Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9239771: Rámcová podpora řízení přípravy a realizace vybraných akcí provozního

Příloha 97ZA-000769 Deloitte Advisory.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA NA OPAKUJ Í CÍ SE PLNĚNÍ -
   RÁMCOVÁ PODPORA ŘÍZENÍ PŘÍPRAVY A
REALIZACE VYBRANÝCH AKCÍ PROVOZNÍHO

                                ÚSEKU ŘSD

                                                Smluvní strany:
                              Ředitelství silnic a dálnic CR, státní příspěvková organizace

                                     se sídlem: Praha 4, Na Pankráci 546/56, PSČ 140 00
                                                IČO: 65993390, DIČ: CZ65993390

                       Bankovní spojení: XtttttttttKĚĚ

                                               číslo účtu: H H H H H H I I
                   osoba jednající jménem zadavatele: H H H H , generální ředitel
            osoba oprávněná jednat ve věcech smluvních: H H B B , vedoucí odboru

                                                    (dále jen „Objednatel")

                                           číslo smlouvy Objednatele: 97ZA-000769

                                                         a

                                           Deloitte Advisory s.r.o.
                          se sídlem: P raha 2, Italská 2581/67, PSČ 120 00

                                  IČO: 275 82 167 DIČ: CZ 275 82 167
       společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze,

                                           oddíl C, vložka 113225
                    bank. spojení:

                                        č. účtu:

        zastoupená: H H m H H m , partnerem , na základě plné moci

                                          (dále jen „Poskytovatel“)
                                          číslo smlouvy Poskytovatele:

     dnešního dne uzavřely tuto smlouvu v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona
                č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník")
                                             (dále jen „Smlouva")

                                                                                                                                                 1
  Smluvní strany, vědomy si svých závazků v této Smlouvě obsažených a s úmyslem být
touto Smlouvou vázány, dohodly se na následujícím znění Smlouvy:

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
          1.1 Obj ednatel prohlašuj e, že:
                    1.1.1 je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR,
                              jejímž základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k
                              nemovitostem tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy,
                              údržby a oprav dálnic a silnic I.třídy a zabezpečení výstavby a modernizace
                              dálnic a silnic I.třídy., a
                    1.1.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je
                              oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.
          1.2 Poskytovatel prohlašuje, že:
                    1.2.1 je právnickou osobou řádně založenou a existující podle českého právního
                              řádu, a
                    1.2.2 splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je
                              oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené,
                    1.2.3 ke dni uzavření této Smlouvy není vůči němu vedeno řízení dle zákona
                              č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve
                              znění pozdějších předpisů, a zavazuje se Objednatele bezodkladně
                              informovat o všech skutečnostech o hrozícím úpadku, popř. o prohlášení
                              úpadku jeho společnosti.

           PREDMET SMLOUVY
          2.1 Předmětem této Smlouvy je stanovení rámcových ujednání mezi Objednatelem

                    a Poskytovatelem, která upravují podmínky plnění týkajících se jednotlivých
                    veřejných zakázek na poskytování služeb dle této Smlouvy. Jednotlivé veřejné
                    zakázky budou uzavírány a realizovány po dobu platnosti a účinnosti této Smlouvy.
          2.2 Vybrané veřejné zakázky v rámci této Smlouvy budou realizovány na základě
                    písemných výzev k poskytnutí plnění (dále jen „Výzva“) zaslaných Objednatelem
                    v písemné formě Poskytovateli. Výzvy jsou návrhem na uzavření smlouvy a
                    písemným potvrzením Výzvy Poskytovatelem, zaslaným Objednateli nejpozději do
                    tří (3) pracovních dnů od doručení Výzvy, jsou přijetím návrhu na uzavření
                    smlouvy. Výzvy (a jejich potvrzení) mohou být činěny i elektronickými prostředky
                    (e-mailem, datovou schránkou apod.) s tím, že cena bude určena způsobem
                    dohodnutým v článku 5 této Smlouvy.
                    Náležitosti Výzev a procesu jejich zasílání stanoví článek 4 této Smlouvy.
          2.3 Poskytovatel se touto Smlouvou zavazuje poskytovat pro Objednatele následující
                    služby a plnění:
                    2.3.1 Příprava projektu — zejména z pohledu následujících činností:

                                 2.3.1.1 Koordinace při sestavení záměru projektu / konceptu projektu.

                                                                                                                                                          2
       2.3.1.2  Příprava dílčích analýz, podkladových dat a popřípadě studií souvisejících s
       2.3.1.3  plánovanými projekty provozního úseku ŘSD.
       2.3.1.4  Podpora při sběru a zpracování uživatelských, funkčních a technických
       2.3.1.5  požadavků na projekty - funkční a organizační architektura projektu.
                Podpora při sestavení požadavků na kontrolu kvality fungování výstupů
                projektů (typicky systému) SLA, KPI parametry.

                Koordinace organizačních požadavků a harmonogramu proj ektů.

2.3.2  Sestavení zadávací dokumentace a projektové řízení veřejné zakázky — zejména z
       pohledu následujících podpůrných činností:

       2.3.2.1 Podpora sestavení struktury zadávací dokumentace ZD.

       2.3.2.2  Koordinace a projektové řízení obsahového naplnění jednotlivých částí ZD.
       2.3.2.3  Podpora při zajištění připomínek k pracovní verzi ZD a finalizace ZD.
       2.3.2.4  Koordinace při řešení dodatečných dotazů dodavatelů k ZD.

2.3.3  Projektové řízení realizační fáze projektů — zejména z pohledu následujících
       činnosti:

         2.3.3.1 Koordinace při připomínkováni realizační dokumentace projektu -
                     Implementační studie.

         2.3.3.2 Projektové řízení realizace (registr úkolů rizik, řízení harmonogramu, příprava
                     podkladů a podpora organizace schůzek, tvorba zápisů zjednání).

         2.3.3.3 Podpora při sběru požadavků na změny v projektu, eskalace identifikovaných
                     sporů k rozhodnutí, formulace možných řešení.

         2.3.3.4 Koordinace dílčích výstupů projektu.

         2.3.3.5 Podpora řízení a vyhodnocení procesu testování na straně ŘSD, zpracování
                     podkladů pro testování a následnou akceptaci testů.

         2.3.3.6 Podpora řízení procesu akceptace a převzetí projektu na straně ŘSD,
                     zpracování podkladů pro akceptaci a převzetí.

         2.3.3.7 Koordinace realizací procesně-technický úprav souvisejících s nasazením
                     výstupů projektů (typicky systému).

2.3.4  Zpracování dílčích analytických a metodických podkladů dle dohody (např. ad hoc
       reporty a prezentace pro vedení ŘSD, MD ČR).

       (dále společně jen ,,Služby“).
    2.4 Objednatel se zavazuje zaplatit Poskytovateli za řádně a včas poskytnuté Služby cenu
              dohodnutou v této Smlouvě.

    2.5 Pokud se na jakoukoliv část plnění poskytovanou Poskytovatelem vztahuje GDPR
              (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o
              ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
              těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)),
             je Poskytovatel povinen zajistit plnění svých povinností v GDPR stanovených. V případě,
              kdy bude Poskytovatel v kterémkoliv okamžiku plnění svých smluvních povinností
              zpracovatelem osobních údajů poskytnutých Objednatelem nebo získaných pro
              Objednatele, je povinen na tuto skutečnost Objednatele upozornit a bezodkladně (vždy však
              před zahájením zpracování osobních údajů) s ním uzavřít Smlouvu o zpracování osobních
              údajů, která tvoří přílohu č. 5 této Smlouvy. Smlouvu dle předcházející věty je dále
              Poskytovatel s Objednatelem povinen uzavřít vždy, když jej k tomu Objednatel písemně
              vyzve.

3.  DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ

    3.1 Poskytovatel se zavazuje poskytovat Objednateli Služby nebo výstupy jednotlivých Služeb
              po dobu trvání této Smlouvy.

