Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo uzavřená podle § 2586 a násl. zákona Č. 89/20 12 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů evidovaná pod Číslem: u objednatele: 082019, čj.: ORRJ/23347-19/641-20l9/surm u zhotovitele: ... ... . . . .. . ... l. Smluvní strany Název: Město Rumburk , Sídlo: IČ, Třída 9. května 1366/48, 408 01 Rumburk DIČ, 00261602 CZ00261602 Zastoupený: Jiřím Pimparou, místostarostou města E-mail: Tel., mob.: jiri.piinpara@rumburk.cz, Bankovní spojení: Číslo úČtu: 412 356 213, 607 088 234 Komerční banka a.s., pobočka Rumburk 78-5141630287/0100 Adresa pro zasílání korespondence, vC. daňových dokladů: Třída 9. května 1366/48, 408 01 Rumburk Pracovník pověřený jednáním ve věcech smluvních plnění dodávek a předání prací: ,. Ing. Dagmar Mertlová, vedoucí Odboru regionálního rozvoje a investic E-mail: daginar.mertlova@,rumburk.cz, Tel., mob.: 412 356 233, 725 712 737 (dále jen jako ,,objednatel") Název: VaNCLs.r.o. Sídlo: Liberecká 14, 470 01 Česká Lípa IČ, 25427385 DIČ, CZ25427385 Vratislav Švehla, jednatel společnosti Statutární zástupce: E-mail: ' ' lb ' Tel., mob.: Bankovní spojení vancl.svehla@seznam.cz Číslo účtu: 731506106 ČS Pracovník pověřený jednáním 90433 5399/0800 ve věcech smluvních plnění dodávek a předání prací: Vratislav Švehla E-mail: vancl.svehla@seznam.cz Tel., mob.: 731506106 (dále jen jako ,,zhotovitel") (objednatel a zhotovitel dále také společně jako ,,smluvní strany" a každý samostatně jako ,,smluvní strana") i , Ú r rf , Š P. 2. Předmět smlouvy ""T\\, ' "( l. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele za '\, Ĺ podmínek níže uvedených dílo ,,Rekonstrukce střechy MŠ Krásnolipská, Rumburk" (dále jen \ ,,dílo") a objednatel se zavazuje řádně provedené dílo převzít a zaplatit za něj zhotoviteli cenu, která je sjednána v ČI. 4 této smlouvy. 2. Místo plnění: budova Č.p. 463 na p.p.č. 2577/1, k.ú. Rumburk. 3. Rozsah díla je obsahově a věcně vymezen ve výkazu výměr, který je nedílnou přílohou této smlouvy. Dílo je zhotovitel plně povinen provést podle oceněného výkazu výměr. 4. V případě nejasnosti či neurčitosti si smluvní strany sjednají schůzku za účelem vyjasnění a stanovení objemu a druhu prací. 5. Veškeré vícepráce, změny, doplňky nebo rozšíření, musí být provedreny podle článku ustanovení 4 odst. 4. až 7. této smlouvy. 6. Zhotovitel se zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o kterém je v době užití známo, Že je škodlivý a předloží ve smyslu zák. Č. 22/1987 Sb. prohlášení o shodě výrobků s technickými předpisy a platnými technickými normami. Objednatel je dále povinen řídit se ujednáním vyplynulým z kontrolních dnů, které budou svolávány pro kontrolu provedených prací a stanovení pracovních postupů. Zahájení díla: 3. Termín plnění Dokončení díla: " dnem podpisu smlouvy 30.09.2019 4. Cena díla l. Cena za dílo je dohodnuta jako cena pevná. Celková cena je uvedena včetně DPH. Cena obsahuje všechny nákladové složky ("ejména materiál, mzdy, ostatní přímé náklady, odpisy techniky, provozní režie, správní režie, zařízení pracoviště, veŠkeré doklady o provedení stavby dle článku 10 odst. 2. rizika a vlivy během provádění díla apod.). Dohodnutá pevná cenaje cenou nejvýše přípustnou, kterou je možné překroČit jen za podmínek uvedených ve smlouvě o dílo. 2. Cena díla je ve snlyslll ustanovení odst. 1. a 3 tohoto článku sjednána ve výši: Cena bez DPH· 566.087,75 KČ DPH 21 %· . 118.878,43 Kč Cena vČetně DPH· . 684.966,18 KČ (cena slovy: ŠestsetosmdesátčtyřitisícdevětsetŠedesátŠest korun českých osmnáct haléřů českých) Tato cena je konečná, pokud se účastníci nedohodnou písemně jinak. 3. Uvedená cena můžeÝ být změněna pouze v případech: a) rozšíření předmětu plnění, dohodnutého ve smlouvě. Změny musí být dohodnuty v dodatku ke smlouvě o dílo. b) při posunu termínu skutečného dokončení díla z důvodu, které nejsou na straně zhotovitele. 4. Veškeré vícepráce, změny, doplňky nebo rozšíření, které si objednatel dodateČně objedná u zhotovitele, musí být ještě před jejich realizací vzájemně písemně odsouhlaseny v deníku víceprací, odpočtů a změn, včetně způsobu jejich provedení a ocenění. 