Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9561647: Smlouva o dílo - spolkové komunitní centrum Vratislavice

Příloha Smlouva_o_dilo_spolkove_komunitni_centrum_vratislavice.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        5


Smlouva o dílo č. 108/2019/01


Smlouva o dílo 

ev.číslo zhotovitele: 
ev.číslo objednatele: 108/2019/01

uzavřená dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu se zákonem 
č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „ZZVZ“)
 
1 Účastníci smlouvy


1.1. Objednatel: 		Městský obvod Liberec – Vratislavice nad Nisou
	sídlo: 			Tanvaldská 50, 463 11 Liberec XXX – Vratislavice nad Nisou
	zastoupený:              	Lukášem Pohankou, starostou městského obvodu
	IČ:			002 62 978
	DIČ: 			CZ 002 62 978
	Bankovní spojení:	984943369/0800

ve věcech smluvních oprávněn k jednání: Lukáš Pohanka, starosta městského obvodu
		zástupce ve věcech technických: Pavel Podlipný, vedoucí TO
	zástupce ve věcech a převzetí prací: Pavel Podlipný a Ing. Ivo Palouš, jako technický dozor investora (dále jen jako „TDI“) 
(dále jen „objednatel“) 
                                                                                      
1.2. Zhotovitel:		 B R E X, spol. s r.o.
sídlo: 			 Hodkovická 135, 463 12 Liberec 23
	zastoupený:		 Ing. Romanem Lennerem, jednatelem společnosti
  Jiřinou Chourovou, prokuristou, obchodní ředitelkou
	IČ:			 40232549
	DIČ:			 CZ40232549
Bankovní spojení: 	 Komerční banka, a.s.               9030041461/0100
                                    Raiffeisenbank, a.s.                   500753011/5500

ve věcech smluvních oprávněn k jednání: 	
Ing. Roman Lenner, jednatel společnosti
Ing. Jan Müller, ředitel společnosti, jedná na základě plné moci
Jiřina Chourová, prokurista, obchodní ředitelka

		zástupce ve věcech technických: 		Ing. Jan Müller, ředitel společnosti
  stavbyvedoucí uveden zápisem ve stavebním deníku	
	
			
(dále jen „zhotovitel“) 

1.3 Objednatel a zhotovitel (dále společně také jako „smluvní strany“) uzavírají tuto smlouvu na základě výsledku otevřeného zadávacího řízení pro veřejnou zakázku s názvem „Spolkové komunitní centrum Vratislavice“ (dále jen „veřejná zakázka“ a „zadávací řízení“).  Oznámení o zahájení zadávacího řízení bylo ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 28.03.2019 pod evidenčním číslem 
Z2019-009996.  
1.4 Veřejná zakázka je částečně financována z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) v rámci 16. výzvy, IPRÚ Liberec SC 2.1 Sociální infrastruktura II., registrační číslo projektu CZ.06.2.56/0.0/0.0/16_057/0009102.

2 	Předmět smlouvy

2.1	Předmětem této smlouvy je provedení stavebních úprav stávajícího objektu bývalé fary a přístavba nové knihovny s přednáškovým sálem za účelem zřízení Spolkového komunitního centra v Městském obvodu Vratislavice nad Nisou. Součástí předmětu smlouvy je i provedení venkovních úprav zahrnujících výstavbu nového venkovního schodiště a rampy včetně opěrných stěn a vytvoření zpevněné přístupové cesty a rovněž demolice stávající přístavby na pozemku p.č. 1345/5 (dále též jen jako „dílo“ nebo „stavba“).

2.2 Rozsah plnění zhotovitele je určen:
2.2.1	zadávacími podmínkami k veřejné zakázce z března 2019, které byly podkladem 
pro zpracování nabídky zhotovitele (dále jen „ZP“);
2.2.2 projektovou dokumentací pro provedení stavby zpracovanou společností Atakarchitekti, Studentská 1109/3, 460 01 Liberec 1, (dále jen „DPS“), která byla součástí ZP. DPS v listinné podobě bude zhotoviteli předána při předání staveniště, za správnost a úplnost předané projektové dokumentace je odpovědný objednatel.
2.2.3 nabídkou zhotovitele ze dne 13.05.2019 předloženou v rámci zadávacího řízení (dále jen „nabídka zhotovitele“)
2.2.4 oceněným soupisem prací, dodávek a služeb s výkazy výměr (dále jen „položkový rozpočet“), který byl předložen jako součást nabídky zhotovitele, a který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy
2.3 Objednatel i zhotovitel souhlasně prohlašují, že na základě shora uvedené specifikace je dílo dostatečně určitě a srozumitelně vymezeno, zejména co do umístění, rozsahu, podoby a kvalitativních podmínek, které je třeba při jeho realizaci dodržet.
2.4 Součástí díla jsou veškeré práce a dodávky, činnosti a úkony nutné k řádnému a včasnému provedení díla tak, jak je popsáno ve výchozích podkladech a podkladech pro zpracování nabídky a veškerá organizační a technologická opatření potřebná pro řádné dokončení díla, a to i opatření nutná pro provádění díla za nepříznivých klimatických podmínek nastalých v průběhu jeho realizace. 
2.5 Objednatel se zavazuje předmět smlouvy od zhotovitele převzít a zaplatit za něj dohodnutou cenu.
3 Cena díla a platební podmínky
3.1 Cena za dílo je stanovena na základě nabídky zhotovitele a podmínek objednatele stanovených v ZP, DPS a položkovém rozpočtu. 
3.2 Celková cena díla je stanovena za sjednaný předmět plnění jako nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla.



Cena díla činí: 
Celková cena díla bez DPH		63 936 200,75Kč
DPH 21%			13 426 602,16Kč
Celková cena díla včetně DPH		77 362 802,91Kč

3.3 Zhotovitelem oceněný položkový rozpočet včetně rekapitulace je uveden v příloze 
č. 1 této smlouvy a je její nedílnou součástí. 
3.4 DPH je vyčísleno ke dni uzavření této smlouvy, přičemž jeho skutečná výše bude dopočtena a účtována způsobem dle daňových předpisů platných v době vystavení daňového dokladu. Objednatel prohlašuje, že plnění podle této smlouvy použije výlučně pro účely, které nejsou předmětem daně z přidané hodnoty, resp. příjemce ve vztahu k daňovému plnění nevystupuje jako osoba povinná k dani; proto se u plnění dle této smlouvy nepoužije režim přenesené daňové povinnosti podle příslušného ustanovení zákona o DPH. Plnění podle této smlouvy je plněním souvisejícím s výkonem veřejné správy.  
3.5 Cena díla zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení předmětu díla včetně všech rizik a vlivů během jeho provádění. Cena rovněž zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám. Cena díla zahrnuje náklady na všechny činnosti nutné k realizaci díla, popsané v této smlouvě, v DPS a položkovém rozpočtu
3.6 Celkovou cenu díla je možné změnit v důsledku změn rozsahu nebo kvality dodávek a prací oproti rozsahu a kvalitě dodávek a prací specifikovaných v ZP, položkovém rozpočtu a DPS. Tyto změny je možné realizovat pouze za předpokladu naplnění podmínek pro nepodstatnou změnu smlouvy ve smyslu § 222 odst. 4 až 7 ZZVZ. 
3.6.1 Zhotovitel je povinen na potřebu změn v daném smyslu objednatele neprodleně upozornit a realizaci takto zjištěných změn nezahájit dříve, než budou ze strany objednatele odsouhlaseny. Veškeré změny rozsahu nebo kvality díla budou řešeny dodatkem k této smlouvě, případně zápisem ve stavebním deníku. 
3.6.2 V případě změn u dodávek a prací, které jsou obsaženy v položkovém rozpočtu, bude změna jejich ceny stanovena na základě jednotkové ceny dané položky v položkovém rozpočtu. 
3.6.3 V případě změn u dodávek a prací, které nejsou v položkovém rozpočtu uvedeny, bude cena stanovena s odkazem na jednotkové ceny v obecně platné cenové soustavě (drobná textová úprava položky ve specifikaci nebo názvu je přípustná).
3.6.4 V případě změn u dodávek a prací, kdy nelze použít standardní materiály nebo technologie uvedené v obecně platné cenové soustavě, je zhotovitel povinen nemožnost navázání položek na cenovou soustavu řádně zdůvodnit a současně předložit vysvětlení, jak byla cena stanovena. Objednatel si v takovém případě vyhrazuje právo vyžádat si doplňující informace nezbytné ke kontrole cen, které nejsou obsaženy v cenové soustavě.
3.6.5	Rozpočet na případné změny bude zhotovitelem předložen v elektronickém formátu .pdf a dále v jednom z otevřených elektronických formátů typu .esoupis, .unixml, .xc4, Excel VZ nebo obdobném výstupu z rozpočtového softwaru. V rozpočtu na změny nebudou uvedeny položky charakteru komplet/soubor.
3.7 Cena díla nebude měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.  
3.8 Platby budou prováděny měsíčně na základě příslušných daňových dokladů (faktur), vystavovaných vybraným dodavatelem na základě skutečně provedených prací a dodávek, až do výše 90% z celkové ceny díla. Zbylá část z celkové ceny díla (10%) bude zadavatelem uhrazena na základě faktury vystavené dodavatelem po řádném předání a převzetí díla bez vad a nedodělků. Přílohou všech faktur bude soupis skutečně provedených prací a dodávek odsouhlasený pověřenou osobou zadavatele a TDI. Datem zdanitelného plnění je poslední den příslušného měsíce
3.9 Veškeré faktury - daňové doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Na daňovém dokladu bude uveden název zakázky a registrační číslo projektu, tj: „Spolkové komunitní centrum Vratislavice“, CZ.06.2.56/0.0/0.0/16_057/0009102. Dále musí daňový doklad obsahovat číslo smlouvy o dílo, popis provedeného plnění, cenu bez DPH, DPH a cenu celkem včetně DPH. Faktury budou vystaveny ve třech vyhotoveních. 
3.10 V případě, že účetní doklad nebude mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat jej ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností lhůta počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněného či opraveného dokladu. 
3.11 Zálohy objednatel neposkytuje.
3.12 Splatnost faktur (daňových dokladů) potvrzených pověřenou osobou objednatele se stanovuje do 30 dnů od data jejich doručení objednateli.
4 Místo a doba plnění
4.1 Místem plnění jsou pozemky p. č. 1348/4, 1345/2, 1345/4, 1345/1, 1345/3, 1345/5, 1345/6, 1352/1, 1348/3 v k.ú. Vratislavice nad Nisou. 
4.2 Objednatel se zavazuje písemně vyzvat zhotovitele k převzetí staveniště, a to nejméně 10 pracovních dnů před požadovaným termínem zahájením stavby. Zhotovitel se v takovém případě zavazuje staveniště převzít a stavbu v požadovaném termínu zahájit.
4.3 Zhotovitel se zavazuje dokončit a řádně předat dílo objednateli ve lhůtě do 18 měsíců od předání staveniště.
4.4 V rámci součinnosti před podpisem smlouvy byl zhotovitelem zpracován a objednatelem odsouhlasen časový a finanční harmonogram průběhu stavby. Tento harmonogram je přílohou stavebního deníku.  Dílčí termíny uvedené 
v harmonogramu je možné po dohodě smluvních stran upravit s ohledem na klimatické a provozní podmínky, ale pouze za předpokladu dodržení max. lhůty plnění uvedené v odst. 4.3 tohoto článku smlouvy. Každý nový harmonogram musí být v takovém případě zpracován písemnou formou, a odsouhlasen oběma smluvními stranami.    
4.5 Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději ve lhůtě pro dokončení stavby uvedeném v odst. 4.3 této smlouvy. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat a objednatel akceptovat pouze v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z následujících příčin:
4.5.1 nemožnost zahájit plnění dle předmětu této smlouvy z důvodů na straně objednatele;
4.5.2 pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele;
4.5.3 pozastavení prací z důvodu krajně nepříznivých klimatických podmínek;
4.5.4 v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje zejména živelná pohroma, vykonatelné závazné rozhodnutí znemožňující další postup prací (vydané nikoliv z důvodů nebo pro jednání zhotovitele), válka, stávky, výjimečný bezpečnostní stav státu, jakož další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily ani jim při vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, nebo v době předání staveniště nebyly známy a pro které nelze v provádění díla pokračovat a včas jej dokončit.
5 Odpovědnost za vady, záruky a kvalitativní podmínky provedení díla
5.1 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle této smlouvy o dílo a DPS, k prováděnému dílu se vztahujících technologických postupů, technických listů výrobků, norem (zejm. ČSN), obecně závazných právních předpisů, specifických požadavků místních orgánů, správců sítí a pokynů objednatele.
5.2 Zhotovitel poskytuje záruční dobu na celé dílo v délce 60 měsíců ode dne jeho protokolárního předání objednateli. Po dobu záruky odpovídá zhotovitel za to, že provedené stavební práce a dodávky budou bez vad a budou mít vlastnosti předpokládané obecně závaznými právními předpisy a DPS.
5.3 Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit během záruční doby zjištěné reklamované vady v dohodnutém termínu, pokud tyto vznikly z důvodů, za které je zhotovitel dle této smlouvy zodpovědný. Zhotovitel je povinen nastoupit k projednání reklamačních vad ve lhůtě nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení písemné výzvy zhotoviteli (datovou schránkou). Termín pro odstranění reklamačních vad je 15 dnů od doručení písemné výzvy zhotoviteli, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší a pokud to klimatické podmínky dovolí. 
5.4 Termín pro odstranění vad a nedodělků uvedených v předávacím protokolu je 15 dnů ode dne podpisu předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín. 
5.5 Záruku poskytuje zhotovitel za podmínek provozování a údržby díla dle obecně platných předpisů. 
5.6 Objednatel je povinen oznámit vady díla zhotoviteli bez zbytečného odkladu ihned, jakmile je zjistí, a to písemně na adresu zhotovitele. Za písemné oznámení se považuje i zpráva zaslaná e-mailem na adresu: brex@brex.cz 
5.7 Pokud zhotovitel řádně reklamaci nevyřídí a/nebo v přiměřené době neodstraní vadu či vady provedených prací či dodaného zboží, na něž záruka dopadá, je objednatel oprávněn nechat tyto vady odstranit třetí osobou a přeúčtovat prokazatelně vynaložené náklady zhotoviteli, který se tímto zavazuje je uhradit objednateli do 15-ti dnů ode dne písemné výzvy.
6 Předání a převzetí díla
6.1 Zhotovitel vyzve objednatele k převzetí dokončeného díla a připraví k předání prohlášení o shodě, atesty a veškeré další dokumenty související s předmětem plnění, prokazující, že veškeré zhotovitelem dodané výrobky, materiály a zařízení splňují podmínky vyplývající z této smlouvy, jejích příloh, DPS, příslušných právních předpisů a technických norem. Objednatel po předložení těchto dokladů svolá jednání k předání a převzetí díla a to v nejbližším možném termínu, nejpozději do 10 dnů od vyzvání nebo dle dohody se zhotovitelem. Objednatel je povinen přizvat TDI a autorský dozor (AD).
6.2 O průběhu a výsledku předání a převzetí vyhotoví objednatel protokol, ve kterém budou uvedeny všechny zjištěné skutečnosti související s dokončením díla a případně budou sepsány zjištěné nedodělky, vady a stanoveny termíny pro jejich dokončení nebo odstranění a převzetí či nepřevzetí díla. Nebude-li termín odstranění vad a nedodělků takto sjednán, pak platí ustanovení bodu 5.4 této smlouvy. 
6.3 Za řádně provedené se považuje pouze dílo provedené bez vad a nedodělků, převzetí díla s drobnými vadami a nedodělky je právo, nikoliv povinnost objednatele. 
6.4 Do 15 dnů po případném odstranění vad a nedodělků na základě oboustranně podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen vyklidit staveniště, vyčistit a uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. odklidit veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií. O vyklizení staveniště bude stranami podepsáno potvrzení.
6.5 Nevyklidí-li zhotovitel staveniště v termínu sjednaném v protokolu o předání a převzetí díla, je objednatel oprávněn nechat zařízení staveniště odstranit a vyklidit třetí osobou a přeúčtovat prokazatelně vynaložené náklady zhotoviteli, který se tímto zavazuje je uhradit objednateli do 15-ti dnů ode dne písemné výzvy.
6.6 Datem podpisu předávacího protokolu počíná běžet záruční lhůta.
7 Sankce
7.1 Dodržení lhůty pro dokončení kvalitně provedeného díla a dodržení platebních podmínek se považuje za podstatnou smluvní povinnost smluvních stran. 
7.2 Za prodlení se splněním povinnosti předat dílo, nebo jakoukoliv jeho část ve sjednané lhůtě, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každý započatý den prodlení. 
7.3 Za prodlení se splněním povinnosti zaplatit včas dle platebních podmínek, má zhotovitel právo účtovat objednateli úrok z prodlení z nezaplacených obnosů ve výši 0,015% z dlužné částky za každý den prodlení. 
7.4 Za prodlení se splněním povinnosti odstranit vady a nedodělky z předávacího protokolu ve sjednané lhůtě má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každou neodstraněnou vadu a každý započatý den prodlení.
7.5 Za nedodržení termínu pro odstranění vad v záruce má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a započatý den. 
7.6 V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a dodávek zjištěných v průběhu provádění stavby má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý jednotlivý případ. Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít materiál nebo dodat zboží v odpovídající kvalitě. 
7.7 V případě nevyklizení staveniště ve sjednaném termínu činí smluvní pokuta 0,05% ze sjednané ceny díla za každý i započatý den prodlení zhotovitele
7.8 Zhotovitel se zavazuje zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2% z dlužné částky za každý den prodlení s úhradou nákladů uvedených v odstavci 5.7 a 6.5 této smlouvy (náklady na odstranění vad třetí osobou a náklady na odstranění staveniště třetí osobou).
7.9 Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.
7.10 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce vybraného zhotovitele vůči zadavateli. 
7.11 Splatnost smluvních pokut a úroků z prodlení je 30 kalendářních dnů od doručení faktury.

8 Povinnosti zhotovitele
8.1 Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu se svými povinnostmi. Zhotovitel se zavazuje zajistit pro jeho provedení veškeré technické, provozní, personální a organizační podmínky. 
8.2 Zhotovitel se zavazuje plně a prokazatelně splnit předmět smlouvy, který je specifikován v článku 2 této smlouvy o dílo. Zhotovitel provede všechny stanovené práce kvalitně, v souladu se ZP a DPS, v souladu s českými, příp. evropskými technickými normami a obecně závaznými právními předpisy. 
8.3 Zhotovitel se zavazuje po celou dobu provádění díla vést stavební deník s denními záznamy zachycujícími podstatné skutečnosti týkající se provádění díla. 
Za objednatele je oprávněn do deníku zapisovat a do něj nahlížet pan Pavel Podlipný a TDI.  
8.4 Zhotovitel se zavazuje účastnit se kontrolních dnů stavby a projednávat s objednatelem předem veškeré nevyhnutelné změny v technologických postupech či v množství prací, dodávek či služeb při provádění díla oproti postupům a rozsahu díla specifikovaném v DPS a položkovém rozpočtu. Kontrolní dny budou svolávány v průměru 1 x za 14 dní nebo dle potřeby, a to jak ze strany zhotovitele, tak objednatele, TDI, AD, koordinátora BOZP. 
8.5 Zhotovitel umožní výkon TDI, AD a koordinátora BOZP.
8.6 V případě konstrukcí, které budou následnými pracemi překryty, je zhotovitel povinen v předstihu prokazatelně (e-mailem, zápisem ve stavebním deníku apod.) vyzvat TDI k jejich kontrole. Pokud zhotovitel tuto výzvu neučiní a předmětné práce zakryje bez provedení kontroly oprávněnou osobou objednatele, je zhotovitel povinen na vyzvání objednatele zakryté místo na vlastní náklady odkrýt a kontrolu dodatečně umožnit.  
8.7 Pokud se objednatel ke kontrole přes včasné písemné vyzvání nedostaví, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude-li objednatel v tomto případě požadovat jejich dodatečné odkrytí, je proveden zhotovitel toto odkrytí na náklady objednatele. Pokud se však v tomto případě zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, nápravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel.
8.8 O kontrole zakrývaných částí díla se učiní záznam ve stavebním deníku, který musí obsahovat souhlas objednatele se zakrytím předmětných částí díla. V případě, že se objednatel přes výzvu zhotovitele ke kontrole zakrývaných částí díla nedostavil, uvede se tato skutečnost ve stavebním deníku namísto souhlasu objednatele. 
8.9 Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalostí, nedostatků a závad, zjištěných v rámci kontrolní činnosti.

8.10 Zhotovitel se zavazuje při provádění stavebních prací a souvisejících činností dodržovat hladiny hluku předepsané nařízením vlády č. 272/2011, o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací. Používané stavební stroje a zařízení budou mít maximální hlučnost 65 dB a budou používány pouze v době od 7 do 21 hod. V případě překročení povolené hladiny hlučnosti zjištěné případným měřením zajistí vybraný dodavatel potřebná ochranná opatření (protihlukové izolace apod.).

8.11 Prašnost staveniště a jeho okolí bude minimalizována průběžným čištěním a případným kropením.
8.12 Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti, které mají vliv, mohou mít vliv, nebo souvisejí s předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv způsobem předmětu smlouvy nebo projektu dotýkají.
8.13 Zhotovitel se zavazuje řádně uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2029 nebo po dobu 10 let od uzavření smlouvy dle toho, která lhůta vychází jako delší. 
8.14 Zhotovitel se zavazuje poskytnout v souladu s § 2, písmeno e) zákona č. 302/2001 Sb. o finanční kontrole subjektům provádějícím audit a kontrolu všechny nezbytné informace týkající se dodavatelských činností spojených s předmětem této smlouvy.
8.15 Zhotovitel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, NKÚ, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.
9 Poddodavatelé 
9.1 Zhotovitel se zavazuje předmět díla realizovat sám nebo za pomoci svých poddodavatelů, uvedených v seznamu významných poddodavatelů předloženém objednateli v rámci součinnosti před podpisem smlouvy.  Seznam významných poddodavatelů je přílohou stavebního deníku.   
9.2	Za významné poddodavatele se považují osoby, pomocí kterých bude zhotovitel plnit určitou část předmětu díla nebo prostřednictvím kterých zhotovitel prokázal určitou část kvalifikace v rámci zadávacího řízení. Za významnou poddodávku se pro tyto účely nepovažují:
9.1.1 dodávky stavebních materiálů ani výrobků, 
9.1.2 služby či pomocné práce s nevýznamným vlivem na plnění veřejné zakázky, jako jsou např. úklidové služby, ostraha, 
9.1.3 pomocné práce či jiné obdobné práce s podílem nižším, než je 10% z finančního objemu veřejné zakázky.
9.3	Poddodavatele, kteří nebyli uvedeni v Seznamu významných poddodavatelů a do plnění zakázky se zapojí následně, oznámí zhotovitel objednateli nejpozději před zahájením plnění příslušným poddodavatelem. 
9.4	Změna významného poddodavatele a rozsahu jeho plnění je v průběhu provádění díla možná po písemném oznámení objednateli. Změna poddodavatele, jehož prostřednictvím prokazoval zhotovitel kvalifikaci v zadávacím řízení, je v průběhu provádění díla možná pouze po písemném odsouhlasení objednatelem a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění příslušné části kvalifikace shodným způsobem a minimálně ve shodném rozsahu jako poddodavatel původní. 
9.5 Seznam významných poddodavatelů bude průběžně aktualizován v návaznosti na změny provedené dle ust. 9.3 a 9.4 této smlouvy. 
9.6 Zhotovitel je odpovědný za splnění všech ustanovení této Smlouvy i ze strany poddodavatelů. 

10 Vlastnictví díla, odpovědnost za škody a pojištění

10.1 Vlastnické právo k dílu nabývá objednatel postupně, tak, jak bude zhotovováno. Vlastníkem věcí, které budou zpracovány nebo zabudovány při provádění díla, se stává objednatel okamžikem, kdy budou zpracovány či zabudovány. 
10.2 Škodou na díle je ztráta, zničení, poškození nebo znehodnocení věci bez ohledu na to, z jakých příčin k nim došlo.
10.3 Nebezpečí škody na díle nese od počátku zhotovitel, a to až do termínu předání a převzetí díla mezi zhotovitelem a objednatelem.
10.4 Odpovědnost zhotovitele za škodu a povinnost škodu nahradit:
10.4.1 Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím osobám z titulu opomenutí, nedbalosti nebo neplněním podmínek vyplývajících ze zákona, technických nebo jiných norem nebo vyplývajících z této smlouvy, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.
10.4.2 Zhotovitel odpovídá i za škodu na díle způsobenou činností těch, kteří pro něj dílo provádějí.
10.4.3 Zhotovitel odpovídá též za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze strojů, přístrojů nebo jiných věcí, které zhotovitel použil nebo hodlal použít při provádění díla.
10.5 Pojištění zhotovitele – odpovědnost za škodu způsobenou třetím osobám:
10.5.1 Zhotovitel má sjednané pojištění odpovědnosti za škodu z výkonu podnikatelské činnosti, kryjící škody na věcech a na zdraví ve výši alespoň 5.000.000,- Kč a zavazuje se toto pojištění udržovat po celou dobu stavby.
10.5.2 Zhotovitel odpovídá i za škodu na díle způsobenou činností těch, kteří pro něj dílo provádějí.
10.5.3 Doklady o pojištění předložil zhotovitel objednateli v rámci součinnosti k uzavření této smlouvy, případně se zavazuje je předložit ve lhůtě stanovené objednatelem, pokud objednatel stanovil jinou dodatečnou lhůtu, nejpozději však k datu předání a převzetí staveniště. 
10.5.4 Nepředložení dokladů prokazujících pojištění odpovědnosti za škodu v parametrech stanovených v odst. 10.5.1., je porušením povinností zhotovitele, které opravňuje objednatele k neuzavření smlouvy nebo k odstoupení od uzavřené smlouvy.
10.6 Pojištění díla – stavebně montážní pojištění:
10.6.1 Pojištění stavebních a montážních rizik pokrývá škody, které mohou vzniknout v průběhu montáže nebo stavby. Vztahuje se na škody na budovaném díle, zejména z těchto příčin:
a) požárem, výbuchem, přímým úderem blesku, nárazem nebo zřícením letadla, jeho části nebo jeho nákladu,
b) záplavou, povodní, vichřicí, krupobitím, sesouváním půdy, zřícením skal nebo zemin, sesouváním nebo zřícením sněhových lavin, tíhou sněhu nebo námrazy,
c) pádem pojištěné věci, nárazem,
d) pádem stromů, stožárů a jiných předmětů,
e) vodou vytékající z vodovodních zařízení,
10.6.2 Pojistná hodnota je u budovaného díla jeho nová cena, což je hodnota díla po jeho úplném dokončení. 
10.6.3 Zhotovitel je povinen před zahájením prací pojistit dílo v parametrech uvedených v čl. 10.6.1 a 10.6.2 na celou dobu provádění díla až do termínu předání a převzetí díla. Zhotovitel je povinen plnění pojistné smlouvy vinkulovat ve prospěch objednatele (pojistka bude sjednána tak, aby pojistné plnění obdržel objednatel) 
10.6.4 Doklady o pojištění předložil zhotovitel objednateli v rámci součinnosti k uzavření této smlouvy, případně se zavazuje je předložit ve lhůtě stanovené objednatelem, pokud objednatel stanovil jinou dodatečnou lhůtu, nejpozději však k datu předání a převzetí staveniště. 
10.6.5 Nepředložení dokladů prokazujících stavebně montážní pojištění díla v parametrech stanovených v odst. 10.6.1 až 10.6.3, je porušením povinností zhotovitele, které opravňuje objednatele k neuzavření smlouvy nebo k odstoupení od uzavřené smlouvy.
10.7 Pojištění zhotovitele – zákonné pojištění zaměstnanců:
10.7.1	Zhotovitel je povinen být po celou dobu provádění díla pojištěn pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání svých zaměstnanců.
10.8 Povinnosti smluvních stran při vzniku pojistné události:
10.8.1 Při vzniku pojistné události zabezpečuje veškeré úkony vůči pojistiteli zhotovitel. Zhotovitel je současně povinen informovat objednatele o veškerých skutečnostech spojených s pojistnou událostí.
10.8.2 Smluvní strany jsou povinny v souvislosti s pojistnou událostí poskytovat si veškerou součinnost, která je v jejich možnostech.
10.8.3 Náklady na pojištění nese zhotovitel v rámci ceny díla.

11 Ostatní ujednání
11.1 Smluvní strany se dohodly na těchto svých zástupcích:
11.1.1	Za zhotovitele: 
Osobou odpovědnou za vedení celé stavby je hlavní stavbyvedoucí, pan Petr Wünsch, autorizovaný technik v oboru pozemní stavby, veden v seznamu ČKAIT č. 050116, který prokázal svoji kvalifikaci v rámci zadávacího řízení a v rámci součinnosti před podpisem smlouvy předložil doklad o své odborné způsobilosti v oboru pozemní stavby dle zák. č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, v platném znění. 
11.1.2	Za objednatele: 		
Technický dozor investora (TDI):	Ing. Ivo Palouš  	
Koordinátor BOZP:			Ing. Josef Nadrchal
Autorský dozor (AD):		Ing. arch. Jiří Janďourek
Ing. arch. Ondřej Novák
11.2 Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, pokud: 
11.2.1 zhotovitel porušil jakoukoli ze svých povinností vyplývajících ze smlouvy a nenapravil takové porušení v přiměřené lhůtě určené objednatelem v písemné výzvě k nápravě; lhůta k nápravě nesmí být kratší než 10 pracovních dní;  
11.2.2 zhotovitel z jakéhokoli důvodu není oprávněn splnit své závazky vyplývající z této smlouvy; 
11.2.3 soud rozhodne o úpadku zhotovitele, nebo soud zamítne insolvenční návrh na majetek zhotovitele z důvodu nedostatečného majetku na pokrytí nákladů insolvenčního řízení, nebo zhotovitel sám podá návrh na prohlášení úpadku na svůj majetek, nebo je přijato rozhodnutí o povinném nebo dobrovolném zrušení zhotovitele (vyjma případů sloučení nebo splynutí), 
11.2.4 zhotovitel je v prodlení s dohodnutými termíny o více jak 20 dní, 
11.2.5 tak stanoví ostatní ustanovení této smlouvy či v případech stanovených závaznými právními předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.
11.3 Objednatel může závazky vyplývající z této smlouvy vypovědět nebo od smlouvy odstoupit též v případech uvedených v § 223 ZZVZ. 
11.4 Objednatel nepřipouští možnost odstoupení od smlouvy o dílo ze strany zhotovitele s výjimkou případů, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.
11.5 Smluvní strany se zavazují poskytnout plnou součinnost při kontrole hospodárného, účelného a efektivního nakládání s účelově poskytnutými finančními prostředky a s tím spojené kontrole všech nezbytných dokladů, podkladů a informací spojených s předmětem smlouvy o dílo.

12 Závěrečná ustanovení
12.1 Zhotovitel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu objednatele převádět jakékoliv pohledávky či práva nebo závazky vyplývající pro něj z této smlouvy na třetí osoby.
12.2 Smlouvu lze měnit nebo zrušit na základě dohody obou smluvních stran, a to pouze písemnou formou.
12.3 Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními této smlouvy, ustanoveními občanského zákoníku a ustanoveními ZZVZ. V případě konfliktu mají přednost ustanovení této smlouvy, pokud nejsou v rozporu s ustanoveními občanského zákoníku a dalšími právními předpisy.
12.4 Tato smlouva je vyhotovena ve 3 vyhotoveních, z nichž 2 vyhotovení obdrží objednatel a 1 zhotovitel. 
12.5 Zhotovitel bere na vědomí, že tato smlouva včetně všech jejích změn a dodatků bude uveřejněna v souladu s platnými právními předpisy (zákon č. 340/2015, o registru smluv, ZZVZ). Zhotovitel výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva včetně všech jejích změn a dodatků byla objednatelem v plném rozsahu zveřejněna.
12.6 Tato smlouva nabývá platnosti i účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv.
12.7 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašují, že souhlasí s jejím obsahem, že smlouva byla sepsána určitě, srozumitelně, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran. Na důkaz toho připojují své podpisy.
12.8 Tato smlouva o dílo byla schválena Radou Městského obvodu Liberec – Vratislavice nad Nisou dne 19.06.2019 usnesením číslo 226/06/2019.                                          
12.9 Nedílnou součástí této smlouvy o dílo je:
Příloha č. 1: 	Oceněný položkový rozpočet 

 
	Ve Vratislavicích nad Nisou dne 08.07.2019 



Za objednatele:

 


............................................................
Lukáš Pohanka,  
starosta městského obvodu
	V Liberci dne 08.07.2019



Za zhotovitele:



...........................................................
Ing. Jan Müller
Ředitel společnosti, jedná na základě plné moci





Stránka 1 z 11

	Strana 11 z 11