Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8992083: Smlouva o výkonu funkce pověřence pro ochranu osobních údajů

Příloha smlouvagdpr.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O VÝKONU FUNKCE POVĚŘENCE PRO
                     OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

                                  Číslo smlouvy: CJ MML 092044/19

Statutární město Liberec

se sídlem: nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
zastoupené: Ing. Jaroslavem Zámečníkem, CSc., primátorem města
ve věci této smlouvy: Mgr. Ladislavem Krajčíkem, ředitelem městské policie
sídlo městské policie: 1. Máje 108/48, 460 07 Liberec 3
IČ: 00262978 DIČ: CZ00262978
Bankovní spojení: ČS, a.s.
Číslo účtu: 4096142/0800

dále jako „Objednatel“

a

BDO Advisory s.r.o.

se sídlem: Karolinská 661/4, Karlín, 186 00 Praha 8
zastoupené: Ing. Radovanem Haukem, jednatelem společnosti
IČ: 27244784, DIČ: CZ27244784
Bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s
Číslo účtu: 2109933858/2700
Zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 107235

dále jako „Poskytovatel“

(dále také jen „smluvní strany“)

uzavírají v souladu s § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění
(dále jen „občanský zákoník“) tuto smlouvu o výkonu funkce pověřence pro ochranu
osobních údajů (dále jen „Smlouva“):

                                                    Preambule
Poskytovatel se zúčastnil veřejné zakázky malého rozsahu vyhlášené Objednatelem na dodání
služby „Výkon funkce pověřence pro ochranu osobních údajů (dále jen „Pověřenec“) pro
Objednatele a jeho nabídka ze dne 15.3.2019 je podkladem pro uzavření této Smlouvy.

                                                                                                                          Stránka 1 z 7
                                                       I.

                                                Předmět smlouvy

1. Předmětem Smlouvy je poskytování služby Pověřence v souladu s Nařízením
      Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně
      fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
      údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále
      jen „nařízení EU 2016/679“ nebo „GDPR“)

2. Poskytovatel se tímto zavazuje, že pro Objednatele bude poskytovat služby Pověřence a
      Objednatel se zavazuje za ně Poskytovateli uhradit cenu dle čl. III této Smlouvy.

3. Poskytovatel prohlašuje, že je oprávněn a je způsobilý provádět činnost, která je
      předmětem Smlouvy a je pro tuto činnost v plném rozsahu náležitě kvalifikován.
      Poskytovatel se zavazuje poskytovat službu řádně, svým jménem a na vlastní
      zodpovědnost.

4. Smluvní strany se dohodly, že osobou plnící funkci Pověřence, bude Ing. Petr Štětka,
      kontaktní e-mail: petr.stetka@bdo.cz, tel.: +420 734 647 701.

                                                         II.

                                            Místo a doba plnění
1. Místem plnění je sídlo Objednatele - 1. Máje 108/48, 460 07 Liberec 3

2. Termín zahájení plnění dle této Smlouvy je 1. května 2019. Smlouva se uzavírá na dobu
      určitou v délce trvání 24 měsíců.

                                                         III.

                                            Cena služby Pověřence

1. Objednatel a Poskytovatel se dohodli na výši měsíční ceny za poskytnutí služby dle čl. I
      takto:

                     Měsíční paušál  Roční náklad

Cena celkem bez DPH  400,- Kč        4800,- Kč

DPH 21 %             84,- Kč         1008,- Kč

Cena celkem s DPH    484,- Kč        5808,- Kč

                                                   Stránka 2 z 7
2. Tato cena je nejvýše přípustná, platná po celou dobu plnění Smlouvy. Cena zahrnuje
      veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení předmětu plnění
      dle Smlouvy včetně všech rizik a vlivů během provádění zakázky. Cena nesmí být
      měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči
      zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurz, stabilitou měny nebo
      cla. Nabídková cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH.

3. Poskytovatel prohlašuje, že se plně seznámil s rozsahem a povahou poskytované služby
      Pověřence a okolnostmi souvisejícími s jeho provedením. Poskytovatel na sebe přebírá
      nebezpečí změny okolností podle ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

                                                         IV.

