Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Krajský úřad Číslo objednatele: 16/SML4922-SoD/INV/166/PD, IČ + AD Číslo zhotovitele: SMLOUVA O DÍLO A PŘÍKAZNÍ SMLOUVA uzavřená dle § 2586 a násl. a § 2430 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) Smluvní strany Objednatel (Příkazce) Ústecký kraj Sídlo: Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem investičního Zastoupený: Ing. Františkem Končelem, vedoucím odboru Krajského úřadu 657 334 Ústeckého kraje IČ: 70892156 DIČ: CZ70892156 Bank. spojení: Česká spořitelna a.s. číslo účtu: 5512232/0800 Zástupce pro věcná jednání: Pavla Schneiderová E-mail/telefon: s[|chneiderova.p@kr-ustecky.cz ] / 475 (dále jen „objednatel“ i příkazce“) a Zhotovitel (Příkazník) ProProjekt s.r.o. Sídlo: Starokřečanská 34, Rumburk, 40801 40801 Koresp. adresa: Komenského 1173, Rumburk, IČ: 25487892 DIČ: CZ25487892 Bankovní spojení: XX XXXXX XXXXXXX XXXXXXX číslo účtu: č. účtu: XXXXXXXXXXXXXXX Zástupce pro věcná jednání: Ing. Jiří Cobl Telefon: XXXXXXXXX X E-mail: XXXXXXXXXXXXXXXXXX Dodavatel je zapsán v obchodním rejstříku u KS Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 20514 Výpis z obchodního rejstříku příkazníka tvoří přílohu č. 1 k této smlouvě. (dále jen „zhotovitel“ i příkazník) uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto strana [1| ]/ [|11 ] SMLOUVU O DÍLO A PŘÍKAZNÍ SMLOUVU : I. Předmět smlouvy (díla a příkazu) 1. Předmětem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při provedení díla a plnění příkazu v rámci akce provedení projektových prací, inženýrské činnosti (IČ) – zajištění souhlasu stavebního úřadu s realizací akce (územní souhlas, stavební povolení ev. ohlášení apod., budeli to situace vyžadovat) a výkon autorského dozoru (AD) na akci: „Speciální ZŠ a MŠ, Varnsdorf - oprava střechy“ . Jedná se o zpracování projektové dokumentace (PD) + IČ + AD na opravu střechy. DPS bude řešit opravu a případnou výměnu části střešní krytiny, výměnu poškozených částí krovu, opravu klempířských prvků, opravu říms, a s tím souvisejících stavebních úprav na objektu školy. Zhotovitel se zavazuje k provedení díla pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu díla. 2. Předmětem plnění díla je provedení projektové dokumentace (PD) dle vyhlášky č.62/2013, kterou se mění vyhl. č. 499/06 Sb., (dokumentace pro provádění stavby) na akci: „Speciální ZŠ a MŠ, Varnsdorf - oprava střechy“ , dle nabídky zhotovitele ze dne 5.12.2016 ve smyslu výzvy VZ-INV/166/INV/2016 PD, IČ+AD. Předmětem plnění je dokumentace pro stavební povolení (DSP) a dokumentace pro zadání a provedení stavby (DPS) a inženýrská činnost pro získání povolení stavby stavebním úřadem (bude-li to situace vyžadovat) a autorský dozor po celou dobu výstavby. PD bude vyskladněna takto: DSP koncept k odsouhlasení, DSP ověřená stavebním úřadem 1x v listinné podobě, 1x na CD, DPS bude předána v 6 paré v listinné podobě, 1x na CD ve formátu pdf, soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr (dále také jen „soupis prací“) na CD 1x ve formátu pdf, 1x v excelu (ten bude zamčený pro úpravy, volné budou pouze buňky pro vyplnění identifikačních údajů uchazeče a pro vyplnění jednotkových cen a nebude obsahovat soubory a komplety)1x tištěná podoba, rozpočet 1x ve formátu pdf na CD a 1x v tištěné podobě. Podrobný soupis prací bude zpracován v souladu s platným zněním zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále také jen „ZZVZ“) a vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr jako podklad pro výběr zhotovitele stavebních prací a položkového rozpočtu. Soupis prací a položkový rozpočet nebudou obsahovat soubory, komplety a rezervu. Rozpočet bude zpracovaný v aktuální cenové hladině. DPS ani soupis prací nebude obsahovat odkaz na určité dodavatele nebo výrobky nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu. Odkaz na určité dodavatele nebo výrobky nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu může být uveden jen výjimečně , pokud stanovení