Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost KUJCP01FRS9M Smlouva o zajištění sociální služby SZSS/OSVZ/158/16 1. Jihočeský kraj Sídlo: U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice IČ: 70890650 DIČ: CZ70890650 zastoupený Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem Jihočeského kraje Peněžní ústav: Československá obchodní banka, a.s. Číslo bankovního spojení: 2500001105/0300 dále jen „Objednater a - 2. Farní charita Prachatice Sídlo: Slunečná 1135 IČ: 62529919 Statutární zástupce: Jana Schwarzová, ředitel Peněžní ústav: ČSOB Prachatice Číslo bankovního spojení: 202964481/0300 dále jen „Dodavater obě smluvní strany společně dále nazývány jako „smluvní strany", uzavírají ve smyslu § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „občanský zákoník"), tuto smlouvu o zajištění sociální služby Terénní programy (dále jen „ smlouva"): 1 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost I. Prohlášení smluvních stran 1. Objednatel prohlašuje, že je na základě Rozhodnutí o poskytnutí dotace č. OPZ005- 871-7/2016, vydaného Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR (dále jen „Poskytovatel dotace"") v rámci Operačního programu Zaměstnanost (dále jen „Rozhodnutí o poskytnutí dotace") příjemcem dotace z Operačního programu Zaměstnanost (dále jen „OP Z"). 2. Tato smlouva je mezi smluvními stranami uzavírána v rámci realizace projektu „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji IV", registrační číslo projektu CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001897 (dále jen „Projekt"). V rámci realizace Projektu je účelem dotace podpora sociálního začleňování sociálně vyloučených osob a osob ohrožených sociálním vyloučením zajištěním a zvýšením dostupnosti vybraných druhů sociálních služeb na území Jihočeského kraje. 3. Objednatel prohlašuje, že výběr sociálních služeb a určení cílových skupin, pro které budou sociální služby v rámci Projektu určeny, reflektuje jeho potřeby, které vyplývají ze Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Jihočeském kraji na období 2014 - 2016 (včetně jeho následné aktualizace), vyhotoveného na základě § 95 písm. d) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách""). 4. Smluvní strany shodně prohlašují, že účelem této smlouvy je zajištění dostupnosti poskytování sociální služby v Jihočeském kraji v rozsahu upraveném v této smlouvě a jejích přílohách tak, aby byla zaručena odpovídající úroveň poskytování sociální služby a dostupnost pro osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené a aby docházelo k naplňování cílů této služby, kterými jsou nápomoc cílové skupině zapojit se do ekonomického, sociálního a kulturního života společnosti, případně i návrat osob cílové skupiny a jejich uplatnění na trhu práce. 5. Smluvní strany berou na vědomí, že poskytování služeb v rámci Projektu pojmově naplňuje znaky poskytování služeb obecného hospodářského zájmu ve smyslu Rozhodnutí Komise č. 2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (dále jen „Rozhodnutí Komise"), přičemž zabezpečení sociálních služeb v rozsahu základních činností stanovených zákonem o sociálních službách pro cílovou skupinu bez úhrady, případně za úhradu ve výši stanovené zákonem o sociálních službách a prováděcí vyhláškou, představuje závazek veřejné služby. 6. Smluvní strany shodně prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají na základě výsledků řádně provedeného výběrového řízení podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ") a podle Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost, v platném a účinném znění, a Metodického pokynu pro realizaci veřejných zakázek v rámci Projektu č. MP/94/OSVZ, v platném a účinném znění, a jsou seznámeny 2 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost s podmínkami stanovenými OP Z, podmínkami pro účast v Projektu, a jsou rovněž obeznámeny s koncepcí Projektu. 7. Objednatel prohlašuje, že provedl s náležitou odbornou péčí průzkum poskytovatelů sociálních služeb, kteří jsou schopni v souladu se zákonem o sociálních službách sociální službu, jejíž poskytování je předmětem této smlouvy, v místě plnění sjednaném v článku III. této smlouvy poskytnout. Na základě tohoto průzkumu Objednatel zjistil, že předmětnou sociální službu je schopen poskytovat v souladu s touto smlouvou a zákonem o sociálních službách v místě plnění pouze Dodavatel a veřejná zakázka tak může být z důvodu vyplývajícího ze zákona o sociálních službách splněna pouze Dodavatelem, tj. že jsou splněny podmínky zadání veřejné zakázky dle § 23 odst. 4 písm. a) ZVZ. Objednatel z tohoto důvodu zadal veřejnou zakázku v jednacím řízení bez uveřejnění na základě písemné výzvy ze dne 14. 1. 2016. Objednatel zároveň zveřejnil dne 11. 12. 2015 předběžné oznámení dle § 86 ZVZ a dne 29. 2. 2016 dobrovolné oznámení o záměru uzavřít smlouvu dle § 146 odst. 2 ZVZ. Dodavatel podal v jednacím řízení bez uveřejnění na základě písemné výzvy Objednatele nabídku, která splnila veškeré zadávací podmínky včetně kvalifikačních předpokladů. Dodavatel splnil rovněž všechny požadované kvalifikační předpoklady. 8. Objednatel prohlašuje, že Rada Jihočeského kraje rozhodla svým usnesením č. 220/2016/RK-83 ze dne 10. 3. 2016 o zadání veřejné zakázky Dodavateli, o svěření závazku veřejné služby Dodavateli za touto smlouvou stanovených podmínek a o uzavření této smlouvy s Dodavatelem. 9. Objednatel prohlašuje, že dne 10. 2. 2016 vydal Dodavateli v souladu s Rozhodnutím Komise pověření poskytováním služby obecného hospodářského zájmu (dále jen „Pověřeni'). Tato smlouva spolu s Pověřením (případně dalšími tituly k doplňkovému financování služby) představuje společný akt, jímž je Dodavatel pověřen poskytováním služby obecného hospodářského zájmu ve smyslu Rozhodnutí Komise. 10. Dodavatel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy splňuje všechny podmínky stanovené platnými právními předpisy České republiky pro to, aby mohl řádně poskytovat sociální službu podle této smlouvy, zejména že disponuje dostatečným technickým a personálním vybavením pro poskytování sociální služby a že je řádně registrován v souladu s § 78 a násl. zákona o sociálních službách. Dodavatel rovněž prohlašuje, že mu nejsou známy žádné překážky, pro které by nemohl poskytovat sociální službu nebo pro které by nemohl být smluvní stranou dle této smlouvy. Dodavatel prohlašuje, že byl zařazen ve smyslu § 95 písm. h) zákona o sociálních službách do Sítě sociálních služeb Jihočeského kraje (dále jen „S íť JčK"). II. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek veřejné služby spočívající v povinnosti Dodavatele poskytovat po celou dobu trvání této smlouvy sociální službu Terénní programy (dále jen „sociální služba") dle § 69 zákona o sociálních službách a dle § 34 vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „prováděcí vyhláška") v rozsahu 3 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost základních činností pro osoby cílové skupiny, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženi mimo CS osob ohrožených závislostmi (dále jen „osoby cílové skupiny"). Závazek Dodavatele provozovat sociální službu Terénní programy pro osoby cílové skupiny představuje komplexní zajištění sociální služby poskytované osobám cílové skupiny (viz odst. 4 tohoto článku této smlouvy). V návaznosti na § 69 odst. 1 a 2 zákona o sociálních službách je sociální služba definována následujícím způsobem: Terénní programy jsou služby poskytované osobám, které vedou rizikový způsob života nebojsou tímto způsobem života ohroženy. Služba je určena pro problémové skupiny osob, uživatele návykových látek nebo omamných psychotropních látek, osoby bez přístřeší, osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách a jiné sociálně ohrožené skupiny. Cílem služby je tyto osoby vyhledávat a minimalizovat rizika jejich způsobu života. Služba může být osobám poskytována anonymně. Sociální služba obsahuje tyto základní činnosti: • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Forma poskytování je terénní. 2. Pro účely této smlouvy je definována jednotka sociální služby jako kontakt (dále jen Jednotka sociální služby"). Jednotka sociální služby „kontakt" je vztažena k monitorovacímu indikátoru „Počet kontaktů za den", který je zároveň hlavním monitorovacím indikátorem plnění této smlouvy. 3. Rozsah poskytování sociální služby je pro účely této smlouvy sjednán takto: • V případě, že jednotkou sociální služby je kontakt, zavazuje se Dodavatel zajistit dostupnost sociální služby (tj. materiální, technickou, hygienickou, personální, odbornou dostupnost sociální služby) pro osoby cílové skupiny minimálně v rozsahu celkové kapacity 5 577 jednotek sociální služby po celou dobu trvání této smlouvy (dále jen „minimálnípočet kontaktů/den" či „minimální okamžitá kapacita"), a poskytovat sociální službu zájemcům z řad osob cílové skupiny v rozsahu dle přílohy č. 1 této smlouvy po celou dobu trvání této smlouvy do naplnění celkové kapacity minimálního počtu kontaktů. 4. Závazek Dodavatele zajistit minimální okamžitou kapacitu a poskytnout službu dle článku II. odst. 3 této smlouvy zahrnuje povinnost Dodavatele zajistit službu v rozsahu základních činností, jak jsou tyto činnosti vymezené zákonem o sociálních službách a prováděcí vyhláškou, zadávacími podmínkami Objednatele a závaznou nabídkou Dodavatele. Komplexním zajištěním služeb se rozumí zejména zabezpečení veškeré organizační a odborné činnosti, požadované k poskytování sociální služby v rozsahu základních činností, a to bez úhrady, případně za úhradu od osob cílové skupiny stanovenou ve smlouvě o poskytování sociálních služeb dle § 91 zákona o sociálních službách. Dodavatel se zavazuje poskytovat na své náklady i další činnosti, práce, služby a dodávky, jejichž poskytování přímo nevyplývá z ustanovení tohoto odstavce, avšak požadavek na jejich poskytnutí 4 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost vyplývá z povinnosti Dodavatele poskytovat sociální službu s náležitou odbornou péčí tak, aby bylo dosaženo účelu dotace a cílu Projektu. 5. Dodavatel je povinen po celou dobu trvání smlouvy plnit předepsaný hlavní monitorovací indikátor specifikovaný v příloze č. 1 této smlouvy, která tvoří nedílnou součást této smlouvy (dále jen „Příloha č. i"). Tímto předepsaným hlavním monitorovacím indikátorem, jež je pro Dodavatele závazný, je: > Počet kontaktů za den. Dodavatel je povinen sledovat a vykazovat další doplňkové monitorovací indikátory, pokud jsou sjednány v Příloze č. 1 této smlouvy. Jak hlavní monitorovací indikátor, tak doplňkové monitorovací indikátory jsou pro Dodavatele závazné. 6. V případě, že ze strany Dodavatele nebude splněn hlavní monitorovací indikátor v rozsahu sjednaném pro příslušné monitorovací období v této Smlouvě a její Příloze č. 1 či nebudou za příslušné monitorovací období splněny doplňkové monitorovací indikátory sjednané v Příloze č. 1 této smlouvy, má Objednatel právo požadovat na Dodavateli okamžitou nápravu vzniklého stavu, a to na náklady Dodavatele, a/nebo přiměřeně ponížit či nepřiznat platbu za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací (monitorovací) období, ve kterém zjistil nesplnění hlavního monitorovacího indikátoru či nesplnění doplňkových monitorovacích indikátorů sjednaných v Příloze č. 1 této smlouvy (článek V. odst. 8 této smlouvy), případně využít další práva přiznaná mu v ustanoveních této smlouvy (právo na smluvní pokutu či jednostranné ukončení smlouvy). 7. Právo poskytovat služby na základě této smlouvy představuje výhradní právo Dodavatele udělené Objednatelem v souladu s Pravidly pro aktualizaci sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji v platném znění. 8. Za řádné poskytnutí služeb na základě této smlouvy se považuje pouze takové poskytnutí služeb, které zcela naplní požadavky stanovené touto smlouvou, nabídkou Dodavatele a právními předpisy, zejména požadavky na včasnost, kvalitu, dostupnost (minimální okamžitou kapacitu), nediskriminační přístup vůči cílové skupině a splnění závazných monitorovacích indikátorů v míře stanovené Objednatelem. III. Doba a místo plnění 1. Smluvní strany se dohodly, že Dodavatel bude poskytovat sociální službu dle této smlouvy od 1. 4. 2016 do 31. 12. 2018 (dále jen „doba trvání smlouvy"). Doba trvání smlouvy je rozdělena na jednotlivá monitorovací období, která jsou vždy v délce 3 (slovy tři) měsíce (dále jen „monitorovací obdobt). První monitorovací období počíná běžet dnem 1. 4. 2016. 2. V případě, že délka trvání závazku veřejné služby v Pověření je kratší než doba trvání této smlouvy, zavazuje se Objednatel před zahájením doby trvání této smlouvy vydat dodatek k Pověření, kterým bude prodloužena délka trvání závazku veřejné služby stanovená v Pověření, jeho článku 7., tak, aby se shodovala s dobou 5 ★* Evropská unie ★* Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost ** * trvání této smlouvy. Doba trvání této smlouvy se považuje za délku trvání závazku veřejné služby. 3. Místem plnění, tj. místem poskytování sociální služby dle této smlouvy je území ORP Prachatice a ORP Vimperk. IV. Platba za poskytování sociální služby 1. Objednatel se zavazuje za podmínek sjednaných touto smlouvou zaplatit Dodavateli za řádně poskytnutou sociální službu dle této Smlouvy platbu (dále jen „platba za poskytování sociální služby"), jejíž maximální výše, jakož i podmínky a způsob úhrady, jsou sjednány dále v této smlouvě. 