Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
H I~ 1 IIIIII~ I~II~IIII~I H CBO 000 000 526 605 390 ‘~ľ~,o~Q ~• SMLOUVA o organizování veřejné služby Č. CVA-VS-1 912019 uzavřená mezi: Českou republikou - Úřadem práce České republiky zastupující osoba: sídlo: Dobrovského 1278/25, Holešovice, 170 00 Praha 7 IČO: 72496991 adresa pro doručování: Cihlářská 4107, Chomutov, 43003 Chomutov 3 ID datové schránky: uzkzpet (dále jen „Úřad práce“) na straně jedné a Statutární město Chomutov (obchodní jméno) zastupující osoba: sídlo: Zborovská 4602, Chomutov, 430 01 Chomutov I iČO: 00261891 ID datové schránky: 497beyz (dále jen „organizátor“) na straně druhé. Článek I Předmět a účel smlouvy 1. Tato smlouva se uzavírá podle ustanovení ~ 18a a ustanovení ~ 61 ‚ákona Č. III 2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „zákon o pomoci v hmotné nouzi“), jejím předmětem je organizování veřejné služby spočívající ve vytvoření pozic vhodných pro výkon veřejné služby osobami v hmotné nouzi, a to ‚ rozsahu a za podmínek uvedených v této smlouvě. 2. Účelem smlouvy je v souladu se zněním ustanovení ~ 1 8a zákona o pomoci v hmotné nouzi organizování veřejné služby, kterou se rozumí pomoc obcím nebo dalším subjektum zejména v oblastech zlepšování životního prostředí, udržování čistoty ulic a jiných veřejných prostranství, pomoci v oblasti kulturního a sportovního rozvoje a sociální péče. 3. Veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi na základě pí~cmné smlouvy o výkonu veřejné služby uzavřené s Uřadem práce. Za výkon veřejné služby nenalc~í odměna. AÍPSI- OSÚ, ved. odd. 322. 1.4.20/I SIS h 1 111111 I II~I~I IHfI~I C80 000 000 526 605 405 Článek II Závazky organizátora 1. Organizátor se zavazuje vytvořit níže uvedené pozice pro výkon veřejné služby na dobu od 12.7.2019do 11.7.2021. Činnost Výkon VS od-do Maximální počet pozic pro výkon činnosti při zajištění udľžování čistoty ulic ajiných veřejných 12.7.2019 - 11.7.202! veřejné služby * 40 pľostľanství * maximální počet vykonavatelů VS vjednom okamžiku na uvedené činnosti 2. Organizátoi se zavazuje spolupracovat s Úřadem práce a umožňovat osobám, které se nacházejí v hmotné nouzi (dále jen „vykonavatel VS“), vykonávat veřejnou službu. 3. Organizátoi se zavazuje v rámci veřejné služby zajišt‘ovat vykonavateli VS, který si řádně plní úkoly zadané oiganizátorem, výkon veřejné služby alespoň v rozsahu 20 hodin měsíčně. Pokud takový vykonavatel VS sdělí organizátorovi zájem na zvýšení rozsahu výkonu veřejné služby na 30 hodin měsíčně, organizátor se zavazuje v tomto rozsahu výkon veřejné služby zajistit. 4. Organizátoi~ se zavazuje při sjednání rozsahu výkonu veřejné služby, doby odpočinku, podmínek pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné služby dodržovat pracovněpiávní předpisy. Při výkonu veřejné služby osobou mladší 18 let dodržovat pracovněp1~ávní předpisy upravující pracovní podmínky mladistvých zaměstnanců. 5. Organizátor se zavazuje zajistit proškolení bezpečnosti a ochrany zdraví při výkonu veřejné služby a požární ochrany pro vykonavatele VS. 6. Organizátor se zavazuje zajistit vykonavatelům VS přidělení odpovídajících ochranných pomůcek a pracovních prostředků. 7. Organizátoi~ se zavazuje udělovat závazné pokyny vykonavateli VS při výkonu veřejné služby a zabezpečovat kontrolu výkonu činnosti. 