Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10238186: Smlouva OP PMP - ZŠ a PŠ Svítání, o.p.s.

Příloha OS_19_24146_ZS_PS_Svitani_ops_A.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        .....            Evropská unie                                                 [!)
     * ..
     .....   *        Fond evropské pomoci nejchudším osobám

     * "•             Operační program potravinové a materiální pomoci

                Smlouva o partnerství s finančním příspěvkem
                            v rámci výzvy č. 30_19_009

                                    č. OŠ/19/24146

            uzavřená podle§ 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                                         Článek I
                                     Smluvní strany

Pardubický kraj        Komenského náměstí 125, 53211 Pardubice
se sídlem:                                                             , hejtmanem
zastoupený:
IČ:                    70892822
bankovní spojení:      94-510561/0710

(dále jen „Příjemce")

a

Základní škola a Praktická škola SVfTANf, o.p.s

se sídlem:             Komenského 432, Pardubičky, 530 03 Pardubice

zastoupená:                                      ředitelkou

IČ:                    25916092

bankovní spojení:      36134561/0100

RED IZO:               600024270

(dále jen „Partner")

uzavřeli níže uvedeného dne, rnesice a roku tuto Smlouvu o partnerství s finančním
příspěvkem (dále jen „Smlouva").

                                  Článek li
                       Předmět a účel Smlouvy

1. Předmětem této Smlouvy je úprava právního postavení Příjemce a jeho Partnera, jejich
    úlohy a odpovědnosti, jakož i úprava jejich vzájemných práv a povinností prl realizaci
     projektu dle odst. 2 tohoto článku Smlouvy.

2. Účelem této Smlouvy je upravit vzájemnou spolupráci Příjemce a Partnera, kteřl
     společně realizují projekt Potravinová pomoc dětem ve vážné soclálnf nouzi
     v Pardubickém kraji (dále jen projekt) podpořený finančními prostředky z Operačního

     programu potravinové a materiální pomoci (dále jen „OP PMP") v rámci specifického cíle
     1 (dále jen „SC I") spolufinancovaného z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám

    (dále jen „FEAD") a ze státního rozpočtu CR.

3. Datum zahájení realizace projektu 1.9.2019
    Datum ukončení realizace věcných aktivit projektu nejpozději do 30.6.2020

4. Poskytovatelem prostředků na realizaci projektu je Ministerstvo práce a sociálních věci
     české republiky (dále jen „MPSV"), Sekce evropských fondů a mezinárodní spolupráce,
     Na Poříčním právu 1/376, 12800 Praha 2, IČ: 00551023, jednající:
                                   náměstkyně pro řízení sekce evropských fondů a mezinárodní
     spolupráce (dále jen „Poskytovatel").

                                                      1
... ..... ...  Evropská unie                                     (I]
    •+•
               Fond evropské pomoci nejchudším osobám

               Operační program potravinové a materiální pomoci

5. Vztahy mezi Příjemcem a jeho Partnerem se řídí principy partnerství, které jsou
     vymezeny v Pravidlech pro žadatele a příjemce v rámci OP PMP SC I (dále jen
     ,,Pravidla").

6. Příjemce a jeho Partner jsou povinni při realizaci projektu postupovat dle ustanovení
     uvedených v této Smlouvě, případně v jiném právním aktu vydaném Poskytovatelem
     dotace MPSV, OP PMP a Pravidly.

                                                     Článek Ill
                          Role partnera v projektu a způsob jeho zapojení

1. Přehled klíčových aktivit, které má zcela/zčásti vykonávat partner, a popis jeho činností

     v rámci těchto klíčových aktivit:

    • Klíčová aktivita č. 01 - Potravinová pomoc ve formě poskytování stravy v zařtzenlch
          školního stravování (trvání aktivity od 1.9.2019 do 30.6.2020)

          Partner projektu zajistí nákup potravin, přípravu hotových jídel a jejich poskytováni
          formou stravování žákům, kteří navštěvují vzdělání v rámci povinné školní docházky
          na základní škole či víceleté gymnázium a dětem, které navštěvují předškolní
          vzdělání v mateřské škole.

     • Klíčová aktivita č. 02 - Řízení projektu (trvání aktivity od 1.9.2019 do 31.7.2020)

          Partner vykonává část této aktivity spočívající v předávání podkladů a údajů pro
         zpracování zpráv o realizaci projektu a poskytování další součinnosti pfi řízenř
          projektu příjemci. Koordinátor potravinové pomoci ve formě stravného je ředitel školy,
          nebo jím pověřený zástupce, který zabezpečí koordinaci projektových aktivit na
          straně partnera projektu a zajistí komunikaci a předávání podkladů pfíjemcl.
          Kontaktní údaje 1:
          Jméno, příjmení a titul:
          Telefon:
          E-mail:

2. Přehled indikátorů, které mají být naplněny partnerem:

     • Celkový počet osob, které dostávají potravinovou pomoc: 17

         • jde o závazek v počtu podpořených osob (odhad), každá osoba se započítává
              pouze jednou, bez ohledu na to kolikrát podporu obdržela (počet unikátně
               podpořených osob),

         • odchýlení od závazku je popisováno a zdůvodňováno ve zprávě o realizaci
               projektu.