2. Smluvní strany shodně prohlašují, že jsou srozuměny s tím, že v souladu s Pověřením je systém financování sociální služby koncipován jako vícezdrojový (z prostředků státního rozpočtu,, rozpočtu územních samosprávných celků a dalších zdrojů), když platba za poskytování sociální služby je součástí systému financování sociální služby. Platba za poskytování sociální služby dle této smlouvy má charakter tzv. vyrovnávací platby ve smyslu Rozhodnutí Komise (dále jen „vyrovnávací platba"). Výše platby za poskytování sociální služby nesmí přesáhnout výši vyrovnávací platby. Výše vyrovnávací platby nesmí přesáhnout rozsah nezbytný k pokrytí čistých nákladů vynaložených při plnění závazků veřejné služby. Vyrovnávací platba jé v souladu s Pověřením a Rozhodnutím Komise Dodavateli stanovena jako celková výše prostředků z veřejných rozpočtů, kterou potřebuje k zajištěné dostupnosti poskytování sociální služby (dokrytí svých provozních nákladů) vedle prostředků, které získá vlastní činností, a je kalkulována jako rozdíl optimálních nákladů a optimálních výnosů z vlastní činnosti Dodavatele (úhrada za poskytování sociální služby od uživatelů, úhrady zdravotních pojišťoven, případně další příjmy spojené s poskytováním sociální služby mimo veřejné rozpočty). 3. Platba za poskytování sociální služby byla stanovena na základě výsledku zadávacího řízení a je výsledkem kalkulace předpokládané hodnoty veřejné zakázky Objednatele na základě znalostí a zkušeností s poskytováním služby v rámci Sítě JčK v předchozím období a jednání s Dodavatelem v rámci zadávacího řízení. Platba za poskytování sociální služby činí za období: i 1. 4. 2016 - 31. 12. 2016: platba za poskytování sociální služby 667 080,00 Kč ii 1. 1. 2017 - 31. 12. 2017: platba za poskytování sociální služby 889 440,00 Kč iii 1. 1. 2018 - 31. 12. 2018: platba za poskytování sociální služby 889 440,00 Kč 4. Platba za poskytování sociální služby celkem za celou dobu trvání smlouvy činí: 2 445 960,00 Kč bez DPH. Vzhledem k tomu, že Dodavatel není plátcem DPH a sazba DPH činí 0%, činí platba za poskytnutí sociální služby 2 445 960,00 včetně DPH (dále v této smlouvě též jen „celková platba za poskytování sociální služby"). 6 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 5. Celková platba za poskytování sociální služby uvedená v článku IV. odst. 4 této smlouvy je nejvýše přípustná. Dodavatel prohlašuje, že se předem seznámil se všemi okolnostmi a podmínkami, které by mohly mít jakýkoli vliv na stanovení celkové platby za poskytování sociální služby. Tato celková platba za poskytování sociální služby zahrnuje předpokládané zvýšení cen za služby v závislosti na čase plnění a předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů. 6. Čerpání platby za poskytování sociální služby bude probíhat dle zásad uvedených v článku V. této smlouvy - Platební podmínky. 7. Objednatel má právo za podmínek uvedených níže v článku V. odst. 8 této smlouvy ponížit platbu za poskytování sociální služby v případě, že Dodavatel nedostatečně splní sjednané závazné monitorovací indikátory uvedené v Příloze č. 1 této smlouvy. 8. Dodavatel je povinen využívat platbu za poskytování sociální služby pouze na úhradu nákladů souvisejících s poskytováním základních činností sociální služby dle této smlouvy a v souladu s účelem této smlouvy. Za výdaje na realizaci předmětu smlouvy se považují náklady, které jsou v místě a čase obvyklé, hospodárné a věcně a časově souvisejí s poskytováním sociální služby. Dodavatel je povinen využít platbu za poskytování sociální služby v souladu s pravidly účelnosti, hospodárnosti a efektivnosti při vynakládání veřejných prostředků a pouze k účelu stanovenému touto smlouvou. V. Platební podmínky 1. Platba za poskytování sociální služby bude hrazena bezhotovostně na bankovní účet Dodavatele, který je uveden v záhlaví této smlouvy nebo který za tím účelem sdělí Dodavatel s dostatečným předstihem předem písemně Objednateli. Všechny platby budou probíhat výhradně v české měně. 2. Platba za poskytování sociální služby bude Dodavateli hrazena Objednatelem průběžně za jednotlivá zúčtovací období (která jsou shodná s monitorovacími obdobími). Jednotlivé částky takto hrazené platby za poskytování sociální služby se budou rovnat skutečně vynaloženým nákladům na poskytování sociální služby v daném zúčtovacím období po odečtení všech výnosů z vlastní činnosti Dodavatele a budou hrazeny vždy po skončení zúčtovacího období na základě faktur vystavených zpětně za skončené zúčtovací období. Faktura bude splňovat náležitosti účetního dokladu dle § 11 zákona č. 561/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Faktura bude dále obsahovat název a registrační číslo Projektu, číslo smlouvy, jméno a kontakt na osobu, která doklad vystavila. Dodavatel vystaví faktury vždy po skončení zúčtovacího období. Dnem uskutečnění plnění bude vždy poslední den monitorovacího období. Faktura bude doručena Objednateli nejpozději do 10 kalendářních dnů ode dne skončení zúčtovacího období. Faktury budou tvořit přílohu monitorovacích zpráv. Platný formulář monitorovacích zpráv a jejích příloh bude uveřejněn na webových stránkách Projektu http://ip4.krai-iihocesky.cz/ a je pro Dodavatele závazný. 3. Objednatel poskytne v prvním zúčtovacím období trvání této smlouvy zálohu na platbu za poskytování sociální služby ve výši 10 % z platby za poskytování sociální 7 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost služby předpokládané pro první zúčtovací období. Tato záloha bude vyplacena na účet Dodavatele do 30ti kalendářních dnu ode dne podpisu této smlouvy oběma smluvními stranami na základě vystavené zálohové faktury. Dodavatel vystaví zálohovou fakturu do 10ti kalendářních dnů po podpisu této smlouvy. Záloha bude vyúčtována v rámci zúčtovací faktury v rámci závěrečného vyúčtování. 4. Závěrečné vyúčtování proběhne na základě závěrečné faktury, která bude předložena spolu se soupiskou účetních dokladů. Závěrečná faktura bude tvořit přílohu závěrečné zprávy a bude proplacena Objednatelem nejdříve po ukončení kontroly závěrečné monitorovací zprávy a po ukončení kontroly vyrovnávací platby za poslední období trvání této smlouvy definované v článku IV. odst. 3 této smlouvy. V případě, že bude zjištěno za toto poslední období trvání této smlouvy definované v článku IV. odst. 3 této smlouvy (tedy období od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2018) duplicitní čerpání dle článku V. odst. 10 této smlouvy či nadměrné vyrovnání ve smyslu článku V. odst. 11 této smlouvy, a bude uzavřen dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby, zavazuje se Dodavatel stornovat prvně vystavenou závěrečnou fakturu a vystavit novou závěrečnou fakturu, ve které bude zohledněno ponížení celkové platby za poskytování sociální služby. 5. Dodavatel je povinen ke každé monitorovací zprávě doložit vždy soupisku účetních dokladů prokazujících náklady na poskytování sociální služby. Dalšími povinnými přílohami monitorovací zprávy je faktura a přehled monitorovacích indikátorů. Součet v soupisce účetních dokladu bude souhlasit s částkou uvedenou na faktuře. Platná verze soupisky účetních dokladů bude uveřejněna na webových stránkách Projektu http://ip4.kraj-jihocesky.cz/ a je pro Dodavatele závazná. 6. Splatnost faktury je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury Objednateli. Podmínkou nabytí splatnosti faktury je to, že tato faktura bude úplná, bude odpovídat formuláři zveřejněnému Objednatelem a i jinak bude formálně v pořádku. Objednatel má právo vyzvat Dodavatele k odstranění případných vad a nedostatků faktury ve lhůtě, kterou mu k tomu zároveň stanoví. 