technických podmínek dle § 89 odst. 1 ZZVZ nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné. V PD u takovéhoto odkazu musí být uvedeno, že zadavatel v takovýchto případech vždy výslovně umožní pro plnění veřejné zakázky použití i jiných, rovnocenných řešení. DSP/DPS bude obsahovat m.j. nezbytné průzkumy a posudky. IČ bude zahrnovat projednání stavby se všemi dotčenými stranami, projednání realizace stavby se stavebním úřadem a zajištění vydání souhlasu stavebního úřadu příp. pravomocného stavebního povolení bude-li to situace vyžadovat. strana |2[ ]/ |1[ 1 ] PD bude v rozpracovanosti jednotlivých stupňů prokazatelně písemnou formou projednána Speciální a odsouhlasena se zadavatelem - Ústeckým krajem a uživatelem – p.o.: základní škola a Mateřská škola Varnsdorf, T.G. Masaryka 1804, p.o. Dodavatel PD se před zahájením prací podrobně seznámí s místem výstavby. 3. Součástí předmětu plnění bude i součinnost v rámci zpracování odpovědí na případné žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se mohou vyskytnout během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se projektové dokumentace a soupisu prací, a stejně tak i součinnost při jednání hodnotící komise při výběru zhotovitele stavby. Zhotovitel je povinen poskytnout objednateli písemně podklady pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se vyskytnou během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se projektové dokumentace a soupisu prací, ve lhůtě do 2 pracovních dnů od doručení žádosti o vysvětlení od objednatele. Písemné podklady pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace budou poskytovány v rámci záruky za dílo a součinnost při jednání hodnotící komise bude hrazena hodinovou sazbou. 4. Smluvní strany se dohodly na tom, že objednatel je oprávněn jednostranně snížit (omezit) rozsah díla z důvodu nedostatku finančních prostředků nebo nevypořádání majetkoprávních vztahů k dotčeným pozemkům (jedná se o částečné odstoupení od smlouvy). Cena díla bude v takovém případě snížena způsobem podle ust. § 2614 občanského zákoníku. 5. Bude-li objednatel požadovat v průběhu provádění díla další dodávky nebo práce, zavazuje se je zhotovitel v rozsahu požadavku objednatele provést, dojde-li mezi smluvními stranami k dohodě o ceně. 6. Dílo je určeno pro účely: Speciální základní škola a Mateřská škola Varnsdorf, T.G. Masaryka 1804, 40747 Varnsdorf. 7. Předmětem plnění příkazu je závazek příkazníka obstarat pro příkazce jeho jménem a na jeho účet záležitosti uvedené v odst. 9 tohoto článku a závazek příkazce poskytnout za obstarání těchto záležitostí příkazníkovi odměnu ujednanou touto smlouvou. 8. Příkazník se v rámci své podnikatelské činnosti zavazuje obstarat pro příkazce následující záležitost a činnost související s předmětem díla: inženýrská činnost k získání povolení stavby stavebním úřadem výkon autorského dozoru po dobu realizace akce. 9. Za účelem obstarání činností dle odst. 9. tohoto článku v souladu s touto smlouvou se příkazník zavazuje vykonávat pro příkazce zejména jednání a činnosti specifikované v tabulce v článku III. odst. 1. Příkazník je povinen vykonávat i činnosti výslovně neuvedené v tabulce v článku III. odst. 1, jsou-li nutné k provedení předmětu plnění příkazu dle platných právních předpisů nebo dle okolností. II. Doba a místo dodání díla a doba trvání příkazu 1. Zhotovitel (příkazník) se zavazuje provést dílo a obstarat plnění příkazu v termínech dle článku III., odst. 1. této smlouvy. 