Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Společnost: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje IČO: 272 56 456 DIČ: CZ27256456 Se sídlem: Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01 Zastoupená: JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 35-3525450227/0100 Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019 dále jen „objednatel“ na straně jedné, a Společnost: Ctibůrek výtahy s.r.o. IČO: 267 56 803 DIČ: CZ26756803 Se sídlem: Praha 3, Na Mokřině 2841/38, PSČ 130 00 Zastoupená: Antonín Ctibůrek, jednatel společnosti Bankovní spojení: Raiffeisenbank, a.s. Číslo účtu: 9756895001/5500 Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 91709 dále jen „zhotovitel“ na straně druhé, objednatel a zhotovitel společně jako „smluvní strany“ se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato: SMLOUVA O DÍLO dále jen „smlouva“ 1. Základní ustanovení 1.1. Na základě této smlouvy se zhotovitel zavazuje zhotovit a předat objednateli funkční dílo dle článku 3 této smlouvy. Objednatel se zavazuje při provádění díla dle této smlouvy dohodnutým způsobem spolupůsobit, dílo zhotovené v souladu s touto smlouvou převzít a zaplatit cenu dle článku 5 této smlouvy. 1.2. Tato smlouva je uzavírána na základě výběru dodavatele veřejné zakázky malého rozsahu mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů s názvem „Výměna výtahu – ubytovna Havlíčkova ul.“. 2. Předmět smlouvy 2.1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele dílo uvedené v čl. 3 řádně, včas a v kvalitě níže specifikované, včetně všech objednatelem požadovaných a dohodnutých změn díla a jeho součástí. Objednatel se zavazuje při provádění díla řádně spolupůsobit a zhotoviteli řádně provedené dílo zaplatit, a to za podmínek a v termínech sjednaných v této smlouvě. Stránka 1 z 7 2.2. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s pokyny Objednatele v oblasti BOZP a PO pro externí subjekty, které jsou dostupné na adrese: http://www.klaudianovanemocnice.cz/dokumenty/ms-63/p1=63. Zavazuje se postupovat při provádění prací v souladu s těmito pokyny. 2.3. Před zahájením prací a vstupem na pracoviště je Zhotovitel povinen doložit splnění podmínek pro dodavatele, které jsou uvedeny v příloze č. 2 této smlouvy. 3. Předmět díla 3.1. Předmětem díla je dodávka stavebních, montážních a řemeslných prací a dodávek spojených s výměnou výtahu v ubytovně zaměstnanců Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje, a to v souladu s nabídkou zhotovitele. 3.2. Předmět díla, obecně vymezený v odst. 3.1. této smlouvy, tvoří zejména: a) Dodávka a montáž, které budou komplexní, tj. na klíč a budou zahrnovat mimo jiné všechny související práce, veškeré vedlejší a režijní náklady za podmínek stanovených touto smlouvou, smluvní dokumentací a pokyny ze strany objednatele a přípravu veškerých podkladů. b) Provádění změn písemně požadovaných objednatelem (dále jen „změn“) na předmětu díla v souladu s jeho požadavky za podmínek dále v této smlouvě uvedených. 3.3. Předmět díla je dále specifikován v nabídce zhotovitele, která je přílohou č. 1 této smlouvy. 3.4. Předmětem díla je rovněž demontáž, odvoz a ekologická likvidace stávajícího výtahu. 3.5. Veškeré změny předmětu smlouvy (vyplývající z dodatečných požadavků objednatele včetně nebo z dodatečných změn předané zadávací dokumentace) musí být před vlastní realizací odsouhlaseny zástupcem objednatele oprávněným jednat ve věcech provádění díla dle této smlouvy a následně potvrzeny písemným dodatkem. 3.6. Zhotovitel je oprávněn provést část díla prostřednictvím poddodavatele. Odpovídá přitom jako by plnil sám. Zhotovitel předloží objednateli seznam poddodavatelů, ve kterém budou uvedeny identifikační údaje poddodavatelů a informace o tom, kterou část díla bude poddodavatel plnit. 4. Místo a termín zhotovení díla 4.1. Místem plnění je ubytovna zaměstnanců Havlíčkova 1308, 293 01 Mladá Boleslav. 4.2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v následujících termínech: Termín zahájení prací: říjen 2019 Termín dokončení prací, nejpozději do: 31. 12. 