Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9774879: Dodatek č. 3 k rámcové smlouvě na vedení mzdového účetnictví

Příloha Doplnujici obchodni podminky pro oblast danovych sluzeb.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb
                                          MAZARS

Tyto doplňující obchodní podmínky se vztahují na veškeré daňové a související služby MAZARS jako
daňového poradce klienta, jakož i všech jeho dceřiných společností, jeho zaměstnanců či zástupců (společně
dále jen „Klient”). Tyto doplňující obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a Klient všechna jejich
ustanovení výslovně přijímá.

Definice

Následující slova a slovní spojení v těchto doplňujících obchodních podmínkách mají tento význam:

Zakázka nebo služby: služby a práce poskytované společností MAZARS klientovi tak, jak jsou uvedeny ve
smlouvě uzavřené mezi MAZARS a klientem.

MAZARS: smluvní strana MAZARS tak, jak je definována ve smlouvě.

Klient: společnost nebo osoba, která uzavřela smlouvu s MAZARS.

Smlouva: definuje smluvní strany a služby, které bude MAZARS poskytovat klientovi za smlouvou
stanovených podmínek.

Smlouva o poskytování služeb: zahrnuje smlouvu uzavřenou mezi MAZARS a klientem, tyto doplňující
obchodní podmínky, všeobecné obchodní podmínky a jakékoli další dokumenty či podmínky, jež se vztahují
k poskytovaným službám („Ostatní obchodní podmínky“), na něž je odkazováno ve smlouvě jako na zvláštní
smluvní ujednání.

Pracovníci MAZARS: MAZARS jako smluvní strana, každý její partner, zaměstnanec a zástupce, v závislosti
na konkrétním případu, či jakákoliv další osoba či subjekt ovládající MAZARS, ovládaný či vlastněný či
přidružený MAZARS a subjekt patřící do sítě (skupiny) MAZARS a všichni jejich partneři zaměstnanci
a zástupci. Slovní spojení „pracovník MAZARS“ se vztahuje na kteroukoliv z těchto osob.

Ostatní příjemci: jakákoliv osoba či organizace, jež je uvedena a definována ve smlouvě (jiná než smluvní
strana) jako příjemce služeb či produktu.

Smlouva o poskytování služeb

1)  Tyto doplňující obchodní podmínky se mohou změnit pouze, pokud to smlouva stanoví.

2)  Smlouva o poskytování služeb stanovuje podmínky celkové dohody a vzájemného porozumění mezi

    MAZARS a Klientem v souvislosti s poskytovanými službami. Jakékoliv změny či úpravy smlouvy

    o poskytování služeb musí být učiněny písemně a musí být podepsány oprávněnými zástupci obou

    stran.

MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439
POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz

                                                                         1
                                                          Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS

3)  V případě jakéhokoliv nesouladu mezi smlouvou a doplňujícími obchodními podmínkami platí

    ustanovení obsažená ve smlouvě.

4)  V případě jakéhokoliv nesouladu mezi všeobecnými obchodními podmínkami a doplňujícími

    obchodními podmínkami platí ustanovení obsažená v doplňujících obchodních podmínkách.

Vymezení daňových služeb

5)  Daňovými službami ve smyslu těchto podmínek se rozumí služby v oboru daňového poradenství, ve

    smyslu zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České

    republiky (dále jen „ZoDP“), které zahrnují zejména:

    a) poskytování daňových konzultací,
    b) zpracování a podávání daňových přiznání Klientů,
    c) podávání žádostí, opravných prostředků a dalších procesních podání v daňovém řízení jménem

         Klientů,
    d) zpracování dokumentace k převodním cenám,

    (dále jen "Daňové služby").

6)  Daňové zákony a prováděcí předpisy v České republice jsou poměrně nové a podléhají rychlému

    vývoji, kdy se jak zákony samotné, tak jejich výklad mohou nepředvídatelně měnit. Vymezení

    správného postupu pro řadu oblastí a transakcí přitom daňové právo nedefinuje jasně a jednoznačně.