     • Počet vydaných jídel: 3.536

          Hodnoty se určí na základě pravidelného sledování odběru stravného v zapojených
          školách.
     • Fakultativně lze sledovat další indikátory2

3. Definice cílové skupiny, které bude distribuována potravinová pomoc

     Potravinová pomoc ve formě stravného v rámci projektu je určena cílové skupině:

1 Tato osoba je zároveň kontaktní osobou, která komunikuje se zákonnými zástupci.
2 Víz.: znění výzvy a Pravidel

                                                      2
"..         Evropská unie                                     MJ
. •"    *•
"• • •      Fond evropské pomoci nejchudším osobám

            Operační program potravinové a materiální pomoci

     • děti ze sociálně slabých rodin ve věku 3 až 15 let, jejichž způsobilost k podpora je

        dána nárokem na poskytování dávky v hmotné nouzi, který ovšřt místně príslušné

          kontaktní pracoviště Úřadu práce v období květen - červen 2019. Úřad práce rovněž
          informuje zákonné zástupce o povinnostech spojených se zařazením dítěte do
          projektu.

                                                          Článek IV
                                       Práva a povinnosti smluvních stran

Smluvní strany se dohodly, že se budou spolupodílet na realizaci Projektu uvedeného v čl. li

této Smlouvy tak, že:

1. Příjemce bude provádět tyto činnosti:

     • řízení projektu,
     • administrace projektu vůči řídicímu orgánu OP PMP,
     • zpracování návrhu projektu a jeho změn a doplnění,
     • průběžné informování Partnera,
    • průběžně vyhodnocování klíčových aktivit projektu (definovaných v čl. Ill této

          Smlouvy),
     • vyhodnocení připomínek a hodnocení výstupů z projektu,
     • provádění publicity projektu,
     • projednání veškerých změn a povinností s Partnerem,
     • zpracování žádostí o podstatné změny projektu,
     • oznamování nepodstatných změn projektu Řídicímu orgánu,
     • zpracování zpráv o realizaci projektu a předkládání žádosti o platbu,
     • kontrola a proplácení způsobilých výdajů Partnera ve formě úhrady stravného

          (lednotkové náklady),
     • archivace účetních dokladů, potvrzení o způsobilosti osob, kterým byla poskytnuta

          podpora a všech dokumentů souvisejících s projektem, které vznikají na úrovni
          příjemce anebo jsou příjemci předávány partnerem. V případě, že u požadovaných
          dokladů musí zůstat originály na úrovni partnera, zasílá příjemci kopie požadovaných

        dokladů. V ostatních případech jsou příjemci zasílány originály dokladů, V zásadě

          platí, že originály účetních dokladů zůstanou vždy tam, kde jsou součástí účetnictví.
          Ukládání a archivace se řídí platnými předpisy ČR (zejména zákon č. 563/1991 Sb.,
         o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů; 582/1991 Sb., o organizaci a provádění
         sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů: č. 235/2004 Sb,, o dani
         z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů; č. 589/1992 Sb., o pojistném na
          sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění
          pozdějších předpisů; č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění,
         ve znění pozdějších předpisů; č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve
          znění pozdějších předpisů; apod.).

2. Partner bude provádět tyto činnosti:

     • ve spolupráci s kontaktním pracovištěm ÚP ČR identifikaci osob z cílové skupiny,
     • zajištění nákupu potravin, přípravu hotových jídel a jejich poskytování formou

          stravování žákům, kteří navštěvují vzdělání v rámci povinné školní docházky
          na základní škole či víceletém gymnáziu a dětem, které navštěvují předškolní
          vzdělání v mateřské škole,
     • spolupráci na návrhu změn a doplnění projektu,
     • spolupráci na vyhodnocování klíčových aktivit projektu,

                                                                 3
.• • •.   Evropská unie                                     (!)
          Fond evropské pomoci nejchudším osobám
. ..•  •
••
          Operační program potravinové a materiálni pomoci

    • připomínkování a hodnocení výstupů z projektu,
    • spolupráce na definování potřeb cílové skupiny,
    • příprava a vyhotovení podkladů pro zpracování zpráv o realizaci projektu a :!ádosti

         o platbu v dohodnutém termínu,

    • archivace účetních dokladů a všech dokumentů souvisejících s projektem, které
        vznikají na úrovni partnera anebo jsou partnerem předávány příjemci. V zásadě platí,

         že originály účetních dokladů zůstanou vždy tam, kde jsou součástí účetnictví.
         Ukládání a archivace se řídí platnými předpisy ČR (zejména zákon č. 563/1991 Sb,,
         o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů; 582/1991 Sb., o organizaci a provádění
         sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů; č. 235/2004 Sb., o dani
        z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů; č. 589/1992 Sb., o pojistném na
         sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění
         pozdějších předpisů; č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištěni,
         ve znění pozdějších předpisů; č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve
         znění pozdějších předpisů; apod.),

    • zabezpečení projektu po personální stránce, pokud jde o pozici uvedenou v čl. Ill

         odst. 1, odrážka druhá.

