Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9794615: Smlouva č. 157S/2019 o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu

Příloha soubor_100003117_16954.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva č. 157S/2019

              o poskytnutí finančních prostředků
z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2019

                                                   Článek 1
                                               Smluvní strany

Státní fond dopravní infrastruktury
Sokolovská 278, 190 00 Praha 9,
IČO: 70856508
zastoupený ředitelem
Ing. Zbyňkem Hořelicou
(dále jen „poskytovatel“ nebo „SFDI“)

a

Správa a údržba silnic Jihočeského kraje, příspěvková organizace
Nemanická 2133/10, 370 10 České Budějovice
IČO: 70971641
zastoupená ředitelem
Ing. Janem Štíchou
(dále jen „příjemce“)

a

Jihočeský kraj
U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
IČO: 70890650
zastoupený hejtmankou
Mgr. Ivanou Stráskou
(dále jen „zřizovatel příjemce“)

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 1 zákona č. 104/2000 Sb.,
o Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č.
104/2000 Sb.“) a podle § 1746 odst. 2) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“),

                                           tuto Smlouvu:

                           Článek 2
                        Účel Smlouvy

Účelem této Smlouvy je

- zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.;
    - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky
             a) pro uvolnění účelově poskytovaných finančních prostředků příjemci;
             b) pro výkon kontroly poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými
                  finančními prostředky dle této Smlouvy;

    - realizovat schválený rozpočet poskytovatele pro r. 2019;
    - upravit závazek zřizovatele příjemce k povinné spoluúčasti finančních prostředků na

         financování rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy náležících do vlastnictví
         zřizovatele příjemce.

                                                     Článek 3
                                             Předmět Smlouvy
V souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a na základě dohody mezi smluvními stranami je
předmětem této Smlouvy úprava práv a povinností mezi poskytovatelem finančních
prostředků, jejich příjemcem a zřizovatelem příjemce
- při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou na základě
    shora citovaného zákona podle § 2, odst. 1 písm. a) ve prospěch financování výstavby a
    modernizace silnic II. a III. třídy náležících do vlastnictví zřizovatele příjemce;
- při čerpání finančních prostředků;
- při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými finančními
    prostředky;
- při zajištění povinné spoluúčasti zřizovatele příjemce na nákladech souvisejících
    s financováním silnic II. a III. třídy v jeho vlastnictví.

                                                   Článek 4
                            Účel a výše poskytnutí finančních prostředků
1. Poskytovatel poskytuje finanční prostředky výlučně na účel specifikovaný touto
    Smlouvou, tj financování rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy náležících do
    vlastnictví zřizovatele příjemce; v rozsahu odpovídajícímu nákladům, které vzniknou
    příjemci v souvislosti s realizací jednotlivých podakcí v rámci financování silnic II. a III.
    třídy dle rozpisu akcí odsouhlaseného Centrální komisí Ministerstva dopravy.
2. Finanční prostředky jsou poskytovány v souladu s rozpočtem poskytovatele na r. 2019
     schváleným Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky usnesením č. 427 ze
     dne 21. prosince 2018 a na základě usnesení Výboru SFDI č. 1229 ze dne 30. dubna 2019
     a v souladu s Pravidly pro poskytování finančních prostředků z rozpočtu SFDI na
     financování silnic II. a III. třídy ve vlastnictví krajů, v platném znění.
3. V roce 2019 poskytne poskytovatel příjemci k účelu dle odst. 1 tohoto článku v členění
     dle Přílohy č. 1 Smlouvy 157S/2019 celkem částku:

                                                 115 000 000 Kč
                           (slovy: jedno sto patnáct milionů korun českých).

                                                                                                                 2
4. Finanční prostředky dle odst. 3 tohoto článku jsou poskytovány při splnění podmínky
    povinné spoluúčasti finančních prostředků zřizovatele příjemce nebo finančních
    prostředků příjemce při hrazení nákladů souvisejících s financováním podakcí na
    silnicích II. a III. třídy ve vlastnictví zřizovatele příjemce. Minimální povinná výše
    spoluúčasti vlastních (jiných) finančních prostředků zřizovatele příjemce nebo příjemce
    je stanovena procentuálně v poměru k výši finančních prostředků poskytovaných podle
    této Smlouvy, a to ve výši:

            a) 5 % u podakcí spojených s realizací konkrétního dopravně bezpečnostního
                 opatření, které bylo navrženo na lokalitě identifikované jako Nehodová lokalita
                 v rámci Krajské strategie bezpečnosti silničního provozu nebo v rámci
                 provedeného bezpečnostního auditu;

            b) 5 % u podakcí spojených s opravami mostních objektů, včetně investičních
                 nákladů na prvky instalací průběžné diagnostiky stavu mostních konstrukcí;

            c) 15 % u ostatních podakcí a nákladů spojených s výkupy pozemků.

5. Povinnou spoluúčast na financování dle odst. 4 tohoto článku může příjemce realizovat
    následujícími postupy:

        - spolufinancuje povinný procentuální podíl na každé platbě podle charakteru
            podakce, nebo

        - spolufinancuje akci, tj. po vyúčtování akce jako celku musí být dodržena povinná
            procentuální spoluúčast prostředků zřizovatele příjemce nebo prostředků příjemce
            stanovena podle charakteru jednotlivých podakcí, je však jedno, v jakém poměru
            se hradily jednotlivé faktury, nebo

        - spolufinancuje portfolio – k čerpaným prostředkům poskytovatele jako celku musí
            příjemce uvést případně další akce, které hradil z prostředků zřizovatele příjemce
            nebo vlastních (jiných) prostředků, avšak musí být dodrženo stanovené povinné
            procento spolufinancování podle charakteru spolufinancovaných podakcí.

