Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO Výzva k podání nabídek č. 102 v kategorii 2 - Těžba, přibližování a asanace dříví na LS Černá Hora, revíry Kuřím a Brno Ev.č. zakázky: 916/2019/047 Smluvní strany v Lesy České republiky, s.p., se sídlem Přemyslova 1106/19, Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové zapsaný v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl A XII, vložka 540, IČO: 421 96 451, DIČ: CZ42196451 zastoupený ředitelem Krajského ředitelství Brno, na základě Směrnice 19/2015 Podpisový řád, bankovní spojení: (dále jen „Objednatel44) na straně jedné ANEYRON s.r.o. se sídlem Bieblova 406/6, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava IČO: 4001630 DIČ: CZ4001630 zapsán(a) v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, spisová značka C 64181 zastoupená(ý) jednatelem bankovní spojení: (dále jen „Zhotovitel") na straně druhé uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník'j tuto Smlouvu o dílo (dále též jen „smlouva44) 1. Úvodní ustanovení a definice některých pojmů 1 1.1. Smlouva je smlouvou na plnění veřejné zakázky zadané v rámci zavedeného dynamického nákupního systému s názvem „Provádění těžebních činností (DNS)“, jehož zavedení bylo oznámeno ve Věstníku veřejných zakázek podev. č. Z2018- 018945 (dále jen ,,DNS“), a to v kategorii DNS s názvem Výroba dříví na OM komplexní četou. 1.2. Smlouva je uzavřena na základě výsledků řízení k zadání veřejné zakázky v DNS zahájeného výzvou k podání nabídky ve smyslu § 141 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon11), odeslanou dne 17. 4. 2019 (dále také jen „Výzva k podání nabídek14) a v souladu s nabídkou Zhotovitele podanou v tomto řízení. 1.3. IC podání nabídky byli vyzváni všichni dodavatelé zařazení do kategorie DNS uvedené v odstavci 1.1. tohoto článku smlouvy. 1.4. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést (popř. zabezpečit veškeré práce) na své náklady a nebezpečí pro Objednatele těžební činnosti specifikované v článku 2. této smlouvy. Objednatel se zavazuje řádně provedené těžební činnosti od Zhotovitele převzít a zaplatit Zhotoviteli za jeho provedení cenu sjednanou touto smlouvou. 1.5. Zadávacím listem se rozumí jedna z forem pokynu Objednatele Zhotoviteli. Na základě zadávacího listu je Zhotovitel oprávněn k provedení těžby, manipulace a přibližování dříví. Zadávací list rovněž slouží k upřesnění podmínek prováděných činností. Zadávací listy jsou předávány Zhotoviteli průběžně, dle potřeb Objednatele. 1.6. Číselník je evidenční doklad o výrobě dříví vystavený Zhotovitelem, který obsahuje minimálně údaje o Zhotoviteli, vytěžené dřevní hmotě, jejím rozměru, ceníkovém kódu dříví, objemu, hmotnatosti, počtu oddenků a porostu, kde byla těžba provedena. Vyhotovení Číselníku je nezbytnou součástí předávání těžebních činností, které byly zadány Zadávacím listem Zhotoviteli k provedení, Objednateli. 2. Předmět plnění 2.1. Předmětem této smlouvy je provádění těžby, manipulace, přibližování a asanace dříví, zahrnující především následující činnosti: • těžbu dříví, • rozřezání neužitkové hmoty nehroubí1 vztahující se k těžené dřevní hmotě do maximálně dvoumetrových sekcí, ® druhování a manipulaci, • vyvezení vytěženého dřeva na lokalitu OM, roztřídění dle vyrobených sortimentů a ukládání dříví do skládek, • asanace vyrobeného dříví, „Způsob asanace je ponechán na volbě dodavateli, který je povinen respektovat ochranná pásma např. vodních zdrojů a zvláštně chráněná území (ZCHU) dle příslušných právních předpisů. (dále též jen „těžební činnost11 nebo „dílo11). 2.2. Celkové předpokládané množství zpracovaného a asanovaného dříví (CPM) po celou 1 Tj. nadzemní část stromu do 7 cm v průměru, bez hmoty pařezu. 2 dobu platnosti této smlouvy činí 6000 m3. Řádek Porost Průměrná Průměrná Dřevina Předpokládaná Max. počet Předpokládané Požadovaná přibližovací přibližovací průměrná sortimentů množství (m3) technologie výroby vzdálenost vzdálenost hmotnatost pro těžbu P-OM P-VM* 1 999X999 40 SM do 0,09 7 10 kůň 2 999X999 200 20 SM do 0,14 7 40 kůň+UKT 30%HV+70%UKT ( 3 999X999 230 20 SM do 0,19 7 150 kůň 50m3) 4 999X999 250 0 SM do 0,29 7 250 30%HV +70%UKT 550 5 999X999 250 0 SM do 0,49 7 1600 20%HV+80% UKT 1900 40%HV+60% UKT 6 999X999 250 0 SM do 0,69 7 1500 45%HV+55% UKT 4800 45%HV+55% UKT 7 999X999 250 0 SM do 0,99 7 6000 8 999X999 250 0 SM nad 1,00 7 9 Asanace Celkové předpokládané množství dříví 2.3. Smluvní strany shodně konstatují, že CPM je pouze předpokládaným/orientačním