Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS Tyto doplňující obchodní podmínky se vztahují na veškeré daňové a související služby MAZARS jako daňového poradce klienta, jakož i všech jeho dceřiných společností, jeho zaměstnanců či zástupců (společně dále jen „Klient”). Tyto doplňující obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a Klient všechna jejich ustanovení výslovně přijímá. Definice Následující slova a slovní spojení v těchto doplňujících obchodních podmínkách mají tento význam: Zakázka nebo služby: služby a práce poskytované společností MAZARS klientovi tak, jak jsou uvedeny ve smlouvě uzavřené mezi MAZARS a klientem. MAZARS: smluvní strana MAZARS tak, jak je definována ve smlouvě. Klient: společnost nebo osoba, která uzavřela smlouvu s MAZARS. Smlouva: definuje smluvní strany a služby, které bude MAZARS poskytovat klientovi za smlouvou stanovených podmínek. Smlouva o poskytování služeb: zahrnuje smlouvu uzavřenou mezi MAZARS a klientem, tyto doplňující obchodní podmínky, všeobecné obchodní podmínky a jakékoli další dokumenty či podmínky, jež se vztahují k poskytovaným službám („Ostatní obchodní podmínky“), na něž je odkazováno ve smlouvě jako na zvláštní smluvní ujednání. Pracovníci MAZARS: MAZARS jako smluvní strana, každý její partner, zaměstnanec a zástupce, v závislosti na konkrétním případu, či jakákoliv další osoba či subjekt ovládající MAZARS, ovládaný či vlastněný či přidružený MAZARS a subjekt patřící do sítě (skupiny) MAZARS a všichni jejich partneři zaměstnanci a zástupci. Slovní spojení „pracovník MAZARS“ se vztahuje na kteroukoliv z těchto osob. Ostatní příjemci: jakákoliv osoba či organizace, jež je uvedena a definována ve smlouvě (jiná než smluvní strana) jako příjemce služeb či produktu. Smlouva o poskytování služeb 1) Tyto doplňující obchodní podmínky se mohou změnit pouze, pokud to smlouva stanoví. 2) Smlouva o poskytování služeb stanovuje podmínky celkové dohody a vzájemného porozumění mezi MAZARS a Klientem v souvislosti s poskytovanými službami. Jakékoliv změny či úpravy smlouvy o poskytování služeb musí být učiněny písemně a musí být podepsány oprávněnými zástupci obou stran. MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439 POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz 1 Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS 3) V případě jakéhokoliv nesouladu mezi smlouvou a doplňujícími obchodními podmínkami platí ustanovení obsažená ve smlouvě. 4) V případě jakéhokoliv nesouladu mezi všeobecnými obchodními podmínkami a doplňujícími obchodními podmínkami platí ustanovení obsažená v doplňujících obchodních podmínkách. Vymezení daňových služeb 5) Daňovými službami ve smyslu těchto podmínek se rozumí služby v oboru daňového poradenství, ve smyslu zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky (dále jen „ZoDP“), které zahrnují zejména: a) poskytování daňových konzultací, b) zpracování a podávání daňových přiznání Klientů, c) podávání žádostí, opravných prostředků a dalších procesních podání v daňovém řízení jménem Klientů, d) zpracování dokumentace k převodním cenám, (dále jen "Daňové služby"). 6) Daňové zákony a prováděcí předpisy v České republice jsou poměrně nové a podléhají rychlému vývoji, kdy se jak zákony samotné, tak jejich výklad mohou nepředvídatelně měnit. Vymezení správného postupu pro řadu oblastí a transakcí přitom daňové právo nedefinuje jasně a jednoznačně. Rady MAZARS budou proto vycházet ze stávajícího chápání skutečného významu práva. Kdykoli si bude v době poskytování rady firma MAZARS vědoma toho, že aplikace práva úřady není konzistentní s výkladem práva, jak jej chápe MAZARS, MAZARS o tom Klienta v tom smyslu uvědomí. 7) Při poskytování Daňových služeb Klientovi angažuje MAZARS své partnery, zaměstnance a autorizované daňové poradce tak, aby zajistila nejlepší kombinaci pracovníků pro provedení dotčené práce a pro usnadnění zastupování Klienta před správci daně. Tam, kde zákon vyžaduje zapojení autorizovaného daňového poradce, bude pro splnění tohoto úkolu určena společnost MAZARS s.r.o. nebo jeden z autorizovaných daňových poradců, kteří pro MAZARS pracují. Pravidla poskytování daňových služeb 8) MAZARS je oprávněn a povinen při poskytování Daňových služeb chránit práva a oprávněné zájmy svého Klienta. MAZARS je povinen jednat v dobré víře a svědomitě, důkladně využívat všech zákonných prostředků a konat všechny kroky, které považuje za přínosné, na základě vlastního posouzení nebo pokynů Klienta. MAZARS bude zároveň vázán pouze zákony a dalšími obecně závaznými předpisy a jejich omezeními, jakož i pokyny Klienta. V oprávněných případech a v případě naléhavosti a nezbytnosti a v zájmu Klienta, a pokud nebude možno získat souhlas Klienta a pokud to není výslovně vyloučeno, se MAZARS může odchýlit od pokynů Klienta. MAZARS však musí vždy Klienta o takovém kroku bezodkladně informovat. MAZARS je povinen vynakládat při poskytování služeb Klientovi veškeré své znalosti, zkušenosti a schopnosti. 