Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
★* ★* Evropská unie ____ ««...*1« Evropský sociální fond *** Operační program Zaměstnanost KUJCP01FRSLY Smlouva o zajištění sociální služby szss/osvz/177/16, 1. Jihočeský kraj Sídlo: U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice IČ: 70890650 DIČ: CZ70890650 zastoupený Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem Jihočeského kraje Peněžní ústav: . Československá obchodní banka, a.s. Číslo bankovního spojení: 2500001105/0300 dále jen „Objednáter a 2. Spolek Slunečnice Sídlo: 1. máje 74, 385 01 Vim perk II IČ: 03467554 Statutární zástupce: Radka Furišová - člen výkonného výboru Peněžní ústav: GE Money Bank Číslo bankovního spojení: 216258027/0600 dále jen „Dodavater obě sm luvní strany společně dále nazývány jako „smluvnístrany", uzavírají ve sm yslu § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „občanský zákoník"), tuto smlouvu o zajištění sociální služby Sociálně terapeutické dílny (dále jen „ smlouva"): 1 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Z. Prohlášení smluvních stran 1. Objednatel prohlašuje, že je na základě Rozhodnutí o poskytnutí dotace č. OPZ005- 871-7/2016, vydaného Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR (dále jen „Poskytovatel dotace") v rám ci Operačního program u Zam ěstnanost (dále jen „Rozhodnutí o poskytnutí dotace") příjem cem dotace z Operačního programu Zam ěstnanost (dále jen „OP Z"). 2. Tato sm louva je mezi sm luvním i stranam i uzavírána v rámci realizace projektu „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji IV", registrační číslo projektu CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001897 (dále jen „Projekt). V rámci realizace Projektu je účelem dotace podpora sociálního začleňování sociálně vyloučených osob a osob ohrožených sociálním vyloučením zajištěním a zvýšením dostupnosti vybraných druhů sociálních služeb na územ í Jihočeského kraje. 3. Objednatel prohlašuje, že výběr sociálních služeb a určení cílových skupin, pro které budou sociální služby v rámci Projektu určeny, reflektuje jeho potřeby, které vyp lývají ze Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Jihočeském kraji na období 2014 - 2016 (včetně jeho následné aktualizace), vyhotoveného na základě § 95 písm. d) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „zákon o sociálních službách"). 4. Sm luvní strany shodně prohlašují, že účelem této sm louvy je zajištění dostupnosti poskytování sociální služby v Jihočeském kraji v rozsahu upraveném v této smlouvě a jejích přílohách tak, aby byla zaručena odpovídající úroveň poskytování sociální služby a dostupnost pro osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené a aby docházelo k naplňování cílů této služby, kterými jsou nápomoc cílové skupině zapojit se do ekonomického, sociálního a kulturního života společnosti, případně i návrat osob cílové skupiny a jejich uplatnění na trhu práce. 5. Sm luvní strany berou na vědomí, že poskytování služeb v rámci Projektu pojmově naplňuje znaky poskytování služeb obecného hospodářského zájmu ve smyslu Rozhodnutí Kom ise č. 2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Sm louvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (dále jen „Rozhodnutí Komise"), přičem ž zabezpečení sociálních služeb v rozsahu základních činností stanovených zákonem o sociálních službách pro cílovou skupinu bez úhrady, případně za úhradu ve výši stanovené zákonem o sociálních službách a prováděcí vyhláškou, představuje závazek veřejné služby. 6. Sm luvní strany shodně prohlašují, že tuto sm louvu uzavírají na základě výsledků řádně provedeného výběrového řízení podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZV Z") a podle Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost, v platném a účinném znění, a Metodického pokynu pro realizaci veřejných zakázek v rámci Projektu č. MP/94/OSVZ, v platném a účinném znění, a jsou seznám eny 2 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost s podmínkami stanoveným i OP Z, podmínkami pro účast v Projektu, a jsou rovněž obeznámeny s koncepcí Projektu. 7. Objednatel prohlašuje, že provedl s náležitou odbornou péčí průzkum poskytovatelů sociálních služeb, kteří jsou schopni v souladu se zákonem o sociálních službách sociální službu, jejíž poskytování je předmětem této smlouvy, v m ístě plnění sjednaném v článku III. této sm louvy poskytnout. Na základě tohoto průzkumu Objednatel zjistil, že předmětnou sociální službu je schopen poskytovat v souladu s touto smlouvou a zákonem o sociálních službách v místě plnění pouze Dodavatel a veřejná zakázka tak může být z důvodu vyplývajícího ze zákona o sociálních službách splněna pouze Dodavatelem, tj. že jsou splněny podmínky zadání veřejné zakázky dle § 23 odst. 4 písm, a) ZVZ. Objednatel z tohoto důvodu zadal veřejnou zakázku v je dn acím řízen í bez uveřejnění na základě písem né v ýzvy ze dne 14. 1. 2016. Objednatel zároveň zveřejnil dne 14. 12. 2015 předběžné oznám ení dle § 86 ZVZ a dne 29. 2. 2016 dobrovolné oznámení o záměru uzavřít smlouvu dle § 146 odst. 2 ZVZ. Dodavatel podal v jednacím řízení bez uveřejnění na základě písemné výzvy Objednatele nabídku, která splnila veškeré zadávací podmínky včetně kvalifikačních předpokladů. Dodavatel splnil rovněž všechny požadované kvalifikační předpoklady. 8. Objednatel prohlašuje, že Rada Jihočeského kraje rozhodla svým usnesením č. 222/2016/R K -83 ze dne 10. 3. 2016 o zadání veřejné zakázky Dodavateli, o svěření závazku veřejné služby Dodavateli za touto smlouvou stanovených podmínek a o uzavření této sm louvy s Dodavatelem. 9. Objednatel prohlašuje, že dne 3. 2. 2016 vydal Dodavateli v souladu s Rozhodnutím Komise pověření poskytováním služby obecného hospodářského zájmu (dále jen „Pověřen?'). Tato sm louva spolu s Pověřením (případně dalším i tituly k doplňkovému financování služby) představuje společný akt, jím ž je Dodavatel pověřen poskytováním služby obecného hospodářského zájmu ve smyslu Rozhodnutí Komise. 10. Dodavatel prohlašuje, že ke dni podpisu této sm louvy splňuje všechny podm ínky stanovené platným i právními předpisy České republiky pro to, aby mohl řádně poskytovat sociální službu podle této sm louvy, zejména že disponuje dostatečným technickým a personálním vybavením pro poskytování sociální služby a že je řádně registrován v souladu s § 78 a násl. zákona o sociálních službách. Dodavatel rovněž prohlašuje, že mu nejsou známy žádné překážky, pro které by nemohl poskytovat sociální službu nebo pro které by nemohl být sm luvní stranou dle této smlouvy. Dodavatel prohlašuje, že byl zařazen ve sm yslu § 95 písm. h) zákona o sociálních službách do Sítě sociálních služeb Jihočeského kraje (dále jen „S íť JčK"). II. Předmět smlouvy 1. Předm ětem této sm louvy je závazek veřejné služby spočívající v povinnosti Dodavatele poskytovat po celou dobu trvání této sm louvy sociální službu Sociálně terapeutické d íln y (dále jen „sociální služba") dle § 67 zákona o sociálních 3 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost službách a dle § 32 vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „prováděcí vyhláška") v rozsahu základních činností pro osoby cílové skupiny je poskytnutí služby osobám se sníženou soběstačností z důvodu zdravotního postižení, které nejsou z tohoto důvodu um ístitelné na otevřeném ani na chráněném trhu práce. Účelem poskytování této služby je dlouhodobá a pravidelná podpora zdokonalování pracovních návyků a dovedností prostřednictvím sociálně pracovní terapie, (dále jen „ osoby cílové skupiny"). Závazek D odavatele provozovat sociální službu Sociálně terapeutické dílny pro osoby cílové skupiny představuje komplexní zajištění sociální služby poskytované osobám cílové skupiny (viz odst. 4 tohoto článku této smlouvy). V návaznosti na § 67 odst. 1 a 2 zákona o sociálních službách je sociální služba definována následujícím způsobem: Sociálně terapeutické dílny jsou ambulantní služby poskytované osobám se sníženou soběstačností z důvodu zdravotního postižení, které nejsou z tohoto důvodu um ístitelné na otevřeném ani chráněném trhu práce, Jejich účelem je dlouhodobá a pravidelná podpora zdokonalování pracovních návyků a dovedností prostřednictvím sociálně pracovní terapie. Sociální služba obsahuje tyto základní činnosti: • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy, • nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění, • podpora vytváření a zdokonalování základních pracovních návyků a dovedností. 