údajem. Množství dříví Zhotovitelem skutečně zpracované na základě této smlouvy se může lišit v každé položce přílohy č. 1 smlouvy (Ceníku) až o +/- 20 % oproti předpokládanému množství dříví v m3 uvedenému v každé jednotlivé položce přílohy č. 1 smlouvy (Ceníku), které se má změna zpracovávaného množství dříví týkat. Celková cena díla nesmí překročit 120 % částky uvedené v čl. 4. odst. 4.1 této smlouvy. O změně v množství zpracovávaného dříví vždy rozhoduje Objednatel. Zhotovitel se zavazuje zpracovat veškeré Objednatelem zadané množství dříví (tj. i v množství vyšším/nižším než uvedeném v bodě 2.2. této smlouvy), a to za jednotkové ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy (Ceníku) a při dodržení podmínek, resp. limitů, stanovených tímto odstavcem. 2.4. Předmětem této smlouvy je provedení dalších činností vyjmenovaných touto smlouvou - např. provedení potěžebních úprav, vyhotovení Číselníku apod. 3. Místo a termín plnění 3.1. Místo plnění: LS Černá Hora, revíry Kuřím a Brno 3.2. Termín zahájení provádění prací: do 5 pracovních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy předáním prvního Zadávacího listu 3.3. Objednatel je povinen průběžně předávat Zhotoviteli Zadávací listy, jejichž součástí je také upřesnění podmínek provádění těžebních činností, a to včetně lhůt, ve kterých mají být zadané práce provedeny. Zhotovitel je povinen na výzvu Objednatele Zadávací listy převzít. Zhotovitel je oprávněn zahájit provádění těžebních činností vždy až po předání Zadávacího listu a následně práce provádět za podmínek v něm 3 stanovených. Předání a převzetí Zadávacího listu smluvní strany stvrdí svým podpisem na Zadávacím listu. 3.4. Zahájením prací ve smyslu této smlouvy se rozumí započetí kterékoliv činnosti uvedené v odst. 2.1. této smlouvy. 3.5. Předání a převzetí provedených činností (a to včetně jejich rozsahu), které jsou předmětem této smlouvy, bude stvrzeno podpisem smluvních stran na Zadávacím listu, jímž byly takové práce Zhotoviteli Objednatelem zadány. 4. Cena 4.1. Smluvní strany sjednávají za řádné a včasné provedení předmětu této smlouvy následující celkovou cenu díla: Celková cena díla Kč bez DPH2 2 945 200,00 4.2. Zhotoviteli bude placena cena za skutečně poskytnutá plnění (řádně provedené dílo) stanovená jako součin m3 zpracovaného (tj. i přiblíženého a asanovaného) dříví, včetně provedení případné potěžební asanace pracoviště a jednotkové ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy (Ceníku). 4.3. Celková cena díla za provedení těžebních činností zahrnuje veškeré náklady Zhotovitele na řádné provedení těchto prací a poskytnutí veškerých plnění dle této smlouvy. Změna výše celkové ceny díla je možná jen za podmínek stanovených touto smlouvou. Jednotkové ceny v Kč bez DPH/m3 uvedené v příloze č. 1 této smlouvy (Ceníku) jsou po celou dobu platnosti této smlouvy neměnné a nemohou být překročeny (zvýšeny). 5. Platební podmínky 5.1. Cena za provádění těžebních činností, které jsou předmětem této smlouvy, bude Zhotoviteli hrazena po řádném dokončení těžebních činností a asanace Objednatelem zadaných na základě Zadávacího listu, a to v rozsahu skutečně poskytnutého a zároveň dokončeného a Objednatelem převzatého plnění. Potvrzení o převzetí provedených těžebních činností učiní Objednatel na příslušném Zadávacím listu, jímž provedení předmětných těžebních činností Zhotoviteli zadal. Cena bude hrazena na základě řádných daňových dokladů - faktur doručených Objednateli; přílohou faktury bude kopie Zadávacího listu obsahujícího potvrzení (podpis) Objednatele o převzetí dokončených těžebních činností. 5.2. Zhotoviteli bude hrazena cena za skutečně poskytnuté plnění - skutečně provedené těžební činnosti, stanovená jako součin objemu (m3) zpracovaného dříví a jednotkové nabídkové ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy (Ceník). Skutečně poskytnutým plněním se rozumí jak provedení vlastních těžebních činností, tak provedení potěžebních úprav pracoviště, případně dalších prací uvedených v této smlouvě. 5.3. K fakturované ceně bude Zhotovitelem při fakturaci připočtena daň z přidané hodnoty ve výši dle aktuálně platných a účinných právních předpisů3. 2 V případě, že Zhotovitelem je neplátce DPH, celková cena zde uvedená je cenou konečnou. 3 Platí v případě, že je Zhotovitel plátce DPH. 4 5.4. Je-li zhotovitel plátcem DPH, za den uskutečnění zdanitelného plnění se považuje den řádného dokončení prací zadaných Objednatelem Zadávacím listem Zhotoviteli, tzn. den podpisu Zadávacího listu Objednatelem v části „Převzetí po dokončení prací“. Zhotovitel vystaví daňový doklad (fakturu) do 10 dnů ode dne podpisu Zadávacího listu Objednatelem ve smyslu předchozí věty tohoto článku smlouvy. 