Textová podoba smlouvy Smlouva č. 991949: IP IV. - smlouva o zajištění sociální služby

Příloha KUJCP01FRS9M.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Evropská unie
      Evropský sociální fond
      Operační program Zaměstnanost

                                                            KUJCP01FRS9M

      Smlouva o zajištění sociální služby SZSS/OSVZ/158/16

1. Jihočeský kraj

Sídlo: U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice

IČ: 70890650

DIČ: CZ70890650

zastoupený Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem Jihočeského kraje

Peněžní ústav:   Československá obchodní banka, a.s.

Číslo bankovního spojení: 2500001105/0300

dále jen „Objednater

a  -

2. Farní charita Prachatice

Sídlo: Slunečná 1135

IČ: 62529919

Statutární zástupce: Jana Schwarzová, ředitel

Peněžní ústav:   ČSOB Prachatice

Číslo bankovního spojení: 202964481/0300

dále jen „Dodavater
obě smluvní strany společně dále nazývány jako „smluvní strany",
uzavírají ve smyslu § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění
pozdějších předpisu (dále jen „občanský zákoník"), tuto

                       smlouvu o zajištění sociální služby Terénní programy
                                                  (dále jen „ smlouva"):

                                                                          1
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

                                                                                         I.

                                        Prohlášení smluvních stran

1. Objednatel prohlašuje, že je na základě Rozhodnutí o poskytnutí dotace č. OPZ005-
     871-7/2016, vydaného Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR (dále jen
     „Poskytovatel dotace"") v rámci Operačního programu Zaměstnanost (dále jen
     „Rozhodnutí o poskytnutí dotace") příjemcem dotace z Operačního programu
     Zaměstnanost (dále jen „OP Z").

2. Tato smlouva je mezi smluvními stranami uzavírána v rámci realizace projektu
     „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji IV", registrační číslo projektu
     CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001897 (dále jen „Projekt"). V rámci realizace
     Projektu je účelem dotace podpora sociálního začleňování sociálně vyloučených
     osob a osob ohrožených sociálním vyloučením zajištěním a zvýšením dostupnosti
     vybraných druhů sociálních služeb na území Jihočeského kraje.

3. Objednatel prohlašuje, že výběr sociálních služeb a určení cílových skupin, pro které
     budou sociální služby v rámci Projektu určeny, reflektuje jeho potřeby, které
     vyplývají ze Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Jihočeském kraji na
     období 2014 - 2016 (včetně jeho následné aktualizace), vyhotoveného na základě
     § 95 písm. d) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších
     předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách"").

4. Smluvní strany shodně prohlašují, že účelem této smlouvy je zajištění dostupnosti
     poskytování sociální služby v Jihočeském kraji v rozsahu upraveném v této smlouvě
     a jejích přílohách tak, aby byla zaručena odpovídající úroveň poskytování sociální
     služby a dostupnost pro osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením
     ohrožené a aby docházelo k naplňování cílů této služby, kterými jsou nápomoc
     cílové skupině zapojit se do ekonomického, sociálního a kulturního života
     společnosti, případně i návrat osob cílové skupiny a jejich uplatnění na trhu práce.

5. Smluvní strany berou na vědomí, že poskytování služeb v rámci Projektu pojmově
     naplňuje znaky poskytování služeb obecného hospodářského zájmu ve smyslu
     Rozhodnutí Komise č. 2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst.
     2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací
     platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným
     poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (dále jen „Rozhodnutí
     Komise"), přičemž zabezpečení sociálních služeb v rozsahu základních činností
     stanovených zákonem o sociálních službách pro cílovou skupinu bez úhrady,
     případně za úhradu ve výši stanovené zákonem o sociálních službách a prováděcí
     vyhláškou, představuje závazek veřejné služby.

6. Smluvní strany shodně prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají na základě výsledků
     řádně provedeného výběrového řízení podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných
     zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ") a podle Obecné části
     pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost,
     v platném a účinném znění, a Metodického pokynu pro realizaci veřejných zakázek
     v rámci Projektu č. MP/94/OSVZ, v platném a účinném znění, a jsou seznámeny

                                                                                                                                                                   2
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

     s podmínkami stanovenými OP Z, podmínkami pro účast v Projektu, a jsou rovněž
     obeznámeny s koncepcí Projektu.

7. Objednatel prohlašuje, že provedl s náležitou odbornou péčí průzkum poskytovatelů
     sociálních služeb, kteří jsou schopni v souladu se zákonem o sociálních službách
     sociální službu, jejíž poskytování je předmětem této smlouvy, v místě plnění
     sjednaném v článku III. této smlouvy poskytnout. Na základě tohoto průzkumu
     Objednatel zjistil, že předmětnou sociální službu je schopen poskytovat v souladu
     s touto smlouvou a zákonem o sociálních službách v místě plnění pouze Dodavatel
     a veřejná zakázka tak může být z důvodu vyplývajícího ze zákona o sociálních
     službách splněna pouze Dodavatelem, tj. že jsou splněny podmínky zadání veřejné
     zakázky dle § 23 odst. 4 písm. a) ZVZ. Objednatel z tohoto důvodu zadal veřejnou
     zakázku v jednacím řízení bez uveřejnění na základě písemné výzvy ze dne 14. 1.
     2016. Objednatel zároveň zveřejnil dne 11. 12. 2015 předběžné oznámení dle § 86
     ZVZ a dne 29. 2. 2016 dobrovolné oznámení o záměru uzavřít smlouvu dle § 146
     odst. 2 ZVZ. Dodavatel podal v jednacím řízení bez uveřejnění na základě písemné
     výzvy Objednatele nabídku, která splnila veškeré zadávací podmínky včetně
     kvalifikačních předpokladů. Dodavatel splnil rovněž všechny požadované
     kvalifikační předpoklady.

8. Objednatel prohlašuje, že Rada Jihočeského kraje rozhodla svým usnesením
     č. 220/2016/RK-83 ze dne 10. 3. 2016 o zadání veřejné zakázky Dodavateli, o
     svěření závazku veřejné služby Dodavateli za touto smlouvou stanovených
     podmínek a o uzavření této smlouvy s Dodavatelem.

9. Objednatel prohlašuje, že dne 10. 2. 2016 vydal Dodavateli v souladu
     s Rozhodnutím Komise pověření poskytováním služby obecného hospodářského
     zájmu (dále jen „Pověřeni'). Tato smlouva spolu s Pověřením (případně dalšími
     tituly k doplňkovému financování služby) představuje společný akt, jímž je
     Dodavatel pověřen poskytováním služby obecného hospodářského zájmu ve smyslu
     Rozhodnutí Komise.

10. Dodavatel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy splňuje všechny podmínky
     stanovené platnými právními předpisy České republiky pro to, aby mohl řádně
     poskytovat sociální službu podle této smlouvy, zejména že disponuje dostatečným
     technickým a personálním vybavením pro poskytování sociální služby a že je řádně
     registrován v souladu s § 78 a násl. zákona o sociálních službách. Dodavatel rovněž
     prohlašuje, že mu nejsou známy žádné překážky, pro které by nemohl poskytovat
     sociální službu nebo pro které by nemohl být smluvní stranou dle této smlouvy.
     Dodavatel prohlašuje, že byl zařazen ve smyslu § 95 písm. h) zákona o sociálních
     službách do Sítě sociálních služeb Jihočeského kraje (dále jen „S íť JčK").

                                                             II.