                              Práva a povinnosti Poskytovatele, Pověřence

1. Základní povinnosti Pověřence jsou:

    a) monitorování souladu s nařízením EU 2016/679 a dalšími předpisy v oblasti ochrany
         osobních údajů a s vnitřními právními předpisy a postupy Objednatele;

    b) poskytování informací, konzultací a poradenství v oblasti ochrany osobních údajů;

    c) vyhodnocování rizik v oblasti ochrany osobních údajů;

    d) sledování vývoje související legislativy v oblasti ochrany osobních údajů;

    e) spolupráce s dozorovým úřadem;

    f) zajištění styku z pozice kontaktní osoby s dozorovým úřadem v oblasti ochrany
         osobních údajů a

    g) další úkoly pověřence dané legislativou či metodickými doporučeními dozorových
         orgánů na úseku ochrany osobních údajů.

2. Mezi další úkoly Pověřence patří zejména:

    a) dohled nad souladem činností Objednatele při ochraně osobních údajů na základě
         podnětů Objednatele, zaměstnanců Objednatele, kontrolních orgánů a subjektů údajů;

    b) zpracování návrhů na opatření k dosahování souladu s nařízením EU 2016/679
         a dalšími předpisy v oblasti ochrany osobních údajů;

    c) posuzování návrhů dokumentů Objednatele týkajících se ochrany osobních údajů, jako
         jsou vnitřní právní předpisy, návrhy smluv o zpracování osobních údajů, a vydávaní
         potvrzení o souladu s nařízením EU 2016/679;

    d) přijímání podání subjektů údajů v záležitostech souvisejících se zpracováním jejich
         osobních údajů a vyřizování žádostí pokud jde o uplatňování jejich práv dle nařízení
         EU 2016/679;

                                                                                                                          Stránka 3 z 7
    e) spolupráce při plnění povinnosti Objednatele hlásit porušení zabezpečení osobních
         údajů dozorovému úřadu a oznamovat porušení zabezpečení osobních údajů
         subjektům údajů;

    f) školení zaměstnanců Objednatele k problematice GDPR, ochrany osobních údajů
         a související legislativě a ICT bezpečnosti ve vazbě na ochranu osobních údajů ke
         zvyšování jejich povědomí a odborné zdatnosti v rozsahu min. 120 min./měsíc v
         pravidelných měsíčních intervalech mimo období letních prázdnin;

    g) realizace pravidelných konzultačních hodin k problematice GDPR a ochrany osobních
         údajů v rozsahu min. 60 min./měsíc v pravidelných měsíčních intervalech pro
         zaměstnance Objednatele.

3. Poskytovatel je povinen reagovat na podněty zaslané Objednatelem do 48 hodin od
      zadání požadavku.

4. Poskytovatel je povinen být k dispozici podle potřeb nebo instrukcí Objednatele v jeho
      sídle, případně na jiném Objednatelem určeném pracovišti, a to v době domluvené
      s Objednatelem, případně Objednatelem určené.

5. Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se při
      plnění této smlouvy dozvěděl. Povinnosti mlčenlivosti může Poskytovatele zprostit jen
      Objednatel svým písemným prohlášením či zmocněním a dále v případech stanovených
      zákonnými předpisy. Povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení platnosti této Smlouvy.

6. Poskytovatel je povinen chránit zájmy Objednatele, zejména je povinen upozornit
      Objednatele na veškerá nebezpečí škod, která mu jsou známa, a která souvisejí
      s poskytováním služeb.

7. Poskytovatel je povinen oznámit neprodleně Objednateli svou ztrátu předpokladů pro
      výkon funkce Pověřence nebo dlouhodobou neschopnost tuto funkci vykonávat.

8. Poskytovatel je povinen zamezit tomu, aby u něho došlo ke střetu zájmů v souvislosti
      s plněním předmětu této smlouvy. Pokud ke střetu zájmů dojde či hrozí, že nastane, je to
      tomto povinen neprodleně informovat Objednatele.

                                                          V.

                                       Práva a povinnosti Objednatele

1. Objednatel se zavazuje zajistit Poskytovateli s dostatečným předstihem data, informace a
    písemnosti, které jsou nezbytné k plnění předmětu Smlouvy. Dále se zavazuje poskytovat
    součinnost podle nařízení EU 2016/679. V případě, že potřebná data a informace
    Objednatel Poskytovateli nepředá s dostatečným předstihem, je vyloučena odpovědnost
    Poskytovatele za vady poskytnutého plnění a za případné škody vzniklé v důsledku toho,
    že Poskytovatel nemohl přihlédnout při plnění předmětu Smlouvy k datům, informacím a
    písemnostem, které mu Objednatel nepředal.

