Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O VÝKONU FUNKCE POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ Číslo smlouvy: 4/2019 Mateřská škola „ Delfínek“, Liberec, Nezvalova 661/20, příspěvková organizace se sídlem: Nezvalova 661/20, 460 15 Liberec 15 zastoupené: ředitelkou Ivetou Blažkovou IČ: 72742500 Bankovní spojení: Česká spořitelna a.s. Číslo účtu: 5486142/0800 Zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem pod spisovou značkou Pr 569 dále jako „Objednatel“ a BDO Advisory s.r.o. se sídlem: Karolinská 661/4, Karlín, 186 00 Praha 8 zastoupené: Ing. Radovanem Haukem, jednatelem společnosti IČ: 27244784, DIČ: CZ27244784 Bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s Číslo účtu: 2109933858/2700 Zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 107235 dále jako „Poskytovatel“ (dále také jen „smluvní strany“) uzavírají v souladu s § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) tuto smlouvu o výkonu funkce pověřence pro ochranu osobních údajů (dále jen „Smlouva“): Preambule Poskytovatel se zúčastnil veřejné zakázky malého rozsahu vyhlášené Objednatelem na dodání služby „Výkon funkce pověřence pro ochranu osobních údajů (dále jen „Pověřenec“) pro Objednatele a jeho nabídka ze dne 15.3.2019 je podkladem pro uzavření této Smlouvy. 1 I. Předmět smlouvy 1. Předmětem Smlouvy je poskytování služby Pověřence v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení EU 2016/679“ nebo „GDPR“) 2. Poskytovatel se tímto zavazuje, že pro Objednatele bude poskytovat služby Pověřence a Objednatel se zavazuje za ně Poskytovateli uhradit cenu dle čl. III této Smlouvy. 3. Poskytovatel prohlašuje, že je oprávněn a je způsobilý provádět činnost, která je předmětem Smlouvy a je pro tuto činnost v plném rozsahu náležitě kvalifikován. Poskytovatel se zavazuje poskytovat službu řádně, svým jménem a na vlastní zodpovědnost. 4. Smluvní strany se dohodly, že osobou plnící funkci Pověřence, bude Ing. Petr Štětka, kontaktní e-mail: petr.stetka@bdo.cz, tel.: +420 734 647 701. II. Místo a doba plnění 1. Místem plnění je sídlo Objednatele. 2. Termín zahájení plnění dle této Smlouvy je 1. května 2019. Smlouva se uzavírá na dobu určitou v délce trvání 24 měsíců. III. Cena služby Pověřence 1. Objednatel a Poskytovatel se dohodli na výši měsíční ceny za poskytnutí služby dle čl. I takto: Měsíční paušál Roční náklad Cena celkem bez DPH 420,- Kč 5040,- Kč DPH 21 % 88,20,- Kč 1058,40 Kč Cena celkem s DPH 508,20,- Kč 6098,40 Kč 2 2. Tato cena je nejvýše přípustná, platná po celou dobu plnění Smlouvy. Cena zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení předmětu plnění dle Smlouvy včetně všech rizik a vlivů během provádění zakázky. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurz, stabilitou měny nebo cla. Nabídková cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH. 3. Poskytovatel prohlašuje, že se plně seznámil s rozsahem a povahou poskytované služby Pověřence a okolnostmi souvisejícími s jeho provedením. Poskytovatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností podle ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. IV. Práva a povinnosti Poskytovatele, Pověřence 1. Základní povinnosti Pověřence jsou: a) monitorování souladu s nařízením EU 2016/679 a dalšími předpisy v oblasti ochrany osobních údajů a s vnitřními právními předpisy a postupy Objednatele; b) poskytování informací, konzultací a poradenství v oblasti ochrany osobních údajů; c) vyhodnocování rizik v oblasti ochrany osobních údajů; d) sledování vývoje související legislativy v oblasti ochrany osobních údajů; e) spolupráce s dozorovým úřadem; f) zajištění styku z pozice kontaktní osoby s dozorovým úřadem v oblasti ochrany osobních údajů a g) další úkoly pověřence dané legislativou či metodickými doporučeními dozorových orgánů na úseku ochrany osobních údajů. 