Textová podoba smlouvy Smlouva č. 133265: Ostrov, Průmyslová zóna - Veřejné osvětlení

Příloha Huttner - PZO VO.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        smlouva o dílo                                                                                           strana 1/10

                         Smlouva o dílo

                                              Reg.č.:

                uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění

Název díla: Ostrov, Průmyslová zóna – Veřejné osvětlení (dále jen „Stavba“)

                                                  Smluvní strany:

1. Objednatel                                                      : Město Ostrov
                                                                   : Jáchymovská 1, 363 01 Ostrov
     Zastoupen                                                     : Bc. Pavlem Čekanem, starostou
     Zástupce pověřený jednáním ve věcech
     a) technických                                                : Jiří Šuster, vedoucí OI
                                                                   : David Papánek, referent OI
     b) kontroly                                                   : Vlastislav Novotný, technický dozor objednatele
     IČ                                                            : 00254843
     DIČ                                                           : CZ00254843
     Bankovní spojení                                              : Komerční banka, a.s. Karlovy Vary, exp. Ostrov
     Číslo účtu                                                    : 920-341/0100
     Telefon, fax.                                                 : 354 224 800, 354 224 999
     E-mail                                                        : dpapanek@ostrov.cz

(dále jen ”objednatel”)
                                                                a

2. Zhotovitel                                                      : Werner Hüttner
                                                                   : Limnická 1235, 362 22 Nejdek
     Sídlo
     Zástupce pověřený jednáním ve věcech                          : Werner Hüttner
     a) smluvních a technických                                    : Werner Hüttner
     b) technických                                                : 42850550
     IČ                                                            : CZ 7103201886
     DIČ                                                           : Komerční banka, a.s., Karlovy Vary
     Bankovní spojení                                              : 580443-341/0100
     Číslo účtu                                                    : 602 100 805
     Telefon, fax.                                                 : werner@huttner.cz
     E-mail

(dále jen ”zhotovitel”)

Při operativním technickém řízení činností na Stavbě, při potvrzování zjišťovacích protokolů, výkazů výměr a soupisu
provedených prací, zápisů o splnění podmínek pro uvolnění záloh, protokolů o předání a převzetí díla nebo jeho ucelené
části zastupují:
a) objednatele: Vlastislav Novotný, Jiří Šuster, David Papánek
b) zhotovitele: Werner Hüttner

Toto zmocnění trvá až do písemného odvolání. Jakákoliv změna v zastoupení bude písemně oznámena druhé straně,
okamžikem doručení tohoto oznámení je tato změna ve vztahu k druhé smluvní straně účinná.

                                               I.
                         PODKLADY K PROVEDENÍ DÍLA

Podklady k provedení díla dle této smlouvy jsou:

a) Nabídka zhotovitele ze dne 29. 4. 2016 podaná zhotovitelem na Výzvu k podání nabídky ze dne 13. 4. 2016 na
     zhotovení Stavby (dále jen „Nabídka”), o jejímž přijetí rozhodla Rada města Ostrov usnesením č. ze dne 10. 5.
     2016. Součástí Nabídky je oceněný výkaz výměr. Nabídka tvoří nedílnou součást této smlouvy jako její příloha č. 1.

b) Územní rozhodnutí vydané MěÚ Ostrov, odborem výstavby ze dne 12. 12. 2012 pod spis. zn.
      MěÚO/32701/2012/výst/Če.

c) Projektová dokumentace pro provedení Stavby: Ostrov, Průmyslová zóna – chodník, veřejné osvětlení a autobusová
     zastávka, SO Veřejné osvětlení, kterou zpracovala firma BPO spol. s r.o., Ostrov pod arch. č. BPO 9-88998.
       (dále jen „Projektová dokumentace“).

d) Výzva k podání nabídky včetně zadávacích podmínek na zhotovitele díla - Stavby ze dne 13. 4. 2016 včetně
     Zadávací dokumentace.

                                                                   -1-
smlouva o dílo  strana 2/10

                                                                       II.
                                                             PŘEDMĚT DÍLA

1. Dílem dle této smlouvy je provedení Stavby v rozsahu specifikovaném Projektovou dokumentací a touto smlouvou
     stanovenými a dále v souladu s výchozími podklady specifikovanými v čl. I. této smlouvy, včetně obstarání
     veškerých prací a zhotovení děl nutných k úplnému dokončení a zprovoznění Stavby, k jehož provedení se za
     podmínek stanovených touto smlouvou zhotovitel zavazuje.

2. Místem provádění díla je: ulice Karlovarská, město Ostrov, okres Karlovy Vary, kraj Karlovarský

3. Dílem dle této smlouvy jsou rovněž činnosti, práce a dodávky, které nejsou ve výchozích podkladech, uvedených
     v čl. I. této smlouvy výslovně zmíněny, ale o kterých zhotovitel věděl nebo podle svých odborných znalostí vědět měl
     a/nebo vědět mohl, že jsou k řádnému a kvalitnímu provedení díla dané povahy třeba. Dílo zahrnuje provedení
     těchto prací, dodání a zajištění všech činností, služeb, věcí a dodávek, nutných k realizaci díla, z toho zejména:

    a) zajištění zařízení staveniště, včetně provozu tohoto staveniště, podle potřeby zhotovitele pro řádné provedení
           díla včetně likvidace zařízení staveniště,

    b) zajištění deponování materiálu pro provedení díla, zajištění uložení stavební suti a ekologická likvidace odpadů
           vznikajících při provádění díla a doložení dokladů o této likvidaci, včetně úhrady poplatků za toto uložení,
           likvidaci a dopravu;

    c) uvedení pozemků, komunikací, objektů či zařízení dotčených prováděním díla do původního stavu nebo do
           stavu dle podmínek stavebního povolení, úklid prostor dotčených při provádění díla a současně s dokončením
           díla;

    d) vyhotovení dokumentace skutečného provedení díla (Stavby) ve dvou vyhotoveních;

    e) zajištění ochrany díla před klimatickými vlivy po celou dobu provádění díla;

    f) součinnost při zajištění kolaudace díla včetně účasti zhotovitele při kolaudačním řízení na vyzvání objednatele;

    g) zajištění všech činností souvisejících s komplexním vyzkoušením stavby a jejím předáním objednateli.

