Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9023783: 009193 Kupní smlouva (Optický biometr)

Příloha Příloha č. 3_Kupní smlouva - bezkontaktní biometr_vider.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Společnost:        Videris s.r.o.

IČO:               27189112

DIČ:               CZ27189112

Se sídlem:         Lužná 716/2, Vokovice, 160 00 Praha 6

Zastoupená:        Ing. Janem Tichým, jednatelem

Bankovní spojení:  Komerční banka, a.s., Praha 6

Číslo účtu:        35-3352610287/0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019

dále jen „prodávající“ na straně jedné,

a

Společnost:        Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,

                   nemocnice Středočeského kraje

IČO:               272 56 456

DIČ:               CZ27256456

Se sídlem:         Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01

Zastoupená:        JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva

                   Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva

Bankovní spojení:  Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:        35-3525450227/0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019

dále jen „kupující“ na straně druhé,

prodávající a kupující společně jako „smluvní strany“

se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli, jak stanoví tato:

                                            KUPNÍ SMLOUVA

                                                        dále jen „smlouva“

1. Předmět smlouvy

1.1. Předmětem této kupní smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu 1ks nového
        zdravotnického přístroje – Optického biometru a keratotopografu OA-2000 – Tomey
        (dále jen „zařízení“) a umožnit mu nabytí vlastnického práva k zařízení a dále
        závazek kupujícího řádně dodané zařízení převzít a zaplatit za něj prodávajícímu
        sjednanou kupní cenu. Předmětem této smlouvy je dále závazek prodávajícího
        poskytovat kupujícímu servisní podporu k zařízení, a to za podmínek stanovených
        touto smlouvou.

1.2. Zařízení je blíže specifikováno v nabídce prodávajícího, která tvoří přílohu č. 1 této
        smlouvy.

1.3. Prodávající prohlašuje, že zařízení je/bude vyrobeno dle příslušných norem platných
        v EU. Prodávající zejména zaručuje, že zařízení odpovídá všem požadavkům
        stanoveným obecně závaznými právními předpisy a normám ČSN, EN, především
        zákonu č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších
        předpisů a zákonu č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, ve znění
        pozdějších předpisů.

                                                                              Stránka 1 z 7
1.4. Prodávající dále prohlašuje, že má veškerá oprávnění a disponuje potřebným
        vybavením k řádnému plnění předmětu této smlouvy.

1.5.  Tato smlouva je uzavírána na základě výběru dodavatele ve veřejné zakázce mimo
      režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších
      předpisů s názvem „Dodávka bezkontaktního biometru pro Oblastní nemocnici
      Mladá Boleslav, a.s., nemocnici Středočeského kraje“. Prodávající prohlašuje, že
      měl před podáním své nabídky k dispozici požadavky kupujícího na rozsah dodávky
      dle této smlouvy, a to jako součást zadávací dokumentace. Prodávající tyto požadavky
      před podáním své nabídky s vynaložením odborné péče přezkoumal a na základě toho
      prohlašuje, že je schopen předmět plnění dle této smlouvy splnit.

1.6. Součástí smluvního ujednání je zadávací dokumentace veřejné zakázky, jakož i
        závazky, přísliby či prohlášení, které prodávající uvedl ve své nabídce. V případě
        rozporu mezi ujednáním této smlouvy a obsahem nabídky prodávajícího či příloh této
        smlouvy, má vždy přednost ustanovení této smlouvy.

2. Předmět plnění

2.1. Dodávka zařízení zahrnuje:

        - veškeré příslušenství potřebné pro plné využití vlastností a funkcionality předmětu
            plnění, včetně vybavení a doplňků pro provádění všech nastavení, kalibrací a
            zkoušek provozní stálosti,

        - dokumentaci zařízení, včetně:

            o návodu k obsluze a uživatelské dokumentace v českém jazyce (v tištěné a
                   elektronické podobě),

            o prohlášení o shodě, případně dalších dokladů dle zákona č. 268/2014 Sb.,

            o veškerých potřebných osvědčení, certifikátů a atestů,

            o přehledu periodických bezpečnostně technických kontrol (dále jen „PBTK“),
                   předepsaných legislativou nebo výrobcem, členěného na PBTK prováděné
                   v kompetenci uživatele a PBTK prováděné jinou autorizovanou osobou,

