Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9652187: Smlouva o dílo - inženýrské sítě za kostelem pro RD - II. etapa

Příloha Smlouva o dílo - Inženýrské sítě za kostelem III.etapa.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Zadávací dokumentace
Obchodní podmínky k veřejné zakázce s názvem ,,INŽENÝRSKÉ SÍTĚ PRO RODINNÉ DOMKY ZA KOSTELEM - IILETAPA"

Zadavatel: Obec Horní Dunajovice
lČ: 00292818

                             Smlouva o dílo

                             I.               Smluvní strany

        1. Obec Horní Dunajovice

Sídlo:                       Horní Dunajovice 102, 67134

Statutární zástupce:         Ladislav Březina, starosta obce
IČ,                          00292818
Bankovní spojení:

(dále jen ,,Zadavatel nebo Objednatel")

          2. COLAS CZ, a.s.  Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9
Sídlo:                       Ing. Pavel Armutidis, manažer regionu Jižní Morava,
Statutární zástupce:         na základě plné moci
                             pavel.armutidis@colas.cz
e-mail:                      733 780 330
telefon:                     26177005
IČ:                          CZ26177005
DIČ,                         Komerční banka, a.s., číslo účtu 7408-201/0100
Bankovní spojení:
Osoba oprávněná jednat       Ing. Zdeněk Žák, hlavní stavbyvedoucí,
ve věcech technických:       tel. 733 780 315, e-mail: zdenek.zak@colas.cz

(dle jen ,,Uchazeč" nebo ,,Zhotovitel")

                                         II,  Preambule

l.      Tyto obchodní podmínky jsou vypracovány ve formě a struktuře návrhu smlouvy o dílo.

Uchazeči do těchto obchodních podmínek pouze doplní údaje nezbytné pro vznik návrhu smlouvy

(zejména vlastní identifikační údaje, cenu a případné další údaje, jejichž doplnění text obchodních
   podmínek předpokládá vyznačením prázdné žluté plochy) a následně takto doplněné obchodní
   podmínky předloží jako svůj návrh smlouvy na veřejnou zakázku.

   2.      Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí:

       · Objednatelem zadavatel po uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky
       · Zhotovitelem dodavatel po uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky
       · Příslušnou dokumentací dokumentace zpracovaná v rozsahu stanoveném jiným právním

            předpisem (vyhláŠkou č. 231/2012 Sb.).

       · položkovým rozpočtem zhotovitelem oceněný soupis stavebních prací s výkazem výměr,
            dodávek a služeb, v němž jsou zhotovitelem uvedeny jednotkové ceny u všech položek
            stavebních prací, dodávek a služeb a jejich celkové ceny pro zadavatelem vymezené
            mnoŽství.

   3.      Zhotovitel je držitelem příslušných živnostenských oprávnění potřebných k provedení

   díla a má řádné vybavení, zkušenosti a schopnosti, aby řádně a včas provedl dle Smlouvy a je tak

   způsobilý splnit svou nabídku podanou mimo režim zákona Č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných

   zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,zákon"), na zadání veřejné zakázky podle §31 s

   názvem ,,INŽENÝRSKÉ SÍTĚ PRO RODINNÉ DOMKY ZA KOSTELEM-III.ETAPA", kterou

   Objednatel vybral jako nabídku nejvhodnější. Zhotovitel prohlašuje, že je schopný dílo dle

   Smlouvy provést v souladu se Smlouvou za sjednanou cenu a Že si je vědom skuteČnosti, Že

   Objednatel má značný zájem na dokončení díla, které je předmětem Smlouvy v čase a kvalitě dle
   Smlouvy. Z těchto důvodů dohodly se smluvní strany na uzavření Smlouvy.

                       III. Předmět Smlouvy

   1.      Zhotovitel se Smlouvou zavazuje provést pro Objednatele řádně a včas, na svůj náklad a

   na své nebezpečí sjednané dílo dle článku IV. Smlouvy a Objednatel se zavazuje za řádně a včas

   provedené dílo (včetně přechodu vlastnictví díla na Objednatele) zaplatit Zhotoviteli cenu ve výši

   a za podmínek sjednaných v článku VII. Smlouvy.

   2.      Zhotovitel splní závazek založený Smlouvou tím, že řádně a vČas provede předmět díla dle

   Smlouvy, splní vŠechny ostatní povinnosti vyplývající ze Smlouvy a v souladu se zadávacími

   podmínkami stanovenými v zadávací dokumentaci a jejich přílohách. Předmět díla je specifikován

   zejména v těchto dokumentech. Zhotovitel je povinen provést kompletní předmět díla jak je

   stanoven ve vŠech relevantních dokumentech.

   3.      Objednatel splní závazek založený Smlouvou tím, že řádně provedené dílo převezme a

   zaplatí cenu díla.

                       IV. Specifikace díla

   1.      Předmětem veřejné zakázky je realizace díla ,,INŽENÝRSKÉ SÍTĚ PRO RODINNÉ DOMKY

   ZA KOSTELEM-III.ETAPA". Na CD je obsažena projektová dokumentace i položkový výkazy

   výměr.

   2.      Zhotovením díla se rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech stavebních a
   montážních prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení nezbytných pro

   řádné dokončení díla, dále provedení všech Činností souvisejících s dodávkou stavebních prací,

   konstrukcí a technologického vybavení, jejichž provedení je pro řádné dokončení díla nezbytné,

                                                            Stránka 2 z 18

l

i
   včetně koordinační a kompletační Činnosti celé stavby a zároveň zhotovení dokumentace
   skutečného provedení stavby.

   3.     Dle dohody smluvních stran je předmětem díla provedení všech činností, prací a dodávek

   obsažených a v projektové dokumentaci, a v nabídce vC. soupisu stavebních prací, dodávek a

   služeb s výkazem výměr, a v zadávacích podmínkách veřejné zakázky (dále též ,,výchozí

   dokumenty"), které tvoří nedílnou součást Smlouvy, a to bez ohledu na to, v kterém z těchto

   výchozích dokumentů jsou uvedeny, resp. ze kterého z nich vyplývají. Dílo zahrnuje provedení,

   dodání a zajištění všech Činností, prací, služeb, věcí a dodávek, nutných k realizaci díla, a zejména

   také:

          a) zajištění zařízení staveniště, a to podle potřeby na řádné provedení díla
          včetně jeho údržby, odstranění a likvidace,

          b) vyklizení staveniŠtě a provedení závěrečného úklidu místa provedení díla
          vC. úklidu stavby (viz článek VI. - místo provádění díla) dle Smlouvy; uvedení
          pozemků a komunikací případně dotčených výstavbou do původního stavu,

          C) veškeré práce a dodávky související s bezpečnostními opatřeními na
          ochranu lidí a majetku (zejména chodců a vozidel v místech dotčených stavbou),

          d) provedení opatření při realizaci díla vyplývajících z umístění a návaznosti
          díla a zohledňující tyto skutečnosti:

          i)  komunikace a plochy v okolí místa provádění díla lze využít

          jako skládky materiálu po dohodě s Objednatelem,

          ii) prostor místa provádění díla nelze bez dalšího opatření a
          předchozího písemného souhlasu Objednatele využít k umístění
          sociálního a hygienického zařízení Zhotovitele

          iii) Zhotovitel provede i jiná opatření související s výstavbou,
          resp. provedením díla,

                                           e) projednání a zajištění zvláštního užívání komunikací a potřebných záborů
                                           veřejných ploch včetně úhrady vyměřených poplatků a nájemného,