4. Veškerý materiál k provedení díla je v Nabídce oceněn v 1. jakostní třídě a takto bude pro provádění díla dodán.

5. Materiály a technologie užité zhotovitelem k provedení díla jsou uvedeny v Nabídce zhotovitele. Jiné materiály nebo
     technologie je zhotovitel oprávněn použít pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele.

6. Vyskytne-li se při provádění díla potřeba rozšířit nebo zúžit rozsah díla předpokládaný smlouvou, zejména v
     důsledku podstatné změny okolností při provádění díla, odborného posouzení ze strany zhotovitele potvrzeného
     projektantem, popř. TDO nebo v důsledku vad projektu, předloží zhotovitel objednateli soupis navrhovaných změn
     včetně jejich ocenění ve formě Zadávacího listu objednateli k odsouhlasení. Lhůta pro odsouhlasení činí 5 dní.
     Teprve po odsouhlasení Zadávacího listu má zhotovitel právo na realizaci těchto změn a na jejich úhradu
     v odpovídající výši. Pokud tak zhotovitel neučiní, má se za to, že práce a dodávky jím realizované byly v předmětu
     plnění a v jeho ceně zahrnuty. Zadávací list bude vždy odsouhlasen objednatelem, zhotovitelem, zástupcem
     objednatele (TDO) a bude použit pro úpravu konečné ceny díla. Zadávací list je podkladem k dodatku k této
     smlouvě o dílo, zadávacím listem je možno upravit pouze rozsah předmětu plnění této smlouvy a jeho cenu, bez
     vlivu na ostatní smluvní ujednání. Součástí zadávacího listu může být i jednoduchý dodatek projektu, zpracovaný
     projektantem.

7. Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu provádění díla rozšířit nebo zúžit rozsah díla, předpokládaný touto
     smlouvou. Soupis navrhovaných změn objednatel předá zhotoviteli, který jej ocení v souladu s ust. čl. IV. odst. 7.
     nebo 8. této smlouvy.

8. Zadavatel si vyhrazuje právo odsouhlasit použité materiály a povrchové úpravy, vzorky vybavení a zařízení, není-li
     v Projektové dokumentaci definováno konkrétně.

9. Zhotovitel se zavazuje provést dílo vlastním jménem a na vlastní odpovědnost.

                                                                      III.
                                                           TERMÍNY PLNĚNÍ

1. Dílo specifikované v čl. II. této smlouvy bude provedeno v následujících termínech:
     a) Zahájení plnění předmětu díla: 1. 6. 2016
     b) Předání a převzetí provedeného a ukončeného díla: do 31. 7. 2016

      Termínem předání a převzetí provedeného a ukončeného díla se rozumí den, kdy proběhne úspěšné jednání o
       převzetí díla objednatelem od zhotovitele. O předání a převzetí provedeného a ukončeného díla sepíší smluvní
       strany zápis.

2. Termín předání a převzetí staveniště (ve smyslu ust. čl. VIII. této smlouvy): do 31. 5. 2016

                                                                                         -2-
smlouva o dílo                                                                                      strana 3/10

3. Dílo bude prováděno dle harmonogramu průběhu prací (dále jen „harmonogram”). Harmonogram obsahuje výčet
     základních druhů prací a stanovení termínů jejich realizace. Tyto termíny jsou pro zhotovitele závazné.
     Harmonogram tvoří přílohu této smlouvy.

4. Dodržení termínů plnění díla ze strany zhotovitele je závislé na poskytnutí spolupůsobení ze strany objednatele,

     dohodnutého ust. čl. VI. této smlouvy. Po dobu prodlení objednatele s poskytnutím spolupůsobení není zhotovitel v
     prodlení se splněním závazku.

5. Zhotovitel je oprávněn provést dílo i před stanoveným termínem uvedeným v odst. 1. b) a objednatel se zavazuje
     řádně provedené dílo i v dřívějším termínu převzít.

6. V případě, že v průběhu provádění díla vyvstanou od třetích osob specifikovaných v čl. VII. odst. 2 této smlouvy
     specifické požadavky pro provedení díla, které nebyly známy v době uzavření této smlouvy a které současně budou
     mít vliv na provedení díla v termínu sjednaném touto smlouvou, dohodnou se smluvní strany na změně termínu
     uvedeným v odst. 1. b) tohoto článku.

7. Termíny plnění mohou být měněny pouze písemným dodatkem k této smlouvě.

                                 IV.
                           CENA DÍLA

1. Cena za provedení díla dle této smlouvy v souladu s Nabídkou zhotovitele činí:

Základní cena bez DPH 21%  720 273,00 Kč

DPH 21%                    151 257,00 Kč

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Celkem včetně DPH          871 530,00 Kč

Slovy: osmsetsedmdesátjednatisícpětsettřicet korun českých.

2. Tato cena je stanovena jako nejvýše přípustná pro rozsah díla předpokládaný touto smlouvou a je doložena
     oceněným výkazem výměr, který je součástí Nabídky. Zhotovitel prohlašuje, že výkaz výměr vypracoval komplexně
     tak, že obsahuje všechny dodávky stavebních prací, materiálů a souvisejících činností, které jsou nezbytné pro
     řádné provedení a zprovoznění díla ve smyslu podkladů uvedených v ustanovení čl. I. této smlouvy, a které mohl

     zhotovitel s přihlédnutím k odborné péči očekávat. V případě nepravdivosti tohoto prohlášení nemá tato skutečnost
     vliv na dohodnutou cenu díla.

3. V ceně díla jsou zahrnuty veškeré náklady nutné k provedení díla dle této smlouvy včetně nákladů na zřízení,
     provoz, údržbu a vyklizení staveniště, náklady na dopravu a uložení přebytečného výkopku na řízené skládce,
     poplatky za zábor veřejného prostranství a pozemků v majetku třetí osoby, případné překopy komunikací, náklady
     na vytýčení stavby včetně všech inženýrských sítí, náklady na provedení dopravního opatření po dobu provádění
     prací, náklady na energie, náklady související s kompletací díla apod.