        - dopravu zařízení do místa určení, včetně pojištění,

        - odvoz a ekologickou likvidaci veškerých vyprodukovaných obalů a odpadů,

        - montáž zařízení,

        - dodání veškerých podpůrných technologií a vybavení, které jsou potřeba pro
            uvedení zařízení do provozu a jeho bezvadný, trvalý, bezpečný a správný provoz,

        - uvedení zařízení do provozu, včetně ověření jeho funkčnosti, provedení všech
            předepsaných zkoušek, testů, revizí kalibrací a validací, ověření deklarovaných
            technických parametrů,

        - instruktáž obsluhy ve smyslu zákona č. 268/2014 Sb., zahrnující seznámení s
            obsluhou zařízení a sdělení všech potřebných informací pro bezpečné a odborné
            použití zařízení, a to po dohodě s kupujícím alespoň ve dvou termínech.

2.2. Smluvní strany si sjednávají, že dodávka zařízení bude provedena formou komplexní
        dodávky „na klíč“. Prodávající se zavazuje předat kupujícímu zařízení, které bude plně
        funkční a provozně bezpečné tak, aby jej mohl kupující začít bezprostředně používat.

2.3. Prodávající se zavazuje zajistit veškeré činnosti související s plněním předmětu této
        smlouvy výhradně prostřednictvím osob, které jsou k tomu oprávněny ve smyslu
        zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích. Prodávající je povinen výše
        uvedené skutečnosti kdykoli na žádost kupujícímu bezodkladně prokázat.

      Stránka 2 z 7
2.4. V případě zdroje ionizujícího záření je součástí předmětu plnění také výpočet,
        stanovení a provedení trvalých opatření pro zabezpečení radiační ochrany, výrobcem
        dodávané doplňky pro operativní zajištění radiační ochrany při užívání zařízení,
        přijímací zkouška zdroje ionizujícího záření a měření rozptýleného záření.

3. Doba, místo a způsob dodání zařízení

3.1. Prodávající se zavazuje dodat zařízení nejpozději do 8 týdnů od podpisu této smlouvy.
        Pokud nebude zařízení prodávajícím dodáno ve stanoveném termínu, je kupující
        oprávněn od této smlouvy odstoupit. Kupující si vyhrazuje právo v nezbytně nutném
        rozsahu prodloužit termín dodání zařízení v případě výskytu nepředvídatelných
        okolností bránících instalaci zařízení. Za takové okolnosti se považují zejména
        mimořádné provozní situace, nehody, havárie, stávky, výluky, nepříznivé klimatické
        podmínky, krizové stavy, nepříznivé zásahy ze strany orgánů veřejné moci apod.

3.2. Místem dodání zařízení je sídlo kupujícího, konkrétně Oční oddělení.

3.3.  O průběhu a výsledku předávací řízení bude sepsán písemný předávací protokol.
      Přílohou předávacího protokolu budou veškeré zkušební, měřící, cejchovací a
      instruktážní protokoly a revizní zprávy, protokoly o provedené instruktáži a certifikaci
      pracovníků kupujícího, případně další doklady, prokazující způsobilost a připravenost
      zařízení k provozu. Součástí předávacího protokolu bude také výslovné prohlášení
      prodávajícího, že „Zařízení splňuje výrobcem uváděné parametry, je plně funkční a
      bezpečné pro použití při poskytování zdravotních služeb pracovníky kupujícího.“

3.4. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zařízení v případě:

      - výskytu vad zařízení nebo jeho částí,

      - nesplnění všech povinnosti prodávajícího vztahujících se k předání zařízení dle této
          smlouvy.

3.5. Převezme-li kupující zboží s vadami uvedenými v předávacím protokolu a nebude-li
        v předávacím protokolu uvedeno jinak, zavazuje se prodávající k neprodlenému
        odstranění těchto vad.

3.6. Nebezpečí škody na zařízení a vlastnické právo k zařízení přechází na kupujícího
        okamžikem převzetí zařízení a podpisem předávacího protokolu.

3.7. Prodávající je povinen při dodávce a instalaci zařízení postupovat v těsné spolupráci
        s kupujícím tak, aby nebyl narušován provoz nemocnice kupujícího nad míru nezbytně
        nutnou.

3.8.  Dojde-li při instalaci zařízení prodávajícím či v její souvislosti k poškození majetku
      kupujícího či třetích osob (např. poškození podlahy, stěny, výmalby apod.), zavazuje
      se prodávající bezodkladně poškozené věci opravit a uvést do původního stavu,
      případně nahradit vzniklou škodu.

