Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9058959: Smlouva o dílo M0 020 161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická -

Příloha 1003_2019_RS.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        f

                                        iVS/TP 2 5 2                                                  . _ - / « 10

               CES:                                                                                  e-iss» i ň o 3 , 1                1
a .,

 za podmínek uvedených v této smlouvě
             > dle projektové dokumentace stavby zpracované Severočeskými vodovody a kanalizacemi, a.s.
             > dle vyjádření dotčených organizací, veřejnoprávních orgánů a stavebního povolení
             > dle platných předpisů, obecně platných norem ČSN EN vztahujících se k realizaci díla

        Verze 1.2
        Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu

     > dle úplné nabídky zhotovitele ze dne 12.04.2019.
2.4 Předmětem díla je:

      Předmětem veřejné zakázky je zejména:
      a) provedení stavebních prací dle přiložené projektové dokumentace zpracované firmou Severočeské

          vodovody a kanalizace, a.s. a požadavků této dokumentace.
      b) vypracování dokumentace skutečného provedení stavby, která bude zachycovat konečný stav stavby, a

          to v rozsahu vyžadovaném zejména stavebním zákonem a náležitostech stanovených přílohou č. 3
          vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb (dále jen DSPS)
      c) geodetické zaměření dokončeného díla
     Stručný technický popis:
     Předmětem veřejné zakázky je provedení stavebních prací spočívajících v rekonstrukci 4 úseků kanalizace v
     lokalitě Hamr v blízkosti ulic Čsl.armády a Mládežnická ve městě Litvínov. Celkem bude vyměněna
     kanalizace KTH DN400 v délce 120 m a KTH DN300 v délce 259 m. Dále dojde v dané lokalitě k
     rekonstrukci vodovodního řadu (vodovod V2) v ulicí Mládežnická z nového vodovodního uzlu k č.p.232, kde
     bude použito potrubí LT DN80 (dl.38 m) a HDPE d63 (dl.103m). Také bude vyměněn vodovod V1 -
     stávajícího potrubí od č.p.151 směrem ke škole - LT DN100 v délce 44 m. V rámci rekonstrukce vodovodu
     dojde i k úpravě stávajících vodovodních řadů - propoje a zrušení stávajícího řadu LT DN150 v délce 199 m,
     kde budou osazeny přírubové záslepky. Veškeré stávající domovní přípojky a přípojky od uličních vpustí,
     budou v rámci rekonstrukce zachovány (ve stávajících šachtách), případně přepojeny. V rámci rekonstrukce
     vodovodu budou veškeré stávající přípojky také přepojeny (4ks).

     Kapacity:
               IO 01 Kanalizace
                    Úsek 1: KTH D N 30 0 -3 4 m
                    Úsek 2: KTH DN400 - 53 m a KTH DN300 - 42,5 m
                    Úsek 3: KTH D N 300-182m
                    Úsek 4: KTH D N 40 0 -6 7 m
                    přepojení přípojek a uličních vpustí
               IO 02 Vodovod
                    Vodovod V1 - LT D N 100-44 m
                    Vodovod V2 - LT DN80 - 38 m, HDPE d63 -1 0 3 m
                    přepojení přípojek cca 4 ks

     Vybraný zhotovitel se zavazuje označit stavbu informační cedulí. Realizací předmětu veřejné zakázky dojde
     ke splnění potřeb zadavatele Severočeské vodárenské společnosti a. s. K předání a převzetí staveniště u
     této akce může dojít ihned po podpisu SoD. Samotná lhůta výstavby výše uvedené akce bude trvat
     maximálně 5 měsíců od předání staveniště.

     Předmět díla bude proveden v rozsahu a způsobem, který je přesně definován projektovou dokumentací a
     soupisem stavebních prací zpracovaných firmou Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. a dle úplné
     nabídky zhotovitele ze dne 12.04.2019, kterou podal zhotovitel objednateli a která je nedílnou přílohou této
     smlouvy o dílo.

2.5 Součástí předmětu plnění jsou ostatní náležitosti uvedené pod bodem 10.2 této smlouvy a dále povinnosti
     zhotovitele uvedené v PD.

                          III. Čas plnění

3.1 Zahájení stavby:      ihned po podpisu SoD

3.2 Dokončení stavby do:  maximálně 5-ti měsíců od předání staveniště

Dokončením stavby se rozumí den podpisu protokolu o předání a převzetí díla, který neobsahuje vady
bránící užívání díla k zamýšlenému účelu, objednatelem.

3.3 Objednatel se zavazuje, že úplně dokončené dílo převezme a zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu.

Verze 1.2                                                              Stránka 2
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

3.4 Pokud zhotovitel dokončí dílo nebo jeho dohodnutou část před sjednaným termínem, zavazuje se objednatel
     převzít toto dílo í v nabídnutém zkráceném termínu. Zhotoviteli z toho neplynou žádné finanční ani jiné
     nároky.

3.5 V případě, že se vyskytnou překážky bránící započetí nebo provádění díla neležící na straně zhotovitele, a
     budou to překážky, které nemohl zkušený zhotovitel předpokládat, budou práce přerušeny na nezbytně
     nutnou dobu a toto přerušení bude zapsáno do stavebního deníku. Zhotoviteli vzniká právo na prodloužení
     termínu dokončení díla a souvisejících dílčích termínů. Prodloužení termínu musí být provedeno dodatkem
     smlouvy.

                                                     IV. Cena za dílo

4.1 Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli smluvní cenu, sjednanou v souladu se zákonem č. 526/1990 Sb. a
     vyhlášky č. 450/2009 Sb. obojí v platném znění, na základě nabídky zhotovitele a podmínek uvedených
     v této smlouvě, jejíž výše je stanovena částkou:

                                       cena celkem 5.700.056,40 Kč (bez DPH)

                         DPH 21%. Cena předmětu plnění s DPH činí celkem 6.897.068,24 Kč

4.2 Cena díla je cena smluvní, nejvýše přípustná, Cena díla je nejvýše přípustná i v případě, že by dle
     ust. § 2620 odst. 2 občanského zákoníku nastala zcela mimořádná nepředvídatelná okolnost, která
     dokončení díla podstatně ztěžuje, přičemž zhotovitel se v tomto případě zavazuje, že přebírá nebezpečí
     takovéto změny okolnosti. Zhotovitel však může žádat objednatele o navýšení ceny díla v případě rozšíření
     vícepracemi předmětu díla nad rámec této smlouvy, přičemž takovéto případné vícepráce musí být zadány
     zhotoviteli objednatelem v souladu s právními předpisy České republiky, zejména pak v souladu se zákonem
     č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v účinném znění, jakož i v souladu sčl. IV. odst. 4.5 této
     smlouvy.

4.3 Cena zahrnuje rovněž provedení všech zkoušek a testů prokazujících dodržení předepsaných parametrů a
     kvality díla předepsaných zadáním, projektovou dokumentací, podle které byla zpracována nabídka, touto
     smlouvou a normami vztahujícími se k dílu. Součástí ceny je zajištění označení stavby (dle čl. 8.10) všech
     dokladů, které zhotovitel zajistí pro úspěšný průběh přejímacího řízení. Cena díla kryje veškeré práce
     směřující ke zhotovení kompletního díla vymezené předmětem díla a dodacími podmínkami při dodržení
     kvalitativních podmínek (včetně ceny za Vymezené činnosti, jak je tento pojem definován v čl. 9.23 této
     smlouvy).

4.4 K ceně bude připočtena DPH dle předpisů platných v době vystavení faktury.

4.5 Cena může být dále upravena po vzájemné dohodě smluvních stran o hodnotu všech víceprací a méněprací,
     které vzniknou z titulu změny řešení odsouhlaseného objednatelem. Dohoda musí být provedena písemně
     předem (před realizací) jako dodatek smlouvy, na základě zhotovitelem oceněného soupisu změn, doplňků
     nebo rozšíření. Zhotovitel je povinen ke každé změně v množství nebo kvalitě prováděných prací zpracovat
     změnový list. V případě víceprací slouží tento změnový list a ostatní níže uvedené doklady jako podklad pro
     zadání víceprací v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v účinném znění.