2. Objednatel (příkazce) si vyhrazuje jednostranným právním jednáním: a) prodloužit dobu provádění díla a plnění příkazu, pokud to bude nutné z důvodu potřeby posílení rozpočtu Ústeckého kraje, a to o dobu nezbytně nutnou pro splnění této podmínky prodloužení, b) dočasně pozastavit provádění díla a plnění příkazu z důvodu nedostatku finančních prostředků. strana 3[| ]/ |[11 ] Uvedená jednání objednatele (příkazce) v písemné formě musí dojít zhotoviteli (příkazníkovi). Provádění díla a plnění příkazu bude zhotovitelem (příkazníkem) pozastaveno ke dni stanovenému objednatelem (příkazcem). Zhotovitel (příkazník) bude v průběhu roku informován o stavu finančních prostředků určených rozpočtem Ústeckého kraje na financování díla a plnění příkazu. Po odpadnutí důvodů pro pozastavení provádění díla a plnění příkazu bude v provádění díla a plnění příkazu pokračováno nejpozději do 2 týdnů od dojití písemné výzvy objednatele (příkazce) k pokračování provádění prací. Datum opětovného zahájení prací bude písemně oznámeno zhotovitelem (příkazníkem) objednateli (příkazci) a od tohoto data bude pokračovat doba plnění. O dobu odpovídající pozastavení provádění díla a plnění příkazu dle odst. 2. písm. b) tohoto článku se prodlužuje doba plnění díla a příkazu dle odst. 1. tohoto článku. Objednatel (příkazce) si dále vyhrazuje změnu závazku ze smlouvy spočívající ve změně doby plnění díla a příkazu dle odst. 1 tohoto článku na základě nutnosti pozastavení provádění díla a plnění příkazu z důvodů nezákonných průtahů ve stavebním, vodoprávním či jiném správním řízení, podaných odvolání v daných řízeních, doplnění vstupních údajů nebo podkladů pro vypracování PD a IČ, či nastalé potřeby zasmluvnění věcných břemen či přeložek objednatelem které nastaly objektivně a nebyly tak předpokládány a zahrnuty do doby plnění díla a plnění příkazu. O přerušení prací bude zhotoven písemný zápis podepsaný oběma smluvními stranami, kde bude uveden vždy důvod a délka doby pozastavení provádění díla a plnění příkazu. Doba pozastavení provádění díla a plnění příkazu se nebude započítávat do dílčího a celkového termínu plnění dle prvního odstavce článku III. smlouvy. Objednatel (příkazce) prohlašuje, že výše uvedené vyhrazené změny nemění celkovou povahu náležitosti smlouvy zůstávají veřejné zakázky, předmět plnění i všechny ostatní podstatné nezměněny. 3. V případě omezení rozsahu díla dle článku I. odst. 5. této smlouvy bude smluvními která omezenému stranami dohodnuta nová doba plnění, bude odpovídat rozsahu díla oproti dílu původnímu . 4. Místem dodání díla je sídlo Krajského úřadu Ústeckého kraje, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem. Cena díla, odměna za obstarání III. a platební podmínky příkazu 1. Cena díla a odměna za obstarání příkazu se ujednává ve výši 200.000 ,- Kč (slovy: Dvěstětisíc korun českých) bez DPH, 37.800 - Kč (slovy: Třicetsedmtisícosmset korun českých) DPH 21% a 237.800 ,- Kč (slovy: Dvěstětřicesedmtisícosmset korun českých) s 21 % DPH. Cena díla a odměna za obstarání příkazu se rovná ceně plnění veřejné zakázky VZ-INV- 166/INV/2016/PD, IČ + AD uvedené v nabídce zhotovitele (příkazníka) ze dne 5.12.2016 strana |[4 ]/ 1[| 1 ] % z celkové ¤ nabídkové Realizace ceny, bez v týdnech Cena ¤ Cena bez DPH 21 % ¤ správních DPH ¤ od celkem ¤ poplatků, podpisu součinnosti smlouvy ¤ a AD ¤ a) Příprava zakázky ¤ 22 týdnů (zaměření stáv.stavu, stavebnětechnický 70.000,- ¤ 14.700,- ¤ 40 ¤ 84.700,- od ¤ podpisu průzkum, dispozičního smlouvy ¤ řešení, statika apod.) ¤ b)Dokumentace ke týdnů ¤ 26 stavebnímu povolení vč. souhlasu s realizací 17.500,- ¤ 3.675,- ¤ 10 ¤ 21.175,- od ¤ podpisu stavby bude-li to situace smlouvy ¤ vyžadovat ¤ 30 týdnů ¤ c)Dokumentace pro provádění stavby vč. 87.500,- ¤ 18.375,- ¤ 50 ¤ 105.875,- od 211.750,- ¤ podpisu rozpočtu a soupisu prací ¤ smlouvy ¤ Celkem cena a doba 30 týdnů ¤ plnění bez AD, od ¤ 175.000,- ¤ 36.750,- ¤ ¤ podpisu součinnosti a správních poplatků ¤ smlouvy ¤ d)Autorský dozor HZS ¤ doplní účastník 500,- Kč bez DPH/hod a AD 4.000,- ¤ 840,- ¤ ¤ 4.840,- ¤ ¤ max. po dobu realizace celkem ¤ e) Součinnost při jednání ¤ komise při posuzování nabídek na stavební práce jako její poradce ( 1000,- ¤ 210,- ¤ ¤ 1.210,- ¤ ¤ doplní účastník 500,-Kč bez DPH/hod) max. celkem ¤ Nepodléhají ¤ ¤ f) IČ – správní poplatky ¤ 20.000,00 ¤ ¤ 20 000,00 ¤ průběžně DPH ¤ Celkem cena včetně ¤ 237.800,- ¤ ¤ správních poplatků, AD 200.000,- ¤ 37.800,- ¤ ¤ a součinnosti při jednání komise ¤ 2. Správní poplatky