4. Zhotovitel prohlašuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla a okolnostmi souvisejícími s jeho
     provedením, a všechny nejasné podmínky provedení díla si vyjasnil s pověřeným zástupcem objednatele a místním
     šetřením. V souvislosti s tím zhotovitel dále prohlašuje, že souhlasí s požadavky objednatele na provedení díla
     vyplývajícími z této smlouvy a že tyto požadavky zohlednil při kalkulaci ceny doložené oceněným výkazem výměr,
     který je součástí Nabídky.

5. Stanovenou cenu díla lze měnit pouze na základě vzájemné dohody smluvních stran o změně rozsahu díla
     v souladu s podmínkami této smlouvy, a to formou písemných dodatků k této smlouvě.

6. Jakékoliv vícepráce provedené zhotovitelem v rozporu s čl. II. odst. 6. této smlouvy se nepovažují za vícepráce, ale
     má se za to, že provedení těchto prací bylo zahrnuto v rozsahu díla předpokládaného touto smlouvou a cena těchto
     prací je zahrnuta v ceně díla.

7. Veškeré odsouhlasené vícepráce a méněpráce budou zhotovitelem oceňovány v souladu s cenami uvedenými
     v Nabídce. Nebudou-li práce, které jsou předmětem víceprací obsaženy v Nabídce zhotovitele, budou oceněny
     následujícím způsobem:
     a) cena prací dle aktuálního ceníku ÚRS Praha platného v době provádění víceprací,
     b) skutečná cena materiálu pořízeného v místě provádění díla včetně 3% přirážky zohledňující pořizovací náklady,
     c) cena dopravy materiálu, která bude kalkulována jako skutečné množství km x jednotková cena obvyklá na km
           pro daný druh vozidla.
     Vynásobením jednotkových cen a množství provedení měrných jednotek budou stanoveny základní náklady, ke
     kterým se dopočte přirážka vedlejších nákladů v % a kompletační přirážka v % dle Nabídky. DPH bude dopočtena
     dle platných předpisů v době zúčtování.

8. V případě snížení rozsahu díla dle této smlouvy v důsledku dohody smluvních stran nebo dle čl. II. odst. 6. nebo 7.
     této smlouvy bude smluvní cena díla úměrně snížena s použitím cen z oceněného výkazu výměr, který je součástí
     Nabídky. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství nebo druhu provedených prací a

                           -3-
smlouva o dílo                                                                             strana 4/10

     dodávek, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze práce, u kterých nedošlo k rozporu.

9. Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu oznámit objednateli nezbytnost překročení stanovené ceny díla a výši
     požadovaného zvýšení ceny díla poté, kdy je zjistil, jinak mu zaniká nárok na zaplacení zvýšené ceny díla. Zvýšení
     ceny díla je možné pouze za podmínek sjednaných touto smlouvou.

10. Objednatel se zavazuje dílo provedené v souladu s touto smlouvou převzít a zaplatit zhotoviteli za jeho provedení
     cenu stanovenou touto smlouvou.

                        V.
PLATEBNÍ PODMÍNKY, FAKTURACE

1. Smluvní strany se dohodly, že sjednaná cena díla bude objednatelem zhotoviteli uhrazena formou měsíční
     fakturace. Zhotovitel předloží jedenkrát měsíčně objednateli zjišťovací protokol, jehož přílohou bude soupis
     provedených prací a dodávek za uplynulé období, oceněný v souladu s čl. IV. této smlouvy. Po jeho potvrzení
     pověřeným zástupcem objednatele vystaví zhotovitel fakturu. Přílohou faktury bude pověřeným zástupcem
     objednatele potvrzený zjišťovací protokol.

2. Jednotlivé faktury musí mít náležitosti řádného daňového dokladu podle příslušných ustanovení zákona č. 235/2004
     Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění a dále musí obsahovat náležitosti v souladu se zákonem č. 563/1991
     Sb., o účetnictví, v platném znění, název akce a výčet činností určených k úhradě. Splatnost faktury je 15
     kalendářních dnů od prokazatelného data doručení objednateli.

3. Do 15 dnů po předání a převzetí provedeného a ukončeného díla zhotovitel vystaví a objednateli předá konečný
     daňový doklad (vyúčtování ceny za provedení díla).

4. Objednatel je oprávněn ponechat si 10 % ze sjednané ceny díla jako jistotu k zajištění povinností zhotovitele
     vyplývajících z odpovědnosti zhotovitele za případné vady a nedodělky díla zjištěné při předání a převzetí díla, k
     zajištění povinnosti zhotovitele předat objednateli vyklizené staveniště v souladu s ujednáním čl. VIII. této smlouvy
     (dále jen jistota). Jistotu, po případném snížení pohledávek objednatele ke zhotoviteli vyplývajících z této smlouvy,
     uhradí objednatel zhotoviteli po řádném odstranění případných vad a nedodělků zjištěných při předání a převzetí díla
     a po splnění stanovených podmínek pro převzetí vyklizeného staveniště v souladu s ustanovením čl. VIII. této
     smlouvy.

5. V případě, že kterákoliv z faktur vystavených zhotovitelem objednateli nebude mít zákonem stanovené náležitosti a
     dále náležitosti stanovené touto smlouvou, je objednatel oprávněn vrátit tuto zhotoviteli k přepracování. V tomto
     případě počíná běžet nová lhůta splatnosti, a to doručením přepracované faktury zhotovitele objednateli.

6. Objednatel je oprávněn pozastavit úhradu kterékoliv z faktur zhotovitele v případě že:
     a) zhotovitel neplní své splatné závazky ke svým subdodavatelům materiálu, zařízení či prací, nebo
     b) zhotovitel opětovně poruší kteroukoliv z povinností zhotoviteli stanovených touto smlouvou, nebo zhotovitel
           provádí dílo v rozporu s ujednáními této smlouvy, nebo
     c) zhotovitel nedodržuje čistotu a pořádek na staveništi,
       a to až do odstranění těchto nedostatků.

7. O pozastavení proplácení faktur je objednatel povinen zhotovitele písemně informovat včetně uvedení důvodů, pro
     které bylo proplácení faktur pozastaveno. Po odstranění výše uvedených nedostatků bude proplácení faktur
     obnoveno.