2019 4.3. Dílo se považuje za řádně dokončené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a bude- li zároveň písemně převzato objednatelem. O předání díla se sepíše protokol o předání a převzetí. Objednatel nemá právo odmítnout převzetí díla pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla funkčně nebo esteticky, ani jeho užívání podstatným způsobem neomezují. Stránka 2 z 7 5. Cena díla 5.1. Cena za řádně dokončené dílo činí 886 690,00 Kč bez DPH (slovy: osmsetosmdesátšesttisícšestsetdevadesát korun ). K této ceně bude připočtena DPH podle sazby platné ke dni příslušného zdanitelného plnění. 5.2. Cena, uvedená v ustanovení odst. 5. 1. této smlouvy, zahrnuje veškeré náklady zhotovitele související s provedením díla, zejména náklady na materiály, pracovní síly, stroje, dopravu, řízení a administrativu, koordinaci provedení díla, režii zhotovitele a zisk, poplatky a veškeré další náklady zhotovitele v souvislosti s realizací díla. 6. Způsob úhrady ceny a platební podmínky 6.1. Fakturu zhotovitel vystaví po řádném dokončení díla. 6.2. Faktura jako daňový doklad musí obsahovat zákonem a touto smlouvou předepsané údaje, jinak je neplatná a bude vrácena zhotoviteli k doplnění či opravě. O čas nutný k doplnění a opravě faktury se prodlužuje termín splatnosti. Faktura bude předávána objednateli ve třech vyhotoveních. 6.3. Faktura bude mít splatnost 30 dnů ode dne doručení do místa sídla objednatele. 6.4. Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn zastavit nebo postoupit pohledávku vůči objednateli z této smlouvy ve prospěch jiné osoby nebo na jinou osobu. Učiní-li tak zhotovitel bez předchozího písemného souhlasu objednatele jedná se o úkon neplatný. 7. Předávání a přejímání prací 7.1. Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli nejméně 3 pracovní dny předem, kdy bude dílo připraveno k předání. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u přejímacího řízení všechny předepsané doklady. O průběhu přejímacího řízení pořídí objednatel, nebo jím pověřený zástupce zápis, ve kterém se mimo jiné uvede i soupis vad a nedodělků, pokud je dílo obsahuje, s termínem jejich odstranění. Pokud objednatel odmítne dílo převzít, je povinen uvést do zápisu své důvody k odmítnutí převzetí. Objednatel není povinen převzít dílo, které vykazuje vady či nedodělky, které ve svém souhrnu evidentně brání v užívání předmětu plnění. Po odstranění vad a nedodělků, pro které odmítl objednatel dílo nebo jeho část převzít, opakuje se přejímací řízení v nezbytně nutném rozsahu. V takovém případě je možné sepsat k původnímu zápisu dodatek, ve kterém objednatel prohlásí, že dílo nebo jeho část přejímá a protokol o předání a převzetí díla je uzavřen podepsáním dodatku k původnímu protokolu. 7.2. Termín odstranění ojedinělých drobných vad a nedodělků tj. vad a nedodělků, které samy o sobě ani ve svém souhrnu nebrání v užívání předmětu díla, je stanoven na 5 dní od data odevzdání a převzetí dokončeného předmětu díla, pokud nebude dohodnuto jinak. 7.3. Kontaktní osobou na straně objednatele ve věcech technických je: Jméno a příjmení: (osobní údaj) tel: (osobní údaj) email: (osobní údaj) 8. Nebezpečí škody na věci, vlastnické právo k zhotovovanému dílu 8.1. Smluvní strany se dohodly, že vlastníkem zhotovovaného díla a jeho oddělitelných částí i součástí je až do okamžiku předání a převzetí díla Zhotovitel. Stránka 3 z 7 8.2. Zhotovitel nese nebezpečí škody nebo nebezpečí zničení díla od předání staveniště až do předání a převzetí díla. 9. Odpovědnost za škody a vady díla, záruka za jakost 9.1. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít vlastnosti stanovené ve smluvní dokumentaci, včetně jejich změn a doplňků, v technických normách a předpisech, které se na provedení díla vztahují, jinak vlastnosti a jakost odpovídající účelu smlouvy, a to po dobu 60 měsíců ode dne předání a převzetí díla (záruční doba). Zhotovitel neodpovídá za vady na díle vzniklé neodborným zacházením třetími osobami, nebo uživateli díla. 9.2. Zhotovitel odpovídá za vhodnost použitých materiálů. 9.3. Vady díla vzniklé v průběhu záruční doby uplatní objednatel u zhotovitele písemně, přičemž v reklamaci vadu popíše a uvede požadovaný způsob jejího odstranění. Po písemné reklamaci svolá zhotovitel reklamační řízení s objednatelem, na kterém bude reklamace projednána a stanoven způsob a termín odstranění reklamované vady. Po provedení opravy bude objednatel vyzván k převzetí opravy a písemnému potvrzení o odstranění reklamované vady. 9.4. Zhotovitel je povinen dostavit se k posouzení uplatněných záručních vad do 48 hodin od písemného nahlášení vady díla, do dalších 96 hodin je povinen objednateli písemně sdělit, jakým způsobem bude odstranění záruční vady řešit a objednatelem odsouhlasené řešení je povinen provést nejpozději do 10 dnů od doručení takového odsouhlasení zhotoviteli, nedohodnou-li se smluvní strany s ohledem na charakter vady na jiném termínu. 