Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
nr ŘEDITELSTVÍ SILNIC A DÁLNIC ČR SMLOUVA O DÍLO NA PROVEDENÍ MENŠÍCH STAVEBNÍCH PRACÍ Číslo smlouvy: 12PU-002001 Evidenční číslo (ISPROFIN/ISPROFOND): 500 111 0007 Název související veřejné zakázky: 1/37 - výšková úprava poklopů a silničních vpustí v km 86,740 - 87,600 z důvodu Besipu uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále jako „Smlouva44): Ředitelství silnic a dálnic ČR se sídlem Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4 IČO: 65993390 DIČ: CZ65993390 právní forma: příspěvková organizace bankovní spojení: zastoupeno: kontaktní osoba ve věcech smluvních: e-mail: tel: kontaktní osoba ve věcech technických: e-mail: tel: (dále jen „Objednatel”) a Opravy Poklopů s.r.o. U Elektrárny 474 se sídlem 07154976 IČO: CZ07154976 DIČ: 24.5.2018 zápis v obchodním rejstříku: s.r.o. právní forma: bankovní spojení: zastoupen: kontaktní osoba ve věcech smluvních: e-mail: 1 tel: kontaktní osoba ve věcech technických: e-mail: tel: (dále jen „Zhotovitel44) (Objednatel a Zhotovitel dále také společně jako „Smluvní strany44) I. Úvodní ustanovení 1. Smlouvaje uzavřena podle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb„ občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník44) na základě výsledků veřejné zakázky malého rozsahu na stavební práce vedené pod výše uvedeným názvem zadávanou mimo zadávací řízení v souladu s § 31 zákona č. 134/2016 Sb„ o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „Zakázka44). 2. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a zadávací dokumentace nebo výzvy k podání nabídek Zakázky jsou stanovena tato výkladová pravidla: a) v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Zakázky vyjádřený zadávací dokumentací nebo výzvou k podání nabídek; b) v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní ustanovení zadávací dokumentace nebo výzvy k podání nabídek; c) v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a zadávací dokumentace nebo výzvy k podání nabídek budou mít přednost ustanovení Smlouvy. II. Předmět plnění 1. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele dílo, jehož podrobná specifikace je uvedena v příloze č. 1 Smlouvy (dále jako „D//044). 2. Místem provádění Díla (stavebních prací) je 1/37 - v km 86,740 - 87,600. 3. Zhotovitel je povinen předat spolu s Dílem Objednateli také veškerou dokumentaci vztahující se k Dílu, která je obvykle s Dílem Objednateli předávána. 4. Objednatel se zavazuje zaplatit za Dílo provedené v souladu s touto Smlouvou cenu Díla uvedenou ve čl. IV. této Smlouvy. 5. Veškeré materiály, stavební díly, technologická zařízení a pracovní postupy na Dílu musí odpovídat Technickým kvalitativním podmínkám staveb pozemních komunikací (TKP), pokynům správce stavby a Zvláštním technickým kvalitativním podmínkám stavby (ZTKP), pokud jsou vypracovány, jsou podrobovány zkouškám uvedeným v TKP a ZTKP nebo požadovaným správcem stavby, a to buď v místě výroby, přípravy na staveništi nebo na jakýchkoli místech stanovených k tomuto účelu. Za bezpečnost práce a požární ochranu odpovídá Zhotovitel. 6. Veškeré stavební práce budou prováděny při komplexním zabezpečení bezpečnosti silničního provozu, náklady tohoto zabezpečení hradí Zhotovitel. Stránka 2 z 7 7. Veškerý vybouraný použitelný materiál je vlastnictvím Objednatele. Objednatel rozhodne o dalším využití tohoto materiálu (netýká se odpadů). Vyfrézovanou obalovanou směs z vozovky silnice odkoupí Zhotovitel od Objednatele za cenu 110,- Kč/t, kovové části za cenu kovového odpadu v místě a čase obvyklou. 