5.5. Lhůta splatnosti daňových dokladů (faktur), resp. ceny účtované Zhotovitelem Objednateli na jejich základě bude činit vždy 21 dnů ode dne vystavení řádného daňového dokladu (faktury) Objednateli. 5.6. Daňový doklad (faktura) musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené příslušnými právními předpisy, zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH"). V případě, že daňový doklad (faktura) nebude obsahovat některou z předepsaných náležitostí či požadavků ujednaných touto smlouvou, je Objednatel oprávněn takový daňový doklad (fakturu) vrátit s uvedením důvodu Zhotoviteli, aniž by se dostal do prodlení s jeho úhradou. Lhůta splatnosti v takovém případě počíná běžet až od doručení řádně opraveného či doplněného daňového dokladu (faktury), a to případně včetně požadovaných příloh. Přílohou faktury bude Zadávací list opatřený podpisem Objednatele v části „Převzetí po dokončení prací", kterým Objednatel po řádném dokončení díla potvrdil jejich převzetí ve smyslu výše uvedeného. V případě, že práce nebudou provedeny Zhotovitelem řádně či vykazují vady, užije se tohoto ustanovené obdobně. 5.7. V případě, že práce nebudou provedeny Zhotovitelem řádně či vykazují-li vady, Objednatel není povinen provedené práce od Zhotovitele převzít, Zhotoviteli zaplatit a současně Zhotovitel není oprávněn v takovém případě k vystavení faktury. 5.8. Cena se považuje za uhrazenou včas, je-li příslušná fakturovaná částka odepsána z bankovního účtu Objednatele ve prospěch bankovního účtu Zhotovitele nejpozději v den splatnosti ceny (částky) dle příslušné faktury. 5.9. Zhotovitel není oprávněn započíst jakékoliv své pohledávky proti pohledávkám Objednatele. Zhotovitel dále není oprávněn postoupit jakoukoli pohledávku za Objednatelem třetí osobě, stejně jako není oprávněn ji zastavit nebo s ní jinak nakládat, ledaže bude mezi smluvními stranami ujednáno jinak. 5.10. Stane-li se Zhotovitel nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona o DPH, je povinen neprodleně o tomto písemně informovat Objednatele4. 5.11. Bude-li Zhotovitel ke dni zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce ve smyslu § 106a zákona o DPH, je Objednatel oprávněn část ceny odpovídající dani z přidané hodnoty uhradit přímo na účet správce daně v souladu s ust. § 109a zákona o DPH. Zhotovitel obdrží pouze cenu za dílo bez DPH5. 6. Podmínky provádění těžebních ěinností, práva a povinnosti smluvních stran 6.1. Objednatel se zavazuje předávat Zhotoviteli těžební činnosti (zejména těžbu dříví) průběžně, a to formou Zadávacích listů, které mimo jiné obsahují bližší specifikaci těžby (především informace o počtu ks dle dřevin, odhad v m3, další Objednatelem vymezené podmínky zpracování nahodilé těžby) včetně mapové přílohy zadaných porostů (místo těžby, LDS6, apod.). Zhotovitel potvrdí převzetí zadaných prací 4 Netýká se zhotovitele, který je neplátcem DPH. 5 Netýká se zhotovitele, který je neplátcem DPH. 6 Lesní dopravní síť 5 podpisem na Zadávacím listu, přičemž každá ze smluvních stran obdrží jedno originální vyhotovení Zadávacího listu. Po řádném dokončení prací zadaných Objednatelem Zadávacím listem smluvní strany na tomtéž Zadávacím listu svými podpisy potvrdí řádné dokončení prací, a to včetně provedení potěžebních úprav. Převzetí provedených prací včetně potěžebních úprav Objednatel potvrdí na Zadávacím listu až po odsouhlasení Číselníku dle článku 8 této smlouvy. 6.2. Objednatel se zavazuje zadávat Zhotoviteli práci tak, aby bylo s ohledem na běžné provozní podmínky lesnického provozu reálně možné je provádět, a současně bude Objednatel dbát při zadávání těžebních činností na efektivní využití výrobních kapacit Zhotovitele. 6.3. Zhotovitel se zavazuje, že vlastní těžbu bude provádět pouze a výhradně za použití mechanismů uvedených v odstavci 2.2. této smlouvy, pokud byly stanoveny. Dále se Zhotovitel zavazuje, že pokud byly ve Výzvě k podání nabídek stanoveny Objednatelem v bodě 2.2. požadavky na technologické vybavení Zhotovitele zohledňující prostředí a podmínky, ve kterých má být technologie nasazena, provede Zhotovitel těžební činnosti v souladu s těmito podmínkami. V případě, že Zhotovitel některou z těchto uvedených podmínek poruší, je Objednatel oprávněn postupovat v souladu s odstavcem 7.1. a 9.4.5 této smlouvy. 