9.5. V případě, že vada díla uplatněná v záruční době nebude zhotovitelem odstraněna v termínu určeném nebo dohodnutém při reklamačním řízení dle ujednání této smlouvy je objednatel oprávněn odstranit vadu sám nebo prostřednictvím třetí osoby, a to na náklady zhotovitele. Toto své rozhodnutí sdělí zhotoviteli písemně. 9.6. Uplatněním práv ze záruky za jakost nejsou dotčena práva objednatele na uhrazení smluvní pokuty a náhradu škody související s vadným plněním. 9.7. Zhotovitel odpovídá za škody, které způsobí při provádění díla objednateli, nebo třetí osobě. Tato odpovědnost se vztahuje také na škody způsobené na životním prostředí, v důsledku činnosti nebo nečinnosti zhotovitele. Zhotovitel dále odpovídá a ručí za veškeré prokazatelné škody vzniklé odcizením nebo poškozením a příp. jiné, které byly způsobeny objednateli úmyslným i nedbalostním jednáním zhotovitele, jeho pracovníků a pracovníků poddodavatelů. Tyto škody se zhotovitel zavazuje objednateli uhradit, nebo sjednat nápravu uvedením do původního stavu do termínu předání díla dle této smlouvy. 10. Porušení smluvních ujednání – sankce 10.1. Pro případ prodlení zhotovitele s plněním povinností dle této smlouvy je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty stanovené následovně: a) v případě prodlení s řádným ukončením a předáním celého díla smluvní pokutu ve výši ve výši 3.000,- Kč za každý započatý den prodlení, b) v případě prodlení s odstraněním ojedinělých vad a nedodělků nebránících ani podstatně neomezujících užívání díla ve sjednané nebo dohodnuté lhůtě, dojde- li k převzetí díla s vadami a nedodělky smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč denně za každou vadu a každý nedodělek, Stránka 4 z 7 c) v případě prodlení s odstraněním záručních a jiných vad než uvedených pod písm. b) smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení a každou vadu. 10.2. Pro případ prodlení objednatele s úhradou ceny díla dle této smlouvy je zhotovitel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. 10.3. Vznikem povinnosti hradit smluvní pokutu nebo jejím zaplacením není dotčen nárok na náhradu škody a náhrada škody. 10.4. Splatnost smluvních pokut je 30 dnů, a to na základě faktury vystavené oprávněnou smluvní stranou smluvní straně povinné. I nesplatnou smluvní pokutu je objednatel oprávněn započíst s cenou díla. 10.5. Smluvní strany prohlašují, že s ohledem na předmět této smlouvy s výší smluvních pokut souhlasí a považují je za přiměřené. 11. Odstoupení od smlouvy 11.1. Objednatel a zhotovitel jsou oprávněni odstoupit od smlouvy či její části v případě, je-li na majetek druhé strany prohlášen konkurs nebo je-li návrh na prohlášení konkursu zamítnut pro nedostatek majetku. 11.2. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy či její části, není-li uvedeno jinak, v případě: a) prodlení zhotovitele s předáním díla po dobu delší než 15 dní, b) neoprávněného zastavení či přerušení prací zhotovitele na více jak 10 dní. 11.3. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně, právo odstoupit od smlouvy nemá ta strana, která se podstatného porušení smlouvy dopustila. Účinky odstoupení nastávají dnem doručení druhé smluvní straně oznámení o odstoupení. V případě pochybností se má za to, že oznámení bylo doručeno třetí pracovní den po odeslání. 11.4. Smluvní strany se dohodly, že v případě odstoupení od smlouvy zůstávají v platnosti ustanovení této smlouvy, týkající se odpovědnosti za vady díla a dále zůstávají v platnosti ustanovení o smluvních pokutách, ustanovení o vadách, ustanovení o vlastnictví díla, náhradě škody, cenová ujednání obsažená v této smlouvě včetně příslušných dodatků této smlouvy. 