7. V případě, že finanční prostředky ze strany Poskytovatele dotace (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR) nebudou doručeny včas na bankovní účet Objednatele, zavazuje se Objednatel o této skutečnosti informovat Dodavatele a Objednatel má právo požadovat od Dodavatele vystavení nové faktury se lhůtou splatnosti maximálně 60 kalendářních dnů. Dodavatel je povinen v takovém případě stornovat prvotně vystavenou fakturu a vystavit novou fakturu, kterou doručí Objednateli. V případě, že bude v rámci kontroly monitorovací zprávy zjištěna chyba v zaslaných finančních podkladech (soupiska účetních dokladů, faktura,...), má Objednatel právo prodloužit lhůtu splatnosti faktury o dobu 30 kalendářních dnů. V tomto případě je povinen Objednatel Dodavatele včas informovat. 8. Objednatel má právo přiměřeně ponížit či nepřiznat platbu za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací (monitorovací) období po skončení každého zúčtovacího (monitorovacího) období, pokud po skončení příslušného zúčtovacího (monitorovacího) období zjistí, že nebyl splněn hlavní monitorovací indikátor v rozsahu sjednaném pro příslušné monitorovací období či že nebyly za příslušné monitorovací období splněny doplňkové monitorovací indikátory sjednané v Příloze 8 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost č. 1 této smlouvy. Rozsah ponížení platby za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací (monitorovací) období bude odpovídat částce pokrývající nesplněné monitorovací indikátory. Objednatel má právo v rámci rozhodnutí o tom, v jakém rozsahu bude platba za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací období ponížena, zvážit důvody nenaplnění hlavního monitorovacího indikátoru či doplňkových monitorovacích indikátorů, jakož i přihlédnout k tomu, do jaké míry nebyly monitorovací indikátory naplněny. Pokud dojde z důvodů uvedených v tomto odstavci k ponížení platby za poskytování sociální služby, resp. její části za určité zúčtovací období, nevzniká Dodavateli právo na doplatek odpovídající takovému ponížení, a to ani v případě, že na základě závěrečné monitorovací zprávy bude zjištěno, že Dodavatel za celou dobu trvání smlouvy zajistil poskytování sociální služby v rozsahu sjednaném v Příloze č. 1 této smlouvy. 9. V případě, že kdykoliv v průběhu plnění nebo po ukončení smlouvy při provedení kontroly bude zjištěn nesoulad mezi vykazovaným, resp. fakturovaným plněním a Dodavatelem skutečně poskytnutým plněním předmětu smlouvy, bude Objednatel požadovat vrácení neoprávněně vyplacené části platby za poskytování sociální služby. Dodavatel je povinen částku na základě výzvy Objednatele uhradit na účet určený Objednatelem do 30 kalendářních dnů od výzvy Objednatele. 10. Při čerpání finančních prostředků dle této smlouvy je Dodavatel povinen zajistit, aby na stejnou činnost nedocházelo k duplicitnímu čerpání finančních prostředků z jiných zdrojů se stejným účelem. Duplicitním čerpáním finančních prostředků z jiných zdrojů se rozumí čerpání a použití jiné podpory nebo prostředků z jiných zdrojů na náklady (popř. uplatňovaný podíl nákladů), k jejichž úhradě je určena platba za poskytování sociální služby dle této smlouvy (dále jen „duplicitní čerpán?'). V případě, že se tak stane, je nezbytné, aby došlo k ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby stanovené v článku IV. odst. 4 této smlouvy o částku odpovídající zjištěné výši duplicitního čerpání. Mechanismus ponížení celkové platby za poskytování sociální služby v tomto případě je shodný s mechanismem ponížení celkové platby za poskytování sociální služby v případě nadměrného vyrovnání, jak je tento mechanismus upraven v článku V. odst. 11 této smlouvy, a Dodavatel je nositelem povinností v článku V. odst. 11 definovaných. Ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby je v případě zjištění duplicitního čerpání Objednatel oprávněn požadovat také po ukončení platnosti této smlouvy. 11. Pokud platba za poskytování sociální služby dle této smlouvy při zohlednění dalších příjmů Dodavatele z veřejných zdrojů přesáhne částku, která byla nezbytná k pokrytí čistých nákladů skutečně vynaložených při poskytování sociální služby, je taková částka považována za nadměrné vyrovnání (dále jen „nadměrné vyrovnán?') ošetřené článkem 6 Rozhodnutí Komise. V souladu s Rozhodnutím Komise a s podmínkami Pověření je třeba zamezit nadměrnému vyrovnání. Pokud nadměrně vyplacená částka nepřesahuje 10 % roční vyrovnávací platby vypočtené dle pravidel nastavených v Pověření, lze tuto nadměrně vyplacenou částku převést do dalšího ročního období a odečíst ji od platby za poskytování sociální služby splatné v daném ročním období. Tento postup nebude možný v průběhu posledního roku realizace Projektu, kdy bude v případě zjištění nadměrného vyrovnání postupováno dle následujících vět tohoto odstavce bez ohledu na výši nadměrně vyplacené částky. Pokud nadměrně vyplacená částka přesahuje 10 % roční 9 * ** Evropská unie Evropský sociální fond ** ** Operační program Zaměstnanost * * * ** vyrovnávací platby vypočtené dle pravidel nastavených v Pověření, je nezbytné, aby za účelem zamezení nadměrnému vyrovnání byla ponížena výše celkové platby za poskytování sociální služby stanovená v článku IV. odst. 4 této smlouvy o nadměrně vyplacenou částku, Smluvní strany se zavazují, že toto ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby budou v takovém případě realizovat formou dodatku k této smlouvě a Dodavatel se zavazuje uzavřít takový dodatek nejpozději do 30 kalendářních dnu ode dne, kdy bude kjeho uzavření vyzván Objednatelem s tím, že porušení této povinnosti Dodavatele se považuje za podstatné porušení této smlouvy, a Objednateli vznikne v takovém případě právo na smluvní pokutu dle článku XI. odst. 1 této smlouvy a právo od této smlouvy odstoupit dle článku XIII. odst. 1 této smlouvy. Součástí dodatku upravujícího ponížení výše celkové platby za poskytnutí sociální služby bude též úprava výše plateb za poskytnutí sociální služby stanovených v článku IV. odst. 3 této smlouvy pro všechna zbylá období trvání této smlouvy, která následují po období, v rámci kterého došlo k nadměrnému vyrovnání. Poměr ponížení výše těchto plateb za poskytnutí sociální služby stanovených v článku IV. odst. 3 této smlouvy ve vztahu k ponížení celkové platby za poskytování sociální služby má právo určit Dodavatel na základě kalkulace platby za poskytnutí sociálních služeb pro daná období, jež bude předložena Objednatelem Dodavateli ve struktuře shodné jako kalkulace, jež tvořila přílohu č. 4 nabídky Dodavatele v zadávacím řízení. Tato kalkulace bude tvořit přílohu daného dodatku. Dodavatel je po celou dobu trvání smlouvy povinen vést dokumentaci o poskytované sociální službě tak, aby bylo možné kdykoli identifikovat aktivity financované v rámci plnění této smlouvy. Skutečnost, že nedošlo k nadměrnému vyrovnání, je povinen prokázat Dodavatel. 