uhradí zadavatel v prokázané výši až do částky uvedené ve smlouvě. Pokud bude nutno uhradit správní poplatky ve větším objemu, než je uvedeno ve smlouvě, bude smlouva upravena dodatkem a nebude to řešeno jako změna nabídkové ceny (dodatečné služby). Cena díla a odměna za obstarání příkazu je ujednána dohodou smluvních stran. Cena díla a odměna za obstarání příkazu bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná a obsahuje veškeré náklady spojené s realizací díla a plnění příkazu. Sazba DPH se řídí příslušným právním předpisem. Zhotovitel není v žádném případě oprávněn žádat změnu ceny díla (např., že provádění díla si vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno). Zhotovitel přebírá ve smyslu ust. § 2620 odst. 2 občanského zákoníku nebezpečí změny okolností. strana 5[| ]/ 1|[ 1 ] 3. V případě omezení rozsahu díla dle článku I. odst. 5. této smlouvy bude cena díla snížena způsobem dle ust. § 2614 občanského zákoníku. 4. Pokud se nedostaví příkazcem požadovaný výsledek při obstarání záležitostí příkazce příkazníkem dle článku. I. odst. 9., obdrží příkazník odměnu pouze ve výši účelně vynaložených nákladů při provádění příkazu, maximálně však ve výši ceny díla dle čl. III. odst. 1. To neplatí, pokud byl nezdar způsoben porušením povinností příkazníka, či splnění příkazu zmařila náhoda , ke které dal podnět příkazník. 5. Veškeré náklady, které příkazník nutně a účelně vynaloží při plnění svého závazku dle této smlouvy, jsou již v plné výši zahrnuty v odměně stanovené touto smlouvou a příkazník tak není oprávněn vůči příkazci uplatňovat jakékoliv další nároky z titulu vynaložení nákladů při výkonu činnosti dle této smlouvy. Příkazník není oprávněn požadovat v souvislosti s plněním závazku této smlouvy jakoukoliv zálohu. 6. Cena díla a odměna za obstarání příkazu bude zaplacena objednatelem (příkazcem) na základě vystaveného daňového dokladu – faktury (dále i jako „faktura“) zhotovitelem (příkazníkem), s možností dílčí fakturace dle členění v článku III. odst.1. smlouvy. 7. Podkladem pro vystavení faktury u plnění díla je Protokol o předání a převzetí díla nebo jeho části (dále i jako „Protokol“) stvrzený oběma smluvními stranami. 8. Daňový doklad - faktura vystavená zhotovitelem (příkazníkem) musí obsahovat kromě čísla smlouvy a lhůty splatnosti, která činí 30 dnů od doručení faktury objednateli (příkazci), také náležitosti daňového dokladu stanovené příslušnými právními předpisy, zejména zák. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a údaje dle § 435 občanského zákoníku, a bude objednateli (příkazci) doručen v listinné podobě, popř. výjimečně v elektronické podobě do datové schránky. V případě, že faktura nebude mít uvedené náležitosti, objednatel (příkazce) není povinen fakturovanou částku uhradit a nedostává se do prodlení. Bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě splatnosti, objednatel (příkazce) fakturu vrátí zpět zhotoviteli (příkazníkovi) k doplnění. Lhůta splatnosti počíná běžet od doručení daňového dokladu obsahujícího veškeré náležitosti. 9. Úhrada ceny díla a odměny za obstarání příkazu je provedena bezhotovostní formou převodem na bankovní účet zhotovitele (příkazníka). Obě smluvní strany se dohodly na tom, že peněžitý závazek je splněn dnem, kdy je částka odepsána z účtu objednatele (příkazce). 10. Pro platby dle článku VI. této smlouvy platí přiměřeně platební podmínky jako pro vystavení a placení faktury. 