Ň

                                           f) zajištění uložení stavební suti a ekologická likvidace stavebních odpadů a
                                           doložení dokladů o této likvidaci, včetně úhrady poplatků za toto uložení,
                                           likvidaci a dopravu,

          g) zajištění a provedení všech nutných zkoušek dle ČSN (případně jiných
          norem vztahujících se k prováděnému dílu včetně pořízení protokolů),

.         h) zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků ke

          kolaudaci (i dle zákona Č. 22/1997 Sb. - prohlášení o shodě) a revizí veškerých

          elektrických zařízení s případným odstraněním uvedených závad,

          i) zajištění všech ostatních nezbytných zkoušek, atestů a revizí podle ČSN a
          případných jiných právních nebo technických předpisů platných v době

                                                                          Stránka 3 z 18
         provádění a předání díla, kterými bude prokázáno dosaŽení předepsané kvality
         a předepsaných technických parametrů díla,

         j) zajištění a splnění podmínek vyplývajících z územního rozhodnutí a jiných
         dokladů,

         k) vypracování manipulačních, provozních řádů pro bezvadné provozování
         díla, návodů k obsluze, návodů na provoz a údržbu díla v českém jazyce a ve
         trojím vyhotovení v tištěné podobě a v jednom vyhotovení v elektronické
         podobě,

         l) zajištění přechodného dopravního značení k dopravním omezením včetně
         jeho neustálé aktualizace dle skutečného průběhu stavby,

         m) zajištění bezpečné a plynulé dopravy v rámci výstavby, včetně nákladů
         spojených s případnými průjezdy a opatřeními vozidel integrovaného

         záchranného systému,

         n) práce spojené s odstraněním případných překážek, betonů a konstrukcí,
         které nemohl projektant předvídat,

         O) uvedení všech povrchů dotčených stavbou do původního stavu
         (komunikace, chodníky, zeleň, oplocení, příkopy, propustky apod.),

         p) protokolární převzetí případných dotčených pozemků od vlastníků před
         započetím výstavby a jejich následné uvedení do původního stavu, včetně
         následného protokolárního předání zpět do rukou vlastníka,

         q) pojištění stavby a osob dle této smlouvy,

   to vše v místě provádění díla dle článku VI. této smlouvy.

   4.    Zhotovitel je povinen dbát na to, aby s ohledem na provádění díla na již existující stavbě

   nepoškodil stávající objekt ani jeho rozvody. V případě vzniku škody nese Zhotovitel veškerou

   odpovědnost za Škodu takto způsobenou. U prací a dodávek, které vzniknou realizací prací

   Zhotovitele na cizím díle a zásahem do cizího díla, přejímá Zhotovitel odpovědnost i za vady, jež

   se v záruční době projeví na cizím díle z důvodu realizace prací Zhotovitele nebo v souvislosti s

   tím.

   5.    Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, není Zhotovitel oprávněn ani povinen provést

   jakoukoliv změnu díla bez písemné dohody s Objednatelem ve formě písemného dodatku.

   6.    SouČástí plnění Zhotovitele dle Smlouvy a průkazem řádného provedení díla či jeho části

   je organizace, provedení a doložení úspěšných výsledků potřebných individuálních, komplexních,

   garančních zkoušek díla a organizace event. zkušebního provozu a požadavků orgánů státního

   stavebního dohledu, příp. jiných orgánů příslušných ke kontrole staveb. Provádění dohodnutých

   zkoušek díla či jeho části se řídí:

         a) Smlouvou,

                                                               Stránka 4z 18

l
7.  Smluvnístrany se výslovně dohodly, že normy ČSN (rozumí se tími ČSN EN a ČSN OHSAS),

jejichž použití přichází v úvahu při provádění díla dle Smlouvy, budou pro realizaci daného díla

považovat obě strany za závazné v plném rozsahu.

                                    V.   Doba plnění

1.  Zhotovitel se zavazuje celé dílo řádně provést, dokončit a předat do 30.4.2019. Splnění

této doby (provedení díla dle § 2604 občanského zákoníku) je zajištěno smluvní pokutou

sjednanou Smlouvou.

2.  Zhotovitel je povinen převzít staveniště a zahájit stavební práce nejpozději do 10 dnů od

doručení písemné výzvy nebo dle požadavků zadavatele v zadávací dokumentaci.

3.  Zahájením stavebních prací se rozumí okamžik, v němž byly započaty práce dle příslušné

dokumentace, přičemž započetí těchto prací musí být prokazatelné jejich hmotným výsledkem.

Zhotovitel zahájí stavební práce ihned po protokolárním převzetí staveniště.

4.  Dokončením stavebních prací se rozumí okamžik, v němž byly ukonČeny práce dle

příslušné dokumentace. Zhotovitel ukončí stavební práce ve lhůtě stanovené v ČI. V odst. 1

Smlouvy, tak aby byl schopen dostát svým dalŠím závazkům vyplývajícím z této Smlouvy.

5.  Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným dokončením, protokolárním

předáním předmětu díla Objednateli. Není-li dále uvedeno jinak, považuje se dílo za dokončené,

pokud vykazuje pouze ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání

užívání stavby funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem neomezují. Tím není

dotčeno právo objednatele na odstranění těchto vad.

6.  K řádnému dokončení díla se vyžadují také další plnění dle Smlouvy, zejména dodání

dokumentace a dalších dokladů vyžadovaných Smlouvou v průběhu provádění díla či při jeho

předání, a to vše ve dvou vyhotoveních.

7.  Smluvní strany se dohodly, že dílo bude provedeno jako celek. Je-li v zadávací

dokumentaci definován konkrétní výrobek (nebo technologie), má se za to, že je tím definován

minimální požadovaný standard. Objednatel v takovém případě připouŠtí použití i jiných,

kvalitativně a technicky obdobných řešení. Případná taková změna provedení díla musí být

písemně odsouhlasena Objednatelem,

                                                       VI. Místo plnění

Seznam dotčených parcel - parcelní číslo: 2625/3, 2624, 2625/7, 2625/1, 2627, 2628/1, 2628/5,
2625/34, 2625/12 (viz. projektová dokumentace).

                     VII. Cena za provedení díla

1.  Cena za zhotovení předmětu smlouvy je stanovena dohodou smluvních stran na základě

cenové nabídky Zhotovitele, zpracované na základě projektové dokumentace pro veřejnou
zakázku ,,INŽENÝRSKÉ SÍTĚ PRO RODINNÉ DOMKY ZA KOSTELEM-III.ETAPA" včetně soupisu

stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr předaných objednatelem činí celkem.

    Cena bez DPH                                      5 BOO 335,16 KČ

                                                                              Stránka 5 z18
       výše dph                                            1218 070,38 KČ
       Cena včetně DPH                                     7 018 405,54 Kč

   (dále též ,,Cena za provedení díla" nebo ,,Cena díla")

   2.  Cena díla stanovena v ČI. VIl odst, 1 Smlouvy obsahuje vŠe, co je uvedeno v položkových

   rozpoČtech, jenž tvoří přílohu Č. 1 této Smlouvy.

   3.  Objednatelem nebudou na Cenu za provedení díla poskytována jqkákoli plnění před

   zahájením provádění díla.

   4.  Obě smluvní strany se vzájemně dohodly, že s výjimkou objektivně odůvodněných

   případů, bude cena hrazena průběžně, dílčím zdanitelným plněním jsou dodávky, služby a

   stavební práce skutečně poskytnuté v příslušném měsíci. Za datum uskuteČnění dílčího

   zdanitelného plnění prohlašují poslední den každého kalendářního měsíce.