3. Příjemce a Partner se zavazují nést plnou odpovědnost za realizaci činností, které mají
    vykonávat dle této Smlouvy, a to tak, aby byl splněn účel smlouvy nejpozději do data
     ukončení realizace věcných aktivit projektu.

4. Příjemce a Partner jsou povinni jednat způsobem, který neohrožuje realizaci projektu
     a zájmy smluvních stran.

5. Partner má právo na veškeré informace týkající se projektu, zejména jeho finančního

     řízení, dosažených výsledků Projektu a související dokumentace.

6. Příjemce se zavazuje pravidelně v průběhu realizace komunikovat se svým Partnerem
    a informovat jej o postupu projektu. Partner se zavazuje informovat Pfljemce o všech
     skutečnostech ovlivňujících realizaci projektu a poskytovat mu nezbytné podklady
     a součinnost nutnou pro hladkou realizaci a administraci projektu. Za tímto účelem bude
     probíhat pravidelná komunikace (osobní, příp. elektronická).

7. Partner se dále zavazuje:

    • realizovat projekt v souladu s nařízením Rady (EU) č. 223/2014 ze dne 11. března
          2014 o Fondu evropské pomoci nejchudším osobám (FEAD),

     • provádět činnosti, které realizuje v rámci projektu, v souladu s harmonogramem
         jednotlivých aktivit projektu dle čl. 111, odst. 1 této smlouvy,

     • naplňovat během realizace projektu indikátory vztahující se k činnostem, které
          realizuje v rámci projektu a které jsou uvedené v čl. 111, odst. 2 této smlouvy,

     • sledovat a vykazovat během realizace projektu indikátory vztahující se k činnostem,
         které realizuje v rámci projektu a které jsou uvedené v příloze č. 4 této smlouvy,

     • seznámit zákonné zástupce podporovaného dítěte o podmínce pro zapojení do
          projektu, resp. poskytnutí pomoci z OP PMP. Podmínky jsou shodné se zákonnými
          povinnostmi, tj. omlouvat dítě při jeho nepřítomnosti (atd.),

    • prokázat vlastnictví bankovního účtu a doložit jeho číslo na zvláštním řormulářl (viz
         příloha č. 3),

     • předložit Příjemci, nejpozději do 15. dne po skončení monitorovacího období,
          podklady pro zpracování zprávy o realizaci projektu nebo vždy, kdy o to pr!jemce
          požádá. Tyto podklady budou zahrnovat zejména popis plnění klíčových aktivit

                                                           4
.. . ..      Evropská unie                                     (I]

•. . . . .•  Fond evropské pomoci nejchudším osobám

             Operační program potravinové a materiální pomoci

     v daném období, vykazování naplněných indikátorů, vyčíslení sledovaných indikátorů,
     souhrnnou evidenci vydaného stravného,

• řádně účtovat o veškerých aktivitách souvisejících s Projektem, a to v souladu se
     zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů s jednoznačnou
     vazbou na projekt. Veškeré doklady vztahující se k projektu musí být správné, úplné,
     průkazné, srozumitelné, vedené v písemné formě chronologicky a způsobem
     zaručujícím jejich trvanlivost. Musí je uchovávat způsobem uvedeným v zákoně
     č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a v zákoně č. 499/2004
     Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění
     pozdějších předpisů, a v souladu s dalšími platnými právními předpisy ČR,

• evidovat v účetnictví výši paušálních výdajů na administrativní výdaje, které budou
     poskytnuty ze strany Příjemce, vždy při obdržení těchto plateb od Příjemce. U těchto
     výdajů nemá Partner povinnost mít své příjmy a výdaje navázány na konkrétní
     projekt, pokud tato povinnost není dána národní legislativou,

• na žádost Příjemce bezodkladně písemně poskytnout požadované doplr'lující
     informace související s realizací Projektu,

• řádně uchovávat veškeré dokumenty související s realizací Projektu v souladu
     s platnými právními předpisy české republiky a Evropských společenství, nejméně
     však do roku 2026 (v souladu s ust. § 44 odst. 11 rozpočtových pravidel),

• v případě uzavírání dodavatelsko-odběratelských vztahů dodržovat pravidla
     účelovosti a způsobilosti výdajů,

• po celou dobu realizace Projektu dodržovat právní předpisy ÓR a EU, zejména pak

    pravidla hospodářské soutěže, platné předpisy upravující veřejnou podporu, principy

     ochrany životního prostředí a prosazování rovných příležitostí,

• nakládat s finančními prostředky poskytnutými na základě spolupráce na projektu OP

