrazová sekvence se zvukem
nebo bez zvuku, která svým obsahem , form ou a funkcí tvoří uzavřený celek vysílání a představuje
sam ostatnou položku program u.
Sponzorovat nelze zpravodajské a politicko-publicistické pořady.

P ro g ra m
Program em se rozum í program ČT1, ČT2, ČT24, ČT sport, ČT:D, ČT Art, jejichž vysílání provozuje Česká
televize.
Sponzorovat nelze program ČT24.

O znám ení o sponzorování.
Každý pořad nebo program , který je zčásti nebo zcela sponzorován, musí být zřetelně označen, že je
sponzorován.

Označení sponzorovaného pořadu nebo program u m ůže m ít form u klasického sponzorského vzkazu, zvukové
nebo obrazové zm ínky nebo injektáže. Vždy musí být patrno, že jde o prezentaci v zájm u sponzora, tedy
osoby odlišné od České televize. Zřetelnou součástí (tedy přim ěřeně čitelnou a srozum itelnou) m usí být vždy
sdělení, že se jed n á o sponzorování (např. sponzorem pořadu je ...., nebo sponzorem program u je ....);
uvedené sdělení m ůže m ít form u obrazovou nebo/i zvukovou. Injektáží se rozum í vklíčování obrazového

                                                                                                                                    2
záznam u sponzorského vzkazu form ou loga nebo ochranné znám ky sponzora do vysílání pořadu; injektáž
nelze využít sam ostatně bez oznám ení o sponzorování.

Sponzorský vzkaz je druhem obchodního sdělení odlišným od dalších obchodních sdělení jako je reklama,
teleshopping nebo um ístění produktu.

Oznámení o sponzorování pořadů je třeba uvést vždy na začátku pořadu a dále i v průběhu nebo na konci
pořadu. tj. v rám ci pořadu vždy v počtu 2 sponzorských vzkazů (nelze um ístit pouze jeden sponzorský
vzkaz).

Zařazení oznámení o sponzorování program u do vysílání je om ezeno pouze zákazem vysílání v upoutávkách
na pořad (ovšem nikoli um ístěním oznámení o sponzorování před a po upoutávkách na pořad) a zákazem
vysílání v průběhu pořadu a bezprostředně před začátkem nebo po ukončení pořadu; m ezi oznámením o
sponzorování program u (sponzorským vzkazem sponzora program u) a pořadem m usí být povinně um ístěn
předěl (znělka, jingl) v délce m inim álně 2 sek.

Levá horní část obrazovky je vyhrazena pro identifikaci provozovatele vysílání (logotyp).

Stopáž sponzorských vzkazů
1) K lasick ý sp o n zo rsk ý v zk a z m ůže trv a t m ax im áln ě 15 sekund
2) Injektáž může trvat m axim álně 5 sekund.

O m ezení tý k ající se obsahu sponzorovaných p o řad ů a p ro g ram u :
Sponzorované pořady a sponzorovaný program nesm ějí přím o nabádat k nákupu nebo pronájm u zboží nebo
služeb, zejm éna zvláštním zm iňováním zboží nebo služeb za účelem propagace.

O bsah sponzorského vzkazu
Povinný obsah sponzorského vzkazu sponzora pořadu

      1) sdělení, že p o řa d j e sp o n zo ro v án
      2) jm éno nebo název, obrazový symbol (logo), ochranná znám ka sponzora, výrobek, služba nebo jiný

            výkon.
Povinný obsah sponzorského vzkazu sponzora program u

      1 ) sdělení, že program je sponzorován
      2) jm éno nebo název sponzora
      3) hlavní předm ět činnosti sponzora

                     ).

O statní požadavky na obsah sponzorského vzkazu
      1) P ro p ag ace sp o n z o ra n esm í m ít ch a rak ter reklam y. Z ák lad n ím ú čelem sp o n zo ro v án í je v y tvoření
            dobrého jm éna, dobré pověsti (goodwill) sponzora. Sponzorský vzkaz tedy může obsahovat
            propagaci sponzora, jeho výrobku a služby, a to i prostřednictvím odkazu na jeho výrobky, služby a
           jejich charakteristický znak, a rovněž prostřednictvím sloganu, tedy slovního spojení
            charakterizujícího sponzora, jeho výrobek nebo službu, který m ůže, ale nem usí být ochrannou
            známkou sponzora.
      2) Sponzorský vzkaz m usí obsahovat údaje prim árně inform ativního charakteru, nikoli údaje nabídkové,
            výzvu a nabádání k nákupu či spotřebě, zm ínky o kvalitě, ceně, srovnávání s jiným i obdobným i
            výrobky nebo službami, přednostech, výhodách používání, způsobu distribuce, m ožnosti koupě,
            inform ace o m im ořádných nabídkách a konkrétních akčních nabídkách apod. Ve sponzorském

                                                                                                                                    3
            vzkazu tedy nesm í být obsažen přím ý přesvědčovací proces, který by zvukově nebo obrazově vedl
            diváka prim árně k uvědom ění si kvalit výrobku tak, aby divák shledal jako žádoucí si výrobek
            koupit. Sponzorský vzkaz ve svém kom plexním vyznění nesm í nabádat k nákupu či spotřebě,
            ústředním m otivem nesm í být taková propagace výrobku či služby, jejím ž cílem by bylo přesvědčit
            diváka ke koupi či spotřebě, prim árním účelem m usí být inform ování diváka o existenci sponzora,
            jeho výrobku či služby.

