Textová podoba smlouvy Smlouva č. 10726716: Smlouva o dílo - stavební úpravy Domov sester-výtah+stavební úpravy I.

Příloha Svazek 2 - Př 1 - Smlouva o dílo_16 09 Rakord.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA  O  DÍLO

                            


Smlouva o dílo
I.
Smluvní strany
1. Slezská nemocnice v Opavě, příspěvková organizace
se sídlem:	Olomoucká 470/86, Předměstí, 746 01 Opava	
zastoupena:
ve věcech smluvních:	MUDr. Ladislav Václavec, MBA - ředitel	
IČO:	47813750
DIČ:	CZ47813750
Zapsanou v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, odd. Pr., vložka 924
bankovní spojení:	Komerční banka, a.s.	
číslo účtu:	xxxx
osoba oprávněná jednat ve věcech realizace stavby:
Ing. Bedřich Köhler – provozně-technický náměstek, tel.: 553 766 150, mobil 737 271 038 
(dále jen „objednatel“)
2. Obchodní firma		RAKORD – R&R, spol. s r.o.
se sídlem:	Lidická 1357/12, 794 01 Krnov
zastoupena:
ve věcech smluvních:	Ing. Vladimír Rajf, jednatel
IČO:	43960065
DIČ:	CZ43960065
bankovní spojení:	Česká spořitelna
číslo účtu:	xxxx	
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném KS soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 1974
osoby oprávněné jednat ve věcech technických a realizace stavby:

Ing. Vladimír Rajf – autorizovaný inženýr v oboru pozemní stavby, tel xxxx
Pavel Andrle	- autorizovaný technik v oboru pozemní stavby, tel xxxx
Ing. Michal Havlíček – autorizovaný technik v oboru technologická zařízení staveb
Ing. Petr Guňka – autorizace dopravní stavby
Ing Jiří Vozda – zeměměřičská činnost
Ing. Ing. Tomáš Bičán – činnosti BOZP
(dále jen „zhotovitel“)

II.
Základní ustanovení
1. Tato smlouva je uzavřena dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“); práva a povinnosti stran touto smlouvou neupravená se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I této smlouvy jsou v souladu se skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení písemně druhé smluvní straně. V případě změny účtu zhotovitele je zhotovitel povinen rovněž doložit vlastnictví k novému účtu, a to kopií příslušné smlouvy nebo potvrzením peněžního ústavu. Při změně identifikačních údajů smluvních stran včetně změny účtu není nutné uzavírat ke smlouvě dodatek.
3. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto jednání oprávněny.
4. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu plnění podle této smlouvy.
5. Zhotovitel potvrzuje, že se detailně seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci díla za dohodnutou smluvní cenu uvedenou v čl. V odst. 1 této smlouvy.
6. Účelem smlouvy je realizace vnitřních stavebních úprav budovy - Domov sester v Opavě.
III.
Předmět smlouvy
1. Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí stavbu „Domov sester – přístavba výtahu a stavební úpravy I.“ (dále jen „stavba“) v rozsahu dle:
· projektové dokumentace stavby zpracované v 07/2017 společností Ateliér Emmet, s.r.o., Otická 317/32, Předměstí, 746 01 Opava, IČO: 277 89 594 – název projektu:
Domov sester v Opavě – přístavba výtahu a stavební úpravy budovy I., v členění:
SO 01 - Budova domova sester
SO 04 – Úpravy zpevněných ploch
SO 05 – Areálové osvětlení
Vedlejší  náklady pro SO 04 a SO 05
dále dle:
· podmínek orgánů státní správy:
- dle územního souhlasu, který vydal odbor výstavby Magistrátu města Opavy 
pod značkou (Č.j.): VYST/17623/2017/Ja ze dne 31. 10. 2017 
- dle rozhodnutí – změny stavby před jejím dokončením, které vydal odbor výstavby Magistrátu města Opavy pod  značkou (Č.j.): VYST/17624/2017/OP/Ja dne 
24. 11. 2017 
- dle výkazu výměr vypracovaným Ateliérem Emmet s.r.o. dne 13. 6. 2017
· předpisů upravujících provádění stavebních děl a ustanovení této smlouvy
 (dále jen „dílo“).
2. Součástí díla je také:
a) zpracování projektové dokumentace skutečného provedení stavby ve třech vyhotoveních a geodetické zaměření stavby včetně geometrického plánu v šesti vyhotoveních, budeli k provedení díla potřebné. Projektová dokumentace skutečného provedení stavby a geodetické zaměření stavby budou objednateli dodány také 2x v elektronické podobě, a to na CD ROM ve formátu pro texty *.doc (*.rtf), pro tabulky *.xls, pro skenované dokumenty *.pdf, pro výkresovou dokumentaci *.dwg a zároveň *.pdf. Případné vícetisky budou účtovány zvlášť,
b) zabezpečení souhlasu (rozhodnutí) ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství a komunikací dle platných předpisů, budeli k provedení díla potřebné,
c) zpracování dokumentace dočasného dopravního značení včetně projednání s příslušnými správními orgány, budeli k provedení díla potřebné,
d) osazení a údržba dopravního značení v průběhu provádění stavebních prací dle dokumentace dopravního značení, včetně uvedení do původního stavu a vrácení jejich správci, budeli k provedení díla potřebné,
e) vybudování a zajištění zařízení staveniště a jeho provoz v souladu s  potřebami zhotovitele, dokumentací předanou objednatelem, požadavky objednatele a s platnými právními předpisy, včetně případného zajištění ohlášení dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“),
f) zajištění vytyčení obvodu staveniště,
g) zajištění funkce odpovědného geodeta po dobu realizace stavby včetně geometrického zaměření dokončené stavby a vyhotovení geometrického plánu, budouli k provedení díla potřebné,
h) zajištění vytýčení inženýrských sítí (tras technické infrastruktury) podle podmínek jejich správců, a to před zahájením prací na staveništi včetně jejich zaměření a zakreslení dle skutečného stavu do příslušné dokumentace a včetně jejich písemného a zpětného předání jednotlivým správcům, budeli k provedení díla potřebné,
i) předání odpadu k odstranění na řízenou skládku nebo jiný způsob jeho odstranění nebo využití v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpadech“); o způsobu nakládání s odpadem bude předložen písemný doklad vystavený příslušnou oprávněnou osobou podle zákona o odpadech,
j) návrh provozních řádů a technických zařízení, dodávka všech dokladů o zkouškách, revizích, atestech a provozních návodů a předpisů v českém jazyce (všechny doklady ve 2 vyhotoveních) včetně zaškolení obsluhy,
k) předání všech dokladů a náležitostí umožňujících zahájení řízení, případně jiného postupu dle stavebního zákona, na základě kterého bude možno započít s trvalým užíváním stavby, tj. aby bylo možno vydat kolaudační souhlas nebo bylo možno stavbu trvale užívat na základě oznámení stavebnímu úřadu se započetím užívání dle stavebního zákona, bude-li k provedení díla potřebné,
l) zřízení deponie materiálů tak, aby nevznikly žádné škody na sousedních pozemcích,
m) provedení předepsaných zkoušek dle platných právních předpisů a technických norem, úspěšné provedení těchto zkoušek je podmínkou k převzetí díla,
n) zajištění bezpečných přechodů a přejezdů přes výkopy pro zabezpečení přístupu a příjezdu k objektům, budeli k provedení díla potřebné,
o) udržování stavbou dotčených zpevněných ploch, veřejných komunikací a výjezdů ze staveniště v čistotě a jejich uvedení do původního stavu,
p) zajištění ochrany proti šíření prašnosti a nadměrného hluku,
q) provedení veškerých geodetických prací a případných doplňujících průzkumů souvisejících s provedením díla,
r) zajištění zpracování všech případných dalších dokumentací potřebných pro provedení díla,
s) hlášení archeologických nálezů v souladu se zákonem č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.
3. Zhotovitel je povinen při provádění díla
a) plnit podmínky příslušných stavebních povolení a požadavky dotčených orgánů a organizací související s realizací stavby,
b) zohlednit vyjádření dotčených orgánů a organizací související s realizací stavby
4. Projektová dokumentace pro výběr zhotovitele a pro provádění stavby nenahrazuje výrobní dokumentaci. Pokud vyvstane v průběhu realizace díla nutnost zpracování výrobní dokumentace, zajistí ji zhotovitel na své náklady.
5. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s technickými a právními předpisy platnými v České republice v době provádění díla. Pro provedení díla jsou závazné všechny platné normy ČSN.
6. Zhotovitel se zavazuje průběžně provádět veškeré potřebné zkoušky, měření a atesty k prokázání kvalitativních parametrů předmětu díla.
7. Zhotovitel se zavazuje provést veškeré činnosti a úkony související s provedením díla nutné pro vydání kolaudačního souhlasu pro stavbu, zejména vyřizování veškerých povolení, překopů, záborů, souhlasů, oznámení apod.
8. Objednatel se zavazuje dokončené dílo bez jakýchkoliv vad a nedodělků převzít a zaplatit za ně zhotoviteli za dohodnutých podmínek cenu dle čl. V této smlouvy.
9. Případné vícepráce či méněpráce budou smluvními stranami sjednány písemnými dodatky smlouvy. Vícepráce budou realizovány až po uzavření příslušného dodatku ke smlouvě.
10. Smluvní strany prohlašují, že předmět plnění podle této smlouvy není plněním nemožným a že smlouvu uzavírají po pečlivém zvážení všech možných důsledků. Zhotovitel prohlašuje, že prozkoumal místní podmínky na staveništi a že práce mohou být dokončeny způsobem a v termínech stanovených touto smlouvou.
IV.
Doba a místo plnění
1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo ve lhůtě do 240 dnů od předání staveniště zhotoviteli a nejpozději poslední den lhůty dokončené dílo předat objednateli.
Harmonogram realizace díla 
Dílo bude realizováno na základě pokynů a harmonogramu zadavatele, a to na základě průběhu realizace díla veřejné zakázky „Domov sester – přístavba výtahu a stavební úpravy“ a s ohledem na možnosti financování díla zadavatele.
2. Místem plnění je objekt Domova sester v Opavě, Olomoucká 2520/74, 746 01 Opava na parcele č. 2290/39, dále dotčené pozemky výstavbou parc. č. 2290/13, 2290/40, 2290/70, 2290/71 v katastrálním území: Opava-předměstí (711578).
3. V případě omezení postupu prací vlivem nepříznivých klimatických podmínek bude jednáno o možnosti posunutí termínu realizace díla.
V.
Cena za dílo
1. Cena za provedené dílo je stanovena dohodou smluvních stran a činí: 38 498 399,04 Kč bez DPH (slovy: třicetosmmilionůčtyřistadevadesátosmtisíctřistadevadesátdevětkorun českých a čtyři haléře).