   5.  Po ukončení každého kalendářního měsíce předá Zhotovitel Objednateli daňový doklad

   (fakturu) ve dvou provedeních, k nimž musí být připojen zjišťovací protokol - soupis prací a

   dodávek provedených v rámci jednotlivého celku v Členění po položkách dle výkazu výměr

   oceněný v souladu se Smlouvou odsouhlasený Technickým dozorem Objednatele. Zhotovitel je

   oprávněn úČtovat daňovým dokladem za příslušné období pouze práce a dodávky v rozsahu

   písemně odsouhlaseném technickým dozorem. Cenu neodsouhlasených prací a dodávek je

   Zhotovitel oprávněn účtovat jen po písemné dohodě s Objednatelem, jinak na základě

   pravomocného soudního rozhodnutí, které potvrdí jeho nárok.

   6.  Fakturovat lze pouze za skutečně řádně provedené práce poté, co došlo k odsouhlasení

   oprávněnosti vystavení faktury (věcné správnosti). Zhotovitel předloží Objednateli a odbornému

   dozoru určenému Objednatelem vždy nejpozději do pátého dne následujícího kalendářního

   měsíce zjišťovací protokol. Po odsouhlasení Objednatelem a odborným dozorem (Objednatel a

S  odborný dozor se vyjádří do pěti dnů po předání zjišťovacího protokolu) vystaví fakturu
N

   s obvyklými náležitostmi, jejíž nedílnou součástí musí být zjišťovací protokol a soupis

   provedených stavebních prací dodávek a služeb. Bez tohoto zjišťovacího protokolu a

   položkového rozpočtu je faktura neúplná. Datem zdanitelného plnění je poslední den příslušného

   kalendářního měsíce. Zhotovitel je povinen dle ust. § 92a zákona Č. 235/2004 Sb., o dani z přidané

   hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, vystavit daňový doklad s náležitostmi dle § 29 tohoto

   zákona o dani z přidané hodnoty (dále jen ,,daňový doklad"). Zhotovitel je povinen vystavit a

   doručit Objednateli daňový doklad nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne uskutečnění

   zdanitelného plnění.

   7.  Do patnácti dní po řádném protokolárním předání a převzetí (odevzdání) díla bude

   Zhotovitelem vystaven daňový doklad - koneČná faktura (vyúčtování Ceny za provedení díla).

   Konečná faktura bude vystavena se splatností 30 (slovy: třicet) kalendářních dní ode dne řádného

   předání faktury Zhotovitelem Objednateli.

   Konečná faktura musí mimo výše uvedených náležitostí obsahovat:

       " výslovný název ,,konečná faktura",
       · celkovou sjednanou cenu bez DPH,
       · soupis všech uhrazených faktur bez DPH,

                                                                             Stránka 6z 18
                · Částku zbývající k úhradě bez DPH
   Bez kterékoliv z těchto výše uvedených náležitostí je konečná faktura neplatná.

   8.  Splatnost daňových dokladů je smluvními stranami dohodnuta na 30 (slovy: třicet)

   kalendářních dní ode dne doručení faktury Zhotovitelem Objednateli. Zhotovitel je povinen

   vystavit a doručit fakturu Objednateli do 10 pracovních dnů ode dne uskutečnění zdanitelného

   plnění. Pokud bude faktura Objednateli doručena později, přiměřeně se prodlužuje lhůta k úhradě

   takové faktury. Zároveň se Zhotovitel zavazuje, že splatnost faktur mezi Zhotovitelem a jeho

   subdodavatelem nebude delší než 60 dnů. Daňový doklad se v souladu s § 1957 odst. 1

   obČanského zákoníku považuje za řádně a vČas zaplacený, bude-li poslední den této lhůty

   účtovaná částka ve výši odsouhlasené Objednatelem připsána ve prospěch účtu Zhotovitele

   uvedeného v záhlaví Smlouvy.

   9.  Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu

   provedených prací, je Zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo k rozporu.

   Pokud bude faktura Zhotovitele obsahovat i práce, které nebyly Objednatelem odsouhlaseny, je

   Objednatel oprávněn uhradit pouze tu část faktury, se kterou souhlasí. Na zbývající část faktury

   nemůže Zhotovitel uplatňovat žádné majetkové sankce vyplývající z peněžitého dluhu

   Objednatele.

   10. Faktura bude obsahovat pojmové náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č.
   235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a zákonem Č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
   v platném znění. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný,
   je Objednatel oprávněn daňový doklad vrátit ve lhůtě do data jeho splatnosti Zhotoviteli.
   Zhotovitel je povinen takový daňový doklad opravit, event. vystavit nový daňový doklad. Lhůta
   splatnosti počíná v takovém případě běžet ode dne doručení opraveného či nově vystaveného
   dokladu Objednateli.

   12. Cenu za provedení díla lze měnit pouze za následujících podmínek:

                 a) zadavatel požaduje práce, které nejsou v předmětu díla

                 b) zadavatel požaduje vypustit některé práce předmětu díla

                 c) při realizaci se zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy a
                 dodavatel je nezavinil ani nemohl předvídat a mají vliv na cenu díla

                 d) při realizaci se zjistí skutečnosti odlišné od zadávací dokumentace
                 (neodpovídající geologické údaje, apod.).

   13. Sjednání změny ceny díla bude probíhat na základě dohody smluvních stran
   prostřednictvím písemného dodatku ke smlouvě. V případě změn u prací, které jsou obsaženy v
   položkovém rozpočtu, bude změna ceny stanovena na základě jednotkové ceny dané práce v
   položkovém rozpočtu, v případě změn u prací, které nejsou v položkovém rozpočtu uvedeny, bude
   změna ceny stanovena na základě cen RTS.

   14. Zhotoviteli zaniká jakýkoliv nárok na zvýšení ceny, jestliže písemně neoznámí Objednateli
   nutnost jejího překročení a výši požadovaného zvýšení ceny ihned poté, kdy se ukázalo, že je
   zvýšení ceny nevyhnutelné. Toto písemné oznámení však nezakládá právo Zhotovitele na zvýšení
   ceny. zvýšení ceny je možné pouze za podmínek daných smlouvou o dílo a na základě dodatku ke

   smlouvě o dílo, a to před provedením příslušných prací.

                                                                                    Stránka 7 z18

l
            VIII. Součinnost smluvních stran

   1.  Smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro

   realizaci díla dle podmínek stanovených Smlouvou, které vyplývají z jejich smluvního postavení.

   To platí i v případech, kde to není výslovně stanoveno ustanovením Smlouvy.

   2.  Objednatel předal v rámci zadávacího řízení příslušnou dokumentaci dle vyhláŠky Č.

   231/2012 Sb. Objednatel nese odpovědnost za správnost a úplnost předané přísluŠné

   dokumentace. Objednatel má povinnost zajistit bezpečnost práce na staveništi pokud to vyplývá

   ze zvláŠtních právních předpisů.

   3.  Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy skutečnosti, které jí brání nebo budou

   bránit, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí tuto skutečnost neprodleně písemně druhé

   smluvní straně. Smluvní strany se dále zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností

   všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností.

   4.  Zhotovitel se zavazuje, že na základě skutečností zjištěných v průběhu plnění povinností

   dle Smlouvy navrhne a provede opatření směřující k dodržení podmínek stanovených Smlouvou

   pro naplnění Smlouvy, k ochraně Objednatele před Škodami, ztrátami a zbytečnými výdaji a že

   poskytne Objednateli, zástupci Objednatele jednajícímu ve věcech technických a jiným osobám

   zúčastněným na provádění díla veŠkeré potřebné doklady, konzultace, pomoc a jinou součinnost.

