Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9570975: Příkazní smlouva o výkonu dozoru na činností prováděnou hornickým

Příloha Příkazní smlouva TD - Strohalm - nová MB - reg..pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        PŘÍKAZNÍ SMLOUVA

   o výkonu dozoru nad činností prováděnou hornickým způsobem při realizaci akce
    „Zajištění a sanace hornicky postiženého území v k. ú. Odry v letech 2018-2019 –
  zpřístupnění důlních děl štolami Nový svět B a Nový svět C v Odrách pro veřejnost,

                                      včetně následného monitoringu“.

                                                             I.

                                                   Smluvní strany

1. Město Odry
     se sídlem Masarykovo náměstí 25, 742 35 Odry
     zastoupené starostou Ing. Liborem Helisem
     IČ: 00298221, DIČ: CZ00298221
     bankovní spojení Česká spořitelna, a.s. pobočka Odry,
     č. účtu: 27-1765068319/0800
     jako příkazce na straně jedné (dále jen „příkazce“)

     a

2. Ing. Petr Strohalm, Ph.D.
     IC: 602 94 493
     DIČ: 5601111241
     Místo podnikání: Mezina 114, 792 01 Bruntál
     bankovní spojení Komerční banka, pobočka Bruntál
     č. účtu 35-1851000257/0100

     jako příkazník na straně druhé (dále jen „příkazník“)

                                                             II.
                                              Základní ustanovení
1. Tato smlouva je uzavřena dle § 2430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
     (dále jen „občanský zákoník“); práva a povinnosti stran touto smlouvou neupravená se řídí
     příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I této smlouvy jsou v souladu
     se skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených
     údajů oznámí bez prodlení písemně druhé smluvní straně. Při změně identifikačních údajů
     smluvních stran včetně změny účtu není nutné uzavírat ke smlouvě dodatek.

3. Je-li příkazník plátcem DPH, prohlašuje, že bankovní účet uvedený v čl. I odst. 2 této
     smlouvy je bankovním účtem zveřejněným ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani
     z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“). V případě
     změny účtu příkazníka je příkazník povinen doložit vlastnictví k novému účtu, a to kopií
     příslušné smlouvy nebo potvrzením peněžního ústavu; je-li příkazník plátcem DPH, musí
     být nový účet zveřejněným účtem ve smyslu předchozí věty.

4. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto jednání
      oprávněny.