      3) V e sponzorském vzkazu se m ůže objevit pouze takové kontaktní spojení, které odkazuje k
            podrobnějším inform acím o sponzorovi, avšak neuvádí m ísta prodeje či prodejních akcí. Takovým
            kontaktním spojením může být teletextová stránka či adresa webových stránek sponzora. Sponzorský
            vzkaz nesm í obsahovat adresu prodejního m ísta sponzora či jeho telefonní číslo. Odkaz na w ebové či
            teletextové stránky však nesm í obsahovat hodnocení nebo výzvu k nákupu produktu či výkonu.
            Příklad nepřípustného použití: Tento pořad sponzoruje

      4) Sponzorský vzkaz nesm í obsahovat inform ace o ceně ani o srovnání užitných vlastností značky,
            produktu či výkonu s konkurencí, hodnocení předností značky, produktu či výkonu, výhod spojených
            s jejich používání či koupí.

      5) Sponzorský vzkaz nesm í obsahovat hodnotící kritérium sponzora, jeho výrobku nebo služby, ve
            form ě superlativů nebo kom parativů.

      6) Ve sponzorském vzkazu se nesm í rovněž uvádět datum jednorázových prodejních akcí.
            D atum m ůže být uvedeno pouze u akcí, které m ají širší než jen kom erční účel. Příklad
            m ožného použití: „Tento pořad sponzoruje

      7) Sponzorský vzkaz nesm í obsahovat zvukové či obrazové ukázky ze sponzorovaného pořadu. M ůže
            však vyjadřovat spojení s konkrétním pořadem , který je sponzorován, a to v textové i obrazové části.
            Oznám ení o sponzorování však nesm í být form ulováno tak, aby z něj divák m ohl dovodit, že pořad
            (program ) byl vyroben sponzorem. Příklad nepřípustného použití: „Tento pořad přip rav il...“, „Tento
            přenos z a jis til.“

       8) V případě sponzorování výrobců a distributorů volně prodejných léků a potravinových doplňků m usí
            sponzorský vzkaz obsahovat viditelné označení „volně prodejný lék“, „doplněk stravy“, „potravinový
            doplněk“, „potravina pro zvláštní výživu“ nebo jiné přesné označení hum ánního léčivého přípravku
            (dané složením výrobku). N a obrazovce se m ůže objevit obal (výrobek, etiketa) v prodejní podobě (tj.
            se všem i detaily), všechny inform ace z obalu či etikety přitom m usí zůstat uvedeny pouze jako
            součást obalu (to se týká i účinných látek). Obal či etiketa však nesm í obsahovat reklam ní sdělení
            (např. zvláštní balení 30% navíc zdarm a apod.).

Specifické požadavky pro n ěkteré form y sponzorování

Uvedení sponzora program u před či po upoutávce
Sponzor program u nesm í být uveden v rám ci upoutávky na pořad, ale pouze před upoutávkou, nebo po
upoutávce, přičem ž vždy musí být takový sponzorský vzkaz zřetelně oddělen od upoutávky jinglem .
V případě kum ulovaného sponzorského vzkazu může být uvedeno společné označení „Sponzoři program u“,
avšak u každého sponzora m usí být uveden obchodní název společnosti a její hlavní obchodní činnost.

Uvedení sponzora pořadu v upoutávce na pořad
N elze sponzorovat upoutávky na pořad, avšak součástí takové upoutávky m ůže být stručná inform ativní
zm ínka o tom , že pořad sponzoruje konkrétní sponzor (jehož sponzorský vzkaz je um ístěn u pořadu, který
sponzoruje a k něm už se vztahuje upoutávka); tato inform ace však nesm í obsahovat žádné propagační prvky.

                                                                                                                                    4
K am paň
K am paní se rozum í um ístění sponzorských vzkazů za peněžní plnění (tj. sponzorský příspěvek) za určité
období na program ech České televize.

C eník
1) C en y dle ce n ík u n eo b sa h u jí p latn o u základní sazbu D PH .
2) C ena jednotlivého sponzorského vzkazu m ůže být zvýšena o přirážky či snížena o slevu.
3) Základem pro výpočet ceny za vysílání sponzorského vzkazu je stopáž sponzorského vzkazu obsažená

    v platném ceníku, není-li uvedeno jinak.
4) Č eská televize si vyhrazuje právo n a zm ěny ceníku.

GRP
GRP (Gross Rating Point) neboli kum ulovaná sledovanost se rozum í 1% z počtu lidí v cílové skupině Dospělí
15+ (D 15+). C ílo v o u sk u p in o u D 15+ se rozum í lidé ve v ěk u n a d 15 let žijící n a ú zem í Č eské republiky.
Jedná se o ukazatel vyjadřující počet zhlédnutí sponzorského vzkazu, přičem ž uvádí počet kontaktů na 1% z
cílové skupiny, výpočet vychází ze součtu ratingů všech sponzorských vzkazů dané kam paně. Jednotlivci
m ohou být započítáni vícekrát, proto m ůže být hodnota vyšší než 100%. Ratingem se rozum í počet lidí v
cílové skupině D15+, kteří v daném čase sledovali daný sponzorský vzkaz.

