Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9747867: Smlouva o dílo na stavbu "Olší u Tišnova - rekonstrukce vodovodů a

Příloha SOD_SVK_3.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo č. 50-5578-c

Uzavřená podle ustanovení § 2586 a násl. Občanského zákoníku – zákona č. 89/2012 Sb. v platném
                                znění mezi následujícími smluvními stranami:

                           Čl. 1 Smluvní strany

1.1. Objednatel:           Svaz vodovodů a kanalizací Žďársko

se sídlem:                 Vodárenská 2, 591 01 Žďár nad Sázavou

zastoupený:                Ing. Dagmar Zvěřinovou, předsedkyní předsednictva nebo

                           Ing. Petrem Leopoldem, místopředsedou předsednictva

k jednání jsou oprávněni:

- ve věcech smluvních:     Ing. Petr Leopold, místopředseda předsednictva

- ve věcech technických:   Ing. Petr Bláha, technický pracovník

IČ:                        43383513

DIČ:                       CZ43383513

Peněžní ústav:             Česká spořitelna a.s., Žďár nad Sázavou

Číslo účtu:                1622321399/0800

K uzavření smlouvy o dílo

a jejích dodatků jsou oprávněni: Ing. Dagmar Zvěřinová nebo Ing. Petr Leopold

Zapsaný ve spisové složce Čj. Reg. 8/93 OkÚ Žďár nad Sázavou

(dále jen objednatel)

1.2. Zhotovitel:           Dopravní stavby Brno, s.r.o.

se sídlem:                 Trnkova 2617/150, 628 00 Brno, Líšeň

zastoupený:                Ing. Martinem Matuškou, jednatelem společnosti

k jednání jsou oprávněni:

- ve věcech smluvních:     Ing. Martin Matuška, jednatel společnosti

- ve věcech technických:   Ing. Martin Matuška, jednatel společnosti

IČ:                        45474281

DIČ:                       CZ45474281

Peněžní ústav:             Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:                7252970267/0100

Zapsaný v OR u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 5062

(dále jen zhotovitel)

                                      Čl. 2 Předmět plnění

   2.1. Zhotovitel se zavazuje na svůj náklad a nebezpečí a za podmínek této smlouvy provést pro
   objednatele dílo, trvalou stavbu s názvem:

         Olší u Tišnova – rekonstrukce vodovodů a části jednotné kanalizace

   OLŠÍ Zajištění kvality pitné vody JZ Moravy, subprojekt č. 4 – rekonstrukce
vodovodního přivaděče ÚV Vír – Drahonín, SO 4021 – Výměna potrubí v obci Olší

                                               (dále jen „dílo“ nebo „stavba“)

   specifikované dále v této smlouvě, a objednatel se zavazuje řádně a včas provedené dílo převzít
   a zaplatit za něj zhotoviteli dohodnutou cenu.

                                     1
2.2. Závaznými podklady, kterými se sjednává obsah, rozsah a způsob provedení díla jsou:

a) projektová dokumentace pro provádění stavby pod názvem “OLŠÍ Zajištění kvality pitné vody JZ
Moravy, subprojekt č. 4 – rekonstrukce vodovodního přivaděče ÚV Vír – Drahonín, SO 4021 –
Výměna potrubí v obci Olší“ zpracovaná firmou Ing. Josef Novotný, U Dvora 924/11, 586 01 Jihlava,
IČO: 32004401, číslo zakázky 2460 z 8/2018 (dále jen projektová dokumentace),

b) zadávací dokumentace veřejné zakázky Olší u Tišnova – rekonstrukce vodovodů a části jednotné
kanalizace (projektová a textová část vč. výkazu výměr), předaná uchazečům zadavatelem v rámci
zadávacího řízení,

c) nabídka zhotovitele, vč. nabídkového položkového rozpočtu zhotovitele ze dne 25. června 2019,

d) pravomocné povolení stavby, vyjádření dotčených subjektů a účastníků řízení,

e) ustanovení příslušných technických norem a předpisů platných v době realizace díla a ustanovení
technologických předpisů výrobců jednotlivých částí díla.

2.3. Předmětem smlouvy je kompletní dodávka díla, čímž se rozumí provedení všech stavebních
a montážních prací včetně dodávek nezbytného stavebního materiálu a konstrukcí potřebných
pro řádné zhotovení díla (např. konstrukce zabezpečující bezpečnost práce apod.), dále provedení
veškerých činností nezbytných pro řádné a včasné dokončení stavby (včetně úhrady nákladů
nebo poplatků s tím spojených) tak, aby v plném rozsahu plnila svůj účel a odpovídala veškerým
normám či technickým předpisům vztahujícím se na toto stavební dílo tohoto charakteru.

2.4. Součástí díla je rovněž:
a) zajištění všech nezbytných průzkumů nutných pro řádné provádění a dokončení díla,
b) zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně technologického charakteru

    k řádnému provedení díla,
c) zajištění a provedení všech nutných zkoušek dle ČSN (případně jiných norem vztahujících se

    k prováděnému dílu včetně pořízení protokolů),
d) zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků ke kolaudaci (dle zákonných

    norem platných v době realizace díla – o technických požadavcích na výrobky),
e) zajištění všech ostatních nezbytných zkoušek, atestů a revizí, rozborů podle ČSN a případných

    jiných právních nebo technických předpisů platných v době provádění a předání díla – dokladů,
    kterými bude prokázáno dosažení předepsané kvality a předepsaných technických parametrů díla,
    zejména:
    - protokoly o úsekové tlakové zkoušce vodotěsnosti vodovodního potrubí,
    - protokol o vytyčitelnosti signalizačního vodiče (vodovod),
    - doklady dle vyhl. č. 409/2005 Sb. o hygienických požadavcích na výrobky přicházejících do

         styku s pitnou vodou a na úpravu vody,
    - doklad o provedené dezinfekci vodovodního potrubí,
    - krácený rozbor pitné vody (akreditovaný odběr a analýzy) podle přílohy č. 5 k vyhlášce č.