2. Pro účely této sm louvy je definována jednotka sociální služby jako kontakt (dále jén Jednotka sociální služby"). Jednotka sociální služby ^kontakt" je vztažena k monitorovacímu indikátoru „Počet kontaktů za den", který je zároveň hlavním monitorovacím indikátorem plnění této smlouvy. 3. Rozsah poskytování sociální služby je pro účely této sm louvy sjednán takto: • V případě, že jednotkou sociální služby je kontakt, zavazuje se Dodavatel zajistit dostupnost sociální služby (tj. materiální, technickou, hygienickou, personální, odbornou dostupnost sociální služby) pro osoby cílové skupiny m inim álně v rozsahu celkové kapacity 5 610 jednotek sociální služby po celou dobu trvání této sm louvy (dále jen „minimálnípočet kontaktů/den" či „minimální okamžitá kapacita"), a poskytovat sociální službu zájem cům z řad osob cílové skupiny v rozsahu dle přílohy č. 1 této sm louvy po celou dobu trvání této smlouvy do naplnění celkové kapacity minimálního počtu kontaktů. 4. Závazek Dodavatele zajistit m inim ální okamžitou kapacitu a poskytnout službu dle článku II. odst. 3 této sm louvy zahrnuje povinnost Dodavatele zajistit službu v rozsahu základních činností, jak jsou tyto činnosti vymezené zákonem o sociálních službách a prováděcí vyhláškou, zadávacími podmínkami Objednatele a závaznou nabídkou Dodavatele. Komplexním zajištěním služeb se rozumí zejména zabezpečení veškeré organizační a odborné činnosti, požadované k poskytování sociální služby v rozsahu základních činností, a to bez úhrady, případně za úhradu 4 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost od osob cílové skupiny stanovenou ve sm louvě o poskytování sociálních služeb dle § 91 zákona o sociálních službách. Dodavatel se zavazuje poskytovat na své náklady i další činnosti, práce, služby a dodávky, jejichž poskytování přímo nevyplývá z ustanovení tohoto odstavce, avšak požadavek na jejich poskytnutí vyplývá z povinnosti Dodavatele poskytovat sociální službu s náležitou odbornou péčí tak, aby bylo dosaženo účelů dotace a cílů Projektu. 5. Dodavatel je povinen po celou dobu trvání sm louvy plnit předepsaný hlavní m onitorovací Indikátor specifikovaný v příloze č. 1 této sm louvy, která tvoří nedílnou součást této sm louvy (dále jen „Příloha č. i " ) . Tím to předepsaným hlavním monitorovacím indikátorem, jež je pro Dodavatele závazný, je: > Počet kontaktů za den.. Dodavatel je povinen sledovat a vykazovat další doplňkové monitorovací indikátory, pokud jsou sjednány v Příloze č. 1 této sm louvy. Jak hlavní monitorovací indikátor, tak doplňkové m onitorovací indikátory jsou pro Dodavatele závazné. 6. V případě, že ze strany D odavatele nebude splněn hlavní m onitorovací indikátor v rozsahu sjednaném pro příslušné monitorovací období v této Sm louvě a je jí Příloze č. 1 či nebudou za příslušné m onitorovací období splněny doplňkové m onitorovací indikátory sjednané v Příloze č. 1 této sm louvy, má Objednatel právo požadovat na Dodavateli okam žitou nápravu vzniklého stavu, a to na náklady Dodavatele, a/nebo přim ěřeně ponížit či nepřiznat platbu za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací (m onitorovací) období, ve kterém zjistil nesplnění hlavního monitorovacího indikátoru či nesplnění doplňkových monitorovacích indikátorů sjednaných v Příloze č. 1 této sm louvy (článek V. odst. 8 této sm louvy), případně využít další práva přiznaná mu v ustanoveních této sm louvy (právo na sm luvní pokutu či jednostranné ukončení sm louvy). 7. Právo poskytovat služby na základě této sm louvy představuje výhradní právo D odavatele udělené Objednatelem v. souladu s Pravidly pro aktualizaci sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji v platném znění. 8. Za řádné poskytnutí služeb na základě této sm louvy se považuje pouze takové poskytnutí služeb, které zcela naplní požadavky stanovené touto smlouvou, nabídkou Dodavatele a právními předpisy, zejm éna požadavky na včasnost, kvalitu, dostupnost (m inim ální okamžitou kapacitu), nediskriminační přístup vůči cílové skupině a splnění závazných monitorovacích indikátorů v míře stanovené O b je dn atelem . III. Doba a místo plnění 1. S m lu vn í strany se dohodly, že Dodavatel bude poskytovat sociální službu dle této sm louvy od 1. 4. 2016 do 31. 12. 2018 (dále jen „doba trvání smlouvy"). Doba trvání sm louvy je rozdělena na jednotlivá m onitorovací období, která jsou vždy v délce 3 (slovy tři) m ěsíce (dále jen „monitorovacíobdobí'). První m onitorovací období počíná běžet dnem 1. 4. 2016. 5 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 2. V případě, že délka trvání závazku veřejné služby v Pověření je kratší než doba trvání této sm louvy, zavazuje se Objednatel před zahájením doby trvání této sm louvy vydat dodatek k Pověření, kterým bude prodloužena délka trvání závazku veřejné služby stanovená v Pověření, jeho článku 7., tak, aby se shodovala s dobou trvání této sm louvy. Doba trvání této sm louvy se považuje za délku trvání závazku veřejné služby. 3. Místem plnění, tj. místem poskytování sociální služby dle této sm louvy je území ORP Vimperk. IV. Platba za poskytování sociální služby 1. Objednatel se zavazuje za podm ínek sjednaných touto sm louvou zaplatit Dodavateli za řádně poskytnutou sociální službu dle této Sm louvy platbu (dále jen „platba za poskytování sociální služby"), je jíž m axim ální výše, jako ž i podm ínky a způsob úhrady, jsou sjednány dále v této smlouvě. 2. Sm luvní strany shodně prohlašují, že jsou srozum ěny s tím , že v souladu s Pověřením je systém financování sociální služby koncipován jako vícezdrojový (z prostředku státního rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celku a dalších zdrojů), když platba za poskytování sociální služby je součástí systému financování sociální služby. Platba za poskytování sociální služby dle této sm louvy má charakter tzv. vyrovnávací platby ve sm yslu Rozhodnutí Kom ise (dále jen „vyrovnávací platba"). V ýše platby za poskytování sociální služby nesm í přesáhnout výši vyrovnávací platby. Výše vyrovnávací platby nesmí přesáhnout rozsah nezbytný k pokrytí čistých nákladů vynaložených při plnění závazků veřejné služby. Vyrovnávací platba je v souladu s Pověřením a Rozhodnutím Komise Dodavateli stanovena jako celková výše prostředků z veřejných rozpočtů, kterou potřebuje k zajištěné dostupnosti poskytování sociální služby (dokrytí svých provozních nákladů) vedle prostředků, které získá vlastní činností, a je kalkulována jako rozdíl optim álních nákladů a optimálních výnosů z vlastní činnosti Dodavatele (úhrada za poskytování sociální služby od uživatelů, úhrady zdravotních pojišťoven, případně další příjmy spojené s poskytováním sociální služby mimo veřejné rozpočty). 3. Platba za poskytování sociální služby byla stanovena na základě výsledku zadávacího řízení a je výsledkem kalkulace předpokládané hodnoty veřejné zakázky Objednatele na základě znalostí a zkušeností s poskytováním služby v rámci Sítě JčK v předchozím období a jednání s Dodavatelem v rámci zadávacího řízení. Platba za poskytování sociální služby činí za období: i 1. 