     PMP správně, hospodárně, efektivně a účelně,
• po celou dobu realizace Projektu nakládat s veškerými surovinami zfskanými, byť

    i jen částečně z finanční podpory, s péčí řádného hospodáře, zejména je zabezpečit
    proti poškození, ztrátě nebo odcizení. Partner není oprávněn suroviny na přípravu
     pokrmů spolufinancované z finanční podpory prodat ani jinak zcizit. Příjemce je
     povinen v případě zničení, poškození, ztráty nebo odcizení surovin
    spolufinancovaných z finanční podpory projektu je opětovně pořřdit, a to v nejbližším
     možném termínu,
• umožnit podmínky k provedení kontroly vztahující se k činnostem, které realizuje
    v rámci projektu, poskytnout oprávněným osobám veškeré doklady vztahující se
    k činnostem, které realizuje v rámci Projektu, umožnit průběžné ověřování prováděni
     činností, k nimž se zavázal dle této Smlouvy a poskytnout součinnost všem osobám
     oprávněným k provádění kontroly, příp. jejich zmocněncům. Těmito oprávněnými
     osobami jsou Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR (dále jen „Poskytovatel"),
     příjemce, územní finanční orgány, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad,
     Evropská komise a Evropský účetní dvůr, případně další orgány nebo osoby
     oprávněné k výkonu kontroly,

• na žádost Poskytovatele nebo Ministerstva financí písemně poskytnout
     prostřednictvím Příjemce jakékoliv doplňující informace související s realizací
     Projektu, zejména má v této souvislosti poskytnout veškeré informace o výsledcfch
     kontrol a auditů, včetně kontrolních protokolů z kontrol provedených v souvislosti
     s projektem, a to ve lhůtě stanovené Poskytovatelem,

• bezodkladně informovat Příjemce o všech provedených kontrolách vyplývajících
     z účasti na Projektu dle článku Ill. Smlouvy, o všech případných navržených
     nápravných opatřeních, která budou výsledkem těchto kontrol a o jejich splnění,

                                                 5
'  ...  .  .  .  ...                                                    li]
           .
        .     .       Evropská unie

                      Fond evropské pomoci nejchudším osobám

                      Operační program potravinové a materiální pomoci

     • neprodleně Příjemce informovat o veškerých změnách, které u něho nastaly ve
          vztahu k projektu nebo změnách souvisejících s činnostmi, které realizuje dle této
          Smlouvy,

     • umožnit konání monitorovacích návštěv Příjemce,
     • být k součinnosti při provádění evaluace dle Pravidel pro žadatele a příjemce OP

          PMP a podle pokynů Příjemce.

8. Partner není oprávněn žádnou z aktivit, kterou provádí dle této Smlouvy, financovat
     z jiných prostředků rozpočtové kapitoly Ministerstva práce a sociálních věci ČR, jiné
     rozpočtové kapitoly státního rozpočtu CR, státních fondů, jiných (například) strukturálních
     fondů EU nebo jiných prostředků EU, ani z jiných veřejných či soukromých zdrojů.

9. Partner podpisem této Smlouvy stvrzuje,

     • že nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky nebo nemá nedoplatek na
          pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociálním
          zabezpečení nebo příspěvku na státní politiku zaměstnanosti,

    • že na něj nebyl vydán inkasní příkaz po předcházejícím rozhodnutí Evropské komise
          prohlašujícím, že poskytnutá podpora je protiprávní a neslučitelné se společným
          trhem,

    • že na něj nebyla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění
         výkonu nelegální práce podle ust. § 5 písm. e) bod 3 zákona č. 435/2004 Sb.,
          o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů,

    • že proti jeho statutárnímu orgánu nebo jakémukoli jeho členovi není zahájeno, nebo

          vedeno trestní řízení a nebyl (nebyli) odsouzen (i) pro trestný čin, jehož skutková
          podstata souvisela s předmětem činnosti organizace nebo pro trestný čin
          hospodářský nebo trestný čin proti majetku,
     • že není v likvidaci, v úpadku, hrozícím úpadku či proti němu není vedeno lnsolvenční
         řízení ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
          (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů.

                                                           Článek V
                                                  Financování projektu

1. Projekt dle článku li. Smlouvy bude financován z prostředků, které budou poskytnuty

     příjemci na základě Právního aktu vydaného po schválení Projektu ze státního rozpočtu
      ČR formou finanční podpory v rámci OP PMP.

2. Celkový finanční podíl Partnera na projektu činí: 115.096,80 Kč.

3. Příjemce bude Partnerovi finanční podporu poskytovat bezhotovostním převodem na
     účet jeho zřizovatele - obecně prospěšná společnost, pokud zřizovatelem není sám
     Příjemce. Zřizovatel má povinnost tyto prostředky neprodleně převést na bankovní účet
     Partnera, který je uveden v článku I. této smlouvy.

4. Partner Projektu bude z rozpočtu projektu čerpat prostředky na zajištění bezplatného
     stravování (dle čl. 26 bod 2a Nařízení o FEAD).

5. Partner Projektu bude z rozpočtu projektu čerpat také prostředky na úhradu tzv.
     paušálních nákladů ve výši 5 % z prostředků poskytnutých na potravinovou pomoci (viz
     čl. 26 bod 2b Nařízení o FEAD).