     Podklady pro změnu ceny jsou následující:
      - změnový list
      - revize projektové dokumentace, nové řešení
      - oceněný rozdílový soupis prací (pouze přípočty)
      - vyjádření projektanta (AD)
      - vyjádření technického dozoru
      - zápis ve stavebním deníku

    Bez takto zdokumentované změny nepovolí technický dozor pokračování prací v dotčeném úseku. Bude-li
     změna ceny vyvolána změnou technického řešení díla iniciovaného zhotovitelem, je povinností zhotovitele
     zajistit změnu stavebního povolení, případně územního rozhodnutí a veškerých potřebných podkladů k těmto
     rozhodnutím (bude-li to nutné). Návrh změny ceny (změnový list) musí být objednatelem do 10 dnů
     odsouhlasen nebo s odůvodněním zamítnut!

    Zhotovitel bere na vědomí, že při zadávání víceprací musí objednatel respektovat zákon č. 134/2016 Sb.. o
     zadávání veřejných zakázek, v účinném znění (dále ien ZZVZ). Dodatek na provedení víceprací může být
     uzavřít pouze v souladu se zákonem, zejména s ustanovením § 222 ZZVZ. Dále zhotovitel bere na vědomí
     skutečnost, že při stanovení maximální výše víceprací musí respektovat veškeré požadavky stanovené
     zejména v § 222 ZZVZ!

Verze 1.2             Stránka 3
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

4.6 Pro oceňování případných víceprací bude použito jednotkových cen uvedených v nabídce zhotovitele,
     v případě, že nejsou jednotkové ceny pro některé položky v nabídce obsaženy, budou použity jednotkové
     ceny podle ceníku ÚRS platného pro daný rok. Účtovat částky za vícepráce je možné až po uzavření
     dodatku k SoD!

4.7 Cena za dílo se však vztahuje pouze k rozsahu díla dle soupisu prací, který předložil objednatel jako
     součást zadávací dokumentace v zadávacím řízení. Jestliže se v průběhu provádění díla zjistí, že soupis
     prací nezahrnuje jakoukoliv část díla, která však byla obsažena v jiné části zadávací dokumentace, bude
     cena této částí díla stanovena dle pravidel pro vícepráce.

4.8 V rámci ceny díla uhradí objednatel zhotoviteli poplatky, které zhotovitel uhradí za zábory, zvláštní užívání a
     nájmy na užívání komunikací a ploch zařízení staveniště, a případně i další obdobné poplatky nezbytné pro
     provedení stavebních prací (dále jen „Poplatky"). Poplatky dle přílohy č. 1 této smlouvy objednatel zhotoviteli
     proplatí dle skutečného plnění, maximálně však do výše ceny poplatků předem stanovených zhotovitelem,
     přičemž zhotovitel je povinen objednateli skutečnou výši těchto poplatků prokázat.

4.9 Dodatek může být uzavřen pouze v průběhu provádění prací a na základě požadavku vzneseného jednou ze
     stran nejpozději 30 dní před uplynutím termínu pro dokončení stavby. Dodatek nesmí měnit soutěžní
     podmínky platné v době udělení zakázky ani znamenat podstatné změny původní smlouvy o dílo.

                                               V. Financování a placení

5.1 Zhotovitel vystaví konečné vyúčtování - závěrečnou fakturu do 15 kalendářních dnů od ukončení
     přejímacího řízení - podpis protokolu o předání a převzetí. Pokud bude protokol o předání a převzetí stavby
     obsahovat drobné vady a nedodělky nebránící provozu, bude z konečného vyúčtování pozastavena částka
     10% z ceny stavby do doby jejich odstranění.

5.2 Pozastavená částka
     Pozastavená částka bude uvolněna do 14 dnů po předložení dokladu o provedení nedodělků a odstranění
     vad potvrzeného zástupcem objednatele pro věci technické (dále zástupce objednatele) a po vyklizení
     staveniště.

5.3 Lhůta splatnosti všech platebních dokladů činí 30 dnů od prokazatelného doručení objednateli.

5.4 Platební doklady budou adresovány a doručovány (možno i osobně do podatelny) na Severočeskou
     vodárenskou společnost a.s. se sídlem Přítkovská 1689, 415 50 Teplíce a budou mít náležitosti podle
     příslušných předpisů (zákon č. 235/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů), tzn.:
    > označení faktury a její číslo
    > název a sídlo zhotovitele a objednatele
    > bankovní spojení zhotovitele a objednatele
    > IČ a DIČ zhotovitele a objednatele
    > předmět smlouvy (název a č. stavby) a číslo smlouvy (objednatele)
    > cenu díla, fakturovanou částku bez DPH a s DPH, bez pozastávky a s pozastávkou + přílohy, event. údaj
        o přenesení daňové povinnosti
    > datum zdanitelného plnění a datum splatnosti
    > stanovisko a podpis zástupce objednatele, včetně odsouhlaseného zjišťovacího protokolu a soupisu
        provedených prací za fakturační období (u konečné faktury i předávací protokol)
    > razítko a podpis zhotovitele

     Nebude-li mít platební doklad příslušné náležitostí, je objednatel oprávněn doklad vrátit, aniž by běžela lhůta
     splatnosti.

5.5 Do 14 dnů od předání staveniště předloží zhotovitel objednateli podrobný platební kalendář a harmonogram
     prací včetně termínů dílčího plnění realizace stavby.

5.6 Dílčí faktury:

    Zhotovitel je oprávněn měsíčně vystavovat k prvnímu dni následujícího měsíce dílčí faktury. Dílčí fakturu
     vystaví zhotovitel na základě zmocněncem objednatele odsouhlaseného soupisu prací provedených
     v příslušném období, který bude nedílnou součástí dílčí faktury. Pro odsouhlasení soupisu provedených
     prací dohodly smluvní strany lhůtu tři pracovní dny od jeho předložení.

    Součet dílčích faktur, které budou proplaceny v jednotlivých měsících, bude do výše 90% dohodnuté ceny
     stavby. Konečných 10% dohodnuté ceny stavby bude uvolněno až po řádném předání díla bez vad a
     nedodělků. Takto proplacené práce se prohlašují za dílčí zdanitelná plnění vždy k poslednímu dni v měsíci.
     Jejich úhrada neznamená předání a převzetí ani začátek záruční doby. Smluvní strany se dohodly, že

Verze 1.2             Stránka 4
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

     faktura bude zhotovitelem vystavena jen v případě, že cena prací provedených v příslušném období
     přesáhne 50.000,- Kč.

                                        VI. Vlastnictví k dílu, pojištění stavby

6.1 Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném díle až do předání a převzetí kompletně dokončeného
     díla objednatelem, ledaže by ke škodě došlo i jinak.

6.2 Zhotovitel nese veškerou odpovědnost (obecná odpovědnost i zvláštní odpovědností) za případné poškození
     a zničení materiálů, zařízení, mechanismů a pomůcek, škody způsobené objednateli, provozovateli a třetím
     osobám, jakož i za rozpracovanou nebo vybudovanou část díla.

6.3 Zhotovitel prohlašuje, že je pro tento obchodní případ dostatečně pojištěn. Kopie pojistné smlouvy bude
     objednateli předložena do 10 dnů od podpisu této smlouvy. Objednatel požaduje, aby pojistná smlouva
     obsahovala hodnotu plnění min. 100% ceny díla. V případě, že předložená pojistná smlouva není pro dílo
     uvedeného rozsahu dostatečná, zajistí zhotovitel její rozšíření.

                                             VII. Projektová dokumentace

7.1 Projektová dokumentace bude zhotoviteli předána ve dvou vyhotoveních při předání staveniště (toto
     vyhotovení může být i v elektronické podobě na příslušném nosiči). Vyjádření veřejnoprávních orgánů a
     správní rozhodnutí související s prováděním díla budou předána v jednom vyhotovení.