                                                 Předmět smlouvy

1. Předmětem této smlouvy je závazek veřejné služby spočívající v povinnosti
     Dodavatele poskytovat po celou dobu trvání této smlouvy sociální službu Terénní
     programy (dále jen „sociální služba") dle § 69 zákona o sociálních službách a dle
     § 34 vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí ustanovení zákona o sociálních
     službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „prováděcí vyhláška") v rozsahu

                                                                                                                                                                    3
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

     základních činností pro osoby cílové skupiny, které vedou rizikový způsob života
     nebo jsou tímto způsobem života ohroženi mimo CS osob ohrožených závislostmi
     (dále jen „osoby cílové skupiny"). Závazek Dodavatele provozovat sociální službu
     Terénní programy pro osoby cílové skupiny představuje komplexní zajištění sociální
     služby poskytované osobám cílové skupiny (viz odst. 4 tohoto článku této smlouvy).
     V návaznosti na § 69 odst. 1 a 2 zákona o sociálních službách je sociální služba
     definována následujícím způsobem:
     Terénní programy jsou služby poskytované osobám, které vedou rizikový způsob
     života nebojsou tímto způsobem života ohroženy. Služba je určena pro problémové
     skupiny osob, uživatele návykových látek nebo omamných psychotropních látek,
     osoby bez přístřeší, osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách a jiné sociálně
     ohrožené skupiny. Cílem služby je tyto osoby vyhledávat a minimalizovat rizika
     jejich způsobu života. Služba může být osobám poskytována anonymně.

     Sociální služba obsahuje tyto základní činnosti:

       • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
       • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních

           záležitostí.

     Forma poskytování je terénní.

2. Pro účely této smlouvy je definována jednotka sociální služby jako kontakt (dále
     jen Jednotka sociální služby"). Jednotka sociální služby „kontakt" je vztažena
     k monitorovacímu indikátoru „Počet kontaktů za den", který je zároveň hlavním
     monitorovacím indikátorem plnění této smlouvy.

3. Rozsah poskytování sociální služby je pro účely této smlouvy sjednán takto:
           • V případě, že jednotkou sociální služby je kontakt, zavazuje se Dodavatel
                zajistit dostupnost sociální služby (tj. materiální, technickou, hygienickou,
                personální, odbornou dostupnost sociální služby) pro osoby cílové skupiny
                minimálně v rozsahu celkové kapacity 5 577 jednotek sociální služby po
                celou dobu trvání této smlouvy (dále jen „minimálnípočet kontaktů/den"
                či „minimální okamžitá kapacita"), a poskytovat sociální službu
                zájemcům z řad osob cílové skupiny v rozsahu dle přílohy č. 1 této smlouvy
                po celou dobu trvání této smlouvy do naplnění celkové kapacity minimálního
                počtu kontaktů.

4. Závazek Dodavatele zajistit minimální okamžitou kapacitu a poskytnout službu dle
     článku II. odst. 3 této smlouvy zahrnuje povinnost Dodavatele zajistit službu
     v rozsahu základních činností, jak jsou tyto činnosti vymezené zákonem o sociálních
     službách a prováděcí vyhláškou, zadávacími podmínkami Objednatele a závaznou
     nabídkou Dodavatele. Komplexním zajištěním služeb se rozumí zejména
     zabezpečení veškeré organizační a odborné činnosti, požadované k poskytování
     sociální služby v rozsahu základních činností, a to bez úhrady, případně za úhradu
     od osob cílové skupiny stanovenou ve smlouvě o poskytování sociálních služeb dle
     § 91 zákona o sociálních službách. Dodavatel se zavazuje poskytovat na své
     náklady i další činnosti, práce, služby a dodávky, jejichž poskytování přímo
     nevyplývá z ustanovení tohoto odstavce, avšak požadavek na jejich poskytnutí

                                                                                                                                                                   4
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

     vyplývá z povinnosti Dodavatele poskytovat sociální službu s náležitou odbornou
     péčí tak, aby bylo dosaženo účelu dotace a cílu Projektu.

5. Dodavatel je povinen po celou dobu trvání smlouvy plnit předepsaný hlavní
     monitorovací indikátor specifikovaný v příloze č. 1 této smlouvy, která tvoří
     nedílnou součást této smlouvy (dále jen „Příloha č. i"). Tímto předepsaným
     hlavním monitorovacím indikátorem, jež je pro Dodavatele závazný, je:
     > Počet kontaktů za den.

     Dodavatel je povinen sledovat a vykazovat další doplňkové monitorovací indikátory,
     pokud jsou sjednány v Příloze č. 1 této smlouvy. Jak hlavní monitorovací indikátor,
     tak doplňkové monitorovací indikátory jsou pro Dodavatele závazné.

6. V případě, že ze strany Dodavatele nebude splněn hlavní monitorovací indikátor v
     rozsahu sjednaném pro příslušné monitorovací období v této Smlouvě a její Příloze
     č. 1 či nebudou za příslušné monitorovací období splněny doplňkové monitorovací
     indikátory sjednané v Příloze č. 1 této smlouvy, má Objednatel právo požadovat na
     Dodavateli okamžitou nápravu vzniklého stavu, a to na náklady Dodavatele, a/nebo
     přiměřeně ponížit či nepřiznat platbu za poskytování sociální služby za příslušné
     zúčtovací (monitorovací) období, ve kterém zjistil nesplnění hlavního
     monitorovacího indikátoru či nesplnění doplňkových monitorovacích indikátorů
     sjednaných v Příloze č. 1 této smlouvy (článek V. odst. 8 této smlouvy), případně
     využít další práva přiznaná mu v ustanoveních této smlouvy (právo na smluvní
     pokutu či jednostranné ukončení smlouvy).

7. Právo poskytovat služby na základě této smlouvy představuje výhradní právo
     Dodavatele udělené Objednatelem v souladu s Pravidly pro aktualizaci sítě
     sociálních služeb v Jihočeském kraji v platném znění.

8. Za řádné poskytnutí služeb na základě této smlouvy se považuje pouze takové
     poskytnutí služeb, které zcela naplní požadavky stanovené touto smlouvou,
     nabídkou Dodavatele a právními předpisy, zejména požadavky na včasnost, kvalitu,
     dostupnost (minimální okamžitou kapacitu), nediskriminační přístup vůči cílové
     skupině a splnění závazných monitorovacích indikátorů v míře stanovené
     Objednatelem.

                                                             III.

                                               Doba a místo plnění

1. Smluvní strany se dohodly, že Dodavatel bude poskytovat sociální službu dle této
     smlouvy od 1. 4. 2016 do 31. 12. 2018 (dále jen „doba trvání smlouvy"). Doba
     trvání smlouvy je rozdělena na jednotlivá monitorovací období, která jsou vždy
     v délce 3 (slovy tři) měsíce (dále jen „monitorovací obdobt). První monitorovací
     období počíná běžet dnem 1. 4. 2016.

2. V případě, že délka trvání závazku veřejné služby v Pověření je kratší než doba
     trvání této smlouvy, zavazuje se Objednatel před zahájením doby trvání této
     smlouvy vydat dodatek k Pověření, kterým bude prodloužena délka trvání závazku
     veřejné služby stanovená v Pověření, jeho článku 7., tak, aby se shodovala s dobou

                                                                                                                                                                    5
★*        Evropská unie
★*        Evropský sociální fond
          Operační program Zaměstnanost
    ** *

     trvání této smlouvy. Doba trvání této smlouvy se považuje za délku trvání závazku
     veřejné služby.

3. Místem plnění, tj. místem poskytování sociální služby dle této smlouvy je území
     ORP Prachatice a ORP Vimperk.

                                                             IV.

                                     Platba za poskytování sociální služby

1. Objednatel se zavazuje za podmínek sjednaných touto smlouvou zaplatit Dodavateli
     za řádně poskytnutou sociální službu dle této Smlouvy platbu (dále jen „platba za
     poskytování sociální služby"), jejíž maximální výše, jakož i podmínky a způsob
     úhrady, jsou sjednány dále v této smlouvě.

