Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9597291: Malířské práce dětský domov a základní škola

Příloha smlouva malování ZŠ a DD(1).pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

                                                číslo objednatele: 12/62444191/2019
                                                číslo dodavatele:

                            „Malířské práce dětský domov a základní škola“

                                                      Smluvní strany

Objednatel: Dětský domov, Praktická škola, Základní škola a Mateřská škola
Nymburk, příspěvková organizace

Sídlo: Palackého třída 515, Nymburk, 288 02
Zastoupený: Mgr. Radka Klímová
IČ: 62444191
DIČ:
Bankovní spojení: 9166430247/0100 dále jen „objednatel“
a

Dodavatel
PROFI COLOR, s.r.o.,
se sídlem Nová Ves II,čp. 4, Rostoklaty, 282 01 Český Brod
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka
jednající
IČ: 62967002 DIČ: CZ62967002
Bankovní spojení:
dále jen „dodavatel“

                      uzavírají podle příslušných ustanovení občanského zákoníku
                                                  tuto smlouvu o dílo:

                                                           Článek I.
                                                     Předmět smlouvy

1.1. Dodavatel se zavazuje k provedení díla „Malířské práce dětský domov a základní
     škola“, v rozsahu specifikovaném v oceněném výkazu výměr (položkovém rozpočtu),
      který tvoří přílohu této smlouvy a byl součástí nabídky dodavatele podané v rámci
      zadávacího řízení na výběr dodavatele předmětu díla.
      Místem plnění veřejné zakázky je Dětský domov Resslova 612, Nymburk a Základní
škola Palackého třída 515, Nymburk, v rozsahu podle uvedeného výkazu výměr a
požadovaného soupisu prací.

1.2. Dodavatel se zavazuje, že provede dílo v rozsahu, způsobem, v jakosti a za podmínek
      dohodnutých v této smlouvě, svým jménem a na vlastní odpovědnost, v souladu
      s právními předpisy a technickými normami ČR a podmínkami výrobců materiálu a
      dodaných zařízení (viz článek VIII. odst. 8.2. smlouvy).

1.3. Objednatel se zavazuje za provedení díla uvedeného v článku I. smlouvy zaplatit
      dodavateli cenu za dílo uvedenou v článku III. smlouvy, a to za podmínek uvedených
      v této smlouvě.

1.4. Předmětem díla jsou rovněž všechny dále uvedené činnosti:

    - vytýčení prostoru pracoviště
    - aktualizace harmonogramu provádění prací v důsledku změn
    - náklady na případnou likvidaci havárie;
    - opatření pro zajištění BOZP na pracovišti;
    - náklady na protipožární ochranu;
    - příprava pracoviště včetně přístupu na něj;
    - zhotovení práce podle technologického předpisu;
    - veškeré nutné prostředky ochrany práce;
    - zabezpečení přístupu záchranným složkám organizací ČR;
    - zabezpečení průchodu pro pěší po celou dobu provádění práce;
    - zhotovení potřebných provizorních přechodů či přejezdů, včetně případného nutného

         osvětlení;
    - zajištění, aby práce byly prováděny tak, aby nedošlo k narušení chodu zařízení,

         v případě potřeby práce po 15.30, či před 07.00 hodin nutno předem (minimálně jeden
         kalendářní den) informovat ředitele organizace, který následně seznámí provoz
         s požadavkem. V případě, že požadavek nebude schválen budou stavební práce
         probíhat od 07.00 – 15.30 hodin;
    - zajištění pracoviště proti všem vlivům znemožňujícím nebo znesnadňujícím práci
         (čerpání vody, zajištění svahu, přístřešky, apod.);
    - soustavné vytyčování zřetelného označení obvodu pracoviště minimálně s ohledem na
         cílovou skupinu uživatele zařízení;
    - odvoz a poplatek za uložení vybouraných hmot a nevhodných materiálů;
    - dodržování bezpečnosti a hygieny na pracovišti;

                                                 Stránka 2 z 21
    - průběžné pořizování fotodokumentace provádění díla včetně jejího předání objednateli
         po skončení provádění díla, a to v rozsahu nezbytném pro posouzení kvality díla
         (zejména fotodokumentace skrytých konstrukcí a stavebních prvků)

1.5. Dodavatel je povinen zabezpečit provádění díla tak, aby při realizaci díla nedošlo
      k omezení současného provozu sousedních objektů nad rámec prováděných prací. Musí
      být zachována průjezdnost stávajících komunikací nebo jinak zajištěna přístupnost všech
      objektů, zejména pro integrovaný záchranný systém.

1.6. Dodavatel bere na vědomí, že zhotovení díla bude financováno ze strany objednatele
      prostřednictvím veřejných prostředků České republiky

1.7. Dodavatel je v době realizace projektu a dále po dobu 10 let následujících po roce, ve
      kterém ukončí předmětnou stavbu v případě kontroly orgánů státní správy zajistit
      součinnost a dokumenty k předmětnému dílu

1.8. Dodavatel je povinen pořizovat fotodokumentaci před započetím díla, v jeho průběhu a po
      dokončení díla v potřebném rozsahu dle předmětu díla, podle požadavků objednatele,
      s digitálním vyznačením data pořízení. Tato fotodokumentace bude součástí předmětu
      díla a jeho ceny (viz článek I. odst. 1.4. smlouvy). Při vyúčtování každé části ceny díla
      dodavatel přiloží k příslušné faktuře jen přiměřený počet fotografií postihujících průběh
      zhotovení dané části díla. V případě dílčích faktur tedy bude přiložena dodavatelem jen
      fotodokumentace, která postihuje fakturované položky. V případě těch částí a dodávek
      díla, které budou v dalším postupu zakryté, nebo se stanou nepřístupnými, je dodavatel
      povinen vést podrobnou fotodokumentaci (popř. videozáznam, nebo digitální záznam)
      postihující detailně všechny tyto části. Fotodokumentaci je povinen dodavatel pořídit
      rovněž při případném odstranění vad a nedodělků díla. V případě, že dodavatel takovou
      dokumentaci nepovede nebo ji povede v nedostatečné podrobnosti, budou strany
      v případě sporu o kvalitu díla nebo jeho konkrétní části vycházet z dokumentace, kterou si
      pořídí objednatel a její obsah bude pro takový případ stranami považován za nesporný.

1.9. Pořízenou fotodokumentaci je dodavatel povinen:
    - předat objednateli v jednom vytištěném vyhotovení a jednou v digitální podobě při
         předání díla a při případném odstranění vad a nedodělků díla,
    - archivovat v jednom vytištěném vyhotovení a v digitální podobě po dobu záruky za
         jakost díla pro případ kontroly a řešení případných rozporů nebo reklamací.

1.10. Závaznost dokumentace:
      V případě eventuálního rozporu v platnosti smluvních dokumentů, jsou dokumenty platné
      v tomto pořadí: 1) text smlouvy, 2) projektová dokumentace textová a tabulková část, 3)
      projektová dokumentace výkresová část, 4) nabídka dodavatele na veřejnou zakázku
     s názvem „Malířské práce dětský domov a základní škola“ (dále jen „Veřejná
      zakázka“) – výkaz výměr, 5) nabídka dodavatele ostatní, 6) zadávací dokumentace
      Veřejné zakázky.

1.11. Dodavatel prohlašuje, že vypracoval nabídku na dílo úplně a beze zbytku a že provedl
      kontrolu součtů jednotlivých položek soupisu prací. Jeho nabídka obsahuje všechny

                                                 Stránka 3 z 21
      materiály, práce a postupy a technologie, které jsou potřebné k dohotovení díla. Vznikne-
      li v průběhu provádění díla potřeba doplnit smlouvu o dílo o další materiály, práce postupy
      a technologie nese toto navýšení dodavatel. Pouze v případě, že jejich potřeba vznikla
      v důsledku okolností, které objednatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat,
      postupuje se podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném
      znění, (dále jen „ZZVZ“). Postup pro zadávání dodatečných stavebních prací je stanoven
      v čl. III bodu 3.4. druhá a třetí věta této smlouvy. Existenci těchto okolností prokazuje
      dodavatel.