8. V případě prodlení objednatele s uhrazením faktury je zhotovitel oprávněn účtovat objednateli smluvní pokutu ve
     výši 0,1% z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. Toto ustanovení však neplatí, bylo-li proplácení faktur

     pozastaveno v souladu s odst. 6. tohoto článku.

9. Zhotovitel je oprávněn přerušit provádění díla v případě prodlení objednatele s placením jednotlivých faktur, je-li toto
     prodlení delší než 15 kalendářních dnů a o dobu prodlení se automaticky prodlužuje termín provádění díla.

10. Zhotovitel jako plátce DPH prohlašuje, že si je vědom své povinnosti přiznat a zaplatit daň z přidané hodnoty z ceny
     za poskytnuté zdanitelné plnění dle této smlouvy a dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v platném
     znění (dále jen „zákon o dani z přidané hodnoty“), a že mu nejsou ke dni uskutečnění zdanitelných plnění dle této
     smlouvy známy žádné skutečnosti uvedené v § 109 zákona o dani z přidané hodnoty, které by splnění těchto
     povinností bránily. Zhotovitel dále prohlašuje, že bankovní účet jím určený pro zaplacení jakéhokoliv závazku či jeho
     části objednatele na základě této smlouvy je k datu účinnosti smlouvy zveřejněn způsobem umožňující dálkový
     přístup ve smyslu § 96 odst. 2 zákona o dani z přidané hodnoty. Zhotovitel se dále zavazuje neprodleně informovat
     objednatele o skutečnosti, že tato podmínka není splněna a o skutečnosti, že zhotovitel byla označena správcem
     daně za nespolehlivého plátce ve smyslu § 106 písm. a) zákona o dani z přidané hodnoty spolu s uvedením data,
     kdy tyto skutečnosti nastaly. Dále je objednatel oprávněn provést platbu pouze na účet uveřejněný dle § 109 zákona
     o dani z přidané hodnoty. V případě, že má objednatel podezření, že by mohl za zhotovitele ručit za nezaplacenou
     daň z důvodů uvedených v § 109 zákona o dani z přidané hodnoty nebo pro případ, že bylo proti zhotoviteli

                                                                                         -4-
smlouva o dílo                             strana 5/10

zahájeno insolvenční řízení nebo se dostal do úpadku, má objednatel možnost bez souhlasu zhotovitele uplatnit
postup zvláštního způsobu zajištění DPH podle § 109 písm. a) zákona o dani z přidané hodnoty, a je tedy oprávněn
provést platbu za poskytnuté plnění ve výši bez DPH a DPH odvést na místně příslušný finanční úřad dle sídla
zhotovitele. Při uplatnění zvláštního způsobu zajištění DPH uhradí Klient částku DPH podle daňového dokladu
vystaveného zhotovitelem na účet správce daně zhotovitele a jeho vyrozuměním o tomto kroku se závazek
objednatele uhradit částku odpovídající výši takto zaplacené DPH vyplývající z této smlouvy považuje za splněný.
Zhotovitel se zavazuje neprodleně oznámit objednateli, zda takto provedená platba DPH je evidována jeho
správcem daně.

                                      VI.
                SPOLUPŮSOBENÍ OBJEDNATELE

Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli potřebné spolupůsobení pro provedení díla, spočívající zejména v:
a) předání staveniště pro provedení díla za podmínek stanovených touto smlouvou,
b) předání kopie stavebního povolení pro Stavbu a předání stanovisek vydaných v souvislosti se Stavbou, Projektovou

     dokumentací či dílem Stavbou dotčenými orgány a organizacemi státní a veřejné správy, a to nejpozději do doby
     předání staveniště,
c) předání Projektové dokumentace ve třech vyhotoveních.

                                 VII.
                POVINNOSTI ZHOTOVITELE

1. Zhotovitel je povinen ve sjednaném termínu provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí v souladu s touto
     smlouvou a s výchozími podklady uvedenými v ustanovení čl. I. této smlouvy. Zhotovitel je oprávněn provádět dílo i
     prostřednictvím jiných k tomu způsobilých osob, které uvedl ve své nabídce.

2. Zhotovitel se zavazuje při provádění díla postupovat s veškerou odbornou péčí, v souladu s obecně závaznými
     právními předpisy, technickými normami, pokyny a technologickými postupy, vydanými jednotlivými výrobci
     materiálů a výrobků užitých k provedení díla a v souladu s rozhodnutími a vyjádřeními dotčených orgánů a

     organizací státní a veřejné správy. Pro účely provádění díla dle této smlouvy jsou a ČSN pro zhotovitele závazné,
     neurčí-li objednatel jinak.

3. Zhotovitel je povinen řídit se při provádění díla pokyny objednatele a dohodami oprávněných a pověřených zástupců
     smluvních stran.

4. Zhotovitel se zavazuje zachovávat staveniště v pořádku a čistotě, řádně a v čistotě skladovat stavební materiál,
     odstraňovat na své náklady stavební zbytky, odpady a nečistoty vzniklé prováděním díla a zajistit jejich řádnou
     likvidaci dle zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech, ve znění pozdějších předpisů.

5. Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn pro provádění díla pojistnou smlouvou pro případ pojistné události související
     s prováděním díla, a to zejména a minimálně v rozsahu pojištění dodávek a práce (plnění) zhotovitele dle této
     smlouvy proti obvyklým rizikům jako jsou zejména krádež, živelná pohroma, poškození nebo zničení, a to jak na
     staveništi, tak i v místech, kde jsou jednotlivé věci a zařízení, které tvoří předmět díla, uskladněny či montovány a
     současně pojištění odpovědnosti za škody způsobené činností zhotovitele při provádění díla, a to na hodnotu
     pojistné události minimálně ve výši této smlouvy. Ve smyslu skutečností výše uvedených tak zhotovitel sjedná
     pojištění na krytí rizik poškození, případně zničení budovaného díla systémem ”ALL RISK”, a to až do výše ceny

     díla. Dále sjedná pojištění odpovědnosti za škody vzniklé jinému v souvislosti s realizací tohoto díla. Zhotovitel
     zajistí analogické pojištění v rozsahu jejich podílu na díle i na straně svých subdodavatelů. Doklady o pojištění je
     povinen předložit na požádání objednateli.

6. Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli do deseti dnů poté, kdy k tomu bude objednatelem písemně vyzván,
     veškeré pokuty či další sankce, které byly objednateli vyměřeny (pravomocným rozhodnutím) orgány veřejné a
     státní správy v souvislosti s prokázaným porušením povinností zhotovitele stanovených touto smlouvou či obecně
     závaznými právními předpisy při provádění díla. Úhrada bude provedena na účet objednatele uvedený v písemné
     výzvě.

                      VIII.
                STAVENIŠTĚ

1. Objednatel je povinen předat zhotoviteli staveniště pro provádění díla v dohodnutém termínu a ve stavu
     odpovídajícím podmínkám této smlouvy. O předání staveniště sepíší smluvní strany zápis.

2. Provozní, sociální a případně i výrobní zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel. Náklady na projekt skutečného
     provedení díla (Stavby), vybudování, údržbu, likvidaci a vyklizení zařízení staveniště jsou zahrnuty ve sjednané
     ceně díla.

3. Zhotovitel je povinen na své náklady udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat
     odpady a nečistoty vzniklé jeho činností. V případě, že ani přes upozornění objednatele zápisem ve stavebním
     deníku nebude do 48 hodin po zápisu zhotovitelem zajištěn pořádek a čistota na staveništi, je objednatel oprávněn

                                                                                         -5-
smlouva o dílo                                                                      strana 6/10

     zajistit pořádek a čistotu na staveništi třetí osobou na náklady zhotovitele.

4. Zhotovitel zajistí střežení staveniště a v případě potřeby i jeho oplocení nebo jiné vhodné zabezpečení. Náklady
     s tím spojené jsou zahrnuty ve sjednané ceně díla.

5. Zhotovitel si zajistí na vlastní náklady odběrná místa energií včetně případného měření odběrů. Úhrada nákladů za

     odběr energií spotřebovaných prováděním díla a zařízením staveniště je zhotovitelem zahrnuta v ceně díla
     specifikované v čl. IV. této smlouvy.

6. Nejpozději do deseti dnů po předání a převzetí díla či odstranění poslední vady či nedodělku, zjištěných při předání
     a převzetí díla, je zhotovitel povinen vyklidit staveniště a upravit jej tak, jak určuje Projektová dokumentace Stavby a
     tato smlouva a protokolárně jej předat objednateli. Současně s likvidací zařízení staveniště je zhotovitel povinen
     provést úklid a uvedení do původního stavu také plochy či prostory, které nebyly součástí staveniště, ale
     prováděním díla byly dotčeny. Pokud staveniště a dotčené plochy a pozemky v dohodnutém termínu nevyklidí nebo
     pokud jej neuvede do sjednaného stavu, je objednatel oprávněn fakturovat zhotoviteli smluvní pokutu sjednanou
     touto smlouvou.

7. Zhotovitel se zavazuje bez předchozího písemného souhlasu objednatele neumístit na staveniště, jeho zařízení či
     prostory se staveništěm související jakékoli reklamní zařízení, ať již vlastní či ve vlastnictví třetí osoby.

8. Zhotovitel odpovídá za zajištění opatření pro zabezpečení bezpečnosti silničního provozu v souvislosti s omezeními
     spojenými s realizací díla a za osazení případného dočasného dopravního značení, včetně jeho údržby a čištění
     v průběhu provádění díla zhotovitel.

          IX.
STAVEBNÍ DENÍK

1. Zhotovitel je povinen ode dne, kdy zahájí práce na díle v souladu s touto smlouvou vést stavební deník v souladu
     s ustanovením § 157 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších
     předpisů, do kterého je povinen zapisovat všechny důležité okolnosti týkající se Stavby, zejména časový postup
     prací, jejich jakost, zdůvodnění odchylek od Projektové dokumentace popř. od cenové nabídky apod.

2. Povinnost vést stavební deník končí předáním a převzetím provedeného díla nebo odstraněním vad a nedodělků z
     přejímacího řízení dle čl. XI. této smlouvy.

3. Ve stavebním deníku musí být vedeno mimo jiné:
     - název, sídlo, IČ zhotovitele,
     - název, sídlo, IČ objednatele,
     - název, sídlo, IČ zpracovatele Projektové dokumentace,
     - název, sídlo, IČ firmy vykonávající technický dozor objednatele,
     - přehled všech provedených zkoušek jakosti,
     - seznam dokumentace Stavby včetně všech změn a doplňků,
     - seznam dokladů a úředních opatření týkajících se Stavby,
     - seznam všech subdodavatelů s uvedením jejich názvů, sídel a IČ.

4. Zápisy do stavebního deníku čitelně zapisuje a podepisuje pověřený zástupce zhotovitele vždy ten den, kdy byly
     práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Mimo pověřeného zástupce zhotovitele
     může do stavebního deníku provádět záznamy pouze pověřený zástupce objednatele nebo příslušné orgány státní
     či veřejné správy či dotčené odborné organizace, a to se souhlasem obou smluvních stran.

5. Nesouhlasí-li pověřený zástupce zhotovitele se zápisem, který učinil objednatel nebo jím pověřený zástupce do

     stavebního deníku, musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko nejpozději do tří pracovních dnů, jinak se má za
     to, že s uvedeným zápisem souhlasí.

6. Objednatel nebo jím pověřený zástupce je povinen se k zápisům ve stavebním deníku učiněných zhotovitelem
     vyjadřovat nejpozději do tří pracovních dnů.

7. Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu této smlouvy, ale jsou podkladem pro vypracování případných
     dodatků k této smlouvě.

8. Zhotovitel je povinen za stejných podmínek, jež jsou uvedeny výše, vést pro účely řádné, průběžné a přesné
     evidence samostatný pomocný stavební deník víceprací a jiných změn díla (dále jen ”deník víceprací”). Do tohoto
     deníku víceprací se zapisují veškeré změny nebo úpravy díla, které se odchylují od Projektové dokumentace včetně
     její dokladové části. Zhotovitel je povinen do deníku víceprací zapsat stručný, ale přesný technický popis vícepráce
     nebo jiné změny díla a jejich podrobný a přesný výkaz výměr a, je-li to možné, tak návrh na zvýšení či snížení ceny
     díla. Objednatel se k těmto zápisům vyjádří na výzvu zhotovitele, nejpozději do pěti pracovních dnů od této výzvy.
     Zápis zhotovitele v deníku víceprací musí obsahovat i odkaz na zápis v řádném stavebním deníku a přesné určení
     kde a kdy objednatelem schválené vícepráce popř. jiná změna díla byla provedena a z jakého důvodu.