8. Je-li součástí díla i převáděný majetek, Zhotovitel provede na své náklady k okamžiku předání díla zatřídění, nacenění a označení jedinečným číselným identifikátorem předávaný (zatříděný) majetek. Tento majetek je předán formou inventury za účasti zástupce Objednatele. Pokud není předávané dílo plně dofinancováno a tedy není možné určit konečnou cenu majetku, nacení se majetek až po úplném dofmancování díla. Dofinancování majetku a jeho nacenění nemá vliv na zatřídění, označení předávaného majetku a provedení předávací inventury. Cena jednotlivého zatříděného majetku je rozdělena na cenu základ, valorizace (či jiná částka ovlivňující cenu základ) a DPH. Zatřídění majetku je prováděno dle platné klasifikace Českého statistického úřadu. 9. Je-li součástí plnění Zhotovitele dílo ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, ve znění pozdějších předpisů, poskytuje k němu Zhotovitel Objednateli nevýhradní, časově, územně a množstevně neomezenou licenci, a to ke všem způsobům užití (zejména s právem dílo dále upravovat, a to i prostřednictvím třetí osoby) a s právem udělení podlicence nebo postoupení licence na třetí osobu. Licenční poplatek je zahrnut v ceně uvedené v čl. IV Smlouvy. 10. Pokud se na jakoukoliv část plnění poskytovanou Zhotovitelem vztahuje GDPR (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)), je Zhotovitel povinen zajistit plnění svých povinností v GDPR stanovených. V případě, kdy bude Zhotovitel v kterémkoliv okamžiku plnění svých smluvních povinností zpracovatelem osobních údajů poskytnutých Objednatelem nebo získaných pro Objednatele, je povinen na tuto skutečnost Objednatele upozornit a bezodkladně (vždy však před zahájením zpracování osobních údajů) s ním uzavřít Smlouvu o zpracování osobních údajů, která tvoří přílohu č. 3 této Smlouvy. Smlouvu dle předcházející věty je dále Zhotovitel s Objednatelem povinen uzavřít vždy, když jej k tomu Objednatel písemně vyzve. III. Doba plnění 1. Zhotovitel je povinen provést Dílo (tj. dokončit a předat) Objednateli do 10.12.2019. O předání (resp. převzetí) díla bude sepsán předávací protokol podepsaný oběma Smluvními stranami, přičemž Objednatel není povinen převzít dílo, které vykazuje vady. IV. Cena 1. Objednatel se zavazuje uhradit Zhotoviteli za řádné a včasné provedení Díla následující cenu (dále jako „Cena Díla“): Cena Díla bez DPH: 353 497,- Kč Stránka 3 z 7 DPH: 74 2 3 4 , 3 7 Kč Cena Díla včetně DPH: 427 731,37,- Kč 2. Cena Díla je stanovena jako maximální a nepřekročitelná s výjimkou změny zákonné sazby DPH nebo s výjimkou dodatkem Smlouvy sjednané nepodstatné změny Smlouvy. 3. Položkový rozpočet Ceny Díla (výkaz výměr) je uveden v příloze ě. 2 této Smlouvy. V. Platební podmínky 1. Objednatel se zavazuje uhradit Cenu Díla jednorázovým bankovním převodem na účet Zhotovitele uvedený na faktuře, a to na základě daňového dokladu - faktury vystavené Zhotovitelem se lhůtou splatnosti 30 dnů ode dne doručení faktury Objednateli. Fakturu lze předložit Objednateli nejdříve po protokolárním převzetí Díla Objednatelem bez vad, resp. po odstranění všech vad provedeného Díla, resp. nejpozději ve lhůtě do 15 dnů ode dne protokolárního předání díla Objednateli. 2. Fakturovaná Cena Díla musí odpovídat Ceně Díla uvedené ve čl. IV. této Smlouvy. 3. Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené právním řádem, zejména ust. § 29 zákona č. 235/2004 Sb. a ust. § 435 Občanského zákoníku. Faktura dále musí obsahovat číslo Smlouvy, název Zakázky a ISPROFIN/ISPROFOND. Pokud faktura nebude obsahovat všechny požadované údaje a náležitosti nebo budou-li tyto údaje uvedeny Zhotovitelem chybně, je Objednatel oprávněn takovou fakturu Zhotoviteli ve lhůtě splatnosti vrátit k odstranění nedostatků, aniž by se tak dostal do prodlení s úhradou Ceny Díla. Prodávající je povinen zaslat Objednateli novou (opravenou) fakturu ve lhůtě 15 (patnácti) kalendářních dnů ode dne doručení prvotní (chybné) faktury Objednateli. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že Objednatel není v takovém případě povinen hradit fakturu ve lhůtě splatnosti uvedené na prvotní (chybné) faktuře a Zhotoviteli nevzniká v souvislosti s prvotní Fakturou žádný nárok na úroky z prodlení. 