                                                           Článek II.
                                                   Doba zhotovení díla

2.1. Dodavatel provede (tj. dokončí a předá) dílo specifikované v článku I. bodě 1.1. a 1.4.
     smlouvy v termínu převzetí pracoviště 15. 7. 2019, odevzdání pracoviště 12. 8. 2019.

2.2. K započetí plnění předmětu díla bude dodavatel objednatelem vyzván vždy písemně nebo
     e-mailem, a to nejméně 7 kalendářních dnů před požadovaným započetím prací, přičemž
     dodavatel je povinen potvrdit převzetí této výzvy, písemně nebo e-mailem, s uvedením
     přesného data započetí předmětu plnění dle článku I. smlouvy. Dodavatel je povinen
     zahájit provádění díla nejpozději do 1 týdne ode dne obdržení výzvy dle tohoto odstavce.
     V případě, že tak neučiní, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit.

2.3. V případě, že dodavatel začne provádět dílo bez písemné výzvy popsané v článku II. odst
     2. 2. smlouvy, nese náklady na práce a dodávky takto provedené sám a objednatel není
     povinen jejich cenu ani náklady takto vynaložené hradit.

2.4. Dodavatel může provést dílo před sjednanou dobou.

2.5. Objednatel připouští možnosti dohody o přiměřeném prodloužení doby plnění, pouze
     v těchto případech:
     - dojde-li během výstavby ke změně rozsahu a druhu prací na žádost objednatele, tyto
         budou mít vždy písemnou formu a budou vždy před jejich provedením odsouhlaseny
         Radou kraje; a to postupem v souladu se ZZVZ;
     - nebude-li moci dodavatel plynule pokračovat v pracích z jakéhokoliv důvodu na straně
         objednatele; za okolnosti na straně objednatele se považují i případná opatření,
         stanoviska či rozhodnutí orgánů státní správy nebo správců sítí, v důsledku kterých se
         navýší objem prací a dodávek oproti předpokladu stanovenému v projektové
         dokumentaci a výkazu výměr (viz článek I. odst. 1.1. smlouvy), to vše za předpokladu,
         že taková rozhodnutí, opatření či stanoviska nebudou vyvolána činností či nečinností
         dodavatele.
     - zásahu tzv. vyšší moci.

2.6. Dohoda o výše uvedených změnách musí být vždy provedena písemně formou dodatku
     ke smlouvě, a to na základě obsahu formuláře, který je označen jako příloha č. 2 a tvoří
     nedílnou součást této smlouvy o dílo. Oznámení o nutnosti prodloužení termínu
     dokončení díla musí být provedeno neprodleně, do tří pracovních dnů od zjištění potřeby
     prodloužení termínu, a to písemně nebo elektronicky. Pokud dodavatel nesplní povinnost

                                                 Stránka 4 z 21
     písemného oznámení dle předchozího odstavce, je povinen uhradit objednateli smluvní
     pokutu, která činí částku 5 % z celkové ceny díla, minimálně však 300 000,- Kč.

                                                        Článek III.
                                                      Cena za dílo

3.1. Cena za dílo dle článku I. smlouvy je sjednána dohodou na základě nabídkové ceny
     dodavatele dohodou smluvních stran v souladu se zákonem č. 526/1990 Sb., o cenách,
     ve znění pozdějších předpisů,
                   v celkové výši 516 541,98 Kč bez DPH,
     a to jako cena nejvýše přípustná.
     K této ceně za dílo bude dodavatelem účtována v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb.,
     o dani z přidané hodnoty, v platném znění,
                   DPH(21 %) ve výši 108 473,82 Kč.

     Celková cena za dílo včetně DPH činí: 625 015,80 Kč.

     Nedílnou součástí smlouvy je oceněný výkaz výměr uvedený v příloze č. 1. Celkové ceny
     položek (a jejich kalkulací s oceněným množstvím či rozsahem dané položky stanovené
     jednotkové ceny daných položek) uvedené v oceněném výkazu výměr jsou pevné a
     platné po celou dobu realizace díla. Jednotlivé položky oceněného výkazu výměr v sobě
     zahrnují i práce a dodávky tam výslovně nepojmenované, jejichž provedení či dodání je
     pro řádnou realizaci a dokončení dané položky oceněného výkazu výměr při odborné péči
     dodavatele nutno předvídat a v odborných kruzích jsou považovány za její součást.

3.2. Dodavatel je oprávněn změnit účtovanou výši DPH v souladu se zákonem č. 235/2004
     Sb., o dani z přidané hodnoty, jestliže po uzavření této smlouvy o dílo nabude účinnosti
     zákon, kterým bude výše DPH v uvedeném zákoně změněna.

3.3. Cena za dílo je konečná, ani jedna strana není oprávněna požadovat změnu ceny díla
     proto, že si dílo vyžádalo jiné úsilí nebo jiné náklady, než bylo předpokládáno. Dodavatel
     je povinen poskytnout slevu z ceny díla na neprovedené práce. V případě, že se jedná o
     dodatečné stavební práce, původním výkazem výměr nepředpokládané, postupuje se
     podle § 222 odst. 4, odst. 5, odst. 6 a odst. 7 ZZVZ, který stanoví podmínky, za kterých se
     dodatečné práce nepovažují za změnu závazku ze smlouvy. Pokud by rozsah
     dodatečných stavebních prací byl vyšší, než limity uvedené v § 222 odst. 4, odst. 5, odst.
     6 a odst. 7 ZZVZ, je objednatel povinen provést nové zadávací řízení a po dobu jeho
     průběhu nepřipustit změnu rozsahu závazku z této smlouvy.

3.4. Cena díla bude snížena o práce, které oproti projektu nebudou objednatelem vyžadovány
     (méněpráce) a tedy nebudou provedeny. Objednatel si v tomto směru vyhrazuje právo
     omezit rozsah prováděného díla dle vlastní úvahy. O takovém omezení musí být
     dodavatel předem (tj. před provedením a dokončením dané části díla) písemně
     informován.

3.5. Dílo lze provést odlišně oproti prováděcí projektové dokumentaci pouze s předchozím
     písemným souhlasem objednatele. Před provedením změny díla oproti prováděcí

                                                 Stránka 5 z 21
     projektové dokumentaci musí být o rozsahu této změny (věcném i finančním) písemně
     informován objednatel. K této informaci bude přiloženo stanovisko TDS a VPTÚ

3.6. Změna díla oproti prováděcí projektové dokumentaci i v případě, že nebude zvyšovat
     cenu díla, musí být schválena postupem podle ZZVZ.

3.7. Smluvní strany se dohodly, že při určení změny ceny v souladu s touto smlouvou se bude
     vycházet z ceny stanovené ve výkazu výměr, jsou-li daná činnost, práce či materiál ve
     výkazu výměr zahrnuty. Nejsou-li ve výkazu výměr zahrnuty, bude se vycházet z cenové
     soustavy URS. Nelze-li změnu ceny určit ani tímto způsobem, změní se cena díla o
     částku odpovídající ceně prací a materiálů v místě a čase obvyklé.