    Rady MAZARS budou proto vycházet ze stávajícího chápání skutečného významu práva. Kdykoli si

    bude v době poskytování rady firma MAZARS vědoma toho, že aplikace práva úřady není

    konzistentní s výkladem práva, jak jej chápe MAZARS, MAZARS o tom Klienta v tom smyslu

    uvědomí.

7)  Při poskytování Daňových služeb Klientovi angažuje MAZARS své partnery, zaměstnance

    a autorizované daňové poradce tak, aby zajistila nejlepší kombinaci pracovníků pro provedení

    dotčené práce a pro usnadnění zastupování Klienta před správci daně. Tam, kde zákon vyžaduje

    zapojení autorizovaného daňového poradce, bude pro splnění tohoto úkolu určena společnost

    MAZARS s.r.o. nebo jeden z autorizovaných daňových poradců, kteří pro MAZARS pracují.

Pravidla poskytování daňových služeb

8)  MAZARS je oprávněn a povinen při poskytování Daňových služeb chránit práva a oprávněné zájmy

    svého Klienta. MAZARS je povinen jednat v dobré víře a svědomitě, důkladně využívat všech

    zákonných prostředků a konat všechny kroky, které považuje za přínosné, na základě vlastního

    posouzení nebo pokynů Klienta. MAZARS bude zároveň vázán pouze zákony a dalšími obecně

    závaznými předpisy a jejich omezeními, jakož i pokyny Klienta. V oprávněných případech a v případě

    naléhavosti a nezbytnosti a v zájmu Klienta, a pokud nebude možno získat souhlas Klienta a pokud to

    není výslovně vyloučeno, se MAZARS může odchýlit od pokynů Klienta. MAZARS však musí vždy

    Klienta o takovém kroku bezodkladně informovat. MAZARS je povinen vynakládat při poskytování

    služeb Klientovi veškeré své znalosti, zkušenosti a schopnosti.

9)  Zákon vyžaduje, aby daňový poradce zastupující Klienta vždy jednal tak, co považuje za nejlepší

    zájem Klienta. To znamená, že v případě potřeby bude MAZARS podnikat kroky, projednávat

    záležitosti s úřady nebo poskytovat informace tam, kde může být nemožné nebo nepraktické, aby

    MAZARS kontaktoval Klienta předem. Klient tímto souhlasí s tím, že MAZARS v takových

    záležitostech bude konat dle svého úsudku, přičemž záměrem MAZARS je sloužit nejlepším zájmům

    Klienta. Autorizovaní daňoví poradci MAZARS zastupující Klienta budou při poskytování Daňových

    služeb Klientovi jednat vždy v souladu s etickým kodexem Komory daňových poradců České

    republiky a Klient souhlasí s tím, že autorizovaný daňový poradce bude takto jednat.

MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439
POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz

                                                                         2
                                                                                                                                                         Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS

10) Tam, kde práce zahrnuje využití autorizovaného daňového poradce jednajícího v rámci svého
          vlastního osobního oprávnění, bude MAZARS požadovat vystavení plné moci Klienta ve prospěch
          tohoto autorizovaného daňového poradce. Tento postup je nezbytný pro zajištění souladu se
          zákonem a pro to, aby nemohla nastat možnost, že správce daně odmítne uznat jmenovaného
          zástupce. Během poskytování Daňových služeb může MAZARS nebo určeného autorizovaného
          daňového poradce zastupovat jiný autorizovaný daňový poradce. V jednotlivých úkonech může
          autorizovaného daňového poradce zastupovat i jiný zaměstnanec MAZARS. Zastupování v takových
          případech však není možné, pokud s ním Klient vyjádří nesouhlas.

11) Klient má právo dostávat vysvětlení postupů, které MAZARS jako daňový poradce použil a na
          doplnění informací o stavu procesu, v němž jej MAZARS jako daňový poradce zastupuje. Klient má
          právo dostávat kopie všech dokumentů, které MAZARS či jím určený autorizovaný daňový poradce
          předložil jménem Klienta správci daně.