         252/2004 Sb. – rekonstrukce,
f) vyhotovení a předání geometrického plánu pro zápis díla do katastru nemovitostí v šesti

    vyhotoveních, geometrického plánu pro zřízení věcného břemene v šesti vyhotoveních,
g) dodání projektu skutečného provedení stavby, a to 3x v listinné podobě a 1x v digitální formě na

    CD ve formátu dwg v plnohodnotném provedení, objednatelem dále volně použitelném,
h) geodetické zaměření dokončeného díla včetně odbočení v listinné podobě i v prostředí

    Microstation, (formát dgn) podle směrnice VAS č. 7/99,
i) dodání všech dokladů potřebných k uvedení stavby do trvalého provozu, zejména:

    - seznam parcelních čísel pozemků nebo popisných čísel nemovitostí, ke kterým bylo v rámci
         stavby provedeno odbočení nebo část přípojky, včetně jejich geodetického zaměření v listinné
         podobě i digitálně v prostředí Microstation (formát dgn) ,

    - doklady o převzetí inženýrských sítí jiných vlastníků dotčených výstavbou,
    - doklady o převzetí pozemků dotčených výstavbou po ukončení stavby ze strany vlastníků

         těchto pozemků,
    - doklady o způsobu likvidace vzniklých odpadů dle zákona č. 185/2001 Sb. („Zákon o

         odpadech a o změně některých dalších zákonů“),
    - stavební deník – originál,
    - zápis o předání a převzetí stavby,
    - protokol o odstranění vad a nedodělků zjištěných v průběhu řízení o předání a převzetí stavby,

                                                                    2
    - podklad pro zařazení do evidence majetku (rozdělení majetku podle klasifikace stavebních děl
         CZ CC včetně doplnění o ostatní nálady investora),

j) zajištění a provedení všech organizačních, kompletačních a technologických činností nutných pro
    bezvadné a včasné provedení díla,

k) zařízení staveniště, jeho zajištění, zabezpečení a napojení na inženýrské sítě, vč. nákladů spojených
    s užíváním veřejného prostranství,

l) úplné vyčištění a vyklizení dokončené stavby a staveniště vč. jeho uvedení do původního či se
    zadavatelem dohodnutého stavu.

2.5. Další podmínky dodávky stavby:
a) zhotovitel si sám na vlastní náklady zajistí veškeré vytýčení inženýrských sítí a tyto převezme od

     jejich správců včetně převzetí povinností a odpovědnosti v návaznosti na platné předpisy.
     K vytýčení přizve zástupce objednatele. Rovněž předá dotčené sítě zpět jejich správcům podle
     podmínek jednotlivých vyjádření,
b) zhotovitel si sám na vlastní náklady zajistí projednání, povolení a provedení nutných uzavírek,
    zvláštního užívání veřejných ploch včetně poplatků (protlaky pod komunikací, překopy
    komunikací, zeleně apod.) a případné změny dopravního značení. V průběhu provádění prací je
    povinen respektovat požadavky příslušných orgánů podle vydaných stanovisek,
c) zhotovitel je na vlastní náklady povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu,
    odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi, provádět průběžný úklid, provést konečný
    úklid a vyklizení staveniště, řádně staveniště zabezpečit (oplocení, lávky, označení, osvětlení,
    střežení, atd.),
d) zhotovitel zajistí dozor a soustavnou kontrolu nad bezpečností práce při činnosti na staveništi. Jeho
     odpovědnost zahrnuje též odpovědnost za osoby, jež se s jeho vědomím zdržují na staveništi,
e) zhotovitel si sám na vlastní náklady zajistí sociální zařízení pro potřeby provádění stavby,
f) zhotovitel si sám na vlastní náklady zajistí skládku materiálu, likvidaci vybouraného
     materiálu a odpadů vzniklých v průběhu provádění stavby,
g) zhotovitel zajistí po celou dobu realizace stavby její zřetelné označení tabulí s údajem kdo
     stavbu provádí s nepřetržitým kontaktem na odpovědného pracovníka zhotovitele,
h) zhotovitel je povinen při návrhu technologických postupů a při vlastní realizaci stavby respektovat
     provoz stávajících objektů v dané lokalitě a v rámci daných možností minimalizovat dopady
     stavby na jejich obyvatele (zajištění přístupu a příjezdu, přepojování přípojek, prašnosti a
     hlučnosti a provádění opatření k zamezení vzniku možných škod atd.).

2.6. Zhotovitel se zavazuje, že provede pro objednatele i práce nad rámec předmětu plnění –
vícepráce, související s předmětem plnění. Za vícepráce ve smyslu této smlouvy jsou považovány
pouze změny a doplňky předmětu díla, dodávky, práce a výkony předem nepředvídatelné, které při
realizaci díla přibyly a svým množstvím předmět smlouvy převyšují. Veškeré vícepráce musí být vždy
před realizací písemně odsouhlaseny objednatelem (např. zápisem do stavebního deníku nebo
dodatkem ke smlouvě) včetně jejich ocenění. Za méněpráce se považují práce v předmětu díla
obsažené, avšak neuskutečněné.

2.7. Dopady změn uvedených v čl. 2. 6. této smlouvy na sjednanou cenu díla, případně termín plnění,
budou smluvními stranami upraveny dodatkem ke smlouvě o dílo, přičemž:
- zhotovitel se současně zavazuje, že termín dokončení díla bude dodržen i v případě zvýšení rozsahu
díla – víceprací, které svým rozsahem nepřesáhnou 5 % sjednané ceny plnění díla bez DPH za
předpokladu, že objednatel u zhotovitele tyto vícepráce uplatní, případně jejich provedení vyjde
najevo s dostatečným předstihem před sjednaným termínem dokončení díla.

2.8. Dojde-li k realizaci dalších prací (např. z důvodu dodatečných změn technologických postupů) na
návrh zhotovitele učiněný k zajištění řádného a bezpečného provedení a zajištění funkčnosti díla, či
z jiných příčin na jeho straně, nemají tyto skutečnosti vliv na obsah smluvních závazků, pokud se
strany nedohodnou jinak.

2.9. Podpisem této smlouvy zhotovitel potvrzuje, že k provedení díla má potřebné oprávnění
k podnikání, vedení stavby zajistí osobami odborně způsobilými a dále zhotovitel disponuje
dostatečnými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné ke kvalitnímu provedení díla ve
smyslu této smlouvy.

                                                                    3
                                     Čl. 3 Doba plnění      1. srpna 2019

3.1. Termíny realizace
3.1.1. Předpokládaný termín zahájení díla

3.1.2. Požadovaný termín dokončení díla (stavby, včetně požadovaných dokladů dle bodu 2.4. a
podpisu protokolu o předání a převzetí dokončeného díla) max. do 30. června 2020

3.2. Dokončením díla, specifikovaného v čl. 2., v termínech dle čl. 3. smlouvy se rozumí předání
úplného a dokončeného díla objednateli v místě plnění, jeho vyklizení, podepsání zápisu o předání a
převzetí stavebních objektů a provozních souborů, předání dokladů k závěrečné kontrolní prohlídce a
dokladů o předepsaných zkouškách a revizích, předání projektu skutečného provedení stavby ve
dvojím vyhotovení, zaměření, odstranění případných vad a nedodělků bránících užívání. Dokončením
celého díla se pak rozumí úplné vyklizení stavby a staveniště, úklid všech ploch používaných
zhotovitelem v průběhu výstavby, úpravy venkovních ploch uvedením do původního či
s objednatelem dohodnutého stavu.