5, Pro platnost víceprací či změn ovlivňujících cenu díla nestačí zapsání v stavebním deníku, ale je ., zapotřebí vždy dohoda smluvních stran ve formě písemného dodatku ke smlouvě. Dodatek musí být V potvrzen oprávněnými zástupci smluvních stran. , 6. Veškeré vícepráce, méněpráce, změny, doplňky nebo rozšířeni budou oceňovány za použití cen uvedených v položkovém rozpočtu zpracovaným na kompletní předmět díla v rozsahu dlemstanovení článku 2 odst. 1 a 2 této smlouvy. Pokud se bude jednat o práce, které v tomto rozpočtu nejsou 2 ; ! l m obsaženy, budou pro jejich oceněni použity smluvní ceny, jejichž podkladem budou obvyklé ceny používané ve stavebnictví. 7. Zhotovitel je povinen ocenit vícepráce podle cen použitých pro návrh ceny díla a předložit tento soupis objednateli k odsouhlasení formou dodatku ke smlouvě. Teprve po jeho odsouhlasení může být zahájena realizace těchto změn. Pokud zhotovitel nedodrží tento postup, má se za to, Že práce a dodávky jím realizované byly v předmětu díla a v jeho ceně zahrnuty. 5. Platební podmínky, fakturace l. V souladu s ustanovením § 21 zákona o DPH, ve znění pozdějších předpisů, sjednají smluvní strany dílčí plnění za provedené práce a dodávky. Dílčí plnění odsouhlasené objednatelem v soupisu skutečně provedených prací (zjišt'ovací protokoly se zůstatkovým plněnímj se považuje za samostatné zdanitelné plnění uskutečněné poslední den v měsíci. Zhotovitel, plátce DPH, vystaví na měsíční zdanitelné plnění dílčí fakturu, jejíž nedílnou součástí je soupis prací, odsouhlasených objednatelem. 2. Splatnost daňových dokladů se stanoví na 15 kalendářních dnů ode dne doručení. Objednatel není v prodlení, uhradí-li daňový doklad do 15 dnů po jejím obdržení. Za termín úhrady se považuje datum odúčtování Částky z úČtu objednatele. 3. Konečný daňový doklad musí obsahovat náležitosti uvedené v odstavci 8 a termín pozastávky. Dále pak rekapitulaci dílčích daňových dokladů v samostatné příloze. 4. Objednatel je oprávněn daňový doklad vrátit, bude-li obsahovat nesprávné údaje. V tom případě se hledí na daňový doklad jako na nedoručený. 5. Podkladem pro úhradu smluvní ceny dodaného díla je faktura, která bude mít náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona Č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále q jen ,,faktura") l 6. Kromě náležitostí stanovených platnými právními předpisy pro daňový doklad je druhá smluvní strana i povinna uvést ve faktuře i tyto údaje: a) číslo a datum vystaveni faktury b) číslo smlouvy a datum jejího uzavření l C) předmět smlouvy, jeho přesnou specifikaci (nestačí odkaz na číslo smlouvy) d) označení banky a číslo účty, na který musí být zaplaceno e) lhůta splatnosti faktury f) označení osoby, která fakturu vyhotovila, vČetně jejího podpisu a kontaktního telefonu g) IČ a DIČ objednatele a zhotovitele, jejich přesné názvy a sídlo h) označení útvaru, který případ likviduje i) soupis provedených prací včetně zjišt'ovacího protokolu - položkového výkazu výměr 7. V případě prodlení zhotovování díla oproti termínům stanoveným v ČI. 3 této smlouvy není objednatel povinen dílčí fakturu zaplatit dříve, než mu zhotovitel prokáže, Že příslušnou část díla již zhotovil. 8. V případě, Že příslušná část díla není provedena v souladu s položkovým rozpočtem, není objednatel povinen dilčI fakturu zaplatit dříve, než mu zhotovitel prokáže, Že příslušná část díla je provedena řádně v souladu s položkovým rozpočtem a veškeré vady odstraněny. 't 'l i! 3 Il j- : F 6 Stavebnídeník l. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební deník, do kterého je povinen zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy. Zejména je povinen zapisovat údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti, apod. Povinnost vést stavební deník končí předáním a převzetím díla. 2. Ve stavebním deníku musí být uvedeno mimo jiné : - název, sídlo, IČ, DIČ zhotovitele - název, sídlo, IČ objednatele - název, sídlo, IČ (příp.DIČ) zpracovatele PD - seznam dokumentace stavby včetně veškerých změn a doplňků - seznam dokladů a úředních opatření týkající se stavby Veškeré listy stavebního deníku musí být očíslovány. Je zakf ázáno zápisy ve stavebním deníku 3. přepisovat, škrtat, a nelze též z něj vytrhávat jednotlivé stránky. 4. Stavební deník bude po celou pracovní dobu přístupný pro objednatele. 5. Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako případný podklad pro vypracování doplňků a změn smlouvy. 6. Zhotovitel i objednatel jsou povinni sledovat obsah stavebního deníku a k zápisům připojovat svá ' stanoviska. Nepřipojí-li některá ze smluvních stran své stanovisko k zápisům druhé strany do 3 pracovních dnů, má se za to, že s obsahem zápisu souhlasí. Toto ujednání se nevztahuje na odsouhlasení nových prací, víceprací či změn předmětu díla, li nichž bude nutná dohoda smluvních stran o ceně. 7. Zhotovitel le povinen do stavebního deníku učinit mimo jiné zápis o termínech zkoušek a kontrol a dalších skutečnostech podle článku 8 odst. 1 shora a tuto skutečnost písemně oznámit objednateli. Totéž platí při dokončení díla. i 8. Stavební deník má náležitosti uvedené v metodickém pokynu "Stavební deník jeho skladba a vedení" vydaném Českýin svazem stavebních inženýrů v září 1996. Text tohoto pokynu je pro smluvní strany ! závazný. 7. StaveniŠtě l. Objednatel předá zhotoviteli staveniště nejpozději 2 dny před zahájením prací. O jeho předání a převzetí vyhotoví smluvní strany zápis. , 2. Staveništěm se rozumí prostor určený pro realizaci tohoto díla specifikovaný v ČI. 2. Pokud bude zhotovitel pro realizaci díla potřebovat prostor VětŠí, zajistí si jej na vlastní náklady. i 3. Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveniŠti pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi. Poruší-li tuto povinnost a přes upozornění oprávněného zástupce objednatele nepořádek do pěti pracovních dnů neodstraní, je objednatel oprávněn zajistit pořádek na náklady zhotovitele. Náklady vynaloŽené objednatelen] na zajištění pořádku na převzatém staveništi a v důsledku tohoto znečištění pravomocně uložené sankce objednateli, je objednatel oprávněn započíst proti fakturované ceně díla, účtovanou dílčí nebo konečnou fakturou. 4. Zhotovitel je odpovědný za řádné uložení a zabezpeČení materiálů, strojů a zařízení v prostoru staveniště. Objednatel nepřebírá odpovědnost za jejich případné ztráty nebo odcizení. Za ztrátu, poŠkození či odcizení materiálu, strojů, zařízení či jakýchkoli jiných věcí souvisejících s provedením l díla neodpovídá objednatel, ale zhotovitel, pokud takové poŠkozeni či odcizení neučinil výlučně objednatel. ĺ' G 5. Nejpozději do pěti pracovních dnů po odevzdání a převzetí díla je zhotovitel povinen vyklidit Ý pracoviště a upravit jej do původního stavu. l 6. Pokud dojde činností zhotovitele ke znečištění nebo poškození staveb, komunikací, zavazuje se zhotovitel, že je uvede do původního stavu na své náklady, a to bez zbytečného oCikjadu. Pokud tak l neučiní je objednatel oprávněn odstranit nečistoty a poškození na náklady zhotovitele. Náklady ' vynaložené objednatelem na odstranění znečištění nebo poškození staveb, komunikaci a v důsledku l ' ! l tohoto znečištění pravomocně uložené sankce objednateli, .je objednatel oprávněn započíst proti fakturované ceně díla, účtovanou dílčí nebo konečnou fakturou. 7. Pracovní doba pro účely této smloiwy je od 7:00 do 17:00 hod každý všední den, nedohodnou-li obě l strany jiné. 8. Provádění díla l. Zhotovitel je povinen prokazatelně vyzvat objednatele, zápisem do stavebního deníku 3 dny před plánovaným termínem kontroly nebo zkoušky, ke kontrole a prověření prací, které v dalším postupu budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými. Objednatel a stavební dozor objednatele si může zápisem ve stavebním deníku předem vymínit přítomnost svého zástupce při dokončení jednotlivých částí díla. Neučiní-li tak, je povinen na žádost objednatele odkrýt práce, kteŕé byly zakryty, které se staly nepřístupnými nebo provést příslušnou zkoušku na svůj náklad. V takovém případě až do takového provedení nemůže Část díla, v jejímž rámci měla být taková zkouška či kontrola provedena, platit za ukončenou. Pokud se zástupce objednatele nebo dozor investora ke kontrole či převzetí bez vážného důvodu a omluvy nedostaví, platí část díla za zkontrolovanou či převzatoll zápisem o této skutečnosti do stavebního deníku. Pokud bude zhotovitel trvat na provedení zkouŠky či kontroly, o jejímž konáni nebyl objednatel včas a řádně vyrozuměn, zvýšené náklady s jejich provedením za přítomnosti zástupce objednatele nese zhotovitel. Provedení kontroly bude dokladováno zápisem do stavebního deníku nebo samostatným protokolem. Lhůta pro oznámení začíná běžet dnem následujícím po provedení zápisu. 2. Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele mající příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci pracovníků je zhotovitel povinen na požádáni objednatele doložit. 3. Zhotovitel je poviňen při realizaci díla dodržovat veškeré ON, ČSN a bezpečnostní předpisy, veŠkeré zákony a jejich prováděcí vyhláŠky, které se týkají jeho Činnosti, bezpečnosti práce, požární ochrany a ochrany Životního prostředí. Pokud porušením těchto předpisů vznikne jakákoliv škoda, nese veškeré náklady zhotovitel. 4. Zhotovitel na sebe přejímá odpovědnost za škody způsobené na zhotoveném díle po celou dobu výstavby, to znamená do převzetí díla objednatelem, stejně tak za Škody způsobené stavební činností třetí osobě (např. Škody způsobené na infrastruktuře, pozemcích jiných vlastníků apod.). Zhotovitel se zavazuje tyto škody neprodleně odstranit. 5. Zhotovitel je povinen zajistit bezpečnost díla, a to bud' jeho střežením, pojištěním nebo jiným adekvátním způsobem. Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nese od předání staveniště do převzetí díla zhotovitel. 6. Zhotovitel se zavazuje hospodařit s odpady v souladu se zákonem č. l 85/2001 Sb. a vyhláškou MŽP č. 3 83/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady. Při porušení této povinnosti odpovídá zhotovitel za způsobenou Škodu, kterou je objednatel oprávněn započíst oproti fakturované ceně díla, účtovanou dílčí nebo konečnou fakturou. 7. Objednatel si vyhrazuje právo v případě sporu či jiné oprávněné potřeby k prověření jakosti díla nechat si zhotovit znalecký posudek. V případě, že jeho výsledek ukáže oprávněnost pochyb či námitek objednatele, náklady na jeho vyhotovení půjdou k tíži zhotovitele. 8. Umístění reklamy zhotovitele na staveništi podléhá schválení objednatele, 9. Při realizací díla bude zhotovitel spolupracovat a předávat provedené dílo oprávněnému zaměstnanci objednatele, Při realizaci a předáváni díla budou striktně kontrolovány použité materiály tak, aby byly dodrženy podmínky dané položkovým rozpočtem. Pokud nebudou dodrženy tyto podmínky, nebude f dílo nebo část díla převzata. Pokud budou během následné péče a záruční doby realizovány dosadby, musí sortiment odpovídat původnímu dle položkového rozpočtu. J ? 5 i, 9. Bezpečnost práce \ ]. Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost práce a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště během realizace díla. Po celou dobu provádění díla zajisti zhotovitel bezpečnost zdraví a provozu zejména dodržováním předpisů BOZ a PO na pracovišti a odpovídá za Škody vzniklé jejich porušeníin jemu, objednateli nebo třetím osobám. Zhotovitel zabezpečí vybavení pracovníků ochrannými pracovními pomůckami. Dále se zhotovitel zavazuje dodržovat hygienické předpisy. Povinnosti a úkoly na úseku BOZI?, vyplývající z platných právních předpisů, zajišt'uje zhotovitel na vlastní náklady a odpovědnost. 2. Zhotovitel je povinen dodržovat veškeré platné předpisy na úseku bezpečnosti práce, ochrany zdraví a předpisy o požární ochraně a prevenci, a to zejména: r - podle zákona Č. 262/2006 Sb., Zákoník práce, v platném znění - Vyhl. ČÚBP Č. 601/2006 Sb., O bezpečnosti práce a technických zařízení při stavebních pracích - Zák. ČNR Č.133/1985 Sb., O požární ochraně v platném znění - VČNyhRl. ČM.1i3n3i/st1e9r8s5tvSab.vnvitprlaatčn,ém246z/n2ě0n0í1 Sb., kterou se provádí některá ustanovení požárního zákona - nVeyhhold. Č(hÚaBváPriaí) ČaBpÚoru4c9h8/t2e0ch01nicSkbé.h, oOzeavříizdeennícvi aplraetgniésmtrazcniěpnríacovních úrazů a o hlášení provozních - jbeezppoevčinnoesnti raesopcehkrtaonvyatzdvreašvkíeprřái pbreázcpieačnpoosžtánríníporacvhirdalnay, jveydvýanluáčnoěbjpeodvniantneolesmtí .zhZoatjoišvtiětnelíe prostředků 3. Za porušení po.