12) MAZARS je povinen uchovávat veškerou původní korespondenci obdrženou od Klienta či správce
          daně v průběhu poskytování Daňových služeb.

Odpovědnost za škodu

13) Je požadováno, aby MAZARS prováděl své činnosti tak, aby zabránil vzniku poškozujících situací,
          a to i v případech, kdy by ke škodám došlo v důsledku nečinnosti daňového poradce. MAZARS je
          zvláště povinna informovat Klienta o správné výši daňové povinnosti Klienta, včetně termínů, do
          kterých musí Klient provést úhradu jednotlivých částek.

14) Jako daňový poradce Klienta odpovídá MAZARS za škody, k nimž může dojít během práce jejích
          zaměstnanců. MAZARS nenese odpovědnost za škody způsobené nedostatkem spolupráce Klienta
          se správcem daně nebo s MAZARS nebo za škody způsobené tím, že Klient nedodrží termíny nebo
          postupy, které MAZARS navrhl. MAZARS bude zproštěn své odpovědnosti, pokud se ukáže, že
          škodám nebylo možno zabránit, a to i pokud by MAZARS vynaložil na jejich zabránění veškeré
          možné úsilí.

15) Škodami se rozumí škody na majetku Klienta, k nimž dojde v souvislosti s činnostmi daňového
          poradce v rozsahu smlouvy o poskytování Daňových služeb v souladu se ZoDP. Daně, které budou
          následně Klientovi vyměřeny správcem daně, nebudou obecně považovány za škodu. MAZARS
          neodpovídá za škody způsobené Klientovi tím, že Klient porušil ustanovení obsažená v těchto
          Smluvních podmínkách a/nebo ve smlouvě o poskytování Daňových služeb. MAZARS rovněž nenese
          odpovědnost za pravost a správnost dokladů a informací, které jí Klient poskytl.

16) Ustanovení o odpovědnosti MAZARS za kvalitu a správnost poskytovaných Daňových služeb nejsou
          dotčena povinností Klienta neustále vynakládat veškeré úsilí k zabránění vzniku škod. Pokud vznikne
          opodstatněná obava, že může dojít ke škodám v důsledku poskytnutých Daňových služeb, obě strany
          jsou povinny podniknout příslušné kroky a úkony k zabránění nebo zmírnění škod. Klient je rovněž
          povinen informovat MAZARS o takovém případu ihned poté, co jej zjistí, a spolupracovat s MAZARS
          dle potřeby, zvláště pokud jde o s tím spojené materiály a informace. Vznikne-li sporný bod týkající se
          příčiny škody, k níž došlo v důsledku šetření státního orgánu, je Klient povinen umožnit MAZARS
          použít všechny relevantní opravné prostředky a domáhat se soudně všech příslušných opatření
          právní ochrany, nebo se takových opatření zúčastní sám Klient. Pokud by Klient neumožnil MAZARS
          takto postupovat, nebude MAZARS povinen hradit škody, které vznikly. Ze strany MAZARS budou
          škody kryty pojištěním, pokud nebude s Klientem sjednáno jinak.

17) MAZARS neponese v žádném případě odpovědnost za žádné ztráty, škody, náklady či výdaje vzniklé
          jakýmkoli způsobem ze zanedbání nebo opominutí, podvodným činem nebo opomenutím, zkreslením
          údajů nebo úmyslným zanedbáním nebo ve spojitosti s nimi na straně Klienta, jeho managementu či
          jakýchkoli jiných organizačních jednotek Klienta.