6. Příjemce je povinen do jednoho měsíce po dočerpání poskytovaných finančních
    prostředků, avšak nejpozději v rámci vypořádání poskytnutých finančních prostředků dle
    čl. 7 část A) odst. 3 této Smlouvy prokázat a účetními doklady doložit, že v r. 2019 na
    financování podakcí na silnicích II. a III. třídy ve vlastnictví zřizovatele příjemce
    vynaložil zřizovatel příjemce nebo příjemce u spolufinancovaných podakcí podle jejich
    charakteru vedle finančních prostředků poskytovatele poskytnutých dle této Smlouvy v
    odst. 4 tohoto článku stanovenou minimální výši vlastních (jiných) prostředků.

7. Splnění podmínky povinné spoluúčasti na financování dle odst. 4 tohoto článku nemusí
    příjemce prokazovat a podakce může z poskytnutých prostředků financovat do výše 100
    %, pokud v průběhu financování podakcí nebo nejpozději do lhůty stanovené pro
    provedení vypořádání poskytnutých finančních prostředků doloží, že v roce 2019
    financoval příjemce resp. zřizovatel příjemce z vlastních zdrojů investiční a neinvestiční
    výdaje na silnicích II. a III. třídy ve výši minimálně odpovídající ročnímu průměru
    vynaložených vlastních zdrojů na silnice II. a III. třídy v letech 2016-2018.

8. Pokud příjemce neprokáže splnění podmínky povinné spoluúčasti na financovaných
    podakcích dle odst. 6 tohoto článku a ani nedoloží skutečnosti dle odst. 7 tohoto článku,
    je povinen vrátit poskytovateli finanční prostředky, které mu byly zálohově poskytnuty,
    ve výši odpovídající výši povinného procentuálního podílu, který byl příjemce, resp.
    zřizovatel příjemce povinen financovat u podakcí dle odst. 4 tohoto článku podle
    charakteru spolufinancovaných podakcí. Tyto finanční prostředky je příjemce povinen

                                                                                                                3
     vrátit poskytovateli nejpozději v termínu (datum připsání na účet poskytovatele), ve
     kterém je povinen předložit vypořádání poskytnutých prostředků.

9. Zřizovatel příjemce zajišťuje závazek příjemce vyplývající pro něj z odst. 8 tohoto článku
   a v případě, že tento závazek příjemce v termínu neuhradí, zavazuje se zřizovatel příjemce
   tento závazek uhradit místo příjemce a to nejpozději do 10 dnů od marného uplynutí
   termínu, ve kterém by měl příjemce podle odst. 8 tohoto článku tento závazek uhradit.

10. Finanční prostředky poskytované na základě této Smlouvy převedené na účet zřizovatele
   příjemce uvedený v čl. 5 a následně převedené zřizovatelem příjemce na účty příjemce
   uvedené v čl. 7 části A) odst. 1 Smlouvy mají povahu zúčtovatelných záloh, které mohou
   být čerpány výhradně v souladu s účelem, ke kterému jsou poskytovány. Zálohově
   poskytované finanční prostředky nemůže zřizovatel příjemce ani příjemce v rámci svého
   hospodaření použít k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny a tyto finanční prostředky
   nemohou být předmětem výkonu práv třetích subjektů.

                                                   Článek 5
                                    Prohlášení zřizovatele příjemce

Zřizovatel příjemce prohlašuje, že zřídil a má u České národní banky (dále jen „ČNB“)
otevřen účet č. xxxx-xxxxxxx/xxxx, pro finanční prostředky určené pro investiční výdaje
financované z rozpočtu poskytovatele dle této Smlouvy.

                                                   Článek 6
                                  Poskytování finančních prostředků

1. Finanční prostředky určené na financování v souladu s čl. 4 odst. 3. této Smlouvy, převádí
   poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet zřizovatele příjemce, specifikovaný v čl. 5
   této Smlouvy formou zúčtovatelných záloh na základě žádosti příjemce o uvolnění
   finančních prostředků předkládané poskytovateli podle plánovaných výdajů jednotlivých
   podakcí v souladu s finančními plány financovaných podakcí, pro které se požadavek na
   uvolnění finančních prostředků předkládá, a které má příjemce v období, na které se záloha
   poskytuje v souladu s účelem této Smlouvy uhradit. Žádost musí být opatřena u listinné
   formy podpisem osoby oprávněné za příjemce ve věci žádosti jednat, v případě
   elektronické formy musí být žádost podepsána kvalifikovaným elektronickým podpisem
   této odpovědné osoby a opatřenou kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem podle
   zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve
   znění pozdějších předpisů. Zálohy lze poskytnout zpravidla ve výši odpovídající výši
   plánovaných výdajů těchto podakcí v období dvou kalendářních měsíců následujících po
   kalendářním měsíci, ve kterém byla předložena žádost o uvolnění finančních prostředků
   formou zálohy. Podmínkou pro uvolnění další zálohy je doložení užití finančních
   prostředků čerpaných v rámci předchozí zálohy prostřednictvím údajů vložených do
   elektronické aplikace dle čl. 7 část A) odst. 6 této Smlouvy týkajících se faktur, k jejichž
   úhradě byly použity finanční prostředky z předchozí zálohy. Příjemce je povinen
   nejpozději do jednoho měsíce po dočerpání finančních prostředků, avšak nejpozději
   do lhůty stanovené pro vypořádání poskytnutých finančních prostředků metodickým
   pokynem k finančnímu vypořádání poskytnutých finančních prostředků dle čl. 7 část A)
   odst. 3 této Smlouvy, doložit čerpání uvolněných finančních prostředků také čestným
   prohlášením, ve kterém potvrdí, že údaje vložené do elektronické aplikace dle čl. 7 část A)