9. Stavební deník a deník víceprací musí být přístupný na Stavbě.

-6-
smlouva o dílo       strana 7/10

                                                                      X.
                                                           PROVÁDĚNÍ DÍLA

1. Zhotovitel bude informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla na pravidelných poradách – kontrolních dnech,
     které bude zhotovitel organizovat v místě provádění díla podle potřeby, nejméně však jedenkrát za čtrnáct dní.

2. Objednatel nebo jím pověřený zástupce je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li objednatel nebo jeho
     pověřený zástupce, že zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je objednatel oprávněn dožadovat se
     toho, aby zhotovitel na své náklady odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem.

3. Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele nebo jím pověřeného zástupce min. 3 pracovní dny předem zápisem do
     stavebního deníku ke kontrole a k prověření prací, které budou v dalším postupu při provádění díla zakryty nebo se
     stanou nepřístupnými. Neučiní-li tak, je povinen na svůj náklad na žádost objednatele odkrýt práce, které byly
     zakryty nebo které se staly nepřístupnými.

4. Pokud se objednatel nebo jím pověřený zástupce ke kontrole přes včasné písemné vyzvání bez uvedení závažných
     důvodů nedostaví, je zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude-li v tomto případě objednatel dodatečně
     požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že
     práce nebyly řádně provedeny, nese zhotovitel veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu
     a následným zakrytím.

5. Zhotovitel odpovídá za to, že veškeré odborné práce vykonávají zaměstnanci zhotovitele nebo jeho subdodavatelů,
     mající příslušnou kvalifikaci. Doklad o kvalifikaci zaměstnanců je zhotovitel na požádání předložit objednateli.

                                                                      XI.
                                                    PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA

1. Dílo je provedeno jeho řádným dokončením a předáním provedeného a dokončeného díla zhotovitelem objednateli
     v souladu s touto smlouvou.

2. Zhotovitel je povinen nejpozději 10 dnů předem doručit objednateli písemné oznámení, kdy bude dokončené dílo
     připraveno k předání a převzetí. Objednatel je pak povinen nejpozději do tří dnů od termínu stanoveného
     zhotovitelem zahájit přejímací řízení a řádně v něm pokračovat.

3. Zhotovitel je povinen připravit a doložit u přejímacího řízení seznam výrobků a dodávek, na které se vztahuje kratší
     záruční lhůta, než je stanovena touto smlouvou.

4. Dílo je považováno za dokončené, pokud jsou veškeré práce určené touto smlouvou provedeny řádně v souladu
     s touto smlouvou a pokud všechny plochy a pozemky tvořící staveniště jsou vyčištěny, upraveny, zbaveny odpadu.

5. Objednatel je oprávněn, nikoliv však povinen, převzít i dílo, které vykazuje drobné vady a nedodělky, které samy o
     sobě ani ve spojení s jinými nebrání řádnému a bezpečnému užívaní díla. Zhotovitel je povinen odstranit tyto vady a
     nedodělky v termínu uvedeném v zápisu o předání a převzetí díla. Zhotovitel je povinen ve lhůtě uvedené
     v předchozí větě odstranit vady nebo nedodělky, i když tvrdí, že za uvedené vady a nedodělky díla neodpovídá.
     Náklady na odstranění těchto vad a nedodělků nese zhotovitel, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Nepřistoupí-li
     zhotovitel k odstraňování vad a nedodělků díla nejpozději do tří dnů ode dne neúspěšného pokusu o předání díla
     zhotovitelem objednateli, je objednatel oprávněn nechat vadu či nedodělek odstranit jinou způsobilou právnickou
     nebo fyzickou osobu, a to na náklady zhotovitele.

6. O průběhu přejímacího řízení sepíší obě strany zápis, ve kterém bude mimo jiné uveden i soupis případných vad a
     nedodělků s uvedením termínu jejich odstranění. Pokud objednatel odmítne dílo převzít, je povinen uvést do zápisu
     svoje důvody. V případě, že je objednatelem přebíráno dokončené dílo, skutečnost, že dílo je dokončeno co do
     množství, jakosti, kompletnosti a schopnosti trvalého užívání, prokazuje zhotovitel a za tím účelem předkládá
     nezbytné písemné doklady objednateli. Zhotovitel předá objednateli před zahájením přejímacího řízení dokumentaci
     skutečného provedení díla ve třech vyhotoveních, včetně dokladové části, zaměření díla v digitální podobě ve
     formátech dgn, shp, dwg, dxf nebo dkm, stavební deník, veškerá osvědčení o zkouškách a certifikaci použitých
     materiálů a výrobků,revizní zprávy zařízení komplementovaných do díla, protokoly o provedení tlakových zkoušek
     potrubí a zkoušek zhutnění zásypů, potvrzené záruční listy, doklady o ověření funkčnosti dodaných zařízení
     k provedení díla a dodávek podle Projektové dokumentace a platných právních předpisů. Předání uvedených
     dokladů je podmínkou pro zahájení přejímacího řízení.

7. Vadou se pro účely této smlouvy rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu nebo parametrech díla, vyžadovaných touto
     smlouvou. Nedodělkem se rozumí neprovedení díla v celém rozsahu předpokládaném touto smlouvou.

                                                                      XII.
                                                     ODPOVĚDNOST ZA VADY

1. Zhotovitel odpovídá za to, že dílo je provedeno v souladu s podmínkami stanovenými touto smlouvou.

                -7-
smlouva o dílo                     strana 8/10

2. Zhotovitel odpovídá za vady díla, které má dílo v době jeho předání objednateli. Za vady díla, na něž se vztahuje
     záruka za jakost, odpovídá zhotovitel po dobu trvání této záruky.

3. Zhotovitel neodpovídá za vady díla, které byly způsobeny použitím podkladů a věcí poskytnutých objednatelem a
     zhotovitel ani při vynaložení veškeré odborné péče nemohl zjistit jejich nevhodnost, anebo na ně upozornil
     objednatele, který na jejich použití trval.