8. Organizátor se zavazuje předložit Úřadu práce a) vždy clo 1 0. dne v měsíci formulář „Evidence vykonavatelů veřejné služby (VS) - měsíční~ (příloha smlouvy Č. 1), který obsahuje seznam vykonavatelů VS, kteří v předchozím kalendářním měsíci veřejnou službu vykonávali, b) formulář ~‚Žádost o příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky pro vykonavatele veřejné služby (VS)“ (příloha smlouvy č. 2) v případě nástupu nového vykonavatele VS. jestliže pro něj bude požadovat příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky. V žádosti organizátor uvádí pouze vykonavatele VS, kteří nastupují k oiganizátorovi k ~výkonu veřejné služby poprvé. Plátce DPH, který může DPH u oclwanných pomůcek a pracovních prostředků uplatnit, uvede do žádosti požadovanou výši příspěvku bez DPH. 9. Organizátor se zavazuje potvrdit vykonavateli VS formulář „Evidence docházky vykonavatele veřejné služby (VS)~‘ (příloha smlouvy Č. 3) po uplynutí kalendářního měsíce, ve kterém byla VS vykonávána, pokud ho o to vykonavatel VS požádá. V případě, že vykonavatel ukončí výkon VS předčasně, oznámí organizátor Uřadu práce neprodleně, nejpozději však do pěti pracovních dnů skutečnost, že vykonavatel VS přestal docházet v dohodnuté termíny a den, 2/5 M hI 1111IIl~ I~Il~I~ll~ MilI~I CB0 000 000 526 605 410 kdy byla veřejná služba vykonavatelem naposledy vykonávána. 10. Organizátor se zavazuje výkon veřejné služby organizovat pouze v období, Po které je odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu způsobí nebo která jí bude způsobena, kryta pojištěním. Článek Ill Závazky Úřadu práce Úřad práce ČR se zavazuje poskytovat organizátorovi potřebnou součinnost odpovídající povinnostem stanoveným touto smlouvou a veškeré informace nutné k řádnému průběhu realizace veřejné služby. 2. Přílohy této smlouvy, které jsou zpracovány v tabulkovém procesoru Excel, budou organizátorovi poskytnuty Uřadem práce v tabulkovém procesoru Excel. 3. Úřad práce při nabídce veřejné služby přihlédne k dosaženému vzdělání a profesní praxi klientů. 4. Úřad práce vede ve svém informačním systému evidenci vykonavatelů VS. která obsahuje základní údaje o jednotlivých vykonavatelích VS a o zahájení a ukončení výkonu veřejné služby. 5. Úřad práce poskytne organizátorovi příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky na nového vykonavatele VS, pokud organizátor o tento příspěvek písemně požádá (příloha smlouvy Č. 2). 6. Úřad práce se zavazuje osobě uvedené v Článku VI odstavci I této smlouvy, která uzavřela pojistnou smlouvu kryjící odpovědnost za škodu na majetku nebo zdraví podle ~ I 8a odst. 2 zákona o pomoci v hmotné nouzi refundovat náklady na toto pojištění pouze pokud organizátor prokáže, že takové pojištění bylo pro účely výkonu veřejné služby pro osoby vykonávající veřejnou službu u organizátora sjednáno a pojistné bylo uhrazeno. Článek IV Výše a termín poskytnutí a vrácení příspěvku a refundace nákladů na pojištění Úřad práce se zavazuje poskytnout organizátorovi na číslo účtu organizátora 94-38421441/0710 příspěvek na ochranné pomůcky a pracovní prostředky na nového vykonavatele VS na základě písemné žádosti o příspěvek (příloha smlouvy č. 2) do 30 dnů od jejího předložení. V případě vzniku pochybností o požadované výši příspěvku bude příspěvek vyplacen do 30 dnů Po odstranění pochybností mezi smluvními stranami. 2. V případě vzniku pochybností o správnosti údaje k požadované výši příspěvku nebo oprávněnosti nákladové položky uvedené organizátorem v žádosti o příspěvek se smluvní strany dohodly, že Uřad práce neprodleně vyzve organizátora k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až Po odstranění pochybností mezi smluvními stranami. Pokud se Uřadu práce nebude výše požadovaného příspěvku jevit jako odůvodněná, vyhrazuje si Uřad práce poskytnout příspěvek v nižší částce, než je částka požadovaná. 3/5 hl IllIlIlI~ I~II~I~l[IIIII~I CBO 000 000 526 605 426 3. V případě opakovaných nástupů stejného vykonavatele VS bude organizátorovi poskytnut příspěvek pouze jednou. 4. Organizátor se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený příspěvek na ochranné pomůcky a ptacovní prostředky nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než náležel, a to nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla organizátorovi Uřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku. 5. Úřad práce bude refundovat náklady na pojištění smlouvy uvedené v Článku III bod 6. této smlouvy, a to do 30 dnů ode dne předložení písemné žádosti o refundaci nákladů na pojištění související s výkonem veřejné služby (příloha smlouvy č. 4) a dokladu o jeho úhradě. Náklady budou uhrazeny ve výši, která odpovídá výši nákladů na pojištění za dobu sjednanou v dánku II bod I této smlouvy. V případě vzniku pochybností bude refundace nákladů na pojištění vyplacena do 30 dnů Po odstranění pochybností mezi smluvními stranami. Příslušná částka bude uhrazena na číslo účtu 94-38421441/0710. Článek V Ujednání o vypovězení smlouvy Úřad práce si vyhrazuje právo smlouvu vypovědět v případě, že organizátor opakovaně nebo dlouhodobě nebude plnit závazky uvedené v Clánku II této smlouvy. Podmínkou k uplatnění práva odstoupit od smlouvy je neúspěšné jednání smluvních stran o přijetí opatření k zajištění řádného a včasného plnění povinností vyplývajících z této smlouvy. 2. Smluvní strany mohou smlouvu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době uzavírání smlouvy a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by sjej ich znalostí tuto smlouvu neuzavřela. 3. Smluvní strany mohou dále smlouvu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly rozhodující pro stanovení obsahu smlouvy, a plnění této smlouvy nelze na smluvní straně z tohoto důvodu spravedlivě požadovat. 4. Výpovědní doba v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku smlouvy činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. 5. úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek nebo plátci pojištění dle Článku IV této smlouvy, který by organizátorovi nebo plátci pojištění náležel za dobu plynutí výpovědní doby. 4/5 I~H I~ 1111 lii I II~I~II h I I~I CBO 000 000 526 605 431 Článek VI Další ujednání 1. Úřad práce se s organizátorem dohodl, že pojistnou smlouvu kryjíci odpo‘čdnost ia škodu na majetku nebo na zdraví podle ~ 1 8a odst. 2 zákona o pomoci v hmotné nouzi. kterou osoby vykonávající veřejnou službu zpusobí nebo která jim bude zpusobena. uiavre Statutáiní město Chomutov. 2. Obsah této smlouvy lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních ~[ran formou písemných vzestupně číslovaných dodatku. Zrněnu identifikačních údaju, pro v~ hotovení dodatku k této smlouvě, je organizátor povinen Uřadu práce oznámit písemně h / ihytečného odkladu. Ostatní změny, týkající se této smlouvy, je organizátor povinen ří~clu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti. 3. V případě zániku některé ze smluvních stran přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy na její právní nástupce. 4. Smlouvaje sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Uřad práce a jedno vyhotovení organizátor. 5. Smluvní strany prohlašují,že s obsahem této smlouvy bez výhrad souhlasí. smlouva byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně z této smlouvy vyplývají. 6. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smlu‘ nítiii stranami. V Chomutově dne 24.5.2019 úA‘ ‘~c ČR krajská pobočka v Ústí nad Labem kontaktní pracovištÓ Chomutov ř .4 Za Úřad ie: telefon: e-mail: Příloha Č. 1: Formulář: „Evidence vykonavatelu veřejné služby (VS) - mě‘~íční~ Příloha č. 2: Formulář: „Žádost o příspěvek na ochranné pomucky a pracovní prostředky pro vykonavatele veřejné služby (VS)“ Příloha č. 3: Formulář: „Evidence docházky vykonavatele veřejné služby (VS)~ Příloha č. 4: Formulář: „Žádost o refundaci nákladu na pojištění souvisejících s organizací veřejné služby“ Přílohy smlouvy jsou zveřejněny na http :1/portal .mpsv.cz/sz/zamest kestaze ni 5/5