4. Objednatel neposkytuje žádné zálohy na Cenu Díla, ani dílčí platby Ceny Díla. 5. Smluvní strany se dohodly, že povinnost úhrady faktury vystavené Zhotovitelem je splněna okamžikem odepsání příslušné peněžní částky z účtu Objednatele ve prospěch účtu Zhotovitele uvedeného na faktuře. Zhotovitel je ve smyslu předchozí věty povinen na faktuře uvádět účet Zhotovitele uvedený v ustanovení Smlouvy upravujícím Smluvní strany. 6. Platby budou probíhat v Kč (korunách českých) a rovněž veškeré cenové údaje budou uvedeny v této měně. 7. Objednatel u poskytnutých stavebních nebo montážních prací uvedených v číselníku Klasifikace produkce CZ-CPA kód 41 až 43 není plátcem DPH, tedy se na něj nevztahuje režim přenesené daňové povinnosti. Faktury musí být vystaveny včetně DPH. Stránka 4 z 7 VI. Záruka za jakost, odpovědnost za vady, pojištění 1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost Díla ve smyslu ust. § 2113 a § 2619 Občanského zákoníku na dobu 2 roky ode dne převzetí Díla Objednatelem. 2. Zhotovitel odpovídá za vady Díla dle Občanského zákoníku, Objednateli vznikají v případě vad Díla nároky dle ust. § 2615 a násl. Občanského zákoníku. 3. Reklamace, prostřednictvím kterých Objednatel uplatňuje záruku za jakost Díla, musí být řádně doloženy a musí mít písemnou formu. O každé reklamaci bude Zhotovitelem sepsán reklamační protokol, který musí obsahovat popis reklamované vady, dobu nahlášení vady, návrh způsobu odstranění vady, záznam o provedené opravě a akceptaci zjednání Objednatelem. 4. Oprávněně reklamované vady díla Zhotovitel odstraní bez zbytečného odkladu a bezplatně. Neučiní-li tak ani v Objednatelem dodatečně písemně stanovené přiměřené lhůtě, je Objednatel oprávněn vady Díla odstranit jiným vhodným způsobem a požadovat po Zhotoviteli uhrazení všech s odstraněním těchto vad přímo souvisejících nákladů. Předchozí větou není dotčen nárok Objednatele na úhradu smluvní pokuty Zhotovitelem dle čl. VIII odst. 3 Smlouvy. 5. Je-li provedením Díla s vadami porušena tato Smlouva podstatným způsobem, má Objednatel nároky z vad Díla podle ust. § 2106 Občanského zákoníku. 6. Zhotovitel je povinen mít po celou dobu trvání této Smlouvy uzavřenu smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu podnikatelské činnosti, prostřednictvím které bude hradit případné škody způsobené Objednateli nebo třetí osobě při plnění této Smlouvy. Minimální výše pojistného plnění činí 100 000,-Kč. Tuto pojistnou smlouvu je Zhotovitel povinen na výzvu Objednatele bez zbytečného odkladu předložit Objednateli k nahlédnutí. VII. Zvláštní povinnosti Zhotovitele 1. Zhotovitel se zavazuje prostudovat připomínky a upozornění Objednatele, týkající se průběhu a způsobu plnění smluvních povinností Zhotovitele, a v případě jejich opodstatněnosti bez zbytečného odkladu vyvodit odpovídající závěry a přijmout opatření k odstranění nedostatků v plnění Smlouvy. O těchto opatřeních bude informovat Objednatele. 2. Porušování předpisů bezpečnosti práce a technických zařízení a bezpečnosti provozu na dálnicích a silnicích se považuje za podstatné porušení smluvních povinností Zhotovitele podle Smlouvy. 3. V případě, že se jedná o stavbu podléhající režimu zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, v platném znění, z hlediska ohlášení zahájení prací oblastnímu inspektorátu práce, ustavení funkce koordinátora BOZP a zpracování plánu zajištění BOZP, je Zhotovitel povinen plnit úkoly uvedené v § 16 uvedeného zákona. VIII. Stránka 5 z 7 Smluvní sankce 1. V případě prodlení Zhotovitele s provedením Díla má Objednatel vůči Zhotoviteli nárok na uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z Ceny Díla bez DPH za každý i započatý den prodlení s předáním řádně dokončeného Díla. 2. V případě prodlení Objednatele s uhrazením Ceny Díla je Zhotovitel oprávněn po Objednateli Požadovat úrok z prodlení ve výši stanovené platnými právními předpisy. 