5. Příkazník prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění plnění svého závazku z této
      smlouvy.

                                                              II.
                                             Rozsah předmětu plnění
1. Předmětem této smlouvy je závazek příkazníka vykonávat ve prospěch příkazce dozor nad
    činností prováděnou hornickým způsobem při realizaci již zahájení stavební akce „Zajištění
    a sanace hornicky postiženého území v k. ú. Odry v letech 2018-2019 – zpřístupnění
    důlních děl štolami Nový svět B a Nový svět C v Odrách pro veřejnost, včetně
    následného monitoringu“, dále jen technický dozor - TD.
2. Zajištění, sanace a zpřístupnění důlních děl štolami Nový Svět je ve smyslu Horního zákona
    činnost prováděná hornickým způsobem.
3. Příkazník je povinen pro příkazce v rámci výkonu inženýrské činnosti provádět a zajistit níže
    uvedené činnosti:
     a) detailní seznámení se s projektovou dokumentací, vydaným stavebním povolením a
          smlouvou o dílo mezi objednatelem a zhotovitelem díla včetně všech jejich příloh,
     b) připravení předání pracoviště odborně způsobilé osobě zhotovitele – závodnímu dolu
          a zabezpečení zápisu o předání do stavebního deníku,
     c) zajišťování, aby stavba byla prováděna v souladu s vydaným stavebním povolením při
          respektování příp. požadavků dotčených orgánů státní správy, zejména Obvodním
          báňským úřadem v Ostravě,
     d) sledování a kontrola provádění stavby tak, aby práce prováděné na stavbě a dodávky
          materiálů a výrobků určených pro stavbu zajišťovaly kvalitu stavby předpokládanou
          projektem, podmínkami definovanými ve vydaném stavebním povolení, smlouvou o
          dílo, technickými normami, předpisy BOZP,
     e) kontrolovat pravidelně, zda zhotovitel díla vede řádně stavební deník; provádět
          potřebné záznamy ve stavebním deníku. Na nedostatky zjištěné v průběhu prací musí
          neprodleně upozornit zápisem do stavebního deníku,
     f) kontrolovat postup prací podle odsouhlaseného časového harmonogramu,
     g) aktivně spolupracovat s pracovníky projektanta zabezpečujícími autorský dozor a
          účastnit se projednávání případných změn projektu sledovat vykonání předepsaných
          zkoušek použitého materiálu a konstrukcí, kontrolovat jejich výsledky a požadovat
          doklady prokazující jakost prací a dodávek,
     h) požadovat na zhotoviteli díla přerušení prací v případě, že zjištěné závady by samy o
          sobě nebo v souhrnu mohly mít za následek ztížení užívání stavby. Technický dozor
          není oprávněn zasahovat do činnosti zhotovitele díla, je však oprávněn dát
          zaměstnancům zhotovitele díla příkaz přerušit práce, pokud odpovědný zástupce
          zhotovitele díla není dosažitelný a je-li ohrožena bezpečnost provádění stavby, příp.
          život a zdraví zaměstnanců na stavbě,
     i) pravidelně kontrolovat provádění díla; zjistí-li, že zhotovitel díla provádí dílo v rozporu
          se svými povinnostmi postupovat ve smyslu uzavřené smlouvy o dílo a informovat o
          tom zástupce objednatele,
     j) zajištění dodržení všech rozhodnutí nebo jiných opatření stavebního nebo jiného
          příslušného správního úřadu týkajících se stavby, a to po celou dobu realizace stavby,
     k) kontrola shody prováděného díla s dokumentací stavby,
     l) kontrola dodržování povinností zhotovitele, ke kterým se zavázal ve smlouvě o dílo,
     m) péče o systematické doplňování dokumentace, podle které se stavba realizuje
          a evidence dokumentace dokončených částí stavby,
     n) projednání dodatků a změn projektu. Dodatky a změny projektu, které zvyšují náklady
          stavebního objektu nebo provozního souboru, prodlužují lhůtu výstavby nebo zhoršují
          parametry stavby, vyžadují schválení příkazce,
     o) bezodkladné informování příkazce o všech závažných okolnostech souvisejících
          s realizovanou stavbou,

                                                                                                                  2
p) zúčastňovat se kontrolních dnů a jednání se zhotovitelem díla a veřejnoprávními
    orgány,

q) kontrolovat rozsah provedené práce ve vazbě na dílčí fakturaci zhotovitele díla,
r) kontrola věcné a cenové správnosti a úplnosti oceňovacích podkladů a faktur, jejich

