Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9532435: Dohoda o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných

Příloha dohoda KMA_V_53_2019.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

        o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací
                                         a poskytnutí příspěvku
                                             č. KMA-V-53/2019

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Ing. Bc. Ondřej Piňous, zastupující ředitel Kontaktního pracoviště Kroměříž

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                72496991

adresa pro doručování: Erbenovo nábřeží č.p. 4251/2c, 767 01 Kroměříž 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:    Správa majetku města Chropyně,příspěvková organizace
zastupující osoba:  Mgr. Jana Kutá, ředitelka
sídlo:              Komenského 348, 768 11 Chropyně
IČO:                47933763

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                           Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 112 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 24 vyhlášky
č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších
předpisů za účelem vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací a poskytnutí
příspěvku na jejich vytvoření (dále jen „příspěvek“), a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této
dohodě. Účelový znak transferů - UZ 13101.

                                             Článek II

               Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vytvoří níže uvedené pracovní příležitosti v rámci veřejně prospěšných prací (dále
     jen „pracovní místa“)

   1.1. na dobu od 9.7.2019 do 30.11.2019.

      Druh práce                                        Počet               Týdenní pracovní doba

      dělník pro čištění města                          pracovních míst v hod. (úvazek)
      Celkem
                                                                         4  40

                                                                         4

   1.2. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a
         dohoda nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data uvedeného v bodu 1.1.
         tohoto článku jako „na dobu ode dne“, zaměstnavatel vytvoří pracovní místa nejdříve
         ode dne nabytí účinnosti této dohody.

MPSV – OSÚ                                   -1-
2. Zaměstnavatel bude pracovní místa obsazovat výhradně uchazeči o zaměstnání, jejichž umístění
     na pracovní místa schválil Úřad práce (dále jen „zaměstnanec“). Pracovní smlouva se
     zaměstnanci musí být uzavřena na dobu určitou, nejdéle do 30.11.2019.

3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem sjednaným v pracovní smlouvě
     jako den ukončení pracovního poměru, zaměstnavatel písemně oznámí Úřadu práce den
     a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance skončen.

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku
     Úřadem práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze
     státního rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných
     celků, Evropských strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných zdrojů programů a projektů
     EU, ani jiných veřejných zdrojů.

5. Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního
     měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den
     kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší
     příští pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ nebude ve
     stanovené lhůtě doložen, příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku,
     příspěvek nebude poskytnut.

                          Článek III

                          Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku
     na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel
     za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však ve výši stanovené v níže
     uvedeném přehledu.

Druh práce                     Počet            Týdenní           Max. měsíční
dělník pro čištění města       pracovních míst  pracovní doba     výše příspěvku
                                                v hod. (úvazek)   na 1 pracovní
                                                                  místo (Kč)
                                      4                       40
                                                                          15 000

      Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 284 516 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován za dobu, na kterou byla pracovní místa vytvořena (článek II, bod 1.
     této dohody).

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp.
     skončí pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp.
     poslední pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem
     práce poměrně pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu
     kalendářních dnů v daném měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za
     který náleží náhrada platu či mzdy, na první resp. poslední obvyklý pracovní den v měsíci, a tento
     den nebude sjednán jako den nástupu zaměstnance do práce nebo nebude dnem skončení
     pracovního poměru zaměstnance, příspěvek bude krácen podle věty první tohoto bodu.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. xxxxxxxxxxxxxxxx. Příspěvek je splatný
     do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se
     dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli na zaměstnance vyplacen až po doložení
     pracovní smlouvy uzavřené mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

MPSV – OSÚ                -2-
5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně
     vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až
     po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami.

                                                       Článek IV

                                  Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky. Úřad práce provádí kontrolu plnění
     závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční
     kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně
     ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky pojistného
     na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné
     zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance.
     Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními
     předpisy ČR, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí
     příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy,
     Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní Úřad, případně další
     orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě
     nedostatků zjištěných při kontrole.

                                                       Článek V

                                              Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení
posledního měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po
roce, v němž byl vyplacen poslední měsíční příspěvek.

                                                       Článek VI

                                                 Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část,
     pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to
     nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli
     na základě kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva
     k vrácení příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení
     rozpočtové kázně v důsledku nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována
     zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před
     poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka
     pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na
     veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu
     zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem
     práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě
     uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

MPSV – OSÚ  -3-
3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty
     za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto
     skutečnost zjistil nebo kdy zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení
     příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                      Článek VII

                                          Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
     zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení
     rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je
     porušením rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
     pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších
     předpisů a bude postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                      Článek VIII

                                       Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
     sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo
     nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly
     v době uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana
     prokáže, že by s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                       Článek IX

                                                   Další ujednání

1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá
     účinnosti dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím
     Registru smluv, nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem,
     který si smluvní strany v dohodě sjednají.

MPSV – OSÚ  -4-
3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly
     seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

4. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí
     práva a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny,
     týkající se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k
     uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno
     jinak.

7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy
     zaměstnanci v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na
     účet zaměstnance, nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem
     poštovních služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti,
     okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v
     případě úhrady prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z
     účtu zaměstnavatele.

8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se
     příjemců příspěvku.

9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
     zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
     dokladovat dle relevantních předpisů ČR při následných kontrolách a auditech.

10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující
     informace související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

V Kroměříži dne

..................................................................       ..................................................................
                 Mgr. Jana Kutá                                                      Ing. Bc. Ondřej Piňous
                      ředitelka
                                                                         zastupující ředitel Kontaktního pracoviště
               za zaměstnavatele                                                              Kroměříž

                                                                                        za Úřad práce ČR

Za Úřad práce vyřizuje: xxxxxxxxxxxx

Telefon:    xxxxxxxxxxx

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“

MPSV – OSÚ                                                          -5-