2. Smluvní strany shodně prohlašují, že jsou srozuměny s tím, že v souladu
     s Pověřením je systém financování sociální služby koncipován jako vícezdrojový (z
     prostředků státního rozpočtu,, rozpočtu územních samosprávných celků a dalších
     zdrojů), když platba za poskytování sociální služby je součástí systému financování
     sociální služby. Platba za poskytování sociální služby dle této smlouvy má charakter
     tzv. vyrovnávací platby ve smyslu Rozhodnutí Komise (dále jen „vyrovnávací
     platba"). Výše platby za poskytování sociální služby nesmí přesáhnout výši
     vyrovnávací platby. Výše vyrovnávací platby nesmí přesáhnout rozsah nezbytný
     k pokrytí čistých nákladů vynaložených při plnění závazků veřejné služby.
     Vyrovnávací platba jé v souladu s Pověřením a Rozhodnutím Komise Dodavateli
     stanovena jako celková výše prostředků z veřejných rozpočtů, kterou potřebuje
     k zajištěné dostupnosti poskytování sociální služby (dokrytí svých provozních
     nákladů) vedle prostředků, které získá vlastní činností, a je kalkulována jako rozdíl
     optimálních nákladů a optimálních výnosů z vlastní činnosti Dodavatele (úhrada za
     poskytování sociální služby od uživatelů, úhrady zdravotních pojišťoven, případně
     další příjmy spojené s poskytováním sociální služby mimo veřejné rozpočty).

3. Platba za poskytování sociální služby byla stanovena na základě výsledku
     zadávacího řízení a je výsledkem kalkulace předpokládané hodnoty veřejné zakázky
     Objednatele na základě znalostí a zkušeností s poskytováním služby v rámci Sítě
     JčK v předchozím období a jednání s Dodavatelem v rámci zadávacího řízení. Platba
     za poskytování sociální služby činí za období:

 i 1. 4. 2016 - 31. 12. 2016: platba za poskytování sociální služby 667 080,00
       Kč

ii 1. 1. 2017 - 31. 12. 2017: platba za poskytování sociální služby 889 440,00
       Kč

iii 1. 1. 2018 - 31. 12. 2018: platba za poskytování sociální služby 889 440,00
       Kč

4. Platba za poskytování sociální služby celkem za celou dobu trvání smlouvy činí:
     2 445 960,00 Kč bez DPH.

     Vzhledem k tomu, že Dodavatel není plátcem DPH a sazba DPH činí 0%, činí platba
     za poskytnutí sociální služby 2 445 960,00 včetně DPH (dále v této smlouvě též jen
     „celková platba za poskytování sociální služby").

                                                                                                                                                                   6
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

5. Celková platba za poskytování sociální služby uvedená v článku IV. odst. 4 této
     smlouvy je nejvýše přípustná. Dodavatel prohlašuje, že se předem seznámil se
     všemi okolnostmi a podmínkami, které by mohly mít jakýkoli vliv na stanovení
     celkové platby za poskytování sociální služby. Tato celková platba za poskytování
     sociální služby zahrnuje předpokládané zvýšení cen za služby v závislosti na čase
     plnění a předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů.

6. Čerpání platby za poskytování sociální služby bude probíhat dle zásad uvedených
     v článku V. této smlouvy - Platební podmínky.

7. Objednatel má právo za podmínek uvedených níže v článku V. odst. 8 této smlouvy
     ponížit platbu za poskytování sociální služby v případě, že Dodavatel nedostatečně
     splní sjednané závazné monitorovací indikátory uvedené v Příloze č. 1 této smlouvy.

8. Dodavatel je povinen využívat platbu za poskytování sociální služby pouze na
     úhradu nákladů souvisejících s poskytováním základních činností sociální služby dle
     této smlouvy a v souladu s účelem této smlouvy. Za výdaje na realizaci předmětu
     smlouvy se považují náklady, které jsou v místě a čase obvyklé, hospodárné a
     věcně a časově souvisejí s poskytováním sociální služby. Dodavatel je povinen
     využít platbu za poskytování sociální služby v souladu s pravidly účelnosti,
     hospodárnosti a efektivnosti při vynakládání veřejných prostředků a pouze k účelu
     stanovenému touto smlouvou.

                                                              V.

                                                Platební podmínky

1. Platba za poskytování sociální služby bude hrazena bezhotovostně na bankovní účet
     Dodavatele, který je uveden v záhlaví této smlouvy nebo který za tím účelem sdělí
     Dodavatel s dostatečným předstihem předem písemně Objednateli. Všechny platby
     budou probíhat výhradně v české měně.

2. Platba za poskytování sociální služby bude Dodavateli hrazena Objednatelem
     průběžně za jednotlivá zúčtovací období (která jsou shodná s monitorovacími
     obdobími). Jednotlivé částky takto hrazené platby za poskytování sociální služby se
     budou rovnat skutečně vynaloženým nákladům na poskytování sociální služby
     v daném zúčtovacím období po odečtení všech výnosů z vlastní činnosti Dodavatele
     a budou hrazeny vždy po skončení zúčtovacího období na základě faktur
     vystavených zpětně za skončené zúčtovací období. Faktura bude splňovat
     náležitosti účetního dokladu dle § 11 zákona č. 561/1991 Sb., o účetnictví, ve znění
     pozdějších předpisů. Faktura bude dále obsahovat název a registrační číslo Projektu,
     číslo smlouvy, jméno a kontakt na osobu, která doklad vystavila. Dodavatel vystaví
     faktury vždy po skončení zúčtovacího období. Dnem uskutečnění plnění bude vždy
     poslední den monitorovacího období. Faktura bude doručena Objednateli nejpozději
     do 10 kalendářních dnů ode dne skončení zúčtovacího období. Faktury budou tvořit
      přílohu monitorovacích zpráv. Platný formulář monitorovacích zpráv a jejích příloh
      bude uveřejněn na webových stránkách Projektu http://ip4.krai-iihocesky.cz/ a je
      pro Dodavatele závazný.

3. Objednatel poskytne v prvním zúčtovacím období trvání této smlouvy zálohu na
      platbu za poskytování sociální služby ve výši 10 % z platby za poskytování sociální

                                                                                                                                                                    7
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

     služby předpokládané pro první zúčtovací období. Tato záloha bude vyplacena na
     účet Dodavatele do 30ti kalendářních dnu ode dne podpisu této smlouvy oběma
     smluvními stranami na základě vystavené zálohové faktury. Dodavatel vystaví
     zálohovou fakturu do 10ti kalendářních dnů po podpisu této smlouvy. Záloha bude
     vyúčtována v rámci zúčtovací faktury v rámci závěrečného vyúčtování.

4. Závěrečné vyúčtování proběhne na základě závěrečné faktury, která bude
     předložena spolu se soupiskou účetních dokladů. Závěrečná faktura bude tvořit
     přílohu závěrečné zprávy a bude proplacena Objednatelem nejdříve po ukončení
     kontroly závěrečné monitorovací zprávy a po ukončení kontroly vyrovnávací platby
     za poslední období trvání této smlouvy definované v článku IV. odst. 3 této
     smlouvy. V případě, že bude zjištěno za toto poslední období trvání této smlouvy
     definované v článku IV. odst. 3 této smlouvy (tedy období od 1. 1. 2018 do 31. 12.
     2018) duplicitní čerpání dle článku V. odst. 10 této smlouvy či nadměrné vyrovnání
     ve smyslu článku V. odst. 11 této smlouvy, a bude uzavřen dodatek upravující
     ponížení celkové platby za poskytování sociální služby, zavazuje se Dodavatel
     stornovat prvně vystavenou závěrečnou fakturu a vystavit novou závěrečnou
     fakturu, ve které bude zohledněno ponížení celkové platby za poskytování sociální
     služby.

5. Dodavatel je povinen ke každé monitorovací zprávě doložit vždy soupisku účetních
     dokladů prokazujících náklady na poskytování sociální služby. Dalšími povinnými
     přílohami monitorovací zprávy je faktura a přehled monitorovacích indikátorů.
     Součet v soupisce účetních dokladu bude souhlasit s částkou uvedenou na faktuře.
     Platná verze soupisky účetních dokladů bude uveřejněna na webových stránkách
     Projektu http://ip4.kraj-jihocesky.cz/ a je pro Dodavatele závazná.

6. Splatnost faktury je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury
     Objednateli. Podmínkou nabytí splatnosti faktury je to, že tato faktura bude úplná,
     bude odpovídat formuláři zveřejněnému Objednatelem a i jinak bude formálně
     v pořádku. Objednatel má právo vyzvat Dodavatele k odstranění případných vad a
     nedostatků faktury ve lhůtě, kterou mu k tomu zároveň stanoví.