                                                                                                                 4
   odst. 6 této Smlouvy týkající se uhrazených faktur jsou pravdivé, a že veškeré tyto úhrady
   byly provedeny v souladu s účelem, pro který byly finanční prostředky dle této Smlouvy
   příjemci poskytnuty. Čestné prohlášení musí být podepsáno statutárním zástupcem nebo
   osobou oprávněnou jednat jménem či za příjemce.

2. Zřizovatel příjemce je povinen za účelem sledování poskytnutých transferů a půjček
   veřejným rozpočtům územní úrovně identifikovat příslušné platby z rozpočtu SFDI
   převedené na účet uvedený v článku 5 účelovými znaky. Pro rok 2019 platí dle číselníku
   Ministerstva financí České republiky tyto účelové znaky:

      č. 91628 – Financování dopravní infrastruktury – investice

              Pod tímto účelovým znakem budou zahrnuty všechny investiční (kapitálové)
              prostředky, které budou poskytnuty na základě této Smlouvy z rozpočtu SFDI
              příjemci prostředků prostřednictvím účtu uvedeného v čl. 5 druhá odrážka této
              Smlouvy jako transfery krajům.

                                                   Článek 7
                     Podmínky čerpání poskytnutých finančních prostředků

A. Práva a povinnosti příjemce a zřizovatele příjemce

1. Zřizovatel příjemce se zavazuje převést finanční prostředky, které jsou účelově určené na
     financování realizace plnění dle čl. 3 a 4 této Smlouvy, ze svého účtu uvedeného v čl. 5
     této Smlouvy do 10 pracovních dnů od jejich připsání na účet uvedený v čl. 5 této
     Smlouvy na účet příjemce č. xxxx-xxxxxxx/xxxx, vedený u ČNB, a prostřednictvím
     tohoto účtu je příjemce povinen provádět předmětné platby, které odpovídají účelu, pro
     který jsou finanční prostředky dle této Smlouvy příjemci poskytovány. Na vyžádání
     poskytovatele je příjemce povinen poskytnout informace o pohybu a zůstatcích takto
     převedených finančních prostředků na tomto svém účtu s tím, že poplatky za vedení
     tohoto svého účtu včetně poplatků za účetní operace nesmí být hrazeny z finančních
     prostředků poskytnutých poskytovatelem.

2. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky efektivně
     a hospodárně dle účelu jejich užití stanoveného touto Smlouvou a s péčí řádného
     hospodáře.

3. Příjemce se zavazuje provést za kalendářní rok 2019 vypořádání zálohově poskytnutých
    finančních prostředků čerpaných na základě této Smlouvy, přičemž tyto finanční
    prostředky vypořádá odděleně od případných ostatních finančních prostředků
    poskytnutých z rozpočtu poskytovatele. Dále je příjemce prostřednictvím účtu zřizovatele
    uvedeného v čl. 5 povinen vrátit na účet poskytovatele č. xxxxxxx/xxxx, vedený u ČNB,
    veškeré k 31. prosince 2019 v souladu s účelem nevyčerpané finanční prostředky
    z poskytnutých finančních prostředků v členění dle účelu, ke kterému byly poskytovány.
    Nesplnění této povinnosti znamená neoprávněné použití peněžních prostředků
    poskytovatele ve smyslu §3 písm. e) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a
    o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších
    předpisů (dále jen „rozpočtová pravidla“), a zakládá podezření na porušení rozpočtové
    kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel, a bude při něm postupováno
    podle § 44a rozpočtových pravidel. Datum, ke kterému mají být nevyčerpané finanční
    prostředky ze zálohově poskytnutých finančních prostředků vráceny poskytovateli, a
    rozsah, forma a termín vypořádání budou stanoveny zvláštním metodickým pokynem
    vydaným poskytovatelem, který bude příjemci zaslán.

                                                                                                                 5
4. Příjemce je povinen vést o čerpání a užití poskytnutých finančních prostředků průkaznou
    samostatnou účetní evidenci způsobem, který zajistí jednoznačné přiřazení účetních
    položek k poskytnutým finančním prostředkům na konkrétní podakci v souladu s touto
    Smlouvou a s účelem, ke kterému jsou poskytovány. V rámci vedení svého účetnictví je
    příjemce povinen účtovat zálohově poskytnuté finanční prostředky podle čl. 4 odst. 3 této
    Smlouvy samostatně. Tuto účetní evidenci je příjemce povinen uchovávat po dobu pěti let
    od ukončení financování podle této Smlouvy nebo po dobu deseti let od ukončení
    financování v případě podakcí, pro které byly poskytnuty finanční prostředky z účelové
    dotace ze státního rozpočtu. Při vedení této účetní evidence je příjemce povinen
    postupovat v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších
    předpisů, a řídit se metodickými pokyny poskytovatele.

5. Příjemce je povinen vést stavební dokumentaci k jednotlivým podakcím financovaným
    z prostředků poskytovatele v souladu s obecně platnými předpisy. Příjemce je dále
    povinen pořídit fotodokumentaci podakcí se stavem před a po provedené realizaci
    stavebních prací financovaných z finančních prostředků poskytovaných na základě této
    Smlouvy.