4. 2016 - 31. 12. 2016: platba za poskytování sociální služby 583 200,- Kč ii 1. 1. 2017 - 31. 12. 2017: platba za poskytování sociální služby 718 200,- Kč iii 1. 1. 2018 - 31. 12. 2018: platba za poskytování sociální služby 718 200,- Kč 6 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 4. Platba za poskytování sociální služby celkem za celou dobu trvání sm louvy činí: 2 019 600,- Kč bez DPH. Vzhledem k tom u, že Dodavatel není plátcem DPH a sazba DPH činí 0 %, činí platba za poskytnutí sociální služby 2 019 600,- Kč včetně DPH (dále v této sm louvě též jen „celková platba za poskytování sociální služby"). 5. Ceíková platba za poskytování sociální služby uvedená v článku IV. odst. 4 této sm louvy je nejvýše přípustná. Dodavatel prohlašuje, že se předem seznám il se všem i okolnostm i a podm ínkam i, které by m ohly m ít jakýkoli vliv na stanovení celkové platby za poskytování sociální služby. Tato celková platba za poskytování sociální služby zahrnuje předpokládané zvýšení cen za služby v závislosti na čase plnění a předpokládaný vývoj cen vstupních nákladu. 6. Čerpání platby za poskytování sociální služby bude probíhat dle zásad uvedených v článku V. této sm louvy - Platební podmínky. 7. Objednatel má právo za podm ínek uvedených níže v článku V. odst. 8 této sm louvy ponížit platbu za poskytování sociální služby v případě, že Dodavatel nedostatečně splní sjednané závazné m onitorovací indikátory uvedené v Příloze č. 1 této sm louvy. 8. Dodavatel je povinen využívat platbu za poskytování sociální služby pouze na úhradu nákladů souvisejících s poskytováním základních činností sociální služby dle této sm louvy a v souladu s účelem této sm louvy. Za výdaje na realizaci předmětu smlouvy se považují náklady, které jsou v místě a čase obvyklé, hospodárné a věcně a časově souvisejí s poskytováním sociální služby. Dodavatel je povinen využít platbu za poskytování sociální služby v souladu s pravidly účelnosti, hospodárnosti a efektivnosti při vynakládání veřejných prostředků a pouze k účelu stanovenému touto smlouvou. V. Platební podmínky 1. Platba za poskytování sociální služby bude hrazena bezhotovostně na bankovní účet Dodavatele, který je uveden v záhlaví této sm louvy nebo který za tím účelem sdělí Dodavatel s dostatečným předstihem předem písemně Objednateli. Všechny platby budou probíhat výhradně v české měně. 2. Platba za poskytování sociální služby bude Dodavateli hrazena Objednatelem průběžně za jednotlivá zúčtovací období (která jsou shodná s monitorovacími obdobími). Jednotlivé částky takto hrazené platby za poskytování sociální služby se budou rovnat skutečně vynaloženým nákladům na poskytování sociální služby v daném zúčtovacím období po odečtení všech výnosů z vlastní činnosti Dodavatele a budou hrazeny vždy po skončení zúčtovacího období na základě faktur vystavených zpětně za skončené zúčtovací období. Faktura bude splňovat náležitosti účetního dokladu dle § 11 zákona č. 561/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Faktura bude dále obsahovat název a registrační číslo Projektu, číslo sm louvy, jm éno a kontakt na osobu, která doklad vystavila. Dodavatel vystaví faktury vždy po skončení zúčtovacího období. Dnem uskutečnění plnění bude vždy poslední den monitorovacího období. Faktura bude doručena Objednateli nejpozději 7 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost do 10 kalendářních dnů ode dne skončení zúčtovacího období. Faktury budou tvořit přílohu monitorovacích zpráv. Platný form ulář monitorovacích zpráv a jejích příloh bude uveřejněn na webových stránkách Projektu http://ip4.krai-iihoceskv.cz/ a je pro Dodavatele závazný. 3. Objednatel poskytne v prvním zúčtovacím období trvání této sm louvy zálohu na platbu za poskytování sociální služby ve výši 10 % z platby za poskytování sociální služby předpokládané pro první zúčtovací období. Tato záloha bude vyplacena na účet Dodavatele do 30ti kalendářních dnu ode dne podpisu této sm louvy oběma sm luvním i stranam i na základě vystavené zálohové faktury. Dodavatel vystaví zálohovou fakturu do 10ti kalendářních dnů po podpisu této sm louvy. Záloha bude vyúčtována v rámci zúčtovací faktury v rámci závěrečného vyúčtování. 4. Závěrečné vyúčtování proběhne na základě závěrečné faktury, která bude předložena spolu se soupiskou účetních dokladů. Závěrečná faktura bude tvořit přílohu závěrečné zprávy a bude proplacena Objednatelem nejdříve po ukončení kontroly závěrečné monitorovací zprávy a po ukončení kontroly vyrovnávací platby za poslední období trvání této sm louvy definované v článku IV. odst. 3 této smlouvy. V případě, že bude zjištěno za toto poslední období trvání této sm louvy definované v článku IV. odst. 3 této sm louvy (tedy období od 1. 1. 2Q18 do 31. 12. 2018) duplicitní čerpání dle článku V. odst. 10 této sm louvy či nadm ěrné vyrovnání ve sm yslu článku V. odst. 11 této sm louvy, a bude uzavřen dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby, zavazuje se Dodavatel stornovat prvně vystavenou závěrečnou fakturu a vystavit novou závěrečnou fakturu, ve které bude zohledněno ponížení celkové platby za poskytování sociální služby. 5. Dodavatel je povinen ke každé m onitorovací zprávě doložit vždy soupisku účetních dokladů prokazujících náklady na poskytování sociální služby. Dalšími povinnými přílohami monitorovací zprávy je faktura a přehled monitorovacích indikátorů. Součet v soupisce účetních dokladů bude souhlasit s částkou uvedenou na faktuře. Platná verze soupisky účetních dokladů bude uveřejněna na webových stránkách Projektu http://ip4.krai-iihoceskv.cz/ a je pro Dodavatele závazná. 6. Splatnost faktury je stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne doručení faktury Objednateli. Podmínkou nabytí splatnosti faktury je to, že tato faktura bude úplná, bude odpovídat formuláři zveřejněnému Objednatelem a i jinak bude formálně v pořádku. Objednatel má právo vyzvat Dodavatele k odstranění případných vad a nedostatků faktury ve lhůtě, kterou mu k tomu zároveň stanoví. 7. V případě, že finanční prostředky ze strany Poskytovatele dotace (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR) nebudou doručeny včas na bankovní účet Objednatele, zavazuje se Objednatel o této skutečnosti informovat Dodavatele a Objednatel má právo požadovat od Dodavatele vystavení nové faktury se lhůtou splatnosti m axim álně 60 kalendářních dnů. Dodavatel je povinen v takovém případě stornovat prvotně vystavenou fakturu a vystavit novou fakturu, kterou doručí Objednateli. V případě, že bude v rámci kontroly monitorovací zprávy zjištěna chyba v zaslaných finančních podkladech (soupiska účetních dokladů, faktura,...), má Objednatel právo prodloužit lhůtu splatnosti faktury o dobu 30 kalendářních dnů. V tomto případě je povinen Objednatel Dodavatele včas informovat. 8 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 8. Objednatel má právo přim ěřeně ponížit či nepřiznat platbu za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací (monitorovací) období po skončení každého zúčtovacího (monitorovacího) období, pokud po skončení příslušného zúčtovacího (monitorovacího) období zjistí, že nebyl splněn hlavní monitorovací indikátor v rozsahu sjednaném pro příslušné monitorovací období či že nebyly za příslušné monitorovací období splněny doplňkové monitorovací indikátory sjednané v Příloze č. 1 této sm louvy. Rozsah ponížení platby za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací (monitorovací) období bude odpovídat částce pokrývající nesplněné m onitorovací indikátory. Objednatel má právo v rámci rozhodnutí o tom, v jakém rozsahu bude platba za poskytování sociální služby za příslušné zúčtovací období ponížena, zvážit důvody nenaplnění hlavního monitorovacího indikátoru či doplňkových monitorovacích indikátorů, jakož i přihlédnout k tomu, do jaké míry nebyly m onitorovací indikátory naplněny. Pokud dojde z důvodů uvedených v tomto . odstavci k ponížení platby za poskytování sociální služby, resp. je jí části za určité zúčtovací období, nevzniká Dodavateli právo na doplatek odpovídající takovému ponížení, a to ani v případě, že na základě závěrečné m onitorovací zprávy bude zjištěno, že Dodavatel za celou dobu trvání sm louvy zajistil poskytování sociální služby v rozsahu sjednaném v Příloze č. 1 této sm louvy. 