            IX. Práva a povinnosti stran

   1.  Zhotovitel má povinnost se do uzavření smlouvy seznámit s rozsahem, povahou díla a

   s místem provádění stavby, s veškerými technickými, kvalitativními a jinými podmínkami

   provádění díla, prověřit podklady a pokyny, které obdržel od Objednatele a bez zbytečného

   odkladu písemně upozornit Objednatele, pokud shledal jakékoliv vady či nedostatky. Tímto není

   dotčena odpovědnost Objednatele za správnost a úplnost předané dokumentace. Objednatel je

   odpovědný za správnost a úplnost příslušné dokumentace. Případný soupis zjištěných vad a

   nedostatků výchozích dokumentů s návrhem na odstranění a dopadem na cenu díla předá

   Zhotovitel Objednateli nejpozději před převzetím staveniŠtě.

   2.  Zhotovitel se zavazuje, že Objednateli bezodkladně po vzniku takové skutečnosti písemně

   oznámí:

l           a) jestliže bude zahájeno insolvenční řízení dle zák č. 182/2006 Sb., o úpadku

            a způsobech jeho řešení, v platném znění, jehož předmětem bude úpadek

            nebo hrozící úpadek Zhotovitele; a/nebo

            b) vstup Zhotovitele do likvidace; a/nebo

            C) změny v majetkové struktuře Zhotovitele, s výjimkou změny majetkové
            struktury, která představuje běžný obchodní styk; a/nebo

            d) rozhodnutí o provedení přeměny Zhotovitele, zejména fúzí, převodem
            jmění na společníka či rozdělením, provedení změny právní formy dlužníka či
            provedení jiných organizačních změn; a/nebo

            e) omezení či ukončení výkonu činnosti Zhotovitele, která bezprostředně
            souvisí s předmětem Smlouvy; a/nebo

            f) rozhodnutí o založení obchodní společnosti Zhotovitelem či úČasti na

)           podnikání jiné osoby Zhotovitele; a/nebo

                                                                                Stránka 8 z 18

j
                    g) všechny skutečnosti, které by mohly mít vliv na přechod či vypořádání
                    závazků Zhotovitele vůči Objednateli vyplývajících ze Smlouvy či se Smlouvou
                    souvisejících; a/nebo

                    h) rozhodnutí o zrušení Zhotovitele.

V případě porušení tohoto ustanovení povinností je Objednatel oprávněn od Smlouvy bez dalŠího
odstoupit.

2.  Technický dozor objednatele bude provádět průběžnou kontrolu prováděných prací.

3.  Kontrolní dny budou organizovány Objednatelem, zúčastní se jich vŽdy alespoň jeden

zástupce Objednatele, jeden zástupce Zhotovitele a Technický dozor investora. Termíny a náplň

kontrol prováděných Objednatelem vyznačí Objednatel v harmonogramu postupu prací při

předání staveniště. Zápisy z kontrolních dnů se provádějí na místě stavby čitelným zápisem do

stavebního deníku.

4.  Zhotovitel se zavazuje ke spolupůsobení při výkonu finanční kontroly dle § 2 písm. e)

zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů. Stejně tak je Zhotovitel

povinen uchovávat veškerou dokumentaci a doklady týkající se předmětu díla (tj. zejména

originál smlouvy včetně jejích případných dodatků a jejich příloh, veškeré originály dokladů a

originály projektové dokumentace a dalších dokumentů souvisejících s realizací stavby.

5.  Zhotovitel není oprávněn převést nebo jakkoli přenést svoje práva a povinnosti ze

smlouvy o dílo vyplývající na jinou osobu, to bude posuzováno jako podstatné porušení této

smlouvy ze strany Zhotovitele.

6.  Zhotovitel se zavazuje, že nezastaví pohledávky, které bude mít vůči Objednateli ze

smlouvy o dílo a ani s nimi nebude manipulovat jiným způsobem. Pokud by Zhotovitel porušil

tento svůj závazek, bude tato skutečnost posuzována jako porušení smlouvy o dílo Zhotovitelem

podstatným způsobem se všemi důsledky, včetně možnosti pro Objednatele od tohoto smluvního

vztahu odstoupit.

                                X.  Stavební deník

1.  Stavební deník bude členěn do jednotlivých větví.

2.  Zhotovitel se zavazuje ode dne předání staveniŠtě (viz článek XI. Smlouvy) Objednatelem

Zhotoviteli vést stavební deník alespoň v jednom originále a dvou průpisech dle ust. § 157

stavebního zákona v rozsahu stanoveném vyhláškou Č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb

v.z.p.p. Na stavbě bude veden pouze jeden stavební deník, vedený Zhotovitelem a budou v něm

zaznamenávány veškeré skutečnosti o průběhu všech prací, včetně prací subdodavatelů. Do

stavebního deníku bude Zhotovitel zapisovat všechny skutečnosti stanovené zákonem a současně

všechny skuteČnosti rozhodné pro plnění podmínek Smlouvy a změny harmonogramu postupu

prací. Stavební deník bude uložen na staveništi a bude oběma stranám kdykoliv přístupný v době

přítomnosti jakýchkoli osob na staveništi. Originál stavebního deníku předá Zhotovitel při

přejímacím řízení Objednateli.

3.  Stavební deník dle předchozího odstavce Smlouvy vede Zhotovitelem

pověřená osoba - stavbyvedoucí. Tato osoba včetně jejího čísla autorizace bude zapsána

v předávacím protokolu při převzetí staveniště. V případě změny osoby Zhotovitelem pověřené

k vedení stavebního deníku musí být tato skutečnost bezodkladně uvedena ve stavebním deníku.

                                                          Stránka 9 Z18
   4.  Zhotovitel je povinen uložit průpis denních záznamů ve stavebním deníku odděleně od

   originálu tak, aby byl k dispozici v případě ztráty či zničení originálu stavebního deníku. Stavební

   deník musí být uložen tak, aby byl vŽdy okamžitě k dispozici Objednateli a orgánu státního

   stavebního dohledu.

   5.  Denní záznamy se do stavebního deníku zapisují tak, že se píší do knihy s očíslovanými

   listy jednak pevnými, jednak perforovanými pro dva oddělitelné průpisy. Perforované listy se

   očíslují shodně s listy pevnými. Denní záznamy oprávněná osoba zapisuje čitelně v den, kdy byly

   práce provedeny nebo kdy nastaly skutečnosti, které jsou předmětem zápisu. V denních

   záznamech nesmí být vynechána volná místa.

   6.  Zhotovitel se zavazuje na základě žádosti zástupce Objednatele bezodkladně předávat

   Objednateli úplné kopie zápisů ze stavebního deníku.

   7.  Zápisy v deníku nepředstavují ani nenahrazují dohody smluvních stran či zvláštní písemná

   prohlášení kterékoliv ze smluvních stran, která dle Smlouvy musí učinit a doručit druhé ze

   smluvních stran.

                             XI. Staveniště a jeho zařízení

   1.  Staveništěm se pro účely Smlouvy rozumí místo určené ke zhotovení díla, které je

   vymezeno v článku VI a v projektové dokumentaci. Předáním a převzetím staveniště se rozumí

   protokolární předání staveniŠtě Objednatelem a převzetí staveniště Zhotovitelem.

   2.  K předání staveniště dojde na výzvu po podpisu Smlouvy. Objednatel zašle Zhotoviteli

   písemnou výzvu k převzetí staveniště. Zhotovitel je povinen převzít staveniště do 10 dnů od

   doručení písemné výzvy. O předání staveniště Objednatelem Zhotoviteli bude sepsán písemný

   protokol, který bude vyhotoven ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po

   jednom stejnopise, a podepsán oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Předání staveniště

   ze strany Objednatele bude provedeno formou předání dokladů o staveništi. Dokladem o předání

   těchto dokumentů bude společný zápis o předání a převzetí staveniště. Současně bude Zhotoviteli

   předáno 1 parě tištěné + 1 vyhotovení elektronické příslušné dokumentace dle Smlouvy.