6.4. Zhotovitel je povinen na žádost Objednatele prokázat předložením relevantních dokladů, případně provedením vážení a měření, že mechanismy užívané k plnění předmětu této smlouvy splňují požadavky stanovené Objednatelem dle předcházejícího odstavce tohoto článku. V případě, že Zhotovitel splnění příslušných omezení v přiměřené lhůtě stanovené Objednatelem neprokáže, má se za to, že mechanismy užívané Zhotovitelem k plnění předmětu této smlouvy stanovené požadavky nesplňují a Objednatel je oprávněn postupovat v souladu s odstavcem 7.1. a 9.4.5. této smlouvy. 6.5. Zhotovitel se zavazuje provést manipulaci dříví podle „sortimentace“, tj. dle specifikace technických požadavků Objednatele na výrobu sortimentů dříví. Sortimentaci předá Objednatel Zhotoviteli před zahájením prací, resp. nejpozději současně s předáním příslušného Zadávacího listu, na základě kterého je Zhotovitel oprávněn započít s prováděním prací. 6.6. Objednatel seznámí Zhotovitele s fytogeografickými a biogeografickými údaji v chráněných a zvláště chráněných územích vyskytujících se v místě práce a s pohybem externích subjektů (dle norem ISO). 6.7. Objednatel je oprávněn provádět přezkoumání havarijní připravenosti Zhotovitele (dle norem ISO). 6.8. Objednatel je oprávněn kontrolovat průběh provádění těžebních činností (prací) Zhotovitelem, řídit jejich postup a upřesňovat sortimentaci, je oprávněn v případě sporu nebo mimořádných okolností probíhající práce zastavit, popř. přerušit. 6.9. Zhotovitel je oprávněn používat pro účely plnění předmětu této smlouvy bezplatně LDS, která je v majetku Objednatele; při tomto užívání je však povinen postupovat spéčí řádného hospodáře tak, aby došlo pouze k přiměřenému opotřebování LDS. V případě poškození LDS, vzniklého v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy, má Objednatel právo požadovat náhradu vzniklé škody. 6.10. Zhotovitel se zavazuj e: 6 a) udržovat bezvadný technický stav použitých mechanismů tak, aby nedocházelo k únikům oleje či provozních kapalin zapříčiněným jejich nevhodným technickým stavem, b) používat výhradně mechanismy vybavené biologicky odbouratelnými oleji, c) používat vhodné osobní ochranné pracovní prostředky a dodržovat předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a předpisy o požární ochraně, d) disponovat oprávněními vyžadovanými v souvislosti s provozem a použitím mechanismů, e) neohrožovat provoz na silničních komunikacích, železničních tratích a elektrickém vedení, f) v případě poškození kmenů a kořenových náběhů provést na své náklady ošetření poškozených míst, nejpozději do konce pracovní směny, při níž došlo k poškození, a to prostředkem zabraňujícím napadení dřevolcaznými houbami, g) v případě poškození oplocenek/y provést na své náklady opravu oplocenek/y do konce pracovní směny, při níž došlo k poškození, h) zajistit zpracování havarijní připravenosti personálu, havarijních postupů, pomůcek a strojů pracujících na pracovištích Objednatele (dle norem ISO), i) nasazovat svoje kapacity tak, aby v průběhu prací nevznikaly na lokalitě P zásoby vyšší než 300 m3 na jeden pracovní uzel. Pokud lc překročení výše uvedené zásoby dojde, vyhrazuje si Objednatel právo zastavit práce do doby, než budou zásoby dřevní hmoty sníženy na výše uvedené množství. 6.11. Zhotovitel se dále zavazuje dodržovat následující podmínky: a) Přednostně zpracovávat před ostatními nahodilými těžbami zejména kůrovcové a kůrovcem ohrožené dříví ve lhůtách stanovených Objednatelem v příslušném Zadávacím listu a v souladu s ustanoveními § 32 odst.l písm. b) a § 33 odst. 1 zákona 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů. Jakmile je splněna podmínka uvedená v předcházející větě, smějí být těženy úplně vyvrácené a zlomené stromy a dále pak veškeré stromy vyznačené příslušným revírníkem (např. kůrovcové souše, stromy nahnuté, zavěšené nebo jinak překážející). V těchto těžbách musí být vytěženy všechny vyznačené stromy. Termín pro zpracování bude v těchto případech 15 dnů. b) Těžba musí být prováděna tak, aby bylo zpracováno veškeré hroubí7. Ostatní dříví musí být zkráceno na díly kratší než 2 m. Pro účely příjmu dříví a jeho evidence se dříví měří do průměru 7 cm. Střední průměr se měří ve středu vzdálenosti mezi dolním čelem kmene a místem, kde dříví dosahuje průměru 7 cm. c) Odstraňování zavěšených stromů a uvolňování zakácených cest a odvodňovacích příkopů musí být prováděno neprodleně, nejpozději do konce pracovní směny. 