3.3. Staveniště bude zhotoviteli předáno nejpozději 2 kalendářní dny před termínem zahájení díla.

3.4. Objednatel je oprávněn změnit (posunout) termín realizace, případně změnit rozsah požadovaných
prací v návaznosti na zajištění finančních prostředků. Tyto změny budou dohodnuty formou dodatku
ke smlouvě o dílo.

                                     Čl. 4 Místo plnění

4.1. Místem plnění a předání díla jsou pozemky dle specifikace v projektové dokumentaci.

4.2. Místem plnění a předání dokladů a dokumentace díla je v sídle objednatele či zmocněnému
zástupci objednatele.

                                       Čl. 5 Cena díla

5.1. Objednatel se zavazuje, že za provedení díla podle článku 2. této smlouvy uhradí zhotoviteli
nejvýše přípustnou cenu ve výši:

                   2 826 060,56 Kč bez DPH (dále jen cena)

Z toho:

Stavební objekty:  2 709 460,56 Kč bez DPH

Vedlejší a ostatní náklady: 116 600,00 Kč bez DPH

5.2. Fakturované plnění je předmětem přenesené daňové povinnosti zákona č. 235/2004 Sb. o DPH.
Daň platí zákazník.

5.3. Cena díla uvedená ve smlouvě o dílo v sobě zahrnuje veškeré dodávky, práce a výkony nutné
k realizaci celého kompletního díla specifikovaného touto smlouvou.

5.4. Celková cena díla je sjednána jako cena nejvýše přípustná a neměnná po celou dobu realizace
díla, vyjma případů uvedených v článku 5. 5. této smlouvy. Cena plnění je stanovena na podkladě
cenové nabídky zhotovitele, které je přílohou a součástí smlouvy.

5.5. Cena díla může být změněna písemným dodatkem ke smlouvě o dílo pouze v případech:
a) pokud dojde ke změně předpisů o DPH,
b) pokud dojde ke změně předmětu plnění díla v důsledku objektivně nepředvídatelných okolností,
c) bude-li objednatel požadovat změnu předmětu plnění (změna díla formou omezení rozsahu díla –
méněpráce či rozšíření díla - vícepráce).

                   4
5.6. Při změnách, vícepracích a méněpracích bude změna ceny určena tak, že se zruší příslušná část
ceny z cenové nabídky a nahradí se cenou, která bude určena takto:
a) použitím jednotkových cen uvedených v nabídkovém položkovém rozpočtu zhotovitele,
b) pokud nebude možné použít postup podle bodu a), budou použity položky ceníků RTS,

     a.s.,(případně URS Praha) platné v době provádění těchto prací, snížené na cenovou úroveň
     nabídkového položkového rozpočtu zhotovitele,
c) pokud nelze použít žádný způsob podle bodů a), b), pak hodinovou sazbou ve výši 220,- Kč bez
     DPH a skutečnými náklady na použitý materiál. Skutečné náklady na použitý materiál zhotovitel
     doloží příslušnými fakturami. Pokud objednatel zhotoviteli prokáže, že ceny použitého materiálu
     jsou u jiných dodavatelů nižší, je zhotovitel povinen do ocenění materiálů zahrnout jednotkové
     ceny stanovené objednatelem podle průzkumu trhu.

5.7. Případné rozšíření díla (vícepráce) či omezení rozsahu díla (méněpráce) budou sjednány
s odkazem na ust. § 222 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázkách, ve znění pozdějších
předpisů.

5.8. Má-li dojít při realizaci díla z podnětu zhotovitele ke změnám předmětu díla, je zhotovitel
povinen provést soupis těchto navrhovaných změn, ocenit je podle shora uvedených kritérií a předložit
tento oceněný soupis objednateli k odsouhlasení společně s návrhem dodatku ke smlouvě o dílo. Má-li
dojít při realizaci předmětu díla ke změnám na základě požadavku objednatele, předá objednatel
zhotoviteli soupis těchto požadovaných změn, které zhotovitel ocení stejným způsobem.

5.9. Změny předmět díla (vícepráce, méněpráce) budou řešeny písemným dodatkem ke smlouvě o
dílo.

                                 Čl. 6 Platební podmínky

6.1. Provedené práce budou uhrazeny měsíčně na základě faktur vystavených zhotovitelem podle
skutečně provedených a objednatelem odsouhlasených prací v jednotlivých měsících.

6.2. Zhotovitel předloží objednateli vždy do posledního kalendářního dne měsíce zjišťovací a dílčí
předávací protokoly (dále jen protokoly), a to zvlášť protokol pro rozsah prací sjednaný smlouvou o
dílo a zvlášť protokol pro případné vícepráce, v nichž budou sepsány a oceněny práce, výkony a
dodávky zrealizované zhotovitelem v daném měsíci. Protokoly musí být ve shodné struktuře a položky
ve shodné posloupnosti s nabídkovými položkovými rozpočty. Objednatel se zavazuje protokoly vrátit
zhotoviteli v termínu do 7 pracovních dnů ode dne jejich předložení a to buď odsouhlasené, nebo se
svými připomínkami. Odsouhlasené protokoly budou vždy přílohou faktury se zdanitelným plněním.
Právo fakturace vzniká zhotoviteli dnem doručení odsouhlasených protokolů. V případě, že objednatel
nebude souhlasit s některými položkami protokolu, je povinen je vyznačit a neprodleně jednat se
zhotovitelem tak, aby bylo možné i sporné položky plně nebo částečně fakturovat. Pokud přesto
nedojde k dohodě, je zhotovitel oprávněn v termínu podle tohoto odstavce fakturovat v plné výši
pouze nesporné položky. O sporných položkách bude vedeno samostatné jednání a zhotovitel je bude
fakturovat po jejich odsouhlasení zvláštním protokolem a samostatnou fakturou.

6.3. Dílčím předáním a převzetím díla nezaniká právo objednatele vytknout při konečném předání a
převzetí díla jako celku zhotoviteli vady a nedodělky částí díla předaných a převzatých již dříve
zjišťovacím a dílčím předávacím protokolem.

6.4. Podkladem pro vyrovnání dohodnuté ceny díla bude konečná faktura, kterou vystaví zhotovitel
objednateli po předání a převzetí díla. Konečná faktura bude provedena jako součet všech měsíčních
faktur s dofakturací prací za poslední období.