¥inností zhotovitele ve smyslu předchozího odstavce se považují zejména požití 4. alkoholických nápojů nebo jiné návykové látky na pracovišti, popř. odmítnutí dechové zkoušky. Toto porušení bude sankcionováno částkou 5 000 KČ a to za každé jednotlivé porušení. Pokud dojde pracovníkem nebo pracovníky zhotovitele k požití alkoholických nápojů nebo jiné návykové látky na staveniŠti, je povinen stavbyvedoucí zhotovitele dotyčného pracovníka okamžité ze stavby odvolat. Pro případ jeho nepřítomnosti má toto právo hlavní stavbyvedoucí nebo zástupce objednatele. Odvolaný pracovník musí být nahrazen nejpozději do 24 hodin pracovníkem jiným. Pracovníci zhotovitele jsou povinni podrobit se na žádost objednatele dechové zkoušce na přítomnost alkoholických nápojů nebo jiné návykové látky za účasti oprávněného zástupce zhotovitele. V případě, že se pracovník zhotovitele odmítne podrobit takovéto zkoušce, iná se za to, že byl pod vlivem alkoholického nápoje či jiné návykové látky. 10. Předání díla I. Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli nejpozději 3 dny předem, kdy bude dílo připraveno k předání. Předání díla se řídí ustanoveními občanského zákoníku, není-li ve smlouvě dohodnuto jinak. Zhotovitel předá zhotovené dílo či jeho dílčí část a objednatel převezme formou zápisu o předání a převzetí zhotoveného díla. Nedostaví-li se objednatel k převzetí řádně dokončeného díla, má se za to, Že dílo bylo zhotovitelem řádně předáno a objednatelem řádně převzato. 2. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u předání díla nebo jeho části: - doklady o likvidaci odpadů vzniklých při realizaci díla - technické listy výrobků, použitých materiálů - seznam osob s uvedením jejich adres a telefonních čísel, u kterých bude niožné nahlásit b r reklamovanou vadu .;. - stavební deník (případně deníky) Bez těchto dokladů nelze považovat dílo za dokončené a schopné předání. 3. Dílo je považováno za ukončené po ukonČení všech prací uvedených v této smlouvěľ.pokud jsou ukončeny řádně a včas a zhotovitel předal objednateli potřebné doklady. Pokud jsou v této smlouvě 6 '! použity termíny ukončení díla nebo den předání, rozumí se tím den, ve kterém do.jde k podpisu předávacího protokolu. 4. Zhotovitel splní svůj závazek provést dílo jeho řádným dokončením, úspěšným provedením zkoušek a protokolárním předáním díla objednateli. Dílo bude předáno bez vad a nedodělků. 5. Nejpozději při předání díla předá zhotovitel objednateli doklad o zajištění likvidace odpadu vzniklého stavebními pracemi v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb. 6. Předání a převzetí díla se uskuteční na základě písemného zápisu podepsaného oprávněnými zástupci smluvních stran. Vady a nedodělky shledané objednatelem při předání díla a zapsané do protokolu, jsou důvodem pro nepřevzetí díla. 7. Zhotovitel odpovídá za kvalitu a úplnost díla. Kvalita díla musí odpovídat nabídce uvedené v příloze této smlouvy. Zhotovitel zaručuje objednateli provedení díla a jeho Pjednotlivých části v souladu s veškerými platnými právními, bezpečnostními, hygienickými a technologickými předpisy a normaini platnými na území České republiky, a dále zhotovitel zaručuje možnost používání tohoto díla v souladu s těmito předpisy a touto smlouvou na území České republiky. 11. Přechod vlastnických práv 1. Staveniště na pozemcích příslušných k prostom, kde bude dílo realizováno, má zhotovitel po dobu provádění díla v bezplatném užívání. 2. Nebezpečí škod na zhotovovaném díle nese zhotovitel od zahájení prací až do jeho řádného předání a převzetí objednatelem. 3. Objednatel se stává vlastníkem díla nebo jeho části vždy po zaplacení dílčí faktury přísluŠné části. Objednatel se zavazuje, že nepřenese vlastnické právo ke zhotovenému dílu na třetí osobu před podpisem protokolu o předání a převzetí stavby. 12. Záruka 1. Záruční doba na předané a převzaté práce dle návrhu zhotovitele Činí 24 měsíců. Záruční doba počíná běžet dnem předání díla objednateli. 2. Objednatel je povinen vady vzniklé v záruční době písemně (poštou popř. emailem) reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění. v reklamaci budou vady popsány a uvedeno jak se projevují. Dále v reklamaci může objednatel uvést své požadavky, jakým způsobem požaduje vadu odstranit nebo zda požaduje finanční náhradu. Dále objednatel navrhne termín schůzky k projednání reklamace a kontaktní osobu, se kterou bude reklamace projednána. 3. Zhotovitel je povinen odstranit veškeré vady, které se objeví v průběhu záruční doby, nejpozději do 14-ti dnů po obdržení reklamace, pokud se s objednatelem nedohodne na jiné lhůtě. V případě, že se jedná o havárii, kte{á znemožňuje užívání díla, je zhotovitel povinen tuto vadu odstranit do 48 hodin. 