Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (evid. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) č. EVD 01-07-16-LH (evid. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) Výtisk č. ......... (podle § 2430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a podle § 11 a §§ 89 a násl. zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách) Zlepšení plavebních podmínek na Labi v úseku Ústí nad Labem – státní hranice ČR/SRN – Plavební stupeň Děčín Úprava experimentálních výhonů 2016 I. SMLUVNÍ STRANY OBJEDNATEL: Česká republika – Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zřízená Ministerstvem dopravy České republiky, a to Rozhodnutím ministra dopravy a spojů České republiky, č. 849/98-KM ze dne 12. 3. 1998 (Zřizovací listina č. 849/98-KM ze dne 12. 3. 1998, ve znění Dodatků č. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 a 11). Sídlo: nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1 Osoba oprávněná Ing. Lubomír Fojtů, ředitel k podpisu SMLOUVY: IČ: 67981801 Bankovní spojení: Česká národní banka, pobočka Praha 1 Číslo účtu: 2006-8322071/0710 (dále jen „Objednatel“) a ZHOTOVITEL Obchodní firma: EVROPSKÁ VODNÍ DOPRAVA - SPED., s.r.o. Zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 18601 Sídlo: Nad Vavruškou 696/19, 181 00 Praha 8 Osoba oprávněná k podpisu SMLOUVY: Lukáš Hradský, jednatel IČ: 48592412 DIČ: CZ 48592412 Peněžní ústav: Unicreditbank a.s. Číslo účtu: XXXXXXXXXXXXX (dále jen „Zhotovitel“) II. OSOBY OPRÁVNĚNÉ K JEDNÁNÍ Ve vzájemném styku SMLUVNÍCH STRAN jsou mimo osoby uvedené v článku I. výše dále oprávněny jednat o realizaci závazků dohodnutých ve SMLOUVĚ, ale nejsou oprávněni SMLOUVU měnit či rušit, tito zaměstnanci (osoby): Za OBJEDNATELE ve věcech obchodních a smluvních: Ing. Lubomír Fojtů tel.: +420 225 131 731 fax: +420 225 131 733 e-mail: fojtu@rvccr.cz http://www.rvccr.cz Za OBJEDNATELE ve věcech technických a realizačních: Ing. Jiří Kotoun tel.: +420 225 131 747 fax: +420 225 131 733 e-mail: kotoun@rvccr.cz http://www.rvccr.cz Ing. Martin Vavřička tel.: +420 225 131 751 fax: +420 225 131 733 e-mail: vavricka@rvccr.cz http://www.rvccr.cz Za ZHOTOVITELE ve věcech obchodních a smluvních: Lukáš Hradský Za ZHOTOVITELE ve věcech technických a realizačních: tel.: XXXXXXXXXXXXXX mobil: XXXXXXXXXXXXXXX fax: XXXXXXXXXXXXXXX e-mail: XXX@evd.cz http://www.XXXXX XXXXXXXXXXXXXXX tel.: XXXXXXXXXXXXXXXX mobil: XXXXXXXXXXXXXX fax: XXXXXXXXXXXXXX e-mail: XXXXXXXXX@evd.cz http://www.XXXXXX III. PŘEDMĚT SMLOUVY 1.1. Na základě této SMLOUVY se ZHOTOVITEL zavazuje OBJEDNATELI na svůj náklad a nebezpečí provést DÍLO, jak je definováno v odst. 1.3. tohoto článku, a OBJEDNATEL se zavazuje takto provedené DÍLO převzít a zaplatit ZHOTOVITELI dohodnutou SMLUVNÍ CENU, to vše za podmínek sjednaných v této SMLOUVĚ a v OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH OBJEDNATELE. DÍLEM, které se ZHOTOVITEL na základě této SMLOUVY zavazuje provést, je „Úprava experimentálních výhonů 2016". SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 2/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) DÍLO je financované z globální položky „ŘVC - Příprava a vypořádání staveb“, číslo ISPROFOND 500 554 0004, položka „Zlepšení plavebních podmínek na Labi v úseku Ústí nad Labem - státní hranice ČR/SRN - Plavební stupeň Děčín“, číslo projektu 327 520 0007. Projekt je financovaný z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). 1.2. Technické parametry a specifikace stavebních úprav: Cílem je uvedení výhonů do původně projektovaného stavu se zohledněním závěrů biologického a hydrotechnického monitoringu a cílů vytváření vhodnějších podmínek pro biotopy. Původní stav byl změněn zvýšenými průtoky na konci roku 2014 a tedy v krátké době po dokončení násypů výplní výhonů. Nástupem zvýšených průtoků na nekonzolidovanou zemní konstrukci došlo k nežádoucímu přeskupení materiálu. DÍLEM dle této SMLOUVY je provedení stavby „Úprava experimentálních výhonů 2016“ v rozsahu a ve formě dle Přílohy č. 2 a Přílohy č. 3 této SMLOUVY. 1.3 Řádné provedení DÍLA zahrnuje zejména: (a) Dodání a provedení DÍLA v rozsahu a za podmínek stanovených touto SMLOUVOU a projektovou dokumentací odsouhlasenou OBJEDNATELEM. (b) Nejpozději do týdne od předání a převzetí staveniště provedení pasportizace staveniště a ostatních ploch, jež v budoucnu budou využívány ZHOTOVITELEM pro realizaci stavby. (c) Nejpozději do 14 dnů ode dne předání a převzetí STAVENIŠTĚ vypracování Protipovodňového a havarijního plánu včetně protipovodňových opatření a předání OBJEDNATELI před zahájením stavebních prací. (d) Vytýčení stávajících inženýrských sítí na STAVENIŠTI a vytyčovacích bodů pro realizaci DÍLA. (e) Před zahájením stavebních prací osadit plavební značení dle Přílohy č. 2 a Přílohy č. 3 této