Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9471935: LPS pro dospělé Šternberk - SMN a.s.

Příloha Smlouva o zajištění LPS, Šternberk, dospělí.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva

      o zajištění lékařské pohotovostní služby pro dospělé
                              ve městě Šternberk

Olomoucký kraj
se sídlem Jeremenkova 1191/40a, Hodolany, 779 11 Olomouc
IČO: 60609460
DIČ: CZ60609460
zastoupený Mgr. Daliborem Horákem, 3. náměstkem hejtmana Olomouckého kraje na
základě pověření hejtmana Olomouckého kraje ze dne 8. 11. 2016
Bankovní spojení: 27-4228330207/0100 vedený u Komerční banky, a.s.
(dále jen „objednatel“)

a

Středomoravská nemocniční a.s.
se sídlem Mathonova 291/1, Krasice, 796 04 Prostějov
IČO: 27797660
DIČ: CZ27797660

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl B, sp. zn.

5810

zastoupená: MUDr. Marie Marsová, předseda představenstva

      Ing.          ředstavenstva

Bankovní spojení:

(dále jen „poskyto

oba společně dále jen „smluvní strany“

                 uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto smlouvu:

                                           I. Předmět smlouvy

Na základě této smlouvy se poskytovatel zavazuje zajistit pro objednatele poskytování
lékařské pohotovostní služby pro dospělé ve městě Šternberk (dále jen „pohotovostní
služba“).
Objednatel se zavazuje za řádně poskytnuté služby zaplatit poskytovateli cenu dle
sjednaných platebních podmínek.

                                          II. Specifikace služeb

1. Pohotovostní služba je ambulantní péče poskytovaná pacientům v případě náhlé
    změny zdravotního stavu nebo zhoršení průběhu onemocnění v době mimo
    pravidelnou ordinační dobu ambulantních zdravotnických zařízení; není určena pro
    běžné vyšetřovací nebo léčebné úkony, pokud snesou odklad do řádných
    ordinačních hodin praktických lékařů nebo ambulantních specialistů.

2. K zajištění poskytování zdravotní péče v rámci pohotovostní služby bude v ordinaci
    po celou dobu poskytování pohotovostní služby přítomen vždy minimálně 1 lékař
    způsobilý k samostatnému výkonu povolání lékaře a 1 zdravotnický pracovník
    způsobilý k výkonu povolání všeobecné sestry.
                                         III. Čas a místo plnění

1. Pohotovostní služba bude poskytována v pracovních dnech v době od 15:00 do
    07:00 hodin následujícího dne, a dále o sobotách, nedělích a svátcích 24 hodin
    denně (tj. od 07:00 do 07:00 hodin následujícího dne).

2. Pohotovostní služba bude poskytována na adrese Jívavská 20, 785 01 Šternberk.
    Poskytovatel prohlašuje, že prostory na uvedené adrese jsou bezbariérové, snadno
    dostupné motorovým vozidlem, v dosahu městské hromadné dopravy a jsou
    soustředěny na jednom místě (nejsou rozptýleny ve více budovách nebo areálech).

3. Poskytovatel dále prohlašuje, že zajistil návaznost na poskytování akutní lůžkové
    péče.

                                              IV. Cena služeb

1. Smluvní strany se dohodly, že maximální výše úhrady za zajištění pohotovostní
    služby za rok činí 2 500 000,- Kč slovy dva miliony pět set tisíc korun českých,
    přičemž maximální výše měsíční zálohy činí 208 333, slovy dvě stě osm tisíc tři sta
    třicet tři korun českých.

2. Uvedená cena za zajištění pohotovostní služby je cenou nejvýše přípustnou.

3. Cenu služeb lze písemnou dohodou smluvních stran měnit pouze v případě
    rozšíření či zúžení rozsahu poskytovaných služeb dodatky této smlouvy a při
    dodržení § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
    pozdějších předpisů.

4. Pohotovostní služba je zdravotní službou dle § 58 zákona č. 235/2004 Sb., o dani
    z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, která je podle § 51 odst. 1 písm.
    h) téhož zákona plněním osvobozeným od daně bez nároku na odpočet daně.

5. Smluvní strany se dohodly, že veškeré výkony zdravotní péče provedené při
    poskytování pohotovostní služby dle této smlouvy, které budou hrazeny
    z veřejného zdravotního pojištění, budou účtovány dle obecně závazných právních
    předpisů příslušným zdravotním pojišťovnám; příjemcem takto účtovaných
    prostředků bude poskytovatel.