3. P ostup p ři uzavírání sm louvy o sponzorování

3.1. Ke sponzorování pořadu a/nebo program u v televizním vysílání České televize dochází na základě
sm louvy pro sponzorování pořadů a program ů v televizní vysílání České televize (dále jen „Sm louva“)
uzavřené m ezi Českou televizí a Zadavatelem , kterou se za podm ínek v ní sjednaných Č eská televize
zavazuje poskytnout Zadavateli plnění v podobě sponzorování pořadu a/nebo program u v televizním vysílání
České televize a Zadavatel se zavazuje zaplatit za to České televizi odm ěnu (dále též je n „O dm ěna“),
nestanoví-li Smlouva jinak.

3.2. Sm louva se uzavírá písem ně (sm luvní strany výslovně akceptují jako podpis sm luvní strany i jeho
naskenovaný obraz). Při uzavírání Sm louvy se využije form ulář objednávky, který Zadavatel řádně vyplní,
podepíše a doručí České televizi. Smlouva je uzavřena v okam žiku, kdy je objednávka Zadavatele podepsána
i Českou televizí. Sm louvu lze m ěnit či rušit jen písem ně.

3.3. Je-li Zadavatelem agentura, je Č eská televize oprávněna požadovat jak o podm ínku pro uzavření Sm louvy
dodání písem ného výhradního pověření klientem s uvedením výrobků nebo služeb, na které se vztahuje.

3.4. Součástí Sm louvy jso u v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („občanský zákoník“) tyto V šeobecné podm ínky. O dchylná ujednání
ve Smlouvě m ají přednost před zněním těchto V šeobecných podm ínek.

3.5. Součástí návrhu Sm louvy - O bjednávky je přesná specifikace pořadu, který m á být sponzorován, a to za
předpokladu sponzorování pořadu, dále přesné jm éno a příjm ení fyzické osoby nebo názvu právnické osoby,
která je sponzorem , a dále též, pokud si to Č eská televize vyžádá, obrazový sym bol (logo) či ochranná
znám ka sponzora nebo jeho služby, výrobků nebo jiných výkonů či jiného předm ětu, který m á být v rámci
sponzorování propagován, dále předm ět činnosti sponzora a v případě sponzorování program u uvedení
hlavního předm ětu činnosti sponzora.

3.6. Zadavatel je oprávněn zrušit již závazně potvrzené vysílání sponzorského vzkazu, a to pouze na základě
písem ného vyrozumění, které musí být České televizi doručeno nejpozději 6 týdnů před prvním dnem
vysílání sponzorského vzkazu stanoveným uzavřenou Smlouvou. Po uplynutí lhůty stanovené větou první je

                                                                                                                                                                 5
Zadavatel povinen zaplatit odstupné ve výši 100% z O dm ěny dle Smlouvy ve sm yslu ustanovení § 1992
občanského zákoníku.

3.7. Sm louva a právní vztah jí založený se řídí občanským zákoníkem .

4. Z vláštní ustanovení týk ající se podm ínek p ro p řijím á n í objednávek realizovaných v režim u garancí
G R P (kum ulované sledovanosti), a související cenové podm ínky

4.1. Sm louva m usí obsahovat, krom ě náležitostí stanovených v čl. 3, požadovaný počet G R P (G ross Rating
Point) pro každou stopáž, cenu kam paně (Odm ěnu), specifikaci stopáže a časování kam paně.

4.2. Zadavatel naplánuje um ístění sponzorských vzkazů v součinnosti s odpovědným oddělením České
televize do libovolných disponibilních časů. Č eská televize si vyhrazuje právo odm ítnout garanci G R P v
případě um ístění sponzorských vzkazů u pořadů, které jsou určeny pro specifickou cílovou skupinu (např.
sportovní pořady, dětské pořady apod.) nebo které se prodávají za speciální cenu.

4.3. V průběhu kam paně m á Č eská televize právo přidávat, ubírat či m ěnit plánované nasazení sponzorských
vzkazů ve spolupráci se Zadavatelem tak, aby kam paň dosáhla požadovaného m nožství GRPs. Zadavatel m á
právo při plánování kam paně po dohodě s Českou televizí označit 20% sponzorských vzkazů jako klíčové a
tyto sponzorské vzkazy nebudou v průběhu kam paně odebrány ani přesunuty k jiným pořadům.

4.4. V případě, že Zadavatel trvá na garanci m nožství GRPs, které je o více jak 5% nižší než m nožství GRPs
odhadované Českou televizí, je Zadavatel v případě přeplnění kam paně povinen uhradit skutečně dodané
m nožství GRPs.

4.5. M inim ální trvání garantované kam paně je jeden m ěsíc a požadované celkové m nožství G RPs bude
dodáno v průběhu předm ětného m ěsíce trvání kampaně. V případě požadavku Zadavatele na trvání kampaně
po kratší dobu m á Česká televize právo odm ítnout garanci GRPs.

4.6. Z a předpokladu nesplnění kam paní se sjednaným počtem G R Ps (tj. pokud celkové skutečně dodané
m nožství GRPs je nižší než sjednané ve Smlouvě) budou účtovány reálně (skutečně) dodané GRPs, přičem ž
v takovém případě dojde autom aticky ke změně Smlouvy ve vztahu k Odměně. V takovém případě počet
reálně dodaných G RPs (jakož i výše O dm ěny) vyplývá z vystavené faktury.