9) Zákon vyžaduje, aby daňový poradce zastupující Klienta vždy jednal tak, co považuje za nejlepší zájem Klienta. To znamená, že v případě potřeby bude MAZARS podnikat kroky, projednávat záležitosti s úřady nebo poskytovat informace tam, kde může být nemožné nebo nepraktické, aby MAZARS kontaktoval Klienta předem. Klient tímto souhlasí s tím, že MAZARS v takových záležitostech bude konat dle svého úsudku, přičemž záměrem MAZARS je sloužit nejlepším zájmům Klienta. Autorizovaní daňoví poradci MAZARS zastupující Klienta budou při poskytování Daňových služeb Klientovi jednat vždy v souladu s etickým kodexem Komory daňových poradců České republiky a Klient souhlasí s tím, že autorizovaný daňový poradce bude takto jednat. MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439 POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz 2 Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS 10) Tam, kde práce zahrnuje využití autorizovaného daňového poradce jednajícího v rámci svého vlastního osobního oprávnění, bude MAZARS požadovat vystavení plné moci Klienta ve prospěch tohoto autorizovaného daňového poradce. Tento postup je nezbytný pro zajištění souladu se zákonem a pro to, aby nemohla nastat možnost, že správce daně odmítne uznat jmenovaného zástupce. Během poskytování Daňových služeb může MAZARS nebo určeného autorizovaného daňového poradce zastupovat jiný autorizovaný daňový poradce. V jednotlivých úkonech může autorizovaného daňového poradce zastupovat i jiný zaměstnanec MAZARS. Zastupování v takových případech však není možné, pokud s ním Klient vyjádří nesouhlas. 11) Klient má právo dostávat vysvětlení postupů, které MAZARS jako daňový poradce použil a na doplnění informací o stavu procesu, v němž jej MAZARS jako daňový poradce zastupuje. Klient má právo dostávat kopie všech dokumentů, které MAZARS či jím určený autorizovaný daňový poradce předložil jménem Klienta správci daně. 12) MAZARS je povinen uchovávat veškerou původní korespondenci obdrženou od Klienta či správce daně v průběhu poskytování Daňových služeb. Odpovědnost za škodu 13) Je požadováno, aby MAZARS prováděl své činnosti tak, aby zabránil vzniku poškozujících situací, a to i v případech, kdy by ke škodám došlo v důsledku nečinnosti daňového poradce. MAZARS je zvláště povinna informovat Klienta o správné výši daňové povinnosti Klienta, včetně termínů, do kterých musí Klient provést úhradu jednotlivých částek. 14) Jako daňový poradce Klienta odpovídá MAZARS za škody, k nimž může dojít během práce jejích zaměstnanců. MAZARS nenese odpovědnost za škody způsobené nedostatkem spolupráce Klienta se správcem daně nebo s MAZARS nebo za škody způsobené tím, že Klient nedodrží termíny nebo postupy, které MAZARS navrhl. MAZARS bude zproštěn své odpovědnosti, pokud se ukáže, že škodám nebylo možno zabránit, a to i pokud by MAZARS vynaložil na jejich zabránění veškeré možné úsilí. 15) Škodami se rozumí škody na majetku Klienta, k nimž dojde v souvislosti s činnostmi daňového poradce v rozsahu smlouvy o poskytování Daňových služeb v souladu se ZoDP. Daně, které budou následně Klientovi vyměřeny správcem daně, nebudou obecně považovány za škodu. MAZARS neodpovídá za škody způsobené Klientovi tím, že Klient porušil ustanovení obsažená v těchto Smluvních podmínkách a/nebo ve smlouvě o poskytování Daňových služeb. MAZARS rovněž nenese odpovědnost za pravost a správnost dokladů a informací, které jí Klient poskytl. 