    3.2 Služby, které jsou Poskytovatelem poskytovány na základě Výzvy, budou poskytovány v
              době ve Výzvě uvedené. Tato doba nepřesáhne dobu trvání této Smlouvy.

    3.3 Místem plnění je sídlo Objednatele nebo, vyplývá-li to z charakteru poskytované Služby či
              z Výzvy, jakékoli jiné místo v České republice výslovně stanovené Objednatelem.

    3.4 Pokud to povaha plnění této Smlouvy umožňuje, a pokud to Objednatel ve Výzvě nevyloučí,
             je Poskytovatel oprávněn poskytovat Služby také vzdáleným přístupem.

4.  VÝZVY A PROCES JEJICH ZASÍLÁNI

    4.1 Z důvodu, že načasování poskytnutí výstupů některých Služeb dle této Smlouvy
             je z povahy věci vázáno na konkrétní potřebu a poptávku Objednatele vyjádřenou ve Výzvě,
              použije se pro uzavření dílčí smlouvy na poskytnutí takových Služeb, následující
              procedura:

    4.1.1  Objednatel vystaví a doručí Poskytovateli Výzvu (e-mailem) s vymezením
           objednané Služby či jejího výstupu, doby poskytování Služby či dodání jejího
           výstupu, místa poskytování Služby či dodání jejího výstupu a případně lhůty, ve
           které je Poskytovatel povinen zahájit poskytování Služby;

    4.1.2  pokud podmínky Výzvy nejsou v rozporu s podmínkami dohodnutými v této
           Smlouvě, je Poskytovatel povinen tuto Výzvu do tří (3) pracovních dnů od jejího
           doručení písemně potvrdit (lze i elektronickými prostředky jako e-mail, datová
           schránka apod.), čímž je uzavřena dílčí smlouva a Poskytovateli vzniká závazek
           poskytnout Službu či její výstup způsobem specifikovaným ve Výzvě;
    4.1.3  pokud Výzva neodpovídá podmínkám dohodnutým v této Smlouvě, Poskytovatel
           tuto Výzvu do tří (3) pracovních dnů od jejího doručení písemně odmítne (lze i
           elektronickými prostředky jako e-mail, datová schránka apod.), přičemž zároveň
           vymezí, v čem spatřuje rozpor mezi Výzvou a podmínkami této Smlouvy a navrhne
           úpravy Výzvy tak, aby tato byla v souladu s podmínkami této Smlouvy. Objednatel
           tyto návrhy na úpravy posoudí, na základě svého posouzení návrhy přiměřeně
           zohlední a bez zbytečného odkladu předloží Poskytovateli upravenou Výzvu s tím,
           že Poskytovatel je povinen takto upravenou Výzvu potvrdit. Závazek poskytnout
           výstup Služby specifikovaný v takto upravené Výzvě, vzniká Poskytovateli až
           potvrzením upravené Výzvy Objednatelem.

    4.2 Vzor Výzvy k plnění tvoří Přílohou č. 4 této Smlouvy.

    4.3 Vpřípadě, že Výzva nebude ve lhůtě dle článku 4.1.2 této Smlouvy
              Poskytovatelem potvrzena a Poskytovatel k ní ani nevznese písemně ve lhůtě dle článku
              4.1.3 této Smlouvy připomínky specifikující její rozpor se Smlouvou, je Výzva
              (objednávka) považována za přijatou a závaznou.

    4.4 Poskytovatel je povinen zahájit poskytování Služeb na základě Výzvy velhůtě v této Výzvě
              uvedené.

5.  CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    5.1 Cena za poskytnutí Služeb dle této Smlouvy je sjednána ve formě sazby za 1 hodinu
              poskytování Služeb, a to ve výši uvedené v příloze č. 1 této Smlouvy, přičemž výše
              hodinové sazby je sjednána jako maximální a nepřekročitelná s výjimkou případné změny
              sazby DPH.

    5.2 Celková cena za celou dobu plnění předmětu Smlouvy nesmí přesáhnout částku 1 950 000
              Kč,- bez DPH (slovy: jeden milion devětsetpadesát tisíc korun českých bez DPH). Pokud
              Poskytovatel poskytne Objednateli Služby, při jejichž účtování Objednateli by celková cena
              v součtu přesáhla částku uvedenou v předchozí větě, pak platí, že tyto služby nad
              stanovenou částku poskytl Poskytovatel Objednateli bezúplatně.

    5.3 Poskytovatel je oprávněn fakturovat Objednateli cenu za plnění dílčích Služeb (tj. Služeb
              objednaných Objednatelem prostřednictvím jednotlivých Výzev) v okamžiku řádného
              dokončení celého plnění dílčí Služby (včetně případného předání výstupů Služby a
              odsouhlasení těchto výstupů Objednatelem), pokud nebude v rámci jednotlivé Výzvy mezi
              smluvními stranami dohodnuto jinak. Objednatel je povinen uhradit Poskytovateli pouze
              cenu za skutečně poskytnuté Služby (tj. za skutečně poskytnuté jednotky Služeb).

    5.4 Lhůta splatnosti fakturovaných částek je stanovena na třicet (30) kalendářních dnů od
              doručení Faktury Objednateli. Faktury musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené
              zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V
              případě, že Faktura nebude úplná nebo nebude obsahovat zákonem předepsané náležitosti,
             je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit Poskytovateli stím, že Poskytovatel je
              následně povinen vystavit novou bezvadnou a úplnou Fakturu s novým termínem splatnosti.
             V takovém případě se přeruší běh lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti počne
             běžet doručením opravené Faktury.

    5.5 Platby peněžitých částek se provádí bankovním převodem na účet druhé smluvní
              strany uvedený v této smlouvě. Peněžitá částka se považuje za zaplacenou
              okamžikem jejího odepsání z účtu odesílatele ve prospěch účtu příjemce.

    5.6 V případě prodlení kterékoliv smluvní strany se zaplacením peněžité částky
             vzniká oprávněné straně nárok na úrok z prodlení ve výši jedné setiny procenta
              (0,01 %) z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. Tím není dotčen ani
              omezen nárok na náhradu vzniklé škody.

6.  PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

    6.1 Poskytovatel se zavazuje:

    6.1.1 poskytovat Služby aj ejich výstupy řádně, včas a s odbornou péčí v souladu
              s podmínkami sjednanými v této Smlouvě;

    6.1.2 chránit práva duševního vlastnictví Objednatele a třetích osob;

    6.1.3 upozorňovat Objednatele na možné či vhodné rozšíření či změny Služeb
              za účelem jejich lepšího využívání v rozsahu této Smlouvy;

    6.1.4 upozorňovat Objednatele včas na všechny hrozící vady svého plnění či
             potenciální ohrožení lhůt plnění, jakož i poskytovat Objednateli veškeré
              informace, které jsou pro plnění Smlouvy nezbytné;

    6.1.5 neprodleně oznámit písemnou formou Objednateli překážky, které mu
             brání v plnění předmětu Smlouvy a výkonu dalších činností souvisejících
              s plněním předmětu Smlouvy.

    6.2 Objednatel se zavazuje poskytnout ke splnění smluvních závazků Poskytovatele
             nezbytnou součinnost definovanou v této Smlouvě.

7.  DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI STRAN

    7.1 Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se
              dozví v souvislosti splněním předmětu Smlouvy, pokud z jejich povahy není zcela
              zřejmé, že se jedná o informace běžně veřejně dostupné. Veškeré dokumenty či
              doklady, které Objednatel Poskytovateli předá za účelem plnění předmětu Smlouvy
             jsou důvěrné povahy a po akceptaci příslušné části poskytnutých Služeb nebo v
             případě ukončení účinnosti této Smlouvy je Poskytovatel povinen všechny takové
              dokumenty či doklady vrátit Objednateli nebo je zničit (dle volby Objednatele).