                                         V. Platební podmínky

1. Cenu za zajišťování pohotovostní služby uhradí objednatel poskytovateli měsíčně
    na základě zálohové faktury, kterou poskytovatel vystaví vždy za uplynulý
    kalendářní měsíc, za měsíce listopad a prosinec nejpozději do 20. 12. Částka
    uvedená na zálohové faktuře nepřekročí výši měsíční zálohy uvedenou v čl. IV
    odst. 1 této smlouvy.

2. Vyúčtování skutečných nákladů a zálohových plateb za předchozí kalendářní rok
    včetně konečné faktury doručí poskytovatel objednateli nejpozději do 15. 1.
    následujícího kalendářního roku. Případný přeplatek vrátí poskytovatel objednateli
    do 7 dnů ode dne doručení vyúčtování na bankovní účet 27-4228320287/0100,
    vedený u Komerční banky, a.s.

3. V případě ukončení smlouvy k jinému datu než k 31. 12. kalendářního roku doručí
    poskytovatel objednateli vyúčtování skutečných nákladů a zálohových plateb
    včetně konečné faktury za období účinnosti smlouvy, které nebylo dosud
    vyúčtováno, do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém
    dojde k ukončení účinnosti smlouvy. Případný přeplatek vrátí poskytovatel
    objednateli do 7 dnů ode dne doručení vyúčtování na bankovní účet 27-
    4228330207/0100, vedený u Komerční banky, a.s.

4. Maximální cena, která bude objednatelem poskytovateli uhrazena za příslušný
    kalendářní rok, je rovna součtu maximálních výší měsíčních záloh za období
    účinnosti této smlouvy v příslušném kalendářním roce. Po vyúčtování provedeném
    dle odst. 2 nebo 3 tohoto článku smlouvy a v návaznosti na toto vyúčtování nebude
    mít poskytovatel vůči objednateli nárok na žádný doplatek za vyúčtované období.

5. Faktury musí obsahovat veškeré náležitosti účetního dokladu podle zákona
    č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že faktura
    nebude vystavena oprávněně, bude obsahovat nesprávné údaje, nebo nebude
    obsahovat náležitosti v souladu s touto smlouvou, je objednatel oprávněn vrátit ji
    poskytovateli. V takovém případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti a nová lhůta
    splatnosti začne plynout dnem doručení opravené nebo oprávněně vystavené
    faktury objednateli.

6. Splatnost faktur činí 30 dnů ode dne jejich doručení objednateli. Dnem zaplacení
    faktury je den odepsání finančních prostředků z účtu objednatele ve prospěch účtu
    poskytovatele.

                                                 VI. Sankce

1. V případě, že poskytovatel nezajistí poskytování pohotovostní služby dle této
    smlouvy, je objednatel oprávněn požadovat po poskytovateli zaplacení smluvní
    pokuty ve výši 3 000,- Kč, slovy: tři-tisíce-korun-českých, za každý, i započatý, den,
    kdy pohotovostní služba nebyla řádně poskytována. Pokuta je splatná do 10 dnů
    ode dne doručení výzvy k úhradě, zaslané poskytovateli za tímto účelem
    objednatelem.

2. Objednatel je zároveň oprávněn požadovat případnou náhradu škody, která by byla
    způsobena porušením povinnosti poskytovatele zajistit pohotovostní službu dle
    této smlouvy, a která by přesáhla zaplacenou smluvní pokutu.

3. V případě prodlení objednatele se zaplacením ceny za zajištění pohotovostní
    služby je poskytovatel oprávněn požadovat po objednateli zaplacení úroku
    z prodlení v souladu s platnými a účinnými právními předpisy.

                         VII. Účinnost smlouvy, odstoupení od smlouvy

1. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.

2. Smlouvu lze ukončit:
    a) písemnou dohodou obou smluvních stran,
    b) výpovědí bez udání důvodu kterékoliv ze smluvních stran; výpověď musí být
    v písemné formě doručena druhé smluvní straně, přičemž výpovědní lhůta činí šest
    měsíců a začíná běžet od prvního dne kalendářního měsíce následujícího po
    doručení výpovědi druhé smluvní straně.
3. V případě ukončení smlouvy uvedenými způsoby uhradí objednatel poskytovateli
    částku za služby poskytnuté v období, ve kterém byla tato smlouva účinná
    a současně ve kterém byla pohotovostní služba poskytovatelem zajištěna řádně
    a v rozsahu stanoveném touto smlouvou.