SMLOUVY a po dobu realizace budou všechna plavidla s vlastním strojním pohonem využívaná k realizaci díla poskytovat informace formou AIS odpovídající standardu VTT (dle Nařízení Komise (ES) č. 415/2007 ze dne 13. března 2007 o technických specifikacích pro systémy sledování polohy a pohybu plavidel podle článku 5 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES o harmonizovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství). Informace o plavidlech bez vlastního strojního pohonu budou vyřešeny formou informací poskytovaných formou AIS hlavním plavidlem o parametrech sestavy. Pro plnění tohoto bodu může OBJEDNATEL v případě potřeby poskytnout až 3 ks přenosných transpondérů AIS, přičemž další prostředky zabezpečí ZHOTOVITEL v rámci plnění DÍLA. (f) Řízení, sledování, provádění, kontrola a dokumentování přípravy a realizace DÍLA, včetně aktualizací a dodání potřebné organizačně - plánovací dokumentace podle této SMLOUVY, zabezpečení provozu, koordinace prací a činností s činnostmi ostatních uživatelů vodního toku, zejména pak se Státní plavební správou – pobočka Děčín, se sídlem: Husitská 1403/8, 405 02 Děčín VI, a správcem vodního toku Povodím Labe státní podnik, Závod Roudnice nad Labem, se sídlem, Nábřeží 311, 413 01 Roudnice nad Labem. (g) Vedení stavebního deníku, dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů, dozor při provádění DÍLA. (h) Obstarání a zajištění správy a přepravy na a ze STAVENIŠTĚ, proclení, zdanění, pojištění, ostraha a skladování veškerých MATERIÁLŮ, věcí, komponent apod. nutných k provedení DÍLA. (i) Zneškodnění a likvidace veškerých odpadů vzniklých ve spojení s realizací DÍLA, jakož i předcházení jejich zbytečnému vzniku. (j) Provedení všech předepsaných kontrol a zkoušek. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 3/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) (k) Zpracování dokumentace skutečného provedení včetně zaměření skutečného stavu (zajištění geodetických výkonů). IV. SMLUVNÍ CENA 1. SMLUVNÍ STRANY se dohodly na SMLUVNÍ CENĚ DÍLA, která činí: cena bez DPH 1 398 935,- Kč sazba DPH 21% DPH 293 776,35 Kč Celková cena včetně DPH 1 692 711,35 Kč 2. SMLUVNÍ CENA uvedená v odst. 1. tohoto článku je stanovena jako cena pevná a nepřekročitelná, která zahrnuje veškeré daně, cla a poplatky a kryje veškeré náklady ZHOTOVITELE spojené s prováděním DÍLA a je platná po celou dobu realizace DÍLA. ZHOTOVITELEM budou účtovány pouze skutečně provedené práce dle jednotkových sazeb uvedených v příloze č. 3 - „Nabídkový rozpočet“. Práce budou účtovány podle skutečného objemu provedených prací. 3. Všechny daně, cla, pojištění a další poplatky placené ZHOTOVITELEM během realizace DÍLA, jsou zahrnuty do SMLUVNÍ CENY. 4. Pokud se během provádění DÍLA vyskytnou práce nebo služby, které nejsou touto SMLOUVOU vysloveně specifikovány, avšak jejich provedení nebo dodání je nezbytné pro řádné splnění DÍLA, budou dodány nebo provedeny ZHOTOVITELEM v rámci stávající SMLUVNÍ CENY. V takovém případě bude rozsah prací a služeb smluvními stranami projednán a OBJEDNATELEM písemně odsouhlasen. 5. Pokud v průběhu trvání této SMLOUVY dojde ke změně zákonné sazby DPH, bude k ceně bez DPH přiúčtována sazba platná ke dni zdanitelného plnění, aniž by bylo nezbytné uzavírat dodatek ke SMLOUVĚ. Změna SMLUVNÍ CENY nebo kterékoliv její části bez DPH je v souvislosti se změnou zákonné sazby DPH vyloučena. V. TERMÍN PLNĚNÍ 1. ZHOTOVITEL se zavazuje, že PŘEDMĚT DÍLA dle čl. III. této SMLOUVY, provede na svůj náklad a na své nebezpečí ve lhůtě do 28.10.2016. 2. V případě prodlení na straně orgánu státní správy, nedostatečných plavebních podmínek dle Přílohy č. 2 této SMLOUVY, které není prokazatelně způsobeno opomenutím ZHOTOVITELE, mohou se SMLUVNÍ STRANY písemně dohodnout na prodloužení termínu plnění ZHOTOVITELE o dobu odpovídající uvedenému prodlení. 3. Do 10 pracovních dnů od uzavření této SMLOUVY předloží ZHOTOVITEL OBJEDNATELI ke schválení Harmonogram prací ZHOTOVITELE v členění na dny, z kterého budou zřejmé vazby jednotlivých dílčích plnění PŘEDMĚTU DÍLA. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 4/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. V souladu a v mezích Přílohy č. 1 této SMLOUVY – OBCHODNÍ PODMÍNKY, dohodly si SMLUVNÍ STRANY dále uvedené platební podmínky. 2. ZHOTOVITEL je oprávněn fakturovat provedené práce za činnosti dle této SMLOUVY na základě splnění jednotlivých etap DÍLA. Podkladem pro zaplacení vykonaných činností dle této SMLOUVY je: (i) dílčí protokol o předání a převzetí příslušné etapy DÍLA, podepsaný oběma SMLUVNÍMI STRANAMI po řádném převzetí hmotných výstupů každé etapy DÍLA OBJEDNATELEM jak jsou definovány v čl. III. této SMLOUVY. (ii) FAKTURA na dílčí platbu, která obsahuje všechny náležitosti daňového dokladu a náležitosti požadované OBJEDNATELEM. 