    7.2 Povinnost mlčenlivosti a důvěrnosti dle předchozího článku této Smlouvy trvá po
              dobu trvání smluvního vztahu mezi stranami této Smlouvy a dále po dobu dvou (2)
              let od ukončení tohoto smluvního vztahu. Povinnost mlčenlivosti se však netýká
              informací a dat, které měl Poskytovatel k dispozici před jejich získáním od
              Objednatele, nebo které jsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné,
             nebo informací známých z veřejně přístupných databází, nebo pokud k jejich
              zveřejnění Objednatel dal výslovný předchozí písemný souhlas.

                                                                           6
    7.3 Poruší-li Poskytovatel povinnost mlčenlivosti nebo důvěrnosti, je povinen uhradit
            Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. Tím
            není dotčen nárok na náhradu škody v plné výši.

8.  SANKCE

            8.1 Objednatel je v případě, že Poskytovatel neposkytne dílčí plnění (jednotlivou
                      Službu) na základě Výzvy ve stanovené lhůtě, oprávněn požadovat po Poskytovateli
                      smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každý i započatý den prodlení.

            8.2 V případě porušení povinností Poskytovatele uvedených v čl. 6.1.4 a 6.1.5 Smlouvy
                     je Objednatel oprávněn po Poskytovateli požadovat úhradu jednorázové smluvní
                     pokuty ve výši 20.000,- Kč (slovy: dvacet tisíc korun českých), a to za každé
                     jednotlivé porušení těchto povinností.

            8.3 Uhrazením smluvní pokuty není dotčeno právo smluvní strany na náhradu škody v
                     plné výši.

            8.4 Poskytovatel nebude odpovědný vůči Objednateli za jakékoli nároky, závazky,
                     ztráty, škody, náklady nebo výdaje vyplývající z této Smlouvy nebo v souvislosti s
                     ní bez ohledu na právní základ (,,Nároky“) v souhrnné částce převyšující (i) padesát
                     tisíc eur nebo, je-li vyšší, (ii) cenu hrazenou podle této Smlouvy Objednatelem
                     Poskytovateli za tu část Služeb, v souvislosti s kterými došlo ke vzniku Nároku,
                     maximálně však do výše dvě stě padesát tisíc eur, ani nebude povinen nahradit
                     jakoukoliv škodu Objednatele, která převyšuje shora uvedené limity, vyjma
                     případů, kdy dle pravomocného soudního rozhodnutí Nárok původně vyplynul z
                     úmyslného pochybení nebo hrubé nedbalosti Poskytovatele nebo jakéhokoli
                      subdodavatele Poskytovatele.

    9. OPRÁVNĚNÉ OSOBY

              9.1 Každá ze smluvních stran jmenuje oprávněnou osobu, popř. zástupce oprávněné
                        osoby. Oprávněné osoby budou zastupovat smluvní stranu ve všech záležitostech
                        souvisejících s plněním této Smlouvy.

              9.2 Oprávněné osoby jsou oprávněny zastupovat strany ve změnovém řízení a
                        připravovat dodatky ke Smlouvě pro jejich písemné schválení osobám oprávněným
                        zavazovat strany (statutárním orgánům), nebo jejich zplnomocněným zástupcům.

              9.3 Oprávněné osoby nejsou zmocněny k jednání, jež by mělo za přímý následek změnu
                        této Smlouvy nebo jejího předmětu.

              9.4 Jména oprávněných osob jsou uvedena v Příloze č. 2 této Smlouvy a jejich role
                        stanoví tato Smlouva.

              9.5 Smluvní strany jsou oprávněny změnit oprávněné osoby, jsou však povinny na
                        takovou změnu druhou smluvní stranu písemně upozornit. Zmocnění zástupce
                        oprávněné osoby musí být písemné s uvedením rozsahu zmocnění.

                                                                                               7
10. PLATNOST A ÚČINNOST SMLOUVY
          10.1 Tato Smlouva j e uzavřena na dobu určitou, a to do 31. 12. 2021 od nabytí j ejí účinnosti nebo do
                    okamžiku, kdy celková cena za celou dobu plnění předmětu Smlouvy dosáhne částky 1 950 000,-
                    Kč bez DPH (slovy: jeden milion devětsetpadesát tisíc korun českých bez DPH). Smlouva nabývá
                    platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem jejího zveřejnění v
                    registru Smluv. Poskytovatel bere v potaz, že uzavřená Smlouva bude uveřejněna v registru
                    smluv.
          10.2 Objednatel je oprávněn Smlouvu kdykoliv vypovědět i bez uvedení důvodu, a to s účinností od
                    doručeni písemné výpovědi Poskytovateli. V případě, že Poskytovatel do okamžiku doručení
                    písemné výpovědi poskytl (byť částečně, tj. plnění na základě Výzvy nebylo dokončeno)
                    Objednateli na základě Výzvy plnění, které nebylo Objednatelem do tohoto okamžiku uhrazeno,
                    má nárok na uhrazení ceny za toto již poskytnuté plnění (uhrazení příslušného počtu hodin
                    poskytování Služby), pokud bylo toto plnění poskytnuto řádně.
          10.3 Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět s účinností od doručení písemné výpovědi
                    Objednateli v případě, že Objednatel závažným způsobem porušil své povinnosti vyplývající z
                    této Smlouvy a Poskytovatel Objednatele na toto porušení písemně upozornil včetně stanovení
                    přiměřené lhůty pro zjednání nápravy, přičemž Poskytovatel prostřednictvím tohoto písemného
                    upozornění na možnost vypovězení Smlouvy Objednatele výslovně upozornil a Objednatel ani v
                    Poskytovatelem stanovené přiměřené lhůtě nápravu nezjednal. Za závažné porušení smluvních
                    povinností Objednatele se považuje zejména prodlení s uhrazením ceny za dílčí plnění poskytnuté
                    na základě jednotlivé Výzvy delší než 30 dnů.
          10.4 Právo smluvních stran odstoupit od Smlouvy se řídí příslušnými ustanoveními občanského
                    zákoníku.

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
          11.1 Práva a povinnosti smluvních stran touto Smlouvou výslovně neupravené se řídí občanským
                    zákoníkem a příslušnými právními předpisy souvisejícími.
          11.2 Poskytovatel se zavazuje poskytnout Objednateli potřebnou součinnost při výkonu finanční
                    kontroly dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých
                    zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.
          11.3 Tato Smlouva představuje úplnou dohodu smluvních stran o předmětu této Smlouvy. Tuto
                    Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran ve fomiě číslovaných dodatků
                    této Smlouvy, podepsaných osobami oprávněnými jednat jménem smluvních stran.
          11.4 Veškerá práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy přecházejí, pokud to povaha těchto práv a
                    povinností nevylučuje, na právní nástupce smluvních stran.
          11.5 Poskytovatel není oprávněn postoupit tuto Smlouvu ani jakékoliv práva a povinnosti zní vůči
                    Objednateli na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Objednatele.
          11.6 Nedílnou součást Smlouvy tvoří tyto přílohy:

                                                                                                                                                                               8
                       Příloha č. 1:  Nabídková cena
                       Příloha č. 2:  Oprávněné osoby
                       Příloha č. 3:  Seznam subdodavatelů
                       Příloha č. 4:  Vzor výzvy k plnění
                       Příloha č. 5:  Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor)

     11.7 Tato Smlouva byla vyhotovena a smluvními stranami podepsána ve dvou (2)
               stejnopisech, z nichž každá ze stran obdrží po jednom (1) stejnopise.

Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu přečetly, že s jejím obsahem souhlasí a na
                                důkaz toho k ní připojují svoje podpisy.