	
	Cena bez DPH
	DPH (21%)
	Cena vč. DPH

	Cena za dílo v Kč
	38 498 399,04 Kč
	8 084 663,80
Kč
	46 583 062,84 Kč



2. Souhrnný rozpočet (vyplněný výkaz výměr) je nedílnou přílohou č. 1 této smlouvy.
3. Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce a dodávky, poplatky, náklady zhotovitele nutné pro vybudování, provoz a demontáž zařízení staveniště a jiné náklady nezbytné pro řádné a úplné provedení díla.
4. Cena za dílo bez DPH uvedená v odst. 1 tohoto článku je cenou nejvýše přípustnou a nelze ji překročit. Cenu díla bude možné měnit pouze:
1. nebudeli některá část díla v důsledku sjednaných méněprací provedena, bude cena za dílo snížena, a to odečtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které v rámci méněprací nebudou provedeny. Náklady na méněpráce budou odečteny ve výši součtu veškerých odpovídajících položek a nákladů neprovedených dle soupisu prací, dodávek a služeb, který je součástí nabídky zhotovitele podané na předmět plnění v rámci zadávacího řízení příslušné veřejné zakázky (dále jen „soupis prací“),
1. přičtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které objednatel nařídil formou víceprací provádět nad rámec množství nebo kvality uvedené v projektové dokumentaci nebo soupisu prací. Náklady na vícepráce budou účtovány podle odpovídajících jednotkových cen položek a nákladů dle položkového rozpočtu nebo v případě ocenění víceprací, které v položkovém rozpočtu nejsou obsaženy, budou použity ceny dle standardizovaných ceníků RTS (doplní účastník) pozn.: např. URS, RTS těchto standardizovaných cen, podle toho, která z těchto částek bude nižší,
b) v případech, kdy položky víceprací nelze ocenit žádným ze způsobů uvedených v písm. b) tohoto odstavce, doloží zhotovitel individuální kalkulaci jednotkové ceny. Výsledná jednotková cena položky pak bude stanovena na základě dohody objednatele a zhotovitele. Objednatel je v tomto případě oprávněn ověřit přiměřenost jednotkové ceny nezávislým subjektem;
c) v případě, že se při realizaci zjistí skutečnosti, které nebyly v době podpisu smlouvy známy, a zhotovitel je nezavinil ani nemohl předvídat a mají vliv na cenu díla.
d) v případě, že se při realizaci zjistí skutečnosti odlišné od dokumentace předané objednatelem.
5. Rozsah případných méněprací nebo víceprací a cena za jejich realizaci, jakož i jakékoliv překročení sjednané ceny, budou vždy předem sjednány dodatkem k této smlouvě.
VI.
Platební podmínky
1. Zálohy na platby nejsou sjednány.
2. Na plnění dle této smlouvy se vztahuje režim přenesení daňové povinnosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“), a zhotovitelem proto budou za předmětné plnění vystaveny faktury bez uvedení daně z přidané hodnoty.
V případě, že zhotovitel bude fakturovat práce a dodávky, které nepodléhají režimu přenesené daňové povinnosti, je povinen vystavit 2 samostatné faktury, přičemž jednou budou fakturovány pouze práce a dodávky nepodléhající režimu přenesené daňové povinnosti a druhou pouze práce a dodávky podléhající režimu přenesené daňové povinnosti.
3. Podkladem pro úhradu ceny za dílo budou faktury, které budou mít náležitosti daňového dokladu a náležitosti stanovené dalšími obecně závaznými právními předpisy (dále jen „faktura“). Kromě náležitostí stanovených platnými právními předpisy pro daňový doklad bude zhotovitel povinen ve faktuře uvést i tyto údaje:
a) číslo smlouvy objednatele, IČO objednatele, číslo veřejné zakázky (tj. SNO/Hi/2019/01/Domov sester-výtah+stavební úpravy I.)
b) předmět smlouvy, tj. text „zhotovení stavby – Domov sester – přístavba výtahu a stavební úpravy I.“,
c) označení banky a číslo zveřejněného účtu, na který musí být zaplaceno,
d) lhůtu splatnosti faktury,
e) označení osoby, která fakturu vyhotovila, včetně jejího podpisu a kontaktního telefonu,
f) přílohou konečné faktury bude protokol o předání a převzetí díla dle této smlouvy, obsahující prohlášení objednatele, že dílo přejímá. V případě, že dílo bylo převzato s výhradami (tj. s vadami a nedodělky nebránícími řádnému užívání díla), bude přílohou konečné faktury také zápis o odstranění těchto vad a nedodělků podepsaný osobou vykonávající technický dozor stavebníka.
4. V souladu s ustanovením zákona o DPH sjednávají smluvní strany dílčí plnění v rozsahu skutečně provedeného plnění za období od druhého dne kalendářního měsíce do prvého dne kalendářního měsíce bezprostředně následujícího. Dílčí plnění odsouhlasené podpisem oprávněného zástupce objednatele v soupisu skutečně provedených prací a zjišťovacím protokolu, včetně dohody o ocenění, se považuje za samostatné zdanitelné plnění uskutečněné první den kalendářního měsíce bezprostředně následujícího, tj. poslední den výše sjednaného období. V případě předání a převzetí ukončených stavebních objektů či jiných prací již v průběhu výše uvedeného období se v souladu s § 21 odst. 7 a § 21 odst. 4 písm. a) zákona o DPH za den uskutečnění zdanitelného plnění považuje den potvrzení převzetí prací zástupcem objednatele na zjišťovacím protokolu. Zhotovitel vystaví na zdanitelné plnění fakturu, jejíž nedílnou součástí bude soupis provedených prací a zjišťovací protokol - obojí podepsané zhotovitelem a odsouhlasené osobou vykonávající technický dozor objednatele (stavebníka).
5. Konečná faktura bude vystavena po předání a převzetí dokončeného díla bez vad a nedodělků a zároveň bude možno v souladu se stavebním zákonem započít s trvalým užíváním stavby. Součástí konečné faktury bude rekapitulace vystavených faktur a rekapitulace veškerých provedených prací, která bude zpracována v souladu s odsouhlaseným soupisem prací. Ke dni zahájení předání a převzetí díla bude vyfakturováno max. 90 % z ceny díla. Zbývajících 10 % z ceny díla bude mít nárok zhotovitel fakturovat až po předání díla bez vad a nedodělků.
6. V případě dodatečných prací fakturovaných na základě dodatků uzavřených k této smlouvě (vícepráce) bude soupis těchto prací tvořit samostatnou přílohu faktury.
7. Lhůta splatnosti jednotlivých faktur je dohodou stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne jejich doručení objednateli.
8. Doručení faktury se provede osobně na sekretariátě příspěvkové organizace oproti podpisu potvrzující převzetí nebo doručenkou prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
9. Zhotovitel je povinen doručit fakturu objednateli nejpozději 16. den následující po dni uskutečnění zdanitelného plnění. Nesplníli zhotovitel tuto povinnost a objednateli v důsledku toho vznikne škoda (např. uhrazením sankcí uložených příslušným správcem daně v důsledku pozdní úhrady DPH objednatelem), bude zhotovitel povinen objednateli tuto škodu v plném rozsahu uhradit.
10. Objednatel je oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy v těchto případech:
a) nebudeli faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost nebo budeli chybně vyúčtována cena za dílo,
b) budouli vyúčtovány práce, které nebyly provedeny či nebyly potvrzeny oprávněným zástupcem objednatele,
Ve vrácené faktuře objednatel vyznačí důvod vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením nové faktury. Vrátíli objednatel vadnou fakturu zhotoviteli, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli. Zhotovitel je povinen doručit objednateli opravenou fakturu do 3 dnů po obdržení objednatelem vrácené vadné faktury.
11. Povinnost zaplatit cenu za dílo je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele.
12. Objednatel je oprávněn pozastavit financování v případě, že zhotovitel bezdůvodně přeruší práce nebo práce bude provádět v rozporu s projektovou dokumentací, touto smlouvou nebo pokyny objednatele.
VII.
Práva a povinnosti smluvních stran, splnění díla, vlastnické právo a nebezpečí škody
1. Neníli stanoveno ve smlouvě výslovně jinak, řídí se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ustanoveními § 2586 a následujícími občanského zákoníku.
2. Zhotovitel je povinen umožnit výkon technického dozoru stavebníka, autorského dozoru projektanta a výkon činnosti koordinátora BOZP a umožnit osobám, které je vykonávají, vstup na stavbu a staveniště.
Osoba vykonávající technický dozor stavebníka a funkci koordinátora BOZP je kromě kontroly provádění díla oprávněna i ke kontrole dokumentace k realizaci stavby vypracované zhotovitelem, kontrole deníků dle čl. XI této smlouvy, kontrole rozpočtů a faktur, kontrole hospodaření s odpady a rovněž ke kontrole bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi a k dalším úkonům vyplývajícím z příslušné smlouvy na zajištění výkonu inženýrské a investorské činnosti a výkonu koordinace bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi při realizaci stavby.
3. Zhotovitel je povinen do 7 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy objednateli a koordinátorovi BOZP písemně sdělit veškeré údaje, které jsou předmětem oznámení o zahájení prací minimálně v rozsahu „Přílohy č. 4 k nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích“.
4. Dílo je provedeno, jeli dokončeno bez jakýchkoliv vad a nedodělků, objednateli je předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu a dílo je objednatelem převzato.
5. Vlastníkem zhotovované věci, která je předmětem díla, je od počátku objednatel. Nebezpečí škody na zhotovované věci, i na věci, která je předmětem údržby, opravy nebo úpravy, která je předmětem díla, nese zhotovitel. Nebezpečí škody přechází na objednatele dnem převzetí díla objednatelem.
6. Zhotovitel ani osoba s ním propojená nesmí za objednatele vykonávat inženýrskoinvestorskou činnost na stavbě (technický dozor stavebníka).
7. Zhotovitel jako odborně způsobilá osoba je povinna zkontrolovat technickou část předané dokumentace nejpozději před zahájením prací na příslušné části díla a upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na zjištěné zjevné vady a nedostatky. Případný soupis zjištěných vad a nedostatků předané dokumentace včetně návrhů na jejich odstranění a s dopadem na předmět a cenu díla zhotovitel předá bez zbytečného odkladu objednateli.
8. Zhotovitel je povinen předem projednat jakoukoliv změnu prováděnou při realizaci stavby, mající vliv na podmínky udělené poskytovatelem dotace, a to jak změnu oproti této smlouvě, tak i změnu oproti projektové dokumentaci.