16) Ustanovení o odpovědnosti MAZARS za kvalitu a správnost poskytovaných Daňových služeb nejsou dotčena povinností Klienta neustále vynakládat veškeré úsilí k zabránění vzniku škod. Pokud vznikne opodstatněná obava, že může dojít ke škodám v důsledku poskytnutých Daňových služeb, obě strany jsou povinny podniknout příslušné kroky a úkony k zabránění nebo zmírnění škod. Klient je rovněž povinen informovat MAZARS o takovém případu ihned poté, co jej zjistí, a spolupracovat s MAZARS dle potřeby, zvláště pokud jde o s tím spojené materiály a informace. Vznikne-li sporný bod týkající se příčiny škody, k níž došlo v důsledku šetření státního orgánu, je Klient povinen umožnit MAZARS použít všechny relevantní opravné prostředky a domáhat se soudně všech příslušných opatření právní ochrany, nebo se takových opatření zúčastní sám Klient. Pokud by Klient neumožnil MAZARS takto postupovat, nebude MAZARS povinen hradit škody, které vznikly. Ze strany MAZARS budou škody kryty pojištěním, pokud nebude s Klientem sjednáno jinak. 17) MAZARS neponese v žádném případě odpovědnost za žádné ztráty, škody, náklady či výdaje vzniklé jakýmkoli způsobem ze zanedbání nebo opominutí, podvodným činem nebo opomenutím, zkreslením údajů nebo úmyslným zanedbáním nebo ve spojitosti s nimi na straně Klienta, jeho managementu či jakýchkoli jiných organizačních jednotek Klienta. 18) MAZARS vynaloží maximální úsilí na to, aby splnil očekávání Klienta. Pokud je však MAZARS nesplní, za žádných okolností nepřekročí odpovědnost za škodu ze strany MAZARS, jejích partnerů, MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439 POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz 3 Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS zaměstnanců či autorizovaných daňových poradců týkající se poskytnutých Daňových služeb částku 10 milionů Kč nebo částku skutečné výše škody, podle toho, která z částek je nižší. Z náhrady skutečné škody jsou vyloučeny veškeré následné ztráty, ušlý zisk a jakékoli jiné ekonomické ztráty. V případě zakázek týkajících se Daňových služeb, kdy potenciální výše škody výrazně překračuje částku 10 milionů Kč, si smluvní strany mohou ve smlouvě o poskytování Daňových služeb sjednat vyšší částku limitu odpovědnosti MAZARS za škodu. 19) Klient umožní MAZARS poskytnout třetím stranám nezbytné informace v případech, kdy daňový poradce MAZARS nebo MAZARS vznesou nárok na náhradu škody způsobené Klientovi z pojištění u příslušné pojišťovny. 20) MAZARS neponese odpovědnost za žádnou záležitost, na kterou bude upozorněna více než čtyři roky poté, co firma MAZARS radu poskytla. 21) Výslovně se vylučuje povinnost MAZARS k náhradě nemajetkové újmy, s výjimkou případů, kde povinnost k náhradě nemajetkové újmy stanoví kogentním způsobem zákon. Odměna za zastupování v daňových řízeních 22) V případě daňové kontroly správce daně či jiného daňového řízení týkajícího se daňových záležitostí Klienta bude MAZARS Klientovi k dispozici pro průběh šetření, pokud jde o jakoukoli záležitost, v níž MAZARS dříve poskytl Daňové služby. Na tyto služby se však bude vztahovat zvláštní odměna, neboť odměna za rady původně poskytnuté v nějaké věci nezahrnuje součinnost při revizním šetření či jakékoli další práce týkající se této záležitosti. Odstoupení od smlouvy 23) MAZARS je oprávněn v souladu s §6 ZoDP od Smlouvy písemně odstoupit, pokud dojde k narušení důvěry mezi ním a Klientem, neposkytuje-li Klient potřebnou součinnost nebo nesložil-li Klient bez závažného důvodu sjednanou zálohu na odměnu za poskytnutí Daňových služeb. 24) MAZARS je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že: i) Klient je v prodlení s platbou odměny za poskytnuté Daňové služby po dobu delší než 30 dní, ii) vůči majetku Klienta probíhá insolvenční řízení. Ukončení poskytování daňových služeb 25) V případě ukončení spolupráce dle podmínek stanovených ve Smlouvě o poskytování služeb se MAZARS s Klientem dohodne zejména na: • okamžiku, kdy dojde k ukončení poskytování Daňových služeb, • rozsahu služeb, které budou dokončeny do data ukončení spolupráce a honoráři za tyto služby; • specifikaci dokumentace, která bude převzata od MAZARS Klientem a datu převzetí dokumentace Klientem, • způsobu a datu případných vypovězení plných mocí udělených Klientem MAZARS nebo daňovým poradcům spolupracujícím s MAZARS, • způsobu úhrady případných pohledávek za Daňové služby MAZARS dlužných k datu podpisu dohody o ukončení poskytování Daňových služeb nebo k datu vypovězení smlouvy jednou ze smluvních stran. 26) Předání a převzetí dokumentace uložené u MAZARS Klientem bude sepsán předávací protokol, který bude podepsán zástupci MAZARS a Klienta. 27) Doplňující obchodní podmínky zůstávají v platnosti i po ukončení trvání Smlouvy. MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439 POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz 4