Objednatel                            Poskytovatel

V Praze dne 31.5.2019                 V Praze dne 29.5.2019

Ředitelství silnic a dálnic České     Deloitte Advirosy s.r.o.
           republiky                  Partner, na základě plné moci

         vedoucí odboru

                                                                                          9
                                                       Příloha č. 1
                                                   Nabídková cena

Popis plnění                     Jednotkaplnění CenavKčbezDPHza        DPH 21%  CenavKčsDPHzahodinu
                                                        hodinu plnění           plnění

Činnosti při poskytování Služeb  (1) Jedna hodina  1290,00             270.90   I 560.90
    dle Předmětu smlouvy
Za Objednatele:                                 Příloha č. 2
Osoba ve věcech smluvních:                   Oprávněné osoby

        Jméno a příjmení    ■■■■■■■■■■
        Adresa
        E-mail              Č erčanská 2023/12. Praha 4, 140 00
        Telefon

Osoba ve věcech technických a realizačních:

Jméno a příjmení            Č erčanská 2023/12, Praha 4, 140 00
Adresa                      XHHHHHXI

E-mail
Telefon

Za Poskytovatele:
Osoba ve věcech smluvních:

Jméno a příjmení            ■■■■■■
Adresa                      Praha 2, Italská 2581/67, PSČ 120 00
E-mail
Telefon                     1X 1111111111111
Fax                         1X 111111111111
                            1X 111111111111

Osoba ve věcech technických a realizačních:

Jméno a příjmení            ■■■■■■■■■■■■■■■
Adresa                      Praha 2, Italská 2581/67, PSČ 120 00
E-mail
Telefon
Fax
                       Přfloha č. 3
                Seznam subdodavatelů

a) Poskytovatel nevyužije při plněni předm ětu Smlouvy žádných poddodavatelú.

                                                                                                                                   2
                                               Příloha č. 4

                                         Vzor výzvy k plnění

                                  VÝZVA

                        (výzva k poskytnutí plnění v rámci veřejné zakázky s názvem

„RÁMCOVÁ PODPORA ŘÍZENÍ PŘÍPRAVY A REALIZACE VYBRANÝCH AKCÍ PROVOZNÍHO
                                                                 ÚSEKU ŘSD“

1. Zadavatel:

          Ředitelství silnic a dálnic České republiky, se sídlemNa Pankráci 56, 14505 Praha4 , IČO: 65993390, právní forma:
          státní příspěvková organizace, (dálejen „Objednatel11);
2. tímto v souladus článkem 4 „Smlouvana opakující se plnění - Rámcová podpora řízení přípravy a realizace
          vybraných akcí provozníhoúsekuŘSD\ uzavřené pod číslem [*| dne |*| (dále jen „Smlouva“), objednává

              u:

3. uchazeče:

|*|, se sídlem |*| IČO: |*| (dálejen „Poskytovatel"),

vrámci předmětu plnění nadepsané veřejnézakázky, kterýje specifikovaný ve Smlouvě a který spočívávposkytování
služeb expertní, poradenské a informační činnosti pro Objednatele

4. následující plnění:

a)             vymezení objednávanéSlužbyčijejího výstupu: |*J

b) vym ezení rozsahu objednávané Služby či jejího výstupu a případný popis způsobu jejího poskytnutí: |*|

c) doba poskytování Služby či dodání jejího výstupu, resp. Ihůta, ve které je Poskytovatel povinen zahájit

       poskytování služby: j*|

d) místo poskytování Služby či dodání jejího výstupu: |*|
e) další specifikace dílčího plnění: |*j

5. přičemž

a)             odpovědnými zástupci Objednatele proposkytování uvedené Službyjsou [*]; b)

b) písemné potvrzení této Výzvy ve smyslu odst. 3.2 Smlouvy musí Poskytovatel doručit Objednateli ve lhůtě

3 pracovních dnů od doručení této Výzvy, a to k rukámvýše uvedeného Objednatele.

6. Pojmy použité vtéto Objednávcemají význam danýjim veSmlouvě.

    V ______ dne        ............................................................................................................

                        Ředitelství silnic a dálnic České republiky

                                                       [jméno], [funkce]
                      Příloha č. 5
Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor).

                 (samostatná příloha)

                                                                                                                             4
           Smlouva o zpracování osobních údajů

                   uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi:

Ředitelství silnic a dálnic ČR          Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4
se sídlem                               65993390
IČO:                                    CZ65993390
DIČ:                                    příspěvková organizace
právní forma:
bankovní spojení:                                                      generální ředitel
zastoupeno:                                                     ,vedoucí odboru
osoba oprávněná k podpisu smlouvy:
kontaktní osoba ve věcech smluvních:                                vedoucí odboru
e-mail:
tel:                                    Pověřenec pro ochranu osobních údajů (DPO)
kontaktní osoba ve věcech technických:
e-mail:
tel:
(dále jen „Správce”)

a

[zpracovatel doplní svůj název]

se sídlem                               [doplní zpracovatel]

IČO:                                    [doplní zpracovatel]

DIČ:                                    [doplní zpracovatel]

zápis v obchodním rejstříku:            [doplní zpracovatel]

právní forma:                           [doplní zpracovatel]

bankovní spojení:                       [doplní zpracovatel]

zastoupen:                              [doplní zpracovatel]

kontaktní osoba ve věcech smluvních: [doplní zpracovatel]

e-mail:                                 [doplní zpracovatel]

tel:                                    [doplní zpracovatel]

kontaktní osoba ve věcech technických: [doplní zpracovatel]

e-mail:                                 [doplní zpracovatel]

tel:                                    [doplní zpracovatel]

(dále jen „Zpracovatel“ nebo „Prvotní Zpracovatel“)

(Správce a Zpracovatel společně dále také jako „Smluvní strany“)

                                                                     strana 1 | stran 13
Preambule

Vzhledem k tomu, že Zpracovatel v průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci může
zpracovávat Osobní údaje Správce, považují Smluvní strany za zásadní, aby při zpracování těchto
osobních údajů byla zajištěna vysoká úroveň ochrany práv a svobod fyzických osob ve vztahu
k takovému zpracování osobních údajů a toto zpracování bylo v souladu s Předpisy na ochranu
osobních údajů, a to zejm. s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne
27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů),
a proto Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu o ochraně osobních údajů (dále jen „Smlouva“).

1 Definice

Pro účely této Smlouvy se následující pojmy vykládají takto:

„EHP“ se rozumí Evropský hospodářský prostor.

„GDPR“ se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna
2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) ve znění
opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119 ze dne 4. května 2016.

„Hlavní sm louvou1 se rozumí smluvní vztah či smluvní vztahy založené mezi Správcem
a Zpracovatelem na základě uzavřených platných a účinných smluv vymezených v příloze č. 1 této
Smlouvy.

„Osobními údaji Správce“ se rozumí osobní údaje popsané v příloze č. 1 této Smlouvy a veškeré
další osobní údaje zpracovávané Zpracovatelem jménem Správce podle a/nebo v souvislosti s
Hlavní smlouvou.

„Podzpracovatelem“ se rozumí jakýkoli zpracovatel osobních údajů (včetně jakékoli třetí strany)
zapojený Zpracovatelem do zpracování Osobních údajů Správce jménem Správce. Za podmínek
stanovených touto Smlouvou je Podzpracovatel oprávněn zapojit do zpracování Osobních údajů
Správce dalšího Podzpracovatele (tzv. řetězení podzpracovatelů).

„Pokynem“ se rozumí jakýkoliv pokyn Správce Zpracovateli týkající se zpracování Osobních údajů
Správce. Zpracovatel je povinen kdykoliv v průběhu zpracování osobních údajů prokázat existenci
a obsah Pokynu.

„Porušením zabezpečení osobních údajů“ se rozumí takové porušení zabezpečení osobních
údajů, které vede nebo může přímo vést k neoprávněnému přístupu nebo k neoprávněné
či nahodilé změně, zničení, vyzrazení či ztrátě osobních údajů, případně k neoprávněnému
vyzrazení nebo přístupu k uloženým, přenášeným nebo jinak zpracovávaným Osobním údajům
Správce.

„Produkty“ se rozumí Produkty, které má Zpracovatel poskytnout Správci dle Hlavní smlouvy.

„Předpisy o ochraně osobních údajů“ se rozumí Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 96/46/ES (obecné nařízení
o ochraně osobních údajů) ve znění opravy uveřejněné v Úředním věstníku Evropské unie L 119
ze dne 4. května 2016, jakož i veškeré národní předpisy upravující ochranu osobních údajů.