                                                     Vlil. Staveniště

8.1 Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště nejpozději do 14 dnů od výzvy objednatele k převzetí staveniště,
     avšak nejdříve předá zástupce objednatele staveniště v termínu uvedeném včl. III. této smlouvy. Zhotovitel
     je při přejímce staveniště povinen prověřit, zda toto nemá zjevné překážky nebo vady bránící provedení díla.

8.2 Staveniště bude předáno zápisem a bude zhotoviteli poskytnuto bezplatně po dobu plnění uvedenou v čl. III.
     této smlouvy.

8.3 Zhotovitel je povinen vybudovat zařízení staveniště, deponie v rozsahu potřebném pro realizaci stavby na
     pozemcích ktomu určených. Zhotovitel je povinen si zařídit případné správní rozhodnutí potřebná ke
     zbudování zařízení staveniště nebo deponií. Náklady na povolení, vybudování, provoz a odstranění zařízení
     staveniště, včetně uvedení pozemků do původního stavu jsou zahrnuty v ceně díla.

8.4 Zhotovitel zahrnul do ceny všechny poplatky za uložení vzniklých odpadů.
8.5 Případný zdroj vody, elektrické energie a další si zhotovitel smluvně zajistí u provozovatelů těchto zařízení.
8.6 Zhotovitel provede taková opatření, aby plochy v obvodu staveniště nebyly znečištěny ropnými a jinými

     podobnými produkty. Zhotovitel nesmí v průběhu výstavby přerušit dodávky elektrického proudu a
     telekomunikačního spojení k nemovitostem nacházejícím se podél realizované stavby. Veškeré náklady a
     sankce vyplývajícím z poškození a jejich obnovy nese zhotovitel.
8.7 Zhotovitel je povinen užívat veřejné komunikace jen v souladu s platnými předpisy. Pokud vzniknou jejím
     užíváním škody, odpovídá za ně zhotovitel.
8.8 Staveniště bude vyklizeno včetně všech součástí zařízení staveniště a likvidace všech odpadů vzniklých pň
     stavbě do 15-ti dnů po předání a převzetí stavby.
8.9 Zhotovitel zajistí povolení ke zvláštnímu užívání komunikace pro provádění stavebních prací podle zákona
     13/1997Sb., pokud je to k provedení stavby nutné, a vytyčení stávajících podzemních zařízení na místě. Tyto
     náklady jsou obsaženy v ceně díla.

                                           IX. Podmínky pro provedení díla

9.1 Před zakrytím prací a konstrukcí, kde nebude možné dodatečně zjistit jejich rozsah nebo kvalitu, je zhotovitel
     povinen vyzvat tři dny předem zástupce objednatele k provedení kontroly a vydání písemného souhlasu s
     pokračováním prací. Zástupce objednatele současně prověří zaměření skutečného provedení zakrývaných
     částí díla, bez jeho existence nevydá souhlas s pokračováním prací. V opačném případě je zhotovitel
     povinen na žádost zástupce objednatele zakryté práce na vlastní náklad odkrýt. O kontrole bude vždy
     proveden zápis ve stavebním deníku. Tyto práce budou vždy s dostatečným předstihem specifikovány
     zástupcem objednatele.

Verze 1.2             Stránka 5
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

9.2 Práce, které vykazují již v průběhu provádění nedostatky, nebo odporují smlouvě, musí zhotovitel nahradit
     pracemi bezvadnými. Vznikla-li by nahrazováním objednateli škoda, hradí zhotovitel i ji. Pokud zhotovitel ve
     lhůtě stanovené objednatelem vady neodstraní, může objednatel odstoupit od smlouvy.

9.3 Zhotovitel je povinen řídit se pokyny koordinátora BOZP. Zhotovitel v plné míře zajistí opatření k zajištění
     protipožární ochrany, ochrany zdraví a bezpečnosti práce oprávněných osob (zaměstnanci zhotovitele,
     objednatele, provozovatele a projektanta pověřeného autorským dozorem) v prostoru staveniště a zabezpečí
     vybavení svých pracovníků ochrannými pracovními pomůckami. Zhotovitel se zavazuje, že při provádění
     stavby budou dodržena ustanovení zákona č. 309/2006 Sb., o bezpečnosti práce a ochraně zdraví včetně
     nařízení vlády č. 591/2006 Sb., na ochranu zdraví osob na staveništi. Oprávněné osoby (zaměstnanci
     zhotovitele, objednatele, provozovatele a projektanta pověřeného autorským dozorem), které mají přístup na
     staveniště, musí respektovat veškerá opatření zhotovitele k zajištění protipožární ochrany, ochrany zdraví a
     bezpečnosti práce o kterých byly informovány. Zhotovitel je povinen zabezpečit každé předané staveniště
     tak, aby bylo zamezeno volnému pohybu třetích osob. Zhotovitel dále odpovídá za zajištění ochrany zdraví a
     bezpečnosti práce. V případě, že není určen koordinátor BOZP odpovídá zhotovitel za zpracování a
     aktualizaci plánu BOZP, dle podmínek platné legislativy. Zhotovitel je dále povinen neprodleně informovat
     objednatele o všech změnách týkajících se provádění stavby, které by mohli vést ke stanovení požadavku na
     zajištění činností koordinátora BOZP. Při nesplnění této povinnosti odpovídá za všechny škody, které
     vzniknou objednateli a je povinen uhradit vzniklou škodu. V případě zjištění, že zhotovitel nezajistil opatření
     k zajištění ochrany zdraví a bezpečnosti práce je objednatel oprávněn stavbu pozastavit do doby, než bude
     sjednána náprava. Po tuto dobu nevzniká zhotoviteli právo na prodloužení termínu dokončení díla a
     souvisejících dílčích termínů.

9.4 Zhotovitel zajistí na vlastní náklady, které jsou zahrnuty v ceně díla:
    > označení stavby v souladu s požadavky zák. č. 183/2006 Sb., stavební zákon, a dalších předpisů;
    > označení stavby informačními cedulemi dle požadavku Objednatele, a to nejpozději v den zahájení
        stavebních prací. Cedule musí být vyrobeny z odolného materiálu dle předepsaného vzoru, který je ke
        stažení na www.svs.cz/
    > povolení ke zvláštnímu užívání komunikace pro provádění stavebních prací podle zákona
        13/1997 Sb., pokud je to k provedení stavby nutné, povolení k zásahům do veřejného prostranství,
        uzavírek, umístění a údržbu dopravních značek a provede nutná opatření, která příslušný úřad nařídí;
    > zavazuje se k úzké spoluprácí s provozovatelem při realizaci stavby;
    > vstupy na pozemky a nemovitosti, včetně jejích zpětného předání zpět jejích vlastníkům;
    > při realizaci stavby bude minimalizována prašnost - plocha a příjezdové komunikace budou čištěny,
        v případě dlouhodobého sucha kropeny;
    > geodetické zaměření stavby dle skutečného provedení vč. digitální podoby;
    > vytýčení podzemních inženýrských sítí včetně ochranných pásem nadzemních vedení, uvedených v
        projektové dokumentací a dodržení podmínek správců sítí. Za jejich případné poškození nese zhotovitel
        plnou zodpovědnost;
    > vytýčení prostorové polohy stavby v souladu s předanou projektovou dokumentací oprávněným
        geodetem (před zahájením stavby);
    > zpracování projektu skutečného provedení stavby
    > tlakové zkoušky potrubí
    > barevnou fotodokumentací staveniště před zahájením prací a průběhu stavby (v rozsahu minimálně 10
        fotografií za týden)

9.5 Všechny zkameněliny, vykopávky a jiné předměty geologického čí archeologického významu nalezená na
     místě stavby jsou vlastnictvím českého státu. V případě nálezu těchto předmětů bude zhotovitel bezodkladně
     informovat zástupce investora a pracovníky archeologických služeb.

9.6 Zhotovitel se zavazuje účinně spolupracovat se všemi dalšími účastníky výstavby s cílem vytvořit co nejlepší
     podmínky pro optimální průběh přípravy, realizace a zprovoznění stavby.

