Textová podoba smlouvy Smlouva č. 885537: Smlouva o dílo „Rekonstrukce trati Praha hl. n. (mimo) - Praha-Smíchov

Příloha E618-S-12006_2016_Všeobecné technické podmínky KONECNE.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        . . . . . . . ?Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

...............​ .........CAeID2.I - Qualiťied Issuing (

                      Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1

                                   Správa železniční dopravní cesty

                        Příloha č. 3 b)

  VŠEOBECNÉ TECHNICKÉ PODMÍNKY

          PŘÍPRAVNÁ DOKUMENTACE STAVBY
                       VTP/PD/03/15

Datum vydání:     6. 8. 2015
Datum platnosti:  7. 8. 2015

                     Spolufinancováno Evropskou unií

                        Nástroj pro propojení Evropy

Za tuto publikaci odpovídá pouze její autor. Evropská unie nenese odpovědnost za jakékoli využití informací v ní obsažených.
OBSAH

SEZNAM ZKRATEK............................................................................................................................................................ 3
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ............................................................................................................................................. 5

      1.1. Po jm y a d e f in ic e ..................................................................................................................................................................................5
2. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ.......................................................................................................................................5

      2.1. Po kyn y Pro o d ev zd á n í d o k u m e n t a c e ............................................................................................................................................ 5
      2.2. Po ky n y k P r o je d n á n í Př íPr a v n é d o ku m en ta c e s ta v b y a a k c eP ta c i d íl a .............................................................................. 6
      2.3. URČENÍ ZÁSTUPCŮ OBJEDNATELE A DALŠÍCH DOTČENÝCH OSOB K PROJEDNÁNÍ DOKUMENTACE:....................................... 8
3. TECHNICKÉ POŽADAVKY NA ZPRACOVÁNÍ PŘÍPRAVNÉ DOKUMENTACE STAVBY................................................ 8
4. POŽADAVKY NA ZAJIŠTĚNÍ PODKLADŮ, PRŮZKUMŮ A MĚŘENÍ..........................................................................13
5. SOUVISEJÍCÍ DOKUMENTY A PŘEDPISY.................................................................................................................13
      5.2. Platné o becn ě závazné Právn í , Př ed Pisy zá ko n y a v yh lá šk y ČR........................................................................14
      5.3. Platn é o becn ě zá v a zn é evro Pské d o k u m e n t y ...........................................................................................................................15
      5.4. Technické n o rm y:.......................................................................................................................................... 16
      5.5. INTERNÍ PŘEDPISY, SMĚRNICE A VZOROVÉ LISTY: .................................................................................................... 16
SEZNAM ZKRATEK

A D ................ Autorský dozor
B 0 Z P ............ Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
d N ............... Celkové investiční náklady
Č D ................ České dráhy, akciová společnost
ČR ................ Česká republika
ČSN............... Česká technická norma
DKM ............. Digitální katastrální mapa
DPSR............. Dopracování projektového souhrnného řešení
D Ú ................ Drážní úřad
E>A ............... Posouzení vlivu stavby na životní prostředí (Environmental Impact Assessment)
E S ................. Evropské společenství
!SO................ Mezinárodní organizace pro standardizaci (lnternational Organization for Standardization)
GR SŽDC........Generální ředitelství Správy železniční dopravní cesty, státní organizace
KN................. Katastr nemovitostí České republiky
M D ............... Ministerstvo dopravy
MŽP.............. Ministerstvo životního prostředí
N M ............... Náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy
0 6 .............. Odbor přípravy staveb
0 7 .............. Odbor investiční
0 1 1 ............ Odbor operativního řízení a výluk
0 1 2 ............ Odbor základního řízení provozu
013 .............. Odbor traťového hospodářství
014 ............ Odbor automatizace a elektrotechniky
015 .............. Odbor provozuschopnosti
0 1 6 ............ Odbor jízdního řádu
0 2 6 .............. Odbor strategie
030............... Odbor bezpečnosti a krizového řízení

    ................ Organizační jednotka
O R ................ Oblastní ředitelství
( P ) ................ Projekt stavby
P D ................ Přípravná dokumentace
P 0 V .............. Postup organizace výstavby
P S ................. Provozní soubor
PUPFL........... Pozemek určený k plnění funkcí lesa
RSM.............. Regionální správa majetku
SFDI ............. Státní fond dopravní infrastruktury
S 0 ................. Stavební objekt
S 0 D .............. Smlouva o dílo
SS ............... Stavební správa
SŽE.............. Správa železniční energetiky
SŽG .............. Správa železniční geodezie
SŽDC ............ Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
T N Ž .............. Technická norma železnic
TKP.............. 'Technické kvalitativní podmínky staveb státních drah
TSI................ Technické specifikace pro interoperabilitu
T Ú ................'Traťový úsek
TÚDC............ Technická ústředna dopravní cesty
ÚAPŽDC ...... ' Územně analytické podklady železniční dopravní cesty
U IC.............. ' Mezinárodní železniční unie
ÚR............... ' Územní rozhodnutí
ÚSES............' Územní systém ekologické stability
VKP.............. Významný krajinný prvek
VRN.............. Vedlejší rozpočtové náklady
ZP................. Záměr projektu
ZPF.............. Zemědělský půdní fond
ZTP.............. . 2'viáštní technické podmínky
ZRN ............... Základní rozpočtové náklady
ZBP ............... Železniční bodové pole
ZP.................. Životní prostředí

Pojmy s velkým počátečním písmenem, které nejsou definovány v těchto Všeobecných technických podmínkách,
mají význam uvedený v Obchodních podmínkách, které tvoří Přílohu č. 1 Smlouvy,
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Pojmy a definice

1.1.1. Všeobecné technické podmínky (dále VTP) jsou jedním ze základních dokumentů ze souboru
          dokumentů „Technické podmínky", které jsou přílohou Smlouvy o dílo (dále SOD).

1.1.2. Technické podmínky jsou souborem dokumentů s požadavky objednatele na provedení Díla. Součástí
          souboru Technických podmínek jsou Technické kvalitativní podmínky staveb státních drah, Všeobecné
          technické podmínky a Zvláštní technické podmínky.

1.1.3. Všeobecné technické podmínky stanovují všechny obecné požadavky Objednatele na zhotovení Díla a
          vycházejí z aktuálních interních předpisů, směrnic, norem a zaváděcích listů SŽDC, obecně platných
          technických norem a obecně závazných právních předpisů, zákonů a vyhlášek právního řádu

1.1.4. Zvláštní technické podmínky jsou vydávány pro každou zakázku zvlášť a definují další parametry díla,
          stanovují konkrétní podmínky a specifické požadavky pro zhotovení Díla.

1.1.5. VTP vychází z aktuálního stavu uvedených právních předpisů, technických norem a interních dokumentů
          a předpisů v době vydání VTP. Zhotovitel odpovídá za použití aktuální verze výchozích podkladů.

1.1.6.  V případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu některého ujednání těchto podmínek strany sjednávají, že
        se takové nejasné ujednání vyloží primárně dle vůle stran obsažené v SOD případně Obchodních
        podmínkách. Při výkladu těchto Všeobecných technických podmínek se dále bude přihlížet k tomu, že
        jejich obsahem jsou ujednání stran týkající se plnění veřejnoprávních povinností spojených s prováděním
        Díla. Výklad nejasných ujednání těchto Všeobecných technických podmínek tedy bude vždy směřovat
        k tomu, aby byly především naplněny všechny veřejnoprávní povinnosti s Dílem spojené a dále k tomu,
        aby postup obou smluvních stran odpovídal Zvyklostem panujícím při provádění děl tohoto druhu.

1.1.7.  Přípravnou dokumentací stavby, (dále jen PD), se rozumí projektová dokumentace stavby na úrovni
        dokumentace pro územní rozhodnutí, dle interního předpisu Objednatele Směrnice GŘ SŽDC s.o.
        č.11/2006 viz [58] a ve smyslu Vyhlášky č. 499/2006 Sb. [32] a odpovídající požadavkům vzešlým z
        Vyhlášky č. 503/2006 Sb. [33].