                                                                                                                                                strana 2 | stran 13
„Schválenými Podzpracovateli“ se rozumějí: (a) Podzpracovatelé uvedení v příloze č. 3 této
Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce); a (b) případně další dílčí
Podzpracovatelé předem písemně povolení Správcem v souladu se kapitolou 6 této Smlouvy.

„Službami“ se rozumí Služby, které má Zpracovatel poskytnout Správci podle Hlavní smlouvy.

„Standardními smluvními doložkami“ se rozumí standardní smluvní doložky pro předávání
osobních údajů zpracovatelům usazeným ve třetích zemích schválené rozhodnutím Evropské
komise 2010/87/EU ze dne 5. února 2010, nebo jakýkoli soubor ustanovení schválených
Evropskou komisí, který je mění, doplňuje nebo nahrazuje.

„Třetí zemí“ se rozumí jakákoli země mimo EU/EHP, s výjimkou případů, kdy je tato země
předmětem platného a účinného rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně osobních
údajů ve třetích zemích.

„Vym azáním 11se rozumí odstranění nebo zničení Osobních údajů Správce tak, aby nemohly být
obnoveny nebo rekonstruovány.

„Zásadami zpracování osobních údajů“ se rozumí zásada zákonnosti, korektnosti,
transparentnosti, účelového omezení, minimalizace údajů, přesnosti, omezení uložení, integrity
a důvěrnosti. Smluvní strany berou na vědomí, že jakékoliv zpracování osobních údajů či jakýkoliv
výklad této Smlouvy musí být v souladu s těmito zásadami. Dokument Zásady zpracování
osobních údajů je k dispozici na internetových stránkách www.rsd.cz v záložce Organizace pod
odkazem GDPR.

„Zpracování1, „správce“, „zpracovatel1, „subjekt údajů“, „osobní údaje“, „zvláštní kategorie
osobních údajů“ a jakékoli další obecné definice neuvedené v této Smlouvě nebo v Hlavní
smlouvě mají stejný význam jako v GDPR.

2 Podmínky zpracování Osobních údajů Správce

2.1 V průběhu poskytování Služeb a/nebo Produktů Správci podle Hlavní smlouvy
        je Zpracovatel oprávněn zpracovávat Osobní údaje Správce jménem Správce pouze za
         podmínek této Smlouvy a na základě Pokynů Správce. Zpracovatel se zavazuje, že bude po
         celou dobu zpracování dodržovat následující ustanovení týkající se ochrany Osobních údajů
         Správce.

2.2 V rozsahu požadovaném platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů musí
         Zpracovatel získat a uchovávat veškeré potřebné licence, oprávnění a povolení potřebné k
         zpracování Osobních údajů Správce včetně osobních údajů uvedených v příloze č. 1 této
         Smlouvy.

2.3 Zpracovatel musí dodržovat veškerá technická a organizační opatření pro splnění
         požadavků uvedených v této Smlouvě a jejích přílohách. Zpracovatel je dále povinen dbát
         Zásad zpracování osobních údajů a za všech okolností tyto zásady dodržovat.

2.4 Pro účely komunikace a zajištění součinnosti Správce a Zpracovatele navzájem (zejm.
         v případech porušení zabezpečení osobních údajů, předávání žádostí subjektů údajů), není-
         li v konkrétním případě určeno jinak, pověřily Smluvní strany tyto osoby:

2.4.1  osoba pověřená Správcem: xxxxxxxxxxxxxxxxxx e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx,
2.4.2  tel: xxxxxxxxxxxxx

       osoba pověřená Zpracovatelem: [doplní zpracovatel], e-mail: [doplní zpracovatel],
       tel: [doplní zpracovatel].

                                              strana 3 | stran 13
3 Zpracování Osobních údajů Správce

3.1 Zpracovatel zpracovává Osobní údaje Správce pouze pro účely plnění Hlavní smlouvy nebo
         pro plnění poskytované na základě Hlavní smlouvy (viz příloha č. 1 této Smlouvy).
         Zpracovatel nesmí zpracovávat, předávat, upravovat nebo měnit Osobní údaje Správce
         nebo zveřejnit či povolit zveřejnění Osobních údajů Správce jiné třetí osobě jinak než
         v souladu s touto Smlouvou nebo s Pokyny Správce, pokud takové zveřejnění není
         vyžadováno právem EU nebo členského státu, kterému Zpracovatel podléhá. Zpracovatel v
         rozsahu povoleném takovým zákonem informuje Správce o tomto zákonném požadavku
         před zahájením zpracování Osobních údajů Správce a dodržuje pokyny Správce, aby
         co nejvíce omezil rozsah zveřejnění.

3.2 Zpracovatel neprodleně nebo bez zbytečného odkladu od obdržení Pokynu informuje
         Správce v případě, kdy podle jeho názoru vzhledem k jeho odborným znalostem
         a zkušenostem takový Pokyn porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

3.3 Zpracovatel bere na vědomí, že není oprávněn určit účely a prostředky zpracování Osobních
         údajů Správce a pokud by Zpracovatel toto porušil, považuje se ve vztahu k takovému
         zpracování za správce.

3.4 Pro účely zpracování uvedeného výše tímto Správce instruuje Zpracovatele, aby předával
         Osobní údaje Správce příjemcům ve třetích zemích uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy
         (Autorizované předávání Osobních údajů Správce) vždy za předpokladu, že taková osoba
         splní požadavky uvedené v kapitole 6 této Smlouvy.

4 Spolehlivost Zpracovatele

4.1 Zpracovatel učiní přiměřené kroky, aby zajistil spolehlivost každého zaměstnance, jeho
         zástupce nebo dodavatele, kteří mohou mít přístup k Osobním údajům Správce, přičemž
         zajistí, aby byl přístup omezen výhradně na ty osoby, jejichž činnost vyžaduje přístup k
         příslušným Osobním údajům Správce. Zpracovatel vede seznam osob oprávněných
         zpracovávat osobní údaje Správce a osob, které mají k těmto osobním údajům přístup,
         přičemž sleduje a pravidelně přezkoumává, že se jedná o osoby dle tohoto odstavce.

4.2 Zpracovatel musí zajistit, aby všechny osoby, které zapojil do zpracování Osobních údajů
         Správce:

4.2.1  byly informovány o důvěrné povaze Osobních údajů Správce a byly si vědomy
       povinností Zpracovatele vyplývajících z této Smlouvy, Hlavní smlouvy, Pokynů a
       platných a účinných Předpisů o ochraně osobních údajů, a zavázaly se tyto
       povinnosti dodržovat ve stejném rozsahu, zejm. aby zachovávaly mlčenlivost o
       osobních údajích a přijatých opatřeních k jejich ochraně, a to i po skončení jejich
       pracovněprávního nebo jiného smluvního vztahu ke Zpracovateli;

4.2.2 byly přiměřeně školeny/certifikovány ve vztahu k Předpisům o ochraně osobních
           údajů nebo dle Pokynů Správce;

4.2.3 podléhaly závazku důvěrnosti nebo profesním či zákonným povinnostem zachovávat
           mlčenlivost;

4.2.4 používaly pouze bezpečný hardware a software a dodržovaly zásady bezpečného
           používání výpočetní techniky;

4.2.5  podléhaly procesům autentizace uživatelů a přihlašování při přístupu k Osobním
       údajům Správce v souladu s touto Smlouvou, Hlavní smlouvou, Pokyny a platnými a
       účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů;

4.2.6  zabránily neoprávněnému čtení, pozměnění, smazání či znepřístupnění Osobních
       údajů Správce, nevytvářely kopie nosičů osobních údajů pro jinou než pracovní
       potřebu a neumožnily takové jednání ani jiným osobám a případně neprodleně,
       nejpozději však do 24 hodin od vzniku, hlásily jakékoliv důvodné podezření na
       ohrožení bezpečnosti osobních údajů, a to osobě uvedené v kapitole 2 této Smlouvy.

