Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9559599: I/2 Spytovice, oprava propustků 2-p-009, 2-p-010, VD-ZDS+IČ+AD

Příloha SOD 11PU-003395.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O POSKYTOVANÍ SLUŽEB

                 Číslo smlouvy Objednatele: 11PU-003395 ev.č.: 188/19
                              Číslo smlouvy Poskytovatele: 17N/2019

               Evidenční číslo (ISPROFIN/ISPROFOND): 500 121 0002.16977
                                 Název související veřejné zakázky:

              1/2 Spytovice, oprava propustků 2-p-009, 2-p-010,

                                   VD-ZDS+IČ+AD

uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku mezi následujícími smluvními stranami (dále
                                           jako „Smlouva"):

1 . Ředitelství silnic a dálnic ČR

se sídlem:                              Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4

IČO:                                    65993390

DIČ:                                    CZ65993390

právní forma:                           příspěvková organizace

bankovní spojení:

zastoupeno:                                                              generální

                                        ředitel

osoba oprávněná jednat ve věci této                 , ředitel Správy Pardubice,

zakázky:                                na základě Pověření

                                        Hlaváčova 902, 530 02 Pardubice

kontaktní osoba ve věcech smluvních:

e-mail:

tel:

kontaktní osoba ve věcech technických:              , vedoucí provozního úseku

e-mail:

tel:

(dále jen „Objednatel”)

a

2. IDProjekt s.r.o.

se sídlem:                              Sokolovská 94, 570 01 Litomyšl

IČO:                                    02497247

DIČ:                                    CZ02497247

zápis v obchodním rejstříku:            u KS v Hradci Králové, C 33102

právní forma:                           společnost s ručením omezeným

bankovní spojení:

zastoupen:                                          jednatel společnosti

kontaktní osoba ve věcech smluvních:                jednatel společnosti

e-mail:

tel:

                                    Stránka 1 z 16
kontaktní osoba ve věcech technických:  jednatel společnosti

e-mail:                                 *“

tel:

(dále jen „Poskytovatel")

(Objednatel a Poskytovatel společně dále jen „Smluvní strany" nebo každý samostatně jen

„Smluvní strana")

                                                   Článek 1.

                                             Úvodní ustanovení
1.1. Smlouvaje uzavřena podle §1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb„ občanský zákoník, ve

       znění pozdějších předpisů (dále jen „NOZ"), a to na základě výsledků veřejné zakázky
       s názvem uvedeným výše (dále jen „Zakázka"). Smlouva nebyla uzavřena na základě
       zadávacího řízení dle zákona č. 134/2016 Sb„ o zadávání veřejných zakázek, ve znění
       pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ").

1.2. Objednatel prohlašuje, že:

         1.2.1. je státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem dopravy ČR, jejímž
                 základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem
                 tvořícím dálnice a silnice 1. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a
                  silnic I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy; a

         1.2.2. splňuje veškeré podmínky a požadavky ve Smlouvě stanovené a je oprávněn
                  Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené.

1.3. Poskytovatel prohlašuje, že:

         1.3.1. splňuje veškeré podmínky a požadavky stanovené ve Smlouvě, a je oprávněn
                  Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené;

         1.3.2. ke dni uzavření Smlouvy vůči němu není vedeno řízení dle zákona
                 č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění
                 pozdějších předpisů, a zároveň se zavazuje Objednatele o všech skutečnostech o
                 hrozícím úpadku bezodkladně informovat;

         1.3.3. se náležitě seznámil se všemi podklady, které byly součástí zadávací
                 dokumentace, popř. výzvy pro podání nabídek, Zakázky včetně všech jejích
                 příloh (dále jen „Zadávací dokumentace");

         1.3.4. je odborně způsobilý ke splnění všech svých závazků podle Smlouvy;
         1.3.5. se detailně seznámil s rozsahem a povahou předmětu plnění, že jsou mu známy

                 veškeré relevantní technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci
                 předmětu plnění, a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi,
                 které jsou nezbytné pro realizaci předmětu plnění za dohodnuté maximální
                 smluvní ceny uvedené ve Smlouvě, a to rovněž ve vazbě na jím prokázanou
                 kvalifikaci pro plnění Zakázky; a

         1.3.6. jím poskytované plnění odpovídá všem požadavkům vyplývajícím z platných
                 právních předpisů, které se na plnění vztahují.

1.4. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností o vztahu Smlouvy a Zadávací dokumentace jsou
       stanovena tato výkladová pravidla:

                                                                   Stránka 2 z 16
         1.4.1. v případě jakékoliv nejistoty ohledně výkladu ustanovení Smlouvy budou tato
                  ustanovení vykládána tak, aby v co nej širší míře zohledňovala účel Zakázky
                  vyjádřený Zadávací dokumentací;

         1.4.2. v případě chybějících ustanovení Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní
                  ustanovení Zadávací dokumentace;

         1.4.3. v případě rozporu mezi ustanoveními Smlouvy a Zadávací dokumentace mají
                  přednost ustanovení Smlouvy.