4. Reklamaci lze uplatnit do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná objednatelem v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou. 5. Nezahájí-li zhotovitel práce vedoucí k odstraněni vady do 5 dnů po obdržení reklamace objednatele, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vady třetí osobu. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí objednateli zhotovitel. 6. Záruční doba neběží po dobu, po kterou probíhá řízení o reklamaci, tj. ode dne uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace zhotovitelem. Dnem vyřízení reklamace je den, kdy objednatel potvrdil vyřízení reklamace. O tuto dobu se záruční doba prodlužuje. 7. V případě, že vady na díle způsobené zhotovitelem budou příČinou vad vzniklých na jiných částech díla, má objednatel právo přeúčtovat zhotoviteli veškeré náklady související s jejich odstraněním. 7 íi ! 13. Změna smlouvy l. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemným, oboustranně potvrzeným ujednáním, výslovně nazvaným ,,Dodatek ke smlouvě". Jiné zápisy, protokoly apod. se za změnu smlouvy nepovažují. 2. Nastanou-li u některé ze stran skutečnosti bránící řádnému plnění této snílouvy, je povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných k podpisu smlouvy. 3. Chce-li některá ze stran od této smlouvy odstoupit na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, je povinna svoje odstoupení písemně oznámit druhé straně s uvedením termínu, ke kterému od smlouvy odstupuje. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opi:avňuje. Bez těchto náležitostí nelze odstoupení navrhnout. 14. Smluvní pokuty l. V případě nesplnění termínu proplacení daňových a nedaňových dokladů z důvodů na straně objednatele, sjednává se smluvní úrok ve výši 0,05 % z ceny fakturované Částky za každý i započatý kalendářní den prodlení. 2. Pokud zhotovitel bude v prodlení s předáním díla je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 100 kč za každý i započatý kalendářní den prodlení. 3. Jestliže zhotovitel oznámí objednateli, že je dílo připraveno k předání a při přejímacím řízení zjistí, že dílo není podle podmínek smlouvy ukonČeno nebo připraveno k předání, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli veškeré náklady jg tím vzniklé nebo smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč. Objednatel si zvolí, který způsob upratní. 4. Převezme-li objednatel dodávku s drobnými vadami, které nebrání užívání, má objednatel právo na dodatečné bezplatné odstranění vady v terminu uvedeném v zápise o předání a převzetí. Jestliže tak zhotovitel v tomto termínu neučiní a to ani 15 dní po uplynutí tohoto termínu, je objednatel oprávněn dát vady na náklady zhotovitele odstranit a současně je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu 1.000 KČ za každý izapočatý kalendářní den prodlení s odstraněním až do dne, kdy vady budou odstraněny. Objednatelem vynaložené náklady na odstranění vad je objednatel oprávněn započíst proti fakturované ceně díla. 5. Za nesplnění termínu vyklizení staveniště dle ustanovení článku 7 odst. 5 této smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 100 Kč za každý i započatý kalendářní den prodlení. 6. Za nesplnění dohodnutého termínu pro odstranění skrytých vad díla v záruční době .je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 100 kč za každý i započatý kalendářní de11 prodlení. 7. Za prodlení s n@tupem k vyřizování reklamovaných vad je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500 kč za každý i započatý kalendářní den prodlení. 8. V případě, že nebude stavební deník přístupný v pracovni době na stavbě nebo došlo v něm k zakázaným úpravám podle ČI. 6. odst. 3, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli jednorázovou, smluvní pokutu 100 KČ za každý zjištěný případ. 9. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli poplatky, sankce, škody a vzniklé vícenáklady, které byl objednatel povinen zaplatit z důvodu nedodržení podinínek pravoinocných rozhodnutí nebo závazných t vyjádření orgánů státní správy ze strarky zhotovitele. 