1.1.8.  Součástí povinnosti Zhotovitele jsou veškeré činnosti zajišťující komplexní veřejnoprávní projednání
        a včetně zajištění všech potřebných dokladů, podkladů a certifikátů nutných k vydání územního
        rozhodnutí, případně územního souhlasu nebo vyjádření příslušného stavebního úřadu o souladu
        navrhované stavby se záměry územního plánování dle Zákona č. 183/2006 Sb. [3].

1.1.9.  Rozsah projednání musí být proveden tak, aby v dalším stupni zpracování dokumentace nedošlo ke
        změně stavebnětechnické, technologické a provozní náplni jednotlivých SO a PS z důvodu vydání
        negativních stanovisek požadovaných k stavebnímu řízení dle [3]. Činnost Zhotovitele končí po nabytí
        právní moci územního rozhodnutí nebo vydáním územní souhlasu, případně doložení vyjádření
        příslušného stavebního úřadu o souladu navrhované stavby se záměry územního plánování, a to dle
        charakteru stavby. Pouze v případě, že z důvodu prokazatelně nezpochybnitelných překážek v územním
        řízení nebylo možné, při veškeré součinnosti Zhotovitele, výše uvedené nabytí právní moci doložit, bude
        ukončena činnost Zhotovitele dodatkem ke smlouvě.

1.1.10. V případě, že součásti Díla je také zpracování Záměru projektu stavby, je tato skutečnost řešena v ZTP.
          Základní obsahová náplň a rozsah zpracování ZP bude vycházet z požadavků směrnice Ministerstva
          dopravy č. V-2/2012 [44] a z předpokladu, že dokumentace bude tvořit závazný podklad pro zpracování
          přípravné dokumentace stavby, resp. dokumentace pro vydání územního rozhodnutí, případně
          územního souhlasu nebo vyjádření příslušného stavebního úřadu o souladu navrhované stavby se
          záměry územního plánování dle [3].

1.1.11. Ustanovení Zvláštních technických podmínek mají přednost před ustanovením Všeobecných technických
          podmínek, pokud jsou ustanovení VTP a ZTP v rozporu, uplatní se ustanovení uvedené v ZTP .

2. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

    2.1. Pokyny pro odevzdání dokumentace
     2.1.1. Dle požadavku příslušné SOD, bude provedeno odevzdání Díla v dílčích termínech plnění dle etapizace

               díla a v definitivním termínu dokončení Díla v místě plnění uvedeném v SOD.
2.1.2.  Ke každé dílčí etapě spojené s předáním díla bude provedeno odevzdání dokumentace odpovídající
        stupni rozpracovanosti dle požadavků SOD, na základě projednaného technického řešení, a to v listinné
        formě v počtu dvou souprav, a v elektronické formě v počtu 4 x CD (pokud není v SOD stanoveno jinak).
        Odevzdání v elektronické formě bude provedeno v uzavřeném formátu (viz 2.1.8).

2.1.3.  V případě, že součástí PD je Oznámení respektive Dokumentace EIA, bude tato dokumentace předána
        v počtu výtisků o 3 převyšující požadavek příslušného správního orgánu, a v elektronické formě o 2
        převyšující požadavek příslušného správního orgánu. Odevzdání v elektronické formě bude provedeno
        v uzavřeném formátu.

2.1.4. Součástí odevzdání každé dílčí etapy musí být dokladová část stavby v aktuálním rozsahu, minimálně
          však s doložením záznamů a zápisů z uskutečněných porad a jednání a vyjádření rozhodujících dotčených
          orgánů a osob, které podstatný způsobem ovlivňují ekonomické a technické parametry stavby.

2.1.5. V případě, že součástí PD není ZP, bude hodnocení ekonomické efektivity stavby doloženo jako součást
          hodnocení přílohy dokumentace část „G - Náklady a ekonomické hodnocení stavby".

2.1.6.  Definitivní odevzdání díla, (pokud v SOD není stanoveno jinak), bude provedeno v listinné formě v počtu
        šesti souprav, se zapracováním veškerých akceptovaných požadavků a připomínek SŽDC a dalších
        dotčených osob a veškerých požadavků vzešlých z konferenčního projednání (viz. 2.2.6), včetně
        požadavků vzešlých ze strany dotčených orgánů státní správy v procesu územního řízení v rozsahu
        požadavku kapitoly 1.1.8.

2.1.7.  Definitivní odevzdání kompletního díla, dle SOD, bude v elektronické formě provedeno dle [70]
        následovně:
        a) 2 x CD (DVD) - struktura Treelnfo, kompletní otevřená a uzavřená forma, bez rozpočtů
        b) 2 x CD (DVD) - dokumentace stavby jako kompletní dílo v otevřené a uzavřené formě, bez rozpočtů
        c) 2 x CD (DVD) - rozpočet stavby v otevřené a uzavřené formě

2.1.8.  Struktura digitální formy odevzdání musí odpovídat stanovenému softwaru investora:
        1) otevřená forma: textové části ve formátu *.DOC; souřadné, výpočtové a rozpočtové části ve

             formátu *.XLS; výkresové části ve formátu *.DGN a *.DWG

        2) uzavřená forma: ve formátu *.PDF

        elektronická dokumentace bude obsahově a strukturou plně odpovídat listinné formě.

2.1.9. Každé odevzdání dokumentace v dílčí etapě musí být doloženo písemným dokladem prokazujícím
          předání dokumentace Zhotovitelem a převzetí Objednatelem s odsouhlasením požadovaného rozsahu
          činností a splnění termínů dle SOD.

2.1.10. Dokumentace v rozsahu definitivního odevzdání kompletního díla dle 2.1.6 bude autorizován a číslován
          dle pokynů zadavatele minimálně však ve třech soupravách.

2.2.    Pokyny k projednání přípravné dokumentace stavby a akceptaci díla
2.2.1.
        Dokumentace bude řádně projednána, a to jak po stránce technické a obsahové, tak po stránce
2.2.2.  legislativní. Technická a obsahová náplň bude projednána se zástupci Objednatele a s dalšími osobami
2.2.3.  Objednatelem určenými. Legislativní rozsah projednání s dotčenými orgány a osobami je dán obecně
2.2.4.  platnou legislativou, případně dalšími požadavky příslušného úřadu, který vydává územní rozhodnutí,
        případně územní souhlas nebo vyjádření o souladu navrhované stavby se záměry územního plánování.
        Zároveň musí splňovat požadavky platných dokumentů a předpisů SŽDC.

        Poradu na projednání dokumentace může svolat Objednatel nebo Zhotovitel dokumentace. V případě
        potřeby může Objednatele nebo Zhotovitele dokumentace o svolání jednání požádat GŘ SŽDC. Na každé
        projednání musí být pozván zástupce Objednatele, pokud nebude výslovně SOD zmocněn pro konkrétní
        jednání Zhotovitel.

        Vstupní projednání - při zahájení projekčních prací svolá Zhotovitel vstupní jednání se zástupci
        Objednatele a s dalšími, Objednatelem určenými osobami (viz. 2.3). Vstupní projednání může mít i
        formu místního šetření.

        Pracovní projednání - odborné otázky navrženého technického řešení, v průběhu projekčních prací, bude
        zástupce Zhotovitele řešit na profesních poradách a konzultacích, i elektronických konzultacích, které
        bude provádět a svolávat podle potřeby. Pro každou profesní oblast činnosti musí být svolána minimálně
        jedna odborná profesní porada. Legislativní část lze projednat formou písemné žádosti - vyjádření,
        pokud výsledkem takovéto formy projednání bude jednoznačné souhlasné stanovisko.
Správa železniční dopravní cesty  Příloha č. 3b - Všeobecné technické podmínky
                                                    Přípravná dokumentace stavby

2.2.5. Závěrečné projednání - bude provedeno před stanoveným termínem definitivního odevzdání (viz. 2.1.6)
          s určenými zástupci Objednatele. Může být provedeno formou konferenčního projednání, nebo jako
          závěrečné profesní projednání.

