Textová podoba smlouvy Smlouva č. 1356070: Dohoda o vyhrazení SÚPM

Příloha Smlouva.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Předloha pro dohodu o zřízení společensky účelného pracovního místa – úhrada mzdových nákladů
D
 O 
H
 O 
D A
o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku, spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského sociálního fondu
č. 
PRA-SZ-13/2017
 
uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky
zastupující osoba:

Ing. 
Ilona Kapounová
, 
ředitelka kontaktního
 pracoviště Přerov
sídlo:

Dobrovského 1278
/25, 170 00 Praha 7
IČ
O
:

72496991
adresa pro doručování:


Žerotínovo nám
. č.p. 168/21, Přerov I-Město, 750 02 Přerov 2
(dále jen 
„
Úřad
 práce
“
)
 na 
straně jedné

a

zaměstnavatel
em
:

PHARMIX, 
s.r.o.
0
zastupující osoba:

František Hrabal
, jednatel
sídlo:


Na Sádkách
 č.p. 2798/9, 767 01 Kroměříž 1
IČ
O
:

25591983
(dále jen 
„
zaměstnavatel
“
)
 na 
straně druhé.

Článek I

Účel poskytnutí příspěvku
Tato dohoda se uzavírá podle § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů za účelem vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazení (dále jen „příspěvek“) 
z
 národního 
projektu 
č. 
CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_121/0000058
 
Nové pracovní příležitosti – SÚPM
,
 financovaného z
 
Operačního programu Zaměstnanost, a
 
to v
 
rozsahu a
 
za
 
podmínek uvedených v
 
této dohodě.
Článek II
Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad
 práce poskytne zaměstnavateli příspěvek
 za 
těchto podmínek:

1. 
Zaměstnavatel vyhradí pracovní místo
:
Druh práce
:

Technický manažer prodeje


M
ísto výkonu práce:

x
2. 
Zaměstnavatel přijme
 na 
vyhrazené pracovní místo
 do 
pracovního poměru uchazeče
 o 
zaměstnání (dále jen „zaměstnanec“)
:
P
říjmení
 a jméno
:


x
Datum narození:

x
Bydliště
:

x
Pracovní poměr bude sjednán od 
1.3.2017
 na dobu 
určitou nejméně do 28.2.2018
, s týdenní pracovní dobou 
40
 hod.
3. 
V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 
31.8.2017
,
 zaměstnavatel písemně oznámí 
Úřad
u práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, 
a to nejpozději ke dni doložení výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance skončen
. 
4. 
Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku 
Úřad
em práce
, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu, rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, 
Evropských strukturálních a investičních fondů, 
popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.
Článek III

Výše
 a 
termín poskytnutí příspěvku

5. 
Úřad
 práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
 
na
 
mzdy nebo platy na zaměstnance
, 
včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na 
veřejné 
zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance
, maximálně však 
12 000
 
Kč měsíčně
, z toho 82,38 
% 
je hrazeno z prostředků ESF a 17,62 
% je hrazeno ze státního rozpočtu ČR
.
 Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí 
částku
 
72 000
 Kč
.
6. 
Příspěvek 
bude poskytován 
na dobu 
od 
1.3.2017
 do
 
31.8.2017
. 
S
ko
nčí-li pracovní poměr 
zaměstnance v průběhu této doby, příspěvek bude poskytován do dne
 skončení jeho pracovního poměru
.
7. 
Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp
.
 skončí pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední pracovní den v tomto měsíci, bude 
maximální sjednaný 
měsíční příspěvek 
Úřad
em práce poměrně pokrácen podle
 celkového
 počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném měsíci, kdy 
pracovní místo nebylo obsazeno.
8. 
Příspěvek bude 
vypláce
n měsíčně,
 
převodem
 na 
účet 
č. 
x
. 
Příspěvek je splatný do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží 
Úřad
u práce výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi
 zaměstnavatelem a zaměstnancem
 nebo její kopie.
 
9. 
V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ se smluvní strany dohodly, že 
Úřad
 práce neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen
 
až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději však do data ukončení realizace projektu
, ze kterého mají být 
příspěvky
 proplaceny
.
10. 
Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude 
Úřad
u práce dokládat 
vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve 
výkaz
u
 „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období.
 
Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den. 
V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ nebude ve stanovené lhůtě doložen, příspěvek za příslušný měsíc nebude 
Úřad
em práce poskytnut.