                                                           6
...  .  "  .  ...  Evropská unie                                     li)

     .  .  .       Fond evropské pomoci nejchudším osobám

                   Operační program potravinové a materiální pomoci

6. Prostředky získané na realizaci činností dle článku Ill. Smlouvy jsou F>fíjemce i Partner
     oprávněni použít pouze na úhradu nejnutnějších výdajů a současně takových výdajů,
     které jsou považovány za způsobilé ve smyslu Pravidel, a které Prfjemci nebo Partnerům
     vznikly v rámci projektu. Výdaje budou brány za způsobilé nejdříve od data zahájení
     realizace projektu uvedeného v Žádosti o podporu a nejpozději do dne ukončení Projektu
     uvedeného v Žádosti o podporu.

7. Partner je povinen zajistit úhradu výdajů Projektu vztahujících se k činnostem, které
     realizuje v rámci Projektu a které nejsou kryty výše uvedenými prostfedky (zejména
     nezpůsobilé výdaje), aby byl dodržen účel poskytnutých prostředků na daný Projekt.

8. Příjemce je povinen poskytnout Partnerovi první zálohu v souladu s údaji uvedenými
     v Příloze č. 1 této smlouvy nejpozději do 20 pracovních dnů od připsání dotace na svůj
     účet. Partner je povinen využívat této zálohy výhradně k úhradě svých nákladů včetně
     plateb svým dodavatelům pro realizaci Projektu.

9. V případě, že Partner nevyčerpá poskytnutou zálohu v plné výši, musí v rámci
     závěrečného vyúčtování rozdíl vrátit zpět Příjemci. Tyto prostředky převede na stejný
    účet, ze kterého mu byla zaslána finanční podpora. Zřizovatel, pokud jím není sám
     Příjemce, neprodleně přepošle celkovou částku získanou od Partnera na účet Příjemce.

                                                     Článek VI
                                                Odpovědnost za škodu

1. Právně a finančně odpovědný za správné a zákonné použití finanční podpory Partnerem
     vůči Poskytovateli je Příjemce.

2. Partner je povinen Příjemci uhradit škodu, za niž Příjemce odpovídá dle článku V. odst. 1
     Smlouvy a která Příjemci vznikla v důsledku toho, že Partner porušil povinnost vyplývající
    z této Smlouvy.

3. Partner odpovídá za škodu vzniklou Příjemci i třetím osobám, která vznikne porušením
     jeho povinností vyplývajících z této Smlouvy, jakož i z obecných ustanoveni právních
     předpisů.

4. Partner neodpovídá za škodu vzniklou konáním nebo opomenutím Pfíjemce.

                                                          Článek VII
                                   Další práva a povinnosti smluvních stran

1. Smluvní strany jsou povinny zdržet se jakékoliv činnosti, jež by mohla znemožnit nebo
     ztížit dosažení účelu této Smlouvy.

2. Smluvní strany jsou povinny vzájemně se informovat o skutečnostech rozhodných pro
     plnění této Smlouvy, a to bez zbytečného odkladu.

3. Smluvní strany jsou povinny jednat při realizaci projektu eticky, korektně, transparentně

     a v souladu s dobrými mravy.

                                  7
•**         .+  Evropská unie                                     ~
.... I ..*      Fond evropské pomoci nejchudším osobám
            ,.
                Operačni program potravinové a materiální pomoci

                                                    Článek VIII
                                                 Trvání smlouvy

1. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do dosažení účelu dle článku li. Smlouvy,

     nejdéle však do doby ukončení realizace Projektu a jeho závěrečného vyúčtování.

2. Pokud Partner závažným způsobem nebo opětovně poruší některou z povinností
    vyplývající pro něj z této Smlouvy nebo z platných právních předpisů ČR a EU, může být
    na základě písemné dohody vyloučen z další účasti na realizaci Projektu. V tomto

     případě je povinen se s Příjemcem vypořádat, tzn. v dohodě určit, kdo převezme činnosti
     a případné závazky Partnera (příp. provést finanční vypořádání).

3. Partner může ukončit spolupráci s Příjemcem pouze na základě písemné dohody, která
     bude obsahovat rovněž závazek Příjemce převzít jednotlivé povinnosti a odpovědnost
     vystupujícího Partnera.

4. Pro případ, že nebude schválen Projekt, pro který je tato partnerská smlouva uzavírána,
    se smluvní strany dohodly, že tato Smlouva nebude plněna a že vůči sobě nebudou
    z této smlouvy uplatňovat žádné nároky. Příjemce je povinen bez zbytečného odkladu
     informovat Partnera o schválení i neschválení Projektu ze strany Poskytovatele.

                                                     Článek IX
                                              Ostatní ustanovení

1. Jakékoliv změny této Smlouvy lze provádět pouze na základě dohody smluvních stran
    formou písemných dodatků podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran

     a v souladu s Rozhodnutím a souvisejícími právními předpisy.