   3.  Zřízení staveniště zabezpečuje Zhotovitel v souladu se svými potřebami, příslušnou

   dokumentací a požadavky Objednatele. Způsob napojení na zdroj vody, plynu a elektřiny zajistí

   Zhotovitel se správcem sítí. Zhotovitel je povinen zajistit v rámci zařízení staveniště Objednateli a

   případně osobám vykonávajícím funkci Technického dozoru, Autorského dozoru, Koordinátora

   BOZP a dalším oprávněným osobám přístup na Staveniště, dále podmínky pro výkon jejich fůnkce,

   tzn. samostatné provozní prostory a zařízení nezbytné pro výkon jejich funkce při realizaci díla

   (např. el. připojení pro PC, samostatné WC).

   4.  Zhotovitel se zavazuje zachovávat na staveništi Čistotu a pořádek. Zhotovitel je povinen

   denně odstraňovat na své náklady odpady a neČistoty vzniklé z jeho činnosti či činností třetích

   osob na staveništi, technickými či jinými opatřeními zabraňovat jejich pronikání mimo staveniště.

   Zhotovitel se dále zavazuje dodržovat pokyny poŽárního dozoru a dozoru bezpečnosti práce.

   V rozsahu tohoto závazku zajišťuje Zhotovitel na své náklady zařízení staveniště, veškerou

   dopravu, skládku, případně mezi deponii materiálu, a to i vytěženého, přičemž náklady s plněním

   tohoto závazku jsou zahrnuty v ceně díla.

   5.  Zhotovitel bude mít v průběhu realizace a dokonČování předmětu díla na staveništi

   výhradní odpovědnost za:

                                                                                     Stránka 10 z 18

i
    a) zajištění bezpečnosti všech osob oprávněných k pohybu na staveniŠti,
    udržování staveniště v uspořádaném stavu za účelem předcházení vzniku škod;

    a

    b) zajištění veškerého osvětlení a zábran potřebných pro průběh prací,
    bezpečnostních a dopravních opatření pro ochranu staveniště, materiálů a
    techniky vnesených Zhotovitelem na staveniště, jakož i odpovědnost za zajištění
    opatření pro zabezpečení bezpečnosti slin ičního provozu v souvislosti
    s omezeními spojenými s realizací díla a za osazení případného dopravního
    značení; a

    c) provedení veškerých odpovídajících úkonů k ochraně životního prostředí
    na staveništi j mimo ně a k zabránění vzniku škod znečištěním, hlukem, nebo
    z jiných důvodů vyvolaných a způsobených provozní Činností Zhotovitele,
    likvidaci a uskladňování veŠkerého odpadu, vznikajícího při Činnosti Zhotovitele
    v souladu s právními předpisy.

6.  Zhotovitel až do konečného odevzdání staveniště Objednateli po ukončení prací

zodpovídá za bezpečné zajištění staveniště vůči okolnímu provozu a chodcům.

7.  Zhotovitel po celou dobu realizace díla zodpovídá za zabezpečení staveniště dle podmínek
vyhlášky Českého úřadu bezpečnosti práce. Zhotovitel v plné míře zodpovídá za bezpečnost a

ochranu zdraví vŠech osob v prostoru staveniště a zabezpečí jejich vybavení ochrannými

pracovními pomůckami. Dále se Zhotovitel zavazuje dodržovat hygienické předpisy.

8.  Zhotovitel se zavazuje bez předchozího písemného souhlasu Objednatele neumístit na

staveniště, jeho zařízení či prostory se staveništěm související jakékoli reklamní zařízení, ať již

vlastní či ve vlastnictví třetí osoby.

9.  Ke dni předání a převzetí předmětu díla Objednatelem bude zařízení staveniště

odstraněno, vyklizeno a proveden závěrečný úklid místa provádění stavby včetně stavby samotné.

Pozemky a komunikace dotčené výstavbou budou k tomuto dni uvedeny do původního stavu nebo

do stavu dle podmínek stavebního povolení.

                                        XII. Zámka za jakost

1.  Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude prosté jakýchkoli vad a bude mít vlastnosti
dle projektové dokumentace, obecně závazných právních předpisů, ČSN a Smlouvy, dále vlastnosti

v první jakosti kvality provedení a bude provedeno v souladu s ověřenou technickou praxí.

Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost v délce

60 (slovy: šedesát) měsíců na stavební část díla

ode dne řádného provedení díla Zhotovitelem. Záruční lhůta tedy počíná běžet dnem následujícím
po dni protokolárního převzetí díla Objednatelem.

2.  Objednatel je oprávněn reklamovat v záruční době dle článku XIV. odst. 1 Smlouvy vady

díla u Zhotovitele na adrese jeho sídla uvedeného v Obchodním rejstříku, a to písemnou formou.

V reklamaci musí být popsána vada díla, případně požadavek na způsob odstranění vad díla, a to

vČetně termínu pro odstranění vad díla Zhotovitelem. Objednatel má právo volby způsobu

odstranění důsledku vadného plnění, tuto volbu může měnit i bez souhlasu Zhotovitele.

                                                                             Stránka liz 18
   3.  Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 48 hodin od okamžiku

   písemného oznámení vady díla či jeho části, zahájit odstraňování vady díla či jeho části, a to i

   tehdy, neuznává-li Zhotovitel odpovědnost za vady či příčiny, které ji vyvolaly, a vady odstranit

   v technicky co nejkratší lhůtě, tj. v přiměřené lhůtě (vzhledem k okolnostem).

   4.  Pokud se smluvní strany v konkrétním případě výslovně písemně nedohodnou jinak, platí,

   že zhotovitel je povinen vadu odstranit do 10 dnů po započetí jejího odstraňování.

   5.  Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž reklamace se

   považuje za včas uplatněnou, pokud bude doručena Zhotoviteli poslední den záruční lhůty.

   6.  Opravené dílo nebo náhradní plnění musí rovněž být Objednateli předáno dle smlouvy o

   dílo (podmínky pro předání díla po jeho ukončení). Při odstraňování vad (i v rámci reklamace) a

   nedodělků díla se stávají jednotlivé komponenty součástí díla okamžikem zabudování do díla.

   Vady díla budou odstraňovány tak, aby dílo bylo udrženo v dobrém provozuschopném stavu.

   7.  Oznámí-li Zhotovitel, že vady díla neuznává, je Objednatel oprávněn v zájmu předejití

   vzniku škod, žádat odstranění vad vůči Zhotoviteli ve výše uvedených lhůtách s tím, že pokud se

   prokáže, že Zhotovitel za tyto vady neodpovídal, bude Objednatel povinen tyto vynaložené

   náklady Zhotoviteli uhradit a Zhotovitel bude nadále za dílo odpovídat v plném rozsahu.

   8.  V případě odstranění vady díla či jeho části dodáním náhradního plnění (nahrazením

   novou bezvadnou věCí), běží pro toto náhradní plnění (věc) nová záruČní lhůta, a to ode dne

   řádného protokolárního dodání a převzetí nového plnění (věci) Objednatelem. Záruční lhůta je

j  shodná jako v Článku XIV. odst. 1 Smlouvy. Po dobu od nahláŠení vady díla Objednatelem

   Zhotoviteli až do řádného odstranění vady díla Zhotovitelem neběží záruční doba s tím, že doba

l  přerušení běhu záruční lhůty bude počítána na celé dny a bude brán v úvahu každý započatý

i  kalendářní den.