                             strana 4 | stran 13
5 Zabezpečení osobních údajů

5.1 S přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu
         a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva
         a svobody fyzických osob, provede Zpracovatel vhodná technická a organizační opatření
         (příloha č. 2 této Smlouvy), aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku,
         případně včetně:

         5.1.1 pseudonymizace a šifrování osobních údajů;

         5.1.2 schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a
                    služeb zpracování;

         5.1.3 schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě
                    fyzických či technických incidentů;

         5.1.4 procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených
                    technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování.

5.2 Při posuzování vhodné úrovně bezpečnosti se zohlední rizika, která představuje zpracování,
         zejména náhodné nebo protiprávní zničení, ztráta, pozměňování, neoprávněné zpřístupnění
         předávaných, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů, nebo neoprávněný
         přístup k nim.

5.3 V případě zpracování osobních údajů více správců je Zpracovatel povinen zpracovávat
         takové osobní údaje odděleně.

5.4 Konkrétní podmínky zabezpečení jsou uvedeny v příloze č. 2 této Smlouvy a dále
         v Pokynech.

6 Další Podzpracovatelé

6.1 Zpracovatel je oprávněn použít ke zpracování Osobních údajů Správce další
         Podzpracovatele uvedené v příloze č. 3 této Smlouvy. Jiné Podzpracovatele je Zpracovatel
         oprávněn zapojit do zpracování pouze s předchozím písemným povolením Správce.

6.2 Zpracovatel je povinen u každého Podzpracovatele:

6.2.1 poskytnout Správci úplné informace o zpracování, které má provádět takový
           Podzpracovatel;

6.2.2  zajistit náležitou úroveň ochrany Osobních údajů Správce, včetně dostatečných
        záruk pro provedení vhodných technických a organizačních opatření dle této
        Smlouvy, Hlavní Smlouvy, Pokynů a platných a účinných Předpisů na ochranu
        osobních údajů;

6.2.3  zahrnout do smlouvy mezi Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem
        podmínky, které jsou shodné s podmínkami stanovenými v této Smlouvě. Pro
        vyloučení pochybností si Smluvní strany ujednávají, že v případě tzv. řetězení
        zpracovatelů (tj. uzavírání smlouvy o zpracování osobních údajů mezi
        podzpracovateli) musí tyto smlouvy splňovat podmínky dle této Smlouvy. Na
        požádání poskytne Zpracovatel Správci kopii svých smluv s dílčími Podzpracovateli
        a v případě řetězení podzpracovatelů i kopii smluv uzavřených mezi dalšími
        Podzpracovateli;

6.2.4  v případě předání Osobních údajů Správce mimo EHP zajistit ve smlouvách mezi
        Zpracovatelem a každým dalším Podzpracovatelem Standardní smluvní doložky
        nebo jiný mechanismus, který předem schválí Správce, aby byla zajištěna
        odpovídající ochrana předávaných Osobních údajů Správce;

6.2.5 zajistit plnění všech povinností nezbytných pro zachování plné odpovědnosti vůči
           Správci za každé selhání každého dílčího Podzpracovatele při plnění jeho povinností
           v souvislosti se zpracováním Osobních údajů Správce.

                                                       strana 5 | stran 13
7 Plnění práv subjektů údajů

7.1 Subjekt údajů má na základě své žádosti zejména právo získat od Správce informace týkající
         se zpracování svých osobních údajů, žádat jejich opravu či doplnění, podávat námitky proti
         zpracování svých osobních údajů či žádat jejich výmaz.

7.2 Vzhledem k povaze zpracovávání Zpracovatel napomáhá Správci při provádění vhodných
         technických a organizačních opatření pro splnění povinností Správce reagovat na žádosti o
         uplatnění práv subjektu údajů .

7.3 Zpracovatel neprodleně oznámí Správci, pokud obdrží od subjektu údajů, orgánu dohledu
         a/nebo jiného příslušného orgánu žádost podle platných a účinných Předpisů o ochraně
         osobních údajů, pokud se jedná o Osobní údaje Správce.

7.4 Zpracovatel spolupracuje se Správcem dle jeho potřeb a Pokynů tak, aby Správci umožnil
        jakýkoli výkon práv subjektu údajů podle Předpisů o ochraně osobních údajů, pokud jde o
         Osobní údaje Správce, a vyhověl jakémukoli požadavku, dotazu, oznámení nebo šetření dle
         Předpisů o ochraně osobních údajů nebo dle této Smlouvy, což zahrnuje:

7.4.1  poskytnutí veškerých údajů požadovaných Správcem v přiměřeném časovém období
       specifikovaném Správcem, a to ve všech případech a včetně úplných podrobností a
       kopií stížnosti, sdělení nebo žádosti a jakýchkoli Osobních údajů Správce, které
       Zpracovatel ve vztahu k subjektu údajů zpracovává;

7.4.2 poskytnutí takové asistence, kterou může Správce rozumně požadovat, aby mohl
           vyhovět příslušné žádosti ve lhůtách stanovených Předpisy o ochraně osobních
           údajů ;

7.4.3 implementaci dodatečných technických a organizačních opatření, které může
           Správce rozumně požadovat, aby mohl účinně reagovat na příslušné stížnosti,
           sdělení nebo žádosti.

8 Porušení zabezpečení osobních údajů

8.1 Zpracovatel je povinen bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 24 hodin
         informovat Správce o tom, že došlo k porušení zabezpečení Osobních údajů Správce nebo
         existuje důvodné podezření z porušení zabezpečení Osobních údajů Správce. Zpracovatel
         poskytne Správci dostatečné informace, které mu umožní splnit veškeré povinnosti týkající
         ohlašování a oznamování případů porušení zabezpečení osobních údajů podle Předpisů
         o ochraně osobních údajů. Takové oznámení musí přinejmenším:

         8.1.1 popisovat povahu porušení zabezpečení osobních údajů, kategorie a počty
                    dotčených subjektů údajů a kategorie a specifikace záznamů o osobních údajích;

         8.1.2 jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů Zpracovatele nebo
                    jiného příslušného kontaktu, od něhož lze získat více informací;

         8.1.3 popisovat odhadované riziko a pravděpodobné důsledky porušení zabezpečení
                    osobních údajů;

         8.1.4 popisovat opatření přijatá nebo navržená k řešení porušení zabezpečení osobních
                    údajů.

8.2 Zpracovatel spolupracuje se Správcem a podniká takové přiměřené kroky, které jsou řízeny
         Správcem, aby napomáhal vyšetřování, zmírňování a nápravě každého porušení osobních
         údajů.

8.3 V případě porušení zabezpečení osobních údajů Zpracovatel neinformuje žádnou třetí
         stranu bez předchozího písemného souhlasu Správce, pokud takové oznámení nevyžaduje
         právo EU nebo členského státu, které se na Zpracovatele vztahuje. V takovém případě je
         Zpracovatel povinen, v rozsahu povoleném takovým právem, informovat Správce o tomto
         právním požadavku, poskytnout kopii navrhovaného oznámení a zvážit veškeré připomínky,
         které provedl Správce před tím, než porušení zabezpečení osobních údajů oznámí.

                              strana 6 | stran 13
9 Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace

9.1 Zpracovatel poskytne Správci přiměřenou pomoc ve všech případech posouzení vlivu na
         ochranu osobních údajů, které jsou vyžadovány čl. 35 GDPR, a s veškerými předchozími
         konzultacemi s jakýmkoli dozorovým úřadem Správce, které jsou požadovány podle čl. 36
         GDPR, a to vždy pouze ve vztahu ke zpracovávání Osobních údajů Správce Zpracovatelem
         a s ohledem na povahu zpracování a informace, které má Zpracovatel k dispozici.