2. Smluvní strany se dohodly, že v případě smlouvy s hodnotou předmětu prevyěujlcl
     50.000 Kč bez DPH příjemce bezodkladně po uzavření této smlouvy odešle smlouvu
    k řádnému uveřejnění do registru smluv vedeného Ministerstvem vnitra ČR. O uveřejnění
     smlouvy příjemce bezodkladně informuje druhou smluvní stranu, nebyl-li kontaktní údaj
     této smluvní strany uveden přímo do registru smluv jako kontakt pro notifikaci
     o uveřejnění.

3. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podepsání poslední ze smluvních stran.
     V případě smlouvy zveřejněné v registru smluv nabývá smlouva platnosti okamžikem
    jejího podepsání poslední ze smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění
     v registru smluv. Smluvní strany berou na vědomí, že nebude-li smlouva zveřejněna ani
     devadesátý den od jejího uzavření, je následujícím dnem zrušena od počátku.

4. Vztahy smluvních stran blíže neupravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským
     zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů a dalšími obecně závaznými právními předpisy
     české republiky.

5. Vztahy mezi Příjemcem, zřizovatelem a Partnerem se řídí zákonem č. 250/2000 Sb.,
    o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.

6. Tato smlouva je vyhotovena v 3 vyhotoveních, z nichž 1 vyhotovení obdrží PFljemce,
     1 vyhotovení Partner a 1 vyhotovení bude poskytnuto Poskytovateli dotace.

7. Tento vzor smlouvy byl schválen usnesením Rady Pardubického kraje č. R/2070/19 ze
     dne 8.7.2019.
                                                           8
 . .....,, " " * "   Evropská unie                                     (I)

•                 •  Fond evropské pomoci nejchudším osobám
                  "
                     Operační program potravinové a materiální pomoci

8, Zřizovatel, pokud jím není sám Příjemce, vyslovil ve smyslu ust. § 32a zákona

    č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném
    vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, souhlas s tlm, aby Partner
    Smlouvu uzavřel.

9. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou přílohy č. 1 až č. 4.

10. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich pravé
    a svobodné vůle, nikoliv v tísni ani za jinak nápadně nevýhodných podmínek.

11. Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a

   Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
    zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušeni směrnice

    95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Osobní údaje uvedené v této
    smlouvě, budou použity výhradně pro účely plnění této smlouvy nebo při plnění zákonem
    stanovených povinností. Podrobné informace o ochraně osobních údajů jsou dostupné
    na oficiálních stránkách Pardubického kraje www.pardubickykraj.cz/gdpr.

12. Příjemce pověřuje partnera ke zpracování osobních údajů, včetně citlivých údajů (dále
    jen „osobní údaje"), osob podpořených v projektu za účelem prokázání fádného
    a efektivního nakládání s prostředky z fondu FEAD z OP PMP.

13. Partner je oprávněn zpracovávat osobní údaje podpořené osoby v rozsahu vymezeném
    v Pravidlech pro žadatele a příjemce v rámci OP PMP specifický cíl I.

14. Osobní údaje je partner oprávněn zpracovávat výhradně v souvislosti s realizací projektu,
    zejména pak při přípravě zpráv o realizaci projektu.

15. Partner je povinen zpracovávat a chránit osobní údaje v souladu se zákonem o ochraně
    osobních údajů a v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU)
    č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, a to zejména takto:

    a) Osobní údaje ve fyzické podobě, tj. listinné údaje či na nosičích dat, budou
         uchovávány v uzamykatelných schránkách, a to po dobu uvedenou v odst. 12 tohoto
         článku,

    b) Přístup ke zpracovávaným osobním údajům umožni partner pouze poskytovateli,
         příjemci, kontaktní osobě v dané škole, zodpovědné za realizaci aktivit projektu na
         straně partnera a orgánů oprávněným provádět kontrolu, pokud není dále upraveno
         jinak,

    c) Zaměstnanci partnera, kterým bude umožněn přístup ke zpracovávaným osobnfm
         údajům, budou partnerem doložitelně poučeni o povinnosti zachovávat mlčenlivost
         podle ust. § 15 zákona o ochraně osobních údajů.

16. Partner je oprávněn zpracovávat osobní údaje po dobu deseti let od ukončeni realizace
     projektu. Bez zbytečného odkladu po uplynutí této doby je partner povinen provést
     likvidaci těchto osobních údajů.

17. Partner souhlasí s uchováním dat žádostí v monitorovacím systému.

18. Partner se zavazuje, že v projektu nebude docházet k diskriminaci na základě pohlaví,
     rasového nebo etnického původu, náboženského vyznáni nebo viry, zdravotního
     postižení, věku nebo sexuální orientace.

                                                           9
. ••• .        Evropská unie                                     W]

•. . . . .•    Fond evropské pomoci nejchudším osobám

               Operační program potravinové a materiální pomoci

19. Partner se zavazuje, že finanční prostředky budou využity pouze na podporu přípravy

     stravy, která je v souladu s právem Unie týkajícím se bezpečnosti spotřebnlch výrobků

      a v souladu s vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování.