2.2.6.  Projednání připomínek bude provedeno jako projednání odborných vyjádření, připomínek a požadavků
        zástupců Objednatele, kteří se účastnili předešlých projednávání, a byli seznámeni s obsahem
        dokumentace, případně byli jinak obeznámeni s obsahem a rozsahem dokumentace a vznesli předmětné
        připomínky. Všem zástupcům Objednatele bude před projednáváním zaslán návrh vypořádání všech
        připomínek ze strany Zhotovitele.

2.2.7.  Součástí definitivního odevzdání dokumentace budou i zápisy z projednání a komplexní veřejnoprávní
        inženýrsko-investorské činnosti, prováděné na základě plné moci Objednatele, pro zajištění vydání
        územního rozhodnutí, případně územního souhlasu nebo vyjádření příslušného stavebního úřadu o
        souladu navrhované stavby se záměry územního plánování dle [3].

2.2.8. Na každou poradu nebo projednávání, budou pozváni zástupci Objednatele, jejichž náplň činnosti souvisí
          s projednávanou problematikou, jakož i vyjmenovaní zástupci dalších dotčených osob (viz níže). Svolání
          jednání musí být provedeno vždy v součinnosti a vědomím odpovědného pracovníka Objednatele.

2.2.9.  Jestliže se zjistí, že k projednání dokumentace nebyl přizván zástupce SŽDC, jehož se projednávaná
        problematika také týká, musí přímý Objednatel a Zhotovitel dokumentace s nepřizvaným zástupcem
        dodatečně dokumentaci projednat. Dodatečné projednání musí být provedeno vždy v součinnosti a
        vědomím odpovědného pracovníka Objednatele.

2.2.10. Veškeré porady na projednání dokumentace se svolávají v dostatečném časovém předstihu
          elektronickou, případně písemnou formou. Pozvánka na poradu je adresována vždy na příslušné odbory
          GŘ SŽDC a OJ SŽDC.

2.2.11. Pokud dojde po ukončení připomínkového řízení ke změnám technického řešení nebo rozsahu stavby
          (např. z důvodů požadavků státní správy), musí být veškeré změny dokumentace znovu projednány a
          odsouhlaseny s jednotlivými odbory GŘ SŽDC a příslušnými OJ SŽDC, kterých se tato změna dotýká. O
          veškerých změnách musí být informován specialista na ŽP předmětné SS. Toto ustanovení se vztahuje i
          na změny vyvolané v průběhu schvalovacího řízení. Změny, které se netýkají celkové koncepce stavby a
          současně nemění podstatným způsobem náplň díla lze projednat s příslušnými útvary GŘ SŽDC a OJ
          SŽDC Objednatele i elektronickou formou nebo formou písemné žádosti - vyjádření, pokud výsledkem
          takovéto formy projednání bude jednoznačné souhlasné stanovisko.

2.2.12. Průběh a výsledky projednání dokumentace se zaznamenávají v listinné formě (záznamy, zápisy, dopisy).
          Tento výstup z jednání se zasílá všem pozvaným a přítomným účastníkům pouze elektronicky. Záznam z
          jednání musí být rozeslán do 15 pracovních dnů ode dne jednání. Účastníci jednání mohou ve lhůtě 10
          pracovních dnů ode dne obdržení záznamu zaslat k záznamu připomínky, pokud nebude stanoveno
          jinak. Návrh záznamu z porad je též možno nejprve zaslat všem účastníkům ke korektuře a po
          zapracování připomínek následně rozeslat. Podle předmětu jednání a dohody účastníků je možné pro
          zaznamenání obsahu jednání zvolit formu zápisu, který bude na závěr jednání přečten, odsouhlasen a
          podepsán všemi účastníky.

2.2.13. Dle požadavku směrnice š. 11/2006 [58] budou současně s dokumentací předány Objednateli v kopiích
          jako součást přílohy „H - Dokladová část" doklady týkající se projednání stavby, zápisy z jednání, veškerá
          souhlasná vyjádření a stanoviska dotčených orgánů a dalších osob, současných i budoucích správců a
          provozovatelů, včetně dokladů o projednání zásahu stavby do cizího majetku, tj. mimo majetek SŽDC.
          Originály dokladů budou předány ve složce opatřené soupisem předávaných dokladů. Dokladová část
          týkající se životního prostředí (vyjádření k lokalitám NATURA 2000, vyjádření k EIA, rozhodnutí o
          povolení ke kácení, rozhodnutí o zásahu do VKP, výjimky, atp.) bude uspořádána do samostatné
          podsložky dokladové části.

2.2.14. V případě návrhu technického řešení navrženého odchylně od platných legislativních ustanovení a
          interních předpisů Objednatele, musí být součástí dokladové části H vyjádření a souhlas s úlevovým
          řešením příslušných dotčených orgánů a osob, případně kompetentního útvaru SŽDC. Tato podmínka
          musí být splněna pro řádnou akceptaci díla.

2.2.15. Součástí Díla budou také veškerá souhlasná stanoviska případně jiné smluvní dokumenty, nutné pro
          zajištění vydání územního rozhodnutí, případně územního souhlasu nebo vyjádření příslušného
          stavebního úřadu o souladu navrhované stavby se záměry územního plánování dle [3] a [32].
2.2.16. Pro potřeby smluvního zajištění (viz 2.2.15) poskytne Objednatel Zhotoviteli součinnost při uzavírání
          smluv, poskytne mu vzorové smlouvy na jednotlivé typy smluv.

2.3. Určení zástupců Objednatele a dalších dotčených osob k projednání dokumentace:

2.3.1.  S ohledem na povahu Díla si smluvní strany sjednávají, že Zhotovitel bude při projednávání
        dokumentace jednat s jednotlivými odbory a jednotkami Objednatele a dalšími dotčenými osobami a
        orgány vždy prostřednictvím, případně v součinnosti se zástupcem Objednatele ve věcech technických,
        dle příslušné SOD. PD musí být projednána s níže uvedenými zástupci a profesními specialisty
        Objednatele, dále se zástupci dalších dotčených orgánů a osob státní správy, případně fyzickými a
        právnickými osobami dle požadavků příslušného úřadu, vydávajícího územní rozhodnutí. Objednatel si
        vyhrazuje právo určit další osoby a orgány k projednání.

2.3.2.  Odbory GŘ SŽDC přizvání k projednání dokumentace:
             • úsek modernizace dráhy, Odbor přípravy staveb (O6)
             • úsek řízení provozu, Odbor operativního řízení a výluk (O11 )
             • úsek řízení provozu, Odbor základního řízení (O12)
             • úsek provozuschopnosti dráhy, Odbor traťového hospodářství (O13),
             • úsek provozuschopnosti dráhy, Odbor automatizace a elektrotechniky (O14),
             • úsek provozuschopnosti dráhy, Odbor provozuschopnosti (O15) - Oddělení životního prostředí,
             • úsek řízení provozu, Odbor jízdního řádu (O16)
             • úsek generálního ředitele, Odbor strategie (O26)
             • úsek generálního ředitele, Odbor bezpečnosti a krizového řízení (O30)

2.3.3.  Organizační jednotky SŽDC přizvané k projednání dokumentace (OJ SŽDC):
             • příslušná Stavební správa - SS
             • oblastní ředitelství - OŘ
             • správy železniční geodézie - SŽG
             • správa železniční energetiky - SŽE
             • Technická ústředna dopravní cesty - TÚDC

2.3.4.  ČD a.s. a jejich smluvní udržující organizace přizvané k projednání dokumentace:
             • Odbor investic - O3
             • ČD Telematika a.s.
             • správce předmětného dotčeného majetku

2.3.5. Objednavatelé dopravy ve veřejném zájmu (MD, Kraje)

2.3.6. Dotčené orgány a osoby v rozsahu požadavků zákona č. 183/2006 Sb. [3] a zákona č. 500/2004 Sb. [27].

3. TECHNICKÉ POŽADAVKY NA ZPRACOVÁNÍ PŘÍPRAVNÉ DOKUMENTACE STAVBY

3.1.1.  PD bude zpracovaná tak, aby určovala stavbu do technických, ekonomických a architektonických
        podrobností, které jednoznačně vymezuje předmět Díla dle zadání ZTP, jeho hmotové, materiálové,
        stavebnětechnické, technologické, dispoziční a provozní vlastnosti a jakost, dále zohledňují vliv stavby na
        životní prostředí a umožňují vyhotovení rozpočtu jednotlivých SO a PS a souhrnného rozpočtu stavby ve
        stanovené a požadované přesnosti.