5. D odání m ateriálů
5.1. Zadavatel se zavazuje n a své náklady dodat m ateriál pro vysílání nejpozději do 3 pracovních dnů před
prvním plánovaným vysíláním n a m ísto určené Č eskou televizí. M ateriálem pro vysílání se rozum í: nosič se
záznam em sponzorského vzkazu, rozpis vysílání sponzorského vzkazu, včetně tzv. A K A kódů v případě
sponzorských vzkazů v režim u garantovaného sponzorování a hudební sestava spotu. H udební sestava m usí
obsahovat m inim álně název užité hudební skladby, jm éna všech autorů (včetně textaře), označení výrobce
(nakladatele), přesnou stopáž hudby použité ve spotu, způsob užití, jm én a a příjm ení výkonných um ělců,
originální číslo nosiče a v případě užití obchodních sním ků též název snímku, název výrobce, jm éna a
příjm ení výkonných um ělců, originální číslo nosiče, rok výroby a užitou stopáž obchodního snímku.

5.2. N ení-li ve Sm louvě sjednáno jinak, Zadavatel se zavazuje vyrobit sponzorský vzkaz na vlastní náklady
v kvalitě odpovídající Technickým podm ínkám pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České televizi,
přičem ž sponzorský vzkaz m usí být v souladu s těm ito V šeobecným i podm ínkam i, v souladu s právním i
předpisy, zejm éna zák. č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění
pozdějších předpisů, zák. č. 40/1995 Sb., o regulaci reklam y, ve znění pozdějších předpisů a v souladu
s Kodexem České televize.

5.3. Zadavatel se zavazuje zajistit, že ke sponzorském u vzkazu byla získána veškerá potřebná práva a že
veškeré nároky všech

                                                                                                                                    6
a)       nositelů práv autorských či práv souvisejících s právem autorským , jejichž díla, um ělecké výkony či

záznam y jsou použity a zařazeny do sponzorského vzkazu, a to zejm éna autorů, výkonných um ělců, výrobců

zvukových a zvukově obrazových záznamů;

b)       nositelů ostatních práv duševního vlastnictví (např. ochranných známek, užitných a prům yslových

vzorů);

c)       nositelů práv osobnostních;

d)       nositelů práv na ochranu proti nekalé soutěži a nositelů ostatních práv,

e)       jakož i všech dalších fyzických a právnických osob zúčastněných na výrobě sponzorského vzkazu

budou vypořádány s výjim kou odm ěn za televizní vysílání hudebních děl autorů zastupovaných ve výkonu

jejich m ajetkových autorských práv kolektivním správcem OSA - O chranný svaz autorský pro práva k dílům

hudebním , o.s. a odm ěn za televizní vysílání zvukových záznam ů vydaných k obchodním účelům ve sm yslu

§ 72 odst. 2 zák. č. 121/2000 Sb., o právu autorském , o právech souvisejících s právem autorským a o zm ěně

některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Zadavatel se zavazuje na vyžádání České

televizi prokázat vypořádání nároků ve shora uvedeném rozsahu. V případě, že Zadavatel poruší své závazky

uvedené v tom to odstavci nebo se některé jeho prohlášení ukáže jako nepravdivé, bude povinen nahradit

České televizi veškerou škodu tím vzniklou.

5.4. Jestliže Zadavatel nedodá sponzorský vzkaz, který bude v souladu s právním i předpisy, těm ito
Všeobecným i podm ínkam i a Technickým i podm ínkam i pro televizní vysílání sponzorských vzkazů v České
televizi nebo by podle uvážení České televize mohlo dojít k porušení právních předpisů, etických kodexů
nebo k postihu ze strany třetích osob anebo k ohrožení oprávněných zájm ů České televize, m á Česká televize
právo od Smlouvy odstoupit. V případě, že Zadavatel nepředá České televizi řádně a včas kom pletní m ateriál
pro vysílání, je Česká televize oprávněna nezařadit sponzorský vzkaz do vysílání.

5.5. Pokud Zadavatel nesplní povinnosti uvedené v odst. 5.1., 5.2., 5.3., 5.4. tohoto článku je Zadavatel
povinen zaplatit České televizi sm luvní p o k u tu ve výši sjednané Odměny a Česká televize je současně
oprávněna odstoupit od Smlouvy. Tím to ujednáním není dotčen nárok České televize na náhradu škody
v plné výši.

5.6. Sponzorský vzkaz m ůže propagovat Zadavatele, případně jeho klienta uvedeného ve Smlouvě, či jejich
výrobky či služby. Osobu neuvedenou ve Smlouvě či její výrobky či služby sponzorský vzkaz propagovat
nesm í.

6. O dvysílání sponzorského vzkazu
6.1. N ení-li ve Sm louvě stanoveno jinak, odvysílá Č eská televize sponzorský vzkaz s obsahem a v provedení
dodaném Zadavatelem . Sponzorský vzkaz, který bude zařazen do vysílání, podléhá vždy konečném u
schválení České televize.
6.2. Č eská televize je oprávněna sponzorský vzkaz označit vhodným způsobem .
6.3. Zadavatel prohlašuje a garantuje, že vůči České televizi nebudou uplatněny žádné oprávněné nároky
nositelů autorských práv, práv výkonných um ělců a práv výrobců či oprávněné nároky jiných třetích osob v
souvislosti s užitím jejich předm ětů ochrany nebo osobnostních atributů při odvysílání sponzorského vzkazu
způsobem a v rozsahu podle Sm louvy. B udou - li takové nároky vůči Č eské televizi uplatněny, zavazuje se
Zadavatel, že tyto nároky uspokojí a nahradí České televizi veškeré skutečně vzniklé náklady spojené s tím,
že tyto oprávněné nároky byly uplatněny.