   9.  Smluvní strany se dohodly, že:

                    a) neodstraní-li Zhotovitel reklamované vady díla či jeho části ve lhůtě dle
                    článku XIV. odst. 3 Smlouvy; a/nebo

                    b) nezahájí-li Zhotovitel odstraňování vad díla v termínech dle článku XIV.
                    odst. 3 Smlouvy; a/nebo

l                   C) oznámí-li Zhotovitel Objednateli před uplynutím doby k odstranění vad

                    díla, že vadu neodstraní; a/nebo

l                   d) je-li zřejmé, Že Zhotovitel reklamované vady nebo nedodělky díla či jeho

                    části ve lhůtě stanovené Objednatelem přiměřeně dle charakteru vad a

                    nedodělků díla neodstraní,

   má Objednatel vedle výše uvedených oprávnění a nároků dle občanského zákoníku též právo
   zadat, a to i bez předchozího upozornění Zhotovitele, provedení oprav třetí osobě. Objednateli
   v takovém případě vzniká vůči Zhotoviteli oprávnění, aby mu Zhotovitel zaplatil částku připadající
   na cenu, kterou Objednatel třetí osobě v důsledku tohoto postupu zaplatí. Nároky Objednatele
   vzniklé vůči Zhotoviteli v důsledku odpovědnosti za vady díla dle občanského zákoníku a dále
   nároky Objednatele účtovat Zhotoviteli smluvní pokutu zůstávají nedotčeny.

i  10, Práva a povinnosti ze Zhotovitelem poskytnuté záruky nezanikají ani odstoupením

   kterékoli ze smluvních stran od Smlouvy.

                                                                                   Stránka 12 z 18
    11. O reklamačním řízení budou Objednatelem pořizovány písemné zápisy ve dvojím
    vyhotovení, z nichž jeden stejnopis obdrží každá ze smluvních stran.

                     XIII. Předání a převzetí díla (stavby)

    1.  Předáním a převzetím díla (stavby) se rozumí přejímací řízení, které svolá Zhotovitel

    nejpozději na den, kdy má Zhotovitel dle Smlouvy dílo ukonČit a předat (odevzdat) Objednateli.

    Na přejímací řízení přizve Zhotovitel Objednatele písemným oznámením, které musí být

    Objednateli doručeno alespoň 5 pracovních dnů předem. Objednatel má povinnost k přejímacímu

    řízení přizvat osoby vykonávající funkci technického dozoru stavebníka, případně také

    autorského dozoru projektanta.

    2.  K předání díla Zhotovitelem Objednateli dojde na základě předávacího řízení, a to formou

    písemného předávacího protokolu (jehož součástí bude i příslušná dokumentace, pokud je to

    stanoveno Smlouvou či obvyklé), který bude podepsán oprávněnými zástupci obou smluvních

    stran. Objednatelem podepsaný přejímací protokol nezbavuje Zhotovitele odpovědnosti za event.

    vady, s nimiž bude dílo převzato.

    3.  Předávací protokol musí obsahovat alespoň předmět a charakteristiku díla, resp. jeho

    části, místo provedení díla a zhodnocení jakosti díla. Pokud budou zjištěny vady, bude protokol

    obsahovat soupis zjištěných vad díla, termín jejich odstranění a vyjádření Zhotovitele k vadám

    díla vytčeným Objednatelem. Zhotovitel je pak povinen odstranit tyto vady a nedodělky v termínu

    v tomto zápisu uvedeném. Pokud objednatel odmítá dílo převzít, je povinen uvést tuto skutečnost

    a důvody odmítnutí do protokolu. Pokud tyto důvody Zhotovitel neuzná a vznikne tím rozpor,

    bude tento posouzen soudním znalcem určeným Objednatelem. Jeho stanovisko je pro obě strany

    závazné. Náklady na znalce ponese Zhotovitel. Objednatel není povinen převzít dílo, které

    vykazuje vady a nedodělky, kromě výjimky uvedené v § 2628 obČanského zákoníku. Zhotovitel je

    oprávněn přizvat k předání a převzetí díla své subdodavatele. Má-li Objednatel povinnost převzít

    dílo, převezme dokončené dílo s výhradami, nebo bez výhrad. V protokolu bude obsaženo

    jednoznačné prohlášení Objednatele, zda dílo přejímá či nikoli a soupis příloh. Prohlášení

    Objednatele o tom, že dílo přejímá, nezbavuje Zhotovitele odpovědnosti za vady zjištěné

    prohlídkou díla dle Článku XV. odst. 7 Smlouvy. Předávací protokol bude vyhotoven ve třech

i   stejnopisech, z nichž jeden obdrŽí Zhotovitel a dva Objednatel. Každý stejnopis bude podepsán
    oběma stranami a má právní sílu originálu.

    4.  V případě, že je Objednatelem přebíráno dokončené dílo, skutečnost, že dílo je dokončeno

    co do množství, jakosti, kompletnosti a schopnosti trvalého užívání, prokazuje zásadně Zhotovitel

    a za tím úČelem předkládá nezbytné písemné doklady Objednateli. Zhotovitel doloží Objednateli

    před zahájením přejímacího řízení dokumentaci skutečného provedení, stavební deník, deník

    víceprací, veškerá osvědčení o zkouŠkách a certifikaci použitých materiálů a výrobků, revizní

    zprávy zařízení komplementovaných do díla, potvrzené záruční listy, doklady o ověření

    funkčnosti dodaných zařízení k provedení díla a dodávek podle projektu dle specifikace díla

    Smlouvy a platných právních předpisů, dále doklad o zabezpečení likvidace odpadu v souladu se

    zákonem o odpadech, ve znění pozdějších právních předpisů a předpisů prováděcích, a další

    doklady prokazující splnění podmínek orgánů a organizací, které si v souladu s právními předpisy

    stanovily. Dokumentaci ,,skutečného provedení díla" je povinen Zhotovitel předat ve třech

    vyhotoveních Objednateli při předání díla. V případě, že nedojde k předložení a předání

    Objednateli shora uvedených dokladů nejpozději při přejímacím řízení, nepovažuje se dílo za

    řádně ukončené.

r,                                                           Stránka 13 Z18
5.  Ke dni zahájení přejímacího řízení musí být vyklizeno a uklizeno místo provádění stavby

včetně zhotovené stavby v souladu se Smlouvou. Nebude-li tato povinnost splněna, nepovažuje se

dílo z řádně dokončené a Objednatel není povinen dílo převzít. Budovy a pozemky, jejichž úpravy

nejsou součástí projektové dokumentace, ale budou stavbou dotčeny, je Zhotovitel povinen uvést

po ukončení provádění díla do předchozího stavu.

6.  V případě, že se při přejímání díla Objednatelem prokáže, Že je Zhotovitelem předáváno

dílo, které nese vady nad rámec § 2628 občanského zákoníku, není Objednatel povinen předávané

dílo převzít. Vadou se pro účely Smlouvy rozumí odchylka v kvantitě, kvalitě, rozsahu nebo

parametrech díla, stanovených projektem díla, Smlouvou a obecně závaznými předpisy. Pokud

Objednatel pro vady dílo nepřevezme, opakuje se přejímací řízení po jejich odstranění analogicky

dle tohoto Článku Smlouvy.

7.  Prohlídku převzatého díla je Objednatel oprávněn provádět a zjišťovat vady, s nimiž bylo

dílo převzato ještě po dobu 30 dnů ode dne převzetí díla. Vady díla zjištěné touto prohlídkou

oznámí Zhotoviteli s uvedením termínu, v němž mají být oznámené vady odstraněny, nebude-li

dohodnuto jinak.