6.12. Zhotovitel je po ukončení prací povinen provést potěžební asanaci pracoviště (oprava narušení půdního krytu - koleje od použité mechanizace, poškození technických památek aj.), vyčistit odvodňovací síť, příkopy LDS, a to dle dohody s Objednatelem. 6.13. Zhotovitel je povinen v průběhu smluvního vztahu předcházet možným škodám. Je 7 Tj. nadzemní část stromu od 7 cm v průměru s kůrou, bez hmoty pařezu. Hroubí stromu je tvořeno hroubím kmene a hroubím větví. 7 proto povinen veškeré činnosti upravené touto smlouvou zajišťovat a vykonávat tak, aby neohrozil životní prostředí, majetek České republiky nebo Objednatele ani jiných právnických nebo fyzických osob ani zdraví svých zaměstnanců nebo třetích osob. Zhotovitel odpovídá za škody, které vzniknou v souvislosti se zajišťováním a prováděním činností upravených touto smlouvou, odpovídá i za škody, které způsobí jeho zaměstnanci nebo právnické či fyzické osoby, které Zhotovitel využije pro plnění uvedených povinností, včetně škod takto způsobených cestou do místa plnění, v místě plnění nebo cestou z místa plnění a v bezprostředním okolí. Zhotovitel nese odpovědnost za plnění svých povinností z této smlouvy ve stejném rozsahu i v případě, že činnosti upravené touto smlouvou provádí prostřednictvím třetích osob. 6.14. Zhotovitel odpovídá za: a) škody na životním prostředí, životech a zdraví lidí, živočichů, rostlin a škody na majetku České republiky nebo Objednatele či dalších osob, ke kterým dojde v důsledku používání nevhodných či nedovolených technologií či postupů, používání nevhodných či nedovolených ropných produktů, nepovolených chemikálií, závadných látek a materiálů, či nedodržením platných právních předpisů, např. zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých dalších zákonů (vodní zákon), zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, vyhlášky č. 327/2004 Sb., b) zabezpečení dodržování povinností vyplývajících pro vlastníka lesa z ustanovení § 32 odst. 8 a § 34 odst. 1 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně některých zákonů (o lesích), ve znění pozdějších předpisů; c) újmu vzniklou nedodržením termínů dle ustanovení předpisů uvedených v této smlouvě; d) zajištění požární ochrany a posouzení požárního nebezpečí podle § 6 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně. 6.15. Objednatel nenese odpovědnost za škody způsobené jednáním či opomenutím Zhotovitele nebo za škody, za které Zhotovitel odpovídá dle této smlouvy. 7. Smluvní pokuty a úrok z prodlení 7.1. Y případě, že Zhotovitel poruší článek 6, odst. 6.3. této smlouvy a vlastní těžbu Zhotovitel neprovede pouze a výhradně za použití mechanismů, uvedených v této smlouvě, nebo neprovede dílo v souladu s požadavky na technologické vybavení Zhotovitele, zohledňujícím prostředí a podmínky, ve kterých má být technologie nasazena, Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. Uplatněním nároku na zaplacení této smluvní pokuty není dotčeno právo Objednatele od této smlouvy odstoupit dle odstavce 9.4.5 této smlouvy. 7.2. Objednatel je oprávněn uplatnit smluvní pokutu vůči Zhotoviteli a Zhotovitel se ji zavazuje zaplatit Objednateli v případě, že: • Zhotovitel se ocitl v prodlení s dokončením těžebních činností (tj. práce neprovedl) v termínu stanoveném příslušným Zadávacím listem. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,-Kč, a to za každý i započatý den prodlení; • Zhotovitel nezajistil včasné ošetření kořenových náběhů či kmenů, které poškodil 8 při těžbě či pojíždění v porostu, a to nejpozději do konce pracovní směny, při níž došlo k poškození. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč, a to za každý včas neošetřený kořenový náběh či kmen a za každý den prodlení s ošetřením stromu či kořenového náběhu; • Zhotovitel nezajistil včasnou opravu jím poškozené oplocenky, a to nejpozději do konce pracovní směny, při níž k poškození došlo. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 500 Kč, a to za každou včas neopravenou oplocenlcu a za každý den prodlení s opravou poškozené oplocenky. • Zhotovitel provedl neoprávněnou těžbu dříví. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč, a to za každý m3 neoprávněně vytěženého dříví; • Při přejímce dříví na lokalitě OM nebo při prodeji tohoto dříví třetí osobě byly zjištěny výrobní vady, které jsou neodstranitelné a které mají za následek snížení ceny zboží (zejména nedodržení nadměrků, průměrů). Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý 1 m3 vadného zboží. • Zhotovitel nedodržel maximální velikost pařezů. Zhotovitel se zavazuje zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 300,-Kč, a to za každý nedostatečně seříznutý pařez. • Zhotovitel porušil jakoukoliv povinnost stanovenou v článku 6, odst. 6.12. této smlouvy, zejm. neprovedl potěžební asanaci, nevyklidil a nevyčistil odvodňovací sítě, LDS a lokalitu OM řádně a včas. Zhotovitel se zavazuje zaplatiti Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý i započatý den prodlení se splněním povinnosti. 7.3. Y případě, že Zhotovitel poruší jakoukoliv jinou povinnost stanovenou touto smlouvou a nezjedná nápravu ani v přiměřené lhůtě poskytnuté Objednatelem, zavazuje se Zhotovitel zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. 7.4. Bude-li kterákoliv smluvní strana v prodlení se zaplacením peněžitého dluhu, sjednávají si smluvní strany smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 7.5. Smluvní pokuta může být uložena i opakovaně. 7.6. Smluvní pokuta bude splatná do 21 dnů od doručení oznámení o jejím uplatnění ze strany Objednatele Zhotoviteli. Objednatel je oprávněn svou pohledávku za Zhotovitelem z titulu povinnosti Zhotovitele zaplatit smluvní pokutu započíst oproti pohledávce Zhotovitele za Objednatelem z titulu povimiosti Objednatele zaplatit cenu za provedené těžební činnosti (popř. její část). 7.7. Žádná ze smluvních stran není povinna platit smluvní pokutu v případě, že porušení její povinnosti bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost ve smyslu § 2913 odst. 2 Občanského zákoníku (mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na vůli smluvní strany). 7.8. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost Zhotovitele splnit povinnost, jejíž splnění bylo smluvní pokutou zajištěno, stejně jako tím není dotčeno ani omezeno právo Objednatele na náhradu škody vzniklé porušením povinnosti, jejíž splnění je zajištěno smluvní pokutou, a to v plném rozsahu, popř. právo Objednatele od této 9 smlouvy odstoupit. Ustanovení § 2050 Občanského zákoníku se nepoužije. 8. Převzetí provedených těžebních činností 8.1. Zhotovitel je povinen předávat Objednateli Číselníky vytvořené v souladu s pokyny Objednatele. Číselník bude obsahovat vzestupné číselné označení, které se nebude při poskytování plnění dle této smlouvy opakovat, a to vždy nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne, kdy bude dílo dokončeno. V případě dokončení díla v posledních třech dnech kalendářního měsíce musí být Číselníky předány nejpozději do prvního pracovního dne kalendářního měsíce následujícího. Číselníky musí být srozumitelné a čitelně vyplněné. 8.2. Objednatel je povinen přebírat od Zhotovitele Číselníky, a to ve lhůtě 3 pracovních dnů od okamžiku, kdy je Objednatel vyzván k převzetí těchto dokumentů. Převzetím Číselníku nepotvrzuje Objednatel, že bylo dílo provedeno řádně a v souladu s rozsahem zadaných prací Zadávacím listem. 8.3. V případě vad předaného a Objednatelem převzatého Číselníku je Objednatel oprávněn vznést námitku a zároveň dle okolností stanovit přiměřenou lhůtu pro odstranění těchto vad. Odstraněním vad není dotčeno právo Objednatele na náhradu vzniklé škody. 8.4. Příjem vytěžené dřevní hmoty bude prováděn měřením v hřáních (na lokalitě OM). V případě neměřitelných hráni bude proveden měřením středových nebo čepových tlouštěk a délek, výjimečně jiným, písemně dohodnutým způsobem. 8.5. Podkladem pro vystavení faktury dle článku 5 této smlouvy je Zadávací list podepsaný Objednatelem v části „Převzetí po dokončení prací“, kdy Objednatel tímto podpisem stvrzuje, že dílo Zadávacím listem požadované (např. v uvedeném množství a druhu) bylo Zhotovitelem řádně provedeno. Pokud dílo nebylo provedeno řádně, a to včetně potěžebních úprav, nebo nebyl řádně vyhotoven Číselník, není Objednatel povinen potvrdit příslušný Zadávací list ve smyslu předchozí věty; na Zadávacím listu bude učiněn soupis zjištěných nedostatků včetně lhůty pro jejich odstranění. Stanovením lhůty k odstranění nedostatků není dotčeno právo Objednatele požadovat zaplacení smluvní pokuty dle článku 7 odstavce 7.2., odrážka první. 8.6. Platba za provedenou práci je vždy uskutečněna za těžební činnosti Zhotovitelem řádně provedené v souladu s příslušným Zadávacím listem, a to za dřevní hmotu skutečně vytěženou a následně přiblíženou na lokalitu OM při současném splnění ostatních ustanovení této smlouvy. 