                                                        Článek IV.
                                                 Platební podmínky

4.1. Objednatel nebude poskytovat dodavateli díla zálohy.

4.2. Realizované práce a dodávky budou dodavatelem účtovány objednateli na základě
     skutečně řádně provedených prací a dodávek písemně odsouhlasených oprávněným
     zástupcem objednatele, maximálně jednou za kalendářní měsíc a to fakturami, které
     budou splňovat náležitosti daňového dokladu dle platných obecně závazných právních
     předpisů, tj. dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění a
     bude v nich uveden název „Malířské práce dětský domov a základní škola“, nacionále
     objednatele. Nedílnou součástí každé faktury musí být soupis provedených prací a
     dodávek za fakturované období, který písemně odsouhlasí zmocněný zástupce
     objednatele a technický dozor investora a fotodokumentace dle ustanovení článku I. odst.
     1.7. a odst. 1.8. smlouvy.

 4.3. Takto je dodavatel oprávněn vyúčtovat cenu díla až do výše 90 % celkové ceny díla dle
       této smlouvy bez DPH. Zbylých 10 % celkové ceny díla je dodavatel oprávněn vyúčtovat
       objednateli po řádném a úplném dokončení díla bez vad a nedodělků a jeho převzetí
       objednatelem, a to na základě vzájemně písemně odsouhlaseného předávacího
       protokolu, případně doplněného o vzájemně odsouhlasený protokol a předání
       odstraněných vad a nedodělků. V případě, že k příslušné faktuře není přiložena
       odpovídající fotodokumentace (případně z takové dokumentace provedení účtovaných
       prací nebo dodávek nevyplývá) a objednatel má pochybnosti o kvalitě či rozsahu takto
       účtovaných prací nebo dodávek, může objednatel pozastavit úhradu faktury až do doby,
       než se strany dohodnou na tom, zda a v jakém rozsahu a kvalitě byly takto sporné práce
       nebo dodávky provedeny.

4.4. Faktury jsou splatné ve lhůtě 30 kalendářních dnů od jejího doručení objednateli za
     předpokladu, že bude vystavena v souladu s platebními podmínkami a bude splňovat
     všechny uvedené náležitosti, týkající se vystavené faktury. Pokud faktura nebude
     vystavena v souladu s platebními podmínkami nebo nebude splňovat požadované
     náležitosti, je objednatel oprávněn fakturu dodavateli díla vrátit; vrácením pozbývá faktura
     splatnosti.

                                                 Stránka 6 z 21
4.5. Pro účel dodržení termínu splatnosti faktury je platba považována za uhrazenou v den,
     kdy byla odepsána z účtu objednatele a poukázána ve prospěch účtu dodavatele.
     V případě, že by se účet označený v záhlaví smlouvy ukázal v průběhu realizace díla jako
     neregistrovaný (ve smyslu zákona o dani z přidané hodnoty), bude dodavatel do 10 dnů
     povinen označit jiný registrovaný účet, na která bude objednatel účtovanou cenu díla
     povinen hradit. Objednatel není povinen hradit cenu díla na účet, který není registrovaný
     ve smyslu výše popsaném.

4.6. Objednatel je oprávněn pozastavit úhradu kterékoliv platby v průběhu zhotovování díla,
     jestliže je dodavatel v prodlení s dokončením díla nebo jeho částí oproti termínům,
     uvedeným v článku II odst. 2.1. smlouvy a Harmonogramu plnění tvořícímu Přílohu č. 1
     této smlouvy, popřípadě pokud je dodavatel v prodlení s odstraněním zjištěných vad a
     nedodělků díla nebo jestliže je dodavatel v prodlení s plněním peněžitého závazku vůči
     některému z objednatelů podle této smlouvy

4.7. Veškeré platby budou prováděny v českých korunách.

4.8. Dodavatel souhlasí dle ust. § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, s
     výkonem kontroly na předmět zakázky. Dále se zavazuje předložit ke kontrole výše
     uvedeným kontrolním orgánům veškerou provozní a účetní evidenci, která se týká
     předmětu smlouvy. V případě, že část díla bude dodavatel plnit prostřednictvím jiných
     subjektů je povinen zajistit, aby tyto subjekty podléhali povinnostem uvedeným v tomto
     bodě smlouvy. Tuto povinnost má dodavatel i v případě dodavatelských subjektů.
     Dodavatel se dále zavazuje uchovávat veškerou dokumentaci související se smlouvou a
     realizací projekt po dobu 10 let ode dne předání a převzetí díla. Dodavatel je povinen
     smluvně zajistit, aby součinnost při plnění jeho závazků dle tohoto bodu smlouvy v plném
     rozsahu poskytli i jeho subdodavatelé. Pokud tak neučiní, bude odpovídat objednateli za
     jejich nesoučinnost sám.

4.9. Smluvní strany se dále dohodly, že v případě, že se dodavatel stane ve smyslu ust.
     § 106a zákona o dani z přidané hodnoty nespolehlivým plátcem daně a po dobu, kdy za
     něj ve smyslu uvedeného zákonného ustanovení bude považován (tedy až do doby, kdy
     bude rozhodnuto, že není nespolehlivým plátcem daně), bude objednatel oprávněn hradit
     účtované části ceny díla co do částky, odpovídající dani z přidané hodnoty, přímo na účet
     správce daně. Poukázáním příslušné částky na účet správce daně se v dané části bude
     považovat účtovaná částka za uhrazenou. Dodavatel je na svoji nespolehlivost
     Objednatele upozornit po právní moci rozhodnutí. Nesplnění této povinnosti je hrubým
     porušením povinností dodavatele.

4.10. Dodavatel předloží objednateli plánovaný finanční a časový harmonogram stavby
     (FHS), který určí předběžně objem čerpání finančních prostředků. Tento finanční a časový
     harmonogram tvoří nedílnou součást smlouvy o dílo jako Příloha č. 2 této smlouvy. Objem
     finančních prostředků ve FHS nepřekročí celkovou smluvní cenu díla.

4.11. Středočeský kraj je registrovaným plátcem daně z přidané hodnoty, avšak na přijatá
     plnění vyplývající z této smlouvy o dílo nemůže uplatnit režim přenesené daňové
     povinnosti dle § 92e zákona č. 235/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů, neboť tato
     plnění nejsou využívaná pro ekonomickou činnost Středočeského kraje, resp. nejsou

                                                 Stránka 7 z 21
     využívána pro uskutečnění zdanitelných plnění. Z tohoto vyplývá, že z předmětných
     plnění bude daň odvedena dodavatelem na výstupu tj., že Středočeskému kraji budou
     předmětná plnění fakturována včetně DPH.

                                                          Článek V.
                                                 Vlastnické právo k dílu

5.1. Objednatel je vlastníkem vlastní opravy od počátku jejího zhotovování s tím, že dodavatel
     je vlastníkem věcí, které si opatřil k provedení vlastní stavby až do doby, kdy se
     zpracováním stanou součástí vlastní opravy.

5.2. Dodavatel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn postoupit
     práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu.

                                                        Článek VI.
                                                       Staveniště

6.1. Prostor opravy je vymezen zadáním díla. Pokud bude dodavatel potřebovat pro realizaci
     díla prostor větší, zajistí si jej na vlastní náklady, před vlastním rozšířením prostoru bude
     žádat o svolení VPTÚ minimálně jeden kalendářní den dopředu, v případě neudělení
     svolení bude dodavatel nucen vyčkat náhradního řešení, které nesmí zasáhnout do
     konečné výše hodnoty opravy

6.2. Objednatel předá dodavateli prostor díla po odeslání výzvy k převzetí dle článku II. odst.
     2.2.smlouvy, a to na základě zevrubné prohlídky prostoru staveniště a oboustranně
     podepsaného písemného protokolu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

6.3. Nejpozději při předání staveniště předá objednatel dodavateli též odsouhlasenou
     projektovou dokumentaci v jednom vyhotovení.

6.4. Dodavatel zabezpečí na vlastní náklad pracoviště díla a zajistí funkční vjezd, jeho provoz,
     údržbu, pořádek a čistotu po celou dobu výstavby, v souladu s § 14 vyhl. č. 268/2009 Sb.,
     o obecných technických požadavcích na výstavbu, ve znění pozdějších předpisů.