2. Mezi další úkoly Pověřence patří zejména: a) dohled nad souladem činností Objednatele při ochraně osobních údajů na základě podnětů Objednatele, zaměstnanců Objednatele, kontrolních orgánů a subjektů údajů; b) zpracování návrhů na opatření k dosahování souladu s nařízením EU 2016/679 a dalšími předpisy v oblasti ochrany osobních údajů; c) posuzování návrhů dokumentů Objednatele týkajících se ochrany osobních údajů, jako jsou vnitřní právní předpisy, návrhy smluv o zpracování osobních údajů, a vydávaní potvrzení o souladu s nařízením EU 2016/679; d) přijímání podání subjektů údajů v záležitostech souvisejících se zpracováním jejich osobních údajů a vyřizování žádostí pokud jde o uplatňování jejich práv dle nařízení EU 2016/679; 3 e) spolupráce při plnění povinnosti Objednatele hlásit porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu a oznamovat porušení zabezpečení osobních údajů subjektům údajů; f) školení zaměstnanců Objednatele k problematice GDPR, ochrany osobních údajů a související legislativě a ICT bezpečnosti ve vazbě na ochranu osobních údajů ke zvyšování jejich povědomí a odborné zdatnosti v rozsahu min. 120 min./měsíc v pravidelných měsíčních intervalech mimo období letních prázdnin; g) realizace pravidelných konzultačních hodin k problematice GDPR a ochrany osobních údajů v rozsahu min. 60 min./měsíc v pravidelných měsíčních intervalech pro zaměstnance Objednatele. 3. Poskytovatel je povinen reagovat na podněty zaslané Objednatelem do 48 hodin od zadání požadavku. 4. Poskytovatel je povinen být k dispozici podle potřeb nebo instrukcí Objednatele v jeho sídle, případně na jiném Objednatelem určeném pracovišti, a to v době domluvené s Objednatelem, případně Objednatelem určené. 5. Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se při plnění této smlouvy dozvěděl. Povinnosti mlčenlivosti může Poskytovatele zprostit jen Objednatel svým písemným prohlášením či zmocněním a dále v případech stanovených zákonnými předpisy. Povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení platnosti této Smlouvy. 6. Poskytovatel je povinen chránit zájmy Objednatele, zejména je povinen upozornit Objednatele na veškerá nebezpečí škod, která mu jsou známa, a která souvisejí s poskytováním služeb. 7. Poskytovatel je povinen oznámit neprodleně Objednateli svou ztrátu předpokladů pro výkon funkce Pověřence nebo dlouhodobou neschopnost tuto funkci vykonávat. 8. Poskytovatel je povinen zamezit tomu, aby u něho došlo ke střetu zájmů v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy. Pokud ke střetu zájmů dojde či hrozí, že nastane, je to tomto povinen neprodleně informovat Objednatele. V. Práva a povinnosti Objednatele 1. Objednatel se zavazuje zajistit Poskytovateli s dostatečným předstihem data, informace a písemnosti, které jsou nezbytné k plnění předmětu Smlouvy. Dále se zavazuje poskytovat součinnost podle nařízení EU 2016/679. V případě, že potřebná data a informace Objednatel Poskytovateli nepředá s dostatečným předstihem, je vyloučena odpovědnost Poskytovatele za vady poskytnutého plnění a za případné škody vzniklé v důsledku toho, že Poskytovatel nemohl přihlédnout při plnění předmětu Smlouvy k datům, informacím a písemnostem, které mu Objednatel nepředal. 4 2. Objednatel se zavazuje bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o všech důležitých skutečnostech a změnách, které by mohly mít vliv na realizaci předmětu Smlouvy. 3. Objednatel oznámí Poskytovateli jakékoli porušení zabezpečení osobních údajů Objednatele, a to bez zbytečného odkladu. 