Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9035143: Smlouva o dílo - stavební práce " III/18016 zálivy MHD Sušická a

Příloha zveřejnění SOD - III18019 zálivy MHD Sušická a Částkova ul.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo – stavební práce
                          "III/18016 zálivy MHD Sušická a Částkova ul., Plzeň"

                                                   (dále jen „smlouva“)
                  uzavřená dle § 2586 a násl. z. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

                                    (dále jen „občanský zákoník“ nebo „o.z.“)

číslo smlouvy objednatele: 8500003288
číslo smlouvy zhotovitele: 03 03 518 1

smlouva je uzavřena na základě výsledku poptávkového řízení veřejné zakázky malého rozsahu
realizovaného mimo režim zák. č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“)
a evidované na profilu zadavatele pod systémovým číslem: P19V00000201 (dále jen „poptávkové řízení“)

I. SMLUVNÍ STRANY

1.1. Objednatel:

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, p.o
zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn.: Pr 737 vedenou u Krajského soudu v Plzni
sídlo: Koterovská 162, 326 00 Plzeň
statutární orgán:
IČO: 72053119 DIČ: CZ72053119
e-mail:
datová schránka:
telefon:
kontaktní osoba ve věcech technických:

                                                                     (dále jen „kontaktní osoba objednatele“)

dále jen „objednatel“

1.2. Zhotovitel:

Vodohospodářské stavby, společnost s ručením omezeným,

Divize 3 – Plzeňské komunikace

zapsán v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 1578

sídlo: Křižíkova 2393, 415 01 Teplice/ Presslova 13, 301 00 Plzeň

statutární orgán:

IČO:               402 33 308

DIČ                CZ40233308

bankovní spojení:

číslo účtu:

datová schránka

adresa pro doručování veškerých písemností, je-li odlišná od sídla:

                   Presslova 13, 301 00 Plzeň

Kontaktní osoba:

dále jen „zhotovitel“

II. PŘEDMĚT DÍLA

2.1. Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele dílo spočívající v provedení stavebních prací,
        dodávek a služeb, tj. zejm.:

      a) zhotovení stavby „III/18019 zálivy MHD Sušická a Částkova ul., Plzeň“ dle podkladů pro
           provedení díla dle čl. II. odst. 2.2. této smlouvy

                                                                              Stránka 1 z 14
b) zpracování dokumentace dle čl. II. odst. 2.3 této smlouvy

(dále jen „dílo“)

2.2. Dílo bude provedeno podle a v souladu s

a) projektovou dokumentací zpracovanou                        , se sídlem: K mostu 51, 330 02 Dýšina

– Nová Huť IČO: 734 45 886, zpracovanou 6/2018 (dále jen „PDPS“, „projektová dokumentace“

nebo „projekt stavby“), která byla poskytnuta zhotoviteli v rámci zadávacích podmínek

poptávkového řízení;

b) soupisem stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (položkový rozpočet stavby),
     který je součástí této smlouvy;

(všechny uvedené doklady dále jen jako „podklady pro provedení díla“).

2.3. Předmětem díla je rovněž zpracování a předání následující dokumentace objednateli:

- Vyhotovení dokumentace skutečného provedení stavby dle příl. 7 vyhl. č. 499/2006 Sb.,
      o dokumentaci staveb, se zakreslením veškerých změn dle skutečného stavu ve
      2 vyhotoveních.

2.4. Zhotovením díla se rozumí provedení všech stavebních a montážních prací a konstrukcí, včetně
        dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení
        všech činností souvisejících s dodávkou stavebních prací a konstrukcí, jejichž provedení je pro řádné
        dokončení díla nezbytné, zejména:

a) provedení inženýrských činností souvisejících s dopravními opatřeními v průběhu stavby,
     zejména zajištění uzavírek a povolení ke zvláštnímu užívání komunikace po dobu výstavby;

b) zajištění nezbytných opatření nutných pro neporušení veškerých inženýrských sítí během
     výstavby (včetně jejich řádného vytyčení), odpovědnost za jejich neporušení během stavby
     a zpětné písemné předání jejich správcům;

c) zajištění bezpečnosti všech osob, chodců a vozidel na staveništi a v okolí staveniště, zejména
     čištění znečištěných vozovek a příjezdových cest, dodržování platných předpisů;

d) zajištění povolení k užívání veřejných prostranství a rozkopávkám, vč. poplatků a případných
     pokut za delší než dohodnutý čas užívání;

e) umístění či přemístění dopravního značení, souvisejícího s prováděním stavby, dle předpisů o
     pozemních komunikacích, tj. zajištění stanoveného značení, povolení uzavírek a stanovení
     objízdných tras, včetně umístění a údržby dopravního značení po dobu výstavby;

f) vedení stavebních a montážních deníků, provádění kontrolních měření a zkoušek, zpracování
     plánu BOZP a protipožární ochrany;

g) ostraha stavby a staveniště, péče o rozestavěné objekty a jejich ošetřování. Zhotovitel je
     povinen zachovávat na staveništi čistotu a pořádek, na své náklady odstraňuje odpady,
     nečistoty vzniklé prováděním prací;

h) zpracování kontrolního a zkušebního plánu (dále jen „KZP“) před zahájením stavebních prací,
     jeho předání ke schválení objednateli nejpozději v den předání staveniště a provádění zkoušek
     v souladu s tímto plánem;

i) zřízení a odstranění zařízení staveniště včetně zajištění energií a napojení na inženýrské sítě;

j) zajištění všech nezbytných průzkumů nutných pro řádné provádění a dokončení díla;

k) účast na jednáních ve věci provádění stavby, kontrolních dnech stavby, apod.;

l) zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků (dle zák. č. 22/1997 Sb.,
     technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů - prohlášení
     o shodě) a ostatních dokladů, výsledků a protokolů o provedených měřeních a zkouškách dle
     schváleného KZP, kterými bude prokázáno dosažení předepsané kvality a parametrů;

m) provedení veškerých doplňujících průzkumů, testů, měření, zkoušek, ověření, revizí, zaškolení
     obsluhy a dále dodání certifikátů a atestů použitých materiálů, manuálů a návodů k obsluze
     dodaných zařízení, což je nezbytnou součástí díla, to vše výlučně v českém jazyce a podle
     předpisů platných v ČR;

                      Stránka 2 z 14
          n) označení stavby informačními tabulemi o provádění oprav vyhotovenými v souladu s grafickým
                manuálem, který byl zhotoviteli poskytnut v rámci zadávacích podmínek poptávkového řízení,
                v celkovém počtu 4 kusů umístěných v místě a čase stanoveným objednatelem při předání
                staveniště, nebude-li dohodnuto jinak;

2.5. Zhotovitel je povinen v rámci předmětu díla provést veškeré práce, služby, dodávky a výkony, kterých
        je třeba trvale nebo dočasně k zahájení, provedení, dokončení a předání díla a uvedení díla do
        řádného provozu. Zhotovitel je dále povinen zajistit splnění podmínek stanovisek a vyjádření všech
        účastníků řízení a správců dotčených inženýrských sítí a objektů.