6. Příjemce je povinen nejpozději do pěti pracovních dnů po skončení každého kalendářního
    měsíce, informovat elektronicky poskytovatele o postupu realizace podakcí a předkládat
    poskytovateli přehled čerpání zálohově uvolněných finančních prostředků na jednotlivé
    podakce, včetně uvedení faktur, k jejichž úhradě byly finanční prostředky použity.
    Součástí měsíční informace bude i přehled zadaných veřejných zakázek k realizaci
    financovaných podakcí s uvedením oslovených dodavatelů. Informace se předkládají
    elektronickou formou prostřednictvím elektronické aplikace SFDI. Struktura
    požadovaných informací je dána příslušným formulářem. Při zpracovávání a předkládání
    těchto informací je příjemce povinen postupovat podle návodu uvedeného na
    https://webmip.sfdi.cz/webmip/www/ a vyplnit všechny údaje v předepsaném rozsahu.

7. Zřizovatel příjemce tímto souhlasí, aby ČNB poskytovala průběžně poskytovateli
    informace o stavu finančních toků a o zůstatcích na účtu uvedeném v článku 5 této
    Smlouvy a příjemce souhlasí, aby ČNB poskytovala poskytovateli informace o stavu
    finančních toků a o zůstatcích na účtu uvedeném v odst. 1, části A) článku 7.

8. Příjemce a zřizovatel příjemce se zavazují převést veškeré částky peněžitého plnění
     nahrazujícího úrok z bankovních účtů specifikovaných v čl. 5 a čl. 7 část A) odst. 1 této
     Smlouvy, které obdrží dle § 33 odst. 9 rozpočtových pravidel od Ministerstva financí, ve
     prospěch poskytovatele na jeho účet č. xxxxxxx/xxxx vedený u ČNB, do 10. ledna 2020.

9. Zřizovatel příjemce a příjemce se zavazují nehradit z poskytnutých finančních prostředků
     poplatky za vedení bankovních účtů a za provedené bankovní služby.

10. Příjemce se zavazuje umožnit poskytovateli v souvislosti s výkonem jeho kontrolní
    činnosti vztahující se k plnění této Smlouvy pořizování kopií a výpisů dokladů z účetní
    evidence příjemce.

11. Příjemce se zavazuje postupovat při přípravě a realizaci financování jednotlivých podakcí
    podle platných „Pravidel pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní
    infrastruktury“ (dále jen „Pravidla“) a podle „Pravidel pro poskytování finančních
    prostředků z rozpočtu SFDI na financování silnic II. a III. třídy ve vlastnictví krajů“,
    vydaných poskytovatelem a zveřejněných na www.sfdi.cz.

12. Příjemce je povinen uvádět v informačních a dalších materiálech k podakci financované
    z finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy (včetně informačních
    tabulí instalovaných na místě realizované stavby nebo instalovaných na místě dokončené

                                                                                                                 6
    stavby) údaj, že podakce je financována, případně spolufinancována z prostředků SFDI.
    Současně s touto informací bude na těchto materiálech uváděno i logo poskytovatele,
    k jehož užití k uvedenému účelu dává poskytovatel tímto souhlas. Logo ke stažení pro tyto
    účely včetně manuálu k jeho užití je k dispozici na www.sfdi.cz.

13. Příjemce, který je plátcem daně podle § 6 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
    hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o DPH"), nesmí hradit z
    poskytnutých finančních prostředků daň z přidané hodnoty (dále jen "DPH"), pokud má u
    přijatých zdanitelných plnění nárok na odpočet daně v plné výši. Jestliže příjemce je
    plátcem daně, který je povinen krátit nárok na odpočet koeficientem podle § 76 zákona o
    DPH, může hradit DPH z poskytnutých finančních prostředků, ale je povinen vrátit
    poskytovateli finančních prostředků prostřednictvím účtu zřizovatele příjemce DPH ve
    výši poměrné části nároku na odpočet daně odpovídající koeficientu vypočtenému podle §
    76 zákona o DPH a to do 30 dnů po celoročním zúčtování DPH. V tomto termínu předloží
    poskytovateli rovněž kopii příslušného daňového podání.

    Příjemce, který uskutečňuje pouze plnění osvobozená od daně bez nároku na odpočet daně
    nebo se nepovažuje za osobu povinnou k dani při výkonu působností v oblasti veřejné
    správy podle § 5 odst. 4 zákona od DPH, může hradit DPH z poskytnutých finančních
    prostředků za předpokladu, že nemůže hradit DPH z jiných zdrojů.

14. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako o příjemci finančních
    prostředků poskytovatele jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele.
    Příjemce rovněž souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, identifikačního čísla, účelu
    a výše jemu poskytnutých finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele.