6.5. Objednatel neposkytne zhotoviteli zálohu.

6.6. Objednatel uhradí zhotoviteli oprávněně vystavené faktury (viz. bod 5.2 tohoto článku) až do výše
90% z celkové sjednané ceny díla. Zbývající část, tj. 10% ze sjednané ceny uhradí objednatel
zhotoviteli do 30 dnů po konečném předání a převzetí díla bez vad a nedodělků a dodání veškerých
dokladů, uvedených v čl. 2.4 této smlouvy, potřebných k závěrečné kontrolní prohlídce stavby.
V případě, že se na díle vyskytnou vady a nedodělky, uhradí objednatel zbývající část do 90 dnů po
odstranění poslední z nich.

                                                                    5
6.7. Platby poukáže objednatel bezhotovostně na účet zhotovitele na základě faktur oprávněně
vystavených zhotovitelem.

6.8. Faktury musí mj. obsahovat náležitosti daňového dokladu podle ustanovení zákona číslo
235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty v platném znění a podle ustanovení zákona číslo 563/1991 Sb.
o účetnictví v platném znění. Objednatel je oprávněn vrátit fakturu před uplynutím lhůty její splatnosti
bez zaplacení v případě, že neosahuje zákonem stanovené náležitosti nebo obsahuje nesprávné a
neúplné údaje. Objednatel musí uvést důvod vrácení. V takovém případě běží nová lhůta splatnosti
ode dne doručení oprávněného dokladu objednateli.

6.9. Splatnost faktur se stanovuje v délce 30 dní. Objednatel není v prodlení, uhradí-li fakturu do
30 dnů po jejím obdržení, ale po termínu, který je na faktuře uveden jako den splatnosti. Povinnost
zaplatit je splněna v den, kdy objednatel dá příkaz k úhradě.

6.10. Účastníci ujednávají právo zápočtu pohledávek.

                              Čl. 7 Součinnost objednatele

7.1. Bezprostředně po podpisu smlouvy o dílo předá objednatel zhotoviteli projektovou dokumentaci
ve 2 vyhotoveních a pravomocné stavební povolení včetně vyjádření dotčených orgánů státní správy a
třetích osob.

7.2. Objednatel je povinen protokolárně předat zhotoviteli staveniště v termínu podle čl. 3 této
smlouvy. Staveniště odevzdá objednatel zhotoviteli prosté všech závad a nároků třetích osob (vyjma
práv vlastníků a uživatelů pozemků a vlastníků dotčených inženýrských sítí) tak, aby zhotovitel mohl
zahájit a provádět práce v rozsahu a za podmínek stanovených touto smlouvou.

7.3. Bude-li objednatel v prodlení se splněním tohoto spolupůsobení, není zhotovitel v prodlení
s plněním svých závazků ze smlouvy o dílo, zejména dokončit dílo v dohodnutém termínu. V takovém
případě se termín dokončení díla prodlužuje o totožný počet kalendářních dnů, po které byl objednatel
v prodlení, v případě nepříznivých klimatických podmínek o dobu přiměřenou, kterou smluvní strany
dohodnou zápisem do stavebního deníku.

        Čl. 8 Záruční doba, odpovědnost za vady, podmínky reklamace

8.1. Délka záruční doby na dílo se vzájemnou dohodou stanovuje v délce 60 měsíců a počíná běžet
dnem konečného předání a převzetí díla.

8.2. Zhotovitel neodpovídá za vady, které vzniknou po konečném předání dílčí části díla neodborným
provozováním díla, nedodržováním provozních předpisů a neprováděním běžné údržby. Rovněž
neodpovídá za vady příp. výrobků a dodávek provedených nebo dodaných objednatelem.

8.3. Reklamace vad vzniklých v záruční době uplatní objednatel u zhotovitele písemně bez zbytečného
odkladu, přičemž v reklamaci vadu popíše, nebo uvede, jak se projevuje. Zhotovitel je povinen
nastoupit neprodleně k odstranění reklamované vady, nejpozději však do 14 kalendářních dnů od
doručení reklamace objednatelem, pokud strany nedohodnou jiný termín, a vady odstranit v co
nejkratším technicky možném termínu. Termín odstranění vad se dohodne vždy písemnou formou.
V případě, že se jedná o vady bránící v provozu díla nebo havárii, zavazuje se zhotovitel nastoupit
k odstranění vady díla okamžitě, nejpozději však do 24 hodin od prokazatelného doručení oznámení
reklamace zhotoviteli a vadu odstranit okamžitě či v nejkratší možné době. Zhotovitel je povinen
započít s odstraněním reklamované vady nejpozději do 14 dnů po obdržení reklamace i v případě, že
reklamaci neuznává jako oprávněnou. Náklady na odstranění vady nese i v tomto případě zhotovitel až
do dosažení dohody či rozhodnutí soudu.

8.4. Jestliže zhotovitel nenastoupí k odstranění reklamované vady či ji neodstraní ve lhůtách podle
bodu 8.3 této smlouvy, je objednatel oprávněn provést tyto práce sám, nebo jejich provedením pověřit
třetí osobu, nebo jejím prostřednictvím zakoupit, nebo vyměnit vadnou část díla. Takto vzniklé
prokazatelné a účelně vynaložené náklady je zhotovitel povinen uhradit objednateli do 14 dnů ode dne
doručení faktury.

                                                                    6
8.5. Objednatel je povinen zhotoviteli umožnit přístup do prostoru díla, pokud je to potřebné
pro možnost řádného odstranění oprávněně reklamovaných vad. Zhotovitel je povinen
při odstraňování vad respektovat připomínky uživatele tak, aby provoz díla byl narušen v míře co
nejmenší.

8.6. Zhotovitel provede odstranění oprávněně reklamovaných vad zjevných i skrytých zjištěných
v záruční době na vlastní náklady a odpovědnost. Záruční lhůta za provedené záruční opravy pak běží
dále až do konce záruční doby sjednané za dílo, nejméně však činí 24 měsíců.

8.7. Zhotovitel zaručuje, že dílo bude mít po celou záruční dobu vlastnosti podle projektové
dokumentace v souladu s platnými právními předpisy a ČSN, vlastnosti obvyklé a bude bezpečně
způsobilé ke smluvenému účelu podle podkladů, specifikovaných v článku 2 této smlouvy.

                             Čl. 9 Podmínky provedení díla

9.1. Zhotovitel provede práce podle platných předpisů a podmínek sjednaných touto smlouvou o dílo.

9.2. Technické podmínky jsou vymezeny zadávacími podmínkami a zadávací dokumentací. Pokud
není stanoveno jinak, pak pro dodávku stavebních prací platí specifikace podle úvodních ustanovení
katalogů, popisů a směrných cen stavebních prací a montážních ceníků, jimiž se definuje předepsaná
kvalita a způsoby její kontroly, způsoby měření, názvosloví, definice a kde jsou uvedeny základní
ČSN týkající se předmětných stavebních prací.