Článek IV

Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. 
Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole 
a s dalšími právními předpisy ČR a EU
, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, 
orgány finanční správy
, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní Úřad, Evropská komise a
 
Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.
2. 
V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než 
Úřad
 práce, je zaměstnavatel povinen bez zbytečného odkladu písemně informovat 
Úřad
 práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků zjištěných při kontrole. 
Článek V

Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let 
od vyplacení posledního měsíčního příspěvku
, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž 
byl vyplacen poslední měsíční příspěvek
.
 
Článek VI

Vrácení příspěvku

11. 
Zaměstnavatel se zavazuje vrátit 
Úřad
u práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil 
nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce k
 
vrácení příspěvku
. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II
 této dohody
. 

12. 
Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek 
Úřad
u práce, pokud hrubá mzda uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ 
(dále jen 
„
výkaz
“
) 
nebude zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena 
před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc,
 částka pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti 
nebo
 pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu, nebude 
před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc
 odvedena. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

13. 
Zaměstnavatel 
se dále zavazuje vrátit 
Úřad
u práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty
 
za
 
umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3
.
 zákona o zaměstnanosti. Vrácení příspěvku bude 
zaměstnavatelem 
provedeno ve lhůtě 30 
pracovních
 dnů ode dne, kdy 
tuto skutečnost zjistil 
nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce k vrácení příspěvku
.

14. 
Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí 
Úřad
 práce
.

Článek VII

Porušení rozpočtové kázně

15. 
Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II této dohody je porušením rozpočtové kázně podle 
zákona
 č. 
218/2000
 Sb.
,
 o 
rozpočtových pravidlech
 a o 
změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla),
 ve 
znění pozdějších předpisů.
16. 
Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm.
 b
) 
zákona
 č. 
218/2000
 Sb.
,
 o 
rozpočtových pravidlech
 a o 
změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla),
 ve 
znění pozdějších předpisů.
17. 
Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 3. této dohody bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. 
a
) 
zákona
 č. 
218/2000
 Sb.
,
 o 
rozpočtových pravidlech
 a o 
změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla),
 ve 
znění pozdějších předpisů
, a to 
5%
 
z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtov
á
 kázeň
.

18. 
Nevrácení příspěvku nebo jeho části 
na výzvu Úřadu práce
 
podle článku VI této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
 
§
 
44 odst. 1 písm. b) zákona č.
 
218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. 
b
) tohoto zákona.
Článek VIII 

Ujednání o vypovězení dohody

19. 
Úřad
 práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
 
pro
 
poskytování příspěvku uvedené v článku II pod 
bodem 1.
, 2. a 4. této dohody nebo pokud neúplně nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“.

20. 
Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela. 

21. 
Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto důvodu spravedlivě požadovat. 

22. 
Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi. 

23. 
Úřad
 práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle čl
ánku
 
III této dohody, který by zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

Článek IX

Další ujednání

24. 
Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k
 
zaplacení mzdy zaměstnanci v
 
hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z
 
účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na
 
účet zaměstnance nebo okamžik přijetí platby k
 
úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v
 
hotovosti, okamžik přijetí platby k
 
úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v
 
případě úhrady prostřednictvím účtu u
 
bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z
 
účtu zaměstnavatele.
25. 

Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k
 
uzavření případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.
26. 
Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s
 
Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců o
 
zapojení Evropského sociálního fondu do
 
poskytování příspěvku dle této dohody.
27. 
Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů 
o něm 
v informačních systémech týkajících se příjemců příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU
.
28. 
Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví 
nebo daňovou evidenci 
tak, aby bylo možno vykázat zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše dokladovat dle relevantních předpisů EU při následných kontrolách a auditech.

29. 
Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně 
Úřad
u práce 
na vyžádání 
jakékoliv doplňující informace související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené 
Úřad
em práce.

30. 
Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik E
U
.
31. 
V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce. 
32. 
Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží 
Úřad
 práce a jedno vyhotovení zaměstnavatel.

33. 
Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody. 

34. 
Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

V Přerově
 dne 
..................................................................

František Hrabal


jednatel

..................................................................

Ing. 
Ilona Kapounová
ředitelka kontaktního
 pracoviště Přerov
Za 
Úřad
 práce vyřizuje:

Miriam Jadlovská
Telefon:

950 155
 555
Příloha č. 1:  Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM“
MPSV – OSÚ

- 
1
 -

MPSV – OSÚ

- 
2
 -