VIII.
Jakost díla
1. Zhotovitel se zavazuje k tomu, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude dávat schopnost uspokojit stanovené potřeby, tj. využitelnost, bezpečnost, bezporuchovost, udržovatelnost, hospodárnost, ochranu životního prostředí, požární bezpečnost, hygienické požadavky. Ty budou odpovídat platné právní úpravě, českým technickým normám, projektové dokumentaci, stavebnímu povolení, zadání veřejné zakázky a této smlouvě. K tomu se zhotovitel zavazuje používat pouze materiály a konstrukce vyhovující požadavkům kladeným na jejich jakost a mající prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů.
2. Smluvní strany se dohodly, že budeli v rámci díla dodáváno zboží (spotřebiče, nábytek apod.), toto bude dodáno v I. jakosti.
3. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude dokladována předepsaným způsobem při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla.
IX.
Staveniště
1. Objednatel předá a zhotovitel převezme staveniště nejpozději do 11 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy, nedohodnouli se smluvní strany písemně jinak. O jeho předání a převzetí vyhotoví smluvní strany zápis. Při předání staveniště objednatel předá zhotoviteli 1 vyhotovení projektové dokumentace stavby.
2. Obvod staveniště je vymezen projektovou dokumentací. Pokud bude zhotovitel potřebovat pro realizaci díla prostor větší, zajistí si jej na vlastní náklady a vlastním jménem. Určení základních vytyčovacích prvků bude provedeno při předání staveniště objednatelem.
3. Vodné, stočné, elektrickou energii a další média odebraná při provádění díla hradí zhotovitel. Zhotovitel zabezpečí na své náklady odběrné místo a měření odběru médií. Odběrná místa budou po celou dobu výstavby přístupná objednateli a osobě vykonávající technický dozor stavebníka. 
4. Zhotovitel je povinen zajistit hlídání staveniště. Náklady na ostrahu jsou již zahrnuty v ceně za dílo.
5. Zhotovitel se zavazuje zcela vyklidit a vyčistit staveniště do 14 dnů od provedení díla. Při nedodržení tohoto termínu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli veškeré náklady a škody, které mu tím vznikly.
6. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště, za bezpečný přístup na stavbu, za dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostoru zařízení staveniště, a za bezpečnost provozu v prostoru staveniště.
7. Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu, na svůj náklad odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho činností, a to v souladu s požadavky uvedenými v projektové dokumentaci a příslušnými předpisy, zejména ekologickými a o likvidaci odpadů.
X.
Provádění díla
1. Zhotovitel je povinen:
a) provést dílo řádně, včas a v odpovídající jakosti za použití postupů, které odpovídají právním předpisům ČR; dílo musí odpovídat příslušným právním předpisům, normám nebo jiné dokumentaci vztahující se k provedení díla a umožňovat užívání, k němuž bylo určeno a zhotoveno,
b) dodržovat při provádění díla ujednání této smlouvy, řídit se podklady a pokyny objednatele a poskytnout mu požadovanou dokumentaci a informace,
c) účastnit se na základě pozvánky objednatele všech jednání týkajících se předmětného díla,
d) zpracovat a objednateli předat podrobný harmonogram výstavby. Zhotovitel je povinen harmonogram výstavby průběžně aktualizovat a aktualizace neprodleně předkládat objednateli,
e) dbát při provádění díla na ochranu životního prostředí a dodržovat platné technické, bezpečnostní, zdravotní, hygienické a jiné předpisy, včetně předpisů týkajících se ochrany životního prostředí,
f) doložit platné atesty či certifikáty, případně další dokumenty prokazující splnění požadovaných technických a kvalitativních parametrů používaných výrobků a materiálů, a to nejpozději před jejich osazováním do stavby. Bez doložení těchto atestů není zhotovitel oprávněn započít s osazováním příslušných výrobků do stavby.
Zhotovitel je povinen informovat objednatele o skutečnostech majících vliv na plnění této smlouvy, a to neprodleně, nejpozději následující pracovní den poté, kdy příslušná skutečnost nastane nebo zhotovitel zjistí, že by nastat mohla. Informace dle předchozí věty budou zaslány elektronickou poštou na adresu objednatele: XXXX a následně písemně. Zhotovitel je povinen informovat objednatele zejména:
a) zjistíli při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provedení díla. Zhotovitel je povinen navrhnout objednateli další postup,
b) o případné nevhodnosti realizace vyžadovaných prací,
c) zjistíli v projektové dokumentaci stavby dle této smlouvy vady. Objednatel se na základě informace zhotovitele vyjádří, zda budou vady odstraněny, či na provedení díla dle vadné projektové dokumentace trvá. Pokud se objednatel rozhodne vady odstranit a jejich odstranění bude trvat déle než týden, dohodnou se zhotovitel a objednatel na dalším postupu do doby odstranění vady.
2. Zhotovitel zabezpečí veškerá potřebná povolení k uzavírkám, prokopávkám, záborům komunikací, osazení a údržbu provizorního dopravního značení apod. dle projektové dokumentace včetně organizace dopravy po dobu výstavby a uvedení do původního stavu včetně předání správci, bude-li akce vyžadovat.
3. Zhotovitel zajistí stavbu tak, aby nedošlo k ohrožování, nadměrnému nebo zbytečnému obtěžování okolí stavby, k omezování práv a právem chráněných zájmů vlastníků sousedních nemovitostí, ke znečištění komunikací apod. Zhotovitel v maximální míře omezí hlučnost a prašnost a zajistí čištění stavbou případně znečištěných stávajících zpevněných ploch.
4. Zhotovitel oznámí 21 pracovních dní předem objednateli termín zvláštního užívání komunikací, budeli toto pro provedení díla potřebné, a předá objednateli úplnou kopii předmětného souhlasu (rozhodnutí) ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství a komunikací dle platných předpisů, včetně případných příloh (podmínek).
5. Zhotovitel odpovídá za zajištění dostupnosti projektové dokumentace a všech dokladů potřebných k provádění stavby dle stavebního zákona. Projektová dokumentace a výše uvedené doklady musí být na staveništi přístupné kdykoliv v průběhu práce.
6. Zhotovitel je povinen provedené stavební práce, zařizovací předměty a výrobky zabezpečit před poškozením a krádežemi až do předání díla k užívání objednateli, a to na vlastní náklady.
7. Zhotovitel se zavazuje zajišťovat veškeré materiály a poddodávky v souladu s pravidly hospodářské soutěže a písemně informovat objednatele o dodávkách, pracích a službách zajišťovaných poddodavateli, a to vždy bezodkladně po uzavření příslušné smlouvy nebo vystavení objednávky. Písemná informace dle předchozí věty musí obsahovat mj. jmenovité uvedení poddodavatelů, činností, které budou vykonávat a musí být doložena kopiemi příslušných živnostenských či jiných oprávnění poddodavatelů, nezbytných pro výkon těchto činností a originály prohlášení poddodavatelů o součinnosti s koordinátorem BOZP, jehož vzor je jako příloha č. 2 nedílnou součástí této smlouvy. Informační povinnost dle tohoto odstavce se vztahuje pouze na poddodavatele, kteří se podílejí na realizaci díla.
8. Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo prostřednictvím osob, kterými byla prokazována kvalifikace v rámci zadávacího řízení a zajistit odborné vedení stavby stavbyvedoucím uvedeným v nabídce zhotovitele. Zhotovitel je oprávněn změnit poddodavatele, pomocí kterého prokazoval splnění části kvalifikace, stavbyvedoucího či jinou osobu, prostřednictvím které prokázal odbornou způsobilost/kvalifikaci (dále jen „odborná osoba“) pouze z vážných důvodů, a to s předchozím písemným souhlasem objednatele. Žádost o souhlas se změnou poddodavatele, stavbyvedoucího či jiné odborné osoby bude obsahovat údaje a bude doložena doklady dle tohoto článku a případně dalšími doklady potřebnými k prokázání potřebné kvalifikace.