9.7 Objednatel si vyhrazuje právo i v průběhu výstavby provádět změny v technickém řešení.

9.8 Zástupce objednatele organizuje v pravidelných, maximálně měsíčních intervalech kontrolní dny stavby za
     účastí zástupců objednatele, zhotovitele, provozovatele a projektanta. V případě, že došlo ke skutečnostem,
     které ovlivňují postup prací, předloží zhotovitel na kontrolním dnu aktualizované termíny plnění.
     Nasmlouvané termíny plnění mohou být aktualizovány pouze ze závažných nepředvídatelných důvodů.
     Objednatel s návrhem nemusí souhlasit a může trvat na původních termínech daných smlouvou se všemi
     důsledky z toho vyplývajícími.

Verze 1.2             Stránka 6
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

9.9 Zástupce objednatele nebo koordinátor BOZP má právo dát pracovníkům zhotovitele příkaz přerušit práci,
     pokud odpovědný orgán zhotovitele není dosažitelný, a je-li ohrožena bezpečnost prováděného díla, život
     nebo zdraví pracujících na stavbě nebo hrozí-li jiné vážné škody.

9.10 Při realizaci velkých kanalizačních řadů nebo kanalizačních a vodárenských objektů zástupce objednatele
     (prostřednictvím provozovatele) zajistí nejpozději při předání pracoviště nebo nejpozději před zahájením
     vlastních stavebních prací seznámení odpovědného pracovníka zhotovitele s riziky vyskytujícími se na
     daném pracovišti za provozu rekonstruovaného zařízení a učiní o tom záznam.

9.11 S odpadem vzniklým pň stavbě bude naloženo dle ustanovení zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech
     v platném znění a vyhlášky MŽP č. 383/2011 Sb. o podrobnostech nakládání s odpady v platném znění.

9.12 Vznikne-li při provádění díla situace, že na stavbě začnou působit zaměstnanci více než jednoho
     zhotovitele, je smluvní povinností zhotovitele předem o této skutečnosti informovat objednatele (i
     zmocněného zástupce, TDI).

9.13 Zhotovitel se zavazuje, že na vyzvání objednatele před zahájením stavby (neuvedl-li tak již ve výběrovém
     řízení) předá objednateli čestné prohlášení o tom, jaký objem prací bude zadán subdodavatelům. Každý
     subdodavatel (název, sídlo, IČ, spisová značka v obchodním rejstříku), specifikace části stavby jím
     zajišťovaná a objem prací v korunách bude v čestném prohlášení uveden jednotlivě. Tyto hodnoty využije
     objednavatel jako výchozí údaje k posouzení splnění maximálního povoleného podílu subdodavatelů na
     realizaci stavby. Dojde-li v průběhu realizace stavby ke změně údajů uvedených v čestném prohlášení, je
     zhotovitel povinen bezodkladně čestné prohlášení aktualizovat. Zhotovitel ručí objednateli za pravdivost
     poskytnutých údajů a za to, že objem prací zadaných subdodavatelům nebude převyšovat limit, uvedený
     v nabídce výběrového řízení této stavby. Dále si objednatel vyhrazuje právo odsouhlasovat zhotoviteli jeho
     subdodavatele, kteří se budou podílet na díle více jak 10% objemu prací. Bez tohoto souhlasu objednatele
     se nemohou výše uvedení subdodavatelé na pracích podílet.

9.14 Zhotovitel nesmí pověřit jiné osoby zhotovením celého díla - je oprávněn pověřit je prováděním části díla, a
     to pouze jako své subdodavatele. Konkrétní procento poddodávek je uvedeno v nabídce zhotovitele
     (uchazeče). Zhotovitel je povinen jím stanovené procento poddodávek dodržet a dodržení této povinnosti je
     zajištěno zárukou za řádné provedení díla. V případě nesplnění této povinnosti je objednatel oprávněn
     odstoupit od této smlouvy již bez dalšího z důvodů porušení smlouvy podstatným způsobem.

9.15 Zhotovitel je povinen předložit na výzvu objednatele veškeré smlouvy se všemi subdodavateli, ve znění
     všech dodatků. Splnění této povinnosti je zajištěno zárukou za řádné provedení díla. Zhotovitel ve
     smlouvách se subdodavateli nesjedná takové ustanovení, které by splnění této povinnosti bránilo.

9.16 Objednatel je oprávněn požadovat odvolání osoby zaměstnané zhotovitelem zejména v těchto případech:

     - osoba si trvale nesprávně počíná nebo je nedbalá
     - osoba plní své povinnosti nekompetentně nebo nedbale
     - osoba neplní některá ustanovení smlouvy o dílo
     - osoba se trvale chová tak, že ohrožuje bezpečnost, zdraví nebo ochranu životního prostředí

9.17 Zástupce zhotovitele pověřený vedením stavby musí mít oprávnění k vedení realizace staveb podle
      zvláštních předpisů (§ 158 a 160 stavebního zákona) a plynně ovládat komunikační jazyk definovaný ve
      svazku 1 ZD. Jestliže plynně tento jazyk neovládá, zhotovitel zajistí, aby byl po celou pracovní dobu
      k dispozici kvalifikovaný tlumočník.
      V případě, že bude nutné osoby pověřené vedením stavby vyměnit, musí náhradníci splňovat veškeré
      požadavky uvedené ve svazku 1 ZD.
      Tyto změny ve vedení stavby musí bvt předem odsouhlaseny zástupcem objednatele!

9.18 Zhotovitel dodá veškerá technologická zařízení nová, která mají záruční i pozáruční servis u organizací
      registrovaných v ČR.

9.19 V případě, že provozovatel vodohospodářské infrastruktury objednatele, společnost Severočeské vodovody
      a kanalizace, a.s., IČ: 49099451, se sídlem Teplice, Přítkovská 1689, PSČ 41550 (dále jen „SČVK“), poptá
      od zhotovitele mimo režim této smlouvy provedení stavebních prací na přípojkách, které souvisí s
      vodovodní a kanalizační infrastrukturou objednatele, na níž jsou tímto zhotovitelem prováděny stavební
      práce dle této smlouvy (dále též „Přípojka“), zavazuje se zhotovitel dát vůči SČVK do 7 pracovních dnů
      nabídku na provedení takových prací, a to za cenových podmínek, které nebudou horší, než podmínky
      uvedené v této smlouvě. SČVK bude na předloženou nabídku reagovat do 3 pracovních dnů od jejího
      předložení zhotovitelem. V rámci poptání stavebních prací na Přípojce od zhotovitele ze strany SČVK dle

Verze 1.2             Stránka 7
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

      tohoto ustanovení smlouvy SČVK v den předání staveniště (mezí objednatelem a zhotovitelem) informuje
      zhotovitele o předpokládaném rozsahu opravy Přípojek včetně jejich předpokládaného určení (identifikace).

9.20 V případě, že bude mít provedení prací na Přípojce objektivně vliv na termín provedení díla dle této
      smlouvy, tzn., že nebude objektivně možné realizovat práce na Přípojce a současně další práce na díle,
      dohodnou se strany této smlouvy na posunu termínu provedení díla oproti harmonogramu díla stanovenému
      v této smlouvě. K takovému posunu termínu provedení díla může dojít oboustranně odsouhlaseným
      zápisem do stavebního deníku dle čí. 13 této smlouvy a následným uzavřením dodatku ktéto smlouvě.
      Osobou oprávněnou odsouhlasit svým podpisem ve stavebním deníku takový posun termínu provedení díla
     je zástupce pro věci technické objednatele uvedený v záhlaví (hlavičce) této smlouvy.