2.6. Zhotovitel je povinen průběžně po celou dobu realizace díla provádět podrobnou fotodokumentaci
        stavby, jejíž výstupy se zavazuje předat objednateli v jednom vyhotovení na el. nosiči spolu
        s předáním díla. Objednatel je oprávněn požadovat poskytnutí pořízené fotodokumentace již
        v průběhu provánění díla. Zhotovitel je povinen poskytnout pořízenou fotodokumentaci nejpozději do
        3 dnů od výzvy objednatele k jejímu poskytnutí.

2.7. Dílo bude provedeno a dodáno komplexně a bude zahrnovat mimo jiné i všechny související stavební
        či jiné práce, včetně dodávky materiálů, zařízení, vzorků, zařízení staveniště, veškerých vedlejších
        a režijních nákladů, tj. všeho potřebného k vlastnímu provedení díla dle projektové dokumentace, za
        podmínek stanovených touto smlouvou, projektovou dokumentací, a pokynů ze strany objednatele.
        Pro zajištění kvality prací je zhotovitel povinen provést stavbu v souladu s platnými technickými
        kvalitativními podmínkami (TKP) schválenými Ministerstvem dopravy (viz např. http://www.pjpk.cz),
        platnými ČSN, platnými technickými podmínkami (TP) schválenými Ministerstvem dopravy (viz např.
        http://www.pjpk.cz) a technologickými předpisy a postupy platnými pro použité technologie a dále
        s pokyny výrobců materiálů či dodaných zařízení pro instalaci či aplikaci takových materiálů či
        zařízení (všechny uvedené normy, předpisy, pokyny a podmínky dále jen jako „Technologické
        předpisy“). V případě nesouladu mezi jednotlivými Technologickými předpisy dle předchozí věty
        tohoto odstavce má přednost ten Technologický předpis, který je uveden v objednatelem
        odsouhlaseném KZP. Nedojde-li k odsouhlasení KZP objednatelem, popř. existuje-li nesoulad i mezi
        Technologickými předpisy, jež jsou uvedeny v odsouhlaseném KZP, platí, že přednost má
        Technologický předpis určený objednatelem.

2.8. Zhotovitel podpisem této smlouvy potvrzuje, že již před podpisem této smlouvy převzal
        od objednatele veškeré podklady pro provedení díla.

2.9. Zhotovitel podpisem této smlouvy potvrzuje, že se před podpisem smlouvy podrobně seznámil se
        všemi podklady pro provedení díla a rovněž tak s místními podmínkami, rozsahem a povahou díla
        dle objednatelem předložené dokumentace, provedl kontrolu obsahu podkladů a jejich vzájemného
        souladu a že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla
        a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou pro provedení díla nezbytné.
        Dále rovněž potvrzuje, že k podkladům pro provedení díla nemá žádných připomínek a že je
        z hlediska své odbornosti schopen provést dílo v souladu s touto smlouvou v požadované kvalitě a
        rozsahu. Zhotovitel není oprávněn činit nárok na úhradu víceprací, jejichž potřeba vznikla v důsledku
        neprovedení důsledné kontroly obsahu podkladů pro provedení díla a jejich vzájemného souladu ve
        smyslu tohoto ustanovení.

2.10. Vlastnosti použitých materiálů jsou stanoveny v projektové dokumentaci pro provádění stavby. Bez
        písemného souhlasu objednatele nesmí být použity materiály jiných vlastností či jiné technologie
        nebo provedeny změny oproti projektu stavby. Všechny materiály a výrobky použité na stavbě, musí
        mít vlastnosti dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
        ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) a musí splňovat podmínky dle zákona číslo
        č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů a
        v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 305/2011 ze dne 9. března 2011, kterým
        se stanoví harmonizované podmínky pro uvádění stavebních výrobků na trh a kterým se zrušuje
        směrnice Rady 89/106/EHS.

2.11. Zhotovitel se zavazuje pověřit provedením části díla výhradně poddodavatele uvedené v seznamu
        poddodavatelů, který objednateli předložil v rámci své nabídky v poptávkovém řízení a dále je
        povinen objednateli předem oznámit jakoukoli změnu tohoto seznamu poddodavatelů s uvedením
        druhu a rozsahu prací, jež mají být poddodavatelem provedeny.

                                                                              Stránka 3 z 14
2.12. Změna poddodavatele, jehož prostřednictvím zhotovitel prokázal splnění některého z kvalifikačních
        předpokladů v poptávkovém řízení, je možná pouze ve zcela výjimečném případě za kumulativního
        splnění následujících podmínek:

        a) ke změně poddodavatele jsou dány objektivní podmínky, které zhotovitel prokázal a
        b) nový poddodavatel disponuje kvalifikací minimálně ve stejném rozsahu, v jakém jí disponoval

            původní poddodavatel a zhotovitel tuto skutečnost doloží.

2.13. Zhotovitel nesmí umožnit, aby se jeho poddodavatelem, jehož prostřednictvím plnil veřejnou zakázku
        nebo její část, není-li uveden v seznamu poddodavatelů, který zhotovitel předložil v rámci své
        nabídky v poptávkovém řízení, stal dodavatel, který jako účastník poptávkového řízení (nebo jeden
        z dodavatelů, v případě společné nabídky více dodavatelů) v poptávkovém řízení, podal nižší
        nabídkovou cenu než zhotovitel. Pokud tak neučiní, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní
        pokutu ve výši odpovídající rozdílu mezi celkovou nabídkovou cenou zhotovitele v Kč bez DPH a
        celkovou nabídkovou cenou poddodavatele v Kč bez DPH, kterou tento poddodavatel nabídl jako
        účastník poptávkového řízení.

2.14. Zhotovitel je povinen zajistit, aby stavbyvedoucí a zástupce stavbyvedoucího hovořili plynně českým
        jazykem anebo aby byl každému jednání těchto osob s oprávněnými zástupci objednatele,
        stavebního dozoru, autorského dozoru, úředními osobami apod. přítomen tlumočník, který zajistí
        nezbytný odborný překlad. Náklady na tlumočení nese v plném rozsahu zhotovitel.

2.15. Změna v osobě hlavního stavbyvedoucího a zástupce hlavního stavbyvedoucího, jejichž
        prostřednictvím zhotovitel prokázal splnění kvalifikace v poptávkovém řízení, je možná pouze ve
        zcela výjimečném případě za kumulativního splnění následujících podmínek:

        a) ke změně stavbyvedoucího (zástupce) jsou dány objektivní podmínky, které zhotovitel prokázal
            objednateli a

        b) nový stavbyvedoucí (zástupce) disponuje kvalifikací, jaká byla pro stavbyvedoucího (zástupce)
            požadována v zadávacím řízení a zhotovitel tuto skutečnost objednateli doloží.

III. CENA DÍLA

3.1. Cena za řádně a včas dokončené dílo, definované v čl. II. této smlouvy, byla stanovena na základě
        rozpočtu - oceněného soupisu prací předloženého v nabídce zhotovitele v rámci poptávkového řízení
        a činí:

Celkem za dílo bez DPH:                  1 506 000,57 Kč

dále jen „cena díla“

3.2. DPH bude účtováno dle platné sazby ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

3.3. Závazným podkladem pro stanovení ceny je podrobný položkový rozpočet, který je jako součást
        nabídky zhotovitele pod názvem oceněný soupis prací přílohou této smlouvy (dále jen „rozpočet“
        nebo „položkový rozpočet“).

3.4. Smluvní strany prohlašují, že k položkovému rozpočtu nemají výhrad.

3.5. Zhotovitel je povinen pro účely uplatňování DPH postupovat v souladu s čl. XI. odst. 11.5. této
        smlouvy.

3.6. V ceně díla jsou zahrnuty veškeré náklady, které je nutno vynaložit zhotovitelem v souvislosti
        s řádným provedením díla, splněním povinností zhotovitele dle této smlouvy a plněním povinností
        zhotovitele dle příslušných právních předpisů a technických norem.

3.7. Zhotovitel po prostudování všech podkladů k provedení díla dle této smlouvy zaručuje správnost
        rozpočtu a jeho soulad s projektovou dokumentací.

3.8. Zhotovitel nese veškeré náklady a poplatky související s provedením díla, i když nejsou výslovně
        uvedeny (např. náklady na zřízení, provoz, údržbu a vyklizení staveniště, náklady na vytyčení
        stávajících podzemních inženýrských sítí, náklady na zřízení staveništních přípojek, náklady na
        energie a vodu po dobu výstavby, náklady na vytyčovací práce spojené s výstavbou, náklady na
        zpracování projektové dokumentace skutečného stavu provedení díla, náklady na zpracování
        geometrického plánu, náklady související s kompletací díla apod.).

                         Stránka 4 z 14
3.9. Není-li dále stanoveno jinak, je změna ceny díla možná, byla-li potřeba změny vyvolána
        nepředvídatelnými okolnostmi a tato změna neovlivní celkovou povahu díla.

3.10. Objednatel je oprávněn snížit sjednaný rozsah díla a to i bez uvedení důvodu.

3.11. V případě, že zhotovitel v průběhu provádění díla shledá nebo při dodržení odborné péče shledat
        měl a mohl, že pro kompletní provedení díla v souladu s projektem stavby není nezbytné poskytnutí
        určitého plnění, jež je součástí předmětu díla, resp. by bylo jeho poskytnutí zhotovitelem pro
        objednatele z objektivního hlediska neúčelné a nadbytečné, je zhotovitel povinen objednatele na
        takové plnění upozornit a neprovádět takové plnění bez písemného pokynu objednatele k jeho
        provedení.

3.12. Smluvní strany se dohodly, že sjednaný rozsah díla se snižuje v rozsahu položky či části položky
        (odpovídající množství jednotek) uvedené v rozpočtu o měněpráce dle odst. 3.11. tohoto článku
        smlouvy. Cena díla bude snížena o cenu méněprací v souladu s jednotkovými cenami z položkového
        rozpočtu. Toto ustanovení neplatí v případě, že zhotovitel splní povinnost dle odst. 3.11. tohoto
        článku smlouvy a zhotovitel na provedení díla v nezměněném rozsahu trvá.

3.13. Zhotovitel je povinen provést přesný soupis méněprací dle odst. 3.10. až 3.12. tohoto článku včetně
        jejich ocenění a tento soupis předložit objednateli k projednání.

3.14. Vyskytne-li se při provádění díla potřeba provedení víceprací, jež zhotovitel jednající s odbornou péči
        měl a mohl předvídat, resp. jejichž potřebu měl shledat při kontrole podkladů pro provedení díla dle
        čl. II. odst. 2.9. této smlouvy a tyto vícepráce jsou nezbytné pro provedení díla dle projektu stavby,
        je zhotovitel povinen provést jejich přesný soupis a tento soupis vč. ocenění postupem dle násl. věty
        předložit objednateli. Jednotková cena víceprací dle věty první tohoto odstavce se určuje na částku
        odpovídající 50 % jednotkové ceny dané položky uvedené v soupisu prací a není-li v soupisu prací
        příslušná položka obsažena anebo přesahuje-li její výše cenu stejné položky v aktuálním oficiálním
        materiálu pro české stavební standardy - Ukazatele průměrné rozpočtové ceny na měrovou a
        účelovou jednotku pro období, v němž jsou práce realizovány, vydaném společností ÚRS PRAHA,
        a.s. se sídlem Pražská 18, 102 00 Praha 10, IČO 47115645 (dále jen „ÚRS“), pak se cena vícepráce
        určí součinem koeficientu 0,5 a ceny položky v aktuálním oficiálním materiálu pro české stavební
        standardy - Ukazatele průměrné rozpočtové ceny na měrovou a jednotku pro období, v němž jsou
        práce realizovány, vydaném společností ÚRS.

IV. TERMÍNY PLNĚNÍ

4.1. Termín předání a převzetí staveniště: nejpozději do dvou (2) týdnů od výzvy objednatele (výzva
        bude učiněna nejpozději do dvou (2) týdnů od uzavření smlouvy), nebude-li dohodnuto jinak.

4.2. Konečný termín pro provedení díla, tj. předání a převzetí dokončeného kompletního díla
        včetně všech dokladů: nejpozději do dvou (2) měsíců od předání staveniště. Předpokládaná doba
        realizace stavebních prací je 7/2019 – 8/2019.

4.3. Termín pro vyklizení staveniště a odstranění zařízení staveniště: nejpozději do 7 dnů ode dne
        protokolárního předání a převzetí díla.

4.4. Zhotovitel předloží objednateli harmonogram realizace stavebních prací (tzv. „časový a finanční
        harmonogram“).

4.5. Neposkytnutí nezbytné součinnosti zhotovitele k převzetí staveniště ve lhůtě dle odst. 4.1. nemá vliv
        na počátek lhůty k provedení díla dle odst. 4.2., tj. pro účely stanovení konečného termínu pro
        provedení díla platí, že staveniště bylo předáno 2 týdny po doručení výzvy objednatele k převzetí
        staveniště objednateli, pokud zhotovitel nezbytnou součinnost k převzetí staveniště v této lhůtě
        neposkytl.

V. STAVENIŠTĚ

5.1. Objednatel vyzve zhotovitele k převzetí staveniště písemně (formou emailu kontaktní osoby
        objednatele kontaktní osobě zhotovitele) s dostatečným předstihem k tomu, aby zhotovitel mohl
        staveniště převzít ve sjednaném termínu dle čl. IV. odst. 4.1. této smlouvy.

5.2. Zhotovitel je povinen, v případě, že to bude s ohledem na charakter stavby možné a bude-li zařízení
        staveniště v místě stavby zřízeno, na své náklady řádně zabezpečit zařízení staveniště řádným

                                                                              Stránka 5 z 14
        uzamčením stavebních buněk, oplocením staveniště a označením zařízení. Zhotovitel je povinen
        zajistit, aby staveniště bylo řádně označeno s výstrahou zákazu vstupu nepovolaným osobám.

5.3. Zhotovitel si je povinen na základě podkladů, které mu předá objednatel, zajistit vytyčení staveniště
        a jednotlivých stavebních objektů, během výstavby řádně pečovat o základní směrové a výškové
        body a dále dodržovat podmínky správců a vlastníků inženýrských sítí po celou dobu výstavby.
        Za tím účelem je v případě potřeby zhotovitel povinen zajistit si na vlastní náklady aktuální podklady
        k vedení sítí.

5.4. Po předání a převzetí díla je zhotovitel povinen vyklidit staveniště a upravit je do původního stavu.

VI. PROVÁDĚNÍ DÍLA

6.1. Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době a kvalitě
        předpokládané podklady pro provedení díla.

6.2. Objednatel, poskytovatel dotace nebo jimi pověření zástupci jsou oprávněni kontrolovat provádění
        díla. Zjistí-li, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn
        dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným
        způsobem. Jestliže zhotovitel tak neučiní ani v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté, má objednatel
        právo od této smlouvy odstoupit.

6.3. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele písemně (formou emailu kontaktní osoby zhotovitele
        kontaktní osobě objednatele) ke kontrole a k prověření prací, které mají být v dalším postupu prací
        zakryty a to min. 3 pracovní dny před jejich plánovaným zakrytím nebo před tím než se stanou
        nepřístupnými. Neučiní-li tak, je zhotovitel povinen na žádost objednatele odkrýt práce, které byly
        zakryty nebo které se staly nepřístupnými na svůj náklad, případně má objednatel právo požadovat
        po zhotoviteli a na jeho náklady provedení příslušných zkoušek nebo měření, kterými bude
        prokázána kvalita a rozsah provedených zakrytých prací (volba mezi nároky tj. odkrytím nebo
        provedení zkoušek náleží objednateli).

6.4. Pokud se objednatel nebo jím pověření zástupci ke kontrole přes včasné písemné vyzvání nedostaví,
        je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude-li v tomto případě objednatel dodatečně
        požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se
        však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací,
        opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel.

6.5. Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště
        a zabezpečí jejich vybavení ochrannými pracovními pomůckami. Dále se zhotovitel zavazuje
        dodržovat bezpečnostní, hygienické či případné jiné předpisy související s realizací díla.

6.6. Zhotovitel je povinen se podílet na zpracování plánu BOZP, bude-li plán BOZP vyhotovován.

6.7. Veškeré odborné práce je zhotovitel povinen vykonávat prostřednictvím pracovníků majících
        příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je zhotovitel na požádání objednateli povinen
        předložit.

6.8. Zhotovitel se zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je v době
        jeho užití známo, že je škodlivý či nebezpečný.

6.9. Zhotovitel je při provádění díla povinen provést veškerá potřebná opatření, která zamezí nežádoucím
        vlivům stavby na okolní prostředí a je povinen dodržovat veškeré podmínky vyplývající z právních
        předpisů řešících problematiku vlivu stavby na životní prostředí.

6.10. Zhotovitel je povinen na písemnou výzvu objednatele nebo jím pověřené osoby provést kontrolní
        měření či zkoušku kvality díla laboratoří určenou objednatelem. Náklady na provedení zkoušky
        (měření) dle věty první nese objednatel, pokud část díla, jež je předmětem zkoušky (měření) je zcela
        v souladu s Technologickými předpisy, v opačném případě nese náklady zhotovitel.

6.11. Zhotovitel se zavazuje písemně (formou emailu kontaktní osoby zhotovitele kontaktní osobě
        objednatele) přizvat objednatele k účasti na provedení všech zkoušek kvality díla, a to nejméně
        2 pracovní dny před provedením každé jednotlivé zkoušky. Při nesplnění povinnosti dle věty první
        má objednatel právo výsledky takto provedené zkoušky odmítnout akceptovat, přičemž v případě
        odmítnutí akceptace se k výsledkům zkoušky nepřihlíží.

                                                                              Stránka 6 z 14
6.12. Smluvní strany si sjednávají, že kontrolní dny (dále jen „KD“) budou probíhat zpravidla 1 x za 14 dní,
        minimálně však 1 x za měsíc, nebude-li dohodnuto jinak. Plán kontrolních dnů anebo první kontrolní
        den stanoví objednatel či osoba vykonávající technický dozor stavebníka (dále jen „TDS“) (např.
        zápisem při předání a převzetí stavby). Písemný zápis o KD zajistí objednatel či TDS a to např.
        ohledně projednávaných skutečností, zejména ohledně zjištěného stavu stavby, zjištěných
        problémů, požadavků zhotovitele či pokynů objednatele. Zhotovitel je povinen zajistit v den konání
        KD účast svého stavbyvedoucího nebo jeho zástupce. KD dny budou probíhat za účasti účastníků,
        jejichž účast je nezbytná vzhledem k předpokládanému průběhu kontrolního dne, resp. stavu
        a postupu provádění díla, případně těch, které stanoví objednatel. Zhotovitel je oprávněn přizvat
        na KD osoby, jejichž účast považuje za nutnou.

6.13. Úkoly stanovené v zápise z KD jsou závazné.

6.14. Zhotovitel je povinen v průběhu provádění díla 1 x měsíčně zpracovávat soupisy provedených prací
        a dodávek, které musí obsahovat souhrn všech provedených dílčích prací a dodávek, tj. řádnou
        specifikaci provedené části díla a dále přesně stanovené období, ve kterém byla tato část provedena.
        Zhotovitel je povinen v soupisu provedených prací a dodávek užívat názvy položek uvedené
        v položkovém rozpočtu – oceněném soupisu prací, který je přílohou této smlouvy. Soupisy
        provedených prací je zhotovitel povinen předkládat k odsouhlasení TDS a následně je předávat
        objednateli, a to vždy nejpozději do 7. kalendářního dne kalendářního měsíce následujícího po
        měsíci, za který byl soupis proveden.

6.15. Zhotovitel ani osoba s ním propojená nejsou oprávněni vykonávat funkci TDS v rámci stavby, která
        je předmětem díla dle této smlouvy.

VII. VLASTNICKÉ PRÁVO A NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

7.1. Vlastnictví k dílu přechází na objednatele již v průběhu zhotovování díla bez toho, že by docházelo
        k jeho předání.

7.2. Zhotovitel poskytuje objednateli licenci k autorským dílům vzniklým v souvislosti s prováděním díla,
        a to bezúplatně, bez časového a územního omezení.

7.3. Zhotovitel nesmí sjednat ve smlouvách se svými poddodavateli výhradu vlastnictví ve smyslu
        ustanovení § 2132 o.z., ani jinou podobnou výhradu ohledně přechodu či převodu vlastnictví.

7.4. Bez ohledu na přechod vlastnictví dle čl. VII. odst. 7.1. této smlouvy zhotovitel nese nebezpečí škody
        na předmětu díla dle této smlouvy od předání staveniště až do okamžiku podpisu protokolu o předání
        a převzetí díla objednatelem.

7.5. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům z titulu
        neplnění podmínek vyplývajících z platných právních norem, Technologických předpisů nebo
        vyplývajících z této smlouvy o dílo, ač už nedbalostí či úmyslně, je zhotovitel povinen bez zbytečného
        odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně nahradit. Veškeré náklady s tím spojené
        nese zhotovitel.

7.6. Zhotovitel odpovídá za veškeré prokázané škody, které způsobí objednateli nebo jiným osobám
        v souvislosti s prováděním díla včetně škod vzniklých úplnou nebo částečnou nefunkčností díla,
        nedodržením garantovaných hodnot nebo vzniklých v důsledku jiných vad díla. Zhotovitel nese
        odpovědnost i za škodu způsobenou vnějšími vlivy na nedokončeném díle, a to v jakékoliv fázi
        rozestavěnosti díla.

7.7. Zhotovitel je povinen uhradit škodu, která vznikne tím, že zhotovitel nedodrží konečný termín pro
        dokončení díla dle čl. IV. odst. 4.2. této smlouvy a zapříčiní touto skutečností nepřiznání dotačních
        prostředků nebo krácení dotačních prostředků poskytnutých objednateli nebo určených
        k financování provedení díla poskytovatelem dotace.

VIII. STAVEBNÍ DENÍK

8.1. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník
        (stavební deníky) v souladu se stavebním zákonem a příslušným prováděcím předpisem. Stavební
        deník musí být stále přístupný na stavbě (staveništi). Objednatel a TDS jsou oprávněni
        do stavebního deníku nahlížet a činit do něj zápisy a zhotovitel je povinen jim toto umožnit.

                                                                              Stránka 7 z 14
8.2. Zhotovitel je povinen do stavebního deníku každodenně zapisovat všechny skutečnosti rozhodné
        pro plnění smlouvy o dílo, zejména je povinen zapisovat údaje o časovém postupu prací, jejich
        jakosti, zdůvodnění odchylek prováděných prací od projektu stavby apod.

8.3. Zápisy do stavebního deníku čitelně zapisuje a podepisuje stavbyvedoucí vždy ten den, kdy byly
        práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Mimo stavbyvedoucího
        mohou do stavebního deníku provádět záznamy pouze objednatel, jím pověřený zástupce, TDS,
        zpracovatel projektové dokumentace nebo příslušné orgány státní správy.

8.4. Nesouhlasí-li stavbyvedoucí se zápisem, který učinil objednatel nebo jím pověřený zástupce, TDS,
        případně zpracovatel projektové dokumentace do stavebního deníku, musí k tomuto zápisu připojit
        svoje stanovisko nejpozději do tří pracovních dnů, jinak se má za to, že s uvedeným zápisem
        souhlasí.

8.5. Jde-li o zápis, ke kterému se má dle požadavku zhotovitele objednatel nebo jím pověřený zástupce
        vyjádřit, musí zhotovitel učinění takového zápisu včetně jeho znění objednateli písemně oznámit
        (formou emailu kontaktní osoby zhotovitele kontaktní osobě objednatele). Objednatel nebo jím
        pověřený zástupce je povinen se k takovému zápisu ve stavebním deníku, učiněným zhotovitelem
        vyjádřit nejpozději do pěti pracovních dnů od jeho oznámení.

8.6. Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako podklad pro možné
        vypracování písemných dodatků smlouvy o dílo.

8.7. Stavební deník je zhotovitel povinen vést až do odstranění poslední vady a nedodělku z protokolu
        o předání a převzetí díla.

IX. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA

9.1. Zhotovitel je povinen objednateli písemně (formou emailu kontaktní osoby zhotovitele kontaktní
        osobě objednatele) oznámit nejpozději 7 kalendářních dnů předem, kdy bude dílo připraveno
        k předání, nebude-li dohodnuto jinak. Objednatel je pak povinen nejpozději do tří dnů od termínu
        stanoveného zhotovitelem zahájit přejímací řízení a řádně v něm pokračovat, nebude-li dohodnuto
        jinak.

9.2. Zhotovitel je povinen připravit a doložit nejpozději do skončení přejímacího řízení všechny
        předepsané doklady dle stavebního zákona a dále doklady o provedených zkouškách.

        Zhotovitel je povinen nejpozději do skončení přejímacího řízení předat objednateli zejména tyto
        doklady:

          a) stavební deník – originál
          b) dokumentace skutečného provedení stavby
          c) fotodokumentace stavby dle čl. II. odst. 2.6. této smlouvy
          d) doklady o ověření požadovaných vlastností výrobků, atesty apod., doklady dle zák.

                č. 22/1997 Sb., a nařízení vlády č. 163/2002 Sb. (ve dvou vyhotoveních)
          e) zápisy a osvědčení o provedených zkouškách sjednaných v KZP včetně protokolů z nich (v

                jednom originálním vyhotovení a jedné kopii)
          f) doklad o likvidaci a třídění odpadu a výkopku (ve dvou vyhotoveních)
          g) souhrnná závěrečná zpráva zhotovitele o hodnocení jakosti díla (ve dvou vyhotoveních)
9.3. Bez předání všech dokladů vyjmenovaných v čl. IX. odst. 9.2. této smlouvy nelze považovat
        dílo za dokončené.

9.4. Dílo je považováno za dokončené za předpokladu ukončení všech prací, splnění všech povinností
        uvedených zejména v čl. II. odst. 2.1. až 2.7. této smlouvy, prokázání úspěšného provedením všech
        zkoušek uvedených v KZP a po předání dokladů uvedených v čl. IX. odst. 9.2 této smlouvy a dalších
        dokladů potřebných pro řádné užívání díla.

9.5. O předání dokončeného díla bude sepsán protokol o předání a převzetí díla, potvrzený ze strany
        objednatele a zhotovitele.

9.6. Uzavření dohody o předčasném užívání části díla se nepovažuje za převzetí této části díla.

                                                                              Stránka 8 z 14
9.7. Zhotovitel odpovídá za to, že dokončené dílo bude funkční, provozuschopné, způsobilé sloužit
        svému účelu a bude dosahovat parametrů stanovených projektem stavby. Tam, kde nejsou
        parametry stanoveny projektem stavby, musí dokončené dílo nebo jeho části dosahovat parametrů
        obvyklých.

9.8. Povrch všech pozemků tvořících staveniště bude vyčištěn a uveden do předepsaného stavu
        v termínu uvedeném v čl. IV. odst. 4.3. této smlouvy.

9.9. Smluvní strany výslovně vylučují použití ust. § 2605 o.z. a ust. § 2628 o.z. Objednatel nemá
        povinnost převzít dílo, které vykazuje vady a nedodělky nebo v případě, že zhotovitel nepředal
        veškeré doklady dle čl. IX. odst. 9.2. této smlouvy.

9.10. Objednatel nemá povinnost dílo převzít ve lhůtě jednoho týdne od předání dokladů dle čl. IX. odst.
        9.2. této smlouvy.

9.11. Převezme-li objednatel dílo s vadami, nedodělky či jinými výhradami (např. nepředání některých
        dokladů), zavazuje se zhotovitel tyto odstranit nejpozději do termínu uvedeného v předávacím
        protokolu.

9.12. Vadou se pro účely této smlouvy rozumí jakákoliv odchylka v kvalitě, rozsahu nebo parametrech díla,
        stanovených projektem stavby, touto smlouvou a Technologickými předpisy.

X. ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKA ZA DÍLO

10.1. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání. Po této době má objednatel práva
        z vadného plnění, způsobil-li vadu zhotovitel porušením povinnosti dle této smlouvy. Za vady díla,
        na něž se vztahuje záruka za jakost, odpovídá zhotovitel v rozsahu této záruky.

10.2. Zhotovitel poskytuje na dílo specifikované v čl. II. této smlouvy záruku v délce 5 let. Po tuto dobu
        odpovídá za vady, které se na díle vyskytnou.

10.3. Záruční doba začíná běžet od data předání a převzetí díla, uvedeného v předávacím protokolu dle
        čl. IX. odst. 9.5. této smlouvy.

10.4. Objednatel je povinen vady písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich
        zjištění. V reklamaci musí být vady popsány. Dále v reklamaci objednatel uvede, jakým způsobem
        požaduje sjednat nápravu a v případě požadavku na odstranění vady i dobu do jaké má být vada
        odstraněna. Objednatel je oprávněn:

        - požadovat odstranění vady dodáním náhradního plnění (např. u vad materiálů apod.)
        - požadovat odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná
        - požadovat přiměřenou slevu ze sjednané ceny
        - odstoupit od smlouvy

10.5. Zhotovitel je povinen nejpozději do 5-ti pracovních dnů po obdržení reklamace písemně oznámit
        objednateli, zda reklamaci uznává či neuznává. Pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci
        objednatele uznává.

10.6. V případě požadavku objednatele na odstranění vady je zhotovitel povinen ji odstranit v době
        stanovené objednatelem v reklamaci a to i v případě, že reklamaci neuznal.

10.7. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční doby, přičemž i reklamace odeslaná
        objednatelem v poslední den záruční doby se považuje za včas uplatněnou.

10.8. Pokud zhotovitel nenastoupí k odstranění reklamované vady včas, i když ji neuznal, je povinen
        uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla dle čl. III. odst. 3.1 této smlouvy
        za každý i započatý den prodlení.

10.9. Pokud zhotovitel neodstraní vadu v době stanovené objednatelem v reklamaci, je objednatel
        oprávněn pověřit odstraněním vady třetí osobu. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí objednateli
        zhotovitel. Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel i ve sporných případech.

10.10. Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně, tzn., že za reklamovanou
        vadu nenese zhotovitel odpovědnost, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré v souvislosti
        s odstraněním vady prokazatelně vzniklé a doložené náklady.

                                                                              Stránka 9 z 14
10.11. Právo uplatnit nároky z odpovědnosti za vady díla náleží kromě objednatele též budoucímu vlastníku
        jednotlivých částí díla. Práva vady díla reklamovat a provést volbu mezi nároky je delegováno na
        správce jednotlivých objektů, který bude vlastníka díla v rámci reklamačních řízení zastupovat.

10.12. Ustanovením čl. X odst. 10.4. a násl. není dotčeno právo stran dohodnout se na způsobu a čase
        odstranění vad jinak, např. i ústně či konkludentně, tj. zejm. v případě kdy zhotovitel vadu uznává a je
        ochoten ji v dohodnuté lhůtě odstranit.

XI. PLATEBNÍ PODMÍNKY

11.1. Cena díla dle čl. III. odst. 3.1 této smlouvy bude uhrazena za splnění níže uvedených platebních
        podmínek.

11.2. Objednatel nebude poskytovat zálohy na cenu díla v rozsahu neprovedených prací.

11.3. Cena díla bude objednatelem hrazena na základě dílčích, měsíčních faktur vystavených
        zhotovitelem za uplynulý kalendářní měsíc dle skutečného provedení prací na základě vzájemně
        odsouhlasených soupisů provedených prací a dodávek k termínu uskutečnění zdanitelného plnění
        dle čl. XI. odst. 11.4. této smlouvy.

11.4. Smluvní strany sjednávají, že den uskutečnění zdanitelného plnění je poslední kalendářní den
        měsíce, za nějž je fakturováno. Zhotovitel je povinen doručit faktury za jednotlivé kalendářní měsíce
        objednateli vždy nejpozději do 10. dne kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci,
        za který je předmětná faktura vystavena. V případě, že nebude řádná faktura doručena objednateli
        do 10. dne následujícího kalendářního měsíce není objednatel povinen takovou fakturu přijmout a
        proplatit. Zhotovitel je v takovém případě oprávněn uplatnit tuto fakturaci společně s fakturací za
        následující měsíc.

11.5. Objednatel bude vystupovat jako osoba povinná k dani a na základě toho dochází k ujednání se
        zhotovitelem o uplatnění režimu přenesené daňové povinnosti. Zhotovitel je povinen se pro účely
        uplatňování DPH řídit klasifikací CZ – CPA v souladu s § 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani
        z přidané hodnoty (dále jen „ZDPH“) a Pokynem Generálního finančního ředitelství č. GFŘ-D-22
        k jednotnému postupu při uplatňování některých ustanovení zákona č. 586/1992 Sb., o daních
        z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Pokud v souvislosti s poskytnutím stavebních nebo
        montážních prací klasifikovaných dle předcházející věty, dojde zároveň ke zdanitelnému plnění
        souvisejícímu s těmito pracemi, bude i toto zdanitelné plnění v režimu přenesené daňové povinnosti.

11.6. Každý daňový doklad vystavený zhotovitelem (dále jen „faktura“) musí mít náležitosti daňového
        a účetního dokladu dle ZDPH a zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví. Kromě náležitostí stanovených
        právními předpisy je zhotovitel povinen uvést v každé faktuře i tyto údaje:

          a) číslo a datum vystavení faktury
          b) přesný název stavby
          c) číslo smlouvy a datum jejího uzavření
          d) vlastnoruční podpis osoby, která fakturu vyhotovila, včetně kontaktního telefonu
          e) označení banky a číslo tuzemského účtu zveřejněného v „Registru plátců DPH

                a identifikovaných osob“ (dle § 96 ZDPH)
          f) lhůta splatnosti faktury 30 dní
          g) IČO a DIČ objednatele a zhotovitele, jejich přesné názvy a sídlo

11.7. Nedílnou součástí každé faktury je soupis provedených prací a dodávek na díle dle čl. VI. odst. 6.14
        této smlouvy, odsouhlasený osobami k tomu oprávněnými za objednatele. Bez ze strany TDS
        odsouhlaseného soupisu provedených prací a dodávek je fakturace dle čl. XI. odst. 11.3. této
        smlouvy neoprávněná a nárok na úhradu ceny účtované části díla vznikne až po provedení díla jako
        celku.

11.8. Soupis provedených prací a dodávek musí obsahovat souhrn všech řádně provedených dílčích prací
        a dodávek, tj. řádnou specifikaci provedené části díla a dále stanovené období, ve kterém byla tato
        část provedena. Zhotovitel je povinen v soupisu provedených prací a dodávek užívat názvy položek
        uvedené v položkovém rozpočtu.

                                                                             Stránka 10 z 14
11.9. Soupis provedených prací a dodávek se považuje za odsouhlasený ze strany objednatele pouze
        v případě, je-li podepsán TDS.

11.10.Konečné vyúčtování ceny díla je zhotovitel oprávněn provést pouze na základě předávacího
        protokolu odsouhlaseného a potvrzeného objednatelem v souladu s čl. IX. odst. 9.5. této smlouvy.

11.11.Podmínkou úhrady konečné faktury je splnění všech povinností a závazků zhotovitele, které má na
        základě této smlouvy vůči objednateli do dne řádného a úplného provedení díla. V případě, že dojde
        k vystavení a doručení konečné faktury před splněním všech závazků zhotovitele, prodlužuje se její
        splatnost do okamžiku splnění všech závazků zhotovitele, které pro něj plynou z této smlouvy do
        dne řádného a úplného provedení díla.

11.12.Splatnost dílčích faktur za provedené práce a dodávky a splatnost konečné faktury se stanovuje
        v délce 30-ti dnů ode dne doručení každé oprávněně vystavené faktury mající všechny stanovené
        náležitosti objednateli. Za okamžik uhrazení faktury se považuje datum, kdy byla předmětná částka
        odepsána z účtu objednatele.

11.13.Objednatel je oprávněn faktury, které nebudou splňovat náležitosti dle čl. XI. odst. 11.6. a čl. XI. odst.
        11.7. věty první této smlouvy, nebo jejichž věcný obsah nebude v souladu s písemně
        odsouhlaseným soupisem provedených prací a dodávek, ve lhůtě splatnosti vrátit, aniž tím bude
        v prodlení se zaplacením. Objednatel musí uvést důvod vrácení. Zhotovitel je povinen vystavit novou
        fakturu s novým termínem splatnosti. V takovém případě běží nová lhůta splatnosti ode dne doručení
        nové (opravené) faktury objednateli.

11.14.Vystavení ani úhrada dílčích faktur nemá vliv na záruky zhotovitele ani na odpovědnost zhotovitele
        za případné škody na zhotoveném díle a neznamená předání části díla.

11.15.Neuskutečněné hmotné dodávky, práce nebo výkony vč. spotřeby vstupního materiálu není
        zhotovitel oprávněn fakturovat a objednatel není povinen uhradit.

11.16.Faktury musí být doručeny na adresu objednatele dle čl. XVI. této smlouvy.

11.17.Jednotlivé dílčí faktury dle čl. XI. odst. 11.3. této smlouvy budou hrazeny v plné výši, v souhrnu však
        pouze do výše 90 % z ceny díla dle čl. III. odst. 3.1. této smlouvy. Smluvní strany si sjednávají
        zádržné pro objednatele (pozastávku) ve výši 10 % z ceny díla dle čl. III. odst. 3.1 této smlouvy.

11.18.Sjednané zádržné bude uvolněno do třiceti (30) dní od podpisu protokolu o předání a převzetí díla,
        pokud protokol neobsahuje výhrady objednatele (vady, nedodělky, chybějící doklady). V případě
        převzetí díla s výhradami je sjednané zádržné splatné do třiceti (30) dní po odstranění všech výhrad
        vytčených v protokole o předání a převzetí díla.

11.19.O uvolnění zádržného (pozastávky) požádá zhotovitel objednatele písemně. Přílohou této žádosti
        bude kopie protokolu, ve kterém bude uvedeno, že dílo nevykazuje žádné vady a nedodělky, resp.
        že veškeré případné výhrady objednatele byly odstraněny. Protokol bude podepsán zástupci
        ve věcech technických obou smluvních stran.

11.20.Nedojde-li mezi účastníky smlouvy k dohodě při odsouhlasení množství či druhu provedených prací,
        je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo k rozporu.

11.21.Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné
        správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit
        při výkonu finanční kontroly. Zhotovitel je povinen poskytnout při výkonu finanční kontroly součinnost
        a poskytnout přístup ke všem dokumentům souvisejícím se zadáním a realizací díla dle této smlouvy,
        včetně dokumentů podléhajících ochraně podle zvláštních právních předpisů. Za účelem řádného
        splnění této povinnosti je zhotovitel povinen smluvně zavázat i všechny své případné poddodavatele.

11.22.Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejích dodatků, originály
        účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této smlouvy po dobu 10 let
        ode dne nabytí účinnosti této smlouvy. Po tuto dobu je zhotovitel povinen umožnit osobám
        oprávněným k výkonu kontroly projektu provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním této
        smlouvy.

                                                                             Stránka 11 z 14
XII. SMLUVNÍ POKUTY

12.1. Zhotovitel je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla dle čl. III. odst. 3.1.
        této smlouvy za každý i jen započatý kalendářní den prodlení s provedením díla oproti lhůtě sjednané
        v čl. IV. odst. 4.2. této smlouvy.

12.2. Zhotovitel je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla dle čl. III. odst. 3.1.
        této smlouvy za každý i jen započatý kalendářní den prodlení se splněním povinnosti dle čl. IX. odst.
        9.11. této smlouvy, tj. s odstraněním vady, nedodělku nebo jiné výhrady uvedené v předávacím
        protokolu.

12.3. Zhotovitel je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla dle čl. III. odst.
        3.1. této smlouvy za každý jednotlivý případ porušení povinností uvedených v těchto článcích
        smlouvy: čl. II. odst. 2.10., čl. II. odst. 2.11., čl. II. odst. 2.12., čl. IV. odst. 4.3., čl. VI. odst. 6.10., čl.
        VIII. odst. 8.1. této smlouvy. Jednotlivým případem porušení povinnosti se rozumí porušení
        kterékoliv, jedné či více, z povinností uvedených v jednotlivých článcích smlouvy.

12.4. Objednatel je oprávněn započíst své splatné i nesplatné pohledávky odpovídající finančním nárokům
        z této smlouvy (smluvní pokuty, slevy, náhrada škody apod.) vůči jakékoliv splatné či nesplatné
        pohledávce zhotovitele. Zhotovitel není oprávněn jakékoliv své pohledávky vůči objednateli, vzniklé
        z této smlouvy, započíst, zatížit zástavním právem ani je postoupit na jiného bez předchozího
        písemného souhlasu objednatele.

12.5. Smluvní pokuty dle této smlouvy se stávají splatnými dnem následujícím po dni, ve kterém na ně
        vznikl nárok.

12.6. Ustanovením o smluvních pokutách v této smlouvě ani jejich zaplacením nejsou dotčeny nároky
        na náhradu škody vzniklé z porušení povinnosti, ke které se smluvní pokuta vztahuje.

XIII. ZMĚNA SMLOUVY

13.1. Smluvní strany se dohodly, že tato smlouva bude uzavřena v písemné podobě a že ji lze měnit pouze
        písemným oboustranně potvrzeným ujednáním výslovně nazvaným „Dodatek ke smlouvě“
        a očíslovaným podle pořadových čísel. Jiné zápisy, protokoly apod. se považují za podklad
        ke změně smlouvy, nikoliv za její změnu. Smluvní strany výslovně vylučují použití ust. § 582 odst.
        2 o.z. Tímto ustanovením není dotčeno právo stran o změně smlouvy v případech touto smlouvou
        výslovně stanovených (zejm. dovětkem „nebude-li dohodnuto jinak“).

13.2. Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je povinna druhé
        straně to ihned bez zbytečného odkladu oznámit a vyvolat jednání zástupců, oprávněných ve věcech
        smluvních.

XIV. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

14.1. Obě smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od této smlouvy v případech stanovených zákonem.

14.2. Smluvní strany se dohodly, že objednatel je oprávněn v souladu s § 2001 o.z. od této smlouvy
        písemně odstoupit z důvodu jejího porušení zhotovitelem.

14.3. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od této smlouvy v případě že:

          a) zhotovitel písemně oznámí objednateli, že není schopen plnit své závazky podle této smlouvy;
          b) příslušný soud pravomocně rozhodne, že zhotovitel je v úpadku nebo mu úpadek hrozí (tj. vydá

                rozhodnutí o tom, že se zjišťuje úpadek zhotovitele nebo hrozící úpadek zhotovitele), nebo ve
                vztahu k zhotoviteli je prohlášen konkurs nebo povolena reorganizace;
          c) je podán návrh na zrušení zhotovitele podle zák. č. 90/2012 sb., zákona o obchodních
                korporacích nebo je zahájena likvidace zhotovitele v souladu s příslušnými právními předpisy.
14.4. Smluvní strany výslovně vylučují použití ust. § 2595 a § 2591 o.z. ve vztahu k možnosti odstoupení
        od smlouvy.