12. Za účelem zajištění dodržení podmínek Pověření a této smlouvy a za účelem zamezení nadměrnému vyrovnání je Dodavatel povinen neprodleně písemně oznámit Objednateli každé získání finanční podpory, kterou obdrží od jiných subjektu než Objednatele za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby (dotace od obcí, sponzorské a jiné dary apod.) či jinou skutečnost, která muže mít za následek nadměrné vyrovnání, a to nejpozději do 30 dnů od obdržení takové finanční podpory či vzniku této skutečnosti. Součástí tohoto oznámení musí být uvedení přesné specifikace účelu finanční podpory a její výše. Obdržením finanční podpory se rozumí: a) přijetí usnesení příslušného orgánu územně samosprávného celku nebo jiného právního subjektu o poskytnutí finanční podpory Poskytovateli, nebo b) přijetí písemného rozhodnutí o poskytnutí finanční podpory, nebo c) uzavření příslušné smlouvy. 13. Dodavatel je povinen doručit Objednateli „Přehled veškerých skutečných výnosů a nákladu poskytované sociální služby" (formulář je uveden na webových stránkách http://ip4.kraj-jihocesky.cz/) vždy za období uplynulého kalendářního roku poskytování sociální služby dle této smlouvy do 10 kalendářních dnů po skončení tohoto období. Při předčasném ukončení této smlouvy platí toto ustanovení obdobně. 10 ************ Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost VI. Práva a povinnosti Objednatele 1. Objednatel je povinen poskytnout Dodavateli včas všechny podklady a formuláře, jež bude Dodavatel při realizaci této smlouvy používat. Objednatel muže splnit svou povinnost dle tohoto odstavce zveřejněním podkladů či formulářů na webových stránkách projektu http://ip4.kraj-jihocesky.cz/. 2. Objednatel je povinen poskytovat Dodavateli po celou dobu trvání smlouvy odbornou a informační podporu nezbytnou pro realizaci předmětu smlouvy. 3. Objednatel si vyhrazuje právo kontrolovat pravidelně či namátkou řádné plnění smlouvy nebo provádět monitorovací šetření v místě plnění. Zástupci Objednatele (zaměstnanci Objednatele nebo třetí osoby vybavené příslušným zmocněním) jsou oprávněni vstupovat do prostor Dodavatele, ve kterých dochází k realizaci předmětu smlouvy, provádět monitorovací návštěvy a kontroly realizace předmětu smlouvy a vyžadovat nápravu zjištěných nedostatků dle článku VIII. této smlouvy. 4. Objednatel je oprávněn provádět pravidelně v termínech sjednaných v této smlouvě kontrolu vyrovnávací platby a nadměrného vyrovnání (dále jen „kontrola vyrovnávací platby"). Kontrola vyrovnávací platby bude probíhat celkem 3 x ročně, a to vždy k následujícím termínům: k 30. 6., k 30. 9. a k 31. 12. daného kalendářního roku, tak, aby výše čerpané vyrovnávací platby mohla být monitorována a nedocházelo k nadměrnému vyrovnání. Do deseti kalendářních dnů od výše uvedených termínů (tzn. od 30. 6., od 30. 9. a od 31. 12. daného kalendářního roku) je Dodavatel povinen doložit Objednateli „Přehled získaných finančních podpor" v návaznosti na článek V. odst. 12 této smlouvy, které obdrží od třetích osob za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby (formulář je uveden na webových stránkách http://ip4.kraj-jihocesky.cz/). 5. Objednatel provede vždy po ukončení každého období trvání smlouvy definovaného v článku IV. odst. 3 této smlouvy kontrolu skutečně obdržených finančních prostředků Dodavatelem v rámci této smlouvy a od třetích osob, poskytnutých za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby. V případě, že Objednatel zjistí, že Dodavateli bylo poskytnuto nadměrné vyrovnání za některé z období definovaných článkem IV. odst. 3 této smlouvy, informuje Objednatel Dodavatele o této skutečnosti a zároveň o částce, která převyšuje částku nezbytnou k pokrytí čistých nákladu vynaložených při poskytování služby obecného hospodářského zájmu. Následně se smluvní strany zavazují přistoupit k ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby postupem definovaným v článku V. odst. 11 této smlouvy. VII. Práva a povinnosti Dodavatele 1. Dodavatel se zavazuje poskytovat sociální službu řádně a včas, s vynaložení veškeré odborné péče, a to svými kvalifikovanými zaměstnanci (sociálními pracovníky, pracovníky v sociálních službách a dalšími odbornými pracovníky). 11 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Dodavatel se zavazuje plnit veškeré povinnosti vyplývající mu z ustanovení této smlouvy, Pověření, zákona o sociálních službách, zadávací dokumentace k zadávacímu řízení. 2. Dodavatel je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č, 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „zákon o účetnictví"), případně, nemá-li tuto povinnost ze zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisu. Účetní doklady musejí být i v případě vedení daňové evidence vystaveny v souladu se zákonem o účetnictví a musejí obsahovat všechny požadované náležitosti, být správné, úplné, průkazné a srozumitelné. Originály dokladu, které budou uvedeny v soupisce účetních dokladů, je Dodavatel povinen předložit kdykoli na vyžádání Objednatele. 3. Dodavatel je povinen vést oddělenou analytickou účetní evidenci všech účetních případů, ze které budou zřejmé účetní případy vztahující se k předmětu smlouvy a použití veškerých finančních prostředků poskytnutých Objednatelem, a bude tak možné poskytovat údaje všem kontrolním orgánům (Objednatel, územní finanční orgány, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Ministerstvo financí ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise, Evropský účetní dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly). Dodavatel má tedy povinnost vést příjmy a výdaje (výnosy a náklady) spojené s poskytováním sociální služby v účetnictví odděleně od příjmů a výdajů spojených s jinými službami či činnostmi poskytovanými či vykonávanými Dodavatelem. Povinnost odděleného účtování se vztahuje na veškeré položky související se sociální službou a nikoli pouze na položky související s poskytnutou platbou za poskytování sociální služby. 4. Dodavatel je povinen nahlásit písemně jakoukoli změnu údajů uvedených v této smlouvě nebo změnu či skutečnost, která by mohla mít vliv na plnění předmětu smlouvy, a to nejpozději do 7 kalendářních dnů od jejího vzniku, a to včetně veškerých personálních změn u osob dle článku XII. této smlouvy a dále u osob, které se budou podílet na poskytování sociální služby dle této smlouvy. Takové oznámení však nezbavuje Dodavatele povinnosti plnit podmínky stanovené ve smlouvě. 5. Dodavatel je povinen uchovávat originál této smlouvy a monitorovacích zpráv, veškeré účetní záznamy a jiné doklady související s plněním předmětu této smlouvy po dobu 10ti let od ukončení této smlouvy, přičemž tato lhůta začíná běžet od 1. ledna následujícího kalendářního roku po vyplacení závěrečné platby Dodavateli. Dokumentace musí být vedena přehledně a být lehce dosažitelná. Po uvedenou dobu je Dodavatel povinen umožnit osobám provádějícím kontrolu nahlédnout do těchto dokladu. 6. Dodavatel je povinen před podpisem této smlouvy uzavřít v souladu s § 80 zákona o sociálních službách smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu sociální služby, která je předmětem této smlouvy, a tuto smlouvu o pojištění odpovědnosti udržovat v platnosti po celou dobu trvání této smlouvy. 