6.5. Elektrickou energii nezbytnou pro vlastní realizaci opravy poskytne zadavatel v rámci
     běžné spotřeby, kontrolu spotřeby el. energie provede namátkově, průběžně VPTÚ,
     společně s vedoucím směny pracovníků na pracovišti. O této kontrole bude proveden
     písemný záznam do stavebního deníku.

6.6. V případě zjištění nehospodárné spotřeby (bezdůvodné přestoupení běžné praxe) bude
     přistoupeno k měření spotřeby el. energie, kterou zajistí dodavatel a následně bude
     požádán nezávislý orgán (soudní znalec) o vyhodnocení. Na základě předmětné odborné
     zprávy o případné nehospodárnosti bude dodavatel platit veškerou další spotřebovanou
     el. energii. V případě vyhodnocení negativního, zadavatel uhradí náklady na měřící
     zařízení a další spotřebovanou el. energii. Práce na stavbě se do doby, kdy dodavatel
                                                 Stránka 8 z 21
     zajistí měření spotřeby el. energie zastaví. Tato komplikace nesmí mít vliv na ukončení
     termínu opravy ani na tvorbu vícenákladů.
6.7. Zadavatel vytvoří pro dodavatel prostor pro odpočinek zaměstnanců, kde bude k dispozici
     zázemí na převlečení, záchod, tekoucí voda, možnost stolování. K dispozici bude
     rychlovarná konvice.
6.8. Předmětný prostor pro zázemí bude předán při začátku stavby. Zaměstnanci dodavatele
     jsou povinni dodržovat běžné hygienické návyky, šetřit s poskytnutými zdroji i zajistit
     běžné užívání vybavení (židle, stoly, záchod…) V případě poškození, nehody, poruchy
     jsou povinni toto bezodkladně nahlásit svému přímému nadřízenému, který bezodkladně
     zajistí informovanost VPTÚ, který zajistí nápravu a následně zajistí zapsání o problému
     do stavebního deníku V případě, že na pracovišti nebude předmětný vedoucí směny je
     povinnost předání informace na zaměstnanci dodavatele, který informaci zjistil.
6.9. Zadavatel si vyhrazuje právo kontroly využívání tohoto prostoru, ekonomického využívání
     zdrojů (el. energie, vody). V případě zjištění porušování výše uvedených pravidel bude
     tento prostor pro zaměstnance dodavatele uzavřen a nebude již dále k dispozici.
     Pravomoc rozhodnout o odebrání možnosti zázemí leží na řediteli zařízení.
6.10. Zadavatel zajistí možnost odběru studené vody dle potřeb opravy.
6.11. Vodu nezbytnou pro vlastní realizaci opravy poskytne zadavatel v rámci běžné
     spotřeby, kontrolu spotřeby provede namátkově, průběžně VPTÚ, společně s vedoucím
     směny pracovníků na opravě. O této kontrole bude proveden písemný záznam do
     stavebního deníku.
6.12. V případě zjištění nehospodárné spotřeby (bezdůvodné přestoupení běžné praxe)
     bude přistoupeno k měření spotřeby vody, kterou zajistí dodavatel a následně bude
     požádán nezávislý orgán (soudní znalec) o vyhodnocení. Na základě předmětné odborné
     zprávy o případné nehospodárnosti bude dodavatel platit veškerou další spotřebovanou
     dle platné ceny v místním vodovodním řadu platným pro obec Nymburk. V případě
     vyhodnocení negativního, zadavatel uhradí náklady na měřící zařízení a další
     spotřebovanou vodu. Práce na opravě se do doby, kdy dodavatel zajistí měření spotřeby
     vody zastaví. Tato komplikace nesmí mít vliv na ukončení termínu opravy ani na tvorbu
     vícenákladů.
6.13. Dodavatel je odpovědný za všechny škody způsobené na staveništi do doby předání a
     převzetí díla a vyklizení staveniště, a to podle obecných ustanovení o náhradě škody.

6.14. Veškeré dodavatelem způsobené škody na stávajícím potrubí, vedení a kabelech nese
     výhradně a v plném rozsahu odpovědnost dodavatel. Dodavatel je před zahájením
     provádění díla rovněž povinen ohledat s odbornou péčí odpovídající jeho předmětu
     podnikání a závazkům dle této smlouvy místo provádění díla z hlediska zjištění možných
     překážek v následném provádění díla, neuvedených v projektové dokumentaci či dalších
     pro realizaci díla.

6.15. Dodavatel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech pracovníků.
     Dále se zavazuje dodržovat hygienické předpisy a podmínky životního prostředí.
     Dodavatel je dále povinen dodržovat veškeré platné technické a právní předpisy, týkající
     se zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti technických zařízení,
     požární ochrany apod.

6.16. Dodavatel se zavazuje vyklidit a vyčistit pracoviště do 14 kalendářních dnů od
     protokolárního předání a převzetí díla. Při nedodržení tohoto termínu je povinen uhradit

                                                 Stránka 9 z 21
     objednateli smluvní pokutu, viz článek XIII. odst. 13.2. této smlouvy a dále je povinen
     uhradit objednateli veškeré náklady a škody, které mu tím vznikly.

6.17. Dodavateli je povinen zajistit v rámci zařízení staveniště podmínky pro výkon funkce
     autorského dozoru projektanta a technického dozoru stavebníka, případně činnost dalších
     kontrolních orgánů, kteří dle platné legislativy mají oprávnění kontroly.

                                                          Článek VII.
                                       Oprávnění zástupci smluvních stran

7.1. Oprávněnými zástupci objednatele při provádění a převzetí díla a ve věcech technických
     (dále jen „oprávnění zástupci objednatele“) jsou:

     Ředitel organizace: Mgr. Radka Klímová
     Správce objektu:

     Oprávnění zástupci objednatele jsou oprávněni jednat za objednatele ve věcech
     technických a ve věcech, které tato smlouva výslovně stanoví. Není – li touto smlouvou
     stanoveno jinak, nejsou oprávnění zástupci objednatele oprávnění činit jménem žádného
     z objednatelů právní úkony.

     Ve věcech smluvních zastupuje objednatele.
     Ředitel organizace: Mgr. Radka Klímová

7.2. Oprávněnými zástupci dodavatele jsou:
     ve věcech smluvních:
     ve věcech technických:
     hlavní stavbyvedoucí:
     zástupce stavbyvedoucího
     technik BOZP:

                                                         Článek VIII.
                                     Realizace díla, nebezpečí škody na díle,

                                        práva a povinnosti smluvních stran

8.1. Dodavatel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí.

8.2. Při provádění díla postupuje dodavatel samostatně a dílo provádí v souladu projektovou
     dokumentací a dalšími podklady, uvedenými v článku I., obecně závaznými právními
     předpisy a českými technickými normami. V případě, že výrobce (nebo dovozce) užitého
     materiálu nebo zařízení stanoví postup pro montáž, instalaci či aplikaci takového
     materiálu či zařízení, je dodavatel, nedohodnou - li se strany jinak, povinen provést

                                                Stránka 10 z 21
     montáž, instalaci či aplikaci takového materiálu či zařízení v souladu s takovými pokyny
     výrobce (nebo dovozce). V případě, že dodavatel dílo provádí v rozporu s předchozími
     větami, má se za to, že dílo obsahuje vady a nedostatky.

8.3. Dodavatel prohlašuje, že má k dispozici jedno vyhotovení projektové dokumentace pro
     provádění stavby vč. výkazu výměr od objednatele uvedené v článku I. odst. 1.1.
     smlouvy.

8.4. Při provádění díla prostřednictvím zaměstnanců dodavatele nebo při provádění části díla
     jinou osobou má dodavatel odpovědnost, jako by dílo prováděl sám.