3. Při neplnění termínů daných časovým harmonogramem, kvalitativních, a/nebo jiných náležitostí či podmínek dle této SMLOUVY nebo v případě vad předchozí etapy, má OBJEDNATEL právo pozastavit platbu následující DÍLČÍ FAKTURY až do řádného splnění reklamované etapy DÍLA či odstranění reklamované vady předchozí etapy. ZHOTOVITEL však i v tomto případě bude pokračovat v plnění svých závazků dle podmínek této SMLOUVY. 4. Konečné vyrovnání maximálně do výše SMLUVNÍ CENY DÍLA stanovené touto SMLOUVOU v závislosti na provedené práci bude realizováno po převzetí celého DÍLA podle této SMLOUVY OBJEDNATELEM jako konečná platba po obdržení následujících dokumentů: (i) Konečná FAKTURA vystavená ZHOTOVITELEM do patnácti (15) DNŮ po převzetí celého DÍLA OBJEDNATELEM, resp. po podpisu závěrečného předávacího protokolu oběma SMLUVNÍMI STRANAMI, v níž bude proveden odpočet všech dříve zaplacených DÍLČÍCH PLATEB s uvedením částek jednotlivých DÍLČÍCH PLATEB a datem jejich zaplacení (ii) Konečný PROTOKOL o PŘEVZETÍ DÍLA vydaný a podepsaný oběma SMLUVNÍMI STRANAMI dokládající řádné splnění předmětu této SMLOUVY. FAKTURA - daňový doklad (dále jen FAKTURA) musí mít náležitosti daňového dokladu dle platných zákonů a OBCHODNÍCH PODMÍNEK OBJEDNATELE. FAKTURA musí být zaslána doporučeně na adresu OBJEDNATELE (adresa pro korespondenci) uvedenou v záhlaví této SMLOUVY. VII. SMLUVNÍ POKUTA, ÚROK Z PRODLENÍ, ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 1. V případě, že je OBJEDNATEL v prodlení se zaplacením řádně vystavené faktury z jiných důvodů než uvedených v odst. 2 tohoto článku, je povinen uhradit ZHOTOVITELI úrok z prodlení v zákonné výši z dlužné částky, a to až do dne uhrazení dlužné částky na účet ZHOTOVITELE. 2. V případě, že DÍLO bude hrazeno z prostředků SFDI, OBJEDNATEL si vyhrazuje právo úhrady FAKTURY až po uvolnění finančních prostředků ze strany SFDI. Do doby, kdy OBJEDNATEL obdrží nárokované prostředky od SFDI, není v prodlení s úhradou FAKTUR a ZHOTOVITEL nemůže vůči OBJEDNATELI uplatnit úrok z prodlení. 3. Při prodlení ZHOTOVITELE se zhotovením DÍLA nebo jeho jednotlivých etap nebo při prodlení s odstraněním vad DÍLA dle této SMLOUVY je OBJEDNATEL oprávněn vyúčtovat ZHOTOVITELI smluvní pokutu za podmínek a ve výši stanovené v OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH, které tvoří přílohu č. 1 této SMLOUVY. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 5/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) 4. Trvá-li prodlení s plněním předmětu této SMLOUVY nebo jeho části nebo s odstraněním vad DÍLA déle než 30 dní, má OBJEDNATEL právo od této SMLOUVY odstoupit a není povinen hradit žádné náklady, které ZHOTOVITELI s činností dle této SMLOUVY vznikly. Vznikne-li takovým prodlením OBJEDNATELI škoda, je za ni ZHOTOVITEL odpovědný do výše skutečné škody ve smyslu platné právní úpravy. 5. Smluvní pokuta a úrok z prodlení jsou splatné do 21 kalendářních dnů ode dne jejich vyúčtování druhé smluvní straně. 6. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo OBJEDNATELE na náhradu škody v plné výši způsobené OBJEDNATELI porušením povinnosti ZHOTOVITELE ani povinnost ZHOTOVITELE řádně dokončit příslušné plnění předmětu smlouvy. VIII. POVINNOSTI ZHOTOVITELE A OBJEDNATELE 1. ZHOTOVITEL je povinen plnit své povinnosti podle této SMLOUVY v souladu s právními předpisy, řádně a včas. ZHOTOVITEL odpovídá za VADY DÍLA včetně vad hmotných výstupů díla za podmínek stanovených v OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH, které tvoří Přílohu č. 1 této SMLOUVY. 2. ZHOTOVITEL je povinen při plnění této SMLOUVY postupovat vždy v souladu s oprávněnými zájmy OBJEDNATELE, které zná nebo s přihlédnutím ke všem okolnostem mohl znát, a řídit se příkazy a požadavky OBJEDNATELE. Pokud ZHOTOVITEL při plnění povinností dle této SMLOUVY případně zjistí, že příkazy udělené OBJEDNATELEM nebo jeho požadavky jsou nevhodné, je povinen OBJEDNATELE na nevhodnost jeho příkazů, předaných podkladů nebo požadavků včas upozornit. Od příkazů udělených OBJEDNATELEM je ZHOTOVITEL oprávněn se odchýlit, jen je-li to naléhavě nezbytné v zájmu OBJEDNATELE a ZHOTOVITEL nemůže včas obdržet jeho souhlas. 3. Veškeré informace, podklady nebo průzkumy, které jsou nezbytné pro řádné plnění SMLOUVY ZHOTOVITELEM a které není v dle této SMLOUVY povinen zajistit OBJEDNATEL je povinen bez zbytečného odkladu zajistit ZHOTOVITEL na své vlastní náklady. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že jakékoliv doplnění informací, podkladů nebo průzkumů nemá vliv na změnu PŘEDMĚTU SMLOUVY, sjednaných termínů plnění nebo na CENU DÍLA. 4. Jestliže je, na základě dříve neznámých požadavků příslušného stavebního úřadu, jiných správních orgánů nebo účastníků územního či stavebního řízení, pokud tyto požadavky kogentně nevyplývají z platných právních předpisů, ČSN, vzorových listů infrastruktury vodních cest, technických kvalitativních podmínek staveb ŘVC ČR nebo jakýchkoliv závazných technických či oborových předpisů, nezbytné zajistit určité dodatečné informace, podklady nebo průzkumy, v důsledku čehož objektivně není možno dodržet termín pro splnění části DÍLA sjednaný v této SMLOUVĚ, dohodnou se písemně smluvní strany na prodloužení termínu pro splnění dotčené části DÍLA o odpovídající dobu. 5. ZHOTOVITEL je povinen mít ke všem činnostem, které na základě této SMLOUVY poskytuje, veškerá oprávnění požadovaná obecně závaznými právními předpisy, technickými předpisy a jinými oborovými předpisy upravujícími plnění povinností ZHOTOVITELE dle této SMLOUVY, ledaže bude některé z těchto činností provádět prostřednictvím SUBDODAVATELE, který je držitelem takových oprávnění. V případě porušení této povinnosti ZHOTOVITELEM je OBJEDNATEL oprávněn odstoupit od SMLOUVY. Za provedení činností dle této smlouvy SUBDODAVATELEM je plně odpovědný ZHOTOVITEL. 6. Při plnění této SMLOUVY je ZHOTOVITEL nebo jeho SUBDODAVATEL povinen za všech okolností postupovat s odbornou péčí a splnění této povinnosti OBJEDNATELI na jeho výzvu doložit. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 6/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) V případě pochybností se bude mít za to, že ZHOTOVITEL s náležitou odbornou péčí nepostupoval. 7. ZHOTOVITEL je povinen nejpozději ke dni účinnosti této SMLOUVY na svoje riziko a náklady sjednat pojištění odpovědnosti za škody způsobené při výkonu jeho podnikatelské činnosti OBJEDNATELI nebo třetím osobám s pojistnou částkou ve výši alespoň 5,0 mil. Kč, včetně pojištění finanční škody. ZHOTOVITEL je povinen udržovat toto pojištění v platnosti až do kolaudace STAVBY, které se týkají jeho činnosti dle této SMLOUVY a odstranění všech jejích vad a nedodělků. OBJEDNATEL je oprávněn kdykoliv během doby uvedené v předchozí větě požadovat, aby ZHOTOVITEL prokázal splnění povinností dle tohoto odstavce, a ZHOTOVITEL je povinen této žádosti bez zbytečného odkladu vyhovět. 8. ZHOTOVITEL je povinen zajistit, že jednotlivé části DÍLA (projektová dokumentace, zejména její textová část, výkresová část) budou vzájemně plně konzistentní a nebudou si žádným způsobem odporovat ani nebudou vykazovat jakékoliv chyby či nedodělky, které by vedly k jakýmkoli pochybnostem o jejich úplnosti, správnosti či vzájemné úplné provázanosti. 9. Není-li v této SMLOUVĚ výslovně stanoveno jinak, je ZHOTOVITEL povinen obstarat veškerá rozhodnutí, povolení, stanoviska, souhlasy, vyjádření a jiné úkony příslušných správních orgánů a třetích osob potřebná k řádnému provedení DÍLA. Tato rozhodnutí, povolení, stanoviska, souhlasy, vyjádření a jiné úkony je ZHOTOVITEL povinen plně zohlednit v jím vypracovaném DÍLE; v případě pochybností ZHOTOVITELE o nutnosti nebo vhodnosti zohlednění určitého rozhodnutí, povolení, stanoviska, souhlasu, vyjádření nebo jiného úkonu je ZHOTOVITEL povinen vyžádat si pokyn OBJEDNATELE. Pokud bude pro činnosti ZHOTOVITELE dle této SMLOUVY potřebná plná moc (např. pro jednání na úřadech) OBJEDNATEL na žádost ZHOTOVITELE takovou plnou ZHOTOVITELI vystaví. IX. KONTROLA OBJEDNATELEM 1. V souladu s § 2593 zákona č. 89/2012 Sb., v platném znění, bude OBJEDNATELEM určen zaměstnanec pověřený výkonem průběžné kontroly realizace DÍLA. Tento zaměstnanec bude sledovat vlastní realizaci DÍLA, zejména to, zda jsou služby prováděny dle smluvních podmínek, pokynů OBJEDNATELE a ostatních závazných předpisů. 2. ZHOTOVITEL je povinen umožnit pověřeným zaměstnancům OBJEDNATELE provádět kontrolu všech činností ZHOTOVITELE souvisejících s prováděním DÍLA. Dále je ZHOTOVITEL povinen zajistit účast svých odpovědných zaměstnanců na prověření svých služeb, které provádí zaměstnanec průběžné kontroly OBJEDNATELE a činit neprodleně opatření k odstranění vytknutých závad a odchylek. 3. Přítomnost pověřeného zaměstnance OBJEDNATELE nezbavuje ZHOTOVITELE odpovědnosti za vady díla. 4. Během provádění prací budou dle schváleného Harmonogramu prací ZHOTOVITELE, případně dle další potřeby, minimálně však 4 x v rámci zpracování PŘEDMĚTU DÍLA, organizovány kontrolní dny. Pozvánky na kontrolní dny musí být rozeslány minimálně týden před jednáním. Náklady na tato jednání nese ZHOTOVITEL. Zápisy z jednání zpracovává ZHOTOVITEL a schvaluje před jeho rozesláním OBJEDNATEL. 5. V průběhu prací je ZHOTOVITEL povinen řešení konzultovat s OBJEDNATELEM a dále dle pokynů OBJEDNATELE s Povodím Labe, státní podnik, Státní plavební správou, majiteli dotčených pozemků, orgány ochrany přírody, dotčenými orgány státní správy a dalšími dotčenými subjekty. Výstupem těchto konzultací musí být záznam či zápis z jednání, který bude nedílnou součástí čistopisu dokumentace k DÍLU. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 7/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) X. SOUČINNOST OBJEDNATELE A ZHOTOVITELE 1. OBJEDNATEL zapůjčí ZHOTOVITELI před zahájením projektových prací veškeré podklady, se kterými OBJEDNATEL disponuje a které jsou relevantní pro plnění předmětu SMLOUVY. 2. Veškeré další podklady nezbytné pro plnění předmětu SMLOUVY zajistí ZHOTOVITEL, OBJEDNATEL v případě potřeby zajistí nezbytnou součinnost. 3. Všechny podklady, které OBJEDNATEL předal nebo předá ZHOTOVITELI pro provádění DÍLA, zůstávají ve vlastnictví OBJEDNATELE A ZHOTOVITEL je musí pro předání DÍLA vrátit OBJEDNATELI včetně všech kopií. Digitální podklady na záznamových prostředcích ZHOTOVITELE musí být smazány s výjimkou podkladů, které jsou nedílnou součástí originálu závěrečné zprávy. 4. OBJEDNATEL nebo nadřízená složka OBJEDNATELE mají právo zadat odbornou expertízu činnosti ZHOTOVITELE. ZHOTOVITEL se zavazuje se jmenovaným expertem spolupracovat a je povinen se zabývat jeho doporučeními. O zapracování doporučení experta do DÍLA rozhodne OBJEDNATEL. XI. DOKUMENTACE 1. Dokumentaci skutečného provedení DÍLA předá ZHOTOVITEL OBJEDNATELI za následujících podmínek: a) Po dokončení veškerých prací majících vliv na konstrukce zakreslené v dokumentaci, předá ZHOTOVITEL OBJEDNATELI způsobem uvedeným k vyjádření a ke schválení koncept dokumentace skutečného provedení DÍLA, ve kterém budou zaznamenány veškeré změny realizované oproti původní projektové dokumentaci DÍLA. Koncept dokumentace skutečného provedení DÍLA bude OBJEDNATELI předán 1x (jedenkrát) v písemné formě a 1x (jedenkrát) ve formě elektronické. Případné požadavky OBJEDNATELE na jeho úpravu (opravy, doplnění apod.) musí být ZHOTOVITELEM zapracovány do upravené verze dokumentace skutečného provedení DÍLA a předloženy k opětovnému schválení. Po schválení ZHOTOVITEL vypracuje konečnou verzi dokumentace skutečného provedení DÍLA. OBJEDNATEL je povinen vyjádřit se k předloženému konceptu dokumentace skutečného provedení DÍLA do 5 dnů. Nedoručí-li OBJEDNATEL ZHOTOVITELI v této lhůtě svoje vyjádření, má se za to, že s předloženým konceptem dokumentace skutečného provedení DÍLA souhlasí. b) Schválenou orazítkovanou dokumentaci skutečného provedení nebo dokumentaci skutečného provedení DÍLA, k níž se OBJEDNATEL nevyjádřil, předá ZHOTOVITEL OBJEDNATELI současně s podpisem Protokolu o předání a převzetí DÍLA. Dokumentace skutečného provedení DÍLA bude OBJEDNATELI předána 6x (šestkrát) v písemné formě (čistopis ve vyhotoveních) a dále 2x (dvakrát) ve formě elektronické. 2. Požadavky na zpracování: Dokumentace a výstupy dle čl. III. PŘEDMĚT SMLOUVY, bodu 1.3 musí být zpracovány v českém jazyce tak, aby byly logické, přehledné, věcné, srozumitelné, komplexní a jazykově správné a aby dostatečně podrobně popisovaly veškeré součásti PŘEDMĚTU DÍLA. Veškeré dokumentace a výstupy dle čl. III. PŘEDMĚT SMLOUVY, bodu 1.3 budou v souladu s: a) veškerými platnými a účinnými právními předpisy, b) požadavky OBJEDNATELE. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 8/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) 3. Titulní strana Titulní strana dokumentace nebo čelní strana hlavních desek bude obsahovat následující údaje: Celý název investiční akce Číslo projektu Název dokumentace Stupeň dokumentace Objednatel: Česká republika – Ředitelství vodních cest ČR + logo Zhotovitel: Název společnosti + logo Vypracoval: Jména projektantů, u širšího týmu pouze zodpovědný projektant Datum: měsíc, rok Titulní strany dílčích částí dokumentace budou obsahovat kromě těchto údajů také název příslušné části dokumentace (textová část, výkresová část apod.). Na rubové straně čelního listu každých desek bude uveden seznam příloh vložených do těchto desek. Pokud budou uvnitř těchto desek desky další, uvádí se zde pouze název vložených dílčích částí dokumentace. Každá volně vložená příloha bude mít na vrchní straně rámeček nebo vrchní list obsahující všechny popisné údaje jako na titulní straně dokumentace, navíc zde bude název přílohy, její číslo a dle potřeby stavební objekt a měřítko. Desky a přílohy budou označeny číslem pare. 4. Textová část Jednotlivé kapitoly textové části budou označovány a číslovány v souladu s čl. X, odst. 2., SMLOUVY, stránky budou číslovány, v záhlaví stránky bude uváděn název investiční akce včetně názvu dokumentace, v zápatí Česká republika – Ředitelství vodních cest ČR, název ZHOTOVITELE a číslo stránky. Zvláštní důraz je třeba dbát na uvádění podkladů. Seznam všech použitých podkladů bude v samostatné kapitole, při práci s těmito podklady v textu doporučujeme jejich zmínění např. formou poznámky pod čarou. Jako podklad lze kromě projektových dokumentací a studií uvádět i literaturu, normy apod. U každé nepůvodní tabulky, grafu, schématu nebo podobného objektu, který pracuje s převzatými údaji, vždy uvádět zdroj. 