9.21 V případě, že zhotovitel odkryje v rámci provádění stavebních prací (díla) Přípojku, která původně nebyla
      SČVK označena k opravě, je povinen sdělit tuto skutečnost neprodleně objednateli a současně SČVK.
      SČVK se vyjádří nejpozději do druhého dne ve vztahu k dotčené Přípojce (zda bude přepojena či opravena)
      ve formě zápisu do stavebního deníku, přičemž SČVK je následně oprávněna požadovat po zhotoviteli
      provedení stavebních prací na odkryté Přípojce za podmínek dle odst. 9.19 a odst. 9.20 této smlouvy. Po
      dokončení prací na Přípojce potvrdí SČVK zápisem do stavebního deníku, že práce na Přípojce byly
      provedeny v pořádku.

9.22 Kontaktní osobou SČVK oprávněnou komunikovat se zhotovitelem v souvislosti s provedením stavebních
      prací na Přípojkách je .......​......​..........​..............​.............​.................​......​.........​.......​.......​........​...​.......
      ​...............................​...​.......​.........​............​..............​.............​.................​......​.........​.......​..............​...​.......
      ​....................................

9.23 K provedení vybraných činností uvedených v příloze č. 1 této smlouvy (dále jen „Vymezené činnosti") je
      zhotovitel povinen využít SČVK. Konkrétní pevné ceny za provedení Vymezených činností zhotovitelem jsou
      závazně uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy a zhotovitel není oprávněn objednateli fakturovat ceny vyšší.
      Uvedené ceny Vymezených činností jsou současně shodné s cenami, za které budou Vymezené činnosti
      poskytnuty zhotoviteli ze strany SČVK.

9.24 Kontaktní osobou na straně SČVK je v souvislosti s prováděním Vymezených činností.​.......​.........​...........
      ​..............​.............​.................​......​.........​.......​..............​...​........​....................................

9.25 Zhotovitel je v souvislosti s prováděním Vymezených činností a v souvislostí s prováděním stavebních prací
      na Přípojkách povinen poskytnout připravenost a součinnost v rozsahu specifikovaném v příloze č. 3, této
      smlouvy.

9.26 Veškeré vzniklé uznatelné vícepráce musí být odsouhlaseny objednatelem v souladu sodst. 4.5 této
      Smlouvy.

                                                  X. Předání a převzetí díla

10.1 K předání a převzetí dokončeného díla písemně vyzve zhotovitel zástupce objednatele minimálně pět
     pracovních dní před navrhovaným termínem. Předání a převzetí bude provedeno písemně protokolem o
     předání a převzetí díla. Objednatel převezme pouze dílo, které nebude vykazovat vady a nedodělky bránící
     řádnému užívání. V protokolu o předání a převzetí budou uvedeny vady a nedodělky včetně termínů jejich
     odstranění.

10.2 K řízení o předání a převzetí dokončené stavby předloží zhotovitel následující doklady ve 3 vyhotoveních,
      pokud dále v textu není počet dokumentů upraven jinak:
     > úplná technická dokumentace opravená dle skutečného provedení stavby opatřená razítkem a
          podpisem odpovědného zástupce zhotovitele,
     > protokol o vytýčení stavby oprávněným geodetem,
     > zaměření tras budovaných inženýrských sítí, včetně objektů na síti do souřadnic podle přílohy Výzvy
          k podání nabídky, vyhotovené oprávněným geodetem, dále zaměření tras a objektů do katastrální mapy
          a 6 vyhotovení geometrického plánu jako podkladu pro věcná břemena,
     > zápisy o prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu prací,
     > prohlášení o shodě, atesty dodaných materiálů a zařízení na stavbu,
     > doklad o uložení odpadů dle zákona o odpadech,
     > 2x barevná fotodokumentace pořízená před zahájením, v průběhu a po dokončení stavby
          (fotodokumentace bude předána na CD v rozsahu minimálně 10 fotografií stavby za týden),
     > zápisy o provedených individuálních a komplexních zkouškách dle daného typu stavby (zkoušky
          přídržnosti apod.),

Verze 1.2             Stránka 8
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

     > zápisy o tlakových zkouškách, zkouškách těsnosti kanalizací, zkouškách celistvosti zemnícího pásku,
          zkouškách o průchodnosti kanalizací (TV kamera), doklad o nezávadnosti pitné vody v potrubí (dle
          daného typu stavby)

     > doklad z průběžného hutnění zásypů rýh v komunikacích a chodnících,
     > prohlášení zhotovitele stavby o kvalitě provedených dodávek stavby s popisem změn stavby při

          dokončení, které byly odsouhlaseny objednatelem a projektantem,
     > zápisy o úspěšném předání dotčených pozemků vlastníkům (uživatelům) včetně dotčených komunikací,

          chodníků a veřejných prostranství,
     > 1x originál stavebního deníku,
     > prohlášení o jakosti a kompletnosti díla,
     > další doklady, vyžádané zástupcem objednatele s patřičným předstihem.

10.3 Dílo bude předáváno a přejímáno jako celek, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Zhotovitel může
     navrhnout předání jakékoli části díla samostatně, ale pokud na to objednatel nepřistoupí, platí první věta.

                                                 XI. Záruční podmínky

11.1 Zhotovitel přebírá záruku za jakost po dobu 60 měsíců stavební práce, 36 měsíců komunikace, 24 měsíců
     technologie od předání a převzetí díla objednatelem. Po tuto dobu zodpovídá zhotovitel za to, že dílo bude
     mít vlastnosti předpokládané obecně závaznými normami a projektem. Zhotovitel je vázán k bezplatnému
     odstranění vad, nebo poskytnutí přiměřené slevy. K odstranění vady zhotovitele bez zbytečného odkladu
     písemně vyzve zástupce objednatele, případně provozovatel převzatého díla se souhlasem zástupce
     objednatele. V případě, že by bylo odstranění vady spojeno s neúměrnými náklady, má objednatel nárok
     pouze na slevu.

11.2 Písemné oznámení vzniku vad v průběhu záruční doby bude obsahovat přiměřené termíny pro jejich
     odstranění, pokud nebude termín obsahovat, má se za to, že je to 30 dnů. U závad, které nesnesou odkladu,
     se zhotovitel zavazuje nastoupit k odstranění vady do 24 hodin! Charakter závady, zda snese, či nesnese
     odkladu, určí objednatel. Odstranění těchto vad bude písemně předáno mezi zhotovitelem a zástupcem
     objednatele, příp. provozovatelem. Smluvní strany se dohodly, že na neplnění termínů pro odstranění
     záručních vad se vztahují ustanovení článku XII. Jestliže zhotovitel v dohodnuté lhůtě vady neodstraní, je
     zástupce objednatele oprávněn dát vady na jeho náklad odstranit.

11.3 Zhotovitel je povinen odstranit vadu i v případech, kdy neuznává, že za vadu odpovídá. Ve sporných
     případech nese zhotovitel náklady až do rozhodnutí o reklamaci.

11.4 Záruční doba dle bodu 11.1 na reklamovanou část stavby se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do
     odstranění vady.

11.5 Provozovatel bude užívat dílo v době záruky dle provozního řádu, včetně řádné údržby veškerého zařízení.
     Zhotovitel neručí za vady vzniklé v důsledku nedodržení předepsané údržby, nebo pokynů pro užívání, které
     zhotovitel objednateli prokazatelně předal.

11.6 Ustanovení o vadách a nedodělcích platí přiměřeně i pro vady a nedodělky se kterými bylo dílo převzato.

                                                       XII. Sankce

12.1 Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny díla za každý započatý týden prodlení
     termínu dokončení stavby uvedeného v článku III. z důvodů ležících na jeho straně.

12.2 Jednotlivé vady a nedodělky, nebude-li dohodnuto jinak, odstraní zhotovitel do 10 pracovních dnů od
     převzetí díla objednatelem pod smluvní pokutou 1000,-Kč za každý den prodlení pro každou vadu nebo
     nedodělek. Jedná se o vady/nedodělky zjištěné při předání stavby objednateli uvedené v předávacím
     protokolu.

12.3 Odstranění skrytých vad v záruční době je termínově dohodnuto v každém jednotlivém případu (viz. čl.
     11.2) pod smluvní pokutou 1000,- Kč za každý den prodlení po sjednaném termínu.