9. V případě, že kdykoliv v průběhu plnění nebo po ukončení sm louvy při provedení kontroly bude zjištěn nesoulad mezi vykazovaným , resp. fakturovaným plněním a Dodavatelem skutečně poskytnutým plněním předmětu sm louvy, bude Objednatel požadovat vrácení neoprávněně vyplacené části platby za poskytování sociální služby. Dodavatel je povinen částku na základě výzvy Objednatele uhradit na účet určený Objednatelem do 30 kalendářních dnů od výzvy Objednatele. 10. Při čerpání finančních prostředků dle této sm louvy je Dodavatel povinen zajistit, aby na stejnou činnost nedocházelo k duplicitnímu čerpání finančních prostředků z jiných zdrojů se stejným účelem. Duplicitním čerpáním finančních prostředků z jiných zdrojů se rozumí čerpání a použití jiné podpory nebo prostředků z jiných zdrojů na náklady (popř. uplatňovaný podíl nákladů), k jejichž úhradě je určena platba za poskytování sociální služby dle této sm louvy (dále jen „duplicitní čerpán?'). V případě, že se tak stane, je nezbytné, aby došlo k ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby stanovené v článku IV. odst. 4 této sm louvy o částku odpovídající zjištěné výši duplicitního čerpání. Mechanismus ponížení celkové platby za poskytování sociální služby v tomto případě je shodný s mechanismem ponížení celkové platby za poskytování sociální služby v případě nadm ěrného vyrovnání, ja k je tento m echanism us upraven v článku V. odst. 11 této sm louvy, a Dodavatel je nositelem povinností v článku V. odst. 11 definovaných. Ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby je v případě zjištění duplicitního čerpání Objednatel oprávněn požadovat také po ukončení platnosti této smlouvy. 11. Pokud platba za poskytování sociální služby dle této sm louvy při zohlednění dalších příjmů Dodavatele z veřejných zdrojů přesáhne částku, která byla nezbytná k pokrytí čistých nákladů skutečně vynaložených při poskytování sociální služby, je taková částka považována za nadm ěrné vyrovnání (dále jen „nadměrné vyrovnán?') ošetřené článkem 6 Rozhodnutí Komise. V souladu s Rozhodnutím Komise a s podmínkami Pověření je třeba zam ezit nadměrnému vyrovnání. Pokud 9 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost nadměrně vyplacená částka nepřesahuje 10 % roční vyrovnávací platby vypočtené dle pravidel nastavených v Pověření, lze tuto nadměrně vyplacenou částku převést do dalšího ročního období a odečíst ji od platby za poskytování sociální služby splatné v daném ročním období. Tento postup nebude možný v průběhu posledního roku realizace Projektu, kdy bude v případě zjištění nadměrného vyrovnání postupováno dle následujících vět tohoto odstavce bez ohledu na výši nadměrně vyplacené částky. Pokud nadm ěrně vyplacená částka přesahuje 10 % roční vyrovnávací platby vypočtené dle pravidel nastavených v Pověření, je nezbytné, aby za účelem zam ezení nadměrnému vyrovnání byla ponížena výše celkové platby za poskytování sociální služby stanovená v článku IV. odst. 4 této sm louvy o nadměrně vyplacenou částku. Sm luvní strany se zavazují, že toto ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby budou v takovém případě realizovat formou dodatku k této smlouvě a Dodavatel se zavazuje uzavřít takový dodatek nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy bude k je h o uzavření vyzván O bjednatelem s tím , že porušení této povinnosti Dodavatele se považuje za. podstatné porušení této smlouvy, a Objednateli vznikne v takovém případě právo na sm luvní pokutu dle článku XI. odst. 1 této sm louvy a právo od této sm louvy odstoupit dle článku XIII. odst. 1 této smlouvy. Součástí dodatku upravujícího ponížení výše celkové platby za poskytnutí sociální služby bude též úprava výše plateb za poskytnutí sociální služby stanovených v článku IV. odst. 3 této smlouvy pro všechna zbylá období trvání této sm louvy, která následují po období, v rámci kterého došlo k nadměrnému vyrovnání. Poměr ponížení výše těchto plateb za poskytnutí sociální služby stanovených v článku IV. odst. 3 této sm louvy ve vztahu k ponížení celkové platby za poskytování sociální služby má právo určit Dodavatel na základě kalkulace platby za poskytnutí sociálních služeb pro daná období, jež bude předložena Objednatelem Dodavateli ve struktuře shodné jako kalkulace, jež tvořila přílohu č. 4 nabídky Dodavatele v zadávacím řízení. Tato kalkulace bude tvořit přílohu daného dodatku. Dodavatel je po celou dobu trvání sm louvy povinen vést dokum entaci o poskytované sociální službě tak, aby bylo možné kdykoli identifikovat aktivity financované v rámci plnění této smlouvy. Skutečnost, že nedošlo k nadměrnému vyrovnání, je povinen prokázat Dodavatel. 1 2 . Za účelem zajištění dodržení podmínek Pověření.a této sm louvy a za účelem zam ezení nadměrnému vyrovnání je Dodavatel povinen neprodleně písemně oznám it Objednateli každé získání finanční podpory, kterou obdrží od jiných subjektů než Objednatele za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby (dotace od obcí, sponzorské a jin é dary apod.) či jinou skutečnost, která může m ít za následek nadm ěrné vyrovnání, a to nejpozději do 30 dnů od obdržení takové finanční podpory či vzniku této skutečnosti. Součástí tohoto oznám ení m usí být uvedení přesné specifikace účelu finanční podpory a je jí výše. Obdržením finanční podpory se rozumí: a) přijetí usnesení příslušného orgánu územně samosprávného celku nebo jiného právního subjektu o poskytnutí finanční podpory Poskytovateli, nebo b) přijetí písemného rozhodnutí o poskytnutí finanční podpory, nebo c) uzavření příslušné smlouvy. 13. Dodavatel je povinen doručit Objednateli „Přehled veškerých skutečných výnosů a nákladů poskytované sociální služby" (form ulář je uveden na webových stránkách http://ip4.krai-iihoceskv.cz/) vždy za období uplynulého kalendářního roku poskytování sociální služby dle této sm louvy do 10 kalendářních dnů po skončení 10 ** Evropská unie ** * ** Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost tohoto období. Při předčasném ukončení této sm louvy platí toto ustanovení obdobně. VI. Práva a povinnosti Objednatele 1. Objednatel je povinen poskytnout D odavateli včas všechny podklady a form uláře, je ž bude Dodavatel při realizaci této sm louvy používat. Objednatel muže splnit svou povinnost dle tohoto odstavce zveřejněním podkladů či formulářů na webových stránkách projektu http://ip4.kraH ihocesky.cz/. 2. Objednatel je povinen poskytovat Dodavateli po celou dobu trvání sm louvy odbornou a informační podporu nezbytnou pro realizaci předmětu smlouvy. 3. Objednatel si vyhrazuje právo kontrolovat pravidelně či namátkou řádné plnění sm louvy nebo provádět m onitorovací šetření v místě plnění. Zástupci Objednatele (zaměstnanci Objednatele nebo třetí osoby vybavené příslušným zmocněním) jsou oprávněni vstupovat do prostor Dodavatele, ve kterých dochází k realizaci předmětu sm louvy, provádět m onitorovací návštěvy a kontroly realizace předmětu sm louvy a vyžadovat nápravu zjištěných nedostatků dle článku VIII. této smlouvy. 