7. V případě, že při plnění této smlouvy bude vytvořeno autorské dílo nebo jiný předmět duševního či průmyslového vlastnictví (dále jen „autorské dílo"), zavazuje se Dodavatel poskytnout Objednateli časově a místně neomezenou 12 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost bezplatnou licenci k užití takového autorského díla v neomezeném rozsahu, včetně oprávnění dílo neužívat a zcela nebo z části poskytnout třetí osobě oprávnění tvořící součást licence (sublicenci), a poskytnout Objednateli oprávnění dílo upravovat, je li Dodavatel zároveň autorem, nebo zajistiti takové oprávnění ve prospěch Objednatele od autoru díla, a to bez zbytečného odkladu po vzniku takového autorského díla. 8. Dodavatel je oprávněn zajistit poskytování sociální služby dle této smlouvy prostřednictvím subdodavatele pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele. V takovém případě je Dodavatel povinen zavázat subdodavatele ke splnění všech povinností Dodavatele dle této smlouvy v odpovídajícím rozsahu. 9. Dodavatel je povinen zajistit souhlas osob cílové skupiny se zpracováním osobních údajů v takovém rozsahu, aby Objednatel mohl řádně vykonávat veškerá svá práva dle této smlouvy a plnit povinnosti vůči Poskytovateli dotace, a tyto osobní údaje zpracovávat v souladu a výhradně za podmínek dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 10. Dodavatel je povinen vytvořit podmínky a poskytnout Objednateli nezbytnou součinnost k provádění kontrolní činnosti Objednatele ve vztahu k řádnému plnění této smlouvy a kontrole vyrovnávací platby dle článku VI. této smlouvy a provést nápravu zjištěných nedostatků. Dodavatel je povinen umožnit Objednateli nahlédnout do veškeré dokumentace týkající se plnění předmětu této smlouvy, pořizovat si fotokopie dokumentů umožnit Objednateli kontrolu veškerých podmínek poskytování sociální služby v místě plnění, včetně např. naplňování standardů kvality sociální služby apod. 11. Dodavatel je povinen prokázat Objednateli po celou dobu trvání této smlouvy k jeho žádosti, že nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti ve vztahů ke státnímu rozpočtu, ke státnímu fondu, zdravotním pojišťovnám, České správě sociálního zabezpečení nebo rozpočtu územního samosprávného celku. VIII. Průběžné monitorovací zprávy, závěrečná zpráva, zprávy o udržitelnosti služby 1. Monitorovací období se sjednává jako tříměsíční. 2. Dodavatel je povinen vést průkaznou evidenci vykazovaných monitorovacích indikátorů v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy, při kontrole je povinen tyto údaje prokázat a je povinen řídit se platnou Metodikou pro vykazování monitorovacích indikátorů zveřejněnou na webových stránkách Objednatele. 3. Dodavatel je povinen předložit do 10ti kalendářních dnů od ukončení každého tříměsíčního monitorovacího období průběžnou monitorovací zprávu spolu s fakturou dle článku V. odst. 2 této smlouvy. Průběžná monitorovací zpráva včetně všech příloh bude obsahovat popis realizace předmětu smlouvy za dané monitorovací období v předepsané struktuře, která je dostupná na webu Projektu http://ip4.kraj-jihocesky.cz/ a která je pro Dodavatele závazná. 13 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 4. Za poslední monitorovací období, tj. maximálně za poslední tři měsíce realizace předmětu smlouvy, nahradí průběžnou monitorovací zprávu Závěrečná monitorovací zpráva. 5. Závěrečnou monitorovací zprávu je Dodavatel povinen předložit do 20ti kalendářních dnů po ukončení této smlouvy. Součástí Závěrečné monitorovací zprávy bude soupiska účetních dokladů za poslední monitorovací období. 6. Pokud došlo ke snížení platby za poskytování sociální služby z důvodu nenaplnění monitorovacích indikátorů, je Dodavatel povinen vrátit částku odpovídající rozdílu, pokud mu byla již vyplacena, Objednateli na základě dobropisu na účet Objednatele do 30ti kalendářních dnů od schválení závěrečné zprávy Objednatelem. 7. Dodavatel je povinen řídit se dokumety uveřejněnými Objednatelem na http://ip4.kraj-jihocesky.cz/ a aktuálně platnými dokumenty uveřejněnými na www.esfcr.cz týkající Projektu dle čl. IX. smlouvy. 8. V případě, že Objednatel zjistí, že je monitorovací zpráva neúplná nebo obsahuje formální nedostatky, je Dodavatel povinen monitorovací zprávu doplnit nebo opravit v Objednatelem stanovené lhůtě. Lhůta pro odstranění nedostatků nesmí být kratší než 2 pracovní dny. Smluvní strany si poskytují při odstraňování nedostatků přiměřenou součinnost. Dodavatel bude vyzván k nápravě elektronicky (emailem). 9. Dodavatel je povinen dodržet lhůty pro zaslání monitorovacích zpráv, závěrečné zprávy a zprávy o udržitelnosti služby. Dodavatel je povinen dodržovat Objednatelem stanovený formát a rozsah těchto zpráv i všech příloh. V případě, že je přílohou zprávy faktura a nejsou dodrženy stanovené lhůty ze strany Dodavatele, si Objednatel vyhrazuje právo přesunout proplacení platby za poskytování sociálních služeb nebo její části na dobu vyúčtování následujícího monitorovacího období. 10. Dodavatel je povinen plnit monitorovací indikátory, které jsou uvedeny v Příloze č. 1 této smlouvy. IX. Publicita 1. Dodavatel je povinen zajistit publicitu v souladu s touto smlouvou. 2. Dodavatel je povinen řídit se u všech tištěných materiálů těmito dokumenty, a to vždy v jejich aktuálně platném a účinném znění ke dni zpracování příslušného materiálu: • Manuál pro publicitu operačního programu Zaměstnanost • Pokyny pro zpracování monitorovací zprávy a Závěrečné monitorovací zprávy. 14 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 3. Dodavatel je povinen označit prostory v případě pořádání akcí souvisejících s realizací předmětu této smlouvy dle podmínek uvedených v Manuálu pro publicitu Operačního programu Zaměstnanost, a to vždy v jeho aktuálně platném a účinném znění ke dni pořádání příslušné akce. 4. Dodavatel může k propagaci předmětu této smlouvy použít i jiné způsoby propagace, např. tiskové zprávy v místním, regionálním nebo odborném periodiku a jiné. 5. Dodavatel souhlasí s využíváním veškerých údajů o své osobě a plnění předmětu této smlouvy, které mohou být uvedeny v informačních systémech s údaji fyzických a právnických osob za účelem administrace prostředků z rozpočtu EU. Dodavatel souhlasí se svým zařazením na veřejně přístupný seznam podpořených subjektů, na kterém budou zveřejněny údaje o osobách poskytujících sociální služby v rozsahu stanoveném Manuálem pro publicitu Operačního programu Zaměstnanost. 6. Dodavatel souhlasí s uveřejněním této smlouvy vedené pod ev. č. SZSS/OSVZ/158/16 v evidenci smluv Jihočeského kraje, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselném označené této smlouvy, text smlouvy a datum jejího podpisu. 7. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují souhlas k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek. X. Kontrola 1. Dodavatel je povinen vytvořit v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole") a v souladu s platnými a účinnými evropskými právními předpisy podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této smlouvy, umožnit předběžné a průběžné ověřování souladu údajů uváděných v monitorovacích zprávách se skutečným stavem v místě jeho realizace a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly, příp. jejich zaměstnancům. Těmito oprávněnými osobami jsou Objednatel a jím pověřené osoby, územní finanční orgány, Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly. 2. Kontrola bude prováděna buď v sídle / místě podnikání Dodavatele, příp. subdodavatele, nebo v jiném místě plnění, pokud se liší od sídla / místa podnikání Dodavatele, nebo bude prováděna na základě předložených dokladů, které si mohou kontrolní pracovníci kdykoli vyžádat a Dodavatel je povinen je předložit ve stanovené lhůtě. 15 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 3. Dodavatel je povinen Objednatele informovat bezodkladně o všech provedených kontrolách ze strany jiných subjektu než Objednatele, o všech navržených nápravných opatřeních, která budou výsledkem těchto kontrol a o jejich splnění. 4. Členové kontrolní skupiny mají při výkonu kontroly práva a povinnosti ze zákona č. 255/2012 Sb., kontrolní řád, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „kontrolní řáď") a dle zákona o finanční kontrole. Při kontrole postupují tak, aby zjistili objektivní stav předmětu kontroly. Členové kontrolní skupiny jsou povinni šetřit práva a právem chráněné zájmy kontrolovaných osob. 5. Výsledek kontroly je písemně zaznamenán v protokolu, který obsahuje zejména popis zjištěných skutečností s uvedením konkrétních nedostatku a ustanovení porušených právních předpisů nebo podmínek finanční podpory. 6. Protokol je vyhotovován ve dvou stejnopisech, a to jedenkrát pro kontrolovanou osobu a jedenkrát pro kontrolní orgán. 7. Vedoucí kontrolní skupiny poučí kontrolovanou osobu o její povinnosti přijmout nápravná opatření k odstranění nedostatků bez zbytečného odkladu ve lhůtě stanovené kontrolním orgánem a podat kontrolnímu orgánu písemnou zprávu o přijetí těchto opatření a o jejich splnění ve stanovených lhůtách. Neodstranění nedostatků ve lhůtě stanovené kontrolním orgánem může mít za následek pozastavení úhrady faktury do doby odstranění nedostatků, popřípadě do doby vyúčtování následujícího monitorovacího období. 8. Oprava chyb v psaní, počtech nebo jiných zřejmých nesprávnostech v protokolu, provedené vedoucím kontrolní skupiny na základě písemného návrhu kontrolované osoby nebo i bez jejího návrhu se nepovažují za řízení o námitkách. O takové opravě bude kontrolovaná osoba vyrozuměna písemně. Doklad o vyrozumění, původní verze protokolu obsahující nesprávnost a opravená verze protokolu budou uloženy ve spisu ke kontrole. 9. Kontrolní orgán je oprávněn kontrolovat ve smyslu předchozích odstavců také ostatní členy sdružení v případě podání společné nabídky, resp. kontrolovat subdodavatele sociální služby. V případě, že subdodavatel poruší stanovená pravidla, mohou být při neodstranění nedostatků kráceny poskytnuté finanční prostředky Dodavateli, kterému jsou za poskytnuté služby vypláceny. 10. Při výkonu veřejnoprávní kontroly může Objednatel nebo jiný kontrolní orgán uložit i další sankce vyplývající z právních předpisů, a to nezávisle na uplatnění sankcí dle této smlouvy. XI. Smluvní pokuta 1. Dodavatel je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu za porušení následujících povinností: 16 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost v případě, že Dodavatel nedodrží lhůtu pro odevzdání průběžné monitorovací zprávy, Závěrečné monitorovací zprávy, zprávy o udržitelnosti služby, či případné opravy některé z těchto zpráv stanovenou v této smlouvě nebo určenou Objednatelem, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč, a to za každý i započatý den prodlení; • v případě, že Dodavatel poruší svou povinnost sjednanou v článku VIII. odst. 6 této smlouvy vrátit ve stanovené lhůtě Objednateli finanční prostředky, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč, a to za každý i započatý den prodlení; • v případě, že Dodavatel duplicitně čerpal finanční prostředky na realizaci předmětu této smlouvy, je povinen uhradit Objednateli smluvní pokuty ve výši 15 % z duplicitně čerpané částky; • za porušení pravidel publicity je Dodavatel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny plnění za každé porušení povinnosti stanovené v článku XI. této smlouvy nebo v Manuálu pro publicitu Operačního programu Zaměstnanost; • za porušení pravidel pro archivaci dokladů nebo pravidel pro vedení účetnictví je Dodavatel povinen zaplatiti Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny plnění za každé porušení povinnosti, • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 10 této smlouvy (duplicitní čerpání), je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši duplicitně čerpané částky; • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 11 této smlouvy (nadměrné vyrovnání), je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši nadměrně vyplacené částky; • pokud Dodavatel použije platbu za poskytování sociální služby v rozporu s ustanovením článku IV. odst. 9 této smlouvy k jinému účelu, než na řádné plnění toto smlouvy, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši neoprávněně použitých finančních prostředků. 2. Smluvní pokuta je splatná do 15 kalendářních dnů ode dne doručení jejího vyúčtování Dodavateli. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo Objednatele na náhradu škody vzniklé porušením smluvních povinností ze strany Dodavatele. Dodavatel je povinen plnit povinnost zajištěnou smluvní pokutou i po zaplacení smluvní pokuty. Ukončením platnosti smlouvy nezaniká právo na úhradu smluvní pokuty. Smluvní pokutu je Objednatel oprávněn započíst proti jakékoli pohledávce Dodavatele dle této smlouvy. XII. Komunikace smluvních stran 1. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami bude činěna písemně nebo elektronickou poštou. Písemnou komunikací se rozumí komunikace pomocí doporučené pošty nebo kurýrní služby. Ke vzájemné komunikaci budou využívány níže uvedené údaje: Objednatel: 17 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Adresa: Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice Kontaktní osoby: Mgr. Lenka Sládková - projektový a finanční manažer, Email: sladkova@krai-iihoceskv.cz Telefon: 386 720 776 Mgr. Beata Dušková Pryk - projektový a finanční manažer, Email: duskova@krai-iihoceskv.cz. Telefon: 386 720 775 Mgr..Aneta Majerová - metodik krajské sítě sociálních služeb (problematika vyrovnávací platby), Email: maierova@krai-iihocesky.czf Telefon: 386 720 741 Dodavatel: Adresa: Farní charita Prachatice, Slunečná 1135, 383 01 Prachatice Telefon: 388 328 226 Mobil: 731 604 442 Email: reditel@charitaprachatice.cz Kontaktní osoby: Jana Schwarzová Výše uvedené adresy a kontaktní osoby mohou být změněny pouze na základě písemného oznámení doručeného smluvní stranou druhé smluvní straně s tím, že takováto změna se stane účinnou dnem doručení oznámení druhé smluvní straně. 