    souladu s podmínkami uvedenými ve smlouvě o dílo a souladu s položkovým
    rozpočtem, který je součástí nabídky zhotovitele podané v rámci zadávacího řízení
    na předmět plnění, případně jeho aktualizovanou verzí dle uzavřených dodatků
    ke smlouvě o dílo a jejich předkládání k úhradě příkazci,
s) kontrola těch částí dodávek, které budou v dalším postupu zakryty nebo se stanou
    nepřístupnými, zapsání výsledku kontroly do stavebního deníku,
t) odevzdání připravených prací v souladu se smlouvou o dílo dalším zhotovitelům
    pro jejich navazující činnosti,
u) spolupráce s projektantem zabezpečujícím autorský dozor při zajišťování souladu
    realizovaných dodávek a prací s projektovou dokumentací,
v) spolupráce s projektantem a se zhotovitelem při provádění nebo navrhování opatření
    na odstranění případných závad projektové dokumentace,
w) kontrola dodržování technologických a pracovních postupů, ke kterým se zhotovitel
    smluvně zavázal,
x) kontrola, zda zhotovitel provádí předepsané a dohodnuté zkoušky materiálů,
    konstrukcí a prací, kontrola jejich výsledků - příkazník se účastní prováděných
    zkoušek, vyžaduje a kontroluje doklady, které prokazují kvalitu prováděných prací
    a dodávek (certifikáty, atesty, protokoly, apod.),
y) kontrola dokladů, které doloží zhotovitel k tzv. „vzorkování výrobků a materiálů“,
    prokazující splnění požadovaných technických a kvalitativních parametrů výrobků
    a materiálů, a to nejpozději před jejich osazováním do stavby. Bez doložení těchto
    atestů není zhotovitel oprávněn započít s osazováním příslušných výrobků a materiálů
    do stavby,
z) kontrola vedení stavebních a montážních deníků v souladu s platnými právními
    předpisy a v souladu s podmínkami uvedenými ve smlouvě o dílo,
aa) uplatňování námětů směřujících k zhospodárnění budoucího provozu (užívání)
    dokončené stavby,
bb) spolupráce se zhotovitelem při provádění opatření na odvrácení nebo na omezení škod
    při ohrožení stavby živelními událostmi,
cc) kontrola postupu prací podle časového plánu stavby a ustanovení smlouvy o dílo
    a upozorňování zhotovitele na nedodržení termínů, včetně přípravy podkladů
    pro uplatnění sankcí,
dd) kontrola předávané stavby nebo její části,
ee) příprava podkladů pro odevzdání a převzetí dokončené stavby nebo jejích částí a účast
    na jednání o odevzdání a převzetí. O předání a převzetí dokončeného díla (části díla)
    od zhotovitele sepíše protokol, a to na předepsaném formuláři příkazce,
ff) kontrola dokladů, které doloží zhotovitel k odevzdání a převzetí dokončené stavby,
gg) kontrola odstraňování vad a nedodělků zjištěných při přebírání stavby v dohodnutých
    termínech. O odstranění těchto vad a nedodělků sepíše zápis na předepsaném
    formuláři příkazce,
hh) kontrola vyklizení staveniště zhotovitelem,
ii) zajištění odstranění vad z přejímacího řízení stavby,
jj) svolávání a řízení kontrolních dnů stavby včetně zpracování zápisů z kontrolních dnů.
    Zápis bude zpracován v textovém editoru a zaslán v elektronické podobě příkazci
    (na e-mail: czerny@odry.cz ), zhotoviteli a osobě vykonávající autorský dozor, a to
    nejpozději následující pracovní den po konání kontrolního dne,
kk) zajištění podrobné fotodokumentace stavby (vč. fotodokumentace původního stavu)
    včetně popisu na nosiči CD. Dokumentace bude vedena ode dne předání staveniště
    zhotoviteli do převzetí hotového díla bez vad a nedodělků příkazcem jako
    objednatelem. Fotodokumentace původního stavu (tj. dokumentace zachycující stav
    objektu, staveniště a jeho bezprostředního okolí včetně příjezdových komunikací

                                                                                                            3
         v době převzetí staveniště) bude příkazci předána do 2 týdnů od předání staveniště
         zhotoviteli.
4. Příkazník bude při výkonu činnosti TD postupovat s odbornou péčí. Svoji činnost bude
       uskutečňovat v souladu se zájmy příkazce, podle jeho pokynů a podle dohod
       oprávněných pracovníků příkazce a zhotovitele díla učiněných formou zápisů ve
       stavebním deníku a v souladu s případnými vyjádřeními dotčených orgánů státní správy.

                                                            III.
                                                     Doba plnění
1. Příkazník zahájí výkon inženýrské činnosti ihned po podpisu této smlouvy.
2. Inženýrská činnost bude prováděna do převzetí hotové stavby příkazcem a odstranění
       poslední vady z přejímacího řízení stavby (pokud byla stavba převzata s vadami).
3. Předpokládaný rozsah plnění TD v rámci stavby je 288 hodin, z čehož plnění v objemu
       144 hodin již bylo provedeno před uzavřením této smlouvy, a to na základě příkazní
       smlouvy č. MěÚO/S/362/2018 ze dne 07.09.2018, zrušené od samého počátku
       v důsledku pozdního uveřejnění smlouvy v registru smluv; plnění příkazníka do uzavření
       této smlouvy bylo vypořádáno samostatnou dohodou.