3. Uplatněním smluvní pokuty není dotčena povinnost Smluvní strany k náhradě škody druhé Smluvní straně, a to v plné výši. Uplatněním smluvní pokuty není dotčena povinnost Zhotovitele k řádnému dokončení Díla a jeho předání Objednateli. IX. Ukončení Smlouvy 1. Smluvní strany mohou Smlouvu ukončit písemnou dohodou. 2. Objednatel je oprávněn písemně odstoupit od Smlouvy s účinky ex tunc v případě, že Zhotovitel ve stanovených lhůtách či termínech nezapočne s plněním předmětu Smlouvy nebo jeho části. 3. Objednatel je oprávněn písemně odstoupit od Smlouvy s účinky ex tunc v případě, že prokáže, že Zhotovitel v rámci své nabídky podané v Zakázce uvedl nepravdivé údaje, které ovlivnily výběr nej vhodnější nabídky. 4. Smluvní strany jsou oprávněny písemně odstoupit od Smlouvy s účinky ex tunc v případě, že druhá Smluvní strana opakovaně (minimálně třikrát) poruší své povinnosti dle této Smlouvy a na tato porušení smluvních povinnosti byla Smluvní stranou písemně upozorněna. Smluvní strany výslovně sjednávají, že jsou dle tohoto odstavce Smlouvy oprávněny od Smlouvy platně odstoupit i tím způsobem, že písemné odstoupení od Smlouvy doručí druhé Smluvní straně společně s třetím písemným upozorněním na porušení smluvní povinnosti druhé Smluvní strany. 5. Smluvní strany jsou oprávněny písemně odstoupit od Smlouvu s účinky ex tunc v případě, že druhá Smluvní strana poruší své smluvní povinnosti podstatným způsobem. Podstatným porušením smluvních povinností se rozumí zejména a) porušení povinnosti Zhotovitele dle čl. VII odst. 5 Smlouvy, 6. Objednatel je oprávněn písemně vypovědět Smlouvu s účinky od doručení písemné výpovědi Zhotoviteli, a to i bez uvedení důvodu. V tomto případě je však povinen Poskytovateli uhradit nejen cenu již řádně dokončené části Díla, ale i Zhotovitelem prokazatelně doložené mamě vynaložené účelné náklady přímo související s neuskutečněnou částí předmětu plnění, které Poskytovateli vznikly za dobu účinnosti Smlouvy. Náklady ve smyslu předchozí věty se nerozumí ušlý zisk. X. Registr smluv 1. Zhotovitel poskytuje souhlas s uveřejněním Smlouvy v registru smluv zřízeným zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „zákon o registru smluv44). Zhotovitel bere na vědomí, že uveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. Do Stránka 6 z 7 registru smluv bude vložen elektronický obraz textového obsahu Smlouvy v otevřeném a strojově čitelném formátu a rovněž metadata Smlouvy. 2. Zhotovitel bere na vědomí a výslovně souhlasí, že Smlouva bude uveřejněna v registru smluv bez ohledu na skutečnost, zda spadá pod některou z výjimek z povinnosti uveřejnění stanovenou v ust. § 3 odst. 2 zákona o registru smluv. 3. V rámci Smlouvy nebudou uveřejněny informace stanovené v ust. § 3 odst. 1 zákona o registru smluv označené Zhotovitelem před podpisem Smlouvy. XI. Závěrečná ustanovení 1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou Smluvních stran a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. 2. Smlouva je uzavřena na dobu určitou a skončí řádným a úplným splněním předmětu této Smlouvy Smluvními stranami. 3. Tuto Smlouvu je možné měnit pouze prostřednictvím vzestupně číslovaných dodatků uzavřených v listinné podobě. 4. Pokud není ve Smlouvě a jejích přílohách stanoveno jinak, řídí se právní vztah založený touto Smlouvou Občanským zákoníkem. 5. Tato Smlouva se vyhotovuje ve 4 (čtyřech) stejnopisech, z nichž obě Smluvní strany obdrží po 2 (dvou) stejnopisech. 6. Pro vyloučení pochybností Smluvní strany vylučují aplikaci ust. § 2909 Občanského zákoníku. 7. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1 - Specifikace Díla - nepoužije se Příloha č. 2 - Položkový rozpis Ceny Díla (výkaz výměr) Příloha č. 3 - Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor) Stránka 7 z 7 Vytvořeno pomoci SuperFaktura.cz Strana 1/2