8.5. Při zhotovování vlastní stavby je dodavatel povinen vést stavební deník v souladu
     se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),
     ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“).

8.6. Žádný zápis ve stavebním deníku není způsobilý zvýšit cenu za dílo uvedenou v článku
     III. odst. 3.1. této smlouvy.

8.7. Objednatel, resp. technický dozor (TDS) objednatele je oprávněn kontrolovat provádění
     díla a má přístup na staveniště kdykoli v průběhu provádění díla. Dodavatel je povinen
     objednateli dle jeho požadavků tuto kontrolu v plném rozsahu umožnit a poskytnout mu za
     tímto účelem potřebnou součinnost. O výsledku kontroly bude sepsán protokol, v němž
     budou uvedeny zjištěné nedostatky a stanoveny termíny k jejich odstranění. Tento
     odstavec platí obdobně i ve vztahu k osobě vykonávající funkci autorského dozoru
     projektanta a k osobě vykonávající koordinátora BOZP. Identifikační údaje osob
     vykonávající funkci autorského dozoru projektanta a koordinátora BOZP sdělí objednatel
     dodavateli bez zbytečného odkladu po jejím určení.

8.8. V souladu se stavebním zákonem bude objednatel provádět při zhotovování vlastní
     stavby na staveništi technický dozor objednatele prostřednictvím osoby (dále jen „osoba
     vykonávající technický dozor“), jejíž jméno a příjmení bude objednatelem sděleno při
     předání staveniště a bude uvedeno v písemném protokolu o předání staveniště a
     současně zapsáno ve stavebním deníku

8.9. Dodavatel je povinen zajistit objednateli a osobě vykonávající technický dozor přístup ke
     stavebnímu deníku v průběhu zhotovování vlastní stavby. Na požádání je dodavatel
     povinen předložit objednateli a osobě vykonávající technický dozor veškeré písemné
     doklady o provádění díla. Tento odstavec platí obdobně i ve vztahu k osobě vykonávající
     funkci autorského dozoru projektanta a k osobě vykonávající koordinátora BOZP.

8.10. Dodavatel je povinen při provádění vlastní stavby organizovat na staveništi nejméně 1x
     týdně (jinak vždy dle potřeby) kontrolní dny průběhu zhotovování vlastní stavby za účasti
     oprávněného zástupce objednatele a osoby vykonávající technický dozor objednatele.
     Z kontrolního dne bude pořízen písemný záznam, podepsaný zúčastněnými zástupci
     smluvních stran. Zjištěné nedostatky a vady při provádění vlastní stavby je dodavatel
     povinen odstranit v termínu uvedeném v písemném záznamu z kontrolního dne. Datum
     konání prvního kontrolního dne bude dohodnuto při předání staveniště a uvedeno
     v předávacím protokolu o předání staveniště a současně bude zaznamenáno ve

                                                Stránka 11 z 21
     stavebním deníku. Datum dalšího následujícího kontrolního dne bude vždy určeno
     v písemném zápise z proběhnuvšího kontrolního dne.

8.11. Jestliže mají být některé části díla zakryty nebo mají být provedeny zkoušky některých
     částí díla podle obecně závazných právních předpisů nebo podle českých technických
     norem, je povinen dodavatel nejméně 5 pracovních dnů před jejich uskutečněním oznámit
     písemně tuto skutečnost oprávněnému zástupci objednatele a současně učinit o této
     skutečnosti písemně záznam ve stavebním deníku.
     Nesplní-li dodavatel tuto povinnost, je dodavatel povinen na základě písemné žádosti
     objednatele na náklady dodavatele zakryté části díla za účasti oprávněného zástupce
     objednatele odkrýt a na základě písemné žádosti objednatele na náklady dodavatele
     provést znovu za účasti oprávněného zástupce objednatele zkoušky příslušných částí díla
     podle obecně závazných právních předpisů nebo podle českých technických norem.
     Nedostaví-li se oprávněný zástupce objednatele k zakrytí částí díla nebo k provedení
     zkoušek některých částí díla podle obecně závazných právních předpisů nebo podle
     českých technických norem, ačkoliv mu bylo jejich uskutečnění písemně oznámeno
     dodavatelem nejméně 5 pracovních dnů před jejich uskutečněním a dodavatel současně
     učinil o této skutečnosti písemně záznam ve stavebním deníku, nemá objednatel právo se
     dožadovat toho, aby byly na náklady dodavatele zakryté části díla odkryty a na náklady
     dodavatele znovu provedeny zkoušky příslušných částí díla podle obecně platných
     právních předpisů nebo podle českých technických norem.

8.12. Zjistí-li objednatel nebo osoba vykonávající technický dozor, že dodavatel provádí dílo
     v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby dodavatel
     odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže
     dodavatel díla tak neučiní ani v přiměřené lhůtě k tomu poskytnuté, je objednatel
     oprávněn odstoupit od smlouvy.

8.13. Za správnost a úplnost předané dokumentace odpovídá objednatel. Dodavatel je
     povinen písemně upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnost nebo
     nedostatky, neúplnost a chyby projektové dokumentace vč. výkazu výměr uvedených
     v článku I. odst. 1.1. smlouvy a dalších písemných podkladů a pokynů, které dal
     objednatel dodavateli a dodavatel mohl jejich nevhodnost, nedostatky, neúplnost a chyby
     zjistit při vynaložení odborné péče.
     Jestliže nevhodnost, nedostatky, neúplnost a chyby uvedené dokumentace pro zadání
     stavby vč. výkazu výměr a dalších písemných podkladů předaných objednatelem
     a pokynů objednatele překážejí v řádném provádění díla, je dodavatel povinen provádění
     díla v nezbytném rozsahu okamžitě přerušit. O této skutečnosti je povinen ihned písemně
     ve lhůtě 3 pracovních dnů informovat jak TDS, tak osobu objednatele odpovědnou ve
     věcech technických dle článku VII. smlouvy. V tomto zápisu (formuláři) budou podrobně
     popsány problémy, bránící v pokračování prací. Do doby písemného pokynu, jak bude
     pokračováno v odstranění nevhodnosti, nedostatků, neúplnosti a chyb v uvedené
     zadávací dokumentaci a v dalších písemných podkladech předaných objednatelem nebo
     do doby změny pokynů objednatele nebo písemného sdělení objednatele, že objednatel
     trvá na provádění díla podle uvedené zadávací dokumentace, v pracích pokračovat
     nebude. O dobu, po kterou bylo nutno provádění díla přerušit, se prodlužuje lhůty
     stanovená pro jeho dokončení. Dodavatel má rovněž nárok na úhradu nákladů spojených
     s přerušením provádění díla.

                                                Stránka 12 z 21
8.14. Jestliže dodavatel nesplnil povinnost uvedenou v článku VIII. odst. 8.13. smlouvy, pak
     nemá nárok na úhradu nákladů spojených s přerušením díla.

8.15. Zjistí-li dodavatel při provádění díla skryté překážky, týkající se místa, kde má být dílo
     provedeno, a tyto překážky znemožňuji provedení díla dohodnutým způsobem, je
     dodavatel povinen provádění díla v nezbytném rozsahu okamžitě přerušit. O této
     skutečnosti je povinen ihned písemně ve lhůtě 3 pracovních dnů informovat jak TDS, tak
     VPTÚ objednatele

8.16. dle článku VII. smlouvy. V tomto zápisu (formuláři) budou podrobně popsány problémy
     bránící v pokračování prací. Do doby písemného pokynu, jak bude pokračováno
     v pracích, budou tyto zastaveny. Oznámení o zastavení prací musí být provedeno
     písemně na formuláři, a to za podmínek uvedených v článku II. odst. 2.5. této smlouvy.
     Nesplnění této povinnosti má za následek povinnost uhradit smluvní pokutu dle článku II.
     odst. 2.6. smlouvy.