2. Objednatel je povinen poskytovat kontaktním osobám Dodavatele na vyžádání informace, které se týkají hospodaření se svěřenými finančními prostředky. 3. Dodavatel je povinen ohlásit Objednateli jakékoli změny v identifikaci (sídlo, název, IČ, změnu statutárního zástupce), v právní formě, (občanské sdružení, spolek, právnická osoba / obchodní společnost, jiná právnická osoba, fyzická osoba / podnikající), příp. převod Dodavatele na jiný subjekt či nástupnickou právnickou osobu, anebo ukončení činnosti a likvidaci. Tyto skutečnosti je Dodavatel povinen písemně oznámit Objednateli do 10 dnu ode dne vzniku či nabytí účinnosti této skutečnosti. V případě nedodržení této podmínky (součinnosti) může Objednatel smlouvu vypovědět dle článku XIII. této smlouvy. 4. Dodavatel je povinen sledovat webové stránky Projektu http://ip4.kraj- jihocesky.cz/ a webovou nástěnku Projektu. XIII. Ukončení smlouvy 1. Tato smlouva zaniká uplynutím doby trvání smlouvy. 18 #* **^ Evropská unie Evropský sociální fond * * Operační program Zaměstnanost ** * * * 2. Tato smlouva zaniká v případě vyřazení Dodavatele ze Sítě sociálních služeb Jihočeského kraje. 3. Tato smlouva muže být ukončena písemnou dohodou smluvních stran. 4. Smluvní strany se dohodly, že smlouvu lze ukončit na základě písemné výpovědi či odstoupením od smlouvy z důvodů sjednaných dále v tomto článku této smlouvy. 5. Objednatel má právo písemně vypovědět tuto smlouvu v těchto případech: • Dodavatel přestane poskytovat sociální službu v rozsahu sjednaném touto smlouvou; • Objednatel zjistí závažné nedostatky v poskytování sociální služby Dodavatelem v určitém monitorovacím období, kdy hlavní monitorovací indikátory pro dané období byly naplněny méně než z 50 % (slovy padesáti procent); • Dodavatel poskytuje sociální službu prostřednictvím subdodavatele b.ez předchozího souhlasu Objednatele; • Dodavatel neoznámil Objednateli skutečnosti uvedené v článku XII. Odst. 3 této smlouvy, které mají vliv na plnění povinností Dodavatele dle této smlouvy; • Dodavatel není schopen zajistit řádné poskytování sociální služby v rozsahu sjednaném touto smlouvou. Výpovědní Ihuta činí v tomto případě 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy byla výpověď doručena Dodavateli. 6. Dodavatel má právo písemně vypovědět tuto smlouvu v těchto případech: • Poskytovatel dotace ukončí poskytování finanční podpory Projektu; • Dodavatel není schopen zajistit poskytování sociální služby v rozsahu sjednaném touto smlouvou. Výpovědní Ihuta činí v tomto případě 1 měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy byla výpověď doručena Objednateli. 7. Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy v těchto případech: • Je zahájeno insolvenční řízení proti Dodavateli; • Poskytovatel dotace ukončí poskytování finanční podpory Projektu či Objednatel není z jiného důvodu trvale schopen platiti Dodavateli platbu za poskytování sociální služby dle této smlouvy (např. pro ztrátu dotace); • Dodavatel nezahájil poskytování sociální služby během prvního monitorovacího období; • Dodavatel se dopustil duplicitního či neoprávněného čerpání prostředků finanční podpory v závažném rozsahu; • Dodavatel opakovaně odepřel poskytnutí součinnosti při provádění kontroly; • Dodavatel opakovaně nebo v závažném rozsahu uvedl nepravdivé údaje v monitorovacích zprávách, • Dodavatel pozbude příslušné oprávnění (registraci ZSS) poskytovat sociální službu dle této smlouvy nebo přestane splňovat podmínky nutné pro registraci dle této smlouvy, 19 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 10 této smlouvy (duplicitní čerpání), • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 11 této smlouvy (nadměrné vyrovnání), • pokud Dodavatel použije platbu za poskytování sociální služby v rozporu s ustanovením článku IV. odst. 9 této smlouvy k jinému účelu, než na řádné plnění toto smlouvy, v závažném rozsahu. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem doručení oznámení o odstoupení Dodavateli. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčena práva smluvních stran na smluvní pokutu, náhradu škody či jiné peněžité nároky, vzniklá přede dnem odstoupení od smlouvy. 8. V případě předčasného ukončení smlouvy má Dodavatel nárok na část platby za poskytování sociální služby ve výši odpovídající skutečně poskytnutým jednotkám sociální služby do doby předčasného ukončení této smlouvy. V případě jakéhokoli předčasného ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání smlouvy je Dodavatel povinen vypracovat a předložit Objednateli závěrečnou monitorovací zprávu a závěrečnou fakturu do 30 dnů od ukončení smlouvy. V závěrečné faktuře Dodavatel vyúčtuje služby, které byly z jeho strany řádně, včas a v požadované kvalitě poskytnuty do dne předčasného ukončení smlouvy a dosud nebyly v souladu s touto smlouvou vyúčtovány, a vyúčtuje rovněž zálohu poskytnutou při zahájení realizace zakázky podle článku V. odst. 3 této smlouvy. Předčasné ukončení smlouvy nemá vliv na pravidlo, že nesmí dojít k nadměrnému vyrovnání. Ustanovení této smlouvy o nadměrném vyrovnání se tedy v tomto případě použiji obdobně. XIV. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem, ZVZ a zákonem o sociálních službách. 2. Tato smlouva může být měněna pouze písemně, a to vzestupně číslovanými dodatky s účinností změn ke dni podpisu dodatku oběma smluvními stranami. Každá změna, která by změnila předmět nebo účel této smlouvy, je od počátku neplatná. 3. Tato smlouva se vyhotovuje ve čtyřech stejnopisech, přičemž Dodavatel obdrží jedno vyhotovení a Objednatel tři vyhotovení. 4. Pokud by bylo či se do budoucna stalo některé ustanovení této smlouvy neplatné, neúčinné neb nevymahatelné, nepůsobí to neplatnost, neúčinnost nebo nevymahatelnost smlouvy jako celku. Smluvní strany se v takovém případě zavazují uzavřít mezi sebou dodatek ke Smlouvě, kterým toto neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné ustanovení nahradí ustanovením platným, účinným nebo vymahatelným, které nejvíce odpovídá původnímu ustanovení a účelu této Smlouvy. 20 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 5. Smluvní strany výslovně souhlasí s uveřejněním této smlouvy v evidenci smluv Jihočeského kraje, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy, text smlouvy a datum jejího podpisu. 6. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. V případě, že smlouva nabude platnosti a účinnosti až po 1. 4. 2016, považuje se plnění poskytnutí Dodavatelem v období od 1. 4. 2016 do nabytí platnosti a účinnosti této smlouvy za plnění poskytnuté v souladu s touto smlouvou. 7. Přílohy této smlouvy jsou: • Příloha č. 1 - Monitorovací indikátory 8. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že jejímu obsahu rozumí, že s ní souhlasí a že tato smlouva byla sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, nikoli v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své . podpisy. V Českých Budějovicích, dne CM zo