Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8765103: Dodatek č. 1 Smlouvy o dílo č. TO/2017/21 – PN Opava – Stavební

Příloha TO_2017_21 SD dodatek c. 1.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DODATEK  Č.  1
Smlouvy o dílo č. TO/2017/21  – PN Opava – Stavební úpravy dětského oddělení



I.
Smluvní strany.

Psychiatrická nemocnice v Opavě  
Olomoucká 305/88, 746 01, Opava  
zastoupena Ing. Zdeňkem Jiříčkem, ředitelem 
IČ: 00844004, 
DIČ: CZ00844004, 
Tel.: 553 695 111, Fax.:553 713 443, e-mail: pnopava@pnopava.cz    
Bankovní spojení: ČNB, pobočka Ostrava, číslo účtu 10006-339821/0710
(dále jen „objednatel“ nebo „PNO“)

		a

	Firma - obchodní název:
	Zlínstav a.s.

	Sídlo:
	Bartošova 5532, 760 01  ZLín

	Zastoupená:
	p. Jiřím Stacke ve všech věcech smluvních, který je jako předseda představenstva firmy oprávněn za ni samostatně jednat

	Zápis v OR (živ. rejstříku):
	Krajský soud v Brně, oddíl B, vložka 5743

	Statutární orgán:
	Představenstvo a.s ve složení:
Jiří Stacke, předseda představenstva
Marek Podzemný, místopředseda představenstva
Ivana Žáková, člen představenstva

	Technický zástupce:
	Marek Podzemný, místopředseda představenstva

	Kontaktní osoba:
	Jiří Stacke, předseda představenstva

	IČ:
	283 15 669

	DIČ:
	CZ28315669

	Bankovní spojení:
	XXXXXXXXXX

	Číslo účtu:
	XXXXXXXXXX

	Telefon:
	XXXXXXXXXX

	e-mail:
	XXXXXXXXXX


(„dále jen zhotovitel“)


Uzavřeli dne 13.11.2018 ve smyslu § 2586 a následujících  zákona č. 89/2012, občanského zákoníku v platném znění, smlouvu o dílo č. TO /2017/21 – PN Opava – Stavební úpravy 
dětského oddělení (dále jen SoD).







		    II.
			Změny smlouvy.

Na základě změn, vyvolaných objektivními důvody a snahou o co nejlepší, nejvhodnější technické a zároveň hospodárné řešení díla se výše uvedené smluvní strany dohodly na znění tohoto Dodatku č. 1 smlouvy o dílo č., TO/2017/21 – PN Opava – Stavební úpravy 
dětského oddělení. Změny této smlouvy se provádějí na základě vyvolaných změn technického řešení či jeho zjednodušení, problémy statického zajištění a chybami v PD.
A)Jednotlivé změny stavby jsou popsány podrobněji v Příloze č.1 tohoto dodatku Změnovém listu č. 1, který je rozpočtově doložen i celkovou bilancí více a méně prací naceněnými položkami rozpočtu v cenách uvedených v nabídkovém rozpočtu pro každou svou část s dopady na celkový rozpočet stavby a obsahuje tyto části:

1a – změna výškové úrovně odbourání stávajícího bazénu;
1b – změna -doplnění chybného výkazu výměr ZTI;
1c – změna – vypuštění čerpací stanice kanalizace z dodávky;
1d – změna – částečná revize projektu a technický stav budov/statika/; 
1e – provádění stavebních prací vyplývajících z realizace stavby;
1f – provedení nové podlahy v tělocvičně;
1g - střecha


Ve změnovém listě - jeho částech je promítnut jak dopad na celkovou cenu díla, tak i na termín jeho dokončení a předání.

B)Tímto Dodatkem č. 1 SoD č. TO/2017/21 se mění obsah následujících ustanovení  jednotlivých článků uvedené smlouvy o dílo takto:



IV.
Lhůta a místo plnění díla
1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, přičemž plnění smlouvy bude ukončeno předáním díla protokolem o předání a převzetím stavby bez vad a nedodělků.
1. Zhotovitel se zavazuje do 9 pracovních dnů od podpisu této smlouvy převzít staveniště a neprodleně zahájí stavební práce na díle.
1. Zhotovitel se zavazuje provést celé a úplné dílo nejpozději do 29.11.2019
1. Místem provedení díla je areál PNO, ul. Olomoucká 305/88, 746 01 Opava p. č. 2245, 2248/1, 2249, 2251/3, 2259, 2261, 2268/1, 2268/2, 2269, 2271 Katastrální území: Opava-Předměstí [711578].
1. V případě, že koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi (dále jen „koordinátor BOZP“), osoba vykonávající za objednatele inženýrsko investorskou činnost na stavbě (dále jen „osoba vykonávající technický dozor stavebníka“), objednatel nebo jiná k tomu oprávněná osoba (např. oblastní inspektorát práce) přeruší práce na staveništi z důvodu porušení pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, toto přerušení nebude mít vliv na lhůtu plnění díla, uvedenou v odst. 3 tohoto článku této smlouvy.