Nový poddodavatel musí splňovat kvalifikační předpoklady stanovené zadávacími podmínkami; nový stavbyvedoucí či jiná odborná osoba musí splňovat kvalifikační předpoklady stanovené zadávacími podmínkami jako stavbyvedoucí, resp. jiná odborná osoba.
9. Zhotovitel odpovídá za zajištění odborného vedení stavby a odborného provádění prací oprávněnými osobami, za dodržení obecných technických požadavků na výstavbu a jiných technických předpisů, za vypracování další prováděcí dokumentace (technologický postup, plán kontrolní a zkušební činnosti apod.).
10. Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují.
11. Zhotovitel nejméně 15 pracovních dnů předem oznámí správcům sítí a osobě vykonávající technický dozor stavebníka práci v ochranném pásmu či křížení těchto sítí ke kontrole průběhu prací a převzetí před zpětným zásypem.
12. Zhotovitel je srozuměn s tím, že uhradí jakoukoliv opravu nebo výměnu plynoucí ze zhotovitelem zaviněného poškození inženýrské sítě. Zhotovitel si je rovněž vědom toho, že nese veškerá rizika a náhrady škod z toho plynoucí.
13. Zhotovitel se zavazuje po celou dobu realizace stavby aktivně spolupracovat s projektantem a osobou vykonávající činnost autorského dozoru projektanta při realizaci stavby.
14. V případě zjištění rozporu platné projektové dokumentace se skutečností na stavbě je zhotovitel povinen zjištěné rozpory řešit ve spolupráci s projektantem, a to bezodkladně.
15. V případě, že zhotovitel bude používat stavební stroje, které vyvolávají vibrace a otřesy, zajistí si taková opatření, aby na blízkých stávajících objektech nedošlo vlivem stavební činnosti ke škodám. V opačném případě ponese plnou odpovědnost za způsobené škody a tyto škody uhradí.
16. Bourací práce (hluk, prach) budou realizovány pouze po předchozím oznámení objednateli.
17. V souladu se zákonem č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon č. 309/2006 Sb.“), se zhotovitel zavazuje k součinnosti s koordinátorem BOZP.
Zhotovitel je povinen zavázat k součinnosti s koordinátorem BOZP všechny své poddodavatele a osoby, které budou provádět činnosti na staveništi.
Zhotovitel se zavazuje plnit veškeré povinnosti, které mu ukládá zákon č. 309/2006 Sb., zejména povinnost dodržování plánu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále též „BOZP“) na staveništi, povinnost jeho aktualizace, povinnost účasti na kontrolních dnech BOZP a dodržování pokynů koordinátora BOZP na staveništi.
18. Zhotovitel je povinen předat koordinátorovi BOZP nejpozději 8 dnů před zahájením prací na staveništi písemně informaci o fyzických osobách, které se mohou zdržovat na staveništi, a to včetně zaměstnanců poddodavatelů zhotovitele, osob vykonávajících na stavbě autorský dozor, inženýrskou a investorskou činnost a osob oprávněných jednat za objednatele ve věcech realizace stavby. Zhotovitel je povinen bezodkladně nahlásit koordinátorovi BOZP písemně změnu těchto osob. Informace dle prvé a druhé věty tohoto odstavce zhotovitel zároveň předá v kopii objednateli. V případě, že zhotovitel povinnost dle tohoto odstavce nesplní a objednateli v důsledku toho vznikne škoda (např. uhrazením sankcí uložených příslušnými správními úřady), bude zhotovitel povinen objednateli tuto škodu v plném rozsahu uhradit.
Kontrola prováděných prací, organizace kontrolních dnů
19. Kontrola prováděných prací bude realizována:
· objednatelem a jím pověřenými osobami,
· osobou vykonávající technický dozor stavebníka,
· osobou vykonávající činnost autorského dozoru projektanta,
· koordinátorem BOZP,
· orgány státní správy oprávněnými ke kontrole na základě zvláštních předpisů,
Zhotovitel je povinen umožnit uvedeným osobám provedení kontroly realizovaných prací.
20. Kontrola prováděných prací bude realizována zejména v rámci kontrolních dnů, s tím, že:
· kontrolní dny se budou konat dle potřeby, zpravidla jednou týdně,
· termíny konání kontrolních dnů budou stanoveny v zápisu o předání staveniště; v případě potřeby budou kontrolní dny konány také mimo předem stanovený termín, a to buď na základě dohody stran uvedené v zápisu z kontrolního dne, nebo na základě výzvy osoby vykonávající technický dozor stavebníka,
· kontrolní dny budou řízeny osobou vykonávající technický dozor stavebníka,
· z kontrolních dnů budou osobou vykonávající technický dozor stavebníka pořizovány zápisy, které budou zhotoviteli zasílány v elektronické podobě.
21. Zhotovitel vyzve osobu vykonávající technický dozor stavebníka prokazatelnou formou nejméně 3 pracovní dny předem k prověření kvality prací, jež budou dalším postupem při zhotovování díla zakryty.
V případě, že se na tuto výzvu osoba vykonávající technický dozor stavebníka bez vážných důvodů nedostaví, může zhotovitel pokračovat v provádění díla po předchozím písemném upozornění objednatele a předmětné práce zakrýt. Budeli v tomto případě objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel.
Pokud zhotovitel osobu vykonávající technický dozor stavebníka prokazatelnou formou k převzetí prací před jejich zakrytím nevyzve, případně osoba vykonávající technický dozor stavebníka práce nepřevezme a nedá písemný souhlas k jejich zakrytí zápisem do stavebního deníku, je zhotovitel povinen na výzvu objednatele případné již zakryté práce odkrýt. V tomto případě nese veškeré náklady spojené s odkrytím, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel.
22. Zhotovitel písemně vyzve kromě osoby vykonávající technický dozor stavebníka i správce podzemních vedení a inženýrských sítí dotčených stavbou k jejich kontrole a převzetí a zjištěnou skutečnost nechá potvrdit zápisem ve stavebním deníku. Zhotovitel před jejich zakrytím zajistí na své náklady geodetická zaměření, která nejpozději před dokončením díla nebo jeho části předá objednateli.
XI.
Stavební deník
1. Zhotovitel je povinen o všech pracích a činnostech prováděných v souvislosti se stavbou vést stavební deník v souladu se stavebním zákonem. Stavební deník musí obsahovat veškeré obsahové náležitosti a musí být veden způsobem dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb. 
2. Zápisem ve stavebním deníku nelze obsah této smlouvy měnit.
XII.
Předání díla
1. Objednatel se zavazuje dokončené dílo bez vad a nedodělků převzít do 10 dnů od doručení výzvy zhotovitele. Objednatel je oprávněn dílo nepřevzít v případě, že dílo bude vykazovat jakékoliv vady a nedodělky. 
2. O předání a převzetí díla bude sepsán protokol mezi objednatelem a zhotovitelem. Protokol připraví a sepíše osoba vykonávající technický dozor stavebníka.
Protokol bude obsahovat:
a) označení předmětu díla,
b) označení objednatele a zhotovitele díla,
c) číslo a datum uzavření smlouvy o dílo včetně čísel a dat uzavření jejích dodatků,
d) datum vydání a číslo stavebního povolení/souhlasu stavebního úřadu s provedením ohlášené stavby, pokud byl vydán, případně datum podání ohlášení stavebnímu úřadu,
e) termín vyklizení staveniště,
f) datum ukončení záruky za jakost na dílo,
g) soupis nákladů od zahájení po dokončení díla,
h) termín zahájení a dokončení prací na zhotovovaném díle,
i) seznam převzaté dokumentace,
j) prohlášení objednatele, že dílo přejímá (nepřejímá),
k) datum a místo sepsání protokolu,
l) v případě, jeli dílo přebíráno s vadami a nedodělky, uvedení, že je dílo přebíráno s výhradami a seznam vad a nedodělků, s nimiž bylo dílo převzato, včetně uvedení lhůty k odstranění těchto vad,
m) jména a podpisy zástupců objednatele, zhotovitele, uživatele a osoby vykonávající technický dozor stavebníka.
3. Zhotovitel je povinen provést předepsané zkoušky dle platných právních předpisů a technických norem. Úspěšné provedení těchto zkoušek je podmínkou převzetí díla.
4. Doklady o řádném provedení díla dle technických norem a předpisů, o provedených zkouškách, atestech a další dokumentaci podle této smlouvy včetně prohlášení o shodě a dokladů nutných k získání kolaudačního souhlasu/kolaudačního rozhodnutí, zhotovitel předá objednateli při předání díla. Pokud zhotovitel objednateli doklady dle předchozí věty nepředá, objednatel dílo nepřevezme. Předáním díla objednateli není zhotovitel zbaven povinnosti doklady na výzvu objednatele doplnit.