8.7. Platba provedená na základě množství dřeva přijatého měřením v hřáních nebo měřením středových (čepových) tlouštěk a délek bude provedena vždy jako konečná. Rozdíly vzniklé z přejímelc dříví u subjektů odebírajících dříví od Objednatele budou vyhodnoceny při nejbližší inventuře jako inventurní rozdíl do normy a rozdíl nad normu a nebudou tak již zpětně doúětovány. 9. Doba trvání smlouvy, ukončení platnosti smlouvy 9.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to - do 31.10.2019, nebo do naplnění limitu 120 % z částky 2 945 200,00 Kč, 10 a to dle toho, která ze skutečností nastane dříve. 9.2 Y případě, že Zhotovitel nezahájí provádění těžebních činností do pěti (5) pracovních dnů ode dne předání prvního Zadávacího listu, smlouva šestým (6.) pracovním dnem zaniká. Objednateli v takovém případě okamžikem zániku této smlouvy vzniká právo na zaplacení částky ve výši 2,5 % z celkové ceny díla dle článku 4 odstavce 4.1 této smlouvy. Lhůta splatnosti se za tímto účelem sjednává v délce 14 dnů ode dne doručení výzvy k zaplacení této částky Objednatelem. 9.3 Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna od této smlouvy písemně odstoupit, a to ze zákonem stanoveného důvodu, nebo z důvodů stanovených dále v této smlouvě. Odstoupení je účinné dnem jeho doručení druhé smluvní straně a jeho účinky se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku. 9.4 Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, pokud 9.4.1 nabylo právní moci rozhodnutí soudu o úpadku Zhotovitele ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a o způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, 9.4.2 Zhotovitel nezahájí provádění těžebních činností zadaných dalšími Zadávacími listy do pěti (5) pracovních dnů ode dne jejich převzetí Zhotovitelem; 9.4.3 Zhotovitel je v prodlení s dokončením těžebních činností zadaných Zadávacím listem po dobu delší než 15 dnů, přestože byl Objednatelem na prodlení s prováděním těžebních činností písemně upozorněn, s výjimkou případů, kdy je toto prodlení způsobeno mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli Zhotovitele ve smyslu § 2913 odst. 2 Občanského zákoníku. Doba, po kterou trvají objektivní překážky způsobující nemožnost plnění Zhotovitelem, se nezapočítává do doby, po kterou je Zhotovitel v prodlení s prováděním těžebních činností; 9.4.4 Zhotovitel je opakovaně (min. 2x) v prodlení o 15 nebo méně dnů s dokončením těžebních činností zadaných Zadávacím listem, s výjimkou případů, kdy je toto prodlení způsobeno mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli Zhotovitele ve smyslu § 2913 odst. 2 Občanského zákoníku. Doba, po kterou trvají objektivní překážky způsobující nemožnost plnění Zhotovitelem, se nezapočítává do doby, po kterou je Zhotovitel v prodlení s provádění těžebních činností; 9.4.5 mechanismy užívané Zhotovitelem k provedení těžebních činností nesplňují požadavky stanovené v článku 6, odstavci 6.3 této smlouvy. Právo Objednatele na zaplacení smluvní pokuty dle článku 7, odstavce 7.1 této smlouvy tím není dotčeno; 9.5 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, pokud je Objednatel v prodlení s uhrazením sjednané ceny za provedení těžebních činností déle než 1 měsíc. 10. Prevence a detekce trestněprávních či neetických jednání, případná reakce na taková jednání 10.1. Smluvní strany níže svým podpisem stvrzují, že v průběhu vyjednávání o této smlouvě vždy jednaly a postupovaly čestně a transparentně a současně se zavazují, že takto budou jednat i při plnění této dohody a veškerých činnostech s ní souvisejících. 10.2. Smluvní strany se dále zavazují vždy jednat tak a přijmout taková opatření, aby nedošlo ke vzniku důvodného podezření na spáchání trestného činu či k samotnému 11 jeho spáchání (včetně formy účastenství), v důsledku tedy jednat tak, aby kterékoli ze smluvních stran nemohla být přičtena odpovědnost podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, nebo nevznikla trestní odpovědnost fyzických osob (včetně zaměstnanců) podle zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku, případně aby nebylo zahájeno trestní stíhání proti jakékoliv ze smluvních stran včetně jejích zaměstnanců podle platných právních předpisů. 10.3. Objednatel za tímto účelem vytvořil tzv. Criminal compliance program Lesů České republiky, s. p. (viz www.lesycr.cz), (dále jen „CCP LČR“), a v jeho rámci přijal závazek dodržovat zejména Kodex CCP LČR, Protikorupční program LČR a Etický kodex zaměstnanců LČR, a to včetně všech příloh, čímž se LČR vymezují proti jakémukoli protiprávnímu a neetickému jednání a nastavují postupy k prevenci a odhalování takového jednání. Za účelem naplnění tohoto článku, tj. za účelem nastavení funkčních a efektivních prevenčních procesů při plnění této smlouvy nebo v souvislosti s ním, lze obsah těchto dokumentů poskytnout na žádost druhé smluvní straně, která je rovněž může přijmout za své, a to v plném jejich znění. 