3.1.2. Členění PD bude odpovídat interní směrnici Objednatele [58], a současně bude splňovat požadavky,
          které jsou stanovené pro projektovou dokumentaci stavby na úrovni dokumentace pro územní
          rozhodnutí, ve smyslu zákonných vyhlášek [32] a [33].

3.1.3.  Rozsah a obsah jednotlivých částí dokumentace provedený odchylně s [58] lze provést po projednání
        s objednatelem. Návrh odchylného zpracování dokumentace musí splňovat rozdělení dle
        technologických a stavebně technických celků s členění hmotného investičního majetku Objednatele
        i jiných subjektů.

3.1.4.  Obsahová struktura, pojmenování a číslování jednotlivých stavebních objektů a provozních souborů
        musí být dle [58] a současně musí splňovat rozdělení dle technologických a stavebně technických celků a
        členění hmotného investičního majetku Objednatele i jiných subjektů. Navržená objektová skladba musí
        být odsouhlasena Objednatelem.
Správa železniční dopravní cesty  Příloha č. 3b - Všeobecné technické podmínky
                                                    Přípravná dokumentace stavby

3.1.5. Návrh technického řešení PD musí být zpracován a projednán v takovém rozsahu, aby v navazující fázi
          přípravy Díla nedošlo k navýšení nákladů a současně k podstatným změnám v rozsahu ekonomických či
          technických parametrů a tudíž i možného významného ovlivnění ŽP.

3.1.6. Návrh technického řešení bude řešit požadavky a připomínky dotčených orgánů a osob vznesených v
          průběhu zpracování dokumentace a v průběhu územního řízení (ÚR), dále bude řešit požadavky a
          připomínky vzešlé z projednání a posouzení PD.

3.1.7. Pro zhotovení PD jsou závaznými podklady obecně platné právní předpisy ČR, technické normy,
          dokumenty a předpisy SŽDC, vše v platném znění. Při zpracování dokumentace si Zhotovitel zajistí
          veškeré výše uvedené závazné podklady a předmětnou dokumentaci stavby zpracuje v souladu s nimi.

3.1.8.  Součástí dokumentace, „část G" budou zpracované rozpočty jednotlivých SO a PS a souhrnný rozpočet
        stavby dle [60]. Rozpočty jednotlivých SO a PS budou zpracované ve volně dostupně cenové soustavě,
        které je cenovou soustavou ve smyslu [35], a to v přiměřené míře zohledňující stupeň zpracování
        dokumentace. Stavební práce, dodávky a služby oceňované v rámci rozpočtů jednotlivých SO a PS lze
        sloučit agregací do nových samostatných položek (tzv. R-položky), avšak s uvedením technické
        specifikace takovéto položky. Agregované položky není možné použít v případě položek týkajících se
        odpadového hospodářství.

3.1.9. Náklady na vyzískaný materiál budou oceněny v souladu se Směrnicí SŽDC č. 42 [66] ve znění všech změn
          a dodatků. Vyzískaný materiál vkládaný do stavby bude oceněn v řádku B. 1.3 souhrnného rozpočtu -
          hodnota prací a vyzískaného materiálu dodávaných Objednatelem.

3.1.10. Náklady budou rozděleny podle majetku Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC) a
          ostatní

3.1.11. V souhrnné technické zprávě a stejně tak v technických zprávách všech stavebních objektů a provozních
          souborů budou uvedené veškeré požadavky na technické řešení, průzkumy, měření a legislativní
          požadavky vzešlé z projednání dokumentace s dotčenými osobami, orgány a organizacemi v průběhu
          územního řízení (v rozsahu požadavku kapitoly 1.1.8) a úkony, které jsou nutné pro zpracování dalšího
          stupně dokumentace a vydání stavebního povolení.

3.1.12. Na koordinačních výkresech a dokumentech v soupravách dle 2.1.10 bude potvrzení zástupce
          Zhotovitele PD otiskem razítka Hlavního inženýra projektu a jeho podpisu.

3.1.13. V dokumentaci bude ke každému objektu zpracován soupis prací s výkazem výměr v přiměřeném
          rozsahu ke stupni dokumentace, které budou odpovídat textové a výkresové části dokumentace.
          Zhotovitel odpovídá za soulad mezi soupisem prací a dokumentací.

3.1.14. součástí dokumentace ČÁST G - NÁKLADY STAVBY budou:

                                  • rozpočty jednotlivých SO a PS
                                  • souhrnný rozpočet stavby bude zpracován dle požadavku Směrnice č.20/2004 [60]

3.1.15. V rozpočtech jednotlivých SO a PS budou vedlejší rozpočtové náklady VRN rozpuštěné do jednotlivých
          položek. To znamená, že položkové ceny v sobě musí zahrnovat veškeré činnosti a požadavky související
          s vybudováním, provozem a likvidací zařízení staveniště, ztížené výrobní podmínky související s
          umístěním stavby provozními nebo dopravními omezeními a to v rozsahu daném směrnicí č. 20/2004
          [60], včetně:

               a) režijních nákladů Zhotovitele,

               b) práva a náklady na přístupové cesty, použité pozemky, zařízení staveniště a jejich průběžné
                    čištění a následné uvedení do původního stavu mimo opatření zajišťovaných Objednatelem,

               c) náklady na veškerá pojištění,

               d) zkoušky, testy, vzorky požadované zadávací dokumentací včetně TKP,

               e) poplatky, daně a cla,

               f) potřebné energie,

               g) dopravní opatření a značení vzniklá činností Zhotovitele mimo opatření zajišťovaných
                    Objednatelem,

               h) jakékoli ostatní náklady vyplývající ze zadávacích podmínek.

3.1.16. Vedlejší rozpočtové náklady stavby zahrnuté v jednotlivých položkách příslušných SO a PS musí být
          v rámci projektové dokumentace dohledatelné. Náklady na ztížené podmínky výstavby se stanovují
          pouze u těch SO a PS jejichž výstavba je jimi prokazatelně zatížena. V technické zprávě příslušných SO a
          PS musí být vždy popsán rozsah a odůvodnění vlivu ztížených podmínek výstavby a rozsah vlivu zařízení
          staveniště na položkový rozpočet, a to dle [60].

3.1.17. Samostatnou položkou uvedenou mimo položkový rozpočet jednotlivých SO a PS, budou ostatní
          rozpočtové náklady, tj. ostatní náklady spojené s plněním povinností dodavatele vyplývající z jiných
          podmínek neuvedených v položkových rozpočtech stavebních objektů, inženýrských objektů, nebo
          provozních souborů a které zahrnují:

               a) realizační dokumentace,

               b) dokumentace skutečného provedení včetně geodetického zaměření, skutečného provedení a
                    dodání geometrických plánů,

               c) koordinátor BOZP v realizaci,

               d) ekologický dozor v realizaci pokud je vyžadován,

               e) zajištění notifikace v realizaci.