8.17. Jestliže dodavatel neporušil svou povinnost dle článku VI. odst. 6.6. smlouvy zjistit před
     započetím provádění díla překážky uvedené v článku VIII. odst. 8.15. smlouvy, nemá
     žádná ze stran nárok na náhradu škody; dodavatel má nárok na cenu za část díla, jež
     bylo provedeno do doby, než překážky mohl odhalit při vynaložení odborné péče. V
     opačném případě odpovídá dodavatel objednateli za škodu, která mu v důsledku
     nemožnosti dokončení díla vznikne.

8.18. Dodavatel nese nebezpečí škody na zhotovovaném díle. Nebezpečí škody na díle
     přechází na objednatele okamžikem předání díla dodavatelem objednateli a jeho převzetí
     objednatelem na základě písemného předávacího protokolu. Jestliže však tento písemný
     předávací protokol obsahuje vady a nedodělky díla, které je povinen odstranit dodavatel,
     přechází nebezpečí na díle na objednatele až okamžikem odstranění těchto vad a
     nedodělků dodavatelem.

8.19. Dodavatel prohlašuje, že případný poddodavatel, jehož prostřednictvím prokazoval
     splnění kvalifikačních předpokladů, se v nabídce zavázal k poskytnutí plnění v rozsahu,
     který je uveden v nabídce dodavatele, podané v rámci zadávacího řízení na výběr
     dodavatele díla dle této smlouvy. Dodavatel zajistí, že poddodavatel, jehož
     prostřednictvím prokazoval splnění kvalifikačních předpokladů, bude při plnění této
     smlouvy poskytovat plnění v rozsahu dle předchozí věty.

8.20. Změna poddodavatelů oproti obsahu nabídky podané dodavatelem v zadávacím řízení
     na dodavatele tohoto díla je možná pouze na základě písemného souhlasu objednatele.
     Objednatel se zavazuje, že takový souhlas nebude odpírat v případě, že nový
     poddodavatel bude splňovat veškeré kvalifikační požadavky, které splňoval původní
     poddodavatel a z informací, kterými bude objednatel v dané situaci disponovat, nebude
     vyplývat obava, že nový poddodavatel by mohl provést jemu svěřenou část díla vadně
     nebo jiným způsobem narušit realizaci díla dle této smlouvy.

8.21. Dodavatel se dále zavazuje, že poskytne objednateli součinnost, aby objednatel mohl
     dostát svým povinnostem dle § 219 ZZVZ, zejména mu poskytne seznam poddodavatelů
     podílejících se na provádění díla.

                                                Stránka 13 z 21
8.22. Dodavatel nesmí u díla provádět činnost technického dozoru a tuto činnost nesmí
     provádět ani osoba s dodavatelem propojená.

8.23. Objednatel je oprávněn kdykoliv během provádění díla přerušit jeho provádění nebo
     jeho provádění ukončit. V případě, že k přerušení provádění díla nedojde z důvodů na
     straně dodavatele, prodlouží se o dobu přerušení provádění díla a dalších 7 dní termín
     dokončení díla. Pokud bude přerušení provádění díla trvat déle než 2 měsíce, je
     dodavatel oprávněn od této smlouvy odstoupit. Objednatel je rovněž oprávněn kdykoliv
     snížit rozsah prováděného díla o konkrétní položky a části.

8.24. Dodavatel zajistí, že osoby uvedené dodavatelem v seznamu vedoucích zaměstnanců
     dodavatele nebo osob v obdobném postavení, jež budou odpovídat za realizaci
     příslušných stavebních prací, předloženém v nabídce dodavatele na Veřejnou zakázku
     dle zadávací dokumentace Veřejné zakázky, se budou podílet na realizaci díla, a to ve
     funkcích, v jakých byly v seznamu uvedeny. Výměna takové osoby je možná pouze
     s písemným souhlasem objednatele.

                                                        Článek IX.
                                                Pojištění dodavatele

    9.1. Dodavatel prohlašuje, že ke dni uzavření této Smlouvy má uzavřenou pojistnou
          smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škody způsobené
          dodavatelem třetím osobám v souvislosti s výkonem jeho činnosti, včetně
          možných škod způsobených pracovníky dodavatele, minimálně ve výši celkové
          ceny díla bez DPH uvedené v článku III. odst. 3.1 Smlouvy, se spoluúčastí nejvýše
          1 %. Dodavatel se zavazuje, že po celou dobu trvání této Smlouvy a v přiměřeném
          rozsahu i po dobu záruční doby bude pojištěn ve smyslu tohoto ustanovení a že
          nedojde ke snížení pojistného plnění pod částku uvedenou v předchozí větě.

    9.2. Na žádost objednatele je dodavatel povinen kdykoliv později v průběhu trvání
          Smlouvy předložit uspokojivé doklady o tom, že pojistná smlouva uzavřená
          dodavatelem je a zůstává v platnosti.

    9.3. V případě, že dojde k zániku pojištění, je dodavatel povinen o této skutečnosti
          neprodleně informovat objednatele a ve lhůtě 3 pracovních dnů uzavřít pojistnou
          smlouvu ve výše uvedeném rozsahu. Porušení této povinnosti ze strany dodavatele
          považují strany této Smlouvy za podstatné porušení Smlouvy zakládající právo
          objednatele od Smlouvy odstoupit.

                                                Stránka 14 z 21
                                                        Článek X.
                                               Splnění a předání díla

10.1. Dodavatel splní svou povinnost dokončit dílo tak, že řádně a úplně zhotoví dílo podle
     článku I. smlouvy a v souladu s článkem VIII. odst. 8.2. smlouvy, tedy bez vad a
     nedodělků. Nedílnou součástí řádného splnění díla je předání všech písemných dokladů
     potřebných k užívání a provozování díla, které se vztahují k těm částem díla, které
     zhotovoval nebo dodával dodavatel ve smyslu této smlouvy (a to i prostřednictvím svých
     poddodavatelů), a to jejich originálů.

10.2. Objednatel je povinen řádně a úplně dokončené dílo bez vad a nedodělků převzít.

10.3. Dokončené dílo dle článku I. smlouvy bude předáno objednateli na základě písemného
     protokolu o předání a převzetí díla podepsaného oprávněnými zástupci smluvních stran
     ve věcech smluvních (dále jen „protokol“). V případě, že se objednatel rozhodne dílo
     převzít s vadami a nedodělky nebránícími řádnému užívání díla, budou v protokolu o
     předání díla uvedeny i takto zjištěné vady a nedodělky nebránící řádnému užívání díla a
     lhůty pro jejich odstranění. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla v případě, že
     má vady nebo nedodělky. Vadou se přitom rozumí odchylka v kvalitě a parametrech díla
     stanovených projektovou dokumentací, touto smlouvou a obecně závaznými předpisy či
     pokyny výrobců či dovozců materiálu a použitých zařízení tak, jak je stanoveno v článku
     VIII. odst. 8.2. smlouvy. Rovněž případné odmítnutí převzetí díla bude zaznamenáno
     v protokolu.

10.4. Objednatel není povinen dílo na základě protokolu převzít, jestliže dílo není řádně a
     úplně dokončeno, má vady nebo nedodělky nebo spolu s dílem nejsou předány všechny
     písemné doklady popsané v článku X. odst. 10.1. smlouvy. Jestliže se objednatel
     rozhodne dílo i přesto převzít, jsou smluvní strany povinny v protokolu uvést tuto
     skutečnost a uvést v něm soupis vad a nedodělků se závazným termínem jejich
     odstranění dodavatelem, případně soupis chybějících písemných dokladů s termínem
     jejich dodání dodavatelem objednateli.

10.5. Pokud dodavatel neodstraní závady nebo nedodělky na díle v termínu uvedeném
     v předávacím protokolu, je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč
     za každou vadu a každý den prodlení.