7. V případě, že finanční prostředky ze strany Poskytovatele dotace (Ministerstvo
     práce a sociálních věcí ČR) nebudou doručeny včas na bankovní účet Objednatele,
     zavazuje se Objednatel o této skutečnosti informovat Dodavatele a Objednatel má
     právo požadovat od Dodavatele vystavení nové faktury se lhůtou splatnosti
     maximálně 60 kalendářních dnů. Dodavatel je povinen v takovém případě stornovat
     prvotně vystavenou fakturu a vystavit novou fakturu, kterou doručí Objednateli.
     V případě, že bude v rámci kontroly monitorovací zprávy zjištěna chyba v zaslaných
     finančních podkladech (soupiska účetních dokladů, faktura,...), má Objednatel právo
     prodloužit lhůtu splatnosti faktury o dobu 30 kalendářních dnů. V tomto případě je
     povinen Objednatel Dodavatele včas informovat.

8. Objednatel má právo přiměřeně ponížit či nepřiznat platbu za poskytování sociální
     služby za příslušné zúčtovací (monitorovací) období po skončení každého
     zúčtovacího (monitorovacího) období, pokud po skončení příslušného zúčtovacího
     (monitorovacího) období zjistí, že nebyl splněn hlavní monitorovací indikátor v
     rozsahu sjednaném pro příslušné monitorovací období či že nebyly za příslušné
     monitorovací období splněny doplňkové monitorovací indikátory sjednané v Příloze

                                                                                                                                                                   8
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                  Operační program Zaměstnanost

     č. 1 této smlouvy. Rozsah ponížení platby za poskytování sociální služby za
     příslušné zúčtovací (monitorovací) období bude odpovídat částce pokrývající
     nesplněné monitorovací indikátory. Objednatel má právo v rámci rozhodnutí o tom,
     v jakém rozsahu bude platba za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací
     období ponížena, zvážit důvody nenaplnění hlavního monitorovacího indikátoru či
     doplňkových monitorovacích indikátorů, jakož i přihlédnout k tomu, do jaké míry
     nebyly monitorovací indikátory naplněny. Pokud dojde z důvodů uvedených v tomto
     odstavci k ponížení platby za poskytování sociální služby, resp. její části za určité
     zúčtovací období, nevzniká Dodavateli právo na doplatek odpovídající takovému
     ponížení, a to ani v případě, že na základě závěrečné monitorovací zprávy bude
     zjištěno, že Dodavatel za celou dobu trvání smlouvy zajistil poskytování sociální
     služby v rozsahu sjednaném v Příloze č. 1 této smlouvy.

9. V případě, že kdykoliv v průběhu plnění nebo po ukončení smlouvy při provedení
     kontroly bude zjištěn nesoulad mezi vykazovaným, resp. fakturovaným plněním a
     Dodavatelem skutečně poskytnutým plněním předmětu smlouvy, bude Objednatel
     požadovat vrácení neoprávněně vyplacené části platby za poskytování sociální
     služby. Dodavatel je povinen částku na základě výzvy Objednatele uhradit na účet
     určený Objednatelem do 30 kalendářních dnů od výzvy Objednatele.

10. Při čerpání finančních prostředků dle této smlouvy je Dodavatel povinen zajistit, aby
     na stejnou činnost nedocházelo k duplicitnímu čerpání finančních prostředků
     z jiných zdrojů se stejným účelem. Duplicitním čerpáním finančních prostředků
     z jiných zdrojů se rozumí čerpání a použití jiné podpory nebo prostředků z jiných
     zdrojů na náklady (popř. uplatňovaný podíl nákladů), k jejichž úhradě je určena
     platba za poskytování sociální služby dle této smlouvy (dále jen „duplicitní
     čerpán?'). V případě, že se tak stane, je nezbytné, aby došlo k ponížení výše
     celkové platby za poskytování sociální služby stanovené v článku IV. odst. 4 této
     smlouvy o částku odpovídající zjištěné výši duplicitního čerpání. Mechanismus
     ponížení celkové platby za poskytování sociální služby v tomto případě je shodný s
     mechanismem ponížení celkové platby za poskytování sociální služby v případě
     nadměrného vyrovnání, jak je tento mechanismus upraven v článku V. odst. 11
     této smlouvy, a Dodavatel je nositelem povinností v článku V. odst. 11
     definovaných. Ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby je
     v případě zjištění duplicitního čerpání Objednatel oprávněn požadovat také po
     ukončení platnosti této smlouvy.

11. Pokud platba za poskytování sociální služby dle této smlouvy při zohlednění dalších
     příjmů Dodavatele z veřejných zdrojů přesáhne částku, která byla nezbytná
     k pokrytí čistých nákladů skutečně vynaložených při poskytování sociální služby, je
     taková částka považována za nadměrné vyrovnání (dále jen „nadměrné
     vyrovnán?') ošetřené článkem 6 Rozhodnutí Komise. V souladu s Rozhodnutím
     Komise a s podmínkami Pověření je třeba zamezit nadměrnému vyrovnání. Pokud
     nadměrně vyplacená částka nepřesahuje 10 % roční vyrovnávací platby vypočtené
     dle pravidel nastavených v Pověření, lze tuto nadměrně vyplacenou částku převést
     do dalšího ročního období a odečíst ji od platby za poskytování sociální služby
     splatné v daném ročním období. Tento postup nebude možný v průběhu posledního
     roku realizace Projektu, kdy bude v případě zjištění nadměrného vyrovnání
     postupováno dle následujících vět tohoto odstavce bez ohledu na výši nadměrně
     vyplacené částky. Pokud nadměrně vyplacená částka přesahuje 10 % roční

                                                                                                                                                                    9
* **      Evropská unie
          Evropský sociální fond
**    **  Operační program Zaměstnanost

* * * **

    vyrovnávací platby vypočtené dle pravidel nastavených v Pověření, je nezbytné,
    aby za účelem zamezení nadměrnému vyrovnání byla ponížena výše celkové platby
    za poskytování sociální služby stanovená v článku IV. odst. 4 této smlouvy o
    nadměrně vyplacenou částku, Smluvní strany se zavazují, že toto ponížení výše
    celkové platby za poskytování sociální služby budou v takovém případě realizovat
    formou dodatku k této smlouvě a Dodavatel se zavazuje uzavřít takový dodatek
    nejpozději do 30 kalendářních dnu ode dne, kdy bude kjeho uzavření vyzván
    Objednatelem s tím, že porušení této povinnosti Dodavatele se považuje za
    podstatné porušení této smlouvy, a Objednateli vznikne v takovém případě právo
    na smluvní pokutu dle článku XI. odst. 1 této smlouvy a právo od této smlouvy
    odstoupit dle článku XIII. odst. 1 této smlouvy. Součástí dodatku upravujícího
    ponížení výše celkové platby za poskytnutí sociální služby bude též úprava výše
    plateb za poskytnutí sociální služby stanovených v článku IV. odst. 3 této smlouvy
    pro všechna zbylá období trvání této smlouvy, která následují po období, v rámci
    kterého došlo k nadměrnému vyrovnání. Poměr ponížení výše těchto plateb za
    poskytnutí sociální služby stanovených v článku IV. odst. 3 této smlouvy ve vztahu
    k ponížení celkové platby za poskytování sociální služby má právo určit Dodavatel
    na základě kalkulace platby za poskytnutí sociálních služeb pro daná období, jež
    bude předložena Objednatelem Dodavateli ve struktuře shodné jako kalkulace, jež
    tvořila přílohu č. 4 nabídky Dodavatele v zadávacím řízení. Tato kalkulace bude
    tvořit přílohu daného dodatku. Dodavatel je po celou dobu trvání smlouvy povinen
    vést dokumentaci o poskytované sociální službě tak, aby bylo možné kdykoli
    identifikovat aktivity financované v rámci plnění této smlouvy. Skutečnost, že
    nedošlo k nadměrnému vyrovnání, je povinen prokázat Dodavatel.