5. Výkresy Druh použitých mapových nebo situačních podkladů, jejich zpracovatele a rok zaměření je třeba vždy uvést buď přímo na výkrese, nebo v textové části. Každý výkres bude kromě rozpisky a loga ZPRACOVATELE obsahovat i text „Zpracováno pro" a logo Ředitelství vodních cest ČR, které bude umístěno nad rozpiskou. Každý výkres bude kromě rozpisky a loga ZPRACOVATELE obsahovat i logo ŘVC ČR, které bude umístěno nad rozpiskou. Jako souřadnicový systém u situací lze používat pouze soustavu S-JTSK, výškový systém Balt po vyrovnání. Tyto údaje uvést na každém výkrese u rozpisky. Každý situační výkres bude obsahovat severku. Ostatní požadavky vycházejí z ustanovení platných ČSN. 6. Digitální forma dokumentace Digitální forma odevzdávané dokumentace je zcela rovnocenná její tištěné verzi a musí obsahovat celý text včetně všech příloh a výkresů. Soubory jsou zaznamenávány na nosiči SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 9/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) CD-ROM, názvy příslušných souborů je nutno volit výstižně tak, aby byl zřejmý jejich obsah a umístění v dokumentaci. Pokud je dokumentace rozsáhlá s velkým počtem souborů, musí zpracovatel přiložit textový soubor "readme.txt", ve kterém je specifikace obsahu přiložených souborů a vazba na seznam příloh. Dokumentace bude zpracována vždy také ve formátu *.pdf - Adobe Acrobat dokument. Titulní strana CD-ROMu Vrchní strana nosiče CD-ROM nebo DVD bude obsahovat minimálně zkrácený název dokumentace, který bude uveden na nalepeném CD-labelu nebo bude napsán hůlkovým písmem přímo na nosič měkkým fixem. Nosič bude uložen v plastovém CD Boxu (tlustý). Do slimboxu (tenký) není dovoleno ukládat CD-ROM s projektovou dokumentací. Pokud je nutné uložit data na dva nosiče, je třeba použít box na 2 CD. Titulní strana CD Boxu bude obsahovat následující údaje: Celý název investiční akce Název dokumentace Stupeň dokumentace Objednatel: Česká republika – Ředitelství vodních cest ČR + logo Zhotovitel: Název společnosti + logo Datum: měsíc rok Hřbet CD Boxu bude obsahovat název řešené investiční akce, název dokumentace a stupeň dokumentace, přičemž text lze zkrátit tak, aby byl v jednom řádku a přitom byl dostatečně výstižný. Povolené datové formáty Texty a obrázky: *.doc - Microsoft Word 2000 až 2007 V rámci tohoto textového formátu je dovoleno používat všechny typy objektů a prvků, které neobsahují propojení s jinými soubory nebo aplikacemi. Typ písma (font) "Arial CE", "Times New Roman CE" a "Symbol". Součástí souborů nesmí být žádná makra. Formát papíru je výhradně A4. V rámci jednoho odstavce nepoužívat tvrdé konce řádků, odsazení části textu provádět výhradně pomocí tabulátoru nebo nastavení odsazení ve formátu odstavce, nepoužívat řadu mezer. *.rtf - Rich text format stejné podmínky jako u formátu *.doc *.xls - Microsoft Excel 2000 až 2007 V rámci tohoto formátu je dovoleno používat všechny typy objektů, prvků a funkcí, které neobsahují propojení s jinými soubory nebo aplikacemi. Propojení s jinými sešity je nutné ve finální verzi deaktivovat. Typ písma (font) "Arial CE", "Times New Roman CE" a "Symbol". Součástí souborů nesmí být žádná makra. Formát papíru je doporučený A4, v případě nutnosti užití většího formátu je vhodné strukturovat tabulky tak, aby byl možný jejich tisk po částech na formát A4 bez ztráty smyslu a základní přehlednosti dokumentu. *.txt - text ve formátu ANSI SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 10/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) Formát *.txt používat pouze u textových výstupů ze specializovaných programů, u kterých je vhodné tento formát použít. Zároveň musí být zajištěna základní přehlednost dokumentu, u souvislého textu nepoužívat tvrdé konce řádků. *.tif - Tage Image File Format Formát je doporučen pro všechny typy obrázků. Přílohy, které nejsou zpracovateli k dispozici v digitální formě, budou nascanovány a zaznamenány na CD-ROM rovněž ve formátu *.tif. Rozlišení obrázků a fotografií je min. 300 dpi v True color 24 bit, čistý text 100 dpi v barvě RGB. *.jpg – JPEG Ve formátu *.jpg je přípustné ukládat pouze fotografie. Rozlišení obrázků je min. 300 dpi v True color 24 bit, komprese je max. 50 %, doporučená je komprese minimální. *.pdf - Adobe Acrobat dokument Ve formátu *.pdf je povinné ukládat veškeré části projektové dokumentace v podobě identické s tištěným provedením. Zároveň je ale nutné zaznamenat kompletní dokument na CD-ROM nebo DVD rovněž v některém z výše uvedených kompatibilních formátů (*.doc, *.rtf, *.xls, *.txt, *.tif, *.jpg). Výjimka z tohoto ustanovení je možná pouze v případě datových výstupů ze specializovaného