XV. SALVATORNÍ KLAUZULE

15.1. V případě neplatnosti kteréhokoli ujednání smlouvy nemá tato neplatnost vliv na ujednání ostatní.

                                                                             Stránka 12 z 14
15.2. Smluvní strany se zavazují případné neplatné ujednání bezodkladně nahradit formou písemného
        dodatku ujednáním platným a co nejvíce se blížícím svým smyslem a účelem ujednání původnímu.

XVI. OSOBNÍ ÚDAJE ZÁSTUPCŮ A KONTAKTNÍCH OSOB, ZÁVAZEK MLČENLIVOSTI

16.1. Smluvní strany berou na vědomí, že v souvislosti s uzavřením a plněním této smlouvy dochází
        za účelem zajištění komunikace při plnění smlouvy k vzájemnému předání osobních údajů zástupců
        a kontaktních osob smluvních stran v rozsahu: jméno, příjmení, akademické tituly apod., telefonní
        číslo a e-mailová adresa.

16.2. Smluvní strany se zavazují informovat fyzické osoby, jejichž osobní údaje uvedly ve smlouvě,
        případně v souvislosti s plněním této smlouvy poskytly druhé smluvní straně o takovém způsobu
        zpracování jejich osobních údajů a současně o jejich právech, jež jako subjekt údajů v souvislosti se
        zpracováním svých osobních údajů mají, tj. zejm. podat kdykoli proti takovému zpracování námitku.

16.3. Smluvní strany se zavazují dodržovat mlčenlivost o osobních údajích, o kterých se dozví v souvislosti
        s plněním této smlouvy nebo s nimi v souvislosti s touto smlouvou přijdou do styku. Smluvní strany
        jsou rovněž povinny zachovávat mlčenlivost o všech bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění
        by ohrozilo zabezpečení osobních údajů. Smluvní strany se současně zavazují zajistit, že budou v
        rámci smluvního vztahu založeného touto smlouvou uplatňovat zásady stanovené v nařízení
        Evropského Parlamentu a Radu (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v
        souvislosti se zpracováním osobních údajů a volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice
        95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), které nabylo účinnosti dne 25. 5. 2018 (dále
        jen „Obecné nařízení“ nebo rovněž „GDPR“). Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení účinnosti této
        smlouvy.

16.4. Smluvní strany se zavazují zajistit, že jejich zaměstnanci a další osoby, které přijdou do styku
        s osobními údaji v souvislosti s plněním této smlouvy, budou zavázáni k mlčenlivosti ve stejném
        rozsahu, jakou jsou povinností mlčenlivosti zavázány smluvní strany dle této smlouvy.

16.5. Za porušení závazku mlčenlivosti dle této smlouvy se nepovažuje poskytnutí osobních údajů třetí
        straně, které je nezbytné pro plnění smlouvy nebo plnění povinnosti stanovené právním předpisem
        nebo které bylo učiněno se souhlasem subjektu údajů.

XVII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

17.1. Pro objednatele i zhotovitele jsou závazné Obchodní podmínky Správy a údržby silnic Plzeňského
        kraje, p.o., verze 1.0.platné od 01. 01. 2019, které jsou publikované a veřejně přístupné na webových
        stránkách objednatele v sekci „dokumenty ke stažení“: http://www.suspk.eu/o-nas-a/formulare-ke-
        stazeni/ (dále jen „obchodní podmínky“). Jednotlivá ujednání smlouvy mají vždy v případě rozporu
        s Obchodními podmínkami přednost a smluvní vztah se tedy bude vždy řídit prioritně ustanoveními
        smlouvy.

17.2. Smluvní strany se zavazují nejpozději ke dni předání staveniště předat si vzájemně seznamy osob
        oprávněných za ně jednat ve věcech této smlouvy, a to v rozsahu pověření ve věcech technických,
        TDS (potvrzení soupisu provedených prací) a dále seznam osob odpovědných za koordinaci prací
        na stavbě. Seznamy mohou být součástí zápisu o předání a převzetí staveniště stavby. V případě
        změny v osobách uvedených v seznamech oznámí změnou dotčená strana neprodleně a písemně
        takovou změnu straně druhé.

17.3. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva včetně všech jejích příloh podléhá povinnému
        zveřejnění zejm. podle zák. č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv.

17.4. Zhotovitel je povinen sdělit objednateli osobní údaje, údaje naplňující parametry obchodního
        tajemství a další údaje resp. části návrhu smlouvy (příloh), jejichž uveřejnění je zvláštním právním
        předpisem vyloučeno, spolu s odkazem na konkrétní normu takového zvláštního právního předpisu
        a konkrétní důvody zákazu uveřejnění těchto částí. Řádně a důvodně označené části smlouvy
        (příloh) nebudou uveřejněny, popř. budou před uveřejněním znečitelněny. Objednatel před
        zveřejněním smlouvy znečitelní osobní údaje v souladu s metodickým návodem k aplikaci zákona o
        registru smluv vydaným Ministerstva vnitra.

17.5. Splnění povinnosti uveřejnit smlouvu dle zák. č. 340/2015 Sb. zajistí objednatel.

                                                                             Stránka 13 z 14
17.6. Zhotovitel je povinen uveřejnit tuto smlouvu v souladu s ust. § 5 odst. 1 zák. č. 340/2015 Sb.
        nejpozději do 3 měsíců od jejího uzavření, nebude-li tato smlouva zveřejněna objednatelem
        nejpozději do jednoho měsíce po jejím uzavření.

17.7. Obě smluvní strany se zavazují dbát dobrého jména strany druhé a zavazují se vyvarovat veškerých
        činností, které by mohly dobré jméno druhé strany poškodit.

17.8. V případě, že objednatel nezíská předpokládané finanční prostředky z důvodů, které nemohl ovlivnit
        nebo které nezavinil, zejména z dotačních programů či rozpočtu Plzeňského kraje, ruší se tato
        smlouva od počátku. Objednatel naplnění této podmínky oznámí a doloží zhotoviteli písemnou
        formou.

17.9. Objednatel je oprávněn převádět svá práva a povinnosti vyplývající pro něj z této smlouvy na třetí
        osoby a zhotovitel je povinen takový převod bez výhrad respektovat.

17.10.Odpověď strany této smlouvy, podle § 1740 odst. 3 o.z., s dodatkem nebo odchylkou, není přijetím
        nabídky na uzavření této smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky.

17.11.Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá strana obdrží po dvou.

17.12.Smlouva je uzavřena dnem podpisu poslední smluvní strany a nabývá účinnosti dnem uzavření,
        pokud zvláštní právní předpis (zejm. zák. č. 340/2015 Sb.) nestanoví jinak.

XVIII. SEZNAM PŘÍLOH

        Níže uvedené přílohy jsou součástí této smlouvy a účastníci podpisem smlouvy potvrzují, že jsou
        s jejich obsahem seznámeni:

        - položkový rozpočet (oceněný soupis prací včetně výkazu výměr), který byl součástí nabídky
            zhotovitele

        - seznam poddodavatelů

objednatel:                                    zhotovitel:
V Plzni dne                                    V Plzni dne

___________________________                    ___________________________
Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, p.o.  Vodohospodářské stavby,
                                               společnost s ručením omezeným
generální ředitel
podepsáno elektronicky                         jednatel
                                               podepsáno elektronicky

                                               ___________________________
                                               Vodohospodářské stavby,
                                               společnost s ručením omezeným

                                               jednatel
                                               podepsáno elektronicky

             Stránka 14 z 14