12. Za účelem zajištění dodržení podmínek Pověření a této smlouvy a za účelem

    zamezení nadměrnému vyrovnání je Dodavatel povinen neprodleně písemně

    oznámit Objednateli každé získání finanční podpory, kterou obdrží od jiných

    subjektu než Objednatele za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální

    služby (dotace od obcí, sponzorské a jiné dary apod.) či jinou skutečnost, která

    muže mít za následek nadměrné vyrovnání, a to nejpozději do 30 dnů od obdržení

    takové finanční podpory či vzniku této skutečnosti. Součástí tohoto oznámení musí

    být uvedení přesné specifikace účelu finanční podpory a její výše. Obdržením

    finanční podpory se rozumí:

    a)    přijetí usnesení příslušného orgánu územně samosprávného celku nebo

    jiného právního subjektu o poskytnutí finanční podpory Poskytovateli, nebo

    b)    přijetí písemného rozhodnutí o poskytnutí finanční podpory, nebo

    c)    uzavření příslušné smlouvy.

13. Dodavatel je povinen doručit Objednateli „Přehled veškerých skutečných výnosů a
     nákladu poskytované sociální služby" (formulář je uveden na webových stránkách
     http://ip4.kraj-jihocesky.cz/) vždy za období uplynulého kalendářního roku
     poskytování sociální služby dle této smlouvy do 10 kalendářních dnů po skončení
     tohoto období. Při předčasném ukončení této smlouvy platí toto ustanovení
     obdobně.

                                                                                10
************  Evropská unie
              Evropský sociální fond
              Operační program Zaměstnanost

                                                             VI.

                                     Práva a povinnosti Objednatele

1. Objednatel je povinen poskytnout Dodavateli včas všechny podklady a formuláře,
     jež bude Dodavatel při realizaci této smlouvy používat. Objednatel muže splnit svou
     povinnost dle tohoto odstavce zveřejněním podkladů či formulářů na webových
     stránkách projektu http://ip4.kraj-jihocesky.cz/.

2. Objednatel je povinen poskytovat Dodavateli po celou dobu trvání smlouvy
     odbornou a informační podporu nezbytnou pro realizaci předmětu smlouvy.

3. Objednatel si vyhrazuje právo kontrolovat pravidelně či namátkou řádné plnění
     smlouvy nebo provádět monitorovací šetření v místě plnění. Zástupci Objednatele
     (zaměstnanci Objednatele nebo třetí osoby vybavené příslušným zmocněním) jsou
     oprávněni vstupovat do prostor Dodavatele, ve kterých dochází k realizaci
     předmětu smlouvy, provádět monitorovací návštěvy a kontroly realizace předmětu
     smlouvy a vyžadovat nápravu zjištěných nedostatků dle článku VIII. této smlouvy.

4. Objednatel je oprávněn provádět pravidelně v termínech sjednaných v této smlouvě
     kontrolu vyrovnávací platby a nadměrného vyrovnání (dále jen „kontrola
     vyrovnávací platby"). Kontrola vyrovnávací platby bude probíhat celkem 3 x
     ročně, a to vždy k následujícím termínům: k 30. 6., k 30. 9. a k 31. 12. daného
     kalendářního roku, tak, aby výše čerpané vyrovnávací platby mohla být
     monitorována a nedocházelo k nadměrnému vyrovnání. Do deseti kalendářních dnů
     od výše uvedených termínů (tzn. od 30. 6., od 30. 9. a od 31. 12. daného
     kalendářního roku) je Dodavatel povinen doložit Objednateli „Přehled získaných
     finančních podpor" v návaznosti na článek V. odst. 12 této smlouvy, které obdrží
     od třetích osob za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby
     (formulář je uveden na webových stránkách http://ip4.kraj-jihocesky.cz/).

5. Objednatel provede vždy po ukončení každého období trvání smlouvy definovaného
     v článku IV. odst. 3 této smlouvy kontrolu skutečně obdržených finančních
     prostředků Dodavatelem v rámci této smlouvy a od třetích osob, poskytnutých za
     účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby. V případě, že Objednatel
     zjistí, že Dodavateli bylo poskytnuto nadměrné vyrovnání za některé z období
     definovaných článkem IV. odst. 3 této smlouvy, informuje Objednatel Dodavatele o
     této skutečnosti a zároveň o částce, která převyšuje částku nezbytnou k pokrytí
     čistých nákladu vynaložených při poskytování služby obecného hospodářského
     zájmu. Následně se smluvní strany zavazují přistoupit k ponížení výše celkové
     platby za poskytování sociální služby postupem definovaným v článku V. odst. 11
     této smlouvy.

                                                            VII.
                                     Práva a povinnosti Dodavatele
1. Dodavatel se zavazuje poskytovat sociální službu řádně a včas, s vynaložení
     veškeré odborné péče, a to svými kvalifikovanými zaměstnanci (sociálními
     pracovníky, pracovníky v sociálních službách a dalšími odbornými pracovníky).

                                                                                                                                                                 11
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

     Dodavatel se zavazuje plnit veškeré povinnosti vyplývající mu z ustanovení této
     smlouvy, Pověření, zákona o sociálních službách, zadávací dokumentace
     k zadávacímu řízení.

2. Dodavatel je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č, 563/1991 Sb., o
     účetnictví, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „zákon o účetnictví"), případně,
     nemá-li tuto povinnost ze zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona
     č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisu. Účetní doklady
     musejí být i v případě vedení daňové evidence vystaveny v souladu se zákonem o
     účetnictví a musejí obsahovat všechny požadované náležitosti, být správné, úplné,
     průkazné a srozumitelné. Originály dokladu, které budou uvedeny v soupisce
     účetních dokladů, je Dodavatel povinen předložit kdykoli na vyžádání Objednatele.

3. Dodavatel je povinen vést oddělenou analytickou účetní evidenci všech účetních
     případů, ze které budou zřejmé účetní případy vztahující se k předmětu smlouvy a
     použití veškerých finančních prostředků poskytnutých Objednatelem, a bude tak
     možné poskytovat údaje všem kontrolním orgánům (Objednatel, územní finanční
     orgány, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Ministerstvo financí ČR, Nejvyšší
     kontrolní úřad, Evropská komise, Evropský účetní dvůr, případně další orgány
     oprávněné k výkonu kontroly). Dodavatel má tedy povinnost vést příjmy a výdaje
     (výnosy a náklady) spojené s poskytováním sociální služby v účetnictví odděleně
     od příjmů a výdajů spojených s jinými službami či činnostmi poskytovanými či
     vykonávanými Dodavatelem. Povinnost odděleného účtování se vztahuje na
     veškeré položky související se sociální službou a nikoli pouze na položky související
     s poskytnutou platbou za poskytování sociální služby.

4. Dodavatel je povinen nahlásit písemně jakoukoli změnu údajů uvedených v této
     smlouvě nebo změnu či skutečnost, která by mohla mít vliv na plnění předmětu
     smlouvy, a to nejpozději do 7 kalendářních dnů od jejího vzniku, a to včetně
     veškerých personálních změn u osob dle článku XII. této smlouvy a dále u osob,
     které se budou podílet na poskytování sociální služby dle této smlouvy. Takové
     oznámení však nezbavuje Dodavatele povinnosti plnit podmínky stanovené ve
     smlouvě.

5. Dodavatel je povinen uchovávat originál této smlouvy a monitorovacích zpráv,
     veškeré účetní záznamy a jiné doklady související s plněním předmětu této smlouvy
     po dobu 10ti let od ukončení této smlouvy, přičemž tato lhůta začíná běžet od 1.
     ledna následujícího kalendářního roku po vyplacení závěrečné platby Dodavateli.
     Dokumentace musí být vedena přehledně a být lehce dosažitelná. Po uvedenou
     dobu je Dodavatel povinen umožnit osobám provádějícím kontrolu nahlédnout do
     těchto dokladu.

6. Dodavatel je povinen před podpisem této smlouvy uzavřít v souladu s § 80 zákona
     o sociálních službách smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při
     výkonu sociální služby, která je předmětem této smlouvy, a tuto smlouvu o pojištění
     odpovědnosti udržovat v platnosti po celou dobu trvání této smlouvy.