4. Objednatel je oprávněn provádět pravidelně v termínech sjednaných v této smlouvě kontrolu vyrovnávací platby a nadměrného vyrovnání (dále jen „kontrola vyrovnávací platby"). Kontrola vyrovnávací platby bude probíhat celkem 3 x ročně, a to vžd y k následujícím term ínům : k 30. 6., k 30. 9. a k 31. 12. daného kalendářního roku, tak, aby výše čerpané vyrovnávací platby mohla být monitorována a nedocházelo k nadměrnému vyrovnání. Do deseti kalendářních dnů od výše uvedených term ínů (tzn. od 30. 6., od 30. 9. a od 31. 12. daného kalendářního roku) je Dodavatel povinen doložit Objednateli „Přehled získaných finančních podpor" v návaznosti na článek V. odst. 12 této smlouvy, které obdrží od třetích osob za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby (form ulář je uveden na webových stránkách http://ip4.krai-tihocesky.ez/j. 5. Objednatel provede vždy po ukončení každého období trvání sm louvy definovaného v článku IV. odst. 3 této sm louvy kontrolu skutečně obdržených finančních prostředků Dodavatelem v rámci této smlouvy a od třetích osob, poskytnutých za účelem nebo v souvislosti s financováním sociální služby. V případě, že Objednatel zjistí, že Dodavateli bylo poskytnuto nadměrné vyrovnání za některé z období definovaných článkem IV. odst. 3 této smlouvy, informuje Objednatel Dodavatele o této skutečnosti a zároveň o částce, která převyšuje částku nezbytnou k pokrytí čistých nákladů vynaložených při poskytování služby obecného hospodářského zájmu. Následně se sm luvní strany zavazují přistoupit k ponížení výše celkové platby za poskytování sociální služby postupem definovaným v článku V. odst. 11 této smlouvy. VII. Práva a povinnosti Dodavatele 11 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 1. Dodavatel se zavazuje poskytovat sociální službu řádně a včas, s vynaložení veškeré odborné péče, a to svým i kvalifikovaným i zaměstnanci (sociálními pracovníky, pracovníky v sociálních službách a dalšími odbornými pracovníky). Dodavatel se zavazuje plnit veškeré povinnosti vyplývající mu z ustanovení této smlouvy, Pověření, zákona o sociálních službách, zadávací dokumentace k zadávacímu řízení. 2. Dodavatel je povinen vést účetnictví v souladu se zákonem č, 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o účetnictví"), případně, nemá-li tuto povinnost ze zákona, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o dani z příjm u, ve znění pozdějších předpisů. Účetní doklady musejí být i v případě vedení daňové evidence vystaveny v souladu se zákonem o účetnictví a m usejí obsahovat všechny požadované náležitosti, být správné, úplné, průkazné a srozumitelné. Originály dokladů, které budou uvedeny v soupisce účetních dokladů, je Dodavatel povinen předložit kdykoli na vyžádání Objednatele. 3. Dodavatel je povinen vést oddělenou analytickou účetní evidenci všech účetních případů, ze které budou zřejmé účetní případy vztahující se k předmětu sm louvy a použití veškerých finančních prostředků poskytnutých Objednatelem, a bude tak možné poskytovat údaje všem kontrolním orgánům (Objednatel, územní finanční orgány, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Ministerstvo financí ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise, Evropský účetní dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly). Dodavatel má tedy povinnost vést příjmy a výdaje (výnosy a náklady) spojené s poskytováním sociální služby v účetnictví odděleně od příjm ů a výdajů spojených s jin ým i službam i či činnostm i poskytovaným i či vykonávaným i Dodavatelem. Povinnost odděleného účtování se vztahuje na veškeré položky související se sociální službou a nikoli pouze na položky související s poskytnutou platbou za poskytování sociální služby. 4. Dodavatel je povinen nahlásit písemně jakoukoli změnu údajů uvedených v této sm louvě nebo změnu či skutečnost, která by mohla m ít vliv na plnění předmětu smlouvy, a to nejpozději do 7 kalendářních dnů od jejího vzniku, a to včetně veškerých personálních změn u osob dle článku XII. této sm louvy a dále u osob, které se budou podílet na poskytování sociální služby dle této sm louvy. Takové oznámení však nezbavuje Dodavatele povinnosti plnit podmínky stanovené ve sm lo uvě. 5. Dodavatel je povinen uchovávat originál této sm louvy a m onitorovacích zpráv, veškeré účetní záznam y a jiné doklady související s plněním předmětu této smlouvy po dobu 10ti let od ukončení této sm louvy, přičem ž tato lhůta začíná běžet od 1. ledna následujícího kalendářního roku po vyplacení závěrečné platby Dodavateli. Dokum entace m usí být vedena přehledně a být lehce dosažitelná. Po uvedenou dobu je Dodavatel povinen umožnit osobám provádějícím kontrolu nahlédnout do těchto dokladů. 6. Dodavatel je povinen před podpisem této sm louvy uzavřít v souladu s § 80 zákona o sociálních službách smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu sociální služby, která je předmětem této smlouvy, a tuto smlouvu o pojištění odpovědnosti udržovat v platnosti po celou dobu trvání této smlouvy. 12 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 7. V případě, že při plnění této sm louvy bude vytvořeno autorské dílo nebo jiný předm ět duševního či prům yslového vlastn ictví (dále jen „autorské dílo"), zavazuje se Dodavatel poskytnout Objednateli časově a m ístně neomezenou bezplatnou licenci k užití takového autorského díla v neomezeném rozsahu, včetně oprávnění dílo neužívat a zcela nebo z části poskytnout třetí osobě oprávnění tvořící součást licence (sublicenci), a poskytnout Objednateli oprávnění dílo upravovat, je li Dodavatel zároveň autorem , nebo zajistiti takové oprávnění ve prospěch Objednatele od autorů díla, a to bez zbytečného odkladu po vzniku takového autorského díla. 8. Dodavatel je oprávněn zajistit poskytování sociální služby dle této sm louvy prostřednictvím subdodavatele pouze s předchozím písemným souhlasem Objednatele. V takovém případě je Dodavatel povinen zavázat subdodavatele ke splnění všech povinností Dodavatele dle této sm louvy v odpovídajícím rozsahu. 9. Dodavatel je povinen zajistit souhlas osob cílové skupiny se zpracováním osobních údajů v takovém rozsahu, aby Objednatel mohl řádně vykonávat veškerá svá práva dle této sm louvy a plnit povinnosti vůči Poskytovateli dotace, a tyto osobní údaje zpracovávat v souladu a výhradně za podm ínek dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 10. Dodavatel je povinen vytvořit podm ínky a poskytnout Objednateli nezbytnou součinnost k provádění kontrolní činnosti Objednatele ve vztahu k řádnému plnění této sm louvy a kontrole vyrovnávací platby dle článku VI. této sm louvy a provést nápravu zjištěných nedostatků. Dodavatel je povinen umožnit Objednateli nahlédnout do veškeré dokumentace týkající se plnění předmětu této smlouvy, pořizovat sí fotokopie dokumentů umožnit Objednateli kontrolu veškerých podmínek poskytování sociální služby v místě plnění, včetně např. naplňování standardů kvality sociální služby apod. 11. Dodavatel je povinen prokázat Objednateli po celou dobu trvání této sm louvy k jeho žádosti, že nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti ve vztahu ke státnímu rozpočtu, ke státnímu fondu, zdravotním pojišťovnám, České správě sociálního zabezpečení nebo rozpočtu územ ního samosprávného celku. VIII. Průběžné monitorovací zprávy, závěrečná zpráva, zprávy o udržitelnosti služby 1. M onitorovací období se sjednává jako třím ěsíční. 2. Dodavatel je povinen vést průkaznou evidenci vykazovaných monitorovacích indikátorů v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy, při kontrole je povinen tyto údaje prokázat a je povinen řídit se platnou Metodikou pro vykazování m onitorovacích indikátorů zveřejněnou na webových stránkách Objednatele. 