4. Kupní cena a platební podmínky

4.1.  Celková kupní cena zařízení činí 821 000,- Kč bez DPH, DPH 21% činí 172 410,- Kč, tj.
      celková kupní cena vč. DPH činí 993 410,- Kč.
      (slovy: devětsetdevadesáttřitisícečtyřistadeset korun). Prodávající ručí za uplatnění
      správné sazby DPH vztahující se na dodávku zařízení dle této smlouvy.

4.2. Kupní cena zařízení je stanovena dohodou jako cena konečná, maximální, nejvýše
        přípustná a zahrnuje veškeré činnosti spojené s dodávkou zařízení dle této smlouvy.

4.3. Kupní cena bude kupujícím uhrazena bezhotovostním převodem na účet prodávajícího
        uvedený v záhlaví této smlouvy, a to na základě faktury vystavené prodávajícím.
        Prodávající je oprávněn vystavit fakturu po předání a převzetí zařízení a po podpisu
        předávacího protokolu.

                                                                           Stránka 3 z 7
4.4. Splatnost faktury je do 30 dnů od data doručení faktury kupujícímu. Fakturu, která
        nebude splňovat veškeré náležitosti řádného daňového a účetního dokladu, je kupující
        oprávněn vrátit. V takovém případě se splatnost faktury přerušuje a nová lhůta
        splatnosti běží ode dne doručení nové/opravené faktury kupujícímu.

4.5. V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny či její části je prodávající oprávněn
        požadovat zaplacení úroku z prodlení v souladu s ustanovením § 1970 občanského
        zákoníku.

4.6. Převezme-li kupující zařízení s vadami uvedenými v předávacím protokolu, je kupující
        oprávněn z fakturované částky pozdržet platbu ve výši 10% z kupní ceny zařízení a
        tuto si ponechat jako zádržné. Kupující uhradí prodávajícímu částku odpovídající
        zádržnému do 15 dnů od odstranění všech vad zjištěných při předávacím řízení. Pokud
        prodávající uvedené vady ve lhůtě sjednané v této smlouvě neodstraní, je kupující
        oprávněn použít zádržné k úhradě nákladů spojených s jejich odstraněním, nebo ze
        zádržného čerpat slevu z kupní ceny z titulu odpovědnosti za vady zařízení.

4.7.  Zveřejní-li správce daně skutečnost, že prodávající je nespolehlivým plátcem ve
      smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je kupující oprávněn
      z každé fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto, aniž by k tomu byl
      vyzván jako ručitel, uhradit za prodávajícího příslušnému správci daně.

5. Odpovědnost za vady, záruka za jakost

5.1. Není-li uvedeno jinak, řídí se práva a povinnosti smluvních stran z vadného plnění
        příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

5.2. Na dodané zařízení poskytuje prodávající záruku za jakost v délce 60 měsíců. Záruka
        se vztahuje jak na hardwarové tak i na softwarové vybavení zařízení. Záruční doba
        běží od okamžiku převzetí zařízení kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu
        trvání vady, která brání řádnému užívání zařízení. V případě dodání nového zařízení
        běží ode dne jeho převzetí kupujícím nová záruční doba.

5.3. Ukáže-li se, že záruční vada zařízení je neodstranitelná, nebo v případě, že prodávající
        neodstraní vadu včas, nejpozději do 30 dnů od dne oznámení, je kupující oprávněn od
        této smlouvy odstoupit.

5.4. Pro odstraňování vad zařízení platí lhůty uvedené v čl. 6. odst. 6.4. a 6.5. této
        smlouvy.

5.5. Náklady spojené s odstraňováním vad zařízení, na které se vztahuje záruka nebo za
        které odpovídá prodávající, hradí v plné výši prodávající (cestovné, náhradní díly,
        materiál, apod.).