softwaru, které jsou pouze podkladem pro další v dokumentaci uvedenou analýzu. Výkresy: Veškeré situační výkresy je nutné zpracovávat v souřadnicové soustavě S-JTSK, při nutnosti užít jiný souřadný systém musí být tato skutečnost odůvodněna v textu. Ostatní stavební výkresy zpracovávat v základních jednotkách m nebo mm. Při práci je nutné, aby projektant maximálně využíval třídění entit do vrstev (layerů) dle jejich skutečné funkce (hrany stavebních konstrukcí, inženýrské sítě, popis) a dle charakteru jejich zobrazení v tiskovém výstupu (plná, čárkovaná apod.) Ve výkresech je nutné pojmenovat jednotlivé vrstvy vhodně dle jejich obsahu, pokud to není možné, musí být přiložen samostatný soubor readme.txt s legendou všech vrstev. Do výkresů je nezbytné do samostatných vrstev důsledně zakreslovat stavební konstrukce, provozní soubory, geodetické a jiné podklady, popisy včetně kót a šrafy. *.dwg - AutoCAD 2004 až 2008 Veškeré referenční výkresy, které jsou nutné pro korektní výstup, musí být rovněž přiloženy. Skladba referenčních výkresů je specifikována v souboru readme.txt. Při použití rastrových referenčních výkresů je třeba v hlavním výkresovém souboru nebo v pomocném vektorovém výkrese zakreslit běžnou čarou okraje použitých rastrů. Při použití uživatelských stylů čar využívajících externí soubory musí být tyto soubory připojeny k výkresovým souborům uloženým na předávaném datovém nosiči tak, aby bylo možné otevřít plnohodnotný soubor na jakémkoliv počítači vybaveném příslušným softwarem. Tloušťky čar a barvy je doporučeno používat přímo v podobě pro tisk, pokud toto nelze, je nutné přidat legendu (vrstva-barva-tloušťka). Písma volit přednostně standardní AutoCAD, při užití TrueType fontů uložit tyto texty do samostatné vrstvy a do souboru readme.txt přidat legendu (vrstva+font). Soubor nesmí obsahovat makra. *.dxf - AutoCAD 2004 až 2008 stejné podmínky jako u formátu *.dwg. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 11/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) XII. PŘEVZETÍ DÍLA, AUTORSKÁ PRÁVA 1. DÍLO se považuje za provedené jeho dokončením a předáním hmotných výstupů DÍLA v tištěné i elektronické podobě OBJEDNATELI v jeho SÍDLE a podpisem PROTOKOLU o předání a převzetí DÍLA bez vad a nedodělků, resp. odstraněním drobných vad a nedodělků pokud jsou v PROTOKOLU uvedeny. OBJEDNATEL není povinen převzít DÍLO, pokud DÍLO nebo jeho část nebo hmotné výstupy DÍLA vykazují takové vady, které brání jeho řádnému užívání DÍLA nebo jeho části. 2. Předpokladem pro vystavení PŘEDÁVACÍHO ROTOKOLU je kompletní provedení DÍLA v souladu s podmínkami této SMLOUVY A OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI OBJEDNATELE. K podpisu PROTOKOLU jsou ze strany OBJEDNATELE oprávněni zaměstnanci OBJEDNATELE oprávnění jednat o realizaci závazků ve věcech technických (viz. čl. II. této SMLOUVY). 3. ZHOTOVITEL nese veškerou odpovědnost za případné zcizení, poškození a zničení materiálu, zařízení, mechanismů a pomůcek, jakož i za rozpracovanou část DÍLA a to až do okamžiku převzetí DÍLA OBJEDNATELEM. 4. SMLUVNÍ STRANY se dohodly, že DÍLO se jeho předáním stává vlastnictvím OBJEDNATELE, který má neomezené právo užívat DÍLO k účelu zajištění investičního záměru, uvedeného v této SMLOUVĚ Podmínky užívání DÍLA jsou stanoveny v OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH, které tvoří Přílohu č. 1 této SMLOUVY. 5. ZHOTOVITEL není oprávněn poskytnout DÍLO jiným osobám než OBJEDNATELI. XIII ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE 1. ZHOTOVITEL je odpovědný za vady DÍLA do doby skočení realizace investičního záměru dle této SMLOUVY (kolaudace poslední části stavby), maximálně však po dobu 5 let od data konečného PŘEDÁVACÍHO PROTOKOLU dle této SMLOUVY. 2. ZHOTOVITEL si je vědom, že odpovídá za způsobenou škodu podle zák. č. 89/2012 Sb., v platném znění, včetně škody způsobené provozní činností podle § 2924 zák. č. 89/2012 Sb., v platném znění a škody způsobené věcí podle § 2936 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., v platném znění. 3. Ostatní podmínky odpovědnosti za vady a reklamace vad DÍLA se řídí OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI, které tvoří nedílnou součást této SMLOUVY jako její příloha č. 1. XIV. UROVNÁNÍ SPORŮ 1. V případě vzniku jakéhokoli rozporu nebo rozdílných názorů mezi OBJEDNATELEM a ZHOTOVITELEM ve spojitosti s touto SMLOUVOU nebo vztahů z ní vyplývajících, budou se SMLUVNÍ STRANY snažit vyřešit tento rozpor nebo rozdílný názor vzájemnými jednáními. 2. Nedojde-li do třiceti (30) DNŮ od data zahájení jednání dle výše uvedeného odst. 1. ke smírnému řešení, nebo zmaří-li některá ze SMLUVNÍCH STRAN jednání, je kterákoli SMLUVNÍ STRANA oprávněna předložit spor k rozhodnutí příslušnému soudu. 