10. Povinnost zaplatitjednotlivé dohodnuté smluvní pokllty nemá vliv na povinnost náhrady způsobených Ĺ škod. Je proto možný souběh úhrady pokuty i vzniklé Škody. ' ] l. Všechny smluvní pokuty podle této smlouvyje objednatel oprávněn započítávat proti fakturované ceně díla, účtovanou dílčí nebo konečnou fakturou. 8 "7 15. Jiná ujednání l. Zhotovitel prohlašuje, Že je schopen zajistit dílo jako celek a že zajistí dodržování POV (plán organizace výstavby). 2. Zhotovitel prohlašuje, že nemá Žádné daňové nedoplatky vůči příslušnému finančnímu úřadu, nemá závazky na pojistném vůči příslušné správě sociálního zabezpečení a příslušné zdravotní pojišt'ovně. Pokud se prokáže, Že toto prohlášení je nepravdivé nebo se prokáže, že po dobu úČinnosti této sinlouvy dojde k vzniku takových závazků na straně zhotovitele, má objednatel právo odstoupit od smlouvy. 3. Zhotovitel prohlašuje, že se důkladně a podrobně seznámil s rozsahem a povahou díla a že mu jsou známy technické, kvalitativní a specifické podmínky, za nichž se bude dílo realizovat. 4. Ve věcech souvisejících s realizací díla pověřily k jednání smluvní strµny tyto svoje zástupce: za objednatele - ve věcech technických: Ing. Dagmar Mertlová, vedoucí Odboru regionálního rozvoje a investic Zdeněk Doležal, referent Odboru regionálního rozvoje a investic za zhotovitele - ve věcech technických: Vratislav Švehla 5. Zhotovitel si zabezpečí po dobu provádění díla všechny potřebné zdroje energie a vody sám, k Čemuž mu na požádání poskytne objednatel potřebnou součinnost, a zajistí si řádné ukládání a zabezpečení materiálu, surovin, strojů a strojních zařízení. 6. Ohrozí-li nebo zmaří-li zhotovitel realizaci díla nebo podstatným způsobem poruší tuto smlouvu, má objednatel právo 6d této smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na povinnost zaplatit smluvní pokutu. Mezi důvody, pro něž lze od smlouvy odstoupit patří zejména: a) prodlení v dílčích pracích dle článku 3 této smlouvy o dílo převyšující dobu 10 kalendářních dnů b) nesplnění objemu díla v rozsahu 45% v polovině sjednané lhůty c) prodlení zhotovitele se zahájením prací převyšující 7 kalendářních dnů d) opakované nebo zvláště hrubé porušení provozních podmínek pracoviště e) opakované nebo zvlášť hrubé porušení podmínek jakosti díla 7. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo jiným subjektům z důvodu neplnění podmínek této smlouvy o dílo, zákona, ČSN či jiných norem a předpisů, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu škodu odstranit, není-li to možné, pak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel. 8. Zhotovitel na své náklady zajistí zařízení staveniště, zábor veřejného prostranství, odstraňování odpadů a nečistot, vzniklých provádäiím díla, a to i na veřejných komunikacích, střežení staveniŠtě a zabezpečení díla proti vniknutí nepovolaných osob. Objednatel má právo kdykoli přístup na stavbu. Objednatel je oprávněn k soustavné kontrole provádění díla. 9. Zhotovitel prohlašuje, že neumožní výkon nelegální práce v souladu s § 14la zákona č. 435/2004 Sb. zákon o zaměstnanosti v platném znění. 10. Smluvní strany berou na vědomí, Že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registrll smluv (zákon o registru smluv). ] l. Smluvní strany berou na vědomí, Že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláŠtními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a nemohou být poskytnuty, a to Šedou barvou zvýraznění textu. Smluvní strana, která smlouvu zveřejní, za zveřejnění neoznačených údajů podle předeŠlé věty nenese žádnou odpovědnost. 12. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. l zákona ? č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 9 j .l ú , ll . l' 16. ZávěreČná ustanovení : l. Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém obsahu této smlouvy. . 2. Tato smlouva je vyhotovena v 5 stejnopisech, z nichž tři obdrží objednatel a dva zhotovitel. l 3. Strany se dohodly, že obchodním soudem příslušným pro řešení sporů z této smlouvy vzniklých je příslušný soud v Děčíně. 4. Práva a povinnosti smluvních stran v této smlouvě výslovně neupravená se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a předpisy s tím souvisejícími. 5. Smluvní strany se zavazují udržovat veškeré informace zjištěné při plněni této smlouvy v tajnosti a nezveřejňovat je ve vztahu k třetím osobám. 