7. V případě, že při plnění této smlouvy bude vytvořeno autorské dílo nebo jiný
     předmět duševního či průmyslového vlastnictví (dále jen „autorské dílo"),
     zavazuje se Dodavatel poskytnout Objednateli časově a místně neomezenou

                                                                                                                                                                 12
                        Evropská unie
                        Evropský sociální fond
                       Operační program Zaměstnanost

         bezplatnou licenci k užití takového autorského díla v neomezeném rozsahu, včetně
         oprávnění dílo neužívat a zcela nebo z části poskytnout třetí osobě oprávnění tvořící
         součást licence (sublicenci), a poskytnout Objednateli oprávnění dílo upravovat, je­
         li Dodavatel zároveň autorem, nebo zajistiti takové oprávnění ve prospěch
         Objednatele od autoru díla, a to bez zbytečného odkladu po vzniku takového
         autorského díla.

   8. Dodavatel je oprávněn zajistit poskytování sociální služby dle této smlouvy
         prostřednictvím subdodavatele pouze s předchozím písemným souhlasem
         Objednatele. V takovém případě je Dodavatel povinen zavázat subdodavatele ke
         splnění všech povinností Dodavatele dle této smlouvy v odpovídajícím rozsahu.

   9. Dodavatel je povinen zajistit souhlas osob cílové skupiny se zpracováním osobních
         údajů v takovém rozsahu, aby Objednatel mohl řádně vykonávat veškerá svá práva
         dle této smlouvy a plnit povinnosti vůči Poskytovateli dotace, a tyto osobní údaje
         zpracovávat v souladu a výhradně za podmínek dle zákona č. 101/2000 Sb., o
         ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

    10. Dodavatel je povinen vytvořit podmínky a poskytnout Objednateli nezbytnou
         součinnost k provádění kontrolní činnosti Objednatele ve vztahu k řádnému plnění
         této smlouvy a kontrole vyrovnávací platby dle článku VI. této smlouvy a provést
         nápravu zjištěných nedostatků. Dodavatel je povinen umožnit Objednateli
         nahlédnout do veškeré dokumentace týkající se plnění předmětu této smlouvy,
         pořizovat si fotokopie dokumentů umožnit Objednateli kontrolu veškerých
         podmínek poskytování sociální služby v místě plnění, včetně např. naplňování
         standardů kvality sociální služby apod.

    11. Dodavatel je povinen prokázat Objednateli po celou dobu trvání této smlouvy k jeho
         žádosti, že nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti ve vztahů ke státnímu rozpočtu,
         ke státnímu fondu, zdravotním pojišťovnám, České správě sociálního zabezpečení
         nebo rozpočtu územního samosprávného celku.

                                                               VIII.

Průběžné monitorovací zprávy, závěrečná zpráva, zprávy o udržitelnosti služby

    1. Monitorovací období se sjednává jako tříměsíční.

    2. Dodavatel je povinen vést průkaznou evidenci vykazovaných monitorovacích
         indikátorů v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy, při kontrole je povinen
         tyto údaje prokázat a je povinen řídit se platnou Metodikou pro vykazování
         monitorovacích indikátorů zveřejněnou na webových stránkách Objednatele.

    3. Dodavatel je povinen předložit do 10ti kalendářních dnů od ukončení každého
         tříměsíčního monitorovacího období průběžnou monitorovací zprávu spolu
         s fakturou dle článku V. odst. 2 této smlouvy. Průběžná monitorovací zpráva včetně
         všech příloh bude obsahovat popis realizace předmětu smlouvy za dané
         monitorovací období v předepsané struktuře, která je dostupná na webu Projektu
         http://ip4.kraj-jihocesky.cz/ a která je pro Dodavatele závazná.

                                                                                                                                                                       13
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

4. Za poslední monitorovací období, tj. maximálně za poslední tři měsíce realizace
     předmětu smlouvy, nahradí průběžnou monitorovací zprávu Závěrečná
     monitorovací zpráva.

5. Závěrečnou monitorovací zprávu je Dodavatel povinen předložit do 20ti
     kalendářních dnů po ukončení této smlouvy. Součástí Závěrečné monitorovací
     zprávy bude soupiska účetních dokladů za poslední monitorovací období.

6. Pokud došlo ke snížení platby za poskytování sociální služby z důvodu nenaplnění
     monitorovacích indikátorů, je Dodavatel povinen vrátit částku odpovídající rozdílu,
     pokud mu byla již vyplacena, Objednateli na základě dobropisu na účet Objednatele
     do 30ti kalendářních dnů od schválení závěrečné zprávy Objednatelem.

7. Dodavatel je povinen řídit se dokumety uveřejněnými Objednatelem na
     http://ip4.kraj-jihocesky.cz/ a aktuálně platnými dokumenty uveřejněnými na
     www.esfcr.cz týkající Projektu dle čl. IX. smlouvy.

8. V případě, že Objednatel zjistí, že je monitorovací zpráva neúplná nebo obsahuje
     formální nedostatky, je Dodavatel povinen monitorovací zprávu doplnit nebo opravit
     v Objednatelem stanovené lhůtě. Lhůta pro odstranění nedostatků nesmí být kratší
     než 2 pracovní dny. Smluvní strany si poskytují při odstraňování nedostatků
     přiměřenou součinnost. Dodavatel bude vyzván k nápravě elektronicky (emailem).

9. Dodavatel je povinen dodržet lhůty pro zaslání monitorovacích zpráv, závěrečné
     zprávy a zprávy o udržitelnosti služby. Dodavatel je povinen dodržovat
     Objednatelem stanovený formát a rozsah těchto zpráv i všech příloh. V případě, že
     je přílohou zprávy faktura a nejsou dodrženy stanovené lhůty ze strany Dodavatele,
     si Objednatel vyhrazuje právo přesunout proplacení platby za poskytování
     sociálních služeb nebo její části na dobu vyúčtování následujícího monitorovacího
     období.

10. Dodavatel je povinen plnit monitorovací indikátory, které jsou uvedeny v Příloze
     č. 1 této smlouvy.

                                                            IX.

                                                        Publicita

1. Dodavatel je povinen zajistit publicitu v souladu s touto smlouvou.

2. Dodavatel je povinen řídit se u všech tištěných materiálů těmito dokumenty, a to
     vždy v jejich aktuálně platném a účinném znění ke dni zpracování příslušného
     materiálu:
          • Manuál pro publicitu operačního programu Zaměstnanost
          • Pokyny pro zpracování monitorovací zprávy a Závěrečné monitorovací
                zprávy.

                                                                                                                                                                 14
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

3. Dodavatel je povinen označit prostory v případě pořádání akcí souvisejících
     s realizací předmětu této smlouvy dle podmínek uvedených v Manuálu pro publicitu
     Operačního programu Zaměstnanost, a to vždy v jeho aktuálně platném a účinném
     znění ke dni pořádání příslušné akce.

4. Dodavatel může k propagaci předmětu této smlouvy použít i jiné způsoby
     propagace, např. tiskové zprávy v místním, regionálním nebo odborném periodiku
     a jiné.

5. Dodavatel souhlasí s využíváním veškerých údajů o své osobě a plnění předmětu
     této smlouvy, které mohou být uvedeny v informačních systémech s údaji fyzických
     a právnických osob za účelem administrace prostředků z rozpočtu EU. Dodavatel
     souhlasí se svým zařazením na veřejně přístupný seznam podpořených subjektů,
     na kterém budou zveřejněny údaje o osobách poskytujících sociální služby
     v rozsahu stanoveném Manuálem pro publicitu Operačního programu
     Zaměstnanost.

6. Dodavatel souhlasí s uveřejněním této smlouvy vedené pod ev. č.
     SZSS/OSVZ/158/16 v evidenci smluv Jihočeského kraje, která je veřejně přístupná
     a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselném
     označené této smlouvy, text smlouvy a datum jejího podpisu.

7. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za
     obchodní tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují souhlas k jejich
      užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek.

                                                              X.