11. Závěrečná ustanovení 11.1 Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registra smluv) ve znění pozdějších předpisů. V případě, že tato smlouva nebude podléhat povinnosti uveřejnění dle zákona o registru smluv, nabývá tato smlouva účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 11.2 Zhotovitel bere na vědomí, že Objednatel bude postupovat v souladu se svými povinnostmi stanovenými v § 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, tedy uveřejní na svém profilu zadavatele údaje a dokumenty, k jejichž uveřejnění je dle zmíněného ustanovení povinen, tedy včetně této smlouvy a všech jejích příloh a výše skutečně uhrazené ceny za plnění smlouvy. Smluvní strany dále berou na vědomí, že smlouva včetně všech jejích změn a dodatků podléhá povinnosti uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 11.3 Tato smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů. Veškeré spory mezi smluvními stranami budou rozhodovány v řízení před obecnými soudy České republiky. 11.4 Tato smlouva může být doplňována a/nebo měněna pouze ve formě písemných dodatků podepsaných oběma smluvními stranami. 11.5 Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech splatností originálu, z nichž Objednatel obdrží tři výtisky a Zhotovitel jeden. 11.6 Smluvní strany prohlašují, že s obsahem této smlouvy souhlasí, rozumí jí a zavazují se k jejímu plnění, a že tato smlouva byla uzavřena podle jejich vážné a svobodné vůle prosté tísně. Na důkaz toho připojují své podpisy. 12 Seznam příloh: Příloha č. 1 - Ceník Příloha c. 2 — Přepočtové koeficienty a měření dříví v hřáních Příloha č. 3 - Vzor Zadávacího listu Za Objednatele Za Zhotovitele , V Brně dne 17.5,2019 y dne '({ ■ XJft Výzva k podání nabídek č. 102 v kategorii 2 - Těžba, přibližování a asanace dříví na LS Černá Hora, revíry Kuřím a Brno Nabídkový soubor_ceník Příloha č. 3 Výzvy k podání nabídky Příloha č. 1 Smlouvy o dílo Průměrná Průměrná Předpokládá Maximální Jednotková přibližovací přibližovací ná průměrná nabídková cena vzdálenost vzdálenost hmotnatost Max. počet Předpokládá limitní Nabídková cena Požadovaná pro těžbu sortimentů v Kč bez celkem v Kč bez technologie výroby Řádek Porost P-OM P-VM* Dřevina né množství jednotková DPH/m3 DPH 1 (m3) cena v Kč 2 bez DPH/m3 3 4 999X999 40 SM do 0,09 7 10 750 600 6000 kůň 5 6 999X999 200 20 SM do 0,14 7 40 680 580 23200 kůň+UKT 7 30%HV+70%UKT ( 8 999X999 230 20 SM do 0,19 7 150 620 530 79500 9 kůň 50m3) 999X999 250 0 SM do 0,29 7 250 550 480 120000 30°/»HV+70%UKT 550 247500 999X999 250 0 SM do 0,49 7 1600 480 450 640000 20%HV+80% UKT 1900 722000 409ÍHV+60% UKT 999X999 250 0 SM do 0,69 7 1500 450 400 555000 45%HV+55% UKT 4800 552000 45%HV+55% UKT 999X999 250 0 SM do 0,99 7 420 380 6000 2945200 999X999 250 0 SM nad 1,00 7 410 370 Asanace 150 115 Celkové předpokládané množství dříví Přepočtové koeficienty a měření dříví v hřáních Přepočtové koeficienty Hodnoty koeficientů jsou uvedeny v následující tabulce: jmenovitá délka hodnota přepočtového koeficientu dle dřevin SM 1-6m 0,64 ostatní zužitkovatelné hroubí (těžební zbytky) 0,45 Ostatní zužitkovatelné hroubí: zbytky po těžbě hroubí, ze kterých nelze vyrobit sortiment délky alespoň 2 m, případně jejichž křivost znemožňuje řádné uložení do hráni (např. rozlámané vršky, silné větve apod.) Měření dříví v hřáních Hráně dříví musí splňovat kritérium měřitelnosti hráni - dříví v hráni musí být řádně srovnáno (zaceleno z obou stran) o základně delší než 1 m a minimálním počtu 10 ks v hráni. Dříví, které nebude uloženo v měřitelných hřáních, bude měřeno pro zjištění objemu jednotlivě v souladu sDP. PŘÍLOHA č. 3 SMLOUVY - VZOR ZADÁVACÍHO LISTU -NAHODILÁ TĚŽBA Evidence nahodilé těžby a zadání jejího zpracování č. Číslo sml./revír/poř.č. Adresa Adresa SP: Lesů ČR: Lesy České republiky, s.p., Lesní správa Černá Hora PSČ: PSC: IČO: DIČ IČO DIC: požadovaný požadovaný způsob zpracováno zpracováno por. fa m3 termín zpracování m3 datum Poznámka Přílohou zadávacího listuje specifikace vyráběných sortimentů dříví Objednáno dne: Podpis: Za SP převzal dne: Poznámky k převzetí zadání: Podpis: Převzetí po dokončení prací Podpis: Za Lesy ČR převzal dne: Podpis: Poznámky lc převzetí prací: Za Lesy ČR akceptoval dne: