Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9568879: Smlouva o partnerství s finančním příspěvkem v rámci projektu

Příloha KUMSP00WCIJM.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        HlílílíllíllíWWI!WIHIIIMIHNIlillílíljll

      ** „ **        Evropská unie      KUMSPGGHC I JH

      *      *       Fond evropske pomocí nejchudším osobám
                     Operační program potravinové a materiální pomocí
      ** * **

                     Smlouva o partnerství s finančním příspěvkem
                                            v rámci výzvy č. 30_19_009

          uzavřená podle 5 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                                          Článek 1

                                    Smluvní strany

Moravskoslezský kraj

se sídlem:             28. října 117, 702 18 Ostrava
zastoupený:                                                                                                                 '

                       prof. lng. Ivo Vondrákem, CSC., hejtmanem kraje

IČO:                   70890692

bankovní spojení:      2106948421/2700

(dále jen „Příjemce“]

a

Základní škola a mateřská škola Ostrava-Hrabůvka, Krestova 36A, příspěvková

organizace

se sídlem:             Krestova 1387/36A, 700 30 Ostrava-Hrabůvka

zastoupená:            Mgr. Ladislavou Měchovou

IČO:                   70631743

bankovní spojení:      7744340237/0100

RED IZO:               600145077

(dále jen „Partner“)

uzavřeli níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto Smlouvu o partnerství s finančním
příspěvkem (dále jen „Smlouva“):

                                                                         Článek II

                                                                              Předmět a účel Smlouvy

1. Předmětem této Smlouvy je úprava právního postavení Příjemce a jeho Partnera, jejich
        úlohy a odpovědnosti, jakož i úprava jejich vzájemných práv a povinností při realizaci
        projektu dle odst. 2 tohoto článku Smlouvy.

2. Účelem této Smlouvy je upravit vzájemnou spolupráci Příjemce a Partnera, kteří
        společně realizují projekt „Poskytování bezplatné stravy dětem ohroženým chudobou ve
        školách zprostředků OP PMP v Moravskoslezském kraji III“ (dále jen „projekt“)
        podpořený finančními prostředky zOperačního programu potravinové a materiální
        pomoci (dále jen „OP PMP") vrámci specifického cíle 1 (dále jen“ SC l“]
        spolufinancovaného z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám (dále jen „FEAD) a ze
        státního rozpočtu ČR.

3. Datum zahájení realizace projektu [01. 09. 2019]1
        Datum ukončení realizace věcných aktivit projektu nejpozději do [30. 06. 2020]2

1 Nejdříve 1.9.2019
   * * **       Evropská unie
                Fond evropské pomoci nejchudším osobám
*     *         Operační program potravinové a materiální pomoci

   * „. **

4. Poskytovatelem prostředků na realizaci projektu je Ministerstvo práce a sociálních věcí
        České Republiky (dále jen „MPSV“), Sekce evropských fondů a mezinárodní spolupráce,
        Na Poříčním právu 1/376, 12800 Praha 2, IČO: 00551023, jednající:

            (dále jen „Poskytovatel“].

5. Vztahy mezi Příjemcem a jeho Partnerem se řídí principy partnerství, které jsou
        vymezeny vPravidlech pro žadatele a příjemce v rámci OP PMP SC I (dále jen
        „Pravidla“).

6. Příjemce a jeho Partner jsou povinni při realizaci projektu postupovat dle ustanovení
        uvedených vtéto Smlouvě, případně v jiném právním aktu vydaném Poskytovatelem
        dotace MPSV, OP PMP a Pravidly.

                                                    Článek 111

                Role partnera v projektu a způsob jeho zapojení

1. Přehled klíčových aktivit, které má zcela/zčásti vykonávat partner, a popis jeho činností
        v rámci těchto klíčových aktivit

   . Klíčová aktivita č. 01 — Potravinová pomoc ve formě poskytování stravy
           v zařízeních školního stravování (trvání aktivity od 1. 9. 2019 do 30. 6. 2020)

           Partner projektu zajistí nákup potravin, přípravu hotových jídel a jejich
           poskytování formou stravování žákům, kteří navštěvují vzdělání v rámci povinné
          školní docházky na základní škole či víceletém gymnáziu a dětem, které
           navštěvují předškolní vzdělání v mateřské škole.

   .  Klíčová aktivita č. 02 — Řízení projektu (trvání aktivity od 1. 9. 2019 do

      31. 7.2020)

      Partner vykonává část této aktivity spočívající v předávání podkladů a údajů pro
      zpracování zpráv o realizaci projektu a poskytování další součinnosti při řízení
      projektu příjemci. Koordinátor potravinové pomoci ve formě stravného je ředitel
      školy, nebo jím pověřený zástupce, který zabezpečí koordinaci projektových
      aktivit na straně partnera projektu a zajistí komunikaci a předávání podkladů
      příjemci.

      Kontaktní údaje3:

      jméno, příjmení a titul:

      Telefon:                          E-mail:

2. Přehled indikátorů, které mají být naplněny Partnerem:
        0 Celkový počet osob, které dostávají potravinovou pomoc
                      65

2 Nejpozději 30. 6. 2020
3 Tato osoba je Zároveň kontaktní osobu, která komunikuje se zákonnými zástupci.
** *        Evropská unie
         *  Fond evropské pomoci nejchudším osobám
            Operační program potravinové a materiální pomoci
*„*

- jde o závazek Vpočtu podpořených osob (odhad); každá osoba se započítává
        pouze jednou, bez ohledu na to kolikrát podporu obdržela (počet unikátně
        podpořených osob);

-  odchýlení od závazku je popisováno a zdůvodňováno ve zprávě o realizaci

   projektu.

Počet vydaných jídel4

12.665

Hodnoty se určí na základě pravidelného sledování odběru stravného v zapojených
školách.

Fakultativně lze sledovat další indikátory5

3. Definice cílové skupiny, které bude distribuována potravinová pomoc
        Potravinová pomoc ve formě stravného v rámci projektu je určena cílové skupině:

                děti ze sociálně slabých rodin ve věku 3 — 15 let, jejichž způsobilost kpodpoře je
                 dána nárokem na poskytování dávky vhmotné nouzi, který ověří místně příslušné
                 kontaktní pracoviště Úřadu práce v období květen — červen 2019. Úřad práce rovněž
                 informuje zákonné zástupce o povinnostech spojených se zařazením dítěte do
                projektu.

                                                                                                 Článek IV
                                                                Práva a povinnosti smluvních stran

Smluvní strany se dohodly, že se budou spolupodílet na realizaci Projektu uvedeného v čl. 11
této Smlouvy tak, že:

1. Příjemce bude provádět tyto činnosti:

                řízení projektu,
                administrace projektu vůči řídícímu orgánu OP PMP,
                zpracování návrhu projektu a jeho změn a doplnění,
                průběžné informování Partnera,
                průběžně vyhodnocování klíčových aktivit projektu (definovaných v čl. III této
               Smlouvy),
               vyhodnocení připomínek a hodnocení výstupů z projektu,
               provádění publicity projektu,
               projednání veškerých změn a povinností s Partnerem,
               zpracování žádostí o podstatné změny projektu,
               oznamování nepodstatných změn projektu Řídicímu orgánu,
               zpracování zpráv o realizaci projektu a předkládání žádosti o platbu,
               kontrola a proplácení způsobilých výdajů Partnera ve formě úhrady stravného
               (jednotkové náklady),
               archivace účetních dokladů, potvrzení o způsobilosti osob, kterým byla poskytnuta
               podpora a všech dokumentů souvisejících sprojektem, které vznikají na úrovni
               příjemce anebo jsou příjemci předávány partnerem. V případě, že u požadovaných

4 Odhad stanovený partnerem.
5 Viz.: znění výzvy a Pravidel
***         Evropská unie
         *  Fond evropské pomoci nejchudším osobám
            Operační program potravinové a materiální pomoci
* ,. *

        dokladů musí zůstat originály na úrovni partnera, zasílá příjemci kopie
       požadovaných dokladů. V ostatních případech jsou příjemci zasílány originály
        dokladů. Vzásadě platí, že originály účetních dokladů zůstanou vždy tam, kde jsou
        součástí účetnictví,
        Ukládání a archivace se řídí platnými předpisy ČR (zejména zákon č. 563/1991 Sb.,
        o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů; 582/1991 Sb., o organizaci a provádění
        sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů; č. 235/2004 Sb., o dani
        zpřidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů; č. 589/1992 Sb., o pojistném na
        sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění
        pozdějších předpisů; č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění,
        ve znění pozdějších předpisů; č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve
        znění pozdějších předpisů; apod.).

Partner bude provádět tyto činnosti:

        ve spolupráci s kontaktním pracovištěm ÚP ČR identifikaci osob z cílové skupiny,
        zajištění nákupu potravin, přípravu hotových jídel a jejich poskytování formou
        stravování žákům, kteří navštěvují vzdělání v rámci povinné školní docházky
        na základní škole či víceletém gymnáziu a dětem, které navštěvují předškolní
        vzdělání v mateřské škole,
        spolupráci na návrhu změn a doplnění projektu,
        spolupráci na vyhodnocování klíčových aktivit projektu,
        připomínkování a hodnocení výstupů z projektu,
        spolupráce na definování potřeb cílové skupiny,
        příprava a vyhotovení podkladů pro zpracování zpráv o realizaci projektu a žádosti
        o platbu v dohodnutém termínu,
        archivace účetních dokladů a všech dokumentů souvisejících sprojektem, které
        vznikají na úrovni partnera anebo jsou partnerem předávány příjemci. V zásadě platí,
        že originály účetních dokladů zůstanou vždy tam, kde jsou součástí účetnictví.
        Ukládání a archivace se řídí platnými předpisy ČR (zejména zákon č. 563/1991 Sb.,
        o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů; 582/1991 Sb., o organizaci a provádění
        sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů; č. 235/2004 Sb., o dani
        zpřidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů; č. 589/1992 Sb., o pojistném na
        sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění
        pozdějších předpisů; č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění,
       ve znění pozdějších předpisů; č. 499/2004 Sb., o archivnictví aspisové službě, ve
        znění pozdějších předpisů; apod.),
        zabezpečení projektu po personální stránce, pokud jde o pozici uvedenou včl. III
        odst. 1, odrážka druhá.

Příjemce a Partner se zavazují nést plnou odpovědnost za realizaci činností, které mají
vykonávat dle této Smlouvy, a to tak, aby byl splněn účel Smlouvy nejpozději do data
ukončení realizace věcných aktivit projektu.

Příjemce a Partner jsou povinni jednat způsobem, který neohrožuje realizaci projektu
a zájmy smluvních stran.

Partner má právo na veškeré informace týkající se projektu, zejména jeho finančního
řízení, dosažených výsledků Projektu a související dokumentace.
***         Evropská unie
         *  Fond evropské pomocí nejchudším osobám
            Operační program potravinové a materiální pomocí
* „*

Příjemce se zavazuje pravidelně vprůběhu realizace komunikovat se svým Partnerem
a informovat jej o postupu projektu. Partner se zavazuje informovat Příjemce o všech
skutečnostech ovlivňujících realizaci projektu a poskytovat mu nezbytné podklady
a součinnost nutnou pro hladkou realizaci a administraci projektu. Za tímto účelem bude
probíhat pravidelná komunikace (osobní, příp. elektronická).

Partner se dále zavazuje:
       realizovat projekt vsouladu s nařízením Rady [EU] č. 223/2014 ze dne 11. března
       2014 o Fondu evropské pomoci nejchudším osobám (FEAD),
        provádět činnosti, které realizuje v rámci projektu, v souladu s harmonogramem
        jednotlivých aktivit projektu dle čl. Ill odst. 1 této Smlouvy,
        naplňovat během realizace projektu indikátory vztahující se k činnostem, které
        realizuje V rámci projektu a které jsou uvedené v čl. III odst. 2 této Smlouvy,
        sledovat a vykazovat během realizace projektu indikátory vztahující se k činnostem,
        které realizuje v rámci projektu a které jsou uvedené v příloze č. 4 této Smlouvy,
        seznámit zákonné zástupce podporovaného dítěte 0 podmínce pro zapojení do
        projektu, resp. poskytnutí pomoci z OP PMP. Podmínky jsou shodné se zákonnými
         povinnostmi, tj. omlouvat dítě při jeho nepřítomnosti (atd.),
        prokázat vlastnictví bankovního účtu a doložit jeho číslo na zvláštním formuláři [viz
        příloha č. 3),
        předložit Příjemci, nejpozději do 15. dne po skončení každého měsíce během
        monitorovacího období, podklady pro zpracování zprávy o realizaci projektu
        nebo vždy, kdy o to příjemce požádá. Tyto podklady budou zahrnovat zejména popis
        plnění klíčových aktivit v daném období, vykazování naplněných indikátorů,
        vyčíslení sledovaných indikátorů, souhrnnou evidenci vydaného stravného,
        řádně účtovat o veškerých aktivitách souvisejících s Projektem, a to vsouladu se
        zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů s jednoznačnou
        vazbou na projekt. Veškeré doklady vztahující se k projektu musí být správné, úplné,
        průkazné, srozumitelné, vedené V písemné formě chronologicky a způsobem
        zaručujícím jejich trvanlivost. Musí je uchovávat způsobem uvedeným v zákoně
        č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a v zákoně č. 499/2004
        Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších
       předpisů, a v souladu s dalšími platnými právními předpisy ČR,
        evidovat v účetnictví výši paušálních výdajů na administrativní výdaje, které budou
       poskytnuty ze strany Příjemce, vždy při obdržení těchto plateb od Příjemce. U těchto
       výdajů nemá Partner povinnost mít své příjmy a výdaje navázány na konkrétní
       projekt, pokud tato povinnost není dána národní legislativou,
       na žádost Příjemce bezodkladně písemně poskytnout požadované doplňující
       informace související s realizací Projektu,
       řádně uchovávat veškeré dokumenty související s realizací Projektu v souladu
       s platnými právními předpisy České republiky a Evropských společenství, nejméně
       však do roku 2026 (v souladu s ust. š 44 odst. 11 rozpočtových pravidel),
       v případě uzavírání dodavatelsko-odběratelských vztahů dodržovat pravidla
       účelovosti a způsobilosti výdajů,
       po celou dobu realizace Projektu dodržovat právní předpisy ČR a EU, zejména pak
       pravidla hospodářské soutěže, platné předpisy upravující veřejnou podporu,
       principy ochrany životního prostředí a prosazování rovných příležitostí,
   ***                             Evropská unie
                                   Fond evropské pomoci nejchudším osobám
                                *  Operační program potravinové a materiální pomoci

             *

***

   *„ *

nakládat s finančními prostředky poskytnutými na základě spolupráce na projektu

OP PMP správně, hospodárně, efektivně a účelně,

po celou dobu realizace Projektu nakládat sveškerými surovinami získanými byt'

ijen částečně z finanční podpory, s péčí řádného hospodáře, zejména je zabezpečit

proti poškození, ztrátě nebo odcizení. Partner není oprávněn suroviny na přípravu

pokrmů spolufinancované z finanční podpory prodat ani jinak zcizit. Příjemce je

povinen                            vpřípadě  zničení,  poškození,  ztráty  nebo  odcizení  surovin

spolufinancovaných z finanční podpory projektu je opětovně pořídit, a to

V nejbližším možném termínu,

umožnit podmínky k provedení kontroly vztahující se kčinnostem, které realizuje

v rámci projektu, poskytnout oprávněným osobám veškeré doklady vztahující se

kčinnostem, které realizuje vrámci Projektu, umožnit průběžné ověřování

provádění činností, k nimž se zavázal dle této Smlouvy a poskytnout součinnost všem

osobám oprávněným kprovádění kontroly, příp. jejich zmocněncům. Těmito

oprávněnými osobami jsou Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR (dále jen

„Poskytovatel“], příjemce, územní finanční orgány, Ministerstvo financí, Nejvyšší

kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány nebo

osoby oprávněné k výkonu kontroly,

na žádost Poskytovatele nebo Ministerstva financí písemně poskytnout

prostřednictvím Příjemce jakékoliv doplňující informace související s realizací

Projektu, zejména má vtéto souvislosti poskytnout veškeré informace o výsledcích
kontrol a auditů, včetně kontrolních protokolů z kontrol provedených vsouvislosti

s projektem, a to ve lhůtě stanovené Poskytovatelem,

bezodkladně informovat Příjemce o všech provedených kontrolách vyplývajících

z účasti na Projektu dle článku III. Smlouvy, o všech případných navržených

nápravných opatřeních, která budou výsledkem těchto kontrol a o jejich splnění,

neprodleně Příjemce informovat o veškerých změnách, které u něho nastaly ve

vztahu k projektu nebo změnách souvisejících s činnostmi, které realizuje dle této
Smlouvy,

umožnit konání monitorovacích návštěv Příjemce,

být ksoučinnosti při provádění evaluace dle Pravidel pro žadatele a příjemce

OP PMP a podle pokynů Příjemce.

Partner není oprávněn žádnou z aktivit, kterou provádí dle této Smlouvy, financovat
zjiných prostředků rozpočtové kapitoly Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, jiné
rozpočtové kapitoly státního rozpočtu ČR, státních fondů, jiných [například]
strukturálních fondů EU nebo jiných prostředků EU, ani z jiných veřejných
či soukromých zdrojů.

Partner podpisem této Smlouvy stvrzuje,
       že nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky nebo nemá nedoplatek na
      pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociálním
       zabezpečení nebo příspěvku na státní politiku zaměstnanosti,
       že na něj nebyl vydán inkasní příkaz po předcházejícím rozhodnutí Evropské
      komise prohlašujícím, že poskytnutá podpora je protiprávní a neslučitelná se
      společným trhem,
   ***        Evropská unie

*       *                    I  |  .  V!  I

*          *  Fond evropske pomocv nejchudSím osobam

** ,., **     Operační program potravinové a materiální pomoci

        . že na něj nebyla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění
              výkonu nelegální práce podle ust. & 5 písm. e) bod 3 zákona č. 435/2004 Sb.,
              o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů,

       0 že proti jeho statutárnímu orgánu nebo jakémukoli jeho členovi není zahájeno,
              nebo vedeno trestní řízení a nebyl [nebyli] odsouzen [i] pro trestný čin, jehož
              skutková podstata souvisela s předmětem činnosti organizace nebo pro trestný
              čin hospodářský nebo trestný čin proti majetku,

       0 že není vlikvidaci, v úpadku, hrozícím úpadku či proti němu není vedeno
              insolvenční řízení ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho
                 řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů.

                                                                                                  Článek V
                                                                                  Financování projektu

1. Projekt dle článku II této Smlouvy bude financován zprostředků, které budou
        poskytnuty příjemci na základě Právního aktu vydaného po schválení Projektu ze
        státního rozpočtu ČR formou finanční podpory v rámci OP PMP.

2. Celkový finanční podíl Partnera na projektu činí:

        390.878,25 Kč6

3. Příjemce bude Partnerovi finanční podporu poskytovat bezhotovostním převodem na
        účet jeho zřizovatele, který je uveden vpříloze č. 2 Smlouvy, pokud zřizovatelem není
        sám Příjemce. Zřizovatel má povinnost tyto prostředky neprodleně převést na bankovní
        účet Partnera, který je uveden v článku 1 této Smlouvy.

4. Partner Projektu bude z rozpočtu projektu čerpat prostředky na zajištění bezplatného
        stravování (dle čl. 26 bod 2a Nařízení o FEAD).

5. Partner Projektu bude z rozpočtu projektu čerpat také prostředky na úhradu
        tzv. paušálních nákladů ve výši 5 % z prostředků poskytnutých na potravinovou pomoci
         (viz čl. 26 hod 2b Nařízení o FEAD).

6. Prostředky získané na realizaci činností dle článku Ill této Smlouvy jsou Příjemce
        i Partner oprávněni použít pouze na úhradu nejnutnějších výdajů a současně takových
        výdajů, které jsou považovány za způsobilé ve smyslu Pravidel, a které Příjemci nebo
        Partnerům vznikly v rámci projektu. Výdaje budou brány za způsobilé nejdříve od data
        zahájení realizace projektu uvedeného v Žádosti o podporu a nejpozději do dne ukončení
        Projektu uvedeného v Žádosti o podporu.

7. Partner je povinen zajistit úhradu výdajů Projektu vztahujících se kčinnostem, které
        realizuje vrámci Projektu a které nejsou kryty výše uvedenými prostředky (zejména
        nezpůsobilé výdaje), aby byl dodržen účel poskytnutých prostředků na daný Projekt.

8. Příjemce je povinen poskytnout Partnerovi první zálohu v max. výši 80 % jeho rozpočtu
        v souladu s údaji uvedenými v Příloze č. 1 této Smlouvy nejpozději do 30 kalendářních

6 Část rozpočtu projektu připadající partnerovi (včetně 5% paušálu na administraci)
** * **       Evropská unie

*          *  Fond evropské pomoci nejchudším osobám

*       *     v  :           .  r  ,/                 :  <

   ***        Operacni program potravmove a materiální pomoc1

        dnů od připsání dotace na svůj účet. Partner je povinen využívat této zálohy výhradně
       k úhradě svých nákladů včetně plateb svým dodavatelům pro realizaci Projektu.

       Druhou zálohu, vmax. výši nevyplaceného zůstatku do 100 % celkového rozpočtu
        Partnera, je Příjemce povinen poskytnout Partnerovi po dosažení indikátorů ve výši
        70 % rozpočtu Partnera ve lhůtě do 30 kalendářních dnů od začátku měsíce
        následujícího po předložení podkladů pro zpracování zprávy o realizaci (tzn. na základě
        údajů, které budou Partnerem přeloženy vtermínu do 15. dne po skončení každého
        měsíce během monitorovacího období).

10. V případě, že Partner realizaci projektu nezahájí nebo ji přeruší z důvodů, že projekt
        nebude dále uskutečňovat, zavazuje se Partner ohlásit tuto skutečnost Příjemci písemně
        do 14 kalendářních dnů a vrátit nevyčerpané finanční prostředky poskytnuté dotace
        zpět na účet Příjemce do 14 kalendářních dnů.

11. Vpřípadě, že Partner nevyčerpá poskytnutou zálohu vplné výši, musí vrámci
        závěrečného vyúčtování rozdíl vrátit zpět Příjemci. Tyto prostředky převede na stejný
        účet, ze kterého mu byla zaslána finanční podpora do 14 kalendářních dnů po
        odsouhlasení posledního podkladu pro zpracování zprávy o realizaci projektu.
       Zřizovatel, pokud jím není sám Příjemce, neprodleně přepošle celkovou částku získanou
       od Partnera na účet Příjemce.

                                                                        Článek VI

                                                                                Odpovědnost za škodu

        Právně a finančně odpovědný za správné a zákonné použití finanční podpory Partnerem
        vůči Poskytovateli je Příjemce.

        Partner je povinen Příjemci uhradit škodu, za niž Příjemce odpovídá dle článku V odst. 1
        této Smlouvy a která Příjemci vznikla vdůsledku toho, že Partner porušil povinnost
       vyplývající z této Smlouvy.

        Partner odpovídá za škodu vzniklou Příjemci i třetím osobám, která vznikne porušením
       jeho povinností vyplývajících ztéto Smlouvy, jakož i z obecných ustanovení právních
        předpisů.

        Partner neodpovídá za škodu vzniklou konáním nebo opomenutím Příjemce.

                                                                       Článek vn

                                                        Další práva a povinnosti smluvních stran

       Smluvní strany jsou povinny zdržet se jakékoliv činnosti, jež by mohla znemožnit nebo
       ztížit dosažení účelu této Smlouvy.

       Smluvní strany jsou povinny vzájemně se informovat o skutečnostech rozhodných pro
       plnění této Smlouvy, a to bez zbytečného odkladu.

       Smluvní strany jsou povinny jednat při realizaci projektu eticky, korektně, transparentně
       a v souladu s dobrými mravy.
   ***        Evropská unie

*       *                    l  .  .  V!  l

*          *  Fond evropske pomoc1 nejchudSím osobam

** , **       Operační program potravinové a materiální pomoci

                                                                 Článek vm
                                                                      Trvání smlouvy

 Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do dosažení účelu dle článku II Smlouvy,
 nejdéle však do doby ukončení realizace projektu a jeho závěrečného vyúčtování.

 Pokud Partner závažným způsobem nebo opětovně poruší některou z povinností
 vyplývající pro něj z této Smlouvy nebo z platných právních předpisů ČR a EU, může být
 na základě písemné dohody vyloučen z další účasti na realizaci Projektu. V tomto
 případě je povinen se s Příjemcem vypořádat, tzn. v dohodě určit, kdo převezme činnosti
 a případné závazky Partnera (příp. provést finanční vypořádánO.

 Partner může ukončit spolupráci s Příjemcem pouze na základě písemné dohody, která
 bude obsahovat rovněž závazek Příjemce převzít jednotlivé povinnosti a odpovědnost
vystupujícího Partnera.

 Pro případ, že nebude schválen Projekt, pro který je tato partnerská smlouva uzavírána,
se smluvní strany dohodly, že tato Smlouva nebude plněna a že vůči sobě nebudou z této
 smlouvy uplatňovat žádné nároky. Příjemce je povinen bez zbytečného odkladu
 informovat Partnera o schválení i neschválení Projektu ze strany Poskytovatelé.

                                                                   Článek IX
                                                         Zpracování osobních údajů

Při plnění této Smlouvy dochází mezi smluvními stranami ke zpracování osobních údajů
podpořených osob. Příjemce pověřuje Partnera ke zpracování osobních údajů, včetně
údajů zvláštní kategorie (dále jen „osobní údaje"), osob podpořených vprojektu za
účelem prokázání řádného a efektivního nakládání s prostředky z fondu FEAD z OP PMP.

Osobní údaje budou zpracovávány vrozsahu: jméno, příjmení, datum narození, údaj
o škole, případně další podpůrné osobní údaje sloužící k identifikaci dané osoby a údaje
o způsobilosti dané osoby k podpoře.

Partner je oprávněn zpracovávat osobní údaje podpořené osoby v rozsahu vymezeném
v Pravidlech pro žadatele a příjemce v rámci OP PMP specifický cíl I.

Osobní údaje je Partner oprávněn zpracovávat výhradně vsouvislosti srealizací
projektu, zejména pak při přípravě zpráv o realizaci projektu.

Příjemce je pro účely této smlouvy správcem osobních údajů a Partner je zpracovatelem
osobních údajů.

Partner je povinen zpracovávat a chránit osobní údaje vsouladu stouto Smlouvou
a s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016
(dále jen „Nařízení“), a to zejména takto:

        a) Partner je oprávněn zpracovávat osobní údaje pouze na základě pokynů
                 uvedených v této smlouvě anebo na základě písemného pokynu odpovědné osoby
                 Příjemce.

        b) Partner není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Příjemce zapojit
                 do zpracování osobních údajů další osobu.
   ***        Evropská unie

*       *                    l  .     .     V!  l

*          *  Fond evropske pomoc1 nGJChUdSlm osobam

*             v  :                 .     r      .a    1  .

  * * **      Operacni program potravmove & materiální pomoc1

          c) Partner není oprávněn předávat osobní údaje do zemí mimo Českou republiku,
                  do třetích zemí nebo mezinárodní organizaci, ani provádět zpracování na
                  prostředcích výpočetní techniky umístěných mimo Českou republiku.

          d) Partner je povinen zachovávat mlčenlivost o osobních údajích, které mu byly na
                  základě této smlouvy zpřístupněny, tato povinnost se vztahuje na veškeré osoby
                  na straně Partnera zapojené do projektu. Povinnost mlčenlivosti není časově
                  omezená a není vázána na trvání této smlouvy. Partner musí být schopen
                  prokázat, že dotčené osoby byly o této povinnosti poučeny.

   Smluvní strany se dohodly, že přijmou veškerá vhodná technická a organizační opatření
  ve smyslu čl. 32 Nařízení, zejména uchovávat nosiče dat v uzamykatelných prostorách,
   neumožnit přístup k osobním údajům jiným osobám, s výjimkou Poskytovatele a orgánů
   oprávněným provádět kontrolu.

   Partner je oprávněn zpracovávat osobní údaje po dobu deseti let od ukončení realizace
  projektu. Bez zbytečného odkladu po uplynutí této doby je Partner povinen provést
  likvidaci těchto osobních údajů.

                                                                             Článek X
                                                                              Ostatní ustanovení

jakékoliv změny této Smlouvy lze provádět pouze na základě dohody smluvních stran
formou písemných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran
avsouladu sRozhodnutím a souvisejícími právními předpisy. Zdůvodu změn
identifikačních údajů smluvních stran včetně změny účtu není nutno uzavírat ke
Smlouvě dodatek.

Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami
aúčinnosti dnem, kdy vyjádření souhlasu sobsahem návrhu Smlouvy dojde druhé
smluvní straně, nestanoví-li zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti
některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv),
ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv“], jinak. Vtakovém
případě nabývá Smlouva účinnosti nejdříve dnem jejího uveřejnění v registru smluv.

Smluvní strany se dohodly, že pokud se na tuto Smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění
dle zákona o registru smluv, provede uveřejnění v souladu se zákonem Příjemce.

Vztahy smluvních stran blíže neupravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským
zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů a dalšími obecně závaznými právními předpisy
Ceské republiky.

Vztahy mezi Příjemcem, zřizovatelem a Partnerem se řídí zákonem č. 250/2000 Sb.,
o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

Tato Smlouva je vyhotovena ve 3 vyhotoveních, z nichž 1 vyhotovení obdrží Příjemce,
1 vyhotovení Partner a 1 vyhotovení bude poskytnuto Poskytovateli dotace.

Doložka platnosti právního jednání dle 5 23 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské
zřízení), ve znění pozdějších předpisů:

                                                               10
   * * **      Evropská unie
               Fond evropské pomoci nejchudším osobám
*         *    Operační program potravinové a materiální pomoci

   * , **

O uzavření této Smlouvy rozhodlo zastupitelstvo kraje svým usnesením č. 12/1449 ze
dne 13. 6. 2019.

8. Zřizovatel, pokud jím není sám Příjemce, vyslovil ve smyslu ust. š 32a zákona
        č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném
       vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, souhlas stím, aby Partner
       Smlouvu uzavřel.

9. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou přílohy č. 1 — 4.

10. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich pravé
       a svobodné vůle, nikoliv v tísni ani za jinak nápadně nevýhodných podmínek.

1 1. Partner souhlasí s uchováním dat žádostí v monitorovacím systému.

12. Partner se zavazuje, že v projektu nebude docházet k diskriminaci na základě pohlaví,
         rasového nebo etnického původu, náboženského vyznání nebo víry, zdravotního
         postižení, věku nebo sexuální orientace.

13. Partner se zavazuje, že finanční prostředky budou využity pouze na podporu přípravy
         stravy, která je v souladu s právem Unie týkajícím se bezpečnosti spotřebních výrobků
         avsouladu svyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších
         předpisů.

14. Partner se zavazuje, že pomoc poskytována v rámci tohoto programu bude respektovat
         důstojnost nejchudších osob.

15. Partner se zavazuje, že stravu bude vrámci projektu nejchudším osobám poskytovat
         bezplatně.

16. Partner se zavazuje, že na operaci financovanou z OP PMP nebude čerpat podporu
          z jiného nástroje Unie, aby nedocházelo ke zdvojování financování.

17. Partner souhlasí s provedením ex-ante kontroly ze strany příjemce dotace a bere na
         Vědomí, že neumožnění takové kontroly je důvodem pro nezařazení Partnera do
          celkové žádosti o podporu zpracované 2 úrovně Příjemce.

               i? 6 M/                                                           "“"""

V Ostravě dne  iák'ůdnl štola & \'Wim'SkŽaŠwkOLa  V Ostravě dne                                 ' “" *
                   nauzea-MaM
                                g—mw HSW “33

               za Partnera                                       za Příjemce  \

přílghx:                                                                  prof. Ing. ivo Vondrák, CSc,

Příloha č. 1 — Finanční tabulka — Podklad pro zapojení školy do projektu      hejtman kraje

Příloha č. 2 — Souhlas zřizovatele se zapojením do projektu

Příloha č. 3 — Formulář finanční identifikace partnera

Příloha č. 4 — Přehled indikátorů sledovaných partnerem (podklad pro Zprávu o realizaci

           projektu)

                                                                                 11
* * * **                               Evropská unie
                                       Fond evropské pomocí nejchudším osobám
*                         *            Operační program potravinové a materiální pomoci

** 1 **

Název organizace:                           Podklad pro zapojení školy do projektu
Adresa:
RED IZO:                     Základní škola a mateřská škola Ostrava-Hrabůvka, Krestova 36A, příspěvková organizace
IČO (|č);                    Krestova 1387/363, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
ID datové schránky:          600145077
WWW stránky:                 70631743
                             257vcv4
                             www.zskrestova.cz

                                          Statutární zástupce                      Hlavní kontaktní osoba projektu (*volitelné)

Titul před jménem:           Mgr.
Jméno:                       Ladislava
Příjmení:                    Měchová
Titul za jménem:
E-mail:
Mobil:

                                                     Identifikace bankovního účtu

Název účtu příjemce:         Hlavní účet
Název banky:
Číslo účtu:                  KB, a.s.
Kód banky:
Číslo účtu dle IBAN:         7744340237

         plátci DPH?         0100

                             cz14 0100 0000 0077 4434 0237

                             NE

                 .                               Cena za  Cena celkem Počet dnů od        Celkové            Režijní   Celkové
 Kategorle
                             Počet dětí       ,                    „        1.9.2019 —  náklady za         ,          způsobilé
MS děti do 6 let včetně                       1ednotku*     v Kc/1den     30.6.2020 *      stravné     naklady (5%)     výdaje
MS děti od 7 let
zš žáci do 6 let včetně                   10         36        360,00 Kč  201           72 360,00 Kč   3 618,00 Kč 75 978,00 Kč
ZS mu od 7 let do 10 let
včetně                                    5          43        215,00 Kč  201           43 215,00 Kč   2 160,75 Kč 45 375,75 Kč
ZS na od 11 let do 14 le
včetně                                                         0,00 Kč                  0,00 Kč        0,00 Kč        0,00 Kč
ZŠ žáci nad 15 let
Pocet podporenych zaku                    30         25        750,00 Kč  193           144 750,00 Kč  7 237,50 Kč 151 987,50 Kč
celkem
                                          15         28        420,00 Kč  193           81 060,00 Kč   4 053,00 Kč 85 113,00 Kč

                                          5          32        160,00 Kč  193           30 880,00 Kč   1 544,00 Kč 32 424,00 Kč

                                          65                                            372 265,00 Kč 18 613,25 Kč 390 878,25 Kč

* cena za jednotku je u MŠ celodenní stravné na jedno dítě hrazené zákonným zástupcem za den, u ZŠ/víceletých gymnáziíje to cena
pouze oběda hrazená zákonným zástupcem za den, tato jednotková cena nesmí překročit finanční limity na strávníky dle vyhlášky č.
107/2005 Sb.
* jedná se 0 dny, kdyje poskytováno stravné v uvedeném období

                             předefinovaná pole
                             pole určená k vyplnění
                             volitelná pole
     * **       Evropská unie
                Fond evropské pomoci nejchudším osobám
**w        spr  Operační program potravinové a materiální pomoci

     ***

                                                                 SOUHLAS ZŘIZOVATELE
SE ZAPOJENÍM ZÁKLADNÍ/MATEŘSKÉ ŠKOLY Dp PROJEKT'U KRAJE FINANCOVANÉHO

       Z OPERAČNIHO PROGRAMU POTRAVINOVE A MATERIALNI POMOCI NA POZICI
                                                  PARTNERA S FINANČNIM PRISPEVKEM

příloha č. 2 smlouvy o partnerství u výzvy 30_19_009 Operačního programu potravinové a materiální
                                                                                                                pomoci

         Název projektu: Poskytování bezplatné stravy dětem ohroženým chudobou ve školách
                                                z prostředků OP PMP v Moravskoslezském kraji Ill

1. příjemce dotace (kraj):        Vymezení pozic v projektu:
                                Moravskoslezský kraj
se sídlem:
zastoupený:                     28. října 117, 702 18 Ostrava

bankovní účet u ČNB:            prof. Ing. lvo Vondrákem, CSc., hejtmanem kraje

IČO (lČ):                       2106948421/2700

                                70890692             lD datové schránky: 8x6bxsd

2. partner v projektu (škola):  Základní škola a mateřská škola Ostrava-Hrabůvka,
                                Krestova 36A, příspěvková organizace
se Sídlem:
zastoupená:                     Krestova 1387/36A, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
bankovní účet:
                                Mgr. Ladislavou Měchovou, ředitelkou školy
lČO (IČ):
                                7744340237/0100

                                70631743             ID datové schránky: 257vcv4

3. zřizovatel partnera (obec):  Úřad městského obvodu Ostrava-jih

se Sídlem:                      Horní 791/3, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
zastoupený:
bankovní účet:                  Bc. Martinem Bednářem, starostou

IČO (Kč):                       Ašaowfl lavic-0      lD datové schránky:  253brdz
                                0084545

Zřizovatel ve smyslu 5 32a zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, souhlasí s uzavřením smlouvy o partnerství
s finančním příspěvkem mezi shora uvedeným příjemcem a partnerem.

Zároveň s tímto souhlasem se zřizovatel partnera zavazuje, po obdržení finanční podpory na bankovní účet, tyto
prostředky neprodleně převést na bankovní účet partnera projektu.

V Ostravě                                            Dne ...... ŽŘř/F/Áj/Í .........

...................................

Podpis statutárního zástupce/písemně pověřené osoby
         ** * **        Evropská unie

*                    *  Fond evropské pomoci nejchudším osobám

         *        *          v           I                .                         l       .l  l  .

            * **        Operacm program potravmove & matenalm pomoc1

JMÉNO:                             FORMULAR FINANCNI IDENTIFIKACE

                                         (Tento formulář slouží pro účely poskytnutí podpory z prostředků
                                   Fondu evropské pomoci nejchudším osobám a státního rozpočtu ČR)

                                                             MAJITEL ÚČTU

                        Základní škola a mateřská škola Ostrava-Hrabůvka, Krestova 36A, příspěvková organizace

ADRESA:                 Krestova 1387/36A

WĚSTO:                  Ostrava                        I | PSČ: 700 30
] ZEMĚ:                 Česká republika                ] 310: 70631743

KONT. OSOBA: Mgr. Ladislava Měchová

LTELEFON:                                              I  | FAX:

[ E — MAIL:                                                               BANKA
                        Komerční banka, a.s.
  JMÉNO BANKY:          Na Příkopě 33/969
  ADRESA:

wĚSTO:                  Praha 1                     T     LPSČ: 114 07                                          Í

| MĚNA:                 CZK

[ ČÍSLO ÚČTU:           7744340237/0100

[ IBAN:                 021401000000007744340237

POZNÁMKA:

RAZÍTKO BANKY + PODPIS ZÁSTUPC                               DATUM + PODPIS DRŽITELE ÚČTU (Povinné)

BANKY (Obojí povinné)           _                                                5     „g

                        KOMERČNI BANK                                            1 UI— 23:

                        (2) pobočka Garam-Hrabůvka
                                                                                                                                                                                                                 __„„8%Š5„3e:xš525dx.m                               Š22Š5Š„2a3wš2832š3„8:.%e8.3ž„em9%.?3:. 3wmcvož..d m5cmvco.d 2umcvo.d mcucvox.d mcvo.d mcvo.d

                                                                                                                                                                                                                                                                   w35__p=w>m„Š_30u_>5=>?mco„—Š9o5š==9v5.mcm6£omoumŠ0m“mšuc.\_emu;:vhuo

                                                                           „sux„_m._o.c_g.m—:„m_o>                                                                                                                               w_nu_m_ožuĚtgumžcowenžuon
                                                       $„awmcuamŠ_NCcEnmo—m„hwaoma

                                                                                    „a2wOEu2NwE.gx

                                                                                                           „w_G:>m3._u::m5n—Š.„2moš3um0:m_c5š.o_3woxg:ut—

          f„W_„E_5ŠšcumEtw0mÉĚug,amĚmš.oOanoÉQ
     „E_5mw„uax0„ač—mEeoaamomnšaw:

                                cD:mu.o>Ž.zbm<.xm>0:mšczwmc_bwZ.á_E.am
                          _Š„um3oÉNž_5u_omQ3onč.0_N3
Ém„m„.aE„,o:šm

       i*

        „3cŠ3am.2p.ion                                                                                                                                     Ev„EaEwcm.wčaa
               „>Š>.>.>.>É>ť.                                                                                                                                                     :„E:mw:cN.wŠ

8„s.:                                                                                                                                                           „__šEĚ                          „__mE._-„ „Šos.

                                                                                                                                                           „o.—w::