10 Vymazání nebo vrácení Osobních údajů Správce

10.1 Zpracovatel musí neprodleně a v každém případě do 90 (devadesáti) kalendářních dnů po:
         (i) ukončení zpracování Osobních údajů Správce Zpracovatelem nebo (ii) ukončení Hlavní
         smlouvy, podle volby Správce (tato volba bude písemně oznámena Zpracovateli Pokynem
         Správce) buď:

         10.1.1 vrátit úplnou kopii všech Osobních údajů Správce Správci zabezpečeným přenosem
                    datových souborů v takovém formátu, jaký oznámil Správce Zpracovateli a dále
                    bezpečně a prokazatelně vymazat všechny ostatní kopie Osobních údajů Správce
                    zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli autorizovaným dílčím
                    Podzpracovatelem; nebo

         10.1.2 bezpečně a prokazatelně smazat všechny kopie Osobních údajů Správce
                    zpracovávaných Zpracovatelem nebo jakýmkoli dalším Podzpracovatelem, přičemž
                    Zpracovatel poskytněte Správci písemné osvědčení, že plně splnil požadavky
                    kapitoly 10 této Smlouvy.

10.2 Zpracovatel může uchovávat Osobní údaje Správce v rozsahu požadovaném právními
         předpisy Unie nebo členského státu a pouze v rozsahu a po dobu požadovanou právními
         předpisy Unie nebo členského státu a za předpokladu, že Zpracovatel zajistí důvěrnost
         všech těchto osobních údajů Správce a zajistí, aby tyto osobní údaje Správce byly
         zpracovávány pouze pro účely uvedené v právních předpisech Unie nebo členského státu,
         které vyžadují jejich ukládání, a nikoliv pro žádný jiný účel.

11 Právo na audit

11.1 Zpracovatel na požádání zpřístupní Správci veškeré informace nezbytné k prokázání
         souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny
         a dále umožní audity a inspekce ze strany Správce nebo jiného auditora pověřeného
         Správcem ve všech místech, kde probíhá zpracování Osobních údajů Správce. Zpracovatel
         umožní Správci nebo jinému auditorovi pověřenému Správcem kontrolovat, auditovat a
         kopírovat všechny příslušné záznamy, procesy a systémy, aby Správce mohl ověřit, že
         zpracování Osobních údajů Správce je v souladu s platnými a účinnými Předpisy o ochraně
         osobních údajů, touto Smlouvou a Pokyny. Zpracovatel poskytne Správci plnou spolupráci
         a na žádost Správce poskytne Správci důkazy o plnění svých povinností podle této Smlouvy.
         Zpracovatel neprodleně uvědomí Správce, pokud podle jeho názoru zde uvedené právo na
         audit porušuje Předpisy o ochraně osobních údajů.

11.2 Zpracovatel je povinen zajistit výkon práva Správce dle předchozího odstavce také u všech
         Podzpracovatelů.

12 Mezinárodní předávání Osobních údajů Správce

12.1 Zpracovatel nesmí zpracovávat Osobní údaje Správce sám ani prostřednictvím
         Podzpracovatele ve třetí zemi, s výjimkou těch příjemců ve třetích zemích (pokud existují)
         uvedených v příloze č. 3 této Smlouvy (autorizované předání Osobních údajů Správce),
         není-li to předem písemně schváleno Správcem.

12.2 Zpracovatel na žádost Správce okamžitě se Správcem uzavře (nebo zajistí, aby uzavřel
        jakýkoli příslušný dílčí Podzpracovatel) smlouvu včetně Standardních smluvních doložek

                                                                                                                                                strana 7 | stran 13
         a/nebo obdobných doložek, které mohou vyžadovat Předpisy o ochraně osobních údajů,
         pokud jde o jakékoli zpracování Osobních údajů Správce ve třetí zemi.

13 Kodexy chování a certifikace

13.1 Na žádost Správce je Zpracovatel povinen dodržovat relevantní kodex chování schválený
         podle čl. 40 GDPR a získat relevantní osvědčení podle čl. 42 GDPR, pokud se týká
        zpracování Osobních údajů Správce a bez zbytečného odkladu zajistit dodržování takového
         kodexu nebo jeho příslušných částí u Podzpracovatelů a dále zajistit získání takových
         osvědčení Podzpracovateli.

14 Všeobecné podmínky

14.1 Smluvní strany si ujednaly, že tato Smlouva zanikne s ukončením účinnosti Hlavní smlouvy.
        Tím nejsou dotčeny povinnosti Zpracovatele, které dle této Smlouvy či ze své povahy trvají
         i po jejím zániku.

14.2 Tato Smlouva se řídí rozhodným právem Hlavní smlouvy.

14.3 Jakékoli porušení této Smlouvy představuje závažné porušení Hlavní smlouvy. V případě
         existence více smluvních vztahů se jedná o porušení každé smlouvy, dle které probíhalo
        zpracování Osobních údajů Správce.

14.4 V případě nesrovnalostí mezi ustanoveními této Smlouvy a jakýchkoli jiných dohod mezi
         Smluvními stranami, včetně, avšak nikoliv výlučně, Hlavní smlouvy, mají ustanovení této
         Smlouvy přednost před povinnostmi Smluvních stran týkajících se ochrany osobních údajů.

14.5 Pokud se ukáže některé ustanovení této Smlouvy neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné,
        zbývající části Smlouvy zůstávají v platnosti. Ohledně neplatného, neúčinného nebo
         nevymahatelného ustanovení se Smluvní strany zavazují, že je buď (i) dodatkem k této
         Smlouvě upraví tak, aby byla zajištěna jeho platnost, účinnost a vymahatelnost, a to při co
         největším zachování původních záměrů Smluvních stran nebo, pokud to není možné, (ii)
         budou vykládat toto ustanovení způsobem, jako by neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná
         část nebyla nikdy v této Smlouvě obsažena.

14.6 Tato Smlouva je sepsána v 4 stejnopisech, přičemž Správce obdrží po 2 vyhotovení
         a Zpracovatel 2 vyhotovení.

14.7 Veškeré změny této Smlouvy je možné provést formou vzestupně číslovaných písemných
         dodatků podepsaných oběma Smluvními stranami. Pro vyloučení všech pochybností si
         Smluvní strany ujednávají, že tímto ustanovením není dotčeno udělení Pokynu Správce
         ke zpracování Osobních údajů Správce, který tato Smlouva předvídá.

14.8 Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu obou Smluvních stran.

   („Správce“)           („Zpracovatel“)

V  dne                V  dne

   |, vedoucí odboru     [jméno a funkce doplní zpracovatel]

                                                                        strana 8 | stran 13
PŘÍLOHA č. 1: PODROBNOSTI O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Tato příloha 1 obsahuje některé podrobnosti o zpracování osobních údajů správce, jak vyžaduje
čl. 28 odst. 3 GDPR.
[konkrétní výčet smluvních vztahů doplní zpracovatel]

1 Předmět a trvání zpracování osobních údajů Správce

Předmětem zpracování osobních údajů jsou tyto kategorie:
[Zde uveďte kategorie zpracovávaných osobních údajů - např. adresní a identifikační údaje
popisné (výška, váha, atd.; údaje třetích osob; zvláštní kategorie os. údajů; jiné (fotografie
kamerové záznamy)]
Doba trvání zpracování osobních údajů Správce je totožná s dobou trvání Hlavní smlouvy, pokud
z ustanovení Smlouvy nebo z Pokynu Správce nevyplývá, že mají trvat i po zániku její účinnosti.

2 Povaha a účel zpracování osobních údajů správce

Povaha zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je: prosím zaškrtněte Vás týkající se
□ Zpracování
□ Automatizované zpracování
□ Profilování nebo automatizované rozhodování
Účelem zpracování osobních údajů Správce Zpracovatelem je:
[Popište zde, např. příprava stavby,...]

3 Druh osobních údajů správce, které mají být zpracovány

Druh osobních údajů (zaškrtněte):
□ Osobní údaje (viz výše odst. 1)
□ Osobní údaje zvláštní kategorie dle čl. 9 GDPR [Uveďte zde konkrétní typy údajů]

4 Kategorie subjektů údajů, které jsou zpracovávány pro správce

[Uveďte zde kategorie subjektů údajů - např. vlastníci pozemků, z a m ě s tn a n c i.]

Pozn. takto podbarvené části slouží k doplnění zpracovatelem, před podpisem tento text
vymažte.