12.4 Za všechny škody, které vzniknou v důsledku provádění prací třetím, na stavbě nezúčastněným osobám,
     případně objednateli, odpovídá zhotovitel a je povinen uhradit vzniklou škodu. To se týká i škod vzniklých z
     důvodu neuvedení staveniště do původního, nebo projektovaného stavu.

12.5 Objednatel má právo na náhradu škody, která mu vznikla z neoprávněného použití licencí a patentů
     zhotovitelem.

Verze 1.2             Stránka 9
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

12.6 Objednatel v případě prodlení s úhradou peněžních závazků zaplatí zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,5%
     z dlužné částky za každý započatý týden prodlení.

12.7 V případě porušení povinností uvedených včl. IX bodu 9.13. této smlouvy sjednává se smluvní pokuta ve
     výši 30.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. Dále je zhotovitel povinen uhradit finanční ztráty (např.
     odejmuté dotace) způsobené překročením určeného maximální limitu objemu prací zadaných
     subdodavatelům, uvedeného v nabídce výběrového řízení této stavby.

12.8. Zaplacením jakékoli smluvní pokuty dle této smlouvy není nikterak dotčeno právo smluvních stran na
     náhradu škody vzniklé v souvislosti s plněním této smlouvy.

12.9 V případě porušení povinnosti uvedených v čl. IX bodu 9.3 této smlouvy sjednává se smluvní pokuta ve výši
     3.000,- Kč za každé jednotlivé porušení.

12.10 Smluvní pokuta za nevyklizení staveniště v předepsaném, nebo sjednaném termínu se sjednává na částku
     1 000,- Kč za každý den prodlení.

12.11 Smluvní pokuta za nezahájení stavebních prací v předepsaném, nebo sjednaném termínu se sjednává na
     částku 1 000,- Kč za každý den prodlení.

                                                  XIII. Stavební deník

13.1 O průběhu prací na stavbě vede zhotovitel stavební deník, který musí být během pracovní doby trvale
     přístupný. Denní záznamy čitelně zapisuje a podepisuje stavbyvedoucí nebo jeho zástupce. V deníku nesmí
     být vynechávána prázdná místa.

13.2 Povinnost vést stavební deník začíná dnem předání a převzetí první části staveniště a končí zhotoviteli
     dnem odstranění poslední vady nebo provedením posledního nedodělku dle zápisu o předání a převzetí.

13.3 Mimo stavbyvedoucího může provádět potřebné záznamy v deníku:
     > pracovník projektanta, pověřený výkonem autorského dozoru,
     > orgány státního stavebního dohledu,
     > příslušné orgány státní správy,
     > zmocnění zástupci objednatele a zhotovitele.

13.4 Jestliže zástupce objednatele nebo zhotovitel nesouhlasí se zápisem druhé strany ve stavebním deníku, je
     povinen do tří pracovních dnů se k zápisu vyjádřit. Jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí. Pokud
     má objednatel na stavbě občasný stavební dozor, prodlužuje se termín k vyjádření na pět dnů, s tím že
     zhotovitel je povinen zaslat průpis stavebního deníku, v případě potřeby vyjádření k zápisu, v den provedení
     zápisu emailem nebo faxem objednateli a zástupci objednatele.

13.5 Zástupci objednatele je v průběhu realizace stavby předáván originál stavebního deníku. Originál archivuje
     objednatel po dobu deseti let ode dne protokolárního předání a převzetí stavby. První a druhý průpis bude
     zhotovitel ukládat odděleně od originálu, aby byl k dispozici v případě zničení nebo ztráty originálu.

13.6 Dohody zapsané a potvrzené ve stavebním deníku nelze považovat za změny či dodatky smlouvy o dílo.

                                          XIV. Postupné upřesnění smlouvy

14.1 Smlouva může být upřesněna pouze dodatkem v případě změn požadavků na časový a věcný postup,
     rozsah prací nebo úpravu ceny. Jestliže si strany nevymíní jinak v dodatku, ruší jeho znění ustanovení
     původní smlouvy.

14.2 Návrh na úpravu smlouvy je oprávněná předložit kterákoliv ze smluvních stran.

14.3 Odpověď na návrh dodatku k této smlouvě je druhá strana povinna doručit nejpozději do patnácti dnů ode
     dne, kdy návrh obdržela.

                                        XV. Účinnost smlouvy a registr smluv

15.1 V souladu s povinnostmi vyplývajícími ze zákona č. 340/2015, o zvláštních podmínkách účinnosti některých
     smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (dále jen „zákon o registru smluv“) se smluvní strany
     dohodly, že objednatel zašle v souladu s § 5 zákona o registru smluv nejpozději do 30 dní od podpisu této
     smlouvy její znění příslušnému správci registru smluv k uveřejnění. Zhotovitel může smlouvu zveřejnit za
     předpokladu, že objednateli umožní plnění práv a povinností dle následujícího odstavce.

15.2 Smluvní strany se dohodly, že při zveřejnění znění smlouvy nebudou v souladu s § 3 odst. 1 zákona o
     registru smluv uveřejňovat informace, které nelze poskytnout při postupu podle předpisů upravujících

Verze 1.2             Stránka 10
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

     svobodný přístup k informacím, zejména osobní údaje a obchodního tajemství. Tyto údaje budou při
     zveřejnění smlouvy podléhat anonymizaci.
15.3 Smlouvaje účinná dnem zveřejnění v registru smluv.
15.4 V případě změny, doplnění či zrušení této smlouvy dodatkem dle postupu uvedeného v čí. 17.1 platí
     povinnosti uvedené v tomto článku pro zveřejnění takového dodatku obdobně.
15.5 K ustanovení tohoto článku se nepřihlíží, pokud smlouva nesplňuje nutné podmínky pro uveřejnění v registru
     smluv dle zákona o registru smluv. V takovém případě nabývá smlouva účinnosti dnem podpisu obou
     smluvních stran.

                                      XVI. Ochrana osobních údajů

16.1 Smluvní strany berou na vědomí, že každá z nich může v roli správce zpracovávat osobní údaje fyzických
     osob vystupujících na straně druhé smluvní strany (identifikační a kontaktní údaje) a případně dalších osob
     zapojených na plnění této Smlouvy jakožto subjektů údajů, a to pro následující účely:

16.1.1                uzavírání a plnění Smlouvy;

16.1.2                vnitřní administrativní potřeby správce;

16.1.3                ochrana majetku a osob správce;

16.1.4                ochrana právních nároků správce;

16.1.5                tvorba statistik a evidenci správce;

16.1.6                plnění zákonných povinností správce.

16.2. Právními základy pro zpracování osobních údajů dle výše uvedených účelů jsou:

16.2.1                oprávněný zájem správce na plnění uzavřených smluv (pro účel dle

                      bodu 16.1.1 výše);

16.2.2                oprávněný zájem správce na evidenci uzavřených smluv (pro účel dle

                      bodu 16.1.2 výše), ochraně jeho majetku, zaměstnanců a třetích osob (pro

                      účel dle bodu 16.1.3 výše), ochraně právních nároků správce (pro účel dle

                      bodu 16.1.4 výše) a na tvorbě statistik a evidencí správce (pro účel dle bodu

                      16.1.5 výše);

16.2.3                plnění zákonných povinností správce, zejména z oblastí daňové a účetní (pro

                      účel dle bodu 16.1.6 výše).

16.3. Osobní údaje budou zpracovávány pro účel dle bodu 16.1.1 výše po dobu účinnosti Smlouvy, pro účely dle
     bodů 16.1.2 až 16.1.5 výše po dobu nejdéle 16 let po ukončení účinnosti Smlouvy a pro účel dle
     bodu 16.1.6 výše po dobu plnění příslušných zákonných povinností.