V.
Cena díla
1. Celková cena díla je nejvýše přípustná, maximální a nepřekročitelná a představuje souhrn všech nákladů, uplatňovaných zhotovitelem vůči objednateli.
2. Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce a dodávky, poplatky, náklady zhotovitele nutné pro vybudování, provoz a demontáž zařízení staveniště a jiné náklady nezbytné pro řádné a úplné provedení díla.
Cena díla je nabídkovou cenou vítězného účastníka, vzešlou z otevřeného výběrového řízení, provedeného dle zákona o veřejných zakázkách a vychází z jednotného cenového systému ceníkových položek, celková cena = rozpočet je zpracován v souladu s Vyhl. č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejných zakázek na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr.
3. Cena díla je sjednána v souladu se zadávacími podmínkami veřejné zakázky.
4. Cena díla je stanovena naceněním výkazu výměr. Výkaz výměr je zhotovitelem zkontrolován a obsahuje veškeré stavební práce ve výměrách pro úplné dokončení díla.
5.   Nabídková cena je uvedena v členění:

	Původní cena stanovená nabídkou:
	

	Cena bez daně z přidané hodnoty (DPH) 
	88 887 788,00 Kč

	Samostatně DPH 21 %
	 18 666 435,00 Kč

	Cena včetně DPH
	107 554 223,00 Kč

	Cenové navýšení ceny dle dodatku č. 1 SoD a změnového listu č. 1:
	

	Navýšení ceny bez daně z přidané hodnoty (DPH) 
	7 453,18 Kč

	samostatně DPH 21 % k navýšení ceny
	  1 565,17 Kč

	Navýšení ceny včetně DPH
	9 018,35 Kč

	Nová cena po navýšení Dodatkem č. 1:
	

	Cena bez DPH
	88 895 214,18 Kč

	Samostatně DPH 21%
	18 668 000,17 Kč

	Celková cena včetně DPH
	107 563 241,35 Kč


Navýšení celkové ceny je dáno změnovým listem č. 01/ jeho částmi  01a až 01g/, ve Změnovém listu č. 01, který je rozpočtově doložen i celkovou bilancí více a méně prací naceněnými položkami rozpočtu v cenách uvedených v nabídkovém rozpočtu pro každou svou část s dopady na celkový rozpočet stavby (odpočty a přípočty v cenách bez DPH) a obsahuje tyto části:
01a – změna rozsahu bourané konstrukce bazénu -  SO 01;		            - 365 376,00Kč                                                                01b – doplnění výkazu výměr ZTI a přeložka rozvodů ÚT SO 01;              + 99 612,16Kč                                                                           01c – změna vypuštění čerpací stanice z dodávky SO 12;                            -151 106,33Kč                                                  01d – částečná revize projektu a technický stav budov/statika/ SO 01;       +339 207,66Kč                             01e – provádění stavebních prací vyplývajících z realizace stavby SO 01; +273 074,05Kč        01f – provedení nové podlahy v tělocvičně SO 01;  	                        +423 274,69Kč                                                                                                   01g – střecha SO 01;                                                                                      -611 233,05Kč
Celková bilance všech částí změnového listu č. 01 bez DPH:		     +7 453,18Kč
DPH 21% k celkové bilanci všech částí změnového listu č. 01:                       +1 565,17Kč
Celková bilance všech částí změnového listu č. 01 s DPH:			     +9 018,35Kč