10.6. K předání díla na základě protokolu vyzve dodavatel objednatele písemně nejpozději 5
     pracovních dnů přede dnem, kdy bude dílo připraveno k předání, tj. bude dokončeno.
     Objednatel zahájí převzetí díla do 5 pracovních dnů od termínu navrženého dodavatelem.
     Objednatel má však právo odmítnout zahájení přejímacího řízení, je-li termín navržený
     dodavatelem o více než 30 dnů dříve, než sjednaný termín předání díla.

10.7. K předání díla přizve objednatel osoby vykonávající funkci TDS, případně také
     autorského dozoru projektanta.

                                                Stránka 15 z 21
                                                             XI.
                            Záruka za jakost díla a odpovědnost za vady díla

11.1. Délka záruční doby za jakost díla je sjednána na dobu 60 měsíců. Záruční doba počíná
     běžet dnem protokolárního předání a převzetí díla. Pokud bylo dílo převzato s vadami a
     nedodělky, počíná záruční doba běžet, až ode dne jejich úplného odstranění. Záruční
     lhůta pro dodávky strojů a zařízení, na něž výrobce těchto zařízení vystavuje samostatný
     záruční list, se sjednává v délce lhůty poskytnuté výrobcem, nejméně však v délce 24
     měsíců.

11.2. V průběhu záruky za jakost díla bude mít dílo vlastnosti vyplývající z této smlouvy, tj.
     vyplývající z odst. 1.2, odst. 8.2. a odst. 10.1. smlouvy a dále bude mít obvyklé vlastnosti
     pro využití díla ke stanovenému účelu.

11.3. Pokud se v průběhu záruční lhůty vyskytly na díle vady, má, objednatel právo na jejich
     bezplatné odstranění. Objednatel je povinen tyto vady u dodavatele neprodleně písemně
     reklamovat. Dodavatel je povinen nastoupit k odstranění běžných vad a nedodělků díla do
     2 kalendářních dnů od doručení písemné reklamace objednatele dodavateli a odstranit je
     nejpozději do 5 dnů ode dne doručení písemné reklamace objednatele dodavateli. V
     případě, že se jedná o vadu, která brání užívání díla (havárie), zavazuje se dodavatel
     nastoupit k jejímu odstranění nejpozději do 12 hodin ode dne jejího ohlášení, do 24 hodin
     provést alespoň taková opatření, aby dílo bylo možné, byť s dočasným přiměřeným
     omezením, opětovně užívat a vadu se zavazuje odstranit nejpozději do 20 dnů ode dne
     doručení písemné reklamace objednatele dodavateli. Dodavatel je povinen bez
     zbytečného odkladu, nejpozději však v termínech výše popsaných, reklamované vady
     odstranit, i když neuznává, že za vady odpovídá; ve sporných případech nese náklady až
     do pravomocného rozhodnutí o reklamaci dodavatel. Zároveň je dodavatel nejpozději do
     10 kalendářních dnů po obdržení písemné reklamace objednateli oznámit, zda reklamaci
     uznává, jakou lhůtu k odstranění vad navrhuje nebo z jakých důvodů odmítá reklamaci
     uznat. Po dobu ode dne doručení reklamace dodavateli do odstranění reklamovaných vad
     záruční doba neběží.

11.4. Jestliže v případě reklamace objednatele nenastoupí dodavatel k odstranění
     reklamovaných vad a nedodělků ve lhůtě stanovené v článku XI. odst. 11.3. smlouvy,
     popřípadě je neodstraní v tam popsané lhůtě nebo v tam popsané lhůtě neprovede
     opatření potřebná k tomu, aby mohlo být dílo dále užíváno (v případě havárie bránící
     užívání díla), je objednatel oprávněn nechat odstranit reklamované vady a nedodělky díla
     na náklady dodavatele jinou osobou.

11.5. Nároky z odpovědnosti ze záruky za jakost díla se nedotýkají nároků na náhradu škody
     nebo na smluvní pokutu.

                                                Stránka 16 z 21
                                                          Článek XII.
                                         Výpověď, Odstoupení od smlouvy

12.1. Objednatel může tuto smlouvu písemně vypovědět i bez udání důvodu. Strany se
     dohodly na výpovědní lhůtě, která činí čtrnáct dní po dni doručení výpovědi dodavateli.
     V případě výpovědi má dodavatel nárok na úhradu veškerých účelně vynaložených
     nákladů, které se zhotovováním díla měl až do dne obdržení písemné výpovědi od
     objednatele.

12.2. Objednatel může odstoupit od této smlouvy v případě, že dodavatel poruší některou
     svou smluvní povinnost dle této smlouvy přesto, že na možnost odstoupení pro
     porušování povinností dle této smlouvy bude objednatelem předem písemně upozorněn,
     popřípadě pokud bude dodavatel v úpadku či jeho majetek bude postižen exekucí či
     výkonem rozhodnutí. To neplatí v případě článku IV. odst. 4.10. smlouvy, kdy nelze
     předem písemně upozornit. Dodavateli budou v takovém případě uhrazeny účelně
     vynaložené náklady prokazatelně spojené s dosud provedenými pracemi mimo nákladů
     spojených s odstoupením od smlouvy. Současně objednateli vzniká nárok na úhradu
     vícenákladů vynaložených na dokončení díla uvedeného v čl. II. této smlouvy a na
     náhradu ztrát vzniklých prodloužením termínu jejího dokončení ve stejném rozsahu.

12.3. Podstatným porušením této smlouvy ze strany dodavatele se rozumí zejména
     nesplnění smluvních termínů podle této smlouvy, nebo provádění díla v rozporu
     s článkem VIII. odst. 8.2. smlouvy, a článkem IV. odst. 4.10. smlouvy.

12.4. Odstoupení od smlouvy strana oprávněná oznámí straně povinné písemně. Účinky
     odstoupení nastanou doručením takového oznámení povinné straně. Nepodaří – li se
     oznámení doručit, má se za to, že došlo k jeho doručení třetím dnem po odeslání na
     adresu povinné strany uvedenou v záhlaví této smlouvy.

12.5. Objednatel je dále oprávněn od této Smlouvy odstoupit, pokud vůči majetku dodavatele
     probíhá insolvenční řízení.

12.6. Stanoví-li oprávněná strana pro dodatečné plnění lhůtu, vzniká jí právo odstoupit od
     smlouvy po marném uplynutí této lhůty. Jestliže však strana, která je v prodlení, písemně
     prohlásí, že svůj závazek nesplní, může oprávněná strana odstoupit od smlouvy před
     uplynutím lhůty dodatečného plnění, kterou stanovila, tzn. ihned poté, co prohlášení
     povinné strany obdrží.

12.7. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze smlouvy.
     Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením
     smlouvy, řešení sporů mezi smluvními stranami, nároků na smluvní pokuty a jiných
     nároků, které podle této smlouvy nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení
     smlouvy.

12.8. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, kdy není schopen uhradit
     sjednanou cenu díla z důvodů nepřidělení finančních prostředků nebo změny skladby
     rozpočtu a s tím související nemožnosti financování realizace díla. V takovém případě se
     strany dohodly, že objednateli ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale

                                                Stránka 17 z 21
     zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na
     jeho vůli. Dodavatel má pak pouze nárok na úhradu ceny do té doby dokončených částí
     díla a dále na náhradu nákladů účelně do té doby vynaložených na pořízení
     rozpracovaných částí díla.

12.9. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od této smlouvy, jestliže zjistí, že dodavatel:
a) nabízel, dával, přijímal nebo zprostředkovával určité hodnoty s cílem ovlivnit chování

       nebo jednání kohokoliv, ať již úřední osoby nebo kohokoliv jiného, přímo nebo nepřímo,
       v zadávacím řízení nebo při provádění této smlouvy; nebo
b) zkresloval jakékoliv skutečnosti za účelem ovlivnění zadávacího řízení nebo provádění
       této smlouvy ke škodě objednatele, včetně užití podvodných praktik k potlačení a snížení
       výhod volné a otevřené soutěže.