6. Servis a údržba
6.1. Prodávající se zavazuje zajišťovat servisní podporu zařízení v souladu s příslušnými

        právními předpisy a doporučeními výrobce. Servisní podpora zahrnuje následující
        činnosti:
        a) odbornou údržbu zařízení,
        b) opravy zařízení, včetně dodávky náhradních dílů,

        c) zajištění všech předepsaných zkoušek a revizí zařízení,
        d) zajištění všech pravidelných bezpečnostně technických kontrol (PBTK),
        e) 1x ročně provedení instruktáže obsluhy zařízení ve smyslu § 61 odst. 1 zákona

               č. 268/2014 Sb., zahrnující seznámení s obsluhou zařízení a sdělení všech
               potřebných informací pro bezpečné a odborné použití zařízení,
        f) hotline servisní podporu v pracovních dnech.

      Stránka 4 z 7
6.2. V rámci odborné údržby zařízení se prodávající zavazuje zajišťovat bezplatně
        pravidelné bezpečnostně technické kontroly (PBTK), kontroly elektrické bezpečnosti a
        elektrorevize, kontroly provozních a ochranných systémů, údržbu dodaných UPS či
        jiné servisní prohlídky stanovené příslušnými obecně závaznými právními předpisy a
        doporučeními výrobce. Odborná údržba zařízení zahrnuje rovněž pravidelný update či
        upgrade softwarového vybavení zařízení.

6.3. V rámci oprav zařízení se prodávající zavazuje provádět bezplatně veškeré servisních
        činností směřujících k řešení závad zařízení, včetně závad zjištěných při měření
        zkoušek dlouhodobé stability. Servisní činnost může být prováděna jak vzdáleně, tak i
        v místě plnění. Provádění oprav zahrnuje rovněž dopravu a bezplatné poskytnutí
        potřebných náhradních dílů. Prodávající se zavazuje dodávat na zařízení náhradní díly
        po dobu jeho technické životnosti, tj. minimálně po dobu osmi (8) let od dodání
        zařízení.

6.4. Prodávající se zavazuje k servisní reakci nejpozději do 12 hodin od oznámení závady
        kupujícím (písemně, emailem či telefonicky). Oznámení vady se považuje za doručené
        okamžikem jeho dodání do sféry dispozice kontaktní osoby prodávajícího.

6.5. Prodávající se dále zavazuje uvést zařízení do provozu nejpozději do 24 hodin
        v případě závady nevyžadující dodání náhradních dílů, nebo do 48 hodin v případě
        závady vyžadující dodání náhradních dílů, od nahlášení závady kupujícím. V případě
        potřeby náhradních dílů, které nejsou k dispozici v ČR, se lhůta k uvedení zařízení do
        provozu prodlužuje o dobu nezbytně nutnou k jejich dodání. Prodávající je povinen o
        těchto skutečnostech bezodkladně informovat kupujícího s uvedením předpokládané
        doby dodání náhradních dílů a uvedení zařízení do provozu. V opačném případě ztrácí
        nárok na prodloužení uvedené lhůty.

6.6. Servisní podpora dle odst. 6.1. až 6.5. tohoto článku zahrnující spotřebu náhradních
        dílů, spotřebního materiálu a s tím související práce včetně nákladů na provozní a
        zákonné zkoušky i nákladů na dopravu bude poskytována za paušální poplatek ve výši
        27 000,- Kč bez DPH ročně. K tomu bude připočtena DPH v aktuální platné výši.
        Servisní podpora dle tohoto odstavce bude hrazena ročně dozadu na základě
        daňového dokladu (faktury) vystavené prodávajícím. Splatnost faktury bude do 30
        dnů od jejího doručení kupujícímu. V servisním poplatku nejsou zahrnuty závady
        zařízení způsobené prokazatelně užíváním zařízení v rozporu s pokyny výrobce, se
        kterými byl kupující seznámen.

6.7. Smluvní strany si sjednávají, že kupující je oprávněn poskytování servisní podpory dle
        předchozího odstavce kdykoliv vypovědět, a to i bez uvedení důvodu. Výpovědní doba
        pro ukončení servisní podpory činí jeden (1) měsíc a počíná běžet prvním dnem
        měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi prodávajícímu.

6.8. Kontaktní osobou k provádění servisu na straně kupujícího je:

Jméno a příjmení: (osobní údaj)

tel:    (osobní údaj)

email:  (osobní údaj)

6.9. Kontaktní osobou k provádění servisu na straně prodávajícího je:

Jméno a příjmení: (osobní údaj)

tel:    (osobní údaj)

email:  (osobní údaj)

6.10. Ke změně údajů o kontaktních osobách postačí písemné oznámení doručeného druhé
        smluvní straně.

                                                                       Stránka 5 z 7
7. Obecná ustanovení

7.1.  Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých
      se dozvěděli v souvislosti s uzavřením této smlouvy. Tím není dotčena povinnost
      zveřejnit obsah této smlouvy či jiné skutečnosti týkající se smluvního vztahu
      založeného touto smlouvou, a to v rozsahu stanoveném zákonem.