3. Dodavatel je povinen předložit do 10ti kalendářních dnů od ukončení každého tříměsíčního monitorovacího období průběžnou monitorovací zprávu spolu s fakturou dle článku V. odst. 2 této smlouvy. Průběžná m onitorovací zpráva včetně 13 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost všech příloh bude obsahovat popis realizace předmětu sm louvy za dané monitorovací období v předepsané struktuře, která je dostupná na webu Projektu http://ip4.krai-iihocesky.cz/ a která je pro Dodavatele závazná. 4. Za poslední m onitorovací období, tj. m axim álně za poslední tři měsíce realizace předmětu sm louvy, nahradí průběžnou monitorovací zprávu Závěrečná monitorovací zpráva. 5. Závěrečnou m onitorovací zprávu je Dodavatel povinen předložit do 20ti kalendářních dnů po ukončení této smlouvy. Součástí Závěrečné monitorovací zprávy bude soupiska účetních dokladů za poslední monitorovací období. 6. Pokud došlo ke snížení platby za poskytování sociální služby z důvodu nenaplnění monitorovacích indikátoru, je Dodavatel povinen vrátit částku odpovídající rozdílu, pokud mu byla již vyplacena, Objednateli na základě dobropisu na účet Objednatele do 30ti kalendářních dnů od schválení závěrečné zprávy Objednatelem. 7. Dodavatel jě povinen řídit se dokum enty uveřejněným i Objednatelem na h ttp ://ip 4.krai-iiho ceskv.cz/ a aktuálně platným i dokum enty uveřejněným i na www.esfcr.cz týkající Projektu dle čl. IX. smlouvy. 8, V případě, že Objednatel zjistí, že je monitorovací zpráva neúplná nebo obsahuje form ální nedostatky, je Dodavatel povinen monitorovací zprávu doplnit nebo opravit v Objednatelem stanovené lhůtě. Lhůta pro odstranění nedostatků nesmí být kratší než 2 pracovní dny. Sm luvní strany si poskytují při odstraňování nedostatků přiměřenou součinnost. Dodavatel bude vyzván k nápravě elektronicky (emailem). 9. Dodavatel je povinen dodržet lhůty pro zaslání monitorovacích zpráv, závěrečné zprávy a zprávy o udržitelnosti služby. Dodavatel je povinen dodržovat Objednatelem stanovený formát a rozsah těchto zpráv i všech příloh. V případě, že je přílohou zprávy faktura a nejsou dodrženy stanovené lhůty ze strany Dodavatele, si Objednatel vyhrazuje právo přesunout proplacení platby za poskytování sociálních služeb nebo je jí části na dobu vyúčtování následujícího monitorovacího období. 10. Dodavatel je povinen plnit monitorovací indikátory, které jsou uvedeny v Příloze č. 1 této sm louvy. IX. Publicita 1. Dodavatel je povinen zajistit publicitu v souladu s touto smlouvou. 2. Dodavatel je povinen řídit se u všech tištěných materiálů těmito dokumenty, a to vždy v jejich aktuálně platném a účinném znění ke dni zpracování příslušného m ateriálu: • Manuál pro publicitu operačního programu Zaměstnanost 14 ^ " Evropská unie Evropský sociální fond ** Operační program Zaměstnanost *★ * * * • Pokyny pro zpracování m onitorovací zprávy a Závěrečné monitorovací zprávy. 3. Dodavatel je povinen označit prostory v případě pořádání akcí souvisejících s realizací předmětu této sm louvy dle podmínek uvedených v Manuálu pro publicitu Operačního programu Zaměstnanost, a to vždy v jeho aktuálně platném a účinném znění ke dni pořádání příslušné akce. 4. Dodavatel může k propagaci předmětu této sm louvy použít i jiné způsoby propagace, např. tiskové zprávy v místním, regionálním nebo odborném periodiku a jiné. 5. Dodavatel souhlasí s využíváním veškerých údajů o své osobě a plnění předmětu této smlouvy, které mohou být uvedeny v informačních systémech s údaji fyzických a právnických osob za účelem adm inistrace prostředků z rozpočtu EU. Dodavatel souhlasí se svým zařazením na veřejně přístupný seznam podpořených subjektů, na kterém budou zveřejněny údaje o osobách poskytujících sociální služby v rozsahu stanoveném Manuálem pro publicitu Operačního programu Zam ěstnanost. 6. Dodavatel so uh lasí s uveřejněním této sm louvy vedené pod ev. č. SZSS/O SVZ/177/16, v evidenci sm luv Jihočeského kraje, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselném označené této sm louvy, text sm louvy a datum jejího podpisu. 7. Sm luvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní tajem ství ve smyslu § 504 občanského zákoníku a udělují souhlas k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek. X. Kontrola 1. Dodavatel je povinen vytvořit v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o finanční kontrole") a v souladu s platným i a účinnými evropskými právními předpisy podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k realizaci předmětu této sm louvy, um ožnit předběžné a průběžné ověřování souladu údajů uváděných v monitorovacích zprávách se skutečným stavem v místě jeho realizace a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění kontroly, příp. jejich zaměstnancům. Těmito oprávněnými osobami jsou Objednatel a jím pověřené osoby, územní finanční orgány, Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány oprávněné k výkonu kontroly. 2. Kontrola bude prováděna buď v sídle / místě podnikání Dodavatele, příp. subdodavatele, nebo v jiném místě plnění, pokud se liší od sídla / místa podnikání Dodavatele, nebo bude prováděna na základě předložených dokladů, které si mohou 15 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost kontrolní pracovníci kdykoli vyžádat a Dodavatel je povinen je předložit ve stanovené lhůtě. 3. Dodavatel je povinen Objednatele inform ovat bezodkladně o všech provedených kontrolách ze strany jiných subjektu než Objednatele, o všech navržených nápravných opatřeních, která budou výsledkem těchto kontrol a o jejich splnění. 4. Členové kontrolní skupiny m ají při výkonu kontroly práva a povinnosti ze zákona č. 255/2012 Sb., kontrolní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „kontrolní řáď) a dle zákona o finanční kontrole. Při kontrole postupují tak, aby zjistili objektivní stav předmětu kontroly. Členové kontrolní skupiny jsou povinni šetřit práva a právem chráněné zájm y kontrolovaných osob. 5. Výsledek kontroly je písem ně zaznam enán v protokolu, který obsahuje zejm éna popis zjištěných skutečností s uvedením konkrétních nedostatků a ustanovení porušených právních předpisů nebo podmínek finanční podpory. 6. Protokol je vyhotovován ve dvou stejnopisech, a to jedenkrát pro kontrolovanou osobu a jedenkrát pro kontrolní orgán. 7. Vedoucí kontrolní skupiny poučí kontrolovanou osobu o je jí povinností přijmout nápravná opatření k odstranění nedostatků bez zbytečného odkladu ve lhůtě stanovené kontrolním orgánem a podat kontrolnímu orgánu písemnou zprávu o přijetí těchto opatření a o jejich splnění ve stanovených lhůtách. Neodstranění nedostatků ve lhůtě stanovené kontrolním orgánem může m ít za následek pozastavení úhrady faktury do doby odstranění nedostatků, popřípadě do doby vyúčtování následujícího monitorovacího období. 8. Oprava chyb v psaní, počtech nebo jiných zřejm ých nesprávnostech v protokolu, provedené vedoucím kontrolní skupiny na základě písemného návrhu kontrolované osoby nebo i bez jejího návrhu se nepovažují za řízení o námitkách. O takové opravě bude kontrolovaná osoba vyrozuměna písemně. Doklad o vyrozum ění, původní verze protokolu obsahující nesprávnost a opravená verze protokolu budou uloženy ve spisu ke kontrole. 9. Kontrolní orgán je oprávněn kontrolovat ve sm yslu předchozích odstavců také ostatní členy sdružení v případě podání společné nabídky, resp. kontrolovat subdodavatele sociální služby. V případě, že subdodavatel poruší stanovená pravidla, mohou být při neodstranění nedostatků kráceny poskytnuté finanční prostředky Dodavateli, kterému jsou za poskytnuté služby vypláceny. 