9.3. Při provádění prací bude zhotovitel respektovat všechny normy (ČSN i ČSN EN), či technické
předpisy, návody výrobců jednotlivých komponentů, či jiné závazné předpisy vztahující se na
provedení stavby. Případné odchylky od těchto předpisů musí být předem písemně odsouhlaseny
objednatelem.

9.4. Zhotovitel je oprávněn provést část díla pomocí třetí odborně způsobilé osoby (poddodavatele),
pokud tento poddodavatel byl předem písemně odsouhlasen objednatelem. Zhotovitel nemá právo
pověřit provedením díla nebo jeho dílčí části jinou osobu, pokud k tomu nemá písemný souhlas
objednatele.

9.5. Zařízení staveniště si zabezpečuje zhotovitel a cena za jeho zřízení, údržbu, ostrahu a následnou
likvidaci vlastního zařízení staveniště po dokončení stavby je součástí ceny díla.

9.6. Zhotovitel odpovídá za eventuální škody, které způsobil činností svojí nebo svých poddodavatelů
po celou dobu realizace díla až do doby konečného předaní a převzetí díla objednatelem.

9.7. Zhotovitel se zavazuje, že přebírá veškeré závazky a povinnosti, které pro něho vyplývají z jeho
činnosti z právních předpisů platných na úseku životního prostředí zejm. ze zákona č. 185/2001 Sb., o
odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 17/1992 Sb.,
o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Při realizaci díla je zhotovitel současně povinen
dodržovat další předpisy na úseku ochrany životního prostředí, odpadového a vodního hospodářství a
zejména na vlastní účet a v souladu s platnými právními předpisy provádět odvoz a řádnou likvidaci
odpadů. V případě porušení těchto předpisů za toto porušení plně odpovídá zhotovitel a nese též na
vlastní účet veškeré náklady s tímto porušením spojené. Zhotovitel je povinen zajistit na vlastní
náklady nepřetržité odstraňování nečistot, odpadů a sutě vzniklých jeho činností.

9.8. Zhotovitel se zavazuje, že stavba bude během celé doby realizace díla do doby ukončení stavby
trvale obsazena dostatečným počtem pracovních sil a pracovníků vedení stavby. Pokud toto nebude ze
strany zhotovitele dostatečně zajištěno, je povinen na základě upozornění objednatele sjednat
bezodkladně nápravu.

9.9. Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu na svůj náklad odstranit znečištění či poškození
komunikací a veřejných prostranství, které při realizaci díla způsobil.

                                                                    7
9.10. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla osobami podle článku 1. smlouvy o dílo.
Zjistí-li objednatel, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými smluvními povinnostmi, je
objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním.
Odstranění těchto vad uplatňuje formou zápisu do stavebního deníku, přičemž zhotovitel je povinen
bezodkladně sjednat nápravu.

9.11. Práce a materiál, které budou v dalším postupu prací zakryty nebo se stanou nepřístupnými, je
objednatel povinen včas prověřit. Toto prověření provede do 5 pracovních dnů po obdržení výzvy
zhotovitele, přičemž tato výzva musí být provedena zápisem ve stavebním deníku a současně o této
výzvě uvědomí zhotovitel technický dozor objednatele e-mailem na adresu uvedenou objednatelem ve
stavebním deníku.
Pokud se zástupce objednatele ke kontrole přes včasné vyzvání nedostaví, je zhotovitel oprávněn
předmětné práce zakrýt. Bude-li objednatel požadovat dodatečně jejich odkrytí, je zhotovitel povinen
toto odkrytí provést na náklady objednatele.
Pokud se při kontrole zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s jejich
odkrytím, opravou a zakrytím zhotovitel.

9.12. Bez písemného souhlasu objednatele nesmí být použity jiné materiály, technologie, nebo změny
oproti původní nabídce zhotovitele (byla-li učiněna v souladu s požadavky projektové dokumentace).
Zhotovitel se rovněž zavazuje, že použije pouze nepoužité hmoty, materiály a výrobky v nejlepší
jakosti, opatřené atestem úředně autorizovaného zkušebního ústavu (byl-li vydán), přičemž nepoužije
žádný materiál, o kterém mu bylo známo, že je škodlivý, zdravotně a hygienicky závadný.

9.13. Dosažení předepsaných parametrů a kvality prokazuje zhotovitel atesty, certifikáty, prohlášeními
o shodě a provedenými zkouškami. Zhotovitel se zavazuje do 14 kalendářních dnů po podpisu této
smlouvy předat objednateli seznam všech zkoušek a kontrol, které budou prováděny v průběhu
zhotovení díla nebo při jeho dokončení. Seznam bude obsahovat rovněž jméno pracovníka zhotovitele,
odpovědného za jejich provádění. Objednatel má právo doplnit tento návrh o jím požadované zkoušky
a kontroly, pokud nebudou v rozporu s platnými technickými a právními předpisy. Objednatel má
právo se zúčastňovat prostřednictvím svého pracovníka pověřeného technickým dozorem všech
kontrol a zkoušek prováděných zhotovitelem a má rovněž právo přizvat k nim odpovědné zástupce
budoucího provozovatele díla, příp. další osoby. Zhotovitel je povinen přizvat pracovníka pověřeného
technickým dozorem ke zkouškám zápisem ve stavebním deníku 5 pracovních dnů předem a současně
o této výzvě uvědomí zhotovitel technický dozor objednatele e-mailem na adresu uvedenou
objednatelem ve stavebním deníku. V případě opakované kontroly nebo zkoušky z důvodů, které leží
na straně zhotovitele, hradí náklady zhotovitel.

9.14. V průběhu provádění díla je zhotovitel povinen do jednoho paré projektové dokumentace
pro provedení stavby, které mu pro tento účel poskytne objednatel, zřetelně zakreslovat změny ke
kterým došlo v průběhu zhotovení díla způsobem podle předpisů pro zhotovení stavebních výkresů.
Na upravovaných výkresech, které budou podkladem projektu skutečného provedení stavby, bude
zřetelně uvedeno jméno osoby, která výkres opravila a bude k nim přiložen doklad o projednání
s odpovědnou osobou objednatele s vyjádřením jejího souhlasu.

9.15. Dílčím předáním a převzetím díla nezaniká právo objednatele vytknout při konečném předání a
převzetí díla jako celku zhotoviteli vady a nedodělky částí díla předaných a převzatých již dříve
dílčími předávacími protokoly.

                        Čl. 10 Stavební deník a kontrolní dny

10.1. Po celou dobu provádění díla je zhotovitel povinen vést na stavbě stavební deník (dále jen deník)
ve třech kopiích zápisu. Do deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění předmětu této
smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací a jejich jakosti, zdůvodnění odchylek prováděných
prací od projektové dokumentace a údaje o počasí. Stavební deník bude obsahovat zejména přesné
označení smluvních stran a zpracovatele projektové dokumentace, seznam dokumentace stavby,
včetně změn a doplňků, přehled všech provedených zkoušek jakosti, seznam úředních opatření a
dokladů týkajících se díla.