3.1.18. Dokumentace musí svojí koncepcí a obsahovou náplní provést důslednou koordinaci s dalšími stavbami
          SŽDC, jiných investorů na pozemcích SŽDC, v ochranném pásmu dráhy a stavbami na stavbou dotčeném
          území.

3.1.19. Dokumentace musí provést koordinaci a spolupráci se správci dotčených energetických zařízení dle
          požadavků [17].

3.1.20. Dokumentace musí provést koordinaci a spolupráci se správci dotčených elektronických komunikací dle
          [18].

3.1.21. Dokumentace musí komplexně řešit základní postupy výstavby, požadavky na výlukové časy, případně
          jiná omezení železničního provozu, uzavírky komunikací, zařízení staveniště a všechny další náležitosti
          související s prováděním stavby, doložené v příloze POV a to s ohledem na charakter stavby.

3.1.22. Pokládka nové kabelizace a úpravy železničního svršku a spodku a umělých objektů budou řešeny
          přednostně ve stávajícím obvodu dráhy a na pozemku dráhy a to tak, aby nedošlo k narušení stávajících
          nedotčených konstrukcí. Jako podklad pro zakreslení nové kabelové trasy se požaduje použít katastrální
          mapu. V případě nutnosti zásahů na pozemky třetích osob, zpracuje projektant patřičné podklady pro
          majetkoprávní řízení.

3.1.23. Dokumentace navrhne řešení na vhodné ekonomické využití čisté výkopové zeminy pro vlastní účely
          stavby s provedenou a doloženou koordinací jednotlivých stavebních postupů POV, přičemž musí jasně
          stanovit způsob nakládání s odpady dle [19][71] s přehledným zatříděním. Dokumentace také navrhne
          alternativní možnosti uložení nekontaminovaného odpadu s cílem snížit náklady na odvoz a uložení na
          skládce.

3.1.24. V rámci zpracování PD je nutno do kapitoly týkající se nakládání s odpady zapracovat nejen seznam a
          odborný odhad množství všech druhů a kategorií odpadů a použitých stavebních výrobků vztahujících se
          k jednotlivým PS a SO, ale i seznam skládek odpadů příslušných skupin včetně jejich kilometrických
          vzdáleností. Obdobným způsobem budou uvedeny i konkrétní možnosti nakládání s použitými
          stavebními výrobky, které nesplňují definici odpadu.

3.1.25. V případě vzniku vyzískaného materiálu bude rozsah opětovného využití stanoven kategorizátorem a
          odborným posudkem oprávněné osoby na posuzování nebezpečných vlastností a bude schválen
          zástupcem Objednatele. Kontaminace štěrkového lože a ostatních zemin z demolovaných objektů
          (včetně výkopových zemin) bude určena na základě předběžného průzkumu, včetně chemického složení
          (geotechnické sondy atp.).

3.1.26. Náklady v rámci odpadového hospodářství budou vyspecifikovány jako samostatná položka, která bude
          součástí rozpočtů jednotlivých PS a SO. Vždy bude uvedeno, zda jsou přebytečné zeminy z výkopů nebo
          demolice v objemech odhadnuty nebo je proveden výpočet. A dále budou uvedeny jednotkové ceny
          vztažené na 1 tunu (odpad i materiál).

3.1.27. Pro recyklaci štěrkového lože, případně stavebních odpadů, bude s příslušným správním úřadem
          projednáno umístění recyklační základny, včetně podmínek pro její provoz (přístupové cesty, rozptylová
          studie, vodohospodářské ochranné opatření atp.) Bude prověřena poloha stavby vůči zvláště chráněným
          územím, evropsky významným lokalitám a ptačím oblastem dle příslušného zákona [7]. Předměty
          ochrany budou obecně popsány, bude proveden inventární průzkum a bude provedeno vyhodnocení,
          které bude projednáno s příslušným dotčeným správním úřadem. Součástí bude zákres předmětných
          lokalit do mapového podkladu. Pokud by stavba mohla významně ovlivnit příznivý stav předmětu
          ochrany nebo celistvost evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti, bude zpracováno Hodnocení
          důsledků stavby na uvedené evropsky významné lokality a ptačí oblasti dle příslušného zákona [7].
          Současně s dalšími vyjádřeními všech dotčených orgánů a osob oblasti ochrany ŽP bude dokladová část
          obsahovat také samostatné odůvodněné stanovisko podle příslušného zákona [7] k ovlivnění evropsky
          významných lokalit a ptačích oblastí.

3.1.28. Dále bude prověřena poloha stavby vůči územnímu systému ekologické stability (ÚSES), významným
          krajinným prvkům (VKP), přírodním památkám, památným stromům atp. dle příslušného zákona [7].
          Předměty ochrany budou obecně popsány, bude proveden inventární průzkum a bude proveden o
          vyhodnocení, které bude projednáno s příslušným dotčeným správním úřadem. Součástí bude i
          znázornění v mapovém podkladu.

3.1.29. Součástí PD bude Biologický průzkum v rozsahu zasaženého území a na základě požadavku dotčeného
          správního úřadu.

3.1.30. V případě prokázaného výskytu zvláště chráněných druhů na základě biologického průzkumu v obvodu
          stavby nebo bezprostředním okolí musí být stanovena taková opatření na jejich ochranu, aby v plném
          rozsahu vyhověla požadavkům příslušného zákona [7]. Potřebné výjimky z druhové a stanovištní ochrany
          musejí být projednány s dotčenými správními úřady.

3.1.31. V případě rekonstrukce mostů a propustků ve volné krajině bude respektována Metodika křížení
          komunikací a vodních toků s funkcí biokoridorů (Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, 1995). V návrhu
          projektového řešení bude pokud možno zachován stávající profil pod mostním objektem v souladu
          s odtokovými poměry v daném povodí, tak aby nebyla omezována migrace volně žijících živočichů.
          Podmostí musí být upraveno tak, aby nedošlo ke zhoršení migrační prostupnosti zejména pro vodní
          obratlovce, obojživelníky a plazy.

3.1.32. Pro stavbu bude proveden Dendrologický průzkum v obvodu připravované stavby a z bezpečnostních
          důvodů pro provoz dráhy i v přilehlém okolí. Průzkum bude vyhodnocen v souladu s dotčenou
          legislativou (pádová vzdálenost, ochrana elektrického vedení atp.) s důrazem na ochranu lesní a
          mimolesní zeleně. Případné kácení bude projednáno s majiteli pozemků a s příslušnými správními
          orgány se zajištěním povolení ke kácení zeleně. Dále bude projednán způsob nakládání s vytěženou
          dřevní hmotou a ostatními zbytky vegetace. Závěr Dendrologického průzkumu bude obsahovat přesný
          seznam dřevin a zapojených porostů mimolesní zeleně kácených v režimu povolení ke kácení dle [41], v
          režimu povolení ke kácení ve VKP dle [41] a v režimu bez povolení. Pokud odstranění vegetace bude
          provedeno mimo režim stavby, musí být doloženo správcem respektive majitelem pozemku, že vegetace
          bude odstraněna do zahájení prací na dokumentaci pro stavební řízení.

3.1.33. Bude zpracováno Akustické posouzení - hluk z provozu zájmového území. V úvodu bude předmětná
          stavba popsána ve vztahu k vedení železniční trati. Začátek, konec a veškeré přeložky stavby budou
          charakterizovány stávající kilometráží, a pokud dojde ke změně kilometráže, tak i budoucí. Dále bude
          popsána platná legislativa a vyselektovány hygienické limity týkající se stavby. V případě prokazatelného
          překročení hygienických limitů hluku (pro chráněný vnitřní prostor staveb, chráněný venkovní prostor
          staveb a chráněný venkovní prostor) dle [41], budou do technického řešení doplněna protihluková
          opatření pro splnění příslušného hygienického limitu (pokud jsou z technického a ekonomického
          hlediska možné).