15. Při zadávání veřejných zakázek, u nichž je finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno
    z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy, s výjimkou veřejných zakázek,
    jejichž zadávání je upraveno zvláštními pravidly, je příjemce povinen postupovat
    u zadávacích řízení podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
    pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) a podle prováděcích vyhlášek k tomuto zákonu.
    V případě zadávacích řízení na veřejné zakázky pro podakce schválené Centrální komisí
    Ministerstva dopravy, jejichž předpokládaná hodnota činí minimálně 30 mil. Kč, si
    poskytovatel vyhrazuje právo, aby se jednání komise pro otevírání nabídek, posuzování
    kvalifikace a hodnocení nabídek (dále jen „hodnotící komise“) účastnili jako pozorovatelé
    zástupci poskytovatele, Ministerstva dopravy a Ministerstva financí. Pokud v rozpisu
    veřejných zakázek zadávaných příjemcem k jednotlivým podakcím nedosáhne žádná
    veřejná zakázka předpokládané hodnoty 30 mil. Kč, vybere poskytovatel náhodným
    výběrem vzorek podakcí (obvykle dvě podakce), u kterých si poskytovatel vyhrazuje
    právo, aby se jednání hodnotící komise účastnili jako pozorovatelé zástupci poskytovatele,
    Ministerstva dopravy a Ministerstva financí s tím, že tito zástupci se mohou dle vlastního
    uvážení účastnit jako pozorovatelé i u vyššího počtu zadávaných veřejných zakázek.
    Příjemce je povinen za tím účelem sdělit poskytovateli a jeho prostřednictvím
    i Ministerstvu dopravy a Ministerstvu financí kontaktní osobu, na kterou bude možné se
    obracet s žádostí o informaci ve věci termínů konání jednání hodnotící komise pro
    jednotlivá zadávací řízení.

16. Veřejné zakázky malého rozsahu na stavební práce je příjemce povinen zahajovat a
    administrovat (včetně elektronické komunikace dle ustanovení § 211 ZZVZ) v souladu s
    ustanovením § 53 ZZVZ tj. v režimu zjednodušeného podlimitního řízení, přičemž může
    výzvu k podání nabídek po jejím zveřejnění odeslat některým dodavatelům, ale v takovém
    případě musí být výzva odeslána alespoň 5 dodavatelům. Příjemce je povinen v rámci
    dokumentace ze zadávacího řízení evidovat písemné odůvodnění výběru oslovených

                                                                                                                 7
    dodavatelů a vést průkaznou evidenci dokládající průběh zadávacího řízení. Výběr
    oslovovaných dodavatelů by se neměl bez objektivního důvodu opakovat. Povinnost
    oslovení minimálně pěti kvalifikovaných dodavatelů se týká pouze veřejných zakázek na
    stavební práce u podakcí, které budou financovány či spolufinancovány z finančních
    prostředků poskytovaných dle této Smlouvy, nikoliv na služby a dodávky, které jsou
    nutné k zabezpečení financovaných podakcí. I v případech zadávání veřejných zakázek na
    služby a dodávky, které jsou nutné k zabezpečení financovaných podakcí, ale musí
    příjemce postupovat tak, aby byly drženy zásady stanovené v § 6 ZZVZ.

17. U všech veřejných zakázek financovaných nebo spolufinancovaných z finančních
    prostředků poskytovaných dle této Smlouvy je příjemce povinen zveřejnit informace
    o zadané zakázce, včetně informace o tom jak probíhalo zadávací řízení a příslušné
    dokumentace (zpráva o hodnocení nabídek obsahující údaje o oslovených dodavatelích,
    dodavatelích, kteří podali nabídky včetně nabídkových cen, rozhodné informace pro
    posouzení a hodnocení nabídek, informace o prokázání kvalifikace; rozhodnutí o výběru
    dodavatele; smlouva s dodavatelem vč. všech příloh a dodatků ke smlouvě; popř. písemná
    zpráva zadavatele), na profilu zadavatele, pokud není ZZVZ stanoveno jinak, pak
    nejpozději do 30 kalendářních dnů po podpisu smlouvy s vybraným dodavatelem.
    Příjemce se zavazuje, že pro potřeby kontroly poskytne přístup ke všem originálům
    dokumentů týkajících se administrace veřejných zakázek, u nichž je finanční plnění zcela
    nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy.

18. V případě zadávání veřejné zakázky formou in-house musí být práce realizovány za ceny
    v čase a místě obvyklé, maximálně však ve výši dle ceníku URS, případně jiné obecně
    přijímané platné cenové databáze.

19. Zřizovatel příjemce nebo příjemce je povinen zajistit finanční spoluúčast vlastních
    (jiných) prostředků při hrazení nákladů souvisejících s realizací podakcí na silnicích II. a
    III. třídy dle čl. 4 odst. 4 této Smlouvy za předpokladu, že nebude postupováno dle úpravy
    v čl. 4 odst. 7 této Smlouvy.

20. Při prodlení s vrácením finančních prostředků dle čl. 4 odst. 8 a čl. 7 část A) odst. 3 a 21
    je příjemce povinen uhradit poskytovateli úroky z prodlení ve výši dle předpisů práva
    občanského z dlužné částky za každý den prodlení do zaplacení.

21. V případě, že bude z jakéhokoli důvodu předčasně ukončena realizace podakce
    financované z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy s tím, že z důvodu
    předčasného ukončení nebude dodržen plánovaný rozsah této podakce, je příjemce
    povinen neprodleně, nejpozději do jednoho měsíce ode dne, kdy došlo k
    předčasnému ukončení realizace podakce, poskytovatele o této skutečnosti informovat a
    předložit mu zprávu o dosažených výsledcích realizace podakce, důvodech jejího
    ukončení a užití finančních prostředků poskytnutých poskytovatelem a vrátit poskytovateli
    prostřednictvím účtu zřizovatele příjemce uvedeného v čl. 5 nepoužité finanční
    prostředky, které již byly na podakci uvolněny.