                                                         Kontrola

1. Dodavatel je povinen vytvořit v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční
      kontrole, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole") a
      v souladu s platnými a účinnými evropskými právními předpisy podmínky
      k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této
      smlouvy, umožnit předběžné a průběžné ověřování souladu údajů uváděných
      v monitorovacích zprávách se skutečným stavem v místě jeho realizace a
      poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly, příp. jejich
      zaměstnancům. Těmito oprávněnými osobami jsou Objednatel a jím pověřené
      osoby, územní finanční orgány, Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo práce a
      sociálních věcí ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní
      dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly.

2. Kontrola bude prováděna buď v sídle / místě podnikání Dodavatele, příp.
      subdodavatele, nebo v jiném místě plnění, pokud se liší od sídla / místa podnikání
      Dodavatele, nebo bude prováděna na základě předložených dokladů, které si mohou
      kontrolní pracovníci kdykoli vyžádat a Dodavatel je povinen je předložit ve
      stanovené lhůtě.

                                                                                                                                                                  15
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

3. Dodavatel je povinen Objednatele informovat bezodkladně o všech provedených
     kontrolách ze strany jiných subjektu než Objednatele, o všech navržených
     nápravných opatřeních, která budou výsledkem těchto kontrol a o jejich splnění.

4. Členové kontrolní skupiny mají při výkonu kontroly práva a povinnosti ze zákona č.
     255/2012 Sb., kontrolní řád, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „kontrolní
     řáď") a dle zákona o finanční kontrole. Při kontrole postupují tak, aby zjistili
     objektivní stav předmětu kontroly. Členové kontrolní skupiny jsou povinni šetřit
     práva a právem chráněné zájmy kontrolovaných osob.

5. Výsledek kontroly je písemně zaznamenán v protokolu, který obsahuje zejména
     popis zjištěných skutečností s uvedením konkrétních nedostatku a ustanovení
     porušených právních předpisů nebo podmínek finanční podpory.

6. Protokol je vyhotovován ve dvou stejnopisech, a to jedenkrát pro kontrolovanou
     osobu a jedenkrát pro kontrolní orgán.

7. Vedoucí kontrolní skupiny poučí kontrolovanou osobu o její povinnosti přijmout
     nápravná opatření k odstranění nedostatků bez zbytečného odkladu ve lhůtě
     stanovené kontrolním orgánem a podat kontrolnímu orgánu písemnou zprávu o
     přijetí těchto opatření a o jejich splnění ve stanovených lhůtách. Neodstranění
     nedostatků ve lhůtě stanovené kontrolním orgánem může mít za následek
     pozastavení úhrady faktury do doby odstranění nedostatků, popřípadě do doby
     vyúčtování následujícího monitorovacího období.

8. Oprava chyb v psaní, počtech nebo jiných zřejmých nesprávnostech v protokolu,
     provedené vedoucím kontrolní skupiny na základě písemného návrhu kontrolované
     osoby nebo i bez jejího návrhu se nepovažují za řízení o námitkách. O takové opravě
     bude kontrolovaná osoba vyrozuměna písemně. Doklad o vyrozumění, původní
     verze protokolu obsahující nesprávnost a opravená verze protokolu budou uloženy
     ve spisu ke kontrole.

9. Kontrolní orgán je oprávněn kontrolovat ve smyslu předchozích odstavců také
     ostatní členy sdružení v případě podání společné nabídky, resp. kontrolovat
     subdodavatele sociální služby. V případě, že subdodavatel poruší stanovená
     pravidla, mohou být při neodstranění nedostatků kráceny poskytnuté finanční
     prostředky Dodavateli, kterému jsou za poskytnuté služby vypláceny.

10. Při výkonu veřejnoprávní kontroly může Objednatel nebo jiný kontrolní orgán uložit
     i další sankce vyplývající z právních předpisů, a to nezávisle na uplatnění sankcí dle
     této smlouvy.

                                                            XI.

                                                  Smluvní pokuta

1. Dodavatel je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu za porušení následujících
     povinností:

                                                                                                                                                                16
                  Evropská unie
                  Evropský sociální fond
                  Operační program Zaměstnanost

               v případě, že Dodavatel nedodrží lhůtu pro odevzdání průběžné monitorovací
               zprávy, Závěrečné monitorovací zprávy, zprávy o udržitelnosti služby, či
                případné opravy některé z těchto zpráv stanovenou v této smlouvě nebo
                určenou Objednatelem, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve
               výši 1.000,- Kč, a to za každý i započatý den prodlení;
          • v případě, že Dodavatel poruší svou povinnost sjednanou v článku VIII. odst.
                6 této smlouvy vrátit ve stanovené lhůtě Objednateli finanční prostředky, je
                povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč, a to za každý
                i započatý den prodlení;
          • v případě, že Dodavatel duplicitně čerpal finanční prostředky na realizaci
                předmětu této smlouvy, je povinen uhradit Objednateli smluvní pokuty ve
                výši 15 % z duplicitně čerpané částky;
          • za porušení pravidel publicity je Dodavatel povinen zaplatit Objednateli
                smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny plnění za každé porušení
                povinnosti stanovené v článku XI. této smlouvy nebo v Manuálu pro publicitu
                Operačního programu Zaměstnanost;
          • za porušení pravidel pro archivaci dokladů nebo pravidel pro vedení
                účetnictví je Dodavatel povinen zaplatiti Objednateli smluvní pokutu ve výši
                0,5 % z celkové ceny plnění za každé porušení povinnosti,
          • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení
                celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 10
                této smlouvy (duplicitní čerpání), je povinen zaplatit Objednateli smluvní
                pokutu ve výši duplicitně čerpané částky;
          • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení
                celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 11
                této smlouvy (nadměrné vyrovnání), je povinen zaplatit Objednateli smluvní
                pokutu ve výši nadměrně vyplacené částky;
          • pokud Dodavatel použije platbu za poskytování sociální služby v rozporu
                s ustanovením článku IV. odst. 9 této smlouvy k jinému účelu, než na řádné
                plnění toto smlouvy, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši
                neoprávněně použitých finančních prostředků.

2. Smluvní pokuta je splatná do 15 kalendářních dnů ode dne doručení jejího
     vyúčtování Dodavateli. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo Objednatele
     na náhradu škody vzniklé porušením smluvních povinností ze strany Dodavatele.
     Dodavatel je povinen plnit povinnost zajištěnou smluvní pokutou i po zaplacení
     smluvní pokuty. Ukončením platnosti smlouvy nezaniká právo na úhradu smluvní
     pokuty. Smluvní pokutu je Objednatel oprávněn započíst proti jakékoli pohledávce
     Dodavatele dle této smlouvy.

                                                            XII.

                                       Komunikace smluvních stran

1. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude činěna písemně nebo
     elektronickou poštou. Písemnou komunikací se rozumí komunikace pomocí
     doporučené pošty nebo kurýrní služby. Ke vzájemné komunikaci budou využívány
     níže uvedené údaje:

     Objednatel:

                                                                                                                                                                  17
                          Evropská unie
                          Evropský sociální fond
                          Operační program Zaměstnanost

           Adresa: Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice

           Kontaktní osoby:
           Mgr. Lenka Sládková - projektový a finanční manažer,
           Email: sladkova@krai-iihoceskv.cz

Telefon: 386 720 776

           Mgr. Beata Dušková Pryk - projektový a finanční manažer,
           Email: duskova@krai-iihoceskv.cz.
           Telefon: 386 720 775

           Mgr..Aneta Majerová - metodik krajské sítě sociálních služeb (problematika
           vyrovnávací platby),
           Email: maierova@krai-iihocesky.czf
           Telefon: 386 720 741

           Dodavatel:
           Adresa: Farní charita Prachatice, Slunečná 1135, 383 01 Prachatice
           Telefon: 388 328 226
           Mobil: 731 604 442
           Email: reditel@charitaprachatice.cz
           Kontaktní osoby: Jana Schwarzová

           Výše uvedené adresy a kontaktní osoby mohou být změněny pouze na základě
           písemného oznámení doručeného smluvní stranou druhé smluvní straně s tím, že
           takováto změna se stane účinnou dnem doručení oznámení druhé smluvní straně.