7.2. Vzhledem k tomu, že tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona
        č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
        těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), uzavírají smluvní strany toto
        samostatné ujednání. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této smlouvy
        v registru smluv zajistí kupující. Prodávající se zavazuje nejpozději při podpisu této
        smlouvy označit ty části smlouvy a ty údaje, které požaduje v souladu se zákonem o
        registru smluv vyloučit z uveřejnění (obchodní tajemství, osobní údaje apod.). Jinak
        platí, že souhlasí s uveřejněním v plném rozsahu. Toto samostatné ujednání smluvních
        stran nabývá platnosti a účinnosti podpisem této smlouvy oprávněnými zástupci
        smluvních stran.

7.3. Za každý jednotlivý případ porušení povinnosti prodávajícího stanovené v této
        smlouvě, je prodávající povinen zaplatit kupujícímu smluvní pokutu stanovenou
        následovně:

       při prodlení s dodání zařízení smluvní pokutu ve výši 1% z kupní ceny zařízení bez
            DPH za každý započatý den prodlení,

       při prodlení s provedením některé z činností servisní podpory smluvní pokutu ve
            výši 1% z kupní ceny zařízení bez DPH za každý započatý den prodlení,

       při prodlení s odstraněním vad či závad zařízení smluvní pokutu ve výši 1%
            z kupní ceny zařízení bez DPH za každý započatý den prodlení,

       V případě, že se kterékoliv z prohlášení prodávajícího uvedené v čl. 1 této
            smlouvy ukáže být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu
            zavádějícím smluvní pokutu ve výši 5% z kupní ceny zařízení bez DPH.

7.4. Smluvní strany shodně prohlašují, že sjednaná výše smluvních pokut je přiměřená
        významu utvrzovaných povinností, zejména odpovídá újmě, která může kupujícímu
        vzniknout v důsledku nemožnosti či omezení zařízení řádně používat a účtovat
        poskytnuté zdravotní výkony. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo
        kupujícího požadovat náhradu škody v plné výši.

7.5.  V případě zániku této smlouvy, nebo v případě, že bude tato smlouva shledána
      neplatnou nebo neúčinnou, zůstávají zachována ta práva a povinnosti, z jejichž
      povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. To platí zejména pro právo
      požadovat smluvní pokutu, náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy nebo
      závazek zachovávat mlčenlivost.

8. Závěrečná ustanovení

8.1. Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či neúčinným,
        nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy.
        Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného odkladu nahradit novým
        platným a účinným ustanovením, které svým obsahem bude odpovídat účelu
        ustanovení předchozího.

8.2. V případě rozporu této smlouvy s obsahem jejích příloh či jakýchkoliv jiných ujednání
        nebo prohlášení, má vždy přednost ustanovení této smlouvy.

8.3. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský
        soudní řád, dohodly, že místní příslušnost soudu k projednání a rozhodnutí sporů a

                      Stránka 6 z 7
        jiných právních věcí vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou, jakož
        i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, se řídí sídlem kupujícího.
8.4. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí
        příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
8.5. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných
        vzestupně číslovaných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních
        stran. Totéž platí i pro vzdání se písemné formy.
8.6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu a účinnosti dnem uveřejnění
        v registru smluv.
8.7. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní strana
        obdrží po jednom.
8.8. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují
        vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců.

Přílohy:
1) Nabídka prodávajícího č. 190222/052

V Praze dne 10.4.2019       V Mladé Boleslavi dne 8.4.2019

……………………………………………….                 ……………………………………………….
            Videris s.r.o.  Oblastní nemocnice Mladá Boleslav,
            Ing. Jan Tichý  a.s., nemocnice Středočeského kraje
                jednatel
                                            JUDr. Ladislav Řípa
                                        předseda představenstva

                                    ……………………………………………….
                            Oblastní nemocnice Mladá Boleslav,
                            a.s., nemocnice Středočeského kraje

                                               Ing. Jiří Bouška
                                   místopředseda představenstva

                                                            Stránka 7 z 7