5. Zhotovitel se zavazuje zúčastnit se na výzvu objednatele závěrečné kontrolní prohlídky stavby nebo místního šetření v rámci kolaudačního řízení podle stavebního zákona.
XIII.
Práva z vadného plnění, záruka za jakost
1. Dílo má vadu, jestliže neodpovídá požadavkům uvedeným v této smlouvě.
2. Objednatel má právo z vadného plnění z vad, které má dílo při převzetí objednatelem, byť se vada projeví až později. Objednatel má právo z vadného plnění také z vad vzniklých po převzetí díla objednatelem, pokud je zhotovitel způsobil porušením své povinnosti. Projevíli se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí díla objednatelem, má se zato, že dílo bylo vadné již při převzetí, neprokáže-li zhotovitel opak.
3. Zhotovitel poskytuje objednateli na provedené dílo záruku za jakost (dále jen „záruka“) ve smyslu § 2619 a § 2113 a násl. občanského zákoníku, a to v délce:
a) 60 měsíců na provedené práce a dodávky, pokud nejsou uvedeny v písm. b) tohoto odstavce, 
b) na dodávky strojů, zařízení technologie, předměty postupné spotřeby v délce shodné se zárukou poskytovanou výrobcem, nejméně však 24 měsíců,
(dále též „záruční doba“).
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí díla objednatelem. Záruční doba se staví po dobu, po kterou nemůže objednatel dílo řádně užívat pro vady, za které nese odpovědnost zhotovitel. Pro nahlašování a odstraňování vad v rámci záruky platí podmínky uvedené dále v tomto článku smlouvy.
4. Vady a nedodělky díla z vadného plnění a  dále také vady, které se projeví během záruční doby, budou zhotovitelem odstraněny bezplatně.
5. Veškeré vady díla bude objednatel povinen uplatnit u zhotovitele bez zbytečného odkladu poté, kdy vadu zjistil, a to formou písemného oznámení (za písemné oznámení se považuje i oznámení emailem), obsahujícího specifikaci zjištěné vady. Objednatel bude vady díla oznamovat na:
a) email:	rakord@rakord.cz, nebo
b) adresu:	Lidická 1357/12, 794 01 Krnov, nebo
c) do datové schránky:	6jiv9ju (doplní účastník)
Objednatel má právo na odstranění vady opravou; jeli vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má také právo od smlouvy odstoupit. Právo volby plnění má objednatel.
6. Zhotovitel započne s odstraněním vady nejpozději do 5 dnů od doručení oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou písemně jinak. V případě havárie započne s odstraněním vady neodkladně, nejpozději do 12 hodin od doručení oznámení o vadě. Nezapočneli zhotovitel s odstraněním vady ve stanovené lhůtě, je objednatel oprávněn zajistit odstranění vady na náklady zhotovitele u jiné odborné osoby. Vada bude odstraněna nejpozději do 5 dnů ode dne doručení oznámení o vadě, v případě havárie nejpozději do 24 hodin od doručení oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou písemně jinak. K dohodám dle tohoto odstavce je oprávněna pouze osoba oprávněná jednat ve věcech realizace stavby dle čl. I odst. 1 této smlouvy, příp. jiný oprávněný zástupce objednatele.
7. Provedenou opravu vady zhotovitel objednateli předá písemně. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel záruku za jakost v délce shodné s délkou sjednané záruky na dílo dle této smlouvy.
XIV.
Nebezpečí škody
1. Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne převzetí díla objednatelem.
2. Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných, toxických či jiných škodlivých látek na stavbě.
3. Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejímu zmírnění.
4. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši škodu, která vznikla při realizaci a užívání díla v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy.
5. Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu plnění svého závazku z této smlouvy bude mít na vlastní náklady sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám vyplývající z dodávaného předmětu plnění s limitem 10 mil. Kč. Pojištění musí obsahovat krytí škod způsobené na majetku, zdraví třetích osob včetně krytí odpovědnosti za finanční škody.
6. Zhotovitel je povinen předat objednateli při podpisu této smlouvy kopie pojistných smluv na požadovaná pojištění dle této smlouvy, včetně všech dodatků a dále certifikáty příslušných pojišťoven prokazující existenci pojištění po celou dobu trvání díla (dobu trvání pojištění, jeho rozsah, pojištěná rizika, pojistné částky, roční limity a sublimity plnění a výši spoluúčasti). Certifikát dle předchozí věty nesmí být starší jednoho měsíce.
XV.
Sankční ujednání
1. V případě, že zhotovitel neprovede dílo včas, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení.
2. V případě, že zhotovitel neodstraní vady a nedodělky, s nimiž bylo dílo převzato, ve stanovené lhůtě, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení.
3. Pro případ prodlení se zaplacením ceny za dílo sjednávají smluvní strany úrok z prodlení ve výši stanovené občanskoprávními předpisy.
4. V případě prodlení s vyklizením a vyčištěním staveniště se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení.
5. V případě porušení povinnosti zhotovitele plnit podmínky příslušných stavebních povolení a požadavky dotčených orgánů a organizací související s realizací stavby, se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,01 % z ceny za dílo bez DPH za každý zjištěný případ.
6. V případě porušení předpisů týkajících se BOZP (zejména zákona č. 309/2006 Sb., stavebního zákona, nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích a zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů) kteroukoliv z osob vyskytujících se na staveništi je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 3.000, Kč za každý opakovaný případ.
7. V případě nedodržení stanoveného termínu k odstranění vady v rámci záruky je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení.
8. V případě, že bude zjištěno, že stavební deník, případně projektová dokumentace a doklady potřebné k provádění stavby dle stavebního zákona, nejsou přístupné kdykoliv v průběhu práce na staveništi, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý zjištěný případ.
9. V případě, že zhotovitel poruší kteroukoliv povinnost stanovenou v čl. XIV odst. 5, 6 této smlouvy, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000, Kč za každý zjištěný případ a každý den prodlení.
10. V případě, že zhotovitel poruší jakoukoliv svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 8 této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000, Kč za každý zjištěný případ.
11. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 11 této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 2.000, Kč za každý zjištěný případ.
12. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 18 této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000, Kč za každý zjištěný případ.
13. V případě, že se zhotovitel opakovaně (za opakovaně se přitom považuje nejméně dvakrát) nebude řídit podklady nebo prokazatelně uloženými pokyny objednatele (tj. zejména pokyny zadanými písemně, např. ve stavebním deníku), nebo objednateli neposkytne požadovanou dokumentaci a informace, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každý zjištěný případ.
14. V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezaniká nárok na smluvní pokutu, pokud vznikl dřívějším porušením povinnosti. Zánik závazku pozdním splněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu za prodlení s plněním.
15. Sjednané smluvní pokuty zaplatí povinná strana nezávisle na zavinění a na tom, zda a v jaké výši vznikne druhé straně škoda.
16. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody. Náhradu škody lze vymáhat samostatně vedle smluvní pokuty v plné výši.
XVI.
bankovní záruka