20. Partner se zavazuje, že pomoc poskytována v rámci tohoto programu bude respektovat

      důstojnost nejchudších osob.

21. Partner se zavazuje, že stravu bude v rámci projektu nejchudším osobám poskytovat

      bezplatně.

22. Partner se zavazuje, že na operaci financovanou z OP PMP nebude čerpat podporu
      z jiného nástroje Unie, aby nedocházelo ke zdvojování financování.

23. Partner souhlasí s provedením ex-ante kontroly ze strany příjemce dotace a bere na
     vědomí, že neumožnění takové kontroly je důvodem pro nezařazení partnera do celkové
      žádosti o podporu zpracované z úrovně příjemce.

                   12 08.                              12. 08.                              ./

V Pardubicích dne           2019

               za Partnera

Přílohy:       Finanční tabulka - Podklad pro zapojení školy do projektu
               Souhlas zřizovatele se zapojením do projektu
Příloha č. 1:  Formulář finanční identifikace partnera
Příloha č. 2:  Přehled indikátorů sledovaných partnerem (podklad pro Zprávu
Příloha č. 3:  o realizaci projektu)

Příloha č. 4:

                                  10
------ (!] •*•               •••
                             •••  •••  Evropská unie
                                       Fond evropské pomoci nejchudším osobám

                                       Operační program potravinové a materiální pomoci

Název or1anlzace:                       Podklad pro zapojení školy do projektu
Adresa:
REDIZO:                      Základní škola a Praktická škola SVÍTÁNÍ o.p.s.
IČO (lf):                    Komenského 432,530 03 Pardubice
IO datové schránky:          600024 270
WWW stránky:                 25916092
                             ypbswq9b
                             www.svitani.cz

                                              Statutárnfzástupce                          Hlavní kontaktní osoba Drolektu (*vollttln6)

TltUI pl'edJménem:
Jméno:
Pl'Omení:
Tltul za jménem:
E•mall:
Mobil:

                                                       Identifikace bankovního účtu

Název účtu pfOemce:          Základní škola a Praktická škola SVÍTÁNÍ o.p.s.
Název banky:
tísloúčtu:                   Komerční banka Pardubice
Kód banky:
tíslo últu dle IBAN:         36134561/0100
Jste plátci DPH?
                             100

                             (23501000000000036134561

                             ne                  I

Kategorie                         Počet dětí         Cena za       Cena celkem v     Potetdnůod   Celkové          RelUnl    Celkoví
                                                    jednotku*          Kč/1den        1.9.2019-  náklady za    náklady (5%)  1p01obllé
MS děti do 6 let včetně                                                              30.6.2020*                               výd1J1
MS detl od 7 let                                                            0,00 Kč               stravné
ZS láci do 6 let včetně                                                     0,00 Kč                                                0,00 Kč
ZS láci od 7 let do 10 let                                                  0,00 Kč              0,00 Kč       0,00 Kč             0,00 Kč
včetně                                                                                                                             O,OOKč
ZS láci od 11 let do 14 let                                                                      0,00 Kč       0,00 Kč
včetně
ZS Hci nad 15 let                                                                                0,00 Kč       0,00 Kč
Potetpodpofenýchžáků
celkem                                        2                31  62,00 Kč          208         12 896,00 Kč  644,80 Kč 13 540,80 Kč

                                              9                31  279,00 Kč         208         58 032,00 Kč 2 901,60 Kč 60933,60 Kč

                                              6                31  186,00 Kč         208         38 688,00 Kč 1934,40 Kč 40 622,40 Kč

                                              17                                                 109 616,00 ~ 5480,S0Kč 115 096,80 Kč

 • cena za jednotku je u MŠ celodenní stravné na jedno dítě hrazené zákonným zástupcem za den, u ZŠ/víceletých gymnázii je to cena pouze
oběda hrazená zákonným zástupcem za den, tato jednotková cena nesmí překročit finanční limity na strávníky dle vyhlášky č. 107/2005 Sb.
 • Jedná se o dny, kdy je poskytováno stravné v uvedeném období

________ I předefinovaná pole

1------------1 pole určená k vyplnění
                                ___, volitelná pole
. ... •• * ..         Evropská unie                                                 Ml
  *••                 Fond evropské pomoci nejchudším osobám

                      Operační program potravinové a materiální pomoci

                                SOUHLAS ZŘIZOVATELE

SE ZAPOJENIM ZÁKLADNI/MATEŘSKÉ ŠKOLY DO PROJEKTU KRAJE FINANCOVANÉHO

     Z OPERAČNIHO PROGRAMU POTRAVINOVÉ A MATERIÁLNI POMOCI NA POZICI
                                    PARTNERA S FINANČNIM PŘISPÉVKEM

příloha č. 2 smlouvy o partnerství u výzvy 30_ 19_009 Operačního programu potravinové a materiální
                                                                  pomoci

Název projektu: Potravinová pomoc dětem ve vážné sociální nouzi v Pardubickém kraji