                                                                    8
10.2. Objednatel a jeho technický dozor má právo sledovat obsah deníků a je oprávněn k zápisům
připojit své stanovisko. Během pracovní doby musí být deníky na stavbě trvale přístupné
(u stavbyvedoucího resp. jeho zástupce) a jejich vedení končí odevzdáním a převzetím díla, případně
odstraněním poslední z vad a nedodělků uvedených v zápise o odevzdání a převzetí díla.

10.3. Listy stavebního deníku musí být očíslovány. Denní záznamy budou vyhotovovány ve 3
stejnopisech. Při denních záznamech nesmějí být vynechána volná místa. Zápisy do deníku je
oprávněn činit stavbyvedoucí, zástupci zhotovitele dle čl. 1 této smlouvy, projektant, zástupci
objednatele dle čl. 1 této smlouvy, technický dozor objednatele a příslušné orgány státní správy.
Smluvní strana je povinna se ke stanoviskům druhé smluvní strany vyjadřovat nejpozději do 7
pracovních dnů. Technický dozor objednatele má právo kdykoli v průběhu stavby po dokončení
příslušného záznamu vyjmout pro svoji potřebu 1. kopii příslušného záznamu.

10.4. Záznamy objednatele, popř. jeho zástupce a technického dozoru objednatele ve stavebním
deníku mají účinek bezprostředního písemného sdělení zhotoviteli a platí jako od něho vzaté na
vědomí s daným datem. Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy o dílo, ale
slouží jako podklad pro vypracování případných dodatků k této smlouvě, pokud není v této smlouvě
dohodnuto jinak.

10.5. V průběhu provádění díla organizuje objednatel kontrolní dny v termínech potřebných
pro řádnou kontrolu provádění díla. Předmětem jednání je zpráva zhotovitele o průběhu a postupu
stavebních prací, kontrola časového a finančního plnění, připomínky technického a autorského dozoru
a projednání případných opatření pro další postup prací. Zhotovitel na těchto kontrolních dnech zajistí
účast svých kompetentních zástupců, případně dalších osob požadovaných objednatelem.

10.6. Objednatel pořizuje z kontrolních dnů zápis s podpisy všech zúčastněných, a pokud nejsou tyto
zápisy prováděny přímo do stavebního deníku, pak zhotovitel zapisuje datum konání kontrolního dne a
jeho závěry do stavebního deníku.

                              Čl. 11 Předání a převzetí díla

11.1. Závazek zhotovitele je splněn řádným ukončením a předáním předmětu díla objednateli v místě
kde se dílo provádělo. Řádným ukončením díla je jeho provedení podle smlouvy, projektu a povolení
stavby, a je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. K předání díla dochází na základě
přejímacího řízení mezi smluvními stranami a to podepsáním zápisu o předání a převzetí.

11.2. Nejpozději 10 pracovních dnů před dokončením a předáním díla bez zjevných vad bránících
trvalému užívání stavby je zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli zápisem ve stavebním
deníku a technickému dozoru objednatele e-mailem den, kdy bude řádně provedené kompletní dílo
nebo jeho část díla připravena k předání a převzetí. Na tomto základě projednají smluvní strany
program a organizaci přejímacího řízení a to tak, aby bylo technicky možné ukončit přejímací řízení
k datu ukončení ucelené části díla (etapy) podle smlouvy.

11.3. Jestliže zhotovitel, přes zdůvodněné a včasné upozornění objednatele, že ucelená část díla
(etapa) není dokončena, trvá na zahájení přejímacího řízení a při něm se prokáže, že ucelená část díla
opravdu není řádně dokončena, objednatel ucelenou část díla nepřevezme a náklady neúspěšného i
opakovaného řízení nese zhotovitel.

11.4. Zhotovitel je povinen přizvat k přejímacímu řízení ty své poddodavatele, jejichž účast je nutná
k řádnému předání díla.

11.5. Zápis o předání a převzetí pořizuje zhotovitel. Zápis obsahuje zejména:
     - údaje určující zhotovitele a objednatele se jmény osob oprávněných jednat,
     - popis díla, které je předmětem předání a převzetí,
     - popis případných změn díla vůči projektu pro provedení,
     - dohodu o provedení předepsaných nebo sjednaných zkoušek,
     - prohlášení objednatele, zda předmět díla přejímá či nepřejímá.

                                                                    9
11.6. Převezme-li objednatel dílo nebo jeho část s vadami a nedodělky, bude součástí zápisu o předání
a převzetí ucelené části díla (etapy) soupis těchto vad a nedodělků s uvedením termínů jejich
odstranění a dohoda o zpřístupnění prostor pro jejich odstraňování. Objednatel není povinen převzít
dílo či jeho ucelenou část vykazující vady a nedodělky. Objednatel nemá právo odmítnout převzetí
stavby pro ojedinělé drobné vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání stavby
funkčně nebo esteticky, ani její užívání podstatným způsobem neomezují.

11.7. Pokud objednatel převezme dílo či jeho ucelenou část s ojedinělými vadami nebo nedodělky
a nedojde-li mezi smluvními stranami k dohodě o termínu odstranění zjištěných vad a nedodělků, pak
platí, že vady a nedodělky musí být odstraněny do 21 dnů ode dne předání a převzetí díla či jeho
ucelené části. Zhotovitel je povinen ve stanovené lhůtě odstranit vady nebo nedodělky i v případě, kdy
podle jeho názoru za vady a nedodělky neodpovídá. Náklady na odstranění v těchto sporných
případech nese až do dosažení dohody či rozhodnutí soudu zhotovitel.

11.8. Nejpozději při zahájení přejímky dokončeného předmětu díla, resp. jeho poslední etapy, předloží
zhotovitel objednateli veškerou potřebnou dokumentaci k řádnému provozování a kolaudaci díla, resp.
stavby, která je předmětem díla, zejména:

     a) projekt skutečného provedení stavby ve trojím vyhotovení a na CD nosiči,
     b) seznam strojů a zařízení, které jsou součástí odevzdávaného díla, jejich pasporty, kopie

           záručních listů, návody k obsluze,
     c) atesty použitých materiálů, certifikáty jednotlivých výrobků včetně prohlášení o shodě

           dle platného zákona o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých
           zákonů, ve znění pozdějších předpisů, záruční listy, revizní zprávy, protokoly o zkouškách a
           zaškolení obsluhy,
     d) originály stavebních deníků,
     e) veškerou další dokumentaci, uvedenou v čl. 2 odst. 2.4 této smlouvy.
     Veškerá dokumentace musí být předána v českém jazyce.