10. Při výkonu veřejnoprávní kontroly může Objednatel nebo jiný kontrolní orgán uložit i další sankce vyplývající z právních předpisů, a to nezávisle na uplatnění sankcí dle této smlouvy. XI. Smluvní pokuta 16 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost 1. Dodavatel je povinen zaplatit O bjednateli sm luvní pokutu za porušení následujících povinností: • v případě, že Dodavatel nedodrží Ihutu pro odevzdání průběžné m onitorovací zprávy, Závěrečné m onitorovací zprávy, zprávy o udržitelnosti služby, či případné opravy některé z těchto zpráv stanovenou v této sm louvě nebo určenou Objednatelem, je povinen zaplatit Objednateli sm luvní pokutu ve výši 1.000,- Kč, a to za každý i započatý den prodlení; • v případě, že Dodavatel poruší svou povinnost sjednanou v článku VIII. odst. 6 této sm louvy vrátit ve stanovené lhůtě Objednateli finanční prostředky, je povinen zaplatit Objednateli sm luvní pokutu ve výši 5.000,- Kč, a to za každý i započatý den prodlení; • v případě, že Dodavatel duplicitně čerpal finanční prostředky na realizaci předmětu této sm louvy, je povinen uhradit Objednateli sm luvní pokuty ve výši 15 % z duplicitně čerpané částky; • za porušení pravidel publicity je Dodavatel povinen zaplatit Objednateli sm luvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny plnění za každé porušení povinnosti stanovené v článku XI. této sm louvy nebo v Manuálu pro publicitu Operačního programu Zaměstnanost; • za porušení pravidel pro archivaci dokladu nebo pravidel pro vedení účetnictví je Dodavatel povinen zaplatiti Objednateli sm luvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny plnění za každé porušení povinnosti, • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve smyslu článku V. odst. 10 této sm louvy (duplicitní čerpání), je povinen zaplatit Objednateli sm luvní pokutu ve výši duplicitně čerpané částky; • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve sm yslu článku V. odst. 11 této sm louvy (nadměrné vyrovnání), je povinen zaplatit Objednateli sm luvní pokutu ve výši nadměrně vyplacené částky; • pokud Dodavatel použije platbu za poskytování sociální služby v rozporu s ustanovením článku IV. odst. 9 této sm louvy k jiném u účelu, než na řádné plnění toto sm louvy, je povinen zaplatit Objednateli sm luvní pokutu ve výši neoprávněně použitých finančních prostředku. 2. S m lu vn í pokuta je splatná do 15 kalendářních dnů ode dne doručení jejího vyúčtování Dodavateli. Zaplacením sm luvní pokuty není dotčeno právo Objednatele na náhradu škody vzniklé porušením sm luvních povinností ze strany Dodavatele. Dodavatel je povinen plnit povinnost zajištěnou sm luvní pokutou i po zaplacení sm luvní pokuty. Ukončením platnosti smlouvy nezaniká právo na úhradu sm luvní pokuty. Sm luvní pokutu jé Objednatel oprávněn započíst proti jakékoli pohledávce Dodavatele dle této smlouvy. XII. Komunikace smluvních stran 1. Veškerá kom unikace m ezi sm luvním i stranam i bude činěna písemně nebo elektronickou poštou. Písemnou komunikací se rozumí komunikace pomocí doporučené pošty nebo kurýrní služby. Ke vzájemné komunikaci budou využívány níže uvedené údaje: 17 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Objednatel: Adresa: Jihočeský kraj, U Zim ního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice Kontaktní osoby: Mgr. Lenka Sládková - projektový a finanční manažer, Email: sladkova@ kraH ihocesky.cz Telefon: 386 720 776 Mgr. Beata Dušková Pryk - projektový a finanční manažer, Email: duskova@ kraH ihoceskv.cz, Telefon: 386 720 775 Mgr. Aneta Majerová - m etodik krajské sítě sociálních služeb (problematika vyrovnávací platby), Email: m ajerova@ kraH ihocesky.cz, Telefon: 386 720 741 Dodavatel: Adresa: Spolek Slunečnice, l.m á je 74, 385 01 Vim perk Telefon: — Mobil: 606 610 585, 774 966 533 Email: spolek.slunecnice@ seznam .cz Kontaktní osoby: Radka Furišová Jana Šabršulová Výše uvedené adresy a kontaktní osoby mohou být změněny pouze na základě písemného oznám ení doručeného sm luvní stranou druhé sm luvní straně s tím, že takováto změna se stane účinnou dnem doručení oznámení druhé sm luvní straně. 2. Objednatel je povinen poskytovat kontaktním osobám Dodavatele na vyžádání informace, které se týkají hospodaření se svěřeným i finančními prostředky. 3. Dodavatel je povinen ohlásit Objednateli jakékoli zm ěny v identifikaci (sídlo, název, IČ, změnu statutárního zástupce), v právní formě, (občanské sdružení, spolek, právnická osoba / obchodní společnost, jiná právnická osoba, fyzická osoba / podnikající), příp. převod Dodavatele na jin ý subjekt či nástupnickou právnickou osobu, anebo ukončení činnosti a likvidaci. Tyto skutečnosti je Dodavatel povinen písemně o znám it Objednateli do 10 dnů ode dne vzniku či nabytí účinnosti této skutečnosti. V případě nedodržení této podmínky (součinnosti) může Objednatel smlouvu vypovědět dle článku XIII. této smlouvy. 4. Dodavatel je povinen sledovat webové stránky Projektu http://io4.krai- iihoceskv.cz/ a webovou nástěnku Projektu. XIII. Ukončení smlouvy 18 * * * **■ Evropská unie Evropský sociální fond *★ ** Operační program Zaměstnanost * ** 1. Tato sm louva zaniká uplynutím doby trvání sm louvy. 2. Tato sm louva zaniká v případě vyřazení Dodavatele ze Sítě sociálních služeb Jihočeského kraje. 3. Tato sm louva m uže být ukončena písemnou dohodou sm luvních stran. 4. Sm lu vn í strany se dohodly, že sm louvu lze ukončit na základě písem né výpovědi či odstoupením od sm louvy z důvodů sjednaných dále v tomto článku této smlouvy. 5. Objednatel má právo písem ně vypovědět tuto sm louvu v těchto případech: • Dodavatel přestane poskytovat sociální službu v rozsahu sjednaném touto sm lo uvou ; • Objednatel zjistí závažné nedostatky v poskytování sociální služby Dodavatelem v určitém monitorovacím období, kdy hlavní monitorovací indikátory pro dané období byly naplněny méně než z 50 % (slovy padesáti procent); • Dodavatel poskytuje sociální službu prostřednictvím subdodavatele bez předchozího souhlasu Objednatele; • Dodavatel neoznámil Objednateli skutečnosti uvedené v článku XII. Odst. 3 této sm louvy, které m ají vliv na plnění povinností Dodavatele dle této sm lo u vy; • Dodavatel není schopen zajistit řádné poskytování sociální služby v rozsahu sjednaném touto smlouvou. Výpovědní lhůta činí v tom to případě 1 m ěsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy byla výpověď doručena Dodavateli. 6. Dodavatel má právo písemně vypovědět tuto smlouvu v těchto případech: • Poskytovatel dotace ukončí poskytování finanční podpory Projektu; • Dodavatel není schopen zajistit poskytování sociální služby v rozsahu sjednaném touto smlouvou. Výpovědní lhůta činí v tomto případě 1 m ěsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy byla výpověď doručena Objednateli. 7. Objednatel má právo odstoupit od této sm louvy v těchto případech: • Je zahájeno insolvenční řízení proti Dodavateli; • Poskytovatel dotace ukončí poskytování finanční podpory Projektu či Objednatel není z jiného důvodu trvale schopen platiti Dodavateli platbu za poskytování sociální služby dle této sm louvy (např. pro ztrátu dotace); • Dodavatel nezahájil poskytování sociální služby během prvního monitorovacího období; • Dodavatel se dopustil duplicitního či neoprávněného čerpání prostředků finanční podpory v závažném rozsahu; • Dodavatel opakovaně odepřel poskytnutí součinnosti při provádění kontroly; • Dodavatel opakovaně nebo v závažném rozsahu uvedl nepravdivé údaje v monitorovacích zprávách, • Dodavatel pozbude příslušné oprávnění (registraci ZSS) poskytovat sociální službu dle této sm louvy nebo přestane splňovat podmínky nutné pro registraci dle této smlouvy, 19 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve sm yslu článku V. odst. 10 této sm louvy (duplicitní čerpání), • pokud neuzavře Dodavatel k výzvě Objednatele dodatek upravující ponížení celkové platby za poskytování sociální služby ve sm yslu článku V. odst. 11 této sm louvy (nadměrné vyrovnání), • pokud Dodavatel použije platbu za poskytování sociální služby v rozporu s ustanovením článku IV. odst. 9 této sm louvy k jiném u účelu, než na řádné plnění toto smlouvy, v závažném rozsahu. Odstoupení od sm louvy je účinné dnem doručení oznám ení o odstoupení Dodavateli. Odstoupením od sm louvy nejsou dotčena práva smluvních stran na sm luvní pokutu, náhradu škody či jin é peněžité nároky, vzniklá přede dnem odstoupení od smlouvy. 