3.1.34. Součástí Akustického posouzení bude měření hluku z provozu. Měření bude použito jako podklad pro
          vypracování akustického posouzení a ověření výpočtového modelu. Měřicí body budou charakterizovat
          zájmové území a budou navrženy se souhlasem Objednatele. Pokud Objednatel nestanoví jinak, bude
          provedeno 24hodinové synchronní měření v době optimálního rozsahu dopravy. Pokud to bude
          technické možné, bude z měření vyseparován pouze hluk ze železniční dopravy a budou zaznamenány
          veškeré dostupné údaje o projíždějících soupravách (typ souprav, typ hnacího vozidla, počet vozů,
          rychlost, typ kolejových brzd atd.). Hodnotí se výsledná hodnota zjištěna měřením při umístění
          mikrofonu ve vzdálenosti 2 m (min. 0,5 m) od fasády posuzovaného objektu (před odrazivým povrchem)
          po odečtení korekce pro odraz od fasády k získání dopadajícího zvukového pole dle [45]. Dále bude
          v protokolu z měření vypočtena kombinovaná rozšířená nejistota měření, která bude od výsledné
          naměřené hodnoty odečtena.

3.1.35. Pokud charakter stavby umožňuje použít starou hlukovou zátěž, bude provedeno její prokazování. Na
          základě údajů o rozsahu osobní a nákladní dopravy k 31. 12. 2000 a rovněž o stávajícím a výhledovém
          rozsahu dopravy, který bude předán Objednatelem, bude v Akustickém posouzení určeno, zda lze pro
          stavbu uplatnit korekci pro starou hlukovou zátěž dle příslušného právního předpisu [41]. Při
          prokazování bude použita korekce pro nový železniční svršek dle [45]a korekce pro odraz od fasády dle
          [46]. Stará hluková zátěž bude posouzena v rámci celé stavby nebo po jednotlivých úsecích dle
          výškového nebo směrového vedení trasy.

3.1.36. V Akustickém posouzení bude popsán použitý 3D výpočtový model a vyspecifikovány všechny vstupní
          údaje výpočtu. Výpočtový 3D model bude sestaven dle reálného stavu - počet kolejí, provoz
          jednotlivých vlakových souprav na příslušných kolejí, výšky objektů apod. Výpočtové body budou
          vytipovány tak, aby co nejlépe charakterizovaly akustické zatížení zájmového území. Body budou přesně
          definovány (čp. využití dle katastru nemovitostí) a zakresleny v přehledné mapě. Výšky objektů ve 3D
          výpočtovém modelu budou stanoveny dle reálného stavu, čemuž bude odpovídat i umístění
          výpočtových bodů. U vyšších budov budou výpočtové body zohledněny i vyšší nadzemní podlaží.
          Z přehledné tabulky výsledků výpočtu bude u každého bodu jasně vymezen hygienický limit a označeny
          hodnoty LAeq,Tpřekračující tyto limity.

3.1.37. Budou navržena taková protihluková opatření, aby nedocházelo k překračování hygienických limitů.
          Výšky navržených protihlukových stěn (dále jen PHS) budou optimalizovány. U navržených PHS budou
          uvedeny všechny parametry (začátek a konec PHS - staničení v km, umístění - vlevo nebo vpravo, délka,
          výška PHS a povrch stěny atp.). V přehledné tabulce bude každý výpočtový bod charakterizován
          vypočtenou hodnotou LAeq,T bez a s navrženými PHS, bude uveden hygienický limit a budou označeny
          hodnoty, které tyto limity překračují. Pokud budou u některých objektů navržena individuální
          protihluková opatření (dále jen IPO), budou tyto objekty detailně popsány (čp., katastr nemovitostí,
          stávající typ oken, atp.). Dále budou popsány jiné alternativy protihlukové ochrany a možnosti jejich
          využití.

3.1.38. Součástí Akustického posouzení budou hlukové mapy pro stávající a výhledový stav (bez a
          s protihlukovým opatřením), pro denní i noční dobu. V mapách bude zakreslen začátek a konec stavby,
          dále budou zakresleny výpočtové a měřící body a ochranné pásmo dráhy. Z hlukové mapy bude jasně
          zřetelný zdroj hluku (počet kolejí atp.).

3.1.39. Bude zpracováno Akustické posouzení - hluk ze stavební činnosti na základě definovaných ploch pro
          zařízení staveniště, dopravních tras (včetně odvozů a dovozu materiálů), stavebních postupů, stavebních
          mechanismů atp. V závěru posouzení bude provedeno vyhodnocení a návrh případných protihlukových
          opatření.

3.1.40. Dále bude zpracováno Vyhodnocení expozice vibracím dle naměřených dat v nejzasaženějších
          objektech. Bude provedeno měření hladiny zrychlení vibrací v chráněných vnitřních prostorech staveb
          v okolí zájmového území. Součástí Vyhodnocení bude Protokol o měření, fotodokumentace a popis
          měřících bodů.

3.1.41. Pokud se v rámci PD bude zpracovávat Oznámení respektive Dokumentace EIA dle [6] budou přednostně
          zpracovány ty části PD, které jsou podkladem pro zpracování Oznámení respektive Dokumentace EIA.
          Podklady musí být zpracovány v takové podrobnosti, aby nedocházelo v dalších stupních projektové
          dokumentace k takovým změnám, které by znamenaly opětovný proces posouzení záměru. Závěr
          z procesu EIA neumožňuje uvádět podmínky do dalších stupňů přípravy, veškeré podmínky dotčených
          správních úřadů, dotčené veřejnosti a veřejnosti musí být vypořádány a zapracovány do PD v procesu
          EIA.

3.1.42. Dokumentace pro územní řízení musí být totožná s dokumentací, která prošla procesem EIA. Pokud
          došlo k technickým změnám, změny musí být vyspecifikovány, vyhodnoceny z hlediska vlivu na ŽP a
          následně projednány s příslušným dotčeným správním orgánem.

3.1.43. Do Technických zpráv jednotlivých PS a SO budou zapracovány výsledky z průzkumů, posouzení a
          vyhodnocení týkající se ŽP.

3.1.44. Podle rozdělení dráhy bude navržené řešení v souladu s příslušnými interními předpisy [59], [62] a [63].

3.1.45. Technické řešení bude zapracováno do digitálních katastrálních map, dále bude graficky zvýrazněn tzv.
          „obvod dráhy". Takto připravené katastrální podklady budou ověřeny u příslušného Střediska železniční
          geodézie, čímž se zavčas odstraní nesrovnalosti katastrálních údajů na Katastrálním úřadě. Do takto
          připraveného katastrálního podkladu bude podložen návrh stavby z koordinační situace, stavba bude
          graficky „potlačena" na nezbytný obrys bez koordinačních popisů tak, aby zůstal dobře čitelný katastr i
          po vložení stavby (nebude se vkládat zaměření skutečného stavu). Pro zajištění čitelnosti katastru se
          provedou nezbytné grafické úpravy jako posunutí katastrálního čísla na volné místo, aby nebylo překryto
          čárou stavby s případnou šipkou k předmětnému pozemku, nebo se naopak vynechá graficky nezbytný
               kousek stavby, aby zůstalo číslo čitelné. Shoduje-li se čára stavby s katastrální hranicí, musí se zákres
               zpracovat opět tak, aby se katastrální hranice neztratila. Nebude-li možné v příslušném měřítku výkresu
               tohoto docílit v místě s velkou hustotou čar, bude proveden detail ve zvětšeném měřítku! Takto
               vyhotovený zákres stavby do katastrální mapy ověří geodet těsně před podáním žádosti o územní
               rozhodnutí s datem ne starším tří měsíců, nebo přiloží čisté ověřené katastrální mapy (současný stav, PK,
               ZE, pozemkové příděly, pozemkové úpravy atd.).