18) MAZARS vynaloží maximální úsilí na to, aby splnil očekávání Klienta. Pokud je však MAZARS
          nesplní, za žádných okolností nepřekročí odpovědnost za škodu ze strany MAZARS, jejích partnerů,

MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439
POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz

                                                                         3
                                                                                                                                                         Doplňující obchodní podmínky pro oblast daňových služeb MAZARS

          zaměstnanců či autorizovaných daňových poradců týkající se poskytnutých Daňových služeb částku
          10 milionů Kč nebo částku skutečné výše škody, podle toho, která z částek je nižší. Z náhrady
          skutečné škody jsou vyloučeny veškeré následné ztráty, ušlý zisk a jakékoli jiné ekonomické ztráty.
          V případě zakázek týkajících se Daňových služeb, kdy potenciální výše škody výrazně překračuje
          částku 10 milionů Kč, si smluvní strany mohou ve smlouvě o poskytování Daňových služeb sjednat
          vyšší částku limitu odpovědnosti MAZARS za škodu.

19) Klient umožní MAZARS poskytnout třetím stranám nezbytné informace v případech, kdy daňový
          poradce MAZARS nebo MAZARS vznesou nárok na náhradu škody způsobené Klientovi z pojištění
          u příslušné pojišťovny.

20) MAZARS neponese odpovědnost za žádnou záležitost, na kterou bude upozorněna více než čtyři
          roky poté, co firma MAZARS radu poskytla.

21) Výslovně se vylučuje povinnost MAZARS k náhradě nemajetkové újmy, s výjimkou případů, kde
          povinnost k náhradě nemajetkové újmy stanoví kogentním způsobem zákon.

Odměna za zastupování v daňových řízeních

22) V případě daňové kontroly správce daně či jiného daňového řízení týkajícího se daňových záležitostí
          Klienta bude MAZARS Klientovi k dispozici pro průběh šetření, pokud jde o jakoukoli záležitost, v níž
          MAZARS dříve poskytl Daňové služby. Na tyto služby se však bude vztahovat zvláštní odměna, neboť
          odměna za rady původně poskytnuté v nějaké věci nezahrnuje součinnost při revizním šetření či
          jakékoli další práce týkající se této záležitosti.

Odstoupení od smlouvy

23) MAZARS je oprávněn v souladu s §6 ZoDP od Smlouvy písemně odstoupit, pokud dojde k narušení
          důvěry mezi ním a Klientem, neposkytuje-li Klient potřebnou součinnost nebo nesložil-li Klient bez
          závažného důvodu sjednanou zálohu na odměnu za poskytnutí Daňových služeb.

24) MAZARS je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že:

          i) Klient je v prodlení s platbou odměny za poskytnuté Daňové služby po dobu delší než 30 dní,
          ii) vůči majetku Klienta probíhá insolvenční řízení.

Ukončení poskytování daňových služeb

25) V případě ukončení spolupráce dle podmínek stanovených ve Smlouvě o poskytování služeb se
          MAZARS s Klientem dohodne zejména na:

          • okamžiku, kdy dojde k ukončení poskytování Daňových služeb,
          • rozsahu služeb, které budou dokončeny do data ukončení spolupráce a honoráři za tyto služby;
          • specifikaci dokumentace, která bude převzata od MAZARS Klientem a datu převzetí dokumentace

               Klientem,
          • způsobu a datu případných vypovězení plných mocí udělených Klientem MAZARS nebo daňovým

               poradcům spolupracujícím s MAZARS,
          • způsobu úhrady případných pohledávek za Daňové služby MAZARS dlužných k datu podpisu

               dohody o ukončení poskytování Daňových služeb nebo k datu vypovězení smlouvy jednou ze
               smluvních stran.

26) Předání a převzetí dokumentace uložené u MAZARS Klientem bude sepsán předávací protokol, který
          bude podepsán zástupci MAZARS a Klienta.

27) Doplňující obchodní podmínky zůstávají v platnosti i po ukončení trvání Smlouvy.

MAZARS s.r.o., IČ: 62582496, DIČ: CZ62582496, ZAPSÁNA V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU VEDENÉM MĚSTSKÝM SOUDEM V PRAZE – ODDÍL C, VLOŽKA 33439
POBŘEŽNÍ 620/3, PRAHA 8 – 186 00, TEL: +420 224 835 730 – FAX: +420 224 835 799 – www.mazars.cz

                                                                         4