16.4. Subjekty údajů jsou oprávněny:

16.4.1                požadovat přístup k jeho osobním údajům;
16.4.2                požadovat opravu, doplnění či výmaz osobních údajů;
16.4.3                požadovat omezení zpracování osobních údajů;
16.4.4                požadovat vysvětlení zpracování osobních údajů;
16.4.5                vznést námitku proti zpracování osobních údajů;
16.4.6                využít práva na přenositelnost osobních údajů; a
16.4.7                využít práva podat stížnost proti zpracování osobních údajů k Úřadu pro
                      ochranu osobních údajů.

                                             XVII. Závěrečná ustanovení

17.1 Smluvní strany prohlašují, že došlo k dohodě o obsahu všech článků této smlouvy. Případné změny a
    doplňky této smlouvy budou sjednány formou písemného dodatku k této smlouvě.

17.2 Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech splatností originálu. Každá smluvní strana obdrží dva
    stejnopisy.

17.3 Odstoupení od smlouvy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
17.4 Zhotovitel není oprávněn převést bez písemného souhlasu objednatele svá práva a závazky, vyplývající

    z této smlouvy na třetí osobu. Totéž platí pro objednatele.
17.5 Smluvní strany se dohodly, že informace získané v souvislosti s tímto obchodním případem jsou důvěrné a

    takto s nimi bude nakládáno. To se nevztahuje na splnění povinnosti dle čl. XV.

Verze 1.2                                                                            Stránka 11
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

17.6 Smluvní strany se osvobozují od odpovědnosti za plnění smluvních závazků, jestliže se tak stalo v důsledku
     vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí okolnosti, které mohou vzniknout po uzavření této smlouvy v důsledku
     stranami nepředvídatelných a neodvratitelných událostí mimořádné povahy a mající bezprostřední vliv na
     plnění díla. Smluvní strana, která se odvolává na působení vyšší moci, musí o vzniku a skončení události
     informovat písemně druhou smluvní stranu nejpozději do pěti dnů a učinit maximální opatření pro omezení
     důsledků těchto událostí. Strana, která se odvolává na působení vyšší moci, musí podrobně dokladovat její
     působení na plnění příslušných ustanovení smlouvy.

17.7. Smluvní strany si jsou vědomy povinnosti uveřejnění této smlouvy dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru
     smluv. Smluvní strany dále prohlašují, že identifikace smluvních stran a dále smluvní ujednání obsažená v čí.
     III. týkající se času plnění, v čl. IV. týkající se ceny za dílo, v čl. V. týkající se financování a placení, v čl. VI.
     týkající se vlastnictví kdílu a pojištění stavby, včl. VII. týkající se projektové dokumentace, včl. Vlil. týkající
     se staveniště, v čl. IX. týkající se podmínek pro provedení díla, v čl. X. týkající se předání a převzetí díla, v čl.
     XI. týkající se záručních podmínek, včl. XII. týkající se sankcí, včl. XIII. týkající se stavebního deníku, včl.
     XIV. týkající se postupného upřesnění smlouvy, závěrečná ustanovení obsažená včl. XVI., jakož i veškeré
     přílohy, které jsou nedílnou součástí této smlouvy, jsou předmětem obchodního tajemství.

17.8 Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou platností u
     Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho
     řádu třemi rozhodci.

17.9 Přílohy, které jsou nedílnou součástí smlouvy:

      1. oceněný soupis prací vč. rekapitulace nabídkové ceny díla

      2. nabídka zhotovitele (uchazeče)

      3. požadavky na součinnost a připravenost

Příloha 1 a příloha č. 3 jsou ke smlouvě připojeny. Položka 2 je ve stejném znění uložena u obou smluvních
stran, obě smluvní strany se podrobně seznámily s jejím obsahem a bez výhrad s ním souhlasí.

V Teplicích d n e ................                                              V Mostě dne 09.05. 2019

Objednatel:                              ^  20?9                                       . ...​.....​................​............​......
.......................​.....................​......................​......
                                                                                          z ...​...​......​..​...​...................​........​.......​.....​..........
. . . . .......​.....​..............​...................​.........                               ....​........​.....................​. .

​......​..................​......​......................                                        . . .​..​.....​.............​........​........​.......​.......​......

             . . . ​......

Ing. Bronislav Špičák                       I                                   Petr Budský

                      generální ředitel     I                                   člen představenstva

Severočeská vodárenská společnost a.s.                                       L  MAPECO MOST, a.s.

Verze 1.2                                                                                            Stránka 12
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu___________________________________

                                                       Příloha č. 3
                                      Požadavky na součinnost a připravenost

Zhotovitel je povinen poskytnout součinnost a připravenost vůči SČVK pň provádění Vymezeních činností a
stavebních pracích na Přípojkách v následujícím rozsahu:

1 / zajištění oznámení o plánovaných odstávkách

     - ve ihůtě 20 dní před zahájením stavby resp. před plánovanou odstávkou Zhotovitel předá SČVK návrh
          plánu jednotlivých odstávek (zákon 274/2001 Sb., § 9, odst. 7, písm. b) stanovuje lhůtu 15 dní pro
          informování odběratelů před odstávkou, 5 dní je pro vyhodnocení předloženého plánu s ohledem na
          provozní situaci a zajištění informování obyvatel)

     - ve Ihůtě 15 dní před plánovanou odstávkou provede SČVK informování odběratelů o plánované
          odstávce

2 / manipulace, proplach a dezinfekce při napojení provizorního řadu a provizorního přepojení přípojek

     - ve Ihůtě 20 dní před plánovanou odstávkou Zhotovitel předá SČVK informaci o plánované odstávce
     - ve Ihůtě 15 dní před plánovanou odstávkou provede SČVK informování odběratelů o plánované

          odstávce
     - ve Ihůtě 3 pracovních dní před ohlášenou odstávkou Zhotovitel zajistí nutnou připravenost potřebnou

          k napojení provizorního vodovodu a přepojení přípojek a to v oblasti zemních prací, pokládky potrubí
          provizorního vodovodu a dodávky potřebného materiálu
     - v termínu odstávky Zhotovitel realizuje pod dohledem SČVK samotného přepojení provizorního
          vodovodu, SČVK provádí potřebnou manipulaci, dozor nad přepojením zhotovitele, dezinfekci, proplach,
          případně odběr vzorků (na rozhodnutí mistra a na náklady SČVK) a přepojení jednotlivých přípojek na
          provizorní vodovod včetně dodávky pomocného spojovacího materiálu. Na základě rozhodnutí
          manažera provozu vodovodů mohou být přípojky napojovány Zhotovitelem avšak pouze za dohledu
          SČVK.

3 / manipulace, proplach, dezinfekce a rozbor při napojení nového řadu

     - ve Ihůtě 20 dní před plánovanou odstávkou Zhotovitel předá SČVK informaci o plánované odstávce
     - ve Ihůtě 15 dní před plánovanou odstávkou provede SČVK informování odběratelů o plánované

          odstávce
     - ve Ihůtě 7 dní před dohodnutou realizací proplachu, dezinfekce a odběru vzorku na novém řadu (provádí

          SČVK) současně však 7 dní před plánovanou odstávkou vyzve Zhotovitel SČVK k provedení uvedených
          činností
     - ve Ihůtě minimálně 3 pracovních dnů před plánovanou odstávkou Zhotovitel zajistí nutnou připravenost
          zemních prací a potřebný materiál pro přepojení vodovodu

Verze 1.2             Stránka 13
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161, Litvinov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu

     - v termínu odstávky (jsou-li rozbory vyhovující) Zhotovitel zrealizuje pod dohledem SČVK samotné
          přepojení vodovodu, SČVK zajistí potřebnou manipulaci a dozor nad přepojením Zhotovitele včetně
          přepojení přípojek. Na základě rozhodnutí manažera provozu vodovodů mohou být přípojky napojovány
          Zhotovitelem avšak pouze za dohledu SČVK.