11. Zhotovitel (příkazník) prohlašuje, že daň uvedenou v jím vystaveném daňovém dokladu – faktuře řádně zaplatí a že se nedostal do postavení, kdy nemůže tuto daň zaplatit. Pokud by se stalo, že by nebyl schopen daň zaplatit, oznámí to nejpozději den před splatností faktury objednateli (příkazci) a navrhne správci daně její úhradu objednatelem (příkazcem). Pokud správce daně zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup čísla účtu, které zhotovitel (příkazník) určil v přihlášce k registraci plátce DPH ke zveřejnění, považuje se povinnost zhotovitele (příkazníka) zaplatit DPH za splněnou připsáním DPH na takto zveřejněný účet. Pro případ, že se zhotovitel (příkazník), jako poskytovatel zdanitelného plnění, stane v okamžiku zdanitelného plnění dle § 21 zák. č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jako „ZDPH“), nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a ZDPH, se smluvní strany dohodly, že objednatel (příkazník) zaplatí cenu díla a odměnu za obstarání příkazu takto: a) cenu díla a odměnu za obstarání příkazu bez DPH zaplatí na účet zhotovitele (příkazníka) uvedený v záhlaví této smlouvy nebo na daňovém dokladu, b) DPH zaplatí na účet XXXXX X XXXXXXXXXXXXXX pod variabilním symbolem XX XXXXXXXXX konstantní symbol XX XXXXX specifický symbol XX XXXXXXXXX ve zprávě správci daně objednatel (příkazce) uvede den uskutečněného zdanitelného plnění. Zhotovitel (příkazník) ujišťuje objednatele (příkazce), že číslo matriky XXXXXXXXXX číslem matriky bankovního účtu příslušného finančního úřadu (správce daně) dle sídla zhotovitele (příkazníka) a tedy součástí čísla bankovního účtu správce daně, na který zhotovitel (příkazník) má uhradit DPH. Objednatel (příkazník), jako příjemce zdanitelného plnění, bude při placení DPH postupovat podle § 109a ZDPH. Zaplacením strana [|6 ]/ [1| 1 ] ceny díla a odměny za obstarání příkazu způsobem dle tohoto odstavce bude povinnost objednatele (příkazce) a odměnu za obstarání příkazu řádně splněna. zaplatit cenu díla IV. Splnění závazku (provedení díla) Přechod nebezpečí škody 1. Ke splnění závazku zhotovitele dojde úplným dokončením a předáním díla objednateli v místě dodání díla a potvrzením (podepsáním) Protokolu oběma smluvními stranami. 2. Při přebírání díla je objednatel povinen dílo prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku za účelem zjištění zjevných vad. Vady a nedodělky zjištěné při předání a převzetí budou jako výhrady uvedeny v Protokolu. 3. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele okamžikem splnění závazku zhotovitele způsobem uvedeným v odst. 1. tohoto článku. Odpovědnost V. za vady a jakost zhotovitele 1. Dílo má vady, neodpovídá-li smlouvě. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání. 3. Objednatel je oprávněn zadržet cenu (odměnu) nebo její část ve výši odpovídající odhadem přiměřeně právu objednatele na slevu z ceny (odměny) z důvodu vadného plnění. Nedostává se tak do prodlení se splněním svého závazku zaplatit cenu (odměnu) ohledně zadržované ceny (odměny) nebo její části. 4. Zhotovitel přejímá závazek (záruku za jakost), že dílo bude po dobu záruční doby způsobilé pro použití ke smluvenému účelu. 5. Záruční doba začíná běžet dnem předání bezvadného díla dle této smlouvy, trvá i po celou dobu provádění stavby, realizované na základě PD, která je předmětem této smlouvy, a končí po ukončení záruční doby zhotovitele stavby, obvykle 60 měsíců ode dne předání a převzetí stavby bez vad a nedodělků. Smluvní strany se dohodly na tom, že po tutéž dobu odpovídá zhotovitel za vady díla. 6. Vady díla existující v době jeho předání a vady, na něž se vztahuje záruka za jakost, je objednatel povinen uplatnit bez zbytečného odkladu u zhotovitele písemnou formou (dále jako „reklamace“). V reklamaci je objednatel povinen vady popsat, popřípadě uvést, jak se projevují. 7. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy ve smyslu § 2002 odst.1 věty druhé občanského zákoníku má objednatel vůči zhotoviteli podle své volby tato práva z odpovědnosti za vady a za jakost: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad provedením nového díla, pokud dílo vykazuje podstatné vady bránící užívání, b) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad opravou předmětu díla c) právo na přiměřenou slevu z ceny díla nebo d) odstoupit od smlouvy. Objednatel sdělí zhotoviteli, jaké právo si zvolil, při uplatnění vad, nebo bez zbytečného odkladu po uplatnění vad. Provedenou volbu nemůže objednatel změnit bez souhlasu zhotovitele; to neplatí, žádal-li objednatel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. V případě, že se strany nedohodnou na termínu odstranění vad provedením nového díla nebo opravou předmětu díla platí, že zhotovitel je povinen vady odstranit nejpozději do 15 dnů nebo dle uzavřené dohody. 8. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy nebo pokud objednatel volbu práva dle odst. 7 tohoto článku neprovede včas, má objednatel vůči zhotoviteli tato práva z odpovědnosti za vady a za jakost: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad anebo strana |[7 ]/ 1|[ 1 ] b) právo na přiměřenou slevu z ceny díla. V případě, že se strany nedohodnou na termínu odstranění vad platí, že zhotovitel je povinen vady odstranit nejpozději do 15 dnů. 9. Smluvní strany se dohodly na tom, že objednatel je oprávněn si zvolit, zda vadu odstraní zhotovitel nebo objednatel sám nebo prostřednictvím třetích osob s tím, že zhotovitel je povinen uhradit náklady na odstranění vady po předložení vyúčtování, 10. Neodstraní-li zhotovitel vadu včas nebo vadu odmítne odstranit, může objednatel požadovat slevu z ceny díla, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže objednatel změnit bez souhlasu zhotovitele. 11. Uplatněním práv dle odst. 7. a 8. tohoto článku nezaniká právo na náhradu škody či jiné sankce. 12. Jakékoliv finanční nároky dle odst. 7. a 8. tohoto článku je objednatel oprávněn uhradit ze zadržené ceny (odměny) nebo její části dle odst. 3 tohoto článku. Porušení VI. povinností smluvních 1. Smluvní strany se dohodly na následujících sankcích za porušení smluvních povinností: ¤ a) zhotovitel (příkazník) se zavazuje zaplatit objednateli (příkazci) za každý den ¤ překročení sjednané doby plnění smluvní pokutu ve výši 0,1% z celkové ceny (odměny) bez DPH té části díla se kterou je zhotovitel v prodlení. b) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení sjednané doby odstranění vady smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč/den, c) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každou zjištěnou vadu z titulu odpovědnosti za vady nebo za jakost smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč, d) příkazník se zavazuje zaplatit příkazci za každý zjištěný případ porušení každé jednotlivé povinnosti dle této smlouvy (včetně těch, které jsou dány platnými právními předpisy) smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč, e) smluvní strany se zavazují zaplatit druhé straně za každý den překročení sjednaného termínu splatnosti kteréhokoliv peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,05% z neuhrazené částky do jejího zaplacení, f) pokud bude v zadávacím řízení veřejné zakázky na stavební práce, kde součástí zadávací dokumentace je DPS se soupisem prací zpracovaná dle této smlouvy, uplatněna žádost o vysvětlení zadávací dokumentace z důvodu nesouladu DPS a soupisu prací, nebo dojde-li k takovému rozporu během realizace stavebních prací, je objednatel oprávněn uplatnit vůči zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč vč. DPH za každý takovýto případ. g) zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli za každý den překročení lhůty pro poskytnutí písemných podkladů pro odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace, které se vyskytnou během zadávacího nebo výběrového řízení na výběr zhotovitele stavby, týkající se nesouladu DPS a soupisu prací dle čl. I. odst. 4 této smlouvy, smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč. h) pokud orgán dohledu, poskytovatel dotace, auditní orgán nebo soud rozhodne, že odkaz na obchodní firmy nebo na značky výrobků v DPS a soupisu prací vede k neodůvodněnému omezení hospodářské soutěže, zhotovitel poskytne zadavateli součinnost pro obhajobu tohoto postupu při zpracování DPS a soupisu prací a uhradí všechny náklady objednatele s touto obhajobou spojené. Pokud přesto orgán dohledu, poskytovatel dotace, auditní orgán nebo soud rozhodne o uložení sankcí za porušení zákona o veřejných zakázkách, případně pokud na základě