     3.1.46. Na základě zákresu stavby do katastrální mapy vyhotoví zhotovitel kompletní soupis dotčených pozemků
               stavbou.

     3.1.47. Identifikace vlastníků dotčených pozemků (v odůvodněných případech i sousedních pozemků) může být
               v průběhu zpracovávání a projednávání PD prováděna dálkovým přístupem po internetu. Před podáním
               žádosti o územní rozhodnutí však musí být zajištěny na katastrálním úřadě ověřené (zpoplatněné)
               doklady podle požadavků příslušného stavebního úřadu, či jiného odboru pověřeného úřadu,
               vydávajícího na základě těchto podkladů příslušné povolení či rozhodnutí.

     3.1.48. Před odevzdáním díla (čili před zajištěním zpoplatněných dokladů) musí být zhotovitelem provedena
               poslední kontrola vlastníků dotčených pozemků podle ověřených údajů z katastrálního úřadu a podle
               toho provedena poslední aktualizace soupisu dotčených pozemků a minimálně zahájeno jednání
               s novými majiteli, pokud mezi tím došlo ke změně vlastnických práv k dotčenému pozemku.

     3.1.49. Záborový elaborát bude zpracován následovně
               a) Výkresová část ve formě „výkupového plánu" s označením trvalých záborů (výkupů) a dočasných
                    záborů plochy - (pronájem),
               b) Tabulková část bude řešit: výměry trvalého záboru, výměry dočasného záboru, výměry dotčených
                    drážních pozemků, výměry trvalého a dočasného odnětí ZPF nad jeden rok, zábor ZPF do jednoho
                     roku, dále trvalé a dočasné odnětí PUPFL, trvalé a dočasné omezení PUPFL.
               c) Zhotovitel bude garantovat shodu mezi geodetickou a projektovou dokumentací s ohledem na
                    výkupový plán pozemků, odnětí ZPF a PUPFL. (Koordinační situace, zákres stavby do katastrální
                     mapy a záborový elaborát.)

     3.1.50. Veškerá navržená řešení, materiály a technologické postupy navržené projektem stavby musí umožnit
               využití technologií, dostupných na trhu a certifikovaných pro použití v České republice. Projektant bude
               dále respektovat skutečnost, že technologie pro použití na celostátních a regionálních drahách ve
               vlastnictví státu podléhají schvalovacímu řízení podle příslušné směrnice SŽDC [64] a [73].

     3.1.51. V případě investiční akce na dráze celostátní navrhne projektant v rámci zpracování PD taková řešení
               subsystémů, která budou v souladu se Směrnicí evropského parlamentu a rady 2008/57/ES [47]
               v platném znění („Interoperabilita").

4. POŽ _ _vADAVKY NA ZAJIŠvTĚvNI^PO_ _DKLADUO, PRUOZKUMUOA MEvRvENIv

     4.1.1. V průběhu zpracování PD si Zhotovitel ve spolupráci se správci TÚ zajistí archivní dokumentaci objektů
               dotčených stavbou a další podklady, nutné k návrhu technického řešení stavby.

     4.1.2. Geotechnický průzkum bude proveden u všech inženýrských objektů v rozsahu konstrukcí, které řeší
               rekonstrukci, železničního svršku a spodku a umělých staveb.

     4.1.3. Geodetické zaměření stávajícího stavu bude provedeno v rozsahu potřebném pro návrh technického
               řešení celé stavby v rozsahu a podrobnosti potřebném pro zpracování PD (pokud není v ZTP stanoveno
               jinak).

     4.1.4. Součástí práce zhotovitele bude i zjištění stávajícího stavu inženýrských sítí v obvodu stavby.

     4.1.5. Pro určení majetkoprávních vztahů Zhotovitel zajistí platné údaje katastrálního úřadu o vlastnictví
               nemovitostí a pozemků v místech, kde dochází k nevyhnutnému zásahu v obvodu stavby.

5. SOUVISEJÍCÍ DOKUMENTY A PŘEDPISY

5.1.1.  Výčet právních předpisů a technických dokumentů je demonstrativní. Před zahájením prací Zhotovitel
        provede aktualizaci a doplnění všech výchozích podkladů, zejména platných interních dokumentů a
        předpisů SŽDC , (jako jsou například, Směrnice, TKP, zaváděcí a vzorové listy, TNŽ apod.) a
        aktuálních ČSN.
5.1.2. Objednatel umožňuje Zhotoviteli přístup ke všem svým interním dokumentům a předpisům následujícím
          způsobem:

        Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
        Technická ústředna dopravní cesty,
        Oddělení typové dokumentace, Nerudova 1, Olomouc, 772 58
        kontaktní osoba: ....​............​..................​........​ ......​ .....​........​ ......​ ......​ .......​ ........​......​..39 782,
        e..​ ........​.......................cz, www: http://typdok.tudc.cz nebo
        http://www.szdc.cz/dalsi-informace/dokumenty-a-predpisy.html.

5.1.3.  Při zpracování PD musí být respektovány jako výchozí podklady zejména:
        a) Obecně závazné dokumenty (zákony a vyhlášky) České republiky
        b) Obecně závazné evropské dokumenty,
        c) Technické normy,
        d) Interní předpisy, směrnice a vzorové listy.

        Interní předpisy Objednatele v platném znění si Zhotovitel zajistí na vlastní náklady.

5.2. Platné obecně závazné právní předpisy, zákony a vyhlášky ČR

          [1] Zákon č. 266/1994 Sb., o drahách, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů
                souvisejících,

          [2] Zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění
                pozdějších předpisů,

          [3] Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), a jeho prováděcí vyhlášky
                včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [4] Zákon č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o
                vyvlastnění) a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [5] Zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů
                souvisejících,

          [6] Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon
                o posuzování vlivů na životní prostředí)

          [7] Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a
                předpisů souvisejících

          [8] Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích
                vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [9] Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících

          [10] Zákon č. 258/ 2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, fondu a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích
                vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [11] Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů
                souvisejících,

          [12] Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů
                souvisejících,

          [13] Zákon č. 274/2001 Sb., Zákon o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a jeho prováděcí vyhlášky
                včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [14] zákon č. 167/2008 Sb. o předcházení ekologické újmě a o její nápravě, v platném znění, včetně prováděcích
                předpisů v platném znění

          [15] Zákon č. 350/2011 Sb. o chemických látkách a chemických směsích, v platném znění

          [16] Zákon č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, v platném znění, včetně prováděcích předpisů v platném znění

          [17] Zákon č. 458/2000 Sb., energetický zákon, v platném znění

          [18] Zákon č.127/2005 Sb., o elektronických komunikacích v platném znění

          [19] Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonu, ve znění pozdějších předpisů, a právní
                předpisy vydané k jeho provedení,

          [20] Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zkazkách, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů
                souvisejících,

          [21] Zákon č. 360/1992 Sb. o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných
                inženýrů a techniků činných ve výstavbě, v platném znění,

          [22] Zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), v platném znění,

          [23] Zákon č.13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, a jeho prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a
                předpisů souvisejících,
          [24] Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který nabývá platnosti od 1. 1. 2014,

          [25] Zákon č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v
                pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo
                pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), a jeho
                prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [26] Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), a jeho
                prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [27] Zákon č. 500/2004 Sb. správní řád, v platném znění,

          [28] Vyhláška č. 357/2013 Sb. o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška), v platném znění,

          [29] Vyhlášky MD č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, v platném znění,

          [30] Vyhláška MD č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených
                technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení), včetně prováděcích vyhlášek a
                předpisů souvisejících,

          [31] Vyhláška č. 146/2008 Sb. o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb, v platném znění,

          [32] Vyhláška č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb, v platném znění,

          [33] Vyhláška č. 503/2006 Sb. o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření,
                v platném znění,