                              IV.

                              Odměna

1. Příkazce se zavazuje uhradit příkazníkovi odměnu a náklady účelně vynaložené

v souvislosti s činností TD.

2. Maximální odměna za inženýrskou činnost v rámci celé doby stavby, tedy i za plnění

příkazníka provedené před uzavřením této smlouvy, je stanovena dohodou smluvních

stran a činí:

odměna bez DPH                        115.200,- Kč

DPH                                   24 192,- Kč

odměna celkem včetně DPH              139.392,- Kč

3. Hodinová sazba za výkon TD je sjednána ve výši: 400,- Kč bez DPH.

4. V odměně jsou zahrnuty veškeré náklady příkazníka nutně nebo účelně vynaložené

při plnění jeho závazku z této smlouvy včetně správních poplatků.

                                                            V.
                                                Platební podmínky
1. Smluvní strany se dohodly, že zálohy nebudou poskytovány a příkazník není oprávněn
       požadovat jejich vyplacení. V souladu se zákonem o DPH sjednávají smluvní strany dílčí
       plnění.
2. Smluvní strany se dohodly, že zálohy nebudou poskytovány a příkazník není oprávněn
       požadovat jejich vyplacení. Smluvní strany sjednávají dílčí plnění a to:
       - 1. faktura bude vystavena po prostavění 50 % stavebních nákladů a bude
       fakturovaná částka dle skutečně provedené práce potvrzené soupisem prací,
       - 2. faktura bude vystavena po dokončení stavby a bude fakturovaná dle skutečně
       provedené práce při inženýrské činnost BOZP, potvrzené soupisem prací.

       Dílčí plnění se považuje za samostatné zdanitelné plnění uskutečněné v termínech
       uvedených v tomto odstavci.
2. Podkladem pro úhradu odměny budou faktury, které budou mít náležitosti daňového
       dokladu dle zákona o DPH a náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy
       (dále jen „faktura“).
3. Lhůta splatnosti faktur je s ohledem na povahu závazku dohodou stanovena na 15
       kalendářních dnů po jejich doručení příkazci.
4. Nebude-li faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost, bude-li
       chybně vyúčtována odměna nebo DPH, je příkazce oprávněn fakturu před uplynutím
       lhůty splatnosti vrátit příkazníkovi k provedení opravy. Ve vrácené faktuře příkazce
       vyznačí důvod vrácení. Příkazník provede opravu vystavením nové faktury. Odesláním

                                                                      4
       vadné faktury zpět příkazníkovi přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta
       splatnosti běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury příkazci.
5. Doručení faktury se provede osobně na podatelně Městského úřadu v Odrách nebo
       doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
6. Příkazce je oprávněn provést kontrolu vyfakturovaných prací a činností. Příkazník je
       povinen oprávněným zástupcům příkazce provedení kontroly umožnit.
7. Povinnost zaplatit odměnu (její část) je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu
       příkazce.

                                                            VI.
                                                Závěrečná ujednání
1. Vztahy mezi smluvními stranami touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými
       ustanoveními občanského zákoníku.
2. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných
       dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této
       smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran.
3. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu statutárními orgány smluvních stran nebo
       osobami jimi zmocněnými a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv podle zákona č.
       340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
       smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
4. O uzavření této smlouvy rozhodla Rada města Oder na své 12. schůzi konané dne
       10.06.2019 usnesením číslo RM/13/12/2019 b).
5. Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž příkazce
       obdrží dvě a příkazník jedno vyhotovení.
6. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podepsáním přečetly,
       že je uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle určitě,
       vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se
       dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.

V Odrách dne 04.07.2019

Za příkazce:      Za příkazníka:

Ing. Libor Helis  Ing. Petr Strohalm, PhD

                                           5