4 / napojení vodovodních přípojek na nový řad (termín realizace je totožný jako v bodě 2 s podmínkou
vyhovujícího rozboru na novém řadu)

     - ve lhůtě 20 dní před plánovanou odstávkou Zhotovitel předá SČVK informaci o plánované odstávce
     - ve lhůtě 15 dní před plánovanou odstávkou provede SČVK Informování odběratelů o plánované

          odstávce
     - v termínu 7 dní před odstávkou probíhá „vzorkování nového řadu“ viz. bod 2
     - ve lhůtě minimálně 3 pracovních dnů před plánovanou odstávkou Zhotovitel zajistí nutnou připravenost

          zemních prací a potřebný materiál pro přepojení přípojek na nový řad
     - v termínu odstávky (totožný jako v bodě 2) SČVK zajistí potřebnou manipulaci a přepojení přípojek na

          nový řad. Na základě rozhodnutí manažera provozu vodovodů mohou být přípojky napojovány
          Zhotovitelem avšak pouze za dohledu SČVK.

5 / ostatní a obecné informace

     - kontaktní osobou za SČVK je osoba uvedená shora v těle této Prováděcí smlouvy
     - veškeré činnosti provozu budou záviset na stavební a materiálové připraveností zhotovitele stavby,

          v případě nepřipravenosti Zhotovitele si SČVK vyhrazuje právo plánovanou odstávku zrušit a informovat
          o tomto odběratele
     - SČVK i Zhotovitel se zavazují na sjednané činnosti zajistit dostatečný počet potřebných pracovníků a
          samotné techniky k provedení prací
     - s provozem bude projednán způsob napojení, termíny ohlášení, tlakové zkoušky, prověření
          signalizačního vodiče apod.
     - tlaková zkouška vodovodního řadu bude provedena před proplachem a před dezinfekcí
     - provádění odstávek se z důvodů provozních doporučuje plánovat v termínu úterý - čtvrtek
     - termín pro vyhodnocení dodaných vzorů vody je 2 pracovní dny
     - v případě potrubí s cementovou vystélkou, jakož při nadměrně znečištěném potrubí (prokázáno
          fotodokumentací) si SČVK vyhrazuje právo proplachy a rozbory opakovat na náklady Zhotovitele a to až
          do okamžiku vyhovujících rozborů
     - veškeré činnosti a postupy budou zapisovány do SD
     - v případě oprav vodovodních přípojek (VP), nad rámec prací spojených s rekonstrukcí řadu, bude pro
          VP veden samostatný deník, kde bude vedena veškerá evidence prací na jednotlivých VP.

Verze 1.2             Stránka 14
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161 Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu

Harmonogram A - Nový/rekonstruovaný vodovod bez vnitřní cementace nebo vodovod nad DN 300 s vnitřní cementací

Termín  Zhotovitel                                                Provozovatel (SČVK)                                                                           S.06.20.D
 (dny)

-20 Oznámení termínu a plánu odstávek

-19                                                                                                                                                             8.

-18                                                               Vyhodnocení plánu odstávky (vč. vypouštění použité vody)
-17

-16

-15                                                               Informace odběratelům o plánované odstávce

-14 Výzva k provedení proplachů, desinfekce a odběru vzorků

-13

-12

-11 Tlakové zkoušky, prověrka signalizačního vodiče, příp.

-10 vlastní proplachy

-9

-8

-7                                                                Proplachy, desinfekce (24/12 hod.), proplachy, odběr vzorků, vč. příp. opakování:             8.4.2

-6                                                                - do DN 150 5x objem nového řadu

-5 Součinnost s provozovatelem (SČVK)                             - nad DN 150 vč. 3x objem nového řadu
-4                                                                - s cementací nad DN 300 24 hod. stagnace pitné vody pro krác. rozbor na hliník
                                                                  Informace pro laboratoř (UKJ) o připravenosti na odběr vzorků min. 3 dny předem

-3                                                                Nejzažší termín odběru vzorků                                                                 8.4.1

-2 Připravenost na odstávku (stavební, materiálová,...)           Poslední rozbory               (zvýšení dávky chloru, kde je to možné)
-1

0*      Součinnost s provozovatelem (SČVK), přepojení vodovodu a  Odstávka - manipulace, přepojení řadu a přípojek, resp. dozor nad přepojením řadu a přípojek  8.4.1
        přepojování přípojek                                      (na základě rozhodnutí manažera provozu vodovodů), proplach celých odstavených úseků,
                                                                  následný odběr vzorků a kontrola kvality vody na síti

1                                                                 Rozbory
2

* Provádění odstávek se z provozních důvodů doporučuje plánovat v termínu úterý - čtvrtek

Verze 1.2                                                                                                                                                       Stránka 15
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161 Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu

Harmonogram B - Nový/rekonstruovaný vodovod s vnitřní cementací do DN 300 včetně

Termín  Zhotovitel                                 Provozovatel (SČVK)                                                                                       S.06.20.D
 (dny)

-20 Oznámení termínu a plánu odstávek

-19                                                                                                                                                          8.
-18
                                                                                                                                                             8.4.2
-17                                                Vyhodnocení plánu odstávky (vč. vypouštění použité vody)                                                  8.4.2.1
                                                                                                                                                             8.4.1
-16     Výzva k provedení proplachů, desinfekce a                                                                                                            8.4.1
        odběru vzorků
                                                                                                                                                              Stránka 16
-15                                                Informace odběratelům o plánované odstávce

-14     Tlakové zkoušky, prověrka signalizačního
        vodiče
-13

-12

-11

-10                                                Proplachy, desinfekce (24/12 hod.), proplachy, odběr vzorků, vč. příp. opakování
-9                                                 - potrubí min. 7 dní ve styku s pitnou vodou (min. 3x obměněna po stagnaci min. 24 hod.)
-8                                                 - 24 hod. stagnace pitné vody pro krácený rozbor na hliník
-7 Součinnost s provozovatelem (SČVK)
-6                                                 Informace pro laboratoř (UKJ) o připravenosti na odběr vzorků min. 3 dny předem

-5

-4

-3

-2      Připravenost na odstávku (stavební,        Poslední rozbory                                          (zvýšení dávky chloru,
        materiálová,...)                                                                                     kde je to možné)
-1

0*      Součinnost s provozovatelem (SČVK),        Odstávka - manipulace, přepojení řadu a přípojek, resp. dozor nad přepojením řadu a přípojek (na základě
        přepojování přípojek                       rozhodnutí manažera provozu vodovodů), proplach celých odstavených úseků, následný odběr vzorků a
                                                   kontrola kvality vody na síti

1
                                                             Rozbory

2

* Provádění odstávek se z provozních důvodů doporučuje plánovat v termínu úterý - čtvrtek

Verze 1.2
Smlouva o dílo (ORI)
MQ020161 Litvínov, Čsl.armády, Mládežnická - rekonstrukce kanalizace a vodovodu

Harmonogram C - Provizorní vodovod (K-NZV)

Termín  Zhotovitel                           Provozovatel (SČVK)                                                                               S.06.20.D
 (dny)                                                                                                                                         8.
                                             Vyhodnocení plánu odstávky (vč. vypouštění použité vody)
-20 Oznámení termínu a plánu odstávek        Informace odběratelům o plánované odstávce                                                        8.5

-19                                          Informace pro laboratoř (UKJ) o připravenosti na odběr vzorků min. 3 dny předem
                                             (dle rozhodnutí manažera provozu)
-18                                          Odstávka - manipulace, proplach K-NZV vodou s obsahem chloru cca 0,5 mg/l, proplach 2-3 násobkem
                                             objemu K-NZV, napojení K-NZV a přípojek resp. dozor nad napojením K-NZV a přípojek (na základě
-17                                          rozhodnutí manažera provozu vodovodů), následný odběr vzorků a kontrola kvality vody na síti

-16

-15

-14

-13

-12

-11

-10

-9 Tlaková zkouška

-8

-7

-6

-5

-4

-3      Připravenost na odstávku (stavební,
-2      materiálová,...)
-1

0*      Součinnost s provozovatelem (SČVK),
        přepojování přípojek

    1
                                                                 Rozbory vody

   2
* Provádění odstávek se z provozních důvodů doporučuje plánovat v termínu úterý - čtvrtek

Verze 1.2                                                                                                                                      Stránka 17
Smlouva o dílo (ORI)