22. Veškeré finanční prostředky poskytnuté podle této Smlouvy, které nebudou užity
    v souladu s účelem, k jehož financování se poskytly, je příjemce povinen poskytovateli
    vrátit prostřednictvím účtu zřizovatele příjemce uvedeného v čl. 5 této Smlouvy.
    Zřizovatel příjemce je povinen finanční prostředky vrácené příjemcem na účet uvedený
    v čl. 5 této Smlouvy převést nejpozději do 10 pracovních dnů od jejich připsání na účet
    uvedený v článku 5 na účet poskytovatele č. xxxxxxx/xxxx vedený u ČNB. Zřizovatel
    příjemce je povinen informovat poskytovatele o všech převodech finančních prostředků
    zpět na účet poskytovatele vyplněním „Oznámení o vrácení prostředků čerpaných z
    rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury“ (dále jen „Oznámení“) a jeho zasláním

                                                                                                                 8
    elektronickou cestou ve formátu .pdf, na adresu vratky@sfdi.cz, a to nejpozději v den, kdy
    je předán bance příkaz k převodu finančních prostředků na účet poskytovatele. Formulář
    Oznámení je Přílohou č. 3 Metodického pokynu k žádostem o uvolnění finančních
    prostředků, vyúčtování zálohově poskytnutých prostředků a vratkám poskytnutých
    finančních prostředků zveřejněného na www.sfdi.cz.

23. Výjimkou z postupu popsaného v čl. 7 část A) odst. 22 této Smlouvy jsou vracené
    finanční prostředky, které poskytovatel příjemci poskytl v předchozích obdobích, které je
    příjemce povinen vrátit přímo na účet poskytovatele č. xxxxxxx/xxxx vedený u ČNB a
    zaslat poskytovateli Oznámení elektronickou cestou ve formátu .pdf, na adresu
    vratky@sfdi.cz, a to nejpozději v den, kdy je předán bance příkaz k převodu finančních
    prostředků na účet poskytovatele.

24. Příjemce a zřizovatel příjemce se zavazují, že po dobu 5 let po ukončení podakce, která
    byla financována nebo spolufinancována z rozpočtu poskytovatele, nepřevedou majetek
    nabytý z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích osob, ani jej jinak
    nezcizí ani nepředají do úplatného užívání třetím osobám s výjimkou vyvolaných investic,
    nebo převodů vyplývajících ze zákonných ustanovení, nezastaví tento majetek po
    uvedenou dobu, ani jej jinak nezatíží právy třetích osob vyjma případů, kde toto zatížení
    vyplývá z platné právní úpravy nebo se jedná o zřízení služebností inženýrské sítě ve
    smyslu § 1267 a § 1268 občanského zákoníku. Současně jsou příjemce a zřizovatel
    příjemce povinni umožnit, aby tento majetek mohl být po uvedenou dobu i po jejím
    uplynutí užíván k účelu, ke kterému je určen.

25. Při ukončení podakcí v rámci akce uvedené v Příloze č. 1 této Smlouvy je příjemce
    povinen předložit poskytovateli do jednoho roku od ukončení financování akce
    poskytovatelem „Závěrečné vyhodnocení podakcí“ elektronickou formou prostřednictvím
    elektronické aplikace SFDI. Struktura požadovaných informací je dána příslušným
    formulářem. Pokud uvedenou lhůtu nemůže příjemce dodržet, např. nebylo vydáno
    kolaudační rozhodnutí/souhlas, je povinen o této skutečnosti poskytovatele informovat
    a uvést důvody nedodržení lhůty. Při zpracovávání a předkládání těchto informací je
    příjemce povinen postupovat podle návodu uvedeného na www.sfdi.cz a vyplnit všechny
    údaje v předepsaném rozsahu.

26. Příjemce je povinen u všech podakcí realizovaných na silnicích II. a III. třídy v rámci akcí
    uvedených v Příloze č. 1 této Smlouvy bezodkladně informovat Národní dopravní
    informační centrum o uzavírkách a objízdných trasách.

B. Práva a povinnosti poskytovatele:

1. Poskytovatel je povinen převádět zálohově finanční prostředky poskytnuté dle této
    Smlouvy výlučně na účet zřizovatele příjemce, uvedený v čl. 5 této Smlouvy v souladu
    s účelovým určením poskytovaných finančních prostředků.

2. Poskytovatel je oprávněn upravit výši v této Smlouvě sjednaných finančních prostředků
    v odpovídajícím rozsahu operativně dle potřeby a definitivně na základě změnového řízení
    projednaného a schváleného poskytovatelem v souladu s Pravidly a za podmínek tam
    uvedených v návaznosti na odsouhlasené změny v Centrální komisi Ministerstva dopravy.

3. Poskytovatel je oprávněn pozastavit v odůvodněných případech poskytování finančních
    prostředků, pokud příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např.
    použije poskytnuté finanční prostředky k jinému účelu, než ke kterému byly podle této
    Smlouvy poskytnuty. V případě zjištění porušení této Smlouvy je poskytovatel povinen

                                                                                                                 9
    písemně na tuto skutečnost příjemce a zřizovatele příjemce upozornit a stanovit lhůtu
    ke zjednání nápravy nebo v případě porušení této Smlouvy, kde zjednání nápravy není
    možné, stanoví poskytovatel příjemci lhůtu pro vrácení finančních prostředků, kterých se
    porušení týká. Pokud ve stanovené lhůtě nebude náprava dle předchozí věty zjednána,
    pozastaví příjemci čerpání finančních prostředků a neposkytne další finanční prostředky
    na účet zřizovatele příjemce uvedený v čl. 5 této Smlouvy a současně má poskytovatel
    právo od této Smlouvy odstoupit.