7. O dsto u p en í od Sm louvy

7.1. Č eská televize si vyhrazuje právo odstoupit od Sm louvy s účinky ex nunc, a to z následujících důvodů:

a) v případech stanovených těm ito V šeobecným i podm ínkam i (čl. 5 odst. 5.4.; 5.5.; čl. 10 odst. 10.8.; 10.13.)
b) pokud není možné zajistit vysílání sponzorování pořadu a/nebo program u v televizním vysílání České
televize z důvodu program ových změn,

                                                                                                                                    7
c) pokud je Zadavatel v prodlení s úhradou Odměny a/nebo jiného splatného závazku vůči České televizi,

7.2. Zadavatel i Č eská televize jso u dále oprávněni odstoupit od Sm louvy v případech stanovených zákonem ,
a to vždy s účinky ex nunc.

7.3. Ú činky odstoupení od Sm louvy nastávají doručením druhé straně; po této době nelze účinky odstoupení
od Sm louvy odvolat nebo m ěnit bez souhlasu druhé strany.

8. O dpovědnost za vady

8.1. O dvysílá-li Č eská televize sponzorování pořadu a/nebo program u s vadam i, zejm éna s nesprávným
obsahem, nefunkční, v nesprávném technickém provedení či nesprávným způsobem, je Zadavatel oprávněn
požadovat:
a) odstranění vady (je-li to m ožné)
b) a/nebo požadovat náhradní vysílání sponzorování pořadu a/nebo program u bez vady v rozsahu
odpovídajícím povaze vady a rozsahu, v jakém se u vysílání sponzorování pořadu a/nebo program u vyskytlo,
c) nebo přim ěřenou slevu z Odm ěny (respektive z alikvotní části O dm ěny odpovídající ceně za vysílání
sponzorského vzkazu), přičem ž přim ěřená sleva by odpovídala povaze a rozsahu vady.

8.2. N árok z odpovědnosti za vady České televize za vady podle odstavce 8.1. je Zadavatel povinen uplatnit
u České televize písem ně do pěti (5) dnů poté, co m ohla být vada poprvé zjištěna, nejpozději do pěti (5) dnů
od ukončení vysílání sponzorování pořadu a/nebo program u, jinak nárok zaniká. V edle uplatňovaného nároku
je Zadavatel povinen přesně specifikovat vadu, která nárok odůvodňuje. Uplatněný nárok nem ůže Zadavatel
m ěnit bez souhlasu České televize.

8.3. N ároky Zadavatele z odpovědnosti České televize za vady podle odstavce 8.2. nevzniknou, bylo-li
vysílání sponzorování pořadu a/nebo program u s vadam i způsobeno okolnostmi vylučujícím i odpovědnost.
Z a takové okolnosti se považují zejm éna občanské nepokoje, vojenské operace, krizové stavy, zásahy soudů
či orgány veřejné správy, výpadky dodávek elektrické energie, technické závady u třetích osob nebo
technické závady způsobené třetím i osobami, stávky či výluky, nebo další události m imo vliv České televize.

9. P řirážk y

9.1. Z a vyžádanou pozici sponzorského vzkazu nebo za exkluzivní um ístění sponzorského vzkazu se účtuje
přirážka 30 % z ceníkové ceny.

9.2. Z a nedom inantní prezentaci výrobku nebo služby ve sponzorském vzkazu se účtuje přirážka 15%
za každý z nich.

10. P latební a cenové podm ínky

10.1. Z a um ístění sponzorského vzkazu je Zadavatel povinen zaplatit České televizi O dm ěnu sjednanou ve
S m louvě.

10.2. N ení-li ve Sm louvě stanoveno výslovně jinak, bude k veškerým částkám uvedeným ve Sm louvě
připočtena D PH podle platných právních předpisů.

10.3. O dm ěna dle Sm louvy je účtována v souladu s platným ceníkem v době uzavření Smlouvy. O dm ěna dle
čl. 4 odst. 4.1. těchto V šeobecných podm ínek je stanovena na základě individuálního posouzení kam paně
Českou televizí.

                                                                                                                                    8
10.4. Sponzorské vzkazy jso u vysílány v souladu s program ovým schém atem . Potvrzené term íny a časy
vysílání budou dodržovány v m axim álně m ožné míře. Č eská televize si však vyhrazuje právo z důvodů
program ových, technických nebo za okolností vylučujících odpovědnost odvysílat sponzorský vzkaz podle
m ožnosti v jiném čase, na jiném program u, případně ve spojení s jiným pořadem. Zadavatel platí v tom to
případě pouze cenu za vysílání, které bylo skutečně realizováno, ne však vyšší než kontrahovanou. Jakékoliv
požadavky na kom penzaci vysílání sponzorského vzkazu se v tom to případě výslovně vylučují.

10.5. O dm ěna dle Sm louvy je splatná n a základě faktury - daňového dokladu. Faktura- daňový doklad je
vystavována po skončení zdaňovacího období (kalendářního m ěsíce, přičem ž DUZP je poslední den
kalendářního m ěsíce), s tím , že Č eská televize si ponechává právo fakturovat v průběhu m ěsíce v případě,
že je vysílání sponzorského vzkazu ukončeno (DUZP je datum ukončení vysílání sponzorského vzkazu).

10.6. F aktura je splatná ve lhůtě třiceti (30) dnů ode dne vystavení. D atem zaplacení se rozum í připsání
O dm ěny na bankovní účet České televize uvedený na faktuře.