11.9. Pokud obecně závazné předpisy a normy nebo projektová dokumentace stanoví provedení
zkoušek, revizí a atestů osvědčujících smluvené vlastnosti díla, musí úspěšné provedení těchto
zkoušek předcházet převzetí díla. Za úplnost těchto zkoušek a jejich výsledek plně ručí zhotovitel.

                 Čl. 12 Vlastnictví k dílu a odpovědnost za škodu

12.1. Vlastníkem všech věcí, které zhotovitel opatří k provedení díla, je do doby jejich zabudování
zhotovitel. Od okamžiku zabudování přechází vlastnické právo k zabudovanému materiálu na
objednatele.

12.2. Od okamžiku převzetí staveniště od objednatele až do konečného předání a převzetí předmětu
plnění díla nese zhotovitel nebezpečí vzniku škody na věci (ztráta, odcizení, zničení, poškození atd.)
na prováděném díle.

12.3. Smluvní strany sjednávají rozvazující podmínku, spočívající ve skutečnosti, že tento smluvní
vztah zaniká ke dni, kdy zhotovitel vstoupí do konkurzu nebo do likvidace nebo kdy zanikne bez
likvidace. K tomuto dni se stává dosud neprovedené dílo a věci s dílem spojené vlastnictvím
objednatele, zhotovitel je povinen je vydat do 10 dnů od doručení výzvy objednatele, spolu s doklady,
které měl od objednatele poskytnuty. V tomto případě přísluší zhotoviteli pouze úhrada skutečně,
účelně a prokazatelně vynaložených a k datu zániku smluvního vztahu neuhrazených nákladů.

    Čl. 13 Odstoupení od smlouvy, podstatné porušení smlouvy, smluvní
                                            pokuty

13.1. Za podstatné porušení smluvních povinností, zakládajících právo k odstoupení od smlouvy o
dílo se považují tyto skutečnosti:
a) nezahájení prací z důvodů na straně zhotovitele ani do 30 dnů od předání a převzetí staveniště,
b) prodlení zhotovitele s dokončením díla delší jako 30 dnů,

                                                                   10
c) opakované nedodržení pokynů objednatele zhotovitelem, k jejichž udělení je objednatel podle
smlouvy o dílo, či podle zákona oprávněn, neprovádění prací v kvalitě podle příslušných norem,
platných předpisů, smlouvy o dílo,
d) neposkytnutí součinnosti objednatelem podle článku 7 této smlouvy ani po předchozí výzvě
k sjednání nápravy.

13.2. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a jeho účinnost nastává okamžikem jeho
doručení druhé straně.

13.3. Smluvní pokuty jsou stanoveny takto:

a) při prodlení zhotovitele s dokončením díla dle čl. 3.1.2 objednateli ve sjednaném termínu má
objednatel právo vyúčtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1% z ceny díla (bez DPH) za každý i
započatý den prodlení až do předání a převzetí,
b) při prodlení zhotovitele s odstraňováním vad a nedodělků uvedených v zápisu o předání a převzetí
má objednatel právo vyúčtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý i započatý den
prodlení,
c) při prodlení zhotovitele s odstraňováním reklamovaných vad v záruční době má objednatel právo
vyúčtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každý i započatý den prodlení,
d) v případě prodlení se splatností faktury má zhotovitel právo vyúčtovat objednateli smluvní pokutu
ve výši 0,05 % z fakturované částky (bez DPH) za každý i započatý den prodlení,
e) v případě, že objednatel odstoupí od smlouvy z důvodů uvedených v č. 13. 1. písm. a), b) a c) je
zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000 Kč,
f) v případě, že zhotovitel odstoupí od smlouvy, je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši
100 000,- Kč,
g) za porušení povinností zhotovitele dle čl. 2.5 bod d) je oprávněn objednatel vyúčtovat zhotoviteli
smluvní sankci ve výši 500,- Kč za každý zjištěný případ. Ujednání o sankci nevylučuje právo na
úhradu veškerých škod s porušením těchto povinností vzniklých.

13.4. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od doručení jejího písemného vyúčtování.

13.5. Objednatel je oprávněn smluvní pokutu, na kterou mu vznikne nárok, započíst z jakékoliv
faktury zhotovitele, případně ze zádržného (pozastávky).

13.6. Sjednáním výše uvedených smluvních pokut v tomto článku není dotčeno právo na náhradu
škody.

                                      Čl. 14 Vyšší moc

14.1. Pro účely této smlouvy se za vyšší moc považují skutečnosti, které nejsou závislé na vůli
smluvních stran a ani nemohou být smluvními stranami ovlivněny, jako např. živelné pohromy,
povstání, občanské nepokoje, válka, mobilizace, kosterní, archeologické, či jinak významné nálezy, na
jejichž podkladě bude zhotovitel či objednatel ze zákona, či na základě úředního opatření povinen
zastavit realizaci díla a jiné podobné události.

14.2. Stane-li se plnění v důsledku vyšší moci nemožným, a to nejpozději do jednoho měsíce od
zásahu vyšší moci, strana, která se bude odvolávat na vyšší moc, požádá druhou smluvní stranu o
úpravu smlouvy o dílo z pohledu předmětu, doby a ceny plnění. Pokud nedojde k dohodě, má strana,
která se na vyšší moc odvolala, právo od smlouvy o dílo písemně odstoupit.

                                  Čl. 15 Změna závazku

15.1. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemným smluvním ujednáním, potvrzeným oprávněnými
zástupci účastníků.

15.2. Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění smlouvy o dílo, je
povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně a vyvolat jednání zástupců
oprávněných k podpisu smlouvy.

                                                                   11
15.3. Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti nezasahující do samotného předmětu
plnění avšak jsou nezbytně nutné pro naplnění této smlouvy, je povinna ta která smluvní strana to
ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných
k podpisu smlouvy. Změny smlouvy, jež se nedotýkají předmětu plnění, upraví účastníci řádnými
písemnými dodatky k této smlouvě.

15.4. Při změně díla (§ 2614 a 1902 zákona č.89/2012 Sb.) jeho rozšířením, zúžením či jiné podstatné
úpravě plnění je nutná novace, tedy písemné ujednání o úpravě smluvního vztahu, podepsané
oprávněnými zástupci smluvních stran.

                                 Čl. 16 Ostatní ujednání

16.1. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy má uzavřenou pojistnou smlouvu, jejímž
předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou zhotovitelem třetí osobě v souvislosti
s výkonem jeho činnosti, minimálně ve výši plnění této smlouvy o dílo. Zhotovitel se zavazuje, že
po celou dobu trvání této smlouvy a po dobu záruční doby bude pojištěn ve smyslu tohoto ustanovení
a že nedojde ke snížení pojistného plnění pod částku uvedenou v předchozí větě.