4. Pokud ve stanovené lhůtě nebude zjednána náprava nebo vráceny finanční prostředky tam,
    kde zjednání nápravy není možné, bude použití poskytnutých finančních prostředků
    v návaznosti na porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy posuzováno jako
    podezření na porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 odst. 1 písm. b) rozpočtových
    pravidel a bude dále postupováno podle § 44a rozpočtových pravidel. Pro účely odvodů
    ve smyslu § 44a odst. 4 rozpočtových pravidel se bude jednat o méně závažná porušení
    povinností uvedených v této Smlouvě v případě povinností uvedených v čl. 7 části A),
    v odst. 5, 6, 8, 12, 15 věta čtvrtá a 25 a v čl. 8 odst. 3 věta druhá, této Smlouvy. V těchto
    případech bude porušení povinnosti postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve
    výši 5 % z poskytnutých finančních prostředků, jichž se porušení povinnosti týká.
    V případě porušení povinnosti uvedené v čl. 7 části A) odst. 26 této Smlouvy bude
    porušení povinnosti postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši 0,5 %
    z poskytnutých finančních prostředků, jichž se porušení povinnosti týká. V případě
    porušení rozpočtové kázně v důsledku porušení ZZVZ bude výše odvodu za porušení této
    povinnosti stanovena v souladu s Pravidly. Porušení povinností uvedených v čl. 7 části A)
    odst. 16 a 17 bude postiženo odvodem za porušení rozpočtové kázně ve výši 25 % z
    poskytnutých finančních prostředků pro veřejnou zakázku, u které k takovému porušení
    povinností došlo.

5. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy v případě, že se prokáže, že údaje
    sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek uvedených v této Smlouvě jsou
    zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí upozornění poskytovatele neúplné.

6. Poskytovatel je oprávněn v případě, že příjemce nevrátí finanční prostředky dle čl. 4 odst.
    8 nebo dle čl. 7, části A), odst. 3 a 21 této Smlouvy domáhat se vrácení finančních
    prostředků na zřizovateli příjemce, a to v rozsahu, ve kterém je byl příjemce povinen
    vrátit.

                                                   Článek 8
                            Kontrola nakládání s finančními prostředky

1. Zřizovatel příjemce a příjemce se poskytovateli zavazují k účinné spolupráci při výkonu
    kontroly hospodárného, účelného a efektivního nakládání s účelově poskytnutými
    finančními prostředky, kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických
    postupů, kontroly zajištění ochrany poskytnutých prostředků proti rizikům,
    nesrovnalostem nebo jiným nedostatkům tak, aby kontrolním pracovníkům poskytovatele
    bylo umožněno provedení kontroly v souladu s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb.
    Provedení kontroly se bude řídit podmínkami stanovenými zákonem č. 255/2012 Sb., o
    kontrole (kontrolní řád), a zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě
    a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.

2. Poskytovatel je oprávněn při zjištění závažných nesrovnalostí při čerpání finančních
    prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy žádat jejich vrácení, pozastavit jejich

                                                                                                               10
    čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení předpokládané efektivnosti v souladu
    s platnými předpisy a mezinárodními závazky.

3. Poskytovatel je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce
    a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu.
    Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zajišťování veškerých
    podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci
    ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde smluvní vztah je
    financován či spolufinancován z finančních prostředků poskytovatele poskytovaných
    na základě této Smlouvy. Uvedené ujednání se týká výlučně práva kontroly poskytovatele
    a nejsou jím dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní správy
    České republiky.

                                                   Článek 9
                                              Ostatní ujednání

1. Nečerpání celkové výše finančních prostředků dle této Smlouvy se nepovažuje
     za neplnění této Smlouvy a nezakládá právo příjemce na převod nevyčerpaných
     finančních prostředků do dalšího období.

2. V případě neoprávněného použití poskytnutých finančních prostředků či porušení
     podmínek, za kterých byly poskytnuty, ve smyslu § 3 písm. e) rozpočtových pravidel,
     kterým došlo k porušení rozpočtové kázně, odvede příjemce neoprávněně čerpané nebo
     zadržené finanční prostředky podle toho, zda se jedná o závažné nebo méně závažné
     porušení rozpočtové kázně, jak je vymezeno v čl. 7 části B) odst. 4 této Smlouvy,
     poskytovateli prostřednictvím místně příslušného finančního úřadu, a to včetně penále ve
     smyslu § 44a odst. 10 rozpočtových pravidel

3. Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona č. 586/1992
     Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace a o jejich výši se pro
     účely daňových odpisů snižuje vstupní cena hmotného majetku, k jehož pořízení byly tyto
     finanční prostředky použity.

                                                   Článek 10
                                            Závěrečná ujednání

1. Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a účinnosti
     dnem jejího uveřejnění prostřednictvím registru smluv. Tato Smlouva se uzavírá na dobu
     určitou do 31. prosince 2019. Tím nejsou dotčena ta ujednání této Smlouvy, která svou
     úpravou přesahují tento časový rámec.

2. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny pouze formou číslovaných
     písemných dodatků a nabývají účinnosti datem jejich zveřejněním prostřednictvím
     registru smluv.

3. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními občanského zákoníku
     a platnými právními předpisy České republiky.

4. Pokud dojde ke změně předpisů týkajících se vztahů vyplývajících z této Smlouvy,
     uzavřou smluvní strany k této Smlouvě dodatek, kterým bude zajištěn její soulad s těmito
     předpisy.