          [34] Vyhláška MD č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, v platném znění,

          [35] Vyhláška č. 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce
                a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr,

          [36] Vyhláška č. 376/2001 Sb., o hodnocení nebezpečných vlastností odpadů, v platném znění; metodický návod
                odboru odpadů MŽP pro řízení vzniku stavebních a demoličních odpadů a pro nakládání s nimi, v platném znění,

          [37] Vyhláška č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu, v
                platném znění,

          [38] Vyhláška MD č. 352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému a jeho
                prováděcí vyhlášky včetně prováděcích vyhlášek a předpisů souvisejících,

          [39] Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb

          [40] Nařízení vlády č. 133/2005 Sb. o technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského
                železničního systému, ve znění všech pozdějších změn a nařízení,

          [41] Nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, v platném znění,

          [42] Prováděcí nařízení komise č. 402/2013 ze dne 30. dubna 2013 o společné metodě pro hodnocení a posuzování
                rizik a o zrušení nařízení (ES) č. 352/2009,

          [43] Sdělení MD č. 111/2004 Sb., o výčtu železničních drah zařazených do evropského železničního systému,

          [44] Směrnice Ministerstva dopravy č. V-2/2012 „Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských
                organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy a realizace investičních a neinvestičních
                akcí dopravní infrastruktury, financovaných bez účasti státního rozpočtu", v platném znění, včetně příloh,

          [45] Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České
                republiky, MD ČR - odbor strategie č.j. 123/2013-520-TPV/1

          [46] Metodický návod pro hodnocení hluku v chráněném venkovním prostoru staveb (Ministerstva zdravotnictví ČR),
                č.j. 62545/2010-OVZ-32.3-1.11.2010) ve znění normy ČSN ISO 1996,

5.3. Platné obecně závazné evropské dokumenty

          [47] Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/57/ES ze dne 17. června 2008 o interoperabilitě železničního
                systému ve znění pozdějších předpisů.

          [48] Rozhodnutí Komise 2008/163/ES ze dne 20. 12. 2007 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému
                "Bezpečnost v železničních tunelech" v trans-evropském konvenčním a vysokorychlostním železničním systému
                v platné znění.

          [49] Rozhodnutí Komise 2008/164/ES ze dne 21. 12. 2007 o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se osob
                s omezenou schopností pohybu a orientace v trans-evropském konvenčním a vysokorychlostním železničním
                systému v platném znění.

          [50] Rozhodnutí Komise 2010/713/EU ze dne 9. listopadu 2010 o modulech pro postupy posuzování shody,
                vhodnosti pro použití a ES ověřování, které mají být použity v technických specifikacích pro interoperabilitu
                přijatých na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/57/ES.

          [51] Nařízení Komise (EU) č. 454/2011 ze dne 5. května 2011 o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se
                subsystému „využití telematiky v osobní dopravě" transevropského železničního systému v platném znění.

          [52] Rozhodnutí Komise 2011/274/EU ze dne 26. dubna 2011 o technické specifikaci pro interoperabilitu
                subsystému „Energie" transevropského konvenčního železničního systému v platném znění.

          [53] Rozhodnutí Komise 2011/275/EU ze dne 26. dubna 2011 o technické specifikaci pro interoperabilitu
                subsystému „infrastruktura" transevropského konvenčního železničního systému.
          [54] Rozhodnutí Komise 2012/88/EU ze dne 25. ledna 2012 o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se
                subsystémů pro řízení a zabezpečení transevropského železničního systému v platném znění.

5.4. Technické normy:

          [55] Přehled základních technických norem je uveden v příloze č. 5 Vyhlášky Ministerstva dopravy č.177/1995 Sb.,
                kterou se vydává stavební a technický řád drah, v platném znění.

          [56] Přehled závazných technických norem a předpisů je vymezen v platném znění TKP .

          [57] Přehled technických norem a jiných dokumentů ve vztahu k jednotlivým subsystémům je uveden v příloze
                příslušného dokumentu,

5.5. Interní předpisy, směrnice a vzorové listy:

          [58] Směrnice GŘ SŽDC, s.o. č. 11/2006 - Dokumentace pro přípravu staveb na železničních drahách celostátních a
                regionálních, v platném znění včetně příslušných dodatků a dle platnosti uváděných souvisejících dokumentů a
                předpisů,

          [59] Směrnicí GŘ SŽDC, s.o č. 16/2005 - Zásady modernizace a optimalizace vybrané železniční sítě České republiky,
                v platném znění včetně příslušných dodatků,

          [60] Směrnice GŘ SŽDC, s.o. č. 20/2004 - Směrnice k členění nákladů stavby u Správy železniční dopravní cesty, s.o. a
                závazné vzory jednotlivých formulářů pro zpracování položkových a souhrnných rozpočtů, v platném znění
                včetně příslušných dodatků a dle platnosti uváděných souvisejících dokumentů a předpisů,

          [61] Směrnice GŘ SŽDC, s.o. č. 28/2005 - Koncepce používání jednotlivých tvarů kolejnic a typů upevnění v kolejích
                železničních drah ve vlastnictví České republiky, v platném znění včetně příslušných dodatků,

          [62] Směrnice SŽDC č. 30 - Zásady rekonstrukce celostátních drah České republiky nezařazených do evropského
                železničního systému,

          [63] Směrnice SŽDC, s.o. č. 32 - Zásady pro rekonstrukci regionálních drah, v platném znění včetně příslušných
                dodatků,

          [64] Směrnice SŽDC, s.o. č. 34 - Směrnice pro uvádění do provozu výrobků, které jsou součástí sdělovacích a
                zabezpečovacích zařízení a zařízení elektrotechniky a energetiky, na železniční dopravní cestě ve vlastnictví
                státu státní organizace Správa železniční dopravní cesty, v platném znění včetně příslušných dodatků,

          [65] Směrnice SŽDC, s.o. č. 35 - Směrnice, kterou se stanovují technické specifikace vlakových rádiových zařízení a
                zásady pro jejich přípravu a realizaci na železniční dopravní cestě ve vlastnictví státu, v platném znění včetně
                příslušných dodatků,

          [66] Směrnice SŽDC, s.o. č. 42 - Hospodaření s vyzískaným materiálem, v platném znění včetně příslušných dodatků,
                č.j.: 45731/2012-ONVZ/1, s účinností od 7. 1. 2013

          [67] Směrnice SŽDC, s.o. č. 50 - Požadavky na odbornou způsobilost dodavatelů při činnostech na dráhách
                provozovaných státní organizací Správa železniční dopravní cesty, v platném znění včetně příslušných dodatků,

          [68] Směrnice SŽDC, s.o. č. 77 - Technická specifikace nových výhybek a výhybkových konstrukcí soustavy UIC 60 a S
                49 2. Generace, v platném znění včetně příslušných dodatků,

          [69] Směrnice GŘ SŽDC, s.o. č. 96 - Směrnice pro nakládání s odpady, v platném znění včetně příslušných dodatků,

          [70] Prováděcí opatření k předávání digitální dokumentace z investiční výstavby" č.j. 6154/04-OI ze dne 1.11.2004,
                v aktuálním znění včetně všech dodatků,

          [71] Metodický pokyn odboru odpadů MŽP k nakládání s odpady ze stavební výroby a s odpady z rekonstrukcí a
                odstraňování staveb.

          [72] Předpis SŽDC, s.o. Ob 1 díl II „Vydávání povolení ke vstupu do míst veřejnosti nepřístupných. Průkaz pro cizí
                objekt.", schválený GŘ SŽDC dne 10. 2. 2015 pod č.j.: S 6342 / 2015 - O30, s účinností od 25. 02. 2015,
                v platném znění.

          [73] Směrnice SŽDC č. 67 - Systém péče o kvalitu v oblasti traťového hospodářství, č.j.: S 35410/11-OTH, ze dne
                s účinností od 1. září 2011