16.2. Zhotovitel je povinen řádně platit pojistné tak, aby pojistná smlouva či smlouvy sjednané dle této
smlouvy či v souvislosti s ní byly platné po celou dobu provádění díla a v přiměřeném rozsahu i po
dobu záruky. V případě, že dojde k zániku pojištění, je zhotovitel povinen o této skutečnosti
neprodleně informovat objednatele a ve lhůtě 3 pracovních dnů uzavřít pojistnou smlouvu ve výše
uvedeném rozsahu. Porušení této povinnosti ze strany zhotovitele považují strany této smlouvy za
podstatné porušení smlouvy zakládající právo objednatele od smlouvy odstoupit.

16.3. Zavinil-li vznik škody zhotovitel, zavazuje se zhotovitel v rozsahu, ve kterém není objednatel
plně chráněn proti ztrátám, výdajům, nákladům, újmě, škodě či odpovědnosti za škodu na majetku
nebo škodu plynoucí z újmy na zdraví nebo smrti osob na základě pojištění, odškodnit, ochránit a
zbavit objednatele veškeré odpovědnosti v souvislosti se ztrátami, výdaji, náklady, újmou, škodou či
odpovědností za škodu na majetku nebo škodu plynoucí z újmy na zdraví nebo smrti osob.

16.4. Pokud zhotovitel provádí část díla pomocí třetí osoby, tak za práci všech svých poddodavatelů
ručí zhotovitel v plném rozsahu tak, jako by je prováděl sám.

16.5. Pokud by mělo dojít v průběhu realizace stavby ke změně poddodavatele, jehož prostřednictvím
zhotovitel v zadávacím řízení prokazoval určitou část kvalifikace, je zhotovitel povinen požádat o
změnu poddodavatele včetně uvedení důvodů.

16.6. Zhotovitel se zavazuje bezodkladně sdělit objednateli informace o tom, pokud by technický
dozor objednatele vykonávala osoba s ním propojena nebo sám zhotovitel. Takovýto stav je důvodem
pro odstoupení objednatele od smlouvy.

16.7. Osoba pověřená vedením stavby, jejímž prostřednictvím zhotovitel zabezpečuje odbornou
způsobilost, je Ing. Jan Bajgar, číslo autorizace 18 351, tel.: 602 505 519, e-mail: bajgar@dsbrno.cz.

16.8. Objednatel si vyhrazuje uveřejnění této smlouvy v registru smluv za podmínek daných zákonem
č. 340/2015 Sb. Za účelem registrace smlouvy je zhotovitel povinen poskytnout objednateli plnou
součinnost a zároveň souhlasí se zveřejněním této smlouvy v registru smluv. Za účelem uveřejnění
smlouvy v registru smluv je povinen zhotovitel předložit z jeho strany podepsanou tuto smlouvu
objednateli v zákonné lhůtě a v daném formátu.

                              Čl. 17 Závěrečná ustanovení

17.1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu. Smlouva je uzavírána s odloženou účinností,
přičemž účinnost této smlouvy nastává dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle ust. § 6
zákona č. 340/2015 Sb. Uveřejnění zajišťuje za splnění podmínek uvedených v čl. 16.8. této smlouvy
objednatel.

                                                                   12
17.2. Smluvní strany se zavazují, že případné rozpory vyplývající z této smlouvy a realizace díla
budou řešit cestou vzájemné dohody s cílem dosáhnout smírného řešení a naplnění účelu této smlouvy.

17.3. Jakákoli změna smluvních stran, zúčastněných na této smlouvě, podléhá schválení druhé
smluvní strany.

17.4. V případě, že některé ustanovení této smlouvy bude neplatné, nemá tato skutečnost vliv na
platnost ostatních ujednání.

17.5. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru objednatele zhotovitel výslovně prohlašuje, že je
s touto skutečností obeznámen a souhlasí se zpracováním svých údajů objednatelem s ohledem na
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a rovněž se
zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících
z příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické
informace, které jim byly svěřeny druhou stranou, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu
druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům, než je k plnění podmínek smlouvy. Výkresy a
informace získané od objednatele smí zhotovitel použít pouze pro účely vyplývající z této smlouvy,
pro jiné účely je smí použít pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele.

17.6. Tato smlouva vychází ze smluvního návrhu objednatele, který byl součástí zadávacích podmínek
veřejné zakázky, který nesmí být aplikován na jiný druh zakázky či smluvní vztah. Obě smluvní strany
prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy o dílo. Účastníci podepisují tuto smlouvu
oprávněnými zástupci účastníků. Smlouvu uzavírají účastníci podle svého svodného uvážení, nikoli
v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek.

17.7. Smlouva je, v souladu § 211, odst. 3 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších předpisů, uzavřena v elektronické podobě, podepsána platnými elektronickými
podpisy obou smluvních stran.

17.8. Smlouva je dále vyhotovena ve 2 tištěných exemplářích s platností originálu a 1 exempláři
v digitální podobě na CD (formát *.doc), z nichž objednatel a zhotovitel obdrží po jednom
podepsaném výtisku a digitální verzi dostane objednatel. Toto ujednání platí i pro všechny návrhy
změn ke smlouvě. Smlouva obsahuje 13 stran textu a její nedílnou součástí jsou i přílohy uvedené
níže.

17.9. Obě smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy podpisem svých určených zástupců.
Zároveň smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly, že tato nebyla ujednána v tísni ani za
jinak jednostranně nevýhodných podmínek.

                                  Čl. 18 Přílohy smlouvy

18.1. Součástí smlouvy je Příloha č. 1 – Položkový rozpočet.

                            Čl. 19 Podpisy smluvních stran

Ve Žďáře nad Sázavou, dne                              V Brně, dne
Za objednatele:                                        Za zhotovitele:

      Digitally signed by Ing. Petr

Ing.  Leopold                                              Ing. Martin Digitálně podepsal
      DN: C=CZ,                                                                            Ing. Martin Matuška
      OID.2.5.4.97=NTRCZ-4338351
                                                           Matuška Datum: 2019.07.29
      3, O=Svaz vodovodů a                                                                 14:50:52 +02'00'

Petr  kanalizací Žďársko [IČ                                  -----------------------------------------------------
      43383513], OU=2, CN=Ing. Petr                          Dopravní stavby Brno, s.r.o.
      Leopold, SN=Leopold, G=Petr,
                                                       13
      SERIALNUMBER=P377621

LeopoldReason: I am the author of this
                                           document
                                           Location:
      Date: 2019-07-30 12:34:03

-----------------------------------------------------

Svaz vodovodů a kanalizací Žďársko