1. Zhotovitel předá Objednateli záruční listinu  vystavenou bankou - bankovní záruku - za řádné provedení díla, která bude vystavena:
0. na částku ve výši 2 % ze sjednané ceny díla bez DPH;
0. ve prospěch Objednatele za účelem zajištění splnění smluvních povinností Zhotovitele dle této smlouvy, zejména jakosti díla a termínů plnění; 
0. a platná po celou dobu plnění veřejné zakázky (zhotovení díla), a to do okamžiku dokončení díla.
1. Objednatel bude čerpat finanční prostředky z bankovní záruky v případě, že během provádění díla nesplní Zhotovitel své povinnosti vyplývající ze smlouvy, nebo v případě, kdy Objednateli vznikne ze smlouvy nárok na smluvní pokutu.
1. Bankovní záruku podle předchozího odstavce předloží Zhotovitel Objednateli 
v originále listiny nejpozději do 5 pracovních dnů po zahájení prací. 
1. V případě prodlení s předložením záruční listiny v termínu dle předchozího odstavce je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli  smluvní pokutu ve výši 
 0,5 % z částky dle odst. 1. písm. a) tohoto článku smlouvy za každý den prodlení, celkem za celou dobu trvání prodlení pak maximálně do výše hodnoty bankovní záruky dle odst. 1. písm. a) tohoto článku smlouvy.  Objednatel má právo na zaplacení smluvní pokuty vedle náhrady škody, která by porušením povinnosti Objednateli případně vznikla.  Současně je Objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení povinnosti Zhotovitele. 
1. Originál záruční listiny bude Objednatelem Zhotoviteli vrácen nejpozději do 30 dnů po předání a převzetí díla (v případě vad při předání a převzetí díla do 30 dnů po jejich odstranění.)