                                                                                                                          Stránka 4 z 7
2. Objednatel se zavazuje bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o všech
    důležitých skutečnostech a změnách, které by mohly mít vliv na realizaci předmětu
    Smlouvy.

3. Objednatel oznámí Poskytovateli jakékoli porušení zabezpečení osobních údajů
    Objednatele, a to bez zbytečného odkladu.

4. Objednatel se zavazuje informovat Poskytovatele o stavu a průběhu implementace
    doporučení Poskytovatele poskytnuté v souladu s předmětem plnění dle Smlouvy.

                                                         VI.
                                      Platební a fakturační podmínky
1. Cena bude fakturována měsíčně, vždy po skončení příslušného kalendářního měsíce, a to
    ve výši 400,- Kč bez DPH. Splatnost faktury Poskytovatele bude 30 dní od doručení
    faktury Objednateli.
2. Daňový doklad musí obsahovat náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
    hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající
    náležitosti, je Objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět Poskytovateli k
    doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu
    od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

                                                        VII.
                                Vlastnictví písemností a datových souborů
1. Originály písemností a/nebo datové soubory, které Objednatel předal Poskytovateli pro
    plnění předmětu Smlouvy, zůstávají ve vlastnictví Objednatele a Poskytovatel je vrátí
    Objednateli protokolárně ve lhůtě sedmi (7) před skončením účinnosti Smlouvy.
    Písemnosti a/nebo datové soubory, které podle obecně platné právní úpravy nejsou po
    ukončení výkonu funkce Pověřence nezbytné k archivaci, je Poskytovatel povinen
    skartovat včetně všech zhotovených kopií.
2. Poskytovatel se zavazuje, že neposkytne žádné informace ani podklady týkající se
    předmětu plnění třetím osobám bez písemného souhlasu Objednatele s výjimkou
    informací, které je jako Pověřenec podle GDPR povinen poskytnout dozorovému úřadu
    a/nebo subjektům osobních údajů.

                                                                                                                          Stránka 5 z 7
                                                        VIII.

                                            Odstoupení od smlouvy

1. Smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od této Smlouvy ohledně celého plnění nebo
    jeho nesplněného zbytku v případech výslovně stanovených zákonem nebo těmito
    podmínkami Smlouvy, zejména při podstatném porušení Smlouvy.

2. Za podstatné porušení Smlouvy Poskytovatelem se považuje zejména prodlení
    Poskytovatele s plněním požadavků dle čl. IV odst. 3 této Smlouvy o více než sedm (7)
    dní.

3. Pokud není dohodnuto jinak, je každá ze smluvních stran oprávněna odstoupit od této
    Smlouvy vždy jen po předchozí písemné výzvě k nápravě. Účinky odstoupení nastávají
    doručením projevu vůle odstoupit od smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupením není
    dotčena platnost ani účinnost ujednání o náhradě škody ani ujednání, které má vzhledem
    ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od Smlouvy.

4. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že bude zahájeno
    insolvenční řízení s Poskytovatelem. Poskytovatel je povinen oznámit tuto skutečnost
    neprodleně Objednateli.

5. Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy též v případě, že dojde k přijetí právní
    úpravy, která změní povinnost veřejnoprávních subjektů zřizovat funkci pověřence pro
    ochranu osobních údajů.

                                                       IX.

                                              Závěrečná ujednání

1. Smluvní strany se zavazují řešit případné spory dohodou. Nebude-li dohoda možná, bude
    o sporu rozhodovat příslušný soud. Smluvní vztah se v případech neupravených touto
    Smlouvou řídí ustanoveními občanského zákoníku.

2. Smlouva může být měněna pouze formou písemných číslovaných a datovaných dodatků.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, každá ze smluvních stran obdrží po
    jednom vyhotovení.

4. Smlouva vyjadřuje skutečnou a svobodnou vůli obou smluvních stran, jejichž zástupci
    prohlašují, že si Smlouvu přečetli, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují vlastnoručními
    podpisy.

5. Tato smlouva byla schválena usnesením Rady města Liberce č. 420/2019 ze dne
    16.4.2019.

                                                                                                                          Stránka 6 z 7
                                                         X.

                                                      Doložky

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle
    zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
    chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
    být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za
    souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1
    zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
    účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
    smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
    důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

V Liberci dne …………………..     V ………………..dne ………………

Za Objednatele:                   Za Poskytovatele:
--------------------------        ------------------------------

                            Stránka 7 z 7