11.5. Objednatel se zavazuje převzít a zhotovitel se zavazuje předat dosud provedené práce i nedokončené dodávky do 15 dnů ode dne účinnosti odstoupení od smlouvy. O takovém předání a převzetí bude pořízen oběma stranami zápis s náležitostmi protokolu o předání a převzetí díla, bude v něm podrobně popsán stav rozpracovanosti díla, provedeno jeho ocenění dle jednotkových cen podle nabídkového rozpočtu, vymezeny vady a nedodělky a sjednán způsob jejich odstranění. Odmítne-li některá ze smluvních stran v uvedené lhůtě potřebnou součinnost k sepsání takového zápisu, má druhá smluvní strana právo sepsat tento zápis samostatně. Odstoupením od smlouvy podle tohoto ujednání nezanikají nároky objednatele z odpovědnosti zhotovitele za vady zhotovené části díla. 12. Závěrečná ustanovení 12.1. Součástí smluvního ujednání je zadávací dokumentace veřejné zakázky, jakož i závazky, přísliby či prohlášení, které zhotovitel uvedl ve své nabídce. V případě rozporu mezi ujednáním této smlouvy a obsahem nabídky zhotovitele či příloh této smlouvy, má vždy přednost ustanovení této smlouvy. Stránka 5 z 7 12.2. Tato smlouva a veškeré dodatky k této smlouvě nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich podpisu statutárními orgány obou smluvních stran nebo jejich zplnomocněnými zástupci. Tato smlouva může být změněna pouze písemnou formou dodatkem k ní. 12.3. Strany prohlašují, že veškerý obchodní styk bude veden v duchu obchodní etiky s cílem vyřešit všechny případné sporné momenty smírně a vzájemnou dohodou. Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní, které se nepodaří odstranit jednáním mezi stranami, budou rozhodovány s konečnou platností soudem. 12.4. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, dohodly, že místní příslušnost soudu k projednání a rozhodnutí sporů a jiných právních věcí vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, se řídí sídlem kupujícího 12.5. Plnění bude sloužit pro ekonomikou činnost objednatele. 12.6. Smluvní strany se dohodly na tom, že příjemce zdanitelného plnění je oprávněn uplatnit institut zvláštního způsobu zajištění daně z přidané hodnoty ve smyslu § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, pokud poskytovatel zdanitelného plnění bude požadovat úhradu za zdanitelné plnění na bankovní účet, který nebude nejpozději ke dni splatnosti příslušné faktury zveřejněn správcem daně v příslušném registru plátců daně (tj. způsobem umožňujícím dálkový přístup). Obdobný postup je příjemce zdanitelného plnění oprávněn uplatnit i v případě, že v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění bude o poskytovateli zdanitelného plnění zveřejněna v příslušném registru plátců daně (tj. způsobem umožňujícím dálkový přístup) skutečnost, že je nespolehlivým plátcem. V případě, že nastanou okolnosti umožňující příjemci zdanitelného plnění uplatnit zvláštní způsob zajištění daně podle § 109a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, bude příjemce zdanitelného plnění o této skutečnosti poskytovatele zdanitelného plnění informovat. Smluvní strany se rovněž dohodly na tom, že v případě, že příjemce zdanitelného plnění institut zvláštního způsobu zajištění daně z přidané hodnoty uplatní a zaplatí částku ve výši daně z přidané hodnoty správci daně poskytovatele zdanitelného plnění, bude tato úhrada považována za splnění závazku příjemce zdanitelného plnění uhradit relevantní část sjednané ceny. 12.7. V případě, že tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), uzavírají smluvní strany toto samostatné ujednání. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. Zhotovitel se zavazuje nejpozději při podpisu této smlouvy označit ty části smlouvy a ty údaje, které požaduje v souladu se zákonem o registru smluv vyloučit z uveřejnění (obchodní tajemství, osobní údaje apod.). Jinak platí, že souhlasí s uveřejněním v plném rozsahu. Toto samostatné ujednání smluvních stran nabývá platnosti a účinnosti podpisem této smlouvy oprávněnými zástupci smluvních stran. 12.8. Právní vztahy výslovně touto smlouvou neupravené se řídí právními předpisy platnými ke dni jejího podpisu. 12.9. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž 1 obdrží objednatel a 1 zhotovitel. Stránka 6 z 7 12.10. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, že obsahuje jejich pravou a skutečnou vůli, prostou omylu, nátlaku, což svými podpisy stvrzují. Přílohy: V Praze dne 15.4.2019 1) nabídka Zhotovitele 2) podmínky pro dodavatele V Mladé Boleslavi dne 8.4.2019 ………………………………………………. ………………………………………………. Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, Ctibůrek výtahy s.r.o. a.s., nemocnice Středočeského kraje Antonín Ctibůrek jednatel JUDr. Ladislav Řípa předseda představenstva ………………………………………………. Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje Ing. Jiří Bouška místopředseda představenstva Stránka 7 z 7