XVII.
Zánik smlouvy
1. Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou.
2. Smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od smlouvy v případě jejího podstatného porušení druhou smluvní stranou, přičemž podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména:
a) neprovedení díla v době plnění dle čl. IV odst. 1 této smlouvy,
b) nepředání kopie pojistné smlouvy na požadované pojištění dle této smlouvy do 10 dnů od nabytí účinnosti smlouvy objednateli,
c) nepřevzetí staveniště zhotovitelem na výzvu objednatele (s výjimkou případů, kdy převzetí brání důvody na straně objednatele),
d) nedodržení pokynů objednatele, právních předpisů nebo technických norem týkajících se provádění díla,
e) nedodržení smluvních ujednání o záruce za jakost,
f) neuhrazení ceny za dílo objednatelem po druhé výzvě zhotovitele k uhrazení dlužné částky, přičemž druhá výzva nesmí následovat dříve než 30 dnů po doručení první výzvy,
g) nedodržení jakéhokoliv smluvního ujednání dle čl. X odst. 8 této smlouvy.
3. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v těchto případech:
a) dojdeli k neoprávněnému zastavení prací z rozhodnutí zhotovitele nebo zhotovitel postupuje při provádění díla způsobem, který zjevně neodpovídá dohodnutému rozsahu díla a sjednanému termínu předání díla, či jeho části objednateli;
b) byloli příslušným soudem rozhodnuto o tom, že zhotovitel je v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů (a to bez ohledu na právní moc tohoto rozhodnutí);
c) podáli zhotovitel sám na sebe insolvenční návrh.
4. Odstoupením od smlouvy není dotčeno právo oprávněné smluvní strany na zaplacení smluvní pokuty ani na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy. Odstoupením od smlouvy není dotčena smluvní záruka na vady, která se uplatní v rozsahu stanoveném touto smlouvou na dosud provedenou část díla. Odstoupením od smlouvy není dotčena odpovědnost za vady, které existují na doposud zhotovené části díla ke dni odstoupení.
5. Pro účely této smlouvy se pod pojmem „bez zbytečného odkladu“ dle § 2002 občanského zákoníku rozumí „nejpozději do 14 dnů“.
6. V případě, že objednatel neobdrží finanční prostředky od zřizovatele případně z dotace, pak má právo odstoupit od této smlouvy.