takového pochybení zhotovitele vznikne objednateli škoda, zhotovitel uhradí objednateli veškeré náklady spojené s projednáváním tohoto pochybení před orgánem dohledu, poskytovatelem dotace, auditním orgánem či před soudy, a uhradí objednateli v plném rozsahu sankce, které musel za takové pochybení zaplatit, včetně prokazatelně vzniklé škody. ¤ strana 8|[ ]/ 1[| 1 ] 2. Objednatel (příkazce) má právo na náhradu škody vzniklou z porušení povinnosti, ke kterému se vztahuje Náhrada škody zahrnuje skutečnou zisk. smluvní pokuta. škodu a ušlý Práva a povinnosti VII. stran smluvních 1. Příkazník je při obstarávání záležitostí příkazce oprávněn právně jednat za příkazce po příkazce. Za příkazce předchozím projednání a souhlasu souhlas uděluje zástupce pro věcná jednání. 2. Příkazník je při provádění činností dle této smlouvy zejména povinen: a) plnit příkaz poctivě a pečlivě podle svých schopností s náležitou odbornou péčí a který vyžaduje povaha obstarávané záležitosti, jakož i použít přitom každý prostředek, příkazce, takový, který se shoduje s vůlí b) vykonávat činnost dle této smlouvy v úzké spolupráci a v souladu s pokyny zástupce příkazce pro věcná jednání, a zájmy příkazce, které zná či musí znát, a to v souladu s účelem, kterého má být činnostmi prováděnými dle této smlouvy dosaženo a který je příkazníkovi znám, c) oznamovat příkazci všechny okolnosti, které zjistil při provádění činností dle této mít vliv na změnu v rámci provádění činností smlouvy a jež mohou pokynů příkazce dle této smlouvy, d) vykonávat činnost dle této smlouvy osobně; příkazník není oprávněn bez předchozího písemného zastupovat souhlasu příkazce nechat se při výkonu činností dle této smlouvy zaměstnanci třetí osobou, přičemž za třetí osobu nejsou považováni pověření příkazníka. Za příkazce souhlas uděluje zástupce pro věcná jednání. 3. Zjistí-li příkazník, že pokyny příkazce týkající se provádění činnosti dle této smlouvy jsou nevhodné či neúčelné, nebo že odporují obecně závazným právním předpisům, je povinen na toto příkazce bez zbytečného odkladu písemně upozornit a toto upozornění náležitě odůvodnit. V případě, že tak příkazník neučiní, odpovídá příkazci za škodu způsobenou v důsledku porušení této povinnosti. Bude-li příkazce na jím udělených pokynech trvat, je příkazník povinen pokračovat ve výkonu činnosti dle této smlouvy v souladu s těmito pokyny příkazce a současně písemně požadovat, aby příkazce setrvání na těchto pokynech příkazníkovi písemně potvrdil. Za příkazce o pokynech rozhoduje zástupce pro věcná jednání. 4. Od příkazcových pokynů je příkazník oprávněn se odchýlit pouze, pokud je to nezbytné souhlas. v zájmu příkazce a příkazník nemůže včas obdržet jeho O případech, kdy se příkazce příkazník odchýlí od pokynů příkazce, je příkazník povinen došlo. písemně informovat do 3 pracovních dnů ode dne, kdy k takovému odchýlení Za příkazce přijímá informace zástupce pro věcná jednání. 5. Příkazník je povinen pravidelně, a to nejméně 1x za 14 dní, informovat příkazce o postupu při plnění závazku zástupce pro věcná jednání. dle této smlouvy. Za příkazce přijímá informace 6. Příkazník je povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích a skutečnostech, o nichž se dověděl v souvislosti s plněním závazku. Příkazník použije vše, co získá v souvislosti s plněním této smlouvy, výhradně za účelem plnění závazku. 7. Zhotovitel (příkazník) odpovídá objednateli (příkazci) za veškerou škodu, kterou mu způsobí v souvislosti Zhotovitel s plněním závazku dle této smlouvy, a to bez ohledu na výši škody. škoda (příkazník) způsobena odpovídá za škodu způsobenou objednateli (příkazci) i tehdy, byla-li v souvislosti s plněním závazku jeho zaměstnancem či strana 9|[ ]/ |1[ 1 ] subdodavatelem. Zhotovitel (příkazník) se zavazuje uzavřít pojištění odpovědnosti za škodu a být pojištěn po celou dobu trvání této smlouvy na pojistnou částku minimálně 1 000 000,- Kč. Zhotovitel (příkazník) předloží objednateli (příkazci) pojistku nejpozději před podpisem této smlouvy. V případě nepředložení pojistky to bude posuzováno jako neposkytnutí součinnosti k uzavření smlouvy a objednatel (příkazce) může uzavřít smlouvu s uchazečem druhým v pořadí. Náklady na pojištění nese příkazník a jsou zahrnuty v odměně. 