4. Zhotovitel poskytuje na dílo záruku v trvání 60 měsíců. Na terénní úpravy a výsadbu zeleně poskytuje zhotovitel
     záruku v trvání 36 měsíců. Po tuto dobu odpovídá za vady, které objednatel zjistil, a které včas oznámil, resp.
     reklamoval. Tato záruční doba se nevztahuje na dodávky zařízení, na která jejich výrobci poskytují záruční dobu
     kratší. Na tato zařízení poskytne zhotovitel záruční dobu shodnou se záruční dobou poskytovanou jednotlivými
     výrobci. Seznam zařízení, u kterých je záruční doba kratší než 60 měsíců, předá zhotovitel při předání díla.

5. Záruka počíná běžet dnem převzetí dokončeného díla objednatelem v případě, že dílo nevykazuje vady a nedodělky
     nebo dnem odstranění poslední vady a nedodělku vyplývajícího z protokolu o předání a převzetí díla.

6. Objednatel je povinen vady díla písemně reklamovat u zhotovitele bez zbytečného odkladu po jejich zjištění.
     V reklamaci musí být vady popsány a uvedeno, jak se projevují. Dále v reklamaci objednatel uvede, jakým
     způsobem požaduje sjednat nápravu. Objednatel je oprávněn v tomto pořadí požadovat:
     a) odstranění vady dodáním náhradního plnění (u vad materiálů, zařizovacích předmětů, apod.),
     b) odstranění vady opravou, je-li vada opravitelná,
     c) přiměřenou slevu ze sjednané ceny díla.

7. Zhotovitel je povinen nejpozději do 5-ti dnů po obdržení reklamace sdělit objednateli, v jakém termínu začne
     s odstraňováním reklamované vady. Doba započetí s odstraňováním vady nesmí být delší 10 dnů od obdržení
     reklamace. Současně zhotovitel písemně navrhne objednateli, v jakém termínu vady odstraní. Tato doba však
     nesmí být delší, než je pro odstranění konkrétní vady technicky nezbytné. Zhotovitel je povinen ve stanovených
     termínech započít s odstraňováním vad, i když tvrdí, že uvedené vady díla nemají charakter záruční vady. Náklady
     na odstranění těchto vad nese zhotovitel, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V případě, že bude následně
     prokázáno, že vada neměla charakter reklamační vady, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli nutné a účelně
     vynaložené náklady na odstranění této vady zhotovitelem.

8. Nezačne-li zhotovitel s odstraňováním reklamované vady v termínu uvedeném v odst. 7. tohoto článku, je objednatel
     oprávněn nechat reklamovanou vadu odstranit jinou způsobilou právnickou nebo fyzickou osobu, a to na náklady
     zhotovitele.

9. Jestliže objednatel v reklamaci výslovně uvede, že se jedná o havárii, je zhotovitel povinen začít s odstraňováním
     vady (havárie) nejpozději do 24 hodin po obdržení reklamace. Pokud tak neučiní, je povinen zaplatit objednateli
     mimo náhrady škody a případný ušlý zisk, které vzniknou neodstraněním havárie v tomto termínu i smluvní pokutu
     ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení se započetím odstraňování vady (havárie).

                            XIII.
                SANKČNÍ UJEDNÁNÍ

1. Při prodlení zhotovitele s předáním provedeného a ukončeného díla, vč. prodlení při nedodržení klíčových termínů
     na určité stavební úseky v termínu sjednaném v čl. III., je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty
     ve výši 3 000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

2. Při prodlení zhotovitele s odstraněním drobných vad a nedodělků v dohodnutém termínu, uvedeném v zápisu
     z přejímacího řízení dle čl. XI. odst. 6., je objednatel oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 1 000,-
     Kč za každou neodstraněnou vadu nebo nedodělek a každý i započatý den prodlení.

3. Při prodlení zhotovitele se započetím odstraňování reklamované vady v termínu dle čl. XII. odst. 7., je objednatel
     oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

4. Neodstraní-li zhotovitel reklamovanou vadu v termínu, sjednaném dle čl. XII. odst. 7., je objednatel oprávněn
     požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 1 000,- Kč/vada/den za každý i započatý den prodlení.

5. Při prodlení zhotovitele s vyklizením staveniště dle čl. VIII. odst. 6., je objednatel oprávněn požadovat zaplacení
     smluvní pokuty ve výši 1 000,- Kč za každý i započatý den prodlení.

6. Za porušení povinnosti zhotovitele (neumožnění kontroly prací a konstrukcí před zakrytím) zaplatí objednateli
     smluvní pokutu ve výši 3 000,- Kč za každé porušení takové povinnosti.

7. Při prodlení zhotovitele s úhradou jakéhokoli splatného závazku zhotovitele vůči objednateli je objednatel oprávněn
     požadovat zaplacení úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

8. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody způsobenou zhotovitelem porušením
     povinnosti ze smlouvy, a to v rozsahu, ve kterém není kryta smluvní pokutou.

                -8-
smlouva o dílo                    strana 9/10

9. V případě, že objednateli vznikne nárok na smluvní pokutu nebo jinou majetkovou sankci vůči zhotoviteli, je
     objednatel oprávněn odečíst tuto částku z kteréhokoliv daňového dokladu a snížit o ni sjednanou cenu díla.

                     XIV.
                VYŠŠÍ MOC

1. Pokud se splnění této smlouvy stane nemožným v důsledku zásahu vyšší moci, strana, která se na zásah vyšší
     moci odvolává, požádá druhou stranu o úpravu smlouvy ve vztahu k předmětu, ceně a době plnění. Pokud nedojde
     k dohodě, má strana, která se na zásah vyšší moci odvolává, právo odstoupit od této smlouvy.

2. Pro účely této smlouvy se za zásahy vyšší moci považují události, které nejsou závislé na vůli smluvních stran, a
     jejichž škodlivé následky smluvní strany nemohou předvídat a odvrátit. Jedná se např. o válku, mobilizaci, povstání,
     živelné pohromy apod.

                                                                     XV.
                                                   ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

1. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna odstoupit od této smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy
     druhou smluvní stranou.