4. Objednatel a poskytovatel jsou oprávněni odstoupit od této smlouvy v případě
    podstatného porušení smluvních povinností druhou smluvní stranou.

5. Za podstatné porušení smluvních povinností se zejména považuje:

    a) nezajištění pohotovostní služby dle čl. II. a III. této smlouvy po dobu delší než
         10 dnů,

    b) je-li objednatel v prodlení s peněžitým plněním po dobu delší než 60 dnů.
         Poskytovatel v takovém případě může využít práva na přerušení plnění
         předmětu této smlouvy o dny, kdy byl objednatel v prodlení. Tuto skutečnost
         musí objednateli písemně oznámit, a to nejpozději do 5 dnů od nesplnění plnění
         objednatelem.

6. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně, doručeno druhé smluvní
    straně, přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení písemného oznámení.

7. V případě zrušení této smlouvy tím, že některá ze smluvních stran od smlouvy
    odstoupí, bude provedeno vyúčtování dle čl. V odst. 3 této smlouvy. Odstoupením
    od této smlouvy není dotčen případný nárok na náhradu škody a na uplatnění
    smluvní pokuty.

8. Dojde-li k zániku této smlouvy z důvodů na straně poskytovatele, má objednatel
    právo vůči poskytovateli uplatnit nárok na náhradu veškerých nákladů, které
    v souvislosti s uzavřením a realizací této smlouvy musel vynaložit, jakož i nárok na
    náhradu škody včetně ušlého zisku, která objednateli vznikne v důsledku nesplnění
    povinností poskytovatele dle této smlouvy řádně a včas.

9. Dojde-li k zániku této smlouvy z důvodu na straně objednatele, poskytovatel je
    oprávněn dále objednateli vyúčtovat náklady prokazatelně vynaložené v souvislosti
    s předčasným ukončením poskytování služeb, pokud tyto náklady vynaložil v zájmu
    a nikoliv proti vůli objednatele nebo pokud byl povinen je vynaložit nebo pokud je
    vynaložil proto, aby jemu samému, jiné osobě nebo objednateli nevznikla
    předčasným ukončením poskytovaných služeb škoda nebo tato škoda nevznikla
    ve větším rozsahu.

                                            VIII. Jiná ujednání

1. Poskytovatel se zavazuje na vyžádání objednatele předložit údaje o počtu pacientů
    ošetřených v rámci pohotovostní služby zajištěné dle této smlouvy, a to zvlášť pro
    pracovní dny a zvlášť pro soboty, neděle a svátky.

2. Poskytovatel se zavazuje poskytnout objednateli kdykoliv veškerou součinnost
    potřebnou pro kontrolu fakturačních podkladů souvisejících s touto smlouvou.
    V případě, že ze strany objednatele dojde ke kontrole podkladů pro fakturaci podle
    této smlouvy, je po dobu této kontroly, maximálně však na tři měsíce, pozastaven
    běh lhůt splatnosti faktury, ke které se vztahují podklady, které jsou předmětem
    kontroly.
                                       IX. Závěrečná ustanovení

1. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními zákona
    č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.

2. Tato smlouva nabývá účinnosti dne 1. 7. 2019, nejdříve však dnem uveřejnění
    v registru smluv.

3. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky.

4. Smluvní strany shodně prohlašují, že obsah této smlouvy není obchodním
    tajemstvím ve smyslu ustanovení § 504 občanského zákoníku, ve znění pozdějších
    předpisů a souhlasí s případným zveřejněním jejího textu v souladu s ustanovením
    zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
    předpisů s výjimkou bankovního spojení poskytovatele.

5. Tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb.,
    o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
    a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů.
    Uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí objednatel.

6. Tato smlouva byla schválena usnesením Rady Olomouckého kraje
    UR/65/51/2019 ze dne 20.5.2019

7. Tato smlouva je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž poskytovatel obdrží jedno
    vyhotovení a objednatel obdrží dvě vyhotovení.

V Olomouci dne ..........................  Ve Šternberku dne ………………………..

Objednatel:                                Poskytovatel:

………………………………..                              ……………………………………..
       Olomoucký kraj                      Středomoravská nemocniční a.s.
      Mgr. Dalibor Horák
                                               MUDr. Marie Marsová, MBA
    3. náměstek hejtmana                         předseda představenstva

                                            ……………………………………..
                                           Středomoravská nemocniční a.s.

                                                        Ing. Jiří Drábek
                                                     člen představenstva