4. Objednatel se zavazuje informovat Poskytovatele o stavu a průběhu implementace doporučení Poskytovatele poskytnuté v souladu s předmětem plnění dle Smlouvy. VI. Platební a fakturační podmínky 1. Cena bude fakturována měsíčně, vždy po skončení příslušného kalendářního měsíce, a to ve výši 420,- Kč bez DPH. Splatnost faktury Poskytovatele bude 30 dní od doručení faktury Objednateli. 2. Daňový doklad musí obsahovat náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti, je Objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět Poskytovateli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. VII. Vlastnictví písemností a datových souborů 1. Originály písemností a/nebo datové soubory, které Objednatel předal Poskytovateli pro plnění předmětu Smlouvy, zůstávají ve vlastnictví Objednatele a Poskytovatel je vrátí Objednateli protokolárně ve lhůtě sedmi (7) před skončením účinnosti Smlouvy. Písemnosti a/nebo datové soubory, které podle obecně platné právní úpravy nejsou po ukončení výkonu funkce Pověřence nezbytné k archivaci, je Poskytovatel povinen skartovat včetně všech zhotovených kopií. 2. Poskytovatel se zavazuje, že neposkytne žádné informace ani podklady týkající se předmětu plnění třetím osobám bez písemného souhlasu Objednatele s výjimkou informací, které je jako Pověřenec podle GDPR povinen poskytnout dozorovému úřadu a/nebo subjektům osobních údajů. 5 VIII. Odstoupení od smlouvy 1. Smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od této Smlouvy ohledně celého plnění nebo jeho nesplněného zbytku v případech výslovně stanovených zákonem nebo těmito podmínkami Smlouvy, zejména při podstatném porušení Smlouvy. 2. Za podstatné porušení Smlouvy Poskytovatelem se považuje zejména prodlení Poskytovatele s plněním požadavků dle čl. IV odst. 3 této Smlouvy o více než sedm (7) dní. 3. Pokud není dohodnuto jinak, je každá ze smluvních stran oprávněna odstoupit od této Smlouvy vždy jen po předchozí písemné výzvě k nápravě. Účinky odstoupení nastávají doručením projevu vůle odstoupit od smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupením není dotčena platnost ani účinnost ujednání o náhradě škody ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od Smlouvy. 4. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že bude zahájeno insolvenční řízení s Poskytovatelem. Poskytovatel je povinen oznámit tuto skutečnost neprodleně Objednateli. 5. Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy též v případě, že dojde k přijetí právní úpravy, která změní povinnost veřejnoprávních subjektů zřizovat funkci pověřence pro ochranu osobních údajů. IX. Závěrečná ujednání 1. Smluvní strany se zavazují řešit případné spory dohodou. Nebude-li dohoda možná, bude o sporu rozhodovat příslušný soud. Smluvní vztah se v případech neupravených touto Smlouvou řídí ustanoveními občanského zákoníku. 2. Smlouva může být měněna pouze formou písemných číslovaných a datovaných dodatků. 3. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení. 4. Smlouva vyjadřuje skutečnou a svobodnou vůli obou smluvních stran, jejichž zástupci prohlašují, že si Smlouvu přečetli, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují vlastnoručními podpisy. 5. Tato smlouva byla schválena usnesením Rady města Liberce č. 420/2019 ze dne 16.4.2019. 6 X. Doložky 1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. V Liberci dne 25.04.2019 Za Objednatele: Za Poskytovatele: Digitálně podepsal Iveta ------------------------------ Iveta Blažková Radova Digitálně podepsal DN: cn=Iveta Blažková, c=CZ, Radovan Hauk o=Mateřská škola "Delfínek" , n Hauk Datum: 2019.05.03 Liberec, Nezvalova 661/20, p.o., 10:24:39 +02'00' Blažková givenName=Iveta, sn=Blažková, serialNumber=ICA - 10376690 Datum: 2019.04.24 11:32:00 +02'00' 7