5. Celková nabídková cena může obsahovat mimo položek výkazu výměr i jiné náklady -dopravné, přirážky, HZS, náklady na likvidaci odpadů apod., tyto však musí být uvedeny zvlášť, musí být zahrnuty do vedlejších či ostatních nákladů díla.
6. Podmínky překročení nabídkové ceny.
Překročení nabídkové ceny je možné za předpokladu, že v průběhu realizace díla dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty. V takovém případě bude nabídková cena upravena podle sazeb daně z přidané hodnoty platných v době vzniku zdanitelného plnění.
V případě, že se vyskytnou dodatečné požadavky zadavatele na další práce, které bude nezbytné provést, bude jejich zadání řešeno v souladu se zákonem.
7. Cenu díla bude možné měnit pouze:
a) nebude-li některá část díla v důsledku sjednaných méněprací provedena, bude cena za dílo snížena, a to odečtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které v rámci méněprací nebudou provedeny. Náklady na méněpráce budou odečteny ve výši součtu veškerých odpovídajících položek a nákladů neprovedených dle položkového rozpočtu, který je součástí nabídky zhotovitele, podané na předmět plnění v rámci zadávacího řízení příslušné veřejné zakázky (dále jen „položkový rozpočet“).
b) přičtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které objednatel nařídil formou víceprací provést nad rámec množství nebo kvality uvedené v projektové dokumentaci nebo položkovém rozpočtu. Náklady na vícepráce budou účtovány podle odpovídajících jednotkových cen položek a nákladů dle položkového rozpočtu nebo cenové soustavy……../doplní zhotovitel- RTS, URS apod./
c) v případě změny výše sazby DPH v důsledku změny právních předpisů. V případě, že dojde ke změně zákonné sazby DPH, je zhotovitel k ceně díla bez DPH povinen účtovat DPH v legislativně platné výši. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny ceny díla v důsledku změny sazby DPH není nutno k této smlouvě uzavírat dodatek.
8. Rozsah případných méně prací nebo víceprací a cena za jejich realizaci, jakož i jakékoliv překročení ceny stanovené v odst. 5 tohoto článku této smlouvy budou vždy předem sjednány číslovaným dodatkem k této smlouvě.
9. Zhotovitel zodpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty je stanovena v souladu s platnými právními předpisy. V případě, že zhotovitel stanoví sazbu PDP či DPH v rozporu s platnými právními předpisy, je povinen uhradit objednateli veškerou škodu, která mu v souvislosti s tím vznikla a to se týká i povinnosti účtování /fakturace/ v režimu přenesené daně. Zhotovitel prohlašuje, že v ceně díla jsou zahrnuty veškeré náklady s provedením díla a uvedená cena je cenou nejvýše přípustnou a nebude překročena (s výjimkou zákonné změny DPH). 

C) Objednatel informuje zhotovitele o skutečnosti, že v rozhodnutí o Poskytnutí dotace byly administrativním nedopatřením prohozeny údaje o parametrech akce- medicínské provozy mají mít hodnotu 90 m2, ostatní provozy/pokoje pacientů/ hodnotu 400 m2.



II.
Závěrečná ujednání
1. Změnit nebo doplnit tento Dodatek č. 1 SoD mohou smluvní strany pouze formou písemných dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran.
1. Tento Dodatek č. 1 SoD musí být schválen poskytovatelem dotace MZ ČR a poté nabývá platnosti dnem jeho podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v „Registru smluv“. 
1. Dodatek č. 1 SoD je vyhotoven ve čtyřech stejnopisech s platností originálu podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran, přičemž objednatel obdrží dvě a zhotovitel dvě vyhotovení.
1. Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze SopD a jejího Dodatku č. 1 třetí osobě.
1. Tento Dodatek č. 1 není předmětem obchodního tajemství a veškeré údaje v něm jsou zveřejnitelné.
1. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tento Dodatek č. 1 SoD před jeho podpisem přečetly a že byl uzavřen po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se dohodly o celém jeho obsahu, což stvrzují svými podpisy.
1. Smluvní strany se dohodly, že povinnost vyplývající ze zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv provede objednatel zveřejněním tohoto Dodatku č. 1 SoD v registru smluv, a to v zákonem stanoveném termínu.
1. Návrh Tohoto Dodatku č. 1 SoD bude zhotovitelem předložen rovněž v otevřeném a strojově čitelném formátu dle zákona č. 222/2015 Sb., o změně zákona o svobodném přístupu k informacím, z důvodu povinnosti zveřejňovat smlouvy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv.
1. Nedílnou součástí tohoto Dodatku č. 1 SoD je Příloha  č. 1: Změnový list č. 01 s částmi 01a až 01g s naceněnými výkazy výměr a bilací více a méně prací.

	V Opavě dne: 12. 4. 2019
	
	Ve Zlíně. dne 22. 3. 2019








	
za objednatele
Ing. Zdeněk Jiříček-ředitel
	
	
za zhotovitele
Jiří Stacke-předseda představenstva

               
 




		3