10.7. Č eská televize je oprávněna před vysíláním sponzorského vzkazu požadovat zaplacení zálohy až do
plné výše sjednané Odm ěny za vysílání sponzorského vzkazu včetně případné DPH.

10.8. V případě prodlení s úhradou O dm ěny je Č eská televize oprávněna účtovat k dlužné částce úrok
z prodlení ve výši 0,03% dlužné částky za každý započatý den prodlení. Dále v případě, že Zadavatel je
v prodlení s úhradou Odměny, je Česká televize oprávněna o d stoupit od Smlouvy a Zadavatel je povinen
zaplatit sm luvní p o k u tu ve výši Odměny. Případný nárok na náhradu škody České televize není tímto
ujednáním dotčen.

10.9. Č eská televize si vyhrazuje právo nezahájit objednané a potvrzené vysílání sponzorského vzkazu a/nebo
přerušit vysílání sponzorského vzkazu již zahájeného v případě, že Zadavatel je v prodlení s úhradou splatné
O dm ěny dle Sm louvy a/nebo splatných finančních závazků vůči České televizi. Tím to není dotčen nárok
České televize na náhradu škody (zejm éna náhradu ušlého zisku) v plné výši.

10.10. Přím é platby ze zahraničí jso u hrazeny v Euro nebo USD ve výši odpovídající fakturované částce v
přepočtu dle oficiálního devizového kurzu vyhlašovaného ČNB v den fakturace. Bankovní poplatky
vyplývající z převodu kontrahovaných částek ze zahraničí jsou hrazeny výlučně Zadavatelem . Za platbu nelze
považovat vystavení šeku či sm ěnky bez příslušného převedení na účet České televize.

10.11. V znikne-li České televizi v souladu se Sm louvou nebo V šeobecným i podm ínkam i nárok n a sm luvní
pokutu, vystaví Č eská televize Zadavateli na příslušnou částku fakturu se splatností 30 dnů.

10.12. Č eská televize m á nárok n a úhradu nákladů spojených s vym áháním pohledávky za neuhrazené
faktury ze strany Zadavatele dle Smlouvy.

10.13. Pokud dojde ke zm ěně ceníkové ceny v době od uzavření Sm louvy do doby vysílání sponzorského
vzkazu a Zadavatel výslovně neakceptuje změnu této ceny, je Česká televize, pokud nesouhlasí s vysíláním
za původní cenu, oprávněna o d stoupit od Smlouvy.

11. O dpovědnost za škodu

11.1. Pokud v důsledku plnění podle Sm louvy vznikne České televizi nebo jiném u subjektu škoda, Zadavatel
se ji zavazuje v plné výši uhradit, a to i za předpokladu, že byla způsobena okolnostm i vylučujícím i
odpovědnost dle ustanovení § 2913 odst. 2 občanského zákoníku. Zadavatel uhradí rovněž veškeré nároky a
výdaje, pokud se na Českou televizi v souvislosti s plněním podle Sm louvy obrátí třetí osoba z důvodu
porušení práv.

                                                                                                                                    9
11.2. V ýše škody, kterou je Č eská televize v rám ci své odpovědnosti za škodu způsobenou porušením některé
z povinností vyplývajících pro Českou televizi z uzavření Smlouvy povinna Zadavateli nahradit, je om ezena
výší Odm ěny sjednané ve Smlouvě.

12. D alší ustanovení

12.1. Tyto V šeobecné podm ínky jso u nedílnou součástí Sm louvy uzavírané m ezi Z adavatelem a Č eskou
televizí.

12.2. Po odsouhlasení kódování spotů (sponzorských vzkazů) pro účely elektronického m ěření
sledovanosti TV stanic m usí být veškerý m ateriál pro vysílání řádně označen. V případě porušení tohoto
ustanovení si Česká televize vyhrazuje právo nechat takový m ateriál označit, a to na náklad Zadavatele
v plném rozsahu.

12.3. Č eská televize a Zadavatel se dohodli, že obsah Sm louvy se považuje za důvěrný, stejně jak o veškeré
inform ace, které vejdou ve znám ost sm luvních stran v souvislosti s jednáním o uzavření Smlouvy, při jejím
plnění a v souvislosti s ním, a žádná ze sm luvních stran není bez předchozího písem ného souhlasu druhé
smluvní strany oprávněna dané inform ace sdělovat třetím osobám , a to ani po ukončení plnění Smlouvy či
ukončení Sm louvy, s výjim kou inform ací: (i) s nim iž se sm luvní strana seznám ila nezávisle na druhé sm luvní
straně; (ii) které Č eská televize sam a sděluje třetím osobám v souvislosti s přípravou, výrobou, distribucí
a/nebo propagací svého program ového obsahu, k něm už se vztahuje tato sm louva, a/nebo v souvislosti se
svou propagací (s výjim kou inform ací označených Zadavatelem jako jeho obchodní tajem ství); (iii) které
sm luvní strana poskytne nebo uveřejní na základě právního předpisu nebo vykonatelného rozhodnutí soudu či
správního orgánu; a (iv) které sm luvní strana poskytne svým odborným poradcům a/nebo jiným
spolupracovníkům vázaným zákonnou a/nebo sm luvní povinností m lčenlivosti. Pro případ, že Smlouva
podléhá nebo by v budoucnu podléhala (např. v důsledku přijetí dodatku) povinnosti uveřejnění dle zákona č.
340/2015 Sb., o registru sm luv (dále je n „zák o n o re g is tru sm lu v “), sm luvní strany ve vzájem né shodě
označily v jejích stejnopisech žlutou barvou (nebo v jiném zřejm ém označení, tj. ve škále šedé, pokud by
sm louva byla při kontraktaci výjim ečně skenována ve škále šedi), inform ace, které budou znečitelněny
v souladu se zákonem o registru smluv. Takto bylo označeno zejm éna, nikoli však výlučně, obchodní
tajem ství, jehož utajení sm luvní strany odpovídajícím způsobem zajišťují. N a inform ace, které ve Smlouvě
nejsou označeny žlutou barvou (nebo v jiném zřejm ém označení, tj. ve škále šedé), se povinnost m lčenlivosti
dle tohoto odstavce nevztahuje. Tuto sm louvu je oprávněna postupem podle zákona o registru sm luv
uveřejnit pouze Č eská televize, a to v době do 30 dnů od jejího uzavření. N edojde-li v této době k uveřejnění
této smlouvy ze strany České televize, pak je k jejím u uveřejnění postupem podle zákona o registru smluv
oprávněna kterákoli sm luvní strana. Za každé porušení kterékoli povinnosti dle tohoto odstavce je dotčená
sm luvní strana oprávněna požadovat od porušující sm luvní strany zaplacení sm luvní pokuty ve výši 100.000
Kč.