1. pfljemce dotace (kraj):          Vymezení pozic v projektu:
                                   Pardubický kraj

se sídlem:                         Komenského náměstí 125, 53211 Pardubice
zastoupený:
bankovní účet u ČNB:               J                                     hejtmanem
IČO (IČ):
                                   94-510561/0710

                                   70892822        ID datové schránky: z28bwu9

2. partner v projektu (škola):     Základní škola a Praktická škola SVITÁNÍ o.p.s.

se sídlem:                         Komenského 432, 530 03 Pardubice
zastoupená:                        ředitelkou školy,

bankovní účet:                     36134561/0100   ID datové schránky: ypbsq9b
IČO (IČ):                          25916092

3. zřizovatel partnera (obec, církevní organizace, kraj, Jiný subjekt):

se sídlem:                         Komenského 432, 53003 Pardubice
zastoupený:
bankovní účet:                                     ředitelkou školy
IČO (IČ):
                                   36134561/0100

                                   25916092        ID datové schránky:              ypbsq9b

Zřizovatel ve smyslu § 32a zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, souhlasí s uzavrením smlouvy
o partnerství s finančním příspěvkem mezi shora uvedeným příjemcem a partnerem.

Zároveň s tímto souhlasem se zřizovatel partnera zavazuje, po obdržení finanční podpory na bankovní
účet, tyto prostředky neprodleně převést na bankovní účet P, nera projektu.

.......... VPardubicích .........                               25.6.2019                           .

                      Podpis statutárního zástupce/písemně pověřené osoby
  *  •      **  Evropská unie                                      ~
                Fond evropské pomoci nejchudším osobám
•*           •
*
     *      •*  Operační program potravinové a materiální pomoci
  *

   ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA SVÍTÁNÍ -FORMULÁŘ
                                 FINANČNÍ IDENTIFIKACE

(Tento formulář slouží pro účely poskytnutí podpory z prostředků Fondu evropské pomoci nejchudším osobám a státního
rozpočtu ČR)

                                             MAJITEL ÚČTU1

  JMÉNO:                                          I PSČ: 530 03
 Základní škola a Praktická škola SVÍTÁNÍ o.p.s.  I ico. 25916092

 ADRESA:                                          I
  Komenského 432, 530 03 Pardubice

I MĚSTO: Pardubice
I ZEMĚ: česká republika

  KONTAKTNi OSOBA

I.

I TELEFON:

I FAX:

 E - MAIL:

                                      BANKA

I JMÉNO BANKY: Komerční banka

ADRESA:
Komerční banka.Náměstí Republiky 222, Pardubice

I MĚSTO: Pardubice                                I PSČ: 53078

I MĚNA: CZK
I ČÍSLO ÚČTU: 36134561/0100
I IBAN:CZ35 0100 0000 0000 3613 4561

POZNÁMKA:

                                                  I 24.6.2019

                                                          DATUM A PODPIS DRŽITELE ÚČTU
                     ------- (!] ••••*•
                            *•*  **•  Evropská unie
                                      Fond evropské pomoci nejchudším osobám

                                      Operační program potravinové a materiální pomoci

Název organizace:           Podklad pro Zprávu o realizaci projektu:                                    --------ti I1-       :~~ed::i~::áa~~~::~ění
Adresa:              PŘEHLED INDIKÁTORŮ SLEDOVANÝCH PARTNEREM                                                             _,_ volitelna pole
REDIZO:                                                                                                 ......
IČO(IČ):                Základní škola a Praktická škola SVÍTÁNÍ o.p.s.
1D datové schránky:     Komenského 432,530 03 Pardubice
WWW stránky:            600 024 270
                        25916092
Titul před jménem:      ypbswq9b
Jméno:                  www.svitani.cz
Přijmení:
Titul za jménem:            Statutárnizástu0ce                              Hlavní kontaktní osoba projektu (*volitelné)
E-mail:
Mobil:

                                                                                 Orientační součet                        0,00 Kč  0,00 Kč           0,00 Kč

                                                Identifikace podporovaných osob

Příjmení             Jméno       Sledované období (v termínech od           Počet odebraných  Cena za Celkové náklady za           Reži ní náklady   Celkové
                                         1.9.2019 - 30.6.2020)                       jídel
                                                                                              jednotku  stravné                    (5%)             způsobilé výdaje

                                                                                                                          0,00 Kč  0,00 Kč           0,00 Kč
                                                                                                                          0,00 Kč
                                                                                                                                   0,00 Kč           0,00 Kč

                                                                                                                          0,00 Kč  0,00 Kč           0,00 Kč
                                                                                                                          0,00 Kč
                                                                                                                          0,00 Kč  0,00 Kč           0,00 Kč
                                                                                                                          0,00 Kč
                                                                                                                          0,00 Kč  0,00 Kč           0,00 Kč
                                                                                                                          0,00 Kč
                                                                                                                                   0,00 Kč           0,00 Kč

                                                                                                                                   0,00 Kč           0,00 Kč

                                                                                                                                   0,00 Kč           0,00 Kč

                                                                                                                          0,00 Kč  0,00 Kč           0,00 Kč

                                                                         1