3. V průběhu soudního řízení, pokud bude zahájeno v době platnosti této SMLOUVY, je ZHOTOVITEL povinen pokračovat v plnění smluvních povinností v souladu s původním časovým harmonogramem, a to až do pravomocného rozhodnutí příslušného soudu ČR. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 12/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) XV. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ 1. SMLUVNÍ STRANY se zavazují informovat druhou SMLUVNÍ STRANU o všech okolnostech, týkajících se této SMLOUVY, které by mohly ohrozit plnění povinností vyplývajících z této SMLOUVY a to jakmile se o nich dozvědí. 2. SMLUVNÍ STRANY prohlašují, že OBCHODNÍ PODMÍNKY OBJEDNATELE tvoří nedílnou součást této SMLOUVY a současně prohlašují, že je jim jejich obsah dobře znám. OBCHODNÍ PODMÍNKY jsou přiloženy jako nedílná Příloha č. 1 této SMLOUVY. ZHOTOVITEL výslovně prohlašuje, že se s OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI, které tvoří Přílohu č. 1 této SMLOUVY, řádně a úplně seznámil, že s jejich obsahem souhlasí, a že se nejedná o podmínky, které by nemohl rozumně očekávat s tím, že všechna ustanovení OBCHODNÍCH PODMÍNEK ZHOTOVITEL bez výhrad výslovně přijímá. 3. ZHOTOVITEL je povinen jednat jako nezávislý ZHOTOVITEL, realizující tuto SMLOUVU. V souladu s touto SMLOUVOU je ZHOTOVITEL výlučně sám odpovědný za způsob, kterým se DÍLO realizuje. Všichni zaměstnanci, zástupci, nebo SUBDODAVATELÉ najmutí ZHOTOVITELEM pro realizaci této SMLOUVY jsou zcela řízeni ZHOTOVITELEM a nejsou považováni za zaměstnance OBJEDNATELE a nic co je obsaženo v této SMLOUVĚ nebo jakémkoliv subkontraktu sjednaném ZHOTOVITELEM, nesmí být vykládáno jako jakýkoli přímý smluvní vztah mezi tímto zaměstnancem, zástupcem nebo SUBDODAVATELEM a OBJEDNATELEM. 4. ZHOTOVITEL bere na vědomí, že v případě, že ke splnění svých povinností z této SMLOUVY použije třetí osoby jak SUBDODAVATELE, je za činnost SUBDODAVATELE odpovědný, jako kdyby činnosti dle této SMLOUVY vykonával sám. 5. Jestliže jakékoli ustanovení nebo podmínka této SMLOUVY je nebo se stane neplatnou nebo nevynutitelnou, pak tato neplatnost nebo nevynutitelnost neovlivňuje ostatní ustanovení této SMLOUVY. 6. ZHOTOVITEL zajistí a bude průběžně kontrolovat, aby jeho zaměstnanci v areálu pracoviště dodržovali veškeré podmínky, směrnice a příkazy plynoucí z obecně platných právních nařízení České republiky a dále pak podmínky, směrnice a příkazy modifikované pro podmínky v oblastech ochrany majetku a osob, bezpečnosti práce, požární ochrany, ochrany životního prostředí a provozu na vodních cestách. XVI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Tato SMLOUVA včetně příloh tvoří úplnou dohodu mezi smluvními stranami v záležitostech touto SMLOUVOU upravených a nahrazuje ve vztahu k těmto záležitostem veškerá předchozí ústní, konkludentní i písemná ujednání a dohody. 2. Smluvní strany se dohodly na písemné formě SMLOUVY, všech jejích příloh a dodatků. Jednotlivé články této SMLOUVY, nebo jejích příloh mohou být měněny, doplňovány, nebo rušeny pouze písemnými vzájemně odsouhlasenými číslovanými dodatky k této SMLOUVĚ podepsanými oprávněnými zástupci SMLUVNÍCH STRAN, jinak se k nim nepřihlíží. 3. Závazkové vztahy vzniklé podle této SMLOUVY a na jejím základě se řídí zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. 4. Tato SMLOUVA nabývá platnosti a účinnosti až po uveřejnění v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 13/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE) 5. SMLUVNÍ STRANY souhlasí s uveřejněním smlouvy, a výslovně identifikuji takové informace, které nemohou být poskytnuty podle zákona o registru smluv a zákona č. 106/1999 Sb. 6. SMLUVNÍ STRANY se dohodly, že smlouvu správci registru smluv k uveřejnění prostřednictvím registru smluv bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uzavření smlouvy, zašle objednatel. OBJEDNATEL po obdržení potvrzení o uveřejnění smlouvy v registru smluv od správce registru odešle bez zbytečného odkladu kopii tohoto dokumentu ZHOTOVITELI. 7. Nedílnou součástí této SMLOUVY je: Příloha č. 1 - Obchodní podmínky ke SMLOUVĚ O DÍLO, Příloha č. 2 - Dokumentace pro zadání stavby, Příloha č. 3 - Nabídkový rozpočet. 8. Tato SMLOUVA je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž obdrží po podpisu OBJEDNATEL dva a ZHOTOVITEL jeden. V Praze dne ....................... V ........................ dne .................. Za OBJEDNATELE Za ZHOTOVITELE ................................................... ................................................... Ing. Lubomír Fojtů Lukáš Hradský ředitel jednatel Česká republika – Ředitelství vodních cest ČR EVROPSKÁ VODNÍ DOPRAVA-SPED s.r.o. SoD č. S/ŘVC/074/P/SoD/2016 (ev. číslo SMLOUVY OBJEDNATELE) Strana 14/14 SoD č. EVD 01-07-16-LH (ev. číslo SMLOUVY ZHOTOVITELE)