12.4. Z adavatel není jakkoli oprávněn zasahovat do vysílacího plánu (program u) České televize či redakční
odpovědnosti a nezávislosti České televize.
Pokud Zadavatel poruší povinnost uvedenou v tom to ustanovení, je Zadavatel povinen zaplatit České televizi
sm luvní p o k u tu ve výši sjednané O dm ěny dle Smlouvy. Tím to není dotčen nárok České televize na náhradu
škody v plné výši.

12.5. V případě, že se kterékoli ustanovení Sm louvy stane neplatným , zdánlivým nebo nevym ahatelným ,
bude v celém rozsahu odděleno od ostatních ustanovení a nebude m ít žádný vliv na platnost a vym ahatelnost
ostatních ustanovení Sm louvy anebo ustanovení těchto V šeobecných podm ínek. Smluvní strany se zavazují
nahradit neplatné, zdánlivé či nevym ahatelné ustanovení ustanovením novým , které bude platné a
vym ahatelné a jehož předm ět bude z ekonom ického hlediska co nejvíce odpovídat předm ětu původního
ustanovení. Sm louva m ůže být m ěněna pouze písemně.

12.6. D le § 1765 občanského zákoníku n a sebe Zadavatel převzal nebezpečí zm ěny okolností. Před
uzavřením sm louvy strany zvážily plně hospodářskou, ekonom ickou i faktickou situaci a jso u si plně vědom y
okolností Smlouvy.

                                                                                                                                  10
12.7. Sm luvní strany se dohodly, že práva a povinnosti případně vzniklé z plnění v rám ci předm ětu
Smlouvy, k něm už došlo před nabytím účinnosti Smlouvy, nahrazují závazkem vzniklým z této Smlouvy.
Plnění v rám ci předm ětu Sm louvy před účinností Smlouvy se považuje za plnění podle Smlouvy a práva
a povinnosti z něj vzniklé se řídí Smlouvou.

12.8. Sm luvní strany výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2050 občanského zákoníku a dále výslovně
prohlašují, že m ezi nim i není jakákoli zavedená praxe stran a/nebo obchodní zvyklosti, jejichž aplikaci
výslovně vylučují. Sm luvní strany souhlasí, že písem nosti dle Smlouvy, respektive dle těchto V šeobecných
podm ínek m ohou být v naskenované podobě zasílány sm luvním i stranam i prostřednictvím e-m ailové pošty.

12.9. V eškeré vztahy, které nejsou upraveny V šeobecným i podm ínkam i, se řídí občanským zákoníkem a
ostatním i platným i právním i předpisy České republiky, s vyloučením kolizních norem m ezinárodního práva
soukromého. V případě m ezinárodního prvku ve vztahu založeném Smlouvou smluvní strany sjednávají pro
všechny spory vzniklé v souvislosti se Sm louvou jurisdikci soudů České republiky. Smluvní strany dále
sjednávají, že v případě vztahů vyplývajících z podnikatelské činnosti sm luvních stran je m ístně příslušným
soudem v případě sporu obecný soud České televize.

Tyto V šeobecné podm ínky nabývají účinnosti dne 1.7.2017.

Přílohy

         1. T ech n ick é p o d m ín k y p ro telev izn í v y sílán í sp o n zo rsk ý ch v zk azů v Č eské telev izi

                                                                                                                      11
T echnické podm ínky p ro televizní vysílání sponzorských vzkazů v Č eské televizi

V ydání technických podm ínek pro vysílání sponzorských vzkazů v České televizi se uskutečňuje pro zajištění
optim ální technické kvality televizního vysílání, jež m usí v souladu s platným i norm am i splňovat následující
technické údaje:

1. Z áz n am n a fo rm á tu D ig ita l B e ta c a m n eb o X D C a m s v y u žitím k o d ek u M P E G -2 /IM X 50 n eb o 30 M bit/s
(I-frame only, 422P@ M L) pro SD a M PEG -2 50 M bit/s (Long GOP, 422P@ H L) pro FULL HD. (O ba
form áty jso u kom patibilní se zařízením i řady Sony X D CA M .)
2. Form át se předpokládá F U L L H D (1920 x 1080i 25) nebo SD (720 x 576i 25), zvuky v kódování 24 b it /
48 kHz.
3. R eprodukovaný videosignál bude ve všech případech kontrolován v soustavě PA L (v případě HD
dow nkovertovaný) a m usí vyhovovat m ezinárodním doporučením IT U -R B T.601 pro obrazovou složku a
E B U R 128 pro zvukovou složku.
4. Audiosignál je vždy nekom prim ovaný u verze m ono m usí být shodný v obou stopách CH1 a
CH2.M odulace v CH1 a CH2 nesm ějí být ve vzájem né protifázi. Zvuková m odulace ve stereofonní verzi s
dodržením zásady CH1 = L, CH2 = P.
5. C harakteristika zvukové složky označení sponzora:

            a) hladina hlasitosti označení sponzora je norm ována na cílovou hladinu -23 LU FS, s m axim ální
            odchylkou +/- 1 L U a
            b) m axim ální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti označení sponzora je - 3 dB T P ( dB
            skutečné špičky) při m ěření m ěřícím zařízením odpovídajícím Doporučení M ezinárodní
           telekom unikační unie ITU -R BS.1770-2 „A lgoritm y pro m ěření hlasitosti zvukových program ů a
            skutečné špičkové úrovně zvuku“, březen 2011 a Technickém u dokum entu Evropské vysílací unie
            EBU Tech Doc 3341 „M ěření hlasitosti: m ěření v „režim u EB U “ na doplnění norm alizace hlasitosti
            v souladu s EBU -R 128“ Ženeva, srpen 2011.
6. Levý horní roh m usí zůstat volný pro ID E N T p ro g ra m u , kterým m usí být ze zákona opatřeny veškeré
sponzorské vzkazy.
A kceptovatelný form át obrazu je v H D FU LL H D , v případě SD 16:9 A nam orfic.

O braz form átu SD 16:9 anam orphic:  Obraz form átu Full HD
16:9:

Injektáž
V elikost injektáže: V elikost předané injektáže z důvodu zachování kvality v rozlišení SD 720x576 pixelů
A nam orphic, nebo Full HD 1920x1080 (pokud se sponzorovaný pořad v HD vysílá) s tím , že ve vysílání
bude upravena n a velikost 1/16 obrazovky ve form átu 16:9 při deklaraci pom ěru stran zadaného objektu
Zadavatelem .
Logo m usí být doplněno nápisem „S P O N Z O R P O R A D U “ v dostatečné velikosti.
Z p ů so b p řed án í: CD, DVD, přenosný harddisk ( flash-disk), je m ožný přenos prostřednictvím e-m ailu. Po
předchozí dohodě m ožno uložit nekom prim ované ve form átu „targa sequnce“, nebo „tiff“s alpha kanálem v
signálovém tvaru R G B K ( t.j s klíčem ) n a ftp server.
D oba trv á n í jed n é injektáže - 5 sec, není-li dohodnuto jinak.

1. S ta tic k á g ra fik a
      • V elikost grafiky m usí být Full HD 1920x1080 bodů

                                                                                                                                  12
• P říp u stn é fo rm áty jsou z důvodů celistvosti pokrytí plochy jednolitou barvou pouze
     nekom prim ované bitm apové form áty TA R G A (*.tga) nebo T IF F (*.tif)) a W indow s Bitm ap (BM P). v
      sig n á lo v é m tva ru R G B K (tj. s klíčem ).

• A lp h ak a n ál je vyžadován u grafiky v 32-bitové hloubce (24 bitů barvy + 8 bitů alphakanál). Barevné
     rozlišení - Trne Color

2. D ynam ická grafik a (anim ace)
      • V elikost anim ované g rafik y m usí být Full HD 1920x1080 bodů s přihlédnutím k odlišném u
            stranovém u pom ěru bodů na TV obrazovce.
      • P říp u stn é fo rm áty anim ované grafiky jso u opět pouze nekom prim ované. Grafiku je možné dodat
           jako jediný soubor videosekvence nebo jako sekvenci za sebou jdoucích očíslovaných statických
            sním ků.
           F orm áty videosekvencí: T A R G A (*.tga) n eb o T IF F (*.tif) v sig n á lo v é m tva ru R G B K (tj. s klíčem ).
      • A lp h ak a n ál je vyžadován u grafiky v 32-bitové hloubce (24 bitů barvy + 8 bitů alphakanál). Barevné
            rozlišení - True Color
      • Sním ková frekvence m usí být 25 snímků / sekundu

Tabulka hodnot barevných pruhů PA L 100/0/75/0

     Pruhová    Lum inace                                         C hrom inace

     barva      úroveň rozkm it                                   úhel ve stupních

                (mV)       (mV)                                   řádek n řádek n+1
                      700
W    bílá                        0                                *                 *

YL   žlutá      465        470                                    167.0         193.0

CY   azurová    368        664                                    283.5         76.5

G    zelená     308        620                                    240.5         119.5

MG   purpurová  217        620                                    60.5          299.5

R    červená    157        664                                    103.5         256.5

B    m odrá     60         470                                    347.0         13.0

SIB  burst      0          300                                    135.0         225.0

Ú plný signál PA L - barevné pruhy 100/0/75/0

                                                            700m

                                                                                       13
Ú plný signál PA L - barevné pruhy 100/0/100/10 - m ezní signály

133%  934mV MEZNÍ HODNOTA BOZ SIGNÁLU 100%

Technické údaje vycházejí ze zprávy C CIR č.624

                                                                  14