8. Funkci zodpovědného projektanta bude vykonávat Ing. Jiří Cobl. V případě změny zodpovědného projektanta je zhotovitel povinen před touto změnou písemně požádat o odsouhlasení této změny objednatele. Objednatel tuto žádost bez zbytečného odkladu vyřídí. Změna údaje o zodpovědném projektantovi nebude prováděna dodatkem k této smlouvě. 9. Příkazce je povinen předat včas příkazníkovi věci a informace, jež jsou nutné k plnění příkazníkova závazku dle této smlouvy, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má obstarat příkazník. Příkazník potvrzuje, že mu před podpisem smlouvy byly předány veškeré dokumenty, na které se tato smlouva odkazuje. 10. Příkazce je povinen poskytovat příkazníkovi nezbytnou součinnost, potřebnou pro řádné plnění příkazníkova závazku dle této smlouvy. 11. Za příkazce poskytuje součinnost zástupce pro věcná jednání Pavla Schneiderová. VIII. Ostatní a závěrečná ustanovení 1. Příkazce vystavuje příkazníkovi plnou moc za účelem právního jednání v souvislosti s plněním příkazníkova závazku. 2. Příkazce prohlašuje, že splňuje stanovené předpoklady odborné způsobilosti. 3. Příkazce ani příkazník není oprávněn převádět úplně nebo zčásti práva a povinnosti vyplývající pro ně z této smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu druhé strany, který bude projeven ve změně této smlouvy. 4. Zánik závazku se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. / Příkaz lze vypovědět na základě písemné výpovědi došlé druhé smluvní straně a zaniká uplynutím 14 denní výpovědní doby, která počíná běžet od prvního dne následujícího od doručení výpovědi druhé smluvní straně . 5. Do 10 dnů od zániku právního vztahu, založeného touto smlouvou, je příkazník povinen předat příkazci veškeré věci (např. doklady), které od něho obdržel, jakož i vše, co pro něj získal při obstarání záležitostí dle této smlouvy. 6. Objednatel (příkazce) tímto potvrzuje, že o uzavření této smlouvy rozhodl Ing. František Končel, vedoucí odboru investičního dne 6.12.2016 na základě usnesení Rady Ústeckého kraje č. 57/122R/2016 ze dne 12.10.2016. 7. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou písemných a číslovaných dodatků. 8. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající příslušnými ustanovení občanského zákoníku. 9. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 paré s platností originálu, přičemž objednatel (příkazce) obdrží 3 vyhotovení a zhotovitel (příkazník) 1 vyhotovení. 10. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uzavření. 11. Tato smlouva bude v úplném znění uveřejněna prostřednictvím registru smluv postupem dle zákona č. 340/2015 Sb. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění v registru smluv provede objednatel, který zároveň zajistí, aby informace o uveřejnění této smlouvy byla zaslána zhotoviteli do datové schránky ID XXXXXXXXXX e-mail: XXXXXXXXXXXXXXXXXX strana 1|[ 0 ]/ |[11 ] Podpisy IX. stran smluvních 1. Zhotovitel (příkazník) i objednatel (příkazce) shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli, že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, bez zneužití tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti druhé strany, na důkaz čehož připojují své podpisy. 2. Ing. František Končel, vedoucí odboru investičního, je oprávněn podepsat tuto smlouvu na základě zmocnění ze dne 31.12.2013 V Ústí nad Labem dne 30. 12. 2016 V Rumburku dne 5.12.2016 ¤ ……………………………… ……………………………. Objednatel (příkazce) Zhotovitel (příkazník) Ústecký kraj ProProjekt s.r.o. Ing. František Končel Ing. Jiří Cobl vedoucí investičního odboru - jednatel Krajského úřadu Ústeckého kraje ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ Příloha č.1 Výpis z obchodního rejstříku strana |[11 ]/ [|11 ]