6. Tato smlouva byla schválena na 24. schůzi Rady města Rumburk dne 06.06.2019 usnesením Č. 351/2019. Přílohy: Nabídka ze dne 3 1.05.2019, včetně položkového rozpočtu Příloha Č. l V Rumburku dne: 19 ,06, 2019 V 11UHBuu(u dne: ......1.9 ,06, 2019 Za objednatel : 'e Za zhotovitele: """S"""""""' Jiří Pi /VratiS v Švehla místos (j£díúltel společnosti m l l 10 7 Cenová nabídka na rekonstrukci střechy MŠ Krásnolipská - Předpokládaný termín realizace : červenec - srpen 2019 - Doba realizace: cca 2 měsíce - Cena nabídky: 566.087,75 KČ. bez DPH V České Lípě dne 31.05.2019 Š la Vratislav jednatel společnosti VaNCL s.r.o., Liberecká 121, Česká Lipa 470 01, IČO: 25427385, DIČ: CZ25427385 tel.: "420 487 525 842, Fax: +420 834 860 Kontakty: Švehla Vratislav, "420 731 506 106, e-mail: vancl.sveh!a@seznam,cz i_ VERLAG Krycí list rozpočtu DASHÔFER Stavební úpravy objektu mateřské Objednatel: IČ/DIČ: Název stavby: škofy Projektant: IČ/DIČ: Druh stavby: 1Č/DIČ: Lokalita: Krasnolipská 463/8 Rumburk Zhotovitel: b 25427385/ Začátek výstavby: Konec výstavby: Položek: 21 jKSO: Zpracoval: Datum: A Základní rozpočtové náklady Rozpočtové náklady v KČ C Náklady na umistění stavby (NUS) ' ' "B""""' Doplňkové náklady HSV Dodávky 36 666,27 Práce přesčas 0,00 Zařízení staveniště 6 250,00 129 267,53 Bez pevné podl. 0,00 Mimostav. doprava 29 000,00 Montáž 169 075,38 Kulturní památka 0,00 Uzemní vlivy 167 597,28 0,00 PSV Dodávky Provozní vlivy 0,00 0,00 Ostatní 0,00 Montáž 10 000,00 NUS z rozpočtu 0,00 "M" Dodávky 0,00 0,00 NUS celkem 35 250,00 18 231,29 0,00 NUS celkem z obj. 0.00 Montáž 0,00 530 837,75 DN celkem ORN celkem 0,00 'Ostatní materiál ORN celkem z obj. DN ce)kem z obj. Přesun hmot a suti ZRN celkem Základ 0% _" - . , _ _._0,00 0,00 Celkem bez DPH 566 087,75 Uktäd '15%, % ¶0,00 DPH 15% 118 878,43 Celkem včetně DPH 684 066,48j Zákläd Z1%: - "- ' · _ -566'0'87,75 DPH 21% Projektant Objednatel Zhotov|te| k Datum, razítko a pocipis Datum. razítko a POCDis Datum, razítko Poznámka: VERLAG Stavební rozpočet Doba výstavby: dashôfer Stavební úpravy objektu mateřské školy Název stavby: Druh stavby: Začátek výstavby: Lokalita: Krásnolipská 463/8 Rumburk ·' Konec výstavby: jKSO: Zpracováno dne: c Objekt Kód Zkrácený popis M.j. Množství Jednot. cena jKč) RozměrY 71,00 Celkem 78,00 109,63 14 377,30 712 Izolace střech (živičné krytiny) 84,54 7 783.38 712441856 214,00 1 628322871 Pcvlaková krytina střech m2 170,00 179,00 . 6 593,93 2 7GŠ 187,00 125,00 322 295,35 Pás asfaltovaný oxidovaný m2 236,00 375,00 38 306,00 3 765361810 816,16 21 250,00 4 712411115 Krytina tvrdá m, 'E7· 1,00 70 125,00 5 711150845 1,00 37 500,00 192 614,35 6 765511845 DemDntáž šindelové krytiny, do suti m2 5 000,00 42 500,00 90 450,10 37 500,00 7 9090909 Provedení povlakové krytiny střech m2 900,20 79,54 5 000,00 8 9090910 39,30 118 330,53 94 Modifikovaný asfaltový pás m2 1.00 6 250,00 35 799,83 9 941941042 450,10 57,96 35 377.86 10 941941295 Krytina ze živičného šindele vC. podkladní vrstvy m2 450,10 14,66 6 250,00 11 712400874 450,10 26 088,92 12 941941842 Hodinové zúčtovací sazby (HZS) 450,10 9,63 6 599,59 13 944944011 " 8,63 4 332,21 14 944944031 Oprava klempířských prvků - 20% kpl 20,00 3 882,11 15 944944081 ' 327,88 6 557,50 HOl Případná oprava podbiti kpl 1,00 6 557,50 16 10 000,00 998011003 Lešení a stavební výtahy · í .."- " . :" Ž-i 4,50 10 000,00 17 M21 4,50 375,00 10 000,00 " Montáž lešení leh.řad.s podlahami,š.1,2 m, H 30 m m2 4,50 1 134,06 16 777,07 210293845 4,50 18 Š Příplatek za každý měsíc použiti lešení k pol.1042 m2 344,18 1 687,50 19 1 875,00 5 103,28 20 997013113 Příplatek na komplikovatelnost za sklon střechy k lešení kpl 1 548.79 21 :' 979100011 8 437,50 997013509 Demontáž lešení Ieh.řad.s podlahami,š.1,2 m,H 30 m m2 530 837,75 979990523 Montáž ochranné sitě z umělých vláken m2 Příplatek za každý měsíc použití sítí k pol. 4011 m2 Demontáž ochranné sitě z umělých vláken m2 Budovy občanské výstavby Přesun hmot pro budovy zděné výšky do 24 m t Élek'tromontáže " Demontáž a zpětná montáž hromosvodu VC. ,revize kpl Přesuny suti Vnitrostaveništni doprava suti vybouraných hmot pro budovy v do 24 m s použitím mechanizace t Odvoz suti a vyb.hmot do 10 km, vnitrost. 15 m t Příplatek k odvozu suti a vybouraných hmot na skládku ZKD 1 km přes 1 km t Poplatek za skládku suti t Poznámka: Á