2. Podstatným porušením této smlouvy ze strany zhotovitele je zejména:
     a) nedodržení termínů stanovených v této smlouvě o více než 10 kalendářních dní, nebude-li toto prodlení ze
           strany objednatele odsouhlaseno,
     b) nedodržení termínů zahájení nebo ukončení jednotlivých činností dle harmonogramu o více než 20
           kalendářních dní, nebude-li toto prodlení ze strany objednatele odsouhlaseno,
     c) provádění díla v rozporu s touto smlouvou i přes písemné upozornění objednatele.

3. Odstoupení musí být učiněno písemně s uvedením důvodů odstoupení.

4. Odstoupením se tato smlouva ruší a to s účinky ke dni, kdy písemné oznámení o odstoupení bylo doručeno druhé
     smluvní straně.

5. Odstoupí-li objednatel od smlouvy v důsledku podstatného porušení smlouvy zhotovitelem, je oprávněn zadat
     provedení zbývající části díla třetí osobě. Pokud v důsledku toho dojde k navýšení ceny díla stanovené touto
     smlouvou, uhradí takto vzniklý rozdíl zhotovitel. Objednateli rovněž vzniká nárok na náhradu škody způsobené
     nedodržením termínu dokončení předmětu díla.

6. Pro případ odstoupení od této smlouvy některou ze smluvních stran se smluvní strany dohodly na následujícím:

a) zhotovitel provede soupis všech provedených prací, oceněných v souladu s příslušnými ustanoveními této
     smlouvy,

b) zhotovitel v souladu s příslušnými ustanoveními této smlouvy provede finanční vyčíslení provedených prací a
     zpracuje „dílčí konečný daňový doklad,”

c) v souladu s příslušnými ustanoveními této smlouvy zhotovitel vyzve objednatele k ”dílčímu předání a převzetí
     díla” a objednatel do tří dnů po obdržení výzvy zahájí „dílčí přejímací řízení,”

d) při odstoupení kterékoliv strany od smlouvy je zhotovitel povinen vyklidit staveniště do 14 kalendářních dní.

                           XVI.
                OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

1. Obě smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny druhou smluvní stranou,
     nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům, než
     k plnění podmínek smlouvy. Tímto ujednáním není dotčena povinnost objednatele poskytovat informace v souladu
     se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.

2. Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění smlouvy, je povinna to ihned bez
     zbytečného odkladu oznámit straně druhé a vyvolat jednání pověřených zástupců obou smluvních stran.

3. Smluvní strany se dohodly, že nebezpečí škody na zhotovovaném díle od doby převzetí staveniště až do doby
     převzetí provedeného a dokončeného díla bez vad a nedodělků objednatelem nese zhotovitel. Stejně tak zhotovitel
     odpovídá za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na majetku. V případě jakéhokoliv
     narušení či poškození majetku zhotovitele nebo třetí osoby je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu
     odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

4. Vlastnické právo k zhotovované věci, přechází na objednatele postupným zhotovováním díla.

5. Smluvní strany se zavazují, že nebudou provádět žádné úkony či vykonávat žádné činnosti, ať už přímo nebo

                                                                                         -9-
smlouva o dílo                                                                              strana 10/10

nepřímo, sám nebo prostřednictvím třetích osob, kterými by škodily druhé smluvní straně nebo ji jakkoliv jinak
znevýhodňovaly.

6. Smluvní strany se zavazují, že budou chránit účetní záznamy dostatečným způsobem, aby se zabránilo jejich
     možnému zneužití (jak v případě zabezpečení příslušného počítačového programu, tak i pro fyzickou ochranu
     písemných záznamů).

7. Smluvní strany jsou povinny uchovávat odpovídajícím způsobem po dobu 10-ti let od ukončení financování akce
     originál této smlouvy včetně jejích dodatků, veškeré účetní doklady a další dokumenty související s realizací
     Projektu.

8. Zhotovitel je povinen průběžně a dále kdykoliv na žádost objednatele informovat objednatele o stavu úkonů a
     činností vykonávaných na základě této smlouvy a sdělovat objednateli bez zbytečného odkladu veškeré informace a
     okolnosti významné z hlediska výkonu činnosti dle této smlouvy či jinak významné pro činnost objednatele.

9. Zhotovitel se zavazuje, že bude spolupůsobit v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné
     správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů při výkonu finanční
     kontroly.

10. Při plnění této smlouvy je zhotovitel povinen dodržovat obecně závazné předpisy, technické normy a ujednání této
     smlouvy a bude se řídit výchozími podklady objednatele, zápisy, dohodami a stanovisky veřejnoprávních orgánů a
     organizací. Práva a povinnosti výslovně neupravené touto smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními občanského
     zákoníku.

11. Faktury vystavené dodavatelem budou obsahovat náležitosti v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
     v platném znění, název akce, a výčet činností určených k úhradě.

                                                           XVII.
                                           ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Právní vztahy založené smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
     v platném znění.

2. Měnit nebo doplňovat text smlouvy je možné jen formou písemných dodatků ke smlouvě podepsaných oprávněnými
     zástupci obou smluvních stran ve věcech smluvních.

3. K návrhu dodatku smlouvy se druhá smluvní strana vyjádří písemně ve lhůtě 15 dní po jeho doručení. Po tuto dobu
     je strana, která návrh předložila, tímto návrhem vázána.

4. Obě smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny druhou smluvní stranou,
     nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům, než
     k plnění podmínek této smlouvy.

5. Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy, že se seznámily s celým textem smlouvy
     včetně jejich příloh a s celým obsahem smlouvy souhlasí. Současně prohlašují, že tato smlouva nebyla sjednána
     v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek.

6. Smlouva je sepsána v českém jazyce ve 4 vyhotoveních s platností originálu, z nichž zhotovitel obdrží 2 a
     objednatel 2 potvrzené výtisky.

7. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami.

8. Nedílnou součástí smlouvy jsou přílohy:
      Příloha č. 1 – Oceněný výkaz výměr, vč. technické specifikace prací

V Ostrově dne

                Za objednatele:                                            Za zhotovitele:

                ………………………………..                                   ….………………………………..
                       Bc. Pavel Čekan                                   Werner HÜTTNER

                    starosta města Ostrov  - 10 -