8.  Zhotovitel je povinen v přiměřené lhůtě odstranit vady, i když tvrdí, že za uvedené vady

díla neodpovídá. Náklady na odstranění těchto vad nese Zhotovitel, a to až do účinnosti dohody

smluvních stran o jejich úhradě nebo do právní moci rozhodnutí přísluŠného soudu ve věci úhrady

těchto nákladů.

                  XIV. Úrok z prodlení a smluvní pokuta

1.  Pro případ porušení smluvních povinností dle této Smlouvy si strany Smlouvy dohodly ve

smyslu ustanovení § 2048 občanského zákoníku v textu Smlouvy uvedené smluvní pokuty, jejichž

sjednáním není dotčen nárok Objednatele na náhradu Škody způsobené porušením povinnosti,

zajištěné smluvní pokutou. Pohledávka Objednatele na zaplacení smluvní pokuty, případně jiné

pohledávky vzniklé Objednateli na základě Smlouvy, může být započtena na pohledávku

Zhotovitele na zaplacení ceny za provedené dílo.

2.  Za prodlení se splněním lhůty sjednané pro provedení (předání a převzetí) řádně

dokončeného díla v termínu dle článku V. Smlouvy je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli

smluvní pokutu ve výši 0,1% z ceny díla, a to za každý i započatý den prodlení.

3.  Pro případ prodlení Zhotovitele se splněním povinnosti odstranit vady, se kterými bylo

dílo převzato v termínu dle Smlouvy, je Zhotovitel povinen uhradit smluvní pokutu, kterou strany

Smlouvy sjednaly ve výši 0,05% z ceny díla za každý den a případ prodlení a vadu zvlášť.

4.  Pro případ prodlení Zhotovitele se splněním povinnosti odstranit reklamovanou vadu v

termínu dle Smlouvy je Zhotovitel povinen uhradit smluvní pokutu, kterou strany Smlouvy

sjednaly ve výši 1.000,-kč za každý den a případ prodlení - u kaŽdé vady zvlášť.

5.  Pro případ prodlení se splněním povinnosti uklidit a vyklidit staveniště a upravit všechny

plochy v souladu s projektem tak, jak je sjednáno Smlouvou, je Zhotovitel povinen zaplatit smluvní

pokutu kterou smluvní strany sjednaly ve výši 0,05% z ceny díla, za každý den prodlení.

6.  Pro případ prodlení Objednatele se splněním povinnosti uhradit daňový doklad v rozsahu,

v jakém dle Smlouvy vznikl Zhotoviteli nárok na jeho úhradu, nebo poskytnout jiné peněžité

plnění sjednaly strany Smlouvy úrok z prodlení ve výši 0,05 % za každý den prodlení z Částky,

s jejímž zaplacením bude Objednatel v prodlení.

                                                                                  Stránka 14 z18
7.  Pokud bude Zhotovitel v prodlení se zahájením odstraňování nedodělků či vad díla, zaplatí

Objednateli smluvní pokutu 1.000,-KČ za každý nedodělek či vadu a každýi započatý den prodlení.

Toto ustanovení platí rovněž při odstraňování vad v rámci záruky.

8.  Smluvní pokuta je splatná do 30 dní od data, kdy byla povinné straně doručena písemná

výzva k jejímu zaplacení ze strany oprávněné strany, a to na účet oprávněné strany uvedený

v písemné výzvě,

                   XV. Odstoupení od Smlouvy

1.  Smluvní strany se dohodly, že mohou od Smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví

zákon nebo Smlouva. Odstoupení od Smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné

okamžikem jeho doručení druhé straně. Objednatel může v souladu s § 2004 odst. 2 občanského

zákoníku odstoupit od Smlouvy také jen ohledně nesplněného zbytku plnění Zhotovitele. Tuto

skutečnost Objednatel uvede v odstoupení od smlouvy. V pochybnostech se má za to, Že

Objednatel odstoupil od smlouvy v plném rozsahu. Odstoupení od Smlouvy se v souladu s § 2005

občanského zákoníku nedotýká zejména nároku na náhradu škody vzniklé porušením Smlouvy,

smluvních ustanovení týkajících se volby práva, řešení sporů mezi smluvními stranami a jiných

ustanovení, které podle projevené vůle stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po

ukonČení Smlouvy.

2.  Smluvní strany Smlouvy se dohodly, že podstatným porušením Smlouvy se rozumí

zejména:

          a) jestliže se Zhotovitel dostane do prodlení s prováděním díla at' již jako
          celku či jeho jednotlivých částí, ve vztahu k termínům provádění díla. Smlouvy,
          které bude delší než čtrnáct kalendářních dnů, a/nebo

          b) jestliže Zhotovitel řádně a včas neprokáže trvání platné a úČinné pojistné
          smlouvy.

          c) jestliže bude zahájeno insolvenční řízení dle zák. č. 182/2006 Sb., o úpadku
          a způsobech jeho řešení, v platném znění, jehož předmětem bude úpadek nebo
          hrozící úpadek Zhotovitele; a/nebo

          d) Zhotovitel vstoupil do likvidace; a/nebo

          e) Zhotovitel uzavřel smlouvu o prodeji či nájmu podniku či jeho části, na
          základě které převedl, resp. pronajal, svůj podnik či tu jeho část, jejíž součástí
          jsou i práva a závazky z právního vztahu dle Smlouvy na třetí osobu; a/nebo

3.  V případě odstoupení od Smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran provedou smluvní

strany nejpozději do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení od Smlouvy inventarizaci veškerých

vzájemných plnění dle Smlouvy k datu účinnosti odstoupení Zhotovitele od Smlouvy. Závěrem

této inventarizace bude vyčíslení:

          a) Částky součtu dílčích plateb ceny za provedení díla dle Smlouvy
          Objednatelem Zhotoviteli; a

                                                                                                  Stránka 15 z 18
                     b) částlgr ceny věcí, které Zhotovitel k provedení díla účelně opatřil a které se
                     staly k datu úČinnosti odstoupení od Smlouvy vlastnictvím Objednatele, a to
                     v cenách dle Smlouvy, kdy za základ výpočtu budou brány jednotkové ceny dle
                     nabídky Zhotovitele.

   4.  Smluvní strany jsou si povinny vyplatit shora uvedené částky, včetně případných

   příslušenství, nejpozději do třiceti dnů ode dne doruČení písemné výzvy oprávněné smluvní

   strany k úhradě.

                          xvi. pojištění

   1.  Zhotovitel je povinen být po celou dobu provádění plnění (tj. j po dobu záruční doby na

   dílo) pojištěn; předmětem pojistné smlouvy Zhotovitele je pojištění proti škodám způsobeným

   jeho Činností vČetně možných škod způsobených pracovníky Zhotovitele. výše pojistné částky pro

   tento druh pojištění je v minimální výši pokrývající plnou hodnotu díla. Vybraný UchazeČ

   nejpozději do 15 dní od podpisu smlouvy o dílo předloží Zadavateli kopii pojistné smlouvy.

   V opačném případě bude toto povaŽováno za podstatné porušení smlouvy. Uchazeč se zavazuje,

   že bude pojistnou smlouvu udržovat v platnosti po celou dobu provádění díla. Podmínky plnění

   včetně podílu spoluúčasti stanoví pojistná smlouva. Doklady o pojištění je Zhotovitel povinen na

   požádání (např. zápisem ve stavebním deníku) kdykoli a ihned předložit Objednateli. Zhotovitel

   je povinen zabezpečit pojištění osob proti úrazu, pojištění subdodavatelů v rozsahu jejich

   dodávky. Při vzniku pojistné události zabezpečuje veškeré úkony vůči pojistiteli Zhotovitel.