XVIII.
Závěrečná ujednání
1. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatky této smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran.
2. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem, kdy vyjádření souhlasu s obsahem návrhu smlouvy dojde druhé smluvní straně, nestanovíli zákon č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o registru smluv“), jinak. V takovém případě nabývá smlouva účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv.
3. Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí z této smlouvy třetí osobě.
4. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy.
5. Smluvní strany se dohodly, že pokud se na tuto smlouvu vztahuje povinnost uveřejnění v registru smluv ve smyslu zákona o registru smluv, provede uveřejnění v souladu se zákonem objednatel.
6. Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto přílohy:
Příloha č. 1:	Souhrnný rozpočet stavby
Příloha č. 2:	Vzor prohlášení poddodavatelů o součinnosti s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi
	V Opavě dne 



…………………………………….
za objednatele
	
	V Krnově  dne



……………………………..
za zhotovitele
Ing. Vladimír Rajf
        jednatel


Příloha č. 2 -	Vzor prohlášení poddodavatelů o součinnosti s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi
Prohlášení zhotovitele o součinnosti s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi
V souladu se zákonem č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve znění pozdějších předpisů se zhotovitel RAKORD – R&R, spol. s r.o., Lidická 1357/12, 794 01 Krnov, IČ 43960065, (název, sídlo, IČ) zavazuje k součinnosti s koordinátorem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi (dále jen „koordinátor BOZP“) při realizaci stavby „Domov sester – přístavba výtahu a stavební úpravy I.“, jejímž objednatelem je Slezská nemocnice v Opavě, příspěvková organizace
Zhotovitel rovněž prohlašuje, že písemně zaváže k součinnosti s koordinátorem BOZP všechny své poddodavatele a osoby, které budou provádět činnosti na staveništi.
Zhotovitel se rovněž zavazuje plnit veškeré povinnosti, které mu ukládá uvedený zákon č. 309/2006 Sb., zejména povinnost dodržování plánu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi (dále též „BOZP“), povinnost zúčastňovat se zpracování plánu BOZP a všech jeho aktualizací, povinnost účasti na kontrolních dnech BOZP a dodržování pokynů koordinátora BOZP na staveništi.
V Krnově dne 
za zhotovitele:
Ing. Vladimír Rajf, jednatel

…………………………………
SoD: Domov sester -  stavební úpravy (SNO/Hi/2019/01/Domov sester-výtah+stavební úpravy I.)
SoD: Domov sester -  stavební úpravy (SNO/Hi/2019/01/Domov sester-výtah+stavební úpravy I.)		5