                                                                                                                                                strana 9 | stran 13
PŘÍLOHA č. 2: TECHNICKÁ A ORGANIZAČNÍ OPATŘENÍ

1. Organizační bezpečnostní opatření

1.1. Správa zabezpečení

         a. Bezpečnostní politika a postupy: Zpracovatel musí mít dokumentovanou bezpečnostní
              politiku týkající se zpracování osobních údajů.

         b. Role a odpovědnosti:

                   i. role a odpovědnosti související se zpracováním osobních údajů jsou jasně
                          definovány a přiděleny v souladu s bezpečnostní politikou;

                  ii. během interních reorganizací nebo při ukončení a změně zaměstnání je ve
                          shodě s příslušnými postupy jasně definováno zrušení práv a povinností.

         c. Politika řízení přístupu: každé roli, která se podílí na zpracování osobních údajů, jsou
              přidělena specifická práva k řízení přístupu podle zásady "need-to-know."

         d. Správa zdrojů/aktiv: Zpracovatel vede registr aktiv IT používaných pro zpracování
              osobních údajů (hardwaru, softwaru a sítě). Je určena konkrétní osoba, která je
              odpovědná za udržování a aktualizaci tohoto registru (např. manažer IT).

         e. Řízení změn: Zpracovatel zajišťuje, aby všechny změny IT systémů byly registrovány
              a monitorovány konkrétní osobou (např. IT manažer nebo manažer bezpečnosti). Je
              zavedeno pravidelné monitorování tohoto procesu.

1.2. Reakce na incidenty a kontinuita provozu

         a. Řízení incidentů / porušení osobních údajů:

                   i. je definován plán reakce na incidenty s podrobnými postupy, aby byla zajištěna
                          účinná a včasná reakce na incidenty týkající se osobních údajů;

                  ii. Zpracovatel bude bez zbytečného odkladu informovat Správce o jakémkoli
                          bezpečnostním incidentu, který vedl ke ztrátě, zneužití nebo neoprávněnému
                          získání jakýchkoli osobních údajů.

         b. Kontinuita provozu: Zpracovatel stanoví hlavní postupy a opatření, které jsou
              dodržovány pro zajištění požadované úrovně kontinuity a dostupnosti systému
              zpracování osobních údajů (v případě incidentu / porušení osobních údajů).

1.3. Lidské zdroje

         a. Důvěryhodnost personálu: Zpracovatel zajišťuje, aby všichni zaměstnanci rozuměli svým
              odpovědnostem a povinnostem týkajících se zpracování osobních údajů; role
              a odpovědnost jsou jasně komunikovány během procesu před nástupem do zaměstnání
              a / nebo při zácviku;

         b. Školení: Zpracovatel zajišťuje, že všichni zaměstnanci jsou dostatečně informováni
              o bezpečnostních opatřeních IT systému, která se vztahují k jejich každodenní práci;
              zaměstnanci, kteří se podílejí na zpracování osobních údajů, jsou rovněž řádně

                                                                                                                                              strana 10 | stran 13
              informováni o příslušných požadavcích na ochranu osobních údajů a právních závazcích
              prostřednictvím pravidelných informačních kampaní.

2. Technická bezpečnostní opatření

2.1. Kontrola přístupu a autentizace

         a. Je implementován systém řízení přístupu, který je použitelný pro všechny uživatele
              přistupující k IT systému. Systém umožňuje vytvářet, schvalovat, kontrolovat
              a odstraňovat uživatelské účty.

         b. Je vyloučeno používání sdílených uživatelských účtů. V případech, kdy je to nezbytné je
              zajištěno, že všichni uživatelé společného účtu mají stejné role a povinnosti.

         c. Při poskytování přístupu nebo přiřazování uživatelských rolí je nutno dodržovat zásadu
              "need-to-know", aby se omezil počet uživatelů, kteří mají přístup k osobním údajům
              pouze na ty, kteří je potřebují pro naplnění procesních cílů zpracovatele.

         d. Tam, kde jsou mechanismy autentizace založeny na heslech, Zpracovatel zajišťuje, aby
              heslo mělo alespoň osm znaků a vyhovovalo požadavkům na velmi silná hesla, včetně
              délky, složitosti znaků a neopakovatelnosti.

         e. Autentifikační pověření (například uživatelské jméno a heslo) se nikdy nesmějí předávat
              přes síť.

2.2. Logování a monitorování

         a. Log soubory jsou ukládány pro každý systém / aplikaci používanou pro zpracování
              osobních údajů. Log soubory obsahují všechny typy přístupu k údajům (zobrazení,
              modifikace, odstranění).

2.3. Zabezpečení osobních údajů v klidu

         a. Bezpečnost serveru / databáze

                        i. Databázové a aplikační servery jsou nakonfigurovány tak, aby fungovaly
                            pomocí samostatného účtu s minimálním oprávněním operačního systému pro
                            zajištění řádné funkce.

                       ii. Databázové a aplikační servery zpracovávají pouze osobní údaje, které jsou
                            pro naplnění účelů zpracování skutečně nezbytné.

         b. Zabezpečení pracovní stanice

                        i. Uživatelé nemohou deaktivovat nebo obejít nastavení zabezpečení.

                       ii. Jsou pravidelně aktualizovány antivirové aplikace a detekční signatury.

                      iii. Uživatelé nemají oprávnění k instalaci nebo aktivaci neoprávněných
                               softwarových aplikací.

                      iv. Systém má nastaveny časové limity pro odhlášení, pokud uživatel není po
                               určitou dobu aktivní.

                                                                                                                                              strana 11 | stran 13
                       v. Jsou pravidelně instalovány kritické bezpečnostní aktualizace vydané
                               vývojářem operačního systému.

2.4. Zabezpečení sítě / komunikace
         a. Kdykoli je přístup prováděn přes internet, je komunikace šifrována pomocí
              kryptografických protokolů.
         b. Provoz do a z IT systému je sledován a řízen prostřednictvím Firewallů a IDS (Intrusion
               Detection Systems).

2.5. Zálohování
         a. Jsou definovány postupy zálohování a obnovení údajů, jsou zdokumentovány a jasně
              spojeny s úlohami a povinnostmi.
         b. Zálohování je poskytována odpovídající úroveň fyzické ochrany a ochrany životního
              prostředí.
         c. Je monitorována úplnost prováděních záloh.

2.6. Mobilní / přenosná zařízení
         a. Jsou definovány a dokumentovány postupy pro řízení mobilních a přenosných zařízení
              a jsou stanovena jasná pravidla pro jejich správné používání.
         b. Jsou předem registrována a předem autorizována mobilní zařízení, která mají přístup
              k informačnímu systému.

2.7. Zabezpečení životního cyklu aplikace
         a. V průběhu životního cyklu vývoje aplikací jsou využívány nejlepší a nejmodernějších
              postupy a uznávané postupy bezpečného vývoje nebo odpovídající normy.

2.8. Vym azání / odstranění údajů
         a. Před vyřazením médií bude provedeno jejich přepsání při použití software. V případech,
              kdy to není možné (CD, DVD atd.), bude provedena jejich fyzická likvidace / destrukce.
         b. Je prováděna skartace papírových dokumentů a přenosných médií sloužících k ukládání
              osobních údajů.

2.9. Fyzická bezpečnost
         a. Fyzický perimetr infrastruktury informačního systému není přístupný neoprávněným
              osobám. Musí být zavedena vhodná technická opatření (např. turniket ovládaný čipovou
              kartou, vstupní zámky) nebo organizační opatření (např. bezpečnostní ostraha) pro
              ochranu zabezpečených oblastí a jejich přístupových míst proti vstupu neoprávněných
              osob.

                                                                                                                                              strana 12 | stran 13
PŘÍLOHA č. 3: AUTORIZOVANÉ PŘEDÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPRÁVCE

Seznam schválených podzpracovatelů. Uveďte prosím (i) úplný název podzpracovatele;
(ii) činnosti zpracování; (iii) umístění středisek služeb.

Č. Schválený             Činnost zpracování  Umístění středisek služeb
        podzpracovatel

1. [doplní zpracovatel]

                                             strana 13 | stran 13