12.10. V případě ukončení platnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu jsou povinnosti obou stran
     následující:

a) Dodavatel provede soupis všech provedených plnění a služeb oceněný dle způsobu,
       kterým je stanovena cena smluvního plnění,

b) Dodavatel provede finanční vyčíslení provedených plnění a služeb a zpracuje dílčí
       konečnou fakturu,

c) po dílčím předání provedených plnění (v písemné/elektronické podobě) sjednají obě
       strany písemný protokol o ukončení spolupráce na základě této Smlouvy,

d) strana, která důvodné odstoupení (či ukončení Smlouvy jiným způsobem) od Smlouvy
       zapříčinila, je povinna uhradit druhé straně veškeré účelné náklady ji vzniklé z důvodu
       takového odstoupení od Smlouvy.

12.11. Odstoupení (zánik práv a povinností) nastane až splněním povinností vyplývajících
     z vyrovnání smluvních stran.

12.12. Smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran, písemnou výpovědí bez uvedení
     důvodů. Smluvní strany si dohodly výpovědní lhůtu dvou týdnů ode dne doručení
     výpovědi smluvní straně.

                                                            XIII.
                                       Smluvní pokuty a úrok z prodlení

13.1. V případě, že dodavatel bude v prodlení se zhotovením a předáním díla nebo jeho
     části oproti FHS, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu, jejíž výše bude určena
     jako násobek počtu dní prodlení se zhotovením díla a 0,2 % z ceny díla bez DPH,
     označené v článku III. odst. 3.1. smlouvy. V případě, že dodavatel prokáže, že prodlení
     vzniklo z viny na straně objednatele, zanikne objednateli právo smluvní pokutu uplatňovat.
     Dodavatel není v prodlení, pokud nemohl plnit v důsledku vyšší moci.

13.2. Smluvní pokuta za včasné nevyklizení staveniště je 0,05 % z ceny díla bez DPH za
     každý i započatý den prodlení dodavatele, nejvýše však 50 000 Kč za den.

                                                Stránka 18 z 21
13.3. Smluvní pokuta za prodlení s odstraněním vad v záruční lhůtě dle čl. XI. odst. 11.3. činí
     0,05 % z ceny díla za každý i započatý den prodlení.

13.4. Smluvní pokuty dle této smlouvy hradí dodavatel nezávisle na tom, zda a v jaké výši
     vznikne objednateli škoda, kterou je oprávněn objednatel vymáhat samostatně a bez
     ohledu na její výši.

13.5. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení objednatele s úhradou ceny díla nebo
     její části je objednatel povinen uhradit dodavateli úrok z prodlení dle platné legislativy
     z dlužné částky za každý den prodlení.

13.6. Je-li úhrada faktury objednatelem vázána na obdržení finančních prostředků z dotace
     udělené rozpočtu Středočeského kraje ze státního rozpočtu České republiky, rozpočtu
     Státního fondu životního prostředí, není objednatel povinen hradit úrok z prodlení za
     nejvýše 180 dnů prodlení, pokud prokáže, že tyto finanční prostředky nemá k dispozici.
     Objednatel je však povinen nejpozději do 10 pracovních dnů od obdržení těchto
     prostředků poukázat dlužnou částku na bankovní účet dodavatele. Neučiní-li tak, podléhá
     povinnosti zaplatit úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb. za
     prodlení od uplynutí 10-ti denní lhůty po obdržení finančních prostředků od poskytovatele
     dotace.

13.7. Úrok z prodlení není objednatel povinen dodavateli hradit, jestliže objednatel pozastaví
     platbu dodavateli podle bodu článku IV., odst. 4.7. této smlouvy.

                                                      Článek XIV.
                                               Závěrečná ustanovení

14.1. V případě změny údajů uvedených v záhlaví smlouvy, týkající se smluvních stran, je
     povinna ta smluvní strana, u které změna nastala, informovat o ní druhou smluvní stranu,
     a to průkazným způsobem a bez zbytečného odkladu. V případě, že z důvodu
     nedodržení nebo porušení této povinnosti dojde ke škodě, je strana, která škodu
     způsobila, tuto v plném rozsahu nahradit.

14.2. Veškerá textová dokumentace, kterou při plnění smlouvy předává či předkládá
     dodavatel objednateli, musí být předána či předložena v českém jazyce.

14.3. Písemnosti mezi stranami této smlouvy, s jejichž obsahem je spojen vznik, změna
     nebo zánik práv a povinností upravených touto smlouvou (zejména odstoupení od
     smlouvy či výpověď) se doručují do vlastních rukou. Povinnost smluvní strany doručit
     písemnost do vlastních rukou druhé smluvní straně je splněna při doručování poštou,
     jakmile pošta písemnost adresátovi do vlastních rukou doručí. Účinky doručení nastanou i
     tehdy, jestliže pošta písemnost smluvní straně vrátí jako nedoručitelnou a adresát svým
     jednáním doručení zmařil nebo přijetí písemnosti odmítl.

14.4. Jakákoliv ústní ujednání při provádění díla, která nejsou písemně potvrzena
     oprávněnými zástupci obou smluvních stran, jsou právně neúčinná.

                                                Stránka 19 z 21
14.5. Smlouvu o dílo lze měnit pouze písemnými dodatky uzavřenými v souladu se zákonem
     a postupem popsaným v čl. III odst. 3.3. a podepsanými statutárními zástupci obou
     smluvních stran. To se týká veškerých víceprací, méněprací a změny díla včetně
     případných změn stavby oproti projektové dokumentaci. Tyto musí být současně předem
     odsouhlaseny technickým zástupcem objednatele.

14.6. Ostatní vztahy smluvních stran v této smlouvě výslovně neupravené se řídí občanským
     zákoníkem.

14.7. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti
     dnem jejího uveřejnění v registru smluv, které provede objednatel.

14.8. Tato smlouva je vyhotovena v 5 stejnopisech, z nichž objednatel obdrží 3 stejnopisy a
     dodavatel 2 stejnopisy.

14.9. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, s obsahem souhlasí a na důkaz
     jejich svobodné, pravé a vážné vůle připojují své podpisy.

14.10. Veškerá ujednání, technické podmínky a jiná ustanovení uvedená v nabídce
     dodavatele, podané v rámci zadávacího řízení na výběr dodavatele díla dle této smlouvy,
     jsou nedílnou součástí této smlouvy, pokud tato smlouva nestanoví jinak (viz čl. I
     smlouvy).

14.11. Nedílnou součást této smlouvy tvoří následující přílohy:
     Příloha č. 1: Oceněný výkaz výměr /příloha bude předložena v nabídce//přikládá uchazeč/
     Příloha č. 2: Formulář pro ohlášení změn stavby /přiloženo zadavatelem/

V Nymburce dne                   V Nymburce            dne
…….……………..

Dodavatel                        Objednatel

……………………………………                   …………………………………
                                              ředitel

                Stránka 20 z 21
                                                                             Příloha č. 2
FORMULÁŘ PRO OHLÁŠENÍ ZMĚN STAVBY

                            „……………………..“

Určeno:                            Termín plnění:
            věcně příslušný odbor           Telefonní spojení:

Číslo SoD:
Celková cena díla:
Dodavatel:
IČO:
Oprávněná osoba:
Popis předmětu informace:

Popis problému:

Čeho se dodavatel domáhá:

Nejzazší termín pro uzavření dohody o změně v realizaci díla:
Datum, podpis oprávněné osoby:
Datum, potvrzení převzetí podatelny objednatele:

                                   Stránka 21 z 21