     2. Objednatel je povinen poskytovat kontaktním osobám Dodavatele na vyžádání
           informace, které se týkají hospodaření se svěřenými finančními prostředky.

     3. Dodavatel je povinen ohlásit Objednateli jakékoli změny v identifikaci (sídlo, název,
           IČ, změnu statutárního zástupce), v právní formě, (občanské sdružení, spolek,
           právnická osoba / obchodní společnost, jiná právnická osoba, fyzická osoba /
           podnikající), příp. převod Dodavatele na jiný subjekt či nástupnickou právnickou
           osobu, anebo ukončení činnosti a likvidaci. Tyto skutečnosti je Dodavatel povinen
           písemně oznámit Objednateli do 10 dnu ode dne vzniku či nabytí účinnosti této
           skutečnosti. V případě nedodržení této podmínky (součinnosti) může Objednatel
           smlouvu vypovědět dle článku XIII. této smlouvy.

     4. Dodavatel je povinen sledovat webové stránky Projektu http://ip4.kraj-
          jihocesky.cz/ a webovou nástěnku Projektu.

                                                                 XIII.

                                                     Ukončení smlouvy

     1. Tato smlouva zaniká uplynutím doby trvání smlouvy.

                                                                                                                                                                        18
#* **^    Evropská unie
          Evropský sociální fond
*  *      Operační program Zaměstnanost

** * * *

2. Tato smlouva zaniká v případě vyřazení Dodavatele ze Sítě sociálních služeb
     Jihočeského kraje.

3. Tato smlouva muže být ukončena písemnou dohodou smluvních stran.

4. Smluvní strany se dohodly, že smlouvu lze ukončit na základě písemné výpovědi či
     odstoupením od smlouvy z důvodů sjednaných dále v tomto článku této smlouvy.

5. Objednatel má právo písemně vypovědět tuto smlouvu v těchto případech:
           • Dodavatel přestane poskytovat sociální službu v rozsahu sjednaném touto
                smlouvou;
           • Objednatel zjistí závažné nedostatky v poskytování sociální služby
                Dodavatelem v určitém monitorovacím období, kdy hlavní monitorovací
                indikátory pro dané období byly naplněny méně než z 50 % (slovy padesáti
                procent);
           • Dodavatel poskytuje sociální službu prostřednictvím subdodavatele b.ez
                předchozího souhlasu Objednatele;
           • Dodavatel neoznámil Objednateli skutečnosti uvedené v článku XII. Odst. 3
                této smlouvy, které mají vliv na plnění povinností Dodavatele dle této
                smlouvy;
           • Dodavatel není schopen zajistit řádné poskytování sociální služby v rozsahu
                sjednaném touto smlouvou.

     Výpovědní Ihuta činí v tomto případě 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem
     kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy byla výpověď doručena Dodavateli.

6. Dodavatel má právo písemně vypovědět tuto smlouvu v těchto případech:
           • Poskytovatel dotace ukončí poskytování finanční podpory Projektu;
           • Dodavatel není schopen zajistit poskytování sociální služby v rozsahu
                 sjednaném touto smlouvou.

     Výpovědní Ihuta činí v tomto případě 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem
     kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy byla výpověď doručena Objednateli.

7. Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy v těchto případech:
           • Je zahájeno insolvenční řízení proti Dodavateli;
           • Poskytovatel dotace ukončí poskytování finanční podpory Projektu či
                 Objednatel není z jiného důvodu trvale schopen platiti Dodavateli platbu za
                 poskytování sociální služby dle této smlouvy (např. pro ztrátu dotace);
           • Dodavatel nezahájil poskytování sociální služby během prvního
                 monitorovacího období;
           • Dodavatel se dopustil duplicitního či neoprávněného čerpání prostředků
                 finanční podpory v závažném rozsahu;
           • Dodavatel opakovaně odepřel poskytnutí součinnosti při provádění kontroly;
           • Dodavatel opakovaně nebo v závažném rozsahu uvedl nepravdivé údaje
                 v monitorovacích zprávách,
           • Dodavatel pozbude příslušné oprávnění (registraci ZSS) poskytovat sociální
                 službu dle této smlouvy nebo přestane splňovat podmínky nutné pro
                 registraci dle této smlouvy,

                                                                                                                                                                  19
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

                pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení
                celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 10
                této smlouvy (duplicitní čerpání),
           • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení
                celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 11
                této smlouvy (nadměrné vyrovnání),
           • pokud Dodavatel použije platbu za poskytování sociální služby v rozporu
                s ustanovením článku IV. odst. 9 této smlouvy k jinému účelu, než na řádné
                plnění toto smlouvy, v závažném rozsahu.

     Odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení oznámení o odstoupení Dodavateli.
     Odstoupením od smlouvy nejsou dotčena práva smluvních stran na smluvní pokutu,
     náhradu škody či jiné peněžité nároky, vzniklá přede dnem odstoupení od smlouvy.

8. V případě předčasného ukončení smlouvy má Dodavatel nárok na část platby za
     poskytování sociální služby ve výši odpovídající skutečně poskytnutým jednotkám
     sociální služby do doby předčasného ukončení této smlouvy. V případě jakéhokoli
     předčasného ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání smlouvy je Dodavatel
     povinen vypracovat a předložit Objednateli závěrečnou monitorovací zprávu a
     závěrečnou fakturu do 30 dnů od ukončení smlouvy. V závěrečné faktuře Dodavatel
     vyúčtuje služby, které byly z jeho strany řádně, včas a v požadované kvalitě
     poskytnuty do dne předčasného ukončení smlouvy a dosud nebyly v souladu s touto
     smlouvou vyúčtovány, a vyúčtuje rovněž zálohu poskytnutou při zahájení realizace
     zakázky podle článku V. odst. 3 této smlouvy. Předčasné ukončení smlouvy nemá
     vliv na pravidlo, že nesmí dojít k nadměrnému vyrovnání. Ustanovení této smlouvy
     o nadměrném vyrovnání se tedy v tomto případě použiji obdobně.

                                                            XIV.

                                             Závěrečná ustanovení

1. Tato smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským
     zákoníkem, ZVZ a zákonem o sociálních službách.

2. Tato smlouva může být měněna pouze písemně, a to vzestupně číslovanými
     dodatky s účinností změn ke dni podpisu dodatku oběma smluvními stranami.
     Každá změna, která by změnila předmět nebo účel této smlouvy, je od počátku
     neplatná.

3. Tato smlouva se vyhotovuje ve čtyřech stejnopisech, přičemž Dodavatel obdrží
     jedno vyhotovení a Objednatel tři vyhotovení.

4. Pokud by bylo či se do budoucna stalo některé ustanovení této smlouvy neplatné,
     neúčinné neb nevymahatelné, nepůsobí to neplatnost, neúčinnost nebo
     nevymahatelnost smlouvy jako celku. Smluvní strany se v takovém případě
     zavazují uzavřít mezi sebou dodatek ke Smlouvě, kterým toto neplatné, neúčinné
     nebo nevymahatelné ustanovení nahradí ustanovením platným, účinným nebo
     vymahatelným, které nejvíce odpovídá původnímu ustanovení a účelu této
     Smlouvy.

                                                                                                                                                                 20
                   Evropská unie
                   Evropský sociální fond
                   Operační program Zaměstnanost

5. Smluvní strany výslovně souhlasí s uveřejněním této smlouvy v evidenci smluv
     Jihočeského kraje, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních
     stranách, předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy, text smlouvy a datum
     jejího podpisu.

6. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci
     obou smluvních stran. V případě, že smlouva nabude platnosti a účinnosti až po 1.
     4. 2016, považuje se plnění poskytnutí Dodavatelem v období od 1. 4. 2016 do
     nabytí platnosti a účinnosti této smlouvy za plnění poskytnuté v souladu s touto
     smlouvou.

7. Přílohy této smlouvy jsou:
          • Příloha č. 1 - Monitorovací indikátory

8. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že jejímu obsahu rozumí, že s ní
     souhlasí a že tato smlouva byla sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle,
     nikoli v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své

  . podpisy.

       V Českých Budějovicích, dne CM zo