5. Příjemce přebírá podle § 1765 občanského zákoníku riziko změny okolností.

                                                                                                               11
6. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné,
     vážné, omylu prosté a pravé vůle. Smluvní strany prohlašují, že se řádně seznámily
     s textem této Smlouvy a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz souhlasu se zněním
     této Smlouvy připojují pod text podpisy statutárních zástupců smluvních stran.

7. Smluvní strany se zavazují neprodleně písemně informovat ostatní smluvní strany o všech
     závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu tohoto smluvního vztahu.

8. Příjemce je na základě Pověření ze dne 27. května 2019 podepsaného zřizovatelem
     příjemce, oprávněn k tomu, aby uzavřel jako příjemce tuto Smlouvu s poskytovatelem
     finančních prostředků a aby mu byly poskytnuty finanční prostředky, které jsou podle
     rozpisu poskytovatele schválené k financování silnic II. a III. třídy ve vlastnictví
     zřizovatele příjemce.

9. V souladu s § 59 odst. 2 písm. e) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve
     znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 129/2000 Sb.“), rozhodla Rada Jihočeského
     kraje o uzavření této Smlouvy za podmínek v ní uvedených a o nabytí finančních
     prostředků podle této Smlouvy usnesením č. 596/2019/RK-68 ze dne 16. května 2019 a
     v souladu s § 36 písm. i) zákona č. 129/2000 Sb., rozhodlo Zastupitelstvo Jihočeského
     kraje usnesením č. 150/2019/ZK-21 ze dne 23. května 2019 o převzetí ručitelského
     závazku Jihočeským krajem za závazky příjemce, jak je uvedeno v této Smlouvě.

10. Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah této Smlouvy není předmětem utajení a že
     souhlasí se zveřejněním této Smlouvy a všech jejích případných dodatků na www.sfdi.cz
     bez dalších podmínek. Poskytovatel v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
     podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
     (zákon o registru smluv) zajistí uveřejnění této Smlouvy po jejím podpisu prostřednictvím
     registru smluv.

11. Smluvní strany shodně konstatují, že v souvislosti s uzavřením této Smlouvy a na jejím
     základě si smluvní strany vzájemně předávají a i do budoucna budou předávat za účelem
     zajištění řádného plnění této Smlouvy osobní údaje kontaktních osob, které se podílejí
     nebo budou podílet na plnění této Smlouvy, v rozsahu: jméno, příjmení, titul, funkce,
     telefonický a e-mailový kontakt. Právním důvodem pro zpracování těchto osobních údajů
     smluvními stranami, jako správci těchto osobních údajů, je oprávněný zájem smluvních
     stran na splnění této Smlouvy, na kterém se v mezích své kompetence podílejí subjekty
     údajů. V souvislosti s tím se každá smluvní strana zavazuje v rámci svých povinností,
     jako správce předaných osobních údajů, zajistit, aby subjekty těchto údajů byly při
     poskytnutí osobních údajů informovány dle článku 13 Nařízení Evropského parlamentu
     a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti
     se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice
     95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) o zpracování poskytnutých
     osobních údajů pro účel plnění této Smlouvy, a že toto zpracování je v souladu s úpravou
     dle článku 6 odst. 1 písm. f) uvedeného nařízení a se zákonem č. 110/2019 Sb., o
     zpracování osobních údajů, a dále aby subjekty údajů byly informovány o svých právech
     v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení a z citovaného zákona.

12. Tato Smlouva má tuto přílohu:
     Příloha č. 1: „Akce realizované SÚS Jihočeského kraje“.

                                                                                                               12
13. Tato Smlouva je vyhotovena v sedmi stejnopisech, každý s platností originálu s tím, že tři
     výtisky náleží poskytovateli, dva výtisky příjemci a dva výtisky zřizovateli příjemce.

V Praze dne                          V Českých Budějovicích dne

………………………………….                       ………………………………….
Ing. Zbyněk Hořelica                 Ing. Jan Štícha
ředitel                              ředitel
Státní fond dopravní infrastruktury  Správa a údržba silnic Jihočeského
                                     kraje, příspěvková organizace

                                     …………………………………….
                                     Mgr. Ivana Stráská
                                     hejtmanka
                                     Jihočeský kraj

                                                                         13
SFDI                                                                                                                           Příloha č. 1 ke Smlouvě č. 157S/2019

                                           Akce realizovaná SÚS Jihočeského kraje

                                                                                                                                                         v Kč

                                                                                                             1)                2)

 ISPROFIN/  kód D  T  Stav  Zdroj          Název akce                                         Celkové        Schválený         ZŘ červen    Upravený          Doba
ISPROFOND             akce                                                                 náklady akce       rozpočet                      rozpočet       realizace
                                                                                                                               115 000 000
   5311120011 60 a2 G G     4 Financování silnic II. a III. třídy - SÚS Jihočeského kraje     115 000 000        2019          115 000 000     2019       od do
Celkem                                                                                        115 000 000                                                01/19 12/19
                                                                                                                            0               115 000 000
                                                                                                                            0               115 000 000

z toho: 60                         celkem                                                  115 000 000           0 115 000 000 115 000 000
           50                      celkem                                                                 0
                                                                                                                 0                 0        0

Poznámka:

            1) Rozpočet SFDI 2019 schválený PSP ČR usnesením č. 427 dne 21. 12. 2018.
            2) Změnové řízení č. 6 schválené dne 28. 6. 2019