8. V případě přédčasného ukončení sm louvy má Dodavatel nárok na část platby za poskytování sociální služby ve výši odpovídající skutečně poskytnutým jednotkám sociální služby do doby předčasného ukončení této sm louvy. V případě jakéhokoli předčasného ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání smlouvy je Dodavatel povinen vypracovat a předložit Objednateli závěrečnou monitorovací zprávu a závěrečnou fakturu do 30 dnů od ukončení smlouvy. V závěrečné faktuře Dodavatel vyúčtuje služby, které byly z jeho strany řádně, včas a v požadované kvalitě poskytnuty do dne předčasného ukončení smlouvy a dosud nebyly v souladu s touto sm louvou vyúčtovány, a vyúčtuje rovněž zálohu poskytnutou při zahájení realizace zakázky podle článku V. odst. 3 této smlouvy. Předčasné ukončení smlouvy nemá vliv na pravidlo, že nesmí dojít k nadměrnému vyrovnání. Ustanovení této smlouvy o nadměrném vyrovnání se tedy v tomto případě použiji obdobně. XIV. Závěrečná ustanovení 1. Tato sm louva se řídí právním řádem České republiky, zejm éna občanským zákoníkem, ZVZ a zákonem o sociálních službách. 2. Tato sm louva m uže být měněna pouze písemně, a to vzestupně číslovaným i dodatky s účinností změn ke dni podpisu dodatku oběma sm luvním i stranami. Každá změna, která by zm ěnila předmět nebo účel této smlouvy, je od počátku neplatná. 3. Tato sm louva se vyhotovuje ve čtyřech stejnopisech, přičem ž Dodavatel obdrží jedno vyhotovení a Objednatel tři vyhotovení. 4. Pokud by bylo či se do budoucna stalo některé ustanovení této sm louvy neplatné, neúčinné neb nevymahatelné, nepůsobí to neplatnost, neúčinnost nebo nevym ahatelnost sm louvy jako celku. Sm luvní strany se v takovém případě zavazují uzavřít mezi sebou dodatek ke Smlouvě, kterým toto neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné ustanovení nahradí ustanovením platným, účinným nebo vym ahatelným , které nejvíce odpovídá původnímu ustanovení a účelu této Sm lo u vy. 20 *■** Evropská unie Evropský sociální fond *** Operační program Zaměstnanost 5. Sm luvní strany výslovně souhlasí s uveřejněním této sm louvy v evidenci sm luv Jihočeského kraje, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselné označení této smlouvy, text sm louvy a datum jejího podpisu. 6. Tato sm louva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněným i zástupci obou sm luvních stran. V případě, že sm louva nabude platnosti a účinnosti až po 1. 4. 2016, považuje se plnění poskytnutí D odavatelem v období od 1. 4. 2016 do nabytí platnosti a účinnosti této sm louvy za plnění poskytnuté v souladu s touto sm lo uvou . 7. Přílohy této sm louvy jsou: • Příloha č. 1 - Monitorovací indikátory 8. Sm luvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že jejím u obsahu rozumí, že s ní souhlasí a že tato smlouva byla sepsána na základě jejich pravé a svobodné vůle, nikoli v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují své podpisy. V Českých Budějovicích, dne & V Českých Budějovicích, dne ^ ^ 1. máje č. p. 74, 385 01 Vim perk m a II: spolek.slunecnlce@ seznam .cr 21 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Čestné prohlášení V rámci finančních prostředku poskytnutých podle sm louvy SZSS/O SVZ/177/16, tímto čestně prohlašujeme, že jsme: □ plátci DPH E3 neplátci DPH V případě plátce DPH: Dále prohlašujeme, že v tomto konkrétním případě ke dni podpisu smlouvy: □ můžeme plně či částečně uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu O nem ůžem e u p latnit nárok na odpočet DPH na vstupu V Českých Budějovicích, dne Dodavatel Slunečnice, IČ: 03467554 1. máje č. p. 74, 385 01 Vim perk e-m ail: spolek.slunecnice@seznam.cz 22 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Příloha č. 1 Sm louvy o zajištění sociální služby Sociálně terapeutické dílny MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Tato příloha je závaznou a nedílnou součástí Sm louvy o zajištění sociální služby č. SZSS/O SV Z/177/16 uzavřené mezi Jihočeským krajem, se sídlem U Zim ního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice, IČ: 70890650, DIČ: CZ70890650, zastoupeným Mgr. Jiřím Zimolou,- hejtmanem, jako objednatelem na jedné straně (dále jen „Objednatel"), a subjektem uvedeným v části 1 této přílohy č. 1 ja k o dodavatelem na straně druhé. 1. Základní údaje o dodavateli: Přesný název poskytovatele: Spolek Slunečnice Sídlo: 1.m áje 74, 385 01 Vim perk II IČ: 03467554 Statutární zástupce: Radka Furišová - člen výkonného výboru Dále jen „Dodavater 2. Rozsah poskytovaných služeb: Sociální služba Sociálně terapeutické dílny, která obsahuje základní činnosti podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisu (dále jen „zákon o sociálních službách"). Základní činnosti při poskytování sociálních služeb Sociálně terapeutické dílny jsou zajišťovány v rozsahu úkonů dle vyh lášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Touto vyhláškou se řídí také m axim ální výše úhrady za poskytování sociální služby. 3. Plnění kapacity: Dodavatel se zavazuje naplnit m onitorovací indikátory dle níže uvedené tabulky č. 1 a zároveň tabulky č. 2 po celou dobu realizace projektu. Dodavatel je povinen splnit poměrnou část monitorovacích indikátoru za každé monitorovací období, celková hodnota monitorovacích indikátorů bude dosažena nejpozději do 31. 12. 2018. Poměrná část monitorovacích indikátorů za příslušné monitorovací období se určí tak, že se m inim ální počet zajištěných jednotek za měsíc, stanovený v tabulce č. 2 této Přílohy č. 1, vynásobí počtem m ěsíců připadajících na monitorovací období. Monitorovací období je sjednáno jako tříměsíční. Tabulka č. 1: Přehled jednotek sociální služby a doplňkových ukazatelů platných pro jednotlivé druhy sociálních služeb: 23 Evropská unie Evropský sociální fond Operační program Zaměstnanost Název monitorovacího Indikátoru Jednotka Typ Stručná popis indikátoru indikátoru Počet kontaktů za den (indikátor 6 70 Kontakt hlavní Minimální okamžitá \ 01) kapacita služby Celkový počet uživatelů (indikátor 6 Uživatel doplňkový Definice indikátoru 00 00) viz Obecná část pravidel pro Počet účastníků, kteří po ukončení své Účastník doplňkový žadatele a příjemce účasti hledají zam ěstnání, jsou v OP Z procesu vzdělávání/ odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou Definice indikátoru zaměstnaní, a to i OSVČ (indikátor 6 viz Obecná část pravidel pro 70 00) žadatele a příjemce OP Z Počet pracovníků v přímé péči Pracovník doplňkový v přímé péči Počet pracovníků v přímé péči podílející se na zajištění soc. služby Tabulka č. 2: Plnění m onitorovacích indikátoru za jednotlivé měsíce realizace projektu závazné pro Dodavatele: Počet kontaktů za den Hodnota Minimální počet zajištěných jednotek za měsíc 170 Minimální počet všech zajištěných jednotek celkem (33 měsíců) 5 610 Vykazování monitorovacích indikátoru bude součástí každé odevzdané monitorovací zprávy po celou dobu realizace projektu. Platný formulář pro vykazování monitorovacích indikátorů bude uveřejněn na webových stránkách projektu http://ip4,krai-iihocesky.cz/. Neplnění jednotek sociální služby včetně doplňkových ukazatelů, jsou-li sjednány, se řídí článkem V. Sm louvy. V Českých Budějovicích dne V Českých Budějovicích dne 24 1. májo č. p-74, 385 01 Vim perk e-mail: spolek.slunecnice@seznam.cz