1.5. Pokud se na jakoukoliv část plnění poskytovanou Poskytovatelem vztahuje GDPR
         (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) ě. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o
         ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
         těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních
         údajů)), je Poskytovatel povinen zajistit plnění svých povinností v GDPR stanovených.
         V případě, kdy bude Poskytovatel v kterémkoliv okamžiku plnění svých smluvních
         povinností zpracovatelem osobních údajů poskytnutých Objednatelem nebo získaných
         pro Objednatele, je povinen na tuto skutečnost Objednatele upozornit a bezodkladně
         (vždy však před zahájením zpracování osobních údajů) s ním uzavřít Smlouvu o
         zpracování osobních údajů, která tvoří přílohu č. 3 této Smlouvy. Smlouvu dle
         předcházející věty je dále Poskytovatel s Objednatelem povinen uzavřít vždy, když jej
         k tomu Objednatel písemně vyzve.

                                                   Článek 2,
                                              Předmět Smlouvy
2.1. Poskytovatel se zavazuje za podmínek stanovených touto Smlouvou na svůj náklad, na
       své nebezpečí a s náležitou odbornou péčí provést služby, které jsou specifikovány dále
       v této Smlouvě a Objednatel se zavazuje za sjednaných podmínek výsledky
       poskytovaných služeb převzít a za poskytnuté služby a jejich výsledky Poskytovateli
       zaplatit sjednanou cenu. Poskytovatel je povinen řídit se při provádění služeb dle této
       Smlouvy pokyny Objednatele. Tím není dotčena povinnost Poskytovatele upozornit na
       případnou nevhodnost pokynu Objednatele, vyžádat si udělení takového pokynu
       v písemné formě a možnost Poskytovatele od Smlouvy odstoupit v případě,
       že Objednatel po Poskytovatelově upozornění na svém nevhodném pokynu trvá.
2.2. V případě uplatňování pravomocí nebo plnění povinností vyplývajících z podmínek
       smlouvy mezi Objednatelem a třetí stranou, Poskytovatel:
         i. bude jednat v souladu s touto Smlouvou,
         ii. bude-li pověřen ověřováním nebo provedením posudku, bude jednat jako nestranný
            odborník podle svého úsudku; na nedostatky v činnosti třetí strany upozorní
            neprodleně Objednatele,
         iii. je-li tak zmocněn, bude upravovat povinnosti jakékoliv třetí strany, které mohou mít
            vliv na cenu nebo kvalitu nebo termíny, jen po předchozím souhlasu Objednatele.
       Objednatel vystaví Poskytovateli plnou moc k uskutečnění právních jednání jménem
       Objednatele a k jednání s dotčenými správními orgány, fyzickými osobami a právnickými

                                                                    Stránka 3 z 16
       osobami pro provádění inženýrské činnosti za účelem zajištění pravomocných
       rozhodnutí.

       V případě, že pro některá jednání není Poskytovatel zmocněn a mohou být dotčeny zájmy
       Objednatele, vyzve Objednatele nejméně 7 kalendářních dní předem k účasti najednání.
       Pokud se Objednatel nemůže dostavit, Poskytovatel je povinen ho seznámit s nastalými
       skutečnostmi a vyžádat si dodatečné pokyny k průběhu jednání, doplňující zmocnění k
      jednání, a bez zbytečného odkladu seznámit Objednatele s výsledky jednání.

2.3. Předmětem Smlouvy je zpracování výkonu inženýrské činnosti ke stavebnímu povolení
       (dále jen „IČ k SP“), vybraných dokumentů zadávací dokumentace stavby (dále jen
       ,,VD-ZDS“), a výkon autorského dozoru (dále jen ,,AD“);) na akci „1/2 Spytovice,
       oprava propustků 2-p-009, 2-p-010, VD-ZDS + IČ +AD“. Součástí projektu jsou i
       související nebo vyvolané stavební a inženýrské objekty a přeložky inženýrských sítí.

2.3.1. Průzkumy a zaměření
Jsou specifikovány v příloze č. 1. Oceněný soupis prací a budou součástí VD-ZDS.

2.3.2. Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS)

a) Vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS) budou zpracovány
     v rozsahu zahrnujícím technickou specifikaci - zvláštní technické kvalitativní podmínky
     (ZTKP), soupis prací (včetně oceněného) a projektovou dokumentaci pro provedení stavby
     (PDPS) v rozsahu definovaném Směrnicí pro dokumentaci staveb pozemních komunikací
     schválené Ministerstvem dopravy, Odborem pozemních komunikací pod č. j . 66/2018-120-
     TN ze dne 19. března 2018, s účinností od 1. dubna 2018, v platném znění, která je
     dostupná na webových stránkách www.pipk.cz~).

b) Dokumentace musí dále splňovat požadavky dle přílohy č. 9 vyhlášky 146/2008 Sb. o
     projektové dokumentaci dopravních staveb a musí být v souladu s obecně závaznými
     právními a technickými předpisy, podmínkami stanovenými zadávací dokumentací a
     požadavky Objednatele.

c) PDPS musí dodržet návrh určený DSP ověřenou ve stavebním řízení a zohlednit požadavky
     povolení k odstranění stavby, stavebního povolení, vodoprávního souhlasu a vodoprávního
     rozhodnutí.

d) PDPS upřesní technické a kvalitativní požadavky potřebné pro jednoznačné vymezení
     realizace stavebních prací, dodávek a služeb, musí obsahovat technické specifikace, které
     představují technické charakteristiky prací a materiálů, které mají být použity při provádění
     stavby. Tyto musí být popsané objektivním způsobem, který zajišťuje užití za účelem,
     který je Objednatelem zamýšlen. Technické specifikace nesmí být stanoveny tak, aby
     určitým dodavatelům zaručovaly konkurenční výhodu nebo vytvářely neodůvodněné
     překážky hospodářské soutěže.

e) Technické specifikace (ZTKP) budou stanoveny odkazem na platné TKP s upřesněním
     vybraných článku dle konkrétních podmínek daného projektu.

f) Poskytovatel dále zpracuje soupis prací s výkazem výměr a rozpočet. Soupis prací bude
     vyhotoven podle Oborového třídníku stavebních konstrukcí a prací staveb pozemních
     komunikací (OTSKP-SPK) ve verzi platné k termínu odevzdání konceptu plnění. Soupis
     prací bude Objednateli předán ve formátu XML, XLS a PDF.

                                                                    Stránka 4 z 16
g) Poskytovatel bude plně odpovídat za úplnost zpracování soupisu prací a výkazu výměr a
     položkového rozpočtu ve smyslu ZZVZ a vyhlášky ě. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu
     dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a
     služeb s výkazem výměr, ve znění pozdějších předpisů.

h) Součástí plnění je i poskytnutí součinnosti Poskytovatele při zpracování dodatečných
     informací v rámci výběrového řízení na zhotovitele stavby a zpracování konsolidovaných
     znění dokumentů, které byly ve výběrovém řízení na zhotovitele opravovány.

2.3.3. Výkon investorsko-inženýrské činnosti (IČ) při stavebním řízení
a) Předmětem je projednání projektové dokumentace ke stavebnímu řízení s příslušnými

     veřejnoprávními orgány, organizacemi, vlastníky pozemků a sousedních nemovitostí
     (oprávněný z věcného břemene), správci sítí, případně dalšími dotčenými subjekty a
     získání dokladů a stanovisek za účelem vydání stavebního povolení, vypracování a podání
     žádosti o povolení stavby (případně dalších povolení podmiňujících realizaci stavby, např.
     vodoprávní souhlas, povolení k odstranění stavby atd.), a účast při stavebním řízení.
     Nedílnou součástí majetkoprávní agendy je i projednání s dotčenými majiteli. IČ zajistí i
     vklad odsouhlaseného GP na místně příslušné katastrální pracoviště. IC dále zajistí vynětí
     ze ZPF a PUPFL. Součástí IČ je i zajištění prodloužení stavebního povolení v případě
     nezahájení stavby ve lhůtě platnosti stavebního povolení, a to v dostatečném předstihu.

2.3.4. Výkon autorského dozoru stavby
a) Součástí předmětu plnění je výkon AD, který bude probíhat od zahájení stavby až

     do vydání kolaudačního souhlasu a který bude vykonáván na výzvu Objednatele. Rozsah
     činností AD je dán zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve
     znění pozdějších předpisů.
b) Poskytovatel bude provádět posuzování návrhů dodavatelů na změny a odchylky oproti
     schválené projektové dokumentaci, zejména s ohledem na dodržení technicko
     ekonomických parametrů předmětného díla.
c) Zjistí-li Poskytovatel při výkonu AD nedodržení projektové dokumentace stavby, uvědomí
     bez zbytečného odkladu o této skutečnosti Objednatele/Správce stavby. Zhotovitele stavby
     uvědomí v případě nebezpečí z prodlení či v případě nebezpečí vzniku škody.
     V odůvodněných případech uvede stručnou charakteristiku porušení dokumentace a tomu
     odpovídající důsledky.
d) Objednatel zajistí pro Poskytovatele nezbytné podmínky pro výkon sjednaného AD,
     v tomto smyslu zejména oznámí Poskytovatele jako osobu vykonávající AD zhotoviteli
     stavby a zajistí, aby Poskytovatel dostával potřebné podklady týkající se realizace stavby
     a kontrolních dnů stavby.
2.4. Do předmětu plnění jsou zahrnuty i služby v tomto článku výše nespecifikované, které

       však jsou k řádnému poskytování služeb nezbytné a o kterých Poskytovatel vzhledem ke
       své kvalifikaci a zkušenostem měl nebo mohl vědět. Mezi tyto služby se neřadí
       vyhotovení dokumentace skutečného provedení stavby, kterou vyhotovuje zhotovitel
       stavby. Provedení služeb uvedených ve větě prvé tohoto odstavce však v žádném případě
       nezvyšuje cenu sjednanou za poskytování služeb.

                                                                    Stránka 5 z 16
 2.5. Nejpozději do 2 týdnů od zahájení plnění je Poskytovatel povinen svolat vstupní jednání
         s Objednatelem, na kterém budou dohodnuty pravidla vzájemné spolupráce (konání
         výrobních výborů/kontrolních dnů IČ apod.). Během zpracování každého stupně
        projektové dokumentace budou Poskytovatelem svolány minimálně dva výrobní výbory.
         První výbor bude svolán do 10 pracovních dní od podpisu Smlouvy, a to z důvodu
        nutnosti odsouhlasení technického řešení.

 2.6. Za účelem plnění zakázky Objednatel poskytuje Poskytovateli bezplatně následující
         dokumenty: nejsou poskytnuty.

                                                     Článek 3.
                                  Předání výsledků poskytnutých služeb
3.1. Protokolární předání výsledků poskytnutých služeb dle této Smlouvy Objednateli proběhne
       na adrese: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Pardubice, Hlaváčova 902, 530 02
       Pardubice.
 3.2. Výsledky poskytnutých služeb budou Objednateli předány v následujícím počtu výtisků
         a formátu (soupis prací a kontrolní rozpočet bude vždy zpracován v tištěné i elektronické
        podobě ve formátu XC4):
 3.2.1. Součástí VD-ZDS jsou průzkumy a zaměření. Vybrané dokumenty zadávací
          dokumentace stavby (VD-ZDS) - v čistopisu - 6x v listinné podobě a 2x digitálně na CD
          (listinná podoba bude vyhotovena na pokyn Objednatele - po podání nabídek na
          zhotovitele se zapracováním dodatečných informací)
 3.2.2. Originál pravomocného územního rozhodnutí včetně dokladové části a stavebního
          povolení (případně kladného stanoviska k ohlášení stavby) včetně dokladové části a
          ověřené projektové dokumentace - lx v tištěné podobě (+ lx kopie na CD)
 3.3. Poskytovatel předá veškerou grafickou, obrazovou, textovou, tabulkovou a jinou
         dokumentaci v elektronické (digitální) podobě umožňující její využití v dalších stupních
         zeměměřických a průzkumných prací a projektové přípravy nebo pro zadání stavebních
        prací, a to v otevřeném formátu (např. DWG) a formátu PDF. Dokumentace, průzkumy,
         záborový elaborát budou zpracovány a předány podle Datových předpisů ŘSD ČR
         platných v době zpracování konceptu plnění. Platné znění datových předpisů je dostupné
         na https://www.rsd.cz/wps/portal/web/technicke-predpisy/datove-predpisy.
 3.4. Každé vyhotovení čistopisu projektové dokumentace bude opatřeno autorizačním
         razítkem oprávněného projektanta.
 3.5. Bližší popis předmětu plnění je uveden v příloze č. 1 a 2 Smlouvy.

                                                     Článek 4.
                                                Dodatečné služby
 4.1. Objednatel může po Poskytovateli požadovat změnu rozsahu služeb. Poskytovatel je
         v takovém případě povinen vyhovět požadavku Objednatele a (i) snížit rozsah služeb
         nebo (ii) bez zbytečného odkladu podat nabídku na zvýšení rozsahu služeb o služby
         stejného charakteru jako jsou služby sjednané ve Smlouvě s tím, že:
         4.1.1. při snížení rozsahu se cena stanovená dle čl. 6.1 odpovídajícím způsobem sníží,

                                                                      Stránka 6 z 16
       4.1.2. při zvýšení rozsahu bude cena dodatečných služeb stanovena na základě cen
                uvedených v oceněném soupisu prací (příloha ě. 1 této Smlouvy). V případě, že
                není možné cenu stanovit tímto způsobem, bude cena takových služeb stanovena
                na základě jednotkové ceny (Kč/hod), a to ve výši, která nepřesáhne cenu
                obvyklou v místě a čase pro daný typ a charakter činnosti,

       4.1.3. lhůta dokončení služeb se ve vhodných případech přiměřeně upraví dohodou
                Smluvních stran,

       4.1.4. snížení či zvýšení rozsahu musí být sjednáno písemným dodatkem ktéto
                Smlouvě.

4.2. Při dodatečném zvýšení rozsahu služeb o služby stejného charakteru jako služby sjednané
       ve Smlouvě nepřekročí celková Objednatelem uhrazená cena za poskytování Služeb
       finanční limit pro veřejnou zakázku malého rozsahu.

                                                   Článek 5,
                                                 Lhůty plnění
5.1. Poskytovatel je povinen provést služby v následujících lhůtách:
         5.1.1. Odevzdání PD: 30.9.2019
         5.1.2. Předání souhlasu Stavebního úřadu k ohlášení stavebních prací: 30.11.2019
         5.1.3. Výkon autorského dozoru: na výzvu Objednatele, v průběhu realizace stavby,
                  předpoklad ukončení: 31.8.2020.
5.2. Poskytovatel bude mít nárok na prodloužení stanovených lhůt, jestliže došlo nebo dojde
       ke zdržení z důvodů výlučně na straně Objednatele či dojde k přerušení všech prací nebo
       jejich částí z důvodu výlučně na straně Objednatele.
5.3. Objednatel může přerušit provádění všech nebo části služeb písemným oznámením
       Poskytovateli. Poskytovatel provede patřičná opatření k dočasnému přerušení služeb do
       14 dnů od obdržení tohoto oznámení.

                                                   Článek 6.
                                       Cena za poskytování služeb
6.1. Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli za řádné poskytnutí služeb dle této Smlouvy
       odměnu v následující výši:
6.1.1. Cena za AD je stanovena na základě závazné hodinové sazby uvedené v příloze č. 1 -
         Oceněný soupis prací, vynásobené skutečným rozsahem Poskytovatelem poskytnutého
         a Objednatelem odsouhlaseného rozsahu plnění. Hodinová sazba je stanovena v Kč bez
         daně z přidané hodnoty (dále jen ,,DPH“). Výše hodinové sazby je závazná po celou
         dobu plnění této Smlouvy Poskytovatelem.
6.1.2. Ceny za ostatní dílčí služby dle této Smlouvy jsou stanoveny na základě závazných cen
         za jednotlivé dílčí služby uvedených v příloze č. 1- Oceněný soupis prací. Ceny za dílčí
         služby jsou stanoveny v Kč bez daně z přidané hodnoty (dále jen ,,DPH“). Ceny za dílčí
         služby jsou stanoveny jako neměnné a konečné a jsou závazné po celou dobu plnění dle
         této Smlouvy, s výjimkou dodatkem Smlouvy sjednané nepodstatné změny Smlouvy.

                                                                    Stránka 7 z 16
6.1.3. Celkovou cenou za poskytování služeb se rozumí součet cen dle odst. 6.1.1. a 6.1.2 této
         Smlouvy.

6.2. K cenám stanoveným dle čl. 6.1 této Smlouvy bude vždy připočtena DPH ve výši platné
       ke dni uskutečnění zdanitelného plnění.

6.3. Ceny stanovené dle čl. 6.1 pokrývají všechny smluvní závazky a všechny záležitosti a
       věci nezbytné k řádnému poskytnutí služeb, a to včetně cestovného, stravného apod. Na
       výši cen dle čl. 6.1 nemá dopad zvýšení materiálových, mzdových ajiných nákladů, jakož
       i případná změna kursu české koruny po podpisu Smlouvy, popřípadě jiné vlivy.

6.4. Podpisem této Smlouvy Poskytovatel výslovně přejímá nebezpečí změny okolností
       ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

                                                        Článek 7.

                                                 Platební podmínky
7.1. Podkladem pro úhradu bude daňový doklad (dále jen „faktura11), vystavená

       Poskytovatelem za podmínek stanovených níže. Přílohou faktury bude vždy
       Objednatelem podepsaný předávací protokol se soupisem skutečně provedených prací.
7.2. Zálohy se neposkytují. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení § 2611
       občanského zákoníku.
7.3. Cena za vyhotovení VD-ZDS dle Smlouvy bude Poskytovatelem vyúčtována ve dvou
       splátkách, a to následovně: 70 % smluvené ceny bude Poskytovatelem vyúčtováno po
       předání konceptu VD-ZDS a zbylých 30 % po převzetí a odsouhlasení čistopisu VD-ZDS
       (tj. po zapracování připomínek a požadavků Objednatele) bez vad a nedodělků
       Objednatelem.

7.4. Cena za inženýrskou činnost pro SP bude Poskytovatelem vyúčtována ve dvou splátkách,
       a to následovně: 70 % smluvené ceny bude Poskytovatelem po podání žádosti o stavební
       povolení k příslušnému stavebnímu úřadu, a zbývající část ceny bude vyúčtována
       Poskytovatelem po nabytí právní moci stavebního povolení (a případně dalších povolení
       podmiňujících realizaci stavby, např. vodoprávní souhlas, povolení k odstranění stavby
       atd.). Faktura na tuto zbývající část ceny bude vystavena na základě písemného potvrzení
       Objednatele o převzetí všech pravomocných rozhodnutí (povolení) podmiňující realizaci
       stavby s vyznačenou doložkou právní moci.

7.5. Cena za AD bude Poskytovatelem vyúčtována vždy jednou měsíčně dle skutečného počtu
       odpracovaných hodin. Odpracovanou dobu eviduje Poskytovatel a tato evidence,
       schválená Objednatelem, je podmínkou vystavení a následně i součástí faktury
       Poskytovatele, vztahující se k AD. Evidenci odpracované doby předá Poskytovatel
       Objednateli do 5 dnů po ukončení měsíce, ve kterém byl AD realizován, spolu se (i)
       zprávou o postupu služeb, a (ii) seznamem dokumentů předaných v rámci AD Objednateli
       (pokud existují). Objednatel tuto evidenci odpracované doby bezodkladně schválí nebo
       vznese své připomínky. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je vždy poslední den
       příslušného kalendářního měsíce.

7.6. Faktury budou vystaveny vždy s dobou splatnosti minimálně 30 dnů ode dne jejich
       doručení Objednateli, přičemž faktura musí být Objednateli doručena na adresu uvedenou

                                                                   Stránka 8 z 16
       včl. 7.7. Faktura bude obsahovat veškeré náležitosti předepsané platnými právními
       předpisy a dále číslo Smlouvy, název Zakázky a evidenční číslo
       (ISPROFIN/ISPROFOND). V případě, že faktura nebude obsahovat některou
       z předepsaných náležitostí nebojí bude obsahovat chybně, je Objednatel oprávněn
       takovou fakturu vrátit ve lhůtě splatnosti Poskytovateli k opravě či doplnění. Lhůta
       splatnosti v takovémto případě počíná běžet celá od počátku až okamžikem doručení
       opravené či doplněné faktury Objednateli. Veškeré platby dle Smlouvy budou probíhat
       výlučně bezhotovostním převodem v české měně, a to na účet Poskytovatele uvedený na
       faktuře. Příslušná částka se považuje za uhrazenou okamžikem, kdy byla tato odepsána
       z účtu Objednatele ve prospěch účtu Poskytovatele.

7.7. Faktury podle této Smlouvy budou zasílány na následující adresu Objednatele:

       Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Pardubice, Hlaváčova 902, 530 02 Pardubice.

7.8. Veškeré Objednatelem předem schválené správní poplatky související s inženýrskou
       činností (např. kolky, výpisy z katastru nemovitostí, znalečné aj.) budou hrazeny na
       základě požadavku Poskytovatele přímo Objednatelem.

7.9. Objednatel prohlašuje, že plnění dle této Smlouvy použije výlučně pro účely, které nejsou
       předmětem daně z přidané hodnoty, resp. příjemce ve vztahu k daňovému plnění
       nevystupuje jak osoba povinná k dani, proto se u plnění dle této Smlouvy nepoužije režim
       přenesené daňové povinnosti podle § 92a (obecná pravidla) a zejména § 92e (stavební
       práce) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
       Plnění dle této Smlouvy je plněním souvisejícím s činností výkonu veřejné správy v
       souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších
       předpisů.

          Článek 8.

          Zástupce smluvních stran a komunikace

8.1. Veškerá písemná komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat v českém jazyce
       a výhradně osobním doručením, doporučenou poštou nebo kurýrní službou na níže
       uvedené adresy:

Při doručování Objednateli: Ředitelství silnic a dálnic ČR

Adresa:   s«rávn Parrlnhípp Hlaváčova 902, 530 02 Pardubice
K rukám:

Při doručování Poskytovateli: IDProjekt s.r.o.

Adresa:   Sokolovská 94. 570 01 Litomyšl

K rukám:

8.2. Jiná než písemná komunikace mezi Smluvními stranami bude probíhat v českém jazyce
       prostřednictvím kontaktů uvedených výše v úvodním ustanovení Smlouvy týkajícím se
       Smluvních stran.

8.3. Veškeré změny kontaktních údajů uvedených v této Smlouvě je smluvní strana, jíž se
       změna týká, povinna písemně sdělit druhé smluvní straně s tím, že změna kontaktních
       údajů nabývá účinnosti ve vztahu k druhé smluvní straně doručením tohoto sdělení.
       Změna kontaktních údajů nevyžaduje změnu Smlouvy prostřednictvím dodatku.

          Stránka 9 z 16
                                                   Článek 9.
               Bankovní záruka za provedení služeb a záruka za odstranění vad
9.1. Smluvní strany výslovně sjednávají, že se bankovní záruka za provedení služeb a za
       odstranění vad po Poskytovateli nepožaduje.

                                                  Článek 10.
                                                Záruční doba
10.1. Záruční doba na poskytnuté služby činí 24 měsíců. Záruční doba počíná dnem
       následujícím po dni předání a převzetí služeb, nebo příslušné části služeb dle čl. 2 této
       Smlouvy.
10.2. Vady zjištěné během záruční doby Objednatel u Poskytovatele uplatní formou písemné
       reklamace, která musí obsahovat popis reklamované vady a může obsahovat přiměřenou
       lhůtu pro její odstranění a určení způsobu jejího odstranění. Poskytovatel je povinen
       reklamovanou vadu bezúplatně odstranit v Objednatelem stanovené přiměřené lhůtě, a to
       způsobem stanoveným v písemné reklamaci Objednatelem. Pokud Objednatel lhůtu nebo
       způsob odstranění vady v písemné reklamaci nestanoví, platí, že je Poskytovatel povinen
       odstranit vadu bez zbytečného odkladu způsobem obvyklým.
10.3. Vadou se rozumí stav, kdy plnění Poskytovatele neodpovídá této Smlouvě, platným
       právním předpisům nebo jiným normám, které se na plnění vztahují. Vadou se rozumí i
       vada právní.
10.4. Nebezpečí škody na věcech (dokumentaci) zhotovených dle této Smlouvy nese
       Poskytovatel až do dne jejich protokolárního převzetí Objednatelem bez vad a nedodělků.

                                                  Článek 11.

                                               Smluvní pokuty
11.1. Pokud se Poskytovatel dostane do prodlení s dokončením Služby nebo její části (viz čl.

         5 této Smlouvy), je Objednatel oprávněn po Poskytovateli požadovat uhrazení smluvní
         pokuty ve výši 0,5 % z Celkové ceny za poskytování Služeb, a to za každý i započatý
         den prodlení.
11.2. Neodstraní-li Poskytovatel vady podle čl. 10.2 ve lhůtě stanoveném Objednatelem, je
         Objednatel oprávněn po Poskytovateli požadovat uhrazení smluvní pokuty za každý i
         započatý den, o který se odstranění vad opozdilo, ve výši 0,1 % z Celkové ceny za
         poskytování služeb.
11.3. Pokud je výstup Služby (koncept či čistopis) poskytnut s vadami spočívajícími
         v přímém rozporu s platnými českými státními normami (ČSN), je Objednatel oprávněn
         po Poskytovateli požadovat jednorázovou smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč (slovy: pět
         tisíc korun českých), a to za každý takový jednotlivý případ. Smluvní pokuta uvedená
         v tomto článku se neuplatní, pokud je rozpor mezi výstupem Služby a ČSN zapříčiněn
         objektivními věcnými důvody (tj. nikoliv např. provozními důvody na straně
         Poskytovatele) a Poskytovatel na tento rozpor Objednatele písemně (postačí i formou
         písemného záznamu z ústního jednání smluvních stran) před odevzdáním výstupu
         Služby (konceptu/čistopisu) upozornil.

                                                                   Stránka 10 z 16
11.4. V případě porušení povinnosti Poskytovatele stanovené včl. 15.1. Smlouvy je
        Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši
        20 000,00 Kč, a to za každý i jednotlivý případ porušení této povinnosti.

11.5. Objednateli vznikne právo na zaplacení smluvní pokuty bez ohledu na zavinění
        Poskytovatele. Objednatel má právo na náhradu škody vzniklé z porušení povinnosti,
        ke kterému se smluvní pokuta vztahuje, v plné výši.

11.6. Uhrazením smluvní pokuty Poskytovatelem není dotčeno právo Objednatele na
        odstoupeni od této Smlouvy. Zrušením/zánikem této Smlouvy právo na zaplacení
        smluvní pokuty nezaniká.

11.7. Maximální výše smluvních pokut uplatněných Objednatelem vůči Poskytovateli
        nepřekročí 30 % z Celkové ceny za poskytování služeb.

11.8. V případě prodlení Objednatele s úhradou faktury je Poskytovatel oprávněn požadovat
        úrok z prodlení ve výši stanovené právními předpisy. Poskytovatel není oprávněn
        započíst jakékoli své pohledávky oproti nárokům Objednatele. Náhrada škody
        způsobené případným prodlením Objednatele je kryta úroky z prodlení.

11.9. Smluvní strana informuje druhou smluvní stranu o uplatnění nároku na uhrazení
        smluvní pokuty či úroku z prodlení zasláním písemného oznámení o vzniku nároku na
        zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení obsahujícího stměný popis a časové určení
        porušení smluvní povinnosti, které v souladu se Smlouvou založilo nárok smluvní
        strany na zaplacení smluvní pokuty či úroku z prodlení. Spolu s oznámením zašle
        smluvní strana drahé smluvní straně odpovídající Faktura na uhrazení smluvní pokuty
        či úroku z prodlení s platebními údaji. Faktura je splatná ve lhůtě stanovené v příslušné
        Faktuře, která činí nejméně 15 (patnáct) kalendářních dnů ode dne doručení Faktury
        drahé smluvní straně. V ostatním (náležitosti Faktury, chyby Faktury apod.) se použije
        čl. 7 Smlouvy obdobně.

11.10. Objednatel je oprávněn svou pohledávku z titulu smluvní pokuty započíst oproti splatné
        pohledávce Poskytovatele na cenu služeb stanovenou dle čl. 6.1 této Smlouvy.

                                                       Článek 12.
                                 Práva duševního vlastnictví k dokumentaci
12.1. Objednatel má právo užívat výsledky služeb (dokumentaci) v souladu s účelem
         Smlouvy a v souladu s charakterem poskytovaných služeb. Objednatel je v tomto ohledu
        také oprávněn poskytnout výsledky služeb třetím osobám či na ně výsledky služeb
        převést spolu se všemi právy, kterými bude Objednatel disponovat. Objednatel je tak
        oprávněn postoupit na třetí osobu veškeré licence, převést právo vlastnické k hmotným
        podkladům a poskytnout veškeré nezbytné souhlasy ve smyslu právních předpisů, které
        Poskytovatel Smlouvou udělil Objednateli v souvislosti s výsledky služeb, aniž
        by se k tomu vyžadovalo další svolení či vyjádření Poskytovatele.
12.2 Poskytovatel uzavřením Smlouvy opravňuje Objednatele a uděluje mu veškeré nezbytné
         souhlasy (licence) ke všem formám užití dokumentace a veškerých jiných předmětů
        práv duševního vlastnictví, které Objednatel potřebuje k řádnému užívání výsledků
        služeb. Objednatel je zejména oprávněn k nezbytnému rozmnožování dokumentace,

                                                                   Stránka 11 z 16
        jejímu rozšiřování, úpravě a změnám, stejně jako k poskytnutí těchto oprávnění třetí
        osobě. Objednatel však není povinen tato oprávnění (licence) využít. Souhlasy (licence)
        k předmětům práv duševního vlastnictví jsou územně neomezené (tj. jsou uděleny jak
        ve vztahu k území České republiky, tak k zahraničí), jsou uděleny na celou dobu trvání
        předmětných práv duševního vlastnictví a nelze je jednostranně vypovědět.
        Poskytovatel tedy zejména není oprávněn vypovědět či jinak jednostranně zamezit
        možnosti užívání dokumentace ani jakýchkoliv jiných předmětů práv duševního
        vlastnictví, které na základě Smlouvy poskytl Objednateli.

                                                       Článek 13.

                                                        Pojištění
13.1. Poskytovatel se zavazuje po dobu trvání této Smlouvy zajistit a udržovat pojištění své

        odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelských činností,
        které jsou součástí plnění dle této Smlouvy, a to s pojistným plněním vyplývajícím
        z takového pojištění minimálně v hodnotě celkové ceny uvedené v nabídce na uzavření
        Smlouvy.
13.2. Poskytovatel je povinen předložit kdykoliv po dobu trvání této Smlouvy na předchozí
        žádost Objednatele platnou pojistnou smlouvu, pojistku nebo potvrzení příslušné
        pojišťovny, příp. potvrzení pojišťovacího zprostředkovatele (insurance broker),
        prokazující existenci pojištění v rozsahu požadovaném v předchozím odstavci této
        Smlouvy.
13.3. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetím osobám musí
        rovněž zahrnovat i pojištění všech subdodavatelů Poskytovatele, případně je
        Poskytovatel povinen zajistit, aby obdobné pojištění v přiměřeném rozsahu sjednali
        i všichni jeho subdodavatelé, kteří se pro něj budou podílet na poskytování služeb podle
        této Smlouvy.

                                                       Článek 14.

                                              Odstoupení od Smlouvy

14.1. Smluvní strany sjednávají, že Objednatel je oprávněn od Smlouvy kdykoliv odstoupit,
        nebo dát pokyn Poskytovateli k přerušení poskytování služeb, a to i bez uvedení důvodů.
        Objednatel může dále od Smlouvy odstoupit, nebo dát pokyn Poskytovateli k přerušení
        poskytování služeb mj. (nikoli však výlučně) v případě, že nebude zajištěno dostatečné
        financování předmětné stavby (např. dojde ke změně investiční politiky zřizovatele -
        Ministerstva dopravy, ke změně strategie realizace vybraných silničních staveb
        zřizovatelem nebo Objednatelem, nebude-li schválen investiční záměr stavby, vznikne
        dlouhodobý nedostatek finančních prostředků v rámci připravované/zasmluvněné akce
        apod.) a/nebo nastanou jiné překážky realizace předmětné stavby (např. nemožnost
        projednání či vydání územního rozhodnutí/souhlasu a/nebo stavebního povolení apod.).
        Poskytovatel je povinen provést všechna nezbytná opatření k zamezení vzniku škody
        Objednateli nejpozději do 5 pracovních dnů od obdržení pokynu Objednatele k
        přerušení poskytování služeb nebo od ukončení Smlouvy.

14.2. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že:

                                                                  Stránka 12 z 16
14.2.1. je Objednatel v prodlení po dobu delší než jeden měsíc s úhradou peněžitých závazků
        ve lhůtách splatnosti dle této Smlouvy;

14.2.2. Objednatel trvá na poskytování služeb dle nevhodného příkazu i poté, co Poskytovatel
        na takový nevhodný příkaz Objednatele písemně upozornil;

14.2.3. bude na majetek Objednatele vyhlášen konkurs, popř. bude návrh na vyhlášení konkursu
        zamítnut pro nedostatek majetku;

14.2.4. bude vydáno rozhodnutí o úpadku týkající se Objednatele, popř. takovýto insolvenční
        návrh bude zamítnut pro nedostatek majetku Objednatele.

14.3. Smluvní strany v případě odstoupení od této Smlouvy nebudou mít ve smyslu § 2004
        odst. 2 povinnost vrátit si plnění, které již bylo poskytnuto před odstoupením
        od Smlouvy, ledaže již přijaté plnění nemá samo o sobě pro Objednatele význam.

14.4. V případě jednostranného ukončení Smlouvy z důvodů nikoli na straně Poskytovatele
        má Poskytovatel v případě částí služeb, u kterých nevznikl nárok na zaplacení ceny
        dle této Smlouvy, nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů na plnění těchto částí
        služeb. Tyto náklady budou vyčísleny na základě dohody Smluvních stran.

14.5. Odstoupením od Smlouvy není dotčen již existující nárok smluvní strany na zaplacení
        smluvní pokuty.

14.6. Odstoupení od Smlouvy je účinné doručením písemného oznámení o odstoupení druhé
        smluvní straně.

                                                       Článek 15.
                                                  Ostatní ujednání
15.1. Poskytovatel nezadá plnění celé Zakázky nebo její části vztahující se k SO řady 100 (s
        výjimkou přístupových cest na pozemky), 200 a 300, tj. stavební objekty silnic a
        souvisejících přeložek, mostů a sítí, jiné osobě bez souhlasu Objednatele. Objednatel
        není povinen tento souhlas vydat. Poskytovatel bude odpovídat zajednání nebo chyby
        všech subdodavatelů stejně jako by šlo o jednání nebo chyby Poskytovatele.
15.2. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma Smluvními stranami.
15.3. Tato Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.
15.4. Tato Smlouva obsahuje úplnou a jedinou písemnou dohodu smluvních stran
        o vzájemných právech a povinnostech upravených touto Smlouvou.
15.5. Vzájemné právní vztahy smluvních stran, které jsou touto Smlouvou založeny, avšak
        nejsou výslovně upraveny v této Smlouvě, se řídí především příslušnými ustanoveními
        občanského zákoníku s výjimkou těch ustanovení, jejichž použití smluvní strany buď
        výslovně vyloučily, nebo se od nich odchýlily vlastním ujednáním v této Smlouvě.
15.6. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této Smlouvy byly
        jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi
        smluvními stranami, ledaže je ve Smlouvě ujednáno jinak.
15.7. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení této Smlouvy neplatné, nedotýká se to ostatních
        ustanovení této Smlouvy, která zůstávají nadále platná a účinná.

                                                                   Stránka 13 z 16
15.8. Jakékoli spory mezi Smluvními stranami vyplývající ze Smlouvy budou řešeny nejprve
         smírně. Nepodaří-li se smírného řešení dosáhnout, bude spor rozhodnut na návrh
        kterékoli smluvní strany obecným soudem.

15.9. Poskytovatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Objednatele převést
        na třetí osobu jakákoli práva nebo povinnosti vyplývající ze Smlouvy, ani postoupit tuto
         Smlouvu třetí osobě, zastavit či jakkoliv jinak disponovat s jakýmikoliv pohledávkami.

15.10. Tuto Smlouvu je možno měnit, doplňovat a upravovat pouze vzestupně číslovanými
        písemnými dodatky ke Smlouvě, podepsanými oběma Smluvními stranami.

15.11. Tato Smlouva se vyhotovuje ve čtyřech (4) vyhotoveních, z nichž Objednatel obdrží tři
        (3) stejnopisy a Poskytovatel jeden (1) stejnopis.

15.12. Každá ze Smluvních stran prohlašuje, že tuto Smlouvu uzavírá svobodně a vážně,
        že považuje obsah této Smlouvy za určitý a srozumitelný a že jsou jí známy všechny
        skutečnosti, jež jsou pro uzavření této Smlouvy rozhodující.

15.13. Nedílnou součást této Smlouvy tvoří přílohy:
15.13.1. Příloha č. 1 - Oceněný soupis prací
15.13.2. Příloha č. 2 - Podrobný popis předmětu plnění
15.13.3. Příloha č. 3 - Smlouva o zpracování osobních údajů (vzor)

V Pardubicích dne - 8 07, m                   V Litomyšli dne ^ 2 0 ^

ředitel Správy Pardubice                      TDPrmpVt