   Objednavatel je povinen poslg'tnout v souvislosti s pojistnou událostí Zhotoviteli veŠkerou

   součinnost, která je v jeho možnostech. Náklady na pojištění díla nese Zhotovitel a má je zahrnuty

   ve sjednané ceně.

   2.  Zhotovitel se dále zavazuje řádně a vČas plnit veškeré závazky z této pojistné smlouvy a

   udržovat pojištění dle ustanovení tohoto Článku Smlouvy po celou dobu plnění díla. V případě

   zániku pojistné smlouvy uzavře Zhotovitel nejpozději do sedmi dnů pojistnou smlouvu alespoň ve

l  stejném rozsahu a tuto předloží v ověřené kopii Zhotoviteli nejpozději do tří dnů ode dne jejího

   uzavření, a to společně s dokladem prokazujícím zaplacení pojistného na období ode dne uzavření

   pojistné smlouvy do dne řádného předání díla Objednateli, eventuálně potvrzením pojišt'ovacího

   ústavu o zaplaceném pojistném na toto období.

!

                          XVII. Vyšší moc

   1.  Za vyŠŠí moc se považují okolnosti mající vliv na dílo, které nejsou závislé na smluvních

   stranách a které smluvní strany nemohou ovlivnit. jedná se např. o válku, mobilizaci, povstání a

   živelné pohromy apod.

   2.  Pokud se provedení předmětu díla za sjednaných podmínek stane nemožným v důsledku

   vzniku vyšší moci, strana, která se bude chtít na vyšší moc odvolat, požádá druhou stranu o úpravu

   Smlouvy ve vztahu k předmětu, ceně a době plnění. Pokud nedojde k dohodě, má strana, která se
   důvodně odvolala na vyšší moc, právo odstoupit od Smlouvy. ÚČinnost odstoupení nastává

   v tomto případě dnem doručení oznámení.

                          XVIII. Společná ustanovení

   1.  Pokud není v předchozích částech Smlouvy uvedeno něco jiného, vztahují se na ně

   příslušné Články společných ustanovení.

                                                      Stránka 16Z18
    2.       Pokud kterékoliv ustanovení Smlouvy nebo jeho část bude neplatné či nevynutitelné

    a/nebo se stane neplatným či nevynutitelným a/nebo bude shledáno neplatným či

    nevynutitelným soudem či jiným příslušným orgánem, pak tato neplatnost či nevynutitelnost

    nebude mít vliv na platnost Či vynutitelnost ostatních ustanovení Smlouvy nebo jejich částí.

    3.       Není-li Smlouvou stanoveno výslovně něco jiného, lze Smlouvu měnit, doplňovat a

    upřesňovat pouze oboustranně odsouhlasenými, písemnými a průběžně číslovanými dodatky,

    podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran, které musí být obsaženy na jedné

    listině

    4.       Případné spory vzniklé ze Smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy dle Českého
    práva věcně a místně příslušnými orgány České republiky, a to v českém jazyce.

    5.       Obě smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jím byly svěřeny

    druhou smluvní stranou, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany

    a nepoužijí tyto informace k jiným účelům než k plnění podmínek této smlouvy. Objednatel však

    může poskytnout informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. v platném znění (případně ve

    znění přepisů jej nahrazujících).

    6.       Smluvní strany se dohodly, že v případě odstoupení od Smlouvy z důvodu, že Zhotovitel

    nebyl vyzván k převzetí staveniŠtě nejpozději ve lhůtě do 2 měsíců ode dne uzavření Smlouvy,

 i  bude kterákoliv smluvní strana oprávněna od Smlouvy odstoupit, aniž by odstupující strana byla

    vystavena jakýmkoliv sankcím Či nárokům na odškodnění druhé smluvní strany,

    7.       Ustanovení § 1800 občanského zákoníku se nepoužije.

                                       XIX. Závěrečná ustanovení

 i

 i

 h  1.       Smlouva nabývá platnosti a účinnosti v den jejího podpisu osobami oprávněnými Smlouvu

l   uzavřít. Stavební práce budou zahájeny až na písemný pokyn Objednatele.

 g
 t

    2.       0soba(y) podepisující smlouvu o dílo za Zhotovitele, prohlašuje, že je (jsou) oprávněna(y)

    tento smluvní vztah uzavřít a podepsat, a že na straně Zhotovitele byly splněny všechny

    předpoklady a podmínky pro platné uzavření smlouvy o dílo.

    3.       Smluvní strany konstatují, že Smlouva byla vyhotovena ve Čtyřech stejnopisech, z nichž

    Objednatel obdrŽí dvě vyhotovení a Zhotovitel dvě vyhotovení. Každý stejnopis má právní sílu

 i  originálu.

 i

 ,  4.       Smluvní strany se dohodly, že v případě zániku právního vztahu založeného Smlouvou

    zůstávají v platnosti a účinnosti i nadále ustanovení, z jejichž povahy vyplývá, že mají zůstat

    nedotČena zánikem právního vztahu založeného Smlouvou.

    5.       Obě smluvní strany potvrzují autentičnost Smlouvy a prohlašují, Že si Smlouvu přečetly,

    jejímu obsahu porozuměly, s jejím obsahem souhlasí, že Smlouva byla sepsána na základě

    pravdivých údajů, z jejich pravé a svobodné vůle a bez jednostranně nevýhodných podmínek, což

    stvrzují svým podpisem, resp. podpisem svého oprávněného zástupce.

    6.       Pro případ pochybností o doručení konkrétní písemnosti (např. odstoupení od smlouvy,

    vyúčtování smluvní pokuty nebo vzniklé Škody) Zhotoviteli nebo v případě, Že Zhotovitel doručení

    písemnosti zmaří nebo její přijetí odmítne, se sjednává, že písemnost bude považovaná za

    doručenou Zhotoviteli po odeslání (předání k poštovní přepravě) do oficiálního sídla Zhotovitele,

    a to bez ohledu na skutečnost, zda se bude Zhotovitel na této adrese zdržovat Či nikoli, za

                                                                                    Stránka 17 z 18

 i
 l

 l
 i
podmínek stanovených § 573 občanského zákoníku (,,Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s
využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání, byla-li však
odeslána na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání"). Smluvní strany se dále
dohodly, že pokud bude Objednatel doručovat Zhotoviteli písemnost sám a Zhotovitel písemnost
nepřevezme nebo jakkoli zmaří její doručení, bude za den doručení písemnosti Zhotoviteli
považován den, kdy písemnost bude vhozena do schránky Zhotovitele v místě sídla Zhotovitele
nebo se jinak dostane do sféry vlivu Zhotovitele,

7.  Smluvní strany souhlasí s tím, aby výše uvedená smlouva byla uvedena v evidenci smluv,

vedené Objednatelem, která bude obsahovat údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy,

číselné označení této smlouvy a datum jejího podpisu. Smluvní strany výslovně souhlasí, že jejich

osobní údaje uvedené v této smlouvě budou zpracovávány pro účely vedení evidence smluv. Dále

prohlašují, že skutečnosti uvedené ve výše uvedené smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve

smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich uŽití a zveřejnění bez stanovení

jakýchkoliv dalších podmínek.

8.  Nedílnou součást Smlouvy tvoří jako přílohy Smlouvy:

Příloha Č. l: Oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr

Objednatel                     Zhotovitel
                               Ve Znojmě dne 9.7.2018
V Horních Dunajovicích dne3'q

Obec Horní Dunajovice          COLAS CZ, a.s.
Ladislav Březina,              Ing. Pavel Armutidis,
starosta obce                  manažer regionu jižní MorE va

                                                          Stránka 18 z 18